Maar ontopic, denk je ook nog wel eens aan andere dode mensen behalve je naasten?
quote:Nee. Dankzij jou
Op zondag 16 november 2003 13:46 schreef bumberklevers het volgende:
zou pim er ook iets van gemaakt hebben als hij nog leefde?
quote:waar slaat dat nou op?
Op zondag 16 november 2003 13:47 schreef drugsgebruiker het volgende:[..]
Nee. Dankzij jou
quote:
Op zondag 16 november 2003 13:49 schreef TrenTs het volgende:
Ik zat gisteren op de WC en ik heb nu nogal aambeien en toen die zure diarree er langsschuurde... ja toen kreeg ik toch echt even zo'n Fortuyn-moment.
-on-
Nee.
quote:Je bent inderdaad een ziek figuur.....
Op zondag 16 november 2003 13:49 schreef TrenTs het volgende:
Ik zat gisteren op de WC en ik heb nu nogal aambeien en toen die zure diarree er langsschuurde... ja toen kreeg ik toch echt even zo'n Fortuyn-moment.
quote:ik ook
Op zondag 16 november 2003 13:52 schreef scumback het volgende:
Ík had zo graag hem aan het werk willen zien.....
quote:Inderdaad?
Op zondag 16 november 2003 13:53 schreef scumback het volgende:[..]
Je bent inderdaad een ziek figuur.....
quote:Verklaar "rotzooi".
Op zondag 16 november 2003 13:53 schreef bumberklevers het volgende:[..]
de andere partijen jatten zijn ideen en maken er een rotzooi van.
quote:Koop een krant en lees een wat Nederlands nieuws.
Op zondag 16 november 2003 13:55 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:[..]
Verklaar "rotzooi".
quote:Ik wérk voor een krant.
Op zondag 16 november 2003 13:56 schreef TrenTs het volgende:[..]
Koop een krant en lees een wat Nederlands nieuws.
quote:Je weet niet eens wat z'n ideeen waren man
Op zondag 16 november 2003 13:53 schreef bumberklevers het volgende:[..]
ik ook
de andere partijen jatten zijn ideen en maken er een rotzooi van.
Maareh, wat voor discussiewaarde heeft dit eigenlijk?
quote:Dan zie je toch dat het een zooitje aan het worden is.
Op zondag 16 november 2003 13:57 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:[..]
Ik wérk voor een krant.
Maar ik ben even douchen.
quote:Helemaal mee eensch.
Op zondag 16 november 2003 13:58 schreef NiGeLaToR het volgende:[..]
PimF was als Nike air en levi's 501 -> een hype.
Vervelend dat ie dood is, anders hadden we allemaal kunnen zien dat 1 iemand de problemen niet op kan lossen -> 16 miljoen wel.
[Dit bericht is gewijzigd door Blokhut op 16-11-2003 14:00]
quote:Dubbel feest dus!
Op zondag 16 november 2003 14:00 schreef Vloris het volgende:
Jawel hoor, iedere keer als we weer pannekoeken eten
Die aten we namelijk ook toen Pim Fortuyn vermoord werd...
Maar nu ben ik echt douchen.
Pim was ok en werd ten onrechte zwartgemaakt in de pers.
De laatste dagen moet ik vooral kotsen op het feit dat Gretta D. via een rechtzaak voor elkaar heeft gekregen dat Luuk Koelman zijn column offline moet halen "omdat hij haar beledigd heeft".
Toen ze over Fortuyn schreven dat ze hoopten dat ie snel AIDS moest oplopen in een Darkroom, kon dat wel. Toen ze hem uitmaakten voor Hollandse Haider, kon dat wel...
Het feit blijft dat het krom is dat hetgene Fortuyn zei, hij toen werd afgeschilderd als racist en xenofoob, terwijl de partijen nu over elkaar heen buitelen om maar vooral te zeggen dat er teveel buitenlanders zijn en er wat moet veranderen in Den Haag.
Dankzij hem is er nu een ministerie voor vernieuwing van de overheid, en dankzij hem is de discussie over allochtonen in een stroomversnelling gekomen.
En ik denk nog regelmatig aan hem, als ik de verkrampte linkse kerk hun baantjes hoor verdedigen...
-edit tiebvaud-
[Dit bericht is gewijzigd door realist op 16-11-2003 14:05]
quote:Njah.. moddergooien doet iedereen nowadays..
Op zondag 16 november 2003 14:01 schreef realist het volgende:
Denk nog wel eens aan hem als ik weer eens geintimideerd word op straat omdat ik blank ben...
quote:Heeft Pim er een rechtzaak over aangespannen dan? Gretta werd persoonlijk aangevallen, Pim op z'n ideeen. Dat er homo-foben waren die hem ook zwart maakten was sneu. Politiek met de verkiezingen is net oorlog, zoveel mensen waren er niet die hun beeld lieten veranderen door wat iemand zei. Hype is een hype, hij zei gewoon wat velen wilden horen. Prima. Maar niet realistisch.
Pim was ok en werd ten onrechte zwartgemaakt in de pers.
De laatste dagen moet ik vooral kotsen op het feit dat Gretta D. via een rechtzaak voor elkaar heeft gekregen dat Luuk Koelman zijn column offline moet halen "omdat hij haar beledigd heeft".
Toen ze over Fortuyn schreven dat ze hoopten dat ie snel AIDS moest oplopen in een Darkroom, kon dat wel. Toen ze hem uitmaakten voor Hollandse Haider, kon dat wel...
quote:Wellicht. Of het positief is zullen we pas weten als we oud zijn.
Het feit blijft dat het krom is dat hetgene Fortuyn zei, hij toen werd afgeschilderd als racist en xenofoob, terwijl de partijen nu over elkaar heen buitelen om maar vooral te zeggen dat er teveel buitenlanders zijn en er wat moet veranderen in Den Haag.Dankzij hem is er nu een ministerie voor vernieuwing van de overheid, en dankzij hem is de discussie over allochtonen in een stroomversnelling gekomen.
quote:Je doet nu hetzelfde als waar Pim volgens jou slachtoffer van werd - generalisatie. zolang 1 iemand dat blijft verkondigen en 16 miljoen Nederlanders geen nuance meer aan kunnen brengen in hun ideeen verandert er weinig. Wat Pim deed was dicht tegen haat zaaien aan. Feit blijft dat we er samen uit moeten komen. Geldt voor iedereen dus, niet alleen voor 'hun' en 'zij' enzo.
En ik denk nog regelmatig aan hem, als ik de verkrampte linkse kerk hun baantjes hoor verdedigen...
-edit tiebvaud-
Bolkenstein, maar die is al oud.
interessant om te zien hoe de buitenlandse pers destijds met het fenomeen omging.
quote:Een Action Figure. Met Volkert als de gemene Dr. X.
Op zondag 16 november 2003 14:52 schreef TrenTs het volgende:
Het valt me mee dat er nog geen knuffels van Fortuyn zijn, dat had ik serieus wel verwacht.
quote:Wat moeten ze dan doen? Bij hun eigen punten blijven? In jouw optiek is het toch zelfs geweldig wanneer de PvdA standpunten van Fortuyn overneemt! Of moeten ze er bij zeggen dat het van Fortuyn komt? "Ja, we hebben hier een idee blabla dat was nog van Fortuyn, geweldig! Jullie zouden er een keer op moeten stemmen zelfs!" Er zijn ook genoeg ideeen van Fortuyn die eerst van de SP of de VVD waren, maar dat zegt hij er toch ook niet bij?
Op zondag 16 november 2003 15:17 schreef MrLazy het volgende:
Onbewust word ik altijd geconfronteerd met Pim.Steeds moet ik opmerken hoe sommige partijen punten van Pim stelen en ze zelf naar hun hand zetten.
Het gaat er niet om wie de eer er mee haalt. Het gaat erom of het uitgevoerd wordt of niet. Toch?
quote:Idd. Volgens mij was dat ook de bedoeling van Fortuyn; de andere partijen wakker schudden. Iedere partij interpreteert het wel op zijn eigen manier, maar dat is logisch.
Op zondag 16 november 2003 15:24 schreef Dodec het volgende:[..]
Wat moeten ze dan doen? Bij hun eigen punten blijven? In jouw optiek is het toch zelfs geweldig wanneer de PvdA standpunten van Fortuyn overneemt! Of moeten ze er bij zeggen dat het van Fortuyn komt? "Ja, we hebben hier een idee blabla dat was nog van Fortuyn, geweldig! Jullie zouden er een keer op moeten stemmen zelfs!" Er zijn ook genoeg ideeen van Fortuyn die eerst van de SP of de VVD waren, maar dat zegt hij er toch ook niet bij?
Het gaat er niet om wie de eer er mee haalt. Het gaat erom of het uitgevoerd wordt of niet. Toch?
Die kale engerd had in leven nog veel meer gerommel en gezeur veroorzaakt.
Hoewel het zou wel gave kopspijkers mogelijk maken .
quote:Omdat je zelf niet kan denken? Zelf niet kan beredeneren dat we het met z'n allen op moeten lossen? Het verschuiven van het probleem naar 1 persoon en die als 'de oplossing' beschouwen komt alleen voor in 'The Matrix'. Helaas leven we in de echte wereld.
Op zondag 16 november 2003 15:33 schreef Ifyafeelme het volgende:
Ik mis hem ook nog steeds. R.I.P.
quote:Hmm, waar stelt hij dat hij Fortuyn mist vanwege het oplossen van de problemen?
Op zondag 16 november 2003 15:38 schreef NiGeLaToR het volgende:[..]
Omdat je zelf niet kan denken? Zelf niet kan beredeneren dat we het met z'n allen op moeten lossen? Het verschuiven van het probleem naar 1 persoon en die als 'de oplossing' beschouwen komt alleen voor in 'The Matrix'. Helaas leven we in de echte wereld.
quote:Jij weet in ieder geval zeker dat hij niet zelf kan denken. Anders leg je hem niet allerlei dingen in de mond namelijk.
Op zondag 16 november 2003 15:38 schreef NiGeLaToR het volgende:[..]
Omdat je zelf niet kan denken? Zelf niet kan beredeneren dat we het met z'n allen op moeten lossen? Het verschuiven van het probleem naar 1 persoon en die als 'de oplossing' beschouwen komt alleen voor in 'The Matrix'. Helaas leven we in de echte wereld.
quote:Ja, die Volkert van der Graaf is een engerd!
Op zondag 16 november 2003 15:31 schreef du_ke het volgende:
Die kale engerd had in leven nog veel meer gerommel en gezeur veroorzaakt.
quote:Wel een levende engerd.
Op zondag 16 november 2003 15:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ja, die Volkert van der Graaf is een engerd!
bah, wat een verkapte doodsverwensing ...
quote:Du_ke begint erover.
Op zondag 16 november 2003 15:47 schreef Dodec het volgende:[..]
Wel een levende engerd.
bah, wat een verkapte doodsverwensing ...
quote:Ik bedoel van mezelf.
Op zondag 16 november 2003 15:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Du_ke begint erover.
"Wel een levende engerd."
Het klinkt net alsof ik van plan ben er een einde aan te maken.
quote:t blijft een meesterlijke avatar
Op zondag 16 november 2003 15:58 schreef pfaf het volgende:
nee, zou ook niet best zijn overigens
quote:Snuift zeker veel. Maar ik moet zeggen dat ik ook even moest nadenken toen ik de naam Melkert zag langskomen.
Op zondag 16 november 2003 16:00 schreef Dodec het volgende:[..]
Laat maar.
quote:Maak er van wat je wilt. Vind het troosteloos als mensen alleen maar wijzen naar de politici, die moeten de problemen maar oplossen. Die andere 15,999999 miljoen mensen wachten rustig af en doen nix. Althans, gewoon lekker ego waar ze zin in hebben. Tis ook erg makkelijk om de politiek overal de schuld van te geven. Pim deed dat heel goed, de politiek als zondebok, ideaal. Alsof dat handjevol mensjes ons land zullen veranderen. Dat kunnen we alleen zelf.
Op zondag 16 november 2003 15:43 schreef Dodec het volgende:[..]
Jij weet in ieder geval zeker dat hij niet zelf kan denken. Anders leg je hem niet allerlei dingen in de mond namelijk.
quote:
Op zondag 16 november 2003 16:33 schreef NiGeLaToR het volgende:[..]
Maak er van wat je wilt. Vind het troosteloos als mensen alleen maar wijzen naar de politici, die moeten de problemen maar oplossen. Die andere 15,999999 miljoen mensen wachten rustig af en doen nix. Althans, gewoon lekker ego waar ze zin in hebben. Tis ook erg makkelijk om de politiek overal de schuld van te geven. Pim deed dat heel goed, de politiek als zondebok, ideaal. Alsof dat handjevol mensjes ons land zullen veranderen. Dat kunnen we alleen zelf.
Daar hebben we juist een afvaardiging voor gekozen...
Tweede kamer, weet je wel? Daar zitten de vertegenwoordigers van de samenleving.
quote:Hij heeft iig veel over voor z'n idealen.
Op zondag 16 november 2003 15:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ja, die Volkert van der Graaf is een engerd!
quote:Die mag idd blij zijn dat ik dat niet zo sterk heb...
Op zondag 16 november 2003 22:41 schreef du_ke het volgende:[..]
Hij heeft iig veel over voor z'n idealen.
Toen was het me op de A2 toch vol druk in de file.
Ik denk nog wel eens hoe het zou zijn geweest als hij niet vermoord was: Stel dat hij inderdaad de grootste was geworden met de LPF?
Stel je dan ook nog eens voor dat de andere partijen -geen- kordon hadden gevormd en de LPF dan (ook net als toen) in de regering was gekomen. In dat geval, als grootste, hadden ze de premier mogen leveren.
Ik vraag me wel af wat er gebeurd was tussen verschillende bevolkingsgroepen. Ik denk dat de samenleving erg gestigmatiseerd was geworden.
Maar er waren wel allang maatregelen genomen tegen de huwelijksimmigratie, en dat is nog steeds niet het geval.
quote:Dat gebeurt nu ook al met scheiding van lagere scholen.
Op maandag 17 november 2003 00:41 schreef hace_x het volgende:Ik vraag me wel af wat er gebeurd was tussen verschillende bevolkingsgroepen. Ik denk dat de samenleving erg gestigmatiseerd was geworden.
quote:Bllijf lekker op Stormfront.
Op maandag 17 november 2003 01:29 schreef Rost-VanTonningen het volgende:
Ik gedenk hem nog elke dag. Eindelijk iemand die zich inzette voor een zuivere Nederlandsche staat.
quote:Heb je een altaar met allemaal mooie foto's en kaarsjes?
Op maandag 17 november 2003 01:29 schreef Rost-VanTonningen het volgende:
Ik gedenk hem nog elke dag. Eindelijk iemand die zich inzette voor een zuivere Nederlandsche staat.
dussuh ja ik denk er nog wel is aan
Ik denkd at sommigen te veel overdrijven met hun "stigmatiserings" opmerkingen over bepaalde bevolkingsgroepen.
Ondanks dat ik niet op hem gestemd heb, denk ik dat hij voor Nld veel had kunnen betekenen. We zullen het helaas nooit weten.
quote:Ja, iemand AIDS toewensen gaat inderdaad over z'n ideëen.
Op zondag 16 november 2003 14:13 schreef NiGeLaToR het volgende:
Gretta werd persoonlijk aangevallen, Pim op z'n ideeen.
Idioot.
quote:Ja, maar dat was een columnist die dat deed, dus wat geeft dat nou
Op maandag 17 november 2003 11:06 schreef Lithion het volgende:[..]
Ja, iemand AIDS toewensen gaat inderdaad over z'n ideëen.
Idioot.
Oeps, bij Gretta was het ook een columnist..
quote:En hoe zou die massa hysterie nou komen????
Op maandag 17 november 2003 10:45 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Nooit aan de persoon, wel aan de massa hysterie rond zijn persoon
quote:En?
Op maandag 17 november 2003 14:13 schreef scumback het volgende:En hoe zou die massa hysterie nou komen????
Omdat hij iets bracht wat veel mensen zagen als een oplossing voor de problemen hier in Nederland.....hij heeft in iedergval er voor gezorgt dat dat chromenlaagje wat er om die regeringslui zit dat dat eventjes zichtbaar werd....
De vraag was of ik nog aan fortuyn dacht en dat doe ik dus niet, ik verbaas me wel over de hype na de moord
quote:Ja, vooral toen die Volkert van der Graaf zich liet meeslepen door die hysterie van links!
Op maandag 17 november 2003 10:45 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Nooit aan de persoon, wel aan de massa hysterie rond zijn persoon
quote:Dat hoorde er ook bij en dat heb ik ook nooit gesnapt. Die man verkondigde zijn mening en werd of aanbeden of met de grond gelijk gemaakt, beide waren schromelijk overdreven met een triest eindresultaat. Fortuyn dood en de LPF met 26 zetels in de kamer
Op maandag 17 november 2003 14:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ja, vooral toen die Volkert van der Graaf zich liet meeslepen door die hysterie van links!
quote:Fortuyn had natuurlijk de betreffende columnist juridisch aan kunnen pakken. Als je trouwens het desbetreffende citaat van Trouw-columnist Matty Verkamman ziet ("Jij vuile, kale nepprofessor, jij hebt de intelligentie van Adolf Hitler en de charme van Heinrich Himmler. Jij leeft van haat en daarom hoop ik dat je in die darkroom van je zo gauw mogelijk aids krijgt.") dan kun je inderdaad weinig anders concluderen dat het te ver gaat. Ik heb echter nog nooit de volledige column en dus de context gezien.
Op zondag 16 november 2003 14:01 schreef realist het volgende:
Toen ze over Fortuyn schreven dat ze hoopten dat ie snel AIDS moest oplopen in een Darkroom, kon dat wel.
quote:
Pim en Frankzaterdag 22 december 2001 (621 woorden)
Dinsdagavond heb ik net mijn debuut op de biljartclub van ons prachtdorp achter de rug, als 'Barend en Van Dorp' begint. Precies op tijd ben ik thuis. Ik wil nu ...
... wachten op onze Frank, moet ik eerst een halfuurtje levensgevaarlijk gebral van Pim Fortuyn doorstaan. Ik heb Henk en Frits hoog zitten als journalisten, maar dit ...
quote:Nog een stukje?
Op maandag 17 november 2003 16:44 schreef Kozzmic het volgende:
Ik heb het volgende stukje terug kunnen vinden van de column van Matty Verkamman, voor de rest moet helaas betaald worden via de site van Trouw...
[..]
"(Ik) zie dat biljarthoofd van Fortuyn en bedenk dat ik met een lekkere trekstoot die haatkwab in zijn hersenen voorgoed onschadelijk zou willen maken"
quote:En volgens het OM ging dat dus allemaal over de politieke ideëen van Fortuyn.
Op maandag 17 november 2003 16:50 schreef milagro het volgende:
Nog een stukje?"(Ik) zie dat biljarthoofd van Fortuyn en bedenk dat ik met een lekkere trekstoot die haatkwab in zijn hersenen voorgoed onschadelijk zou willen maken"
quote:De heer Verkamman heeft zijn excuses aangeboden
Op maandag 17 november 2003 17:01 schreef Lithion het volgende:[..]
En volgens het OM ging dat dus allemaal over de politieke ideëen van Fortuyn.
Ik dacht dat zijn verweer (ja excuses én verweer in één) was, dat het stukje begon met "stel dat ik zou schrijven " (iets in die trant) en dan gewraakte passages..
quote:Trouw heeft toentertijd toegegeven dat het een fout was dat die column geplaatst is. Verdere consequenties voor de columnist zijn mij niet bekend.
Op maandag 17 november 2003 17:05 schreef Meneer_Aart het volgende:
Was die columniste al niet ontslagen of gerectificeerd?
quote:Dat zei het OM ook over de aanklacht tegen Marcel van Dam, terwijl die nooit die Eichmann-vergelijking waarvan hij werd beschuldigd gemaakt heeft.
Op maandag 17 november 2003 17:01 schreef Lithion het volgende:[..]
En volgens het OM ging dat dus allemaal over de politieke ideëen van Fortuyn.
Maar goed, het wordt ook een beetje offtopic zo. Misschien tijd voor een discussie hoever kun je gaan in een column. Als je zoiets als Verkamman rechtstreeks zegt over een persoon ga je denk ik te ver, maar in de context kan alles weer anders lijken.
quote:De columnist werkt er nog, in ieder geval als sportverslaggever (ik weet niet zeker of hij ook nog columns schrijft).
Op maandag 17 november 2003 17:05 schreef Meneer_Aart het volgende:
Was die columniste al niet ontslagen of gerectificeerd?
quote:Hij weet het iig wel mooi beeldend te omschrijven.
Op maandag 17 november 2003 16:50 schreef milagro het volgende:[..]
Nog een stukje?
"(Ik) zie dat biljarthoofd van Fortuyn en bedenk dat ik met een lekkere trekstoot die haatkwab in zijn hersenen voorgoed onschadelijk zou willen maken"
quote:Dat is dus een andere situatie, want de uitspraken van Verkamman staan gewoon zwart op wit en zijn dús wel gemaakt. Om het even in welke context die gezegd zijn (zoals Milagro al zei ging het om 'stel dat ik zou zeggen: "<braak>"') het zijn bepaald niet uitspraken die gericht zijn op de politieke ideologie van Fortuyn en juist dát laatste was een argument voor het OM om van rechtsvervolging af te zien.
Op maandag 17 november 2003 17:09 schreef Kozzmic het volgende:
Dat zei het OM ook over de aanklacht tegen Marcel van Dam, terwijl die nooit die Eichmann-vergelijking waarvan hij werd beschuldigd gemaakt heeft.
Maar gezien die uitspraak mag je dus van alles en nog wat over iemand beweren zolang je het maar in een 'stel dat je zou zeggen'-constructie inpakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |