abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_991157
Omdat er nu 2 mensen zijn hiero met wie ik goed bevriend ben (Gaoxing & Spookvrouw) die net zijn begonnen met stoppen met roken en ikzelf dat na 14 jaar gerookt te hebben een kleine 2 maand gelee succesvol gedaan heb, maar ff een topicje openen hiervoor. Dit om de beide dames een hartje onder de riem te steken.

Gaoxing is gestopt sinds ehhhhh 1-6 om 5.11 uur in de ochtend, Spookvrouw op 7-6 om een uurtje of 12.30

Ik hoop van harte dat beide dames het volhouden en vind het zeer goed dat ze deze actie ondernemen iig.

Ben zelf dus 10 april dit jaar gestopt na 14 jaar zeer zwaar roken, zonder boek, zonder pleisters, zonder anders iets en dat terwijl ik rokende huisgenoten heb en gewoon verder precies deed zoals altijd (dus rustig uitgaan en zo, waarbij je normaliter het meest rookte).

Daarom beide dames: Wat ik kan, kunnen jullie ook!

Ik wens jullie beiden heel veel succes iig. drie rookvrije voor allebei

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 07-06-2001 22:30]

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 7 juni 2001 @ 20:17:19 #2
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_991180
* Aaaaaahhhhhhhhhhhhh , wat ben je toch een snoepie op zijn tijd

Ik doe mijn best hoor, maar heb af en toe wel even aanmoedig nodig of een schop om door te zetten, want het is sow lekker
Maar aangezien ome dokter heeft gezegd dat ze aan de kant moeten, wie ben ik dan om te zeggen dat ik dat niet wil?

hofleverancier van sterretjes :)
pi_991194
1-7 en 7-7 moet zeker zijn 1-6 en 7-6....

Anyway: succes gewenst! Jullie vriendjes/ echtgenoten zullen je dankbaar zijn

donderdag 7 juni 2001 @ 20:24:57 #4
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_991221
Succes!!!
The Internets, I needs it..
pi_991225
Ha!

Ben nu een maand van de peuken af en het bevalt me meer dan uitstekend.. (met dank aan de topique opener) Ik merk het enorm in mijn uithoudings-vermogen en het feit dat ik veel minder loop te hijgen.. De eerste week dacht ik dat ik zowat gek werd, overal jeuk en echt 2000x op een dag trek in een peuk.. En ook het gevoel hebben dat ik nitro-glycerine in m'n lijf heb zitten.. De eerste paar nachten waren bijzonder klote..

Na een weekje ben was ik daar vanaf, en werd het eigenlijk steeds eenvoudiger.. Alleen grappig om in de stad al die paffende lui te zien en dan te bedenken.. Zo liep ik een maandje terug er ook bij..

Go dames! Hou vol en laat je niet gek maken. Ik zou niet tegen de rokers melden dat je gestopt bent, want met name in de eerste week ben je *erg* kwetsbaar voor een peuk..

Enne: verwen jezelf ook eens op z'n tijd.. Dat maakt *echt* een hoop goed.

Succes!

pi_991231
Good luck!!

Ik hoop dat het lukt.
En geen compensatie-gedrag gaan vertonen en straks 30 kilo bijgekomen zijn oke?

donderdag 7 juni 2001 @ 20:27:23 #7
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_991236
Ik kan hier helaas niet over mee praten
sigaretten hebben nu eenmaal geen verslavende werking op mij..omdat ik errug bang ben voor gekke/enge ziektes..

succes iig..!

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  donderdag 7 juni 2001 @ 20:30:49 #8
3878 Vork
Manisch creatief
pi_991263
Wie nooit begint hoeft ook nooit te stoppen
  donderdag 7 juni 2001 @ 20:31:42 #9
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_991266
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 20:30 schreef Vork het volgende:
Sorry Vork, maar mag ik om dit soort zgn. wijsheden, daar zitten we dus niet op te wachten.
pi_991706
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 20:30 schreef Vork het volgende:
zeg ik ook altijd

Op het werk ook.

"rook jij niet?"
"Nee, want dan moet je weer extra pauzes nemen"

Krijg soms vreemde gezichten

donderdag 7 juni 2001 @ 21:48:41 #11
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_991768
Ik moet zeggen.. ik ben er nu bijna 2 weken vanaf (had vlak voor de Fok!Crash een topic erover geopend, maar dies pleitos dus) en ik moet zeggen.. ik ben blij dat het mij gemakkelijk afgaat.. Ik merk maar al te goed dat het niet een gemis van de nicotine, maar eerder het ontwennen aan een gewoonte is.
Vooral in de eerste week ga je merken hoe vaak je bij jezelf denkt "ff een sjekkie, en dan gaan we .... (whatever i was doing..)" veel te veel keren.. Nu begint dat gelukkig minder te worden en wat uiteraard ook scheelt is dat ik nu voor mezelf een heel relaxed leven heb. nagenoeg geen zorgen meer aan m'n kop, geen slapeloze nachten meer.. heerlijk.. een een goed moment om te stoppen..
  donderdag 7 juni 2001 @ 21:52:49 #12
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_991794
Ik nader mijn 10-jarig 'jubileum' als roker: tijd om te stoppen, dus. Respect voor de mensen die gestopt zijn of proberen te stoppen, en al helemaal als je 't zonder pleisters of andere troep voor elkaar krijgt.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_992075
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 20:19 schreef Aernout het volgende:
1-7 en 7-7 moet zeker zijn 1-6 en 7-6....
Kwil ws dat het een maand later is, ga ik al bijna op vakantie

Ksal het ff aanpassen

Trouwste user 2022 donderdag 7 juni 2001 @ 22:33:50 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_992090
Heb 20 jaar gerookt.

Vanaf september gestopt.

Nu nog ff de 8 extra cadeau-kilo's lozen en tong is weer als vanouds.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 7 juni 2001 @ 22:33:54 #15
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_992091
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 21:52 schreef Zanderrr het volgende:
Ik nader mijn 10-jarig 'jubileum' als roker: tijd om te stoppen, dus. Respect voor de mensen die gestopt zijn of proberen te stoppen, en al helemaal als je 't zonder pleisters of andere troep voor elkaar krijgt.
Sluit je bij ons aan?
pi_992103
* DimeBag is al 2 jaar gestopt

In 1 keer doen, en blij zijn dat je er vanaf bent.

donderdag 7 juni 2001 @ 22:47:04 #17
11502 nipeng
The last ride is free
pi_992181
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 20:13 schreef DIGGER het volgende:
Omdat er nu 2 mensen zijn hiero met wie ik goed bevriend ben (Gaoxing & Spookvrouw) die net zijn begonnen met stoppen met roken en ikzelf dat na 14 jaar gerookt te hebben een kleine 2 maand gelee succesvol gedaan heb, maar ff een topicje openen hiervoor. Dit om de beide dames een hartje onder de riem te steken.

<knippie>

Wil niet lullig zijn digger maar na 2 maanden ben je er nog niet vanaf.
  donderdag 7 juni 2001 @ 23:29:42 #18
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_992218
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 22:47 schreef nipeng het volgende:

Ik ben 17 maanden geleden ook zomaar gestopt, ik ben gestopt ja, er nog niet vanaf. Ik vind het nog steeds lekker, en soms mis ik me peukie nog best wel. Dus wanneer ben je er vanaf??
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_992229
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 20:25 schreef weerdo het volgende:
Ha!

Ben nu een maand van de peuken af en het bevalt me meer dan uitstekend.. (met dank aan de topique opener)

Geen dank, en knap dat het je tot op heden nog steeds volhoudt.

Zoals het bij mij, zonder poeha erbij, zo ongeveer ging:

K de situatie: Ik rookte al 14 jaar een pafte een peuk of 30 per dag weg, op dagen dat ik uit ging nog veel meer.
Ik woon met nog 3 anderen in een huis, 2 roken net zo veel als ik rootke, 1 rookt af en toe een peuk en volgens mij rookt alles en iedereen die hier over de vloer komt.
In de weekenden wa sik wel vaak weg, bij m'n vriendin, die inmiddels anderhalf jaar smoke free is.

Reden om te stoppen: 2 voudig.

Ten eerste had ik steeds meer last van m'n keel, hoestte vaker, vaak kriebelhoest en zo. vrij irritant. Niks zo a-romantisch als met je vriendin liggen knuffelen en dan weer moeten hoesten tussendoor
2e reden: M'n vriendin. Afgezien dat het voor haar niet leuk is 'een asbak' te zoenen en het feit dat ik naar rook rook en haar huis er naar ging ruiken (ik mocht van haar gewoon roken in haar huis, in de nieuwe auto echter niet), was nog het meest vervelende dat door mijn roken m'n vriendin weer ging verlangen naar zelf roken. Ze kreeg het gewoon moeilijk als ik na het avondeten een peukie opstak en dat wou ik haa rniet aan doen. Dus ivm reden 1 en versneld door stok achter de deur 2 ben ik 10 april, om 19.00 uur 's avonds gestopt.

Die 1e dagen heb ik slecht geslapen. Ik was onrustig. had nergens zin in en voelde me duf, maar was tegelijkertijd vrij hyper.... Ik betrapte me er telkens op met iets te spelen, meestal een aansteker, soms een pen of iets anders kleins. Als automatisme greep ik telkens naar een aansteker (huis ligt er hier vol mee ivm huisgenoten). Op dat moment besef je hoe een geestelijke gewoonte, aangeleerd automatisme het roken eigenlijk is, want de geestelijke verslaving is veel sterker dan de lichamelijke.

Het 1e weekend vreselijk veel steun gehad van m'n vriendin, veel bemoedigende woorden, af en toe een luchtig grapje er over en een beetje verwennen met eten of ander lekkers. Wel gewoon uit gegaan, met mensen die zelf allemaal rookten en ondanks dat ik soms vreselijk veel zin had in een peuk mezelf redelijk makkelijk in bedwang kunnen houden.

Wat je sterk mertk: Je hebt vreselijk veel zin in een peuk, geeft niet toe aan die zin, en in de tijd dat je normaal een peuk zou roken dan, blijft die zin erin pieken. Daarna zakt die zin in een peuk weer weg, tot je even later weer zin krijgt etc....

Maar na verloop van tijd worden de tussenpozen steeds langer en de pieken steeds korter. Slapen ging beter, me vriendin bleef me steunen en aanmoedigen en was blij met alle rookvrije kussen. Ik denk dat het ongeveer een maand duurde dat ik een avondje samen met haar aan de zuip was en aant geinen was en ik achteraf ineens opmerkte, zonder er dus eerder bij stilgestaan te hebben, dat ik de gehele avond niet aan sigaretten gedacht had, geen enkele moment had dat ik had van 'en nu wil ik een peuk'

Ik had in die weken er voor telkens het gevoel dat het me lukken ging, maar je durft het nog niet te hard van de daken af te schreeuwen...tot dus dat moment, toen had ik echt iets van YES, het gaat me lukken, want het was natuurlijk een bijzonder goed teken.

Enfin, ik ben nu bijna 2 maanden rookvrije, ik ruik beter, proef beter, voel me frisser, voel me vrijer, voel me gezonder, ruik fijner voor anderen en het scheelt nog in je portemonnaie ook, wat wil je nog meer!

Met andere woorden: het is een flink traject, een traject welke je zult moeten afleggen op absolute wilskracht en een traject waarbij het bijzonder fijn is als je steun krijgt van anderen, als anderen je stimuleren, aanmoedigen. En dan niet op een dwingende manier, niet op een negatieve manier (van 'je bent een slappeling als het je nu niet lukt') maa rop een positieve manier.

Ik ben heel blij dat ik dat heb gekregen van vooral m'n vriendin en samen plukken we er nu de vruchten van.

Dus kom op Gaoxing en Spookvrouw, it's really worth it!

donderdag 7 juni 2001 @ 23:37:52 #20
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_992240
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 23:31 schreef DIGGER het volgende:

Dus kom op Gaoxing en Spookvrouw, it's really worth it!

Absoluut, meiden zet 'm op en laat ons weten hoe het jullie vergaat!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 juni 2001 @ 00:05:14 #21
862 Arcee
Look closer
pi_992362
quote:
Ben zelf dus 10 april dit jaar gestopt na 14 jaar zeer zwaar roken
voor DIGGER! Dik verdiend

En de rest: hou vol!!

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 8 juni 2001 @ 00:07:50 #22
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_992370
Ach Diggie, wat ben je toch lief...

En EW, jij ook dank voor je aanmoedigingen. Anderhalf jaar he? Joehoe, ik heb een lichtend voorbeeld!!!

Ja, ik ben dus gestopt, nu bijna een week geleden en zonder pillen, pleisters of boeken. Eigenlijk valt het redelijk mee. Ik was de laatste tijd al iets minder gaan roken, niet meer al computerend bijvoorbeeld, en helemaal zelden buitenshuis (sja.... VS he....). De momenten waarop ik het dus echt mis, is bijvoorbeeld als ik moe thuis kom. Ik rookte trouwens altijd al meer als ik moe was, en wat dat betreft is dit een rare tijd om te stoppen: veel moe, aardig was stress... Maar ach, het moet toch ooit eens he?

Aernout: man-lief zal me inderdaad ooit wel dankbaar zijn, maar loopt me voorlopig voornamelijk te pesten. Mijn wraak is echter zoet: hij heeft voorlopig een sigarenverbod gekregen, tot ik iets sterker in m'n schoenen sta (onwaarschijnlijk knap vind ik dat van je Digger, ik ken die stomende huisgenoten van je...). Man-lief komt ook met opmerkingen als "ik rook al (leeftijd) jaar niet". Ja, dacht je dat het daarvan makkelijker wordt voor mij? Vlieg toch op!

Mijn stoppen-kuchje valt heel erg mee, vergeleken met vorige stoppogingen. M'n reukvermogen wordt idd al beter, maar dat is eigenlijk iets waar ik nooit op heb zitten wachten. Het is al belachelijk goed, zonder te roken wordt het gewoon vervelend.

En spookvrouw, hoe gaat het bij jou? Gewoon verstand op nul en volhouden hoor! Zoals ik in onzin al zei: veel water drinken helpt enorm, maar probeer even af te blijven van dranken die je met een sigaret associeerd, mocht je het daar moeilijk mee hebben.

Succes meid

pi_992402
Ook ik rook al veel te lang en veel te veel ik zou graag stoppen maar die 3 tot 8 kg erbij daar zit ik niet echt op te wachten.
Wat me ook is opgevallen bij vorige pogingen is dat niet het stoppen een probleem is maar het gestopt blijven...feestje/borreltje en daar ga je weer.
Mijn vader is nu al 18 jaar gestopt en zegt dattie na een lekker dinner nog steeds zin heeft in een sigaar.
Is het dan echt zo dat je tot het einde der tijden moet blijven vechten tegen deze vieze/slechte en vooral dure verslaving?

(steek er toch nog maar 1 op)

I fucked up mijn ondertitel
pi_992415
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 22:47 schreef nipeng het volgende:

[..]

Ik dacht ik er na een jaar er wel vanaf zou zijn, NOT! Vond het wel gezellig om in rokend gezelschap mee te roken. STOM!!!
Grenzen verleg je heel snel, als je verslaafd bent geweest.

Overigens - ik begrijp de aversie tegen hulpmiddelen niet zo goed. Deze zijn enkel bedoeld als steuntje in de rug, wilskracht vanuit jezelf is altijd nodig, geen boek of pleister die daar tegenop kan. Pleisters zijn juist heel nuttig als je een zware roker bent geweest en je nog een beetje fatsoenlijk op je werk wil verschijnen. Ik heb het overigens zonder hulpmiddelen gedaan, het vervelendste ontwenningsverschijnsel die ik heb gehad was de niet-aflatende hoest die ik kreeg. Het schijnt dat het één en ander zich hersteld in je keel, het precieze verhaal weet ik zo niet meer.

Anyway, Goaxing en Spookvrouw en anderen die net gestopt zijn, succes ermee. Mij ontbreekt op dit moment de wilskracht, de motivatie-stoppen-met-roken-sterretjes zijn voor jullie.

pi_992517
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 00:24 schreef major_fuck_up het volgende:
Ook ik rook al veel te lang en veel te veel ik zou graag stoppen maar die 3 tot 8 kg erbij daar zit ik niet echt op te wachten.
Ik ben juist 2 kilo afgevallen...

O en Fokje, die hoest ja, die is heel herkenbaar. Vanaf een dag of 2 na het stoppen tot ca een dikke maand na het stoppen heb ik vreselijk veel gehoest, nu helemaal geen last meer van.

En ja, wanneer ben je gestopt.....nog steeds zijn er momenten dat je wel een peuk lust...maar ik doe het gewoon niet meer en wil het niet meer, simpel.

vrijdag 8 juni 2001 @ 10:28:48 #26
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_993524
ben ook al weer bijna een jaar gestopt , zonder hulpmiddelen oid van anderhalf pakje per dag naar nul, en alleen maar slanker geworden , maar nog wel vaak zin in een sigaretje (vooral na sex ), alleen het frisse gevoel wat ik nu heb is me toch meer waard ..
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 8 juni 2001 @ 11:33:59 #27
6290 Dr_Crouton
pi_993913
En? En? Hoe staat het ermee? Volhouden hoor! Het is de moeite waard!

Dat hoesten is vrij herkenbaar, ook al ben ik een niet-roker: Had veel tijd doorgebracht met rokende vriendin en ouders. Was er al aan 'gewend' geraakt, totdat het uit ging en de eerstopvolgende maanden kreeg ik last van hoesten en kortademigheid. Was best heavy en schrikken(!)

vrijdag 8 juni 2001 @ 11:40:08 #28
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_993955
Na de lunchpauze zal ik wel vertellen hoe het gaat, dan zitten de eerste 24 uur er op.
  vrijdag 8 juni 2001 @ 12:36:36 #29
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_994285
Okee, daar gaat ie. Het is nu weer half 1, dus de eerste 24 uur heb ik overleefd.

In eerste instantie viel het gistermiddag wel mee tot ca. 16.30 uur. Ik werd verschrikkelijk chagrijnig en het was maar goed dat er niemand thuis was, want ik stond even niet voor mezelf in. Deze bui was na een uurtje of twee wel over en sindsdien gaat het redelijk. Ik heb lekker geslapen. Zelfs vanmorgen bij mijn beker koffie niet echt last gehad, maar ja, zo'n eerste dag zegt niet veel. Ik was wel wat licht in mijn hoofd vanochtend, maar dat is nu ook weg na een boterham eten.
Het scheelt natuurlijk best wel dat het op mijn werk toch wel redelijk druk is, en ik niet zoveel tijd heb om er bij stil te staan. Een heleboel hebben het nog niet door dat er geen blauwe stoomwolken meer uit mijn kamer komen

Tot zover is het dus te doen.

pi_994334
Very good! En zorg er idd voor dat je een beetje eet, hoeft niet mega veel te zijn, maar eet wel, ook al heb je niet altijd zin.
  vrijdag 8 juni 2001 @ 12:48:57 #31
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_994356
Het heeft trouwens vanmorgen met opstaan toch wel minstens drie hoestbuien gescheeld.
Lekker luchtig dus

En ja, ik eet wel, heb alleen niet zoveel trek. Ik drink wel veel water, dat scheelt ook een boel.

pi_994382
Ik ben ruim 14 jaar geleden gestopt.
Ik was een stevige shag-rookster, 1 pakje in de 2 dagen, zelfs tijdens mijn zwangerschappen.
Toen ik vlak voor de geboorte van mijn jongste zoontje opgenomen moest worden en moest bellen zodat de zuster mij met dikke buik en al naar de rookkamer moest rijden,zag ik ineens het licht

Alsof ik mezelf vanaf een andere plek in de kamer bekeek, zo van : Waar ben je in godsnaam mee bezig met je baby in je buik, en maar paffen!

Dus gestopt, en noooooit meer begonnen
Had natuurlijk in die tijd mijn handen vol met een inmiddels een peuter en een baby, dus ging het me niet al te moeilijk af.

Wat ik wel probeer is om niet al te veel te zeuren als er mensen in mijn omgeving roken.
Ik zeg het gewoon als ik er echt last van heb.
Ook bij mij thuis mag er gewoon gerookt worden.
Soms op verjaardagen of als ik moe ben heb ik er last van (vooral mijn ogen)en ga dan af en toe ff op het balkon of voor een open raam frisse lucht tanken.Maar dat had ik ook toen ik zelf nog rookte.
Mijn vriend rookt ook, en meestal heb ik er niet al te veel last van, vindt ook niet dat ie naar een asbak smaakt, hij blijft een lekker ding.

Natuurlijk zie ik liever dat ie stopt, maar het is zijn eigen lijf en beslissing.

Ik wens alle gestopten heel veel sterkte en afleiding toe , want dat is de beste remedie.
Oh en een tip, kauwgom (gewone) kan helpen bij het lege gevoel in je mond.
Sterkte!!

vrijdag 8 juni 2001 @ 15:52:52 #33
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_996304
* spookvrouw gaat zich geestelijk voorbereiden op het weekend.

Wens me sterkte want ik heb nog een rokende echtgenoot thuis.

vrijdag 8 juni 2001 @ 15:54:16 #34
6290 Dr_Crouton
pi_996320
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 15:52 schreef spookvrouw het volgende:

Oi... Sterkte
En volhouden!
pi_996436
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 15:52 schreef spookvrouw het volgende:

Gek genoeg heb ik dat nooit een probleem gevonden.... tis meer een gewoonte denk ik wat je moet aanleren, als je eenmaal gewend bent om thuis niet meer te roken, heb je ook geen moeite meer om de sigaretten te laten liggen, wie er dan ook nog rookt. Zo heb ik het althans ervaren. Ik had/heb ook een rokende partner, kheb daar nooit moeite mee gehad.
Misschien denk je er moeilijker over dan het is, hoewel het uiteraard bij iedereen anders ligt. Sterkte hoor, Spookvrouw.

P.S. Waar ik me wel eens aan vasthield, was een beloning in het vooruitzicht te stellen, als ik de week/weekend rookvrij was doorgekomen. Kheb destijds meer geld uitgegeven aan 'beloningen' dan dat ik dat aan sigaretten zou doen.

pi_996753
Ik was vanaf oktober vorig jaar gestopt. Maar er nog niet vanaf. De lichamelijke verslaving is na een maand ofzo echt wel over, maar geestelijk gaat de verslaving nooit helemaal over.
Vooral op momenten dat het even wat minder gaat met je leven, bij stress of ander gezeik, is de verleiding erg groot om naar de peuken te grijpen. Op een gegeven moment was ik weer op het punt gekomen dat ik gewoon weer een pakje sjek meenam naar mijn werk. Ach, die paar sigaretten, ik raak echt niet meer verslaafd, dacht ik. Binnen 2 dagen was ik weer half verslaafd, nu moet ik weer opnieuw de (weliswaar lichtere) afkickverschijnselen doormaken
Ik denk dat het levenslang een zwak punt van me zal blijven, ook al heb ik nooit echt heel veel gerookt (5-10 peuken per dag). Het is rotspul die nicotine.

Maar deze topics zijn toch leuk, die sterken je weer in je overtuiging.

Unox, the worst operating system.
  vrijdag 8 juni 2001 @ 23:33:07 #37
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_998823
* pluisje heeft het toverwoord voor Spookvrouw:

Ranja

Hou vol he!

† In Memoriam † vrijdag 8 juni 2001 @ 23:38:26 #38
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_998850
Speciaal bericht voor Spookvrouw van Digger...
volhouden én je kunt het
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zaterdag 9 juni 2001 @ 00:51:27 #39
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_999258
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 16:06 schreef fokje het volgende:
Gek genoeg heb ik dat nooit een probleem gevonden.... tis meer een gewoonte denk ik wat je moet aanleren, als je eenmaal gewend bent om thuis niet meer te roken, heb je ook geen moeite meer om de sigaretten te laten liggen, wie er dan ook nog rookt. Zo heb ik het althans ervaren. Ik had/heb ook een rokende partner, kheb daar nooit moeite mee gehad.
Knap! Ik heb het juist vreselijk moeilijk met rokende mensen, maar heb er gelukkig weinig in m'n omgeving. Ik ruik een sigaret ook op 500 m afstand en word er echt onrustig van.
quote:
P.S. Waar ik me wel eens aan vasthield, was een beloning in het vooruitzicht te stellen, als ik de week/weekend rookvrij was doorgekomen. Kheb destijds meer geld uitgegeven aan 'beloningen' dan dat ik dat aan sigaretten zou doen.
Volgens mijn metertje heb ik nu US$22.65 niet aan sigaretten uitgegeven. Ik denk dat ik zo maar eens moet shoppen

Metertje is trouwens grappig: het geeft het aantal niet-gerookte dagen, uren, minuten en seconden aan, evenals wat je daardoor aan geld, sigaretten (ik heb er nu 156 niet gerookt) en leven hebt uitgespaard. Op te scharrelen op: http://www.silkquit.org/meters/

zaterdag 9 juni 2001 @ 10:10:13 #40
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_1000231
Omdat het weekend is ff een extra aanmoediging.

Denk eraan, die enorme zin in een sigaret verdwijnt ook weer als je er niet aan toegeeft, echt waar!

Ik had eigenlijk ook meer last van lichamelijke afkickverschijnselen dan van geestelijke. Ik had het altijd koud, mijn spijsverteringskanaal begon ook wat tegen te sputteren en ik was enorm hyper. Nu ben ik van nature al een vrij druk persoontje.........ik geloof dat mijn omgeving me toen het liefst in dwangbuis op een stoel had vastgebonden.

Enne, een beloning voor jezelf als je de door jou gestelde termijn weer hebt gehaald is inderdaad een heel goed idee. Ik heb er heel veel leuke dingen (ook gewoon prularia hoor) van gekocht en toentertijd internet aangeschaft

Nee, het was 1 van de betere beslisingen in mijn leven om te stoppen met roken

Dus heel veel succes dit weekend, Gaoxing en Spookvrouw, en het gaat jullie lukken!!!

zaterdag 9 juni 2001 @ 16:12:03 #41
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_1001782
Ja, ik leef nog steeds en overleef het ook nog steeds.
Vanmorgen smaakte alleen de koffie naar ranzig slootwater en die heb ik dan ook maar weggegooid.

Het gaat nog steeds redelijk. Ik heb vanmiddag een paar uur op mijn handen gezeten om niet het pakje shag van tafel te pakken om een peukje te draaien.

NEE jongens, ik heb het niet gedaan, ben nog steeds rookvrij.

JustMe, bedankt voor het doorgeven van de boodschap gisteravond.
EG, wetende dat jij ook nog steeds een klein beetje moet vechten geeft de burger moed hoor.

Nu moet ik nog een potje maken om het geld in te doen wat ik normaal gesproken uitgeef aan en dat opsparen als zakgeld voor de vakantie in september.

zaterdag 9 juni 2001 @ 21:33:02 #42
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_1004199
* pluisje geeft Spookvrouw nog maar eens een kusje

We denken wel aan je hoor!!!!

Admin zaterdag 9 juni 2001 @ 21:36:02 #43
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_1004225
Spookvrouw

zet 'm op!

* Breuls voelt dat het gaat lukken

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 9 juni 2001 @ 21:55:31 #44
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_1004316
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 00:24 schreef major_fuck_up het volgende:
Ik ben 10 weken geleden gestopt en er is nu 0ngeveer 4 kg bij. Dat maakt dat ik me niet prettig voel, kleding zit net te strak etc. Af en toe vreetbuien waarin ik blijf zoeken naar iets eetbaars. Ik ben maar wat meer gaan sporten tot nu toe zonder succes.
quote:
Wat me ook is opgevallen bij vorige pogingen is dat niet het stoppen een probleem is maar het gestopt blijven...feestje/borreltje en daar ga je weer.

(steek er toch nog maar 1 op)

Ook dat probleem herken ik wel maar ik bedenk me steeds dat roken toch eigenlijk best zielig is. Dus toch maar niet doen
Mensen die je te vriend moet houden zijn meestal niet je vrienden
pi_1004386
mijn ma is nu net een maandje gestopt. Ze heb hier wel een laserbehandeling gevolgt, maar goed, maakt niet uit. Tot nu toe heb ze nog geen sigaret meer gerookt.

Na de behandeling had ze eigenlijk ook helemaal geen behoefte meer in een sigaret. Eigenlijk heel stom, maar ben er wel blij om.

Me pa rookt nog wel, maar die rookt sinds me ma is gestopt een stuk minder. Hij rookt niet meer in huis (gaat nu buiten roken) en ook niet meer in de auto.
Dus die is al 50% minder gaan roken. Maar hij stopt ook wel ooit.

Des al niet te min, ben toch wel beetje trots op me moeder. Ik ken dr eigenlijk alleen maar met een sigaret in dr handen. Maar ik weet zeker dat ze het volhoud. Zo'n behandeling is echt zo gek nog niet hoor.

Dappre Strijders, Fier & Koen!
pi_1004615
Nou fantastisch toch, dat zo'n behandeling je kan helpen?
  zondag 10 juni 2001 @ 00:03:20 #47
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1004953
Go Spookvrouw!!! Goed joh Vergeet niet: over een paar dagen is het gros van de lichamelijke afkickverschijnselen weg, dat duurt echt maar eventjes.

Ik heb inmiddels mijn eerste sociale gebeurtenis met rokende medemens gehad, en het viel me waanzinnig mee. Het enige wat ik miste was het ritueel van het opsteken, eigenlijk, maar zeker niet het roken. Ik vond de rook ook niet vies ruiken, en niet lekker, het deed me werkelijk helemaal niets.

pi_1005446
Ben ook de 7e gestopt. Rookte +/- 4,5 jaar, pakje per dag.
Op zich gaat het allemaal best wel, mijn vader was met mij meegestopt, samen stonden we zogenaamd sterk. Okee, ik begrijp dat het voor hem zwaarder is, hij rookt al iets van 25 jaar, zware shag, meer dan ik... Maar ik ben nu gewoon pissig dat hij vandaag wel weer wat heeft gerookt.
En waarom ik ook zo boos kan worden...mensen die grappig gaan vragen of je een sigaretje moet hebben als je ze vertelt dat je niet meer rookt. Nou, hahaha, lig ik toch zowat op de grond van het lachen...not.
Of van die mensen die dan zeggen 'Ik snap toch al nooit waarom mensen roken hoor, ik heb het toch ook niet nodig?' NEE, jij niet nee! zucht
En van die 2 liter water die ik nou drink moet ik echt vaak naar de wc.

Zo, even zitten zeiken, lekker naar bed, morgen weer trots op mezelf.

Succes voor de anderen.

anjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanja
pi_1006105
quote:

Ben zelf dus 10 april dit jaar gestopt na 14 jaar zeer zwaar roken, zonder boek, zonder pleisters, zonder anders iets en dat terwijl ik rokende huisgenoten heb en gewoon verder precies deed zoals altijd (dus rustig uitgaan en zo, waarbij je normaliter het meest rookte).

Hmm ik ben zelf ook 10 april gestopt dit jaar vandaag dus 2 maanden DIGGER
Ik heb ongeveer 5 jaar gerookt

ps. Dit is m'n first post op dit forum

zondag 10 juni 2001 @ 12:24:33 #50
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_1006339
Hier is het support team weer even......

Het lijkt wel of de halve wereld is gestopt met roken. Gisteren de vader van mijn vriendin gesproken, en die is na 50 (!) jaar roken ook in 1 keer gestopt. Het gaat al 2 weken goed, hij eet zich alleen een ongeluk aan de kauwgom. Nee, geen Nicorette, want dat vindt-ie een bonk teer........duh, het is hetzelfde spul als wat-ie vroeger oprookte, mar om het zo in kauwgomvorm te zien vond-ie toch wel goor

Gaoxing, Spookvrouw en natuurlijk alle anderen die gestopt zijn: GO, GO, GO!!!!!

pi_1006359
* DIGGER merkt ook nu bv pas hoe je kleren een dag na ut stappen naar rook stinken..

[cheerleader mode]

Gaoxing, Spookvrouw, anderen die nu bezig zijn om van ut roken af te komen, hou vol, tis zo de moeite waard. En die momenten dat je ECHT naar een peuk snakt, die worden zo snel minder sterk en komen al zo snel steeds minder frequent dat het alleen maar makkelijker kan worden...

Ik hoop dat jullie ook wat steun van jullie omgeving krijgen (En Gao, zo niet, dan schop je um maar eruit ) want dat is ook altijd erg prettig.

Volhouden allen en maandagnacht check ik weer hoe ut er mee voorstaat

[/chearleader mode]

* DIGGER vindt het knap en sterk en hoopt op 100% succes, dus dat iedereen het maar vol moge houden!

Rookvrije voor Gaoxing en Spookvrouw

zondag 10 juni 2001 @ 23:41:11 #52
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_1009690
OK, we zijn nu 3,5 dag verder en ik moet zeggen dat het lekker gaat. Er zijn nog wel pieken dat ik snak naar een snufje nicotine, maar inmiddels heb ik een asbak schoonmaak manie, en dat is toch wel eng.

Mijn man rookt niet meer in mijn bijzijn, hij rookt in een ander gedeelte met raam open, lief he?

Vanmiddag hadden we visite, die er netjes rekening mee hielden dat ik niet meer wil/kan/mag roken. Ook lief he?

Dus tot zoverre is het wel vol te houden. Maar ja, ik heb nog niet in echt rokerige ruimtes gestaan met meerdere mensen (ja, zo'n lokaal wat ook wel een kroeg genoemd wordt of iets in die strekking) .

Hoesten? Ja, zo af en toe nog een kriebelkabouter in mijn keel, maar dat schrijf ik meer toe aan de bronchitis dan aan nicotinetrek. Ik heb in ieder geval niet meer die verschrikkelijk longwakkermakende hoestbuien bij het opstaan, dat scheelt al een litertje of 2 zuurstof denk ik.

Deze poging gaat dus echt wel lukken, omdat het me een stuk beter afgaat dan de vorige en nu ook meer een stok achter de deur heb om het vol te houden.

En alle lieffies hier die constant support verlenen: . Dat is best wel nodig.

GMG? Hoe ga jij nu je een goeie week verder bent? Knap hoor dat je de eerste grote rokende mensenmassa hebt doorstaan en niet tandenknarsend om nicotine er tussen hebt gestaan.
Ook jij volhouden hoor, het gaat hartstikke goed zo.

zondag 10 juni 2001 @ 23:51:21 #53
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_1009749
En voor het ondersteunende team:

maandag 11 juni 2001 @ 00:00:40 #54
6290 Dr_Crouton
pi_1009795
Heel goed dat jullie het hebben volgehouden! Je bent sterker dan dat spul, je kan het!

Heel veel sterkte Gaoxing, Spookvrouw en nu ook ~Anja~ en trek het je vooral niet aan aan die grapjes, jij hebt de wil om te stoppen, de rest (nog) niet. Go!Go!GO!

maandag 11 juni 2001 @ 00:07:24 #55
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1009826
quote:
Op zondag 10 juni 2001 23:41 schreef spookvrouw het volgende:
Knap hoor dat je de eerste grote rokende mensenmassa hebt doorstaan en niet tandenknarsend om nicotine er tussen hebt gestaan.
Uhhhmm.... *bloos* het was er maar eentje hoor, geen massa Maar hij rookte wel mijn sigaretten (ik moest vorige week toch ergens heen met die bijna-hele-slof).

En verder, ach, ik heb misschien nog drie ik-wil-nu-een-peuk-momenten per dag, en dan mopper ik even, en vijf minuten later ben ik het weer vergeten.

En spookvrouw, een dikke voor jou! Klasse meid! Lief trouwens, dat husby een beetje uit je buurt blijft. De mijne heeft ook nog steeds geen sigaar opgestoken (en ik heb 'm er dan ook nog niet uitgegooid Digger ). Ga door vrouwke!!!!

Admin maandag 11 juni 2001 @ 09:16:28 #56
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_1010721
* Breuls zit op kabel te wachten en komt nog even de niet-meer-rokenden enorm succes wensen voor de nieuwe week
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_1010761
quote:
Op zondag 10 juni 2001 01:40 schreef ~Anja~ het volgende:
En waarom ik ook zo boos kan worden...mensen die grappig gaan vragen of je een sigaretje moet hebben als je ze vertelt dat je niet meer rookt. Nou, hahaha, lig ik toch zowat op de grond van het lachen...not.
Hoe herkenbaar.. 'Tis goed dat ik onbewapend was, wat ik werd me een partij ziek van dit soort grappen..

Degene die tegen mij zei dat ik niet tegen rokers moest melden dat ik gestopt was, was zo'n beetje degene die *echt* had nagedacht. Rokers kunnen nl. dat grapje veels te makkelijk maken.

(1 maand. still going strong..)

En na het uitgaan stinken je kleren *echt*.. Ik irriteer me ook steeds vaker aan de rook. Alsof men een goede afzuiging niet kan waarderen..

maandag 11 juni 2001 @ 22:39:40 #58
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_1015639
quote:
Op maandag 11 juni 2001 00:07 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Uhhhmm.... *bloos* het was er maar eentje hoor, geen massa Maar hij rookte wel mijn sigaretten (ik moest vorige week toch ergens heen met die bijna-hele-slof).

al was het er maar 1 meis, het kan ruiken naar 20!! en evengoed moeilijk zijn.
Mijn voorraad was al op, heb de laatste opgerookt en niet meer bijgehaald

En verder, ach, ik heb misschien nog drie ik-wil-nu-een-peuk-momenten per dag, en dan mopper ik even, en vijf minuten later ben ik het weer vergeten.

het valt bij mij ook wel mee nu hoor. Alleen op de verveelmomenten merk je dus dat je snakt naar een sigaretje, want dus meer riekt naar de gewoont om er een op te steken, dan daadwerkelijk trek in nicotine te hebben

En spookvrouw, een dikke voor jou! Klasse meid! Lief trouwens, dat husby een beetje uit je buurt blijft. De mijne heeft ook nog steeds geen sigaar opgestoken (en ik heb 'm er dan ook nog niet uitgegooid Digger ). Ga door vrouwke!!!!
als jouw "Hercules" er wel eentje op gaat steken, zeg dan maar dat ik de hele mythologie op hem loslaat . Al moet ik er ja voor naar Guam komen

En jij ook blijven volhouden hoor, je zit al op de anderhalve week.
voor jou.

dinsdag 12 juni 2001 @ 01:02:00 #59
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1016616
Ooohh, ik en m'n grote mond ook: "het valt allemaal best wel mee!" Jaja! Nou, gisteren dus helemaal niet! De hele dag zin in een sigaret, m'n hersenen waren niet te neppen met een glaasje water of een stukje fruit

Gerookt? Neuh, maar wel een halve liter chocoladeijs naar binnen gewerkt

Vandaag maar weer met frisse moed beginnen, anders kan ik van hier direct door naar het FOK!dieet-topic

dinsdag 12 juni 2001 @ 15:21:04 #60
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_1019470
* spookvrouw strooit bemoedigende sterretjes naar Gaoxing

Hou vol hoor meis !!!!
Je kan het

Dag vijf en het gaat nog steeds redelijk goed

dinsdag 12 juni 2001 @ 15:29:33 #61
6290 Dr_Crouton
pi_1019546
Okee, Gao en Spookvrouw houden het vol, waar blijft de rest van de stoppers?
pi_1019653
Ga zo door Gaoxing en Spookvrouw!
  dinsdag 12 juni 2001 @ 22:38:19 #63
593 sjak
Juffie Bloem
pi_1022272
Goed hoor!!!!

Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om te stoppen, maar vorige pogingen zijn me zo slecht bevallen dat ik even de moed niet heb.
Misschien krijg ik wat meer moed door dit topic...jullie horen het tegen die tijd wel!

Vol houden he.

Lekker douchen!
  dinsdag 12 juni 2001 @ 22:40:54 #64
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_1022301
* pluisje komt alle stoppers weer even een glaasje ranja brengen!!

Hou vol he!!!

dinsdag 12 juni 2001 @ 22:42:22 #65
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_1022318
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 22:38 schreef sjak het volgende:
Goed hoor!!!!

Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om te stoppen, maar vorige pogingen zijn me zo slecht bevallen dat ik even de moed niet heb.
Misschien krijg ik wat meer moed door dit topic...jullie horen het tegen die tijd wel!

Vol houden he.

Doen hoor Sjak, we zijn nu ook met meerdere bezig, en het is best lekker om hier te lezen dat er met je meegeleefd wordt.

voor de start !

dinsdag 12 juni 2001 @ 22:59:59 #66
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_1022463
De niet-rokers (want dat zijn jullie nu toch?) kunnen nu natuurlijk al veel beter ruiken enzo.

Daarom voor jullie dit boeket, als aanmoediging!

Treat everyone with politeness, even those who are rude to you - not because they are nice, but because you are.
pi_1023065
Kom op Sjak, je bent een mooie vrouw, maar zonder peuk zou je nog veel mooier worden. En echt, serieus, het is makkelijker dan je denkt, je zit zo snel op je zwaarste punt namelijk en van daaraf wordt het alleen maar makkelijker en dat is dan zo'n fijn vooruitzicht. elke dag kun je tegen jezelf, als je het moeilijk hebt, zeggen 'ff doorzetten, morgen wordt het weer makkelijker'

En het is zo de moeite waard. Ik heb nooit meer last van gehoest en gekuch, ruik fris, adem makkelijker, voel me beter etc.

* DIGGER heeft respect voor alle stoppers en steunt jullie van harte

woensdag 13 juni 2001 @ 00:56:10 #68
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1023067
Oe, bloemen, ranja, sterretjes en Digger in een cheerleadersrokje! Ik kan het je van harte aanbevelen om te stoppen hoor Sjak

Goed van je hoor Spookvrouwtje. Je hebt het ergste al bijna gehad, nog eventjes volhouden!

Hoe gaat het trouwens met ~Anja~ en weerdo?

Hier loopt het gewoon goed, ik kan me van gisteren eigenlijk geen ik-wil-een-peuk-moment herinneren zelfs.

woensdag 13 juni 2001 @ 12:56:43 #69
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_1025057
Gaoxing, morgen 14 dagen !!!!!
Hulde hoor

En blijven volhouden, je zal zien dat het steeds makkelijker gaat

hoor wie het zegt ....

pi_1025268
Hup hup hup Gaoxing, Spookvrouw, ~Anja~ en weerdo!
  • In cheerleader rokje rondhuppelt en springt
  • O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
      woensdag 13 juni 2001 @ 13:33:13 #71
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_1025290
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2001 13:29 schreef DIGGER het volgende:
  • In cheerleader rokje rondhuppelt en springt

• FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
      woensdag 13 juni 2001 @ 14:08:05 #72
    6290 Dr_Crouton
    pi_1025529
    Umm, DIGGER in chearleader rokje, ik weet niet of ik dat als echte aanmoediging moet zien
      woensdag 13 juni 2001 @ 14:13:29 #73
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_1025557
    * kijkt ernstig

Dr_Crouton, dit is gelegaliseerde therapie. Lachen is gezond, en de visioenen die men hierbij krijgt zijn goed genoeg voor een uurtje vacuum trekken van het lachen. En tijdens dat uurtje lachen heeft men geen tijd om aan eventuele nicotinetrek te denken.

Dus: FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

woensdag 13 juni 2001 @ 14:14:57 #74
    6290 Dr_Crouton
    pi_1025567
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2001 14:13 schreef spookvrouw het volgende:
    * kijkt ernstig

Dr_Crouton, dit is gelegaliseerde therapie. Lachen is gezond, en de visioenen die men hierbij krijgt zijn goed genoeg voor een uurtje vacuum trekken van het lachen. En tijdens dat uurtje lachen heeft men geen tijd om aan eventuele nicotinetrek te denken.

Dus: FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Okeej
    pi_1025595
    Wat goed!!!!!!

mensen die stoppen met roken roeleren!!!

woensdag 13 juni 2001 @ 19:45:38 #76
    3128 Ellen
    Ben gewoon mezelf
    pi_1027839
    ff een reactie van een niet roelerend typje

Goed van jullie!!
    Echt Knap!
    Ga zo door!

p.s.

Roken is slecht ik weet het, maar om nou te zeggen dat iemand er knapper door wordt, sorry gaat mij een beetje ver.....
    Sjak is al toppie!
    En ik vind roken moet mogen, en we zijn al zwaar in de minderheid, en iedere dag is het "het gesprek van de dag" soms wordt ik er een beetje moe van
    Ooit komt er een dag dat ik denk ik ook ga stoppen, maar het moet dus niet zo worden dat ik gediscrimineerd wordt omdat ik rook!
    Zo ik heb gezegd!

Mensen hou vol!
    * Ellen is trots op jullie

To Know Me Is To Love Me
    pi_1028292
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2001 19:45 schreef Ellen het volgende:
    Ooit komt er een dag dat ik denk ik ook ga stoppen, maar het moet dus niet zo worden dat ik gediscrimineerd wordt omdat ik rook!
    Ik denk dat het die kant wel uit gaat.. En dat is 1 van de gedachten die door mij heen ging toen ik wou stoppen. Geen reden overigs.. (die zou ik *echt* niet weten..)

Ps: Dames.. Zet door! Digger kan het, ik kan het, jullie kunnen het ook!

woensdag 13 juni 2001 @ 21:58:05 #78
    2565 Elegantly Wasted
    can you handle me?!
    pi_1028485
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2001 21:20 schreef weerdo het volgende:

Ps: Dames.. Zet door! Digger kan het, ik kan het, jullie kunnen het ook!

En zo is het maar net!

Daarmee kan je elkaar er goed doorheen slepen.

Mijn beste vriendin (we waren toevallig alletwee op dezelfde avond in een dronken bui begonnen met roken) is 1 week na mij gestopt, onder het mom van: als jij het kan, kan ik het ook. Ook zij had er dus 10 jaar van stevig doorpaffen opzitten. We had als stoppers heel veel aan elkaar. Daarom denk ik dat dit een heel goed topic is voor de stoppers onder ons. Als je ff in een dip zit, wordt je gewoon weer enthousiast gemaakt door de stoppers die niet in een dip zitten.
    En voor je het weet denk je niet meer aan die peuk.......

pi_1029189
    Ik ben sinds januari 'gestopt'. Ik rookte al steeds minder en toen dacht ik: waarom stop ik niet gewoon??

Eigenlijk ben ik niet helemaal 'clean', want heel af en toe heb ik ineens erg veel zin en dan rook ik 1 sigaretje. Dat doe ik zo ongeveer eens in de drie weken. Ik weet nl. van mezelf dat als ik helemaal niet meer mag roken, dat ik het dan juist wil. Dus hanteer ik het principe: als ik echt erg veel trek heb, dan neem ik er gewoon eentje. Gelukkig kan ik mezelf beheersen en blijft het dan ook bij 1. Ik kan tijdens het sporten wel duidelijk verschil merken!

god i want to get you out of here
    you can ride in a pink mustang
    pi_1029192
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2001 21:58 schreef Elegantly Wasted het volgende:

Daarom denk ik dat dit een heel goed topic is voor de stoppers onder ons. Als je ff in een dip zit, wordt je gewoon weer enthousiast gemaakt door de stoppers die niet in een dip zitten.
    En voor je het weet denk je niet meer aan die peuk.......

Klopt, ik denk nu echt alleen maar aan bier en nergens anders meer aan
      donderdag 14 juni 2001 @ 02:23:35 #81
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_1030017
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2001 19:45 schreef Ellen het volgende:
    En ik vind roken moet mogen, en we zijn al zwaar in de minderheid, en iedere dag is het "het gesprek van de dag" soms wordt ik er een beetje moe van
    Zo ik heb gezegd!
    En daar heb je helemaal gelijk in Ellen. Ik denk ook niet dat het de bedoeling van iemand hier is om niet-stoppers een rotgevoel te bezorgen.

Ik mag ook hopen dat ik niet zo'n vreselijk vervelende ex-roker word, die niets anders doet dan het rokende deel van de wereld ervan overtuigen dat het zoooooo slecht is. Dat weten ze volgens mij wel, net zoals ik dat een jaar geleden wist, en ook niet stopte.... Als je wilt stoppen zal ik je met alle liefde steunen, maar of je wilt stoppen bedenk je zelf maar.

Ennuh.... Spookvrouw... je eerste weekje komt eraan he? Hoe voelt dat nou?

pi_1030032
    Stoppen met roken is dapper en moedig. Zelf zou ik nooit willen stoppen omdat het nou eenmaal iets is dat bij mij hoort. Ik rook niet veel, hooguit een pakje per dag, het liefst door een pijpje a la willeke van ammelrooy. Het staat nou eenmaal chique en dat vinden de mensen die mij mogen ook. Daar doe ik het voor.

Liefs,
    Helga

donderdag 14 juni 2001 @ 08:07:22 #83
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_1030410
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2001 02:23 schreef Gaoxing het volgende:

<knip>

Ennuh.... Spookvrouw... je eerste weekje komt eraan he? Hoe voelt dat nou?

Ik ben best blij dat ik de eerste week ben doorgekomen zonder al te veel problemen, en * YESSSSSS ik heb nog steeds geen peuk opgestoken

En Gaoxing, jij hebt er nu twee weken opzitten, ik geef je je eigen vraag terug Hoe voelt dat nou?

donderdag 14 juni 2001 @ 08:10:45 #84
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_1030416
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2001 08:07 schreef spookvrouw het volgende:
    En Gaoxing, jij hebt er nu twee weken opzitten, ik geef je je eigen vraag terug Hoe voelt dat nou?
    Nee, nog maar 1 week, 6 dagen, 2 uur, 59 minuten en *piep* 46 seconden
      donderdag 14 juni 2001 @ 08:12:22 #85
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_1030420
    Lieve Ellen

Stoppen met roken doe je omdat je het zelf wilt, of, zoals er bij mij nog eens bronchitis bij kwam, je eigenlijk geen keus meer hebt.

Rook jij maar lekker door hoor meis, dat peukkie kan nog steeds verdomd lekker zijn Nee, wees maar niet bang, ik steek er geeneen meer op

Als de dag komt waarop jij zegt: ik rook niet meer, komen we jou ook aanmoedigen, simpel zat.

BOEL VEEL KUSSIES

donderdag 14 juni 2001 @ 08:14:01 #86
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_1030421
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2001 23:39 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Klopt, ik denk nu echt alleen maar aan bier en nergens anders meer aan

Mag een bacootje ook?
      donderdag 14 juni 2001 @ 08:15:43 #87
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_1030431
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2001 08:10 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Nee, nog maar 1 week, 6 dagen, 2 uur, 59 minuten en *piep* 46 seconden

Hmmm, gezien het tijd/ruimteverschil dat wij met jou hebben en dat ergens gecompenseerd moet worden, vind ik dat je wel op de twee weken zit.

Goed hoor, en blijven volhouden !!!!!!!!
    pi_1030621
    Gaat nog steeds prima hier. Heb van de week tussen rokende mensen gestaan, tussen mensen gezeten die zaten te roken terwijl ik aan het eten was (aso's) en het ging allemaal prima, werd niet jaloers, trok niet die sigaret uit hun handen. Ik had de eerste 3 dagen wel een bloedneus, en mijn vader ook, dus wij dachten dat het met het stoppen te maken had? Of het was gewoon toeval...kan ook.
    Verder vind ik het een beetje raar, hoe makkelijk het me afgaat. Ik kan koffie drinken, zonder een sigaret te willen, terwijl ik altijd rookte bij de koffie. Met alcohol heb ik het nog niet uit geprobeerd, maar ik denk niet dat dat een probleem gaat worden. Misschien juig ik te vroeg hoor, en krijg ik het volgende week moeilijk, who knows, want dan mag ik niet meer elke dag chocola/iets lekkers van mezelf.

Nou, sterkte voor die anderen .

donderdag 14 juni 2001 @ 09:36:29 #89
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_1030655
    Way to go, Anja !!!!!

Ik vind het knap hoor, dat je er niet naar getaald hebt tussen de rokers.
    Volgens mij moet het je steeds makkelijker afgaan zo.
    En lekker toch dat je niet zoveel afkickverschijnselen hebt?

Hou vol en ook jij sterkte

donderdag 14 juni 2001 @ 12:09:44 #90
    6290 Dr_Crouton
    pi_1031431
    Hoi hoi hoi
      donderdag 14 juni 2001 @ 12:14:29 #91
    4681 kasper
    Pecunia non olet
    pi_1031450
    Wat een kanjers hier allemaal!

Volhouden jongens!

Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
      donderdag 14 juni 2001 @ 13:16:03 #92
    6126 Wilgje
    Vol vertrouwen
    pi_1031756
    Alleen voor de kanjers.

Dropjes

Treat everyone with politeness, even those who are rude to you - not because they are nice, but because you are.
      donderdag 14 juni 2001 @ 13:20:49 #93
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_1031785
    Oei Wilgje !!!!!

Kom je een assortimentje brengen? Lekker hoor

donderdag 14 juni 2001 @ 13:41:36 #94
    6126 Wilgje
    Vol vertrouwen
    pi_1031905
    Je moet toch wat in je mond stoppen?
    pi_1031976
    Zeer goed Spookvrouw, ~Anja~ en Gaoxing!!!!!

Voelen jullie je inmiddels ook al frisser, al een beter reukvermogen weer, proef je je eten alweer beter, merk je nu ineens hoe je kleding stinkt na een dag tussen rokers gestaan te hebben en zo?

Als je rookt vallen die dingen je allemaal niet op, pas als je stopt wel ineens....

donderdag 14 juni 2001 @ 13:56:37 #96
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_1031989
    Op donderdag 14 juni 2001 13:53 schreef DIGGER het volgende:

Voelen jullie je inmiddels ook al frisser
    frisser als in niet meer stinken naar rook, ja
    een beter reukvermogen uhm, anders
    proef je je eten alweer beter, ja, en sommige dingen zijn dus een stuk minder lekker
    merk je nu ineens hoe je kleding stinkt na een dag tussen rokers gestaan te hebben en zo?
    ja, en niet alleen je kleding, maar ook je haar en je huid. Ik zou bijna een gaan gebruiken

pi_1032466
    M'n huid wordt trouwens wat zachter , van reuk en smaakverbetering heb ik geen idee, dat merk ik niet, ik merk wel hoe erg het stinkt, hoe mensen die gerookt hebben stinken enzo.

Gebruik trouwens wel tabletjes van Nicotinel (ofzo), heel vies, na 1 minuut spuug ik het alweer uit () en ik neem er 2 per dag, maar voor m'n gevoel werkt het, dus het zit wel goed dan.

pi_1037692
    Hmmm...

Anja, nu plus 2,5 kilo

zaterdag 16 juni 2001 @ 22:15:09 #99
    6290 Dr_Crouton
    pi_1038960
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2001 15:25 schreef ~Anja~ het volgende:
    Hmmm...

Anja, nu plus 2,5 kilo

Daar hebben we babyvetliefhebbers voor

Ga eens wat vaker wandelen

zondag 17 juni 2001 @ 03:04:35 #100
    2890 Zanderrr
    A Face Made For Radio
    pi_1039768
    Nadat ik vanmiddag de longen uit m'n lijf heb lopen rochelen en hoesten heb ik me plechtig voorgenomen om ook zo snel mogelijk te stoppen met paffen.

Alleen dit pakje shag nog even opmaken...

zondag 17 juni 2001 @ 03:13:19 #101
    6290 Dr_Crouton
    pi_1039784
    quote:
    Op zondag 17 juni 2001 03:04 schreef Zanderrr het volgende:
    Nadat ik vanmiddag de longen uit m'n lijf heb lopen rochelen en hoesten heb ik me plechtig voorgenomen om ook zo snel mogelijk te stoppen met paffen.

Alleen dit pakje shag nog even opmaken...

Alleen dat pakje? Hoeveel kan je er nog mee rollen?
      zondag 17 juni 2001 @ 03:17:30 #102
    2890 Zanderrr
    A Face Made For Radio
    pi_1039791
    Bijna op, 't is nog genoeg om één of twee dagen van te roken, denk ik. Nóg veel beter is natuurlijk om in één keer gewoon alles weg te mikken, maar dat wordt wel érg zwaar. Ik denk dat ik eerst een paar dagen probeer af te bouwen tot één of twee peuken per dag, en dan gewoon helemaal stoppen.

* Zanderrr gaat het eerst zonder pleisters en kauwgom proberen.

pi_1040491
    Kewl Zanderrr, zou errug gaaf zijn als het je lukt. Bedenk je ook eens hoeveel CD's je kan kopen van ut geld dat ut je scheelt

Gaoxing, Spookvrouw, ~Anja~, jullie houden het nog steeds vol? Doorzetten he met die handel!

zondag 17 juni 2001 @ 14:59:14 #104
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_1040733
    quote:
    Op zondag 17 juni 2001 13:35 schreef DIGGER het volgende:
    Kewl Zanderrr, zou errug gaaf zijn als het je lukt. Bedenk je ook eens hoeveel CD's je kan kopen van ut geld dat ut je scheelt

Gaoxing, Spookvrouw, ~Anja~, jullie houden het nog steeds vol? Doorzetten he met die handel!

Tuurlijk hou ik nog vol. En zonder noemenswaardige problemen eigenlijk. Aangekomen ben ik ook niet, maar ik moet zeggen dat ik daar wel m'n best voor heb gedaan. Ik had nogal de gewoonte om een sigaret te nemen als ik zin had in iets 'slechts', en die mogelijkheid is dus nu weggevallen.

Vanmiddag zat ik op het strand even na te denken. Ik had altijd rifschoenen, snorker, drinken, boek en sigaretten in m'n tas. En nu miste ik iets, en ik kon er werkelijk niet op komen wat het was. Die sigaretten dus. De gewoonte blijft nog hangen, maar verder...

Zanderrr, doen hoor! Het scheelt je idd handen vol met geld (US$50 voor mij nu bijna in dik twee weken) en ach, de rest van de voordelen weet je zelf ook wel

zondag 17 juni 2001 @ 16:36:41 #105
    6290 Dr_Crouton
    pi_1040983
    Gaoxing, Spookvrouw, ~Anja~, Zanderrr, Weerdo, succes!!!
    pi_1045644
    En Zanderrr, wanneer begint het stoppen nu echt voor je, al een indicatie? Wel kewl dat je het probeert, ik weet hoeveel je paft(e), kinda like me, maar het lukte mij ook, dus ik zou zeggen: try me

En Gaoxing, Spookvrouw, ~Anja~ en andere stoppers, volhouden, twordt elke dag makkelijker en jullie zijn al een heel end op weg...houw vol he!

pi_1045881
    Zo.. Een kleine maand van de peuken af en het bevalt me nog steeds prima. Ik verklaar me hierbij tot officieel gestopt en 'relatiefisch veilig'.

Ik moet wel waakzaam blijven (wie niet?) want zoals Fokje al aangaf is een peuk zo weer opgestoken.. Moeilijk om niet in herhaling te vallen. Ik merk dat ik met de peuk ook afscheid van een bepaalde levensstijl aan het nemen ben, wat daarvan de gevolgen zijn weet ik nog niet.

Het aparte is wel dat ik me steeds meer irriteer aan rokerige ruimtes.. Ik moet dan ook de grootste moeite doen om niet als 'zeurderige niet-roker' over te komen. Ook valt het me op hoeveel mensen er in mijn omgeving nu roken. Een maand terug was ik 1 van hen, terwijl ik er nu toch een afstand tussen voel.

I'll keep ya informed

maandag 18 juni 2001 @ 17:01:50 #108
    7927 RazzleDazzle
    ............
    pi_1045888
    quote:
    Op maandag 18 juni 2001 16:59 schreef weerdo het volgende:
    Zo.. Een kleine maand van de peuken af en het bevalt me nog steeds prima. Ik verklaar me hierbij tot officieel gestopt en 'relatiefisch veilig'.

Ik moet wel waakzaam blijven (wie niet?) want zoals Fokje al aangaf is een peuk zo weer opgestoken.. Moeilijk om niet in herhaling te vallen. Ik merk dat ik met de peuk ook afscheid van een bepaalde levensstijl aan het nemen ben, wat daarvan de gevolgen zijn weet ik nog niet.

tja ik was 2,5 a 3 maanden gestopt, 1 goeie ruzie met mn meissie en ik rende met een bloedgang naar de snack om een pakje gauloises te kopen
    maar denk dat ik anders ook wel weer begonnen was...
    .........
      maandag 18 juni 2001 @ 18:52:18 #109
    2890 Zanderrr
    A Face Made For Radio
    pi_1046415
    Morgen ga ik écht beginnen. Heb vandaag ook maar twee peuken gerookt, tot nu toe. Zal wel het zwaarst worden in 't weekend.
      dinsdag 19 juni 2001 @ 00:38:14 #110
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_1048437
    Klasse Zanderrr!!! En je rookte net zoveel als Digger? Ach, dat was dan minder dan ik

Hou in gedachten: die vervelende lichamelijke ontwenningsverschijnselen duren echt maar heel kort. Even doorbijten en je bent erdoorheen!

Hoe gaat het met onze Spookvrouwe? Toch niet in rook opgegaan?

dinsdag 19 juni 2001 @ 01:08:51 #111
    6290 Dr_Crouton
    pi_1048549
    Succes Zanderrr!
      dinsdag 19 juni 2001 @ 06:09:14 #112
    6044 Ccarrella
    onderweg...
    pi_1048795
    Voor Zanderr en alle mensen die roken maar (misschien) willen stoppen,

Lees het boek 'stoppen met roken' van Allen Carr. Heb het een jaar geleden gelezen (na jarenlang gerookt te hebben) en ben ZONDER ENIGE MOEITE gestopt nadat ik het uit had. Heeft me geen wilskracht of niks gekost!!! Als ik het zo makkelijk kan, kan iedereen het met dit boek. Zeker weten. Een echte aanrader. En voor de prijs hoef je het niet te laten. (Kost evenveel als 4 pakjes sigaretten.)

Heb het aan 4 vrienden uitgeleend en die zijn ook ALLEMAAL nog steeds gestopt. De vijfde is het nu aan het lezen!

woensdag 20 juni 2001 @ 13:50:39 #113
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_1056442
    Zanderrr? Hoe is je eerste rookloze dag bevallen?
    pi_1056458
    ik rook al 3 dagen niet.. en eigenlijk best wel onbewust eigenlijk... heb nog niet de behoefte gehad
      woensdag 20 juni 2001 @ 14:43:09 #115
    2890 Zanderrr
    A Face Made For Radio
    pi_1056781
    quote:
    Op woensdag 20 juni 2001 13:50 schreef Gaoxing het volgende:
    Zanderrr? Hoe is je eerste rookloze dag bevallen?
    Crap, ik heb vannacht geen oog dichtgedaan en heb een humeur om op te schieten. Maar 't is voorlopig wel gelukt, al is de verleiding om tóch een peuk op te steken erg groot. Volhouden, dan maar...
      woensdag 20 juni 2001 @ 15:06:33 #116
    6290 Dr_Crouton
    pi_1056943
    Keep us updated
      woensdag 20 juni 2001 @ 17:45:17 #117
    1658 bogus
    ... het lijk in jouw badkuip
    pi_1057936
    Digger stormt als een ware Ratelband door dit topic, heel erg grappig om te zien

Succes gewenst aan de stoppers. Ik ga het nog niet proberen want ik vind het nog veel te lekker!

Oh, even een vraagje voor de stoppers:
    betekent stoppen ook dat je nooit meer wiet zult roken?

Respect, en succes.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
    pi_1057950
    quote:
    Op woensdag 20 juni 2001 17:45 schreef bogus het volgende:
    betekent stoppen ook dat je nooit meer wiet zult roken?
    * weerdo rookt niets meer, geen sigaren, geen sigaretten, geen sjaffies.. En ook geen joints/stickies.. Heb het ook niet echt nodig ofzo..
      woensdag 20 juni 2001 @ 18:39:12 #119
    593 sjak
    Juffie Bloem
    pi_1058160
    En ik ga maandag stoppen...
    Lekker douchen!
      woensdag 20 juni 2001 @ 22:44:22 #120
    2565 Elegantly Wasted
    can you handle me?!
    pi_1059293
    Hé, nog meer nieuwe stoppers!!
    Heel erg leuk om te zien dat jullie elkaar 'aansteken' met het stoppen met roken. Hou vol, en bedenk 1 ding, je kan je de eerste dagen erg beroerd voelen en zwakke momenten hebben, maar ze gaan over, echt waar!!

Nog een leuk artikeltje gelezen, ik weet niet meer precies waar, daar stond in dat het stoppen met roken voor mannen makkelijker was om vol te houden dan voor vrouwen. Vrouwen zijn bang dat ze in gewicht aankomen als ze stoppen met roken, mannen denken er niet zo bij na. Ook zouden vrouwen mannen veel meer steunen bij het niet meer roken, andersom schijnt het een stuk minder te zijn......

woensdag 20 juni 2001 @ 23:02:21 #121
    2890 Zanderrr
    A Face Made For Radio
    pi_1059368
    Ik heb 't nu wel héél zwaar, moet ik eerlijk toegeven. *zweet* *zweet*. Het is maar goed dat ik niets te roken in huis heb, anders was het nu afgelopen geweest.

* Zanderrr spreekt zichzelf moed in...

pi_1059440
    quote:
    Op woensdag 20 juni 2001 23:02 schreef Zanderrr het volgende:
    Ik heb 't nu wel héél zwaar, moet ik eerlijk toegeven. *zweet* *zweet*. Het is maar goed dat ik niets te roken in huis heb, anders was het nu afgelopen geweest.
    Regel een karaf water, en zet naast je neer. Drink zoveel mogelijk. (is erg lekker als vervanging)
      woensdag 20 juni 2001 @ 23:19:32 #123
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_1059450
    Kom op Zanderrr! Zoals EW al zegt: die afkickverschijnselen zijn echt heel erg snel over. Tanden op elkaar en doorgaan maar even.

En Sjak: goed joh

pi_1059535
    quote:
    Op woensdag 20 juni 2001 23:02 schreef Zanderrr het volgende:

* Zanderrr spreekt zichzelf moed in...

Ga anders ff wat anders doen, leidt jezelf af, zorg dat je ff niet aan een graftak denkt. En ja, tis zeer zwaar int het begin, maar als je maar ff die basis hebt van een week, heb je een stevig stuk onder je, gehad, om op verder te bouwen, om definitief te kappen, om door te zetten.

Come on Zanderr, I know you can do it!

En Sjak, kewl meis, ik wens je alvast veel succes. Ennuh, gaat ene Schanul ook meedoen?

woensdag 20 juni 2001 @ 23:46:05 #125
    12492 Destinies_Child
    is (bijna) nooit sjaggie
    pi_1059605
    * Destinies_Child schaart zich ook onder de stoppers....

Ik ben nu een week geleden gestopt en af en toe word ik gillend gek, vooral na het eten als een mede-disgenoot een sigaretje opsteekt jeuken mijn handen en wil ik die peuk wel uit zijn/haar vingers trekken!

Echt vrolijker word ik er ook niet van. De éne dag gaat beter dan de andere, maar moeilijk is het!

-Lachen is een kalmerend middel zonder neveneffecten-
      donderdag 21 juni 2001 @ 10:16:25 #126
    2565 Elegantly Wasted
    can you handle me?!
    pi_1060698
    Nou luitjes, ik hoop dat ik over 2 weken nog trots op jullie kan zijn. Dit deel van het support-team gaat 2 weekjes op vakantie. Dat wil zeggen dat DIGGER dubbele diensten moet draaien en extra moet juichen en springen in zijn cheerleaderpakje.

Maar eh, hou vol, kop op en bedenk je als je denkt dat je echt niet zonder sigaret kan functioneren je dat het eerste deel van je leven ook gedaan hebt (hoop ik) en dat je echt zonder dat vergif kan, hoe lekker het ook is!!

pi_1063846
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2001 10:16 schreef Elegantly Wasted het volgende:
    Dat wil zeggen dat DIGGER dubbele diensten moet draaien en extra moet juichen en springen in zijn cheerleaderpakje.
    Ehm....

Maaruh...

* DIGGER host en springt en danst voor alle stoppers

Volhouden guys (and girls)!

donderdag 21 juni 2001 @ 22:05:17 #128
    2890 Zanderrr
    A Face Made For Radio
    pi_1063857
    Valt me op dat ik ook de hele dag enorme honger heb, terwijl ik normaal gesproken niet zo'n grote eter ben.

Maar inderdaad: de afkickverschijnselen worden steeds minder, al zal ik ongetwijfeld nog wel pieken en dalen hebben (het weekend komt er aan, dat is voor mij het moeilijkste moment).

pi_1064227
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2001 22:05 schreef Zanderrr het volgende:
    Valt me op dat ik ook de hele dag enorme honger heb, terwijl ik normaal gesproken niet zo'n grote eter ben.
    Warning: dit is het punt waardoor mensen weer gaan roken.. Je stofwisseling is nu aan het flippen (ik had er ook last van).. Gewoon blijven doen, en normaal blijven eten. Drink water als je dorst hebt, en scoor fruit als je honger hebt (daar zit nl. amper energie in..)
      vrijdag 22 juni 2001 @ 09:23:07 #130
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_1065378
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2001 22:05 schreef Zanderrr het volgende:
    Wat doet je lichaam raar he? Maar we hebben het al heel vaak gezegd: van de lichamelijke gevolgen ben je zo af, en dan moet je alleen nog van de gewoonte af. Rustigjes doorgaan Zanderrr, je bent al een heel eind.

As for me: ik heb er nu drie weken opzitten, en denk er nauwelijks nog aan. Alleen tijdens twee momenten deze week: de eerste toen ik woensdag bij de dokter vandaan kwam met niet heel erg leuk nieuws, even buiten op m'n lift moest wachten en daar stond iemand voor me te roken. Het viel me op dat het me helemaal niets deed, terwijl dit een paar weken geleden absoluut een moment was geweest om met gezwinde spoed een peuk op te steken.

Het tweede moment was een uurtje of twee geleden, net voor m'n rijexamen. Ik weet nog hoeveel pakjes ik bij m'n vorige poging heb weggewerkt, maar nu heb ik weer de hele dag niet aan roken gedacht. Alleen op het allerlaatste moment, wachtend op de examinator, omdat er iemand anders stond te roken. En weer hetzelfde: helemaal niets. Het verbaast me vreselijk

* Gaoxing is er wel blij mee

pi_1066302
    Doet me goed dat te horen Gaoxing! You go girl!
      vrijdag 22 juni 2001 @ 11:59:18 #132
    6290 Dr_Crouton
    pi_1066312
    Leuk om te horen dat iedereen het vol houdt! *pluimgeeft*
    pi_1068855
    Hoe staat ie met Spookvrouw (op vakantie momenteel dacht ik maar ms weet jij ut Yvonne?) en ~Anja~ momenteel? al ff niets gehoord nl. En Zanderrr, lukt ut je nog steeds in de zwaarste periode jongen?

keep up the good work guys!

pi_1070095
    En deze kick ik ff speciaal voor Zanderrr omhoog, omdat ie het nog steeds volhoudt! EN ik vernam van Yvonne dat Spookvrouw, die nu in Spanje zit, het ook nog immer volhoudt. Very very good...
      zaterdag 23 juni 2001 @ 12:59:33 #135
    12492 Destinies_Child
    is (bijna) nooit sjaggie
    pi_1072788
    Ik heb inmiddels ontdekt dat bezig blijven (voor mij althans) de beste remedie is om niet aan roken te denken...
    Zo gauw ik met een kop koffie ga zitten gaat het mis: ik kijk om me heen en zoek onbewust naar peuken waarvan ik weet dat ze er helemaal niet zijn.
    Dus sta ik maar weer op, ga weer wat doen en lurk mijn koffie aldoende op...
    Wat me al wel opvalt is dat ik me ineens zeer bewust ben van de smerige oude-rook stank die aan de jassen van rokers hangt. Het idee dat ik nog maar zo kort geleden ook zo rook staat me dus helemaal niet aan en ook dat stimuleert me om vol te houden.

* Destinies_Child geeft zichzelf een schouderklopje en is trots op zichzelf....

pi_1073714
    Kom ik weer voor een dubbele dienst omdat me partner op Kos ws net vanuit de Ierse pub daar de zon in gelopen is

Heel goed Destinies_Child, leuk om te lezne ook. En ja, ik had dat ook dat ik me ineens bewust was van die stank. Gata bv op zondagmiddag de deurbel, lig je in je blote reet in bed, dus grijp je ff snel een onderbroek en een shirtje voordat je naar beneden gaat om de deur open te doen. maar het shirtje dat je het eerste vindt is dan die van zaterdagnacht....en damn wat stinkt die dan als je die over je kop heen trekt zeg

Maar heel goed dat je ut volhoudt, ikzelf ben nu *rekent* 2 en een halve maand rookvrij en het bevalt me prima en kijk terug op vroeger met een steeds sterker 'hoe heb ik ooit zo stom kunnen zijn te gaan en daarna blijven roken' gevoel.

Ik vinnut van Zanderrr ook heel erg knap, wetende wat voor een shagjunkie dat was (lekker om nu de vt te kunnen gebruiken) en van de anderen ook allemaal natuurlijk.

keep up the good work guys (and girls)

Deze post is gesponsored en mede tot stand gekomen door: Elegantly Wasted

zaterdag 23 juni 2001 @ 16:41:14 #137
    2890 Zanderrr
    A Face Made For Radio
    pi_1074117
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2001 15:16 schreef DIGGER het volgende:
    Ik vinnut van Zanderrr ook heel erg knap, wetende wat voor een shagjunkie dat was (lekker om nu de vt te kunnen gebruiken) en van de anderen ook allemaal natuurlijk.
    Op zich rookte ik doordeweeks niet eens overdreven veel, maar in het weekend en bij het uitgaan pafte ik er makkelijk één a twee pakjes Gauloises op een avond doorheen. Peuk op? Vijf minuten later had ik alweer een nieuwe opgestoken...

Gaat nog steeds goed, trouwens. Gisteren het uitgaan ook rookvrij doorgekomen.

zaterdag 23 juni 2001 @ 16:56:02 #138
    3671 glasbak
    Sjeeskees ©®
    pi_1074203
    Mijn stats...

Four weeks, 7 hours, 53 minutes and 42 seconds.
    566 cigarettes not smoked, saving fl 92,35.
    Life saved: 1 day, 23 hours, 10 minutes.

Vraag me niet hoe ik het volhou, maar het gaat tot nu toe lekker.. Ik vreet me zelf wel helemaal gek aan de snoep

pi_1074288
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2001 16:56 schreef glasbak het volgende:

566 cigarettes not smoked, saving fl 92,35.
    Dat zijn peukenprijzen van jaren geleden dan

Je hebt al veel meer 'gesaved'. hangt er een beetje vanaf welk merk je rookt en hoeveel maar je zou al rond de 170 piek zitten met 566 peuken. Of doe je dit met shagprijzen en dunne shaggies of zo?

Anyway, erg goed, volhouden ook!

zaterdag 23 juni 2001 @ 17:41:42 #140
    3671 glasbak
    Sjeeskees ©®
    pi_1074420
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2001 17:20 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Dat zijn peukenprijzen van jaren geleden dan

Je hebt al veel meer 'gesaved'. hangt er een beetje vanaf welk merk je rookt en hoeveel maar je zou al rond de 170 piek zitten met 566 peuken. Of doe je dit met shagprijzen en dunne shaggies of zo?

Anyway, erg goed, volhouden ook!

Ik rookte altijd shag, en dan kom je volgens mij wel rond die prijs uit.. 50 peuken p/p, 8.15 aanschaf p/p.

of ken ik nou niet meer rekenen

zondag 24 juni 2001 @ 09:30:08 #141
    593 sjak
    Juffie Bloem
    pi_1077199
    Vandaag ben ik mijn laatste dag als roker ingegaan. Morgen gaat het echt gebeuren.

Als ik zo dit topic lees weet ik dat ik het kan. Eigenlijk heb ik er geen twijfels over (zeg ik nu met een peuk ik mijn mond ).

Waarom ik morgen stop? Eigenlijk ging het een beetje vreemd, ik zit er al een tijdje aan te denken om te stoppen. Op mijn werk wordt veel gerookt en samen met mijn collega's klagen we erover dat het vies is, dat we teveel roken etc.
    Vorige week belde een van mijn collega's en zei, sjak we gaan stoppen met z'n allen, doe je mee? Voor ik het wist had ik ja gezegd. In eerste instantie dacht ik dat ik er beter over had moeten nadenken maar bij nader inzien denk ik dat het perfecte timing is van mijn collega.
    We gaan morgen dus stoppen met vijf collega's. Ik hoop voor de twee collega's die niet roken dat we niet te sjaggerijnig worden

Daarnaast doe ik het ook vanwege een aantal persoonlijke redenen.
    Tijdje terug bij een dokter niet zo geweldig nieuws ontvangen, dat is dus reden 1: mijn gezondheid. Daarnaast vind ik het een smerige gewoonte, vind het te duur en ik haat het om ergens afhankelijk van te zijn.

Genoeg redenen volgens mij!

Ik ga dit topic gebruiken als steuntje in de rug, als jullie het kunnen kan ik het ook!

Lekker douchen!
      zondag 24 juni 2001 @ 09:42:59 #142
    4605 KingShakur
    back.... really...
    pi_1077207
    quote:
    Op zondag 24 juni 2001 09:30 schreef sjak het volgende:
    Vandaag ben ik mijn laatste dag als roker ingegaan. Morgen gaat het echt gebeuren.

Als ik zo dit topic lees weet ik dat ik het kan. Eigenlijk heb ik er geen twijfels over (zeg ik nu met een peuk ik mijn mond ).

Waarom ik morgen stop? Eigenlijk ging het een beetje vreemd, ik zit er al een tijdje aan te denken om te stoppen. Op mijn werk wordt veel gerookt en samen met mijn collega's klagen we erover dat het vies is, dat we teveel roken etc.
    Vorige week belde een van mijn collega's en zei, sjak we gaan stoppen met z'n allen, doe je mee? Voor ik het wist had ik ja gezegd. In eerste instantie dacht ik dat ik er beter over had moeten nadenken maar bij nader inzien denk ik dat het perfecte timing is van mijn collega.
    We gaan morgen dus stoppen met vijf collega's. Ik hoop voor de twee collega's die niet roken dat we niet te sjaggerijnig worden

Daarnaast doe ik het ook vanwege een aantal persoonlijke redenen.
    Tijdje terug bij een dokter niet zo geweldig nieuws ontvangen, dat is dus reden 1: mijn gezondheid. Daarnaast vind ik het een smerige gewoonte, vind het te duur en ik haat het om ergens afhankelijk van te zijn.

Genoeg redenen volgens mij!

Ik ga dit topic gebruiken als steuntje in de rug, als jullie het kunnen kan ik het ook!

Sjak meis! Sterkte!
    Misschien doe ik binnekort ook wel mee!
    A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
    pi_1077664
    Cool dat iedereen zo goed gaat, very koed.

Met mij gaat het ook nog prima, geen sigaret gerookt en niet eens echt gemist.
    Gister weer uitgeweest, en eventjes 15 moeilijke minuten gehad, had echt trek in een sigaretje. Maar goed...daar kom ik dan ook wel weer overheen.
    M'n keel voelt echt wel lekkerder aan, maar verder merk ik weinig van de voordelen (geur en reukvermogen?).
    Ik heb mijn schoonneef ook overtuigd, die is *al* 5 dagen gestopt.
    Ga nu trouwens beginnen met m'n rookkilo's (zo heb ik ze maar even genoemd) eraf te werken, want dat is altijd een motivatie van me geweest om niet te stoppen, dan zou ik aankomen enzo...dus dat moet er maar weer gauw vanaf. (yeah, fietsen!)

Nou veel succes nog allemaal, sjak vooral.

pi_1077905
    quote:
    Op zondag 24 juni 2001 09:30 schreef sjak het volgende:

Yo go girl, ik wens je alle succes
    pi_1077907
    quote:
    Op zondag 24 juni 2001 12:15 schreef ~Anja~ het volgende:

Met mij gaat het ook nog prima, geen sigaret gerookt en niet eens echt gemist.
    Gister weer uitgeweest, en eventjes 15 moeilijke minuten gehad, had echt trek in een sigaretje. Maar goed...daar kom ik dan ook wel weer overheen.
    M'n keel voelt echt wel lekkerder aan, maar verder merk ik weinig van de voordelen (geur en reukvermogen?).
    Ik heb mijn schoonneef ook overtuigd, die is *al* 5 dagen gestopt.
    Ga nu trouwens beginnen met m'n rookkilo's (zo heb ik ze maar even genoemd) eraf te werken, want dat is altijd een motivatie van me geweest om niet te stoppen, dan zou ik aankomen enzo...dus dat moet er maar weer gauw vanaf. (yeah, fietsen!)

Nou veel succes nog allemaal, sjak vooral.

Goedzo ~Anja~, heel goed, heel knap. Leuk dat je schoonneef ook meedoet

En mbt dat fietsen: Je hebt de komende dagen iig heerlijk weer om lekker wat te bewegen, te fietsen, zelfs iemand hierboven helpt je dus

zondag 24 juni 2001 @ 14:46:28 #146
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_1078031
    * spookvrouw meldt zich weer in dit topic

Jaja, na een weekje Spanje op herhaling ben ik nog steeds een niet roker. Ik moet toegeven dat het beslist op bepaalde momenten verschrikkelijk veel moeite heeft gekost, maar ik ben maar weer op mijn handen gaan zitten of even naar buiten gelopen voor een beetje frisse lucht (moet je vooral doen als er flinke wind staat, ben dus nu weer snipverkouden) .

Gisteren was b.v. zo'n dag. Om 10.00 uur je appartament uit zijn en pas om 20.30 worden opgehaald omdat we 's nachts pas naar huis vlogen. Dan slaat de verveling toe en wil je best wel een haaltje. Nee, ik heb dit niet gedaan.

En voor Zanderr en Sjak. Zanderr, je moet die eerste twee weken door, dan heb je het ergste wel gehad. voor jou als aanmoediging.
    Sjak, zeg tegen Schanul dat ie maar samen met jou moet stoppen, is een stuk makkelijker, want anders moet je eigenlijk twee keer vechten, zoals bij mij thuis, want die vent van mij rookt nog steeds. Meis, ook voor jou een om te starten.

Gaoxing, meis, je bent een kanjer dat je het ook nog steeds volhoudt, ook voor jou een rookvrije

En KingShakur, als wij het kunnen kan jij het zeker, dus pakje leegroken, van de laatste lang genieten en dan de hele zooi aan de kant gooien, aanstekers weggooien en begin er aan. Huis luchten en zo.
    ook voor jou , je kan het ....

voor alle anderen die zich inmiddels in dit topic hebben gemeld.

EG, hoewel je al met vakantie bent, wens ik je evengoed nog een fijne vakantie op Kos, Digger zal het wel aan je doorgeven denk ik. En bedankt voor je steun hoor

En Digger, volhouden die dubbele diensten draaien en blijven dansen , zo zien we je graag

zondag 24 juni 2001 @ 16:30:40 #147
    2565 Elegantly Wasted
    can you handle me?!
    pi_1078691
    Omdat DIGGER het toch wat vermoeidend vindt in z'n eentje hier toch ff duwtje in de rug vanaf Kos:

HOPPA HOPPA HOPPA, zet um oppa!!

(zelluf verzonnen met 1 liter bier achter me kiezen!!)

zondag 24 juni 2001 @ 22:47:48 #148
    12492 Destinies_Child
    is (bijna) nooit sjaggie
    pi_1080124
    Ik zit er zwaar doorheen en twijfel op dit moment sterk om even naar de cafetaria te sneaken om sigaretten te kopen.......hou me tegen!!!!!!!!
    pi_1080136
    quote:
    Op zondag 24 juni 2001 22:47 schreef Destinies_Child het volgende:
    Ik zit er zwaar doorheen en twijfel op dit moment sterk om even naar de cafetaria te sneaken om sigaretten te kopen.......hou me tegen!!!!!!!!
    Niet doen
      zondag 24 juni 2001 @ 22:57:28 #150
    12492 Destinies_Child
    is (bijna) nooit sjaggie
    pi_1080195
    quote:
    Op zondag 24 juni 2001 22:49 schreef ~Anja~ het volgende:

[..]

Niet doen

Ik snak...ik wil....ik snak.....ik wil niet....ik snak...ik wil.....ik snak....ik wil niet.....ohw hellepie!!!!
    pi_1080241
    quote:
    Op zondag 24 juni 2001 22:47 schreef Destinies_Child het volgende:
    Don't even think of going over there..

<de extreem botte modus>
    Of laat je jezelf kennen door daarheen te gaan en nadat je die peuk hebt opgestoken, je schuldig gaat voelen?
    </modus>

Denk erom: Je hersens spelen een spelletje met je. Je bent door die peuk gewoon GEFOPT. Nix meer, nix minder.. Laat jij je leven beinvloeden door zo'n klein staafje?

zondag 24 juni 2001 @ 23:32:10 #152
    12492 Destinies_Child
    is (bijna) nooit sjaggie
    pi_1080434
    quote:
    Op zondag 24 juni 2001 23:05 schreef weerdo het volgende:

[..]

Don't even think of going over there..

<de extreem botte modus>
    Of laat je jezelf kennen door daarheen te gaan en nadat je die peuk hebt opgestoken, je schuldig gaat voelen?
    </modus>

Denk erom: Je hersens spelen een spelletje met je. Je bent door die peuk gewoon GEFOPT. Nix meer, nix minder.. Laat jij je leven beinvloeden door zo'n klein staafje?

ooooooooooooh........okokok....ik blijf thuis en lijd....
      zondag 24 juni 2001 @ 23:42:09 #153
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_1080475
    Kom op Destinies_Child!! Je bent nu, wat, bijna twee weken gestopt? Dat zijn je twee moeilijkste weken man! Daar ben je doorheen! Wil je daar dan weer mee overnieuw beginnen?

Kom op, schiet op, je weet wel beter!!!!!

maandag 25 juni 2001 @ 00:36:58 #154
    6290 Dr_Crouton
    pi_1080845
    Denk aan iets anders, Destinies_Child, laat je niet gek maken!

Veel succes Sjak!

maandag 25 juni 2001 @ 00:40:34 #155
    593 sjak
    Juffie Bloem
    pi_1080869
    Nou daar ga ik hoor, de laatste sigaret...
    Lekker douchen!
    pi_1081107
    Nou Sjak, zet hem op meid! Ik hoop dat Schanul je ook steunt!

En Destinies_Child, blijf volhouden, tis zonde om he tnu te verpesten.

Denk maar zo: Als jij je nu rot voelt en een peuk wilt, dan zou je dat kunnen 'oplossen' door een peuk te pakken. Echter......het rot schuldgevoel tov jezelf als je dat eenmaal gedaan zou hebben, is veel sterker, groter en vooral langduriger!

Dus vergeet die trek in ene peuk, and keep clean!

maandag 25 juni 2001 @ 01:51:35 #157
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_1081236
    quote:
    Op maandag 25 juni 2001 00:40 schreef sjak het volgende:
    Nou daar ga ik hoor, de laatste sigaret...
    Klasse Sjak! Sterkte meid!
      maandag 25 juni 2001 @ 11:41:03 #158
    12492 Destinies_Child
    is (bijna) nooit sjaggie
    pi_1082367
    Dank voor jullie support!! Doet me echt goed en steunt me. Steeds als ik het even te kwaad krijg open ik dit topic en lees jullie reacties/ervaringen weer even door. Dank jullie wel mensen!!

p.s. voor Gaoxing:

* Destinies_Child is overigens al jarenlang een vrouwtje hoor

maandag 25 juni 2001 @ 15:18:33 #159
    2890 Zanderrr
    A Face Made For Radio
    pi_1084128
    Ik heb gisteren weer een peuk gerookt op Parkpop . Het was sterker dan ikzelf, heel erg zwak. Maar ik ga weer vrolijk door met mijn stoppoging...
      maandag 25 juni 2001 @ 15:20:19 #160
    6290 Dr_Crouton
    pi_1084138
    quote:
    Op maandag 25 juni 2001 15:18 schreef Zanderrr het volgende:
    Ik heb gisteren weer een peuk gerookt op Parkpop . Het was sterker dan ikzelf, heel erg zwak. Maar ik ga weer vrolijk door met mijn stoppoging...
    Kiss the floor, 100 times!
    pi_1084264
    quote:
    Give me 100 push-ups!

Nee ff serieus: Erg jammer natuurlijk, maar nu merk je denk ik wel hoezeer je baalt als je in die paar minuten dat je ineens naar een peuk hunkert er ineens aan toegeeft. De periode van het hunkeren naa ris nl veel korter dan de periode van het baal gevoel erna.

Maar goed, lichamelijk ben je niet meer verslaafd nu zo ongeveer, nu nog van dat geestelijke af zien te komen. je bent een heel end, tzou zonde zijn nu de handdoek in de ring te gooien.

Come on Zanderrr, je kunt het wel!

Ennuh, hoe is Sjak haar dag tot op heden, trek je het een beetje meis?

maandag 25 juni 2001 @ 15:58:14 #162
    12171 --X--
    DreftCitr0en
    pi_1084419
    ! NEVER !
    pi_1084424
    quote:
    Moment van zwakte... Kan gebeuren..

Maar wat was de gedachte die je had net voordat je die peuk opstak? Ik ben wel eens benieuwd naar die motivatie..

Geen push-ups voor mij, want ik denk dat je jezelf al genoeg gestenigd hebt..

(En weer eentje keihard door zijn eigen hersenen gedist...)

maandag 25 juni 2001 @ 16:54:14 #164
    2890 Zanderrr
    A Face Made For Radio
    pi_1084830
    quote:
    Op maandag 25 juni 2001 15:59 schreef weerdo het volgende:

Maar wat was de gedachte die je had net voordat je die peuk opstak? Ik ben wel eens benieuwd naar die motivatie..

Verbazingwekkend hoe snel je die peuk toch opsteekt als hij door een leuk meisje wordt aangeboden. (héél erg, ik weet het )
    pi_1084941
    quote:
    Op maandag 25 juni 2001 16:54 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Verbazingwekkend hoe snel je die peuk toch opsteekt als hij door een leuk meisje wordt aangeboden. (héél erg, ik weet het )

( Hahahaha! )

Goeie smoes hoor Zanderrr.

maandag 25 juni 2001 @ 18:13:25 #166
    12492 Destinies_Child
    is (bijna) nooit sjaggie
    pi_1085265
    Pffff.....weer een rookvrije dag bijna voorbij..

Ik eet me het gompies aan Tobler One momenteel, je moet toch wat hé?

Moeilijkste moment komt zo dadelijk: eten op, koppie koffie en dan.....géén peuk

Maar.....ik hou vol, laat me niet kennen, het idee alleen al dat ik hiero moet bekennen dat ik weer ben begonnen sterkt me om door te zetten...

Smakelijk eten allemaal!

pi_1085417
    quote:
    Op maandag 25 juni 2001 18:13 schreef Destinies_Child het volgende:

Maar.....ik hou vol, laat me niet kennen, het idee alleen al dat ik hiero moet bekennen dat ik weer ben begonnen sterkt me om door te zetten...

Smakelijk eten ennuh, knap hoor dat je ut volhoudt, en gewoon houden zo!

Rookvrije

ben nu toch wel erg benieuwd naa rhoe ut Sjak vergaat, khoop dat ut een beetje goed gaat mettur...

pi_1087516
    quote:
    LOL.. Bhahahahaha..

Moest toch wel heel erg hard lachen..
    Valkuil dus.. En er zullen zeker nog meerderen volgen..

dinsdag 26 juni 2001 @ 08:51:45 #169
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_1088585
    quote:

Geweldig Heel erg idd Zanderrr, maar ook wel erg grappig. Doe je nou wel weer vrolijk verder stoppen?

En hoe gaat het nou toch met Sjak? Niks meer opgestoken? Maken je collega's en jij elkaar niet helemaal gek? Sterkte iig!!!!

dinsdag 26 juni 2001 @ 08:55:18 #170
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_1088594
    quote:
    Op maandag 25 juni 2001 11:41 schreef Destinies_Child het volgende:
    p.s. voor Gaoxing:

* Destinies_Child is overigens al jarenlang een vrouwtje hoor

Wist ik eigenlijk wel, maar je maakte me boos, en ik was al niet in zo'n genuanceerde bui

Knap dat je het volhoud meid ( ). Nog eventjes joh, en je bent het bestaan van tabak zelfs vergeten.

pi_1088627
    Ik heb helemaal geen zin om te stoppen...
    I dream my life.................and live my dream!
      dinsdag 26 juni 2001 @ 09:43:03 #172
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_1088793
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2001 09:01 schreef Godspeed het volgende:
    Ik heb helemaal geen zin om te stoppen...
    Dan moet je het ook lekker niet doen
      dinsdag 26 juni 2001 @ 15:39:02 #173
    593 sjak
    Juffie Bloem
    pi_1091166
    Ik heb NOG steeds geen sigaret opgestoken, maar ik heb het zwaar!!!!

Zo, pfff, net even een pakje sigaretten wat nog bij ons in het rookhol lag weggegooid. Nu had ik namelijk het gevoel dat, dat mijn pakje was en ik er recht op had. Das nu over...

Nu maar eens een zak drop gaan halen!

Lekker douchen!
      dinsdag 26 juni 2001 @ 15:51:45 #174
    6290 Dr_Crouton
    pi_1091235
    Hup hup!
    pi_1092481
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2001 15:39 schreef sjak het volgende:
    Ik heb NOG steeds geen sigaret opgestoken, maar ik heb het zwaar!!!!
    1e 10 dagen zijn het zwaarst, maar je hebt een goeie start gemaakt dus, dus hou vol meis! En denk maar bij jezelf dat hoe moelijk het is aangeeft wat voor een verslavende vervelende drug het eik is, en daar wil je toch niet afhankelijk van zijn?

Maar heel goed van je dat je het tot nu toe volhoudt, de kop is eraf, nu die lijn doortrekken Sjak!

dinsdag 26 juni 2001 @ 19:36:20 #176
    593 sjak
    Juffie Bloem
    pi_1092769
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2001 18:31 schreef DIGGER het volgende:

[..]

1e 10 dagen zijn het zwaarst, maar je hebt een goeie start gemaakt dus, dus hou vol meis! En denk maar bij jezelf dat hoe moelijk het is aangeeft wat voor een verslavende vervelende drug het eik is, en daar wil je toch niet afhankelijk van zijn?

Maar heel goed van je dat je het tot nu toe volhoudt, de kop is eraf, nu die lijn doortrekken Sjak!

Ik hield het niet meer
    Had niet verwacht dat ik er zo sjaggerijnig van zou worden...
    Lekker douchen!
    pi_1092910
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2001 19:36 schreef sjak het volgende:
    Ik hield het niet meer
    Had niet verwacht dat ik er zo sjaggerijnig van zou worden...
    In de mist gegaan?

Hmm... Wil je nog doorgaan met stoppen?

Kop op! Laat je niet door deze misstap je uit het lood slaan.. Drink veel water en blijf voorlopig uit de buurt van andere mensen.. Dat scheelt ook een stuk..

Marre: Probeer het nog ff vol te houden! (en dat geldt voor alle stoppers onder ons..)

PS: zelden zo'n leuk topic op Fok! meegemaakt.

dinsdag 26 juni 2001 @ 20:28:39 #178
    6290 Dr_Crouton
    pi_1093075
    Heeey
    Kiss the floor and gimme 100!

Volhouden allemaal! Met z'n allen staan jullie sterker!

pi_1093424
    Juig ik nou te vroeg als ik me zelf een niet/ex-roker noem? Zo voel ik me wel nl. Gister rotdag, dipdag, zenuwdag, niet aan sigaret gedacht (alleen toen iemand erover begon)
    Misschien m'n vakantie afwachten. (nog 3/4 weekjes)

He sjak, ga je door met je poging of niet? Als iets mislukt hoeft ut niet meteen over te zijn toch?

pi_1093684
    Mee eens, probeer vol te houden Sjak, probeer door te zetten. Die drang naar een peuk moet je toch doen beseffen wat voor een rotspul het eigenlijk is. Dat je 1 keer gezondigt hebt hoeft niet te betekeken dat je het niet kan, het geeft alleen aan dat je het moeilijk vindt, en dat is geen schande. maar probeer als het kan toch door te zetten, je doet het voor jezelf!
      dinsdag 26 juni 2001 @ 21:59:37 #181
    6290 Dr_Crouton
    pi_1093788
    Waarom voel ik dat ik trots ben op jullie?
    Geef niet toe aan die stinkstokken!
      dinsdag 26 juni 2001 @ 23:37:40 #182
    5624 Thee
    Mag ook koffie zijn
    pi_1094598
    Mijn stats tot nu toe

Two months, four weeks, one day, 9 hours, 27 minutes and 11 seconds. 1807 cigarettes not smoked, saving fl 506,21. Life saved: 6 days, 6 hours, 35 minutes.

maar wat er niet bijstaat: zo'n 7 kilo aangekomen. Natuurlijk gaat ieder pondje door het mondje al kan ik niet zeggen dat mijn eetpatroon erg veranderd is. De kilo's vliegen er vanzelf aan. Is er nog hoop op mijn oude gewicht?

woensdag 27 juni 2001 @ 00:10:49 #183
    12492 Destinies_Child
    is (bijna) nooit sjaggie
    pi_1094764
    Vandaag (woensdag dus) is het 14 dagen geleden dat ik mijn laatste sigaret gerookt heb en gisteren (dinsdag dus) was de eerste dag sindsdien dat ik pas aan het einde van de middag dacht:"Hey!! Ik heb niet aan roken gedacht!!"
    Wonderlijke ervaring was dat.
    Moeilijk blijft toch nog steeds dat moment na het eten. Tegenwoordig ga ik er maar meteen even met de hond op uit om een flink end te wandelen, helpt echt!
    En kauwgom hé....héél véél kauwgom!!
      woensdag 27 juni 2001 @ 02:38:41 #184
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_1095233
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2001 00:10 schreef Destinies_Child het volgende:
    En kauwgom hé....héél véél kauwgom!!
    Dat dacht ik dus ook, maar doordat ik stopte met roken omdat ik zwanger ben, werkte het niet meer: ik hou opeens niet meer van muntsmaakjes Maar wat me de eerste twee, drie dagen wel heeft geholpen was het ritueel van het kauwgompje-uit-pakje-halen, wat wel een beetje leek op het opsteken van een sigaret (en vervolgens spuugde ik het 2 minuten later weer uit).

Met het toenemen in gewicht heb ik dan ook weinig ervaring: juist omdat ik zwanger ben, en meeeeeer dan genoeg reserve heb, let ik ontzettend goed op wat ik eet. Eigenlijk ben ik de afgelopen, stressige, weken flink afgevallen.

Oh, voor zover dat ging heb ik maar even de (meest recente) stopdata allemaal bij elkaar gezocht:
    31-3 Thee
    10-4 Digger
    7-5 weerdo
    26-5 glasbak
    1-6 Gaoxing
    7-6 Spookvrouw
    7-6 ~Anja~
    13-6 Destinies_Child
    19-6 Zanderrr
    25-6 Sjak (toch? Of beginnen we gewoon een dagje later te tellen)

Spookvrouw, hoe gaat het bij jou? Krijgt husby er niet een beetje wat van dat het jou wel lukt, en hem niet?

woensdag 27 juni 2001 @ 08:51:36 #185
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_1095738
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2001 02:38 schreef Gaoxing het volgende:
    <knip>

Dat dacht ik dus ook, maar doordat ik stopte met roken omdat ik zwanger ben

* spookvrouw leest dit met ogen als schoteltjes Echt waar?
    , gefeliciteerd Gao !
    Er waaien wel heel verrassende winden op Guam
    quote:
    Spookvrouw, hoe gaat het bij jou? Krijgt husby er niet een beetje wat van dat het jou wel lukt, en hem niet?
    Hahaha, Gao Ja, husby heeft het er niet makkelijk mee. Staat erg in dubio en heeft gezegd als zijn voorraadje op is, hij het ook gaat proberen, maar echt overtuigend klonk het niet. Ik zie het wel. Voorlopig rookt ie nog steeds niet in mijn buurt en dat vind ik wel zo prettig.
    Morgen btw zit ik op drie weken en het gaat nog steeds belachelijk makkelijk.
    quote:
    Oh, voor zover dat ging heb ik maar even de (meest recente) stopdata allemaal bij elkaar gezocht:
    31-3 Thee
    10-4 Digger
    7-5 weerdo
    26-5 glasbak
    1-6 Gaoxing
    7-6 Spookvrouw
    7-6 ~Anja~
    13-6 Destinies_Child
    19-6 Zanderrr
    25-6 Sjak (toch? Of beginnen we gewoon een dagje later te tellen)
    Sjak, die ene peuk, ach, maakt niets uit, juist die eerste paar dagen zijn zo moeilijk. Zolang je maar niet meteen een pakje hebt opgerookt
    voor Sjak.

En Zanderr, hoe gaat ie nu?
    voor Zanderr

Destinies_Child, blijven volhouden hoor, je bent al zo'n eind. Ga op je handen zitten als de nicotinedwang te groot wordt. Zet keihard muziek op en ga meebleren Maar geef niet toe.
    voor DC.

~Anja~, hoe gaat het bij jou? Hou je het nog steeds vol?
    ook voor jou.

En alle anderen? Hoe gaan jullie, worden jullie al echt die-hard niet rokers?

* spookvrouw strooit allemaal vrolijke sterretjes voor alle stoppers

woensdag 27 juni 2001 @ 09:12:39 #186
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_1095776
    Goed joh Spookvrouw! Eigenlijk valt het best mee he? Maar ja, wij hebben dan ook 'geluk' met een extra dringende motivatie: jij je gezondheid, en ik vooral de gezondheid van 'Buikkie' (wist je dat nog niet joh? Kijk maar even in het 'babiestopic' hier in Lifestyle, post van maandagmorgen ergens).

Sjak, ik zat te denken: als je het er zo vreselijk moeilijk mee hebt, zouden pleisters of kauwgom dan niets voor je zijn? Als het goed is halen die net even het scherpe randje van je nicotinegebrek. Sterkte!!!

En Zanderrr? Geen verleidelijk mooie meisjes meer tegengekomen die je op het slechte pad brachten?

woensdag 27 juni 2001 @ 09:31:31 #187
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_1095842
    [offtopic]

Nee, ik wist het idd niet, ik lees dat topic niet. Maar ik vind het wel ver-schrik-ke-lijk leuk voor je

[/offtopic]

Sjak, is eigenlijk niet eens zo'n slechte suggestie van Gao, misschien de moeite waard? En Zanderr, is het niet wat voor jou ook?

woensdag 27 juni 2001 @ 10:16:26 #188
    11303 Ester
    Blije oud-bie
    pi_1096064
    Oei oei, wat goehoed van jullie. Zou ik het ook kunnen?
    Ik ben wel really addicted..............maar aan de andere kant, ik erger me de laatste tijd steeds meer aan het roken.

Ja, ik ga de stap zetten. Wie niet waagt die niet wint o.i.d. ik doe mee.
    Maar įls je stopt moet je dat toch per direct doen? (anders komt er niets meer van)

Na het middageten (12 uur) rook ik NIET meer.

"hoop hoop"

Mijn vriend vindt mij een wervelstorm
      woensdag 27 juni 2001 @ 10:19:16 #189
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_1096092
    OE Ester !!!!!
    Gevaarlijk tijdstip om te stoppen zo na de lunchpauze, maar ik wens je heel veel sterkte om de eerste stap te zetten. Hou je vast aan alle posters voor je in dit topic en zie hoe het ons allemaal vergaat. Het kost moeite de eerste dagen, maar zet het door, het is zo de moeite waard.

Wij zijn er ook om jou er doorheen te slepen.

GO FOR IT !!!!!!!

voor Ester.

* spookvrouw strooit aanmoedigings sterretjes naar Ester

woensdag 27 juni 2001 @ 10:23:30 #190
    593 sjak
    Juffie Bloem
    pi_1096119
    Het was echt vreselijk gisteren, ik hield het gewoon niet meer. Nu gaat het wel weer maar ja, ik heb dus weer gerookt! Het blijkt dus inderdaad dat ik vreselijk verslaafd ben, dat is geen excuus maar een feit.

Mijn zin om te stoppen is nog niet terug, dus ik twijfel nog even. Misschien ga ik volgende week maandag een nieuwe poging doen maar dan beter voorbereid, de pleisters vind ik een erg goed idee. Of ik ga zo eens langs de apotheek. Ik ga er even over nadenken...

Maar wat ik heb ik nu nog meer respect voor jullie zeg!!!

Lekker douchen!
      woensdag 27 juni 2001 @ 10:25:54 #191
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_1096143
    Sjak, geeft nix hoor. Van mij zijn er ook zoveel pogingen mislukt.

Je moet er alleen wel ECHT van overtuigd zijn dat je wil stoppen, anders is je motivatie niet goed. En Schanul? Moedigt hij je een beetje aan?

Roep maar wanneer je de laatste hebt gerookt, dan komen de hulptroepen je weer ondersteunen hoor, nix aan de hand

woensdag 27 juni 2001 @ 10:28:25 #192
    593 sjak
    Juffie Bloem
    pi_1096159
    Schanul reageerde heel lief gister toen ik zei dat ik weer gerookt had, als ik nu niet doorzet gaan we het volgende keer samen doen.
    Maar IK wil echt stoppen dus ik denk dat ik niet zo lang op zijn volgende keer kan wachten

Vanochtend nog niet gerookt, dus dat is wel weer goed...

Lekker douchen!
      woensdag 27 juni 2001 @ 10:30:22 #193
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_1096176
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2001 10:16 schreef Ester het volgende:
    Als Digger het kan........

Maar iets serieuzer: als je echt wilt? Ja, dan kun je het vast! Als je denkt dat het misschien wel aardig zou zijn om niet te roken? Mwa... De eerst paar dagen is het gewoon niet leuk.

Maar....... die dagen ben je snel door, en dan wordt het echt de moeite waard. De voordelen zijn hier al een paar keer genoemd, en je kunt ze vast ook zelf wel bedenken. Oh, nog eentje erbij: nooit meer de angst "heb ik straks nog wel sigaretten?". Of na moeten denken over waar en wanneer je ze weer kunt kopen. Of opzien tegen een vliegreis van 10 uur, omdat je al die tijd niet kunt roken

Als ik jou was zou ik ervoor gaan Ester. Sterkte!!!!

woensdag 27 juni 2001 @ 10:37:42 #194
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_1096230
    Jammer Sjak, maar zoals Spookvrouw al zegt: je moest eens weten hoeveel.....

Als ik jou was zou ik idd even langs de drogist lopen en je laten voorlichten over hulpmiddelen. Wie weet, hebben ze iets voor je. Die buierigheid herken ik goed van vorige stoppogingen, dat is vreselijk. Ik had dit keer gewoon een eitje; ik was zo blij dat ik deze reden had om te stoppen

En even afwachten wanneer je zelf voelt dat je er klaar voor bent is ook een heel erg goed idee. Stoppen met het gevoel 'het lukt me vast niet' heeft in mijn ervaring heel erg weinig zin.

Roep maar wanneer Spookvrouw haar sterretjes, Dig z'n cheerleaderspakje en ik m'n spandoek weer tevoorschijn moet halen

pi_1096295
    quote:
    Tuurlijk..

Het is de nicotine waaraan je verslaafd bent. Je hersens spelen een spel met je waardoor je die peuken zo graag wilt opsteken. Je bent gefopt! En hou dat in je achterhoofd als je een enorme drang naar de peuken hebt..

PS: probeer de eerste paar dagen zo min mogelijk bij mensen in de buurt te zijn. Je zal niet te genieten zijn. Laat je daardoor niet afschrikken! Duik in de studie, ga onzinnig werk doen ofzo, maar leid jezelf goed af!

Andere tip: meld niet aan je mede-rokers dat je gestopt bent. (On)bewust zullen die je toch een peuk aanbieden en zodoende je stoppoging (on)bewust saboteren.. (en dan wordt het wel erg moeilijk..)

woensdag 27 juni 2001 @ 11:43:18 #196
    2603 Zusje
    beroepsoptimist
    pi_1096729
    He jongens hartstikke goed hoor.

Deze kettingrokende nicotine junk die meer dan een pakje per dag rookte is alweer vijf weken van het roken af en hartstikke trots op zichzelf.

Ik voel me erg schoon en fris. Die extra kilo's train ik er later wel af. Daar heb ik nu lucht genoeg voor)

Ik ben gestopt bet behulp van het anti-rookmedicijn Zyban. Je begint met slikken van de pillen terwijl je nog rookt en je spreekt met jezelf een datum af waarop je gaat stoppen. Met deze datum in het vooruitzicht ga je minder roken en bewuster roken. Ik ben een week eerder gestopt dan ik gepland had, omdat ik gewoon niet meer wilde roken.
    Heb Alan Carr gelezen en daarnaast ook De Opluchting van Jan Geurtz. Dit is een prachtig boek wat een stap verder gaat dan Alan Carr. Voor mij was dat echt een hulpmiddel.
    Zyban onderdrukt de afkickverschijnselen. Ben ook geen minuut sjacherijnig geweest en heb ook geen slapeloze nachten gehad.
    Heb de kuur Zyban niet afgemaakt,omdat ik last kreeg van de bijverschijnselen Ben nu 2 weken Zybanvrij en voel me heerlijk.

Heb het gevoel dat ik de hele wereld aan kan, want als IK kan stoppen met roken, dan kan ik toch zeker alles.

Alle stoppers veel succes.

woensdag 27 juni 2001 @ 13:11:42 #197
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_1097297
    quote:
    <knip>

Na het middageten (12 uur) rook ik NIET meer.

"hoop hoop"

En Ester?
    Het middageten is geweest ......
      woensdag 27 juni 2001 @ 20:16:40 #198
    11303 Ester
    Blije oud-bie
    pi_1100281
    Het gaat nog (of eigenlijk gezegt niet) maar ik heb nog geen sigaret opgestoken. En wat er gezegdt werd van dat het een moeilijk tijdstip was om te stoppen(na het eten, normaal sigaretje).......jahaaaa dat was waar.

Alleen hoe moet het nu?? Ik kwam er vandaag achter dat ik eigenlijk įltijd druk ben en dat ik mezelf nooit tijd voor een pauze gun (vandaar dat ik 's avonds zo exhausted ben) behįlve wanneer ik een sigaretje opsteek.
    Hoe moet ik nu aan mijn nodige en toch al zo weinige rust pauze komen? Welk excuus kan ik mijzelf nu geven om even te gaan zitten?

En even tot slot........ik HUNKER naar een sigaret.
    (wat ben ik blij dat ik mijn vriend mijn shag mee heb laten nemen)

woensdag 27 juni 2001 @ 21:48:24 #199
    6290 Dr_Crouton
    pi_1101086
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2001 20:16 schreef Ester het volgende:
    Alleen hoe moet het nu?? Ik kwam er vandaag achter dat ik eigenlijk įltijd druk ben en dat ik mezelf nooit tijd voor een pauze gun (vandaar dat ik 's avonds zo exhausted ben) behįlve wanneer ik een sigaretje opsteek.
    Hoe moet ik nu aan mijn nodige en toch al zo weinige rust pauze komen? Welk excuus kan ik mijzelf nu geven om even te gaan zitten?
    Neem een tijdschrift of boek om even te gaan lezen, of wat drinken. Neem een wandeling, of de trap (kan je gelijk beginnen met het gevecht tegen de kilo's die er aan kunnen komen), speel met een Gameboy... Ehm, be creative

Veel succes!

woensdag 27 juni 2001 @ 22:14:10 #200
    11303 Ester
    Blije oud-bie
    pi_1101541
    Thanx
    pi_1101554
    ik rook gewoon niet
      woensdag 27 juni 2001 @ 22:16:56 #202
    6290 Dr_Crouton
    pi_1101575
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2001 22:15 schreef Kissinggirl het volgende:
    ik rook gewoon niet
    pi_1101682
    quote:
    ik rook gewoon niet
    Ja hoor, Bravo!

(dat soort reacties krijg je echt vaak 'je had gewoon niet moeten beginnen', 'ik rook toch ook niet en hoef dus ook niet te stoppen')

donderdag 28 juni 2001 @ 00:02:28 #204
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_1102632
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2001 22:28 schreef ~Anja~ het volgende:
    (dat soort reacties krijg je echt vaak 'je had gewoon niet moeten beginnen', 'ik rook toch ook niet en hoef dus ook niet te stoppen')
    En daar heb je me toch veel aan!
      donderdag 28 juni 2001 @ 00:17:18 #205
    12492 Destinies_Child
    is (bijna) nooit sjaggie
    pi_1102764
    quote:
    ik rook gewoon niet
    Ik rook ook "gewoon" niet (meer)...

* Destinies_Child kauwt gewoon nog een Tobler One weg....*hap* *kauw* *slik*....ook lekkerrrrr!

donderdag 28 juni 2001 @ 00:21:14 #206
    11498 Arjeninho
    Verloren zoon.
    pi_1102787
    Ik ben vorig jaar in een keer gekapt toen het voetbalseizon begon. Ik ben nu weer een maand aan het roken. Als de zomervakantie over is en het nieuwe seizoen begint, kap ik voorgoed! Easy. Eitje. Als je het echt wil, kan je het ook. Elke keer als je zin in een peuk hebt heel sterk zijn. Ik scheld mezelf gewoon uit als ik zin heb. Anderhalve week doorbijten en je longetjes beginnen al schoon te worden en je hoest nu van die irri-rook. Moet lukken!
    [b]I'm #1 so why try harder[/b]
    pi_1102803
    Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Zusje! *verbaasd is* Goed hoor! Ik weet wel hoe jij die graftakjes kon wegpaffen ja, vierkante meter behang eraf stomen, puekje, vierkante meter behang eraf stomen, peukje, etc.

Maar erg goed dat je gestopt bent. Maar wel een vraagje: Was Zyban niet 'gevaarlijk' ivm de bijwerkingen? Ik kan me heugen dat het spul negatief in het nieuws geweest is, ik weet alleen niet meer exact waarom dat was....

En Ester, je mag dan jezelf als 'real addicted' gestempelen, Ik rookte d'r ook zo 30, 35 op een dag, Spookvrouw rookte ook giga veel, gaoxing ook, Zanderrr ook. Denk dat al deze personen gemiddeld wel een pakje wegfikten.

En zij en ik kunnen het, dus dat betekent dat het absoluut niet onmogelijk is voor je, integendeel! Dus zet hem op!

En Sjak, je hebt het zo te lezen echt heel erg moeilijk, bent terrein van een grote tweestrijd, je wil om te stoppen, en de hunkering van je lichaam en vooral geest naar een peuk. lastig hoor. het is idd geen gek idee, eens te kijken naar kauwgom of pleisters of zo. Ms ist wel een steun erbij als Schanul ook stopt ja, als je dan iets in je mond wil hebben, grijp je z'n tong maar

Maar toch ook alle respect voor je Sjak, dat je het blijft willen, blijft proberen. Want ookal gaat het met horten en stoten dan tot nu toe bij je, ondertussen ben je wel al een paar dagen nagenoeg rookvrij. Ms dat je dat ook ff nodig hebt als springplankje, om jezelf op te laden voor de 2e stap en die zo groot te zetten dat je dan echt niet meer achteruit sjoemelen kan om toch te 'zondigen'?

Enfin, alle suc6 wederom allemaal!

donderdag 28 juni 2001 @ 00:56:35 #208
    5624 Thee
    Mag ook koffie zijn
    pi_1103039
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2001 20:16 schreef Ester het volgende:

heb ik ook (gehad) ik rookte ook vaak even met verschillende collega's (op de werkplek kan ik niet roken, wel in een aparte rookruimte) Hafd op die manier even pauze. Ik ben naar die rookruimte toe blijven gaan. Weet dan weer meteen hoe die rook STINKT en heb toch even pauze. Er is nog een collega gestopt, nu zaten we laatst samen in de rookruimte niet te roken.
      donderdag 28 juni 2001 @ 08:47:54 #209
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_1103993
    Hoi Ester !! Toch wel goed dat je het gister nog hebt volgehouden hoor. En nu doorzetten, dat is het moeilijkste. Blijf hier posten hoe het gaat, ook als het niet gaat en we komen je helpen.
    Hou je ook maar vast aan onze stopperikelen, ik heb er zeker wat aan gehad om dat van de anderen te lezen.
    Hou ook maar in je achterhoofd dat ik bijna 25 jaar heb gerookt met idd meer dan een pakje per dag en ik zit vandaag op de drie weken (trouwens, ik ben ook gestopt na de lunchpauze )

En Zusje, goed hoor, je mag terecht trots op jezelf zijn.

Sjak, voel je nu niet beroerd omdat je toch gauw nog een sigaretje gerookt hebt, het is moeilijk genoeg. Ga je zelf niet zitten pesten er mee hoor.
    voor jou.

Gaoxing, wij hebben echt wel de mazzel dat we een stok achter de deur hebben, maar het maakt de strijd niet minder moeilijk. En ik vind het nog steeds goed van jou hoor, je loopt een week op me voor en dus ben je nu een maand rookvrij.
    voor jou.

En Destinies_child, hoe ga jij? Hou je het nog een beetje vol? Gaat het wandelen en zo ook goed? Moet haast wel, want volgens mij moet je nu lucht genoeg overhouden .

En Zanderr? Nog leuke meiden tegen gekomen?

En alle anderen.
    voor jullie allemaal.

donderdag 28 juni 2001 @ 08:52:00 #210
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_1104002
    quote:
    ik rook gewoon niet
    Kijk Kissinggirl, niet roken is misschien voor jou heel normaal, maar voor de stoppers niet.
    Als je niets constructiefs te melden hebt in dit topic, blijf dan lekker weg. Een opmerking als deze is in het begin al voorbij gekomen en daar zitten we echt niet op te wachten. De titel van dit topic is duidelijk genoeg.

ook voor jou.

donderdag 28 juni 2001 @ 08:53:41 #211
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_1104007
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2001 00:21 schreef Arjeninho het volgende:
    Ik ben vorig jaar in een keer gekapt toen het voetbalseizon begon. Ik ben nu weer een maand aan het roken. Als de zomervakantie over is en het nieuwe seizoen begint, kap ik voorgoed! Easy. Eitje. Als je het echt wil, kan je het ook. Elke keer als je zin in een peuk hebt heel sterk zijn. Ik scheld mezelf gewoon uit als ik zin heb. Anderhalve week doorbijten en je longetjes beginnen al schoon te worden en je hoest nu van die irri-rook. Moet lukken!
    Als het je vorig jaar gelukt is, kan je het nu weer.
    Kom het hier vertellen en als je er even doorheen zit, komen de hulptroepen ook voor jou langsrennen hoor.

voor jou.

donderdag 28 juni 2001 @ 09:09:20 #212
    11303 Ester
    Blije oud-bie
    pi_1104041

Voor jullie allemaal.

donderdag 28 juni 2001 @ 09:54:00 #213
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_1104171
    Zusje???? Zusje!!!!! Wat goed meid!!!! Ik zal er nog een maandje of 8 op moeten wachten, maar vertel 's? Smaakt rookloze port nou ook veel lekkerder?

En Spookvrouw, uiteraard is het nog altijd goed van ons Ik hoor Digger nog zeggen toen ik een maand of drie geleden liet weten dat ik zou stoppen als ik 'ooit' zwanger zou raken: "Jaja, dat heb ik meer gehoord". Nou, lekker wel! 'Hercules' heeft het eigenlijk ook nooit geloofd, en is nu vreselijk trots op me. En jouw husby vast ook op jou, toch?

Ester: way to go! Nu even doorzetten, over pakweg een week ben je van het ergste af. En wat is nou een week?

donderdag 28 juni 2001 @ 10:54:11 #214
    4605 KingShakur
    back.... really...
    pi_1104510
    * KingShakur heeft gisterenavond de laatste peuk opgestoken, vanmorgen alle asbakken uit de kamer gehaald, afgewassen en het pakje Camel inclusief de 5 sigaretten erin met aansteker laten liggen op de tafel als stimulator...

Heb er hartstikke veel zin in om te stoppen, wil niet meer wakker worden met een neus en strot die dicht zit, een droge bek hebben...
    Ik weet dat mijn lichaam zal protesteren, maar daar komen we wel overheen. Heb nu last van concentratie-problemen, stem hapert...

* KingShakur rookte 10 pakjes Camel per week, 520 pakjes per jaar en krijgt in ruil 3900 piekies extra in de portemonnee om op vakantie te gaan!

Dat is voor mij een extra stimulans! Elke week stop ik de 75 piek in een apart potje!

En vanavond gelijk ff een vuurdoop; naar een concert in een rokerige Melkweg!!

[Dit bericht is gewijzigd door KingShakur op 28-06-2001 11:05]

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
      donderdag 28 juni 2001 @ 10:58:48 #215
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_1104549
    KingShakur !!!!!!
    Toch de stap genomen, goed hoor.

Ja, je krijgt het moeilijk de komende dagen, maar als je eenmaal de eerste week door bent, gaat het steeds makkelijker.

Zoals ik ook al tegen Ester zei, blijf hier meelezen en blijf je verhaal hier posten, daar kan je wat aan hebben.

Gaat het niet en zit je in een dip, gewoon melden en de hulptroepen komen aangewaaid.

Sterkte KingShakur en hou vol
    voor jou

donderdag 28 juni 2001 @ 10:58:51 #216
    6290 Dr_Crouton
    pi_1104550
    Top hoor, dat jullie elkaar kunnen motiveren met het stoppen!
      donderdag 28 juni 2001 @ 11:04:23 #217
    4605 KingShakur
    back.... really...
    pi_1104599
    Ben ooit een keertje iets langer dan 2 jaar gestopt, '94 tot half '96 of zo...

Toen weer onzichtbaar begonnen omdat verkering hebben met een asbak je weer trek deed kregen in die peuken...

'k Weet wat er allemaal aan komt!

donderdag 28 juni 2001 @ 11:05:30 #218
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_1104608
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2001 11:04 schreef KingShakur het volgende:
    Ben ooit een keertje iets langer dan 2 jaar gestopt, '94 tot half '96 of zo...

Toen weer onzichtbaar begonnen omdat verkering hebben met een asbak je weer trek deed kregen in die peuken...

'k Weet wat er allemaal aan komt!

King, ik denk dat we dat allemaal wel weten omdat iedereen weleens eerder een stoppoging heeft ondernomen. Maar kijk eens hoe serieus het nu allemaal gaat.
    Dus ook voor jou zijn we present in die nicontinetrekkende momenten
      donderdag 28 juni 2001 @ 11:07:00 #219
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_1104620
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2001 10:58 schreef Dr_Crouton het volgende:
    Top hoor, dat jullie elkaar kunnen motiveren met het stoppen! [afbeelding][afbeelding][afbeelding]
    Dr_Crouton, speciaal voor jou een een dikke omdat je ons blijft aanmoedigen. Doet ook een boel goed hoor
      donderdag 28 juni 2001 @ 11:08:37 #220
    4605 KingShakur
    back.... really...
    pi_1104634
    Wordt eens tijd voor een update-lijstje hier van de F.A.R.T. (Fokkers Afgekickt Rokers-Team)
    pi_1104699
    Ik vind het zo extreem cool dat er zoveel lui misschien ook dankzij dit topic bezig zijn met stoppen of al gestopt zijn. Het houdt de gemoederen wel bezig.

De motivatie is bij iedereen verschillend maar we zijn allemaal goed bezig:

Ffkies dat lijstje neerzetten:

31-3 Thee
    10-4 Digger
    7-5 weerdo
    23-5 Zusje (in die buurt ofzo..)
    26-5 glasbak
    1-6 Gaoxing
    7-6 Spookvrouw
    7-6 ~Anja~
    13-6 Destinies_Child
    19-6 Zanderrr
    25-6 Sjak
    27-6 Esther
    28-6 KingShakur

pi_1105338
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2001 10:58 schreef Dr_Crouton het volgende:
    Top hoor, dat jullie elkaar kunnen motiveren met het stoppen!
    Ja vind ik ook, erg mooi en leuk om te zien, ik bekijk dit topic dan ook dagelijks, minimaal.

En we hebben dus alweer een nieuw 'lid' in de persoon van KingShakur, goed hoor, hoop dat je het ook volhoudt en ons hier op de hoogte houdt, iedereen kan zo elkaar steunen en motiveren en aanmoedigen en zo en tevens natuurlijk tips delen, zaken uitleggen etc.

donderdag 28 juni 2001 @ 13:02:43 #223
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_1105547
    waar blijft nou je dansje?
      donderdag 28 juni 2001 @ 13:13:10 #224
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_1105638
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2001 13:02 schreef spookvrouw het volgende:
    waar blijft nou je dansje?
    * Gaoxing wacht nog steeds tot 'ie de spagaat onder de knie heeft

En KS: goed man! Sterkte ermee, en zoals Spookvrouw al zei, we halen graag de hulptroepen uit de kast, mocht het nodig zijn

donderdag 28 juni 2001 @ 13:41:35 #225
    4605 KingShakur
    back.... really...
    pi_1105816
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2001 13:13 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

* Gaoxing wacht nog steeds tot 'ie de spagaat onder de knie heeft

En KS: goed man! Sterkte ermee, en zoals Spookvrouw al zei, we halen graag de hulptroepen uit de kast, mocht het nodig zijn

Ja he... jij komt dan gelijk overvliegen
    ..of IJdorp komt naar mij toe
      donderdag 28 juni 2001 @ 13:44:05 #226
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_1105851
    * pluisje schenkt weer eens een glaasje ranja in voor alle stoppers

Ben trots op jullie, en hou vol he!

* pluisje wacht eigenlijk op dat dansje van Digger......

donderdag 28 juni 2001 @ 13:51:00 #227
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_1105946
    Lekker Pluisje! Veeeeeeel water en vruchtensap drinken helpt vooral de eerste week erg goed. Maar het wordt wel een aardig kannetje vol wat je zo moet slepen he?
      donderdag 28 juni 2001 @ 15:19:48 #228
    4605 KingShakur
    back.... really...
    pi_1106635
    * KingShakur heeft naast wat trillende handen rond de middag verder weinig last gehad tot nu toe.

Alleen moeten sommige collega's gewoon stomme opmerkingen maken, gelukkig doet het mij niks

Ik heb er een goed gevoel bij!

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juni 2001 @ 23:27:29 #229
    862 Arcee
    Look closer
    pi_1110648
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2001 11:15 schreef weerdo het volgende:
    Ik vind het zo extreem cool dat er zoveel lui misschien ook dankzij dit topic bezig zijn met stoppen of al gestopt zijn.
    Inderdaad!!
    quote:
    Ffkies dat lijstje neerzetten:

31-3 Thee
    10-4 Digger
    7-5 weerdo
    23-5 Zusje (in die buurt ofzo..)
    26-5 glasbak
    1-6 Gaoxing
    7-6 Spookvrouw
    7-6 ~Anja~
    13-6 Destinies_Child
    19-6 Zanderrr
    25-6 Sjak
    27-6 Esther
    28-6 KingShakur

Als je een lijstje maakt, moet je 't wel goed doen natuurlijk. Zanderrr heeft op 25 juni weer gerookt, dus die 19-6 moet dan 25-6 zijn. Maar eh... top hoor!
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
    pi_1110841
    Spookvrouw en Anja zijn vandaag 3 weken gestopt, ferrie koed!

Had vandaag erge behoefte aan een peuk, weet niet waar dat zo ineens onaangekondigd vandaan kwam. Heb geen koekje gepakt (wow!) maar een vies nicotinekauwgompje .

Ach.

Nou, ook succes voor de 'nieuwe' stoppers .

donderdag 28 juni 2001 @ 23:53:38 #231
    6290 Dr_Crouton
    pi_1110872
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2001 23:49 schreef ~Anja~ het volgende:
    Spookvrouw en Anja zijn vandaag 3 weken gestopt, ferrie koed!

Had vandaag erge behoefte aan een peuk, weet niet waar dat zo ineens onaangekondigd vandaan kwam. Heb geen koekje gepakt (wow!) maar een vies nicotinekauwgompje .

Ach.

Nou, ook succes voor de 'nieuwe' stoppers .

De behoefte kan dus nog steeds opkomen, goed dat je niet gezwicht bent voor deze 'plotselinge aanval'!
      vrijdag 29 juni 2001 @ 00:03:08 #232
    12492 Destinies_Child
    is (bijna) nooit sjaggie
    pi_1110955
    Vanavond heb ik voor mijn gevoel een echte vuurproef doorstaan:
    Tijdens een etentje van mijn werk zal ik echt midden tussen rokers, er werd onwijs veel gepaft tussen de gangen door en weet je?

HET DEED ME NIKS!!!!!!!!

Van alle kanten werden me sigaretten aangeboden onder het mom van:
    "Ah joh, doe gezellig mee..."
    of
    "Eéntje kan echt geen kwaad hoor, daarna stop je gewoon weer...."

Maar ik heb het niet gedaan en had er, éénmaal weer thuis, een best goed gevoel over

vrijdag 29 juni 2001 @ 00:08:35 #233
    2890 Zanderrr
    A Face Made For Radio
    pi_1110993
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2001 00:03 schreef Destinies_Child het volgende:
    of
    Dat gebeurt mij ook continue, maar ik ben er tot nu toe maar één keer voor gevallen (zie boven...). Ik vertel gewoon verder niemand dat ik gestopt ben, dan valt 't de meeste mensen niet eens op en voorkom je een hoop 'ach, ééntje maar'-gezeur.
      vrijdag 29 juni 2001 @ 00:11:08 #234
    6290 Dr_Crouton
    pi_1111011
    quote:
    Vanavond heb ik voor mijn gevoel een echte vuurproef doorstaan:
    Tijdens een etentje van mijn werk zal ik echt midden tussen rokers, er werd onwijs veel gepaft tussen de gangen door en weet je?

HET DEED ME NIKS!!!!!!!!

of

Maar ik heb het niet gedaan en had er, éénmaal weer thuis, een best goed gevoel over

Bah, ze horen je juist te steunen i.p.v. hun eigen schuldgevoel te verdoezelen door jou ook maar bij te betrekken.

Ze zijn gewoon jaloers dat jij sterk in je schoenen staat

pi_1111028
    quote:
    of
    Dat is ZO irritant en ZO ontzettend fout!

[serieus]Hierbij het bewijs dat je nooit aan rokers moet vertellen dat je stopt, Dat scheelt zoveel op de moeilijke momenten..[/serieus]

Maar:

quote:
    (en da's voor het eerst dat ik 'em gebruik..)

Echt extreem trots! Goed meid!

vrijdag 29 juni 2001 @ 00:21:03 #236
    12492 Destinies_Child
    is (bijna) nooit sjaggie
    pi_1111085
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2001 00:12 schreef weerdo het volgende:

(en da's voor het eerst dat ik 'em gebruik..)

Echt extreem trots! Goed meid!

Dank je!!

* Destinies_Child voelt zich vereerd en geeft weerdo dankbaar een terug!

vrijdag 29 juni 2001 @ 01:03:35 #237
    4605 KingShakur
    back.... really...
    pi_1111361
    * KingShakur is net thuis van een concert en nog steeds rookvrij.

Moet er wel bij vertellen dat na het diner in een restaurant ik wel verduiveld lang en veel met tandestokers tussen mijn tanden zat te prutsen...

Admin vrijdag 29 juni 2001 @ 01:12:14 #238
    725 crew  Breuls
    Bad Wolf
    pi_1111400
    * Breuls komt even aanmoedigen

go Stoppers!
    go Stoppers!
    go Stoppers!
    go Stoppers!
    go Stoppers!

voor jullie allemaal.
    Ik hoop dat het langzamerhand steeds gewoner wordt dat je niet rookt. Dat je niet beter weet

I am a leaf on the wind.
    Watch how I soar.
      vrijdag 29 juni 2001 @ 01:43:53 #239
    5624 Thee
    Mag ook koffie zijn
    pi_1111514
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2001 23:27 schreef Arcee het volgende:

[..]

Als je een lijstje maakt, moet je 't wel goed doen natuurlijk.

Arcee, omdat ik weet dat je graag de punt op de i hebt even de preciese datum van mijn laatste Camel light

dat was op woensdag 28 maart om 14.00 uur (in de auto op weg naar de laser behandeling om te stoppen met roken) Het lijkt nu een eeuwigheid geleden en ik ga mijzelf steeds meer als niet roker i.p.v. ex-roker zien.

vrijdag 29 juni 2001 @ 08:09:47 #240
    4605 KingShakur
    back.... really...
    pi_1111919
    Volgende dag...

Dem, 'k Heb trek vanmorgen. Ik werk thuis, het pakje peuken met de overgebleven 5 stuks erin lurkt naar mij....
    Krijg nu wel trek om iets te eten 's morgens en normaal eet ik nooit ontbijt.

vrijdag 29 juni 2001 @ 08:51:29 #241
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_1112010
    Weggooien dat pakje KS! Waarom zou je het in 's hemelsnaam nog houden joh? Alsof je ze nog nodig hebt..... Niet dus!

Destinies_Child: zijn die collega's van je nou helemaal *^&%$^%% *mopper* *mopper*??? Ik snap dat niet hoor, hoe komen mensen daar nou toch bij? Zou het jaloezie zijn?

Ik heb er nu 4 weken opzitten, en ga rustig verder. Roken zal ik in ieder geval niet doen, maar zo af en toe blijft de drang opkomen. Niet erg hoor, gewoon een beetje. Het is ook geen kwestie van trillende handjes, maar gewoon van me realiseren 'oh nee, ik rook niet meer'.

vrijdag 29 juni 2001 @ 10:25:15 #242
    4605 KingShakur
    back.... really...
    pi_1112302
    vernomen...

Acnaib haalde gisteren haar diploma (gefeliciteerd ) en ging na het behalen ook stoppen met roken!

Acnaib, als je het doet, succes!!

vrijdag 29 juni 2001 @ 10:28:15 #243
    4240 someone...
    Devil Inside
    pi_1112312
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2001 10:25 schreef KingShakur het volgende:
    vernomen...

Acnaib haalde gisteren haar diploma (gefeliciteerd ) en ging na het behalen ook stoppen met roken!

Acnaib, als je het doet, succes!!

gaat het dan eindelijk gebeuren??

* someone... is toe aan frisse lucht!!

succes mam

gevallen engel, boze geest
      vrijdag 29 juni 2001 @ 10:36:11 #244
    6290 Dr_Crouton
    pi_1112343
    En weer een die gaat stoppen! Dit is een leuke topic om te volgen!

Veel succes Acnaib!

vrijdag 29 juni 2001 @ 10:59:27 #245
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_1112456
    * KingShakur , volhouden hoor en die resterende peuken gauw weggooien. De verleiding is veel te groot en je houdt het per slot van rekening al ruim een dag vol, DOORGAAN!!!!! Het is ons ook gelukt.
    Een nicotinevrije voor de aanmoediging.

Acnaib? Ga je het ook serieus proberen?
    Dan wens ik je heel veel sterkte en hou er rekening mee dat de eerste dagen het ergste zijn, maar daarna alles meevalt.
    voor jou om te beginnen.

* spookvrouw is blij dat ze een hele voorraad aanmoedigingssterretjes in dit topic heeft neergezet en strooit hier nu kwistig mee

voor allemaal !!!!!!

pi_1112512
    * Tinkerbell wil zo verschrikkelijk graag stoppen met roken

Ik ben het zo zat, dat gerook. Die geur, dat benauwde gevoel soms, die afhankelijkheid.
    Ik vind het geweldig al die mensen die nu aan het stoppen zijn. Ik twijfel alleen zo erg of ik het kan volhouden. M'n vriendje rookt zo veel (sorry lief) en ik ben alleen maar meer gaan meedoen.
    Ik wil d'r vanaf!

vrijdag 29 juni 2001 @ 11:46:39 #247
    4605 KingShakur
    back.... really...
    pi_1112720
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2001 11:08 schreef Tinkerbell het volgende:
    * Tinkerbell wil zo verschrikkelijk graag stoppen met roken

Ik ben het zo zat, dat gerook. Die geur, dat benauwde gevoel soms, die afhankelijkheid.
    Ik vind het geweldig al die mensen die nu aan het stoppen zijn. Ik twijfel alleen zo erg of ik het kan volhouden. M'n vriendje rookt zo veel (sorry lief) en ik ben alleen maar meer gaan meedoen.
    Ik wil d'r vanaf!

Tinkie, dan doet ie lekker met je mee, samen sterk!!!
    Ik wilde dus niet meer afhankelijk zijn van peuken. Ben in het leven van niemand afhankelijk, lekker zelfstandig en dan kwam ik tot de conclusie afhankelijk te zijn van peuken??? Kom op zeg...

Trouwens, spookvrouwtje, die peuken laat ik ff liggen op tafel, telkens ik ze zie realiseer ik me dat ik het goed doe...

vrijdag 29 juni 2001 @ 12:17:59 #248
    6290 Dr_Crouton
    pi_1112961
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2001 11:46 schreef KingShakur het volgende:
    Trouwens, spookvrouwtje, die peuken laat ik ff liggen op tafel, telkens ik ze zie realiseer ik me dat ik het goed doe...
    Lijm het dan permanent dicht in een potje ofzo, is er tenminste nog een barričre
    pi_1113016
    Ok ok! Nadat KingShakur zich opgeworpen heeft als buddy en ik het zat ben (roken dan, niet KingShakur ), druk ik net de (hopelijk) laatste sigaret uit. Pffffff......
      vrijdag 29 juni 2001 @ 12:26:17 #250
    4605 KingShakur
    back.... really...
    pi_1113040
    Tinkerbell!!! Sterk van je meis!!!
    Heb je probs, call me!

Crouton, waarom moet het pakje dicht?? Lat maar lekker 'open' liggen!

pi_1113077
    Wow, de club wordt nu wel heel groot, leuk man! En ik wens je alles succes, Tink en Acnaib.

Tink, stoppen terwijl je partner rookt is lastig, maar ook te doen hoor. Al mijn huisgenoten paffen er rustig op los, Spookvrouw haar man paft er vrolijk op los (alleen niet meer in haar bijzijn) maar het is dus gewoon te doen, de voorbeelden zijn er.

Maar ik wens beiden heel veel suc6!

pi_1113092
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2001 12:29 schreef DIGGER het volgende:

Tink, stoppen terwijl je partner rookt is lastig, maar ook te doen hoor. Al mijn huisgenoten paffen er rustig op los, Spookvrouw haar man paft er vrolijk op los (alleen niet meer in haar bijzijn) maar het is dus gewoon te doen, de voorbeelden zijn er.

Maar ik wens beiden heel veel suc6!

Ik ga 'm naar buiten schoppen
    pi_1113150
    Deel 1 van dit succesvolle topic zit vol, maar we gaan uiteraard verder, dus is er al een deeltje 2 voor alle slimme koppen die stoppen (dat rijmt)

FOK!kers Stoppen met ROKEN (deel 2)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')