abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 november 2003 @ 10:26:14 #26
26444 ezzi
mama van ilse
pi_14572466
Ik wil eigenlijk ook wel op het lijstje. Ik lurk hier al een hele tijd, maar durf steeds niet van me te laten horen.
Ik ben 5 april uitgerekend van m'n eerste kindje. Ik lees hier al vanaf het begin mee...
  woensdag 12 november 2003 @ 10:27:40 #27
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14572497
Nationale ontlurkdag vandaag

Gefeliciteerd meiden...

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14572690
quote:
Op woensdag 12 november 2003 10:27 schreef Spindizzy het volgende:
Nationale ontlurkdag vandaag

Gefeliciteerd meiden...

Wat die hormonen al niet met je doen........
Confusion is a state of mind
pi_14572958
woeiiii!! Wat leuk, weer verse aanwinsten! Gefeli dames! en de licht-bloedende dametjes: Niet meer doen he!! Wij zijn namelijk bezig met een fijne-zwangerschaps-flow!! (mijn borsten na 25 weken zwangerschap: drie maten gegroeid...)

Hoe is het trouwens met de laatste loodjes van bepaalde meiden hier? Oei, ik ben er al helemaal klaar voor: jullie mogen bevallen! ZO gek: mijn zwangerschap gaat snel: die van jullie langzaam. Zelfs die van ET en Gaoxing: jullie zijn helemaal niet ver, terwijl ik....

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_14573415
quote:
Op woensdag 12 november 2003 10:47 schreef Catootje het volgende:
(mijn borsten na 25 weken zwangerschap: drie maten gegroeid...)
Mijn zus gaat me volgende week meeslepen naar de Prenatal voor zwangerschapsbeha's

Catoot, ik vind alle zwangerschappen hier zo snel gaan! Het lijkt echt de dag van gisteren dat jij en ET aangaven zwanger te zijn, sterker nog, het lijkt nog zo kort geleden dat Lois meldde dat ze zwanger was....en nu is Iris er al!!
Ik hoop van harte dat mijne straks ook zo snel gaat....heb nu al het idee dat ik weeeeeeeken bezig ben, terwijl ik het net anderhalve week weet

pi_14575715
Het gaat voor mijn gevoel ook zo in fases, zo'n zwangerschap: van de paar dagen naar drie maanden duurt een eeuwigheid..dan ineens ben je zomaar 20 weken zwanger en dus op de helft. Nah, schiet al op denk je: maar nee, daarna duurt het ook weer vrij lang vind ik. Nu gaat het ineens weer hard, omdat de buik ineens BUIK wordt en ik daar last van heb. Maar van 20 weken naar 23 weken vergat ik soms dat ik zwanger was. Als Gertje dan schopte dacht ik : o ja! ...ik moet eerlijk zeggen dat negen maanden mij nu te kort lijken..
DANYEL EN THIJS
  woensdag 12 november 2003 @ 12:57:56 #32
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14576191
Vandaag lag er een brief van Ministerie van Justitie op de mat waarin staat dat onze gegevens zijn doorgestuurd naar de Raad v/d Kinderbescherming en dat die binnenkort contact met ons opnemen wegens het gezinsonderzoek. Nieuws van nix natuurlijk maar ze zijn ons in ieder geval niet vergeten

Deze week achter de vergunninghouders aan om na te vragen hoe de stand van zaken is rond adoptie uit Haiti.

pi_14576280
quote:
Op woensdag 12 november 2003 12:57 schreef Spindizzy het volgende:
Vandaag lag er een brief van Ministerie van Justitie op de mat waarin staat dat onze gegevens zijn doorgestuurd naar de Raad v/d Kinderbescherming en dat die binnenkort contact met ons opnemen wegens het gezinsonderzoek. Nieuws van nix natuurlijk maar ze zijn ons in ieder geval niet vergeten

Deze week achter de vergunninghouders aan om na te vragen hoe de stand van zaken is rond adoptie uit Haiti.

joehoe!!! Elke brief of telefoontje of wat ook lijkt wel een stapje dichterbij...ben wel benieuwd hoor, hebben we straks in het fototopic allemaal leuke gekleurde kindjes erbij!!! (want we zijn over het gemiddeld wel erg blank he? Kom op, we maken er een paar kleurtjes bij...wie kan ons daarmee helpen? Moet anders Brighteyes ook maar niet leuk adopteren? En volgens mij kan Little Angel ons ook een kleurtje verschaffen..gogogo!)
DANYEL EN THIJS
  woensdag 12 november 2003 @ 13:03:48 #34
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14576364
De kindjes die jullie maken zijn zo leuk dat ik de mijne uit het buitenland moet halen om daar nog tegenop te kunnen
  woensdag 12 november 2003 @ 13:18:47 #35
24188 Belana
kloon van belana
pi_14576747
quote:
Op woensdag 12 november 2003 10:26 schreef ezzi het volgende:
Ik wil eigenlijk ook wel op het lijstje. Ik lurk hier al een hele tijd, maar durf steeds niet van me te laten horen.
Ik ben 5 april uitgerekend van m'n eerste kindje. Ik lees hier al vanaf het begin mee...
Ezzi! Gefeliciteerd ook! En geloof me, het is best prettig om hier je ei kwijt te kunnen af en toe, ik heb er al veel aan gehad!

En Spindizzy...ieder beetje nieuws dat goed nieuws is, is leuk om te horen!

mmmm...borsten....van een D70/75 naar een ruime D80 gegroeid en geloof me, das meer dan je denkt.... ik ben een en al tiet en buik tegenwoordig!
Ik vond/vind het ook allemaal maar lang duren en tegelijk veel te snel gaan inmiddels nog maar 2,5 maand, zo'n 11 weken nog...en dan komt die bevalling ineens dichtbij hoor!
(Ben me trouwens erg positief aan het opstellen en veel aan het lezen om me voor te bereiden. Het blijft eng, maar aan de andere kant heb ik wel veel zin om die kleine in mijn armen te houden en dat is het wel waard denk ik dan ook maar weer)

[Dit bericht is gewijzigd door Belana op 12-11-2003 13:24]

stormy waters...
sailin'
pi_14577395
Moots gefeliciteerd! Is het zo snel gegaan dat je niet meer in het tweede streepjestopic kon reageren?

ezzi ook gefeliciteerd! Het is hier niet eng hoor, gewoon lekker vaak wat van je laten horen!

(Brighteyes goed dat je het zegt, ze stond er inderdaad nog niet bij)

Spindizzy goed nieuws! Je zit dus lekker in de molen.

quote:
Op woensdag 12 november 2003 12:41 schreef Catootje het volgende:
ik moet eerlijk zeggen dat negen maanden mij nu te kort lijken..
je bent het heus vanzelf zat hoor aan het eind. Dat is zo goed geregeld door moeder natuur, op een gegeven moment ben je het zo zat dat je er zelfs een bevalling voor over hebt om maar van die buik verlost te zijn. Tenminste ik vond dat geschop allemaal erg leuk maar dat extra gewicht.... ik was een kwartier bezig om mijn schoenen aan te trekken en dat was ik zo zat.
  woensdag 12 november 2003 @ 13:51:48 #37
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_14577512
Alle nieuwe zwangeren, welkom hier.

Ik heb vanochtend mijn laatste controle gehad in het ziekenhuis en wat heb ik me weer lopen ergeren . Ik had een afspraak om 09.55 en was uiteindelijk om 11.00 aan de beurt.

De gynaecoloog bij wie ik kwam was stomverbaasd dat ik zwanger was, want het was helemaal geen zwangerenspreekuur vandaag, maar fertiliteitsspreekuur. Nu bleek dat er morgen een gynaecologencongres is, waardoor mijn laatste controle noodgedwongen alleen maar vandaag kon. Die gynaecoloog dus snel een verpleegster opgetrommeld om mijn bloeddruk te meten en ging vervolgens even heel snel naar het hartje luisteren. Binnen 5 minuten stond ik weer buiten. Had ik daar een uur voor moeten wachten.

Ik hoop dat ik na deze bevalling echt weer een hele tijd niks meer met ziekenhuizen in aanraking hoef te komen. Het verschil met de controles bij de vk is echt zo groot.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_14578023
quote:
Op woensdag 12 november 2003 13:45 schreef Karin het volgende:
Moots gefeliciteerd! Is het zo snel gegaan dat je niet meer in het tweede streepjestopic kon reageren?
- knip -
Het ging inderdaad sneller dan verwacht. We hebben eind augustus besloten de pil te laten voor wat 't is en héééél hard ons best te gaan doen (wat 'n opgave ).
Inmiddels twee maandjes later is het al zover. Je wil niet weten hoe dankbaar en blij en verbaasd en overdonderd en gelukkig en........nou ja, eigenlijk alles we waren, toen er zo'n mooi plusje in beeld kwam!! Ik weet uit zowel mijn nabije omgeving als van Fok! dat 't niet iedereen op deze manier gegund is. Heb daarom ook nog best wel wat moeite alles te geloven (heb inmiddels al weer 'n keer hertest........voor de zekerheid ).
Confusion is a state of mind
  woensdag 12 november 2003 @ 14:13:44 #39
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14578073
quote:
Op woensdag 12 november 2003 14:11 schreef Moots het volgende:
(heb inmiddels al weer 'n keer hertest........voor de zekerheid ).
Daarin sta je niet alleen.

LadyS

pi_14582998
Van Harte Gefeliciteerd voor de nieuwe zwangeren onder ons. Gewoon veel melden en dan kom je er vanzelf helemaal in. Heb ik ook gedaan, en je krijgt al zoveel info mee voordat je je kindje krijgt dat is echt heel erg leuk en ook goed natuurlijk.

Clauwhee, wat vervelend joh van je nichtje dat ze weer naar het ziekenhuis moest. Als ze er nou maar wat aan kunnen doen zeg, natuurlijk ook vreselijk voor je oom en tante. Die zullen zich wel heel erg ongerust maken. Nou geef dat kind een dikke zoen van me en knuf. Misschien dat het helpt

Lies, dat was een kleine update, maar goed ik wacht gewoon verder tot je weer tijd hebt. Het is natuurlijk ook wel heel druk in een keer met zo'n kleine.

Grijs, hoe is't met jouw en judith?

Zo nu ikke weer, nou ik ben moe en moe. Catootje, 9 maanden is echt genoeg hoor. Ik dacht ook zo rond die tijd van 23 tot 26 weken van goh het is toch best makkelijk nog allemaal. Wacht maar tot je de 30 weken passeert, dan praat je wel anders
Ik kan bijvoorbeeld al een hele tijd niet meer mijn veters strikken, dus ging ik vanmiddag de deur uit met losse schoenen En bukken, no way. Enzovoorts..... Oh ja gisteravond kregen we een telefoontje van mijn schoonmoeder dat hubby's oma in het ziekenhuis ligt en niet lang meer te leven heeft. Ze zijn er dus tot 3 uur s'nachts bij geweest, maar als haar hart stopt dan doen ze ook niks meer. Dus de spanning is hier momenteel wel weer behoorlijk hoog. Daar komt ook nog eens bij dat hubby morgen een meeting heeft met de rest van de afdeling op het werk om te horen wat de toekomst gaat brengen voor hun. En dat is niet veel soeps, want er gaat een groot gedeelte naar india, omdat het daar goedkoper is allemaal. Dus er komen er straks heel wat op straat te staan. Dus al met al, kan het er allemaal wel bij, straks beval ik nog op van de spanningen. We gaan vanavond naar zijn Oma, dat zal wel de laatste keer zijn dat we haar levend zien, maar goed ik hou me eigen taai en probeer er zoveel mogelijk voor hem te zijn, want die arme jongen is echt even in zak en as. Zo alweer een mega verhaal van mij.

[Dit bericht is gewijzigd door Lewis.de.boxer op 12-11-2003 17:08]

woensdag 12 november 2003 @ 17:14:04 #41
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_14583802
Stuitligging.

Vanmiddag controle gehad, bloeddruk was 130/80, urine was goed. De VK dacht dat de kleine nog steeds in stuit ligt, ze kon het niet helemaal goed voelen, want me buik was keihard en het voelen deed deze keer ook zeer (niet prettig dus). Ik voel de kleine altijd in het midden of onderin en aan de hand hiervan was het vrijwel zeker dat de kleine nog steeds in stuit lag. Hartslagje was goed.
Ik word nu doorverwezen voor een liggings-echo (morgenvroeg bellen voor een afspraak en die moet ik voor volgende week woensdag dan, want dan moet ik alweer voor controle komen).
VK zei dat de kans nu wel minimum wordt dat het nog uit zichzelf draait. Ik weet niet of ze nog handmatig willen proberen met draaien, maar daar zie ik wel tegenop, ook omdat me buik nu vaker zeer doet en hard is en zag laatst op tv ook een poging tot draaien (die mevr. vond het niet prettig). Ik geloof dat je er een keuze in hebt en dan sla ik dat liever over. Heb tot nu toe mijn zwangerschap niet echt prettig ervaren, wil er niet nog meer bij, hooguit een keizersnee....

Maar nog 4 weekjes (uiterlijk dus 6) en daar verheug ik me op: de komst van de kleine...

Met de griep gaat alles de goede kant weer op, maar blijf nog wel rustig aan doen.

Moots en Ezzi welkom hier en gefeliciteerd met jullie zwangerschap

&lt; iedereen gaat dood - maar niet iedereen leeft &gt;
pi_14584451
Mijn zus is eindelijk doordrongen van de ernst geloof ik. Ze heeft zoals beloofd haar gyn gebeld, die heeft gezegd dat ze niet meer mag boodschappen doen, schoonmaken etc. en zoveel mogelijk moet gaan liggen. Dat er geen waarschuwingen meer komen van haar lichaam, dus dat het nu echt aan haar is. Mijn moeder heeft haar nog streng toegesproken en ik heb ook duidelijk gemaakt dat het nu niet om haar gaat (en dat we allemaal heus weten dat zíj wel kan bikkelen), maar om haar kinderen en ze was heel deemoedig en ook wel geschrokken. Geloof dat ze het nu dus wel echt rustig aan gaat doen. Ze krijgt ook hulp van haar schoonfamilie, mijn moeder gaat er over een maand heen en dan ikke, dus ik ben nu wat geruster.

Lewis, veel sterkte met je hubbies oma, wat zal het verdrietig zijn voor hem.

Over de stuiters: in het Slotervaartziekenhuis hebben ze een vroedvrouw die "de keerder van Amsterdam" wordt genoemd. Die is legendarisch om het omdraaien van stuitertjes. Als zij het niet kan, dan is het gewoon hopeloos, gaat hier de mare. Is dat niet nog een poging waard?

mooi he, alles
  woensdag 12 november 2003 @ 17:50:39 #43
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_14584713
Moots, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik herken al die termen (verbaasd, overdonderd, gelukkig) wel. En nu ik 19 weken ben vind ik het soms nog heel onwerkelijk.

Ezzi, ook van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Wij gaan een beetje gelijk op. Ik ben op 7 april uitgerekend. Stiekem hoop ik dat het een paar daagjes eerder komt, want 04-04-04 vind ik wel een mooie datum.

Ik denk dat ik vanaf vorige week de kleine af en toe voel. Het is vooral 's avonds als ik op de bank zit. Ik voel dan iets in mijn buik en als ik dan mijn hand op m'n buik leg dan voel ik een heel licht schopje.

Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_14585440
Lewis: Inderdaad ook niet leuk voor de ouders. (Mn schoonzus en zwager ipv oom en tante, die zijn van mn andere nichtje..hihi..ingewikkeld he ) Ze is wel weer thuis en heeft weer andere voeding en weer andere (zwaardere) medicijnen. Zwaardere medicijnen mag ze niet volgens de dokter, omdat het anders slecht voor haar hartspier en zenuwstelsel is.

Jij veel sterkte! Al die onzekerheden zijn echt niet leuk en ook niet goed voor je nu de uitgerekende datum zo dichtbij komt!

Ezzi en Moots: gefeliciteerd!

De rest: en hallootjes!

*gaat weer verder met lurken*

Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_14585811
oeioeioei Lewis, dat klinkt allemaal niet te best! Heel veel sterkte met alles.
Yfke....kerehh!!!! Wel jammer zeg, die stuit: betekent dat ook een keizersnede?

Phil: goed dat te horen van je zus, ook al was de hele zwangerschap een cadeautje ...het is niet te verteren als er nu iets mis gaat!! Hopelijk kan ze nu haar rust vinden.

Ik merkte wel met lopen vandaag dat ik voor het eerst een ganzepas had...en een bandenpijn!! uitgebreid lopen met de hond wordt toch wel waggelen...Ik merk nu al dat ik dit niet ga volhouden tot het einde van de zwangerschap: zou fietsen beter gaan...?? Ook al gaat bukken straks ook niet meer en mijn schoenen..*wandelen op sloffen*

Wie voelde nu al wat schoppen? Was jij dat LadyS? (antw: nee trien, Jambo!!! maar dan nog: ) Hoeveel weken ben je nu? Spannend he?

DANYEL EN THIJS
  woensdag 12 november 2003 @ 18:49:43 #46
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_14586005
quote:
Op woensdag 12 november 2003 17:41 schreef phileine het volgende:
Over de stuiters: in het Slotervaartziekenhuis hebben ze een vroedvrouw die "de keerder van Amsterdam" wordt genoemd. Die is legendarisch om het omdraaien van stuitertjes. Als zij het niet kan, dan is het gewoon hopeloos, gaat hier de mare. Is dat niet nog een poging waard?
Woon niet echt in de buurt van het slotervaartziekenhuis, helaas
pi_14586041
* Steve-O krijgt over 6 weken een broertje
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  woensdag 12 november 2003 @ 18:54:22 #48
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_14586103
quote:
Op woensdag 12 november 2003 18:41 schreef Catootje het volgende:
Yfke....kerehh!!!! Wel jammer zeg, die stuit: betekent dat ook een keizersnede?
Hoeft niet een keizersnee te betekenen, hangt af van een aantal zaken. Ze kunnen nog proberen handmatig te draaien (mits de placenta niet aan de voorkant ligt of je een myoom hebt), mijn placenta ligt voor en ik had mogelijk een myoompje onderin de baarmoeder (vleesboompje).
Aan de hand van een echo, scan kunnen ze kijken of je nog een vaginale bevalling kan, hangt er ook van af wat voor stuitligging de kleine heeft (wordt bepaald door de echo), 50% van de nog vaginale bevallingen gaat alsnog richting ok. En er zitten aan beide de voor- en nadelen......

Mijn vriend is ook een stuiter, hij is geboren via een vaginale bevalling, me schoonma zegt steeds: zo wil ik er wel 10. Was haar heel erg meegevallen.

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 november 2003 @ 19:34:42 #49
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_14586982
quote:
Op woensdag 12 november 2003 18:50 schreef Steve-O het volgende:
* Steve-O krijgt over 6 weken een broertje
Ben je inmiddels al een beetje aan het idee gewend?

Mootz en Ezzi: gefeliciteerd! Wat leuk weer zoveel nieuwe zwangeren erbij de laatste tijd!

Lewis, sterkte voor jou en je man

Spindizzy: geweldig nieuws!

Belana, jij schiet ook al op hè? En Toot ook

Yfke, wat vervelend, een stuitliggertje. Wie weet draait de kleine nog, ik duim voor je

Phil, prettig idee dat het toch een beetje doordringt tot je zus, dat ze rustig aan moet doen. Stelt je toch een beetje gerust hè?

Clauwhee, gelukkig gaat het met je nichtje weer wat beter. Hopelijk knapt ze snel op met die nieuwe medicijnen.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_14588697
quote:
Op woensdag 12 november 2003 14:13 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Daarin sta je niet alleen.

LadyS

* LadyS is in staat om er nog eentje te doen of 2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')