abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14576010
quote:
Op woensdag 12 november 2003 12:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dan is het nog triester dat je geen lering uit de geschiedenis kunt trekken.

Ik trek een lering uit de geschiedenis en dat is dat er nooit meer onschuldige burgers vermoord/verkracht/gemarteld mogen worden!
Vanmij mag nederland bijvoorbeeld best een oorlog beginnen vanwege Machiel Kuijt als hij nooit wordt vrijgelaten.

Een asielzoeker is gewoon een mens die uit het buiteland komt, ze ras of geloof heeft er helemaal niks mee te maken.
Als er een blanke asielzoeker nederland in wilt komen dan moet diegene ook een armband om of zender in!

Ook jij vergelijkt weer appels met peren

"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_14576140
quote:
Op woensdag 12 november 2003 12:42 schreef Shaman het volgende:
Preventief onder 'uitgebreid huisarest',
Ik lees niks over een meldingsplicht.
quote:
Een beetje zoals Quantanamo bay...
Nee.
quote:
Humaan...
Beats in de bak zitten..
quote:
Zegt onschuldig tot bewezen schuldig je iets ?
Jawel, het gaat hier om illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers.
Uit-ge-pro-ce-deerd, je weet wel, mensen die 'wij' officieël niet willen maar ondertussen wel voor
een hoop overlast zorgen.
  woensdag 12 november 2003 @ 13:12:05 #103
36038 Shaman
retro-progressief
pi_14576577
quote:
Op woensdag 12 november 2003 12:56 schreef What het volgende:

[..]

Ik lees niks over een meldingsplicht.

Ze moeten op te sporen zijn niet? Anders heeft zo'n bandje ook geen zin. Je wordt dus in de gaten gehouden. Komt er dicht bij in de buurt
quote:
Jawel, het gaat hier om illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers.
Uit-ge-pro-ce-deerd, je weet wel, mensen die 'wij' officieël niet willen maar ondertussen wel voor
een hoop overlast zorgen.
Nee het gaaat hier om zowel, illegalen, uitgeprocedeerde asielzoekers als asielzoekers. En zoals ik al eerder zij illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers kun je mijns inziens ook niet zo behandelen, uitzetten of een status geven.
  woensdag 12 november 2003 @ 13:13:04 #104
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_14576607
quote:
Op woensdag 12 november 2003 11:17 schreef PROTAGONIST het volgende:

Ik vind dit een uitstekend idee!!!!!!!!

Ik niet!!!!!!!

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 12 november 2003 @ 13:13:36 #105
36038 Shaman
retro-progressief
pi_14576630
quote:
Op woensdag 12 november 2003 12:49 schreef JB80 het volgende:
Okay, nu alternatieven uitblijven ga ik ervan uit dat je de situatie van nu met de uitwassen die ik beschreef maar normaal vindt.
Nee, maar de discussie ging tot nog toe niet over alternatieven. Ik ben allerminst blij met de huidige situatie. Een gemiddelde procedure duurt jaren. Dit moet en kan sneller. Bovendien is er een afschuifsysteem m.b.t. verantwoording voor uitzetting. Het wordt niet centraal aangepakt. Laten we dat eerst eens verbeteren en kijken hoe het werkt voordat we over andere maatregelen gaan nadenken.
quote:
Maar goed, onschuldig tot je schuld is bewezen, dit is om twee redenen totaal niet vergelijkbaar.

1) Mensen die gevangen worden gehouden maar nog niet voor de rechter zijn gesleept die zijn toch ook nog onschuldig, maar deze worden ook vastgehouden omdat er een hoog percentage is dat potentieel crimineel is (Daarom zitten ze ook vast hè), met het bekijken van de aanstormende illegalen-status dat het gros van de asielzoekers krijgt maakt hen ook potentieel crimineel, is het niet

Je mag maar een bepaald aantal uur vastgehouden geworden in Nederland, indien er sprake is van gerede verdenking. Indien er noodzaak is iemand langer vast te houden, beslist de officier van justitie hierover. Er zijn dan feitelijke aanwijzingen, zo'n beslissing wordt niet op basis van statistieken van een doelgroep genomen.
quote:
2) Onschuldig tot schuld is bewezen kun je ook omdraaien, ze vragen asiel aan en zijn gedoogd legaal hier, dit maakt hun eerder schuldig tot onschuld is bewezen
gedoogd legaal is een contradictie. Ze zijn legaal hier, zolang ze nog niet uitgeprocedeerd zijn. Dat maakt ze dus onschuldig...
pi_14577039
quote:
Op woensdag 12 november 2003 13:12 schreef Shaman het volgende:
Ze moeten op te sporen zijn niet? Anders heeft zo'n bandje ook geen zin. Je wordt dus in de gaten gehouden. Komt er dicht bij in de buurt
Mwoah, ik geloof niet dat die duizenden mensen 24/7 in de gaten zullen worden gehouden.
Je zou het ook anders kunnen zien: "Als we je nodig hebben, weten we je te vinden."
quote:
uitzetten of een status geven.
Mee eens. Maar op de een of andere manier is Nederland daar niet toe in staat.
pi_14577069
wat een ophef zeg

Ik kan mij gedeeltelij vinden in dit plan.

Let wel , alleen voor uitgeprocedeerde Assielzoekers.

De alternatiefen zijn namenljk alleen dat je ze opsluit , tot de dag komt weaarop ze worden afgeschoven. En afschuiven is echt het resultaat van een negatief besluit.

Ik zeg dus;, maar liever vrij rond laten lopen met een elektronisch middel , wat ervoor zorgt dat de goede man of vrouw niet onderduikt, als opsluiting.

Wat dat met fascisme te maken heeft is voor mij een raadsel.

woensdag 12 november 2003 @ 13:44:17 #108
57926 Pennypacker
Islam = Fascisme
pi_14577360
Ik zie het probleem ook niet zo. Dit is gewoon gebruik maken van nieuwe technische middelen om mensen te vinden die je niet wil kwijtraken in het sociale verkeer. Het is toch niet meer dan logisch dat je als land wil weten waar asielzoekers uithangen, vooral als uit de praktijk blijkt dat de meeste asielzoekers afgewezen worden en gewoon terug moeten naar hun land van herkomst? De meeste asielzoekers gooien hun paspoort weg omdat ze juist niet willen laten weten wie ze zijn en waar ze vandaan komen. Ze willen vrij door Europa kunnen zwerven en overal een graantje van de welvaart meepikken. En als de overheid dan heeft beslist dat ze hier niks te zoeken hebben verdwijnen ze in de illegaliteit en begaan misdaad na misdaad. Nee, dat is netjes. Ik heb persoonlijk met een aantal van die asielzoekers te maken gehad en het is een hele business. Het zijn over het algemeen juist niet arme vrouwkes die in hun land verkracht en vermoord worden. Het zijn veelal jonge gelukzoekers (en vergis je niet in het aantal professionele criminelen) die gewoon uit zijn op poen en status. Kan ik me wel iets bij voorstellen als je uit een rovershol als Nigeria komt alleen is het Nederlands volk niet verantwoordelijk voor de economische puinhopen in Afrika. Of het Midden-Oosten. Of waar dan ook. Wij moeten ook keihard werken voor ons geld. Het is juist idioot om asielzoekers te motiveren om terug te gaan naar hun veilige land door ze een zakcentje mee te geven. Dan kun je op de vingers van een hand natellen dat die Euro-hoppende Afrikanen ook Nederland even een bezoekje brengen.

Met zo'n bandje weet je wie waar is. Het zijn geen Nederlandse burgers en het zijn ook geen toeristen die weer weggaan. Dit zijn mensen die iets van ons willen en daar mag best een aantal verplichtingen tegenover staan. Het Nederlandse volk mag best wat eisen stellen aan mensen die in Nederland willen wonen. Als hun aanvraag gehonoreerd wordt en ze mogen blijven gaat dat bandje af en kunnen ze gaan en staan waar ze willen.

En vergelijkingen met WO2 zijn echt te ziek voor woorden. Sla de discussie maar weer dood met goedkope rhetoriek.

History shows that natural selection does not favor intelligence. It favors stupidity.
  woensdag 12 november 2003 @ 14:16:56 #109
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_14578172
quote:
Op woensdag 12 november 2003 12:25 schreef Kozzmic het volgende:
Kunnen de opmerkingen over nazi-Duitsland achterwege gelaten worden?
Over dit plan is prima met 'gewone' argumenten te discussieren.
Ja, opmerkingen over nazi-Duitsland kunnen inderdaad achterwege gehouden worden. De situatie van Duitsland van voor de oorlog is niet te vergelijken met die van nederland nu. Wij hoeven s'ochtens niet naar de bank te gaan om 100.000 mark op te halen en dan naar de bakker toe rennen om een brood to kopen (omdat anders de brood geen 100.000 mark kost maar 200.000 mark). In Duitsland hadden ze een reden om te klagen, in het geval van nederland niet.

We kunnen het hier beter over nazi-nederland hebben, en ik ben blij dat ik uit nederland ben opgerot. Ik schaam me dood dat ik in nederland ben geboren.

Moderator woensdag 12 november 2003 @ 14:21:39 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14578294
quote:
Op woensdag 12 november 2003 11:26 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Straks moet je met een ster rondlopen

halve maan in dit geval

wat is duits voor moslim?

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_14587004
quote:
Op woensdag 12 november 2003 12:02 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Dat is de eerste vraag die in je opkomt????????

Eerlijk gezegd wel ja. Is dat erg?? Dacht het niet .
  woensdag 12 november 2003 @ 19:37:04 #112
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_14587035
quote:
Op woensdag 12 november 2003 11:23 schreef chocolatemoeze het volgende:
wedlock!

dat zal ze afleren om nog naar luilekkerland te komen...

Neerkomen wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')