quote:Mwah, ik koop X-2 wel gewoon
Op donderdag 13 november 2003 00:21 schreef chibibo het volgende:
fipo!FFX-2 kan me niet boeien helaas, deeltje 12 is waar ik naar uitkijk!
quote:Je bedoelt stomme Duitsers, Fransen, italianen en Spanjaarden.. die moeten allemaal een eigen nagesynchroniseerde versie hebben.. daarom wachten we zo lang.. want zoals we allemaal weten doet Squaresoft niet zoveel aan goede PAL conversie
Op donderdag 13 november 2003 00:24 schreef WarZidane het volgende:
Kan niet wachten op X-2.Alleen jammer dat ie pas in 2004 in Europa komt..stomme Japanners en Amerikanen.
Final Fantasy XII wordt magisch,... het heeft iets,... iets speciaals Screens trekken me aan
KLIK !!
quote:Ik dacht ff dat ik naar FFX-2 zat te kijken
Op donderdag 13 november 2003 09:57 schreef Chocobo het volgende:
IK VOEL HET,... DIT WORDT HEM,.. DE GROTE SQUARE KLAPPER,....Final Fantasy XII wordt magisch,... het heeft iets,... iets speciaals
Screens trekken me aan
KLIK !!
quote:Gijs
Op donderdag 13 november 2003 11:26 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
Ik dacht ff dat ik naar FFX-2 zat te kijken
Nou ja het duurt nog minstens 1 jaar voordat wij hem hier hebben, eerst nog X-2.
Ik heb nu nog wel genoeg aan XI, wat een heerlijke MMORPG is het toch Alle leuke aspecten van een MMORPG en toch nog FF gevoel, combinatie die niet te overtreffen is
quote:Ik vond die jongen met dat grijze haar wel stoer eigenlijk
Op donderdag 13 november 2003 12:57 schreef chibibo het volgende:
Character design is tot nu toe niet echt bijzonder, maar ja, Tetsuya Nomura, he?
Kuiken ziet er goed uit...en dan heb ik het niet over die Chocobo.
quote:He cool, FFX-3 , en die geile kikker Yuna daar links-midden...
Op donderdag 13 november 2003 09:57 schreef Chocobo het volgende:
IK VOEL HET,... DIT WORDT HEM,.. DE GROTE SQUARE KLAPPER,....Final Fantasy XII wordt magisch,... het heeft iets,... iets speciaals
Screens trekken me aan
KLIK !!
quote:Rebel
Op donderdag 13 november 2003 16:04 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
He cool, FFX-3 , en die geile kikker Yuna daar links-midden...
quote:Sorry, jongere slet-zusje van Yuna.
Op donderdag 13 november 2003 16:12 schreef Chocobo het volgende:[..]
Rebel
quote:Schaam je diep ... dat je dat niet eerder hebt gedaan
Op donderdag 13 november 2003 18:05 schreef NightH4wk het volgende:
Geil, ga over ongeveer 60 mins voor de eerste keer in m'n leven FF VII spelen.
quote:Lekkere baard dan
Op donderdag 13 november 2003 19:20 schreef Sietjuh het volgende:
Die is nep en hartstikke oud... die is uit 2001 ofzo, als ik een stuiver kreeg voor iedere keer dat ik die te zien heb gekregen kon ik FFX-2 importeren
En die is trouwens niet nep
quote:Het word een beetje later, want het is de Franse versie.
Op donderdag 13 november 2003 19:16 schreef Sietjuh het volgende:[..]
Schaam je diep ... dat je dat niet eerder hebt gedaan
Trouwens, ff een domme vraag:
Is FFXI al uit voor de pc?
quote:Ja,... inclusief logo
Op donderdag 13 november 2003 19:24 schreef Sietjuh het volgende:
.. de datum staat er zelfs op man
9 feb 2004 in de USA
quote:Als het goed is blijven de makers met zo'n spel bezig, ook als het al af is, voor events enzo. Daar betaal je voor, en natuurlijk de bandbreedte
Op vrijdag 14 november 2003 16:35 schreef Sietjuh het volgende:
FFXI is puur geldklopperij... maandelijks betalen voor een spel dat je al gekocht heb...
quote:Ja, want het draaiende houden van de servers kost Square-Enix natuurlijk geen cent.
Op vrijdag 14 november 2003 16:35 schreef Sietjuh het volgende:
FFXI is puur geldklopperij... maandelijks betalen voor een spel dat je al gekocht heb...
quote:Zoals natuurlijk alle andere MMORPG's wel gratis zijn.
Op vrijdag 14 november 2003 16:35 schreef Sietjuh het volgende:
FFXI is puur geldklopperij... maandelijks betalen voor een spel dat je al gekocht heb...
Ik denk dat ik hem overigens ook ga bestellen.
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 12:37 schreef CloudStrife het volgende:[..]
Nep, namaak, oud.
quote:Ja zouden jullie denken
Op donderdag 13 november 2003 22:55 schreef Ker_Plunk het volgende:
Nep en oud
Logo heb ik zelfs op me werk gemaakt...
quote:Ik heb wel een gesealde US versie voor je ?
Op vrijdag 14 november 2003 20:04 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ik ga een gesealde Japanse en een Amerikaanse versie van FFVII kopen
Heb ik ze alle 4
Ruilen tegen de bonusdisc van Zelda
quote:Ziet er nogal kinderachtig uit...
Op vrijdag 14 november 2003 12:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
[afbeelding]9 feb 2004 in de USA
quote:Koop hem dan ook in de winkel
Op zaterdag 15 november 2003 15:30 schreef NightH4wk het volgende:
Omg, nu is het spel in het spaans.
Kut, kan ik em weer gaan downkopen.
quote:Dacht ik ook. Komt nog
Op vrijdag 14 november 2003 17:57 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Ola mensen!
Ik zit nu FFTA tre spelen en vroeg me eigenlijk af of er nog meer komt dan alleen missies? Een verhaal ofzo.
Want op het moment lijkt het mij nou niet zo'n uitblinkend spel.
Of komt dat nog?
Tis geniaal
quote:Is hij nog te vinden dan?
Op zaterdag 15 november 2003 15:51 schreef FastBunny het volgende:[..]
Koop hem dan ook in de winkel
quote:Mooi, danke
Op zaterdag 15 november 2003 15:56 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Dacht ik ook. Komt nog
Kijk ook eens in het FF:TA topic. Daar staat het allemaal
Tis geniaal
Want niemand minder dan Yasumi Matsuno, de producer van het spel, maakte onlangs bekend in een interview dat deel 12 compleet anders zou zijn.
Hoewel de grafische stijl en de twee hoofdpersonen Van en Ashe anders doen vermoeden zal het spel weinig tot géén liefdes elementen kennen. Gedaan dus met opbloeiende liefde tussen de hoofdpersonen. Verder zal het spel qua gameplay meer in de buurt liggen van Vagrant Story, iets wat zeer goed nieuws is voor de fans van het spel.
Het is eigenlijk ook niet zo verwonderlijk dat het spel meer die kant op gaat, Vagrant Story is namelijk gemaakt door niemand minder dan Matsuno zelf.
Ook zal het spel één grote wereldmap bevatten, wat dus zou kunnen betekenen dat we eindelijk af zijn van het systeem van de twee Final Fantasy X delen. Maar, mede doordat het één grote wereldmap bevat, zal het spel op maar liefst 2 DVD's uitkomen. Het zou natuurlijk ook kunnen betekenen dat alles voice acted is, of dat het spel nog zwaarder in de FMV sectie is dan de andere delen.
Als laatste had hij nog gemeld dat de controls enorm strak zullen zijn, en dat men zal denken, Is dit Final Fantasy?.
Hoewel wij ook, mede door de stijl waarin het spel gepresenteerd wordt, behoorlijk sceptisch waren, lijkt het erop dat Matsuno weldegelijk een frisse wind laat waaien in de Final Fantasy serie. Iets waar we al op hadden gehoopt toen bekend werd dat hij het spel onder zijn hoede kreeg. Nadeel nu is alleen nog het wachten tot de officiele presentatie van het spel aanstaande woensdag.
quote:
Op maandag 17 november 2003 14:37 schreef Chocobo het volgende:
FFXII wordt revolutionairWant niemand minder dan Yasumi Matsuno, de producer van het spel, maakte onlangs bekend in een interview dat deel 12 compleet anders zou zijn.
Hoewel de grafische stijl en de twee hoofdpersonen Van en Ashe anders doen vermoeden zal het spel weinig tot géén liefdes elementen kennen. Gedaan dus met opbloeiende liefde tussen de hoofdpersonen. Verder zal het spel qua gameplay meer in de buurt liggen van Vagrant Story, iets wat zeer goed nieuws is voor de fans van het spel.
Het is eigenlijk ook niet zo verwonderlijk dat het spel meer die kant op gaat, Vagrant Story is namelijk gemaakt door niemand minder dan Matsuno zelf.
Ook zal het spel één grote wereldmap bevatten, wat dus zou kunnen betekenen dat we eindelijk af zijn van het systeem van de twee Final Fantasy X delen. Maar, mede doordat het één grote wereldmap bevat, zal het spel op maar liefst 2 DVD's uitkomen. Het zou natuurlijk ook kunnen betekenen dat alles voice acted is, of dat het spel nog zwaarder in de FMV sectie is dan de andere delen.
Als laatste had hij nog gemeld dat de controls enorm strak zullen zijn, en dat men zal denken, Is dit Final Fantasy?.
Hoewel wij ook, mede door de stijl waarin het spel gepresenteerd wordt, behoorlijk sceptisch waren, lijkt het erop dat Matsuno weldegelijk een frisse wind laat waaien in de Final Fantasy serie. Iets waar we al op hadden gehoopt toen bekend werd dat hij het spel onder zijn hoede kreeg. Nadeel nu is alleen nog het wachten tot de officiele presentatie van het spel aanstaande woensdag.
Alsjeblieft geen voice-acting
quote:Hit-on-hit systeem was soms controller-brekend-haren-uittrekkend
Op maandag 17 november 2003 17:30 schreef Sietjuh het volgende:
Mmmm Vagrant Story, 5 minuten gespeeld, maar ik vond er eerlijk gezegd geen reet aan. Kan aan mij liggen maar geef mij maar de turn based gameplay...
quote:Ja en nee
Op maandag 17 november 2003 17:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
VS is niet TurnBased![]()
quote:Die had ik één FF topic terug al gepost...
Op maandag 17 november 2003 16:50 schreef Chocobo het volgende:http://www.square-enix-usa.com/games/FFX-2/
quote:Who kers
Op maandag 17 november 2003 22:29 schreef AirwiN het volgende:[..]
Die had ik één FF topic terug al gepost...
quote:*pets*
Op maandag 17 november 2003 17:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
VS is niet TurnBased![]()
Nope
quote:Maandag pas binnen gehad. Heb nu een paar geniale RPG's klaar liggen
Op maandag 17 november 2003 22:48 schreef Chocobo het volgende:[..]
*pets*
Nope
quote:Met een kontverhaal komen ze ook niet ver
Op maandag 17 november 2003 23:03 schreef WarZidane het volgende:Een echte wereldmap
En ook nog 2 DVD's ook, dat moet wel een superspel worden.
quote:whahahaha,.... lekker sceptisch,.. Gijs,.. je moet toch eens weer vertrouwen in Square zetten. Vind niet alle FF games even goed maar elk verhaal vond ik prachtig hoor Gijs
Op maandag 17 november 2003 23:06 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
Met een kontverhaal komen ze ook niet ver
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 08:10 schreef Strolie75 het volgende:
Respect voor Square dat ze toch iets nieuws proberen! Ook al zou het niet lukken (wat ik niet verwacht) dan is het nog beter dan continu op safe spelen.
quote:Geil, zolang er maar geen voice acting inzit en domme bull minigames als in X.
Op maandag 17 november 2003 14:37 schreef Chocobo het volgende:
FFXII wordt revolutionairWant niemand minder dan Yasumi Matsuno, de producer van het spel, maakte onlangs bekend in een interview dat deel 12 compleet anders zou zijn.
Hoewel de grafische stijl en de twee hoofdpersonen Van en Ashe anders doen vermoeden zal het spel weinig tot géén liefdes elementen kennen. Gedaan dus met opbloeiende liefde tussen de hoofdpersonen. Verder zal het spel qua gameplay meer in de buurt liggen van Vagrant Story, iets wat zeer goed nieuws is voor de fans van het spel.
Het is eigenlijk ook niet zo verwonderlijk dat het spel meer die kant op gaat, Vagrant Story is namelijk gemaakt door niemand minder dan Matsuno zelf.
Ook zal het spel één grote wereldmap bevatten, wat dus zou kunnen betekenen dat we eindelijk af zijn van het systeem van de twee Final Fantasy X delen. Maar, mede doordat het één grote wereldmap bevat, zal het spel op maar liefst 2 DVD's uitkomen. Het zou natuurlijk ook kunnen betekenen dat alles voice acted is, of dat het spel nog zwaarder in de FMV sectie is dan de andere delen.
Als laatste had hij nog gemeld dat de controls enorm strak zullen zijn, en dat men zal denken, Is dit Final Fantasy?.
Hoewel wij ook, mede door de stijl waarin het spel gepresenteerd wordt, behoorlijk sceptisch waren, lijkt het erop dat Matsuno weldegelijk een frisse wind laat waaien in de Final Fantasy serie. Iets waar we al op hadden gehoopt toen bekend werd dat hij het spel onder zijn hoede kreeg. Nadeel nu is alleen nog het wachten tot de officiele presentatie van het spel aanstaande woensdag.
Ik ga deze week beginnen met FFX ! Nu al
Daarna Chrono Cross, en dan Vagrant Story.
quote:Heb je nou nog nooit FFX gespeeld Gijs ?
Op dinsdag 18 november 2003 12:17 schreef Notorious_Roy het volgende:Ik ga deze week beginnen met FFX
! Nu al
Daarna Chrono Cross, en dan Vagrant Story.
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:32 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Ben nu bezig met Crono Trigger, ziet er allemaal weer veelbelovend uit.
Favo Game allertijden Verhaal is ook zo meeslepend
quote:Jaaah geweldig spel!!
Op dinsdag 18 november 2003 12:32 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Ben nu bezig met Crono Trigger, ziet er allemaal weer veelbelovend uit.
quote:Je hebt alle tijd om keuzes te maken hoor.
Op dinsdag 18 november 2003 13:32 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Mja, klopt.
Toch vind ik de gevechten een beetje chaotisch.
Alsof ik maar snel op de rammen knop druk om maar een slag uit te delen in plaats van eerst een aanvan uit te denken.
Anders hebben die beesten mij al te pakken voordat ik ook maar een slag sla. Kan dit kloppen?
quote:Maybe true, maar als ik nog moet uitvogelen welke keuzes ik moet maken, welke aanval mij het beste lijkt en wie in combinatie met wie iets doet kost het mij gewoon wat meer tijd dan nodig is, terwijl die andere gewoon aanvallen.
Op dinsdag 18 november 2003 13:53 schreef Chocobo het volgende:[..]
Je hebt alle tijd om keuzes te maken hoor.
quote:
Final Fantasy verkoopt in de miljoenen
Square-Enix heeft bekend gemaakt dat hun game, Final Fantasy Tactics Advance, sinds de launch al 1.55 miljoen eenheden verkocht heeft wereldwijd. Dit is een uitzonderlijk hoog aantal dat slechts voor enkele games is weggelegd.Daarbij zijn er 460.000 eenheden verkocht in Japan. In de Verenigde Staten zo'n 760.000 eenheden en in Europa 330.000. In Japan is de game al sinds maart 2003 te koop, Europa is nu pas aan de beurt, hierdoor kan er een vertekend beeld ontstaan.
Kennelijk is het een wijze beslissing van Nintendo geweest om zich met haar oude vriend te verzoenen.
Bron: Insidegamer.nl
quote:Ik heb hem net besteld
Op dinsdag 18 november 2003 14:37 schreef Strolie75 het volgende:[..]
quote:Hm, de spanning in Lufia zat er altijd goed in...
Op dinsdag 18 november 2003 14:33 schreef Varr het volgende:
Volgens mij is bij chrono trigger hetzelfde als bij FFVII dat je tijdbalkjes hebt voor elk char, en ja dan moet je wel bedenken wat je gaat doen, als je gewoon alle tijd had is de spanning er gauw vanaf, dat is net zoiets als het spel constant op pauze gooien. Bij FFVII en chrono trigger had ik mijn beslissingen meestal wel gemaakt als de balkes weer half vol waren, gewoon een beetje vooruitdenken, veel tijd heb je sobiso niet nodig aangezien je niet superveelkeus hebt ofzo, en ingewikkelde taktieken in elkaar wikkelen zie ik ook niet gebeuren.
quote:Lufia vond ik verschrikkelijk
Op dinsdag 18 november 2003 15:45 schreef Forau_Diavolina het volgende:[..]
Hm, de spanning in Lufia zat er altijd goed in...
Ach misschien heb je gelijk en moet ik eens wat sneller zijn
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 18:59 schreef Chocobo het volgende:[..]
Lufia vond ik verschrikkelijk
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 19:38 schreef Bommie het volgende:[..]
Lufia 2 is een van de beste rpg's samen met chrono trigger.
"Wacht out ! It's a BOMB !
....
Shit... Doesnt work"
!
quote:Gelukkig maar
Op dinsdag 18 november 2003 21:25 schreef Chocobo het volgende:[..]
tja meningen verschillen
*rilt van spanning*
quote:hij is er!
Op woensdag 19 november 2003 00:10 schreef Chocobo het volgende:
Nog geen FF12 info*rilt van spanning*
[Dit bericht is gewijzigd door wc-eend op 19-11-2003 06:36]
quote:Nou dan heb ik babykots in mijn ogen want ik zie nog niks op ff12.com.
Op woensdag 19 november 2003 03:33 schreef NeoDweezil het volgende:[..]
hij is er!
Ja WC eend,... het is ff12.com
quote:GOOOOOOOODVERDOMME,.... kreeg een FFVII gevoel bij die screen met die brug
Op woensdag 19 november 2003 11:09 schreef sharkysharky het volgende:
wOOt, de site heeft de eerste beelden net online gekregen!
KAAN
Ik weet het niet, als ze maar niet te veel op graphics gaan letten en minder op verhaal of gamplay...
EDIT: verkeerde plaatje
EDIT 2:
En dan wil ik het eens hebben over het enorm hoge homo-erotische niveau van de mannelijke karakters in zo'n spel.
OF ze zijn zo androgyn als het maar zijn kan, OF japanse ontwikkelaars weten niet hoe westerse mannen er uit zien(want japans zijn ze niet).
Ik bedoel, vrijwel alle chars hebben een babyface van hier tot ginder(in ieder geval, alle goede-gasten, kijk bijvoorbeeld maar naar die gare uit ff10 en nu dat figuur dat ligt op de site van ff12).
Kijk, dat vroeger de karakters er kinderlijk uit zagen was wel te begrijpen(hoe maak je sprites "ruig"?)
Maar ik vind dit toch vaak een iets te nichterig om mij de indruk te geven dat zo'n karakter werkelijk de "grote rijs tegen het grote kwaad" aankan.
Even voor de duidelijkheid, ik heb niets tegen homo's en kan zeer goed van spellen genieten ookal is de hoofdpersoon niet van het typetje duke nukem(andere uiterste ) maar toch, ik blijf het raar vinden.
[Dit bericht is gewijzigd door Forau_Diavolina op 19-11-2003 11:43]
quote:Ja maar ik vond dat zwaard en schild wel cool. En FF characters hebben er altijd fucked up uitgezien, maar het werkt voor mij
Op woensdag 19 november 2003 11:35 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Ouderwetse wapens:?
En dat kanon op dat derde plaatje dan?
Op dat ehm "gevaarte" ?Ik weet het niet, als ze maar niet te veel op graphics gaan letten en minder op verhaal of gamplay...
EDIT: verkeerde plaatje
EDIT 2:
En dan wil ik het eens hebben over het enorm hoge homo-erotische niveau van de mannelijke karakters in zo'n spel.
OF ze zijn zo androgyn als het maar zijn kan, OF japanse ontwikkelaars weten niet hoe westerse mannen er uit zien(want japans zijn ze niet).
Ik bedoel, vrijwel alle chars hebben een babyface van hier tot ginder(in ieder geval, alle goede-gasten, kijk bijvoorbeeld maar naar die gare uit ff10 en nu dat figuur dat ligt op de site van ff12).
Kijk, dat vroeger de karakters er kinderlijk uit zagen was wel te begrijpen(hoe maak je sprites "ruig"?)
Maar ik vind dit toch vaak een iets te nichterig om mij de indruk te geven dat zo'n karakter werkelijk de "grote rijs tegen het grote kwaad" aankan.
Even voor de duidelijkheid, ik heb niets tegen homo's en kan zeer goed van spellen genieten ookal is de hoofdpersoon niet van het typetje duke nukem(andere uiterste) maar toch, ik blijf het raar vinden.
Zie op het eerste gezicht weinig verandering
Had liever bijv. een ICO achtig uitziende game met complete nieuwe battle engine...ziet er gewoon helaas naar mijn menig beetje uit als FFX-3
quote:Dat is kut voor je
Op woensdag 19 november 2003 14:50 schreef Ker_Plunk het volgende:
*niet onder de indruk*Zie op het eerste gezicht weinig verandering
Had liever bijv. een ICO achtig uitziende game met complete nieuwe battle engine...ziet er gewoon helaas naar mijn menig beetje uit als FFX-3
quote:Mja ben ik mee eens, de vrouwlijke chars zien er wel goed uit though.
Op woensdag 19 november 2003 11:35 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Ouderwetse wapens:?
En dat kanon op dat derde plaatje dan?
Op dat ehm "gevaarte" ?Ik weet het niet, als ze maar niet te veel op graphics gaan letten en minder op verhaal of gamplay...
EDIT: verkeerde plaatje
EDIT 2:
En dan wil ik het eens hebben over het enorm hoge homo-erotische niveau van de mannelijke karakters in zo'n spel.
OF ze zijn zo androgyn als het maar zijn kan, OF japanse ontwikkelaars weten niet hoe westerse mannen er uit zien(want japans zijn ze niet).
Ik bedoel, vrijwel alle chars hebben een babyface van hier tot ginder(in ieder geval, alle goede-gasten, kijk bijvoorbeeld maar naar die gare uit ff10 en nu dat figuur dat ligt op de site van ff12).
Kijk, dat vroeger de karakters er kinderlijk uit zagen was wel te begrijpen(hoe maak je sprites "ruig"?)
Maar ik vind dit toch vaak een iets te nichterig om mij de indruk te geven dat zo'n karakter werkelijk de "grote rijs tegen het grote kwaad" aankan.
Even voor de duidelijkheid, ik heb niets tegen homo's en kan zeer goed van spellen genieten ookal is de hoofdpersoon niet van het typetje duke nukem(andere uiterste) maar toch, ik blijf het raar vinden.
[Dit bericht is gewijzigd door Varr op 19-11-2003 15:36]
quote:http://www2u.biglobe.ne.jp/~nanko/movies/ff12-2.wmv
Final(ly) Fantasy XII
19-11-2003 | Ruben Van Belle
Een verslag van 19 november, een dag waar velen naar uitkeken...
Vandaag was een grote dag voor fans van Square-Enix' succesreeks Final Fantasy. Het nieuwste deel, FFXII, werd immers in de Roppongi Hills Cinema officieel voorgesteld. Ondertussen werd ook de website van FFXII online gezet en publiceerde het Japanse magazine Famitsû een interview met de Art Director en Character Designer van het spel. Al de info die daaruit voortkwam hebben wij voor je samengevat.* Wereld
- FFXII zal zich in Ivalice afspelen, bekend van FFT(A)
- Het ene continent, Valentia, wordt bestuurd door het rijk Arcadia. In het andere, Ordalia, is het rijk Rosalia aan de macht. Deze 2 grootmachten leven al sinds lange tijd op voet van oorlog. Arcadia beheerst ook het kleine, maar op technologisch vlak zeer belangrijke, Dalmaska.
- De belangrijkste kleuren die gebruikt zullen worden zijn blauw en oranje, die je ook al in het logo kan zien. Deze kleuren zal je vaak in de wereld van FFXII terugvinden.
- De reden waarom de personages licht gekleed zijn is omdat het in Dalmaska zeer warm is.* Characters
- Vaan (officiële schrijfwijze) is 19, Ashe is 20
- Zowel Cid als Moogles zullen - naar aloude traditie - hun opwachting maken.
- Naast Vaan, Ashe en Fran was er ook een ander karakter te zien, waarschijnlijk een vriend van Van.
- In het spel zullen rechters (judges) een belangrijke rol spelen, hoogstwaarchijnlijk zelfs een slechte rol. Je kan zo een rechter onder andere op het logo zien, maar in dit geval zou het een goede rechter zijn die symbool staat voor de gerechtigheid in Ivalice.
- FFX flashback: in een bepaald gedeelte van het spel zal Ashe in bruidskledij verschijnen. Waarom en wanneer is nog een mysterie.
- Van leeft in Damaska. Hij staat normaal gezien positief en vredelievend tegenover de rest van de wereld, maar kan niet leven met de bezetting van zijn land door Arcadia, aangezien hij van vrijheid houdt.
- Ashe is de enige dochter van de koning van Dalmaska en daarom ook voortbestemd om op de troon te komen na diens dood. Wanneer Arcadia hun land bezet komt ze dan ook aan het hoofd te staan van een verzetsbeweging. Zo komt ze in contact met Vaan, en al spoedig begint ze meer voor hem te voelen.
- Het ras van Vaan en Ashe wordt de "Hume" genoemd, net als in FFXI dus. Verder zijn er ook Viera en Banga's, beiden bekend uit FFTA.
- Naast Banga's en Vieras zal ook het ras van de Nu Mou in dit spel vertegenwoordigd zijn.* Gevechten
- Zoals we al vermoed hadden zal de overgang tussen field en gevecht zeer vlot zijn.
- Tijdens een gevecht zullen de camerastandpunten kunnen veranderd worden. Of je dit ook zelf zal kunnen doen is niet helemaal duidelijk.
- Men wou niet zeggen waarom je je HP, MP en status ook buiten gevechten kan zien. Ook werd er niets losgelaten over het gevechtssysteem of summons.* Transportatie
- Er zullen vele en verschillende airships in het spel aanwezig zijn. Of je er ook mee kan vliegen is een andere zaak.
- Chocobo's worden weer gebruikt als vervoersmiddel* Ontwikkeling van het spel
- Vaan's Voice Actor, Kohei Takado, zal ook instaan voor zijn Motion Capture.
- Gezichtsuitdrukkingen zijn net als in FFX zeer belangrijk en er zal dan ook veel belang aan besteed worden.
- Het spel is al voor 70 procent afgewerkt.
- Volgens Nobuo Uematsu zal er weer een gezongen lied zijn. Dit lied zal te maken hebben met wat er zich in FFXII afspeelt, dus het ziet ernaar uit dat het hier over het theme song gaat.
- Matsuno wist nog te melden dat muziek een belangrijke rol zal spelen in FFXII.
- Het spel komt rond de zomer van 2004 uit in Japan.
http://www2u.biglobe.ne.jp/~nanko/movies/ff12-takeda.wmv
voor hetzelfde verhaal als hierboven maar dan net iets anders
quote:GODVER, dat klinkt goed!
Op woensdag 19 november 2003 22:48 schreef Notorious_Roy het volgende:
InsideGamer verslag:
quote:Ziet eruit als een
Op donderdag 20 november 2003 08:18 schreef chibibo het volgende:
Leuk pakje heeft die griet links.
Wellicht dat ik mijn mening later nog bij moet stellen, maar ik had het heftiger verwacht, zeker na de simpele move van een X-2.
quote:Ze moeten natuurlijk ook niet alles veranderen of vernieuwen, het moet wel Final Fantasy blijven.
Op donderdag 20 november 2003 11:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mjah, wat er nu staat is nog een beetje standaard eignelijk. Maar he, Moogles komen terug
quote:Klopt, maar een X-3 hoeft van mij ook weer niet. Wat we tot nu toe voorgeschoteld gekregen hebben is alleen maar gameart. De twee ingame pictures doen me direct aan niets anders dan X denken.
Op donderdag 20 november 2003 11:41 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ze moeten natuurlijk ook niet alles veranderen of vernieuwen, het moet wel Final Fantasy blijven.
Wellicht is het mijn zieke gedachte, maar ik had persoonlijk gehoopt op een vernieuwend iets, en dat heb ik tot nu toe nog niet terug gezien.
quote:* zucht *
Ashe is de enige dochter van de koning van Dalmaska en daarom ook voortbestemd om op de troon te komen na diens dood. Wanneer Arcadia hun land bezet komt ze dan ook aan het hoofd te staan van een verzetsbeweging. Zo komt ze in contact met Vaan, en al spoedig begint ze meer voor hem te voelen.
Niet weer een liefdesverhaal...
Ik vind het er prachtig uitzien,... Verder zou ik rustig wachten op de feiten ipv gokken of het om liefde gaat of niet of of de gameplay baanbrekend is of niet,...
Het komt allemaal wel
quote:Ik wil hem ook Gijs.
Op donderdag 20 november 2003 14:22 schreef Chocobo het volgende:
Lachen dat haast niemand er op wacht. Zal ik dan de enige zijn ?Ik vind het er prachtig uitzien,...
Verder zou ik rustig wachten op de feiten ipv gokken of het om liefde gaat of niet of of de gameplay baanbrekend is of niet,...
Het komt allemaal wel
quote:
Op donderdag 20 november 2003 14:23 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ik wil hem ook Gijs.
Tevens zie ik in de screens dus wel zaken die je in heel fucking Spira niet tegenkomt. Zo vind ik die shot met die brug wel wat van een stukje midgar hebben
Ik vind dat we weer eens te snel zeiken. Sommige zeiken al op FFX-2 zonder die gespeeld te hebben. Volgens de meeste sites DE rpg van 2003 Ik kan daar haast niet op wachten,..
Moet die spelen. Eerst FF vervolg ooit
Respect voor de durf en ook nog een goed produkt afleveren.
De video review van IGN was
[Dit bericht is gewijzigd door Chocobo op 20-11-2003 14:31]
Helemaal gelijk vriend, dit deel gaat heersen net zoals FFX-2 gaat heersen!
quote:Het lijkt wel op de binnenkant van een mako reactor.
Op donderdag 20 november 2003 14:28 schreef Chocobo het volgende:[..]
Logisch,.. en wat me ook bevreemd is dat we dit nu ineens FFX-3 noemen
Zo kan ik nog wel een paar FF's noemen die veel op voorgangers lijken. Tis een prachtige engine en ben blij dat ze daar gebruik van gaan maken.
Tevens zie ik in de screens dus wel zaken die je in heel fucking Spira niet tegenkomt. Zo vind ik die shot met die brug wel wat van een stukje midgar hebben
Ik vind dat we weer eens te snel zeiken. Sommige zeiken al op FFX-2 zonder die gespeeld te hebben. Volgens de meeste sites DE rpg van 2003
Ik kan daar haast niet op wachten,..
Moet die spelen. Eerst FF vervolg ooit
Respect voor de durf en ook nog een goed produkt afleveren.
De video review van IGN was
quote:
Op donderdag 20 november 2003 14:31 schreef Varr het volgende:[..]
Het lijkt wel op de binnenkant van een mako reactor.
Ja maar begrijp je mijn punt. 4 screens en 4 zinnen info zegt natuurlijk nog niks. Iedereen jumped to conclusions,...
Is er btw ooit op de N64 een FF uitgekomen?
RPG's op NES / SNES vind ik niet leuk nl. En andere consoles heb ik nog niet.
Volgende console die er komt wordt de GameCube.. welke FF's zijn er tot nu toe op de Cube uitgekomen? En op de PC?
quote:Op N64 is nooit een FF uitgekomen. Voor de cube komt Final fantasy chronicles. Op de pc zijn FFVII en FVIII speelbaar.
Op donderdag 20 november 2003 14:36 schreef Oksel het volgende:
Ik snap er allemaal geen kut van, van de FF's.Is er btw ooit op de N64 een FF uitgekomen?
RPG's op NES / SNES vind ik niet leuk nl. En andere consoles heb ik nog niet.
Volgende console die er komt wordt de GameCube.. welke FF's zijn er tot nu toe op de Cube uitgekomen? En op de PC?
quote:Nee, en als je RPG's op de NES of SNES niet leuk vind vraag ik me enigzins af of een ff wel het avontuur voor jou is.
Op donderdag 20 november 2003 14:36 schreef Oksel het volgende:
Ik snap er allemaal geen kut van, van de FF's.Is er btw ooit op de N64 een FF uitgekomen?
RPG's op NES / SNES vind ik niet leuk nl. En andere consoles heb ik nog niet.
Volgende console die er komt wordt de GameCube.. welke FF's zijn er tot nu toe op de Cube uitgekomen? En op de PC?
Op de pc, in ieder geval 7 en 8 meen ik.
Vooral die 2de, dat is echt een Highwind verlaat Junon rip-off
quote:
Op donderdag 20 november 2003 19:15 schreef wayeax het volgende:
Ik denk inderdaad dat sommige hier iets te vroeg conclusies trekken. Persoonlijk vind ik de beelden er super uit zien. Maar een Final Fantasy game vind ik vooral bijzonder om zijn verhaal. En daar kan je pas iets over zeggen wanneer je het gespeeld hebt.
Tuurlijk gameplay en graphics zijn ook belangrijk. Maar bij FF gaat het mij vooral om het verhaal/sfeer of mischien beter gezegd de FF-ervaring.
quote:FF-ervaring
Op donderdag 20 november 2003 19:15 schreef wayeax het volgende:
Ik denk inderdaad dat sommige hier iets te vroeg conclusies trekken. Persoonlijk vind ik de beelden er super uit zien. Maar een Final Fantasy game vind ik vooral bijzonder om zijn verhaal. En daar kan je pas iets over zeggen wanneer je het gespeeld hebt.
Tuurlijk gameplay en graphics zijn ook belangrijk. Maar bij FF gaat het mij vooral om het verhaal/sfeer of mischien beter gezegd de FF-ervaring.
Het enige wat alle FF's sterk gemeen hebben met elkaar is Moogles, Chocobo's, Biggs, Wedge, een Cid, en dezelfde battle en chocobo tune. Verder is het gewoon 1 grote franchise dat zegt Square zelf ook. Vind zelf dat FF na deel 5,6 en 7 niet meer zo'n soort niveau heeft bereikt. Dat waren nog eens RPG's met een sterk verhaal, leuke unieke battle systems en goede gameplay. Graphics zijn niet zo belangrijk.
FFX-2 lijkt me gewoon leuk, iets anders dan normaal, wat meer humor enzo.. jah lijkt me wel wat
FFXII lijkt dan wel op FFX, maar iedereen vond de graphics van X zo mooi, en nu is het weer te min, dang it, ik wacht gewoon af, verhaal klinkt nu wel lekker
quote:Och gut. Nu vergeet je toch zeker nummertje 9. Dit is toch zeker een belangrijk deel omdat ze terug gaan naar het begin. Zwaar leunen op Moogles en Black mages
Op donderdag 20 november 2003 19:56 schreef Wedge het volgende:[..]
FF-ervaring
Het enige wat alle FF's sterk gemeen hebben met elkaar is Moogles, Chocobo's, Biggs, Wedge, een Cid, en dezelfde battle en chocobo tune. Verder is het gewoon 1 grote franchise dat zegt Square zelf ook. Vind zelf dat FF na deel 5,6 en 7 niet meer zo'n soort niveau heeft bereikt. Dat waren nog eens RPG's met een sterk verhaal, leuke unieke battle systems en goede gameplay. Graphics zijn niet zo belangrijk.
Het wapen systeem en het leren van de "special moves" in 9 vond ik ook wel erg ok.
quote:Je hebt de juiste patches neem ik aan ? Anders kan die moeilijk doen. Ik heb een jaartje terug hetzelfde gedaan (aangezien ik hem ook gewoon nergens kon kopen) en helemaal uitgespeeld in 60 uurtjes ofzo, zeeer veel plezier aan beleeft.
Op donderdag 20 november 2003 21:09 schreef NightH4wk het volgende:
Na de Spaanse en Franse versie heb ik nu wel de Engelse versie downgekocht van FF VII.
Eindelijk, snel uitpakken, fikken en spelen.
quote:Welke setting
Op donderdag 20 november 2003 20:55 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Och gut. Nu vergeet je toch zeker nummertje 9. Dit is toch zeker een belangrijk deel omdat ze terug gaan naar het begin. Zwaar leunen op Moogles en Black mages
Ik vind de hele setting in deel 9 toch echt meer FF dan dat ik de setting in deel 7 FF vond
Het wapen systeem en het leren van de "special moves" in 9 vond ik ook wel erg ok.
De naam Final Fantasy verkoopt nou eenmaal goed, zeker sinds het succes van deel 6 en 7. Jouw sfeer/ervaring/setting is gewoon deel van de franchise die Final Fantasy heet.
quote:
Op donderdag 20 november 2003 21:21 schreef Wedge het volgende:[..]
Welke setting
De Moogles, Chocobo's, Biggs, Wedge, een Cid, en dezelfde battle en chocobo tune en Black mages setting? Zeker diezelfde setting waarin ook de volgende "Final Fantasy" games zitten:
- Final Fantasy Tactics
- Final Fantasy Tactics Advance
- Final Fantasy Crystal Chronicles
- Final Fantasy Adventure
- Final Fantasy Mystic Quest
- Final Fantasy Legend 1 t/m 3
- Final Fantasy The Spirit Within
De naam Final Fantasy verkoopt nou eenmaal goed, zeker sinds het succes van deel 6 en 7. Jouw sfeer/ervaring/setting is gewoon deel van de franchise die Final Fantasy heet.
Dat is zeker niet het geval hoor... Zowieso valt de film er compleet buiten. Verder is FF Adventure de prequel van Secret of Mana, dus dat is ook anders.
Mystiq Quest is ook anders, is later pas FF aan de titel toegevoegd omdat het dan beter verkoopt (das wel waar ).
En FF7, 8 en 10 hebben wel degelijk een andere setting dan bijvoorbeeld 5 en 9 hoor... Ik weet wel dat bijvoorbeeld Chocobo's elke keer terugkomen, maar de sfeer is toch compleet anders? In 7 en 8 werk je veel meer met "echte" mensen en 9 is alles veel kleiner, en minder volwassen.
quote:Kga idd die Eidos patches en die user-patches eroverheen gooien, en is het verschil groot tussen de PSX versie?
Op donderdag 20 november 2003 21:15 schreef Varr het volgende:[..]
Je hebt de juiste patches neem ik aan ? Anders kan die moeilijk doen. Ik heb een jaartje terug hetzelfde gedaan (aangezien ik hem ook gewoon nergens kon kopen) en helemaal uitgespeeld in 60 uurtjes ofzo, zeeer veel plezier aan beleeft.
quote:De resolutie is 2 keer zo hoog
Op donderdag 20 november 2003 21:35 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Kga idd die Eidos patches en die user-patches eroverheen gooien, en is het verschil groot tussen de PSX versie?
Heb er vet zin in!
640 - 480 ipv 320 - 240
Tis een geweldige game
Vragen, vragen, vragen
Q: Can you tell us how the Final Fantasy XII camera system works?
Minaba: The camera system is fully 360 degrees and closer to FFXI in that you can see from the first person and third person. We aren't just working on backgrounds, but we're also creating things like the ceiling. You'll be able to view the ceiling as well.
[ NOTE: we think by saying "first person," Minaba is referring to being able to look around at the world rather than moving around in first person. This would be in line with comments from yesterday. Whatever the case, having an FFXI-like behind-the-character perspective is a change for the series.]
Q: Can you comment on some of the equipment from the game and your possible role in designing it?
Minaba: I was not in charge of the design of any of the equipment - swords and shields, etc. That intertwines with the battle system so I can't say much, but there will be a lot of equipment.
Q: There seems to be a trend of FF games towards younger looking, more effeminate male leads. Did you ever consider making a more rugged looking hero?
Lot's of laughter as the super translater person tries to figure out how to describe Vaan as "effeminate."
Yoshida: In the early stages of development the hero character was more rugged -- big and tough. As we started shaping up the scenario and taking into consideration the target demographic, the character became what you see today. There were other ideas tossed around.
Until motion capture and voice actor Kohei Takeda was cast for Vaan, the main character was actually a little more effeminate. With him playing the role, the character became more active, upbeat, bright and positive. The character would have been even more effeminate had Takeda not been cast.
Q: Compared to other FF games, there seem to be more emphasis on airships. Will airships be an integral part of gameplay in FF12?
Minaba: In a sense, yes, airships will have a more prominent role, whether it be just a stage for an event, or just used as a means of transportation.
Who's in charge of mechanical design (airships, vehicles, etc.)?
Minaba: Me. Plus some other staff.
Q: For Mr. Yoshida, there's been some comments that the characters in the game are similar to the style of Tetsuya Nomura (famous Square Enix character designer who heads up the Kingdom Hearts project). What do you feel about this assessment?
Yoshida: You're very direct for a journalist.
[everyone laughs]
Yoshida: I didn't have anything in mind about Nomura's style or anything Nomura related when starting out FFXII. I actually begin with designing Vaan, the main character. I don't hink my first rough version of Vaan looks anything like Nomura's style.
If I were to say one thing though, the perceived similarity to Nomura's style may be because of the colors that I ended up using on the characters. In FF games until now, the design of the characters and the feel and design of the world were connected. The two were very much together because the colors were consistent between the characters and the world. In this game, the colors really stand out. It's probably the different kinds of colors that I've never really used that's adding the Nomura flavor to my work. Pink is a new color for me, for instance.
Q: Is the Ivalice of FFXII the same Ivalice as that of Tactics?
Minaba: If you ask me what the world of Ivalis in FFXII is, it's something that's only in the director's mind, so it's hard to say what it's going to be or how different it's going to be. But I would say that it's another version of the world you've seen previously. We'd like to show a different version of Ivalice.
To the staff, many of whom worked on the previous Ivalice worlds, what does the world of Ivalice feel like, what does it mean and what feeling are you trying to bring to the game?
Minaba: Yes, a lot of our staff has worked on the previous Ivalice world, so in that sense the feeling we get from the world is that we get to portray the world in a different way. It's a world that we all love that we can present in a different game and in a different way.
Q: A lot of people talk about change. What has changed the most in FFXII?
Minaba: I've been asked not to reveal details on the changes. All I can say is that once you play it, the game will give a fresh, new feeling, but also at the same time shock you in a good way. From the trailer that you saw yesterday, I hope you saw that the controls and gameplay are quite different. I'll leave it to your assumption as to how that's going to tie in with the meaning of change in the game.
Q: It seems that non-human characters take a big role in this game. Can you comment on the importance of race in this game?
Minaba: The human races will have the primary role, but the non human races will play a big part in the game as well.
You might have heard Matsuno say that he and myself are big history fanatics. I don't think we can talk about history or present anything about history without talking about races and the social classes. Races and social classes are things that should exist for the Final Fantasy XII story to progress as it does.
Q: It was said yesterday that some of the influences for the art style and environment were Mediteranian in nature. Many in the audience also saw some possible influence from Episode 2 of Star Wars. Can you comment on some of various influences for the game?
Minaba: I am a big fan of star Wars -- I will admit that. But, if we say Star Wars is our influence and create our game, you won't end up with an FF game nor will you end up with FF12. I'll just say that I'm a fan. I wouldn't say that was necessarily an influence though.
Kamikokuryou: These days, user demands and expectations for our games are very high. It's true that we still have do things such as, for instance, going to Turkey as we did for this project. The reason we went there is so we can see what's really out there. But if we just took that and made the game we wouldn't be able to satisfy everyone. So, we're still keeping true to creating something that's original and a fantasy world while referring to something that exits. We try to take something out of what exists and create our own original work.
Q: Are there any other influences outside of Turkey?
Kamikokuryou: Outside of Turkey, Matsuno mentioned the entire Mediterranian region yesterday. Outside of that, maybe a little bit of India. Also parts of New York, actually -- the art deco areas and the regions of New York. You'll see, hopefully sooner than later, that throughout the game, we're trying to maximize the variation from each location of the game. We're trying to maximize what you see in each of the regions and create a sense of variety.
I think that in FFX there was one very strong world and one very whole world. But in FFXII you'll see more a variety of influences that I've had in creating some of the areas.
Q: Considering Matsuno's heritage, will there be any strategy-style gameplay outside of the standard RPG strategy?
Minaba (laughs): I'll leave it up to your assumption. It's too early to tell.
It's obviously too early too comment on the gameplay -- if there'll be any war strategy elements coming into gameplay, for instance. The setting of FFXII is a place where a lot of races, beliefs and countries meet, though. Of course there are battles and wars. In terms of gameplay, though, it's too early to say.
Q: FFXI is an Online-exclusive game, different from other titles in the series. Will there be any Online component for FFXII?
Minaba: FXII will be an Offline game. Matsuno has been involved with Play Online before and has mentioned that he'd like to have an Online project, but in this game there will be no Online elements.
Q: FFX had lots of Japanese influence. FFXII has lots of Western influences Are you keeping the western audience in mind as you design the game? Do you think western audiences will receive the game differently from who they received FFX and FFX-2 as a result of the art style?
Minaba: I think everyone might have a different opinion.
Kamikokuryou: The american/western audience wasn't in my mind when I started designing.
Square Super PR Person: That's not a good enough answer...
[everyone laughs]
Kamikokuryou: When designing, I look and refer to tons materials, references and drawings -- anything I can absorb. What I feel is going to be good and is going to work out is different for each project that I've worked on. If I feel it's going to be right, it comes natural to me that I should go with it.
With FFX, I worked on background design, so there may be an overlap with my personal desire to make FFXII different from my previous work.
Besides the countries or regions mentioned earlier, I do have a lot of other ideas. For example, this bottle that's on the desk. I'll just stare at it for a long time and in pops an idea. I'll look at water running in the sink and there may be an airship idea or an idea for a building. One method of designing is to look at reference materials, visit countries -- that is to say, to look at things that exist. But just putting this into writing or drawing with my own hands obviously isn't original -- not my idea. There are times when doing something completely different and I'll come up with an idea for a building or a structure and so-forth.
Minaba: There wasn't anything in particular that I had in mind for the overseas audience. The game is built both for the domestic and overseas audiences. However, I personally think that some of the Arabic culture, even the stuff that we see in the news, reference materials, or even in the world of music, are a popular underground thing in European hot spots. I wanted to bring that out and show people that there's this world that you might have never seen or felt. I spoke to Matsuno and he agreed that that's something that while not necessarily "undiscovered," is something that should be shown in one way or another. There is a lot of influence from this area behind this game.
Yoshida: I think that many members of our team are huge fans of non Japanese games. What you see in Vagrant Story is a product that results from our putting as many non-Japanese influences as possible into a game. We didn't want to take the same strategy with FFXII. I hope that with FFXII you won't see our having worked so hard to put in foreign elements. I hope you'll something that is a couple of steps back from Vagrant Story in how influenced it is by foreign concepts.
I'm curious about what you saw yesterday. Is it natural too you? Does it look like we were forcing something?
[ Final Fantasy expert, who shall remain namelss, comments that the game looks more Japanese than Matsuno's previous games ]
Square Rep: That's what we wanted.
Q: Parts of the trailer featured dark battles. Are there any historical eras or war periods that have influenced the design?
Minaba: Probably the Roman Empire - maybe a little past. A lot of our staff has had influence in that area.
Q: Is it fair to say that war is a prominent theme in this game?
Minaba: The setting of the game -- yes, it is war. There's obviously a story, but the setting is war.
Q: Can you comment a bit on the Judge character He makes the logo very big.
Minaba: I thought the logo was big too.
Square Super PR Rep (to members of the press): It may be hard for you to use the logo as an image in your publication.
FF Expert: It may be hard to fit it on the box.
Minaba: It probably won't fit on the spine. However, by making the logo bigger we may get more exposure in game magazines.
[Laughter]
Minaba: The judge plays a key role in the game.
Q: Does he have a name?
Minaba: Yes.
Q: Is there more than just one judge, or is there just one?
Minaba: Not one. But we can't say more than that.
Q: Are the Judges the forces behind the Empire, or are they servants of the Empire?
Minaba: He is called the judge, so...
Q: How many people will be in your party? Will it be a standard three-party system?
Minaba: As you can see from some of the assets yesterday, there are three members of the party. Anything beyond that is up to your imagination at this point. We'll be revealing more info on FFXII before the end of the year in Japan.
Q: How about support characters that can be switched into battle? How many of these can we expect?
Minaba: To be continued...
Q: How does Vaan compare to previous FF protagonists?
Minaba: Well, the person who's creating the characters is different -- that's one difference. I don't think he can be compared to any of the FF characters.
Q: Can you see all three characters on the world map at the same time?
Minaba: Yes, it's possible.
Q: What games have impressed you in this generation in terms of art direction?
Minaba: It's an old Japanese game -- you may not know it. Genpei Toumaden Kannoni (Namco PC Engine game from 80s, also known as Samurai Ghost).
Yoshida: Metal Gear Solid 2. I'm really looking forward to part three.
Kamikokuryou: The entire Front Mission series -- even though it's our own game
Q: We noticed that Hironobu Sakaguchi was at the presentation yesterday. Will Mr. Sakaguchi have more of an influence on this FF or other FF games, or was his presence just out of respect for Mr. Matsuno?
Minaba: We may not have any communication with Mr. Sakaguchi, but Mr. Matsuno, as the game's director, has respect for him since he is the father of the series. If changing the direction of the series, Mr. Matsuno will probably discuss the issue with Mr. Sakaguchi.
Q: (from special Final Fantasy Expert who will still remain nameless): If you look closely at one of the pamphlets from yesterday, the pamphlet that has the release dates for of all the Final Fantasy games written in it, you can see the release dates for Final Fantasy Tactics and Final Fantasy Tactics Advance hidden in the background in a light shade of gray.
[ Pauses dramatically ]
Does this mean that the team feels that they are mixing the Tactics world view with the main FF world view?
Minaba: What the!? Oh wow, it is there, isn't it!
Actually, as you hold on to the pamphlet, the numbers become darker and darker.
[Laughter]
Q: Will there be a romance in this game?
Minaba: Obviously, there's a hero and a heroine, so there has to be some kind of relationship. However, the relationship may not be as obvious or serious in terms of love as in previous games.
Q: So it may be just like "Let's just be friends."
Staff laughs.
Yoshida: It may not be just love between the two -- it may be other love.
We'd like to thank Mr. Yoshida, Mr. Minaba and Mr. Kamikokuryou as well as all the fine folks at Square Enix Japan and America for their time during the Q&A session. Be sure and check out all our information on Final Fantasy XII for the full scoop on next year's biggest RPG.
quote:Kippenvel
Op vrijdag 21 november 2003 11:05 schreef Strolie75 het volgende:
Final Fantasy XII Q&A
Thirty questions on next year's biggest game.
http://cubemovies.ign.com/cube/video/ffcc_111903_01_qtlow.mov
quote:Ik zei het toch?
Q: There seems to be a trend of FF games towards younger looking, more effeminate male leads. Did you ever consider making a more rugged looking hero?
quote:Zei ik dat niet al vanaf het begin
Op vrijdag 21 november 2003 11:32 schreef Chocobo het volgende:
Deze ziet er uiteindelijk ook nog wel cool uithttp://cubemovies.ign.com/cube/video/ffcc_111903_01_qtlow.mov
quote:LOL
Op vrijdag 21 november 2003 11:05 schreef Strolie75 het volgende:Q: Will there be a romance in this game?
Minaba: Obviously, there's a hero and a heroine, so there has to be some kind of relationship. However, the relationship may not be as obvious or serious in terms of love as in previous games.
Q: So it may be just like "Let's just be friends."
quote:Kippenvel krijg ik ervan.
Op vrijdag 21 november 2003 11:32 schreef Chocobo het volgende:
Deze ziet er uiteindelijk ook nog wel cool uithttp://cubemovies.ign.com/cube/video/ffcc_111903_01_qtlow.mov
quote:Ja maar ik dacht toendertijd dat het alleen Multiplayer was
Op vrijdag 21 november 2003 12:26 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Zei ik dat niet al vanaf het begin
The game will be the first Final Fantasy title to be rendered completely in 3D, granting players full control over the camera and not from fixed points as with previous games in the series.
As we claimed yesterday, the game is set in the same world as the Final Fantasy Tactics series although at a different period; Square-Enix confirmed that the Judges from that series would appear in Final Fantasy XII in a major role as Knights of Terror players will find themselves in constant pursuit by the Knights and having to flee from them.
quote:Gijs
Op vrijdag 21 november 2003 18:17 schreef Strolie75 het volgende:
Ik wil niet vluchten voor die Judges, ik wil aarsch kicken.
[Dit bericht is gewijzigd door NightH4wk op 21-11-2003 23:07]
quote:whehehehe,.. goed he ?
Op vrijdag 21 november 2003 22:57 schreef NightH4wk het volgende:
Omg, die makers van FF VII zijn echt gestoord, wie verzint nou zo'n verhaal.
Toch ?
quote:Ik welke game moet je nou voor een kerel ondergoed gaan kopen.
Op vrijdag 21 november 2003 23:50 schreef Chocobo het volgende:[..]
whehehehe,.. goed he ?
Toch ?
![]()
quote:Oh God je zit nog maar in het begin,... je moet nog ZOOOOVEEEEEL verder voordat het ECHT gaaf wordt. Maar het begin vond ik meesterlijk,.. lekker opbouwend enzo,... + dat Midgar HEERST...
Op vrijdag 21 november 2003 23:57 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Ik welke game moet je nou voor een kerel ondergoed gaan kopen.
Hopenlijk word de game nog wat leuker, want hij valt tot nu toe wel een beetje tegen.
Op een gegeven moment verlaat je de stad en ga je zelf op pad de wereld in. Daar zul je in Kalm Town je eerste flashback zien. Cloud verteld daar alles wat hij kan herinneren. Dan begint het spel en verhaal pas maar dat duurt nog wel 10 uur
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 23:59 schreef Chocobo het volgende:[..]
Oh God je zit nog maar in het begin,... je moet nog ZOOOOVEEEEEL verder voordat het ECHT gaaf wordt. Maar het begin vond ik meesterlijk,.. lekker opbouwend enzo,... + dat Midgar HEERST...
Op een gegeven moment verlaat je de stad en ga je zelf op pad de wereld in. Daar zul je in Kalm Town je eerste flashback zien. Cloud verteld daar alles wat hij kan herinneren. Dan begint het spel en verhaal pas maar dat duurt nog wel 10 uur
![]()
Gaat de registratie en de betaling probleemloos vanuit Nederland en wat zijn de kosten per maand?
Zit er aan te denken om XI ook te gaan kopen.
Filmpje van de presentatievideo van FFXII.
Het kleine beetje Japanse voice acting klinkt goed. Ik hoop dat we dit keer wel de optie krijgen de VA in het Japans te laten, want de Japanners hebben bij X ook veel beter werk afgeleverd dan de amerikanen.
Dit spel gaat heersen.
[Dit bericht is gewijzigd door _Gonzo_ op 22-11-2003 13:06]
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 12:47 schreef _Gonzo_ het volgende:
www2u.biglobe.ne.jp/~nanko/movies/ff12-2.wmvDit spel gaat heersen.
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 12:47 schreef _Gonzo_ het volgende:
www2u.biglobe.ne.jp/~nanko/movies/ff12-2.wmvFilmpje van de presentatievideo van FFXII.
Het kleine beetje Japanse voice acting klinkt goed. Ik hoop dat we dit keer wel de optie krijgen de VA in het Japans te laten, want de Japanners hebben bij X ook veel beter werk afgeleverd dan de amerikanen.
Dit spel gaat heersen.
Alleen jammer dat het nog wel zo'n jaar of 1 a 2 zal duren voordat we er hier ook van kunnen genieten.
quote:Ik denk lente 2005 idd
Op zaterdag 22 november 2003 14:16 schreef Manfredje het volgende:[..]
Alleen jammer dat het nog wel zo'n jaar of 1 a 2 zal duren voordat we er hier ook van kunnen genieten.
quote:Misschien een beetje late reactie maar ik ben het er helemaal mee eens, precies wat ik dacht na het zien van dat hier boven geposte filmpje. Ik vind de hoofdpersoon wel verdact veel op Hans Kraaij Junior lijken zeg, ook zo'n bruine kop met van dat half lange geblondeerde haar
Op woensdag 19 november 2003 11:35 schreef Forau_Diavolina het volgende:En dan wil ik het eens hebben over het enorm hoge homo-erotische niveau van de mannelijke karakters in zo'n spel.
OF ze zijn zo androgyn als het maar zijn kan, OF japanse ontwikkelaars weten niet hoe westerse mannen er uit zien(want japans zijn ze niet).
Ik bedoel, vrijwel alle chars hebben een babyface van hier tot ginder(in ieder geval, alle goede-gasten, kijk bijvoorbeeld maar naar die gare uit ff10 en nu dat figuur dat ligt op de site van ff12).
Kijk, dat vroeger de karakters er kinderlijk uit zagen was wel te begrijpen(hoe maak je sprites "ruig"?)
Maar ik vind dit toch vaak een iets te nichterig om mij de indruk te geven dat zo'n karakter werkelijk de "grote rijs tegen het grote kwaad" aankan.
Even voor de duidelijkheid, ik heb niets tegen homo's en kan zeer goed van spellen genieten ookal is de hoofdpersoon niet van het typetje duke nukem(andere uiterste) maar toch, ik blijf het raar vinden.
quote:Ik vind hem cool
Op zaterdag 22 november 2003 15:09 schreef Wedge het volgende:[..]
Misschien een beetje late reactie maar ik ben het er helemaal mee eens, precies wat ik dacht na het zien van dat hier boven geposte filmpje. Ik vind de hoofdpersoon wel verdact veel op Hans Kraaij Junior lijken zeg, ook zo'n bruine kop met van dat half lange geblondeerde haar
. Hij doet i.i.g. nogal een beetje homo aan, met dat blote navel shirtje. Andere Final Fantasy main charachters waren een flink stuk stoerder.
quote:Nu vergelijk je een beeld ui een FMV en een render met een ingame shot
Op zaterdag 22 november 2003 15:09 schreef Wedge het volgende:[..]
Misschien een beetje late reactie maar ik ben het er helemaal mee eens, precies wat ik dacht na het zien van dat hier boven geposte filmpje. Ik vind de hoofdpersoon wel verdact veel op Hans Kraaij Junior lijken zeg, ook zo'n bruine kop met van dat half lange geblondeerde haar
. Hij doet i.i.g. nogal een beetje homo aan, met dat blote navel shirtje. Andere Final Fantasy main charachters waren een flink stuk stoerder.
Ben eens niet zo negatief, en wacht gewoon op meer info en gameplay ervaringen! Ik heb er alle vertrouwen in dat FF12 gaat heersen.
Is trouwens de eerste PAL game die ik zie die een pocketstation game in zich heeft
quote:Ondertitels aub.
Op zaterdag 22 november 2003 12:47 schreef _Gonzo_ het volgende:
www2u.biglobe.ne.jp/~nanko/movies/ff12-2.wmvFilmpje van de presentatievideo van FFXII.
Het kleine beetje Japanse voice acting klinkt goed. Ik hoop dat we dit keer wel de optie krijgen de VA in het Japans te laten, want de Japanners hebben bij X ook veel beter werk afgeleverd dan de amerikanen.
Dit spel gaat heersen.
quote:Noot
Op zaterdag 22 november 2003 17:16 schreef Notorious_Roy het volgende:Ben eens niet zo negatief, en wacht gewoon op meer info en gameplay ervaringen! Ik heb er alle vertrouwen in dat FF12 gaat heersen.
quote:Je maakt me gek
Op zaterdag 22 november 2003 18:07 schreef NightH4wk het volgende:
Geil, ik zit nu in een cel met Tifa.
onder anderen
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 18:49 schreef Strolie75 het volgende:
Net even die trailer van FFXII bekeken, ik zie veel elementen van FFTA terugkomen!onder anderen
Banghaa's Totemma's Wit haar
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 20:42 schreef NightH4wk het volgende:
Omg, wat een superverhaal zit er in FF VII.
Zit atm in de flashback en heb gigantisch veel zin in de rest van de game.
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 20:42 schreef NightH4wk het volgende:
Omg, wat een superverhaal zit er in FF VII.
Zit atm in de flashback en heb gigantisch veel zin in de rest van de game.
quote:
Op zondag 23 november 2003 01:59 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
quote:whehehehehehe
Op zondag 23 november 2003 01:53 schreef Chocobo het volgende:[..]
quote:Zeg wanneer je gaat beginnen, gaan we wedstrijdje doen
Op zondag 23 november 2003 09:55 schreef Chocobo het volgende:
Heb zin in een adventure. Ga FFX nog maar eens spelen voordat FFX-2 komt in Februari. Heb er echt zin in. Zit al een tijdje weer te geilen naar die stoere pelgrimstocht
quote:Jij was toch al begonnen?
Op zondag 23 november 2003 22:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zeg wanneer je gaat beginnen, gaan we wedstrijdje doen
quote:
Op zondag 23 november 2003 22:21 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Jij was toch al begonnen?
quote:Toch niet?
Op zondag 23 november 2003 22:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zelfs Mario Kart lijdt eronder eigenlijk...
quote:Ik kon het ook niet neerleggen vriend! Echt een mooi spel, je bent continu maar 1 battle verwijdert van een nieuw item, nieuwe job, etc...
Op zondag 23 november 2003 22:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
FF:TA houd me bezig... Ik kan het simpelweg niet wegleggen... Ik vind het zoooo cool.
quote:Die speelt mijn kuiken continu!
Zelfs Mario Kart lijdt eronder eigenlijk...
Maar wacht niet te lang met FFX, het is echt een heel mooi spel!
quote:Tis een van de beste RPG's allertijden. Verhaal duurt eigenlijk altijd wel even voordat je er ECHT inzit. En probeer door de graphics heen te kijken.
Op zondag 23 november 2003 22:31 schreef Sietjuh het volgende:
vraagje : Hoe is FF6? ik hoor dat hij goed is en ik heb um zelfs gekocht (voor de demo van FFX) maar ik heb hem heel weinig gespeeld, maar vond het verhaal niet geweldig. Word het beter of niet?
Als de graphics nou beter waren... (kben verwend met FF7, was mijn eerste rpg ooit)
Misschien is het ook een stukje nostalgie voor mij (mijn eerste SNES RPG) maar ik denk er regelmatig aan terug
quote:VI is echt Uber,... na VII de beste rpg vind ik (althans van de FF reeks)
Op zondag 23 november 2003 22:36 schreef Sietjuh het volgende:
Kvind het moeilijk door de graphics heen te kijken... want bijvoorbeeld bij FFX zorgen de graphics voor een "echter" gevoel waardoor ik er meer in zit.
FFX-2 heeft dit nog meerGraphics zijn wel mooier, zo mooi dat hij soms hapert :s Balen.
quote:ach ja, de mensen bij square-enix vinden tegenwoordig net als jouw en vele andere ps2 gamers, graphics belangrijker dan goede gameplay.
Op zondag 23 november 2003 22:36 schreef Sietjuh het volgende:
Kvind het moeilijk door de graphics heen te kijken... want bijvoorbeeld bij FFX zorgen de graphics voor een "echter" gevoel waardoor ik er meer in zit.
FFX-2 heeft dit nog meerGraphics zijn wel mooier, zo mooi dat hij soms hapert :s Balen.
quote:?
Op maandag 24 november 2003 12:05 schreef Wedge het volgende:[..]
ach ja, de mensen bij square-enix vinden tegenwoordig net als jouw en vele andere ps2 gamers, graphics belangrijker dan goede gameplay.
quote:Hij is frusty over de slechte gameplay.
Op maandag 24 november 2003 12:18 schreef Chocobo het volgende:[..]
?
quote:Niemand is perfect
Op maandag 24 november 2003 12:35 schreef Forau_Diavolina het volgende:[..]
Hij is frusty over de slechte gameplay.
quote:Nou dat is wel erg extreem he, ik heb liever goede gameplay met slechte graphics (tot bepaalde mate) dan slechte gameplay met kwijl graphics. Ik zeg alleen dat ik het verhaal makkelijker volg als het is verpakt in mooie graphics, en dat maakt het spel voor mij leuker. Overigens is er met de gameplay van FFX-2 niets mis, ik vind het systeem zelfs vele malen beter dan het systeem van FFX. En het heeft nog mooie graphics ook
Op maandag 24 november 2003 12:05 schreef Wedge het volgende:[..]
ach ja, de mensen bij square-enix vinden tegenwoordig net als jouw en vele andere ps2 gamers, graphics belangrijker dan goede gameplay.
quote:Zoveel nieuwe shit en jij gaat FFX weer spelen???? respect
Op zondag 23 november 2003 09:55 schreef Chocobo het volgende:
Heb zin in een adventure. Ga FFX nog maar eens spelen voordat FFX-2 komt in Februari. Heb er echt zin in. Zit al een tijdje weer te geilen naar die stoere pelgrimstocht
quote:De Final Fantasy games zijn mijn leven
Op maandag 24 november 2003 18:54 schreef Jebus het volgende:[..]
Zoveel nieuwe shit en jij gaat FFX weer spelen???? respect
![]()
Lijkt me jammer, ik vond FF9 nou niet bepaald de beste.
quote:Nee dat heb ik totaaal niet. In elke Final komen luchtschepen voor en IX draaide daar absoluut niet om. Vind het nog nergens op lijken. Het spel gebruikt wel een verbeterde FFX engine, en daardoor lijkt het wat op FFX maar ik zie ook wat dingen van Vagrant Story en FFVII er in. Combineer dat met een wereld als Ivalice en je bent klaar
Op maandag 24 november 2003 19:24 schreef Sietjuh het volgende:
Wie vind hier ook dat FF12 een beetje op FF9 gaat lijken? Dat hele oorlog gedoe tussen landen en de luchtschepen enzo.Lijkt me jammer, ik vond FF9 nou niet bepaald de beste.
quote:Niemand is perfect.
Op maandag 24 november 2003 19:24 schreef Sietjuh het volgende:Lijkt me jammer, ik vond FF9 nou niet bepaald de beste.
© Chocobo
quote:
Op maandag 24 november 2003 19:16 schreef Chocobo het volgende:
De Final Fantasy games zijn mijn leven![]()
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 01:15 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Niemand is perfect.
© Chocobo
FFX-2 developer interview trouwens
http://ps2.ign.com/articles/442/442025p1.html
De minpunten: recycleren van oude maps en het feit dat je het hele spel in chapters en missions speelt waardoor je te sterk de indruk krijgt dat het allemaal een beetje lineair is en je weinig vrijheid hebt.
Dat recycleren van oude maps is trouwens ook WEL goed hoor: je weet altijd onmiddellijk waar je bent HEE BESAID - HEE ZANARKAND en zo voort
quote:Square's games sluipen vaak in wat betreft de gameplay. In het begin tast je veel af en is het allemaal wat nieuw maar voor je het weet ben je 8 uur aan het gamen en ben je verslaafd.
Op woensdag 26 november 2003 08:56 schreef beyond_cool het volgende:
Ik kan nu, na het uitspelen van Chapter 1, officieel melden dat Final Fantasy X-2 echt schitterend is! Alhoewel mijn eerste indruk een beetje slapjes was (real-time combat, beetje rondlopen en irritant op een rondje drukken) is het nu omgeslagen in enthousiasme. De verhaallijn is er weer, de graphics zijn zoals gewoonlijk fantastisch en de gameplay is zoals gewoonlijk fantastisch. Het battle-systeem is even wennen maar ALS je er aan went zit je echt minuten lang 'ooh' en 'aah' te roepen. De spanning wordt er alleen maar groter door.De minpunten: recycleren van oude maps en het feit dat je het hele spel in chapters en missions speelt waardoor je te sterk de indruk krijgt dat het allemaal een beetje lineair is en je weinig vrijheid hebt.
Dat recycleren van oude maps is trouwens ook WEL goed hoor: je weet altijd onmiddellijk waar je bent
HEE BESAID - HEE ZANARKAND en zo voort
Dus FFX-2 is cool ? Had niks anders verwacht eigenlijk. Ik wacht op Pal en die komt pas in Februari
quote:Godzijdank wel...als ik zie wat ik allemaal eerst nog wil gamen.
Op woensdag 26 november 2003 09:02 schreef Chocobo het volgende:
Dus FFX-2 is cool ? Had niks anders verwacht eigenlijk. Ik wacht op Pal en die komt pas in Februari
quote:Hehe. Binnenkort Mario Kart DD en ik moet FFTA nog uitspelen
Op woensdag 26 november 2003 09:03 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Godzijdank wel...als ik zie wat ik allemaal eerst nog wil gamen.
quote:Ja das een hoer he
Op woensdag 26 november 2003 09:49 schreef Jebus het volgende:
Ik moet eerst FFX nog ff uitspelen. Ik zit nog steeds vast bij die fokking spoiler:
spectral keeperIk had em tot 20 hp, nou je weet wel wat dat ding dan doet
quote:Je hebt veel vrijheid hoor, zo kan je um uitspelen in 16 uur (1e keer)... maar nu ik alles wil gaan doen ben ik zeker nog een extra 40 uur van me leven kwijt
Op woensdag 26 november 2003 08:56 schreef beyond_cool het volgende:
Ik kan nu, na het uitspelen van Chapter 1, officieel melden dat Final Fantasy X-2 echt schitterend is! Alhoewel mijn eerste indruk een beetje slapjes was (real-time combat, beetje rondlopen en irritant op een rondje drukken) is het nu omgeslagen in enthousiasme. De verhaallijn is er weer, de graphics zijn zoals gewoonlijk fantastisch en de gameplay is zoals gewoonlijk fantastisch. Het battle-systeem is even wennen maar ALS je er aan went zit je echt minuten lang 'ooh' en 'aah' te roepen. De spanning wordt er alleen maar groter door.De minpunten: recycleren van oude maps en het feit dat je het hele spel in chapters en missions speelt waardoor je te sterk de indruk krijgt dat het allemaal een beetje lineair is en je weinig vrijheid hebt.
Dat recycleren van oude maps is trouwens ook WEL goed hoor: je weet altijd onmiddellijk waar je bent
HEE BESAID - HEE ZANARKAND en zo voort
quote:Ben echt stinkend jaloers....
Op woensdag 26 november 2003 10:29 schreef Sietjuh het volgende:[..]
Je hebt veel vrijheid hoor, zo kan je um uitspelen in 16 uur (1e keer)... maar nu ik alles wil gaan doen ben ik zeker nog een extra 40 uur van me leven kwijt
quote:Dat wil je toch zelf niet, in 16 uur uitspelen? Da's net zoals dat je een muntje voor de telefoon nodig hebt en je hebt enkel een flap van 50 EUR. Vervolgens loop je door de speelhal naar achter om daar je geld in muntjes te wisselen en loop je weer naar buiten zonder de speelhal te bekijken terwijl je een shitload aan muntjes in je zakken hebt. Neen, je zoek in elke hoek naar kisten, probeert van elke vijand te achterhalen wat je kan stelen, loopt nergens weg en voor je zeker bent dat er niets meer is. Anders kan je evengoed een shoot-em-up gaan spelen, dat heeft dan evenveel diepte ...
Op woensdag 26 november 2003 10:29 schreef Sietjuh het volgende:[..]
Je hebt veel vrijheid hoor, zo kan je um uitspelen in 16 uur (1e keer)... maar nu ik alles wil gaan doen ben ik zeker nog een extra 40 uur van me leven kwijt
quote:precies. Als ik een final fantasy speel wil ik alles doen wat er te doen valt. Daarom kijk ik meestal nadat ik in een gebied/level/stad ben geweest in een walkthrough/guide of ik wel alles heb gedaan en gevonden wat ik kon vinden.
Op woensdag 26 november 2003 11:56 schreef beyond_cool het volgende:[..]
Dat wil je toch zelf niet, in 16 uur uitspelen? Da's net zoals dat je een muntje voor de telefoon nodig hebt en je hebt enkel een flap van 50 EUR. Vervolgens loop je door de speelhal naar achter om daar je geld in muntjes te wisselen en loop je weer naar buiten zonder de speelhal te bekijken terwijl je een shitload aan muntjes in je zakken hebt. Neen, je zoek in elke hoek naar kisten, probeert van elke vijand te achterhalen wat je kan stelen, loopt nergens weg en voor je zeker bent dat er niets meer is. Anders kan je evengoed een shoot-em-up gaan spelen, dat heeft dan evenveel diepte ...
quote:De vergelijking.
Op woensdag 26 november 2003 11:56 schreef beyond_cool het volgende:[..]
Vervolgens loop je door de speelhal naar achter om daar je geld in muntjes te wisselen en loop je weer naar buiten zonder de speelhal te bekijken terwijl je een shitload aan muntjes in je zakken hebt. ...
quote:Nou, de Dark Aeons hebben we na een tijdje maar links laten liggen
Op woensdag 26 november 2003 12:16 schreef stoepjong het volgende:
Over FFX, Ik heb elke vijand verslagen in het spel behalve Penance...Wie is dit wel gelukt.. Tip pls ....
quote:Als je deel 6 hebt, zou ik die gaan spelen (als je dat nog niet gedaan hebt). Ik vind 'm nog altijd de beste uit de serie.
Op woensdag 26 november 2003 12:02 schreef stoepjong het volgende:
Is Final Fantasy X-2 al verkrijgbaar in Nederland?? Ben al een tijdje FF-loos. Laatst deel 6 voor op de playstation gekocht. Met filmpjes. Maar Final Fantasy 5 blijft toch mijn favo..
FFX-2 is in ieder geval nog niet verkrijgbaar in Nederland.
quote:ik heb dit gedaan vanwege spoiler:
Op woensdag 26 november 2003 11:56 schreef beyond_cool het volgende:[..]
Dat wil je toch zelf niet, in 16 uur uitspelen? Da's net zoals dat je een muntje voor de telefoon nodig hebt en je hebt enkel een flap van 50 EUR. Vervolgens loop je door de speelhal naar achter om daar je geld in muntjes te wisselen en loop je weer naar buiten zonder de speelhal te bekijken terwijl je een shitload aan muntjes in je zakken hebt. Neen, je zoek in elke hoek naar kisten, probeert van elke vijand te achterhalen wat je kan stelen, loopt nergens weg en voor je zeker bent dat er niets meer is. Anders kan je evengoed een shoot-em-up gaan spelen, dat heeft dan evenveel diepte ...
quote:Dark Anima
Op woensdag 26 november 2003 12:56 schreef beyond_cool het volgende:[..]
Nou, de Dark Aeons hebben we na een tijdje maar links laten liggen
Dat was niet grappig meer ...
quote:Wie was dat ook alweer ?
Op donderdag 27 november 2003 18:55 schreef nikanoru het volgende:[..]
Penance.
quote:
Op woensdag 26 november 2003 20:30 schreef Wiggum het volgende:
ik was ook bezig met de dark aeons, maar dat maximaliseren van je stats is oersaai werk. Nu maar bezig gegaan met FF11, geweldig verslavend
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 10:25 schreef Manfredje het volgende:Vraagje aan XI spelers
Gaat de registratie en de betaling probleemloos vanuit Nederland en wat zijn de kosten per maand?
Zit er aan te denken om XI ook te gaan kopen.
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 10:05 schreef beyond_cool het volgende:
Sinterklaasyuna op http://www.finalfantasygoodies.nl
Das niet eens grappig.
quote:VERTEL VERTEL VERTEL ? Is het te doen singleplayer ? Dus zonder een GBA cunt of een tweede gamer erbij ?
Op vrijdag 28 november 2003 15:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
IK HEB FF:CC GESPEELD
quote:Kan er niet veel over vertellen
Op vrijdag 28 november 2003 15:40 schreef Chocobo het volgende:[..]
VERTEL VERTEL VERTEL ? Is het te doen singleplayer ? Dus zonder een GBA cunt of een tweede gamer erbij ?
Het is zeker wennen, het is immers niet turnbased, maar ik denk toch echt wel dat het een extreem coole game is / word.
quote:Niet turnbased is eigenlijk ook wel eens cool. Tis natuurlijk geen echte FF zoals we die kennen, maar hij lijkt me echt cool nu. De movies en graphics spreken me echt aan. Het heeft iets weg van FFIX
Op vrijdag 28 november 2003 15:42 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Kan er niet veel over vertellen
De sfeer is magisch mooi
Maar heb alleen het begin gespeeld, beetje tutorial achtig was het, hoe je moet vechten, dus niet eens een echt gevecht gehad
![]()
Het is zeker wennen, het is immers niet turnbased, maar ik denk toch echt wel dat het een extreem coole game is / word.
quote:Voor hoeveel eigenlijk? Kzit er eigenlijk ook aan te denken......
Op zaterdag 29 november 2003 16:05 schreef Manfredje het volgende:
Omdat Everquest no steeds niet in de winkel tre krijgen is heb ik FF XI maar gekocht
quote:79,99 euro
Op zaterdag 29 november 2003 18:34 schreef Sietjuh het volgende:[..]
Voor hoeveel eigenlijk? Kzit er eigenlijk ook aan te denken......
Zelf vanuit de VS bestellen was waarschijnlijk goedkoper geweest, maar na de problem die ik laatst met TPG heb gehad vond ik het de prijs wel waard, kan hem nu dezelfde dag nog spelen
quote:En ? Vertel er eens wat over ! Is het wat ?
Op zaterdag 29 november 2003 19:06 schreef Manfredje het volgende:[..]
79,99 euro
Zelf vanuit de VS bestellen was waarschijnlijk goedkoper geweest, maar na de problem die ik laatst met TPG heb gehad vond ik het de prijs wel waard, kan hem nu dezelfde dag nog spelen
quote:80 EURO???
Op zaterdag 29 november 2003 19:06 schreef Manfredje het volgende:[..]
79,99 euro
Zelf vanuit de VS bestellen was waarschijnlijk goedkoper geweest, maar na de problem die ik laatst met TPG heb gehad vond ik het de prijs wel waard, kan hem nu dezelfde dag nog spelen
Voor een spel, goddamn, wat zit er allemaal bij???
Peer lijkt op de dochter van Beatrix
quote:Het is een ontzettend verslavend spel, ondanks dat ik nog wat tijd nodig heb om aan de gameplay te wennen, hier heb ik altijd wat tijd voor nodig (zal de leeftijd wel zijn).
Op zondag 30 november 2003 01:37 schreef Chocobo het volgende:[..]
En ? Vertel er eens wat over ! Is het wat ?
Zitten er maandelijkse kosten aan of mag je de eerste 2 maanden gratis genieten van de wereld van FF
Ik vind alleen de titel Final Fantasy XI niet echt passend, tuurlijk kom je FF rassen en monsters enzo tegen, alleen mis ik een echt verhaal, had het dan Final Fantasy online genoemd ofzo.
De eerste 30 dagen zijn gratis, daarna $12,95 voor het eerste ID en $1,00 voor elk extra ID. Je moet alleen wel een VISA of MasterCard hebben (ook voor de eeste gratis 30 dagen).
Er zit ook nog een game Tetra Master bij die kost $1,00 per maand. Dit heb ik nog niet geprobeerd, schijnt iets met FF IX te maken te hebben.
Zodra ik wat langer gepeeld heb zal ik wat meer over de FF online ervaring posten
quote:Een nieuw PS2 spel kost tegenwoordig ook al 69 euro, daar kan die 11 euro dan ook nog wel bij.
Op zondag 30 november 2003 10:10 schreef wc-eend het volgende:[..]
80 EURO???
Voor een spel, goddamn, wat zit er allemaal bij???
quote:Op welke server/world zit je manfredje?
Op zondag 30 november 2003 14:14 schreef Manfredje het volgende:[..]
Het is een ontzettend verslavend spel, ondanks dat ik nog wat tijd nodig heb om aan de gameplay te wennen, hier heb ik altijd wat tijd voor nodig (zal de leeftijd wel zijn).
Ik vind alleen de titel Final Fantasy XI niet echt passend, tuurlijk kom je FF rassen en monsters enzo tegen, alleen mis ik een echt verhaal, had het dan Final Fantasy online genoemd ofzo.
De eerste 30 dagen zijn gratis, daarna $12,95 voor het eerste ID en $1,00 voor elk extra ID. Je moet alleen wel een VISA of MasterCard hebben (ook voor de eeste gratis 30 dagen).
Er zit ook nog een game Tetra Master bij die kost $1,00 per maand. Dit heb ik nog niet geprobeerd, schijnt iets met FF IX te maken te hebben.
Zodra ik wat langer gepeeld heb zal ik wat meer over de FF online ervaring posten
quote:Valefor
Op zondag 30 november 2003 16:21 schreef Lonewolf2003 het volgende:[..]
Op welke server/world zit je manfredje?
quote:Jij moet ook maandelijks betalen ?
Op zondag 30 november 2003 17:29 schreef Wiggum het volgende:
Final Fantasy 11 heb ik voor 65 euro. Gewoon bij een gamesshop hier in de stad. Ik zit op Kujata, en t gaat wel lekker eigenlijk. Erg verslavend spel
quote:Eerste paar maanden niet geloof ik. Dat doen drugsdealers ook, ze geven je eerst gratis dope totdat je verslaafd bent.
Op zondag 30 november 2003 19:55 schreef Chocobo het volgende:
Jij moet ook maandelijks betalen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |