abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator dinsdag 11 november 2003 @ 14:01:14 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14552312
Vervolg van Zwangerschap en geboorte deeltje 14 alweer!!!!

A.s. papa's en mama's:

31 oktober 2003:SheDeviltje. We wachten nog even op bericht
12 december 2003: Yfke
12 december 2003: Lewis.de.boxer
12 januari 2004: 70four (papa)
27 januari 2004: Belana & Kbot2000
22 februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* *1 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
5 april 2004: ezzi
7 april 2004: Jambo
17 april 2004: MikMau
14 mei 2004 : Noukie
25 mei 2004: Psyche2003 (papa)
26 juni 2004: poemojn
30 juni 2004: Berkery (papa)
2 juli 2004: Xeliana
* * 5 juli 2004: pluisje en rickmans
13 juli 2004: LadyS
15 juli 2004: Loena-tik
16 juli 2004: Moots

* * * vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's

De perssmilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/push.gif
De emo-smilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/emo-smilie

[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 20-11-2003 22:11]

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 11 november 2003 @ 14:05:37 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_14552440
Pluisje, ik heb ook gebloed de eerste paar weken. Meestal niet veel, maar één keer echt een maandverband vol. Ik was er dus van overtuigd dat het mis was, maar bij de echo die ik 3 weken later had bleek alles gewoon goed te zijn.
Toen het bij mij daarentegen wel mis ging had ik helemaal geen bloedverlies gehad tot de daadwerkelijke miskraam (er zaten 4 weken tussen het constateren dat er geen hartje klopte en de miskraam). Je kunt er dus geen peil op trekken. Veel sterkte in ieder geval, want het is niet echt onbezorgd zwanger zijn, zo .

Phileine, ik heb geen idee hoe je je zus zou moeten aanpakken. Ik hoop toch dat ze zelf snel tot inzicht komt. Misschien is dit alleen haar eerste reactie en gaat ze het snel rustiger aan doen.

Verder hier geen nieuws, wel veel harde buiken. Ik ben dan ook druk bezig met de laatste dingetjes regelen. Ik ben nu alle kleertjes maat 50/56 aan het wassen en ik ben bezig de maxi-cosi en de wieg en de kinderwagen weer helemaal schoon en netjes te krijgen.
Zowel de wasmachine, stofzuiger als stoomapparaat maken overuren. Ik heb de laatste tijd toch al zo'n schoonmaakmanie. Ik wil absoluut dat het huis netjes is en alle was weggewerkt voor de geboorte.
Opruimen gebeurt dan nu ook vrij rigoreus, er gaat een hoop naar het groot vuil. Ik heb overal lijstjes liggen van wat er nog moet gebeuren. Eigenlijk vrij irritant, maar ik kan het gewoon niet laten. De vorige keer had ik dat niet zo erg.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 11 november 2003 @ 14:55:48 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_14554039
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 14:05 schreef livelink het volgende:
De vorige keer had ik dat niet zo erg.
Zou dat niet komen omdat je nu precies weet wanneer het zal zijn? De vorige keer was het natuurlij kspannend van wanneer komt het kindje...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 11 november 2003 @ 15:15:00 #4
37150 livelink
pi_14554617
Ja, dat zou inderdaad best wel kunnen. Ik ben nu echt naar een datum toe aan het werken. Bovendien weet ik nu zeker dat ik dan vervolgens 4 dagen niet thuis ben en dat er dan alweer een stapel wasgoed ligt en het een puinhoop zal zijn, dus vantevoren wil ik het in ieder geval zo netjes mogelijk hebben.
pi_14554954
Is toch alleen maar fijn?? Dan kom je thuis in een heerlijk schoon huis!
(Vind ik altijd zo fijn, ga ik voor m'n werk 's ochtends vroeg m'n hele hut schoonschrobben van boven tot onder. Dan ben ik wel kapot als ik naar m'n werk ga, maaar heb een heerlijk schoon huis waar ik in thuiskom 's avonds )
  dinsdag 11 november 2003 @ 15:34:10 #6
24188 Belana
kloon van belana
pi_14555161
Ik wou dat ik maar eens zin en puf had om te gaan schoonmaken....
Ik kan uberhaupt niet zoveel, maar ik ben ook extreem lui tijdens deze zwangerschap hoor, al het slechte is in me naar boven gekomen...
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 11 november 2003 @ 16:00:59 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14555915
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 15:15 schreef livelink het volgende:
en dat er dan alweer een stapel wasgoed ligt
[irrie-feminist-mode] Heb hubbie iets aan ze handjes, of ken-ie de wasmasjien gewoon niet vinden?[/uit]

Ik bedoel, een wasje in de machine is zo gebeurd hoor, en ik neem aan dat hij niet die 4 dagen full-time bij jou in het ziekenhuis gaat bivakkeren.

pi_14556700
Pluisje, jij sterkte maar in ieder geval goed nieuws tot nu toe. Hopen maar dat de rest van je zwangerschap ook goed gaat.

Phileine, wat spuuglokje al zei zo zou ik het ook brengen denk ik. Laat haar de ernst zien dat als het mis gaat omdat ze zelf te ver is gegaan ze uiteindelijk het wel op haar geweten heeft dat ze een miskraam zou krijgen. En kun je daar mee leven. Misschien ben ik dan wel een kreng maar je zou er zelf toch niet aan moeten denken dat het met jouw gebeurt omdat je moedwillig te ver bent gegaan. Ik hoop dat ze na haar telefoontje van de gyn echt wat meer sense ziet, want het is toch heel wat om een tweeling te dragen in plaats van gewoon 1 baby en helemaal nadat je net pas een baby hebt gebaard.
Ik kan me trouwens ook wel voorstellen dat ze het zat is, zelf wil ik nu ook wel dat kindje in mijn armen en dat mijn lichaam weer normaal wordt. Ja als je meteen daarna weer zwanger bent en dan ook nog van een tweeling, poeh dat valt nou niet bepaald mee.

Livelink, ikzelf heb al mijn gordijnen, lamellen, bankkussen slopen en eigenlijk alles wat van stof is gewassen. Voor mijn gevoel is nu alles schoon en voor mijzelf ook lekker opgeruimd. Oh ja en alle ramen zijn ook van binnen gelapt. Verders valt er weinig uit te mesten bij mij want we wonen er nog maar 2.5 jaar in dat huis en hebben in die tussen tijd veel kamers onder handen genomen. Dus alles is nu netjes.

Zelf ben ik ook wel lui maar kon het toch niet laten om dit allemaal te doen. En nu het allemaal klaar is ben ik zelf ook opgeruimd in mijn hoofd. Dus ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor

Ik ben nog wel gaan werken deze week. Toch maar gedaan, maar ik ben echt moe nu. Morgen vrij en dan maar zien wat ik met de rest van de week doe.

dinsdag 11 november 2003 @ 16:59:28 #9
37150 livelink
pi_14557668
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 16:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

[irrie-feminist-mode] Heb hubbie iets aan ze handjes, of ken-ie de wasmasjien gewoon niet vinden?[/uit]

Ik bedoel, een wasje in de machine is zo gebeurd hoor, en ik neem aan dat hij niet die 4 dagen full-time bij jou in het ziekenhuis gaat bivakkeren.

Van de vorige keer weet ik dat er vrij veel op hem af kwam in die 4 dagen. Veel telefoontjes en de bezoekuren was hij in ieder geval wel bij mij in het ziekenhuis. Hij heeft die dagen ook de verzorging van Katja helemaal. De rest van het huis zal hij wel min of meer bijhouden op mijn verzoek, maar de was mag hij van mij laten liggen. Mijn vriend draagt behoorlijk zijn steentje bij in het huishouden en de verzorging van Katja, dus wat dat betreft heb ik gelukkig helemaal niks te klagen.
Het zijn gewoon de hormonen die mij op het moment erge parten spelen en ik ben nogal zeikerig met wassen. Hij woonde alleen toen ik hem leerde kennen en het is ook zijn wasmachine en droger, dus hij weet wel hoe hij ze moet gebruiken.
  dinsdag 11 november 2003 @ 17:11:15 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14557982
Sorry, sorry, ik betrapte met net in een ander topic ook al op zwaar feminisme.
En daarbij moet ik niet zo snel blaten, want ik had niet aan Katja gedacht enz. enz. En jij breng natuurlijk wat was mee uit het ziekenhuis.

Laat maar, let maar niet op mij. Misschien het de 'single' hormonen die bij mij opspelen.

dinsdag 11 november 2003 @ 17:23:06 #11
37150 livelink
pi_14558346
Hindert niet hoor, Brighteyes. Je hoeft je echt niet te verontschuldigen. Als je gelijk had gehad, had ik dat ook volmondig toegegeven. Ik liep vanmiddag ook wel een beetje te zeuren, vond ik zelf. Ik geef gewoon lekker de hormonen de schuld. En gelukkig heeft Lewis dezelfde schoonmaakneigingen gehad, lees ik.
  dinsdag 11 november 2003 @ 17:33:39 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14558653
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 17:23 schreef livelink het volgende:
Hindert niet hoor, Brighteyes. Je hoeft je echt niet te verontschuldigen. Als je gelijk had gehad, had ik dat ook volmondig toegegeven. Ik liep vanmiddag ook wel een beetje te zeuren, vond ik zelf. Ik geef gewoon lekker de hormonen de schuld. En gelukkig heeft Lewis dezelfde schoonmaakneigingen gehad, lees ik.
Stiekem ben ik gewoon jaloers op je schoonmaakwoede. Je moest eens bij mij komen kijken. Daar dwarrelen de kattenhaar vlokken dwarrelen vrolijk in het rond en ik ben als de dood dat de makelaar belt voor een bezichtiging.
pi_14560000
Ik had net op mijn werk wat bloed op het WC-papier toen ik naar de WC ging. Net als Pluisje ben ik 6,5 week nu.
Ben me echt rotgeschrokken zeg!!!!!!! Eerste gedachte was toch O NEE een tweede miskraam.....

Toen ik net thuis kwam gelijk weer gecheckt, gelukkig geen bloed meer..... Toen het misging bleef het geloof ik wel bloeden.

Wel bemoedigend om te lezen dat er meer ervaringen zijn met bloedverlies terwijl het uiteindelijk gewoon goed is gegaan. Helpt wel om positief te blijven.

Ik las ook ergens over mogelijke innestelingsbloeding, maar dat is toch veel eerder in de zwangerschap?

dinsdag 11 november 2003 @ 18:43:41 #14
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14560255
Xeliana....lotgenootje...

Ik weet hoe rot je je voelt meid, maar lees even wat al die lieve mensen ( ) vandaag tegen mij hebben gezegd.
De bezorgdheid voor meer bloed gaat denk ik niet meer weg, maar probeer je er bij neer te leggen dat het kan gebeuren, en niet direct het ergste hoeft te betekenen.
T is echt een rotsituatie

Ik ga het heel stoer proberen uit te zingen tot de 25e, dan staat mijn afspraak bij de VK. Als het bloeden niet erger wordt, en steeds vanzelf ophoudt, is er toch eigenlijk nog geen sprake van een miskraam, en zal zij, als ik eerder langskom, ook alleen maar kunnen zeggen dat ik af moet wachten. De 25e kan Rick ook gewoon mee, en dat vind ik ook wel een fijn idee, en tot die tijd gaan we er gewoon van uit dat het goed gaat, met in ons achterhoofd de gedachte dat het ook wel eens mis zou kunnen gaan.

Maar dat zeg ik dus nu heel stoer, het kan zijn dat ik hier morgenochtend heel anders over denk als ik weer bloed aantref....

dinsdag 11 november 2003 @ 19:25:05 #15
24188 Belana
kloon van belana
pi_14561193
Pluisje en Xeliana, sterkte meiden. Ik weet niet hoe het is, ik heb er geen last van gehad, maar ik kan het me wel heel goed voorstellen. Ik hoop en duim voor jullie dat alles goed is. Het kunnen echt gewoon innestelingsbloedingen zijn hoor Xeliana.
voor jullie allebei
stormy waters...
sailin'
pi_14561248
Thanx Pluisje...
We gaan dapper door!!!

Heb al de reacties op jou gelezen, doet zeker goed! Ook prettig om het hier even van me af te kunnen schrijven. Mijn hartslag is inmiddels wel weer naar een normaal tempo gedaald.

Het enige is dat naar de WC gaan nog nooit zo spannend is geweest....
Maar goed, ik probeer in mijn oren te knopen dat bloedverlies niet meteen het ergste betekent!

Ik heb 8-12 de eerste afspraak bij de VK. Nog wel even wachten dus.

pi_14561409
Dank voor de steun Belana
Ik teken voor die innestelingsbloeding.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 november 2003 @ 19:34:33 #18
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_14561461
Meiden, van mij ook een dikke knuffel en we gaan gewoon denken dat het een innestelingsbloeding was
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_14571202
Hoe is het nu Pluisje en Xeliana? Nog bloedverlies gehad? Beetje kunnen slapen ondanks de schrik?
pi_14571253
Nog geen bloedverlies vandaag, hooguit wat bruinige afscheiding.
Slapen ging op zich wel, was echt doodop van gisteren, maar wel vaak wakker, en dan voelde ik meteen of mijn pyjamabroek nog droog was

Ik voel me nog steeds megazwanger (zeg, hoe lang blijven die borsten nog doorgroeien? ) en daar hou ik me maar aan vast

woensdag 12 november 2003 @ 09:19:39 #21
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_14571301
Alle kersverse mama's en papa's nog gefeliciteerd
Luck, da's echt een puckie

Pluisje die borsten groeien voorlopig nog wel ff door
Verder iedereen die een knuf kan gebruiken.. *KNUF*

*terug naar megalurkstand*

Fok!hokker... en NietKlieker.
pi_14572253
Ik had me aanvankelijk willen melden in het "Tweede streepjes"-topic, maar....sinds zaterdag is dat dus niet meer de bedoeling!!!

Zo rond 16 juli 2004 mogen Moots en hub hun kleine verwelkomen!

Confusion is a state of mind
  woensdag 12 november 2003 @ 10:18:51 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14572317
He, wat leuk! Weer een nieuwe baby/zwangere erbij!
Welkom.

(Karin, volgens mij moet je Loena er ook nog bij zetten in het lijstje hierboven. 15 juli was het volgens mij.)

woensdag 12 november 2003 @ 10:22:16 #24
24188 Belana
kloon van belana
pi_14572368
Moots, gefeliciteerd! Welkom hier!
stormy waters...
sailin'
pi_14572437
Leuk Moots, gefeliciteerd!

Mijn uitgerekende datum is trouwens volgens de draaischijf van Moeders voor Moeders 5 juli, die mag daar dus voorlopig wel in veranderd worden

woensdag 12 november 2003 @ 10:26:14 #26
26444 ezzi
mama van ilse
pi_14572466
Ik wil eigenlijk ook wel op het lijstje. Ik lurk hier al een hele tijd, maar durf steeds niet van me te laten horen.
Ik ben 5 april uitgerekend van m'n eerste kindje. Ik lees hier al vanaf het begin mee...
  woensdag 12 november 2003 @ 10:27:40 #27
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14572497
Nationale ontlurkdag vandaag

Gefeliciteerd meiden...

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14572690
quote:
Op woensdag 12 november 2003 10:27 schreef Spindizzy het volgende:
Nationale ontlurkdag vandaag

Gefeliciteerd meiden...

Wat die hormonen al niet met je doen........
pi_14572958
woeiiii!! Wat leuk, weer verse aanwinsten! Gefeli dames! en de licht-bloedende dametjes: Niet meer doen he!! Wij zijn namelijk bezig met een fijne-zwangerschaps-flow!! (mijn borsten na 25 weken zwangerschap: drie maten gegroeid...)

Hoe is het trouwens met de laatste loodjes van bepaalde meiden hier? Oei, ik ben er al helemaal klaar voor: jullie mogen bevallen! ZO gek: mijn zwangerschap gaat snel: die van jullie langzaam. Zelfs die van ET en Gaoxing: jullie zijn helemaal niet ver, terwijl ik....

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_14573415
quote:
Op woensdag 12 november 2003 10:47 schreef Catootje het volgende:
(mijn borsten na 25 weken zwangerschap: drie maten gegroeid...)
Mijn zus gaat me volgende week meeslepen naar de Prenatal voor zwangerschapsbeha's

Catoot, ik vind alle zwangerschappen hier zo snel gaan! Het lijkt echt de dag van gisteren dat jij en ET aangaven zwanger te zijn, sterker nog, het lijkt nog zo kort geleden dat Lois meldde dat ze zwanger was....en nu is Iris er al!!
Ik hoop van harte dat mijne straks ook zo snel gaat....heb nu al het idee dat ik weeeeeeeken bezig ben, terwijl ik het net anderhalve week weet

pi_14575715
Het gaat voor mijn gevoel ook zo in fases, zo'n zwangerschap: van de paar dagen naar drie maanden duurt een eeuwigheid..dan ineens ben je zomaar 20 weken zwanger en dus op de helft. Nah, schiet al op denk je: maar nee, daarna duurt het ook weer vrij lang vind ik. Nu gaat het ineens weer hard, omdat de buik ineens BUIK wordt en ik daar last van heb. Maar van 20 weken naar 23 weken vergat ik soms dat ik zwanger was. Als Gertje dan schopte dacht ik : o ja! ...ik moet eerlijk zeggen dat negen maanden mij nu te kort lijken..
DANYEL EN THIJS
  woensdag 12 november 2003 @ 12:57:56 #32
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14576191
Vandaag lag er een brief van Ministerie van Justitie op de mat waarin staat dat onze gegevens zijn doorgestuurd naar de Raad v/d Kinderbescherming en dat die binnenkort contact met ons opnemen wegens het gezinsonderzoek. Nieuws van nix natuurlijk maar ze zijn ons in ieder geval niet vergeten

Deze week achter de vergunninghouders aan om na te vragen hoe de stand van zaken is rond adoptie uit Haiti.

pi_14576280
quote:
Op woensdag 12 november 2003 12:57 schreef Spindizzy het volgende:
Vandaag lag er een brief van Ministerie van Justitie op de mat waarin staat dat onze gegevens zijn doorgestuurd naar de Raad v/d Kinderbescherming en dat die binnenkort contact met ons opnemen wegens het gezinsonderzoek. Nieuws van nix natuurlijk maar ze zijn ons in ieder geval niet vergeten

Deze week achter de vergunninghouders aan om na te vragen hoe de stand van zaken is rond adoptie uit Haiti.

joehoe!!! Elke brief of telefoontje of wat ook lijkt wel een stapje dichterbij...ben wel benieuwd hoor, hebben we straks in het fototopic allemaal leuke gekleurde kindjes erbij!!! (want we zijn over het gemiddeld wel erg blank he? Kom op, we maken er een paar kleurtjes bij...wie kan ons daarmee helpen? Moet anders Brighteyes ook maar niet leuk adopteren? En volgens mij kan Little Angel ons ook een kleurtje verschaffen..gogogo!)
DANYEL EN THIJS
  woensdag 12 november 2003 @ 13:03:48 #34
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14576364
De kindjes die jullie maken zijn zo leuk dat ik de mijne uit het buitenland moet halen om daar nog tegenop te kunnen
  woensdag 12 november 2003 @ 13:18:47 #35
24188 Belana
kloon van belana
pi_14576747
quote:
Op woensdag 12 november 2003 10:26 schreef ezzi het volgende:
Ik wil eigenlijk ook wel op het lijstje. Ik lurk hier al een hele tijd, maar durf steeds niet van me te laten horen.
Ik ben 5 april uitgerekend van m'n eerste kindje. Ik lees hier al vanaf het begin mee...
Ezzi! Gefeliciteerd ook! En geloof me, het is best prettig om hier je ei kwijt te kunnen af en toe, ik heb er al veel aan gehad!

En Spindizzy...ieder beetje nieuws dat goed nieuws is, is leuk om te horen!

mmmm...borsten....van een D70/75 naar een ruime D80 gegroeid en geloof me, das meer dan je denkt.... ik ben een en al tiet en buik tegenwoordig!
Ik vond/vind het ook allemaal maar lang duren en tegelijk veel te snel gaan inmiddels nog maar 2,5 maand, zo'n 11 weken nog...en dan komt die bevalling ineens dichtbij hoor!
(Ben me trouwens erg positief aan het opstellen en veel aan het lezen om me voor te bereiden. Het blijft eng, maar aan de andere kant heb ik wel veel zin om die kleine in mijn armen te houden en dat is het wel waard denk ik dan ook maar weer)

[Dit bericht is gewijzigd door Belana op 12-11-2003 13:24]

stormy waters...
sailin'
pi_14577395
Moots gefeliciteerd! Is het zo snel gegaan dat je niet meer in het tweede streepjestopic kon reageren?

ezzi ook gefeliciteerd! Het is hier niet eng hoor, gewoon lekker vaak wat van je laten horen!

(Brighteyes goed dat je het zegt, ze stond er inderdaad nog niet bij)

Spindizzy goed nieuws! Je zit dus lekker in de molen.

quote:
Op woensdag 12 november 2003 12:41 schreef Catootje het volgende:
ik moet eerlijk zeggen dat negen maanden mij nu te kort lijken..
je bent het heus vanzelf zat hoor aan het eind. Dat is zo goed geregeld door moeder natuur, op een gegeven moment ben je het zo zat dat je er zelfs een bevalling voor over hebt om maar van die buik verlost te zijn. Tenminste ik vond dat geschop allemaal erg leuk maar dat extra gewicht.... ik was een kwartier bezig om mijn schoenen aan te trekken en dat was ik zo zat.
  woensdag 12 november 2003 @ 13:51:48 #37
37150 livelink
pi_14577512
Alle nieuwe zwangeren, welkom hier.

Ik heb vanochtend mijn laatste controle gehad in het ziekenhuis en wat heb ik me weer lopen ergeren . Ik had een afspraak om 09.55 en was uiteindelijk om 11.00 aan de beurt.

De gynaecoloog bij wie ik kwam was stomverbaasd dat ik zwanger was, want het was helemaal geen zwangerenspreekuur vandaag, maar fertiliteitsspreekuur. Nu bleek dat er morgen een gynaecologencongres is, waardoor mijn laatste controle noodgedwongen alleen maar vandaag kon. Die gynaecoloog dus snel een verpleegster opgetrommeld om mijn bloeddruk te meten en ging vervolgens even heel snel naar het hartje luisteren. Binnen 5 minuten stond ik weer buiten. Had ik daar een uur voor moeten wachten.

Ik hoop dat ik na deze bevalling echt weer een hele tijd niks meer met ziekenhuizen in aanraking hoef te komen. Het verschil met de controles bij de vk is echt zo groot.

pi_14578023
quote:
Op woensdag 12 november 2003 13:45 schreef Karin het volgende:
Moots gefeliciteerd! Is het zo snel gegaan dat je niet meer in het tweede streepjestopic kon reageren?
- knip -
Het ging inderdaad sneller dan verwacht. We hebben eind augustus besloten de pil te laten voor wat 't is en héééél hard ons best te gaan doen (wat 'n opgave ).
Inmiddels twee maandjes later is het al zover. Je wil niet weten hoe dankbaar en blij en verbaasd en overdonderd en gelukkig en........nou ja, eigenlijk alles we waren, toen er zo'n mooi plusje in beeld kwam!! Ik weet uit zowel mijn nabije omgeving als van Fok! dat 't niet iedereen op deze manier gegund is. Heb daarom ook nog best wel wat moeite alles te geloven (heb inmiddels al weer 'n keer hertest........voor de zekerheid ).
  woensdag 12 november 2003 @ 14:13:44 #39
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14578073
quote:
Op woensdag 12 november 2003 14:11 schreef Moots het volgende:
(heb inmiddels al weer 'n keer hertest........voor de zekerheid ).
Daarin sta je niet alleen.

LadyS

pi_14582998
Van Harte Gefeliciteerd voor de nieuwe zwangeren onder ons. Gewoon veel melden en dan kom je er vanzelf helemaal in. Heb ik ook gedaan, en je krijgt al zoveel info mee voordat je je kindje krijgt dat is echt heel erg leuk en ook goed natuurlijk.

Clauwhee, wat vervelend joh van je nichtje dat ze weer naar het ziekenhuis moest. Als ze er nou maar wat aan kunnen doen zeg, natuurlijk ook vreselijk voor je oom en tante. Die zullen zich wel heel erg ongerust maken. Nou geef dat kind een dikke zoen van me en knuf. Misschien dat het helpt

Lies, dat was een kleine update, maar goed ik wacht gewoon verder tot je weer tijd hebt. Het is natuurlijk ook wel heel druk in een keer met zo'n kleine.

Grijs, hoe is't met jouw en judith?

Zo nu ikke weer, nou ik ben moe en moe. Catootje, 9 maanden is echt genoeg hoor. Ik dacht ook zo rond die tijd van 23 tot 26 weken van goh het is toch best makkelijk nog allemaal. Wacht maar tot je de 30 weken passeert, dan praat je wel anders
Ik kan bijvoorbeeld al een hele tijd niet meer mijn veters strikken, dus ging ik vanmiddag de deur uit met losse schoenen En bukken, no way. Enzovoorts..... Oh ja gisteravond kregen we een telefoontje van mijn schoonmoeder dat hubby's oma in het ziekenhuis ligt en niet lang meer te leven heeft. Ze zijn er dus tot 3 uur s'nachts bij geweest, maar als haar hart stopt dan doen ze ook niks meer. Dus de spanning is hier momenteel wel weer behoorlijk hoog. Daar komt ook nog eens bij dat hubby morgen een meeting heeft met de rest van de afdeling op het werk om te horen wat de toekomst gaat brengen voor hun. En dat is niet veel soeps, want er gaat een groot gedeelte naar india, omdat het daar goedkoper is allemaal. Dus er komen er straks heel wat op straat te staan. Dus al met al, kan het er allemaal wel bij, straks beval ik nog op van de spanningen. We gaan vanavond naar zijn Oma, dat zal wel de laatste keer zijn dat we haar levend zien, maar goed ik hou me eigen taai en probeer er zoveel mogelijk voor hem te zijn, want die arme jongen is echt even in zak en as. Zo alweer een mega verhaal van mij.

[Dit bericht is gewijzigd door Lewis.de.boxer op 12-11-2003 17:08]

woensdag 12 november 2003 @ 17:14:04 #41
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_14583802
Stuitligging.

Vanmiddag controle gehad, bloeddruk was 130/80, urine was goed. De VK dacht dat de kleine nog steeds in stuit ligt, ze kon het niet helemaal goed voelen, want me buik was keihard en het voelen deed deze keer ook zeer (niet prettig dus). Ik voel de kleine altijd in het midden of onderin en aan de hand hiervan was het vrijwel zeker dat de kleine nog steeds in stuit lag. Hartslagje was goed.
Ik word nu doorverwezen voor een liggings-echo (morgenvroeg bellen voor een afspraak en die moet ik voor volgende week woensdag dan, want dan moet ik alweer voor controle komen).
VK zei dat de kans nu wel minimum wordt dat het nog uit zichzelf draait. Ik weet niet of ze nog handmatig willen proberen met draaien, maar daar zie ik wel tegenop, ook omdat me buik nu vaker zeer doet en hard is en zag laatst op tv ook een poging tot draaien (die mevr. vond het niet prettig). Ik geloof dat je er een keuze in hebt en dan sla ik dat liever over. Heb tot nu toe mijn zwangerschap niet echt prettig ervaren, wil er niet nog meer bij, hooguit een keizersnee....

Maar nog 4 weekjes (uiterlijk dus 6) en daar verheug ik me op: de komst van de kleine...

Met de griep gaat alles de goede kant weer op, maar blijf nog wel rustig aan doen.

Moots en Ezzi welkom hier en gefeliciteerd met jullie zwangerschap

&lt; iedereen gaat dood - maar niet iedereen leeft &gt;
pi_14584451
Mijn zus is eindelijk doordrongen van de ernst geloof ik. Ze heeft zoals beloofd haar gyn gebeld, die heeft gezegd dat ze niet meer mag boodschappen doen, schoonmaken etc. en zoveel mogelijk moet gaan liggen. Dat er geen waarschuwingen meer komen van haar lichaam, dus dat het nu echt aan haar is. Mijn moeder heeft haar nog streng toegesproken en ik heb ook duidelijk gemaakt dat het nu niet om haar gaat (en dat we allemaal heus weten dat zíj wel kan bikkelen), maar om haar kinderen en ze was heel deemoedig en ook wel geschrokken. Geloof dat ze het nu dus wel echt rustig aan gaat doen. Ze krijgt ook hulp van haar schoonfamilie, mijn moeder gaat er over een maand heen en dan ikke, dus ik ben nu wat geruster.

Lewis, veel sterkte met je hubbies oma, wat zal het verdrietig zijn voor hem.

Over de stuiters: in het Slotervaartziekenhuis hebben ze een vroedvrouw die "de keerder van Amsterdam" wordt genoemd. Die is legendarisch om het omdraaien van stuitertjes. Als zij het niet kan, dan is het gewoon hopeloos, gaat hier de mare. Is dat niet nog een poging waard?

mooi he, alles
  woensdag 12 november 2003 @ 17:50:39 #43
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_14584713
Moots, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik herken al die termen (verbaasd, overdonderd, gelukkig) wel. En nu ik 19 weken ben vind ik het soms nog heel onwerkelijk.

Ezzi, ook van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Wij gaan een beetje gelijk op. Ik ben op 7 april uitgerekend. Stiekem hoop ik dat het een paar daagjes eerder komt, want 04-04-04 vind ik wel een mooie datum.

Ik denk dat ik vanaf vorige week de kleine af en toe voel. Het is vooral 's avonds als ik op de bank zit. Ik voel dan iets in mijn buik en als ik dan mijn hand op m'n buik leg dan voel ik een heel licht schopje.

Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_14585440
Lewis: Inderdaad ook niet leuk voor de ouders. (Mn schoonzus en zwager ipv oom en tante, die zijn van mn andere nichtje..hihi..ingewikkeld he ) Ze is wel weer thuis en heeft weer andere voeding en weer andere (zwaardere) medicijnen. Zwaardere medicijnen mag ze niet volgens de dokter, omdat het anders slecht voor haar hartspier en zenuwstelsel is.

Jij veel sterkte! Al die onzekerheden zijn echt niet leuk en ook niet goed voor je nu de uitgerekende datum zo dichtbij komt!

Ezzi en Moots: gefeliciteerd!

De rest: en hallootjes!

*gaat weer verder met lurken*

Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_14585811
oeioeioei Lewis, dat klinkt allemaal niet te best! Heel veel sterkte met alles.
Yfke....kerehh!!!! Wel jammer zeg, die stuit: betekent dat ook een keizersnede?

Phil: goed dat te horen van je zus, ook al was de hele zwangerschap een cadeautje ...het is niet te verteren als er nu iets mis gaat!! Hopelijk kan ze nu haar rust vinden.

Ik merkte wel met lopen vandaag dat ik voor het eerst een ganzepas had...en een bandenpijn!! uitgebreid lopen met de hond wordt toch wel waggelen...Ik merk nu al dat ik dit niet ga volhouden tot het einde van de zwangerschap: zou fietsen beter gaan...?? Ook al gaat bukken straks ook niet meer en mijn schoenen..*wandelen op sloffen*

Wie voelde nu al wat schoppen? Was jij dat LadyS? (antw: nee trien, Jambo!!! maar dan nog: ) Hoeveel weken ben je nu? Spannend he?

DANYEL EN THIJS
  woensdag 12 november 2003 @ 18:49:43 #46
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_14586005
quote:
Op woensdag 12 november 2003 17:41 schreef phileine het volgende:
Over de stuiters: in het Slotervaartziekenhuis hebben ze een vroedvrouw die "de keerder van Amsterdam" wordt genoemd. Die is legendarisch om het omdraaien van stuitertjes. Als zij het niet kan, dan is het gewoon hopeloos, gaat hier de mare. Is dat niet nog een poging waard?
Woon niet echt in de buurt van het slotervaartziekenhuis, helaas
pi_14586041
* Steve-O krijgt over 6 weken een broertje
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  woensdag 12 november 2003 @ 18:54:22 #48
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_14586103
quote:
Op woensdag 12 november 2003 18:41 schreef Catootje het volgende:
Yfke....kerehh!!!! Wel jammer zeg, die stuit: betekent dat ook een keizersnede?
Hoeft niet een keizersnee te betekenen, hangt af van een aantal zaken. Ze kunnen nog proberen handmatig te draaien (mits de placenta niet aan de voorkant ligt of je een myoom hebt), mijn placenta ligt voor en ik had mogelijk een myoompje onderin de baarmoeder (vleesboompje).
Aan de hand van een echo, scan kunnen ze kijken of je nog een vaginale bevalling kan, hangt er ook van af wat voor stuitligging de kleine heeft (wordt bepaald door de echo), 50% van de nog vaginale bevallingen gaat alsnog richting ok. En er zitten aan beide de voor- en nadelen......

Mijn vriend is ook een stuiter, hij is geboren via een vaginale bevalling, me schoonma zegt steeds: zo wil ik er wel 10. Was haar heel erg meegevallen.

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 november 2003 @ 19:34:42 #49
13151 crew  Rewimo
pi_14586982
quote:
Op woensdag 12 november 2003 18:50 schreef Steve-O het volgende:
* Steve-O krijgt over 6 weken een broertje
Ben je inmiddels al een beetje aan het idee gewend?

Mootz en Ezzi: gefeliciteerd! Wat leuk weer zoveel nieuwe zwangeren erbij de laatste tijd!

Lewis, sterkte voor jou en je man

Spindizzy: geweldig nieuws!

Belana, jij schiet ook al op hè? En Toot ook

Yfke, wat vervelend, een stuitliggertje. Wie weet draait de kleine nog, ik duim voor je

Phil, prettig idee dat het toch een beetje doordringt tot je zus, dat ze rustig aan moet doen. Stelt je toch een beetje gerust hè?

Clauwhee, gelukkig gaat het met je nichtje weer wat beter. Hopelijk knapt ze snel op met die nieuwe medicijnen.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 12 november 2003 @ 20:42:54 #50
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14588697
quote:
Op woensdag 12 november 2003 14:13 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Daarin sta je niet alleen.

LadyS

* LadyS is in staat om er nog eentje te doen of 2
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_14588799
quote:
Op woensdag 12 november 2003 20:42 schreef LadyS het volgende:

[..]

* LadyS is in staat om er nog eentje te doen of 2

Ik heb er in totaal al 4 gedaan, waarvan 2 van Moeders voor Moeders
  woensdag 12 november 2003 @ 20:52:21 #52
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14588894
quote:
Op woensdag 12 november 2003 20:48 schreef pluisje het volgende:

[..]

Ik heb er in totaal al 4 gedaan, waarvan 2 van Moeders voor Moeders

Ik heb er 3 gedaan
eentje op 5 november.... op de zaterdag erna had ik een clear blue gekocht en die had ik in een of ander eettentje gedaan (geen geduld natuurlijk ) Ik vond dat die te traag reageerde, dus heb ik er meteen nog eentje bij de trekpleister gekocht en die heb ik dan maar thuis gedaan

Maar mijn borsten doen nog behoorlijk pijn, dus voorlopig hoef ik ook al wil ik het eigenlijk wel geen test meer te doen.

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_14597218
Yfke, mijn tweede zoontje lag ook in een stuit en die hebben ze getracht te draaien. Dat is helaas niet gelukt, maar ik moet zeggen dat het draaien me alle 100% meeviel. Ik vond het niet prettig maar zeer deed het ook niet, maar ik had dan ook geen last van me buik, alsin harde buiken ed.

Het was dus niet gelukt en ik ben vaginaal bevallen van Duncan... zonder problemen wel te verstaan.... geef mij er inderdaad nog tien zo... Drie keer persen (kwartiertje...) en hij was er uit en dat zonder dat vreselijk branderige gevoel wat je hebt bij een normale bevalling als het hoofdje staat.
Het enige wat ik een nadeel vond eraan was dat toen de billen er net uit waren de mutsenprutser op me buik ging hangen om de rest van het kind snel eruit te krijgen, want zodra ze in de buitenlucht komen krijgen ze die ademhalingreflex en tja als de billen eerst buiten komen dan kan dat nog niet he...

Mijn gyn zei trouwens dat het maar vrij weinig voorkomt Ongeveer een kwart van alle stuit bevallingen dat er alsnog een KS bij komt kijken, maar het kan ook zijn dat ie alleen het ziekenhuis bedoelde waar ik ben bevallen...

Ik zou gewoon voor een vaginale bevalling gaan als ik jou was want dat gaat best heel erg goed en ik vond het minder zeer doen dan een gewone bevalling... maar dat zal persoonlijk zijn.

pi_14597352
Gisteren (12-11-03) is onze zoon Lars geboren!
moeder en kind maken het goed, maar omdat hij te vroeg was moeten ze nog even in het ziekenhuis blijven.
Ik ga daar nu ook weer naar toe, maar nadere info en foto's volgen nog!!
Tot zo ver....
  donderdag 13 november 2003 @ 09:25:55 #55
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14597365
quote:
Op donderdag 13 november 2003 09:24 schreef irule25 het volgende:
moeder en kind maken het goed, maar omdat hij te vroeg was moeten ze nog even in het ziekenhuis blijven.
Gefeliciteerd!
  donderdag 13 november 2003 @ 09:42:56 #56
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_14597665
Gefeliciteerd irule25!
  donderdag 13 november 2003 @ 09:50:48 #57
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_14597814
Gefeliciteerd met Lars! Leuke naam!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 13 november 2003 @ 09:59:07 #58
26444 ezzi
mama van ilse
pi_14597960
Goh zeg, iedereen bedankt voor dit warme welkom. Echt leuk! Nou vind ik het jammer dat ik niet eerder uit m'n lurkstand ben gekomen.
quote:
Op woensdag 12 november 2003 17:50 schreef Jambo het volgende:
Wij gaan een beetje gelijk op. Ik ben op 7 april uitgerekend. Stiekem hoop ik dat het een paar daagjes eerder komt, want 04-04-04 vind ik wel een mooie datum.
Dat heb ik ook! Ik wilde de vk al vragen of ze de datum kon veranderen dat voor mij in ieder geval de uitgerekende datum op 04-04-04 kwam, maar dat vond ik toch ook weer te stom om te zeggen.
quote:
Ik denk dat ik vanaf vorige week de kleine af en toe voel. Het is vooral 's avonds als ik op de bank zit. Ik voel dan iets in mijn buik en als ik dan mijn hand op m'n buik leg dan voel ik een heel licht schopje.
Ik voel meer gerommel in m'n buik soms. Maar ik ben nog niet overtuigd dat dat ook m'n kleintje is. Ik wacht nog op een beter signaal. Meestal is het ook maar heel even dat ik denk iets te voelen en als ik dan ga opletten is het weg.
pi_14598294
Irule, gefeliciteerd met Lars!!!
pi_14598404
Irule25!!!! Gefeliciteerd met Lars!!!!!

Geniet ervan!!!!

donderdag 13 november 2003 @ 10:33:43 #61
24188 Belana
kloon van belana
pi_14598719
Irule, gefeliciteerd met Lars! (Jaaaa, weer een jongen gaat catoot zeggen...) Heel veel geluk!
stormy waters...
sailin'
pi_14599421
quote:
Op donderdag 13 november 2003 09:59 schreef ezzi het volgende:

Ik voel meer gerommel in m'n buik soms. Maar ik ben nog niet overtuigd dat dat ook m'n kleintje is. Ik wacht nog op een beter signaal. Meestal is het ook maar heel even dat ik denk iets te voelen en als ik dan ga opletten is het weg.

Het lijkt ook heel erg op honger of darm of 'hartslag' of.....bij mij plokte het op een gegeven moment heel specifiek onder mijn navel, heel subtiel. En ook alleen daar wist ik het zeker van! Spannende tijden he? Leuk hoor dames!

Irule25, wij willen wel zsm fotookes van de verse Lars: ontzettend gefeliciteerd!!!

DANYEL EN THIJS
  donderdag 13 november 2003 @ 11:17:10 #63
24188 Belana
kloon van belana
pi_14599703
quote:
Op donderdag 13 november 2003 11:04 schreef Catootje het volgende:

[..]

Het lijkt ook heel erg op honger of darm of 'hartslag' of.....bij mij plokte het op een gegeven moment heel specifiek onder mijn navel, heel subtiel. En ook alleen daar wist ik het zeker van! Spannende tijden he? Leuk hoor dames!

Ja, ik noemde het ook "plokjes" net of er een wormpje door je buik gaat heel even. het is heel subtiel, maar ik wist meteen dat het de beebie was. (nou voelde ik het al bij 16 weken en bij 18 weken was het onmiskenbaar getrap )
stormy waters...
sailin'
  donderdag 13 november 2003 @ 11:56:34 #64
37150 livelink
pi_14600637
Irule25, gefeliciteerd met Lars!!. Je dringt trouwens wel vreselijk voor, hoor. Ik had mijn vriend net beloofd dat we een jongetje zouden krijgen, omdat die weer eens aan de beurt waren op Fok!

Ik ben nu heel erg bezig met de kleertjes voor de nieuwe baby, maar daar zitten een heleboel meisjeskleertjes bij die ik niet meer nodig zal hebben als het een jongetje zou worden. Aangezien ik er niet van uitga dat er nog een 3e komt, zou ik die kleertjes dus weg kunnen doen (met veel pijn in mijn hart, bij sommige). Wat hebben jullie zoal met de kleertjes gedaan en dan vooral met kleertjes die er nog zo goed als nieuw uitzien en waar je toch wat emotionele waarde aan hecht? Ik zie ze me niet zomaar wegdoen, maar bewaren is ook weer zo zinloos.

† In Memoriam † donderdag 13 november 2003 @ 12:01:05 #65
7074 moussy
kuttekop
pi_14600762
Ik bewaar álles Nahjah bijna alles, wat er neit uit ziet gaat weg. Er zijn nu pas dingetjes van René die ik weg kan doen. Voor de rest staat alle meidentroep nog op zolder
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 13 november 2003 @ 12:05:16 #66
26444 ezzi
mama van ilse
pi_14600846
Gefeliciteerd met Lars! Dat was ik net nog vergeten.

Hoe jij het beschrijft Catootje, dat herken ik ook heel erg. Maar ik dacht steeds dat ik dan echt honger had of dat m'n darmen de polonaise deden. Want als dit het is, dan voel ik 'm toch al. oooh te gek zeg! Ik verwachte eigenlijk meer een fikse trap meteen LOL.

Ik zou zelf niet alle kleertjes wegdoen. Ik zit nog helemaal niet in die situatie natuurlijk maar ik zou wel wat kleertjes gaan bewaren als herinnering. Dat hebben mijn ouders en die van mn vriend ook gedaan. En nu kunnen wij straks onze baby een keer onze eigen babykleertjes aan doen.

pi_14600973
Goedemorgen dames, bijna alweer middag voor jullie

Lars welkom op deze wereld, je bent inderdaad bijna 4 weekjes te vroeg maar ja is ook wel een lange rit he in zo'n buik. Irule25 wij verwachten wel zo spoedig mogelijk foto's he dat is een verijste hier. Geniet ervan en oh ja Van Harte Gefeliciteerd. Trouwens, je zorgt er zo wel voor dat Yfke en ik dus bijna bovenaan komen te staan, dat is toch wel eng hoor. SheDeviltje zou nou toch zeker bevallen moeten zijn. 2 weken na uitgerekende datum. Nou ja het kan nog natuurlijk.

SheDeviltje, alles gaat toch wel goed daar? Helemaal geen bericht is toch wel een beetje verontrustend eigenlijk.

Ezzi, meid het is juist zo leuk om hier lekker te kwebbelen. Hubby's begrijpen vaak onze hormonen niet zo, en die kun je hier lekker uitspugen. Dus als je een rotbui hebt, ga dan even fokken dan komt het allemaal goed.

Ik ben gisteren met hubby bij zijn Oma geweest, de reden waarom ze dus in het ziekenhuis ligt was omdat ze langzaam uitdroogde. En dus hoeft het helemaal niet dat ze al snel komt te overlijden. In fact ze praat niet en kan ook helemaal niks, maar ik en hubby hebben gisteren beiden haar hand vast gehouden en ze reageerde toch heel vaak als we wat zeiden door met haar hand te bewegen zoals wij deden. Dus hubby was toch wel blij dat ie gegaan was. En toch maar hopen dat ze voldoende opknapt, zodat ze de kleine nog kan zien. Verders klaarde haar gezicht toch wel een beetje op toen ze ons zag. Wel ontroerend eigenlijk om te zien toen hubby naast haar zat, want die is toch wel vaak wat terughoudend in zo'n geval. Maar goed laten we het beste er maar van hopen, en als ze toch besluit om te gaan, hebben we toch nog een momentje met haar gehad.

donderdag 13 november 2003 @ 12:25:37 #68
24188 Belana
kloon van belana
pi_14601222
Dat klinkt toch goed Lewis! Fijn voor jullie, zeker voor je hubbie.
het lijkt me niet makkelijk om dit er allemaal nog even bij te hebben. Hou je je wel rustig meid?

Zegt degene die deze week veel te veel gedaan heeft en dus overal pijn heeft... maar ik had zo genoeg van het thuis zitten...
Nou ja, je wordt vanzelf gestraft in de vorm van veel harde buiken, dus ik doe weer kalm aan...

Over kleertjes bewaren: ik zou zeker het een en ander bewaren, das wel leuk voor later. Andere dingen kan je misschien in je omgeving kwijt? Ik heb bv ook heel veel gekregen van een vriendin van mij.

stormy waters...
sailin'
pi_14601837
Irule25 van harte gefeliciteerd met de geboorte van Lars! Leuke naam! Ik hoop dat moeder en zoon snel naar huis toe mogen.
pi_14601930
Gefeliciteerd met Lars
pi_14602041
Livelink, wat maakt het uit als je wat bewaart, op de zolder staat het ook niet in de weg. Ik hoor regelmatig van moeders dat ze toch met pijn in het hart weggeven, maar ja wat ik zelf koop voor die kleine van ons ga ik toch veel van bewaren denk ik. Persoonlijk vindt ik het toch altijd wel leuk als je zo de zolder opduikt eens in de zoveel tijd om weer eens te neuzen tussen al die spulletjes die je nog hebt staan. Het is wel nutteloos, maar ja emotionele waarde kun je toch niet zomaar weggeven.
pi_14602075
Nog 1.5 dag werken en dan ben ik lekker vrij voor een half jaar. Sorry hoor maar ik ben gewoon blij dat ik me dan even niet meer hoef te verantwoorden voor mijn werk, en lekker onbezorgd voor de kleine kan zorgen en zelf eerst uitrusten.
pi_14602593
Moots, gefeliciteerd
pi_14602811
quote:
Op donderdag 13 november 2003 09:24 schreef irule25 het volgende:
irule25, van harte met de nieuwse wereldburger Lars!
pi_14603088
quote:
Op donderdag 13 november 2003 12:05 schreef ezzi het volgende:
Gefeliciteerd met Lars! Dat was ik net nog vergeten.

Hoe jij het beschrijft Catootje, dat herken ik ook heel erg. Maar ik dacht steeds dat ik dan echt honger had of dat m'n darmen de polonaise deden. Want als dit het is, dan voel ik 'm toch al. oooh te gek zeg! Ik verwachte eigenlijk meer een fikse trap meteen LOL.

Jaaaaa, apart he? Net als Belana zei met 18 weken werd het voor mij ook onmiskenbaar...ja hoor, ik had het al twee weken goed gevoeld! En een paar weken later houdt het getrappel je uit je slaap .. Hoeveel weken ben je nu?

Belana, was jij nu ook fulltime thuis? Ik weet het niet meer....Ik had gisteren keiharde buik, en die ging pas over toen ik botweg ging slapen (naja, poging deed tot slapen: iig, ik lag). Lewisje, wel lekker hoor, bijna vrij....een half jaar is wel zoooo voorbij zeker als je daar een bavllinkie aan koppelt . Fijn bericht over oma!

DANYEL EN THIJS
pi_14603159
oww en bewaren: zo lastig om nu al te moeten 'weten' waar je later nog herinneringen of gevoelens bij hebt he? Ik weet het niet hoor: ik zou misschien de kraamkleertjes bewaren, en die lekkere broek die hij zo vaak aan had..dat soort dingen.
DANYEL EN THIJS
  donderdag 13 november 2003 @ 14:15:54 #77
24188 Belana
kloon van belana
pi_14604182
Ja Catootje, ik zit al een tijdje fulltime thuis, klopt. (je kan niet alles onthouden meid) Was in het begin nog leuk, maar nu verveel ik me best, ook omdat ik zo weinig kan doen lichamelijk. Nou ja, laatste loodjes...
(oe, dat schreef Rewimo laatste geloof ik, dat het voor ons ook al opschoot, dat vond ik toch wel wat om hier te lezen..stom he...ik schrok helemaal )
En Lewis, toch weer gaan werken dus? Nou ja, nog 1,5 week, dat is te overzien.
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 november 2003 @ 15:13:41 #78
13151 crew  Rewimo
pi_14605852
Sorry dat ik je heb laten schrikken, Belana

irule25, gefeliciteerd! Mooie naam, Lars, lekker stoer Enne, waar blijven de foto's?

Over bewaren gesproken: ik bewaar de mooiste dingen in een speciale mand. Zoals het pakje waarmee Christan op de V&D-foto's staat (zijn prinsenpakje donkerblauw velours met stipjes - foto natuurlijk op verzoek te showen ), en een pakje waar iets opstaat van Les bébés de 2000). Plus zijn eerste kunstwerk van de crèche en zo, zijn moederdagmaaksels...

Alle andere kleertjes geef ik door (als ze nog toonbaar zijn) aan anderen die ze goed kunnen gebruiken. Ik ben trouwens wel van plan Christans Bob de Bouwerkleren te bewaren, die hebben natuurlijk wel een speciale betekenis Leuk voor later.

&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 13 november 2003 @ 16:02:43 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14607500
Wie vraagt wordt over geslagen, dus doe ik het lekker zelf maar

Zo lief!

Die bedoelde je toch Rewimo?

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 november 2003 @ 16:19:31 #80
13151 crew  Rewimo
pi_14608028
Ja, die is het

Of uit dezelfde serie deze

[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 13-11-2003 16:25]

pi_14608790
Belana, ja ik had nog wel het een en ander af te handelen, en heb nu ook alles over gedragen. Het is trouwens alleen morgen nog maar. En dan is het over met werken voorlopig.

Catoot, doe even positief, half jaar is langgggggggggggggggggggg en niet zo over

donderdag 13 november 2003 @ 16:50:09 #83
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_14608837
Gefeliciteerd Irule25 met de geboorte van jullie zoon Lars...

Angel22, thnxs voor je verhaaltje, ik hoor zoveel verschillende dingen, maar wel vaak dat een vaginale stuitbevalling vaak als positief ervaren wordt.

Ik krijg a.s. dinsdag 18 nov. een liggins-echo en dan weten we echt waar we aan toe zijn.

Woensdag weer voor controle (misschien de laatste keer en moet ik daarna richting ziekenhuis), het gaat nu heel snel, zoals Lewis al schreef: staan bijna bovenaan in het lijstje. Vandaag 36 weken.

donderdag 13 november 2003 @ 18:51:20 #84
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_14611920
Irule, gefeliciteerd met de geboorte van Lars.

Over het voelen van de baby in je buik vind ik dat Belana het wel goed omschreef "alsof er een wormpje door je buik gaat". Zelf omschreef ik het als een soort gegolf dat ik in mijn buik voelde.
Ik vind het wel een vertederend gevoel. Iedere keer als ik iets voel zeg ik tegen m'n vriend dat de kleine weer wakker is. Hij kan niet wachten tot hij het ook kan voelen.

Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  † In Memoriam † donderdag 13 november 2003 @ 19:16:41 #85
7074 moussy
kuttekop
pi_14612623
een klein babietje voelt als eens vlinder in je buik
  donderdag 13 november 2003 @ 19:53:07 #86
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_14613695
Wat een leuke vlindertjes, Moussy!

Ezzi en Moots, welkom in dit topic. Ik ben benieuwd naar jullie belevingen/belevenissen!

Pluisje en Xeliana: sterkte met afwachten! Het is hopelijk een innestelingsbloeding, of een baarmoedermondwondje of zo. Houd die ienieminikleine baby'tjes veilig binnen hè!!

pi_14617556
Zo, weer terug uit het ziekenhuis na een dag rennen en vliegen
Allereerst iedereen bedankt voor de felicitaties!
the story:
Dinsdagmiddag om ±14:00 braken de vliezen echter nog geen wee te bekennen, omdat het te vroeg was (36wk, 1dg) direkt naar het ziekenhuis.
Eenmaal op de verloskamer waren er toch weeen, maar die zwakten al snel weer af, dus moesten we naar een gewone kamer.
Daar duurde het niet lang of de weeen begonnen weer en kwamen om de 4 minuten, er waren alleen geen verloskamers vrij omdat het ontzettend druk was.....
Toen we dan toch eindelijk naar een verloskamer mochten was er 3 centimeter ontsluiting, maar het kind zou direkt in de couveuse moeten, en die waren er geen beschikbaar!
We zijn toen met een ambulance naar een ander ziekenhuis gegaan, waar we rond 23:00 uur aankwamen, ontsluiting was nu 4 cm, en de weeen kwamen om de twee minuten.
Dit duurde tot 2:00 en toen kwamen de persweeen, er was al volledige ontsluiting, dus all systems go!
En een half uurtje en een kleine knip later was onze zoon er!!
Al met al een voorbeeldige eerste bevalling....
Gelukkig was alles zo goed dat Lars niet in de couveuse hoefde, al moest er wel extra controle gehouden worden op suiker en temp. Dit was allemaal geen probleem, alleen het drinken ging nog niet geweldig, vandaar dat ze toch nog even in het ziekenhuis moeten blijven. Maar inmiddels gaat alles goed, en als dat vannacht zo blijft mag ik morgen Francine en Lars mee naar huis nemen, nog 1 nachtje lekker slapen dus

The pics:

Tot zo ver....
  donderdag 13 november 2003 @ 22:16:01 #88
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14617615
Lars was er gewoon al helemaal klaar voor. Die wilde wel 's zien hoe zijn ouders eruitzien...Mooi ventje hoor
pi_14617659
Irule25 en Francine, Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Lars!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_14618750
Whahahaha, wat een mooi kindje er weer bij, gefeliciteerd hoor!

Maar die naam is wel het allermooist.

Alhoewel, ons zoontje heeft toch een net iets leukere naam, bedenk ik me net.

pi_14618860
Kleine lieve Lars
Gefeliciteerd hoor!
  vrijdag 14 november 2003 @ 08:36:27 #92
24188 Belana
kloon van belana
pi_14623972
Och Irule, wat een droppie heeft Francine op de wereled gezet!
En wat een wereldbevalling, lijkt me een goeie om te onthouden !(*spreekt tegen baarmoeder*)

Ow, die foto's van Christan! Ik herken hem niet eens! Wat een poepie!

En Lewis vandaag je laatste werkdag dus, heerlijk!

stormy waters...
sailin'
pi_14624097
quote:
Op donderdag 13 november 2003 16:19 schreef Rewimo het volgende:
Ja, die is het

Of uit dezelfde serie deze

ooh, ik herken hem bijna niet..

Het bekende berenvelletje (ook V&D)

pi_14624227
quote:
Op donderdag 13 november 2003 22:13 schreef irule25 het volgende:
Zo, weer terug uit het ziekenhuis na een dag rennen en vliegen
mooi kindje mooie naam
pi_14624311
OEhh wat een lief klein Larsje heb je daar joh

Geniet er maar lekker van als ze uit het ziekenhuis mogen komen.

En ja Belana, je haalt de woorden uit mijn mond. VANDAAG IS MIJN LAATSTE DAG, yippieeeeeeeeeeeeeeeeeee
Goh ik ga het gewoon nog rustiger aan doen vandaag.

En over de vlinders in de buik. Bij mij voelde het als bubbels in mijn buik. Het leek net alsof er iets borrelde en de bubbels constant uit elkaar spatten ofzo. Net alsof iemand aan het bellen blazen in je buik. Erg leuk en subtiel wat niet lang duurt trouwens

pi_14624664
Wat ´n geweldige foto´s allemaal!! *smelt* voor al die mooie kruimels!

Als ik al die verhalen lees over bubbels en wormpjes, kan ik bijna niet wachten tot ik ze ook voel! Momenteel 5 weekjes zwanger en ik heb eerlijk gezegd nergens last van. Afgezien van ´n incidentele vlaag van misselijkheid en vergrootte borstomvang (uiteraard geconstateerd door hub ), is het vrij rustig. Zit ernstig te overwegen om wederom te testen , aangezien...........tja, waarom eigenlijk?! Weet niet helemaal wat ik hiervan moet denken. Heb ooit gehoord dat de misselijkheid in het begin van de zwangerschap komt doordat je lichaam ´n beschermingslaag aan ´t maken is voor `le beeb´. Wat is mijn lichaam dan aan ´t doen, vraag ik me af?!?! *paniekmode*

vrijdag 14 november 2003 @ 09:36:47 #97
24188 Belana
kloon van belana
pi_14624808
Moots, je hoeft echt nergens last van te hebben in het begin. Wees maar blij dat je niet misselijk bent. Je borstomvang en hoe ze voelen zegt geoeg waarschijnlijk... Ik had in het begin alleen regelmatig een ongesteld gevoel, beetje kramperig in de onderbuik. En in week 6 of 7 ofzo begon ik dodelijk vermoeid te zijn. Geloof me, het kan nog lastig genoeg worden allemaal! Maar misschien heb jij wel nergens last van en dat is wel zo prettig. Maak je dus maar geen zorgen!
En je gaat je kindje dus op zijn vroegst met 16 weken pas voelen, dat duurt ook nog ff...
Komt allemaal goed!

Lily, die van jou herken ik wel hoor!!! Wat een lieve foto's ook!

Hoe is het met Xeliana? Nog bloedverlies gehad?

stormy waters...
sailin'
  vrijdag 14 november 2003 @ 10:18:08 #98
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14625710
Ik ben morgen 7 weken, en merk opeens echt een toename van de vermoeidheid! Ben verdorie heel de dag thuis, doe vaak tussen de middag nog een dutje, maar toch val ik rond 10en bijna in slaap op de bank en hijs ik mezelf echt de trap op naar de slaapkamer!

Had gedacht er niet veel van te merken, omdat ik door de fibromyalgie toch altijd al erg moe ben, maar dit is toch wel een ander gevoel, die fibromyalgie moeheid kan ik nog wel eens negeren, en gewoon doorgaan.

Helemaal geen bloedverlies meer gehad sinds dinsdagochtend, begin me dus ook weer wat meer zwanger te voelen. Ik las in een boekje dat je buik pas vanaf de 13e week wat dikker kan worden, voor die tijd zit je baarmoeder nog achter je schaambeen. Maar toch passen mijn broeken niet meer, en heb ik een veel "lager" buikje dan normaal. Het begint echt zowat vanuit mijn liezen! Mijn moeder gokte op een zesling

Xeliana, doe eens vertellen hoe het met jou is!!

vrijdag 14 november 2003 @ 10:22:31 #99
24188 Belana
kloon van belana
pi_14625792
Pluis, het klonk natuurlijk helemaal of ik niet in jou geinteresseerd was, maar dat is natuurlijk niet zo, jij had al wat van je laten horen enzo...
Fijn dat je geen last meer hebt.
Tja, die vermoeidheid...ik heb het echt vervloekt! En zo, van het ene op het nadere moment bijna, rond de 12/13 weken, was ik ervan af.
Maar fijn is het niet en je kan er echt niks tegen doen idd. Slapen helpt ook niet. Ik geloof dat ik in die tijd wel 14 uur per etmaal sliep. Ik kon ook toen niet werken, ik viel gewoon in slaap en kon me ook nergens op concentreren.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 14 november 2003 @ 10:30:30 #100
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14625985
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 10:22 schreef Belana het volgende:
Pluis, het klonk natuurlijk helemaal of ik niet in jou geinteresseerd was, maar dat is natuurlijk niet zo, jij had al wat van je laten horen enzo...
Oh joh, dat maakt toch niet uit! Ik stond er zelf niet eens bij stil, wou alleen even trots melden dat het allemaal ok is, ik verwacht echt niet dat iedereen de komende 8 maanden aan mij persoonlijk gaat vragen hoe het gaat hoor

Om nog even aan te vullen: ik ben vergeetachtig! Zat zelfs vrolijk afspraken te maken op mijn vriend zijn verjaardag, en bel rustig mensen op om iets te vertellen, en kan ze daarna weer terugbellen, omdat ik vergeten was te zeggen waarvoor ik belde

pi_14627666
Hier wordt de vergeetachtigheid alleen maar erger: heb ik eindelijk na lang zoeken en in staat van half-paniek mijn huissleutels gevonden: blijken mijn autosleutels weer weg! En die komen dan weer opduiken op de meest vreeeeemde plekken (ik zweer het, alles heeft hier pootjes gekregen). Ook telefoongesprekken en e0mails gaan in etappes: net iemand vier keer gebeld en vier keer vergeten waarvoor ik ook al weer die persoon moest spreken.

Maar de vermoeidheid ging over

DANYEL EN THIJS
pi_14627762
....na 25 weken is die vermoeidheid trouwens wel weer terug: ik slaap tot half vijf 's ochtends tegenwoordig, val dan nog even in slaap om compleet afgemat op te staan en 's middags nog een dutje te moeten doen. Ik krijg trouwens voortdurend mesnen aan de telefoon of deur die vragen of ik soms sliep ...hmmmm....
DANYEL EN THIJS
pi_14627934
Ik slaap minder dan ooit. Ik sta over het algemeen bekend als een marmot (in de slapende zin van het woord), maar ben tegenwoordig zo rond 7 uur ´s ochtends wakker en ben ´s avonds niet in slaap te krijgen. Terwijl ik gewoonlijk hamerde op de 8 essentiele uren slaap in de wereld die Moots heet......!!
pi_14629146
Ik ben over het algemeen moe geweest tijdens mijn zwangerschap. Het zakte wel wat af tijdens de 4 tot 6 maanden maar over het algemeen heb ik me nooit echt lekker fris en fit gevoeld.

Ik werd trouwens pas misselijk toen ik 6 weken zwanger was. Je buik kan heel gevoelig aanvoelen en dus vandaar dat je broeken niet echt lekker zitten of passen. Maar meiden niet vergelijken met anderen, elke zwangerschap is anders hoor. Jij kunt je wel helemaal topfit voelen de eerste 6 maanden en een ander is levensmoe. Het is maar hoe je lichaam reageert op de hormonen.

Ik heb nu dus dat ik veel zoete troep eet, dat deed ik vroeger als kind zijnde ook. Ik heb veel last van maagzuur, omdat ik normaal gesproken ook wel vaker last had van maagzuur. Dus alles waar je normaal veel last van heb kan of versterkt worden of helemaal weg zijn.

vrijdag 14 november 2003 @ 12:32:59 #105
24188 Belana
kloon van belana
pi_14629188
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 11:38 schreef Catootje het volgende:
....na 25 weken is die vermoeidheid trouwens wel weer terug: ik slaap tot half vijf 's ochtends tegenwoordig, val dan nog even in slaap om compleet afgemat op te staan en 's middags nog een dutje te moeten doen. Ik krijg trouwens voortdurend mesnen aan de telefoon of deur die vragen of ik soms sliep ...hmmmm....
mm mm...bekend probleem. Ik slaap 's middags niet eens, want dan ben ik bang dat ik 's nachts helemaaaaaaal niet meer slaap. Ow, ik val wel in een coma hoor 's avonds...om 2 uur later weer klaar wakker te zijn...en dan weer in slaap te vallen....en dan 2 uur later weer klaar wakker....om 8 uur heb ik het dan echt gehad en ga ik er maar uit. Overigens idd NIET uitgerust...

En Lewis heeft gelijk, het is bij iedereen anders!
Ik zal persoonlijk blij zijn als ik niet meer zwanger ben, ik vind het geen pretje. Een ander gaat er fluitend doorheen. Niks is "normaal".

stormy waters...
sailin'
  vrijdag 14 november 2003 @ 13:10:35 #106
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14630165
Ja, ik merkte al weer dat ik boos zat te worden op dat blad dat zei dat je nog geen buikje kon hebben voor de 13e week. Dat kunnen zij wel zeggen, maar waar komt die bobbel dan vandaan op die plek waar het normaal (redelijk...) plat is?

Zoiets zal ook bij iedereen wel anders zijn, mijn zus riep direct dat zij het beide keren ook al heel vroeg in haar zwangerschap had, en dat bleken beide keren geen zeslingen te zijn

pi_14630271
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 12:32 schreef Belana het volgende:
Ik zal persoonlijk blij zijn als ik niet meer zwanger ben, ik vind het geen pretje. Een ander gaat er fluitend doorheen. Niks is "normaal".
klopt als een bus
Ik vond het ook niet bepaald een pretje. Ik was ook voortdurend doodmoe, voelde me niet goed en met 31 weken kwam ik in het ziekenhuis terecht waar ik ook niet meer uitgekomen ben totdat Damon 5 dagen oud was. Nee, zwanger zijn in mijn geval
  vrijdag 14 november 2003 @ 13:43:33 #108
24188 Belana
kloon van belana
pi_14631302
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 13:10 schreef pluisje het volgende:
Ja, ik merkte al weer dat ik boos zat te worden op dat blad dat zei dat je nog geen buikje kon hebben voor de 13e week. Dat kunnen zij wel zeggen, maar waar komt die bobbel dan vandaan op die plek waar het normaal (redelijk...) plat is?

Zoiets zal ook bij iedereen wel anders zijn, mijn zus riep direct dat zij het beide keren ook al heel vroeg in haar zwangerschap had, en dat bleken beide keren geen zeslingen te zijn

Ze hebben bij mij ook vanaf het begin gevraagd of het geen tweeling was Joh, het zegt gewoon allemaal niks. Ik was best blij dat het snel te zien was, ik was er reuze trots op! (inmiddesl heb ik dus genoeg van die enorme buik, magoe... )

En Lily, idd...zwanger zijn
wat er daarna komt lijkt me leuk!!! En daar kijk ik ook erg naar uit!!

stormy waters...
sailin'
  vrijdag 14 november 2003 @ 16:14:07 #109
46794 Berkery
Fat bastard
pi_14636024
Berkery mag zich nu ook aanstaande vader noemen

Ons Pukkie word verwacht op 30 juni 2004.

No Dukes of Hazzard in the classroom
  vrijdag 14 november 2003 @ 16:35:52 #110
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14636849
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 16:14 schreef Berkery het volgende:

Gefeliciteerd!! Leuk zeg
pi_14638395
Jeetje wat een hoop net-zwangeren-vaders-en-moeders en net-bevallenen-vaders-en-moeders hier. Gefeliciteerd!!
Ik kan het nog niet goed bijhouden wie, wat en wanneer, maar dat zal vanzelf wel komen.

Ik heb gelukkig geen druppeltje bloed meer gezien! Ik ga er voorlopig dus gewoon vanuit dat het wel goed zit.

Ook ik ben moe, moe, moe. Verder voel ik me de hele dag vaag misselijk, maar tegelijkertijd heb ik nog nooit zoveel gegeten als ik nu doe. Ben de hele dag bezig met eten..... Net weer een hele zak Tzatziki chips achter de kiezen terwijl ik eigenlijk nooit chips eet.

Ik word trouwens ook steeds zo vroeg wakker, grappig om te lezen dat er meer zijn die daar last van hebben. Je leest overal dat zwangeren alleen maar slapen in het begin.....

vrijdag 14 november 2003 @ 18:45:26 #112
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_14640127
Xelenia en Pluisje, gelukkig hebben jullie geen bloedverlies meer gehad. En jullie kwaaltjes klinken mij zo bekend in de oren. Dat moet dus wel goed zitten.

Berkery gefeliciteerd met het a.s. vaderschap.

zaterdag 15 november 2003 @ 00:40:34 #113
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_14648699
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 16:14 schreef Berkery het volgende:

Gefeliciteerd !!!
17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
  FOK!fossiel zaterdag 15 november 2003 @ 08:26:45 #114
2628 Karin
pi_14650815
Berkery gefeliciteerd! Hoe is het met de a.s. moeder?
  zaterdag 15 november 2003 @ 09:03:35 #115
24188 Belana
kloon van belana
pi_14650949
Berkery en mevrouw Berkery gefeliciteerd!

Xeliana, gelukkig is bij jou ook het bloeden gestopt en gaat alles goed met je! Fijn om te horen!

stormy waters...
sailin'
pi_14651565
Gefeliciteerd Berkery met je aanstaande vaderschap.
  zaterdag 15 november 2003 @ 10:27:04 #117
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14651583
En van mij ook gefeliciteerd
  Jubileum moderator zaterdag 15 november 2003 @ 20:03:34 #118
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14662804
Irule, Lars is prachtig, gefeliciteerd!

Ezzi, Moots en Berkery, gefeliciteerd met de zwangerschap en van harte welkom hier.
Ik geniet met volle teugen van alle zwangerschapsperikelen van iedereen, zo leuk om je eigen ervaringen en gevoelens ook in jullie verhalen en ervaringen te herkennen.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_14664440
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 08:26 schreef Karin het volgende:
Berkery gefeliciteerd! Hoe is het met de a.s. moeder?
Allemaal bedankt, ook namens Miss Berkery die zelf wel mee leest

Met Miss Berkery gaat het voor zover wij weten "zoals het hoort"; af en toe misselijk, moe & allerlei andere zwangerschapsklachten.

Maandag gaan we voor het eerst naar de gynaecoloog.

pi_14673262
Heb een pest bui vandaag, ik weet niet wat ik met mijzelf aanmoet. Ik kan me niet bewegen zoals ik wil, eigenlijk wil ik momenteel helemaal niks en ook weer alles.
s'nachts slaap ik niet zo lekker meer, als ik wakker word dan doet alles zeer aan de onderkant en last van maagzuur. Dit is gewoon echt minder van de hele zwangerschap. De laatste weekjes. Ik moet mijn eigen nu gaan vermaken met boeken lezen, want veel te doen in het huis heb ik ook niet.

Als ik nou maar eens de rust in mijn kont had om stil te zitten en met mijn benen omhoog, maar nee ik ben zo'n mens die altijd wat wil doen.
Nou ja ik ga toch maar proberen wat te verzinnen, vandaag is alweer voor de helft om zullen we maar zeggen.

Andere zwangeren nog wat leuke berichten te melden. Livelink hoe is't met jouw. Nog 3 daagjes, spannend hoor.

Yfke hoe is't met jouw.

zondag 16 november 2003 @ 12:36:46 #121
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_14673366
Ach Lewis, zo herkenbaar!
Ik had het de laatste weken ook helemaal gehad! Ik kon geen kant meer op terwijl ik nog zoveel dingetjes wilde doen. Ik heb ook geen dag op de bank gehangen! Frustrerend he, als je ergens aan begint maar moet stoppen omdat het echt niet meer gaat.
Ik heb er een dag voor de bevalling nog een traantje om gelaten, zo beu was ik het op dat moment. Die vroege ochtend is de bevalling begonnen.....

Nog even volhouden hoor Lewis. Laat je even verwennen, huur een leuk filmpje, eet een reep chocola op (of wat je ook lekker vindt), laat je masseren, neem een lekkere warme douche. Voor je het weet is het zover!

pi_14673504
Ik zag dit in de zomer ook van andere meiden die toen nog moesten bevallen en dacht echt van hmmpf ik vraag me af hoe ik me voel dan, want nu voel ik me nog wel goed.

Ik hou nu al het huishoudelijke werk maar voor door de weeks als ik alleen ben, dan heb ik tenminste wat te doen en heb toch tijd zat. Af en toe heb ik inderdaad ook de tranen in mijn ogen van de narigheid. Volgens alle verhalen is het het allemaal waard en daar hou ik me maar lekker aan vast.

Overigens vindt ik het toch wel weer eng worden nou de datum zo dichtbij komt. Ik weet nou eigenlijk niet of ik er klaar voor ben of niet. Gisteren waren we bij een meisje die is volgende week uitgerekend, maar ik denk dat die vandaag of morgen al een kindje in haar armen heeft, ze had nog maar 1 cm ontsluiting maar had af en toe weeen en had de slijmprop al verloren. Dan wordt je toch wel met je neus op de feiten gedrukt dat het bij jouw ook snel komt. Of niet natuurlijk, ligt er maar aan of onze kleine man optijd wil komen. Nou ja ik ga maar eens wat lekkers nemen en een douche nemen, we gaan vanmiddag nog even de deur uit.

zondag 16 november 2003 @ 16:33:34 #123
37150 livelink
pi_14677909
Ik voel me nu vergeleken met een paar weken geleden weer een heel stuk fitter. Het thuis zijn heeft me goed gedaan. Ik hoop dat dat voor jou ook zal gelden, Lewis.
Wij zijn vandaag bijvoorbeeld een paar uur naar de dierentuin geweest en dat hou ik nu goed vol. Kennelijk ben ik thuis toch tot rust gekomen ondanks het feit dat ik voortdurend bezig ben met huishouden, administratie, kleertjes en dergelijke.
Bij mij is het aftellen nu echt begonnen. Ik zal blij zijn als het volgende week zondag is, dan ben ik als het goed gaat weer lekker thuis met baby!
  FOK!fossiel zondag 16 november 2003 @ 21:18:31 #124
2628 Karin
pi_14684542
Livelink wat komt het bij jou ook snel dichtbij he? Ben je niet bloedjezenuwachtig?

Lewis de laatste weken zijn inderdaad helemaal niet zo leuk. Eindelijk heb je verlof en dan kan je niets meer. Probeer toch nog even te genieten van je rust want na de bevalling heb je voor een hoop dingen helemaal geen tijd meer. Lekker een boek lezen of uitgebreid in bad. als iemand dat tegen mij zei dacht ik altijd "jaja, het zal wel" maar het is echt zo. De weken na mijn bevalling verlangde ik nog wel eens terug naar die tijd, zo lekker rustig. Wij hebben in mijn laatste weken heel veel films gehuurd. Kon ik toch lekker op de bank liggen maar had ik tenminste wat te doen.

maandag 17 november 2003 @ 08:33:50 #125
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_14691383
Sjo, ben ook weer ff bijgelezen. Alle verhaaltjes klinken me zo bekend allemaal, moe, niet lekker in je vel, maagzuur (bah vooral snachts) de laatste loodjes zijn echt aanwezig.... Ik heb weer een paar slechte dagen gehad, de griep is bijna weg, maar het depri zijn en de huilbuien kwamen flink om de hoek kijken. Zat mezelf dus weer fijn in de weg.
Slapen gaat de hele week ook al niet meer zoals ik zou willen, ben nu meestal van 3 tot 5 wakker en dan ga ik maar ff naar beneden, om daarna weer ff het bed in te gaan. Het zal er wel allemaal bij horen....

Ik las weer een aantal begin klachten van de zwangerschap, klinkt ook bekend, ik was in het begin ook erg moe, alleen rond de 5e maand minder, de rest moe dus en heb al die tijd ook vaak buikkramp gehad (gevoel of heb je 8 maand menstruatiepijn in je buik), misselijk ben ik gelukkig nooit echt geweest. Heb de zwangerschap in het algemeen niet als prettig ervaren, maar kijk des te meer uit naar het kleine wondertje dat niet lang meer op zich laat wachten....

Morgen moet ik een liggins-echo om te kijken hoe die kleine in stuit ligt (was gisteravond weer fijn tegen me schaambeen aan het trappen, geen fijn gevoel dus). Woensdag voor controle en bespreken van de echo..... spannend allemaal....

maandag 17 november 2003 @ 08:37:12 #126
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_14691418
Oja, bijna vergeten....

Livelink alvast veel succes en sterkte met de geplande keizersnee de 19e

maandag 17 november 2003 @ 09:08:30 #127
24188 Belana
kloon van belana
pi_14691755
Yfke, ik leef met je mee. Ik herken de depri buien en het huilen helaas. Dat lijkt wel steeds erger te worden, ik kan weinig hebben. Maar net wat je zegt, ook ik kijk wel uit naar dat kleine wondertje.
Sterkte nog even! Ben benieuwd of je gewoon mag bevallen, ik hoop het wel voor je, want een ks is ook niet niks.

Lewis, ik hoop dat je je vandaag weer wat beter voelt, ook jij maar weer sterkte. Het is echt niet leuk he die laatste loodjes, pffff. (zegt zij die nog minimaal 10 weken moet....)

Ik was van ellende ook alweer voor 8 uur mijn bed uit. Echt alles doet me zeer zo langzamerhand. Overal liggen kussens in bed, maar helpen ho maar

Livelink, echt spannend, nog 2 dagen! Ik hoop idd dat je snel naar huis mag daarna!

stormy waters...
sailin'
pi_14692049
Goedemorgen dames, ik voel me toch wel weer wat beter. Ik had gewoon best wel een enorme dip gisteren. Maar nu gaat het wel weer. Ik moet gewoon even mijn dagen anders gaan indelen en echt rust gaan nemen, want ik wordt gewoon moe van mijzelf. En ik heb vannacht ook wel goed geslapen. Dus dat hielp ook wel.

Wat livelink zei stelde me wel een beetje gerust eigenlijk, dat ze in die paar weken toch wat frisser voelt omdat ze de nodige rust nam. Dus livelinkje dank je wel hoor trouwens je datum is echt angstvallig dichtbij. Brrr, maar ook wel weer leuk. Een meisje bij mij op de zwangerschaps gym is bevallen van een meisje gisteren. Haar vent belde gisteren helemaal blij op. En het viel bij haar reuze mee, dus weer goed bericht.

Nou ja ik ga weer even terug in bed wat soesen en dan zie ik het wel weer.

maandag 17 november 2003 @ 13:13:53 #129
37150 livelink
pi_14697274
Yfke, alvast heel veel succes gewenst voor morgen. Ze zullen nog wel eerst een poging tot keren gaan doen. Hoewel het keren bij mij niet gelukt is bij Katja, vond ik het toch wel erg meevallen, hoor.
Er wordt behoorlijk aan je buik getrokken en geduwd, maar het doet niet echt erge pijn.
Ik ben nog niet echt zenuwachtig voor woensdag. Ik laat het maar allemaal over me heen komen. Ik ben wel zenuwachtig voor alles wat daarna gaat komen. Het is toch nog geen 2 jaar geleden dat Katja werd geboren, maar ik heb het gevoel dat ik alles weer ben vergeten!
Het vasthouden, verzorgen, baden, aantal voedingen en dergelijke, ik weet niks meer . Hoe komt het dat moeders en schoonmoeders 30 jaar later nog alles precies weten en ik niks? Ik moet het wiegje weer gaan opmaken en ik weet zelfs niet meer hoe dat moet met zeiltje, molton en dergelijke. Dus ik ga mijn moeder maar weer even bellen .
pi_14706372
Ik ben naar de midwife (vk) geweest en alles was gewoon goed. De baby is ingedaald zoals ik al dacht vorige week. Dus klaar voor de start.
  maandag 17 november 2003 @ 18:33:29 #131
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_14706949
tochaltyd weer fijn om te horen dat het kind goed zit he..
lucht toch weer een beetje op zal duimen voor je
  maandag 17 november 2003 @ 19:36:56 #132
24188 Belana
kloon van belana
pi_14709029
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:12 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik ben naar de midwife (vk) geweest en alles was gewoon goed. De baby is ingedaald zoals ik al dacht vorige week. Dus klaar voor de start.
fijn Lewis! hoe voel je dat eigenlijk?
stormy waters...
sailin'
  maandag 17 november 2003 @ 19:46:54 #133
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14709360
quote:
Op maandag 17 november 2003 19:36 schreef Belana het volgende:

[..]

fijn Lewis! hoe voel je dat eigenlijk?

Volgens mij zag ik op tv dat het hoofdje dan "klem" zit, en niet meer zo makkelijk heen en weer bewogen kan worden.
  maandag 17 november 2003 @ 20:15:24 #134
24188 Belana
kloon van belana
pi_14710428
Ja, dat heb ik ook wel gelezen enzo, maar ik bn zo benieuwd hoe het voelt. Of je dat voelt zakken dan en of je dan echt wat tussen je benen bijna voelt waardoor je moeilijk kunt lopen enzo. Ben gewoon nieuwsgierig...
Over een week of 5/6 gaat het bij mij ook gebeuren als het goed is, dan weet ik het gewoon, magoe...
stormy waters...
sailin'
pi_14713378
Dat verschilt per vrouw geloof ik Belana. Ik heb vaak vrouwen horen klagen dat ze het gevoel hadden dat het kindje tussen hun benen door zou glippen, maar geloof ik vooral bij tweede of latere zwangerschappen. Ik merkte het zelf vooral doordat mijn buik echt een flink stuk zakte, en ik eindelijk weer een beetje kon ademhalen en een stuk minder last van maagzuur had (tijdelijk...).

Mijn zus heeft vandaag de uitgebreide check-echo gehad. Alles ziet er goed uit, de kindjes zijn compleet met alle armpjes, beentjes, vingertjes, teentjes en orgaantjes. Eentje heeft schaamplipjes, de ander een penis en scrotum. Een "paartje" dus, zoals mijn zus het noemt. Ze is helemaal in de wolken en ik ook!

mooi he, alles
  FOK!fossiel maandag 17 november 2003 @ 21:42:55 #136
2628 Karin
pi_14713746
Leuk een jongen en een meisje! Kan me helemaal voorstellen dat jullie in de wolken zijn. Fijn ook dat alles goed gaat met de babies. Je zus houdt zich dus aan haar rust?

helaas kan ik je niet vertellen hoe het indalen bij mij voelde Belana, Bram is nooit ingedaald.

maandag 17 november 2003 @ 22:05:54 #137
46794 Berkery
Fat bastard
pi_14714745
Vandaag heeft miss Berkery voor het eerst een echo gehad. Dit is ons eerste kindje, op ware grootte geloof ik:

De gyneacoloog vroeg: Als je dit zo ziet, wil je dan niet overwegen om te stoppen met roken?

Blijkbaar roken de kleren van m'n vriendin naar sigarettenrook (dankzij schoonmama), maar wij melden braaf dat we allebei allang gestopt waren.

Voor mezelf was het moment dat ik officieel aanstaande papa ben, zoiets is toch tastbaarder dan twee streepjes

FOK!fossiel dinsdag 18 november 2003 @ 08:38:51 #138
2628 Karin
pi_14720806
quote:
Op maandag 17 november 2003 22:05 schreef Berkery het volgende:
Voor mezelf was het moment dat ik officieel aanstaande papa ben, zoiets is toch tastbaarder dan twee streepjes
Grappig dat meer mannen dat hebben, dat had mijn husb ook. Toen pas geloofde hij het echt! ondanks 5 positieve testen

Kan je een klein beetje uitleggen wat we precies zien op de echo? Ik kan het niet helemaal eruit opmaken.
Ik neem aan dat alles goed was he? Fijn hoor.

Livelink voor jou morgen de grote dag! Wat spannend! Er helemaal klaar voor? Weet je al hoe laat je precies moet? (wie weet ben je morgen rond deze tijd al bijna moeder, wat een raar idee). En is er iemand die ons op de hoogte komt brengen van het goede nieuws (liefst met foto's)?
Heel veel sterkte! Laat ze lekker voor je lopen in het ziekenhuis, daar zijn ze voor. En tot zondag!

dinsdag 18 november 2003 @ 08:54:24 #139
24188 Belana
kloon van belana
pi_14720994
Nou Karin (en berkery) ik geloofde het zelf ook pas toen ik de eerste echo zag hoor met 9 weken.
Heerlijk he om je kindje te zien!

Phileine, fijn dat alles goed is met je zus. Sjonge, in 1 keer een jongen en een meisje! Wat leuk!

Over het indalen, ik denk dat dat bij mij wel gaat lukken, maar dat weet je natuurlijk nooit. Ik weet nog wat voor toestand het wa bij jou Karin...
Ik ben voornamelijk bang dat ik geen ontsluiting krijg, omdat mijn moeder dat ook had met 3 kinderen. Bij de eerste hebben ze haar evengoed zo lang laten aanmodderen dat het kindje gestorven is in de buik, terwijl er niks mis mee was. Dat vind ik zo erg. Ik weet wel dat ze tegenwoordig die kindjes veel beter in de gaten kunnen houden, maar toch. Ondanks deze angst heb ik toch gekozen voor een thuisbevaling als het kan.

Livelink, idd, nog 1 dagje. Weet je al hoe laat? We zijn helemaal niet nieuwsgierig hier hoor...

Yfke, ben je al een beetje opgeknapt?
edit: oe, vandaag heb je die liggingsecho, ben benieuwd.

stormy waters...
sailin'
  FOK!fossiel dinsdag 18 november 2003 @ 09:24:04 #140
2628 Karin
pi_14721442
Belana kan me voorstellen dat je je behoorlijk zorgen maakt. Heb je dit ook met je verloskundige besproken? Dat ze op je kaart zetten dat ze je echt niet moeten laten aanmodderen.
  dinsdag 18 november 2003 @ 09:28:17 #141
24188 Belana
kloon van belana
pi_14721517
Ja, dat heb ik bij het eerst gesprek (mijn moeder was toen ook mee) meteen gezegd en het staat op de kaart. Maar ik noem het nog wel een keer op hoor. Want de beschrijving op de kaart vind ik niet helemaal duidelijk. (iets als "moeder heeft kindje verloren door langdurige partus", er staat niets over geen genoeg ontsluiting)
Volgende week moet ik weer heen en dan ga ik het er nog even over hebben, want het komt allemaal steeds dichterbij en daarmee mijn angst toch ook weer.
stormy waters...
sailin'
pi_14722379
Livelink, ik wil je alvast succes wensen voor morgen!
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 november 2003 @ 10:45:00 #143
13151 crew  Rewimo
pi_14723212
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 09:28 schreef Belana het volgende:
Ja, dat heb ik bij het eerst gesprek (mijn moeder was toen ook mee) meteen gezegd en het staat op de kaart. Maar ik noem het nog wel een keer op hoor. Want de beschrijving op de kaart vind ik niet helemaal duidelijk. (iets als "moeder heeft kindje verloren door langdurige partus", er staat niets over geen genoeg ontsluiting)
Volgende week moet ik weer heen en dan ga ik het er nog even over hebben, want het komt allemaal steeds dichterbij en daarmee mijn angst toch ook weer.
Belana, je kunt weinig zeggen over het verloop van je bevalling door te kijken naar die van je moeder, weet ik inmiddels uit ervaring.

Mijn moeder baarde haar kinderen in no-time. Vier uur, een half uur (ikke) en tweeëneenhalf uur. Ik ging er min of meer vanuit dat het bij mij ook wel snel zou gaan, omdat we lichamelijk veel op elkaar lijken. Niet dus 24 uur over gedaan, en (jawel) onvoldoende ontsluiting en uiteindelijk een keizersnee.

Waarmee ik maar wil zeggen dat jouw bevalling niet op die van je moeder hoeft te lijken en jij mogelijk je kindje heel soepel op de wereld zet

Maar het is natuurlijk wel verstandig, zoals Karin al zei, om dergelijke dingen vast aan te geven bij je vk.

dinsdag 18 november 2003 @ 11:19:02 #144
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_14723969
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 10:45 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Belana, je kunt weinig zeggen over het verloop van je bevalling door te kijken naar die van je moeder, weet ik inmiddels uit ervaring.

Mijn moeder baarde haar kinderen in no-time. Vier uur, een half uur (ikke) en tweeëneenhalf uur. Ik ging er min of meer vanuit dat het bij mij ook wel snel zou gaan, omdat we lichamelijk veel op elkaar lijken. Niet dus 24 uur over gedaan, en (jawel) onvoldoende ontsluiting en uiteindelijk een keizersnee.

Waarmee ik maar wil zeggen dat jouw bevalling niet op die van je moeder hoeft te lijken en jij mogelijk je kindje heel soepel op de wereld zet

Maar het is natuurlijk wel verstandig, zoals Karin al zei, om dergelijke dingen vast aan te geven bij je vk.

En bij mij was het gelukkig andersom, mijn moeder was langer bezig dan ik (we hebben ook dezelfde bouw).
Ik weet nog dat m'n moeder zei dat snelle bevallingen niet weggelegd zijn voor mensen met onze bouw ("snelle bevallingen zijn voor 'fragiele', tengere vrouwen, niet voor ons"). Gelukkig had ze geen gelijk .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 18 november 2003 @ 11:29:09 #145
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_14724201
Livelink, Ook ik wil je alvast heel veel succes wensen morgen !
pi_14724961
livelink, heeeeeel veel succes, en dat de snee maar beter mag bevallen dan de zwangerschap
DANYEL EN THIJS
  dinsdag 18 november 2003 @ 12:00:08 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14725023
Ook van mij dan alvast maar veel succes gewenst voor morgen Livelink!
Zet em op, en laat je maar lekker verwennen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 november 2003 @ 12:14:03 #148
13151 crew  Rewimo
pi_14725449
Ook van mij succes, Livelink! Spannend hè? Morgen word je mama Zet hem op en laat ons gauw weten wat het resultaat is, met veel foto's!!!
  dinsdag 18 november 2003 @ 12:44:47 #149
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_14726270
Ik ben weer terug van de liggins-echo, en de kleine ligt in stuitligging. Er is te weinig vruchtwater en ruimte nog zodat de kans dat de kleine nog zelf draait nihil is.
Morgen moet ik voor de laatste controle naar de VK en dan zal ik doorverwezen worden naar het ziekenhuis. Een verplichte ziekenhuis bevalling dus. Met de gynaecoloog zal besproken worden of het nog een vaginale bevalling zal zijn of keizersnee. Mijn voorkeur gaat nu uit naar een keizersnee.

Met de kleine was verders alles goed, hartje klopte sterk, metingen waren goed (net allemaal boven het gemiddelde voor 36,4 week, misschien ben ik toch ietsjes verder), verder geen afwijkingen te zien en de placenta zit aan de voorkant. Dit was ook allemaal weer geruststellend voor me, dat alles met de kleine goed is.

Mijn gevoel gaat de laatste dagen flink op en neer, gisteravond weer flinke huilbuien gehad, misschien ook een stukje spanning erbij voor vandaag. Ben wel blij dat ik nu weet waar ik een beetje aan toe ben, stelt ook weer iets gerust.

Lichamelijk merk ik steeds meer de laatste loodjes, veel last van maagzuur (komt ook meer door de stuitligging, koppie drukt lekker tegen de maag), heb nu een literfles melkachtig goedje gekregen van de huisarts. Probeer me daar zoveel mogelijk bij neer te leggen, en dat gaat me nog redelijk af (blijf maar tegen mezelf zeggen "het hoort erbij")

Ik ga er vanuit dat ik volgende week naar de gynaecoloog in het ziekenhuis moet en dan weet ik helemaal waar ik aan toe ben en misschien ook een geplande keizersnee krijg....

pi_14726979
Livelink heel veel succes morgen.
Ik ga heel erg aan je denken morgen!!!!!

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 18 november 2003 @ 13:47:10 #151
46794 Berkery
Fat bastard
pi_14728074
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 08:38 schreef Karin het volgende:

Grappig dat meer mannen dat hebben, dat had mijn husb ook. Toen pas geloofde hij het echt! ondanks 5 positieve testen

Mijn vriendin wist gewoon dat ze zwanger was, ook al is het haar eerste

Mannen hebben dat zesde zintuig niet vrees ik

quote:
Kan je een klein beetje uitleggen wat we precies zien op de echo? Ik kan het niet helemaal eruit opmaken.
Ik neem aan dat alles goed was he? Fijn hoor.
Deze scan is van de negende week, daar waar het kruisje zit begint het hoofdje, aan de andere kant van dat gat zie je zijn/haar billen is mij verteld

Livelink: veel sterkte morgen

pi_14730018
Livelink, ik zal voor je duimen hoor. Ik hoop dat alles goed gaat voor je en dat het allemaal meevalt. Dus sterkte ermee.

Belana, ik voelde zeker niet alsof dat kindje tussen mijn benen hing. Dus vandaar dat ik het ook niet helemaal zeker wist. Ik had wel weer meer pijn aan mijn heupen en een dag een gevoel dat ik ongesteld was. Dus kramperig van onder. Verders minder last van maagzuur, maar om eerlijk te zijn ziet het er ook niet uit alsof mijn buik is gezakt ofzo.
Ik voel wel dat ie meer tegen mijn blaas aanligt of in de buurt, gisteren had ie me te pakken met zijn nageltjes, en dat is een k.... gevoel joh.
Dus het meeste waar ik het aan merk zijn mijn heupen en minder maagzuur.

Miss Berkery, dat ziet er goed uit die scan.

Yfke, ik ken het dat op en neer gaan van je gevoelens, jeetje bij mij is het ook de laatste 5 dagen alsof mijn hormonen er weer met mij vandoor gaan hoor. Daar wordt ik wel een beetje gestoord van, de ene dag voel je je gewoon beter dan de andere. En de tranen komen wel erg snel, snel geirriteerd enzo. Nou ja noem maar op allemaal.

dinsdag 18 november 2003 @ 15:58:32 #153
37150 livelink
pi_14732169
Alvast bedankt voor alle goede wensen. We zijn net weer terug uit het ziekenhuis. We moesten er vanochtend om 11.15 zijn voor alle voorbereidingen voor morgen. Uiteindelijk heeft dat dus de halve dag geduurd. Het goede nieuws is dat ik de eerste 48 uur in een kraamsuite kom te liggen en daar ben ik echt heel blij mee. Vandaag zo'n kraamsuite gezien en dat is best wel luxe. Daarna kom ik waarschijnlijk wel gewoon op een vier-persoonskamer, maar dan voel ik me waarschijnlijk al zoveel beter dat dat ook niet zo erg is.

Iets minder nieuws was dat uit mijn bloedonderzoek bleek dat ik antistoffen in mijn bloed had. Ik ben zelf rhesus-negatief en mijn vriend rhesus-positief. Ze deden er een beetje paniekerig over en dat vlak voor onze deur, zodat ik het gesprek kon meeluisteren.
Uiteindelijk lijkt het echter wel mee te vallen. Het is waarschijnlijk nog afkomstig van de antistoffen die ze me hebben ingespoten na de curettage en niet van afstotingsverschijnselen. Voor de zekerheid zou het lab zorgen dat er voldoende bloed aanwezig zou zijn bij de keizersnede zodat er indien noodzakelijk direct een bloedtransfusie kan plaatsvinden.

De keizersnede is gelukkig al voor 09.30 gepland (lekker vroeg). Mijn vriend kan blijven slapen in de kraamsuite en waarschijnlijk gaan we daar gebruik van maken, dus ga er maar van uit dat jullie morgen nog niks zullen horen. Wel heb ik hem instructies gegeven, dus donderdag zal het waarschijnlijk wel lukken.

Yfke, jammer hoor dat het kind in een stuit ligt, maar het belangrijkste is dat alles verder goed lijkt te gaan. Succes met het nemen van een beslissing. Uit ervaring weet ik dat dat niet makkelijk is.

pi_14732631
livelink, een goede operatie gewenst met natuurlijk een gezonde baby als resultaat. hopelijk is die bloedtransfusie niet nodig. lekker dat jullie eerst even wat privacy hebben in zo'n kraamsuite. sterkte en het wordt vast een mooie dag morgen!
  dinsdag 18 november 2003 @ 16:16:52 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_14732689
Heel veel sterkte livelink!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 november 2003 @ 16:38:35 #156
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14733241
Livelink, ik zal aan je denken morgen. Vreemd idee he, dat je morgen rond deze tijd mama bent?

Veel sterkte en succes!

pi_14733818
Lieve Livelink,
ik lees hier regelmatig mee, maar nu wil ik toch even van me laten horen. Heel erg veel sterkte morgen voor de operatie,
maar belangrijker: geniet van deze hele mooie en speciale gebeurtenis !

Ik zal aan jullie denken hoor !!

dinsdag 18 november 2003 @ 17:29:50 #158
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_14734314
Livelink heel veel sterkte en succes morgen.
pi_14734491
Livelink heel veel sterkte en succes morgen!!!
  dinsdag 18 november 2003 @ 19:03:55 #160
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_14736760
Livelink, zet 'm op morgen, succes meid!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_14749560
vandaag is de grote dag; een kleine livelink wordt geboren !

Zet Hem Op !!

woensdag 19 november 2003 @ 09:45:06 #162
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_14749870
Wat een apart idee eigenlijk he, dat we weten dat Livelink vandaag haar baby'tje kan vasthouden! Spannend hoor, ik hoop zo gauw mogelijk wat te horen.
pi_14753326
Ik hoorde net van mijn moeder dat een vroegere vriendin van me ( vriendschap= verwaterd) haar vriend heeft haar de bons gegeven want hij wilde alleen maar een meisje en geen jongetje meer. ( ze is momenteel zwanger van hem).

........................................... . .

Zo'n eikel hè, kon ie dat niet vóór die tijd bedenken?

pi_14753800
Tja als je zo'n lafaard bent om dan je vriendin daarvoor in de steek te laten, ben je het natuurlijk ook niet waard. Daar zal wel meer achter steken. Wel een vreselijke k.... streek trouwens.

En livelink moet nu toch wel haar kindje in haar armen hebben neem ik aan. Ik ben zeer benieuwd hoor.

woensdag 19 november 2003 @ 12:40:49 #165
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14754495
Lekkere vent zeg, dat moet die van mij niet in zijn hoofd halen

Ik kan me haast niet voorstellen dat dat de (enige) reden is, zoiets doe je toch niet??

Livelink zal nu inderdaad mama zijn....hoe zal het met haar gaan?

woensdag 19 november 2003 @ 13:17:22 #166
24188 Belana
kloon van belana
pi_14755694
Jeetje, wat heb je toch een idiote mensen in de wereld! Ik snap dat niet hoor, wie kan er nou bij zijn eigen kind weglopen?

Ja, Livelink ligt lekker in de kraamsuite bij te komen en te staren naar haar kindje...

stormy waters...
sailin'
  woensdag 19 november 2003 @ 14:40:59 #167
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14758574
Joepie! Post van de kinderbescherming. Mijn man en ik moeten medisch gekeurd worden dus morgen ff rondbellen naar een huisarts doe dat wil doen (mag niet je eigen huisarts zijn). En ze informeren ons dat ze gaan controleren of we geen strafblad hebben.
Ze zetten er vaart achter, ik had dit jaar geen bericht meer verwacht.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 november 2003 @ 15:26:00 #168
13151 crew  Rewimo
pi_14759961
Wauw Spindizzy, ze zetten er vaart achter!

Ik moet zeggen dat ik het interessant en leuk en spannend vind om te lezen wat er allemaal komt kijken bij een adoptieprocedure. Fijn dat jullie ons een kijkje gunnen!

pi_14760500
quote:
Op woensdag 19 november 2003 12:02 schreef berney het volgende:
Ik hoorde net van mijn moeder dat een vroegere vriendin van me ( vriendschap= verwaterd) haar vriend heeft haar de bons gegeven want hij wilde alleen maar een meisje en geen jongetje meer. ( ze is momenteel zwanger van hem).

........................................... . .

Zo'n eikel hè, kon ie dat niet vóór die tijd bedenken?

Ik ken er ook zo een, mijn tante was zwanger van hun kindje en wilde pas bij de geboorte weten wat het was. Hij zat daarintegen steeds te vissen bij de gyn wat het nou was. Mijn tante beviel van een meid, inmiddels al weer 7 jaar oud, maar het was geen jongen. Hij heeft haar met een klein kind van een maand oud laten zitten en is bij een ander mokkel ingetrokken. Zo'n ongelovelijke klootzak! Maar hij mist wel een schat van een kind!
pi_14760574
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:43 schreef Little-Angel het volgende:

[..]

Ik ken er ook zo een, mijn tante was zwanger van hun kindje en wilde pas bij de geboorte weten wat het was. Hij zat daarintegen steeds te vissen bij de gyn wat het nou was. Mijn tante beviel van een meid, inmiddels al weer 7 jaar oud, maar het was geen jongen. Hij heeft haar met een klein kind van een maand oud laten zitten en is bij een ander mokkel ingetrokken. Zo'n ongelovelijke klootzak! Maar hij mist wel een schat van een kind!

Tssss...... Van dit soort verhalen zakt mijn broek ook echt van af ja.
Onbegrijpelijk.
Daar zit je dan: in de steek gelaten door je klootzak met een vers kindje. Ga er maar aan staan...
  woensdag 19 november 2003 @ 16:24:20 #171
24188 Belana
kloon van belana
pi_14761902
Spindizzy, wat een goed nieuws! Wat is de procedure daarna?
Keeping my fingers crossed voor jullie!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 19 november 2003 @ 16:32:02 #172
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_14762164
Spindizzy: gaaf zeg, een goed bericht aan het einde van het jaar

Ik ben weer terug van de VK, me bloeddruk was omhoog gegaan (140/90), maar ik slaap ook heel slecht de laatste dagen en zit er ff doorheen.......

De VK heeft het ziekenhuis gebeld en daar moet ik a.s. vrijdagochtend heen, naar de Gyn om te bespreken of ik een vaginale bevalling nog wil of keizersnee. Ik heb mijn keuze al gemaakt, gezien ik nu al erg moe ben en labieler is het voor mij beter om een keizersnede te doen en misschien ook voor de kleine.
Dus dan is het vrijdag o.a. een datum prikken voor een geplande keizersnee. Het lucht wel op voor mij, weet waar ik aan toe ben en kan me dan voorbereiden op die datum en nog meer uitkijken (dan ik nu al doe) naar de komst van de kleine, dat voelt in ieder geval goed.....

woensdag 19 november 2003 @ 16:44:52 #173
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14762590
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:24 schreef Belana het volgende:
Wat is de procedure daarna?
Na het medische onderzoek hebben we 3-4 gesprekken met iemand van de kinderbescherming. Waarvan minstens 1 gesprek bij ons thuis. Daarna mogen we ons gezinsrapport inzien en eventueel laten aanpassen (dat is belangrijk want aan de hand van dat rapport worden we gematcht met een kindje) en krijgen we te horen of we wel of niet toestemming gaan krijgen om te adopteren. Ik verwacht ong. in februari te weten of we onze toestemming krijgen.

Tegen die tijd moeten we wel 's beslist hebben uit welk land we willen (en kunnen) adopteren en welke vergunninghouder daar bijhoort.
Intake gesprek bij vergunninghouder en dan komen we op een nieuwe wachtlijst. Maar dan is het de echte uiteindelijke joepie-er-komt-een-kindje-wachtlijst

Kiezen uit welk land je wilt adopteren is trouwens makkelijker gezegd dan gedaan... Elke keer als we denken dat we eruit zijn kun je niet of nauwelijks meer uit dat land adopteren. Wachtlijsten worden langer, eisen strenger en voor ons de mogelijkheden minder...

pi_14763069
Ik kan me wel voorstellen dat het een heel moeilijk proces is spindizzy maar gewoon volhouden hoor. En ik geloof ook wel dat je dat doet.
Ik zal voor je duimen hoor, vindt het echt tof dat je dit doet, want zo krijgen ook die kindjes uit minder bedeelde landen nog een kans. En jij krijgt zo ook nog een kans op een kindje.

Ben echt benieuwd hoe snel dit proces gaat lopen.

Yfke, goh joh wat vervelend om te horen dat het bij jouw dan wat minder gaat. Als je nu slecht slaapt, dan is dat niet zo goed voor je natuurlijk, je weerstand en alles gaat dan achteruit. Maar nou vraag ik me af of een keizersnede het dan nog niet vermoeiender maakt. Want die plaatselijke verdoving zal er ook wel inhakken. Tja opzich weet je natuurlijk dan wel wat je te wachten staat, daar zit ook wel wat in.

Ik hoop toch dat je nog wat opkalevaterd voor die tijd, want zo is het natuurlijk ook niet fijn allemaal. Koppie op meid

FOK!fossiel woensdag 19 november 2003 @ 17:28:32 #175
2628 Karin
pi_14763911
Spindizzy leuk om te lezen dat er vaart inzit! Maar jeutje wat moet er een hoop gebeuren. Wat oneerlijk, "iedereen" zomaar zwanger worden maar als je een hele overwogen keuze maakt om te gaan adopteren moet je door een vreselijke molen om te kijken of je wel geschikt bent.

Yfke wat een tegenvaller zeg een stuitligging!
Maar komt ze weer met haar anti-keizersneepraatje denk alsjeblieft niet te licht over een keizersnee. Ik proef uit jouw post dat je dat graag wilt omdat je zo moe en labiel bent. Tuurlijk is dat geen goede ondergrond om een bevalling in te gaan maar onderschat een keizersnee ook niet! Het is een zware buikoperatie en mij viel ie behoorlijk tegen. Als je gewoon vaginaal bevallen bent mag je als alles goed gaat al na een paar uur naar huis, bij een keizersnee moet je toch wel 4 dagen in het ziekenhuis blijven. En dat is niet voor niets!
De eerste dagen na mijn keizersnee kon ik weinig met Bram, ja voeding geven maar omdat ik een ks had gehad duurde het een aantal dagen voordat dat op gang kwam. Terwijl de verpleging en Peet hem lekker aan het verzorgen en het bijvoeden waren lag ik in bed. Ook de weken daarna heb ik nog behoorlijk wat pijn gehad en het duurde ook maanden voordat ik weer een beetje bijgekomen was (nu had ik ook een hoop bloed verloren hoor).
Tuurlijk wil ik niet zeggen wat je moet doen maar probeer de beslissing voor een ks niet af te laten hangen over hoe je je nu voelt. Nu heb ik natuurlijk ook niet voor die keuze gestaan en ik snap ook echt dat je niet op een stuitbevalling zit te wachten. Maar wacht gewoon nog even af wat de gyn zegt, wie weet ziet hij het wel hartstikke zitten.

pi_14765021
Yfke, ik hoor het ook heel erg veel hoor van vrouwen die een keizersnede hebben gehad dat het herstel echt heel lang duurt.
Ik zou toch echt inderdaad nog wachten op wat de gyn gaat zeggen hierover. Sterkte ermee
  woensdag 19 november 2003 @ 18:50:37 #177
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_14766021
Ik denk ook niet licht over een keizersnede, ik heb vanmiddag ook al ff met de VK gesproken hierover. Ze heeft me nu al die maanden begeleidt en we hebben over veel dingen gesproken. Doordat ik nu al te weinig rust krijg, stress heb door een nog lopende scheiding en daarnaast komt bij mij ook de fibromyalgie om de hoek kijken, ik heb hierdoor maar 80% energie te verdelen, nu ik minder rust heb en meer stress daalt die energie naar nog minder, wat tot gevolg heeft dat ik meer pijn in me spieren heb dan anders en ik de spanning op mijn spieren niet meer goed aankan en krampen krijg. Dit is niet bevordelijk bij een vaginale bevalling, als je weeen en krampen moet wegpuffen e.d. Dit speelt ook een rol mee, daarnaast zie ik er tegen aan dat juist door die dingen ik halverwege een vaginale bevalling alsnog naar de ok moet en dan meer heb van dan maar gelijk. Dit zijn enkele dingen wat bij mij meespeelt.
Ik weet dat een keizersnee ook niet niks is.... het heeft beide de voor- en nadelen (ik heb ooit een borstverkleining gehad en dan mag je dezelfde dingen na een operatie niet doen als bij een keizersnede, weet hoe ik me toen voelde na die tijd).
Ik bespreek e.e.a. ook nog bij de gyn en neem de woorden van de VK ook mee. Op basis van o.a. deze dingen was de VK het ook met me eens dat een keizersnee waarschijnlijk wat in het voordeel zou zijn voor mij persoonlijk........ vandaar
pi_14768469
Spindizzy. Mijn eerste posts in dit topic gingen ooit over adoptie. Ik was er ook mee bezig. We hadden ons ingescreven en we waren aan het wachten op de via cursus. Toen ik de boeken binnen kreeg en een datum was ik zwanger. Het heeft even geduurd voor ik de knop om kon zetten (ik moest de adoptie afblazen, zwanger zijn en adopteren mag niet gelijkertijd) Ik vond dat heel moeilijk hoor.Net of ik ergens op de wereld een kindje in de steek liet. Terwijl ik er eigenlijk juist voor zorgde dat een andere liefhebbend mens ouder kon worden. Wij zouden voor Taiwan gaan. Dit omdat de ouders (lees moeder) de adtopie ouders uitzochten. (wij konden dan later tegen ons kindje zeggen dat zijn ouders ons had uit gezocht om voor hem/haar te zorgen) en de ouders (moeder) was bijna altijd terug te vinden. Ook werd er voor de moeders goed gezorgd. Ze werden tijdens de zwangerschap goed opgevangen en er werd geholpen met het zoeken naar werk voor na de bevalling. Maar ja zo had elk land wel iets waarvan ik dacht daar wil ik een kindje van uit adopteren. Wat dacht je van al die net iets te oude kindjes (vanaf 3 jaar) die niemand wil en maar ouder worden en dan dus helemaal nooit meer geadopteerd worden, of de kindjes met een medisch dossier. Het is echt heel lastig hoor. Het is echt heel jammer dat het zoveel geld kost anders was ik er nu weer mee bezig.
Heel veel succes ermee he en hou ons goed op de hoogte.

Hoe zou het met livelink zijn. Lekker aan het genieten van haar ukkie

Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 19 november 2003 @ 20:34:23 #179
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14768897
quote:
Op woensdag 19 november 2003 20:17 schreef jessie het volgende:
Heel veel succes ermee he en hou ons goed op de hoogte.
Dank je en zal ik doen
quote:
Wat dacht je van al die net iets te oude kindjes (vanaf 3 jaar) die niemand wil en maar ouder worden en dan dus helemaal nooit meer geadopteerd worden, of de kindjes met een medisch dossier.
Dit is helemaal waar wij voor gaan. We hoeven niet perse een baby... En hij/zij mag ook best een productiefoutje hebben hoor Het enige waar we wat huiverig voor zijn zijn ontwikkelingsachterstanden. Bij de voorlichting kregen we een foto te zien van een zwaar ondervoede baby en daar zijn we toch wel erg van geschrokken. Maar een handicap vinden we helemaal geen probleem.

En ik geloof dat we er qua land ondertussen helemaal uit zijn. Het wordt definitief* Suriname

*Voorzover je van definitief kunt spreken in adoptieland natuurlijk

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 november 2003 @ 21:21:55 #180
13151 crew  Rewimo
pi_14770480
Hee, ik heb me nooit gerealiseerd dat Suriname ook een adoptieland is... Eigenlijk niet onlogisch als je bedenkt dat je zelfs kindjes uit Amerika kunt adopteren (zoals qltels nichtje heeft gedaan).
  woensdag 19 november 2003 @ 21:28:35 #181
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14770771
quote:
Op woensdag 19 november 2003 21:21 schreef Rewimo het volgende:
Hee, ik heb me nooit gerealiseerd dat Suriname ook een adoptieland is...
En het voelt ook heel logisch opeens Hier staat wat meer info over adopteren uit Suriname.
pi_14781557
spannende tijden, jeetje: hebben we straks in het fototopic zo'n kjoet klein Surinamertje rondlopen Ahhhhhh, maggie dan van die rastavlechies?? Ja Spin: magda?

Yfke toch: wat klinkt het allemaal spannend en stressvol en toch ook wel wat verdrietig bij jou.....heel veel succes en positief nieuws en lief kindje gewenst!!!

Hier lig ik nog steeds voor pampus: wat ben ik beroerd zeg!! Ik drink ook veel te weinig, dus ben nu vandaag flink aan het drinken (heel slecht van mezelf, zwanger met maar 1 nier en dan botweg maar zeven glazen drinken op een dag: stout toot!!)...
Verder is de combi hormonen+ ziek niet bevordelijk voor mijn humeur. Speciaal dingen waar je normaal al mee zou zitten: daar kan ik me nu niet overheen zetten..Ik had verteld he, van mijn familie die zes weken na mijn uitgerekende datum een fam.feest in de Efteling hadden gepland?
...ze hebben het verplaatst....naar het weekeinde van mijn verjaardag....*heel, heel diep zucht* en we mochten niet weigeren, want iedereen ahd hartstikke veel moeite voor ons gedaan om het te kunnen verzetten ..maar ze waren alleen vergeten om ons te vragen wanneer wij konden. Dus nu moesten we maar per se kunnen geloof ik.
Nu had ik al geen zin om kerst emt deze figuren te vieren, maar dat is nu helemaal ondenkbaar (quotes van de laatste keer dat ik ze sprak: "ach, je bent onze dochter niet he, dat maakt je baby voor ons minder interessant" of deze: "nee wij komen niet op kraamvisite, we hebben een hekel aan jankende en stinkende babies" ) Het leifst zou ik niet gaan, maar dan ga ik ook nooit meer. Mijn vriend is bang dat het de zaak alleen maar erger zal maken (in welk opzicht kan het erger)..wat zouden jullie doen? Oww, en we praten hier over twee echt sociaal gehandicapte mensen die dus ook echt geen idee hebben van wat ze zeggen.

DANYEL EN THIJS
pi_14781626
Toot wat een eikels. Gewoon niet meer heengaan is mijn eerste reactie, maar het is geen familie van me.... dan is dat altijd wel makkelijk gezegd.

En als Gertje er is dan spem je ons maar lekker met VEEEEL fotokes, want wij weten hoe lang je op 'm hebt gewacht hoor!!

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_14781735
quote:
Op donderdag 20 november 2003 10:22 schreef Syrena het volgende:
Toot wat een eikels. Gewoon niet meer heengaan is mijn eerste reactie, maar het is geen familie van me.... dan is dat altijd wel makkelijk gezegd.

En als Gertje er is dan spem je ons maar lekker met VEEEEL fotokes, want wij weten hoe lang je op 'm hebt gewacht hoor!!

Ja .....ik had echt ook bedacht dat ze in de kraamtijd niet eens welkom zijn. Maar ja, het zijn wel de ouders van mijn vriend, en om hem nu steeds in zijn up compleet afgeschoten te laten worden...is ook weer zo zielig namelijk. Het is namelijk echt heel erg, ze zeggen ook hele erge dingen over hem. Maar hij vindt toch dat eht zijn ouders zijn, en die paar keer per jaar .... dus voor hem betekent het veel dat ik meega, maar zie je me al zitten: kerst, ruim zeven maanden zwanger en dan kutopmerkingen naar je hoofd krijgen? Zet me maar niet in de buurt van een vleesmes.
DANYEL EN THIJS
pi_14781844
Ow, Toot. . Wat zielug voor je. . Ik zou ook niet gaan hoor. .... Wat een rare opmerikingen zeg.
pi_14781906
Jemig Catoot, wat een ellende

Ik geloof dat ik er ook niet echt veel zin meer in zou hebben op deze manier. Je draagt verdorie hun zoons baby, dan mogen ze toch wel een beetje geinteresseerder doen?

donderdag 20 november 2003 @ 10:37:15 #187
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14781968
Al die stress kun je echt niet hebben, hoor. Ik zou proberen ze te vermijden deze kerst. Zo te horen doen ze toch wel rot tegen je dus dan kunnen ze net zo goed rot over/tegen je doen omdat je besloten hebt thuis te blijven.

Oh en rastavlechies? Echt wel

donderdag 20 november 2003 @ 10:47:58 #188
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_14782224
quote:
Op donderdag 20 november 2003 10:19 schreef Catootje het volgende:(..)
Oww, en we praten hier over twee echt sociaal gehandicapte mensen die dus ook echt geen idee hebben van wat ze zeggen.
Als je dat nou tegen jezelf blijft zeggen, zou het je dan niet lukken om die opmerkingen langs je heen te laten gaan?
M.a.w. neem die mensen gewoon niet serieus.
is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan
pi_14782619
Catoot, ik vind dat je voor jezelf moet opkomen. Ik vind echt dat je niet alles maar kan laten zeggen, want op het moment dat jij alles slikt, weten zij volgens mij ook niet dat ze steeds te ver blijven gaan. En ga met Kerst lekker met je vriendje naar een hotelletje ergens, doe ik ook zodat ik niet naar de schoonfamilie hoef
Je hebt natuurlijk nog een beter excuus dan ik, want jij bent zwanger, en daar horen heel wat kwaaltjes bij
Maar goed, ik voel met je mee, ik heb zelf een schoonmoeder die vindt dat ik een slechte invloed op mijn vriendje heb, en blabladramatica, en ze wil volgens mij een vriendinnetje voor haar zoontje die met haar meelult/naar haar opkijkt en niet zo'n grote bek heeft als ik. Driewerf BAH!
Maar goed, uiteindelijk wil je ook geen scene, maar op het moment dat jij daar aan tafel zit met Kerst, en ze houden niet op met hun kutopmerkingen, zou ik gewoon weggaan. Het is echt niet goed om je nu al druk te moeten maken om iets wat volgende maand gaat plaatsvinden, dus ik zou echt voor mezelf kiezen.

Succes!

pi_14783241
Tootje, ik zou volgens mij enorm sarcastisch terug doen. Ja het is nogal een moeilijke vraag want het gaat in dit geval om je schoonouders. Toch gaan en proberen naast je neer te leggen, gaat niet maar als zij iets verkeerds zeggen dan heb je juist dan de kans dat je van je afbijt en goodstyle. Hadden ze maar niks moeten zeggen.

Moeilijk hoor, want dit kan je natuurlijk ook niet gebruiken.

Yfke, tja ik begrijp het nu allemaal wel een beetje met al die stress die jij hebt. Door een scheiding heen gaan schijnt het meest stress volle te kunnen zijn in je leven en dan nog eens voor een geboorte staan met al je lichamelijke klachten is niet fijn lijkt mij. Ik hoop gewoon het beste voor je, en dat wat er ook beslist wordt voor jouw het beste is.
Sterkte ermee.

Spindizzy, rastavlechtjes zijn leuk En surinaamse kindjes al helemaal. Ik ben benieuwd wat het straks gaat worden hoor.

pi_14783429
quote:
Op donderdag 20 november 2003 10:47 schreef Grijs het volgende:
Als je dat nou tegen jezelf blijft zeggen, zou het je dan niet lukken om die opmerkingen langs je heen te laten gaan?
M.a.w. neem die mensen gewoon niet serieus.
is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan
dit lijkt mij ook de beste aanpak, cato. het heeft zo te lezen weinig zin om te proberen ze te heropvoeden, dus ga daar vooral geen energie aan verspillen.
  donderdag 20 november 2003 @ 11:36:59 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14783685
Ik zou met kerst dus wel gaan om te kijken hoe het dan gaat.
Als het dan nog steeds k*t is, dan zouden ze wat mij betreft de boom in kunnen qua weekendjes weg, kraamtijd etc.

Heb met mijn ex iets soorgelijks meegemaakt, zijn oma is een regelrechte heks. En ik vergat dat iedere keer weer. En dan zat ik daar en dan ineens kreeg ik weer een sneer. Gelukkig zei mijn ex toen dat mocht dat nog een keer gebeuren dat hij dan weg zou gaan, of ik nou mee ging of niet. Dat vond ik wel heel prettig. Het is daarna gelukkig niet meer gebeurt.

pi_14784866
*uit lurkstand jumpt*

Catootje, even een klein adviesje van iemand die een zelfde situatie van dichtbij heeft meegemaakt.
Een vriendinnetje van mij zit in exact dezelfde situatie als jij.
Haar schoonouders zijn de grootste onsociale draken die er op deze planeet rondlopen. Uitspraken als: Ik hoop dat het kind niet [achternaam vader] gaat heten. Denk maar niet dat we ineens wel lief en aardig gaan doen als het kind er eenmaal is. En nog veel meer in- en in kwetsende uitspraken kreeg zij 8 maanden lang te horen.
En mijn vriendin maar proberen om de boel te sussen en te lijmen terwijl zij zoveel bagger over zich uitgestort kreeg.

Het einde van het liedje was dat zij met 8 maanden via een spoedkeizersnede haar kindje heeft gekregen. Door alle stress van haar schoonouders was haar bloeddruk zo hoog dat het een gevaar vormde voor haarzelf en haar kindje. Het was echt op het randje (ze kreeg een epileptisch insult tijdens de keizersnede) maar is nu trotse mama van een prachtige zoon. En haar schoonouders?
Die hebben nog niks van zich laten horen. Geen telefoontje, geen briefje, geen kaartje. Het interesseert ze helemaal niets.

Lieve Catootje, jouw kindje krijgt een schat van een moeder en een geweldige vader. Gertje heeft zulke grootouders echt niet nodig. Het belangrijkste is dat je je op jouw en Gertjes gezondheid focust. Die schoonfamilie kan je mooi 3-hoog achter in een boom parkeren. Zij zijn absoluut niet belangrijk nu.

Fok!bejaarde
pi_14788525
quote:
Op donderdag 20 november 2003 12:20 schreef Anosmie het volgende:
Lieve Catootje, jouw kindje krijgt een schat van een moeder en een geweldige vader. Gertje heeft zulke grootouders echt niet nodig. Het belangrijkste is dat je je op jouw en Gertjes gezondheid focust. Die schoonfamilie kan je mooi 3-hoog achter in een boom parkeren. Zij zijn absoluut niet belangrijk nu.
pi_14793518
Ahh, ik vind jullie adviezen heel heel erg lief !! Ik heb er met vriendjelief over gesproken en het volgende plan gemaakt: We gaan er wel heen met kerst. Alleen gaan we dan puur naar het diner, en gaan daarna weg. Kans (in grote groep) dat we gespaard zullen blijven deze keer. Vriendje heeft beloofd mijn (geestelijk) welzijn te bewaken en bij enige vorm van dit-hou-ik-niet-vol gaan we weg. Maar in principe proberen we het dus nog even, het gaat soms namelijk wel goed en soms niet. Wel heb ik heeeel duidelijk gemaakt dat ik niet van plan om me door een stel bejaarden te laten ringeloren. Ik trek mijn plan, doe wat ik vind dat ik moet doen mbt schoonfam, en geen stap over mijn grens!
DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 november 2003 @ 17:44:40 #196
13151 crew  Rewimo
pi_14793716
Toot, groot gelijk, denk om jezelf, om Gertje en om je vriend. Als je het niet meer kunt verdragen die dag, stap je op (zorg je wel voor een koelkast met lekkere dingetjes voor het geval dat? ).

Wat een stelletje botteriken zeg

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 november 2003 @ 17:45:28 #197
13151 crew  Rewimo
pi_14793732
Is er nu al nieuws van Livelink?
pi_14794164
Wow, Toot. Knap van je dat je dat kunt. .
  donderdag 20 november 2003 @ 18:05:23 #199
37150 livelink
pi_14794179
Een bericht namens livelink, we hebben 19 novemeber een prachtig zoontje gekregen, als ik vanavond op tijd terug ben zal ik proberen een foto te plaatsen. Groetjes partner livelink
  donderdag 20 november 2003 @ 18:06:21 #200
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_14794202
Catootje, ook van mijn kant sterkte ermee en doe gewoon waar jezelf zin in hebt......
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 november 2003 @ 18:06:40 #201
13151 crew  Rewimo
pi_14794205
quote:
Op donderdag 20 november 2003 18:05 schreef livelink het volgende:
Een bericht namens livelink, we hebben 19 novemeber een prachtig zoontje gekregen, als ik vanavond op tijd terug ben zal ik proberen een foto te plaatsen. Groetjes partner livelink
Jippie! Ik word op mijn wenken bediend Gefeliciteerd!!!

Maar eh, iets meer info mag wel hoor ALLES dus!

[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 20-11-2003 18:07]

† In Memoriam † donderdag 20 november 2003 @ 18:07:12 #202
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14794219
quote:
Oeoeoeoeoe gefeliciteerd
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  donderdag 20 november 2003 @ 18:14:09 #203
35189 Troel
scherp en bot
pi_14794366
Gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_14794419
Gefeliciteerd!
  donderdag 20 november 2003 @ 18:39:04 #205
26444 ezzi
mama van ilse
pi_14794920
Gefeliciteerd livelink en partner van, met jullie zoon!
pi_14795400
Gefeliciteerd Livelink!!!!
Snel foto's en info hoor over de naam bv

Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 20 november 2003 @ 19:29:57 #207
24188 Belana
kloon van belana
pi_14796204
Gefeliciteerd Livelink en hubbie met jullie zoon!
Ben zeer benieuwd hoe hij heet en hoe hij eruit ziet...
stormy waters...
sailin'
pi_14796414
HA, weer een jochie d'r bij !!

Maar echt een "mannenpost", hoe heeeeeet ie dan !!
Oke, dan maar F5-en tot de foto er staat

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_14796575
Haha inderdaad, typisch mannelijk. Die snapt niet wat we allemaal nog meer willen weten. Maar toch fijn dat we alvast IETS hebben gehoord, en weten dat het goed gaat. Gefeliciteerd livelink en familie!
mooi he, alles
pi_14796611
Geweldig, weer een kindje erbij!

Livelink en partner, gefeliciteerd!!!!

#geen
  donderdag 20 november 2003 @ 20:16:10 #211
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_14797483
Livelink en partner, gefeliciteerd met jullie zoon.
  Jubileum moderator donderdag 20 november 2003 @ 20:25:46 #212
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14797811
Gefeliciteerd maar we willen wel DETAILS natuurlijk
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 20 november 2003 @ 20:45:04 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14798392
Nou, da's een leuke voor in de verjaarskalender:

19 November 2003, Zoontje, Zoon van Livelink en Partner van Livelink

Nee hoor grapje!
Van harte gefeliciteerd!

pi_14798585
aha, ik word op mijn wenken bediend. Was erg nieuwsgierig hoe het met Livelink was (ik had trouwens de 18e nog in mijn hoofd) Ben erg blij dat iedereen het goed maakt. iid leuke naam ik dacht al ik zie het over het hoofd, maar de naam wordt nog niet vermeld. Ja, livilink houdt het spannend voor ons. Gefeliciteerd met jullie zoon!!!

Toot, wat een schoonfamilie zeg! Mijn mond viel van verbazing open, wat een horken als ze dit soort opmerkingen plaatsten. Je bent niet echt mijn dochter! wat een onzin. Erg knap van je dat je toch samen kerst wilt vieren hoor!

FOK!fossiel donderdag 20 november 2003 @ 21:19:48 #215
2628 Karin
pi_14799303
quote:
Wat een heerlijke pas-vader-geworden post

Livelink en partner van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

donderdag 20 november 2003 @ 22:02:05 #216
37150 livelink
pi_14800632
Sorry dat het zo kort was maar ik was maar een uurtje thuis uit het ziekenhuis nu heb ik even wat meer tijd.
Livelink maakt het goed en hersteld voorspoedig van de keizersnede zoals het er naar uitziet mag ze dit weekend alweer naar huis.
Onze zoon heet "Job" en weegt 3045 gram en het is werkelijk een prachtig ventje. Ik had livelink belooft ook foto's te tonen maar helaas ik ben de kamera in het ziekenhuis vergeten. Ik zal proberen morgen de foto's te plaatsen

Groetjes

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 november 2003 @ 22:03:40 #217
13151 crew  Rewimo
pi_14800695
Wat een leuke naam! Fijn dat je het toch nog even kwam vertellen en dat alles goed gaat met livelink en Job en met jouzelf zo te zien ook.
  donderdag 20 november 2003 @ 22:11:39 #218
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_14800985
Hoera!!!! Job is geboren!!!! Gefeliciteerd papa en mama Livelink!
  donderdag 20 november 2003 @ 22:29:03 #219
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_14801530
Van harte gefeliciteerd met Job! leuke naam!
pi_14801645
Leuke naam!!
mooi he, alles
pi_14801891
Livelink en partner...gefeliciteerd met Job. Leuke naam idd.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_14802077
Wat een leuke naam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Die is uitgehuwelijkt.
Job en Janneke dat klinkt toch fantastisch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † donderdag 20 november 2003 @ 22:54:01 #223
7074 moussy
kuttekop
pi_14802369
Livelink & Co van harte met jullie zoon Job!!
pi_14802417
heel hartelijk gefeliciteerd met jullie nieuwe kleine li(e)velingetje Job!
pi_14803738
Yippie, Livelink en familie van Harte Gefeliciteerd met jullie zoon Job.
Zie Catoot, daar komen ze hoor die jongens

Livelink, wat een leuke naam. Nou ik ben ook zeer benieuwd hoe die kanjer eruit ziet. Dus foto's, ik wacht geduldig

pi_14807243
Livelink en hubbie!!!! Gefeliciteerd met Job!!!!!

Enne Job, welkom op deze aardkloot

vrijdag 21 november 2003 @ 08:35:57 #227
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_14807688
Livelink en co, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Job (lekker korte stoere naam), heel veel geluk gewenst......
pi_14808117
Goedemorgen dames, ik heb weer een beroerde nacht gehad. Werd wakker om 03.30 uur met maagzuur in mijn strotje en heb sindsdien ook niet meer geslapen Niks werkt ertegen en zit er nu nog mee. Ik ben moe maar als ik lig dan komt het toch alleen maar opzetten dus kan ik niet slapen. En die kleine houdt me ook al wakker. Blehh, wat kan zwanger zijn toch vervelend zijn zeg die laatste paar weken.
  vrijdag 21 november 2003 @ 09:12:22 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14808141
He, Job! Da's een leuke naam!
  vrijdag 21 november 2003 @ 09:26:39 #230
24188 Belana
kloon van belana
pi_14808351
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 09:10 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Goedemorgen dames, ik heb weer een beroerde nacht gehad. Werd wakker om 03.30 uur met maagzuur in mijn strotje en heb sindsdien ook niet meer geslapen Niks werkt ertegen en zit er nu nog mee. Ik ben moe maar als ik lig dan komt het toch alleen maar opzetten dus kan ik niet slapen. En die kleine houdt me ook al wakker. Blehh, wat kan zwanger zijn toch vervelend zijn zeg die laatste paar weken.
Och meid, ik weet wat je bedoeld. Ik slaap ook al een tijd slecht, maar sinds ik de 30 weken gepasseerd ben lijkt het nog wel erger. Ieder uur wakker, gewoon van de pijn in mijn heupen of rug en anders wel het zuur idd. vreselijk. Op die manier weet je niet meer hoe je het vol moet houden tot het eind. We zullen wel moeten...
(zow, klaaguurtje weer gehad)
stormy waters...
sailin'
pi_14809478
Opzich Belana als het kindje ingedaald is dan is het even rustig. Tenminste de afgelopen 2 weken ging het wel, maar nu voel ik dat het kindje weer flink is gegroeid en alles in de weg zit voor hem. Dus ja dan moet ik het letterlijk bezuren.

Kunnen we niet gewoon kindjes maken die niet lastig zijn tijdens die laatste weken Of 9 maanden op een ei broeden in plaats van dat het in je buik zit

vrijdag 21 november 2003 @ 10:27:25 #232
24188 Belana
kloon van belana
pi_14809654

Dat lijkt me wel wat lewis!

Ik merk trouwens ook wel dat het kindje iets minder ruimte heeft, want het is wel wat stiller in de buik. Daar ga je je dan af en toe weer zorgen over lopen maken natuurlijk... (en dan schudt ik hem even wakker...)
Ach, het maakt wel dat je steeds meer denkt, sjonge, dan maar die pijn van de bevalling, maar laat het maar komen! Ik geloof dat karin dat ook een keer zei, dat moeder natuur dat wel geregeld heeft.

stormy waters...
sailin'
  vrijdag 21 november 2003 @ 10:33:47 #233
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14809815
Livelink en meneer livelink: van harte met Job
  vrijdag 21 november 2003 @ 10:33:48 #234
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_14809816
Livelink en hubbie gefeliciteerd!!

Job welkom ventje!

Fok!hokker... en NietKlieker.
  vrijdag 21 november 2003 @ 10:51:24 #235
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_14810260
Welkom Job!
Ik hoop dat je Mama gauw weer opknapt, enne.... Foto's!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_14810378
jaaaaaaaaaaaaaaaa, he leuk: wat mannen erbij!!! Job, van harte welkom in deze wereld, ik ben erg benieuwd hoe het met mama gaat....(dank je wel pa, voor de info!!)

Lewis/Belana, wat een laatste loodjes zeg! Kan je overdag nog wat slapen?
Hier is vriendje bezig met een meisjesnaam, dwz: hij had er twee genoemd die ik heb afgeschoten, en nu wil hij niet meer erover nadenken ...ik heb wekenlang hem gebombardeerd met namen die hij dan weer niks vond, dus nu weet hij es hoe dat is. Nah, als het aan hem ligt 'moet' het maar een jongen worden ....Lijkt mij ERG komisch als we een meid krijgen en hij als een hazewind alsnog een naam moet bedenken

DANYEL EN THIJS
  vrijdag 21 november 2003 @ 11:00:17 #237
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14810467
Het is haast niet te geloven, maar we zijn het helemaal eens over namen

Een meisjesnaam ligt al klaar, voor een jongen hebben we nog meerdere opties, maar we vinden allebei dezelfde namen leuk

Ok, vriendje vond de naam "Engbert" die ie in een boekje zag wel komisch, en ik niet, maar dat was (hoop ik ) een grapje

pi_14810510
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 11:00 schreef pluisje het volgende:
Het is haast niet te geloven, maar we zijn het helemaal eens over namen

Een meisjesnaam ligt al klaar, voor een jongen hebben we nog meerdere opties, maar we vinden allebei dezelfde namen leuk

Ok, vriendje vond de naam "Engbert" die ie in een boekje zag wel komisch, en ik niet, maar dat was (hoop ik ) een grapje

Daar gaan we maar wel van uit Pluis!! ENGBEEEERT EEETEEEEN!!! Kan je zo'n kind echt niet aandoen! Weet Pluis eik wel dat we een buikjestopic hebben ??
Maar ik ben trouwens wel blij dat de kindjes allemaal besloten hebben te blijven zitten

Ow, en de kinderkamerfoto's!!!!

DANYEL EN THIJS
  vrijdag 21 november 2003 @ 11:06:50 #239
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14810603
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 11:02 schreef Catootje het volgende:
Ik zag van de week een Ouders van Nu kinderkamerspecial liggen. Een woontijdschriftje vol met kinderkamertjes. Misschien leuk voor de dikke buikjes om ideetjes uit op te doen
  vrijdag 21 november 2003 @ 11:08:37 #240
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14810631
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 11:02 schreef Catootje het volgende:

[..]

Daar gaan we maar wel van uit Pluis!! ENGBEEEERT EEETEEEEN!!! Kan je zo'n kind echt niet aandoen! Weet Pluis eik wel dat we een buikjestopic hebben ??
Maar ik ben trouwens wel blij dat de kindjes allemaal besloten hebben te blijven zitten

Buikjesfoto maken we na dinsdag wel, dan zijn we bij de VK geweest

Over de kinderkamer zijn we het ook al helemaal eens (of geeft vriendjelief alleen maar toe omdat ie bang is voor hormonale buien? ).

Nou ja, het zijn nog wat vage plannen, maar we gaan dus iets doen met Hello Kitty en dat soort figuurtjes. Hele neutrale kamer denk ik, en dan met stickers en posters enzo van die Japanse figuurtjes, want die vind ik echt te kjoet

Maar dat wordt pas komend voorjaar hoor, eerst moet ik nog maar zien dat alles goed gaat enzo (zenuwpees ).

pi_14810738
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 11:06 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Ik zag van de week een Ouders van Nu kinderkamerspecial liggen. Een woontijdschriftje vol met kinderkamertjes. Misschien leuk voor de dikke buikjes om ideetjes uit op te doen

ah, ik moet vanaaf oppassen en die mensen hebben Ouders van Nu!! Mag ik daar (voor de variatie) op de bank liggen...weet je wat ik het grote nadeel vind van ziekzijn? Je huis wordt vreselijk smerig en je bent te ziek om er wat aan te doen. Ik voel me nu trouwens dusdanig goed dat ik wel effe kan stofzuigen (de hond likt aan de vloer en had zijn bek meteen vol haar vondtie niet zo leuk...)
DANYEL EN THIJS
  vrijdag 21 november 2003 @ 11:43:19 #242
24188 Belana
kloon van belana
pi_14811464
Och jee, namen, babykamers, buiken, kleertjes...
naam: check
babykamer: mmmm, muren gegipst, meubels staan klaar om uitgepakt te worden, stukadoor begint vandaag met de zolder, gisteren vloerbedekking besteld wordt 3 december gelegd (aubergine voor de babykamer en aquablauw voor Ian's kamer), gordijnen eindelijk leuke stof gevonden... enfin, nog een hoop te doen dus.
buik: check, zit er nog, is erg dik (heb wel foto's, maar de usb kabel heeft kuren...)
kleertjes: moeten allemaal gewassen, gaan 2 oma's doen.

Ik begin redelijk de zenuwen te krijgen, maar er zit heus wel vaart in, het was gewoon in huis veel meer werk dan we ooit gedacht hadden.

stormy waters...
sailin'
pi_14812646
Ik ben gelukkig al klaar met alles, alleen moet ik nog beginnen aan de geboorte kaartjes. Ik heb echt weken gehad dat ik best wel ideetjes had maar kan me nu toch niks bedenken. Dus ik moet me daar echt de aankomende dagen over buigen anders ben ik te laat.

Namen waren bij ons zo bedacht en daar hebben we geen seconde over getwijfeld. Dus dat scheelde weer.

Van het weekend nog maar even wat oneffen heden bewerken en dan is het echt allemaal gedaan. Ik moet nog wat extra haken hebben voor de gordijnen anders had ik allang wat foto's kunnen maken, dus nog wat geduld hoor.

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 november 2003 @ 13:10:13 #244
13151 crew  Rewimo
pi_14814325
Lewis, krijgt jullie kindje een Engelse naam? Welke namen zijn populair in Engeland nu?
  vrijdag 21 november 2003 @ 14:06:54 #245
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14816321
Wat namen betreft hebben wij het natuurlijk makkelijk. Onze koter wordt met naam en al afgeleverd We kunnen hem/haar wel een nieuwe naam geven maar we hebben ervoor gekozen dat niet te gaan doen. Wie zijn wij om het enige dat hij/zij van de bio-mama heeft gekregen af te pakken? We gaan er wel nog een naam aan toevoegen maar de roepnaam die hij/zij al heeft veranderen we niet.
pi_14819199
Het is een naam die je zowel in het nederlands kan zeggen als in het engels. Ik heb al mijn katten al nederlandse namen gegeven en de engelsen hebben nogal moeite met het goed uitspreken ervan, dus leek het me verstandig om het ook wat engels te houden. Maar goed, je ziet het tegen die tijd wel

Zijn tweede naam is hardstikke nederlands, niemand zal daar ooit van gehoord hebben maar ja daar zal ik tegen die tijd nog wel commentaar op krijgen denk ik.

vrijdag 21 november 2003 @ 15:42:04 #247
24188 Belana
kloon van belana
pi_14819354
Ben benieuwd Lewis....nou, nog een paar weken...
Wij hebben toevallig ook een engelse/ierse naam uitgekozen en daar waren we het vanaf het begin over eens. No problemo.

Tis wel grappig. Ik heb familie in Canada wonen en mijn neef, die overigens daar geboren is, heeft zijn kinderen nederlandse namen gegeven. Hij heeft het bij zijn dochter zelfs zo gespeld, zodat het goed wordt uitgesproken. Ik weet niet meer precies hoe ze het nou schreven, maar ik geloof zo: Annika, zodat je het uitspreekt als Anneke en zijn zoon heet Willem. Ik vind dat zo leuk! Ach ja, ze hebben dan ook een oerhollandse achternaam: Jansen.

edit: oeoeoeo, de stukadoor is bezig!!! Eindelijk schot in de zaak hier!

stormy waters...
sailin'
pi_14819442
Livelink en husb, gefeliciteerd met jullie zoon Job!!
pi_14819707
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 15:42 schreef Belana het volgende:
Ben benieuwd Lewis....nou, nog een paar weken...
Wij hebben toevallig ook een engelse/ierse naam uitgekozen en daar waren we het vanaf het begin over eens. No problemo.

Tis wel grappig. Ik heb familie in Canada wonen en mijn neef, die overigens daar geboren is, heeft zijn kinderen nederlandse namen gegeven. Hij heeft het bij zijn dochter zelfs zo gespeld, zodat het goed wordt uitgesproken. Ik weet niet meer precies hoe ze het nou schreven, maar ik geloof zo: Annika, zodat je het uitspreekt als Anneke en zijn zoon heet Willem. Ik vind dat zo leuk! Ach ja, ze hebben dan ook een oerhollandse achternaam: Jansen.

edit: oeoeoeo, de stukadoor is bezig!!! Eindelijk schot in de zaak hier!

Hehe eindelijk, dan kun je daarna lekker bezig met inrichten en dat is veel leuker
pi_14819764
Ik zit te proberen om wat te futselen voor een geboorte kaartje en het lukt gewoon echt helemaal niet he. Ik heb wel wat ideetjes maar kan gewoon maar niet met een beginnetje komen. Zwaar irritant is dat. Die photoshop is echt niet makkelijk.

Kijk als ik nou eenmaal maar een beginnetje heb gemaakt dan komt de rest vanzelf wel. Maar ja dat begin wil gewoon niet lukken. Wordt er echt een beetje wanhopig van onderhand.

pi_14819963
Livelink en hubbie gefeliciteerd met Job!
pi_14820034
Hey clauwhee, hoe is't met de kleine van je schoonzus. Nu heb ik het toch een keertje goed he
  vrijdag 21 november 2003 @ 16:20:22 #253
24188 Belana
kloon van belana
pi_14820454
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 15:58 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik zit te proberen om wat te futselen voor een geboorte kaartje en het lukt gewoon echt helemaal niet he. Ik heb wel wat ideetjes maar kan gewoon maar niet met een beginnetje komen. Zwaar irritant is dat. Die photoshop is echt niet makkelijk.

Kijk als ik nou eenmaal maar een beginnetje heb gemaakt dan komt de rest vanzelf wel. Maar ja dat begin wil gewoon niet lukken. Wordt er echt een beetje wanhopig van onderhand.

Ow jee.... Ik ben daar ook niet echt handig in ben ik bang.
(mijn moeder maakt de kaartjes, een van de weinige dingen waar ik geen stress van heb)
Ken je niet iemand die je kan helpen? Of is er hier iemand die kan fotosoepen?
stormy waters...
sailin'
pi_14821567
Misschien moet je eerst even wat andere kaartjes bekijken voor inspiratie? Ergens op het net, of hier in het kaartjestopic. Dan kan je er eentje die je aanspreekt als basisontwerp nemen, en dan naar je zin aanpassen.

Ik ben er ook niet goed in hoor, Max heeft die van Isa gemaakt.

mooi he, alles
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 november 2003 @ 17:13:12 #255
13151 crew  Rewimo
pi_14822029
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 15:36 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Het is een naam die je zowel in het nederlands kan zeggen als in het engels. Ik heb al mijn katten al nederlandse namen gegeven en de engelsen hebben nogal moeite met het goed uitspreken ervan, dus leek het me verstandig om het ook wat engels te houden. Maar goed, je ziet het tegen die tijd wel
Ik bedoelde ook niet dat ik het nu al wilde weten Was gewoon nieuwsgierig waar jullie voor zouden kiezen. Er zijn genoeg Engelse namen ingeburgerd in Nederland, andersom ligt dat wat moeilijker natuurlijk
pi_14822451
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 16:07 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Hey clauwhee, hoe is't met de kleine van je schoonzus. Nu heb ik het toch een keertje goed he
Je hebt het hartstikke goed!!

Het lijkt iets beter te gaan met Tess haar zuur de laatste paar dagen, ze moest vandaag weer heen maar heb ze nog niet gesproken. Het spugen blijft eerst, totdat haar maagklepje is volgroeid.

De andere kleine, Esmee, is ook weer erg ziek geweest, had maandag 41.5 koorts!!! Ze heeft een of ander virus, en krabbelt sinds vandaag weer wat op.

Sneu hoor mijn meissies steeds zo ziek! Ik hoop dat ze de komende tijd verder opknappen.

En jij succes met je laatste loodjes he!! (De rest ook natuurlijk!)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')