abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92338964
En Black Sheep Boy mensen? Get Big? Ge-ni-aal.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:13:51 #152
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_92340522
1. black sheep boy
2. the stage names
3. don't fall in love with ...
4. down the river of ...
5. the stand ins

waarbij 1 en 2 voor mij op gelijke hoogte staan en the stand ins de enige tegenvaller is, wmb.
pi_92341454
Kennelijk heb ik nog wat gemist ;) Ik ga de resterende albums checken dus! En Stage Names en Stand Ins...tsja, ik vind ze zeker goed...maar ik heb er altijd wat filler nummers op vinden staan. De wat meer uptempo's zijn heerlijk in ieder geval. Singer Songwriter, Lost Coastlines, hold the hand of a Rock and roll man, Unless It Kicks :) :)
De rest is dus sinds vandaag in waardering gegroeid! Ik zal vanavond nog de rest checken ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:45:24 #154
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_92342262
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:48 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Dat is nogal een statement zeg! Licht eens toe :)

Het is Okkervil River in optima forma en de plaat die het beste in balans is.
Don't Fall.. is duidelijk de eerste en daardoor meest rauwe. Als fan van rauw, dus ook geweldige plaat met ongelofelijk catchy en pakkende, maar toch ongepolijste songs als Happy Hearts, Dead Dog Song, Westfall en Lady Liberty. Helaas horen bij deze grilligheid ook wat mindere nummer, My Bad Days en Listening... zijn slechts zesjes/zeventjes tussen de achten en negens.
Down The River.. klinkt als een wat volwaardigere plaat, door de rijkere arrangementen en vollere sound. Toch blijft het ruwe staan door Sheff's stemgeluid; een magische combinatie. Zie bijv Seas Too Far, met een Hammond, over een piano, over een gitaar over een tokkelende banjo... Hemels, maar door het onrustige,schreeuwerige van Sheff niet zoet of belegen. En zo is het op For The Enemy na één groot genot voor het oor. Wisselingen van dynamiek, catchy melodieën, ingenieuze teksten,... alles klopt.
Bij Black Sheep Boy begon het allemaal wat meer te rocken, de songs zijn wat meer recht-toe-recht-aan en wat meer gestript, maar qua niveau zeker wel zo goed als Down The River.., ook gewoon een geweldige plaat.
Met Stage Names heb ik een manische relatie, waarschijnlijk omdat het af en toe heerlijk swingt (You Can't Hold The Hand..) en loopt (Plus Ones), maar daardoor iets minder de dynamiek van de vorige drie platen heeft.
The Stand Ins is (logischerwijs) een voortzetting van Stand Names, maar dus niet alleen als sequel, maar ook qua stijl. Weer wat meer rock, minder verrassend, minder rijk en minder dwars.
Enfin, begrijp me niet verkeerd het zijn allemaal parels, Down The River.. heeft echter al het goede van de andere platen weten te combineren.

En lijstjes dus, omdat het hoort.
1. Down the River of Golden Dreams
2. Don't Fall in Love with Everyone You See.
3. Black Sheep Boy
4. The Stage Names
5. The Stand Ins
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:49:37 #155
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_92342556
Ik zie nu dat mm de songs uit Down the River.. meeslepender noemt, wat een betere samenvatting is dan mijn verhaal. :+
pi_92342918
Halverwege Black Sheep ben ik ondertussen aan het concluderen dat ik het voor mij een groeiband is. Kennelijk na weer de zoveelste keer Stage Names en Stand Ins luisteren vond ik het vandaag ineens geweldig, maar Black Sheep doet me voorlopig nog niet heel veel. Alhoewel ik het wel wat meer een geheel vind klinken dan de wat meer rockende latere albums.

Ik ben overtuigd dat als ik wat moeite ga doen ik dit ook heel goed ga vinden :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 4 februari 2011 @ 22:50:05 #157
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_92350331
quote:
17s.gif Op donderdag 21 februari 2008 10:58 schreef pfaf het volgende:
Stage Names is echt fenomenaal. Onbegrijpelijk dat ik 'm aanvankelijk maar zo-zo vond. Het is gewoon de beste Okkervil River so far, en dat zegt wat. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Beregd op 04-02-2011 22:57:49 ]
  vrijdag 4 februari 2011 @ 22:59:47 #158
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_92350882
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 22:50 schreef Beregd het volgende:

[..]

:D
Ik zag het ook. Typisch fenomeen van mij vlak na de eerste aanloopperiode van een album. Eerst tegenvallend vanwege de enorme verwachting, dan na een tijdje niet meer geluisterd te hebben valt 'tie weer enorm mee omdat ik 'm slechter in m'n hoofd had opgeslagen en zo slingert m'n mening een paar jaar door tot de plaat naar z'n eindcijfer convergeert. :P
pi_92351407
Waarom vinden jullie the Stand Ins niet leuk? Staan echt pareltjes op als Lost Coastlines, Singer Songwriter, die lange albumafsluiter en Starry Stairs? Besef ik me eigenlijk ook nu pas hoor :)
Is het een te simpel album? Want de nummers die ik uitkies zijn voornamelijk lekker pakkend...

Verder ben ik dus ondertussen wel even om, heb het al de hele tijd allemaal op repeat staan :)

Dus, krijg ondertussen ook wel zin in het nieuwe album en een tour *O* Wat ik tot nu toe ook voor mening heb gehad over ze, Live hebben ze me altijd geweldig geleken :)
  zaterdag 5 februari 2011 @ 08:39:26 #160
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_92361433
The stand ins begint heel erg goed, maar kabbelt dan wat saai door. Ht is ook geen groeiplaat zoals de rest.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 08:41:44 #161
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_92361450
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 22:59 schreef pfaf het volgende:

[..]

:D
Ik zag het ook. Typisch fenomeen van mij vlak na de eerste aanloopperiode van een album. Eerst tegenvallend vanwege de enorme verwachting, dan na een tijdje niet meer geluisterd te hebben valt 'tie weer enorm mee omdat ik 'm slechter in m'n hoofd had opgeslagen en zo slingert m'n mening een paar jaar door tot de plaat naar z'n eindcijfer convergeert. :P
Uiteindelijk is elk okkervil river album anders en van hoog niveau, en dus moeilijk te vergelijken, en grijp je als favoriete amlbum terug naar het album waarmee je ze hebt leren kennen, omdat je met dat album een quasi persoonlijke band hebt.
Zo heb ik dat althans met vrij veel bands.
pi_92361691
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 08:39 schreef Beregd het volgende:
The stand ins begint heel erg goed, maar kabbelt dan wat saai door. Ht is ook geen groeiplaat zoals de rest.
Daar kan ik inkomen inderdaad. Het was het eerste van Okkervil dat ik wel leuk vond, en nu vind ik Stage Names al beter...En ja, ik ga niet nog een keertje herhalen dat ik het steeds beter ben gaan vinden :P
pi_92365821
Ik zie een op MMJ lijkende opmars in albums. Het begin is heel rauw, wat minder rockend en wat minder pakkend en de latere albums zijn wat pakkender, vrolijker en wat muzikaler maar wel wat toegankelijker...Voorlopig gaat mijn voorkeur dan ook zeker nog naar de latere albums...(Ben nu Down the River en Don't Fall aan het luisteren)
pi_92366894
quote:
Op zaterdag 5 februari 2011 12:35 schreef Norrage het volgende:
Ik zie een op MMJ lijkende opmars in albums. Het begin is heel rauw, wat minder rockend en wat minder pakkend en de latere albums zijn wat pakkender, vrolijker en wat muzikaler maar wel wat toegankelijker...Voorlopig gaat mijn voorkeur dan ook zeker nog naar de latere albums...(Ben nu Down the River en Don't Fall aan het luisteren)
Ik hoop dat je er net zo van gaat genieten als ik. En dan vooral Down the river.. Wat een prachtige nummers staan daar op. En ik vond The Stand Ins zeker niet verkeerd hoor. Vooral Blue Tulip en Starry Stairs zijn prachtig, maar ik vind hem wel minder dan The Stage Names. Ik vergelijk hem altijd met die plaat omdat The Stand Ins bestaat uit nummers die The Stage Names niet gehaald hadden. Afdankertjes zeg maar :')

Ow en pfaf, For The Enemy is ook prach-tig :P
pi_92369041
Die plaat met Roky Erickson vond ik geweldig, heb nog nooit naar muziek van de band zelf geluisterd trouwens.

Wat vinden jullie okervil kenners van die plaat?
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 14:07:49 #166
180098 Golzuam
Cogito ergo sum
pi_92369098
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 14:06 schreef OVchipkaart het volgende:
Die plaat met Roky Erickson vond ik geweldig, heb nog nooit naar muziek van de band zelf geluisterd trouwens.
Mijn favoriete album van afgelopen jaar, hoewel ik enigzins bevooroordeeld ben omdat Roky een persoonlijke held van mij is. Echt een geweldig album.
Moving me with a sound
Opening me within a gesture
Drawing me down and in
Golzuam
pi_92369145
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 14:07 schreef Golzuam het volgende:

[..]

Mijn favoriete album van afgelopen jaar, hoewel ik enigzins bevooroordeeld ben omdat Roky een persoonlijke held van mij is. Echt een geweldig album.
Ik heb hem een maandje geleden live gezien in de trix in antwerpen, was echt super, roky is een held _O_
  zaterdag 5 februari 2011 @ 14:11:09 #168
180098 Golzuam
Cogito ergo sum
pi_92369241
Bizar, daar was ik dus ook bij!
Moving me with a sound
Drawing me down and in
Golzuam
pi_92369808
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 14:11 schreef Golzuam het volgende:
Bizar, daar was ik dus ook bij!
Hoezo bizar :P vrij logisch eigenlijk :D
  zaterdag 5 februari 2011 @ 14:29:43 #170
180098 Golzuam
Cogito ergo sum
pi_92369937
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 14:26 schreef OVchipkaart het volgende:

[..]

Hoezo bizar :P vrij logisch eigenlijk :D
Bekeken hoe groot die zaal is en hoe weinig ruchbaarheid er aan het concert gegeven werd ;)
Moving me with a sound
Drawing me down and in
Golzuam
pi_92370850
Will Sheff heeft die plaat ook geproduceerd trouwens.
pi_92501673
2 nieuwe nummers van de nieuwe plaat:

http://www4.zippyshare.com/v/19513427/file.html

Jezus zeg, wat zijn ze mooi.. Ben echt zo benieuwd naar de nieuwe plaat.
pi_92505113
Zal ook niet lang meer duren voordat het hele album te downloaden is. 14 februari is de releasedate toch? Zal wel wat dagen daarvoor al beschikbaar zijn.
Nu ben ik dus ook wel benieuwder dan ooit :)
pi_92594615
Terwijl ik nog niet helemaal van die vroegere albums ben vind ik ondertussen Stage Names wel echt echt geweldig. Dat ik het al tenminste 10 keer geluisterd heb deze week zegt genoeg xD
  Moderator donderdag 10 februari 2011 @ 17:43:31 #175
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_92596556
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:55 schreef Norrage het volgende:
Terwijl ik nog niet helemaal van die vroegere albums ben vind ik ondertussen Stage Names wel echt echt geweldig. Dat ik het al tenminste 10 keer geluisterd heb deze week zegt genoeg xD
Stage Names is ook geweldig. Maar de rest is minstens net zo geweldig.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')