abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32160253
Vorig weekend heb ik Heaven up here aangeschaft.

Vond 'em vrij structuurloos en uitgesponnen op eerste gehoor, maar het is een echt groeiertje.

Erg goed, vooral Over the wall
pi_32160640
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:24 schreef Kolkus het volgende:
Vorig weekend heb ik Heaven up here aangeschaft.

Vond 'em vrij structuurloos en uitgesponnen op eerste gehoor, maar het is een echt groeiertje.

Erg goed, vooral Over the wall
ik kan me niet meer herinneren wat mijn eerste indruk er over was.

maar hij staat al heel lang op 2 in mijn favo -E&tB -album lijstje
op 1 porcupine
op 3 ocean rain
op 4 crocodiles
  Trouwste user 2022 donderdag 10 november 2005 @ 21:38:09 #53
7889 tong80
Spleenheup
pi_32160697
Ocean Rain is een klasse beter Kolkus.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_32161219
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:38 schreef tong80 het volgende:
Ocean Rain is een klasse beter Kolkus.

Weet ik

Ocean Rain is, voornamelijk door the Killing Moon, mijn favoriete album, gevolgd door Crocodiles (ook erg lekker) en dan Heaven up here.

Porcupine hangt qua stijl toch tussen Crocodiles en Ocean Rain in ??

Binnenkort maar een aanschaffen.
  Trouwste user 2022 donderdag 10 november 2005 @ 21:59:25 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_32161495
Ja is een tussenweg. Weet wel dat in Engeland Heaven up here gekozen werd tot album van the decade.Of het de NME of Melody maker was weet ik niet meer.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_32161938
Verrassend, ik zou dan toch eerder aan The Queen is Dead van The Smiths of gewoon Ocean Rain denken.

Hebben ze na Ocean Rain eigenlijk nog goede albums gemaakt??
  Trouwste user 2022 donderdag 10 november 2005 @ 22:23:14 #57
7889 tong80
Spleenheup
pi_32162243
Daarna heb ik jaren niks van ze gehoord heb nog wel een waardeloos cassette-andje met een solo-albumk van McGulloch.; Daarna ben ik ze uit het oog verloren.

pi_32162686
Ik zag weer ns veel te laat dat ik deze briljante act heb gemist... was een goede gathering voor mij, tong en doc geweest

Waarom hebben ze niet zoiets als een selectieve briljante band-alert op je mailbox? Dan kom je er altijd op tijd achter...
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  Trouwste user 2022 donderdag 10 november 2005 @ 22:41:10 #59
7889 tong80
Spleenheup
pi_32162831
Ja kom dan vaker op MSN en laat Doc eens MSN nemen

pi_32165284
quote:
Op donderdag 10 november 2005 22:41 schreef tong80 het volgende:
Ja kom dan vaker op MSN en laat Doc eens MSN nemen

Je heb helemaal glijk... sorry corry
pi_32170377
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:50 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Weet ik

Ocean Rain is, voornamelijk door the Killing Moon, mijn favoriete album, gevolgd door Crocodiles (ook erg lekker) en dan Heaven up here.

Porcupine hangt qua stijl toch tussen Crocodiles en Ocean Rain in ??

Binnenkort maar een aanschaffen.
eerder tussen HuH en OR eigenlijk.

OR is natuurlijk het meest ingetogen van de 4, maar ja, het is dan ook later gemaakt en uitgebracht.
pi_35831486
quote:
Op donderdag 10 november 2005 22:14 schreef Kolkus het volgende:
Verrassend, ik zou dan toch eerder aan The Queen is Dead van The Smiths of gewoon Ocean Rain denken.

Hebben ze na Ocean Rain eigenlijk nog goede albums gemaakt??
Hun self-titled plaat is niet eens zo slecht. Lips like sugar vind ik zelfs een van hun beste nummers..

Ik begin Porcupine trouwens steeds meer te waarderen
  Trouwste user 2022 woensdag 8 maart 2006 @ 00:14:38 #63
7889 tong80
Spleenheup
pi_35831708
Leuke topic kick.Meer jongere users moeten deze band leren kennen.

pi_35831921
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 00:08 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Hun self-titled plaat is niet eens zo slecht. Lips like sugar vind ik zelfs een van hun beste nummers..

Ik begin Porcupine trouwens steeds meer te waarderen
Sterker nog, hun self-titled plaat is alleen maar minder omdat het na het briljante Ocean Rain kwam. Voor de rest doet hij kwalitatief niet bijzonder onder voor mindere goden als Porcupine of Crocodiles.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_35832427
Even een tvp-tje hoor.

Leuke band, hoewel ik er niet zo heel veel van ken eigenlijk. Favoriete nummers: Nocturnal me, Yo yo man, Bring on the dancing horses, Killing moon, Rescue en nog wat anderen
  Trouwste user 2022 woensdag 8 maart 2006 @ 00:51:02 #66
7889 tong80
Spleenheup
pi_35832547
Je noemt wel leuke nummers anders van verschillende albums

pi_35832650
Ken alleen het debuutalbum en Ocean Rain helemaal. Verder wat losse nummertjes. Van welk album is Bring on the dancing horses?
  Trouwste user 2022 woensdag 8 maart 2006 @ 01:02:51 #68
7889 tong80
Spleenheup
pi_35832730
Ik weet wel dat de clip geweldig is gemaakt door Anton Corbijn.

pi_35832856
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 00:21 schreef Litpho het volgende:

[..]

Sterker nog, hun self-titled plaat is alleen maar minder omdat het na het briljante Ocean Rain kwam. Voor de rest doet hij kwalitatief niet bijzonder onder voor mindere goden als Porcupine of Crocodiles.
Eens

Crocodiles vind ik trouwens een slappertje..
Voor mij begint het pas met heaven up there.
  Trouwste user 2022 woensdag 8 maart 2006 @ 01:26:22 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_35833022
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 01:13 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Eens

Crocodiles vind ik trouwens een slappertje..
Voor mij begint het pas met heaven up there.
Maar jij moest terug in de tijd. Ik was erbij

pi_35834775
Crocodiles is toch die LP met die boom? Met All that Jazz en Do It Clean?
Dat vind ik zeker geen slappertje, hoor!

Maar Ocean Rain blijft natuurlijk een topklassieker
pi_35835816
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 00:58 schreef Soul79 het volgende:
Ken alleen het debuutalbum en Ocean Rain helemaal. Verder wat losse nummertjes. Van welk album is Bring on the dancing horses?
Officiëel van geen enkel album, maar hij staat op de reissue van het self-titled album als bonustrack.
pi_35836195
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 09:17 schreef Litpho het volgende:

[..]

Officiëel van geen enkel album, maar hij staat op de reissue van het self-titled album als bonustrack.
Aha, thanks. Leuk liedje.
pi_35838386
Goh , die band was ik dus heulemaal vergeten (Shame on me !)
En dan te bedenken , dat Echo and the Bunnymen toch één van mijn favoriete bands was in de jaren 80 !
Wat is er eigenlijk gebeurd met de groep Elektrafixion ?
pi_35839883
Elektrawie?????
pi_35840214
Ian McCulloch had deze band geformeerd na de Echo and the Bunnymen - periode (dacht ik ... )
Ik heb er in ieder geval nog een tape van liggen (hoe archaisch !)
pi_35842624
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 01:26 schreef tong80 het volgende:

[..]

Maar jij moest terug in de tijd. Ik was erbij

Respect for old age
pi_35843821
Respect voor ouder en nog ouder
pi_35865499
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Respect voor ouder en nog ouder
Heb je het complete werk van the bunnymen al reeds in bezit Toffe?

Je zal er geen spijt van hebben
pi_45721271
Beste Bunnymen-albums:

1) Ocean Rain (beste nummer: Killing Moon)
2) Heaven Up Here (beste nummer: Show of Stength)
3) Crocodiles (Beste nummer: Villiers Terrace)
4) What Are You Going To Do With Your Life? (Beste nummer: Fools Like Us)
5) Echo & the Bunneymen (Beste nummer: Bombers Bay)
6) Porcupine (Beste nummer: Back Of Love)
7) Evergreen (Beste nummer: Nothing Lastst Forever)
8) Siberia (Beste nummer: In The Margins)
9) Flowers (Beste nummer: Buried Alive)

Bring On The Dancing Horses staat op de sublieme singles-compilatie Songs To Learn and Sing.
Dat is eigenlijk de beste cd om mee te beginnen als je de Bunnymen nog niet kent.
pi_45723278
door Donnie Darko hier weer aan herinnerd.

Killing Moon
pi_45723732
Voor mij is het prijsnummer Over the wall van Heaven up here; geweldig!
pi_45723836
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 00:17 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Heb je het complete werk van the bunnymen al reeds in bezit Toffe?

Je zal er geen spijt van hebben
Helaas alleen nog maar nummer 1 en 6 uit GuillaumeMs lijstje
pi_45729268
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:39 schreef GuillaumeM het volgende:
Beste Bunnymen-albums:

1) Ocean Rain (beste nummer: Killing Moon)
2) Heaven Up Here (beste nummer: Show of Stength)
3) Crocodiles (Beste nummer: Villiers Terrace)
4) What Are You Going To Do With Your Life? (Beste nummer: Fools Like Us)
5) Echo & the Bunneymen (Beste nummer: Bombers Bay)
6) Porcupine (Beste nummer: Back Of Love)
7) Evergreen (Beste nummer: Nothing Lastst Forever)
8) Siberia (Beste nummer: In The Margins)
9) Flowers (Beste nummer: Buried Alive)

Bring On The Dancing Horses staat op de sublieme singles-compilatie Songs To Learn and Sing.
Dat is eigenlijk de beste cd om mee te beginnen als je de Bunnymen nog niet kent.
Is kijken ik heb 1, 2, 3, 6 op LP en 5 op cd. Verder nog wat 12" single's en Live in Liverpool 2001.
Ik weet eigenlijk niet of die Live cd een bootleg is, ik heb hem van het usenet.

Zeer goede groep, heb in die tijd Pocupine en Heaven up Here grijs gedraaid
BTW: Pete De Freitas (de drummer) is toch al een hele tijd dood?
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_45729348
Kortgeleden het live album Me I'm all smilies gekocht. Erg goede CD al zeg ik het zelf.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_45730066
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 17:20 schreef Lucille het volgende:
Erg goede CD al zeg ik het zelf.
Zit je in de band of zo
  maandag 29 januari 2007 @ 22:47:39 #87
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_45808642
Ik heb nog ergens een 7" single van hun eerste single "pictures on the wall/read it" liggen. Helaas is die bij een brand ernstig misvormd. Die zat als verstekeling bij The Songs to learn and Sing LP-ocassion die in 2003 kocht.
zou die zeldzaam zijn?
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  Trouwste user 2022 dinsdag 30 januari 2007 @ 00:17:45 #88
7889 tong80
Spleenheup
pi_45812107
Heaven Up hear werd gekozen tot beste album uit de jaren 70 door de NME dacht ik

Ocean rain is mijn favoriet.

pi_45817784
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 00:17 schreef tong80 het volgende:
Heaven Up hear werd gekozen tot beste album uit de jaren 70 door de NME dacht ik

Best een prestatie voor een album uit 1981, lijkt me zo .
  Trouwste user 2022 dinsdag 30 januari 2007 @ 15:52:40 #90
7889 tong80
Spleenheup
pi_45825981
Typo

Trouwste user 2022 dinsdag 30 januari 2007 @ 15:52:55 #91
7889 tong80
Spleenheup
pi_45825992
London Calling was het album van de jaren 70

woensdag 31 januari 2007 @ 19:17:07 #92
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_45859048
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:52 schreef tong80 het volgende:
London Calling was het album van de jaren 70

Ze zeggen wel altijd dat jij de malloot van Fokzine bent, de Arie Ribbens van Onzin voor je leven, de Willy Alfredo van het Muziekforum, de Peppie EN Kokkie van de slowchat etc...maar hier zeg je tochecht iets zinnigs......
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  Trouwste user 2022 woensdag 31 januari 2007 @ 20:28:00 #93
7889 tong80
Spleenheup
pi_45861657
Ik laat mezelf graag onderschatten

maandag 5 februari 2007 @ 19:10:22 #94
165299 KillingMoon
Desire is a terrible thing
pi_46016090
Echo and the bunnymen, dat is voor mij de beste band allertijden. In hun oude bezetting een magische band, Ian McCulloch als uitzonderlijk zangtalent, Willy Sergeant een zwaar onderschat gitarist en Pete de Freitas als uitzonderlijk goede drummer.
Met Crocodiles zetten ze een verbluffend debuut neer. Het album is nog niet van het niveau van het latere werk, maar als je de songs goed beluisterd hoor je dat we hier te maken hebben met zeer getalenteerde muzikanten. Heaven up here is het eerste meesterwerkje. Het album bruist van de sfeer, de songs staan als een huis, McCulloch zingt als de beste en het drumwerk is van een uitzonderlijk hoge kwaliteit. De opvolger, Porcupine, is opnieuw meesterlijk en heeft toch een ander geluid dan de voorgangers. McCulloch zingt gekwelder dan ooit en de muziek heeft een Oosters tintje gekregen. Symbolisch voor de sfeerrijke albums zijn tevens de prachtige hoezen.
Hun vierde album, Ocean Rain, is wellicht het bekendst bij het grote publliek. Groots, met strijkers, en songs die buitenaards goed zijn. Ian McCulloch zit er niet eens ver naast wanneer hij The Killing Moon (tevens gebruikt in het meesterwerk Donnie Darko), de beste song allertijden noemt.
Zo hebben we 4 absolute topalbums, die ondanks dat ze helemaal verschillend klinken, mekaar qua kwaliteit naar de kroon steken.

Na Ocean Rain houden de Bunnies het even voor bekeken, om in 1987 hun vijfde album uit te brengen. Dit album, ook wel het grijze album genoemd, valt enigszinds tegen in vergelijking met de voorgangers, maar wordt wel hun grootste succes in Amerika, samen met de single 'Bring on the dancing horses'.

In 1989 komt Pete de Freitas jammer genoeg om het leven bij een auto-ongeval. De band split en McCulloch begint een weinig succesrijke solo-carriére. Midden jaren '90 komt de band terug samen. Sindsdien hebben ze al vijf albums uitgebracht. De muziek is veel rustiger geworden, maar de kwaliteit is gebleven. Ook nu blijft het verdiende succes uit, hoewel ze met songs als What are you going to do with your life en Nothing lasts forever niet hoeven onder te doen voor pakweg Oasis en Coldplay.

Het is mij een raadsel waarom de band nooit het verdiende succes gekregen heeft. Echo and the Bunnymen verdient minstens het statuut van tijdsgenoten Cure, U2 en Simple Minds.
pi_46016331
Is die de Freitas dood Slecht dat ik dat niet wist
pi_46023053
Mooi verhaal KillingMoon
IMHO zijn/waren ze veel beter als de Simple Minds, zeker qua composities en zang.
Helaas hebben ze nooit zo het grote publiek gehaald als de Simple Minds met "New Gold Dream".

Ik wil niet zeggen dat "New Gold Dream" slecht is, verre van dat, maar daarna werd het toch al snel bagger.
Aan nummers als "The Killing Moon" en "Over the Wall" kunnen ze niet tippen.
Maar dit is mijn mening.
  Trouwste user 2022 dinsdag 6 februari 2007 @ 03:13:47 #97
7889 tong80
Spleenheup
pi_46030388
Mooi verhaal

donderdag 8 februari 2007 @ 18:15:42 #98
165299 KillingMoon
Desire is a terrible thing
pi_46113723
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:04 schreef Mr_Memory het volgende:
Mooi verhaal KillingMoon
IMHO zijn/waren ze veel beter als de Simple Minds, zeker qua composities en zang.
Helaas hebben ze nooit zo het grote publiek gehaald als de Simple Minds met "New Gold Dream".

Ik wil niet zeggen dat "New Gold Dream" slecht is, verre van dat, maar daarna werd het toch al snel bagger.
Aan nummers als "The Killing Moon" en "Over the Wall" kunnen ze niet tippen.
Maar dit is mijn mening.
Ben ik met je eens dat Echobunny nog straffer is dan Simple Minds. New gold dream is wel niet de interessantste plaat van SM, dat is voor mij het vroegere werk zoals Empires and dance.
Zowiezo moeilijk te vergelijken, SM is meer dance/elektronisch dan Echo and the bunnymen.
The Killing moon en over the wall zijn hemels, maar wat dan te zeggen van bvb All my colours (die drums in combinatie met de hypnotiserende stem van McCulloch), of de uitzonderlijk mooie opbouw van het nummer Ocean Rain (uit het gelijknamige album). Ach favoriete nummers van de band noemen zal ik mij maar niet teveel aan wagen, voor ik hun halve repertoire hier neerpen.
Had het een band van nu geweest, ze waren legendarisch geworden denk ik (zelfde geldt voor Chameleons en nog een aantal andere vroege 80's bands)
pi_46114381
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 18:15 schreef KillingMoon het volgende:

[..]

Ben ik met je eens dat Echobunny nog straffer is dan Simple Minds. New gold dream is wel niet de interessantste plaat van SM, dat is voor mij het vroegere werk zoals Empires and dance.
Zowiezo moeilijk te vergelijken, SM is meer dance/elektronisch dan Echo and the bunnymen.
The Killing moon en over the wall zijn hemels, maar wat dan te zeggen van bvb All my colours (die drums in combinatie met de hypnotiserende stem van McCulloch), of de uitzonderlijk mooie opbouw van het nummer Ocean Rain (uit het gelijknamige album). Ach favoriete nummers van de band noemen zal ik mij maar niet teveel aan wagen, voor ik hun halve repertoire hier neerpen.
Had het een band van nu geweest, ze waren legendarisch geworden denk ik (zelfde geldt voor Chameleons en nog een aantal andere vroege 80's bands)
2 noem je er al, All my colours en Ocean rain
Ik wil er nog aan toevoegen, The Cutter en Heaven up here
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 februari 2007 @ 04:22:24 #100
7889 tong80
Spleenheup
pi_46129371
En dan vooral heaven up here

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')