Spelregels
Iemand heeft een vraag gesteld en het is aan jou en de mede-Fok!kers om die te beantwoorden. Als de vragensteller dit nodig acht, mag hij natuurlijk hints geven. Bij onduidelijkheid beslist de vragensteller wie het goede antwoord gegeven heeft en wie het punt krijgt.
Degene wie hem het eerst goed beantwoord heeft mag de volgende vraag stellen, er lopen dus niet meerdere vragen tegelijk. Als deze persoon dat niet binnen een uur gedaan heeft, mag iemand anders deze taak van hem overnemen. Dit om het topic niet onnodig lang vast te laten zitten.
Het is niet toegestaan om meerdere antwoorden in één post te geven. De vragensteller dient, in het geval dit tog gebeurt alleen naar het bovenste antwoord te kijken en de rest te negeren.
Het is handig als de persoon die de vraag gesteld heeft het topic in de gaten blijft houden. Als hij/zij voor een langere periode daar niet toe in staat is, is er waarschijnlijk wel iemand bereidt om deze vraag op te geven, aan wie dan het goede antwoord doorgegeven kan worden, zodat deze de jurering verder op zich kan nemen.
Het is niet toegestaan om meer dan 2 gokken/antwoorden te doen, voordat de vragensteller deze afgekeurd heeft. Dit om het spammen van tig antwoorden door één persoon te voorkomen.
Puntentelling
Elke maand wordt er een nieuwe ranking gestart. De laatste vraag die voor 0:00 uur van de laatste dag van de maand is gesteld, telt nog mee voor die maand. Als deze vraag beantwoord is wordt er een nieuwe topic geopend (met als titel: "Fok! Movie Trivia - [MAAND JAAR] I").De resultaten van de vorige maanden en de overall ranking kun je in dit topic terugvinden: Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
Elke goed beantwoorde vraag is één punt waard. In elke 10e topic van de maand tellen de punten dubbel.
Vragen
Je mag vragenstellen over elke film die je kan bedenken (TV-films, direct-to-video-films, films die nog in de bios moeten komen, mogen dus ook), zolang je maar verwacht dat de vraag te beantwoorden is.
Vragen waarvoor meerdere antwoorden mogelijk zijn kun je het best vermijden, aangezien dit nog wel eens onduidelijkheden wat punten verdeling op kan leveren. Bij vragen met meerdere antwoorden, moeten al je antwoorden in dezelfde post staan om goedgekeurd te kunnen worden.
Een overzicht van de soorten vragen die al geweest zijn is hier te vinden, met dank aan mamamiep : Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
Spoilertag
Omdat er tegenwoordig een spoilertag is, is het handig om die af en toe te gebruiken. Zo was er laatst een vraag om 10 films op te noemen waar de hoofdpersoon dood ging op het eind. Als je die film nog niet hebt gezien, dan wil je dat niet weten. Daar is de spoilertag heel erg handig voor.
Stats
Aan het eind van de maand worden ook een aantal statistieken bekend gemaakt over die maand. Statistiek zoals, wie heeft hoeveel vragen van welke vragensteller beantwoord en wat voor soort vragen waren dat. De stats zijn hier te vinden: FMT Stats
Verboden
Het gebruik van IMDb of welke website ook bij het beantwoorden van de vragen is verboden. Als we erachter komen dat dit toch gebeurt is, wordt het punt niet toegekend.
Ranking
Deze zal Gorro aan het begin van elk topic bekend maken, mits hij het topic ook opent natuurlijk.
IRC-kanaal
Tegenwoordig bestaat er ook een IRC-kanaal speciaal voor FMT. Waar je gezellig kunt chatten met de andere FMT-ers. Het is in principe niet de bedoeling om te gaan overleggen over de vragen, gezien dat oneerlijk is tegenover de mensen die niet in dat channel (kunnen) zitten.Dit kanaal is #fmt op de IRC-server van Fok!, irc.fok.nl, Port 6667.
Tussenstand
code:HP [VP] Naam ptn (+P)
---------------------------------1.[ 4] SaintOfKillers 29 (+5)
2.[ 1] Patch 27 (+2)
[ 1] twentemeisje 27 (+2)
[ 1] Oscar-Wilde 27 (+2)
5.[ 5] dolle_hond 14 (+1)
6.[ 6] Gorro 13 (+1)
[ 6] InTrePidIvity 13 (+1)
8.[ 6] BwennieBren 12
9.[ 9] Asap 11 (+1)
10.[ 9] MasterWouter 10
11.[11] SODA 9
[12] Khalein 9 (+1)
13.[13] GFP 8 (+1)
14.[14] realist_ik 6
[14] mamamiep 6
[14] Baronekke 6
18.[17] Luka 5
[20] Smurfette 5 (+1)
[17] victorinox 5
[17] ShaoliN 5
21.[20] Venkman 4
[22] ranja 4 (+1)
23.[22] Sai 3
[22] California 3
25.[25] MIC1_ 2
[26] Demon-X 2 (+1)
27.[26] CherryLips 1
[26] Denocorp 1
[26] Jolan 1
[26] latislos 1
[26] Morpheus2002 1
[--] REFUSED 1 (+1)
[26] RSi84 1
[26] scanman01 1
[26] Sheridana 1
[26] StrayDog 1
[26] Wrinex 1
[26] Thrawn 1---------------------------------
HP = huidige positie
VP = positie vorige tussenstand
Naam = Nickname
ptn = aantal punten
+P = punten uit het vorige topic
[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 12-11-2003 01:01]
quote:die edit hij er maar in, de luie donder
Op dinsdag 11 november 2003 23:40 schreef mamamiep het volgende:
Tussenstand
Die komt wel wanneer Gorro het weer opent.
quote:Wilde ik ook nog typen, maar stel je voor dat het te lang zou duren om te typen en jullie zouden het topic eerder hebben geopend dan ik
Op dinsdag 11 november 2003 23:44 schreef REFUSED het volgende:[..]
die edit hij er maar in, de luie donder
quote:dus jij geilt op topics openen
Op dinsdag 11 november 2003 23:46 schreef mamamiep het volgende:
Wilde ik ook nog typen, maar stel je voor dat het te lang zou duren om te typen en jullie zouden het topic eerder hebben geopend dan ik.
quote:Nee hoor, zo erg is het niet
Op dinsdag 11 november 2003 23:49 schreef REFUSED het volgende:[..]
dus jij geilt op topics openen
wees maar niet bang voor mij, ik open ze nooit omdat ze dan toch naar onzin toe worden geschopt ongeacht de inhoud, he Mike?![]()
Maar ik ga naar bed. Tenzij ranja nu nog even snel een vraag stelt .
quote:
I just love this movie, it's so good and funny and perfect especially whenis in it (I love him very much)
This is the best musical I've ever seen....the music... the story....everything!!!
It's so sad and you can't look at the movie without imagine about how it would be to be in that gang too , hehe
I think it's a really great movie and if you haven't seen it yet......SEE IT!!!
quote:
Uh..huh.. Yes, I totally agree! I just saw it yesterday first time after some 10 years and it felt better than ever. When it was running in the movie theatres in late's I saw it maybe some six or seven times. And now before starting watching it I was a little afraid if it wouldn't be so good any more. But it was! And true Masters' (like
is) films never rust. They just get better and better from time on. I LOVE this film! What an energy!!!!
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 23:54 schreef SODA het volgende:
Durf eigenlijk geen Grease te roepen..Maar vooruit..
nee zo makkelijk maak ik ze nou ook weer niet (niet bewust in elk geval)
quote:
Re: Does this movie have dialogues or is it just songs?
"fleshed" out. Not "flashed" out. I just mean that there is a little more plot in the film version than in the stage version.
quote:Dat leek mij ook al..
Op dinsdag 11 november 2003 23:55 schreef ranja het volgende:
neezo makkelijk maak ik ze nou ook weer niet (niet bewust in elk geval)
Maar 'musical' & 'gang' zijn sowieso al lastige trefwoorden voor mij..
quote:
Even if PG-13 didn't exist back then, how can this movie not be an R?
it has car theft, full nudity, partial nudity, drugs, lenguage and what not!
quote:Nou nee.
Op woensdag 12 november 2003 00:01 schreef ranja het volgende:
misschien helpt dit dan:
[..]
quote:
I know what war is. I know what war brings, and that is DEATH.I have searched for this movie since 2000. I have seen the end on TV, but I have not seen whole movie until today. I found this movie in video store and rented it.
Maybe the middle of the movie is little boring but the end make me almost cry. The final song is great(i am listening that song while writing). Because of good ending I gave it 9/10 otherwise i could be 7
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:26 schreef Sai het volgende:
Tsjah, film nooit gezien, maar als je begint over 'gang' en 'musical' dan kan ik alleen maar aan The Westside Story denken...
Is daar überhaupt een film van Dit is dus eigenlijk meer een post om aan te geven dat ik absoluut geen idee heb, maar tog wil laten merken dat ik er ben
quote:* schrikt wakker
Op woensdag 12 november 2003 01:01 schreef Gorro het volgende:
Miss SaigonIs daar überhaupt een film van
Dit is dus eigenlijk meer een post om aan te geven dat ik absoluut geen idee heb, maar tog wil laten merken dat ik er ben
helaas, niet goed. ook geen idee of daar een film van is.
quote:, the movie based on the broadway hit,fails to achieve any redeemable cinematic qualities. you cant really take the play and make it a movie. whether one is so tempted by the rock music to see this movie, it really detracts from the quality of a broadway show. worse than seeing sitcom reruns. musical fiasco, and cant believe others rated it so high.
quote:en die is helemaal goed!
Op woensdag 12 november 2003 01:09 schreef Gorro het volgende:
Laatste poging, daarna heb ik egt geen idee meer:Hair
Gorro +1
ik ben nu
quote:Pure gok
Op woensdag 12 november 2003 01:11 schreef ranja het volgende:[..]
en die is helemaal goed!
Gorro +1
Ik zal eens kijken of een leuke vraag uit de hoed kan toveren...
quote:die staat op zijn computer, en als hij gaat slapen zet hij zijn computer uit, niet errug slim nee idd
Op woensdag 12 november 2003 02:22 schreef NRH het volgende:
Een niet bestaand plaatje, is dat een kryptische omschrijving of een foutje??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |