abonnement Unibet Coolblue
pi_1004436
Is iemand ooit in deze stad geweest

Is het echt zo'n martial-arts stad, en is het er mooi?

Ik ken iemand die daar voor heel goedkoop een samurai-zwaard heeft gekocht, is het daar echt goedkoop

pi_1007177
Ik ben in September 1998 in Hong Kong geweest.
Logeerde daar indertijd een week lang bij een vriend en het is een fascinerende stad. Het is ook een vieze stinkende stad.

Er zijn in ieder geval genoeg markten om te bezoeken, waar je veelal dingen erg goedkoop kan krijgen.
Ook zijn er de nodige leuke en interessante tempels te bezoeken (de big boedda op Lantau Island, de tempel van de 10.000 boedda's) en is er zelfs nog wel wat aardige natuur te zien.

Ik vond een week in Hong Kong meer dan genoeg en zou persoonlijk ook geen samoerai zwaard daar kopen. Je zit namelijk met 2 problemen: hoe krijg je zo'n zwaard het land uit en hoe krijg je 'm hier het land weer in?!

Een verslag van mijn bezoek aan Hong Kong kun je lezen op mn homepage!

pi_1021858
Ben er ook geweest, maar 2 dagen, maar vind het wel een hele mooie stad, en goedkoop is het dus echt niet, alleen de "imitation rolex" Met het kabeltreintje naar de peek is zeker de moeite waard.
pi_1027252
eigenlijk ben ik een straathond
  woensdag 13 juni 2001 @ 18:13:48 #5
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_1027398
Ik maak begin september, onderweg naar Australië, een tussenstop in Hongkong. Ik heb er een volledige dag te besteden, maar ik heb nog geen idee wat ik er zoal kan doen. Ik kan er als ik wil nog een paar dagen in Hongkong aan vastplakken. Is dat aan te raden?
Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
pi_1028186
ik zou het zeker doen, maar denk dat 2 dagen genoeg zijn of je moet nog ff naar macau willen gaan, dat kost een extra dag.

Leon

pi_8718633
Ennn *schop*... goed gesearched eh!

Ik had ff een vraagje over hong kong! Tis eigenlijk heel simpel, wie heeft er ideeen om van hong kong naar australie te komen (evt via singapore, maleisie), maar zonder te vliegen?

Heb al vanalles afgezocht, heb wat sites gevonden over freigter travel... dat lijkt me wel wat (lekker paar dagen dobberen), maar dat is allemaal wat onduidelijk.. en bovendien wil ik pas in hong kong wat regelen (dus niet vooraf al in NL)

Wie heeft er suggesties/ervaringen met freighters of bootreizen in die regio? Is bv vietnam/laos/thailand goed te doen per trein? Wellicht is er dan vanuit singapore meer te regelen dan hong kong...

en ff die link van freighter travel, best leuk: http://www.zylmann.de/reiseinfo.php?SPRACHE=GB&action=search&SUCHGEBIET=AUS

[Dit bericht is gewijzigd door goflow op 25-02-2003 22:48]

  woensdag 26 februari 2003 @ 07:50:42 #8
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_8723549
Ik maak ook een stop van een dag in hong kong als ik naar australië ga. Daarna kom ik er nog 2 keer, omdat ik een beetje om reis (australië- hong kong- bangkok- hong kong- Amsterdam)... Dus alle tips zijn welkom!
G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_8725304
Ik ben nu 2 keer 3 weken naar Hong Kong geweest (en zou er zelfs gaan wonen, ging op het laatste moment niet door ). Maar ik vind het er echt geweldig, een beetje Tai Chi oefenen 's ochtends in het park, de hele dag eten en 's nachts te nacht markten af , damn als ik er over praat dan krijg ik alweer zin om te gaan

Maar voor een zwaard, tja dat is wel iets moeilijker, ik vond ze daar zelf niet echt veel goedkoper dan hier (misschien nu wel voordeliger door de lage dollarkoers). En het is een heel gedoe om zo'n ding mee te krijgen. Volgens mij mag het alleen als het zwaard niet geslepen is, en dan zou je het dus hier kunnen laten slijpen.

Maar voor de rest is Hong Kong echt een shopping paradise

  woensdag 26 februari 2003 @ 11:00:50 #10
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_8725440
Over twee weken zit ik ook een dagje in Hong Kong, als stop-over naar Australie. Ik krijg al een georganiseerde rondleiding, dus ik heb er al wat te doen. Het lijkt me echter weinig aan en dan vooral door de smerige lucht die er hangt. Aan de andere kant is het toch wel een leuke ervaring erbij.
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:11:09 #11
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_20593347
Het zuigt momenteel een beetje, hier in HK

Slechte vlucht gehad, vanwege de andere passagiers.

Slecht weer.
Zware regens, 85% vochtig, 32 celsius

Ben ongeveer 30 uur wakker nou en heb nog een hele dag te gaan.

Het weer rond deze tijd hoort extreem goed te zijn, te goed. Maar dus niet, dus mensen die nog naar HK trekken, neem je paraplu mee. Eentje die tegen windkracht 10+ kan.

Foto's, ik wou dat ik ze had. Mijn camera niet bij toen ik met die leuke stewardessen van Cathay Pacific aan het "socializen" was. Bovendien is de lucht vandaag nogal smog, dus vooral grijs. Opmerkelijk, want de regens spoelen deze meestal even weg. Slecht teken.

Oh ja, al je gevoelig ben voor klimaatveranderingen, berg je. Airco-tropen-airco-tropen...deze veranderingen zorgen dat mijn neus potdicht zit. Zou ook kunnen van de pollutie. Oh ja, de ozonniveau rijst hier de pan uit, maar ik krijg er niets van, dus das een voordeel.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_20593393
Je hebt het er wel erg naar je zin zo te horen...
  dinsdag 13 juli 2004 @ 13:04:16 #13
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20594474
Gut gut, wat een zwaar leven...
Je bent in Hong kóng, sukkel!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 16:25:20 #14
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_20599784
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:04 schreef Hik het volgende:
Gut gut, wat een zwaar leven...
Je bent in Hong kóng, sukkel!
En ik ben doodop. Ik moet nog eerst de boel schoonmake voordat het bewoonbaar is. De airco nog even onderhoudsbeurt geven en ergens een butaanfles regelen inde nacht. Warm water is er niet want de geiser is kapot. Het beddengoed moet gelucht worden etc......

Het is een zwaar leven.
Maar over 2 dagen wordt het allemaal beter!
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
  woensdag 14 juli 2004 @ 09:37:19 #15
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_20613469
Net wakker en het weer is prachtig.
Jetlag helemaal van me afgeschud.

Het leven is weer prachtig. Wel lawaaierig, maar idat is HK.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
  woensdag 14 juli 2004 @ 09:38:55 #16
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20613489
Kan iemand de topictitel even veranderen in "Het humeur an Ashram in Hong Kong"?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator woensdag 14 juli 2004 @ 10:23:06 #17
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_20614142
Op een vlucht naar Hong Kong vanuit Londen zat ik ooit naast een dronken, stinkende, Filipijnse zeeman, die, nadat hij erachter kwam dat ik een Spaanse vriendin had, uitbarste in Spaanse liedjes over verloren liefdes.

Dus wil je niet zo zeuren en per direct gaan genieten van alles dat Hong Kong te bieden heeft. Trek je het niet meer, pak dan de boot naar Macau.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 15 juli 2004 @ 09:15:25 #18
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_20635438
Macau wordt niets dit jaar. Dit jaar wordt het 5 dagen Taiwan. Dat wordt wel leuk denk ik.

Vandaag is het een hete, doch droge dag. Winkelen voor de nodige spullen enzo... Het huis is perfect bewoonbaar, dus inwoning kost me gelukkig geen cent.
Het geld vloeit rijkelijk in HK termen want ALLES is hier ZO GOEDKOOP!!!!
Ik ga niet een beginnen met afdingen van de prijs is al stukken lager dan in Europa.

Helaas nog neit echt de toerist uitgehangen. Moet nog zoveel familie enzo bezoeken. Het is niet normaal hoeveel ik er "blijk" te hebben. Naast inwoning, moet ik bijna niets voor de kost betalen. Handig.

Ik heb hier nog 2 bedden over. Gegadigden?
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
  Moderator donderdag 15 juli 2004 @ 10:20:04 #19
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_20636292
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 09:15 schreef Ashram het volgende:
Macau wordt niets dit jaar.
uurtje heen en een uurtje terug met de boot. In november heb je de Grand Prix van Macau. Ook al hou je niet van autowedstrijden, het is een leuke ervaring!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 15 juli 2004 @ 16:00:09 #20
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_20644148
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 10:20 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

uurtje heen en een uurtje terug met de boot. In november heb je de Grand Prix van Macau. Ook al hou je niet van autowedstrijden, het is een leuke ervaring!
Helaas blijf ik slechts tot begin augustus, dus die Grand Prix haal ik niet.
Macau ben ik 3 jaar geleden al geweest, best mooi, maar Taiwan is groter en heeft min of meer alles wat Macau ook heeft en meer.

Ik Macau zijn de paardenrennen wel leuk. Het eten is ook erg leuk en nachtclubs zijn erg tof.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:03:34 #21
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_28385375
Volgende week zit ik op de terugweg vanuit Australië enkele dagen in Hong Kong. Zijn er nog dingen die ik moet doen (behalve dat tramgedoe dan) en juist niet moet doen en weet iemand misschien waar ik fatsoenlijke budgetaccomodatie kan vinden. Is er pick-up vanaf de airport?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:24:27 #22
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_28386093
Een boottochtje door de haven heen in de avond.
En een dagtochtje naar de grote boedda op Lantau Island. Kun je mooi combineren met dat boottochtje.
pi_28386289
Met de boot naar de overkant van de haven gaan en daar met de tram naar The Peak gaan om de zonsondergang te bewonderen. Vanuit Victoria Peak heb je dus een heel mooi uitzicht over de stad.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_28386326
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:03 schreef Flem het volgende:
Is er pick-up vanaf de airport?
Ik zou gewoon de bus nemen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:31:18 #25
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_28386379
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:29 schreef Lucille het volgende:
Met de boot naar de overkant van de haven gaan en daar met de tram naar The Peak gaan om de zonsondergang te bewonderen. Vanuit Victoria Peak heb je dus een heel mooi uitzicht over de stad.
Als het niet bewolkt is natuurlijk!
pi_28387069
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:31 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Als het niet bewolkt is natuurlijk!
Toen ik er was was het weer uitstekend
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 2 juli 2005 @ 07:00:54 #27
78918 SeLang
Black swans matter
pi_28407016
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:29 schreef Lucille het volgende:
Met de boot naar de overkant van de haven gaan en daar met de tram naar The Peak gaan om de zonsondergang te bewonderen. Vanuit Victoria Peak heb je dus een heel mooi uitzicht over de stad.
Ik ben meer dan 30 keer in Hongkong geweest maar ben nooit op die Victoria Peak geweest
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_28408549
Is de lucht in Hong Kong zoveel erger dan op Amsterdam CS of in centrum van Londen (als het daar een tijdje warm en droog enzo is) of Athene ofzo??
  Moderator zaterdag 2 juli 2005 @ 13:15:37 #29
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_28411032
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 11:03 schreef cybermvm het volgende:
Is de lucht in Hong Kong zoveel erger dan op Amsterdam CS of in centrum van Londen (als het daar een tijdje warm en droog enzo is) of Athene ofzo??
Ligt eraan wanneer je heen gaat. Ik zat van augustus tot februari in Macau (ligt er praktisch naast) en ik had nergens last van. Alleen de luchtvochtigheid is even wennen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 3 juli 2005 @ 11:55:55 #30
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_28439620
Dank Liejannuh en Lucille. Weet iemand misschien ook nog een fatsoenlijke budgetaccomodatie (maximaal 20 euro per nacht) en/of wat de beste regio is om te overnachten?
pi_28439789
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 11:03 schreef cybermvm het volgende:
Is de lucht in Hong Kong zoveel erger dan op Amsterdam CS of in centrum van Londen (als het daar een tijdje warm en droog enzo is) of Athene ofzo??
ik was er vorig jaar zomer een maand erheen gegaan van juli t/m augustus, geloof me het is er erg benauwd, toen ik uit eht vliegveld kwam gelopen was het net een klap, omdat ik toen nog nooit zo'n benauwde lucht heb meegemaakt, maar je raakt er wel aan gewend
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_28483914
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:55 schreef Flem het volgende:
Dank Liejannuh en Lucille. Weet iemand misschien ook nog een fatsoenlijke budgetaccomodatie (maximaal 20 euro per nacht) en/of wat de beste regio is om te overnachten?
Er zit een hostel op helemaal ten zuiden van nathan road (Kowloon) voor ongeveer 17 euro/nacht. Je zit dan vlak bij TST en je loopt zo naar de boulavard. Ik ben de naam even kwijt maar je kunt het boeken via o.a. www.vakantiekoning.nl
  woensdag 6 juli 2005 @ 14:43:40 #33
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_28550193
Dank je. Maar ik had internet niet meer gecheckt en heb nu al een best redelijke plek in Tsim Sha Tsui Kowloon, in een guesthouse. Zo'n 25 euro per nacht voor een single room met tweepersoonsbed, tv, massageslippers en handdoeken van het huis. Na me eerst flink geërgerd te hebben aan de vele mensen en het drukkende weer ging ik vandaag naar een of andere grote buddha en chillde ik 'm wel weer. Morgen een gratis tai chi les en daarna naar een, eveneens gratis, theeceremonie.

Zijn kleren, schoenen (nieuwste nikes, pumas, all star converses etc. voor 25 euro) hier trouwens echt zo goedkoop of lijkt dat maar zo?Zullen wel om de hoek gemaakt worden door vierjarige kids.

[ Bericht 17% gewijzigd door Flem op 06-07-2005 14:53:19 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 6 juli 2005 @ 16:33:21 #34
78918 SeLang
Black swans matter
pi_28554569
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 14:43 schreef Flem het volgende:
Zijn kleren, schoenen (nieuwste nikes, pumas, all star converses etc. voor 25 euro) hier trouwens echt zo goedkoop of lijkt dat maar zo?Zullen wel om de hoek gemaakt worden door vierjarige kids.
Die worden net over de grens gemaakt door 18-jarige maagdelijke meisjes van het Chinese platteland
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_28567913
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 14:43 schreef Flem het volgende:Zijn kleren, schoenen (nieuwste nikes, pumas, all star converses etc. voor 25 euro) hier trouwens echt zo goedkoop of lijkt dat maar zo?Zullen wel om de hoek gemaakt worden door vierjarige kids.
Erg duur, op de markten in Beijing/Shanghai zijn schoenen max 100 yuan/10 euro voor alle merken .

Mooi dat je al in HK bent, ik was er laatst nog in januari....lekker tussen de lokalen een biertje drinken op Tsim Sha Tsui....
  Moderator woensdag 6 juli 2005 @ 22:35:04 #36
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28568432
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:31 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Als het niet bewolkt is natuurlijk!
Of als er mist hangt.

Je zag geen flíkker van de hele stad.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 6 juli 2005 @ 22:42:47 #37
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_28568823
Het bedrukte weer is heel erg wennen, vooral omdat de stad in sommige plaatsen erg vies is en er smog hangt in de zomer. Gelukkig is er vrijwel in elke winkel, kantoor en OV wel een airco, dus ik hop van de ene airco naar de andere en anders moet je naar HK buiten het zomerseizoen.

Wordt weer tijd dat ik weer eens naar HK ga, is alweer 8 jaar geleden.
The Internets, I needs it..
  woensdag 6 juli 2005 @ 23:12:16 #38
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_28570334
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 22:42 schreef goflow het volgende:
>en ff die link van freighter travel, best leuk: http://www.zylmann.de/reiseinfo.php?SPRACHE=GB&action=search&SUCHGEBIET=AUS</p><p>
dat ziet er idd erg leuk uit
*kijkt boos naar lege spaarpot
Tot zover het nieuws
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:23:24 #39
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_28617308
Ik vind Hong Kong eigenlijk best wel chill. Gisteren een thee appreciatie les gehad, alwaar je de gekste dingen over thee leert, vanmorgen wakker worden met een tai chi les in het park en er zijn overal roltrappen. En dat allemal gratis!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:17:57 #40
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_31674300
Aangezien New York tegenwoordig schandalig duur is (qua luchthavenbelasting, security tax en brandstoftoeslag) 's aan het rondkijken geweest, en kwam daarbij een mooie aanbieding van Cathay Pacific naar Hong Kong tegen:
http://www.cathaypacific.(...),38936-38938,00.html

Er zijn wel oudere topics over Hong Kong, maar dat schiet niet echt op...
Dus: mensen onlangs nog daar geweest?

- hoe is het eten: kun je ook gewoon westers eten krijgen (ontbijt vooral), of eten ze echt non-stop rijstvarianten?
- prijzen: hoe zijn die in verhouding tot Nederland, voor: eten, kleding en electronica.
- winkelen: is het echt zo'n ziekelijk winkelparadijs daar, ala New York?

En natuurlijk andere tips welkom
Haters everywhere but I don't really care.
pi_31674651
Ik ben er in maart geweest een dagje en qua prijs kun je voor het eten bij de grote fastfood ketens rekenen op de helft van de prijs.
Kleding? ik zou het niet weten. De westerse merken waarschijnlijk duur. Maar zoals in elk andere aziatische stad zul je eerder nep tegenkomen voor een lage prijs dan dat je echt tegenkomt. Dat zag je bijv bij cd/dvd's alleen maar nep voor een paar euro en als er dan een echte tussen stond betaalde je daar meteen de hoofdprijs voor.
Ik vond het erg leuk om er een dag rond te hangen en lekker de stad te bekijken, maar weet niet of ik er 5 dagen zou willen zijn.

je moet wel even kijken naar hoe het weer is. Toen ik in maart ging was het een graadje of 10 en miezerde het, hoe het weer is ten tijde van de citytrip aanbieding weet ik niet.
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:53:23 #42
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_31674771
OK, wil ook in maart, schijnt dat het begin maart nog redelijk weer kan zijn, hoe verder je naar de zomer toegaat, hoe meer regen...

Het plan is om ook wat andere delen van Hong Kong te bekijken in die 6 dagen; in ieder geval Lantau met die grote Buddha (24 meter dacht ik).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_31674879
dat graadje of 10 is een beetje overdreven. het was 15 tot 20 graden. Maar het miezerde wel.

Ho Chi Min city daarentegen daar was de volgende dag 30 graden :-)
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_31679275
Hong Kong zou ik ook wel eens heen willen. Geweldige skyline.

Voor shoppen de Landmark mall:


  dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:28:13 #45
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_31679707
Ai, ziet er dope uit!
Die skyline is inderdaad ziek en elke avond doen ze een lichtshow op 18 gebouwen. Dit effect:
Haters everywhere but I don't really care.
pi_31679770
doen ze dat elke avond ja ? ziet er goed uit.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:38:45 #47
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_31679823
Hier met filmpje:
http://www.laservision.com.au/hongkong/

Op feestdagen doen ze er ook vuurwerk bij. Mafkezen
Haters everywhere but I don't really care.
pi_31680179
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 14:38 schreef matthijst het volgende:
Hier met filmpje:
http://www.laservision.com.au/hongkong/

Op feestdagen doen ze er ook vuurwerk bij. Mafkezen
Ziet er goed uit.
pi_31682849
Hong-Kong staat ook nog wel op mijn verlanglijstje (maar stiekum wel achter New York). Alleen jammer dat het oude vliegveld niet meer in gebruik is; het leek me echt een kick om eens een landing door de stad mee te maken; zijn er nog filmbeelden van, iemand?
Mijn oom en tante zijn er dit jaar nog geweest en zouden zo weer terug gaan. Schitterende stad! Zij meldden mij dat het huidige vliegveld ook een avontuur is (net of je in zee land)...
pi_31683018
iemand een lijstje met 'things to do' en tips?
  woensdag 26 oktober 2005 @ 08:18:18 #51
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_31694179
Tot nu toe dit gevonden. Denk me er wel 6 dagen te kunnen vermaken. Wil 1 dag naar Lantau en nog een dag naar een ander eiland / New Territories. Voor de rest een beetje op Hong Kong Island en Kowloon rondsjokken:

- Skyline, met de lichtshow, iedere avond om 20:00
http://www.laservision.com.au/hongkong/

- Victoria Peak, met uitzicht op de stad
www.thepeak.com.hk

- Lantau Island, met de Po Lin Monastery en de Big Buddha (24 meter hoog)
Vanaf 2006 kan je met de kabelbaan: http://www.np360.com.hk/html/eng/

- De avondmarkten: Temple Street Market en Ladies Market

- Aberdeen, waar nog veel mensen op boten wonen

- Tin Hau Temple

- Happy Valley Racecourse, paardenrennen (wo om 19:00): www.hongkongjockeyclub.com

- Star Ferry Cruise

- Winkelen!

www.discoverhongkong.com
Haters everywhere but I don't really care.
pi_31695143
Cool Lijkt me wel leuk voor komend voorjaar!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:46:52 #53
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_31696994
Hey, flex, bedankt voor de topicmerge...

In het voorjaar schijnt het nog lekker te zijn daar, en die aanbieding geldt t/m maart.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_31698499
leuk lijstje.

Die aanbieding vind ik erg aantrekkelijk. Heb even snel gekeken bij klm, en daar ben je hetzelfde bedrag voor alleen het ticket kwijt. Excl. hotel dus.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:10:12 #55
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_31698774
Ja, los ticket bij CP via vliegwinkel.nl is ook al duurder dacht ik...
Ook transfers naar het hotel en een citytrip van 1/2 dag zitten er bij in...
Hotel schijnt ook wel OK te zijn.
Gisteren papieren binnengekregen. Op zich allemaal erg goed geregeld door CP.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_31700282
ik wil in augustus (2006) er voor een half jaar heen om te studeren. Heeft er nog iemand tips mbt vliegen/weer/smog en andere dingen?
pi_31704488
je hebt al geboekt matthijst?

zomers dus erg benauwd. lastig, maarja newyork in de zomer is ook niet te houden.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 17:52:23 #58
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_31705300
Ja, geboekt.
Zomers is niet alleen benauwd maar ook regenseizoen schijnt het, da's minder.
Beste tijd schijnt oktober te zijn. Vanaf maart wordt het langzaam warmer, vochtiger en meer regen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_31724956
Niemand pics of filmpjes van een Jumbo die door de skyline vliegt richting het oude (helaas gesloten) vliegveld?
pi_31735575
Jammer van die regen in de zomer. Dat is toch wel de periode waarop ik zou willen gaan, mede door de vrije dagen van reisgenoten.
pi_31735616
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:34 schreef Rory78 het volgende:
Niemand pics of filmpjes van een Jumbo die door de skyline vliegt richting het oude (helaas gesloten) vliegveld?

zoiets?
pi_31735665
HK da bomb (y)
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:35:06 #63
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31743274


Ik stem voor een heropening
pi_31752696
Wanneer ga je matthijst?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31754706
Lijkt me echt gaaf om met zo'n Jumbo door een stad te vliegen. Natuurlijk in de trant, zoals dat vroeger mogelijk was in HongKong. Voordat we verkeerde toespelingen krijgen.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:03:03 #66
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_31757117
9 maart
Haters everywhere but I don't really care.
pi_31936852
Wordt het eigenlijk aangeraden om je in te laten enten als je in HK verblijft? Ik ben er volgend jaar een weekje en verwacht eigenlijk ook wel om de stad een paar dagen te verlaten.
pi_31950547
als je op tijd je visum voor china aanvraagt,kan je daar ook nog heen
pi_31961498
ik ben er deze zomer 2 weken geweest, ze hebben er veel westers eten (in de zomer ook veel regen maar dat kan ook alleen aan de nabij gelegen typhoon gelegen hebben) en de prijzen zijn vergeleken met china heel hoog(in vergelijking met nederland redelijk).
Een visum heb je als nederlander niet nodig voor HK, wel voor de rest van china..
-*YoNielo*-
pi_31961666
Mijn China reis is nu bijna voorbij, maar als ik terugkom staat Hong Kong zeker op het lijstje als een van de plaatsen die ik nog moet zien. Lijkt me eerlijk gezegd interessanter dan Beijing.
pi_31961816
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:11 schreef Evil_Jur het volgende:
Mijn China reis is nu bijna voorbij, maar als ik terugkom staat Hong Kong zeker op het lijstje als een van de plaatsen die ik nog moet zien. Lijkt me eerlijk gezegd interessanter dan Beijing.
hmm het ligt maar net aan waar je interesses liggen, zelf vond ik Beijing namelijk veel leuker omdat het veel chineser is met veel meer cultuur en historie. HK daarentegen is meer een semi-NY..
-*YoNielo*-
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:20:05 #72
19840 Libris
Live from Singapore
pi_31961964
Ik ga misschien over 3 weken voor een weekendje naar HongKong..
pi_31962085
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:15 schreef yonielo het volgende:

[..]

hmm het ligt maar net aan waar je interesses liggen, zelf vond ik Beijing namelijk veel leuker omdat het veel chineser is met veel meer cultuur en historie. HK daarentegen is meer een semi-NY..
Dinsdag ga ik naar Beijing en ik heb er ook zeker zin in, maar HK lijkt me ook erg leuk.
  vrijdag 4 november 2005 @ 17:47:10 #74
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_31966294
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:20 schreef Libris het volgende:
Ik ga misschien over 3 weken voor een weekendje naar HongKong..
Post je ff een verslag/foto's als je terug bent?
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:15 schreef yonielo het volgende:
hmm het ligt maar net aan waar je interesses liggen, zelf vond ik Beijing namelijk veel leuker omdat het veel chineser is met veel meer cultuur en historie. HK daarentegen is meer een semi-NY..
Zo stel ik me HK ook voor; vergelijkbaar met NY, flink shoppen en een beetje chinezen kijken
Voor de chinese ´cultuur´ wil ik nog een keer zo'n rondreis maken. Deze leek me cool, alleen jammer dat je dan weer in HK uitkomt en niet in Shanghai:
http://www.koningaap.nl/www/index.php?m=brochure&reiscode=GRKCKO05
Haters everywhere but I don't really care.
pi_31973196
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:20 schreef Libris het volgende:
Ik ga misschien over 3 weken voor een weekendje naar HongKong..
met jet asia? geile stewardessen
pi_31975178
Ik ben al heel lang niet in HK geweest. Ik hoop dat ik volgend jaar ergens in maart/april kan gaan. Dan is het weer best goed. Niet te warm of te koud en ook geen hevige regenbuien. Lekker bijna elke avond goedkoop Japans eten. 'S middags na 2 uur dimsummen voor de helft v/d prijs. En in Mongkok wat cd/dvd en gadgets inslaan. En mijn favoriete rode bonen ijs eten en bij Ichiban (HKse Jamin) even langsgaan.
  zaterdag 5 november 2005 @ 02:05:23 #77
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_31981437
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:39 schreef summerscent het volgende:
Ik ben al heel lang niet in HK geweest. Ik hoop dat ik volgend jaar ergens in maart/april kan gaan. Dan is het weer best goed. Niet te warm of te koud en ook geen hevige regenbuien. Lekker bijna elke avond goedkoop Japans eten. 'S middags na 2 uur dimsummen voor de helft v/d prijs. En in Mongkok wat cd/dvd en gadgets inslaan. En mijn favoriete rode bonen ijs eten en bij Ichiban (HKse Jamin) even langsgaan.
Krijg weer zin om te gaan...
The Internets, I needs it..
pi_31982818
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 02:05 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Krijg weer zin om te gaan...
then go.
pi_31982943
Het heeft 2 kanten, maar dat heeft elke stad natuurlijk.

de ene kant



en de andere kant........van dezelfde straat



If fashion is your trade,
then when you're naked,
I guess you must be unemployed yeah.
pi_31983002
Ja dat verschijnsel heb ik hier overal in China gezien, binnen 100 meter vind je de meest luxe economische districten en sloppenwijken bij elkaar.
  zaterdag 5 november 2005 @ 22:35:14 #81
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_32005860
Iemand een idee of ze nog "supercopy's" van originele handtassen verkopen in Hong Kong; de niet van echt te onderscheiden versie, of zoals de expert het zegt: "the only difference is that some of the counterfeits are better made than originals."
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 5 november 2005 @ 22:37:21 #82
3185 Adelante
To let it go now
pi_32005937
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 04:19 schreef pino.in.disguise het volgende:
Het heeft 2 kanten, maar dat heeft elke stad natuurlijk.

de ene kant

[afbeelding]

en de andere kant........van dezelfde straat

[afbeelding]

hoewel Rolex dus in beide stadsdelen goed vertegenwoordigt is
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 6 november 2005 @ 03:19:14 #83
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32014586
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 04:29 schreef Evil_Jur het volgende:
Ja dat verschijnsel heb ik hier overal in China gezien, binnen 100 meter vind je de meest luxe economische districten en sloppenwijken bij elkaar.
Dat op die foto zijn geen sloppenwijken hoor, maar appartementen van waarschijnlijk > US$100.000.
In landen als China, Taiwan, etc hechten mensen gewoon veel minder waarde aan hoe een huis er aan de buitenkant uitziet dan in NL. Ze rijden liever in een mooie auto en dragen dure kleding etc.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_32016894
quote:
Op zondag 6 november 2005 03:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat op die foto zijn geen sloppenwijken hoor, maar appartementen van waarschijnlijk > US$100.000.
In landen als China, Taiwan, etc hechten mensen gewoon veel minder waarde aan hoe een huis er aan de buitenkant uitziet dan in NL. Ze rijden liever in een mooie auto en dragen dure kleding etc.
Klopt. Ik kom net uit Hong Kong. Ben er twee maanden geleden ook geweest voor ongeveer anderhalve week. Als je HK vergelijkt met China zijn de mensen er echt veel happier. Ze hebben meer te besteden en zijn fashionable. Je zult altijd arme mensen hebben maar ik heb ze verder niet gezien (bedelen is overigens verboden). Ik moest ook medische hulp hebben daar en voor mensen met HK ID is dat zo goed als gratis. De voorzieningen zijn heel erg goed, ook de publieke.

Iets wat je niet moet doen is de inwoners van HK eraan herinneren dat ze onderdeel zijn van China. Ik sprak met een Chinees meisje nadat ik zei dat ik net uit China kwam en nu weer in HK was zei ze: "Hong Kong is part of China, you know". We werden vrijwel meteen de winkel uitgezet na een niet zo vriendelijke blik van de medewerker. Blijkbaar zijn ze niet zo gelukkig met de overname.

Edit: voor de TS, mijn (recente) impressies van Hong Kong (inclusief in-house shots van een ziekenhuis):
http://www.kaioken.nl/?p=34
http://www.kaioken.nl/?p=12
http://www.kaioken.nl/?p=13
http://www.kaioken.nl/?p=14
http://www.kaioken.nl/?p=15

[ Bericht 17% gewijzigd door Mfpower op 06-11-2005 07:05:19 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 6 november 2005 @ 07:18:26 #85
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32016935
quote:
Op zondag 6 november 2005 06:52 schreef Mfpower het volgende:

[..]

Klopt. Ik kom net uit Hong Kong. Ben er twee maanden geleden ook geweest voor ongeveer anderhalve week. Als je HK vergelijkt met China zijn de mensen er echt veel happier. Ze hebben meer te besteden en zijn fashionable. Je zult altijd arme mensen hebben maar ik heb ze verder niet gezien (bedelen is overigens verboden). Ik moest ook medische hulp hebben daar en voor mensen met HK ID is dat zo goed als gratis. De voorzieningen zijn heel erg goed, ook de publieke.

Iets wat je niet moet doen is de inwoners van HK eraan herinneren dat ze onderdeel zijn van China. Ik sprak met een Chinees meisje nadat ik zei dat ik net uit China kwam en nu weer in HK was zei ze: "Hong Kong is part of China, you know". We werden vrijwel meteen de winkel uitgezet na een niet zo vriendelijke blik van de medewerker. Blijkbaar zijn ze niet zo gelukkig met de overname.
Ja de levensstandaard in HK is hoog. De ellende zie je net over de grens in Shenzhen, waar veel gelukszoekers stranden.

Overigens zijn de mainland Chinezen HK op een slimme manier aan het inpalmen. Toen HK werd overgedragen in 1997 is de Chinese regering zo slim geweest om dat low profile te houden, weinig machtsvertoon etc. Als ze dat wel hadden gedaan dan was er van de internationale gemeenschap veel kritiek geweest.
Maar heel geleidelijk aan zijn ze de greep op HK aan het versterken door vrijheden in te perken, andere bestuurders te benoemen, etc. Omdat het zo stilletjes en geleidelijk gaat valt het bijna niemand op en hoor je ook weinig internationaal protest. Maar de mensen in HK zelf merken het natuurlijk wel maar zij kunnen er weinig tegen doen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 6 november 2005 @ 13:10:44 #86
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_32021553
quote:
Op zondag 6 november 2005 07:18 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja de levensstandaard in HK is hoog. De ellende zie je net over de grens in Shenzhen, waar veel gelukszoekers stranden.

Overigens zijn de mainland Chinezen HK op een slimme manier aan het inpalmen. Toen HK werd overgedragen in 1997 is de Chinese regering zo slim geweest om dat low profile te houden, weinig machtsvertoon etc. Als ze dat wel hadden gedaan dan was er van de internationale gemeenschap veel kritiek geweest.
Maar heel geleidelijk aan zijn ze de greep op HK aan het versterken door vrijheden in te perken, andere bestuurders te benoemen, etc. Omdat het zo stilletjes en geleidelijk gaat valt het bijna niemand op en hoor je ook weinig internationaal protest. Maar de mensen in HK zelf merken het natuurlijk wel maar zij kunnen er weinig tegen doen.
De mensen in HK zijn niet de enige die niet blij zijn met de overname. Maar ja, nu China zelf booming is en er geld uit te halen valt, bemoeit de internationale gemeenschap er niet mee.
The Internets, I needs it..
pi_32027912
quote:
Op zondag 6 november 2005 03:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat op die foto zijn geen sloppenwijken hoor, maar appartementen van waarschijnlijk > US$100.000.
In landen als China, Taiwan, etc hechten mensen gewoon veel minder waarde aan hoe een huis er aan de buitenkant uitziet dan in NL. Ze rijden liever in een mooie auto en dragen dure kleding etc.
Dat weet ik, lekker op een hok wonen met z'n 4en is vrij normaal daar. M'n ex-schoonfamilie woont in HongKong. Een jaar sparen voor een Chanel tasje is ook vrij gewoon voor de vrouwen daar. Maar als buitenstaander kijk je daar wel raar tegenaan natuurlijk. Waarom mooie winkels en dure skyscrapers als in dezelfde straat de appartementen uit elkaar vallen door het gebrek aan onderhoud.
If fashion is your trade,
then when you're naked,
I guess you must be unemployed yeah.
pi_32036414
Aangezien ik binnenkort naar Hong Kong ga wil ik wat informatie weten.

Waar hebben jullie geslapen toen jullie in Hong Kong waren.
Verder heb ik gelezen dat het de 3e duurste stad van de wereld is, klopt dit een beetje?

Ik heb er echt zo zin in! Het lijkt me super gaaf en dan die baai, ziet er goed uit op de fotos.
pi_32048710
quote:
Op zondag 6 november 2005 21:02 schreef versteegrob het volgende:
Aangezien ik binnenkort naar Hong Kong ga wil ik wat informatie weten.

Waar hebben jullie geslapen toen jullie in Hong Kong waren.
Verder heb ik gelezen dat het de 3e duurste stad van de wereld is, klopt dit een beetje?

Ik heb er echt zo zin in! Het lijkt me super gaaf en dan die baai, ziet er goed uit op de fotos.
De stad is zeker niet duur. Lang niet zo goedkoop als China of Thailand maar zeker niet duur. Je moet rekenen op 30HK dollar voor een goede maaltijd (ongeveer 3 euro). Transport is goed, als je 100HK dollar op je kaart zet kun je het meer dan een week uithouden en flink reizen met bussen/metro's en ferry's.

Slapen is vrij duur in de hotels. Ik heb een hostel gevonden die erg ok is, boven op een berg in Hong Kong. Als lid van HI betaal je 80HK dollar per nacht, (8 euro ongeveer) voor een slaapzaal. De mensen die er komen zijn over het algemeen erg aardig en internationaal georienteerd. Om er te komen kun je de bus of subway naar Sheun Wang nemen. Vanaf daar vertrekt een shuttlebus naar het hostel, deze is gratis als je daar verblijft of als je een reservering hebt. Anders kun je vanaf daar een taxi nemen (de eerste keer is het toch lastig om de shuttlebus te vinden) , kost ongeveer 60 HK dollar. De medewerkers zijn aardig, je krijgt een map en alle tips die je nodig hebt. De naam van het hostel is Mount St. Davis Youth Hostel Jockey Club. Ook op de airport bij het info stalletje kunnen ze je info daarover geven. De andere hostels zijn goedkoper maar veel slechter te bereiken en liggen over het algemeen buiten de stad.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
  maandag 7 november 2005 @ 21:29:02 #90
67174 Dos37
Come on Twente
pi_32069441
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:34 schreef Rory78 het volgende:
Niemand pics of filmpjes van een Jumbo die door de skyline vliegt richting het oude (helaas gesloten) vliegveld?
Ja dat heb ik ook wel is een keer iets van gezien. Als piloot moest je opeens een heel lastige bocht maken om goed uit te komen en je kwam over de stad ja. Goede zaak dat het niet meer kan.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_32078930
hong kong is cooooool!!!, druk, groot, en ik was er in oktober en prima weer daaro!
pi_32081628
Maar inenten hoeft niet toch?
  dinsdag 8 november 2005 @ 11:39:07 #93
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_32083534
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 10:35 schreef Kontiki het volgende:
Maar inenten hoeft niet toch?
Neu.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_32389825
hmm, als ik dit zo alles lees krijg ik ook weer zin om terug te gaan..
ik zal zondag ook een paar foto's posten
-*YoNielo*-
  Moderator zaterdag 19 november 2005 @ 07:49:23 #95
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_32392259
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:34 schreef Rory78 het volgende:
Niemand pics of filmpjes van een Jumbo die door de skyline vliegt richting het oude (helaas gesloten) vliegveld?
Ik weet nog wel dat ik plotseling bij iemand het kantoor in keek. Dat was wel even schrikken voor me.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_32393675
quote:
die foto heb ik ook gemaakt!

Mijn ervaring met Hongkong is dat ik Hongkong island fijner vond dan kowloon. misschien komt dat vanwege alle indiers die je naar binnen proberen te sleuren hun shop in op de golden mile.
Voor de rest viel het me op dat er qua electronica weinig verschil meer zit tussen de prijzen in HK en hier.

voor de rest is het een Top stad, behalve de luchtvervuiing dan
  donderdag 24 november 2005 @ 11:38:44 #97
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_32532401
Mooiste aan Hong Kong vind ik zelf nog...de vele natuur buiten het echte drukke wolkenkrabbers-gedeelte.

Een aanrader: ga met de tram de Victoria Peak op, loop daar even rond om van het uitzicht te genieten en loop dan het park in op de heuvel, daal af tot de zuidkust, en dan kom je uit op ... één van de stranden van Hong Kong (ik was er vorig jaar eind oktober met 25 graden!)! In de Lonely Planet van China staat deze route beschreven, ik heb hem omgekeerd gedaan!

En ontbijten in Kowloon Park tussen de flamingo's is ook aanradertje!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  donderdag 24 november 2005 @ 15:53:55 #98
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_35460722
Naja, wat ik zie van Hong Kong op foto's zijn bijna alleen maar van die vieze gebouwen en smirige kraampjes op straat.





Die plaatjes doen mij denken aan SARS en ziektes,en natuurlijk, smerigheid.
Zeker in die warme vochtige lucht kunnen virussen goed ontwikkelen.
Binnen de kortste keren hebben we een ergere vorm van SARS.
Mjah, als iedereen het goed schoon houd daarzo, zeker die slachtkraampjes dan is de kans op een uitbraak weer iets kleiner.
http://www.greggman.com/travel/hong-kong/hong-kong.htm

[ Bericht 31% gewijzigd door anisubs op 24-02-2006 22:56:34 ]
Amstelveen de beste
pi_35517425
Wat doet de TS eigenlijk in hongkong?
pi_35517472
quote:
Op zondag 26 februari 2006 18:22 schreef ChRoNiC het volgende:
Wat doet de TS eigenlijk in hongkong?
deed iets met famillie enzo...
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_35517544
Check mijn post in dit topic dat ook over Hong Kong gaat.
Hong kong is luxe en mooi, maar in het andere overgrote deel van de stad is het niet bepaald proper.
De vieze lucht daar zorgt voor een zwarte aanslag op flats/gebouwen.
Weer daar is ook heel vochtig he.
Weet er iemand hoe slecht de lucht daar is?
Amstelveen de beste
pi_35517582
quote:
Op zondag 26 februari 2006 18:24 schreef dutchmage het volgende:

[..]

deed iets met famillie enzo...
Ik zie dat dit topic al heel oud is

Wat deed het tussen de AT
pi_35517648
quote:
Op maandag 7 november 2005 21:29 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook wel is een keer iets van gezien. Als piloot moest je opeens een heel lastige bocht maken om goed uit te komen en je kwam over de stad ja. Goede zaak dat het niet meer kan.
Jah, dat is maar goed ook!
Er zijn daar al ongelukken van gekomen door die hoge bergen daar, voor dat vliegveld.
Op Airliners.net zijn er genoeg foto's over te vinden.
Amstelveen de beste
pi_35525726
quote:
Op zondag 26 februari 2006 18:29 schreef anisubs het volgende:

[..]

Jah, dat is maar goed ook!
Er zijn daar al ongelukken van gekomen door die hoge bergen daar, voor dat vliegveld.
Op Airliners.net zijn er genoeg foto's over te vinden.
Oh? ongelukken door de bergen?
De meeste "ongelukken" (lees: incidenten) waren podstrikes ofzo van de 747's en een enkele keer overshoot in de plomp. Ik ken geen 1 geval dat het direct door die bergen kwam
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 26 februari 2006 @ 22:28:34 #106
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_35526729
Hong Kong is volgens mij wel erg slecht voor je huid.
pi_35527394
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:28 schreef Flem het volgende:
Hong Kong is volgens mij wel erg slecht voor je huid.
Je kon na een dag in de zomer gewoon het stof op je huid zien
Ik steek je moeder in de fik!
  maandag 27 februari 2006 @ 09:27:20 #108
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35534631
Oordeel pas over Hong Kong als je er geweest bent.....

60% van Hong Kong is groen, paradijslijk groen, met mooie stranden enzo.....
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  maandag 27 februari 2006 @ 11:55:50 #109
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_35537588
Alleen de bewoonde stad zelf is het meest bekend bij velen.
The Internets, I needs it..
pi_35537883
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:08 schreef cheukert het volgende:

[..]

Oh? ongelukken door de bergen?
De meeste "ongelukken" (lees: incidenten) waren podstrikes ofzo van de 747's en een enkele keer overshoot in de plomp. Ik ken geen 1 geval dat het direct door die bergen kwam
Mjah, ook lekker handig dat ze een vliegveld bouwen net voor een stelletje hoge bergen.
Hoezo is die lucht van Hong Kong dan slecht voor je huid?
Ik denk dat het schadelijker is voor je longen dan voor je huid.
Wat ik ook allemaal hoor, ik wil toch wel eens een keertje naar Hong Kong op vakantie.


http://www.airliners.net/open.file/0034374/L/
Ik zie hier dat de andere kant van de runway helemaal vlak is, geen bergen iniedergeval.
Waarom landen die vliegtuigen dan niet simpel via de andere kant?
Een vliegveld op een eiland is ook niet echt handig.
Er is al één ongeluk gebeurd waarbij een 747-400 in de zee terecht kwam omdat de de runway afreed.
Gelukkig is er al een nieuw vliegveld, zonder bergen, langere runway, en luxer.

[ Bericht 11% gewijzigd door anisubs op 27-02-2006 12:20:07 ]
Amstelveen de beste
pi_35539049
quote:
Op maandag 27 februari 2006 09:27 schreef CleeJee het volgende:
Oordeel pas over Hong Kong als je er geweest bent.....

60% van Hong Kong is groen, paradijslijk groen, met mooie stranden enzo.....
Ja, ben er pas 10+ keren geweest slimpie zodra je de bebouwde kom ingaat is het niet meer zo mooi en paradijselijk. Natuurlijk heeft HK mooie natuur, maar natuur in de stad zou het al veel aangenamer maken
quote:
Op maandag 27 februari 2006 12:09 schreef anisubs het volgende:

[..]

Mjah, ook lekker handig dat ze een vliegveld bouwen net voor een stelletje hoge bergen.
http://www.airliners.net/open.file/0034374/L/
Ik zie hier dat de andere kant van de runway helemaal vlak is, geen bergen iniedergeval.
Waarom landen die vliegtuigen dan niet simpel via de andere kant?
Een vliegveld op een eiland is ook niet echt handig.
Er is al één ongeluk gebeurd waarbij een 747-400 in de zee terecht kwam omdat de de runway afreed.
Gelukkig is er al een nieuw vliegveld, zonder bergen, langere runway, en luxer.
Waarom vliegtuigen niet vaker via de andere kant landen? Vanwege het simpele feit dat wind van de zeekant kwam en niet van de bergkant

Het huidige veld is een eiland... en Kaitak niet als er nu een vliegtuig de baan overshoot flikkert ie alsnog in de zee... Die bergen waren niet de main factor van het ongeluk. Natuurlijk zijn die bergen wel een factor geweest, maar het was sowieso al een moeilijke approach.

En waarom het vliegveld op die locatie is gebouwd? Waarschijnlijk was 70jaar geleden dat de beste locatie.

De foto die je laat zien is waarschijnlijk een x-wind landing, kist wordt in de bocht een stukje weggeblazen van zn path, tja dat was gewoon een nadeel van de korte final... Maar daarbij zijn naar mijn weten geen ongelukken door gekomen

[ Bericht 58% gewijzigd door cheukert op 27-02-2006 13:06:57 ]
Ik steek je moeder in de fik!
  maandag 27 februari 2006 @ 13:04:06 #112
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35539314
quote:
Op maandag 27 februari 2006 12:56 schreef cheukert het volgende:

[..]

Ja, ben er pas 10+ keren geweest slimpie zodra je de bebouwde kom ingaat is het niet meer zo mooi en paradijselijk. Natuurlijk heeft HK mooie natuur, maar natuur in de stad zou het al veel aangenamer maken
En Kowloon park bijvoorbeeld dan?

Iedere wereldstad heeft te kampen met smog en uitlaatgassen....dat is nou eenmaal zo, kun je daar niet tegen, moet je niet naar een wereldstad gaan maar een hutje op de hei zoeken....
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  maandag 27 februari 2006 @ 13:09:23 #113
131800 Tarado
capô de fusca
pi_35539450
voor de lucht kwaliteit in Hong Kong zie deze site;

http://www.epd.gov.hk/epd(...)ity/air_quality.html
pi_35539474
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:04 schreef CleeJee het volgende:

[..]

En Kowloon park bijvoorbeeld dan?

Iedere wereldstad heeft te kampen met smog en uitlaatgassen....dat is nou eenmaal zo, kun je daar niet tegen, moet je niet naar een wereldstad gaan maar een hutje op de hei zoeken....
Ik zeg ook niet dat er opeens massaal bomen moeten worden geplant voor elke winkel ingang ofzo en portiek, dat gaat nou eenmaal niet, begrijp ik ook wel.
Ik merk enkel op dat het zo is, en het wordt nou eenmaal verergerd door de natuurlijke heiigheid...
Het is gewoon een mooie stad, jammer van de lucht, het zij zo
Ik steek je moeder in de fik!
  maandag 27 februari 2006 @ 13:13:20 #115
131800 Tarado
capô de fusca
pi_35539551
De grootste vervuilers zijn de fabrieken in de Pearl River Delta in China, in Hong Kong zelf is steeds minder industrie maar als de wind een beetje ongunstig is waait alle shit vanuit China naar Hong Kong
pi_35749448
Maar gebouwen kunnen toch niet helemaal zwart worden voor een smirig luchtje.
mjah, heeft er iemand een pic waarop staat hoe slecht de lucht daar is?
Amstelveen de beste
  Moderator zondag 5 maart 2006 @ 19:34:07 #117
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_35750166
quote:
Op zondag 5 maart 2006 19:11 schreef anisubs het volgende:
Maar gebouwen kunnen toch niet helemaal zwart worden voor een smirig luchtje.
mjah, heeft er iemand een pic waarop staat hoe slecht de lucht daar is?
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_35751020
  zondag 5 maart 2006 @ 20:06:30 #119
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_35751193
Donderdag is 't zover; eindelijk smog-happen. Ben benieuwd
Haters everywhere but I don't really care.
pi_35758806
Kijk uit dat je niet zelf zwart word?
Amstelveen de beste
pi_35758915
quote:
Op zondag 5 maart 2006 23:09 schreef anisubs het volgende:
Kijk uit dat je niet zelf zwart word?
In Hong Kong zijn ze toch heel goed in witwassen
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 5 maart 2006 @ 23:14:19 #122
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_35758968
quote:
Op maandag 27 februari 2006 09:27 schreef CleeJee het volgende:
Oordeel pas over Hong Kong als je er geweest bent.....

60% van Hong Kong is groen, paradijslijk groen, met mooie stranden enzo.....
Ik ben er geweest, en het groene gedeelte (bijvoorbeeld op weg naar de grote Boeddha) is ook zeker mooi, maar als je een dagje door de echte stad loopt, is dat gewoon gruwelijk slecht voor je huid.
pi_35766115
Interessante info over HK

http://www.12hk.com/
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_35784172
Mjah, eerst zien dan geloven.
Misschien over een paar jaren naar Hong Kong op vakantie.
Eerst moet ik natuurlijk centjes hebben.
Amstelveen de beste
pi_35784618
Wat zien?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_35815563
Ik woon nu bijna twee maanden in HK en moet zeggen dat de luchtkwaliteit downtown wel erg slecht is. Maar als je iets buiten de stad gaat dan heb je prachtige natuurgebieden, waar je relatief goede lucht hebt. Verder is HK als toerist leuk voor een paar dagen maar dan heb je het ook wel gezien denk ik. Wel een mooie plaats om bijvoorbeeld je China trip te beginnen
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:40:52 #127
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_36111574
Net terug van 6 dagen Hong Kong, fantastische stad. Octopus Card is
De luchtkwaliteit is inderdaad zwaar bagger, paar dagen met keeltyfus rondgelopen, maar ja, je moet er wat voor over hebben....
Zijn nog naar Macau, Shenzhen, Lantau en Aberdeen geweest. Erg veel gezien dus....

Foto's + tekst enzo:
http://www.mthalen-hk.blogspot.com/
Haters everywhere but I don't really care.
pi_36143695
Cool verslag matthijst.
  zondag 19 maart 2006 @ 04:26:29 #129
131800 Tarado
capô de fusca
pi_36160694
Leuk verslag Matthijst, je zal wel uitgeput thuis ziijn aangekomen, wat Shenzhen /Lo Wu betreft, er gaat gewoon een stoptrein iedere 5 minuten naar Lo Wu vanaf Tsim Sha Tsui, je loopt dan over de de grens met China. Hoef je dus niet de tour te nemen als je daar geen zin in hebt.
  zondag 19 maart 2006 @ 09:20:06 #130
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_36161620
JA, OK, maar dan moet je je eigen visum daar regelen, schijnt HK$450 te kosten voor Nederlanders. De tour was HK$495, dus voor 5 euro meer kreeg je boot- en treinreis erbij, met als voordeel dat er een Chinees meegaat die je uitlegt waar je heen moet. Schijnt dat in China praktisch geen hond Engels spreekt, dus dat was een wat fijner idee (kan die Chinezen niet zo goed inschatten, vond ze in LoWu vrij vaag allemaal)....
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 19 maart 2006 @ 12:14:00 #131
131800 Tarado
capô de fusca
pi_36164149
quote:
Op zondag 19 maart 2006 09:20 schreef matthijst het volgende:
JA, OK, maar dan moet je je eigen visum daar regelen, schijnt HK$450 te kosten voor Nederlanders. De tour was HK$495, dus voor 5 euro meer kreeg je boot- en treinreis erbij, met als voordeel dat er een Chinees meegaat die je uitlegt waar je heen moet. Schijnt dat in China praktisch geen hond Engels spreekt, dus dat was een wat fijner idee (kan die Chinezen niet zo goed inschatten, vond ze in LoWu vrij vaag allemaal)....
je hebt denk ik wel de goede keus gemaakt hoor, ik ga af en toe naar China voor m'n werk en dat is inderdaad wat anders, voor de volledigheid een visum voor EU inwoner kost HK$210,- single entry. De trein TST-Lo Wu met de door jou geroemde Octopus Card HK$34,80, enkeltje
  zondag 19 maart 2006 @ 12:33:08 #132
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_36164572
quote:
Op zondag 19 maart 2006 12:14 schreef Tarado het volgende:
je hebt denk ik wel de goede keus gemaakt hoor, ik ga af en toe naar China voor m'n werk en dat is inderdaad wat anders, voor de volledigheid een visum voor EU inwoner kost HK$210,- single entry. De trein TST-Lo Wu met de door jou geroemde Octopus Card HK$34,80, enkeltje
Ah, OK, had ergens gelezen dat Nederland, Groot Brittanië en Amerika sinds een tijdje HK$450 waren, omdat deze landen het voor Chinezen ook lastig maken om binnen te komen. Soort terugpakgeintje van de Chinese overheid
Haters everywhere but I don't really care.
pi_36214836
wat is dat toch dat ze daar zo op straat zitten op kartonnen dozen? ik was er in September en toen op een bepaalde dag in de week neem me ter herrinenren op zondag dat er een hoop chinezen (e.a. aziaten) op de grond zaten overal! in de looptunnel van de MTR.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  maandag 20 maart 2006 @ 23:11:54 #134
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_36217868
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:02 schreef Dandilion het volgende:
wat is dat toch dat ze daar zo op straat zitten op kartonnen dozen? ik was er in September en toen op een bepaalde dag in de week neem me ter herrinenren op zondag dat er een hoop chinezen (e.a. aziaten) op de grond zaten overal! in de looptunnel van de MTR.
Filippijnse huishoudsters. 1 dag in de week vrij, dan komen ze samen:
Haters everywhere but I don't really care.
pi_36278429
ja inderdaad die filippijnse huisvrouwen zijn op zondag een plaag daar! duizenden vrouwen!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 maart 2006 @ 13:23:44 #136
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36294564
De eerste week van Mei moet ik 3 dagen naar Hongkong voor m'n werk.
Ik zit bijna langer in het vliegtuig dan dat ik in Hongkong ben
  donderdag 23 maart 2006 @ 13:50:51 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_36295391
Houdt wel rekening met de vrije dagen 1e week mei in HongKong

General holidays for 2006
Labour Day 1 May Monday
The Buddha's Birthday 5 May Friday

http://www.info.gov.hk/info/holiday_e.htm
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 maart 2006 @ 13:59:37 #138
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36295702
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 13:50 schreef Tarado het volgende:
Houdt wel rekening met de vrije dagen 1e week mei in HongKong

General holidays for 2006
Labour Day 1 May Monday
The Buddha's Birthday 5 May Friday

http://www.info.gov.hk/info/holiday_e.htm
Ik moet in ons Hongkong office zijn. Die zijn er wel
  vrijdag 24 maart 2006 @ 04:10:10 #139
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36318310
Hoe zit het met het prijspeil in Hongkong? Kan je dat vergelijken met New York? Of duurder, of goedkoper? Ik doel dan met name op de uitgaven als eten, drinken e.d.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 24 maart 2006 @ 04:34:52 #140
131800 Tarado
capô de fusca
pi_36318365
Als je lokaal of ander Aziatisch eten eet is het goedkoper dan New York, wil je Europees/westers eten dan is het duurder dan New York, geldt zowel voor de supermarkten als voor de restaurants. Wat drinken betreft wordt hier veel met happy hours gewerkt, normaliter kost een fles Heineken (33cl) 5 euro in een kroeg maar tijdens happy hour wat in veel gelegenheden van 12 uur s' middags is tot 10 uur s'avonds kost het de helft tot zo'n 3 euro.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 10:19:42 #141
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_36320766
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 04:10 schreef Jaguarized het volgende:
Hoe zit het met het prijspeil in Hongkong? Kan je dat vergelijken met New York? Of duurder, of goedkoper? Ik doel dan met name op de uitgaven als eten, drinken e.d.
Vond alles erg goedkoop, in ieder geval goedkoper dan in Nederland (Mc Donalds, Steakhouse, grillrestaurant, dat spul.).
Drinken bij van die straatstalletjes was ook goedkoop en taxi's zijn helemaal lachwekkend goedkoop (vergeleken met NL).

Had vantevoren een beetje gekeken wat we in de VS kwijt waren afgelopen zomer, en was daarvanuit gegaan voor Hong Kong. Hong Kong bleek nog goedkoper...
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 10:47:28 #142
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36321468
Weet je nog wat je daar bv voor een Big Mac Menu betaalt?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36323160
HongKong was echt goedkoop! ticket is duurder dan wat je daar uitgeeft.

ja de dames zaten overal!!! bedankt voor de reacties
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:45:51 #144
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_36323198
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 10:47 schreef Jaguarized het volgende:
Weet je nog wat je daar bv voor een Big Mac Menu betaalt?
Nee, maar hiet staat een mooi lijstje:
http://www.geoexpat.com/a(...)ing-hong-kong-style/

Big Mc Value Meal
22 HK$ (delen door 9,1 voor euro's) vs 3 US$

Groceries - Bottle Of Perrier
15 HK$ vs 2 US$

Eten en vervoer zijn dus behoorlijk goedkoop. Kosten om er te wonen en jezelf te onderhouden zijn ongetwijfeld erg duur
Haters everywhere but I don't really care.
pi_36343089
Wat is een beetje een handige reisgids om te gebruiken voor een dagje Hong Kong?
Mijn broer zit er volgende week een dagje voor zijn vlucht naar Australie, maar ik heb dus geen idee welke gids praktisch genoeg is voor 1 dag.
Iemand tips?
  maandag 27 maart 2006 @ 09:51:45 #146
131800 Tarado
capô de fusca
pi_36397083
The Peak

  maandag 27 maart 2006 @ 11:05:33 #147
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_36398643
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 22:48 schreef Liejannuh het volgende:
Wat is een beetje een handige reisgids om te gebruiken voor een dagje Hong Kong?
Mijn broer zit er volgende week een dagje voor zijn vlucht naar Australie, maar ik heb dus geen idee welke gids praktisch genoeg is voor 1 dag.
Iemand tips?
1 dag.
Op het vliegveld kan je een gratis touristguide met wandelroutes krijgen, staan twee routes in, 1 voor Hong Kong Island (tempel en vage specerijenstraatjes) en 1 voor TST (de verschillende markten en winkelstraten). Dan om 20:00 op de Avenue Of The Stars de lichtshow bekijken en als ie nog puf heeft de Peak op...
Kan natuurlijk ook de dag beginnen met de Peak op te gaan en dan een beetje ondwandelen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_36413192
Vergeet de peak maar, het is hier bewolkt en regenachtig. de peak is alleen maar leuk als het helder is met het liefst wat wind om de smog weg te blazen. ladies market is altijd leuk om te doen, de lasershow om 8 uur ook.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 03:16:49 #149
131800 Tarado
capô de fusca
pi_36424311
quote:
Op maandag 27 maart 2006 19:23 schreef biggel het volgende:
Vergeet de peak maar, het is hier bewolkt en regenachtig. de peak is alleen maar leuk als het helder is met het liefst wat wind om de smog weg te blazen. ladies market is altijd leuk om te doen, de lasershow om 8 uur ook.
vandaag is het toch mooi weer
pi_36428827
inderdaad ja, dat weer hier blijft me verbazen. Vandaag is het schitterend, een van de mooiste dagen die ik hier gehad heb.
  maandag 3 april 2006 @ 11:54:00 #151
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_36603176
Hoi! In oktober ga ik (samen met mijn vriend) 4 weken richting Nieuw Zeeland, als stopover heb ik 2 overnachtingen in Hong Kong geboekt. We hebben 1 hele dag en 2 halve: komen aan rond 14.00u en later moeten we 's avonds weer richting airport.

Nu ben ik erg benieuwd hoe ik die tijd het beste kan indelen, wat moet ik echt gezien hebben en waar kan ik echt goed de sfeer van deze stad snuiven? Oja... heeft iemand enig idee wat voor weer het begin oktober in Hong Kong is?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_36664798
Sjanghai is mooier dan Hong Kong zag ik.
Veel meer luxe enzo en een mooie stad en geen vieze gebouwen.
Amstelveen de beste
  woensdag 5 april 2006 @ 12:33:50 #153
131800 Tarado
capô de fusca
pi_36669436
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:31 schreef anisubs het volgende:
Sjanghai is mooier dan Hong Kong zag ik.
Veel meer luxe enzo en een mooie stad en geen vieze gebouwen.
Ben je er echt geweest of heb je alleen foto's gezien

Shanghai ontwikkelt zich snel maar het zal nog wel wat jaartjes duren wil het het nivo van HongKong bereiken.
  woensdag 5 april 2006 @ 12:40:16 #154
131800 Tarado
capô de fusca
pi_36669628
quote:
Op maandag 3 april 2006 11:54 schreef Levitation het volgende:
Hoi! In oktober ga ik (samen met mijn vriend) 4 weken richting Nieuw Zeeland, als stopover heb ik 2 overnachtingen in Hong Kong geboekt. We hebben 1 hele dag en 2 halve: komen aan rond 14.00u en later moeten we 's avonds weer richting airport.

Nu ben ik erg benieuwd hoe ik die tijd het beste kan indelen, wat moet ik echt gezien hebben en waar kan ik echt goed de sfeer van deze stad snuiven? Oja... heeft iemand enig idee wat voor weer het begin oktober in Hong Kong is?
Het wordt wat koeler in oktober maar de temparaturen liggen dan altijd nog boven de 25 graden, wat betreft goede tips kan ik je naar onderstaande post van matthijst verwijzen, een zeer volledig reisverslag waar jij voor je 2 dagen de dingen uit kan pikken die je leuk lijken
quote:
matthijst - vrijdag 17 maart 2006 @ 11:40
In a New York State of Mind




Net terug van 6 dagen Hong Kong, fantastische stad. Octopus Card is
De luchtkwaliteit is inderdaad zwaar bagger, paar dagen met keeltyfus rondgelopen, maar ja, je moet er wat voor over hebben....
Zijn nog naar Macau, Shenzhen, Lantau en Aberdeen geweest. Erg veel gezien dus....

Foto's + tekst enzo:
http://www.mthalen-hk.blogspot.com
pi_36685012
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ben je er echt geweest of heb je alleen foto's gezien

Shanghai ontwikkelt zich snel maar het zal nog wel wat jaartjes duren wil het het nivo van HongKong bereiken.
second
Ik steek je moeder in de fik!
  vrijdag 7 april 2006 @ 08:29:16 #156
22526 The_T
Shenzhen, China
pi_36729528
Leuk om te lezen dat er meer Nederlanders hier in de buurt zitten. Ik woon sinds eind vorig jaar in Shenzhen en ben pas ook nog in HK geweest. Zie ook mijn websites voor een weblog en foto's uit Shenzhen: www.startinchina.com .
Ik vond HK helemaal niet zo'n fantastische stad. Ik ben eerder al in Shanghai (2 weken) en Seoul (1 week) geweest. Hong Kong is vooral een dure stad en natuurlijk is de skyline rond Central leuk om te zien, maar voor de rest viel het me allemaal wat tegen. Positief is wel dat je overal gewoon Engels kunt spreken, iets wat je hier in Shenzhen niet bepaald kan. Geef mij verder maar lekker China hoor en niet het slappe aftreksel of de vaak geroemde ontmoetingsplaats van Oost en West.

Over het klimaat in Shenzhen (en dus ook HK) heb ik pas wat informatie verzameld en online gezet: http://www.startinchina.com/joomla/klimaat_shenzhen.html

Het is sinds gisterenmiddag (na die regen) een stuk koeler geworden. Nu rond de 23C tegen 29C eergisteren. Betere temperatuur als je het mij vraagt

[ Bericht 28% gewijzigd door The_T op 07-04-2006 08:44:02 ]
Bezoek ook eens m'n website: http://www.startinchina.com
  dinsdag 11 april 2006 @ 21:59:32 #157
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36869776
hallo

deze zomer vlieg ik naar Auckland, via Hong Kong. Ik kom rond 830 aan op het vliegveld en mijn vlucht naar Auckland vertrekt pas om 1915. Heb ik dan tijd genoeg om Hong Kong even te bekijken? Beetje door de stad lopen ofzo?

paar vraagjes:

- Hoever ligt het vliegveld van Hong Kong centrum vandaan?
- Hoeveel kost een ticket naar het centrum?
- Zijn er georganiseerde dag-tours van het vliegveld naar Hong Kong toevallig???
- Moet je een visum hebben? (Ik verwacht van niet, maar je weet het nooit)
- Moet je inentingen halen??

Alvast bedankt
The line is a dot to you!
pi_36903525
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:59 schreef kepler het volgende:


- Hoever ligt het vliegveld van Hong Kong centrum vandaan?
- Hoeveel kost een ticket naar het centrum?
- Zijn er georganiseerde dag-tours van het vliegveld naar Hong Kong toevallig???
- Moet je een visum hebben? (Ik verwacht van niet, maar je weet het nooit)
- Moet je inentingen halen??
1 - ongeveer 40 minuten met de taxi, maar er gaan ook metro's naar de stad
2- kosten dus afhankelijk hoe je reist. metro kaartjes zijn daar megagoedkoop. zou me niet verbazen als je maximaal 5 euro betaald. helaas weet ik de prijzen niet meer
3 - bij aankomst op het vliegveld staan er als je buiten de bagage afhandeling komt aardig wat touristenstalletjes. of ze echt iets organiseren voor 1 dag durf ik niet te zeggen.
4 - VIsum is niet nodig
5 - Inentingen ook niet

kijk anders op discoverhongkong.hk zodat je misschien uit kan zoeken wat je allemaal wil zien.
  woensdag 12 april 2006 @ 22:44:43 #159
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36904994
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:11 schreef staticdata het volgende:

[..]

1 - ongeveer 40 minuten met de taxi, maar er gaan ook metro's naar de stad
2- kosten dus afhankelijk hoe je reist. metro kaartjes zijn daar megagoedkoop. zou me niet verbazen als je maximaal 5 euro betaald. helaas weet ik de prijzen niet meer
3 - bij aankomst op het vliegveld staan er als je buiten de bagage afhandeling komt aardig wat touristenstalletjes. of ze echt iets organiseren voor 1 dag durf ik niet te zeggen.
4 - VIsum is niet nodig
5 - Inentingen ook niet

kijk anders op discoverhongkong.hk zodat je misschien uit kan zoeken wat je allemaal wil zien.
ah prima, dan kan ik dus mooi ff een dagje Hong Kong in

bedankt
The line is a dot to you!
  donderdag 13 april 2006 @ 12:13:24 #160
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36916824
hoe zit dat met de wegwijzering in Hong-Kong, is dat ook in het Engels? (vooral dan de metro). Dat ik niet midden in Hong Kong sta en geeeeeeeeen idee heb welke Metro naar het vliegveld gaat
The line is a dot to you!
  donderdag 13 april 2006 @ 12:24:24 #161
144436 Afwasborsteldetweede
Voor universeel gebruik
pi_36917174
quote:
Op donderdag 13 april 2006 12:13 schreef kepler het volgende:
hoe zit dat met de wegwijzering in Hong-Kong, is dat ook in het Engels? (vooral dan de metro). Dat ik niet midden in Hong Kong sta en geeeeeeeeen idee heb welke Metro naar het vliegveld gaat
Ik geloof van wel.
Afwasborstel? 'Zie je wel dat zo'n titel werkt!
  donderdag 13 april 2006 @ 12:49:57 #162
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_36917961
Alles is in het Engels aangegeven en ze roepen de stationnamen ook in het Engels om...
Je kunt met de "normale" metro, maar ook met de Airport Express lijn. De laatste stopt minder vaak. Misschien handig, als je haast hebt

Als je om 08:30 aankomt, moet je rond 09:15 wel buiten kunnen staan. 25 minuten met de AE naar Hong Kong Station. Vanaf daar stukje lopen/taxi naar de Peak Tram voor het bekende uitzicht op de stad. Misschien de omgeving van Hollywood Road wandelen (tempel en vage kruidenwinkels enzo):
http://www.discoverhongko(...)/ta_walk_walk1.jhtml

Dan met de Star Ferry naar de overkant van de haven: Tsim Sha Tsui (of met de MTR).
Daar kun je de Avenue Of The Stars kijken (voor de gein, Walk Of Fame imitatie):
http://www.discoverhongko(...)/ta_walk_walk3.jhtml
En dan de verschillende markten; Jade Market, Ladies Market, Fa Yuen Street:
http://www.discoverhongko(...)/ta_walk_walk2.jhtml

Er zijn nog een paar grote winkelcentra (New World Centre en Harbour City bij Tsim Sha Tsui) waar je heen zou kunnen gaan....

Als je aankomt op het vliegveld moet je ff zo'n folder met looproutes meenemen (staan o.a. in de gang meteen als je het vliegveld uitkomt), daar staan die Central, Tsim Sha Tsui etc looproutes ook in...

Oh ja: zorg dat je, als het even kan, bij aankomst probeert te sprinten naar de douane, als je pech hebt sta je anders nl. achter een bende pakistanen en dan gaat het laaaaaaaaaaang duren bij de douane!

Eind vd. dag de metro terug naar het vliegveld. Hier: http://www.mtr.com.hk/jplanner_opt/planner_index.php
kun je uitzoeken hoe lang de reistijd is.



[ Bericht 7% gewijzigd door matthijst op 13-04-2006 12:56:01 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 13 april 2006 @ 13:06:33 #163
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36918482
quote:
Op donderdag 13 april 2006 12:49 schreef matthijst het volgende:
Alles is in het Engels aangegeven en ze roepen de stationnamen ook in het Engels om...
Je kunt met de "normale" metro, maar ook met de Airport Express lijn. De laatste stopt minder vaak. Misschien handig, als je haast hebt

Als je om 08:30 aankomt, moet je rond 09:15 wel buiten kunnen staan. 25 minuten met de AE naar Hong Kong Station. Vanaf daar stukje lopen/taxi naar de Peak Tram voor het bekende uitzicht op de stad. Misschien de omgeving van Hollywood Road wandelen (tempel en vage kruidenwinkels enzo):
http://www.discoverhongko(...)/ta_walk_walk1.jhtml

Dan met de Star Ferry naar de overkant van de haven: Tsim Sha Tsui (of met de MTR).
Daar kun je de Avenue Of The Stars kijken (voor de gein, Walk Of Fame imitatie):
http://www.discoverhongko(...)/ta_walk_walk3.jhtml
En dan de verschillende markten; Jade Market, Ladies Market, Fa Yuen Street:
http://www.discoverhongko(...)/ta_walk_walk2.jhtml

Er zijn nog een paar grote winkelcentra (New World Centre en Harbour City bij Tsim Sha Tsui) waar je heen zou kunnen gaan....

Als je aankomt op het vliegveld moet je ff zo'n folder met looproutes meenemen (staan o.a. in de gang meteen als je het vliegveld uitkomt), daar staan die Central, Tsim Sha Tsui etc looproutes ook in...

Oh ja: zorg dat je, als het even kan, bij aankomst probeert te sprinten naar de douane, als je pech hebt sta je anders nl. achter een bende pakistanen en dan gaat het laaaaaaaaaaang duren bij de douane!

Eind vd. dag de metro terug naar het vliegveld. Hier: http://www.mtr.com.hk/jplanner_opt/planner_index.php
kun je uitzoeken hoe lang de reistijd is.

[afbeelding]
super
bedankt
The line is a dot to you!
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:11:42 #164
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_36955078
Ik dacht altijd dat de Boedda op Lantau Island wel een bezienswaardigheid was die de moeite waard was?? Zie ik nu dit staan:

Boedhon't
Het lijkt mysterieus en magisch, maar de Bronzen Boeddha op Lantau Island is niets meer dan een tourist trap. Het klooster mag oud zijn, maar doet dienst als toeristenrestaurant.


Nouja, als dit echt zo is dan maakt dat het natuurlijk wel een stuk minder boeiend..

Verder nog:

Wat is iets wat je echt moet zie van de Haven? Wat zijn de aanraders?

Tot slot: op de markt.. is afdwingen nou gepast, of toch niet? Is de literatuur nogal tegenstrijdig over.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:23:30 #165
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_36955517
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:11 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Boedhon't
Het lijkt mysterieus en magisch, maar de Bronzen Boeddha op Lantau Island is niets meer dan een tourist trap. Het klooster mag oud zijn, maar doet dienst als toeristenrestaurant.


Verder nog:
Wat is iets wat je echt moet zie van de Haven? Wat zijn de aanraders?

Tot slot: op de markt.. is afdwingen nou gepast, of toch niet? Is de literatuur nogal tegenstrijdig over.
Die quote over de Buddha komt van zo'n Yorin Travel programma (ofzo) site, of niet?
Smaken verschillen, maar ik vond het wel cool om dat beeld te zien... had het vantevoren ook gelezen en leek me meer een beetje interessantdoenerij van die gasten: laten we eens iets afzeiken, want dat staat interessanter

Afdingen is standaard op de markten; beetje moeilijk kijken als je de prijs hoort en ze maken het al goedkoper...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_37026108
ik vond het buddha beeld ook wel lachen, vooral omdat hij zo groot is. tuurlijk is het een toeristen attractie, maar dat is maakt het niet minder leuk. het irrante alleen is dat je al die chinezen moet omzeilen als je de trap naar boven op loopt. op elke trede gaan ze wel staan om een foto te maken
  maandag 17 april 2006 @ 12:38:07 #167
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_37028911
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:23 schreef matthijst het volgende:

[..]

Die quote over de Buddha komt van zo'n Yorin Travel programma (ofzo) site, of niet?
Smaken verschillen, maar ik vond het wel cool om dat beeld te zien... had het vantevoren ook gelezen en leek me meer een beetje interessantdoenerij van die gasten: laten we eens iets afzeiken, want dat staat interessanter

Afdingen is standaard op de markten; beetje moeilijk kijken als je de prijs hoort en ze maken het al goedkoper...
Ja klopt, kwam idd van zo'n site.. Het lijkt mij ook wel interessant maar ik ben in de loop der jaren een beetje allergisch geworden voor dat soort toeristenghetto's; dringen met camera's, om beurten poseren voor hetzelfde beeldje, etc.. Maargoed, ik geloof dat 'k wel zal moeten als ik wat wil zien van de wereld.

Heel vreemd, ik had ook wel gedacht dat afdingen gebruikelijk was, maar in sommige boekjes staat dan juist weer van niet...

En de haven dan, hoe is dat?
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  maandag 17 april 2006 @ 13:21:29 #168
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_37030185
Afdingen zul je vooral bij de marktkraampjes en éénmanszaakjes doen, niet in een grote winkelketen als Sogo of H&M-achtige Giordano kledingwinkels etc.
The Internets, I needs it..
  maandag 17 april 2006 @ 15:55:05 #169
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_37034105
quote:
Op maandag 17 april 2006 13:21 schreef Dr_Crouton het volgende:
Afdingen zul je vooral bij de marktkraampjes en éénmanszaakjes doen, niet in een grote winkelketen als Sogo of H&M-achtige Giordano kledingwinkels etc.
Dat snap ik ja.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_37121995
feit is ook dat de winkelprijzen echt niet veel goedkoper zijn dan in europa. ik ging daar kijken voor een ipod. zelfde prijs als hier. Telelens voor me camera niet goedkoper.

dus daarvoor moet je niet naar HK gaan
pi_38623244
Hoi

Ik ga volgende week naar HongKong. Kom aan in de avond.. 2 nachtjes en dan weer weg. Ben er nog nooit geweest, hoe zouden jullie mijn tijd indelen?
-
-
pi_38623354
quote:
Op donderdag 20 april 2006 11:27 schreef staticdata het volgende:
feit is ook dat de winkelprijzen echt niet veel goedkoper zijn dan in europa. ik ging daar kijken voor een ipod. zelfde prijs als hier. Telelens voor me camera niet goedkoper.

dus daarvoor moet je niet naar HK gaan
Echt niet hoor, mijn mp3 speler was in HK 200 euro goedkoper dan in Nederland dus het scheelt echt wel hoor.
pi_38681573
Dudes! Wij gaan morgen naar Hongkong. 2 leken in een wereldstad. Lijdt ons de weg! Nog mooie tips voor een nuttige volle dag? Dingen die we echt moeten zien of die absoluut niet de moeite waard zijn?
-
-
  Moderator vrijdag 9 juni 2006 @ 15:06:26 #174
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_38694685
De floating market bezoeken.
Dat was wat mij betreft de nummer 1 bezienswaardigheid.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_38923103
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:31 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Echt niet hoor, mijn mp3 speler was in HK 200 euro goedkoper dan in Nederland dus het scheelt echt wel hoor.
20 euro kan ik niet de moeite vinden
pi_38942726
ik ook niet maar 200 Euro wel.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 15:30:19 #177
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_38945023
Klinkt eeeeeeeeeeeerg stug. iPod etc. zijn net zo duur als hier.
Of je moet een mp3 speler hebben gekocht die in NL 800 euro kost ofzo?

Heb aardig wat electronica bekeken (camera's, lenzen, telefoons, ipod), scheelde allemaal (vrijwel) niks.
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 23:34:01 #178
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_38959021
Goed zoeken en niet alleen op Hong Kong Island. Kan soms 100 euro schelen, zoals de Panasonic Lumix DMC-LX1 8 megapixel-camera die m'n broer begin dit voorjaar had gekocht.
The Internets, I needs it..
pi_38960282
Wanchai computer plaza
en Tsuen Wan zit ook nog zo'n gebouw vol met kleine digitale spullen zaakjes
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 18 juni 2006 @ 00:16:08 #180
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_38960435
En is de pc hardware ook goedkoper dan in NL? Had daar jaaaaaren geleden niet echt het idee dat dat zo was.
The Internets, I needs it..
pi_38970580
Voor een paar schamele euri heb je al best veel rotzooi... webcam,muizen etc.
verderben ik niet echt op de hoogte

ohja, monitoren waren wel stukken goedkoper
Ik steek je moeder in de fik!
pi_38994121
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 13:32 schreef versteegrob het volgende:
ik ook niet maar 200 Euro wel.
maar hk 200 dollaar is 20 euro vandaar

wat voor mp3 had je dan gekocht dat het zoveel scheelde?
zoals iemand als zei. de ipod is qua price exact hetzelfde.
pi_39030873
Weet iemand een leuk hostel, in een leuke (= gezellig drukke) wijk?

Ik kom laat in de avond aan dus zou fijn zijn als ik dan nog kan inchecken
Ik zit zelf nu te denken aan de omgeving van Chungking Mansions in Tsim Sha Tsui. Een paar hostels uit de Lonely Planet die me wel aanspraken waren: Dragon Inn, Garden Hostel en het Park guesthouse. Iemand ervaring mee?

En wat mag je niet missen als je maar 1 of 2 dagen in HK zit?
pi_39032248
The peak is de moeite waard.
pi_39033401
ik ben meer van het beetje rondstruinen door de stad... in Hongkong kan je dit ook wel doen, OV is echt super
Ik steek je moeder in de fik!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:52:27 #186
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_39038615
OV van Hong Kong, daar kan die van de Randstad nog wat van leren.

Ik ben nog steeds verontwaardigd dat een rijk land als die van ons nog steeds werkt met zoiets onhandigs als strippenkaarten en het OV nog steeds een halve eeuw achterloopt op andere wereldsteden. We zijn pas begonnen met het testen van chipkaarten en bussen die rijden op bio-brandstof. Whooptiefuckingdoo.
The Internets, I needs it..
pi_39039478
probleem in nl is dat de ov te duur is. doe het zo als in HK dan neemt iedereen het OV. kost je hooguit enkele euro's per dag en dat is nog veel.
  Moderator dinsdag 20 juni 2006 @ 16:44:24 #188
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_39040430
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 04:23 schreef Tallz het volgende:
Nog mooie tips voor een nuttige volle dag? Dingen die we echt moeten zien of die absoluut niet de moeite waard zijn?
Victoria Peak!
Als het niet mistig is, tenminste.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_39042586
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:16 schreef staticdata het volgende:
probleem in nl is dat de ov te duur is. doe het zo als in HK dan neemt iedereen het OV. kost je hooguit enkele euro's per dag en dat is nog veel.
ik ging altijd met west-rail richting kowloon vanuit NT, altijd rustig omdat het relatief prijzig is... maar in Nederlandse termen was het een schijntje, en ik was er lekker snel, ik was binnen een half uurtje ofzo al in Central vanuit Yuen Long

tip: als je meerdere dagen gaat, koop dan een Octopus kaart( soort van OV chipkaart, die je oa ook bij 7eleven's kunt gebruiken).
Ik steek je moeder in de fik!
  zaterdag 1 juli 2006 @ 00:06:25 #190
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39411430
Handig topic
In Augustus zijn wij anderhalve dag in Hong Kong. Ben er een paar jaar geleden al eens geweest, maar ik kan me er weinig van herinneren
pi_39440432
probeer niet als westerling in minibusjes te komen
hoewel je nu met de octopus kan betalen moet je zeggen waar je wilt uitstappen.
dus gewoon grote bus,metro

ook leuk in in tsimshatsui met de ferry naar wan chai te gaan
goedkoop en leuk om 1 keertje te doen
pi_39443585
quote:
Op zondag 2 juli 2006 01:56 schreef hejho het volgende:
probeer niet als westerling in minibusjes te komen
hoewel je nu met de octopus kan betalen moet je zeggen waar je wilt uitstappen.
dus gewoon grote bus,metro

ook leuk in in tsimshatsui met de ferry naar wan chai te gaan
goedkoop en leuk om 1 keertje te doen
Waarom niet met het minibusje? Die gaat veel sneller en direct naar bestemming.
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_39452690
quote:
Op zondag 2 juli 2006 01:56 schreef hejho het volgende:
probeer niet als westerling in minibusjes te komen
hoewel je nu met de octopus kan betalen moet je zeggen waar je wilt uitstappen.
dus gewoon grote bus,metro

ook leuk in in tsimshatsui met de ferry naar wan chai te gaan
goedkoop en leuk om 1 keertje te doen
Als je weet waar je moet zijn, kan het geen kwaad... Gewoon keihard stop roepen
Ik steek je moeder in de fik!
pi_39499245
quote:
Op zondag 18 juni 2006 00:16 schreef Dr_Crouton het volgende:
En is de pc hardware ook goedkoper dan in NL? Had daar jaaaaaren geleden niet echt het idee dat dat zo was.
Ik heb er afgelopen november voor 240 euro een ipod video 30GB gekocht. Maar ik moest wel heel goed zoeken. Ga naar computer street in Kowloon, daar heb je onwijs veel winkels en trek een dag uit als je echt het allergoedkoopste wilt. Kleine electronica zoals oordopjes (sony mx ) zijn echt 50-75% goedkoper dan in Nederland. Als je naar de mainstream winkels gaat op HK isle dan ben je niet veel goedkoper uit.

Voor diegenen die er nog naar toe gaan, zie ook m'n eerdere posts. Maar ik vond HK echt geweldig. Natuur en metropool in een, en ook nog eens een kruizing tussen oost en west cultuur. Het OV is echt onvoorstelbaar goed. Als ze dat hier op die manier gaan invoeren (inclusief de prijzen) dan ga ik nooit meer met de auto.

Nog een hostel tip (weliswaar niet in een drukke buurt) is mount st. davis. Een hostel in een oude legerkazerne bovenop een berg met uitzicht over de gehele baai. Er zijn ook altijd veel gezellige mensen daar (alleen Internetten is duur) die altijd wel mee uit willen. Ik ben in totaal 2 weken in Hong Kong geweest en ik zou zo nog eens teruggaan.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:10:15 #195
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_39509488
tvp
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_39511890
hoelang is het vliegen van singapore naar hong Kong ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Dizzee op 04-07-2006 18:46:33 ]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:15:04 #197
131800 Tarado
capô de fusca
pi_39513276
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:20 schreef Dizzee het volgende:
hoelang is het vliegen van singapore naar hong hong ?
zo'n 3 1/2 uur
pi_39514246
dankje
  woensdag 19 juli 2006 @ 22:44:48 #199
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_39991411
Ik heb eens horen zeggen dat men in Hong Kong erg goede imitatie horloges verkoopt bijv. Breitling, Omega etc...iemand hier ervaring mee en zijn deze makkelijk te vinden?

En uiteraard...hoeveel kosten ze ongeveer??


Buiten bovenstaande vraag om...ik heb een tussenstop in HK van 1 dag...ben niet van plan uitbundig te gaanm shopppen, maar een keer een hapje eten, of drankje halen is wel handig...hoeveel geld moet ik hiervoor wisselen ongeveer??

Thnx!
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_39993759
Hong Kong, ben er een paar keer geweest en moet zeggen dat het daar erg leuk is! grote winkelcentra (lowloon, mong kok etc) alleen is het weer daar iets te warm en vochtig..
pi_39994716
Winkelcentra?
Hoe groot is de grootste daar?
In Thailand heb je ook van die grote winkelcentra's, zoals The Mall en Future Park Rangsit.
Die zijn echt gruwlijk groot, als ze in HK (veel) groter zijn wil ik daar best wel naar toe.
Amstelveen de beste
pi_39994985
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:44 schreef Dandilion het volgende:
HongKong was echt goedkoop! ticket is duurder dan wat je daar uitgeeft.

ja de dames zaten overal!!! bedankt voor de reacties
En de heren?
Amstelveen de beste
pi_39994991
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 00:03 schreef anisubs het volgende:
Winkelcentra?
Hoe groot is de grootste daar?
In Thailand heb je ook van die grote winkelcentra's, zoals The Mall en Future Park Rangsit.
Die zijn echt gruwlijk groot, als ze in HK (veel) groter zijn wil ik daar best wel naar toe.
Als je een momentje heb.. upload ik een paar fotos dat ik zelf gemaakt heb
pi_39995098
Jah, dat heb ik.
Ik wou eigelijk ook een foto maken in The mall in Thailand, maar ze zijn streng daar.
Overal op de bordjes daar staat dat dat het verboden is om te filmen/foto's maken.
Dus ik heb helaas geen foto's van The mall, maar ik heb wel een klein beetje gefilmt in Future Park Rangsit.
Amstelveen de beste
pi_39995212
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Heb wel meer maar dit is ongeveer wat ik op deze pc heb.
Dit is NIET de grootste winkelcentra in HK maar het is wel groot.

[ Bericht 11% gewijzigd door UIO_AMS op 09-08-2006 13:46:32 ]
pi_39995359
Oooh, eeh, dat lijkt wel een beetje op die shopping malls in Thailand, ook zoveel winkels onder één dak en een wirwar van roltrappen.
Weet er iemand of ik ook zoiets in de benelux kan vinden?

Trouwens, lijkt dat klimaat kwa warmte en luchtvochtigheid enzo een beetje op dat klimaat in Thailand?
Amstelveen de beste
pi_39995473
whoo vet hoor.
pi_39995552
Dan moet je maar eens naar The mall gaan in Thailand! Dat is pas vet.
Groot zwemparadijs op het dak van een winkelcenterum met een grote bios en een heeeeeele lange bowlingbaan.
17 verdiepingen hoog.

Alleen Future park heeft 6verdiepingen ofzo, maar is wel de grootste van allemaal omdat het zo verschrikkelijk breed is.
Amstelveen de beste
pi_39995633
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 00:21 schreef anisubs het volgende:
Oooh, eeh, dat lijkt wel een beetje op die shopping malls in Thailand, ook zoveel winkels onder één dak en een wirwar van roltrappen.
Weet er iemand of ik ook zoiets in de benelux kan vinden?

Trouwens, lijkt dat klimaat kwa warmte en luchtvochtigheid enzo een beetje op dat klimaat in Thailand?
Geen idee hoe het klimaat in thailand is.. nooit geweest.
pi_39995799
ik zit binnenkort 6 maandjes in singapore, dus kan thailand wel effe aandoen. maar hongkong lijjkt me zeer mooi
  donderdag 20 juli 2006 @ 01:14:24 #211
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_39996730
@Arkon, coole foto's van Times Square, een van de 10 winkelcentra ofzo...
Echt belachelijk hoeveel winkels d'r in HK zijn...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_39996854
Sommige foto's zijn wel brak maar dat kwam omdat ik niet stil stond sheung shui en tai po zijn ook wel leuk om een keer heen te gaan!
  donderdag 20 juli 2006 @ 11:22:45 #213
22526 The_T
Shenzhen, China
pi_40005137
Hong Kong goedkoop? Dat kan alleen een Westerling zeggen. Natuurlijk, drogisterij-artikelen zoals parfums zijn goedkoper dan in China. Electronica kan goedkoper zijn, maar dan moet je wel goed zoeken. Verder is alles gewoon DUUR in Hong Kong. Kleding kan je echt beter in China kopen bijvoorbeeld. Hong Kong vind ik ook helemaal niet zo'n boeiende stad. Times Square ben ik anderhalve week geleden nog geweest. Nou erg prijzig en er valt weinig te beleven. Wat is er in HK nou helemaal de moeite waard?

Pluspunten:
1. Victoria's Peak, leuk uitzicht, ritje met Peak Tram ook leuk (stijl)
2. Tochtje met Starferry (goedkoop)
3. Uitzicht vanaf Kowloon op HK Island

Tegenvallers:
1. De winkelcentra: erg duur
2. Stanley Market: duur en erg toeristisch en klein
3. Kowloon, weinig te beleven
4. Het eten (dat is persoonlijk, maar ik houd meer van Sichuan/Hunan eten)
5. Aantal buitenlanders. Overal zie je ze, zelfs veel Nederlanders.
Bezoek ook eens m'n website: http://www.startinchina.com
pi_40005442
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 01:19 schreef ARKON het volgende:
Sommige foto's zijn wel brak maar dat kwam omdat ik niet stil stond sheung shui en tai po zijn ook wel leuk om een keer heen te gaan!
zie alleen maar kruisjes
  donderdag 20 juli 2006 @ 11:33:14 #215
22526 The_T
Shenzhen, China
pi_40005489
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 11:32 schreef staticdata het volgende:
zie alleen maar kruisjes
Werkt inderdaad niet. Maar je mist ook niet zoveel hoor. Times Square is echt 0,0 boeiend
Bezoek ook eens m'n website: http://www.startinchina.com
pi_40005580
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 11:22 schreef The_T het volgende:

5. Aantal buitenlanders. Overal zie je ze, zelfs veel Nederlanders.
Man, die kom je echt overal tegen, zelfs als je denkt dat je aan het einde van de wereld bent.
Maarja, ik ben ook gek op reizen en Nederlander, dus ik ben zelf net zo vervelend.

Nog 11,5 week en dan ben ik ook een van die vele buitenlanders in Hongkong.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_40005600
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 11:33 schreef The_T het volgende:

[..]

Werkt inderdaad niet. Maar je mist ook niet zoveel hoor. Times Square is echt 0,0 boeiend
ben er zelf ook geweest
vind het een mooi winkelcentrum, alleen de puma schoenen waren er goedkoop
pi_40019667
Ik ga in september een paar dagen naar Hong Kong en kan via mijn reisorganisatie kiezen voor het metropole hotel in kowloon of het Novotel Century Harbourview op Hong Kong island. Ik zit er voor 3 dagen. Welke locatie is leuk/beter voor een kort bezoek aan HK of maakt het geen fluit uit?
pi_40020039
Kijk uit hé! De hotels daar zijn echt vreselijk peperduur.
Zeker de 4> sterren hotels.
Amstelveen de beste
  woensdag 9 augustus 2006 @ 09:09:19 #220
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40634110
Volgende week ben ik een dagje in Hong Kong en ik vraag me af hoeveel geld ik zal meenemen in HK dollars?

Hotel en vervoer van en naar de stad is al betaald.

Het makkelijkst is natuurlijk om een cc te gebruiken maar ik wil graag mijn NZ dollars omwisselen in HK dollars
  woensdag 9 augustus 2006 @ 09:14:57 #221
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40634193
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 09:09 schreef poohy het volgende:
Volgende week ben ik een dagje in Hong Kong en ik vraag me af hoeveel geld ik zal meenemen in HK dollars?

Hotel en vervoer van en naar de stad is al betaald.

Het makkelijkst is natuurlijk om een cc te gebruiken maar ik wil graag mijn NZ dollars omwisselen in HK dollars
ik had omgerekend 50 euro gehaald en daarmee makkelijk een dag gered. Daarmee ook het vervoer betaald trouwens
Echter heb ik alleen gelunched (bij de Mac ), maar je kan het zelf zo duur/goedkoop maken als je zelf wilt natuurlijk
The line is a dot to you!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 09:16:14 #222
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40634214
Bedankt, dan heb ik in ieder geval een richtprijs
  woensdag 9 augustus 2006 @ 09:19:14 #223
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40634257
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 09:16 schreef poohy het volgende:
Bedankt, dan heb ik in ieder geval een richtprijs
moet wel zeggen dat ik zelfs geld overhad (20 euro). Heb ook niks gekocht in de Hong Kong verder
The line is a dot to you!
pi_40642086
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:12 schreef jorisss het volgende:
Ik ga in september een paar dagen naar Hong Kong en kan via mijn reisorganisatie kiezen voor het metropole hotel in kowloon of het Novotel Century Harbourview op Hong Kong island. Ik zit er voor 3 dagen. Welke locatie is leuk/beter voor een kort bezoek aan HK of maakt het geen fluit uit?
Maakt niet zoveel uit, met het ov ben je overal in no-time...
Overigens is een oom van me de directeur van de keukens/restaurants van het Metropole hotel
Ik steek je moeder in de fik!
pi_40737276
Hoe zit het eigelijk met de meisjes in Hong Kong?
Amstelveen de beste
pi_41836196
Als je vanuit Hong Kong naar Shenzen gaat,heb je dan een visum nodig?
Het is alleen maar naar het vliegveld...
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_41836230
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:46 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Als je vanuit Hong Kong naar Shenzen gaat,heb je dan een visum nodig?
Het is alleen maar naar het vliegveld...
ja
Ik steek je moeder in de fik!
pi_41836294
Heb namelijk ook ergens gelezen(dacht ik) van een lijnboot tussen Hong Kong airport en Shenzhen (airport)
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_41836641
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:49 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Heb namelijk ook ergens gelezen(dacht ik) van een lijnboot tussen Hong Kong airport en Shenzhen (airport)
die is er ook, maar je komt alsnog op Chinees grondgebied... Het is niet zo dat je achter de grens pas naar Shenzen gaat en daar ook weer achter de grens bent
Ik steek je moeder in de fik!
pi_41837571
Ja oke snap ik,maar dacht misschien net zoiets als Hong Kong (max 3 dgn verblijf zonder visum)
Dan toch maar via Macau
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_41837669
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 16:35 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ja oke snap ik,maar dacht misschien net zoiets als Hong Kong (max 3 dgn verblijf zonder visum)
Dan toch maar via Macau
Je hebt voor HongKong toch helemaal geen visum nodig....
Ik steek je moeder in de fik!
pi_41845589
Je hebt gelijk!
Tot 3 maanden zelfs niet eens nodig!!
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:48:15 #233
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_41856859
Maar een visum is wel voor China nodig, zelfs als je van China even naar HK gaat en dan weer terug, het zogenaamde 'double entry' visum!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_41859025
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:48 schreef CleeJee het volgende:
Maar een visum is wel voor China nodig, zelfs als je van China even naar HK gaat en dan weer terug, het zogenaamde 'double entry' visum!
klopt
Ik steek je moeder in de fik!
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:51:41 #235
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_41861218
Tipje voor in HK: als je op Kowloon bent tijdens lunchtijd, haal dan je lunch langs de straat en eet het op in Kowloon Park tussen de flamingo's, geweldig!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_41861403
5takes was net ook in HK. Lijkt me een boeiende stad om een paar dagen door te brengen.
  zaterdag 16 september 2006 @ 14:06:57 #237
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_41861638
Mooie aan HK vond ik zelf dat het echt nog enorm groen is om de echte stad heen, echt geweldig mooie natuur! Mooei wandeling is ook met tram de HK Peak op en dan aan de andere kant er af lopen, kom je aan zuidkant van HK Island met stranden waar vele expats wonen, geweldig!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  zaterdag 16 september 2006 @ 14:41:48 #238
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_41862426
Ik wil ook naar HK!

En ik heb net besloten (na het lezen van de reisverslagen ed.) dat ik volgende zomer waarschijnlijk ga. Misschien is een bezoek aan een andere stad nog wel leuker, maar wellicht valt dat te combineren. De 1 week HK en een week ergens anders (inkopen doen )
pi_41867784
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:41 schreef leolinedance het volgende:
Ik wil ook naar HK!

En ik heb net besloten (na het lezen van de reisverslagen ed.) dat ik volgende zomer waarschijnlijk ga. Misschien is een bezoek aan een andere stad nog wel leuker, maar wellicht valt dat te combineren. De 1 week HK en een week ergens anders (inkopen doen )
Hong Kong is inderdaad een erg goede plek om te shoppen
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_41884035
Waarneer ik aankomt in Macau met de Jetfoil vanuit Hong Kong, hoe kom ik in het centrum van Macau. Is het ver weg? Is er een bus of kan ik gewoon lopen?
pi_41904524
Als je vanuit China komt is het nog steeds zo dat als je Hong Kong ingaat daar paar dagen blijft en daarna China weer ingaat dat je opnieuw een visum aan moet vragen voor China?

Een dag of 3 in Hong Kong lijkt me wel voldoende om het e.e.a. te zien. Vanuit Hong Kong kun je vrij goedkoop naar allerlei andere plaatsen in de wereld reizen toch?
  zondag 17 september 2006 @ 22:48:03 #242
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_41904825
quote:
Op zondag 17 september 2006 12:22 schreef mivacron het volgende:
Waarneer ik aankomt in Macau met de Jetfoil vanuit Hong Kong, hoe kom ik in het centrum van Macau. Is het ver weg? Is er een bus of kan ik gewoon lopen?
Staan bij de uitgang een lading taxi's...
Wji hadden de taxi naar hotel/casino Lisboa genomen... Vanaf daar naar de overblijfselen van de St. Paul's gesjokt... en toen naar de Macau Tower.... Vanaf de toren met de taxi terug naar de Jetfoil...

Tip: Superclass is wel geinig, zit ruimer en je krijgt wat te eten en drinken
Haters everywhere but I don't really care.
pi_41905105
Kan ik ook met Hong Kong dollars betalen?
  zondag 17 september 2006 @ 23:10:14 #244
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_41905711
Yep
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 19 september 2006 @ 14:20:40 #245
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_41950843
quote:
Op zondag 17 september 2006 22:39 schreef WRDA6 het volgende:
Als je vanuit China komt is het nog steeds zo dat als je Hong Kong ingaat daar paar dagen blijft en daarna China weer ingaat dat je opnieuw een visum aan moet vragen voor China?

Een dag of 3 in Hong Kong lijkt me wel voldoende om het e.e.a. te zien. Vanuit Hong Kong kun je vrij goedkoop naar allerlei andere plaatsen in de wereld reizen toch?
als je een paar berichten terug leest, lees je het antwoord op je vraag!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_42048320
Graag hoor ik van de mensen die beide steden hebben gezien: wat vind je mooier: Hong Kong of Beijing (Peking)?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  vrijdag 22 september 2006 @ 15:17:49 #247
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42048549
Niet met elkaar te vergelijken, beiden wereldsteden, waarbij Hong kong toch een stuk westerser aandoet.....
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_42050097
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 15:17 schreef CleeJee het volgende:
Niet met elkaar te vergelijken, beiden wereldsteden, waarbij Hong kong toch een stuk westerser aandoet.....
Ok...welke stad is qua bezienswaardigheden interessanter? (cultuur dus)
Is ook vast niet te vergelijken maar misschien wel iets over te zeggen?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  vrijdag 22 september 2006 @ 16:22:09 #249
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42050205
Hoe lang heb je?
Is het onderdeel van een grotere reis?
Of soort stedentrip?
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_42071178
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 16:22 schreef CleeJee het volgende:
Hoe lang heb je?
Is het onderdeel van een grotere reis?
Of soort stedentrip?
Stedentrip...max. 8 dagen (week rond kerst)...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:38:00 #251
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42135520
Oké, maar wil je meer iets westers of toch echt een cultuur shock?

Ik vond Hong Kong heel verrassend, maar zou zelf toch voor Beijing kiezen. De cultuurschook is daar veel groter en het is gewoon niet normaal hoe groot die stad is. Het zal daar wel een stuk kouder zijn dan in Hong Kong trouwens....
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  Moderator dinsdag 26 september 2006 @ 11:00:31 #252
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_42135978
quote:
Op zondag 17 september 2006 22:39 schreef WRDA6 het volgende:
Als je vanuit China komt is het nog steeds zo dat als je Hong Kong ingaat daar paar dagen blijft en daarna China weer ingaat dat je opnieuw een visum aan moet vragen voor China?

Een dag of 3 in Hong Kong lijkt me wel voldoende om het e.e.a. te zien. Vanuit Hong Kong kun je vrij goedkoop naar allerlei andere plaatsen in de wereld reizen toch?
Toen ik in Macau woonde had je twee busmaatschappijen, maar een kaartje met waar de verschillende lijnen heen gaan was er niet. Niet dat het duur was of zo. Ongeveer 3 MOP / 3 HK$ als je op een (schier)eiland bleef, 4,5 als je naar het volgende ging. Of was het nou nog minder? Weet het niet meer precies.

Wel een leuke en goedkope manier om Macau te zien.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_43959613
Ik vlieg vrijdag naar New Zealand, we hebben een tussenstop van 8,5 uur op Hong Kong. Paar vragen:

Mag je zomaar de stad in (hoe zit het met visum, belastingen etc)?
Is dat genoeg tijd om Hong Kong een paar uur te bekijken?
Heeft er iemand nog andere tips of ervaringen?

Alvast bedankt
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:56:01 #254
162152 mariskasl
Absolutely Cosmopolitan
pi_43959867
naar mijn weten moet je op het vliegtuig blijven als je een tussenstop maakt. Want je hebt geen ticket amsterdam hong - kong maar nieuw zeeland....
Cocktail? Anyone?
pi_43959912
je moet dus 8.5 uur in een viegtuig blijven????? tuurlijk joh
pi_43960004
ze bedoelt vast vliegveld
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:01:30 #257
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_43960027
het is wat kort om lekker rond te hobbelen, die nieuwe airport in hongkong ligt wat van de stad af, dus kost je al minimaal 2 uur heen en weer. Als je de airport verlaat zal je ook weer ruim van te voren terug moeten zijn. Dus tijd om wat te doen heb je niet echt.

Dat wordt dus shoppen, slenteren, eten en niksen in de transithal.
Volg mijn Zweedse avonturen op www.zwederlander.nl
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:04:54 #258
162152 mariskasl
Absolutely Cosmopolitan
pi_43960139
sprry vliegveld... uiteraard!
Cocktail? Anyone?
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:06:59 #259
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_43960196
En ¤25 betalen voor een potje met pinda's
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 november 2006 @ 14:07:44 #260
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43960218
Een Wii scoren natuurlijk...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:15:41 #261
53748 Elquinto
Bla Bla Dia!
pi_43960487
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:01 schreef joekeloekes het volgende:
het is wat kort om lekker rond te hobbelen, die nieuwe airport in hongkong ligt wat van de stad af, dus kost je al minimaal 2 uur heen en weer. Als je de airport verlaat zal je ook weer ruim van te voren terug moeten zijn. Dus tijd om wat te doen heb je niet echt.

Dat wordt dus shoppen, slenteren, eten en niksen in de transithal.
Het valt wel mee, je kan de shuttlebus nemen (50 min ben je gelijk in kowloon) of de trein (24 min iets buiten het centrum). Je vraagt een tijdelijk visum aan waarmee je hong kong in mag, je hoeft geen uren voor vertrek terug te zijn (als ik het me het goed herinner 30/45 min). Het Vliegveld is vrij nieuw, voorzien van alle gemakken, maar om nou 8,5 uur door te brengen daar.... Hong Kong is prachtig en je kan in 4/5 uur tijd behoorlijk wat zien.
Bla dia dia, bla
pi_43960499
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:07 schreef Netsplitter het volgende:
Een Wii scoren natuurlijk...
Holy, kan je zomaar een Wii halen? Zijn ze niet regiogebonden etc of iig de menu's?

Dat zou echt vet zijn.
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:24:22 #263
53748 Elquinto
Bla Bla Dia!
pi_43960753
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:16 schreef iwantpie het volgende:

[..]

Holy, kan je zomaar een Wii halen? Zijn ze niet regiogebonden etc of iig de menu's?

Dat zou echt vet zijn.
De wii is alleen uitgekomen in Japan en de USA, zuid-oost azie is volgens mij net als europa later aan de beurt.
Bla dia dia, bla
pi_43960801
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:15 schreef Elquinto het volgende:

[..]je hoeft geen uren voor vertrek terug te zijn (als ik het me het goed herinner 30/45 min)
nou ik mocht me toch echt weer 2 uur van te voren melden! dus met het regelen voor visum, transport enzo, blijft er weinig tijd over... gewoon lekker wat gaan eten en drinken en zorgen voor een goed boek...
pi_43961318
je moet op het vliegeld blijven.
maar op hongkong airport zijn genoeg dingen te doen hoor!
even internetten, shoppen, eten, boek lezen/chillen met muziek en je kan al weer bijna boarden.
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_43962401
Je zou het vliegveld kunnen verlaten, maar dan moet je wel van tevoren een visum hebben aangevraagd (ca. 35 euro). Transitvisa (waarmee je even de luchthaven af mag) bestaan niet voor China. Misschien dat er georganiseerde tours worden aangeboden, waarbij je de hele dag onder begeleiding reist (zodat je niet wegloopt), zoals die er ook in NL zijn voor overstappassagiers.

Een directeur van de luchthaven daar is overigens een Nederlander die lange tijd voor Schiphol heeft gewerkt, dus er zal genoeg te doen zijn.

Zie ook: http://www.hongkongairport.com/eng/index.html
pi_43963522
Sinds wanneer heb je een visum voor Hong Kong nodig? Ben er 2 maanden geleden 2 dagen geweest (ook op weg naar Nieuw Zeeland!) en we hadden helemaal geen visum nodig. Alleen voor (de rest van) China heb je een visum nodig.. niet voor Hong Kong.

Je kunt het beste vanaf het vliegveld de airport express (metro) nemen. Die is lekker snel in Kowloon. Dit is de website van de MTR (het metrobedrijf van Hong Kong).
Als je niet zoveel tijd hebt, is "The Peak" op Hong Kong Island wel aardig om te bekijken, heb je een mooi uitzicht over de stad.

Zie het linkje in mijn onderschrift voor foto's van Hong Kong en Nieuw Zeeland.

Mag ik met je mee? Ik vond zowel Hong Kong als NZ echt geweldig!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:55:55 #268
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_43963639
Idd, ik ben toen ook gewoon HK in gegaan, beetje rondlopen, wat eten bij een vaag tentje, biertje op het terras in de zon .

Visum is nergens voor nodig .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_43965178
Met de Airport Express naar de stad duurt ongeveer een half uur, een dagretour kost het zelfde als een enkele reis: HKD 100 (ongeveer E 10,-).
Binnen Hong Kong kun je snel en efficiënt reizen met een van de andere lijnen van de MTR. Een dagkaart kost HKD 50 (ongeveer E 5 dus).
Ook leuk om te doen: de pont tussen Kowloon en Kong Kong Island, hiervoor betaal je ongeveer HKD 2 (ja, inderdaad E 0,20) per enkele reis.

Als je The Peak op wilt kun je een kaartje kopen voor de PeakTram, kost HKD 33 retour.

Verder rijdt er op HK Island ook nog een "gewone" tram, een dubbeldeks trammetje (langzaam, maar wel grappig). Weet zo gauw niet meer wat dat kost, maar veel was het niet!



Ook als je maar een paar uur hebt, is er genoeg leuks te doen in die stad! Veel plezier!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_43965513
Idd, gewoon de stad in gaan. Heel goed te doen, en een leuke ervaring. Bovendien breekt het de reis een beetje. Bij het verlaten van de luchthaven krijg je een visum (stempel in je paspoort), hoef je niet vooraf aan te vragen.

Als je weer terugkomt hoef je niet meer in te checken dus een uur voor vertrek aanwezig zijn is genoeg. Bedenk wel dat het een grote luchthaven is en je miss ver moet lopen, ook moet je weer door de douane.

Veel plezier in HK!
Ik zoek niet, ik vind.
pi_43967273
*vraagt het nog eens na bij collega uit HK en gaat er van uit dat je geen visum nodig hebt.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:04:49 #272
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_43967902
Voor Hong Kong heb je geen visum nodig, voor de rest van China wel. Blijft nog steeds een apart stukje China
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:53:06 #273
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_43969296
Ik heb mij voorgenomen dat als mijn tussenstop langer duurt dan 4 uur ik altijd van de airport af zal gaan.
Zelfs in Israel is mij dit gelukt bij een tussenstop van 10 uur, uiteraard deden ze moeilijk, ik had op de airport moeten blijven, maar mijn antwoord dat ik geen 10 uur op een vliegveld ga rondlopen was afdoende.

Zo ook in Hong Kong, je hebt zeer zeker geen visa nodig, voor Macau was dit ook niet nodig, en met de boot kon ik prima zonder visum naar Hong Kong.

Neem de airporttrein naar het centrum en vermaak je een paar uurtjes in het centrum. Als je overigens met Cathay vliegt, zit er dan toevallig geen hotelovernachting bij?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_43979173
Hoe laat kom je aan? Als dat vroeg in de ochtend is zou je dit kunnen doen: Hong Kong Transit Tour

Inclusief vervoer van en naar de luchthaven duurt het ongeveer 5 uur.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_43993637
Pak de Airport Express naar HK Island duurt ongeveer 20 minuten ofzo en gewoon beetje wandelen.. Je komt vanzelf wel leuke tentjes tegen
Ik steek je moeder in de fik!
pi_43999355
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:45 schreef cheukert het volgende:
Pak de Airport Express naar HK Island duurt ongeveer 20 minuten ofzo en gewoon beetje wandelen.. Je komt vanzelf wel leuke tentjes tegen
24 minuten (net even opgezocht :-). Gewoon van beginpunt naar eindpunt van die lijn. Je hebt geen visum nodig. Je moet er alleen even op letten dat je vooraf een kaartje voor de metro-rit koopt, want je kunt ongehinderd instappen op het vliegveld, maar dan heb je bij aankomst een kaartje nodig om uit het station te kunnen. DIt is een beetje vreemd. Desnoods kun je de MTR service mensen om hulp vragen.

Dan op Hong Kong Island (Central noemen ze het ook) gewoon wat rondwandelen/genieten en opletten dat je niet al te ver van het metrostation afdwaalt. 1.5 a 2 uur voor het boarden op de metro terug stappen en er kan niets misgaan.

~zucht ~ ik zou willen dat ik zelf de kans even had.
pi_43999402
...euh...effe naar de Chinees...
Gelukkig zonder haar
pi_43999460
Elektronica shoppen natuurlijk.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_43999621
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:37 schreef jaco het volgende:

[..]

24 minuten (net even opgezocht :-). Gewoon van beginpunt naar eindpunt van die lijn. Je hebt geen visum nodig. Je moet er alleen even op letten dat je vooraf een kaartje voor de metro-rit koopt, want je kunt ongehinderd instappen op het vliegveld, maar dan heb je bij aankomst een kaartje nodig om uit het station te kunnen. DIt is een beetje vreemd. Desnoods kun je de MTR service mensen om hulp vragen.

Dan op Hong Kong Island (Central noemen ze het ook) gewoon wat rondwandelen/genieten en opletten dat je niet al te ver van het metrostation afdwaalt. 1.5 a 2 uur voor het boarden op de metro terug stappen en er kan niets misgaan.

~zucht ~ ik zou willen dat ik zelf de kans even had.
Als je van de terminal naar het station loopt zie je allemaal kaartautomaatjes Vanaf het station in HK Island heb je een loopbrugje naar beetje het midden van Central.
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45469375
hong kong is geweldig

ben er 6 dagen geweest met 1 dagtrip naar macau

zeker de moeite waard

jammer dat het zo mistig was op de peak anders hadden we mooie plaatjes van het uitzicht over hongkong heen.

een ritje met de tram kost 2 hkd. (¤0,20)

in macau zijn schitterende dingen te zien en natuurlijk heb ik gebunjeejump van de macautower (233) geweldige ervaring!
pi_45470345
Gaaf! Bedankt voor je berichtje!

Wij zitten er juist over te piekeren om er ook naartoe te gaan met een lastminute tripje!

Mag ik je vragen in wat voor hotel je hebt gezeten (en wat je ervan vond: hotel/situatie)?
 FR
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 18 januari 2007 @ 14:26:08 #282
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45471344
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:33 schreef DancePlaza het volgende:
jammer dat het zo mistig was op de peak anders hadden we mooie plaatjes van het uitzicht over hongkong heen.
Ik ben meer dan 30 keer in Hongkong geweest maar ik ben nog nooit op Victoria Peak geweest
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_45471678
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:01 schreef Bora-Bora het volgende:
Gaaf! Bedankt voor je berichtje!

Wij zitten er juist over te piekeren om er ook naartoe te gaan met een lastminute tripje!

Mag ik je vragen in wat voor hotel je hebt gezeten (en wat je ervan vond: hotel/situatie)?
het hotel.. uhuh..

aangezien mijn vriendin voor het shangrila hotel keten werkt, konden we voor een vriendenprijsje in het 5 sterren knowloon shangrila hotel zitten en daar hebben we ook 6 dagen gezeten
pi_45497358
Ik vroeg me al een tijdje af: het aantal sterren dat een Hong Kongs hotel bezit, komt dat enigszins overeen met onze normen??
 FR
pi_45499561
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 04:29 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik vroeg me al een tijdje af: het aantal sterren dat een Hong Kongs hotel bezit, komt dat enigszins overeen met onze normen??
Volgens mij wel... wij zaten in een 3 sterren hotel en dat was best goed.
Hong Kong is erg westers.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_45499562
ik heb in HK in een 4 sterren hotel gezeten en dat is wel vergelijkbaar met wat wij als norm hebben. enige is misschien dat de kamers kleiner zijn. maar de service etc was zeker goed!
pi_45506516
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 04:29 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik vroeg me al een tijdje af: het aantal sterren dat een Hong Kongs hotel bezit, komt dat enigszins overeen met onze normen??
Vaak zelfs boven Nederlandse normen.
Ik steek je moeder in de fik!
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 februari 2007 @ 17:30:55 #288
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46112409
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben meer dan 30 keer in Hongkong geweest maar ik ben nog nooit op Victoria Peak geweest
Ik wil het eigenlijk wel gaan doen in mei
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_46116600
Ben je een klein uurtje mee zoet
Ik steek je moeder in de fik!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 16 maart 2007 @ 12:29:49 #290
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_47332399
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:36 schreef cheukert het volgende:
Ben je een klein uurtje mee zoet
Mooi, dan heb ik dus ook nog tijd over voor andere dingen... suggesties?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 13:20:15 #291
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_47334230
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 12:29 schreef Sjeen het volgende:
Mooi, dan heb ik dus ook nog tijd over voor andere dingen... suggesties?
Hoe lang? Hong Kong kan je wel een paar dagen rondsjokken, anders dagtrip naar Macau, of Shenzhen, of een van die ander Chinese steden net over de grens.

Hier staat aardig wat info:
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=302
http://www.tripadvisor.com/ShowForum-g294217-i1496-Hong_Kong.html
Haters everywhere but I don't really care.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 16 maart 2007 @ 13:46:13 #292
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_47335287
Dank je! We komen op zaterdag ergens aan en vliegen donderdagnacht terug, tussendoor twee dagen verplichtingen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_47336500
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:36 schreef cheukert het volgende:
Ben je een klein uurtje mee zoet
niet als je de wandeling maakt van victoria peak naar de andere kant van het eiland. zie je een keer wat groen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 maart 2007 @ 15:37:48 #294
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47339275
In de herkansing, de vorige keer ging niet door misschien dat ik er nu wel kom de komende maanden
  Moderator maandag 14 mei 2007 @ 15:12:57 #295
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_49366039
Een nieuw topic is geopend: Hong Kong

Deze kan wel dicht dan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')