Gaoxing is gestopt sinds ehhhhh 1-6 om 5.11 uur in de ochtend, Spookvrouw op 7-6 om een uurtje of 12.30
Ik hoop van harte dat beide dames het volhouden en vind het zeer goed dat ze deze actie ondernemen iig.
Ben zelf dus 10 april dit jaar gestopt na 14 jaar zeer zwaar roken, zonder boek, zonder pleisters, zonder anders iets en dat terwijl ik rokende huisgenoten heb en gewoon verder precies deed zoals altijd (dus rustig uitgaan en zo, waarbij je normaliter het meest rookte).
Daarom beide dames: Wat ik kan, kunnen jullie ook!
Ik wens jullie beiden heel veel succes iig. drie rookvrije voor allebei
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 07-06-2001 22:30]
Ik doe mijn best hoor, maar heb af en toe wel even aanmoedig nodig of een schop om door te zetten, want het is sow lekker
Maar aangezien ome dokter heeft gezegd dat ze aan de kant moeten, wie ben ik dan om te zeggen dat ik dat niet wil?
Anyway: succes gewenst! Jullie vriendjes/ echtgenoten zullen je dankbaar zijn
Ben nu een maand van de peuken af en het bevalt me meer dan uitstekend.. (met dank aan de topique opener) Ik merk het enorm in mijn uithoudings-vermogen en het feit dat ik veel minder loop te hijgen.. De eerste week dacht ik dat ik zowat gek werd, overal jeuk en echt 2000x op een dag trek in een peuk.. En ook het gevoel hebben dat ik nitro-glycerine in m'n lijf heb zitten.. De eerste paar nachten waren bijzonder klote..
Na een weekje ben was ik daar vanaf, en werd het eigenlijk steeds eenvoudiger.. Alleen grappig om in de stad al die paffende lui te zien en dan te bedenken.. Zo liep ik een maandje terug er ook bij..
Go dames! Hou vol en laat je niet gek maken. Ik zou niet tegen de rokers melden dat je gestopt bent, want met name in de eerste week ben je *erg* kwetsbaar voor een peuk..
Enne: verwen jezelf ook eens op z'n tijd.. Dat maakt *echt* een hoop goed.
Succes!
Ik hoop dat het lukt.
En geen compensatie-gedrag gaan vertonen en straks 30 kilo bijgekomen zijn oke?
succes iig..!
quote:Sorry Vork, maar mag ik
Op donderdag 07 juni 2001 20:30 schreef Vork het volgende:
Wie nooit begint hoeft ook nooit te stoppen
quote:zeg ik ook altijd
Op donderdag 07 juni 2001 20:30 schreef Vork het volgende:
Wie nooit begint hoeft ook nooit te stoppen
Op het werk ook.
"rook jij niet?"
"Nee, want dan moet je weer extra pauzes nemen"
Krijg soms vreemde gezichten
quote:Kwil ws dat het een maand later is, ga ik al bijna op vakantie
Op donderdag 07 juni 2001 20:19 schreef Aernout het volgende:
1-7 en 7-7 moet zeker zijn 1-6 en 7-6....
Ksal het ff aanpassen
Vanaf september gestopt.
Nu nog ff de 8 extra cadeau-kilo's lozen en tong is weer als vanouds.
quote:Sluit je bij ons aan?
Op donderdag 07 juni 2001 21:52 schreef Zanderrr het volgende:
Ik nader mijn 10-jarig 'jubileum' als roker: tijd om te stoppen, dus. Respect voor de mensen die gestopt zijn of proberen te stoppen, en al helemaal als je 't zonder pleisters of andere troep voor elkaar krijgt.
quote:Wil niet lullig zijn digger maar na 2 maanden ben je er nog niet vanaf.
Op donderdag 07 juni 2001 20:13 schreef DIGGER het volgende:
Omdat er nu 2 mensen zijn hiero met wie ik goed bevriend ben (Gaoxing & Spookvrouw) die net zijn begonnen met stoppen met roken en ikzelf dat na 14 jaar gerookt te hebben een kleine 2 maand gelee succesvol gedaan heb, maar ff een topicje openen hiervoor. Dit om de beide dames een hartje onder de riem te steken.<knippie>
quote:Ik ben 17 maanden geleden ook zomaar gestopt, ik ben gestopt ja, er nog niet vanaf. Ik vind het nog steeds lekker, en soms mis ik me peukie nog best wel. Dus wanneer ben je er vanaf??
Op donderdag 07 juni 2001 22:47 schreef nipeng het volgende:Wil niet lullig zijn digger maar na 2 maanden ben je er nog niet vanaf.
quote:Geen dank, en knap dat het je tot op heden nog steeds volhoudt.
Op donderdag 07 juni 2001 20:25 schreef weerdo het volgende:
Ha!Ben nu een maand van de peuken af en het bevalt me meer dan uitstekend.. (met dank aan de topique opener)
Zoals het bij mij, zonder poeha erbij, zo ongeveer ging:
K de situatie: Ik rookte al 14 jaar een pafte een peuk of 30 per dag weg, op dagen dat ik uit ging nog veel meer.
Ik woon met nog 3 anderen in een huis, 2 roken net zo veel als ik rootke, 1 rookt af en toe een peuk en volgens mij rookt alles en iedereen die hier over de vloer komt.
In de weekenden wa sik wel vaak weg, bij m'n vriendin, die inmiddels anderhalf jaar smoke free is.
Reden om te stoppen: 2 voudig.
Ten eerste had ik steeds meer last van m'n keel, hoestte vaker, vaak kriebelhoest en zo. vrij irritant. Niks zo a-romantisch als met je vriendin liggen knuffelen en dan weer moeten hoesten tussendoor
2e reden: M'n vriendin. Afgezien dat het voor haar niet leuk is 'een asbak' te zoenen en het feit dat ik naar rook rook en haar huis er naar ging ruiken (ik mocht van haar gewoon roken in haar huis, in de nieuwe auto echter niet), was nog het meest vervelende dat door mijn roken m'n vriendin weer ging verlangen naar zelf roken. Ze kreeg het gewoon moeilijk als ik na het avondeten een peukie opstak en dat wou ik haa rniet aan doen. Dus ivm reden 1 en versneld door stok achter de deur 2 ben ik 10 april, om 19.00 uur 's avonds gestopt.
Die 1e dagen heb ik slecht geslapen. Ik was onrustig. had nergens zin in en voelde me duf, maar was tegelijkertijd vrij hyper.... Ik betrapte me er telkens op met iets te spelen, meestal een aansteker, soms een pen of iets anders kleins. Als automatisme greep ik telkens naar een aansteker (huis ligt er hier vol mee ivm huisgenoten). Op dat moment besef je hoe een geestelijke gewoonte, aangeleerd automatisme het roken eigenlijk is, want de geestelijke verslaving is veel sterker dan de lichamelijke.
Het 1e weekend vreselijk veel steun gehad van m'n vriendin, veel bemoedigende woorden, af en toe een luchtig grapje er over en een beetje verwennen met eten of ander lekkers. Wel gewoon uit gegaan, met mensen die zelf allemaal rookten en ondanks dat ik soms vreselijk veel zin had in een peuk mezelf redelijk makkelijk in bedwang kunnen houden.
Wat je sterk mertk: Je hebt vreselijk veel zin in een peuk, geeft niet toe aan die zin, en in de tijd dat je normaal een peuk zou roken dan, blijft die zin erin pieken. Daarna zakt die zin in een peuk weer weg, tot je even later weer zin krijgt etc....
Maar na verloop van tijd worden de tussenpozen steeds langer en de pieken steeds korter. Slapen ging beter, me vriendin bleef me steunen en aanmoedigen en was blij met alle rookvrije kussen. Ik denk dat het ongeveer een maand duurde dat ik een avondje samen met haar aan de zuip was en aant geinen was en ik achteraf ineens opmerkte, zonder er dus eerder bij stilgestaan te hebben, dat ik de gehele avond niet aan sigaretten gedacht had, geen enkele moment had dat ik had van 'en nu wil ik een peuk'
Ik had in die weken er voor telkens het gevoel dat het me lukken ging, maar je durft het nog niet te hard van de daken af te schreeuwen...tot dus dat moment, toen had ik echt iets van YES, het gaat me lukken, want het was natuurlijk een bijzonder goed teken.
Enfin, ik ben nu bijna 2 maanden rookvrije, ik ruik beter, proef beter, voel me frisser, voel me vrijer, voel me gezonder, ruik fijner voor anderen en het scheelt nog in je portemonnaie ook, wat wil je nog meer!
Met andere woorden: het is een flink traject, een traject welke je zult moeten afleggen op absolute wilskracht en een traject waarbij het bijzonder fijn is als je steun krijgt van anderen, als anderen je stimuleren, aanmoedigen. En dan niet op een dwingende manier, niet op een negatieve manier (van 'je bent een slappeling als het je nu niet lukt') maa rop een positieve manier.
Ik ben heel blij dat ik dat heb gekregen van vooral m'n vriendin en samen plukken we er nu de vruchten van.
Dus kom op Gaoxing en Spookvrouw, it's really worth it!
quote:Absoluut, meiden zet 'm op en laat ons weten hoe het jullie vergaat!
Op donderdag 07 juni 2001 23:31 schreef DIGGER het volgende:Dus kom op Gaoxing en Spookvrouw, it's really worth it!
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 20:13 schreef DIGGER het volgende:
Ben zelf dus 10 april dit jaar gestopt na 14 jaar zeer zwaar roken
En de rest: hou vol!!
En EW, jij ook dank voor je aanmoedigingen. Anderhalf jaar he? Joehoe, ik heb een lichtend voorbeeld!!!
Ja, ik ben dus gestopt, nu bijna een week geleden en zonder pillen, pleisters of boeken. Eigenlijk valt het redelijk mee. Ik was de laatste tijd al iets minder gaan roken, niet meer al computerend bijvoorbeeld, en helemaal zelden buitenshuis (sja.... VS he....). De momenten waarop ik het dus echt mis, is bijvoorbeeld als ik moe thuis kom. Ik rookte trouwens altijd al meer als ik moe was, en wat dat betreft is dit een rare tijd om te stoppen: veel moe, aardig was stress... Maar ach, het moet toch ooit eens he?
Aernout: man-lief zal me inderdaad ooit wel dankbaar zijn, maar loopt me voorlopig voornamelijk te pesten. Mijn wraak is echter zoet: hij heeft voorlopig een sigarenverbod gekregen, tot ik iets sterker in m'n schoenen sta (onwaarschijnlijk knap vind ik dat van je Digger, ik ken die stomende huisgenoten van je...). Man-lief komt ook met opmerkingen als "ik rook al (leeftijd) jaar niet". Ja, dacht je dat het daarvan makkelijker wordt voor mij? Vlieg toch op!
Mijn stoppen-kuchje valt heel erg mee, vergeleken met vorige stoppogingen. M'n reukvermogen wordt idd al beter, maar dat is eigenlijk iets waar ik nooit op heb zitten wachten. Het is al belachelijk goed, zonder te roken wordt het gewoon vervelend.
En spookvrouw, hoe gaat het bij jou? Gewoon verstand op nul en volhouden hoor! Zoals ik in onzin al zei: veel water drinken helpt enorm, maar probeer even af te blijven van dranken die je met een sigaret associeerd, mocht je het daar moeilijk mee hebben.
Succes meid
(steek er toch nog maar 1 op)
quote:Ik dacht ik er na een jaar er wel vanaf zou zijn, NOT! Vond het wel gezellig om in rokend gezelschap mee te roken. STOM!!!
Op donderdag 07 juni 2001 22:47 schreef nipeng het volgende:[..]
Wil niet lullig zijn digger maar na 2 maanden ben je er nog niet vanaf.
Overigens - ik begrijp de aversie tegen hulpmiddelen niet zo goed. Deze zijn enkel bedoeld als steuntje in de rug, wilskracht vanuit jezelf is altijd nodig, geen boek of pleister die daar tegenop kan. Pleisters zijn juist heel nuttig als je een zware roker bent geweest en je nog een beetje fatsoenlijk op je werk wil verschijnen. Ik heb het overigens zonder hulpmiddelen gedaan, het vervelendste ontwenningsverschijnsel die ik heb gehad was de niet-aflatende hoest die ik kreeg. Het schijnt dat het één en ander zich hersteld in je keel, het precieze verhaal weet ik zo niet meer.
Anyway, Goaxing en Spookvrouw en anderen die net gestopt zijn, succes ermee. Mij ontbreekt op dit moment de wilskracht, de motivatie-stoppen-met-roken-sterretjes zijn voor jullie.
quote:Ik ben juist 2 kilo afgevallen...
Op vrijdag 08 juni 2001 00:24 schreef major_fuck_up het volgende:
Ook ik rook al veel te lang en veel te veel ik zou graag stoppen maar die 3 tot 8 kg erbij daar zit ik niet echt op te wachten.
O en Fokje, die hoest ja, die is heel herkenbaar. Vanaf een dag of 2 na het stoppen tot ca een dikke maand na het stoppen heb ik vreselijk veel gehoest, nu helemaal geen last meer van.
En ja, wanneer ben je gestopt.....nog steeds zijn er momenten dat je wel een peuk lust...maar ik doe het gewoon niet meer en wil het niet meer, simpel.
Dat hoesten is vrij herkenbaar, ook al ben ik een niet-roker: Had veel tijd doorgebracht met rokende vriendin en ouders. Was er al aan 'gewend' geraakt, totdat het uit ging en de eerstopvolgende maanden kreeg ik last van hoesten en kortademigheid. Was best heavy en schrikken(!)
In eerste instantie viel het gistermiddag wel mee tot ca. 16.30 uur. Ik werd verschrikkelijk chagrijnig en het was maar goed dat er niemand thuis was, want ik stond even niet voor mezelf in. Deze bui was na een uurtje of twee wel over en sindsdien gaat het redelijk. Ik heb lekker geslapen. Zelfs vanmorgen bij mijn beker koffie niet echt last gehad, maar ja, zo'n eerste dag zegt niet veel. Ik was wel wat licht in mijn hoofd vanochtend, maar dat is nu ook weg na een boterham eten.
Het scheelt natuurlijk best wel dat het op mijn werk toch wel redelijk druk is, en ik niet zoveel tijd heb om er bij stil te staan. Een heleboel hebben het nog niet door dat er geen blauwe stoomwolken meer uit mijn kamer komen
Tot zover is het dus te doen.
En ja, ik eet wel, heb alleen niet zoveel trek. Ik drink wel veel water, dat scheelt ook een boel.
Alsof ik mezelf vanaf een andere plek in de kamer bekeek, zo van : Waar ben je in godsnaam mee bezig met je baby in je buik, en maar paffen!
Dus gestopt, en noooooit meer begonnen
Had natuurlijk in die tijd mijn handen vol met een inmiddels een peuter en een baby, dus ging het me niet al te moeilijk af.
Wat ik wel probeer is om niet al te veel te zeuren als er mensen in mijn omgeving roken.
Ik zeg het gewoon als ik er echt last van heb.
Ook bij mij thuis mag er gewoon gerookt worden.
Soms op verjaardagen of als ik moe ben heb ik er last van (vooral mijn ogen)en ga dan af en toe ff op het balkon of voor een open raam frisse lucht tanken.Maar dat had ik ook toen ik zelf nog rookte.
Mijn vriend rookt ook, en meestal heb ik er niet al te veel last van, vindt ook niet dat ie naar een asbak smaakt, hij blijft een lekker ding.
Natuurlijk zie ik liever dat ie stopt, maar het is zijn eigen lijf en beslissing.
Ik wens alle gestopten heel veel sterkte en afleiding toe , want dat is de beste remedie.
Oh en een tip, kauwgom (gewone) kan helpen bij het lege gevoel in je mond.
Sterkte!!
Wens me sterkte want ik heb nog een rokende echtgenoot thuis.
quote:Oi... Sterkte
Op vrijdag 08 juni 2001 15:52 schreef spookvrouw het volgende:
* spookvrouw gaat zich geestelijk voorbereiden op het weekend.Wens me sterkte want ik heb nog een rokende echtgenoot thuis.
quote:Gek genoeg heb ik dat nooit een probleem gevonden.... tis meer een gewoonte denk ik wat je moet aanleren, als je eenmaal gewend bent om thuis niet meer te roken, heb je ook geen moeite meer om de sigaretten te laten liggen, wie er dan ook nog rookt. Zo heb ik het althans ervaren. Ik had/heb ook een rokende partner, kheb daar nooit moeite mee gehad.
Op vrijdag 08 juni 2001 15:52 schreef spookvrouw het volgende:
* spookvrouw gaat zich geestelijk voorbereiden op het weekend.Wens me sterkte want ik heb nog een rokende echtgenoot thuis.
P.S. Waar ik me wel eens aan vasthield, was een beloning in het vooruitzicht te stellen, als ik de week/weekend rookvrij was doorgekomen. Kheb destijds meer geld uitgegeven aan 'beloningen' dan dat ik dat aan sigaretten zou doen.
Maar deze topics zijn toch leuk, die sterken je weer in je overtuiging.
quote:Knap! Ik heb het juist vreselijk moeilijk met rokende mensen, maar heb er gelukkig weinig in m'n omgeving. Ik ruik een sigaret ook op 500 m afstand en word er echt onrustig van.
Op vrijdag 08 juni 2001 16:06 schreef fokje het volgende:
Gek genoeg heb ik dat nooit een probleem gevonden.... tis meer een gewoonte denk ik wat je moet aanleren, als je eenmaal gewend bent om thuis niet meer te roken, heb je ook geen moeite meer om de sigaretten te laten liggen, wie er dan ook nog rookt. Zo heb ik het althans ervaren. Ik had/heb ook een rokende partner, kheb daar nooit moeite mee gehad.
quote:
P.S. Waar ik me wel eens aan vasthield, was een beloning in het vooruitzicht te stellen, als ik de week/weekend rookvrij was doorgekomen. Kheb destijds meer geld uitgegeven aan 'beloningen' dan dat ik dat aan sigaretten zou doen.
Metertje is trouwens grappig: het geeft het aantal niet-gerookte dagen, uren, minuten en seconden aan, evenals wat je daardoor aan geld, sigaretten (ik heb er nu 156 niet gerookt) en leven hebt uitgespaard. Op te scharrelen op: http://www.silkquit.org/meters/
Denk eraan, die enorme zin in een sigaret verdwijnt ook weer als je er niet aan toegeeft, echt waar!
Ik had eigenlijk ook meer last van lichamelijke afkickverschijnselen dan van geestelijke. Ik had het altijd koud, mijn spijsverteringskanaal begon ook wat tegen te sputteren en ik was enorm hyper. Nu ben ik van nature al een vrij druk persoontje.........ik geloof dat mijn omgeving me toen het liefst in dwangbuis op een stoel had vastgebonden.
Enne, een beloning voor jezelf als je de door jou gestelde termijn weer hebt gehaald is inderdaad een heel goed idee. Ik heb er heel veel leuke dingen (ook gewoon prularia hoor) van gekocht en toentertijd internet aangeschaft
Nee, het was 1 van de betere beslisingen in mijn leven om te stoppen met roken
Dus heel veel succes dit weekend, Gaoxing en Spookvrouw, en het gaat jullie lukken!!!
Het gaat nog steeds redelijk. Ik heb vanmiddag een paar uur op mijn handen gezeten om niet het pakje shag van tafel te pakken om een peukje te draaien.
NEE jongens, ik heb het niet gedaan, ben nog steeds rookvrij.
JustMe, bedankt voor het doorgeven van de boodschap gisteravond.
EG, wetende dat jij ook nog steeds een klein beetje moet vechten geeft de burger moed hoor.
Nu moet ik nog een potje maken om het geld in te doen wat ik normaal gesproken uitgeef aan en dat opsparen als zakgeld voor de vakantie in september.
quote:Ik ben 10 weken geleden gestopt en er is nu 0ngeveer 4 kg bij. Dat maakt dat ik me niet prettig voel, kleding zit net te strak etc. Af en toe vreetbuien waarin ik blijf zoeken naar iets eetbaars. Ik ben maar wat meer gaan sporten tot nu toe zonder succes.
Op vrijdag 08 juni 2001 00:24 schreef major_fuck_up het volgende:
Ook ik rook al veel te lang en veel te veel ik zou graag stoppen maar die 3 tot 8 kg erbij daar zit ik niet echt op te wachten.
quote:Ook dat probleem herken ik wel maar ik bedenk me steeds dat roken toch eigenlijk best zielig is. Dus toch maar niet doen
Wat me ook is opgevallen bij vorige pogingen is dat niet het stoppen een probleem is maar het gestopt blijven...feestje/borreltje en daar ga je weer.(steek er toch nog maar 1 op)
Na de behandeling had ze eigenlijk ook helemaal geen behoefte meer in een sigaret. Eigenlijk heel stom, maar ben er wel blij om.
Me pa rookt nog wel, maar die rookt sinds me ma is gestopt een stuk minder. Hij rookt niet meer in huis (gaat nu buiten roken) en ook niet meer in de auto.
Dus die is al 50% minder gaan roken. Maar hij stopt ook wel ooit.
Des al niet te min, ben toch wel beetje trots op me moeder. Ik ken dr eigenlijk alleen maar met een sigaret in dr handen. Maar ik weet zeker dat ze het volhoud. Zo'n behandeling is echt zo gek nog niet hoor.
Ik heb inmiddels mijn eerste sociale gebeurtenis met rokende medemens gehad, en het viel me waanzinnig mee. Het enige wat ik miste was het ritueel van het opsteken, eigenlijk, maar zeker niet het roken. Ik vond de rook ook niet vies ruiken, en niet lekker, het deed me werkelijk helemaal niets.
Zo, even zitten zeiken, lekker naar bed, morgen weer trots op mezelf.
Succes voor de anderen.
quote:Hmm ik ben zelf ook 10 april gestopt dit jaar
Op donderdag 07 juni 2001 20:13 schreef DIGGER het volgende:Ben zelf dus 10 april dit jaar gestopt na 14 jaar zeer zwaar roken, zonder boek, zonder pleisters, zonder anders iets en dat terwijl ik rokende huisgenoten heb en gewoon verder precies deed zoals altijd (dus rustig uitgaan en zo, waarbij je normaliter het meest rookte).
ps. Dit is m'n first post op dit forum
Het lijkt wel of de halve wereld is gestopt met roken. Gisteren de vader van mijn vriendin gesproken, en die is na 50 (!) jaar roken ook in 1 keer gestopt. Het gaat al 2 weken goed, hij eet zich alleen een ongeluk aan de kauwgom. Nee, geen Nicorette, want dat vindt-ie een bonk teer........duh, het is hetzelfde spul als wat-ie vroeger oprookte, mar om het zo in kauwgomvorm te zien vond-ie toch wel goor
Gaoxing, Spookvrouw en natuurlijk alle anderen die gestopt zijn: GO, GO, GO!!!!!
[cheerleader mode]
Gaoxing, Spookvrouw, anderen die nu bezig zijn om van ut roken af te komen, hou vol, tis zo de moeite waard. En die momenten dat je ECHT naar een peuk snakt, die worden zo snel minder sterk en komen al zo snel steeds minder frequent dat het alleen maar makkelijker kan worden...
Ik hoop dat jullie ook wat steun van jullie omgeving krijgen (En Gao, zo niet, dan schop je um maar eruit ) want dat is ook altijd erg prettig.
Volhouden allen en maandagnacht check ik weer hoe ut er mee voorstaat
[/chearleader mode]
* DIGGER vindt het knap en sterk en hoopt op 100% succes, dus dat iedereen het maar vol moge houden!
Rookvrije voor Gaoxing en Spookvrouw
Mijn man rookt niet meer in mijn bijzijn, hij rookt in een ander gedeelte met raam open, lief he?
Vanmiddag hadden we visite, die er netjes rekening mee hielden dat ik niet meer wil/kan/mag roken. Ook lief he?
Dus tot zoverre is het wel vol te houden. Maar ja, ik heb nog niet in echt rokerige ruimtes gestaan met meerdere mensen (ja, zo'n lokaal wat ook wel een kroeg genoemd wordt of iets in die strekking) .
Hoesten? Ja, zo af en toe nog een kriebelkabouter in mijn keel, maar dat schrijf ik meer toe aan de bronchitis dan aan nicotinetrek. Ik heb in ieder geval niet meer die verschrikkelijk longwakkermakende hoestbuien bij het opstaan, dat scheelt al een litertje of 2 zuurstof denk ik.
Deze poging gaat dus echt wel lukken, omdat het me een stuk beter afgaat dan de vorige en nu ook meer een stok achter de deur heb om het vol te houden.
En alle lieffies hier die constant support verlenen: . Dat is best wel nodig.
GMG? Hoe ga jij nu je een goeie week verder bent? Knap hoor dat je de eerste grote rokende mensenmassa hebt doorstaan en niet tandenknarsend om nicotine er tussen hebt gestaan.
Ook jij volhouden hoor, het gaat hartstikke goed zo.
Heel veel sterkte Gaoxing, Spookvrouw en nu ook ~Anja~ en trek het je vooral niet aan aan die grapjes, jij hebt de wil om te stoppen, de rest (nog) niet. Go!Go!GO!
quote:Uhhhmm.... *bloos* het was er maar eentje hoor, geen massa
Op zondag 10 juni 2001 23:41 schreef spookvrouw het volgende:
Knap hoor dat je de eerste grote rokende mensenmassa hebt doorstaan en niet tandenknarsend om nicotine er tussen hebt gestaan.
En verder, ach, ik heb misschien nog drie ik-wil-nu-een-peuk-momenten per dag, en dan mopper ik even, en vijf minuten later ben ik het weer vergeten.
En spookvrouw, een dikke voor jou! Klasse meid! Lief trouwens, dat husby een beetje uit je buurt blijft. De mijne heeft ook nog steeds geen sigaar opgestoken (en ik heb 'm er dan ook nog niet uitgegooid Digger
). Ga door vrouwke!!!!
quote:Hoe herkenbaar.. 'Tis goed dat ik onbewapend was, wat ik werd me een partij ziek van dit soort grappen..
Op zondag 10 juni 2001 01:40 schreef ~Anja~ het volgende:
En waarom ik ook zo boos kan worden...mensen die grappig gaan vragen of je een sigaretje moet hebben als je ze vertelt dat je niet meer rookt. Nou, hahaha, lig ik toch zowat op de grond van het lachen...not.
Degene die tegen mij zei dat ik niet tegen rokers moest melden dat ik gestopt was, was zo'n beetje degene die *echt* had nagedacht. Rokers kunnen nl. dat grapje veels te makkelijk maken.
(1 maand. still going strong..)
En na het uitgaan stinken je kleren *echt*.. Ik irriteer me ook steeds vaker aan de rook. Alsof men een goede afzuiging niet kan waarderen..
quote:
Op maandag 11 juni 2001 00:07 schreef Gaoxing het volgende:[..]
Uhhhmm.... *bloos* het was er maar eentje hoor, geen massa
Maar hij rookte wel mijn sigaretten (ik moest vorige week toch ergens heen met die bijna-hele-slof).
al was het er maar 1 meis, het kan ruiken naar 20!! en evengoed moeilijk zijn.
Mijn voorraad was al op, heb de laatste opgerookt en niet meer bijgehaaldEn verder, ach, ik heb misschien nog drie ik-wil-nu-een-peuk-momenten per dag, en dan mopper ik even, en vijf minuten later ben ik het weer vergeten.
het valt bij mij ook wel mee nu hoor. Alleen op de verveelmomenten merk je dus dat je snakt naar een sigaretje, want dus meer riekt naar de gewoont om er een op te steken, dan daadwerkelijk trek in nicotine te hebben
En spookvrouw, een dikke
voor jou! Klasse meid! Lief trouwens, dat husby een beetje uit je buurt blijft. De mijne heeft ook nog steeds geen sigaar opgestoken (en ik heb 'm er dan ook nog niet uitgegooid Digger
). Ga door vrouwke!!!!
als jouw "Hercules" er wel eentje op gaat steken, zeg dan maar dat ik de hele mythologie op hem loslaat. Al moet ik er ja voor naar Guam komen
En jij ook blijven volhouden hoor, je zit al op de anderhalve week.
voor jou.
Gerookt? Neuh, maar wel een halve liter chocoladeijs naar binnen gewerkt
Vandaag maar weer met frisse moed beginnen, anders kan ik van hier direct door naar het FOK!dieet-topic
Hou vol hoor meis !!!!
Je kan het
Dag vijf en het gaat nog steeds redelijk goed
Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om te stoppen, maar vorige pogingen zijn me zo slecht bevallen dat ik even de moed niet heb.
Misschien krijg ik wat meer moed door dit topic...jullie horen het tegen die tijd wel!
Vol houden he.
quote:Doen hoor Sjak, we zijn nu ook met meerdere bezig, en het is best lekker om hier te lezen dat er met je meegeleefd wordt.
Op dinsdag 12 juni 2001 22:38 schreef sjak het volgende:
Goed hoor!!!!Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om te stoppen, maar vorige pogingen zijn me zo slecht bevallen dat ik even de moed niet heb.
Misschien krijg ik wat meer moed door dit topic...jullie horen het tegen die tijd wel!Vol houden he.
voor de start !
Daarom voor jullie dit boeket, als aanmoediging!
En het is zo de moeite waard. Ik heb nooit meer last van gehoest en gekuch, ruik fris, adem makkelijker, voel me beter etc.
* DIGGER heeft respect voor alle stoppers en steunt jullie van harte
Goed van je hoor Spookvrouwtje. Je hebt het ergste al bijna gehad, nog eventjes volhouden!
Hoe gaat het trouwens met ~Anja~ en weerdo?
Hier loopt het gewoon goed, ik kan me van gisteren eigenlijk geen ik-wil-een-peuk-moment herinneren zelfs.
En blijven volhouden, je zal zien dat het steeds makkelijker gaat
hoor wie het zegt ....
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 13:29 schreef DIGGER het volgende:In cheerleader rokje rondhuppelt en springt
Dr_Crouton, dit is gelegaliseerde therapie. Lachen is gezond, en de visioenen die men hierbij krijgt zijn goed genoeg voor een uurtje vacuum trekken van het lachen. En tijdens dat uurtje lachen heeft men geen tijd om aan eventuele nicotinetrek te denken.
Dus: FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
quote:Okeej
Op woensdag 13 juni 2001 14:13 schreef spookvrouw het volgende:
* kijkt ernstigDr_Crouton, dit is gelegaliseerde therapie. Lachen is gezond, en de visioenen die men hierbij krijgt zijn goed genoeg voor een uurtje vacuum trekken van het lachen. En tijdens dat uurtje lachen heeft men geen tijd om aan eventuele nicotinetrek te denken.
Dus: FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Goed van jullie!!
Echt Knap!
Ga zo door!
p.s.
Roken is slecht ik weet het, maar om nou te zeggen dat iemand er knapper door wordt, sorry gaat mij een beetje ver.....
Sjak is al toppie!
En ik vind roken moet mogen, en we zijn al zwaar in de minderheid, en iedere dag is het "het gesprek van de dag" soms wordt ik er een beetje moe van
Ooit komt er een dag dat ik denk ik ook ga stoppen, maar het moet dus niet zo worden dat ik gediscrimineerd wordt omdat ik rook!
Zo ik heb gezegd!
Mensen hou vol!
* Ellen is trots op jullie
quote:Ik denk dat het die kant wel uit gaat.. En dat is 1 van de gedachten die door mij heen ging toen ik wou stoppen. Geen reden overigs.. (die zou ik *echt* niet weten..)
Op woensdag 13 juni 2001 19:45 schreef Ellen het volgende:
Ooit komt er een dag dat ik denk ik ook ga stoppen, maar het moet dus niet zo worden dat ik gediscrimineerd wordt omdat ik rook!
Ps: Dames.. Zet door! Digger kan het, ik kan het, jullie kunnen het ook!
quote:En zo is het maar net!
Op woensdag 13 juni 2001 21:20 schreef weerdo het volgende:Ps: Dames.. Zet door! Digger kan het, ik kan het, jullie kunnen het ook!
Daarmee kan je elkaar er goed doorheen slepen.
Mijn beste vriendin (we waren toevallig alletwee op dezelfde avond in een dronken bui begonnen met roken) is 1 week na mij gestopt, onder het mom van: als jij het kan, kan ik het ook. Ook zij had er dus 10 jaar van stevig doorpaffen opzitten. We had als stoppers heel veel aan elkaar. Daarom denk ik dat dit een heel goed topic is voor de stoppers onder ons. Als je ff in een dip zit, wordt je gewoon weer enthousiast gemaakt door de stoppers die niet in een dip zitten.
En voor je het weet denk je niet meer aan die peuk.......
Eigenlijk ben ik niet helemaal 'clean', want heel af en toe heb ik ineens erg veel zin en dan rook ik 1 sigaretje. Dat doe ik zo ongeveer eens in de drie weken. Ik weet nl. van mezelf dat als ik helemaal niet meer mag roken, dat ik het dan juist wil. Dus hanteer ik het principe: als ik echt erg veel trek heb, dan neem ik er gewoon eentje. Gelukkig kan ik mezelf beheersen en blijft het dan ook bij 1. Ik kan tijdens het sporten wel duidelijk verschil merken!
quote:Klopt, ik denk nu echt alleen maar aan bier en nergens anders meer aan
Op woensdag 13 juni 2001 21:58 schreef Elegantly Wasted het volgende:Daarom denk ik dat dit een heel goed topic is voor de stoppers onder ons. Als je ff in een dip zit, wordt je gewoon weer enthousiast gemaakt door de stoppers die niet in een dip zitten.
En voor je het weet denk je niet meer aan die peuk.......
quote:En daar heb je helemaal gelijk in Ellen. Ik denk ook niet dat het de bedoeling van iemand hier is om niet-stoppers een rotgevoel te bezorgen.
Op woensdag 13 juni 2001 19:45 schreef Ellen het volgende:
En ik vind roken moet mogen, en we zijn al zwaar in de minderheid, en iedere dag is het "het gesprek van de dag" soms wordt ik er een beetje moe van
Zo ik heb gezegd!
Ik mag ook hopen dat ik niet zo'n vreselijk vervelende ex-roker word, die niets anders doet dan het rokende deel van de wereld ervan overtuigen dat het zoooooo slecht is. Dat weten ze volgens mij wel, net zoals ik dat een jaar geleden wist, en ook niet stopte.... Als je wilt stoppen zal ik je met alle liefde steunen, maar of je wilt stoppen bedenk je zelf maar.
Ennuh.... Spookvrouw... je eerste weekje komt eraan he? Hoe voelt dat nou?
Liefs,
Helga
quote:Ik ben best blij dat ik de eerste week ben doorgekomen zonder al te veel problemen, en * YESSSSSS ik heb nog steeds geen peuk opgestoken
Op donderdag 14 juni 2001 02:23 schreef Gaoxing het volgende:<knip>
Ennuh.... Spookvrouw... je eerste weekje komt eraan he? Hoe voelt dat nou?
En Gaoxing, jij hebt er nu twee weken opzitten, ik geef je je eigen vraag terug Hoe voelt dat nou?
quote:Nee, nog maar 1 week, 6 dagen, 2 uur, 59 minuten en *piep* 46 seconden
Op donderdag 14 juni 2001 08:07 schreef spookvrouw het volgende:
En Gaoxing, jij hebt er nu twee weken opzitten, ik geef je je eigen vraag terugHoe voelt dat nou?
Stoppen met roken doe je omdat je het zelf wilt, of, zoals er bij mij nog eens bronchitis bij kwam, je eigenlijk geen keus meer hebt.
Rook jij maar lekker door hoor meis, dat peukkie kan nog steeds verdomd lekker zijn Nee, wees maar niet bang, ik steek er geeneen meer op
Als de dag komt waarop jij zegt: ik rook niet meer, komen we jou ook aanmoedigen, simpel zat.
BOEL VEEL KUSSIES
quote:Mag een bacootje ook?
Op woensdag 13 juni 2001 23:39 schreef DIGGER het volgende:[..]
Klopt, ik denk nu echt alleen maar aan bier en nergens anders meer aan
quote:Hmmm, gezien het tijd/ruimteverschil dat wij met jou hebben en dat ergens gecompenseerd moet worden, vind ik dat je wel op de twee weken zit.
Op donderdag 14 juni 2001 08:10 schreef Gaoxing het volgende:[..]
Nee, nog maar 1 week, 6 dagen, 2 uur, 59 minuten en *piep* 46 seconden
Nou, sterkte voor die anderen .
Ik vind het knap hoor, dat je er niet naar getaald hebt tussen de rokers.
Volgens mij moet het je steeds makkelijker afgaan zo.
En lekker toch dat je niet zoveel afkickverschijnselen hebt?
Hou vol en ook jij sterkte
Voelen jullie je inmiddels ook al frisser, al een beter reukvermogen weer, proef je je eten alweer beter, merk je nu ineens hoe je kleding stinkt na een dag tussen rokers gestaan te hebben en zo?
Als je rookt vallen die dingen je allemaal niet op, pas als je stopt wel ineens....
Voelen jullie je inmiddels ook al frisser
frisser als in niet meer stinken naar rook, ja
een beter reukvermogen uhm, anders
proef je je eten alweer beter, ja, en sommige dingen zijn dus een stuk minder lekker
merk je nu ineens hoe je kleding stinkt na een dag tussen rokers gestaan te hebben en zo?
ja, en niet alleen je kleding, maar ook je haar en je huid. Ik zou bijna een gaan gebruiken
Gebruik trouwens wel tabletjes van Nicotinel (ofzo), heel vies, na 1 minuut spuug ik het alweer uit () en ik neem er 2 per dag, maar voor m'n gevoel werkt het, dus het zit wel goed dan.
quote:Daar hebben we babyvetliefhebbers voor
Op zaterdag 16 juni 2001 15:25 schreef ~Anja~ het volgende:
Hmmm...
Anja, nu plus 2,5 kilo
Ga eens wat vaker wandelen
Alleen dit pakje shag nog even opmaken...
quote:Alleen dat pakje? Hoeveel kan je er nog mee rollen?
Op zondag 17 juni 2001 03:04 schreef Zanderrr het volgende:
Nadat ik vanmiddag de longen uit m'n lijf heb lopen rochelen en hoesten heb ik me plechtig voorgenomen om ook zo snel mogelijk te stoppen met paffen.Alleen dit pakje shag nog even opmaken...
* Zanderrr gaat het eerst zonder pleisters en kauwgom proberen.
Gaoxing, Spookvrouw, ~Anja~, jullie houden het nog steeds vol? Doorzetten he met die handel!
quote:Tuurlijk hou ik nog vol. En zonder noemenswaardige problemen eigenlijk. Aangekomen ben ik ook niet, maar ik moet zeggen dat ik daar wel m'n best voor heb gedaan. Ik had nogal de gewoonte om een sigaret te nemen als ik zin had in iets 'slechts', en die mogelijkheid is dus nu weggevallen.
Op zondag 17 juni 2001 13:35 schreef DIGGER het volgende:
Kewl Zanderrr, zou errug gaaf zijn als het je lukt. Bedenk je ook eens hoeveel CD's je kan kopen van ut geld dat ut je scheeltGaoxing, Spookvrouw, ~Anja~, jullie houden het nog steeds vol? Doorzetten he met die handel!
Vanmiddag zat ik op het strand even na te denken. Ik had altijd rifschoenen, snorker, drinken, boek en sigaretten in m'n tas. En nu miste ik iets, en ik kon er werkelijk niet op komen wat het was. Die sigaretten dus. De gewoonte blijft nog hangen, maar verder...
Zanderrr, doen hoor! Het scheelt je idd handen vol met geld (US$50 voor mij nu bijna in dik twee weken) en ach, de rest van de voordelen weet je zelf ook wel
En Gaoxing, Spookvrouw, ~Anja~ en andere stoppers, volhouden, twordt elke dag makkelijker en jullie zijn al een heel end op weg...houw vol he!
Ik moet wel waakzaam blijven (wie niet?) want zoals Fokje al aangaf is een peuk zo weer opgestoken.. Moeilijk om niet in herhaling te vallen. Ik merk dat ik met de peuk ook afscheid van een bepaalde levensstijl aan het nemen ben, wat daarvan de gevolgen zijn weet ik nog niet.
Het aparte is wel dat ik me steeds meer irriteer aan rokerige ruimtes.. Ik moet dan ook de grootste moeite doen om niet als 'zeurderige niet-roker' over te komen. Ook valt het me op hoeveel mensen er in mijn omgeving nu roken. Een maand terug was ik 1 van hen, terwijl ik er nu toch een afstand tussen voel.
I'll keep ya informed
quote:tja ik was 2,5 a 3 maanden gestopt, 1 goeie ruzie met mn meissie en ik rende met een bloedgang naar de snack om een pakje gauloises te kopen
Op maandag 18 juni 2001 16:59 schreef weerdo het volgende:
Zo.. Een kleine maand van de peuken af en het bevalt me nog steeds prima. Ik verklaar me hierbij tot officieel gestopt en 'relatiefisch veilig'.Ik moet wel waakzaam blijven (wie niet?) want zoals Fokje al aangaf is een peuk zo weer opgestoken.. Moeilijk om niet in herhaling te vallen. Ik merk dat ik met de peuk ook afscheid van een bepaalde levensstijl aan het nemen ben, wat daarvan de gevolgen zijn weet ik nog niet.
Hou in gedachten: die vervelende lichamelijke ontwenningsverschijnselen duren echt maar heel kort. Even doorbijten en je bent erdoorheen!
Hoe gaat het met onze Spookvrouwe? Toch niet in rook opgegaan?
Lees het boek 'stoppen met roken' van Allen Carr. Heb het een jaar geleden gelezen (na jarenlang gerookt te hebben) en ben ZONDER ENIGE MOEITE gestopt nadat ik het uit had. Heeft me geen wilskracht of niks gekost!!! Als ik het zo makkelijk kan, kan iedereen het met dit boek. Zeker weten. Een echte aanrader. En voor de prijs hoef je het niet te laten. (Kost evenveel als 4 pakjes sigaretten.)
Heb het aan 4 vrienden uitgeleend en die zijn ook ALLEMAAL nog steeds gestopt. De vijfde is het nu aan het lezen!
quote:Crap, ik heb vannacht geen oog dichtgedaan en heb een humeur om op te schieten. Maar 't is voorlopig wel gelukt, al is de verleiding om tóch een peuk op te steken erg groot. Volhouden, dan maar...
Op woensdag 20 juni 2001 13:50 schreef Gaoxing het volgende:
Zanderrr? Hoe is je eerste rookloze dag bevallen?
Succes gewenst aan de stoppers. Ik ga het nog niet proberen want ik vind het nog veel te lekker!
Oh, even een vraagje voor de stoppers:
betekent stoppen ook dat je nooit meer wiet zult roken?
Respect, en succes.
quote:* weerdo rookt niets meer, geen sigaren, geen sigaretten, geen sjaffies.. En ook geen joints/stickies.. Heb het ook niet echt nodig ofzo..
Op woensdag 20 juni 2001 17:45 schreef bogus het volgende:
betekent stoppen ook dat je nooit meer wiet zult roken?
Nog een leuk artikeltje gelezen, ik weet niet meer precies waar, daar stond in dat het stoppen met roken voor mannen makkelijker was om vol te houden dan voor vrouwen. Vrouwen zijn bang dat ze in gewicht aankomen als ze stoppen met roken, mannen denken er niet zo bij na. Ook zouden vrouwen mannen veel meer steunen bij het niet meer roken, andersom schijnt het een stuk minder te zijn......
* Zanderrr spreekt zichzelf moed in...
quote:Regel een karaf water, en zet naast je neer. Drink zoveel mogelijk. (is erg lekker als vervanging)
Op woensdag 20 juni 2001 23:02 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb 't nu wel héél zwaar, moet ik eerlijk toegeven. *zweet* *zweet*. Het is maar goed dat ik niets te roken in huis heb, anders was het nu afgelopen geweest.
En Sjak: goed joh
quote:Ga anders ff wat anders doen, leidt jezelf af, zorg dat je ff niet aan een graftak denkt. En ja, tis zeer zwaar int het begin, maar als je maar ff die basis hebt van een week, heb je een stevig stuk onder je, gehad, om op verder te bouwen, om definitief te kappen, om door te zetten.
Op woensdag 20 juni 2001 23:02 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb 't nu wel héél zwaar, moet ik eerlijk toegeven. *zweet* *zweet*. Het is maar goed dat ik niets te roken in huis heb, anders was het nu afgelopen geweest.* Zanderrr spreekt zichzelf moed in...
Come on Zanderr, I know you can do it!
En Sjak, kewl meis, ik wens je alvast veel succes. Ennuh, gaat ene Schanul ook meedoen?
Ik ben nu een week geleden gestopt en af en toe word ik gillend gek, vooral na het eten als een mede-disgenoot een sigaretje opsteekt jeuken mijn handen en wil ik die peuk wel uit zijn/haar vingers trekken!
Echt vrolijker word ik er ook niet van. De éne dag gaat beter dan de andere, maar moeilijk is het!
Maar eh, hou vol, kop op en bedenk je als je denkt dat je echt niet zonder sigaret kan functioneren je dat het eerste deel van je leven ook gedaan hebt (hoop ik) en dat je echt zonder dat vergif kan, hoe lekker het ook is!!
quote:Ehm....
Op donderdag 21 juni 2001 10:16 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Dat wil zeggen dat DIGGER dubbele diensten moet draaien en extra moet juichen en springen in zijn cheerleaderpakje.
Maaruh...
* DIGGER host en springt en danst voor alle stoppers
Volhouden guys (and girls)!
Maar inderdaad: de afkickverschijnselen worden steeds minder, al zal ik ongetwijfeld nog wel pieken en dalen hebben (het weekend komt er aan, dat is voor mij het moeilijkste moment).
quote:Warning: dit is het punt waardoor mensen weer gaan roken.. Je stofwisseling is nu aan het flippen (ik had er ook last van).. Gewoon blijven doen, en normaal blijven eten. Drink water als je dorst hebt, en scoor fruit als je honger hebt (daar zit nl. amper energie in..)
Op donderdag 21 juni 2001 22:05 schreef Zanderrr het volgende:
Valt me op dat ik ook de hele dag enorme honger heb, terwijl ik normaal gesproken niet zo'n grote eter ben.
quote:Wat doet je lichaam raar he? Maar we hebben het al heel vaak gezegd: van de lichamelijke gevolgen ben je zo af, en dan moet je alleen nog van de gewoonte af. Rustigjes doorgaan Zanderrr, je bent al een heel eind.
Op donderdag 21 juni 2001 22:05 schreef Zanderrr het volgende:
Valt me op dat ik ook de hele dag enorme honger heb, terwijl ik normaal gesproken niet zo'n grote eter ben.
As for me: ik heb er nu drie weken opzitten, en denk er nauwelijks nog aan. Alleen tijdens twee momenten deze week: de eerste toen ik woensdag bij de dokter vandaan kwam met niet heel erg leuk nieuws, even buiten op m'n lift moest wachten en daar stond iemand voor me te roken. Het viel me op dat het me helemaal niets deed, terwijl dit een paar weken geleden absoluut een moment was geweest om met gezwinde spoed een peuk op te steken.
Het tweede moment was een uurtje of twee geleden, net voor m'n rijexamen. Ik weet nog hoeveel pakjes ik bij m'n vorige poging heb weggewerkt, maar nu heb ik weer de hele dag niet aan roken gedacht. Alleen op het allerlaatste moment, wachtend op de examinator, omdat er iemand anders stond te roken. En weer hetzelfde: helemaal niets. Het verbaast me vreselijk
* Gaoxing is er wel blij mee
keep up the good work guys!
* Destinies_Child geeft zichzelf een schouderklopje en is trots op zichzelf....
Heel goed Destinies_Child, leuk om te lezne ook. En ja, ik had dat ook dat ik me ineens bewust was van die stank. Gata bv op zondagmiddag de deurbel, lig je in je blote reet in bed, dus grijp je ff snel een onderbroek en een shirtje voordat je naar beneden gaat om de deur open te doen. maar het shirtje dat je het eerste vindt is dan die van zaterdagnacht....en damn wat stinkt die dan als je die over je kop heen trekt zeg
Maar heel goed dat je ut volhoudt, ikzelf ben nu *rekent* 2 en een halve maand rookvrij en het bevalt me prima en kijk terug op vroeger met een steeds sterker 'hoe heb ik ooit zo stom kunnen zijn te gaan en daarna blijven roken' gevoel.
Ik vinnut van Zanderrr ook heel erg knap, wetende wat voor een shagjunkie dat was (lekker om nu de vt te kunnen gebruiken) en van de anderen ook allemaal natuurlijk.
keep up the good work guys (and girls)
Deze post is gesponsored en mede tot stand gekomen door: Elegantly Wasted
quote:Op zich rookte ik doordeweeks niet eens overdreven veel, maar in het weekend en bij het uitgaan pafte ik er makkelijk één a twee pakjes Gauloises op een avond doorheen. Peuk op? Vijf minuten later had ik alweer een nieuwe opgestoken...
Op zaterdag 23 juni 2001 15:16 schreef DIGGER het volgende:
Ik vinnut van Zanderrr ook heel erg knap, wetende wat voor een shagjunkie dat was (lekker om nu de vt te kunnen gebruiken) en van de anderen ook allemaal natuurlijk.
Gaat nog steeds goed, trouwens. Gisteren het uitgaan ook rookvrij doorgekomen.
Four weeks, 7 hours, 53 minutes and 42 seconds.
566 cigarettes not smoked, saving fl 92,35.
Life saved: 1 day, 23 hours, 10 minutes.
Vraag me niet hoe ik het volhou, maar het gaat tot nu toe lekker.. Ik vreet me zelf wel helemaal gek aan de snoep
quote:Dat zijn peukenprijzen van jaren geleden dan
Op zaterdag 23 juni 2001 16:56 schreef glasbak het volgende:
566 cigarettes not smoked, saving fl 92,35.
Je hebt al veel meer 'gesaved'. hangt er een beetje vanaf welk merk je rookt en hoeveel maar je zou al rond de 170 piek zitten met 566 peuken. Of doe je dit met shagprijzen en dunne shaggies of zo?
Anyway, erg goed, volhouden ook!
quote:Ik rookte altijd shag, en dan kom je volgens mij wel rond die prijs uit.. 50 peuken p/p, 8.15 aanschaf p/p.
Op zaterdag 23 juni 2001 17:20 schreef DIGGER het volgende:[..]
Dat zijn peukenprijzen van jaren geleden dan
Je hebt al veel meer 'gesaved'. hangt er een beetje vanaf welk merk je rookt en hoeveel maar je zou al rond de 170 piek zitten met 566 peuken. Of doe je dit met shagprijzen en dunne shaggies of zo?
Anyway, erg goed, volhouden ook!
of ken ik nou niet meer rekenen
Als ik zo dit topic lees weet ik dat ik het kan. Eigenlijk heb ik er geen twijfels over (zeg ik nu met een peuk ik mijn mond ).
Waarom ik morgen stop? Eigenlijk ging het een beetje vreemd, ik zit er al een tijdje aan te denken om te stoppen. Op mijn werk wordt veel gerookt en samen met mijn collega's klagen we erover dat het vies is, dat we teveel roken etc.
Vorige week belde een van mijn collega's en zei, sjak we gaan stoppen met z'n allen, doe je mee? Voor ik het wist had ik ja gezegd. In eerste instantie dacht ik dat ik er beter over had moeten nadenken maar bij nader inzien denk ik dat het perfecte timing is van mijn collega.
We gaan morgen dus stoppen met vijf collega's. Ik hoop voor de twee collega's die niet roken dat we niet te sjaggerijnig worden
Daarnaast doe ik het ook vanwege een aantal persoonlijke redenen.
Tijdje terug bij een dokter niet zo geweldig nieuws ontvangen, dat is dus reden 1: mijn gezondheid. Daarnaast vind ik het een smerige gewoonte, vind het te duur en ik haat het om ergens afhankelijk van te zijn.
Genoeg redenen volgens mij!
Ik ga dit topic gebruiken als steuntje in de rug, als jullie het kunnen kan ik het ook!
quote:Sjak meis!
Op zondag 24 juni 2001 09:30 schreef sjak het volgende:
Vandaag ben ik mijn laatste dag als roker ingegaan. Morgen gaat het echt gebeuren.Als ik zo dit topic lees weet ik dat ik het kan. Eigenlijk heb ik er geen twijfels over (zeg ik nu met een peuk ik mijn mond
).
Waarom ik morgen stop? Eigenlijk ging het een beetje vreemd, ik zit er al een tijdje aan te denken om te stoppen. Op mijn werk wordt veel gerookt en samen met mijn collega's klagen we erover dat het vies is, dat we teveel roken etc.
Vorige week belde een van mijn collega's en zei, sjak we gaan stoppen met z'n allen, doe je mee? Voor ik het wist had ik ja gezegd. In eerste instantie dacht ik dat ik er beter over had moeten nadenken maar bij nader inzien denk ik dat het perfecte timing is van mijn collega.
We gaan morgen dus stoppen met vijf collega's. Ik hoop voor de twee collega's die niet roken dat we niet te sjaggerijnig wordenDaarnaast doe ik het ook vanwege een aantal persoonlijke redenen.
Tijdje terug bij een dokter niet zo geweldig nieuws ontvangen, dat is dus reden 1: mijn gezondheid. Daarnaast vind ik het een smerige gewoonte, vind het te duur en ik haat het om ergens afhankelijk van te zijn.Genoeg redenen volgens mij!
Ik ga dit topic gebruiken als steuntje in de rug, als jullie het kunnen kan ik het ook!
Met mij gaat het ook nog prima, geen sigaret gerookt en niet eens echt gemist.
Gister weer uitgeweest, en eventjes 15 moeilijke minuten gehad, had echt trek in een sigaretje. Maar goed...daar kom ik dan ook wel weer overheen.
M'n keel voelt echt wel lekkerder aan, maar verder merk ik weinig van de voordelen (geur en reukvermogen?).
Ik heb mijn schoonneef ook overtuigd, die is *al* 5 dagen gestopt.
Ga nu trouwens beginnen met m'n rookkilo's (zo heb ik ze maar even genoemd) eraf te werken, want dat is altijd een motivatie van me geweest om niet te stoppen, dan zou ik aankomen enzo...dus dat moet er maar weer gauw vanaf. (yeah, fietsen!)
Nou veel succes nog allemaal, sjak vooral.
quote:Yo go girl, ik wens je alle succes
Op zondag 24 juni 2001 09:30 schreef sjak het volgende:
Vandaag ben ik mijn laatste dag als roker ingegaan. Morgen gaat het echt gebeuren.Ik ga dit topic gebruiken als steuntje in de rug, als jullie het kunnen kan ik het ook!
quote:Goedzo ~Anja~, heel goed, heel knap. Leuk dat je schoonneef ook meedoet
Op zondag 24 juni 2001 12:15 schreef ~Anja~ het volgende:Met mij gaat het ook nog prima, geen sigaret gerookt en niet eens echt gemist.
Gister weer uitgeweest, en eventjes 15 moeilijke minuten gehad, had echt trek in een sigaretje. Maar goed...daar kom ik dan ook wel weer overheen.
M'n keel voelt echt wel lekkerder aan, maar verder merk ik weinig van de voordelen (geur en reukvermogen?).
Ik heb mijn schoonneef ook overtuigd, die is *al* 5 dagen gestopt.
Ga nu trouwens beginnen met m'n rookkilo's (zo heb ik ze maar even genoemd) eraf te werken, want dat is altijd een motivatie van me geweest om niet te stoppen, dan zou ik aankomen enzo...dus dat moet er maar weer gauw vanaf. (yeah, fietsen!)Nou veel succes nog allemaal, sjak vooral.
En mbt dat fietsen: Je hebt de komende dagen iig heerlijk weer om lekker wat te bewegen, te fietsen, zelfs iemand hierboven helpt je dus
Jaja, na een weekje Spanje op herhaling ben ik nog steeds een niet roker. Ik moet toegeven dat het beslist op bepaalde momenten verschrikkelijk veel moeite heeft gekost, maar ik ben maar weer op mijn handen gaan zitten of even naar buiten gelopen voor een beetje frisse lucht (moet je vooral doen als er flinke wind staat, ben dus nu weer snipverkouden) .
Gisteren was b.v. zo'n dag. Om 10.00 uur je appartament uit zijn en pas om 20.30 worden opgehaald omdat we 's nachts pas naar huis vlogen. Dan slaat de verveling toe en wil je best wel een haaltje. Nee, ik heb dit niet gedaan.
En voor Zanderr en Sjak. Zanderr, je moet die eerste twee weken door, dan heb je het ergste wel gehad. voor jou als aanmoediging.
Sjak, zeg tegen Schanul dat ie maar samen met jou moet stoppen, is een stuk makkelijker, want anders moet je eigenlijk twee keer vechten, zoals bij mij thuis, want die vent van mij rookt nog steeds. Meis, ook voor jou een om te starten.
Gaoxing, meis, je bent een kanjer dat je het ook nog steeds volhoudt, ook voor jou een rookvrije
En KingShakur, als wij het kunnen kan jij het zeker, dus pakje leegroken, van de laatste lang genieten en dan de hele zooi aan de kant gooien, aanstekers weggooien en begin er aan. Huis luchten en zo.
ook voor jou , je kan het ....
voor alle anderen die zich inmiddels in dit topic hebben gemeld.
EG, hoewel je al met vakantie bent, wens ik je evengoed nog een fijne vakantie op Kos, Digger zal het wel aan je doorgeven denk ik. En bedankt voor je steun hoor
En Digger, volhouden die dubbele diensten draaien en blijven dansen , zo zien we je graag
HOPPA HOPPA HOPPA, zet um oppa!!
(zelluf verzonnen met 1 liter bier achter me kiezen!!)
quote:Niet doen
Op zondag 24 juni 2001 22:47 schreef Destinies_Child het volgende:
Ik zit er zwaar doorheen en twijfel op dit moment sterk om even naar de cafetaria te sneaken om sigaretten te kopen.......hou me tegen!!!!!!!!
quote:Ik snak...ik wil....ik snak.....ik wil niet....ik snak...ik wil.....ik snak....ik wil niet.....ohw hellepie!!!!
Op zondag 24 juni 2001 22:49 schreef ~Anja~ het volgende:[..]
Niet doen
quote:Don't even think of going over there..
Op zondag 24 juni 2001 22:47 schreef Destinies_Child het volgende:
Ik zit er zwaar doorheen en twijfel op dit moment sterk om even naar de cafetaria te sneaken om sigaretten te kopen.......hou me tegen!!!!!!!!
<de extreem botte modus>
Of laat je jezelf kennen door daarheen te gaan en nadat je die peuk hebt opgestoken, je schuldig gaat voelen?
</modus>
Denk erom: Je hersens spelen een spelletje met je. Je bent door die peuk gewoon GEFOPT. Nix meer, nix minder.. Laat jij je leven beinvloeden door zo'n klein staafje?
quote:ooooooooooooh........okokok....ik blijf thuis en lijd....
Op zondag 24 juni 2001 23:05 schreef weerdo het volgende:[..]
Don't even think of going over there..
<de extreem botte modus>
Of laat je jezelf kennen door daarheen te gaan en nadat je die peuk hebt opgestoken, je schuldig gaat voelen?
</modus>Denk erom: Je hersens spelen een spelletje met je. Je bent door die peuk gewoon GEFOPT. Nix meer, nix minder.. Laat jij je leven beinvloeden door zo'n klein staafje?
Kom op, schiet op, je weet wel beter!!!!!
Veel succes Sjak!
En Destinies_Child, blijf volhouden, tis zonde om he tnu te verpesten.
Denk maar zo: Als jij je nu rot voelt en een peuk wilt, dan zou je dat kunnen 'oplossen' door een peuk te pakken. Echter......het rot schuldgevoel tov jezelf als je dat eenmaal gedaan zou hebben, is veel sterker, groter en vooral langduriger!
Dus vergeet die trek in ene peuk, and keep clean!
quote:Klasse Sjak! Sterkte meid!
Op maandag 25 juni 2001 00:40 schreef sjak het volgende:
Nou daar ga ik hoor, de laatste sigaret...
p.s. voor Gaoxing:
* Destinies_Child is overigens al jarenlang een vrouwtje hoor
quote:Kiss the floor, 100 times!
Op maandag 25 juni 2001 15:18 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb gisteren weer een peuk gerookt op Parkpop. Het was sterker dan ikzelf, heel erg zwak. Maar ik ga weer vrolijk door met mijn stoppoging...
quote:Give me 100 push-ups!
Ik heb gisteren weer een peuk gerookt op Parkpop. Het was sterker dan ikzelf, heel erg zwak. Maar ik ga weer vrolijk door met mijn stoppoging...
Nee ff serieus: Erg jammer natuurlijk, maar nu merk je denk ik wel hoezeer je baalt als je in die paar minuten dat je ineens naar een peuk hunkert er ineens aan toegeeft. De periode van het hunkeren naa ris nl veel korter dan de periode van het baal gevoel erna.
Maar goed, lichamelijk ben je niet meer verslaafd nu zo ongeveer, nu nog van dat geestelijke af zien te komen. je bent een heel end, tzou zonde zijn nu de handdoek in de ring te gooien.
Come on Zanderrr, je kunt het wel!
Ennuh, hoe is Sjak haar dag tot op heden, trek je het een beetje meis?
quote:Moment van zwakte...
Maar wat was de gedachte die je had net voordat je die peuk opstak? Ik ben wel eens benieuwd naar die motivatie..
Geen push-ups voor mij, want ik denk dat je jezelf al genoeg gestenigd hebt..
(En weer eentje keihard door zijn eigen hersenen gedist...)
quote:Verbazingwekkend hoe snel je die peuk toch opsteekt als hij door een leuk meisje wordt aangeboden. (héél erg, ik weet het
Op maandag 25 juni 2001 15:59 schreef weerdo het volgende:Maar wat was de gedachte die je had net voordat je die peuk opstak? Ik ben wel eens benieuwd naar die motivatie..
quote:( Hahahaha!
Op maandag 25 juni 2001 16:54 schreef Zanderrr het volgende:[..]
Verbazingwekkend hoe snel je die peuk toch opsteekt als hij door een leuk meisje wordt aangeboden. (héél erg, ik weet het
)
Goeie smoes hoor Zanderrr.
Ik eet me het gompies aan Tobler One momenteel, je moet toch wat hé?
Moeilijkste moment komt zo dadelijk: eten op, koppie koffie en dan.....géén peuk
Maar.....ik hou vol, laat me niet kennen, het idee alleen al dat ik hiero moet bekennen dat ik weer ben begonnen sterkt me om door te zetten...
Smakelijk eten allemaal!
quote:
Op maandag 25 juni 2001 18:13 schreef Destinies_Child het volgende:Maar.....ik hou vol, laat me niet kennen, het idee alleen al dat ik hiero moet bekennen dat ik weer ben begonnen sterkt me om door te zetten...
Smakelijk eten ennuh, knap hoor dat je ut volhoudt, en gewoon houden zo!
Rookvrije
ben nu toch wel erg benieuwd naa rhoe ut Sjak vergaat, khoop dat ut een beetje goed gaat mettur...
quote:LOL.. Bhahahahaha..
Op maandag 25 juni 2001 16:54 schreef Zanderrr het volgende:
Verbazingwekkend hoe snel je die peuk toch opsteekt als hij door een leuk meisje wordt aangeboden. (héél erg, ik weet het)
Moest toch wel heel erg hard lachen..
Valkuil dus.. En er zullen zeker nog meerderen volgen..
quote:Geweldig
Op maandag 25 juni 2001 16:54 schreef Zanderrr het volgende:Verbazingwekkend hoe snel je die peuk toch opsteekt als hij door een leuk meisje wordt aangeboden. (héél erg, ik weet het
)
En hoe gaat het nou toch met Sjak? Niks meer opgestoken? Maken je collega's en jij elkaar niet helemaal gek? Sterkte iig!!!!
quote:Wist ik eigenlijk wel, maar je maakte me boos, en ik was al niet in zo'n genuanceerde bui
Op maandag 25 juni 2001 11:41 schreef Destinies_Child het volgende:
p.s. voor Gaoxing:* Destinies_Child is overigens al jarenlang een vrouwtje hoor
Knap dat je het volhoud meid ( ). Nog eventjes joh, en je bent het bestaan van tabak zelfs vergeten.
quote:Dan moet je het ook lekker niet doen
Op dinsdag 26 juni 2001 09:01 schreef Godspeed het volgende:
Ik heb helemaal geen zin om te stoppen...
Zo, pfff, net even een pakje sigaretten wat nog bij ons in het rookhol lag weggegooid. Nu had ik namelijk het gevoel dat, dat mijn pakje was en ik er recht op had. Das nu over...
Nu maar eens een zak drop gaan halen!
quote:1e 10 dagen zijn het zwaarst, maar je hebt een goeie start gemaakt dus, dus hou vol meis! En denk maar bij jezelf dat hoe moelijk het is aangeeft wat voor een verslavende vervelende drug het eik is, en daar wil je toch niet afhankelijk van zijn?
Op dinsdag 26 juni 2001 15:39 schreef sjak het volgende:
Ik heb NOG steeds geen sigaret opgestoken, maar ik heb het zwaar!!!!
Maar heel goed van je dat je het tot nu toe volhoudt, de kop is eraf, nu die lijn doortrekken Sjak!
quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 18:31 schreef DIGGER het volgende:[..]
1e 10 dagen zijn het zwaarst, maar je hebt een goeie start gemaakt dus, dus hou vol meis! En denk maar bij jezelf dat hoe moelijk het is aangeeft wat voor een verslavende vervelende drug het eik is, en daar wil je toch niet afhankelijk van zijn?
Maar heel goed van je dat je het tot nu toe volhoudt, de kop is eraf, nu die lijn doortrekken Sjak!
quote:In de mist gegaan?
Op dinsdag 26 juni 2001 19:36 schreef sjak het volgende:Ik hield het niet meer
Had niet verwacht dat ik er zo sjaggerijnig van zou worden...
Hmm... Wil je nog doorgaan met stoppen?
Kop op! Laat je niet door deze misstap je uit het lood slaan.. Drink veel water en blijf voorlopig uit de buurt van andere mensen.. Dat scheelt ook een stuk..
Marre: Probeer het nog ff vol te houden! (en dat geldt voor alle stoppers onder ons..)
PS: zelden zo'n leuk topic op Fok! meegemaakt.
Volhouden allemaal! Met z'n allen staan jullie sterker!
He sjak, ga je door met je poging of niet? Als iets mislukt hoeft ut niet meteen over te zijn toch?
Two months, four weeks, one day, 9 hours, 27 minutes and 11 seconds. 1807 cigarettes not smoked, saving fl 506,21. Life saved: 6 days, 6 hours, 35 minutes.
maar wat er niet bijstaat: zo'n 7 kilo aangekomen. Natuurlijk gaat ieder pondje door het mondje al kan ik niet zeggen dat mijn eetpatroon erg veranderd is. De kilo's vliegen er vanzelf aan. Is er nog hoop op mijn oude gewicht?
quote:Dat dacht ik dus ook, maar doordat ik stopte met roken omdat ik zwanger ben, werkte het niet meer: ik hou opeens niet meer van muntsmaakjes
Op woensdag 27 juni 2001 00:10 schreef Destinies_Child het volgende:
En kauwgom hé....héél véél kauwgom!!
Met het toenemen in gewicht heb ik dan ook weinig ervaring: juist omdat ik zwanger ben, en meeeeeer dan genoeg reserve heb, let ik ontzettend goed op wat ik eet. Eigenlijk ben ik de afgelopen, stressige, weken flink afgevallen.
Oh, voor zover dat ging heb ik maar even de (meest recente) stopdata allemaal bij elkaar gezocht:
31-3 Thee
10-4 Digger
7-5 weerdo
26-5 glasbak
1-6 Gaoxing
7-6 Spookvrouw
7-6 ~Anja~
13-6 Destinies_Child
19-6 Zanderrr
25-6 Sjak (toch? Of beginnen we gewoon een dagje later te tellen)
Spookvrouw, hoe gaat het bij jou? Krijgt husby er niet een beetje wat van dat het jou wel lukt, en hem niet?
quote:* spookvrouw leest dit met ogen als schoteltjes Echt waar?
Op woensdag 27 juni 2001 02:38 schreef Gaoxing het volgende:
<knip>Dat dacht ik dus ook, maar doordat ik stopte met roken omdat ik zwanger ben
quote:Hahaha, Gao
Spookvrouw, hoe gaat het bij jou? Krijgt husby er niet een beetje wat van dat het jou wel lukt, en hem niet?
quote:Sjak, die ene peuk, ach, maakt niets uit, juist die eerste paar dagen zijn zo moeilijk. Zolang je maar niet meteen een pakje hebt opgerookt
Oh, voor zover dat ging heb ik maar even de (meest recente) stopdata allemaal bij elkaar gezocht:
31-3 Thee
10-4 Digger
7-5 weerdo
26-5 glasbak
1-6 Gaoxing
7-6 Spookvrouw
7-6 ~Anja~
13-6 Destinies_Child
19-6 Zanderrr
25-6 Sjak (toch? Of beginnen we gewoon een dagje later te tellen)
En Zanderr, hoe gaat ie nu? voor Zanderr
Destinies_Child, blijven volhouden hoor, je bent al zo'n eind. Ga op je handen zitten als de nicotinedwang te groot wordt. Zet keihard muziek op en ga meebleren Maar geef niet toe.
voor DC.
~Anja~, hoe gaat het bij jou? Hou je het nog steeds vol? ook voor jou.
En alle anderen? Hoe gaan jullie, worden jullie al echt die-hard niet rokers?
* spookvrouw strooit allemaal vrolijke sterretjes voor alle stoppers
Sjak, ik zat te denken: als je het er zo vreselijk moeilijk mee hebt, zouden pleisters of kauwgom dan niets voor je zijn? Als het goed is halen die net even het scherpe randje van je nicotinegebrek. Sterkte!!!
En Zanderrr? Geen verleidelijk mooie meisjes meer tegengekomen die je op het slechte pad brachten?
Nee, ik wist het idd niet, ik lees dat topic niet. Maar ik vind het wel ver-schrik-ke-lijk leuk voor je
[/offtopic]
Sjak, is eigenlijk niet eens zo'n slechte suggestie van Gao, misschien de moeite waard? En Zanderr, is het niet wat voor jou ook?
Ja, ik ga de stap zetten. Wie niet waagt die niet wint o.i.d. ik doe mee.
Maar įls je stopt moet je dat toch per direct doen? (anders komt er niets meer van)
Na het middageten (12 uur) rook ik NIET meer.
"hoop hoop"
Wij zijn er ook om jou er doorheen te slepen.
GO FOR IT !!!!!!!
voor Ester.
* spookvrouw strooit aanmoedigings sterretjes naar Ester
Mijn zin om te stoppen is nog niet terug, dus ik twijfel nog even. Misschien ga ik volgende week maandag een nieuwe poging doen maar dan beter voorbereid, de pleisters vind ik een erg goed idee. Of ik ga zo eens langs de apotheek. Ik ga er even over nadenken...
Maar wat ik heb ik nu nog meer respect voor jullie zeg!!!
Je moet er alleen wel ECHT van overtuigd zijn dat je wil stoppen, anders is je motivatie niet goed. En Schanul? Moedigt hij je een beetje aan?
Roep maar wanneer je de laatste hebt gerookt, dan komen de hulptroepen je weer ondersteunen hoor, nix aan de hand
Vanochtend nog niet gerookt, dus dat is wel weer goed...
quote:Als Digger het kan........
Op woensdag 27 juni 2001 10:16 schreef Ester het volgende:
Oei oei, wat goehoed van jullie. Zou ik het ook kunnen?
Maar iets serieuzer: als je echt wilt? Ja, dan kun je het vast! Als je denkt dat het misschien wel aardig zou zijn om niet te roken? Mwa... De eerst paar dagen is het gewoon niet leuk.
Maar....... die dagen ben je snel door, en dan wordt het echt de moeite waard. De voordelen zijn hier al een paar keer genoemd, en je kunt ze vast ook zelf wel bedenken. Oh, nog eentje erbij: nooit meer de angst "heb ik straks nog wel sigaretten?". Of na moeten denken over waar en wanneer je ze weer kunt kopen. Of opzien tegen een vliegreis van 10 uur, omdat je al die tijd niet kunt roken
Als ik jou was zou ik ervoor gaan Ester. Sterkte!!!!
Als ik jou was zou ik idd even langs de drogist lopen en je laten voorlichten over hulpmiddelen. Wie weet, hebben ze iets voor je. Die buierigheid herken ik goed van vorige stoppogingen, dat is vreselijk. Ik had dit keer gewoon een eitje; ik was zo blij dat ik deze reden had om te stoppen
En even afwachten wanneer je zelf voelt dat je er klaar voor bent is ook een heel erg goed idee. Stoppen met het gevoel 'het lukt me vast niet' heeft in mijn ervaring heel erg weinig zin.
Roep maar wanneer Spookvrouw haar sterretjes, Dig z'n cheerleaderspakje en ik m'n spandoek weer tevoorschijn moet halen
quote:Tuurlijk..
Oei oei, wat goehoed van jullie. Zou ik het ook kunnen?
Het is de nicotine waaraan je verslaafd bent. Je hersens spelen een spel met je waardoor je die peuken zo graag wilt opsteken. Je bent gefopt! En hou dat in je achterhoofd als je een enorme drang naar de peuken hebt..
PS: probeer de eerste paar dagen zo min mogelijk bij mensen in de buurt te zijn. Je zal niet te genieten zijn. Laat je daardoor niet afschrikken! Duik in de studie, ga onzinnig werk doen ofzo, maar leid jezelf goed af!
Andere tip: meld niet aan je mede-rokers dat je gestopt bent. (On)bewust zullen die je toch een peuk aanbieden en zodoende je stoppoging (on)bewust saboteren.. (en dan wordt het wel erg moeilijk..)
Deze kettingrokende nicotine junk die meer dan een pakje per dag rookte is alweer vijf weken van het roken af en hartstikke trots op zichzelf.
Ik voel me erg schoon en fris. Die extra kilo's train ik er later wel af. Daar heb ik nu lucht genoeg voor)
Ik ben gestopt bet behulp van het anti-rookmedicijn Zyban. Je begint met slikken van de pillen terwijl je nog rookt en je spreekt met jezelf een datum af waarop je gaat stoppen. Met deze datum in het vooruitzicht ga je minder roken en bewuster roken. Ik ben een week eerder gestopt dan ik gepland had, omdat ik gewoon niet meer wilde roken.
Heb Alan Carr gelezen en daarnaast ook De Opluchting van Jan Geurtz. Dit is een prachtig boek wat een stap verder gaat dan Alan Carr. Voor mij was dat echt een hulpmiddel.
Zyban onderdrukt de afkickverschijnselen. Ben ook geen minuut sjacherijnig geweest en heb ook geen slapeloze nachten gehad.
Heb de kuur Zyban niet afgemaakt,omdat ik last kreeg van de bijverschijnselen Ben nu 2 weken Zybanvrij en voel me heerlijk.
Heb het gevoel dat ik de hele wereld aan kan, want als IK kan stoppen met roken, dan kan ik toch zeker alles.
Alle stoppers veel succes.
quote:En Ester?
<knip>Na het middageten (12 uur) rook ik NIET meer.
"hoop hoop"
Alleen hoe moet het nu?? Ik kwam er vandaag achter dat ik eigenlijk įltijd druk ben en dat ik mezelf nooit tijd voor een pauze gun (vandaar dat ik 's avonds zo exhausted ben) behįlve wanneer ik een sigaretje opsteek.
Hoe moet ik nu aan mijn nodige en toch al zo weinige rust pauze komen? Welk excuus kan ik mijzelf nu geven om even te gaan zitten?
En even tot slot........ik HUNKER naar een sigaret.
(wat ben ik blij dat ik mijn vriend mijn shag mee heb laten nemen)
quote:Neem een tijdschrift of boek om even te gaan lezen, of wat drinken. Neem een wandeling, of de trap (kan je gelijk beginnen met het gevecht tegen de kilo's die er aan kunnen komen), speel met een Gameboy... Ehm, be creative
Op woensdag 27 juni 2001 20:16 schreef Ester het volgende:
Alleen hoe moet het nu?? Ik kwam er vandaag achter dat ik eigenlijk įltijd druk ben en dat ik mezelf nooit tijd voor een pauze gun (vandaar dat ik 's avonds zo exhausted ben) behįlve wanneer ik een sigaretje opsteek.
Hoe moet ik nu aan mijn nodige en toch al zo weinige rust pauze komen? Welk excuus kan ik mijzelf nu geven om even te gaan zitten?
Veel succes!
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 22:15 schreef Kissinggirl het volgende:
ik rook gewoon niet
quote:Ja hoor, Bravo!
ik rook gewoon niet
(dat soort reacties krijg je echt vaak 'je had gewoon niet moeten beginnen', 'ik rook toch ook niet en hoef dus ook niet te stoppen')
quote:En daar heb je me toch veel aan!
Op woensdag 27 juni 2001 22:28 schreef ~Anja~ het volgende:
(dat soort reacties krijg je echt vaak 'je had gewoon niet moeten beginnen', 'ik rook toch ook niet en hoef dus ook niet te stoppen')
quote:Ik rook ook "gewoon" niet (meer)...
ik rook gewoon niet
* Destinies_Child kauwt gewoon nog een Tobler One weg....*hap* *kauw* *slik*....ook lekkerrrrr!
Maar erg goed dat je gestopt bent. Maar wel een vraagje: Was Zyban niet 'gevaarlijk' ivm de bijwerkingen? Ik kan me heugen dat het spul negatief in het nieuws geweest is, ik weet alleen niet meer exact waarom dat was....
En Ester, je mag dan jezelf als 'real addicted' gestempelen, Ik rookte d'r ook zo 30, 35 op een dag, Spookvrouw rookte ook giga veel, gaoxing ook, Zanderrr ook. Denk dat al deze personen gemiddeld wel een pakje wegfikten.
En zij en ik kunnen het, dus dat betekent dat het absoluut niet onmogelijk is voor je, integendeel! Dus zet hem op!
En Sjak, je hebt het zo te lezen echt heel erg moeilijk, bent terrein van een grote tweestrijd, je wil om te stoppen, en de hunkering van je lichaam en vooral geest naar een peuk. lastig hoor. het is idd geen gek idee, eens te kijken naar kauwgom of pleisters of zo. Ms ist wel een steun erbij als Schanul ook stopt ja, als je dan iets in je mond wil hebben, grijp je z'n tong maar
Maar toch ook alle respect voor je Sjak, dat je het blijft willen, blijft proberen. Want ookal gaat het met horten en stoten dan tot nu toe bij je, ondertussen ben je wel al een paar dagen nagenoeg rookvrij. Ms dat je dat ook ff nodig hebt als springplankje, om jezelf op te laden voor de 2e stap en die zo groot te zetten dat je dan echt niet meer achteruit sjoemelen kan om toch te 'zondigen'?
Enfin, alle suc6 wederom allemaal!
quote:heb ik ook (gehad) ik rookte ook vaak even met verschillende collega's (op de werkplek kan ik niet roken, wel in een aparte rookruimte) Hafd op die manier even pauze. Ik ben naar die rookruimte toe blijven gaan. Weet dan weer meteen hoe die rook STINKT
Op woensdag 27 juni 2001 20:16 schreef Ester het volgende:Hoe moet ik nu aan mijn nodige en toch al zo weinige rust pauze komen? Welk excuus kan ik mijzelf nu geven om even te gaan zitten?
En Zusje, goed hoor, je mag terecht trots op jezelf zijn.
Sjak, voel je nu niet beroerd omdat je toch gauw nog een sigaretje gerookt hebt, het is moeilijk genoeg. Ga je zelf niet zitten pesten er mee hoor. voor jou.
Gaoxing, wij hebben echt wel de mazzel dat we een stok achter de deur hebben, maar het maakt de strijd niet minder moeilijk. En ik vind het nog steeds goed van jou hoor, je loopt een week op me voor en dus ben je nu een maand rookvrij. voor jou.
En Destinies_child, hoe ga jij? Hou je het nog een beetje vol? Gaat het wandelen en zo ook goed? Moet haast wel, want volgens mij moet je nu lucht genoeg overhouden .
En Zanderr? Nog leuke meiden tegen gekomen?
En alle anderen. voor jullie allemaal.
quote:Kijk Kissinggirl, niet roken is misschien voor jou heel normaal, maar voor de stoppers niet.
ik rook gewoon niet
ook voor jou.
quote:Als het je vorig jaar gelukt is, kan je het nu weer.
Op donderdag 28 juni 2001 00:21 schreef Arjeninho het volgende:
Ik ben vorig jaar in een keer gekapt toen het voetbalseizon begon. Ik ben nu weer een maand aan het roken. Als de zomervakantie over is en het nieuwe seizoen begint, kap ik voorgoed! Easy. Eitje. Als je het echt wil, kan je het ook. Elke keer als je zin in een peuk hebt heel sterk zijn. Ik scheld mezelf gewoon uit als ik zin heb. Anderhalve week doorbijten en je longetjes beginnen al schoon te worden en je hoest nu van die irri-rook. Moet lukken!
voor jou.
En Spookvrouw, uiteraard is het nog altijd goed van ons Ik hoor Digger nog zeggen toen ik een maand of drie geleden liet weten dat ik zou stoppen als ik 'ooit' zwanger zou raken: "Jaja, dat heb ik meer gehoord". Nou, lekker wel!
'Hercules' heeft het eigenlijk ook nooit geloofd, en is nu vreselijk trots op me. En jouw husby vast ook op jou, toch?
Ester: way to go! Nu even doorzetten, over pakweg een week ben je van het ergste af. En wat is nou een week?
Heb er hartstikke veel zin in om te stoppen, wil niet meer wakker worden met een neus en strot die dicht zit, een droge bek hebben...
Ik weet dat mijn lichaam zal protesteren, maar daar komen we wel overheen. Heb nu last van concentratie-problemen, stem hapert...
* KingShakur rookte 10 pakjes Camel per week, 520 pakjes per jaar en krijgt in ruil 3900 piekies extra in de portemonnee om op vakantie te gaan!
Dat is voor mij een extra stimulans! Elke week stop ik de 75 piek in een apart potje!
En vanavond gelijk ff een vuurdoop; naar een concert in een rokerige Melkweg!!
[Dit bericht is gewijzigd door KingShakur op 28-06-2001 11:05]
Ja, je krijgt het moeilijk de komende dagen, maar als je eenmaal de eerste week door bent, gaat het steeds makkelijker.
Zoals ik ook al tegen Ester zei, blijf hier meelezen en blijf je verhaal hier posten, daar kan je wat aan hebben.
Gaat het niet en zit je in een dip, gewoon melden en de hulptroepen komen aangewaaid.
Sterkte KingShakur en hou vol voor jou
Toen weer onzichtbaar begonnen omdat verkering hebben met een asbak je weer trek deed kregen in die peuken...
'k Weet wat er allemaal aan komt!
quote:King, ik denk dat we dat allemaal wel weten omdat iedereen weleens eerder een stoppoging heeft ondernomen. Maar kijk eens hoe serieus het nu allemaal gaat.
Op donderdag 28 juni 2001 11:04 schreef KingShakur het volgende:
Ben ooit een keertje iets langer dan 2 jaar gestopt, '94 tot half '96 of zo...Toen weer onzichtbaar begonnen omdat verkering hebben met een asbak je weer trek deed kregen in die peuken...
'k Weet wat er allemaal aan komt!
quote:Dr_Crouton, speciaal voor jou een een dikke
Op donderdag 28 juni 2001 10:58 schreef Dr_Crouton het volgende:
Top hoor, dat jullie elkaar kunnen motiveren met het stoppen! [afbeelding][afbeelding][afbeelding]
De motivatie is bij iedereen verschillend maar we zijn allemaal goed bezig:
Ffkies dat lijstje neerzetten:
31-3 Thee
10-4 Digger
7-5 weerdo
23-5 Zusje (in die buurt ofzo..)
26-5 glasbak
1-6 Gaoxing
7-6 Spookvrouw
7-6 ~Anja~
13-6 Destinies_Child
19-6 Zanderrr
25-6 Sjak
27-6 Esther
28-6 KingShakur
quote:Ja vind ik ook, erg mooi en leuk om te zien, ik bekijk dit topic dan ook dagelijks, minimaal.
Op donderdag 28 juni 2001 10:58 schreef Dr_Crouton het volgende:
Top hoor, dat jullie elkaar kunnen motiveren met het stoppen!
En we hebben dus alweer een nieuw 'lid' in de persoon van KingShakur, goed hoor, hoop dat je het ook volhoudt en ons hier op de hoogte houdt, iedereen kan zo elkaar steunen en motiveren en aanmoedigen en zo en tevens natuurlijk tips delen, zaken uitleggen etc.
quote:* Gaoxing wacht nog steeds tot 'ie de spagaat onder de knie heeft
Op donderdag 28 juni 2001 13:02 schreef spookvrouw het volgende:
waar blijft nou je dansje?
En KS: goed man! Sterkte ermee, en zoals Spookvrouw al zei, we halen graag de hulptroepen uit de kast, mocht het nodig zijn
quote:Ja he... jij komt dan gelijk overvliegen
Op donderdag 28 juni 2001 13:13 schreef Gaoxing het volgende:[..]
* Gaoxing wacht nog steeds tot 'ie de spagaat onder de knie heeft
En KS: goed man! Sterkte ermee, en zoals Spookvrouw al zei, we halen graag de hulptroepen uit de kast, mocht het nodig zijn
Ben trots op jullie, en hou vol he!
* pluisje wacht eigenlijk op dat dansje van Digger......
Alleen moeten sommige collega's gewoon stomme opmerkingen maken, gelukkig doet het mij niks
Ik heb er een goed gevoel bij!
quote:Inderdaad!!
Op donderdag 28 juni 2001 11:15 schreef weerdo het volgende:
Ik vind het zo extreem cool dat er zoveel lui misschien ook dankzij dit topic bezig zijn met stoppen of al gestopt zijn.
quote:Als je een lijstje maakt, moet je 't wel goed doen natuurlijk.
Ffkies dat lijstje neerzetten:31-3 Thee
10-4 Digger
7-5 weerdo
23-5 Zusje (in die buurt ofzo..)
26-5 glasbak
1-6 Gaoxing
7-6 Spookvrouw
7-6 ~Anja~
13-6 Destinies_Child
19-6 Zanderrr
25-6 Sjak
27-6 Esther
28-6 KingShakur
Had vandaag erge behoefte aan een peuk, weet niet waar dat zo ineens onaangekondigd vandaan kwam. Heb geen koekje gepakt (wow!) maar een vies nicotinekauwgompje .
Ach.
Nou, ook succes voor de 'nieuwe' stoppers .
quote:De behoefte kan dus nog steeds opkomen, goed dat je niet gezwicht bent voor deze 'plotselinge aanval'!
Op donderdag 28 juni 2001 23:49 schreef ~Anja~ het volgende:
Spookvrouw en Anja zijn vandaag 3 weken gestopt, ferrie koed!
Had vandaag erge behoefte aan een peuk, weet niet waar dat zo ineens onaangekondigd vandaan kwam. Heb geen koekje gepakt (wow!) maar een vies nicotinekauwgompje.
Ach.
Nou, ook succes voor de 'nieuwe' stoppers.
HET DEED ME NIKS!!!!!!!!
Van alle kanten werden me sigaretten aangeboden onder het mom van:
"Ah joh, doe gezellig mee..."
of
"Eéntje kan echt geen kwaad hoor, daarna stop je gewoon weer...."
Maar ik heb het niet gedaan en had er, éénmaal weer thuis, een best goed gevoel over
quote:Dat gebeurt mij ook continue, maar ik ben er tot nu toe maar één keer voor gevallen (zie boven...). Ik vertel gewoon verder niemand dat ik gestopt ben, dan valt 't de meeste mensen niet eens op en voorkom je een hoop 'ach, ééntje maar'-gezeur.
Op vrijdag 29 juni 2001 00:03 schreef Destinies_Child het volgende:
of
quote:Bah, ze horen je juist te steunen i.p.v. hun eigen schuldgevoel te verdoezelen door jou ook maar bij te betrekken.
Vanavond heb ik voor mijn gevoel een echte vuurproef doorstaan:
Tijdens een etentje van mijn werk zal ik echt midden tussen rokers, er werd onwijs veel gepaft tussen de gangen door en weet je?HET DEED ME NIKS!!!!!!!!
of
"Eéntje kan echt geen kwaad hoor, daarna stop je gewoon weer...."Maar ik heb het niet gedaan en had er, éénmaal weer thuis, een best goed gevoel over
Ze zijn gewoon jaloers dat jij sterk in je schoenen staat
quote:Dat is ZO irritant en ZO ontzettend fout!
of
[serieus]Hierbij het bewijs dat je nooit aan rokers moet vertellen dat je stopt, Dat scheelt zoveel op de moeilijke momenten..[/serieus]
Maar:
quote:
Maar ik heb het niet gedaan en had er, éénmaal weer thuis, een best goed gevoel over
Echt extreem trots! Goed meid!
quote:Dank je!!
Op vrijdag 29 juni 2001 00:12 schreef weerdo het volgende:
(en da's voor het eerst dat ik 'em gebruik..)
Echt extreem trots! Goed meid!
* Destinies_Child voelt zich vereerd en geeft weerdo dankbaar een terug!
Moet er wel bij vertellen dat na het diner in een restaurant ik wel verduiveld lang en veel met tandestokers tussen mijn tanden zat te prutsen...
go Stoppers!
go Stoppers!
go Stoppers!
go Stoppers!
go Stoppers!
voor jullie allemaal.
Ik hoop dat het langzamerhand steeds gewoner wordt dat je niet rookt. Dat je niet beter weet
quote:Arcee, omdat ik weet dat je graag de punt op de i hebt even de preciese datum van mijn laatste Camel light
Op donderdag 28 juni 2001 23:27 schreef Arcee het volgende:[..]
Als je een lijstje maakt, moet je 't wel goed doen natuurlijk.![]()
dat was op woensdag 28 maart om 14.00 uur (in de auto op weg naar de laser behandeling om te stoppen met roken) Het lijkt nu een eeuwigheid geleden en ik ga mijzelf steeds meer als niet roker i.p.v. ex-roker zien.
Dem, 'k Heb trek vanmorgen. Ik werk thuis, het pakje peuken met de overgebleven 5 stuks erin lurkt naar mij....
Krijg nu wel trek om iets te eten 's morgens en normaal eet ik nooit ontbijt.
Destinies_Child: zijn die collega's van je nou helemaal *^&%$^%% *mopper* *mopper*??? Ik snap dat niet hoor, hoe komen mensen daar nou toch bij? Zou het jaloezie zijn?
Ik heb er nu 4 weken opzitten, en ga rustig verder. Roken zal ik in ieder geval niet doen, maar zo af en toe blijft de drang opkomen. Niet erg hoor, gewoon een beetje. Het is ook geen kwestie van trillende handjes, maar gewoon van me realiseren 'oh nee, ik rook niet meer'.
Acnaib haalde gisteren haar diploma (gefeliciteerd ) en ging na het behalen ook stoppen met roken!
Acnaib, als je het doet, succes!!
quote:gaat het dan eindelijk gebeuren??
Op vrijdag 29 juni 2001 10:25 schreef KingShakur het volgende:
vernomen...Acnaib haalde gisteren haar diploma (gefeliciteerd
) en ging na het behalen ook stoppen met roken!
Acnaib, als je het doet, succes!!
* someone... is toe aan frisse lucht!!
succes mam
Veel succes Acnaib!
Acnaib? Ga je het ook serieus proberen?
Dan wens ik je heel veel sterkte en hou er rekening mee dat de eerste dagen het ergste zijn, maar daarna alles meevalt. voor jou om te beginnen.
* spookvrouw is blij dat ze een hele voorraad aanmoedigingssterretjes in dit topic heeft neergezet en strooit hier nu kwistig mee
voor allemaal !!!!!!
Ik ben het zo zat, dat gerook. Die geur, dat benauwde gevoel soms, die afhankelijkheid.
Ik vind het geweldig al die mensen die nu aan het stoppen zijn. Ik twijfel alleen zo erg of ik het kan volhouden. M'n vriendje rookt zo veel (sorry lief) en ik ben alleen maar meer gaan meedoen.
Ik wil d'r vanaf!
quote:Tinkie, dan doet ie lekker met je mee, samen sterk!!!
Op vrijdag 29 juni 2001 11:08 schreef Tinkerbell het volgende:
* Tinkerbell wil zo verschrikkelijk graag stoppen met rokenIk ben het zo zat, dat gerook. Die geur, dat benauwde gevoel soms, die afhankelijkheid.
Ik vind het geweldig al die mensen die nu aan het stoppen zijn. Ik twijfel alleen zo erg of ik het kan volhouden. M'n vriendje rookt zo veel (sorry lief) en ik ben alleen maar meer gaan meedoen.
Ik wil d'r vanaf!
Trouwens, spookvrouwtje, die peuken laat ik ff liggen op tafel, telkens ik ze zie realiseer ik me dat ik het goed doe...
quote:Lijm het dan permanent dicht in een potje ofzo, is er tenminste nog een barričre
Op vrijdag 29 juni 2001 11:46 schreef KingShakur het volgende:
Trouwens, spookvrouwtje, die peuken laat ik ff liggen op tafel, telkens ik ze zie realiseer ik me dat ik het goed doe...
Crouton, waarom moet het pakje dicht?? Lat maar lekker 'open' liggen!
Tink, stoppen terwijl je partner rookt is lastig, maar ook te doen hoor. Al mijn huisgenoten paffen er rustig op los, Spookvrouw haar man paft er vrolijk op los (alleen niet meer in haar bijzijn) maar het is dus gewoon te doen, de voorbeelden zijn er.
Maar ik wens beiden heel veel suc6!
quote:Ik ga 'm naar buiten schoppen
Op vrijdag 29 juni 2001 12:29 schreef DIGGER het volgende:Tink, stoppen terwijl je partner rookt is lastig, maar ook te doen hoor. Al mijn huisgenoten paffen er rustig op los, Spookvrouw haar man paft er vrolijk op los (alleen niet meer in haar bijzijn) maar het is dus gewoon te doen, de voorbeelden zijn er.
Maar ik wens beiden heel veel suc6!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |