abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15018611
Hey

Ik ben een fanatieke gamecube en ps2 gamer en ik schrijf graag reviews. Nou wou ik weten of ik mn reviews gewoon hier een topic kan openen, maar dan wel voor elke review een nieuw topic. Als het mag ben ik van plan om per week 2/3 reviews te plaatsen.

Alvast bedankt voor het antwoord

Check game-it.nl
pi_15018665
Ik denk dat je het beste kan beginnen met één topic voor je reviews. Als later blijkt dat ze populair zijn en er veel gediscussieerd over gaat worden kun je eventueel wel per review een topic doen

En ik weet verder niet of je het voor een site / blad / iets anders doen, maar maak er geen spam van

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_15018686
Word geen spam, doe het nergens voor, alleen voor mezelf omdat ik leuk vind om te doen.
Check game-it.nl
pi_15018700
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 11:38 schreef SS2Gohan het volgende:
Word geen spam, doe het nergens voor, alleen voor mezelf omdat ik leuk vind om te doen.
Begin maar
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_15018751
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 11:38 schreef SS2Gohan het volgende:
Ok, wat mij betreft mag je meteenbeginnen Zullen we gewoon dit topic gebruiken, dan zal ik de titel veranderen naar

"De Reviews van SS2Gohan" ofzo?

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  zaterdag 29 november 2003 @ 11:46:28 #6
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_15018783
Goed idee !

Terugvindpost

pi_15018831
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 11:44 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ok, wat mij betreft mag je meteenbeginnen Zullen we gewoon dit topic gebruiken, dan zal ik de titel veranderen naar

"De Reviews van SS2Gohan" ofzo?

Goed id, verander de titel maar. De eerste review zal vanavond komen, moet zometeen voetballen.
Check game-it.nl
  zaterdag 29 november 2003 @ 15:02:13 #8
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_15021498
ben benieuwd
I have no rival, no man can be my equal. ♥
  zaterdag 29 november 2003 @ 15:47:30 #9
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_15022104
Neem in ieder geval het fatsoen dat ALS je een icon pikt ook gewoon even de bestandsnaam aanpast

A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_15022178
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 15:47 schreef Chocobo het volgende:
Neem in ieder geval het fatsoen dat ALS je een icon pikt ook gewoon even de bestandsnaam aanpast

-edit-Domme opmerking mijnerzijds.

[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 29-11-2003 15:53]

zaterdag 29 november 2003 @ 16:01:10 #11
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_15022311
Zo,... heb even je icon verwijderd
  zaterdag 29 november 2003 @ 18:18:55 #12
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_15024499
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 16:01 schreef Chocobo het volgende:
Zo,... heb even je icon verwijderd
ik vat het ff nie
pi_15024620
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 18:18 schreef nlboy het volgende:

[..]

ik vat het ff nie

Waarschijnlijk had hij een webicoon van chocobo' server ofzo, als hij dat plaatje dus weghaalt daar, heeft hij een rood kruisje
  zaterdag 29 november 2003 @ 19:18:25 #14
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_15025305
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 18:27 schreef Fuxl het volgende:

[..]

Waarschijnlijk had hij een webicoon van chocobo' server ofzo, als hij dat plaatje dus weghaalt daar, heeft hij een rood kruisje

pi_15026407
1e Review:

------------------------------------------
Naam: Dragonball Z Budokai 2
Platform: Playstation2
Release: Nu in de winkel
------------------------------------------

Toen ik deze game in me handen kreeg had ik zoiets van "Tja, een vervolg op een middelmatige vechtgame, moet dat nou....". Maar ja, Budokai 1 is vorig jaar toch ruim een miljoen keer verkocht over de wereld dus het wat een hit. En Atari zal gedachte hebben "geld stinkt niet" en besloot een tweede deel te maken.

Speelmodus:

Wat wel een pluspunt van de vorige Budokai was dat er veel speelmodi waren en dat de game lang meeging. Bij Budokai 2 heeft men dat aanzienlijk verbeterd. Je hebt namelijk de volgende mogelijkheden:

Dragon World; De vervanger van Story Mode en wat mij betreft is dit veel beter. Als je bij Budokai 1x de SM had gedaan dan was een tweede keer de moeite niet meer, omdat je meteen bijna alles vrijgespeeld had. Bij Budokai 2 zal je de DW diverse malen moeten doorspelen om alle characters te verdienen. Iets wat de replay waarde sterk verbeterd.

Duel Mode; Is gewoon percies hetzelfde gebleven als in deel 1. Gewoon standaard 1 vs 1. Jammer genoeg hebben ze geen TAG duels erin gestopt. Dat had van mij zeker wel gemogen omdat je dan meer tactiek in je vechtstijl krijgt.

Training; Is verbeterd ten opzichte van deel 1, omdat je nu werkelijk dingen leerd. Het is echt an te raden om als je deze game voor het eerst speelt deze modus eerst door te werken. Je leert alles (bewegen, energie aanvallen, verdedigen) om de game goed te beheersen, leuk feit is dat je alles leert zoals het in de serie ook gebeurd. Je bent Goten en dan krijg je alles van de andere z-vechters te horen.

Tournament; Jammer genoeg ook precies hetzelfde, alleen je moet meer rondes doorlopen om bij de finale te komen.

Babidi's Spaceship; Deze krijg je als de Dragon World voor de eerste keer uitspeeld. Dit is van de leukste spelmogelijkheid in Budokai2. Hier zijn eigenlijk de minigames te vinden en minigames zijn nieuw in de Budokai serie. Je moet bijv. aanvallen afslaan en dat dan zo lang mogelijk en met 1 leven zoveel mogelijk mensen verslaan.

Sound

De muziek in deze game is bijna precies hetzelfde als deel 1. Enige voordeel voor de jonge gamers onder ons is dat in deze versie de Japanse stemmen zijn vervangen door Engelse stemmen.

Graphics

De grootste verandering van deze game zit hem in de graphics. De hele engine is op de schop gegaan en daarvoor is een compleet nieuwe inplaats gekomen. De graphics zijn van 3d naar cell-shaded en das echt een hele verbetring. Persoonlijk vond ik dat deel 1 niet de sfeer had van een animeserie, deel 2 heeft deze sfeer zeker wel. Door deze nieuwe stijl zijn de aanvallen van de 34 verschillende character vaak een must voor het oog.

Gameplay

Na de graphics is ook het gameplay-systeem op de schop gegaan. Grootste minpunt aan deel 1 was dat het vechten te langzaam ging en je kon de aanval van je tegenstander lang van tevoren zien aankomen zodat je hem met gemak kon ontwijken, hier is gelukkig wat aangedaan. Nu kan je gewoon je aanvallen opeens uitvoeren zoals het hoort te zijn in een vechtgame. Hierdoor worden de gevechten ook een stuk spannender. Helemaal nieuw is "fusion" deze move die bepaalde characters kunnen maakt de gevechten nog beter omdat je opeens tegen een sterkere tegenstander komt te staan. Dit zorgt dat je altijd met enige tactiek te werk moet gaan.

Conclusie

Dragonball Z Budokai 2 is zeker een verbetering van het origineel, maar voor de echte fightliefhebber is dit toch geen aanrader. Die kunnen hun geld beter uitgeven aan Soul Calibur 2. Voor de fans van de serie is dit een musthave. De vernieuwde gamplay zal voor uren plezier zorgen en het feit dat voor het eerst in deze serie de zogenaamde "fusion" aanwezig is zal deze game een stuk boeiender zijn als zn voorganger.

Replay: 75/100
Sound: 60/100
Graphics: 80/100
Gameplay: 75/100

Totaal voor deze game (geen gemiddelde van bovenstaande): 74/100

Screenshots

Hoop dat jullie het een goede review vinden. Hierbij zal ik mijn volgende review aankondigen:

[Dit bericht is gewijzigd door SS2Gohan op 29-11-2003 20:41]

Check game-it.nl
  zaterdag 29 november 2003 @ 21:16:03 #16
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_15027060
Ziet er goed uit!
pi_15033784
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 21:16 schreef nlboy het volgende:
Ziet er goed uit!
Bedankt
Check game-it.nl
  zondag 30 november 2003 @ 19:22:37 #18
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_15042142
Ok review

Als blijkt dat er ook nog eens meerdere mensen dit willen doen dat word het een algemeen review topic

zondag 30 november 2003 @ 19:45:15 #19
30495 masterr112
Wat kan je wel??
pi_15042684
Echt goed hoor, alleen zou ik liever de volgende keer een pc game willen maar ja wie ben ik
pi_15061047
2e Review

------------------------------
Naam: Final Fantasy X-2
Platform: Playstation2
Release: 26 Feb. 2004
-------------------------------

Voor het eerst in de Final Fantasy reeks komt er een echt vervolg uit. Final Fantasy X was een wereldhit en vond ik èèn van de beste uit de serie. Square Enix kon de wereld van Spira nog niet achter zich laten en dat is maar goed ook.........

Verhaal

Sin is verslagen en de beloofde Eternal Calm is begonnen. Maar om daar te komen moesten door Yuna en co vele hindernissen worden genomen met als resultaat dat Auron en Yunas liefje Tidus niet meer tot de levende behoren.

Nu 2 jaar later,...

Rikku is met een sphere die ze van Kimahri heeft gekregen naar Besaid gekomen. Rikku wil deze sphere aan Yuna en Wakka laten zien en dat doet ze. Op deze sphere staat een film van een iemand die op Tidus lijkt. Wakka en Yuna kijken ervan op, was hij niet dood?
Yuna besluit samen met Rikku te gaan zoeken naar de plaats die de sphere laat zien. Om daarachter te komen hebben ze meer spheres nodig met als gevolg dat ze Sphere Hunters worden, ze sluiten zich aan bij de groep van Rikkus broer. Bij hun voegt zich een meisje genaamd Paine. Samen met Paine komen Rikku en Yuna achter een groot plot tegen de mensen van Spira en weer zal alles van Yuna en haar vrienden afhangen. Maar de vraag blijft, wat is de link tussen Tidus en een groot complot?....

Gameplay

De gameplay in deze aflevering lijkt veel op andere Final Fantasys behalve dan dat je hier af en toe O moet indrukken om over een gat te springen tijdens het bewegen van je character. De gevechten lopen in vergelijking met X veel sneller. Dat komt omdat je niet zoals bij X op je beurt hoeft te wachten. Je kan je 3 characters commandos geven die ze achter elkaar uitvoren. Hebben ze dat gedaan, en de de speed van je characters is sneller dan je tegenstander, zal je weer kunnen aanvallen zonder dat de computer aan aanvalsbeurt heeft gehad.
Om wat meer taktiek in de gevechten te gooien heeft Square Enix gekozen om de zogenaamde Jobs weer terug te halen. Je hebt een aantal verschillende jobs met ieder zijn speciale aanvallen, sterktes en zwakke punten. Daar deze toevoeging zal het niet gebeuren dat je characters op een gegeven moment allemaal hetzelfde zijn zoals bij vorge Final Fantasys wel eens gebeurde.

Graphics

Tja, wat kan ik over de graphics zeggen. Bij Final Fantasy X waren die al top en hier voert Square Enix ze nog even op. Het is echt èèn van de mooiste games op de ps2. Alles ziet er net wat scherper uit en de mensen bewegen ook allemaal net even wat realistischer. Pluspunt wat mij opviel is dat men eindelijk eens aan de lip-sync* heeft gedacht.

Sound

Van de muziek van deze reeks weet je altijd dat hij goed is. Veel verschillende tunes met soms vrolijk, maar vaak verdrietige stemming. Goed van Square vind ik dat ze de originele voice-actors hebben weten terug te halen zodat iedereen nog hetzelfde klinkt.

Replay

Met de game zelf zal je zn +40 uur mee bezig zijn, maar je zal de eerste keer dat je het speelt veel missen van het verhaal omdat je de zogenaamde side-questsniet allemaal doet. Daarvoor heeft Square New Game + bedacht. Hierbij hou je de stats van je vorige game en kan je die weer verhogen zodat je party echt sterk word en kan je de game gewoon weer vanaf begin gaan spelen en dan maar zorgen dat je de side-quests wel weet te vinden. Feit dat deze game 5 verschillende eindes heeft is ook een groot pluspunt voor de replay waarde

Conclusie

Final Fantasy X-2 is zeker een verbetering ten opzichte van zijn voorganger en behoort gewoon bij de top van spelaanbod van de ps2. Als je alleen op genre zou bekijken is dit zeker de beste RPG die momenteel op de next-gen consoles beschikbaar is.

Gamplay: 90/100
Graphics: 95/100
Sound: 80/100
Replay: 90/100

Totaal voor deze game (geen gemiddelde van bovenstaande): 95/100

Let Op:
Deze review is gebaseerd op de Amerikaanse versie.

* = Lip-sync; Bij veel spellen heb je dat je de mond nog ziet bewegen terwijl het praten de persoon al over is. In deze game is dat dus gelijk, Zodra het praten stop, stopt de mond ook met bewegen.

Screenshots

Volgende Review:

Beyond Good & Evil (PC,PS2)

[Dit bericht is gewijzigd door SS2Gohan op 01-12-2003 16:57]

Check game-it.nl
pi_15251642
3e Review

------------------------------
Naam: Beyond Good & Evil
Platform: Playstation2/PC/Gamecube/Xbox
Release: Nu/4 Dec/Q1 2004/Q1 2004
-------------------------------

Een half jaar geleden zag ik de eerste bewegende beelden van Beyond Good & Evil, sindsdien heb ik mijn hart verloren aan Jade en haar vrienden. Nu mag ik eindelijk met deze stoere dame spelen.

Verhaal

Jij speelt Jade, een 20 jarige babe. Je woont op de planeet Hillys, alles lijkt perfect totdat je planeet word aangevallen door de buitenaardse Domz. Op het eerste oog lijkt het dat deze bestreden wordt door het Hylliaanse leger, maar dat blijkt al snel niet het geval.

Jade pakt het niet langer en besluit bij het verzet te gaan. Met behulp van je camera dien je bewijs te verzamelen waaruit blijkt dat het leger bij de Domz hoort. Vervolgens worden er op de planeet steeds meer mensen gekidnapped waaronder ook vrienden van Jade. Dat had men beter niet kunnen doen, want nu krijgen ze met Jade te maken.

Gameplay

De gameplay in deze game lijkt nog het meest op The Wind Waker, het ligt net zoals bij Zelda helemaal open, alleen jij bepaald wat er gebeurd. De vrijheid in deze game is bijna grenzeloos. Je kan varen met je hovercraft naar de verschillende eilanden, maar je kan ook gewoon even lekker gaan racen, een vulkaan onderzoeken, fotos maken van zoveel mogelijk verschillende dieren (en daar krijg je dan weer geld voor) en als je het helemaal niet meer ziet zitten duik je de kroeg in om daar te gaan gokken.

Graphics

Zoals bij de meeste games van de laatste maanden zijn de graphics een must voor het oog. Jade en haar vrienden bewegen heel natuurgetrouw. De werelden zien er overtuigend uit, je hebt echt het gevoel dat het hele zaakje leeft en dat is een ervaring die altijd mooi meegnomen is. Zeker 1 an de mooiste titels van 2003.

Sound

De geluidseffecten in de game zijn goed, maar de beste factoren zijn toch wel de achtergrondmzuiek die nooit verveeld en de voice-acting, die gehaal in het Nederlands is dat leuke is voor de kleine gamers. Zo lijkt de stem van Jade verdacht veel op Katja Schuurman.

Replay

De game zal zn kleine 20 uur bevatten, maar aangezien dat je het einde op verschillende manieren kan halen zal je het zeker nog een aantal keer kunnen doorspelen.

Conclusie

Beyond Good & Evil is een hele leuke game, hiermee bewijst Ubisoft andermaal dat het de tijd van de middelmatige Rayman games eindelijk achter zich heeft gelaten.

Gamplay: 85/100
Graphics: 95/100
Sound: 80/100
Replay: 80/100

Totaal voor deze game (geen gemiddelde van bovenstaande): 86/100

Screenshots:

Volgende review:
Mission: Impossible: Operation Surma (PS2, GCN, Xbox)

[Dit bericht is gewijzigd door SS2Gohan op 08-12-2003 18:30]

Check game-it.nl
  maandag 8 december 2003 @ 17:57:49 #22
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_15252704
Zeker aardige reviews
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  maandag 8 december 2003 @ 20:36:54 #23
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_15257471
Bij die Dragonball review zit 1 domme fout....

Bij sound zeg je dat de muziek hetzelfde is als deel 1. Leg uit wat voor een muziek het is. Irritant/niet-passend/mooi/opzwepend enz.

Niet iedereen kent deel 1 en dus de muziek

Verder netjes hoor!

Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
Jeremy Clarkson - Aston Martin DB9 vs. Eurostar train
pi_15259449
Aardige reviews, beetje kort alleen, maar wat speel je een spel nou eigenlijk voordat je een review schrijft? Zowieso review je copy's (dat nog niemand dit opgemerkt heeft... niet dat ik er problemen mee heb,), maar om een gedegen review van een spel te schrijven is meer nodig dan 2 zinnen per hoofdstuk en meer dan 1 uur speeltijd per spel.

Maar een leuk initiatief moet ik zeggen, zeker als je straks eens voor een site wilt schrijven, dan heb je al wat reviews achter de hand.

pi_15460993
Het zijn gewoon samenvattingen van de reviews van ign.com
Let yourself go and enjoy the bassline...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')