quote:Ja ik ook. Als direct antwoord op de topictitel dan wel.
Op vrijdag 14 november 2003 12:18 schreef blackie007 het volgende:
Ik vond Schindlers List erg aangrijpend.
Maar niet echt vergelijkbaar met de openingspost. Totaal niet vergelijkbaar zelfs.
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 12:18 schreef Markz0r het volgende:
requim for a dream?
Een van de meest indrukwekkende films die ik ooit gezien heb.
quote:Eerste 30 minuten van Saving Private Ryan.
Op vrijdag 14 november 2003 12:18 schreef Markz0r het volgende:
requim for a dream?
Seymoure Buttman
quote:pasolini toch?
Op vrijdag 14 november 2003 12:21 schreef Smots het volgende:
Salo.
En klaar ben je.
die's wel heftig ja....
Geloof iets van purple rainbow ofzo....
Ging over rascisme.
Heb ik als kind een keer gezien en is altijd bij gebleven....
quote:Lul niet zo slap, man.
Op vrijdag 14 november 2003 12:24 schreef shady1983 het volgende:
Ik wil niet zeuren hoor... De films die jullie opnoemen vind ik allemaal heel erg goed en soms ook wel schokkend, maar het is te Hollywood-achtig... Ik wil brute, ijskoude, ongemakkelijke scenes zien...
Ranzige smerige niet hollywood film die 25 jaar lang verboden was in italie en andere landen. bah.. bah.. bah... smerige film.
quote:Ik zeg toch COSTA!!!!
Op vrijdag 14 november 2003 12:24 schreef shady1983 het volgende:
Ik wil niet zeuren hoor... De films die jullie opnoemen vind ik allemaal heel erg goed en soms ook wel schokkend, maar het is te Hollywood-achtig... Ik wil brute, ijskoude, ongemakkelijke scenes zien...
quote:Dat zeg ik:
Op vrijdag 14 november 2003 12:25 schreef Superher0 het volgende:
Salò o le 120 giornate di Sodoma http://www.imdb.com/title/tt0073650/Ranzige smerige niet hollywood film die 25 jaar lang verboden was in italie en andere landen. bah.. bah.. bah... smerige film.
quote:Relax man... Ik had het meer over Saving Private Ryan, Apocalypse Now en American History X... Dus chill...
Op vrijdag 14 november 2003 12:25 schreef Smots het volgende:[..]
Lul niet zo slap, man.
Als er één film NIET slap en Hollwood-achtig is, dan is dat Salo wel.
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 12:26 schreef BobRooney het volgende:[..]
Ik zeg toch COSTA!!!!
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 12:28 schreef Ronnepon het volgende:![]()
![]()
Once we were WARRIORS
![]()
![]()
Nieuwzeelandse film erg schokkend.
[Dit bericht is gewijzigd door Icekool op 14-11-2003 12:29]
quote:Klopt.
Op vrijdag 14 november 2003 12:28 schreef Ronnepon het volgende:![]()
![]()
Once we were WARRIORS
![]()
![]()
Nieuwzeelandse film erg schokkend.
quote:Ken ik (nog) niet...
Op vrijdag 14 november 2003 12:29 schreef Flying_Vee het volgende:
GumoOf is dat te vreemd voor je ?
quote:En het ergste van deze film is dat het zo afstandelijk is. Bij audition vond ik de scene waarin het vrouwtje onder liefdevolle woorden naalden op pijnlijke plaatsen in het lichaam dreef te erg voor woorden. Werd er misselijk van.
Op vrijdag 14 november 2003 12:26 schreef Smots het volgende:[..]
Dat zeg ik:
Salo.
En klaar ben je.
Bij salo was het een aaneenrijging van smerige perverse dingen. Echter het gebeurt zo afstandelijk dat je het maar gelaten over je heen laat komen. En dat vond ik nog erger aan deze films. Het is te smerig voor woorden maar zo afstandelijk gebracht.
* Superher0 heeft deze film ooit op 35mm vertoond.
[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 14-11-2003 12:31]
quote:OK.
Op vrijdag 14 november 2003 12:26 schreef shady1983 het volgende:[..]
Relax man... Ik had het meer over Saving Private Ryan, Apocalypse Now en American History X... Dus chill...
quote:Gumo wel.
Op vrijdag 14 november 2003 12:29 schreef Flying_Vee het volgende:
GumoOf is dat te vreemd voor je ?
quote:Deel 2 heb ik gezien jah... Is een heeeel stuk minder dan het eerste deel, maar opzich wel de moeite waard...
Op vrijdag 14 november 2003 12:30 schreef Ronnepon het volgende:
Shady heb jij ooit deel 2 bekeken??
Verwachtte slechte sequel dus ik heb de moeite niet genomen.
quote:Heh heh, jij hebt 'm vertoond, ik heb 'm op 35 mm gezien.
Op vrijdag 14 november 2003 12:29 schreef Superher0 het volgende:[..]
En het ergste van deze film is dat het zo afstandelijk is. Bij audition vond ik de scene waarin het vrouwtje onder liefdevolle woorden naalden op pijnlijke plaatsen in het lichaam dreef te erg voor woorden. Werd er misselijk van.
Bij salo was het een aaneenrijging van smerige perverse dingen. Echter het gebeurt zo afstandelijk dat je het maar gelaten over je heen laat komen. En dat vond ik nog erger aan deze films. Het is te smerig voor woorden maar zo afstandelijk gebracht.
* Superher0 heeft deze film ooit op 35mm vertoond.
quote:C'est arrivé près de chez vous
Op vrijdag 14 november 2003 12:32 schreef devlinmr het volgende:
C'est passé près de chez vous
Ik was helemaal lam geslagen na de film.
Schindler's list
Ik kon niet meer ophouden met huilen.
quote:tip: paradiso is van plan om eind deze maand Salo in Nederland op dvd uit te brengen.
Op vrijdag 14 november 2003 12:34 schreef shady1983 het volgende:
Ichi the Killer wil ik ook al heeel lang zien... Ik zag hem laatst voor een vriendelijk prijsje in de winkel liggen... Ik ga hem denk k wel halen jah
quote:Ik heb die film ook gezien naast de projector. Heeft geen afbreuk aan de film gedaan. Ik was wel onder de indruk en kon begrijpen waarom hij gebanned was.
Op vrijdag 14 november 2003 12:33 schreef Smots het volgende:[..]
Heh heh, jij hebt 'm vertoond, ik heb 'm op 35 mm gezien.
En dat was NIET mals.
iig een paar films die k nooit zal vergete
dit:
quote:correctie, denk ik: Baisse moi
Op vrijdag 14 november 2003 12:35 schreef Razzmatazz het volgende:
~Kids
~Little criminals
~Bais moi
[Dit bericht is gewijzigd door Alecks op 14-11-2003 12:39]
quote:*aansluit.
Op vrijdag 14 november 2003 12:28 schreef Icekool het volgende:
Black Hawk Down....
(dit is 2 uur lang de eerrste 15 min van Saving Private Ryan)
Best wel Hollywood maar toch ook behoorlijk confronterend op veel momenten.
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 12:38 schreef Alecks het volgende:
Shady: typische avatar voor dit topic...
quote:Ja, maar het is juist uit de scene dat hij verplicht is de filmbeelden te bekijken!
Op vrijdag 14 november 2003 12:39 schreef shady1983 het volgende:[..]
A Clockwork Orange blijft de heerser
Dát is een realistische film.
quote:Black Hawk Down vond ik niet echt cool... Veel te "Hollywood"... En behalve dat: de feiten worden helemaal verdraaid... In de film lijkt het alsof de Amerikanen de slachtoffers zijn, maar in het echt gingen er slechts een handje vol Amerikanen dood, in tegenstelling tot duizenden Ethiopiërs
Op vrijdag 14 november 2003 12:38 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
*aansluit.
Best wel Hollywood maar toch ook behoorlijk confronterend op veel momenten.
een vriend van me was daar geweest op uitzending, die wou dat laten zien, vergeet ik niet snel
quote:Ja... Heb ik over nagedacht
Op vrijdag 14 november 2003 12:40 schreef Alecks het volgende:[..]
Ja, maar het is juist uit de scene dat hij verplicht is de filmbeelden te bekijken!
quote:Three Kings ???
Op vrijdag 14 november 2003 12:43 schreef Sinaasappel het volgende:
ik weet niet meer hoe die film heet, maar heb zon film gezien, wat gewaardeerd is op de waarheid, van bosnie, die oorlog...een vriend van me was daar geweest op uitzending, die wou dat laten zien, vergeet ik niet snel
quote:The Color Purple
Op vrijdag 14 november 2003 12:24 schreef mi2la het volgende:
Geen idee meer hoe hij heet...Geloof iets van purple rainbow ofzo....
Ging over rascisme.
Heb ik als kind een keer gezien en is altijd bij gebleven....
quote:Ja, idd, Baise-moi van Virginie Despentes. In het begin zit er een verkrachtingsscene in die zo realistisch wordt gefilmd...ik werd er echt misselijk van.
Op vrijdag 14 november 2003 12:38 schreef Alecks het volgende:
Shady: typische avatar voor dit topic...dit:
[..]correctie, denk ik: Baisse moi
http://www.imdb.com/title/tt0108053/
ik zou proberen of je Schramm ergen te pakken kan krijgen
of die Necromaktik films alhoewel die niet allemaal even goed zijn
Richard Kern heeft ook een paar erg maffe dingen ertussen zitten alhowel het wel een beetje gedateerd is inmiddels
http://www.imdb.com/name/nm0125367/
veel plezier
<- en op het web http://www.happytreefriends.com
(dat is NIET voor kinderen)
[Dit bericht is gewijzigd door Mijnheer_Willem op 15-11-2003 12:07]
quote:Moet je Irréversible eens checken...
Op vrijdag 14 november 2003 12:46 schreef Blinky het volgende:[..]
Ja, idd, Baise-moi van Virginie Despentes. In het begin zit er een verkrachtingsscene in die zo realistisch wordt gefilmd...ik werd er echt misselijk van.
quote:Happy Tree Friends rule!
Op vrijdag 14 november 2003 12:46 schreef Mijnheer_Willem het volgende:en op het web http://www.happytreefriends.com
quote:dat is niet over Bosnië
Op vrijdag 14 november 2003 12:44 schreef shady1983 het volgende:[..]
Three Kings ???
quote:Dat was nou juist het Hollywood-achtige waarvan ik vond dat het afbreuk deed aan de film.
Op vrijdag 14 november 2003 12:42 schreef shady1983 het volgende:[..]
Black Hawk Down vond ik niet echt cool... Veel te "Hollywood"... En behalve dat: de feiten worden helemaal verdraaid... In de film lijkt het alsof de Amerikanen de slachtoffers zijn, maar in het echt gingen er slechts een handje vol Amerikanen dood, in tegenstelling tot duizenden Ethiopiërs
quote:heb ik ook thuis liggen... Die Franse film toch ??
Op vrijdag 14 november 2003 12:47 schreef FHR het volgende:
Heb gisteravond een stuk van 'La Haine' (De Haat) gekeken en ik vond 'em, zeker door de beelden van rellen in het begin, erg goed.
Maar wat het meest schokkende film voor mijn was
JA ZUSTER NEE ZUSTER....jaja....kwam er helemaal nuts uit!!!
(was verplichte kost.....uitje van het bedrijf....kots ziek waren we)
quote:Inderdaad The Fly. En dat was een aap, geen man.
Op vrijdag 14 november 2003 12:48 schreef Trigger190 het volgende:
Ik ken me een stukje uit een film herinneren waar een man binnenstebuiten was gekeerd nadat hij door een teleport-ding was gegaan, was dat de film The Fly? Ik was toen nog redelijk jong en vond het afschuwelijk!
quote:Laat staan schokkend.
Op vrijdag 14 november 2003 12:48 schreef milagro het volgende:[..]
dat is niet over Bosnië
quote:The Fly jah... Maar het is geen man die binnenstebuiten wordt gekeerd... Het is een aap...
Op vrijdag 14 november 2003 12:48 schreef Trigger190 het volgende:
Ik ken me een stukje uit een film herinneren waar een man binnenstebuiten was gekeerd nadat hij door een teleport-ding was gegaan, was dat de film The Fly? Ik was toen nog redelijk jong en vond het afschuwelijk!
En natuurlijk de topper...attack of the killer tomatoes
quote:Quentin Tarantino
Op vrijdag 14 november 2003 12:49 schreef klaus_beyer het volgende:
Inglorious bastards, ben ik in ieder geval de eerste
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 12:50 schreef shady1983 het volgende:[..]
The Fly jah... Maar het is geen man die binnenstebuiten wordt gekeerd... Het is een aap...
Dat zei ik toch al
Wat dacht je van alle Barbiefilms?
*ril*
quote:hoe heb ik die kunnen vergeten....
Op vrijdag 14 november 2003 12:50 schreef Dr.Stupid het volgende:
attack of the killer tomatoes
tomaten zullen nooit meer hetzelfde zijn na die film...
THE HORROR!!!
quote:Hoogst waarschijnlijk een film om nooit te vergeten
Op vrijdag 14 november 2003 12:51 schreef shady1983 het volgende:[..]
Quentin Tarantino
van imdb ![]()
Ik vond Boys dont Cry wel ernstig
quote:Platvoet was veel schokkender
Op vrijdag 14 november 2003 12:53 schreef Maud_Dib het volgende:
De kleine zeemeermin
quote:Als je een bungeejump ongeluk hebt gezien, heb je ze allemaal gezien.
Op vrijdag 14 november 2003 12:55 schreef sbronsge het volgende:
faces of death 1-5
quote:The horror
Op vrijdag 14 november 2003 12:56 schreef Trigger190 het volgende:[..]
Platvoet was veel schokkender
quote:Uitdrukkelijk door de TS genoemd als slecht voorbeeld...
Op vrijdag 14 november 2003 12:55 schreef sbronsge het volgende:
faces of death 1-5
quote:dont care
Op vrijdag 14 november 2003 12:57 schreef Alecks het volgende:[..]
Uitdrukkelijk door de TS genoemd als slecht voorbeeld...
Issie gewoon te huur dan?
http://us.imdb.com/title/tt0118531/
met Samuel L. Jackson, de eindscene die ik hier niet ga verklappen!! heeft enorme indruk op me gemaakt.
Plot
quote:Kijk de film zelf maar en ajb geen spoilers van anderen in reactie hierop.
Trevor Garfield is a teacher in a New York City high school. After a student almost kills him in the hallway Garrfield relocates to Los Angeles, but the trouble starts again when he becomes a substitute to a class containing a tag crew by the name of K.O.S. Their murderous leader, Benny, tells Garfield that there will be no mutual respect between them. The tension mounts when a fellow teacher, Ellen Henry, confides that Benny has threatened her life. After Benny murders a rival tagger in cold blood and goes AWOL, Benny's tag partner, Cesar, takes over as class antagonist. Garfield is forced to play by the rules of the street in a pyrrhic contest between victim and victimizer.
[Dit bericht is gewijzigd door _joepie_ op 14-11-2003 13:07]
Ik denk dat de verwende horror en pulp kijker al snel uitgekeken zal zijn op de wereld van de geregisseerde films. Vaak moeten deze films het hebben van een paar maagverdraaiende scenes, die nog even op je netvlies blijven plakken , maar de fictie voedt niet meer. Op het moment dat je dus een docu zit te kijken met echte mensen en je beseft dat zelf de beste regisseur de ellende van de toenmalige maatschappij niet kan evenaren, dan zet t je wel ff aan t denken.
de realiteit is nog t meest schokkende!
quote:Eh, laat maar
Op vrijdag 14 november 2003 13:06 schreef Posdnous het volgende:
Nekromantik
quote:- Harrisons flowers
ik weet niet meer hoe die film heet, maar heb zon film gezien, wat gewaardeerd is op de waarheid, van bosnie, die oorlog...een vriend van me was daar geweest op uitzending, die wou dat laten zien, vergeet ik niet snel
Gaan alle drie over de oorlog in oud-joegoslavie. Behoorlijk schokkend.
En 'faces of death' werd als slecht voorbeeld genoemd omdat het niet geregisseerd is. Je kunt het als een macabere versie van america's funniest home video's zien, het is een kwestie van een camera hebben en op de juiste plaats/tijd zijn. De TS zoekt films die bedacht en gespeeld zijn. Die opzettelijk zo schokkend gemaakt zijn. Reden genoeg om een topic te openen.
Maar ik kan de TS en andere geïnteresseerden aanraden om 21 januari tot 1 februari 2004 vrij te houden, dan is namelijk het internationaal film festival rotterdam. De meeste niet-hollywood films die hier genoemd werden zijn daar al voorbij gekomen.
http://www.filmfestivalrotterdam.com/
quote:Is één van die drie een documantaire over een kunstenaar in sarajevo? Ik heb nl. een keer een 'the making of' docu gezien over een man die een persiflage maakte op de Nike 'just do it' campagne. Je zag de filmmaker zich voorbereiden op een sportieve prestatie, terwijl zijn parner heb vanaf een veilige plek filmt keihard door sniper alley rennen terwijl de (door de niet-geregisseerde vijand afgeschoten) kogels links en rechts inslaan. Halverwege springt hij omhoog, wat in de uiteindelijke versie het einde wordt: dan komt de slogan en het logo in beeld.
Op vrijdag 14 november 2003 13:28 schreef Superher0 het volgende:[..]
- Harrisons flowers
- One mans land
- Welcome to sarajevoGaan alle drie over de oorlog in oud-joegoslavie. Behoorlijk schokkend.
Erg aangrijpend om te zien hoe mensen in oorlogssituaties omgaan met stress...
quote:Ik zelf heb alleen Harrison's flowers gezien. http://us.imdb.com/title/tt0216799/
Op vrijdag 14 november 2003 13:44 schreef Alecks het volgende:[..]
Is één van die drie een documantaire over een kunstenaar in sarajevo? Ik heb nl. een keer een 'the making of' docu gezien over een man die een persiflage maakte op de Nike 'just do it' campagne. Je zag de filmmaker zich voorbereiden op een sportieve prestatie, terwijl zijn parner heb vanaf een veilige plek filmt keihard door sniper alley rennen terwijl de (door de niet-geregisseerde vijand afgeschoten) kogels links en rechts inslaan. Halverwege springt hij omhoog, wat in de uiteindelijke versie het einde wordt: dan komt de slogan en het logo in beeld.
Erg aangrijpend om te zien hoe mensen in oorlogssituaties omgaan met stress...
Van No mans Land weet ik dat hij een oscarnominatie had, durf echter niet te vertellen of hij hem heeft gekregen. Gaat over 2 vijanden die samen op een lokatie zitten omsingeld door de vijanden en de vn en geen kant op kunnen.
Welcome to Sarajevo is met Woody Harrelson. Zie de IMDB voor meer info.
ofterwel:
JE MOEDER
[Dit bericht is gewijzigd door TheSeeker_NL op 14-11-2003 14:09]
quote:http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=90732&p=57&c=&g=72
Op vrijdag 14 november 2003 12:31 schreef shady1983 het volgende:
Cannibal Holocaust en Cannibal Ferox: dat zijn pas schokkende film...
En Salo wil ik wel graag zien, maar ik heb het gevoel dat die film moeilijk te krijgen is...
One Flew Over the Cuckoo's Nest
quote:Idd heb echt nachtmerries gehad over dat gedoe met die baby
Op vrijdag 14 november 2003 13:03 schreef Maud_Dib het volgende:
Trainspotting was met vlagen ook wel schokkend.
quote:Hey Man, Nice Shot!
Op vrijdag 14 november 2003 14:28 schreef knuppelhout het volgende:
een stukje film waarin een gast zichzelf voor zn kop schiet... vanmorgen gezien, en ik heb r nog steeds kouwe rillingen van.
Q: What do Budd Dwyer and Tom Selleck's wife have in common?
A: They both had a magnum go off in their mouth
quote:MierenNeukerdt
Op vrijdag 14 november 2003 12:32 schreef Smots het volgende:[..]
Gumo wel.
Gummo niet.
http://us.imdb.com/title/tt0068473/
Niet helemaal zoals de topic starter bedoelde, maar wel heel erg spannend!
quote:jaa! die zocht ik al op dvd, maar kon me de naam niet meer herinneren... dankje
Op vrijdag 14 november 2003 15:44 schreef RdamRobin het volgende:
Deliverancehttp://us.imdb.com/title/tt0068473/
Niet helemaal zoals de topic starter bedoelde, maar wel heel erg spannend!
-Baisse moi
-Last house on the left
-Henry
-Clockwork Orange
-Jacob's ladder
En vele japanse rariteiten...
quote:Henry was bruut jah... Maar niet echt schokkend, vond ik...
Op vrijdag 14 november 2003 16:06 schreef Alien-Intruder het volgende:
Even denken, uit mijn voorraad:-Baisse moi
-Last house on the left
-Henry
-Clockwork Orange
-Jacob's ladderEn vele japanse rariteiten...
quote:
- 3 films die ook zeker niet mogen ontbreken in de categorie van ULTRA-sleaze en ronduit ziek zijn de ALL NIGHT LONG trilogy films.
Deze films zijn zo nihilistisch en pervers dat ze nog dagen rondspoken in je geest. De films gaan over scholieren die elkaar verkrachten, martelen, beplassen, gebruikte maandverbanden in een plakboek plakken (deel 3) en met elkaar afrekenen op de meest bloederige manieren (uit wraak voor de verkrachting wordt nogmaals verkracht!!)
Deze films zijn van Japanse makelij waar ze wel meer films maken die voor het westen als schokkend worden ervaren. Vernedering en verkrachting van vrouwen zit daar ook in de meest mainstreame productie.
Een film die ik onlangs gekocht heb, had hier ook "bijna" in het rijtje bijgehoord. "Body weapon" uitgegeven door WWC. Een martial arts film waarin een verkrachtingsbende een gang-rape uitvoert op een politieagente en haar vriend waarna het slachtoffer de hele bende uitmoordt. Deze film is 3 minuten door de BBFC geknipt en WWC heeft deze geknipte versie overgenomen voor hun release. Deze 3 minuten bestaan uitsluitend uit expliciete gewelddadige sexscènes die de film een heel zware toon geven. De geknipte release zou voor sommigen nog wel best als schokkend ervaren kunnen worden.- Een spaanse film (misschien degene die ze hier aanhaalden om verboden te worden in Spanje?) die ook in het rijtje ziek maar oh zo cheap kan horen is ISLAND OF DEATH. Deze film is als reactie op Texas chainsaw massacre gemaakt met de filosofie: "Texas gewelddadig?? pfffffff, wij kunnen da veel straffer!!!" De film bestaat dus uitsluitend uit een aaneenreiging van zeer gewelddadige perversiteiten die door een koppel criminelen worden uitgevoerd. Een geit wordt verkracht en vermoord, een homokoppel wordt afgeslacht gewoon om het feit dat het homos zijn, een overrijpe dame wordt beplast en haar hoofd wordt door een bulldozer platgewalst..... en dit zijn maar enkele van de dingen die erin voorkomen.
Een url van de film: http://www.islandofdeath.com- Beyond the darkness van Joe D'amato is anders ook wel pretty sick
- Ik mis er nog eentje.... Meir Zarchi's I SPIT ON YOUR GRAVE...
Wat zeg je van.... een 40 minuten durende multiple verkrachting en een bloederige uitgerokken wraak van een half uur????? Ik voelde me werkelijk smerig na het kijken van deze film. De goedkope sfeer maakt het alleen maar erger. Het slachtoffer in deze film is zelfs het nichtje van Buster Keaton... Camille keaton. Geen wonder dat haar karrière niet verder van de grond kwam.Bij het lijstje GOOR,"soms" GRAPPIG en GOED zou ik toevoegen:
- Evil dead trap (de tweede vond ik minder)
- Dellamorte dellamore (aka cemetary man)
- zombie hollocaust
- cannibal apocalypse
- A blade in the dark
- Basket case
- Twitch of the death nerve (aka bay of blood, Mario Bava roeleert!)
- Flesh for frankenstein
- Deep Red (DE klassieker van Dario Argento, Argento's films zijn meestal goed)
- From dusk till dawn
- The convent
- Terror firmer
- Bloodsucking freaks (eigenlijk heel slecht, maar sick en gory)
- Maniac (William Lustig's film is een AANRADER!! NU KOPEN!regiovrij op Anchor bay)
- Dead and burried (UNCUT vrij goor EN sfeervol)
- Stage fright
- Mountain of the cannibal god
- House on the edge of park (real sleazy! van de maker van Cannibal Holocaust, Ruggero Deodato... ook rape.....)
- House by the cemetary (Fulci gore is ook altijd goed gore)
- The burning (slasherfilm met zeer goede Tom Savini effecten. VERMIJD de VIPCO release want die is CUT TO RIBBONS!!! De dragon (duitsland) release is UNCUT) b.t.w. VERMIJD ALLES VAN VIPCO!!! "bijna" ALLES IS CUT!!! ze liggen soms in de FRS dus UITKIJKEN!
- Return of the living dead
- Junk (één van DE beste zombiefilms.... Zonder twijfel!! Tesamen met VERSUS een must see!!! Japanse versie van Resident evil als het ware)
- Wild zero
- Hell of the living dead
- AntropophagousAl mijn andere favorieten zijn al genoemd... Deze herhaal ik niet meer.
Sfeervol en goed:- Ring
- Tesis (wow, zeer goede sfeer! van de maker van The others. In mijn opinie beter dan "the others)
- Black christmas (goed voor de kerstdagen en was eerder dan Halloween gemaakt en verbazingwekkend similair. Wie ripte nu wie, hé???)
- My bloody valentine (komt binnenkort op DVD (februari))
AL DE VOORGENOEMDE FILMS ZIJN OP DVD TE KRIJGEN. DE MEESTE ZIJN ZELFS REGIOVRIJ.en NEE.... ik ben NIET ziek! Ik kijk ook naar Lord of the rings, en sfeervolle horror, zelfs van de jaren 30!!!, bekijk ik ook... Ik ben gewoon een completist... heh heh
quote:Nice job
Op vrijdag 14 november 2003 16:31 schreef SpikeAlike het volgende:
Met dank aan incubus :
[..]
[Dit bericht is gewijzigd door Bartuc op 14-11-2003 16:38]
quote:Mmmm... Don't look now had ik een keer gekeken, nadat ik overal had gelezen dat het zoooooo een goede film was... Uiteindelijk viel hij zo tegen... Vooral die ranzige sexscene... En eng was het al helemaal niet... Occult ?? Ja dat wel...
Op vrijdag 14 november 2003 16:33 schreef kamagurka het volgende:
Een van mijn favorieten: Nekromantik! (1&2) Verder Texas chainsaw massacre, de veel geroemde Salo en Don't look now blijft ook immer aan mijn netvlies kleven evenals Le Locataire van mr. Polansky: http://www.imdb.com/title/tt0074811/
quote:Heb ik ook veel over gelezen... Maar het geweld dat in die film voorkomt is meer psychologisch... Ik hou meer van geweld dat in één keer door je hele lichaam heen walst
Op vrijdag 14 november 2003 16:37 schreef Bartuc het volgende:
'The Grey zone' zonder twijfel
David Cole at Auschwitz
quote:Er hangt gewoon een naar sfeertje in die film. De hele tijd dat rode regenjasje en die vieze sloot. Die blinde freak en die midget a/h eind.. ik ken wel luchtiger films meneer! Maar ik heb hem ook op mijn twaalfde gezien ofzo, toe was ie extra smerig, heb er weken niet van geslapen toen
Op vrijdag 14 november 2003 16:38 schreef shady1983 het volgende:[..]
Mmmm... Don't look now had ik een keer gekeken, nadat ik overal had gelezen dat het zoooooo een goede film was... Uiteindelijk viel hij zo tegen... Vooral die ranzige sexscene... En eng was het al helemaal niet... Occult ?? Ja dat wel...
quote:Ja Cronenberg kan wel films maken jah, maar zijn films zijn ook echt films in de zuiverste vorm. Je ziet gewoon dat het niet echt is...
Op vrijdag 14 november 2003 16:44 schreef kamagurka het volgende:
Over hollywood gesproken, mr. Cronenberg kan er ook wel wat van:
Crash ( http://www.imdb.com/title/tt0115964/ )
The brood ( http://www.imdb.com/title/tt0078908/ )
Shivers ( http://www.imdb.com/title/tt0073705/ )
quote:Yo iedereen, ik ben die gast die hierboven een waslijst aan info langs spikealike had laten posten. Ik had geen zin om me te registreren maar heb dan toch maar besloten om dit te doen.
Op vrijdag 14 november 2003 16:04 schreef shady1983 het volgende:
Ben ik weer en heb wat reviews gelezen over de film Scrapbook...
Schijnt nogal een brute film te zijn...
Wie kent deze ??
Ik heb een Divx van Scrapbook liggen en deze kan zonder enige problemen bij de andere zieke shit toegevoegd worden. Geen politieonderzoek, no bullshit... onmiddellijk wordt een wrange nasmaak bij je nagelaten bij de vernedering en verkrachting die een ontvoerde vrouw moet ondergaan. Bij een ontsnappingspoging worden haar tenen afgehakt door een pikhouweel en de sex in de film is wreed, wansmakelijk en vrij expliciet.voor de dames... we zien de moordenaar zijn pikkie (echt maar een stumpie, de zielige) en voor de heren, het vrouwelijk personage is door de gehele film naakt, de enige catch is dat het een lelijk schepsel is met hangtieten..... ranzige film in hart en nieren dus... De acteerprestaties zijn trouwens voor dit soort films behoorlijk goed en overtuigend wat het geheel nog schokerender maakt.
quote:Voor "echte" filmbegrippen is David best smerig te noemen als je hem naast zijn hollywood-companen zet
Op vrijdag 14 november 2003 16:47 schreef shady1983 het volgende:[..]
Ja Cronenberg kan wel films maken jah, maar zijn films zijn ook echt films in de zuiverste vorm. Je ziet gewoon dat het niet echt is...
Irreversible bijvoorbeeld is natuurlijk ook een film, maar het geeft je het gevoel dat je er midden in zit... En DAN komen sommige scenes harder aan
Bovendien is wat voor de een schokkend is voor de ander niet meer dan een flauw prul. Zoals Ichi the killer, heb me alleen maar rot zitten lachen bij die film. Wat een slappe waanzin
quote:Ichi is vet lachen!! Terwijl Crash een raar stukje ziek werk was wat niet zo slecht is.
Op vrijdag 14 november 2003 16:53 schreef kamagurka het volgende:[..]
Voor "echte" filmbegrippen is David best smerig te noemen als je hem naast zijn hollywood-companen zet
Heb je bovenstaande films wel gezien eigenlijk? Crash misstaat niet hoor tussen jouw rijtje.Bovendien is wat voor de een schokkend is voor de ander niet meer dan een flauw prul. Zoals Ichi the killer, heb me alleen maar rot zitten lachen bij die film. Wat een slappe waanzin
quote:Gast die film MOET ik zien !!! Hoe kom je eraan ?? En hoe kom ik eraan ??
Op vrijdag 14 november 2003 16:52 schreef Incubus666 het volgende:[..]
Yo iedereen, ik ben die gast die hierboven een waslijst aan info langs spikealike had laten posten. Ik had geen zin om me te registreren maar heb dan toch maar besloten om dit te doen.
Ik heb een Divx van Scrapbook liggen en deze kan zonder enige problemen bij de andere zieke shit toegevoegd worden. Geen politieonderzoek, no bullshit... onmiddellijk wordt een wrange nasmaak bij je nagelaten bij de vernedering en verkrachting die een ontvoerde vrouw moet ondergaan. Bij een ontsnappingspoging worden haar tenen afgehakt door een pikhouweel en de sex in de film is wreed, wansmakelijk en vrij expliciet.voor de dames... we zien de moordenaar zijn pikkie (echt maar een stumpie, de zielige) en voor de heren, het vrouwelijk personage is door de gehele film naakt, de enige catch is dat het een lelijk schepsel is met hangtieten..... ranzige film in hart en nieren dus... De acteerprestaties zijn trouwens voor dit soort films behoorlijk goed en overtuigend wat het geheel nog schokerender maakt.
quote:Ik begrijp dus werkelijk niet waarom iemand dit soort films wilt zien
Yo iedereen, ik ben die gast die hierboven een waslijst aan info langs spikealike had laten posten. Ik had geen zin om me te registreren maar heb dan toch maar besloten om dit te doen.
quote:Om dezelfde reden als andere films: amusement...
Op vrijdag 14 november 2003 17:07 schreef milagro het volgende:[..]
Ik begrijp dus werkelijk niet waarom iemand dit soort films wilt zien
quote:ik snap niet dat je daar van kan genieten, verkrachtingen afgehakte ledematen, perversiteiten, geweld om het geweld.. maar goed, iedereen is anders, ik hoef het ook niet te snappen
Op vrijdag 14 november 2003 17:11 schreef shady1983 het volgende:[..]
Om dezelfde reden als andere films: amusement...
Ik bedoel: het is niet echt wat er gebeurd, het zijn gewoon acteurs, dus waarom zou ik er niet van genieten, als er toch niemand gewond is geraakt...
Het ging over een man die gewoon huizen binnenging en dan vervolgens op een smerige manier de familie afmaakte. Ik weet nog wel dat hij een badkamer binnenrende, het scheermes afpakte van de heer de huizes en z'n halsslagader doorjaste. Volgens mij sloeg hij daarna iemand met z'n hoofd door de spiegel, dat weet ik niet zeker meer.
Ze (de crew die het allemaal registreerde en hij) gingen steeds terug naar een leegstaand gebouw en daar stond een kast met geld.
Halverwege worden er zelfs lijken in een afgrond gegooid; ik vond het kortom destijds meer dan ranzig, echt gruwelijk.
Ik weet het niet zeker maar ik heb sterk de indruk dat het deze is:
http://us.imdb.com/title/tt0103905/
EDIT: het was helemaal in zwart-wit en ook de crew werd door 'ongelukjes' langzaam uitgedund...
[Dit bericht is gewijzigd door TrenTs op 14-11-2003 17:20]
quote:Zolang het een film is kan ik ervan genieten...
Op vrijdag 14 november 2003 17:17 schreef milagro het volgende:[..]
ik snap niet dat je daar van kan genieten, verkrachtingen afgehakte ledematen, perversiteiten, geweld om het geweld.. maar goed, iedereen is anders, ik hoef het ook niet te snappen
quote:Mijn filmclubje heeft daar de toepasselijke naam geweldsporno voor bedacht
Op vrijdag 14 november 2003 17:17 schreef milagro het volgende:[..]
ik snap niet dat je daar van kan genieten, verkrachtingen afgehakte ledematen, perversiteiten, geweld om het geweld.. maar goed, iedereen is anders, ik hoef het ook niet te snappen
Het was een tip van de mevrouw van de videotheek, en zeer geslaagd.
Japanse schoolklas die op een eiland gedropt. Wat er daar gebeurd moet je zelf maar gaan bekijken.
quote:Die is op DVD te krijgen en als je goed zoekt ook op nieuwsgroepen of op DC connect. Daar had ik hem gevonden.
Op vrijdag 14 november 2003 16:58 schreef shady1983 het volgende:[..]
Gast die film MOET ik zien !!! Hoe kom je eraan ?? En hoe kom ik eraan ??
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000087F4I/002-1603905-4832067?v=glance
quote:Ik wil hier nu geen discussie starten in de zin van, is het nu wel ethisch om horror te kijken of niet??, maar ik wil hierover mijn eenmalige mening geven daar sommigen het genre als gevaarlijk beschouwen en fans van het genre niet goed begrijpen waarom we zulke films nu zo leuk vinden. Het antwoord lijkt te zijn dat we horror kijken en verzinnen om beter opgewassen te zijn tegen de werkelijkheid, die even afschuwelijk kan zijn en al dan niet nog afschuwelijker. De term "katharsis" is even oud als het Griekse drama en kan hier ook als verklaring gegeven worden. Een horror-droom (film) is op zich een duidelijk verhelderende uitlaapklep... en het is heel goed mogelijk dat de horror-droom die de massamedia produceren soms een soort van bank kan worden waarop een hele natie bij een psychiater gaat liggen. Het leert de mensen omgaan met zijn werkelijke angsten en deze ook zelf onder controle te krijgen zonder dat de angsten de overhand op de psyche gaan krijgen. Het geweld dat in zulke films komt, is ook moeilijk met de werkelijkheid te verbinden daar het tentoongespreid geweld vaak te paar gaat met overdreven prostethische effecten dat deze van een andere wereld lijken te komen. We zuchten vaak dan van opluchting en lachen dan luidop omdat we het geheel eerder lachwekkend gaan vinden dan wansmakelijk. Geen enkele horrorfilm geeft een benadering van het realisme weer dat soms op het journaal getoond wordt. Als beelden van geweld uit ECHTE oorlogssituaties getoond worden, dan verstomd het gelach en verandert deze in afgrijzen. Deze beelden wissen we nooit meer uit ons geheugen en laten littekens achter omdat we WETEN dat deze beelden werkelijk zijn en dat de personen in die beelden, mensen in rouw en verdriet achterlaten. Er zit ECHT menselijk leed achter en dat is veel rauwer dan een horrorfilm. Ruggero Deodato heeft "Cannibal Hollocaust" gemaakt uit reactie op de groeiende tendens van het tonen van de meest afgrijslijke oorlogsbeelden op het journaal. Het maakte hem woest hoe de sensatiepers en journalisten het menselijk leed transformeerden in een puur exploitieve vorm om kijkcijfers omhoog te krikken. Daarom handelt "cannibal holocaust" over enkele sensatiezoekende journalisten die "het nieuws" naar hun eigen hand zetten door op gewelddadige manier kannibalenstammen tegen elkaar op te zetten. Hun uiteindelijke noodlot voor deze wandaden getuigd nog meer van Deodato's woede tegen de pers. Wij krijgen dagelijks onze portie geweld en leed op het journaal, dus kijk ik liever relaxed naar een onrealistisch stuk vermaak. Wat de Amerikaanse regering na de Columbine moorden gedaan heeft, is niet meer dan de aandacht verplaatsen naar dingen die onmogelijk de oorzaak van het gedane menselijke leed kunnen zijn om de ware oorzaken in de politieke kiem te smoren. De film en game-industrie werden aangeklaagd terwijl Amerika wel degelijk met de meest belachelijke wapenwet ter wereld rondloopt. Op elke hoek van de straat kan je daar een wapen kopen. Met wapens doodt je mensen, met films en games niet. Dus... waarom doen ze in hemelsnaam eens niet iets aan hun wapenwetten??? Politiek... niets dan politiek. Horrorfilmkijkers zijn niet leeftijdsgebonden, niet puberaal (mijn vader en moeder kijken er ook nog naar, iets selectiever, maar toch) en er is in het genre wel iets voor iedereen om zijn of haar angsten te ontladen.
Op vrijdag 14 november 2003 17:07 schreef milagro het volgende:[..]
Ik begrijp dus werkelijk niet waarom iemand dit soort films wilt zien
quote:Het is fijn dat je er tenminste over nagedacht hebt en niet zegt 'ja da's mooi man, afgehakte hoofden'.
Op vrijdag 14 november 2003 17:31 schreef Incubus666 het volgende:[..]
(..)
quote:ook wel bekend als 'PORROR'
Op vrijdag 14 november 2003 17:21 schreef kamagurka het volgende:[..]
Mijn filmclubje heeft daar de toepasselijke naam geweldsporno voor bedacht
Een keer in de zoveel tijd trekken we als 5 kansloze zieke mannen naar een luguber filmzaaltje om zo'n film te gaan bekijken en onbeschaamd te lachen of huiveren. Heerlijk!!!
It's a male thing!
quote:He Incubus welkom op het FokForum
...
nou zijn de meeste films van takashi miike aardig ziek maar deze is toch wel het ergst van allemaal... de film is in een soort documentaire-stijl gefilmd en komt daardoor een stuk harder aan dan bv de over-the-topic-comicbook-violence in ichi the killer. Het is een soort Japanse a-sociale familie Flodder dat zich bezighoudt met incest(vader en dochter als openingsscene), necrofilie en ziek geweld. Burenruzies lopen hier aardig uit de hand en de film heeft zelfs een scene waarin de melk uit de moeder haar tepels wordt geknepen. EN niet vergeten, het is een Japanse Comedy
quote:Ik heb er zeker over gelezen... Ik heb de naam ook meerdere malen ingetikt in kazaa, maar ik krijg helaas nog geen resultaten...
Op vrijdag 14 november 2003 17:58 schreef Incubus666 het volgende:
visitor Q gezien?nou zijn de meeste films van takashi miike aardig ziek maar deze is toch wel het ergst van allemaal... de film is in een soort documentaire-stijl gefilmd en komt daardoor een stuk harder aan dan bv de over-the-topic-comicbook-violence in ichi the killer. Het is een soort Japanse a-sociale familie Flodder dat zich bezighoudt met incest(vader en dochter als openingsscene), necrofilie en ziek geweld. Burenruzies lopen hier aardig uit de hand en de film heeft zelfs een scene waarin de melk uit de moeder haar tepels wordt geknepen. EN niet vergeten, het is een Japanse Comedy
quote:salo ook niet...
Op vrijdag 14 november 2003 18:08 schreef shady1983 het volgende:[..]
Ik heb er zeker over gelezen... Ik heb de naam ook meerdere malen ingetikt in kazaa, maar ik krijg helaas nog geen resultaten...
quote:Ik ga u eens naar das experiment kijken, mischien is het wat... ben nog steeds op zoek naar salo... en wat anderen.. ichi, visitor q , men behind the sun etc...
Op vrijdag 14 november 2003 18:37 schreef shady1983 het volgende:[..]
quote:idd, en Al Bundy speelt er ook nog in
Op vrijdag 14 november 2003 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Deliverance.
Een meesterwerk!
quote:Oh??
Op vrijdag 14 november 2003 18:55 schreef Hyperdude het volgende:[..]
idd, en Al Bundy speelt er ook nog in
quote:happytreefriends
Op vrijdag 14 november 2003 12:46 schreef Mijnheer_Willem het volgende:
C'est arrivé près de chez vous
( http://us.imdb.com/title/tt0103905/ )en op het web http://www.happytreefriends.com
quote:http://www.imdb.com/title/tt0073650/
Op vrijdag 14 november 2003 18:19 schreef SpikeAlike het volgende:[..]
salo ook niet...
quote:Niemand die weet of 'm dat is of hoe-ie wel heet? Ik zou 'm graag namelijk nog eens zien om te kijken of hij nou echt zo gruwelijk is.
Op vrijdag 14 november 2003 17:18 schreef TrenTs het volgende:
Ik heb jaren geleden op RTL-5 een film gezien en die is me nog jaren bijgebleven. Ik had niet precies door of het nou echt was of nep, maar ik was ook nog ontzettend jong toen.Het ging over een man die gewoon huizen binnenging en dan vervolgens op een smerige manier de familie afmaakte. Ik weet nog wel dat hij een badkamer binnenrende, het scheermes afpakte van de heer de huizes en z'n halsslagader doorjaste. Volgens mij sloeg hij daarna iemand met z'n hoofd door de spiegel, dat weet ik niet zeker meer.
Ze (de crew die het allemaal registreerde en hij) gingen steeds terug naar een leegstaand gebouw en daar stond een kast met geld.
Halverwege worden er zelfs lijken in een afgrond gegooid; ik vond het kortom destijds meer dan ranzig, echt gruwelijk.
Ik weet het niet zeker maar ik heb sterk de indruk dat het deze is:
http://us.imdb.com/title/tt0103905/EDIT: het was helemaal in zwart-wit en ook de crew werd door 'ongelukjes' langzaam uitgedund...
.................................maarja, ik heb dan ook helemaal geen smaak.....
quote:Ech wel, als copper op het eind in het ziekenhuis
Op vrijdag 14 november 2003 18:58 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Oh??
Als wat?
en hiero:
http://www.imdb.com/title/tt0068473/trivia
Oh ja, in het echt heet Al Bundy
natuurlijk Ed O'Neill.
Deliverance roels Bigtime
quote:idd Memento en ook Donnie Darko
Op vrijdag 14 november 2003 12:25 schreef Poehee het volgende:
Momento
quote:C'est arrivé près de chez vous. (of Man Bites Dog) Je hebt de correcte film.
Op vrijdag 14 november 2003 19:10 schreef TrenTs het volgende:[..]
Niemand die weet of 'm dat is of hoe-ie wel heet? Ik zou 'm graag namelijk nog eens zien om te kijken of hij nou echt zo gruwelijk is.
[Dit bericht is gewijzigd door SaintOfKillers op 14-11-2003 19:32]
quote:Dan klopte m'n vermoeden.
Op vrijdag 14 november 2003 19:29 schreef SaintOfKillers het volgende:[..]
C'est arrivé près de chez vous. (of Man Bites Dog)
quote:Die voorkant ziet er wel sfeerzettend uit.
Op vrijdag 14 november 2003 19:41 schreef pazuzu het volgende:
Pig, van onze eigen Nico B.
quote:Een liefhebber naar mijn hart.
Films zoals Irréversible, Seul Contre Tous of Cidade de Deus: daar ben ik naar op zoek...
Agustín Villaronga's EL MAR
Agustín Villaronga's ARO TOLBUKHIN
Agustín Villaronga's IN A GLASS CAGE
Dario Argento's SUSPIRIA
Dario Argento's DEEP RED
Dario Argento's INFERNO
David McNaughton's HENRY: PORTRAIT OF A SERIAL KILLER
Gary Sherman's RAW MEAT
Gaspar Noe's CARNE
Gaspar Noe's SEUL CONTRE TOUS
Gaspar Noe's IRREVERSIBLE
John Boorman's DELIVERANCE
Jong Chang Yoon & Jong-chan Yun's SORUM
Kim Ki-Duk's THE ISLE
Kim Ki-Duk's BAD GUY
Marina De Van's IN MY SKIN
Martin Scorcese's TAXIDRIVER
Michael Haneke's FUNNY GAMES
Michael Haneke's BENNY'S VIDEO
Michael Haneke's LE TEMPS DU LOUP
Peter Mullan's THE MAGDALENE SISTERS
Ruggero Deodato's CANNIBAL HOLOCAUST
Sam Peckinpah's STRAW DOGS
Tobe Hooper's THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE
Wes Craven's THE LAST HOUSE ON THE LEFT
Wes Craven's THE HILLS HAVE EYES
William Lustig's MANIAC
quote:Helemaal 10000% mee eens, maar past toch niet geheel in dit topic
Op vrijdag 14 november 2003 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Deliverance.
Een meesterwerk!
quote:Heee Pazuzu!!
Op vrijdag 14 november 2003 19:41 schreef pazuzu het volgende:
Pig, van onze eigen Nico B.
Van Rozz Williams, toch niet die psychorocker?
quote:geweldig
Op vrijdag 14 november 2003 19:20 schreef Hyperdude het volgende:[..]
Ech wel, als copper op het eind in het ziekenhuis
zie: http://www.bundyology.com/deliver.htmlen hiero:
http://www.imdb.com/title/tt0068473/triviaOh ja, in het echt heet Al Bundy
natuurlijk Ed O'Neill.
Deliverance roels Bigtime
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 20:12 schreef kamagurka het volgende:
Heee Pazuzu!!
quote:The very same. Was geloof ik zelfs z'n laatste project voor 'ie zelfmoord pleegde. Als je 't ding gezien hebt geen al te onbegrijpelijke beslissing.
Van Rozz Williams, toch niet die psychorocker?
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 00:31 schreef pazuzu het volgende:The very same. Was geloof ik zelfs z'n laatste project voor 'ie zelfmoord pleegde. Als je 't ding gezien hebt geen al te onbegrijpelijke beslissing.
Ik ben benieuwd, tziet er omineus uit..
quote:Kill Bill?
Op vrijdag 14 november 2003 12:14 schreef shady1983 het volgende:
Ik ben op zoek naar de meest schokkende films die je je maar kunt voorstellen.Weten jullie nog wat ??
hij is af te raden als je een dieren/mileu freak bent, die scenes die erin zitten hebben voor heel wat opschudding gezorgd destijds (o.a die schildpadscene) en de film is in tientallen landen verboden.
die film heeft ook mooie stukken muziek erin zitten (Riz Ortolani)
owja, de deathmetalband Necrophagia heeft een nummer+clip gemaakt over deze film, erg aan te raden
quote:Past niet echt in dit topic... is gewoon vermakelijk
Op zaterdag 15 november 2003 00:44 schreef energizer het volgende:
28 days later
Al deze films hebben scenes waarin mensen (te) lang lijden, gemarteld danwel verkracht worden
Gisteren nog Ilya 4-ever gezien, die ook behoorlijk schokkend was, maar dan op een andere manier.
http://www.imdb.com/title/tt0141974/
Gaat over een jongen die erachter komt dat zijn vader zijn zus seksueel misbruikt, die film heeft echt een indruk op mij gemaakt, het is echt heel realistisch en grauw gefilmt, maar wel een hele goeie film.
quote:ja is wel waar eigenlijk, maar die had ik net gezien... ik heb eigenlijk niet echt een film die indruk voor het leven heeft gemaakt op me.
Op zaterdag 15 november 2003 10:33 schreef SpikeAlike het volgende:[..]
Past niet echt in dit topic... is gewoon vermakelijk
quote:Die film is zwaar low-budget gemaakt door twee Franse filmacademie-studenten, en overduidelijk bedoeld als satire. De beste grap uit de hele film is (spoiler) dat de seriemoordenaar, die de hele film lang door een camerateam gevolgd wordt, op zoek gaat naar een collega-seriemoordenaar die uit de weg geruimd moet worden. Die andere serie-moordenaar blijkt vervolgens ook een camerateam bij zich te hebben
Op vrijdag 14 november 2003 19:10 schreef TrenTs het volgende:(Over C'est arrivé près de chez vous) Ik zou 'm graag namelijk nog eens zien om te kijken of hij nou echt zo gruwelijk is.
quote:1 Fransman en 1 Belg en het is eigenlijk een Belgische film.
Op zondag 16 november 2003 17:37 schreef Stonehead het volgende:[..]
Die film is zwaar low-budget gemaakt door twee Franse filmacademie-studenten, en overduidelijk bedoeld als satire. De beste grap uit de hele film is (spoiler) dat de seriemoordenaar, die de hele film lang door een camerateam gevolgd wordt, op zoek gaat naar een collega-seriemoordenaar die uit de weg geruimd moet worden. Die andere serie-moordenaar blijkt vervolgens ook een camerateam bij zich te hebben
Verder vond ik de aflevering van Band of Brothers waarin een concentratie kamp ontdekt werd erg aangrijpend. Die zal ik nooit meer vergeten. Evenals Saving Privat Ryan. Schindlers List
quote:Savior?
Met Nastassja Kinski en Dennis Quaid en geproduceerd door Oliver Stone.
Ik heb die film een paar jaar geleden gezien in de Horrornacht. Het was de verrassingsfilm ![]()
Iedereen had een horrorfilm verwacht, maar niet dit soort horror. Dat was écht heel indrukwekkend om op zo'n groot doek te zien en het is de enige film van die nacht die is blijven hangen. Voor heel lang. Écht schokkend.
quote:En jij was ook vet aan de drugs zeker ?
Op vrijdag 14 november 2003 14:26 schreef Logician het volgende:[..]
Idd heb echt nachtmerries gehad over dat gedoe met die baby
(was toen net 6mnd zwanger)
quote:Dat was echt een zieke film. En het komt ook zo geloofwaardig over.
Op zaterdag 15 november 2003 18:09 schreef FooRancid het volgende:
The War zone, Engelse film geregiseerd door Tim Roth.
Daarnaast natuurlijk ook:
Ichi The Killer (niet echt schokkend, eerder vermakelijk)
Visitor Q (ranzige film!)
Audition (Accapunctuur, heerlijk! En pianosnaren...)
Irreversible (Echt hoor, gelijk al in homo tent met die brandblusser
en dan ook nog eens die fijne verkrachtings-scene
)
Baise Moi (Nog zo'n leipe film)
Last House on the Left (Ziekelijk)
Daarnaast heb ik ook eens een documentaire gezien over de Manson familie, en die mafketels hadden de moord op Sharon Tate (toenmalige vrouw van filmregisseur Roman Polanski; Ninth gate, The Pianist enzo) gefilmd. Afschuwelijk, die gasten helemaal onder de dope snijden ze dat mens (terwijl ze zwanger was!) halen de foetus eruit, en besmeuren de muren met haar bloed, terwijl ze langzaam sterft!!!
Als de TS hier geen stijve plasserd van krijgt...
quote:Omdat het de grootste bagger is die je ooit gezien hebt?
Op maandag 17 november 2003 10:27 schreef kinky_queen het volgende:
Ik zal VIOLENT SHIT 2: MOTHER HOLD MY HAND nooit vergeten
De shining: met de tweeling meisjes in de gang!
quote:The Toxic Avenger is niet schokkend, die is gewoon COOL
Op maandag 17 november 2003 15:42 schreef Skwish het volgende:
Ik ben de titel vergeten. Vroeger ongeveer 12 jaar geleden een horrorfilm. Over een gehandict iemand die in een ton met gif valt en een monster wordt. En een groep criminelen die mensen terroriseren en een jongen aanrijden met een fiets helm op. Daarna rijden ze terug en rijden ze met een jeep over z'n hoofd? Ik was toen iets van 8 ofzoIemand weet de titel ervan?
Irreversible ook, met die brandblusser.
.
En American History X, The Green Mile, Requiem For A Dream.
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 17-11-2003 16:57]
quote:Ik voel hem al opkomen... Maar ik weet geen titel
Op maandag 17 november 2003 12:39 schreef PDOA het volgende:[..]
Als de TS hier geen stijve plasserd van krijgt...
quote:Heb het wel ergens eerder gezien hoor Pianist in deze topic.
Op maandag 17 november 2003 22:10 schreef Jaystified het volgende:
Waarom zit The Pianist hier nog nie tussen? Redelijk nieuwe film die ook niet bepaald geen indruk heeft achtergelaten.. Ook American History X & The Green Mile waren über
De film vond ik niet sckokkend! wel de blik van mn vriendin toen Brad Pitt omver werd gereden
quote:
Op maandag 17 november 2003 22:22 schreef Flatbeat-Eric het volgende:
Meet Joe BlackDe film vond ik niet sckokkend! wel de blik van mn vriendin toen Brad Pitt omver werd gereden
Mijn films:
Irreversible
Baise Moi
Nekromantik
Requiem for Dream
Laatste scene uit Fat Girl (http://www.imdb.com/title/tt0243255/)was ook wel aardig schokkend.
Graag wil ik nog zien:
- Salo, 120 days of..
- Funny Games
quote:Nee, de bloederigste bagger
Op maandag 17 november 2003 15:22 schreef StrayDog het volgende:[..]
Omdat het de grootste bagger is die je ooit gezien hebt?
quote:Green Mile was zeker een goede film ajh... Maar schokkend ?? neu...
Op maandag 17 november 2003 22:10 schreef Jaystified het volgende:
Waarom zit The Pianist hier nog nie tussen? Redelijk nieuwe film die ook niet bepaald geen indruk heeft achtergelaten.. Ook American History X & The Green Mile waren über
quote:Dark water is overgins weinig schokkends.. is meer suspense.. wel een leuke film
Op dinsdag 18 november 2003 11:44 schreef shady1983 het volgende:[..]
Green Mile was zeker een goede film ajh... Maar schokkend ?? neu...
Ben nu trouwens Salo, Visitor Q en Dark Water aan het downen
quote:Weet ik... Maar ik vond Ringu zo geweldig, en voor zover ik weet is Dark Water van dezelfde regisseur: Hideo Nakata
Op dinsdag 18 november 2003 11:47 schreef AntiChrist het volgende:[..]
Dark water is overgins weinig schokkends.. is meer suspense.. wel een leuke film
quote:Yep klopt.. ook een leuke aanrader is Ju-On (komt ook een amerikaanse remake van) en The Eye (daar komt ook een remake van)
Op dinsdag 18 november 2003 11:52 schreef shady1983 het volgende:[..]
Weet ik... Maar ik vond Ringu zo geweldig, en voor zover ik weet is Dark Water van dezelfde regisseur: Hideo Nakata
quote:The Eye heb ik gezien... Onverwacht goede film... Doodeng (vooral die liftscene... OEI!!)... Ju-On ?? Mmmm... Maar ff downen...
Op dinsdag 18 november 2003 11:53 schreef AntiChrist het volgende:[..]
Yep klopt.. ook een leuke aanrader is Ju-On (komt ook een amerikaanse remake van) en The Eye (daar komt ook een remake van)
quote:waar precies aan het downen ?
Op dinsdag 18 november 2003 11:44 schreef shady1983 het volgende:[..]
Green Mile was zeker een goede film ajh... Maar schokkend ?? neu...
Ben nu trouwens Salo, Visitor Q en Dark Water aan het downen
quote:Kazaa... Maar hij schiet niet echt op met de download...
Op dinsdag 18 november 2003 12:31 schreef SpikeAlike het volgende:[..]
waar precies aan het downen ?
anders mail ff waar je dat doet...
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 14:54 schreef Luvstruck het volgende:
niet echte enge film...maar wel een scene die me op mij netvlies blijft. Waarbij een neger met zijn tanden op het trottoir wordt gezet en de ander er op gaat springen/stampen. *krak* hoor ik nog steeds...
Maar aan de andere kant: ik verwacht niet dat je het hele topic doorleest, dus misschien was mijn post een btje onaardig.... ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door shady1983 op 18-11-2003 15:39]
quote:Ik heb hetzelfde... 0kb of zoiets... iemand anders heeft hem niet... is die film niet al zo oud dat ie onder public domain valt ? ik heb het eerste stukje gezien, helemaal zwart wit en hele oude muziek enzo... is het hem wel ?
Op dinsdag 18 november 2003 13:56 schreef shady1983 het volgende:[..]
Kazaa... Maar hij schiet niet echt op met de download...
quote:Ik gokte al dat ik jou met deze reactie in dit topic zou vinden...
Op vrijdag 14 november 2003 13:33 schreef rubbereend het volgende:
met stip op nummer 1: Ken Park
gezien op lowlands waarna mijn geslachtsdrift voor 17 uur verdween wat ranzig zeg
quote:ik ruik een newbie
Op dinsdag 18 november 2003 20:35 schreef BillyMaynardHomme het volgende:[..]
Ik gokte al dat ik jou met deze reactie in dit topic zou vinden...
en ik kan er maar één ding aan toevoegen: ik zal nooit meer normaal naar een badjas kunnen kijken...
laat staan een kunstgebitje......
quote:en dat zegt iemand die net 2 jaar op FOK! komt kijken?
Op dinsdag 18 november 2003 20:50 schreef rubbereend het volgende:[..]
ik ruik een newbie
laat staan een kunstgebitje......
quote:ff dimmen tis geen slowchat (typisch newbie)
Op dinsdag 18 november 2003 20:53 schreef BillyMaynardHomme het volgende:[..]
en dat zegt iemand die net 2 jaar op FOK! komt kijken?
Lamenielachen...
maargoed ik kan hem iedereen aanraden Ken Park voor een romantische avond
Maargoed, ben zelf nog nooit een film tegen gekomen die ik echt als schokkend ervaarde.
Guinea Pig: Mermaid in the Manhole
Kunstenaar vind een rotte zeemeermin die steeds zieker wordt (en dus verder gaat rotten) hij snijdt d'r dan open enzow en gaat schilderen met de pus e.d. (krijg je al een idee ?)
Weer iets van Japanners
quote:guinea pig is quasi-provocerende horrorprut. niks schokkends aan......
Op dinsdag 18 november 2003 22:04 schreef Qwertyy het volgende:
Owjah, nog een aanrader:Guinea Pig: Mermaid in the Manhole
Kunstenaar vind een rotte zeemeermin die steeds zieker wordt (en dus verder gaat rotten) hij snijdt d'r dan open enzow en gaat schilderen met de pus e.d. (krijg je al een idee ?)
Weer iets van Japanners
quote:Ja IDD !!! Ik zit nu op de 2 mb ofzo... En met avi-preview heb ik precies het stuk gezien dat jij ook hebt gezien: zwart-wit-shit en oude muziek
Op dinsdag 18 november 2003 20:22 schreef SpikeAlike het volgende:[..]
Ik heb hetzelfde... 0kb of zoiets... iemand anders heeft hem niet... is die film niet al zo oud dat ie onder public domain valt ? ik heb het eerste stukje gezien, helemaal zwart wit en hele oude muziek enzo... is het hem wel ?
quote:Idd, dat gaat zo niet lukken... we moeten een ander adresje vinden...
Op dinsdag 18 november 2003 23:09 schreef shady1983 het volgende:[..]
Ja IDD !!! Ik zit nu op de 2 mb ofzo... En met avi-preview heb ik precies het stuk gezien dat jij ook hebt gezien: zwart-wit-shit en oude muziek
quote:Geen kl*te aan.. en ook niet schokkend! saai verhaal en saaie beelden.. echt zo'n franse film.. Alhoewel irriversible een goeie moet zijn, die moet ik nog gaan zien..
Op woensdag 19 november 2003 08:06 schreef Kiezel het volgende:
Baisez moi
Wat ik echt realistisch vind is zwart witte film waardoor het bloed zwart word (in bijvoorbeeld de sneeuw) en dan ook nog door oorlog of armoede bleke huid enz.. je kan dan gewoon de echtheid van hun gezichten aflezen... dat vind ik realistisch uitzien...
quote:Visitor Q staat al een paar dagen in mijn lijst bij Kazaa... Maar heeft nog geen kilobyte gedownloadt... Ik check E-Mule wel even, daar zullen ze hem vast wel hebben...
Op woensdag 19 november 2003 08:05 schreef SpikeAlike het volgende:[..]
Idd, dat gaat zo niet lukken... we moeten een ander adresje vinden...
heb jij visitor q al? (ook kazaa ?)
Ik ben trouwens ook bezig met Baise Moi... Hij zit nu al op de 100 mb...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |