quote:Ik trek een lering uit de geschiedenis en dat is dat er nooit meer onschuldige burgers vermoord/verkracht/gemarteld mogen worden!
Op woensdag 12 november 2003 12:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Dan is het nog triester dat je geen lering uit de geschiedenis kunt trekken.
Een asielzoeker is gewoon een mens die uit het buiteland komt, ze ras of geloof heeft er helemaal niks mee te maken.
Als er een blanke asielzoeker nederland in wilt komen dan moet diegene ook een armband om of zender in!
Ook jij vergelijkt weer appels met peren
quote:Ik lees niks over een meldingsplicht.
Op woensdag 12 november 2003 12:42 schreef Shaman het volgende:
Preventief onder 'uitgebreid huisarest',
quote:Nee.
Een beetje zoals Quantanamo bay...
quote:Beats in de bak zitten..
Humaan...
quote:Jawel, het gaat hier om illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers.
Zegt onschuldig tot bewezen schuldig je iets ?
quote:Ze moeten op te sporen zijn niet? Anders heeft zo'n bandje ook geen zin. Je wordt dus in de gaten gehouden. Komt er dicht bij in de buurt
Op woensdag 12 november 2003 12:56 schreef What het volgende:[..]
Ik lees niks over een meldingsplicht.
quote:Nee het gaaat hier om zowel, illegalen, uitgeprocedeerde asielzoekers als asielzoekers. En zoals ik al eerder zij illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers kun je mijns inziens ook niet zo behandelen, uitzetten of een status geven.
Jawel, het gaat hier om illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers.
Uit-ge-pro-ce-deerd, je weet wel, mensen die 'wij' officieël niet willen maar ondertussen wel voor
een hoop overlast zorgen.
quote:Ik niet!!!!!!!
Op woensdag 12 november 2003 11:17 schreef PROTAGONIST het volgende:Ik vind dit een uitstekend idee!!!!!!!!
V.
quote:Nee, maar de discussie ging tot nog toe niet over alternatieven. Ik ben allerminst blij met de huidige situatie. Een gemiddelde procedure duurt jaren. Dit moet en kan sneller. Bovendien is er een afschuifsysteem m.b.t. verantwoording voor uitzetting. Het wordt niet centraal aangepakt. Laten we dat eerst eens verbeteren en kijken hoe het werkt voordat we over andere maatregelen gaan nadenken.
Op woensdag 12 november 2003 12:49 schreef JB80 het volgende:
Okay, nu alternatieven uitblijven ga ik ervan uit dat je de situatie van nu met de uitwassen die ik beschreef maar normaal vindt.
quote:Je mag maar een bepaald aantal uur vastgehouden geworden in Nederland, indien er sprake is van gerede verdenking. Indien er noodzaak is iemand langer vast te houden, beslist de officier van justitie hierover. Er zijn dan feitelijke aanwijzingen, zo'n beslissing wordt niet op basis van statistieken van een doelgroep genomen.
Maar goed, onschuldig tot je schuld is bewezen, dit is om twee redenen totaal niet vergelijkbaar.1) Mensen die gevangen worden gehouden maar nog niet voor de rechter zijn gesleept die zijn toch ook nog onschuldig, maar deze worden ook vastgehouden omdat er een hoog percentage is dat potentieel crimineel is (Daarom zitten ze ook vast hè), met het bekijken van de aanstormende illegalen-status dat het gros van de asielzoekers krijgt maakt hen ook potentieel crimineel, is het niet
![]()
quote:gedoogd legaal is een contradictie. Ze zijn legaal hier, zolang ze nog niet uitgeprocedeerd zijn. Dat maakt ze dus onschuldig...
2) Onschuldig tot schuld is bewezen kun je ook omdraaien, ze vragen asiel aan en zijn gedoogd legaal hier, dit maakt hun eerder schuldig tot onschuld is bewezen
quote:Mwoah, ik geloof niet dat die duizenden mensen 24/7 in de gaten zullen worden gehouden.
Op woensdag 12 november 2003 13:12 schreef Shaman het volgende:
Ze moeten op te sporen zijn niet? Anders heeft zo'n bandje ook geen zin. Je wordt dus in de gaten gehouden. Komt er dicht bij in de buurt
quote:Mee eens. Maar op de een of andere manier is Nederland daar niet toe in staat.
uitzetten of een status geven.
Ik kan mij gedeeltelij vinden in dit plan.
Let wel , alleen voor uitgeprocedeerde Assielzoekers.
De alternatiefen zijn namenljk alleen dat je ze opsluit , tot de dag komt weaarop ze worden afgeschoven. En afschuiven is echt het resultaat van een negatief besluit.
Ik zeg dus;, maar liever vrij rond laten lopen met een elektronisch middel , wat ervoor zorgt dat de goede man of vrouw niet onderduikt, als opsluiting.
Wat dat met fascisme te maken heeft is voor mij een raadsel.
Met zo'n bandje weet je wie waar is. Het zijn geen Nederlandse burgers en het zijn ook geen toeristen die weer weggaan. Dit zijn mensen die iets van ons willen en daar mag best een aantal verplichtingen tegenover staan. Het Nederlandse volk mag best wat eisen stellen aan mensen die in Nederland willen wonen. Als hun aanvraag gehonoreerd wordt en ze mogen blijven gaat dat bandje af en kunnen ze gaan en staan waar ze willen.
En vergelijkingen met WO2 zijn echt te ziek voor woorden. Sla de discussie maar weer dood met goedkope rhetoriek.
quote:Ja, opmerkingen over nazi-Duitsland kunnen inderdaad achterwege gehouden worden. De situatie van Duitsland van voor de oorlog is niet te vergelijken met die van nederland nu. Wij hoeven s'ochtens niet naar de bank te gaan om 100.000 mark op te halen en dan naar de bakker toe rennen om een brood to kopen (omdat anders de brood geen 100.000 mark kost maar 200.000 mark). In Duitsland hadden ze een reden om te klagen, in het geval van nederland niet.
Op woensdag 12 november 2003 12:25 schreef Kozzmic het volgende:
Kunnen de opmerkingen over nazi-Duitsland achterwege gelaten worden?
Over dit plan is prima met 'gewone' argumenten te discussieren.
We kunnen het hier beter over nazi-nederland hebben, en ik ben blij dat ik uit nederland ben opgerot. Ik schaam me dood dat ik in nederland ben geboren.
quote:halve maan in dit geval
Op woensdag 12 november 2003 11:26 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
Straks moet je met een ster rondlopen
wat is duits voor moslim?
quote:Eerlijk gezegd wel ja. Is dat erg?? Dacht het niet
Op woensdag 12 november 2003 12:02 schreef Nyrem het volgende:[..]
Dat is de eerste vraag die in je opkomt????????
quote:
Op woensdag 12 november 2003 11:23 schreef chocolatemoeze het volgende:
wedlock!
dat zal ze afleren om nog naar luilekkerland te komen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |