Kortom, er zijn toch ook wel positieve dingen over glaasje draaien tegenover al het negatieve hier over glaasje draaien?
quote:Jah, dat bedoel ik dus. Meteen weer negatiefe dingen erover!
Op dinsdag 11 november 2003 09:33 schreef Rnej het volgende:
er zijn wel positieve dingen, maar die wegen niet op tegen t negatieve, de moeder van een vriend van me is nogal van de zweverige zooi en die is doodsbang voor glaasje draaien..... ooit een keer gedaan en wil t nooit meer doen
Glaasje draaien en Ouija is belletje lellen bij de geesten om te kijken wie er open doet. En de slechten doen meestal open... ![]()
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar weet van mensen uit mijn omgeving die er wel ervaring mee hebben dat dit erg gevaarlijk kan zijn.
quote:Ik sluit me hierbij aan, als je echt met positieve geesten in contact wil komen moet je een medium (zo'n gids waar jij het over had) gebruiken, die zal waarschijnlijk een iets betrouwbare methode gebruiken om geesten op te roepen dan glaasje draaien.
Op dinsdag 11 november 2003 09:37 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Glaasje draaien en Ouija is belletje lellen bij de geesten om te kijken wie er open doet. En de slechten doen meestal open...
Voordeel van glaasje draaien is dat je makkelijk met geesten in contact komt.
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 09:39 schreef Mr_Average het volgende:
Slecht ? Weet ik niet .
> OK
Nutteloos : zeker !
> Verklaar U nader. Alles heeft een doel lijkt mij. Al is het gewoon vermaak!
Grappig is wel dat mensen niet in God geloven maar wel in glaasjes !.
> Grappis is dat men wel in allah geloofd, en niet in God! (Zo kunnen we er dus nog 100 meer bedenken! (Bij wijze!)
quote:Dan kun je net zo goed naar iemand gaan die met geesten kan spreken.
Op dinsdag 11 november 2003 09:56 schreef The_Shining het volgende:
het sterkt je geloof dat er meer is en zet je aan het denken over leven en dood/goed en slecht.
quote:Zou dit een nieuw topic waard zijn?!
Op dinsdag 11 november 2003 09:58 schreef Mr_Average het volgende:
Nutteloos : Ok , neem ik terug, vermaak is nuttig.
Allah / God / Jaweh, ik bedoel dat kerken leeglopen en gelovigen bespot, maar dat dit soort zaken men wel interessant vindt. Valt toch onder dezelfde categorie.
( P.S. ik ben zelf niet gelovig )
quote:Hey Andy Boy!
Op dinsdag 11 november 2003 10:01 schreef Pelgrim het volgende:[..]
Dan kun je net zo goed naar iemand gaan die met geesten kan spreken.
Ik heb van mijn vader een verhaal gehoord van een ring aan een touwtje in een glaasje. De antwoorden zijn uitgekomen.
Maar met dit hoor ik allemaal negatieve verhalen. Dus dat schrikt af.
Iemand ff uitleggen wat glaasje draaien is.
quote:geesten oproepen dmv een glas en een bord met allemaal cijfers, letter, ja en nee erop. Glas op het bord als je geest opgeroepen hebt da nwaar je hand dat op het glaasje is bestuurd naar de cijfers en letters enzo
Op dinsdag 11 november 2003 10:10 schreef Viper_74 het volgende:
Ow, ik dacht dat dit met alcohol te maken had(glaasje... zuipen
)
[Dit bericht is gewijzigd door Pelgrim op 11-11-2003 10:13]
quote:Ik denk wel dat het in de Search staat!
Op dinsdag 11 november 2003 10:10 schreef Viper_74 het volgende:
Ow, ik dacht dat dit met alcohol te maken had(glaasje... zuipen
)
quote:Lijkt me toch wel een verschil of jij zelf contact maakt en zelf ervaart of dat je uitgaat van iemand anders zijn ervaring die voor jou contact maakt maar waar jij maar een beetje bijzit.
Op dinsdag 11 november 2003 10:01 schreef Pelgrim het volgende:
Dan kun je net zo goed naar iemand gaan die met geesten kan spreken.
quote:Dat is dan afwachten.
Op dinsdag 11 november 2003 10:43 schreef Pelgrim het volgende:
Daar moet ik je wel gelijk in geven. Maar toch is het wel leuk om te ervaren hoe iemand anders dat doet. Maar of dat geloofwaardig moet zijn dat weet ik zelf eigenlijk ook niet
quote:
Uit een ander topic:
En als er iemand in de groep zit die "dwars" ligt op de een of andere manier dan heeft het idd geen toegang, het focussen word verstoord, alhoewel als de groep weet waar zij mee bezig zijn daaromheen gewerkt kan worden.
quote:Als jij nou eens ging!
Op dinsdag 11 november 2003 11:58 schreef MindlessWanker het volgende:
Godver daar gaan we weer.
quote:Ga je anders boze geesten op me afsturen?
Op dinsdag 11 november 2003 12:00 schreef StorieZnl het volgende:[..]
Als jij nou eens ging!
![]()
Vreemd toch, wie kan mij daar een antwoord op geven?
quote:Omdat we misschien alleen negatieve verhalen te horen krijgen?
Op dinsdag 11 november 2003 20:27 schreef Jominro het volgende:
Vraag me niet waarom, maar ik ben er "doodsbang" voor. Heb het nog nooit gedaan maar mijn gevoel zegt dat ik het niet moet doen.Vreemd toch, wie kan mij daar een antwoord op geven?
quote:Precies waarom iedere "helderziende", of hoe ze zich ook willen noemen, het niet aanraad, of wel een of ander vaag smoesje heeft waarom het nou nooit lukt als jij er met je heldere kop bij bent.
Op donderdag 13 november 2003 01:23 schreef Manke het volgende:
POSITIEF:
als je idd iets oproept, is dat meteen het bewijs dat er 'meer' is..
Een onderzoek van Henk en Alex naar het fenomeen ``stemmen opnemen uit het Hiernamaals
quote:Tja, nieuwschierigheid bevredigen is voor de meeste de sterkste drijfveer, lol maken, elkaar de stuipen op het lijf jagen....
Op dinsdag 11 november 2003 09:31 schreef StorieZnl het volgende:
Sjah, honderd-duizend-topics over het: "Doe het niet", "Het is gevaarlijk", "Het is onmogelijk", etc.
Maar, er zitten toch ook wel 'voordelen' aan?
Wat kan iemand eigenlijk zover krijgen het toch te doen? Wat kan men er mee bereiken? Hoe is het ooit begonnen? Wat was het doel toen?Kortom, er zijn toch ook wel positieve dingen over glaasje draaien tegenover al het negatieve hier over glaasje draaien?
Wbt de gids, je kan via glaasje draaien met je gids praten, maar daar zijn ook andere veel betere methode's voor zonder dat risiko dat je een verkeerde trefd ipv je (hoofd)gids.
quote:Ik snap niet dat jullie die onzin allemaal geloven zeg,
Op vrijdag 14 november 2003 23:27 schreef erodome het volgende:[..]
Tja, nieuwschierigheid bevredigen is voor de meeste de sterkste drijfveer, lol maken, elkaar de stuipen op het lijf jagen....
Je kan aan info komen via glaasje draaien, mits je een goede te pakken hebt en weet hoe vragen te stellen.Wbt de gids, je kan via glaasje draaien met je gids praten, maar daar zijn ook andere veel betere methode's voor zonder dat risiko dat je een verkeerde trefd ipv je (hoofd)gids.
quote:Open maar een topic in 'Onzin' waar ik graag even mijn maatschappelijke socialiteit op 0 (Lees 'nul') zet zodat ik even met je kan kletsen. Dit topic lijkt mij meer voor mensen die de mening en gedachten accepteren van de mede-fokkers en anders hun antwoord/mening in-elk-geval goed kunnen onderbouwen.
Op zondag 16 november 2003 20:24 schreef Clueme het volgende:[..]
Ik snap niet dat jullie die onzin allemaal geloven zeg,
hoe komen jullie erbij? Was dit voor of nadat je bad ging
met je paddo trip?
quote:Eeuwenlange ervaringen in de wereld mischien?
Op zondag 16 november 2003 20:24 schreef Clueme het volgende:[..]
Ik snap niet dat jullie die onzin allemaal geloven zeg,
hoe komen jullie erbij? Was dit voor of nadat je bad ging
met je paddo trip?
quote:Over het Derren Brown heb ik al verschillende 'uitleggen' geplaatst. Lees ze maar........
Op maandag 17 november 2003 09:29 schreef Clueme het volgende:
Noem me maar zoals je me noemen wilt, het enige wat ik je vertellen wil is dat er altijd iemand moet zijn, die het glaasje vasthoud. Als dat niet gebeurt beweegt het glaasje ook niet. Dus als je dan nog denkt dat het glaasje echt vanzelf beweegt... dan denk je waarschijnlijk ook dat Derren Browns trucjes echt zijn
heb nog wel meer verhalen gehoord die je liever niet mee wil maken
dat als je een geest ziet, en je weet zeker dat het echt is... dat je zeker weet dat het niet over is na de dood
quote:hoe denk je dan over bijna-dood ervaringen? dat mensen een lichte tunnel zien, en mensen die op ze wachten? Als je zulke verhalen hoort, gelof je dan in leven na de dood?
Op dinsdag 18 november 2003 01:18 schreef EggsTC het volgende:dat als je een geest ziet, en je weet zeker dat het echt is... dat je zeker weet dat het niet over is na de dood
quote:Van de week dat programma op rtl 4 gezien over bijna dood ervaringen????
Op woensdag 19 november 2003 20:33 schreef nanalune het volgende:[..]
hoe denk je dan over bijna-dood ervaringen? dat mensen een lichte tunnel zien, en mensen die op ze wachten? Als je zulke verhalen hoort, gelof je dan in leven na de dood?
Een blinde vrouw bv, een paar waarvan ze zeker waren dat ze hersendood waren enzo....
Ja ik geloof erin...
[Dit bericht is gewijzigd door Snager op 20-11-2003 20:39]
Op discovery was er een docu over deze "tunnel" met het "licht" aan het eind...en euforisch gevoel etc.quote:Op woensdag 19 november 2003 20:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Van de week dat programma op rtl 4 gezien over bijna dood ervaringen????
Een blinde vrouw bv, een paar waarvan ze zeker waren dat ze hersendood waren enzo....
Ja ik geloof erin...
Volgens mij eerder een bewijs dat je rijp bent voor het gesticht.quote:Op donderdag 13 november 2003 01:23 schreef Manke het volgende:
POSITIEF:
als je idd iets oproept, is dat meteen het bewijs dat er 'meer' is..
Rationele superioriteit betekent dus dat je beleefdheid en respect voor derden aan je laars kunt lappen? Ben je echt zó geweldig, jongen..?quote:Op woensdag 9 juni 2004 02:46 schreef Steijn het volgende:
Volgens mij eerder een bewijs dat je rijp bent voor het gesticht.
En waar uitte dat zich in??quote:Op woensdag 9 juni 2004 02:57 schreef Mr-Mackey het volgende:
Dat heb ik gelukkig nooit meegemaakt, maar wel hebben wij 2 keer een verkeerde getroffen, waarvan de laatste wel bijzonder 'verkeerd' was.
Lampen die sprongen, schilderij van de muur, dat soort grappen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:40 schreef Tomek het volgende:
[..]
En waar uitte dat zich in??
'quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:51 schreef Mr-Mackey het volgende:
[..]
Lampen die sprongen, schilderij van de muur, dat soort grappen.
Toen hij 'em uiteindelijk smeerde, vloog het glas zó hard van de tafel, dat het 3 meter verder tegen de want uit elkaar spatte. Dat was echt bizar. Wanneer je met 3 man ieder een vingertopje op het glas hebt liggen, kun je 'em nooit met zo'n noodvaart wegzwiepen, dus dit was echt authentiek.
Ook zo bizar: voor ons gevoel konden we niet langer bezig zijn geweest dan een uur of anderhalf á twee, maar toen we op de klok keken waren er ruim vier uur verstreken. Dat is iets dat ik wel vaker heb ervaren, dus dat zou aan mij kunnen liggen. Dat van die lampen en dat schilderij was wel schrikken. Zolang je echter de kring niet verbreekt (oftewel, de cirkel met letters/cijfers/windrichtingen/ja & nee) en contact houdt met het glas, kan je weinig gebeuren.
Hoe heb je dat gedaanquote:Op woensdag 9 juni 2004 16:29 schreef xXxSteeFxXx het volgende:
Volgens mij zijn er geen positieve dingen aan het glaasje draaien. Als je het voor de spanning doet raad ik je aan om eens te bungeejumpen of te parachute springen, stukken veiliger dan je met dit soort dingen bezig te houden.
Dit is dus inderdaad weer (de tigste) waarschuwing, ondanks dat ik zelf geen ervaring heb met glaasje draaien heb ik wel ervaring met geesten oproepen (Zie mijn topic Geesten oproepen) en dat was ook eng. Mijn mening is dat je je niet moet mengen in dingen waar je geen weet van hebt, want de impact kan wel eens een miljoen keer groter zijn dan je had verwacht.
Dit is mijn (nietige) mening maar hoor, maar mijn gevoel bij geesten oproepen is gewoon niet positief.
Waarom zou een geest/entiteit/wat dan ook zich iets aantrekken, zich gebonden achten, aan een kring en aan contact met het glas?quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:51 schreef Mr-Mackey het volgende:
Zolang je echter de kring niet verbreekt (oftewel, de cirkel met letters/cijfers/windrichtingen/ja & nee) en contact houdt met het glas, kan je weinig gebeuren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |