abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14545173
Sjah, honderd-duizend-topics over het: "Doe het niet", "Het is gevaarlijk", "Het is onmogelijk", etc.
Maar, er zitten toch ook wel 'voordelen' aan?
Wat kan iemand eigenlijk zover krijgen het toch te doen? Wat kan men er mee bereiken? Hoe is het ooit begonnen? Wat was het doel toen?

Kortom, er zijn toch ook wel positieve dingen over glaasje draaien tegenover al het negatieve hier over glaasje draaien?

En hier heb ik écht over nagedacht!
  dinsdag 11 november 2003 @ 09:33:48 #2
71115 Rnej
I walk the line
pi_14545213
er zijn wel positieve dingen, maar die wegen niet op tegen t negatieve, de moeder van een vriend van me is nogal van de zweverige zooi en die is doodsbang voor glaasje draaien..... ooit een keer gedaan en wil t nooit meer doen
pi_14545240
fles wodka erbij , en dan draaien en degene met een opening drinkt de fles leeg.
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_14545248
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 09:33 schreef Rnej het volgende:
er zijn wel positieve dingen, maar die wegen niet op tegen t negatieve, de moeder van een vriend van me is nogal van de zweverige zooi en die is doodsbang voor glaasje draaien..... ooit een keer gedaan en wil t nooit meer doen
Jah, dat bedoel ik dus. Meteen weer negatiefe dingen erover!
Ik zeg niet dat glaasje draaien goed is en dat iedereen het moet doen, maar er moeten toch ook wel positieve dingen over zijn?
Sommige hebben het namelijk over 'gidsen' die er verstand van hebben. Maar waarom is zo iemand er dan? Glaasje draaien is toch slecht en nutteloos? Lijkt het zo!
pi_14545279
Positief = Goede geest weten te benaderen, maar vraag me niet hoe groot (of klein) die kans is...

Glaasje draaien en Ouija is belletje lellen bij de geesten om te kijken wie er open doet. En de slechten doen meestal open...

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar weet van mensen uit mijn omgeving die er wel ervaring mee hebben dat dit erg gevaarlijk kan zijn.

My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_14545321
Slecht ? Weet ik niet . Nutteloos : zeker ! Grappig is wel dat mensen niet in God geloven maar wel in glaasjes ! .
pi_14545503
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 09:37 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Glaasje draaien en Ouija is belletje lellen bij de geesten om te kijken wie er open doet. En de slechten doen meestal open...
Ik sluit me hierbij aan, als je echt met positieve geesten in contact wil komen moet je een medium (zo'n gids waar jij het over had) gebruiken, die zal waarschijnlijk een iets betrouwbare methode gebruiken om geesten op te roepen dan glaasje draaien.

Voordeel van glaasje draaien is dat je makkelijk met geesten in contact komt.

Disclaimer: gepost met toestemming van de betrokkenen[br] Ga nooit in discussie met een idioot. Ze halen je omlaag naar hun niveau en kloppen je met ervaring.
pi_14545614
Positieve dingen: antwoord krijgen op vragen en de spanning
pi_14545620
ja ik vraag het me ook een beetje af... bijna niemand gelooft in God (including me) maar iedereen gelooft in geesten.. ik vind het raar
pi_14545630
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 09:39 schreef Mr_Average het volgende:
Slecht ? Weet ik niet .
> OK
Nutteloos : zeker !
> Verklaar U nader. Alles heeft een doel lijkt mij. Al is het gewoon vermaak!
Grappig is wel dat mensen niet in God geloven maar wel in glaasjes ! .
> Grappis is dat men wel in allah geloofd, en niet in God! (Zo kunnen we er dus nog 100 meer bedenken! (Bij wijze! )
pi_14545736
het sterkt je geloof dat er meer is en zet je aan het denken over leven en dood/goed en slecht.
pi_14545766
Nutteloos : Ok , neem ik terug, vermaak is nuttig.
Allah / God / Jaweh, ik bedoel dat kerken leeglopen en gelovigen bespot, maar dat dit soort zaken men wel interessant vindt. Valt toch onder dezelfde categorie.
( P.S. ik ben zelf niet gelovig )
pi_14545825
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 09:56 schreef The_Shining het volgende:
het sterkt je geloof dat er meer is en zet je aan het denken over leven en dood/goed en slecht.
Dan kun je net zo goed naar iemand gaan die met geesten kan spreken.
pi_14545834
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 09:58 schreef Mr_Average het volgende:
Nutteloos : Ok , neem ik terug, vermaak is nuttig.
Allah / God / Jaweh, ik bedoel dat kerken leeglopen en gelovigen bespot, maar dat dit soort zaken men wel interessant vindt. Valt toch onder dezelfde categorie.
( P.S. ik ben zelf niet gelovig )
Zou dit een nieuw topic waard zijn?!
pi_14545878
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 10:01 schreef Pelgrim het volgende:

[..]

Hey Andy Boy!
Nouw, eigen ervaringen zijn toch altijd heel anders.
Was jij vroeger niet heel neiuwsgierig of het lampje in de koelkast uitging als je de deur dicht deed? Nou, ik wel, mn ouders zeiden wel dat ie uitging, maarjah. Ik heb toch zelf een groot onderzoek gehouden toen!
pi_14545953
Ik vond het wel raar van dat lampje. nooit naar gekeken

Ik heb van mijn vader een verhaal gehoord van een ring aan een touwtje in een glaasje. De antwoorden zijn uitgekomen.

Maar met dit hoor ik allemaal negatieve verhalen. Dus dat schrikt af.

pi_14546024
Ow, ik dacht dat dit met alcohol te maken had (glaasje... zuipen )

Iemand ff uitleggen wat glaasje draaien is.

M'n signature, wat doe je :{
pi_14546046
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 10:10 schreef Viper_74 het volgende:

geesten oproepen dmv een glas en een bord met allemaal cijfers, letter, ja en nee erop. Glas op het bord als je geest opgeroepen hebt da nwaar je hand dat op het glaasje is bestuurd naar de cijfers en letters enzo

[Dit bericht is gewijzigd door Pelgrim op 11-11-2003 10:13]

pi_14546070
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 10:10 schreef Viper_74 het volgende:

Ik denk wel dat het in de Search staat!
Deels probeer ik er nu juist ook achter te komen wat het nut er nu eogenlijk van is!
pi_14546557
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 10:01 schreef Pelgrim het volgende:
Lijkt me toch wel een verschil of jij zelf contact maakt en zelf ervaart of dat je uitgaat van iemand anders zijn ervaring die voor jou contact maakt maar waar jij maar een beetje bijzit.
pi_14546665
Daar moet ik je wel gelijk in geven. Maar toch is het wel leuk om te ervaren hoe iemand anders dat doet. Maar of dat geloofwaardig moet zijn dat weet ik zelf eigenlijk ook niet
pi_14546737
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 10:43 schreef Pelgrim het volgende:
Daar moet ik je wel gelijk in geven. Maar toch is het wel leuk om te ervaren hoe iemand anders dat doet. Maar of dat geloofwaardig moet zijn dat weet ik zelf eigenlijk ook niet
Dat is dan afwachten.
Maar je hebt het dan in elk geval zelf mee gemaakt. Dat je je zelf kan overtuigen dat iets waar is, is vaak al een grote voldoening!
pi_14548181
waarom wil iemand dingen proberen die niet kunnen?
ik heb een paar keer toegekeken en alle 4 keren kreeg ik naar m'n hoofd geslingerd dat het moment of de sfeer niet goed was en dat het daarom niet lukte, vervolgens hoor ik de volgende dag dat 5 minuten na mijn vertrek de kamer vol zat met geesten...
rrrrrrrrrrright..................
pi_14548642
quote:
Uit een ander topic:
En als er iemand in de groep zit die "dwars" ligt op de een of andere manier dan heeft het idd geen toegang, het focussen word verstoord, alhoewel als de groep weet waar zij mee bezig zijn daaromheen gewerkt kan worden.
pi_14548673
Godver daar gaan we weer.
pi_14548720
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:58 schreef MindlessWanker het volgende:
Godver daar gaan we weer.
Als jij nou eens ging!
pi_14549879
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 12:00 schreef StorieZnl het volgende:

[..]

Als jij nou eens ging!

Ga je anders boze geesten op me afsturen?
pi_14551982
[/offtopic]

[ontopic]

pi_14563018
Vraag me niet waarom, maar ik ben er "doodsbang" voor. Heb het nog nooit gedaan maar mijn gevoel zegt dat ik het niet moet doen.

Vreemd toch, wie kan mij daar een antwoord op geven?

pi_14567645
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 20:27 schreef Jominro het volgende:
Vraag me niet waarom, maar ik ben er "doodsbang" voor. Heb het nog nooit gedaan maar mijn gevoel zegt dat ik het niet moet doen.

Vreemd toch, wie kan mij daar een antwoord op geven?

Omdat we misschien alleen negatieve verhalen te horen krijgen?
Daarom hebt ik dut topic ook geopent. "Er moeten toch ook wel positieve dingen over zijn?"
  donderdag 13 november 2003 @ 01:23:54 #31
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_14595583
POSITIEF:
als je idd iets oproept, is dat meteen het bewijs dat er 'meer' is..
pi_14606469
quote:
Op donderdag 13 november 2003 01:23 schreef Manke het volgende:
POSITIEF:
Precies waarom iedere "helderziende", of hoe ze zich ook willen noemen, het niet aanraad, of wel een of ander vaag smoesje heeft waarom het nou nooit lukt als jij er met je heldere kop bij bent.
pi_14618617
http://www.evp-voices.com

Een onderzoek van Henk en Alex naar het fenomeen ``stemmen opnemen uit het Hiernamaals

pi_14647046
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 09:31 schreef StorieZnl het volgende:
Sjah, honderd-duizend-topics over het: "Doe het niet", "Het is gevaarlijk", "Het is onmogelijk", etc.
Maar, er zitten toch ook wel 'voordelen' aan?
Wat kan iemand eigenlijk zover krijgen het toch te doen? Wat kan men er mee bereiken? Hoe is het ooit begonnen? Wat was het doel toen?

Kortom, er zijn toch ook wel positieve dingen over glaasje draaien tegenover al het negatieve hier over glaasje draaien?

Tja, nieuwschierigheid bevredigen is voor de meeste de sterkste drijfveer, lol maken, elkaar de stuipen op het lijf jagen....
Je kan aan info komen via glaasje draaien, mits je een goede te pakken hebt en weet hoe vragen te stellen.

Wbt de gids, je kan via glaasje draaien met je gids praten, maar daar zijn ook andere veel betere methode's voor zonder dat risiko dat je een verkeerde trefd ipv je (hoofd)gids.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 16 november 2003 @ 20:24:25 #35
64000 Clueme
So what is the speed of dark?
pi_14683220
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 23:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja, nieuwschierigheid bevredigen is voor de meeste de sterkste drijfveer, lol maken, elkaar de stuipen op het lijf jagen....
Je kan aan info komen via glaasje draaien, mits je een goede te pakken hebt en weet hoe vragen te stellen.

Wbt de gids, je kan via glaasje draaien met je gids praten, maar daar zijn ook andere veel betere methode's voor zonder dat risiko dat je een verkeerde trefd ipv je (hoofd)gids.

Ik snap niet dat jullie die onzin allemaal geloven zeg,
hoe komen jullie erbij? Was dit voor of nadat je bad ging
met je paddo trip?
<> All I want is a warm bed and a kind word and unlimited power. <> Me, Ambivalent? Well, yes and no. <>
pi_14691709
quote:
Op zondag 16 november 2003 20:24 schreef Clueme het volgende:

[..]

met je paddo trip?

Open maar een topic in 'Onzin' waar ik graag even mijn maatschappelijke socialiteit op 0 (Lees 'nul') zet zodat ik even met je kan kletsen. Dit topic lijkt mij meer voor mensen die de mening en gedachten accepteren van de mede-fokkers en anders hun antwoord/mening in-elk-geval goed kunnen onderbouwen.
Daarnaast gaat het topic niet over het geloven in "dit soort onzin"!
pi_14691731
quote:
Op zondag 16 november 2003 20:24 schreef Clueme het volgende:

[..]

met je paddo trip?

Eeuwenlange ervaringen in de wereld mischien?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 17 november 2003 @ 09:29:15 #38
64000 Clueme
So what is the speed of dark?
pi_14692104
Noem me maar zoals je me noemen wilt, het enige wat ik je vertellen wil is dat er altijd iemand moet zijn, die het glaasje vasthoud. Als dat niet gebeurt beweegt het glaasje ook niet. Dus als je dan nog denkt dat het glaasje echt vanzelf beweegt... dan denk je waarschijnlijk ook dat Derren Browns trucjes echt zijn
<> All I want is a warm bed and a kind word and unlimited power. <> Me, Ambivalent? Well, yes and no. <>
pi_14693868
quote:
Op maandag 17 november 2003 09:29 schreef Clueme het volgende:
Noem me maar zoals je me noemen wilt, het enige wat ik je vertellen wil is dat er altijd iemand moet zijn, die het glaasje vasthoud. Als dat niet gebeurt beweegt het glaasje ook niet. Dus als je dan nog denkt dat het glaasje echt vanzelf beweegt... dan denk je waarschijnlijk ook dat Derren Browns trucjes echt zijn
Over het Derren Brown heb ik al verschillende 'uitleggen' geplaatst. Lees ze maar........
En jah.... Er moeten als t goed is verbintenissen zijn met t glaasje.. Weet niet precies hoe t gaat..
pi_14700854
hehe geloof me
glaasje draaien wil je niet doen..
ik zat er een keer bij, toen het glas brak was het voor mij gelijk over wegwezen daaro

heb nog wel meer verhalen gehoord die je liever niet mee wil maken

Bekijk mij op:
http://fotoboek.fok.nl/user/Clerick
&gt;&gt; Cetnicki pokret Ravne Gore&lt;&lt;
  maandag 17 november 2003 @ 23:02:40 #41
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_14716878
Ik heb me lang in dat soort zaken geinteresseerd , maar toch niet ver in doorgegaan, want of het nu positief is of niet, ik ben tot de conclusie gekomen dat als geesten ( of wat ook, als je daar niet in gelooft) zelf wel contact maken als ze dat willen. Je hoort genoeg verhalen van mensen die gekke dingen hebben meegemaakt zonder daar om te vragen. Ik kan wel heel goed begrijpen waarom mensen nieuwsgierig zijn, maar ik denk dat er wel verschil is tussen goed en kwaad , en dat ALS je er ooit mee wil beginnen je wel moet weten wat je doet.
En het positieve eraan vind ik ......eeh het houd je in ieder geval van de straat!
pi_14719424
Het positieve... denk ik... is..

dat als je een geest ziet, en je weet zeker dat het echt is... dat je zeker weet dat het niet over is na de dood

Lambo of Rekt
  woensdag 19 november 2003 @ 20:33:05 #43
74310 nanalune
pi_14768872
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 01:18 schreef EggsTC het volgende:

dat als je een geest ziet, en je weet zeker dat het echt is... dat je zeker weet dat het niet over is na de dood

hoe denk je dan over bijna-dood ervaringen? dat mensen een lichte tunnel zien, en mensen die op ze wachten? Als je zulke verhalen hoort, gelof je dan in leven na de dood?
pi_14769066
quote:
Op woensdag 19 november 2003 20:33 schreef nanalune het volgende:

[..]

hoe denk je dan over bijna-dood ervaringen? dat mensen een lichte tunnel zien, en mensen die op ze wachten? Als je zulke verhalen hoort, gelof je dan in leven na de dood?

Van de week dat programma op rtl 4 gezien over bijna dood ervaringen????

Een blinde vrouw bv, een paar waarvan ze zeker waren dat ze hersendood waren enzo....

Ja ik geloof erin...

woensdag 19 november 2003 @ 22:10:53 #45
74310 nanalune
pi_14772555
ik heb het niet gezien ( helaas) Er zijn heel veel van dat soort verhalen. Ik vind dat er ook genoeg andere aanwijzingen zijn voor leven na de dood.
ik kan me ook niet voorstellen hoe het zou zijn als je gelooft dat er niets meer is hierna. Ik zou dan denk ik ontzettend gehecht aan alle raken, en niet durven sterven.
pi_14798064
laat het eens met rust ... laat ik het ander zeggen, begin er niet aan zolang je niet weet waar je mee bezig bent.

[Dit bericht is gewijzigd door Snager op 20-11-2003 20:39]

pi_14894296
het positieve eraan is dat je je de rest van je leven voor zult nemen om meer naar de ervaringen van anderen te luisteren.....
  dinsdag 8 juni 2004 @ 23:32:35 #48
13616 majic
Stijl is een keuze
pi_19741627
quote:
Op woensdag 19 november 2003 20:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Van de week dat programma op rtl 4 gezien over bijna dood ervaringen????

Een blinde vrouw bv, een paar waarvan ze zeker waren dat ze hersendood waren enzo....

Ja ik geloof erin...
Op discovery was er een docu over deze "tunnel" met het "licht" aan het eind...en euforisch gevoel etc.

Bleek dat door electrische microstimulatie van bep. stukjes hersen dat mensen (proefpersonen, gewoon studenten etc) ook een bijna-dood-ervaring on demand kregen.

Visueel centrum werd uitgeschakeld (dwz, input van ogen) en ze kregen dus het "tunnel met licht aan het eind" gedoe te zien incl. geweldige euforie die in hun opkwam...en ze vonden het allemaal enorm jammer dat de stimulatie werd stopgezet en ze weer "back" waren. Ze waren het er ook allemaal over eens dat dit de meest intense emotie/ervaring was die ze ooit hadden meegemaakt, en wouden graag "terug" naar die staat ....

Niets bijzonders dus, gewoon iets wat in de hersenen zit opgeslagen (En waar wij het nut nog van moeten uitvogelen - voorzover dat al niet gedeeltelijk verklaard is, ik heb de testresultatenanalyse verders niet bijgehouden naderhand)
Ook toe aan een stijlvolle, unieke icon? Kijk hier voor deel II
pi_19744798
quote:
Op donderdag 13 november 2003 01:23 schreef Manke het volgende:
POSITIEF:
Volgens mij eerder een bewijs dat je rijp bent voor het gesticht.
  woensdag 9 juni 2004 @ 02:57:19 #50
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_19744869
Ik heb het wel gedaan. Als het 'goed' gaat is het erg leuk, maar op een gegeven moment krijg je een 'verkeerde' en dan kan het behoorlijk tekeer gaan. Als je een goede of aardige geest op bezoek krijgt is dat een hele aparte ervaring. Soms is het ook erg gezellig. Het probleem is echter, dat wanneer je een paar maal een aardige hebt getroffen, je er vanuit blijft gaan dat de volgende ook wel aardig/goed zal zijn. Let wel: je kunt ze wel oproepen, maar je hebt geen enkele macht over ze. Eens krijg je een niet zo'n aardige en dan kan het lang duren voor die weg is en als het echt een venijnige is, kunnen de kasten en schilderijen en wat dies meer zij je om de oren vliegen.
Dat heb ik gelukkig nooit meegemaakt, maar wel hebben wij 2 keer een verkeerde getroffen, waarvan de laatste wel bijzonder 'verkeerd' was.
Daarna heb ik het ook niet meer gedaan.
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_19745181
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 02:46 schreef Steijn het volgende:
Volgens mij eerder een bewijs dat je rijp bent voor het gesticht.
Rationele superioriteit betekent dus dat je beleefdheid en respect voor derden aan je laars kunt lappen? Ben je echt zó geweldig, jongen..?
Je overige 7 posts die al net zo indrukwekkend waren heb ik verwijderd, zal ik ook met je komende posts doen. Dus, wees verstandig, doe geen zinloze dingen, en post hier niet meer.. We zijn hier nog niet rijp voor je. Komt nog wel
pi_19757880
Volgens mij zijn er geen positieve dingen aan het glaasje draaien. Als je het voor de spanning doet raad ik je aan om eens te bungeejumpen of te parachute springen, stukken veiliger dan je met dit soort dingen bezig te houden.
Dit is dus inderdaad weer (de tigste) waarschuwing, ondanks dat ik zelf geen ervaring heb met glaasje draaien heb ik wel ervaring met geesten oproepen (Zie mijn topic Geesten oproepen) en dat was ook eng. Mijn mening is dat je je niet moet mengen in dingen waar je geen weet van hebt, want de impact kan wel eens een miljoen keer groter zijn dan je had verwacht.
Dit is mijn (nietige) mening maar hoor, maar mijn gevoel bij geesten oproepen is gewoon niet positief.
Misschien ben ik wel heel intelligent, ik weet alleen niet wat dat betekent
  woensdag 9 juni 2004 @ 16:40:06 #53
42555 Tomek
Take on the world!
pi_19758140
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 02:57 schreef Mr-Mackey het volgende:
Dat heb ik gelukkig nooit meegemaakt, maar wel hebben wij 2 keer een verkeerde getroffen, waarvan de laatste wel bijzonder 'verkeerd' was.
En waar uitte dat zich in??
  woensdag 9 juni 2004 @ 16:51:59 #54
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_19758453
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 16:40 schreef Tomek het volgende:

[..]

En waar uitte dat zich in??
Lampen die sprongen, schilderij van de muur, dat soort grappen.
Toen hij 'em uiteindelijk smeerde, vloog het glas zó hard van de tafel, dat het 3 meter verder tegen de want uit elkaar spatte. Dat was echt bizar. Wanneer je met 3 man ieder een vingertopje op het glas hebt liggen, kun je 'em nooit met zo'n noodvaart wegzwiepen, dus dit was echt authentiek.

Ook zo bizar: voor ons gevoel konden we niet langer bezig zijn geweest dan een uur of anderhalf á twee, maar toen we op de klok keken waren er ruim vier uur verstreken. Dat is iets dat ik wel vaker heb ervaren, dus dat zou aan mij kunnen liggen. Dat van die lampen en dat schilderij was wel schrikken. Zolang je echter de kring niet verbreekt (oftewel, de cirkel met letters/cijfers/windrichtingen/ja & nee) en contact houdt met het glas, kan je weinig gebeuren.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  woensdag 9 juni 2004 @ 16:54:17 #55
42555 Tomek
Take on the world!
pi_19758531
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 16:51 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

Lampen die sprongen, schilderij van de muur, dat soort grappen.
Toen hij 'em uiteindelijk smeerde, vloog het glas zó hard van de tafel, dat het 3 meter verder tegen de want uit elkaar spatte. Dat was echt bizar. Wanneer je met 3 man ieder een vingertopje op het glas hebt liggen, kun je 'em nooit met zo'n noodvaart wegzwiepen, dus dit was echt authentiek.

Ook zo bizar: voor ons gevoel konden we niet langer bezig zijn geweest dan een uur of anderhalf á twee, maar toen we op de klok keken waren er ruim vier uur verstreken. Dat is iets dat ik wel vaker heb ervaren, dus dat zou aan mij kunnen liggen. Dat van die lampen en dat schilderij was wel schrikken. Zolang je echter de kring niet verbreekt (oftewel, de cirkel met letters/cijfers/windrichtingen/ja & nee) en contact houdt met het glas, kan je weinig gebeuren.
'

hmm, errug dwaas inderdaad.
Moeilijk te geloven als ik eerlijk ben

Maar ik begrijp hieruit dat je het vaker hebt gedaan dus?
  woensdag 9 juni 2004 @ 16:55:52 #56
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_19758566
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 16:29 schreef xXxSteeFxXx het volgende:
Volgens mij zijn er geen positieve dingen aan het glaasje draaien. Als je het voor de spanning doet raad ik je aan om eens te bungeejumpen of te parachute springen, stukken veiliger dan je met dit soort dingen bezig te houden.
Dit is dus inderdaad weer (de tigste) waarschuwing, ondanks dat ik zelf geen ervaring heb met glaasje draaien heb ik wel ervaring met geesten oproepen (Zie mijn topic Geesten oproepen) en dat was ook eng. Mijn mening is dat je je niet moet mengen in dingen waar je geen weet van hebt, want de impact kan wel eens een miljoen keer groter zijn dan je had verwacht.
Dit is mijn (nietige) mening maar hoor, maar mijn gevoel bij geesten oproepen is gewoon niet positief.
Hoe heb je dat gedaan
Middels een seance? Dat is inderdaad erg gevaarlijk, want het medium moet verdomd sterk in zijn/haar schoenen staan. Met glaasje draaien laat je niet iemand toe in je lichaam/geest, maar met een seance wél. Ik zou daar nooit aan meedoen, tenzij ik weet dat het medium erg sterk en ervaren is en dat de andere deelnemers geestelijk ook sterk in hun schoenen staan. Je hoeft maar één angsthaas ertussen hebben zitten en dan kan het allemaal gruwelijk uit de hand lopen.
Wat ook iets is waar je rekening mee moet houden: zorg dat de huisdieren uit de kamer zijn!
Dat geldt overigens ook voor glaasje draasien!
pi_19759749
ach, dat glaasje draaien is zo echt als dat je het zelf wil, als je fijn gaat glaasje draaien en je hoort een deur klapperen dan is dat meteen de schuld van het glaasje en niet de schuld van het raam dat open staat, keb het vaak zat gedaan en ik heb van al die dingen niets ernstigs overgehouden dat de schuld van het glaasje zou kunnen zijn
  woensdag 9 juni 2004 @ 18:11:58 #58
83895 GnAgn
Love You So Much
pi_19760385
Ik denk dat ik casper het vriendelijke spookje maar eens ga oproepen
Meer krijgen betekent niet altijd minder missen
Own Style
pi_19772066
Een paar jaar geleden op men verjaardag kregen men vader en stiefmoeder het
leuke ideetje om eens aan "glaasje draaien" te doen.
Ik had dit nog nooit gedaan en wou eigenlijk niet meedoen (was eigenlijk doodsbang maar tegelijk ook nieuwsgierig)

Ik plaste bijna in mijn broek toen dat glaasje verschoof
dat is echt raar.

Bij ons wou de "geest" het contact zelf verbreken, toen we vroegen waarom
kwam het woordje "zat" (was heel juist, niet dat we ons misdroegen ofzo)
Dit gebeurde al na de tweede vraag.

Is dit bij jullie ook al eens voorgekomen? Want meestal gebeuren dit soort "spelletjes" ook laat op de avond als er al wat gedronken is?

Ik heb 's nachts dan ook geen oog dicht gedaan van de schrik.
Tip
Doe dit nooit alleen!
  donderdag 10 juni 2004 @ 01:20:37 #60
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19772592
meestal manifesteerd een algehele gedachtegang van de groep zich.....will hiermee niet zeggen dat de rest onwaar is !
pi_19775094
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 16:51 schreef Mr-Mackey het volgende:
Zolang je echter de kring niet verbreekt (oftewel, de cirkel met letters/cijfers/windrichtingen/ja & nee) en contact houdt met het glas, kan je weinig gebeuren.
Waarom zou een geest/entiteit/wat dan ook zich iets aantrekken, zich gebonden achten, aan een kring en aan contact met het glas?
Heeft dat een symbolische oorzaak - zo ja welke symbolen zijn daar dan bij betrokken?
Of heeft dat een 'technische' oorzaak, oftewel, is een kring en glascontact een noodzakelijkheid om een dergelijke communicatie op te kunnen bouwen? Als dat zo is, hoe zie je dan die communicatie tot stand komen?
  donderdag 10 juni 2004 @ 09:40:33 #62
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_19775566
@ iteejer:
Het is een beetje vaag en zelf weet ik er ook niet alles van.
Glaasje draaien valt onder de noemer 'zwarte magie'. De cirkel houdt de geest niet 'gevangen' oid, maar perkt 'em enigszins in. Net zoals bijvoorbeeld pentagrammen die voor andere rituelen gebruikt.
Wat ik ervan begrepen heb, is dat de on-onderbroken cirkel tot op zekere hoogte beschermt. Dat neemt niet weg dat een entiteit nog steeds met bepaalde zaken (lampen, schilderijen, meubilair) kan gaan hannesen, maar hij kan je niet direct aanvallen.

Vwb de communicatie:
Wanneer je eenmaal contact hebt, bestuurt de geest het glas. Dat gaat, wel eens waar langzaam, vanzelf. Dat is ook heel bizar. Wanneer je bijvoorbeeld met 3 personen een vinger op het glas hebt liggen en dat glas gaat vloeiend van letter naar letter, is dat een heel aparte ervaring.
Probeer maar eens zelf (met 2 of drie man) een glas te bewegen met niet anders dan één vinger per persoon. Dat gaat niet lukken!
Ik raad met name de sceptici aan om dat eens te proberen. Voor diegenen die zo graag zelf aan de gang willen gaan: neem een tafel met een glad oppervlak, een glas met een brede opening en een redelijk gewicht. Het glas mag niet omvallen, namelijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')