Vanaaf de Die Hard kloon Critical Decision (Executive Decision) op TV. Geinig filmpje waarin Kurt Russells onverwachts een aantal Navy Seals moet bijstaan als ze een vliegtuig proberen te overmeesteren dat gekaapt is door moslimterroristen. Overigens worden de moslimterroristen niet als geweldigdadig afgebeeld vanuit hun geloof, getuige een kleine opstand tegen de leider wat een enorme hufter is. Er zit ook nog een leuke bijrol in van wijlen J.T. Walsh die later ook met Kurt Russell op het grote scherm te zien zou zijn in Breakdown. Het leuke is dat dit zo'n beetje de enige film met Steven Seagal is waarin hij sterft, en al redelijk snel ook.
Verder nog noemenswaardige bijrollen van Halle Berry en John Leguizamo.
Er wordt een passagiersvliegtuig gekaapt en er is waarschijnlijk een bom aan boord met zenuwgas. De kapers dreigen het vliegtuig op te blazen als ze niet krijgen wat ze willen. Dit vraagt om actie. Steven Segal met zijn team commando's gaan samen met een hoge pief (Kurt Russel), in een Stealth-vliegtuig, op pad dat speciaal is aangepast om in de lucht aan een ander vliegtuig te koppelen. Er gaat iets mis en de Stealth verongelukt, maar de commando's zijn aan boord. Echter de leider van de commando's (Steven Segal) komt bij dit ongeluk om het leven en de commando's roepen de hoge pief in zijn rokkostuum te leider van de missie. Daar is hij echte niet op voor bereid en zelf is hij ook niet zo'n held. Maar hij moet en als de nood aan de man is staat hij wel degelijk zijn mannetje. De missie wordt bemoeilijkt omdat ze geen radiocontact met de grond hebben en de president het commando heeft gegeven het vliegtuig neer te halen, zodra het boven de Amerikaanse grens komt. De stress waaronder de mannen met elkaar moeten werken loopt op en ze moeten alles uit de kast halen om de passagiers en zichzelf te redden voordat de president het commando geeft om het vliegtuig neer te halen. Ze benutten alle hulp die ze kunnen krijgen en dat lukt via een stewardess (Halle Barry). Zij helpt (met gevaar voor eigen leven) de commando?s om hun missie te voltooien.
Vanavond: Van 20:30 tot 23:45 op SBS6
[Dit bericht is gewijzigd door MikeyMo op 10-11-2003 13:30]
quote:dit is dé film voor de steven seagal haters
Op maandag 10 november 2003 13:19 schreef Punica het volgende:
Nu weet je oko meteen waarom dit mijn favourite Steven Seagal film is.
quote:Vanavond: Van 20:30 tot 23:45 op SBS6
Op maandag 10 november 2003 13:23 schreef Muisjes het volgende:
Waar Wanneer ?
quote:Dank U
Op maandag 10 november 2003 13:28 schreef MikeyMo het volgende:[..]
quote:Dan hadden we hem nooit gekend
Op maandag 10 november 2003 13:26 schreef DamagedBrain het volgende:
Hij had zijn carriere moeten beginnen met deze film......
steven seagal is DE MAN van de film, als je em al daar door die gangen ziet lopen, lekker stuurs, prachtig!
quote:Tot 23.45u??
Op maandag 10 november 2003 13:28 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Laat me raden.... film wordt onderbroken voor Hart van Nederland
[Dit bericht is gewijzigd door Dalamar op 10-11-2003 15:42]
quote:Dat is altijd op SBS6
Op maandag 10 november 2003 13:33 schreef Dalamar het volgende:[..]
Tot 23.45u??
Laat me raden.... film wordt onderbroken voor Hart van Nederland :NLN
quote:Maar het is toch ook heel belangrijk dat wij weten dat de kat van beppie overreden is ?
Op maandag 10 november 2003 13:35 schreef okkie-man het volgende:[..]
Dat is altijd op SBS6
quote:Da's uiteraard belangrijk nieuws
Op maandag 10 november 2003 13:36 schreef Punica het volgende:[..]
Maar het is toch ook heel belangrijk dat wij weten dat de kat van beppie overreden is ?
quote:_0_
Op maandag 10 november 2003 13:19 schreef Punica het volgende:
Nu weet je oko meteen waarom dit mijn favourite Steven Seagal film is.
quote:omdat dat in elke filmomschrijving vermeld wordt misschien?
Op maandag 10 november 2003 18:15 schreef -NeukFout- het volgende:
waarom moet je nou zeggen dat ie dood gaat? verdomme
quote:Executive decision aka critical decision
Op maandag 10 november 2003 18:52 schreef vosss het volgende:
is het nou executive of critical decision?![]()
quote:dat was juist de grote grap, hij staat ook als 2e gecredit en met z'n kop groot op die poster. Daaraan kun je echt zien dat het midden jaren 90 een grote actiester was.
Op maandag 10 november 2003 19:34 schreef Retarded het volgende:
Ik heb de filmposter nog waar Steven Segal opstaat.. beetje verraderlijk voor het publiek he
de "beruchte" poster waar het om gaat
quote:wow, jij vindt een no brainer als dit vermakelijk?
Op dinsdag 11 november 2003 01:34 schreef kamagurka het volgende:
Ik heb me erg vermaakt met deze film, alhoewel er een uur(!!!) hart van NL tussenzat
Zelfs Segal was goed te hebben, alhoewel je er niet achterkomt wat hij nu precies met Russell te bespreken had...
knijp me, ik droom denk ik
quote:verkapte doodsverwensing
Op dinsdag 11 november 2003 09:30 schreef SunChaser het volgende:
Ik had liever gehad dat Steven Seagal de hoofdrol had gespeeld in The Crow.
quote:Weet je wat ik ook een fantastische film vind? Con Air!
Op dinsdag 11 november 2003 06:06 schreef MikeyMo het volgende:[..]
wow, jij vindt een no brainer als dit vermakelijk?
knijp me, ik droom denk ik
quote:die is van de week weer op TV!
Op dinsdag 11 november 2003 15:07 schreef kamagurka het volgende:[..]
Weet je wat ik ook een fantastische film vind? Con Air!
Citaatje uit de Filmbespreking in Televizier:quote:Op zondag 19 september 2004 00:40 schreef MikeyMo het volgende:
19 september, 20:30, Veronica
heb ik gelezen, geweldig hequote:Op zondag 19 september 2004 00:43 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Citaatje uit de Filmbespreking in Televizier:
"Prima Actiefilm in de lijn van Die Hard en niet alleen omdat Steven Seagal al na 20 minuten het leven laat"
Daar moest ik ook aan denken...quote:Op zondag 19 september 2004 20:57 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens is het plot van deze film: terroristen kapen vliegtuig om deze als bom te gebruiken in 2001 realiteit geworden
hij gaat er zo aan...quote:Op zondag 19 september 2004 21:00 schreef victorinox het volgende:
[..]
Daar moest ik ook aan denken...
Ik ben trouwens al een half uur aan het kijken en Seagal is nog niet dood.![]()
Wel na een laatste heldendaad natuurlijk.quote:Op zondag 19 september 2004 21:21 schreef MikeyMo het volgende:
en... bam, dat was Seagal...
Seagal is dan ook een echte held, mijn held...quote:Op zondag 19 september 2004 21:26 schreef victorinox het volgende:
[..]
Wel na een laatste heldendaad natuurlijk.
In 1994 ook al in Frankrijk, maar dat werd voorkomen. Ook 'leuk' was dat er een paar dagen geleden een film op tv was waarin een school door terroristen gegijzeld werd en er explosieven rond de school werden gehangen.quote:Op zondag 19 september 2004 20:57 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens is het plot van deze film: terroristen kapen vliegtuig om deze als bom te gebruiken in 2001 realiteit geworden
als sinds ik Die Hard en Under Siege heb gezien leek het me wel tof als er een film zou zijn waarin een school werd gegijzeld door moslimstrijders en dat er dan een of twee leerlingen uit de handen zopuden blijven waarvan er een natuurlijk op een vechtsport zit en die 2 gaan vervolgens stelselmatig de moslimstrijders dwarsliggen. Toen zat ik ook te denken aan dat die kids dan in een aula of gymzaal worden vastgehouden...quote:Op zondag 19 september 2004 22:00 schreef VAK het volgende:
In 1994 ook al in Frankrijk, maar dat werd voorkomen. Ook 'leuk' was dat er een paar dagen geleden een film op tv was waarin een school door terroristen gegijzeld werd en er explosieven rond de school werden gehangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |