quote:Met andere woorden: de islamitsche gemeenschap is een zeer gesloten gemeenschap en duldt geen kritiek.
Op maandag 22 december 2003 15:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik denk dat Ahali juist geen aanhang zal vinden in de moslimsgemeenschap. Geen enkele, ook geen Somalische. Haar doel is dan ook niet om de moslims te verlichten, maar om ze van hun geloof af te brengen. Ze zegt ook zelf dat ze geen moslim meer is. Voor mij is ze dan niet meer of niet minder dan een willekeurig iemand die zich zo ongenuanceerd en gefundeerd afzet tegen de Islam. Wat ik van zo'n persoon vindt, laat ik maar achterwege, maar het is niet bepaald genuanceerd zullen we maar zeggen.
quote:Is geen typisch somalisch gebruik. Het is echter wel zeer barbaars, goed dat dat in een westers land aan de orde wordt gebracht.
Op maandag 22 december 2003 15:59 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Ja, maar je kunt niet wereldwijd de Islam aanvallen op een Somalisch gebruik.
quote:Ik heb ook de islam van dichtbij meegemaakt en is totaal niet wat zij beweert en ik maak deel uit van de grootste groep moslims in nederland zij van de kleinste groep. kunnen we daaruit concluderen dat mijn mening dan geloofwaardiger is dan dat van haar? en in ieder geval geloofwaardiger dan die van jou?
Op maandag 22 december 2003 15:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Mijn aanhang heeft ze ook en ik ben niet somalisch!
Ik denk juist dat ze geloofwaardiger is, omdat ze zelf dingen van dichtbij heeft meegemaakt. Zij moet alleen een zakelijker vertaling maken naar de politiek. De VVD moet op haar beurt ervoor zorgen dat ze ook zakelijk blijft.
quote:Ga de landelijke politiek in, zou ik zeggen
Op maandag 22 december 2003 16:03 schreef Chadi het volgende:
Ik heb ook de islam van dichtbij meegemaakt en is totaal niet wat zij beweert en ik maak deel uit van de grootste groep moslims in nederland zij van de kleinste groep. kunnen we daaruit concluderen dat mijn mening dan geloofwaardiger is dan dat van haar? en in ieder geval geloofwaardiger dan die van jou?
quote:joden en christenen doen het ook.
Op maandag 22 december 2003 16:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Is geen typisch somalisch gebruik. Het is echter wel zeer barbaars, goed dat dat in een westers land aan de orde wordt gebracht.
quote:Kom ermee naar buiten zou ik zeggen, grootte van groep interesseert mij niet zo. Een groep nazi's van 4 miljoen mensen duidt er niet op dat ze gelijk hebben om maar eens wat te zeggen.
Op maandag 22 december 2003 16:03 schreef Chadi het volgende:[..]
Ik heb ook de islam van dichtbij meegemaakt en is totaal niet wat zij beweert en ik maak deel uit van de grootste groep moslims in nederland zij van de kleinste groep. kunnen we daaruit concluderen dat mijn mening dan geloofwaardiger is dan dat van haar? en in ieder geval geloofwaardiger dan die van jou?
quote:Volgens het parool is er al besloten dat ze haar potefeuille per 1 januari kwijt is: Hirsi Ali roept toorn Kamer over zich af
Op maandag 22 december 2003 15:38 schreef RemcoKouwenhoven het volgende:[..]
Sizzler, ik heb eens even bij de VVD-fractie gecheckt. Ayaan was tweede woordvoerder Ontwikkelingssamenwerking. Erica Terpstra was eerste woordvoerder. Tijdens de begrotingsbehandeling was Terpstra afwezig (ivm haar verkiezing bij NOC), daarom nam Hirsi Ali haar waar. Inmiddels is Erica Terpstra daardwerklijk vertrokken en zal er een herschikking van portefeuilles plaats vinden (zoals altijd als er iemand vertrekt). Er is dus nog geen sprake van 'beperking van speelruimte'. Over de nieuwe portefeuilleverdeling wordt pas in de loop van januari besloten.
quote:Wel een groot verschil wat er bij de man gebeurt in vergelijking met de vrouwelijke besnijdingen...
Op maandag 22 december 2003 16:05 schreef Chadi het volgende:[..]
joden en christenen doen het ook.
quote:Bullshit, dat is een lokaal gebruik, hier wordt dat niet gedaan en over de hele wereld gezien, gebeurd het niet veel.
Is geen typisch somalisch gebruik. Het is echter wel zeer barbaars, goed dat dat in een westers land aan de orde wordt gebracht.
quote:zou dat helpen denk je?
Op maandag 22 december 2003 16:04 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ga de landelijke politiek in, zou ik zeggen
.
quote:Correct. In de VS wordt het meerendeel van de jongetjes 'gechopt'.Alhoewel ik ook wel het verschil zie, vind ik het dan ook vreemd dat er zoveel over vrouwenbesnijdenis gezeurd wordt en nauwelijks over mannenbesnijdenis.
Op maandag 22 december 2003 16:05 schreef Chadi het volgende:[..]
joden en christenen doen het ook.
quote:vrouwen besnijdenis gebeurt ook bij joden en christenen
Op maandag 22 december 2003 16:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Wel een groot verschil wat er bij de man gebeurt in vergelijking met de vrouwelijke besnijdingen...
quote:nou die vrouwen worden verminkt en dat is niet te vergelijken met mijn voorhuid afstaan
Op maandag 22 december 2003 16:09 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Correct. In de VS wordt het meerendeel van de jongetjes 'gechopt'.Alhoewel ik ook wel het verschil zie, vind ik het dan ook vreemd dat er zoveel over vrouwenbesnijdenis gezeurd wordt en nauwelijks over mannenbesnijdenis.
quote:Wat wordt er dan weggesneden volgens jou en gebeurt dat voor christenen ook in nederland??? Ik geloof er eerlijk gezegd maar zeer weinig van in het christelijke geval. Heb je bronnen?
Op maandag 22 december 2003 16:10 schreef Chadi het volgende:[..]
vrouwen besnijdenis gebeurt ook bij joden en christenen
quote:Is het wegsnijden van je voorhuid dan geen verminking?
Op maandag 22 december 2003 16:12 schreef Chadi het volgende:[..]
nou die vrouwen worden verminkt en dat is niet te vergelijken met mijn voorhuid afstaan
quote:Wat wordt er bij moslima's in Nederland afgesneden dan?
Op maandag 22 december 2003 16:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Wat wordt er dan weggesneden volgens jou en gebeurt dat voor christenen ook in nederland??? Ik geloof er eerlijk gezegd maar zeer weinig van in het christelijke geval. Heb je bronnen?
quote:Geef dan de schuld aan de zeer foute interpretatie van een Somalische besnijder. Hij is inderdaad achterlijk en kan niet spreken voor de rest van de wereld. Niemand zegt ook dat Ahali dit verzint, maar ze weet dondersgoed dat het bijna nergens anders in de islamitische wereld wordt toegepast.
Op maandag 22 december 2003 15:57 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Sterker nog, als je aan zo'n praktizerend vrouwenbesnijder zelf vraagt waarom hij het doet, hij nota bene zelf het geloof erbij sleept. Dat is dus niet iets dat Ahali zelf verzint.
quote:Correcte informatie haal je meestal niet uit zeer gefrusteerde en haatvolle mensen.
Op maandag 22 december 2003 16:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Met andere woorden: de islamitsche gemeenschap is een zeer gesloten gemeenschap en duldt geen kritiek.
Mag je alleen kritiek hebben op de islam als je moslim bent?
Zij kan over haar ervaringen spreken net zoals een verstoten lid van de jehova's dat kan doen en daar zit vaak nuttige informatie bij. Openbreken die gemeenschap en kaarten op tafel leggen! Net zo goed als dat voor christelijke en andere religieen geldt.
quote:Heb je feiten/bronnen? Ik kan ook wel zomaar iets roepen.
quote:Dat wijkt af van mijn vraag.
Op maandag 22 december 2003 16:20 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Wat wordt er bij moslima's in Nederland afgesneden dan?
quote:Dat denk ik wel
Op maandag 22 december 2003 16:03 schreef Chadi het volgende:[..]
quote:Gezien deze uitspraak behoor je zelf ook tot deze groep, en jouw redenering volgende dienen wij jou dan ook niet serieus te nemen.
Op maandag 22 december 2003 16:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Correcte informatie haal je meestal niet uit zeer gefrusteerde en haatvolle mensen.
quote:Waar maak je uit op dat ik tot de groep van haters en zeer gefrusteerde mensen behoor? Dat mijn betogen niet in jouw nauwe straatje passen, dat zegt mij meer over jouw intenties.
Op maandag 22 december 2003 16:29 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Gezien deze uitspraak behoor je zelf ook tot deze groep, en jouw redenering volgende dienen wij jou dan ook niet serieus te nemen.
quote:Misschien zou Ahali haar kritiek inderdaad wat preciezer moeten formuleren. Dat neemt voor mij niet weg dat ze het geloof best in de discussie mag betrekken, zolang ze dat met enige tact doet.
Op maandag 22 december 2003 16:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Geef dan de schuld aan de zeer foute interpretatie van een Somalische besnijder. Hij is inderdaad achterlijk en kan niet spreken voor de rest van de wereld. Niemand zegt ook dat Ahali dit verzint, maar ze weet dondersgoed dat het bijna nergens anders in de islamitische wereld wordt toegepast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |