Tja, maar bij Pitchfork is het wel zo'n typisch heilig huisje geworden ondertussen. Ze moeten wel hele gekke dingen doen (zie: My Morning Jacket) om onder de standaard 7.8 te duikelen.quote:
Oh, zeker niet. Maar toevallig wisten ze dit keer wel de vinger op de zere plek te leggen. De meeste recensies zijn toch hemelprijzende bullshit (dat weet ik donders goed; ik schrijf ze zelf ookquote:
NB - ik had het over de recensie in OOR.quote:
FOK! album top 100 allertijden 2007quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:58 schreef emokid het volgende:
Ben jij dan ook zo iemand die Black Sheep Boy de beste OR plaat vindt? Of nog vroeger? Ik had zelf het liefst dat ze op de Don't Fall In Love manier doorgingen maar dat zal er nooit meer van komen vrees ik. Ook met de gedachte dat dit eigenlijk bij The Stage Names hoort vind ik het een geslaagd album. Je kunt net als de covers makkelijk beide albums met elkaar associėren.
Ze komen jammer genoeg ook niet met een EP als afsluiter. Ik las namelijk ergens dat ze nog genoeg nummers hebben overgehouden die het niet maakten.
FOK! album top 100 allertijden 2008quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:11 schreef emokid het volgende:
Toe maar! Knappe lijst.
Nee de rest valt wel mee, maar goed dat dat album gewaardeerd wordt hier. Ik vind het een van de beste platen ooit.
Zie nu pas dat het lijstje van jou alleen is. Respect.Bij mij zou die een zelfde positie krijgen denk ik. Is er al een van 2008 gedaan?
Die implementatie van Sloop John B was briljant. - Hey, als de Beach Boys het mogen gebruiken, mag Okkervil River dat ook.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:23 schreef Summerteeth het volgende:
Plus Ones![]()
En wat een schaamteloze plagiaat zeg, dat laatste nummer...![]()
Je kan voor 90% rekenen op Westfall en Okkervil River Song. De rest wordt moeilijkquote:Op maandag 27 oktober 2008 11:28 schreef emokid het volgende:
And I'll tell you one thing that you should never do - never let a woman tell you she loves you. She'll call you "baby," she'll look in your eye, then she'll get on that airplane and wave bye bye bye bye baby bye BYEEE BYE BYE BABY
Ongekend, de kwaliteit van het debuutalbum. Ze moeten trouwens echt op zijn minst één nummer spelen van dit album over een paar weken.. anders, ja.
Mooie tekst inderdaadquote:Op woensdag 5 november 2008 19:41 schreef methodmich het volgende:
Laatste dagen draai ik de appendix van Black Sheep Boy weer regelmatig en dan is vooral het nummer Black Sheep Boy #4 favoriet... Die passage over zijn hotelkamer in Baltimore, die vind ik op de één of andere manier erg fraai.
Niet zo heel lang, rechthoekige donkere bril, krullen?quote:Op vrijdag 14 november 2008 13:10 schreef emokid het volgende:
Als niemand vanavond hardop Kansas City roept doe ik het.
Dat is nogal een statement zeg! Licht eens toequote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:02 schreef pfaf het volgende:
Dan heb je wel de minste twee te pakken ja. Da's dom.
Down the river... is de beste, misschien wel de beste plaat aller tijden.
Eens met dat eerste stuk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:02 schreef pfaf het volgende:
Down the river... is de beste, misschien wel de beste plaat aller tijden.
Het is Okkervil River in optima forma en de plaat die het beste in balans is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:48 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Dat is nogal een statement zeg! Licht eens toe
quote:Op donderdag 21 februari 2008 10:58 schreef pfaf het volgende:
Stage Names is echt fenomenaal. Onbegrijpelijk dat ik 'm aanvankelijk maar zo-zo vond. Het is gewoon de beste Okkervil River so far, en dat zegt wat.
quote:
Uiteindelijk is elk okkervil river album anders en van hoog niveau, en dus moeilijk te vergelijken, en grijp je als favoriete amlbum terug naar het album waarmee je ze hebt leren kennen, omdat je met dat album een quasi persoonlijke band hebt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:59 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik zag het ook. Typisch fenomeen van mij vlak na de eerste aanloopperiode van een album. Eerst tegenvallend vanwege de enorme verwachting, dan na een tijdje niet meer geluisterd te hebben valt 'tie weer enorm mee omdat ik 'm slechter in m'n hoofd had opgeslagen en zo slingert m'n mening een paar jaar door tot de plaat naar z'n eindcijfer convergeert.
Daar kan ik inkomen inderdaad. Het was het eerste van Okkervil dat ik wel leuk vond, en nu vind ik Stage Names al beter...En ja, ik ga niet nog een keertje herhalen dat ik het steeds beter ben gaan vindenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 08:39 schreef Beregd het volgende:
The stand ins begint heel erg goed, maar kabbelt dan wat saai door. Ht is ook geen groeiplaat zoals de rest.
Ik hoop dat je er net zo van gaat genieten als ik. En dan vooral Down the river.. Wat een prachtige nummers staan daar op. En ik vond The Stand Ins zeker niet verkeerd hoor. Vooral Blue Tulip en Starry Stairs zijn prachtig, maar ik vind hem wel minder dan The Stage Names. Ik vergelijk hem altijd met die plaat omdat The Stand Ins bestaat uit nummers die The Stage Names niet gehaald hadden. Afdankertjes zeg maarquote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:35 schreef Norrage het volgende:
Ik zie een op MMJ lijkende opmars in albums. Het begin is heel rauw, wat minder rockend en wat minder pakkend en de latere albums zijn wat pakkender, vrolijker en wat muzikaler maar wel wat toegankelijker...Voorlopig gaat mijn voorkeur dan ook zeker nog naar de latere albums...(Ben nu Down the River en Don't Fall aan het luisteren)
Mijn favoriete album van afgelopen jaar, hoewel ik enigzins bevooroordeeld ben omdat Roky een persoonlijke held van mij is. Echt een geweldig album.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:06 schreef OVchipkaart het volgende:
Die plaat met Roky Erickson vond ik geweldig, heb nog nooit naar muziek van de band zelf geluisterd trouwens.
Ik heb hem een maandje geleden live gezien in de trix in antwerpen, was echt super, roky is een heldquote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:07 schreef Golzuam het volgende:
[..]
Mijn favoriete album van afgelopen jaar, hoewel ik enigzins bevooroordeeld ben omdat Roky een persoonlijke held van mij is. Echt een geweldig album.
Hoezo bizarquote:
Bekeken hoe groot die zaal is en hoe weinig ruchbaarheid er aan het concert gegeven werdquote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:26 schreef OVchipkaart het volgende:
[..]
Hoezo bizarvrij logisch eigenlijk
Stage Names is ook geweldig. Maar de rest is minstens net zo geweldig.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:55 schreef Norrage het volgende:
Terwijl ik nog niet helemaal van die vroegere albums ben vind ik ondertussen Stage Names wel echt echt geweldig. Dat ik het al tenminste 10 keer geluisterd heb deze week zegt genoeg xD
Ik vind het begin heel goed, maar het eind inderdaad wat minder...(of was het positief?quote:Op maandag 9 mei 2011 10:42 schreef thijsdetweede het volgende:
Okkervil release day! Ik had de gepreleasede nummers niet gehoord, dus zit nu vers naar het album te luisteren. Halverwege nr2 klinkt het een stuk meer, ehm, staccato dan al het voorafgaande.
Het was een geweldig optreden. Volgens mij hebben ze dik 100 minuten gespeeld. Alle grote hits kwamen langs, en alles werd vol overgave gespeeld. Werkelijk genieten. Black, For Real en Our Life Is Not a Movie Or Maybe behoren zonder twijfel tot mijn favoriete nummers aller tijden, en dat in combinatie met een dozijn andere sterke rocknummers, leverden een voor mij perfecte show opquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:57 schreef Norrage het volgende:
Oh kut..het is wel een zondag...dan kan ik niet vanwege tenniscompetitie. Nou Okkervil River kom eens met een "normaal" optreden!!
quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:04 schreef pfaf het volgende:
Goedzo. Mooi om te zien dat je smaak jaar na jaar beter wordt.
Vrij lang. In totaal iets van 2 uur ofzo? En live zijn niet alleen de nieuwe nummers beter, maar ook de oudequote:Op vrijdag 25 november 2011 09:08 schreef Norrage het volgende:
Haha vet. Hoe lang speelden ze? En hoe zijn de nieuwe nummers live?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |