abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 februari 2007 @ 19:10:22 #94
165299 KillingMoon
Desire is a terrible thing
pi_46016090
Echo and the bunnymen, dat is voor mij de beste band allertijden. In hun oude bezetting een magische band, Ian McCulloch als uitzonderlijk zangtalent, Willy Sergeant een zwaar onderschat gitarist en Pete de Freitas als uitzonderlijk goede drummer.
Met Crocodiles zetten ze een verbluffend debuut neer. Het album is nog niet van het niveau van het latere werk, maar als je de songs goed beluisterd hoor je dat we hier te maken hebben met zeer getalenteerde muzikanten. Heaven up here is het eerste meesterwerkje. Het album bruist van de sfeer, de songs staan als een huis, McCulloch zingt als de beste en het drumwerk is van een uitzonderlijk hoge kwaliteit. De opvolger, Porcupine, is opnieuw meesterlijk en heeft toch een ander geluid dan de voorgangers. McCulloch zingt gekwelder dan ooit en de muziek heeft een Oosters tintje gekregen. Symbolisch voor de sfeerrijke albums zijn tevens de prachtige hoezen.
Hun vierde album, Ocean Rain, is wellicht het bekendst bij het grote publliek. Groots, met strijkers, en songs die buitenaards goed zijn. Ian McCulloch zit er niet eens ver naast wanneer hij The Killing Moon (tevens gebruikt in het meesterwerk Donnie Darko), de beste song allertijden noemt.
Zo hebben we 4 absolute topalbums, die ondanks dat ze helemaal verschillend klinken, mekaar qua kwaliteit naar de kroon steken.

Na Ocean Rain houden de Bunnies het even voor bekeken, om in 1987 hun vijfde album uit te brengen. Dit album, ook wel het grijze album genoemd, valt enigszinds tegen in vergelijking met de voorgangers, maar wordt wel hun grootste succes in Amerika, samen met de single 'Bring on the dancing horses'.

In 1989 komt Pete de Freitas jammer genoeg om het leven bij een auto-ongeval. De band split en McCulloch begint een weinig succesrijke solo-carriére. Midden jaren '90 komt de band terug samen. Sindsdien hebben ze al vijf albums uitgebracht. De muziek is veel rustiger geworden, maar de kwaliteit is gebleven. Ook nu blijft het verdiende succes uit, hoewel ze met songs als What are you going to do with your life en Nothing lasts forever niet hoeven onder te doen voor pakweg Oasis en Coldplay.

Het is mij een raadsel waarom de band nooit het verdiende succes gekregen heeft. Echo and the Bunnymen verdient minstens het statuut van tijdsgenoten Cure, U2 en Simple Minds.
pi_46016331
Is die de Freitas dood Slecht dat ik dat niet wist
pi_46023053
Mooi verhaal KillingMoon
IMHO zijn/waren ze veel beter als de Simple Minds, zeker qua composities en zang.
Helaas hebben ze nooit zo het grote publiek gehaald als de Simple Minds met "New Gold Dream".

Ik wil niet zeggen dat "New Gold Dream" slecht is, verre van dat, maar daarna werd het toch al snel bagger.
Aan nummers als "The Killing Moon" en "Over the Wall" kunnen ze niet tippen.
Maar dit is mijn mening.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  Trouwste user 2022 dinsdag 6 februari 2007 @ 03:13:47 #97
7889 tong80
Spleenheup
pi_46030388
Mooi verhaal

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:15:42 #98
165299 KillingMoon
pi_46113723
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:04 schreef Mr_Memory het volgende:
Mooi verhaal KillingMoon
IMHO zijn/waren ze veel beter als de Simple Minds, zeker qua composities en zang.
Helaas hebben ze nooit zo het grote publiek gehaald als de Simple Minds met "New Gold Dream".

Ik wil niet zeggen dat "New Gold Dream" slecht is, verre van dat, maar daarna werd het toch al snel bagger.
Aan nummers als "The Killing Moon" en "Over the Wall" kunnen ze niet tippen.
Maar dit is mijn mening.
Ben ik met je eens dat Echobunny nog straffer is dan Simple Minds. New gold dream is wel niet de interessantste plaat van SM, dat is voor mij het vroegere werk zoals Empires and dance.
Zowiezo moeilijk te vergelijken, SM is meer dance/elektronisch dan Echo and the bunnymen.
The Killing moon en over the wall zijn hemels, maar wat dan te zeggen van bvb All my colours (die drums in combinatie met de hypnotiserende stem van McCulloch), of de uitzonderlijk mooie opbouw van het nummer Ocean Rain (uit het gelijknamige album). Ach favoriete nummers van de band noemen zal ik mij maar niet teveel aan wagen, voor ik hun halve repertoire hier neerpen.
Had het een band van nu geweest, ze waren legendarisch geworden denk ik (zelfde geldt voor Chameleons en nog een aantal andere vroege 80's bands)
pi_46114381
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 18:15 schreef KillingMoon het volgende:

[..]

Ben ik met je eens dat Echobunny nog straffer is dan Simple Minds. New gold dream is wel niet de interessantste plaat van SM, dat is voor mij het vroegere werk zoals Empires and dance.
Zowiezo moeilijk te vergelijken, SM is meer dance/elektronisch dan Echo and the bunnymen.
The Killing moon en over the wall zijn hemels, maar wat dan te zeggen van bvb All my colours (die drums in combinatie met de hypnotiserende stem van McCulloch), of de uitzonderlijk mooie opbouw van het nummer Ocean Rain (uit het gelijknamige album). Ach favoriete nummers van de band noemen zal ik mij maar niet teveel aan wagen, voor ik hun halve repertoire hier neerpen.
Had het een band van nu geweest, ze waren legendarisch geworden denk ik (zelfde geldt voor Chameleons en nog een aantal andere vroege 80's bands)
2 noem je er al, All my colours en Ocean rain
Ik wil er nog aan toevoegen, The Cutter en Heaven up here
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 februari 2007 @ 04:22:24 #100
7889 tong80
Spleenheup
pi_46129371
En dan vooral heaven up here

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_46135175
Pete de Freitas , dat is een gave drummer. met zo'n klein kitje zo'n lekkere sound, erg tof
pi_46135656
De beste band allertijden lijkt me, zacht gezegd, wat te veel eer. Maar van al die plezierige Britse bandjes uit het begin van de jaren '80 vind ik ze wel de meest bijzondere. U2 is veel meer rechttoe-rechtaan rock, de Cure is me te zwartgallig om al te vaak aan te horen en de Waterboys, Simple Minds e.d. missen het magische wat de Bunnies in hun muziek konden leggen. De Chameleons benaderen dat op sommige momenten nog het meest, bv. View from a hill, het slotnummer van Script of the bridge.
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 februari 2007 @ 12:43:52 #103
7889 tong80
Spleenheup
pi_46135869
Kent iemand the Scars ?

vrijdag 9 februari 2007 @ 20:58:26 #104
165299 KillingMoon
pi_46153836
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:43 schreef tong80 het volgende:
Kent iemand the Scars ?

Absoluut. Alleen blijft het wachten tot ze Author Author nu eindelijk eens op cd zetten. Ik heb de meeste mp3's van dat album. Die mannen hebben maar 1 plaat gemaakt, wel absoluut top.
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 februari 2007 @ 22:04:14 #105
7889 tong80
Spleenheup
pi_46156451
Ja een echte cult plaat leuk dat je het kent

pi_46158669
Maar nu de grote vraag, wat is de link tussen The Scars & Echo
Ben echt benieuwd.
  Trouwste user 2022 zondag 11 februari 2007 @ 03:47:35 #107
7889 tong80
Spleenheup
pi_46194126
Zeg het eens.

pi_46197112
quote:
Op zondag 11 februari 2007 03:47 schreef tong80 het volgende:
Zeg het eens.

Zeg jij het maar
The Scars zeggen me niets, is het soms een side-project van één van de Echo bandleden?
Of is het gewoon een band die als Echo klinkt
  Trouwste user 2022 zondag 11 februari 2007 @ 19:03:32 #109
7889 tong80
Spleenheup
pi_46212859
Meer het laatste idd

Eén briljant album gemaakt.

zaterdag 17 februari 2007 @ 18:54:58 #110
165299 KillingMoon
pi_46405049
Scars is een band die wat als Echo klinkt, toch vind ik het specifieke Echo geluid onovertroffen.
Om nog ff terug te komen op de vraag over de betere Echonummers : Clay, Villars terace, Gods will be gods, Turqouise days en Seven seas zouden wrs ook wel mijn top 10 halen.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 20:37:43 #111
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_46408251
Ik heb het altijd raar gevonden dat The Disease op de Best of terug te vinden is. Net alsof Pink Floyd One of the Few op hun best of zou zetten. raar nummer
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  zaterdag 17 februari 2007 @ 20:44:21 #112
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_46408518
De track 'killing moon' is echt zo verschrikkelijk goed van deze band tevens verkapte tvp
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_46429135
Gods Will Be Gods, Nocturnal Me, White Devil, Over The Wall, Show Of Strength, allemaal al betere nummers dan Killing Moon
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  Trouwste user 2022 zondag 18 februari 2007 @ 16:12:02 #114
7889 tong80
Spleenheup
pi_46429337
Ga je zien de derde

pi_46432731
quote:
Op zondag 18 februari 2007 16:12 schreef tong80 het volgende:
Ga je zien de derde

zondag 17 juni 2007 @ 10:15:45 #116
11502 nipeng
The last ride is free
  maandag 29 oktober 2007 @ 18:36:26 #117
165299 KillingMoon
pi_54248727
Ik moet zeggen dat hun laatste, Siberia, toch ook erg goed is, en wat mij betreft ver uitsteekt boven de gemiddelde Indieband van vandaag.
Als ze dit niveau blijven houden mogen er nog veel albums volgen.
Siberia is inmiddels ook al 2 jaar oud, misschien eens tijd voor een nieuwe?
pi_54249479
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 18:36 schreef KillingMoon het volgende:
Ik moet zeggen dat hun laatste, Siberia, toch ook erg goed is, en wat mij betreft ver uitsteekt boven de gemiddelde Indieband van vandaag.
Als ze dit niveau blijven houden mogen er nog veel albums volgen.
Siberia is inmiddels ook al 2 jaar oud, misschien eens tijd voor een nieuwe?
Absoluut. Siberia is ook naar hun eigen toch echt niet lage lat een prima album. Zeker als ze ook weer gezellig komen touren is een nieuw album meer dan welkom.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_54339061
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 19:13 schreef Litpho het volgende:

[..]
Absoluut. Siberia is ook naar hun eigen toch echt niet lage lat een prima album. Zeker als ze ook weer gezellig komen touren is een nieuw album meer dan welkom.
Ja, alleen jammer dat ze live een soort Rolling Stones zijn geworden: Voor 95 procent spelen ze crowd-pleasers en als je geluk hebt krijg je nog 1 of 2 nummers van hun pas verschenen album.
Zo neem je je laatst verschenen album natuurlijk zelf ook niet serieus.
Toch wel erg jammer, want hoewel hun 4 post-1997 aslbums niet zo sterk zijn als hun 1980-1987-platen staan er toch zeker ijzersterke songs op.
There is NO such thing in life as normal!
pi_54343262
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 15:47 schreef Houdini72 het volgende:

[..]

Ja, alleen jammer dat ze live een soort Rolling Stones zijn geworden: Voor 95 procent spelen ze crowd-pleasers en als je geluk hebt krijg je nog 1 of 2 nummers van hun pas verschenen album.
3 de laatste keer dat ik ze zag . En godzijdank hebben ze niet ook de RS-neiging overgenomen om nummers anderhalf keer zo snel te spelen zodat je nog meer van ziel ontdane schimmen van klassiekers kan spelen in twee uur .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_58289608
Heb me vandaag pas verdiept in deze band, en afgaande op de kwaliteit van de muziek schaam ik me ervoor dat ik dat niet al veel eerder heb gedaan.
pi_58306652
7 augustus in Tivoli!
Gaat dat zien!
There is NO such thing in life as normal!
pi_58307879
godverdomme.. jezus
  zondag 27 april 2008 @ 02:28:29 #124
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_58332834
Eén van de bands der bands..!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: