quote:Sommigen ergeren zich inmiddels aan het programma maar blijven toch kijken zodat ze in een topic in KLB hun gal kunnen spuwen. Het lijkt wel of het hier 'in' wordt je te ergeren aan Kopspijkers.
Op zondag 16 november 2003 14:14 schreef Dodec het volgende:[..]
Dus vaste kijkers van het programma mogen geen kritiek geven wanneer het iets minder gaat?
quote:Noch JPB, noch Donner heeft ook maar iets gezegd over de inhoud van een grap, zij hebben evenmin iets gezegd over ht persifleren van politici. Zij hebben wel wat gezegd over het persifleren van het Koninklijk Huis en daar kun je over zeggen wat je wil, maar hou je wel bij het onderwerp.
Op zondag 16 november 2003 11:39 schreef dolfg het volgende:En dan maakt het cabaret precies de grappen die niet kunnen namelijk smakeloos en bot... dus zeker niet de subtielere satire zoals we gewend zijn (mag nl. niet meer van JP B en PH Donner) en dan is er helemaal niemand die het snapt....
Zo heeft JP B toch zijn zin??? Er wordt geen politicus meer gepersifleerd, we houden het bij typetjes en clowns.
quote:Helemaal mee eens.. Over sommige dingen moet je gewoon geen grappen maken, al helemaal niet over dodelijke ziektes als kanker..
Op zondag 16 november 2003 16:00 schreef Annastacia het volgende:
...
quote:ik ben helaas niet helderziend, ik moet toch eerst kijken wil ik over een aflevering kunnen oordelen.
Op zondag 16 november 2003 14:13 schreef GeFrenzy2 het volgende:
. Vind je het niet leuk, kijk dan niet. Het is zo simpel...
quote:Op de site van kopspijkers
Op zondag 16 november 2003 18:11 schreef highwoodman het volgende:
shit, heb ik weer gemist
waar kan ik de herhaling zien?
quote:On-line Kopspijkers
Op zondag 16 november 2003 18:11 schreef highwoodman het volgende:
shit, heb ik weer gemist
waar kan ik de herhaling zien?
Even een reactie om ontopic te blijven, anders daar weer gezeur over ]:|
Ik vond het gisteren echt veel en veel te ver gaan
quote:Ik eerste plaats vond ik de grappen nou niet echt gepast nee. Maar anderzijds het is en blijft satire vs. cabaret en dat is altijd net on the edge zeg maar. Dus niet verwonderlijk dat dit soort grappen gemaakt worden.
Op zondag 16 november 2003 17:10 schreef Kluupkluup het volgende:[..]
Helemaal mee eens.. Over sommige dingen moet je gewoon geen grappen maken, al helemaal niet over dodelijke ziektes als kanker..
Sowieso lijkt bij cabaret geen grens te kennen tussen satire en smakeloosheid. Ze kunnen vrijwel alles zeggen als het gaat om racisme, kinderverkrachters, massamoordenaars en ziektes...
quote:Maandag avond/nacht volgens mij
Op zondag 16 november 2003 18:11 schreef DJ_Robbie het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op zondag 16 november 2003 18:11 schreef highwoodman het volgende:
shit, heb ik weer gemist
waar kan ik de herhaling zien?<hr></blockquote>On-line Kopspijkers
[Dit bericht is gewijzigd door Kapmes op 16-11-2003 18:16]
quote:Je schrijft in je reactie dat je wil weten wat er van Kopspijkers gevonden wordt...dan zit je in dit topic goed.
Op zondag 16 november 2003 18:13 schreef Kluupkluup het volgende:
"Mike" waarom kap je nou mijn topic af??? Ik wil er geen kopspijkers topic van maken maar gewoon over hoe ver satire dan wel kan gaan in het algemeen.
Als je een algemene discussie wil over satire (tv, radio, film, theater), dan kun je misschien beter een General Chat-topic openen en het wat algemener houden.
OK als de timing niet goed is ofzo, dan natuurlijk niet, maar zoals gisteren ja hoor! was best lachen!
quote:Ok..
Op zondag 16 november 2003 18:15 schreef Mike het volgende:[..]
Je schrijft in je reactie dat je wil weten wat er van Kopspijkers gevonden wordt...dan zit je in dit topic goed.
Als je een algemene discussie wil over satire (tv, radio, film, theater), dan kun je misschien beter een General Chat-topic openen en het wat algemener houden.
Nog even hier mijn rectie dan:
Paul Groot ging, met zijn uitvoering van Bassie, echt te ver. Dat is mijn mening.
Met zijn grappen over Adriaan die kanker heeft. Tss.. Met kanker valt niet te spotten, ergens moet je een grens trekken. En deze grens is nu echt overschreden. Het lijkt wel of kopspijkers nu denkt dat ze alles kunnen maken nu ze publiekelijk het Koningshuis-satire vraagstuk gewonnen hebben. Ik vond het echt enorm laag en velen met mij..
quote:daar moest ik enorm om lachen
Op zaterdag 15 november 2003 20:59 schreef PlaagGeest het volgende:
Whaha die grap over die zwarte pieten in rotterdam
Waarom hoor ik het dan dagelijks als scheldwoord? Kan iemand me dat uitleggen? Waarom wordt daar nooit ophef over gemaakt?
Ik vond het ook ver gaan, maar moest er wel om lachen. In dat opzicht was het dus geslaagd.
In het theater zijn de grappen vaak overigens nog veel harder...kijk bv naar Hans Teeuwen of, nog erger, Andre Manuel.
Dit heeft ook niets meer met vrijheid van meningsuiting te maken. Daarbij gaat het om het recht om dingen te zeggen, zonder dat de overheid ingrijpt (dus dat bijvoorbeeld Balkenende en Donner ingrijpen). Tussen mensen onderling bestaat geen recht op vrijheid van meningsuiting. Wat gisteren in de uitzending gezegd werd gaat verder dan wat normaal is tussen mensen onderling. Mocht Bas van Toor naar de rechter stappen, dan maakt hij een goede kans om te winnen. Dit van gisteren ging ook veel verder dan wat Paul de Leeuw deed met zijn imitatie van Anneke Gronloh.
Het is ook jammer, omdat door de grofheid rond Bassie de prestatie van vooral Owen Shumacher in de schaduw kwam te staan. En juist de imitatie van de vieze man was briljant. Echt heel goed gedaan.
quote:Idd. En volgens mij snappen ze bij Kopspijkers ook de essentie van wat Balkenende gezegd heeft niet. Juist milde satire heeft hij geen probleem mee. De harde grappen over het koningshuis en het hen woorden in de mond leggen, daar heeft hij problemen mee.
Op zondag 16 november 2003 18:18 schreef Kluupkluup het volgende:[..]
Ok..
Nog even hier mijn rectie dan:
Paul Groot ging, met zijn uitvoering van Bassie, echt te ver. Dat is mijn mening.
Met zijn grappen over Adriaan die kanker heeft. Tss.. Met kanker valt niet te spotten, ergens moet je een grens trekken. En deze grens is nu echt overschreden. Het lijkt wel of kopspijkers nu denkt dat ze alles kunnen maken nu ze publiekelijk het Koningshuis-satire vraagstuk gewonnen hebben. Ik vond het echt enorm laag en velen met mij..
quote:Inderdaad. Owen Schumacher stak er met kop en schouders bovenuit gisteren.
Op zondag 16 november 2003 18:29 schreef raider101 het volgende:
En juist de imitatie van de vieze man was briljant. Echt heel goed gedaan.
quote:u soliciteert naar het premierschap ofzo? brrr eng hoor die Bakellende taal...
Op zondag 16 november 2003 18:29 schreef raider101 het volgende:
Het stuk over Bassie ging inderdaad te ver. Hij werd op een manier neergezet die niet netjes meer is. Wat je ook van de artiest verder vindt (een geldwolf, houdt van drank, schijnheilig), ik vind niet dat je zo hard kunt inhakken en hem dergelijke woorden over de relatie met zijn broer in de mond kunt leggen.Dit heeft ook niets meer met vrijheid van meningsuiting te maken. Daarbij gaat het om het recht om dingen te zeggen, zonder dat de overheid ingrijpt (dus dat bijvoorbeeld Balkenende en Donner ingrijpen). Tussen mensen onderling bestaat geen recht op vrijheid van meningsuiting. Wat gisteren in de uitzending gezegd werd gaat verder dan wat normaal is tussen mensen onderling. Mocht Bas van Toor naar de rechter stappen, dan maakt hij een goede kans om te winnen. Dit van gisteren ging ook veel verder dan wat Paul de Leeuw deed met zijn imitatie van Anneke Gronloh.
Het is ook jammer, omdat door de grofheid rond Bassie de prestatie van vooral Owen Shumacher in de schaduw kwam te staan. En juist de imitatie van de vieze man was briljant. Echt heel goed gedaan.
quote:EENS!
Op zondag 16 november 2003 18:50 schreef RemCow het volgende:
Ach, het bekende gezeur weer over harde grappen.
Beetje hetzelfde als grappen over 9/11, Endschede, oorlogen, whatever. Een manier van verwerken, er mee omgaan.
Ik vond het cabaret kortom erg goed.
quote:Inderdaad, wat een schijnheil is die Spijkerman soms toch.
Op zondag 16 november 2003 09:09 schreef DJMarcel.nl het volgende:
Ik hoorde Jack Spijkerman toch anders piepen in Kopspijkers toen hij vertelde dat Johan Stekelenburg (burgermeester Tilburg) overleden was aan kanker. Zie hem nog staan met zijn stakke gezichtje terwijl hij een melo-dramatisch nummer aankondigde ter nagedachtenis van Stekelenburg. Wat een sukkel om daar nu dan de spot mee te drijven.En dan van die Robert Jensen-gezichten trekken bij de helderziende vrouw als hij ziet dat de camera op hem gericht staat.... zonder te weten wat zij nou precies gezegd heeft!
Inderdaad, een week lang het maximale aan aandacht gehad voor Kopspijkers en we krijgen werkelijk de slechtste uitzending ooit. De fragmenten maakten enigszins nog wat goed. Morgen eens naast de (voorspelbare) hoge kijkcijfers eens kijken hoe de mensen dit programma beoordeeld hebben. Ik verwacht niet al te hoog.In ieder geval, mocht Jensen een keer ziek (...) zijn, dan kan Jack hem met dit niveau makkelijk vervangen.
quote:DWHN is tenminste een stuk spontaner dan Kopspijkers. Kopspijkers wordt idd steeds voorspelbaarder.
Op zondag 16 november 2003 10:46 schreef starbuck het volgende:
Als fan van het eerste uur moet ik nu toch ook bekennen dat kopspijkers niet meer is wat het geweest is, het concept begint echt grote scheuren te vertonen.Mischien moet de frequentie naar eens in de twee weken, zodat er wat sterkere items verzonnen kunnen worden. Tevens heb je meer keuze aan fragmenten.
Dat meneer Spijkerman me begint te irriteren is natuurlijk mijn probleem, maar ik hoor het steeds meer en meer, zijn "leuke" interviewtechniek is niet leuk meer en wordt zelfs uiterst voorspelbaar.
Jammer, mischien wordt het tijd voor een sabbatical voor meneer Spijkerman.Ik ben dan ook erg blij dat "dit was het nieuws" weer begonnen is, dat is echte goede satire en belangrijker, ze zeuren niet te lang door over een onderwerp, er zijn namelijk nog veel meer leuke onderwerpen om grappen en satire over te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |