abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 november 2003 @ 18:40:55 #1
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_14486089
Hoi,

Weet iemand of het nou wel of niet waar is dat je Baileys niet met Sprite mag mengen omdat het dan 1 dikke steen wordt in je maag?

Als het wel zo is, weet iemand dan door welke stoffen dit komt?

Dank je

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zaterdag 8 november 2003 @ 18:41:27 #2
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_14486096
Hoax.

Ging over tonic & baileys toch?

"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
  zaterdag 8 november 2003 @ 18:41:47 #3
13973 ranja
image means nothing
pi_14486102
niet Sprite, maar Tonic en Bitter lemon.
En volgens mij kwam het door de kinine in die 2 drankjes.
pi_14486169
Het zet idd wel uit maar is niet schadelijk voor je, het wordt een soort schuim zeg maar.
pi_14486190
ik dacht feigling en baileys
"Een dag niet gefokt, is een dag geleefd"
  zaterdag 8 november 2003 @ 18:48:00 #6
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_14486200
probeer t uit in de naam van de wetenschap en laat t ons weten...als je nog leeft dan
aka Man-Mountain
pi_14486204
Overings had ik een keer boswandeling en seven-up gemixt, daar kwam naar een tijdje een gestold laagje schuim op.
"Een dag niet gefokt, is een dag geleefd"
pi_14486213
Nee het is bullsh*t.

Als je het in een glas mengt wordt het idd een dikke klont, maar in je maag heb je er door het maagzuur geen last van.

Klootzak, your's truly
pi_14486215
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 18:45 schreef erikh het volgende:
Het zet idd wel uit maar is niet schadelijk voor je, het wordt een soort schuim zeg maar.
neej juist....je maag moet alleen maar leeggepompt worden dan
Have no fear, i is here :D
  zaterdag 8 november 2003 @ 18:49:18 #10
64108 EgoTrippin
what I mean, not what I say
pi_14486227
Probeer maar uit: klein beetje Bailey's in een borrelglaasje, 7-up erbij, en het wordt pur-schuim.

[Dit bericht is gewijzigd door EgoTrippin op 08-11-2003 18:49]

of niet
pi_14486234
Tis Sprite en Baileys (de versie die ik ken) en denk dat het wel niet waar zou zijn, heb nog nooit ergens gelezen dat er iemand van is overleden
What fits your busy schedule better, excercising one hour a day or being dead 24 hours a day?
pi_14486281
Zelfde als koffie melk met cola.

En op de schuim zuiker strooien, 5 min laten, staan kan je zo laagje afpakken en opeten!

pi_14486303
Ik heb laatst eens 7-up en Baileys bij elkaar gegooid, dat werd een dikke klont die wat weg had van een soort mousse of vla... Het werd niet keihard ofzo.
In de mythologie was Cassiopeia de koningin van Ethiopië en getrouwd met koning Cepheus. Ze hadden één dochter: Andromeda.
  zaterdag 8 november 2003 @ 18:54:44 #14
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_14486318
tis tonic en bayley's zeker weten
want in stad her vlakbij waar ik welles uit ga is er iemand aan overleden
waarvan het met opzet door iemand anders in zn drank is gedaan...
PSN-ID: SoliD_S
pi_14486321
Het staat ook op de achterkant van een fles baileys dat je het niet mag drinken met koolzuurhoudende dranken.
pi_14486521
Euhm je mag het idd zeker niet mixxen met tonic en bitterlemon...
Van 7-up was mij niks bekend...

Maar dat zou idd heel goed kunnen, en plz quit te crap over dat het niet gevaarlijk is! Ik werk zelf in een slijter en bij ons hebben we het vaak genoeg over de gevolgen gehad... Zoiets mag je NOOIT net achter elkaar drinken, die zooi gaat echt stollen en als je het te laat merk leg je idd het loodje. Je maag breekt dat niet zomaar ff af!

Dit geld overigens met meer dranken... Laatst hadden we zelf pina colada met cola gemixt, nou dat gaat dus ook niet, want dat word ook heel schuimig...

Wat ik ervan weet heeft het te maken met een aantal ingredienten uit beide soorten drank die reageren met bepaalde delen van andere dranken...

Goed uitkijken dus!

pi_14486576
BRON: http://www.delta.tudelft.nl/jaargangen/29/38/aap.html

Halverwege de jaren tachtig onstond het gerucht dat dit mengsel in de maag een massieve klont vormt, die tot een dodelijke darmverstopping leidt. Om het verhaal kracht bij te zetten, werd vaak gedemonstreerd dat Baileys met tonic gaat klonteren. QED.

Nu is Baileys een likeur die room bevat. Net als melk, gaat room schiften als er een zwak zuur aan toe wordt gevoegd. Melk bevat namelijk caseïne, ook wel kaasstof, dat bij toevoeging van een zuur uitvlokt. En net als alle koolzuurhoudende dranken, is tonic zwak zuur. Maar een mengsel van Baileys en tonic mag dan vlokken, het levert nooit een massieve klont op.

Het gerucht is echter uiterst hardnekkig, en Baileys-importeur Sovedi wordt er een beetje moedeloos van. ,,Dergelijke verhalen zijn vooral in trek in studentenkringen'', weet M. Pey van Sovedi. Eind vorig jaar heeft het bedrijf daarom een massapsycholoog in de hand genomen die de zaak tot de bodem heeft uitgezocht. ,,Uit het onderzoek blijkt dat tweederde van de studenten het gerucht kent. Eenderde gelooft het ook nog.'' Of het tegenonderzoek een eind aan het verhaal kan maken, wordt door haar betwijfeld. Hard roepen dat er niets aan de hand is, wekt immers ook achterdocht. Pey: ,,Dit is een van die geruchten die keer op keer de kop opsteken. Bekende merken spreken nu eenmaal tot de verbeelding. Misschien is het wel beter om er helemaal geen aandacht aan te besteden.''

Met andere woorden: het is een "broodje aap" verhaal

pi_14486635
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 19:03 schreef CrazyByte het volgende:
Ik werk zelf in een slijter en bij ons hebben we het vaak genoeg over de gevolgen gehad...
Mag je je wel een sbeter laten informeren
  zaterdag 8 november 2003 @ 19:08:32 #19
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_14486674
Ik geloof er niks van.. dat het dodelijk is.. misschien ligt het wat zwaar(der) op de maag. Maar zal het heus wel makkelijk verteren..

Mocht het wel zo gevaarlijk zijn dat was het allang uit de handel genomen..

Don't love if you want to die in peace.
  zaterdag 8 november 2003 @ 19:09:08 #20
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_14486694
Cola & Baileys.

Ziet er overigens wel verdacht uit als je die twee mixt...

pi_14486702
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 19:07 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Mag je je wel een sbeter laten informeren

Tja dat is wat ze ons zeggen, maar ik zal het eens na laten trekken bij de vertegenwoordiger, ok?
pi_14486727
Dat het schadelijk is is gelul.
Anders wil ik voor een avondje gratis bier wel een paar glaasjes naar binnen werken om het te bewijzen.
pi_14486759
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 19:08 schreef Mr.Black het volgende:
Mocht het wel zo gevaarlijk zijn dat was het allang uit de handel genomen..
Dat is bullshit, er zijn ook allemaal schoonmaak stoffen enzo die bv los van elkaar geen kwaad kunnen, maar als men het gaat mixxen wel degelijk gevaarlijk word... die nemen ze toch ook niet uit de handel...
pi_14486790
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 19:09 schreef sleepflower het volgende:
Cola & Baileys.

Ziet er overigens wel verdacht uit als je die twee mixt...

cola is ook zuur
pi_14486872
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 19:09 schreef sleepflower het volgende:
Cola & Baileys. Ziet er overigens wel verdacht uit als je die twee mixt...
Ik zeg ook niet dat het lekker is, of er smakelijk uit zal zien... er zijn wel meer combinaties die echt ranzig eruit zien en nog ranziger smaken
  zaterdag 8 november 2003 @ 19:42:50 #26
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_14487641
een derde van de studenten geloofde het

nu dus niet meer. Gister als enige op een feestje na de maaltijd de Tiramusu laten staan omdat het met baileys gemengt was en ik al sprite op had. Iedereen lachte me uit.

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_14487703
Ik kreeg het laatst ook te horen toen ik Baileys en cola door elkaar dronk. Weten jullie zeker dat het niet waar is? Dan kan ik voortaan gewoon door blijven drinken.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_14487970
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 19:45 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik kreeg het laatst ook te horen toen ik Baileys en cola door elkaar dronk. Weten jullie zeker dat het niet waar is? Dan kan ik voortaan gewoon door blijven drinken.
Pak een Baileys fles en kijk er achterop. Er staat zelfs een melding van op. Broodje aap, dacht het niet. Als Baileys het er op zet, zal er toch wel iets van kloppen lijkt mij.
  zaterdag 8 november 2003 @ 20:03:07 #29
58666 Blur
Wat zeg je?
pi_14488219
Het is onlogisch...

Er word gezegd dat Baileys reageerd door de stof caseïne. Die stof komt voort uit de room in Baileys net zoals deze in bijvoorbeeld koffiemelk word gevonden.

Dan word er vervolgens gezegd dat schiften of vlokken van Baileys komt doordat er een zure stof als cola of sprite word toegevoegd. Dit doordat caseïne reageerd met zure stoffen.

In theorie treed dezelfde reactie dus op met maagzuur. Ik ken nog niemand die aan deze reactie is overleden door het drinken van koffiemelk.... (andere redenen daargelaten )

Reacties op deze logica?

pi_14488404
Geen idee wat met wat reageert enzo, maar ik weet wel dat er wel degelijk schuim ontstaat als je die twee samen in een glas gooit. Of dat schadelijk is voor je maag etc. weet ik niet.
pi_14490448
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 20:10 schreef Mini_rulez het volgende:
Geen idee wat met wat reageert enzo, maar ik weet wel dat er wel degelijk schuim ontstaat als je die twee samen in een glas gooit. Of dat schadelijk is voor je maag etc. weet ik niet.
Ik kan me niet voorstellen dat dat schadelijk voor je maag kan zijn, ik kan me echter wel voorstellen dat het niet lekker is in "schuimvorm"... e

Aangezien Baileys liever niet ziet (neem ik even aan) dat mensen een ranzige mix maken door het te mengen met een koolzuurhoudende drank zullen ze die waarschuwing erop gezet hebben. (Is immers zonde van de Baileys)

Als het echt gevaarlijk zou zijn zou er ook wel een enorme waarschuwing op staan... aangezien je het over twee onschuldige voedingsmiddelen hebt waarvan het aanneembaar is dat ze gecombineerd ook onschuldig zijn.

Maargoed... wie maakt er even een foto van die waarschuwing?

pi_14491199
Nou, ik was ook helemaal niet van plan om het te mixen of samen te drinken ofzo. Het komt alleen wel eens voor dat ik eerst een glas cola drink en daarna een glaasje Baileys of andersom. Dan ontstaat de 'mix' dus pas in je maag.
pi_14491228
Ieder week lees je het weer in de krant: "zoveelste overledene na dodelijke frisdrank/baileys mix".

Don't think so!

pi_14496879
Ik kreeg in de kroeg ooit eens een "embryo" Dat was een vreemd drankje, Apfelcorn met een wolkje Baileys erin. Dat bleef er in ronddobberen als een soort van eidooier, maar dan anders
Zolang er was is, is er leven.
pi_14497096
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 20:03 schreef Blur het volgende:
Het is onlogisch...

Er word gezegd dat Baileys reageerd door de stof caseïne. Die stof komt voort uit de room in Baileys net zoals deze in bijvoorbeeld koffiemelk word gevonden.

Dan word er vervolgens gezegd dat schiften of vlokken van Baileys komt doordat er een zure stof als cola of sprite word toegevoegd. Dit doordat caseïne reageerd met zure stoffen.

In theorie treed dezelfde reactie dus op met maagzuur. Ik ken nog niemand die aan deze reactie is overleden door het drinken van koffiemelk.... (andere redenen daargelaten )

Reacties op deze logica?

Bailey's/koffiemelk reageert met een zwak zuur, maagzuur is geen zwak zuur naar mijn weten. Lijkt me ook niet handig want dan reageert het veel te vaak met je eten en dat is niet de bedoeling.
  zondag 9 november 2003 @ 11:55:17 #36
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_14498164
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 19:11 schreef CrazyByte het volgende:
Dat is bullshit, er zijn ook allemaal schoonmaak stoffen enzo die bv los van elkaar geen kwaad kunnen, maar als men het gaat mixxen wel degelijk gevaarlijk word... die nemen ze toch ook niet uit de handel...
Nouja, ik weet niet of jij voor de lol schoonmaakmiddelen vreet, maar dan zou je wel eens maagpijn kunnen krijgen ja.

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_14498273
Ik weet nog dat er vroeger in een kinderblad ooit eens een drankje stond waar cola/7 up in zat, met siroop ofzo, en dan koffiemelk.
Heb het vaak genoeg gedronken hoor
pi_14498341
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:20 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Bailey's/koffiemelk reageert met een zwak zuur, maagzuur is geen zwak zuur naar mijn weten. Lijkt me ook niet handig want dan reageert het veel te vaak met je eten en dat is niet de bedoeling.

Maagzuur reageert JUIST met je eten, dat heet spijsvertering. En als Bailey's/koffiemelk reageert met een zwak zuur, dan reageert het ook met een sterk zuur, zoals maagzuur.

[Dit bericht is gewijzigd door Toolshed op 09-11-2003 12:08]

All those moments will be lost in time, like tears in rain.
pi_14498361
quote:
Op zondag 9 november 2003 09:49 schreef Dinus het volgende:
Ik kreeg in de kroeg ooit eens een "embryo" Dat was een vreemd drankje, Apfelcorn met een wolkje Baileys erin. Dat bleef er in ronddobberen als een soort van eidooier, maar dan anders
Embryo Ziet er niet uit maar smaakt best. Voel je lekker al die slierten door je keel gaan.
pi_14498364
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:20 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Wat is maagzuur dan
Waanzin zou mij waarschijnlijk pas bevrijden, maar voor waanzin mis ik de moed.
pi_14498682
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:07 schreef bondgirl het volgende:

[..]

Wat is maagzuur dan

Vrij aggresief, waarom denk je dat het glazuur van je tanden oplost als je te vaak braakt
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_14498768
Ik heb een keer tonic en baileys bij elkaar gegooid als testje, in een klein soort wijnglas. Aan het eind van de avond zat er (serieus) een ster in dat glas, waarschijnlijk door het uitzetten dus.
Maar in je maag zal je die reactie inderdaad nooit krijgen
pi_14499495
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:07 schreef bondgirl het volgende:

[..]

Wat is maagzuur dan

Geen zwak zuur in elk geval, maagzuur is een behoorlijk sterk zuur.
pi_14499697
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:16 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Geen zwak zuur in elk geval, maagzuur is een behoorlijk sterk zuur.

Zwak en sterk hebben in dit geval niets te maken met HOE sterk een zuur qua pH is
pi_14499843
Maagzuur is extreem agressief. Als je maagwand niet bekleed was met een dikke laag slijm zou ze zichzelf in een paar uur verteren.
Veelvuldig kotsen ivm. overmatig alcoholgebruik is dan ook zeer ongezond voor je slokdarm, die deze bescherming niet heeft.
  zondag 9 november 2003 @ 17:22:04 #46
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_14504855
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:30 schreef RuiDaSilva het volgende:
Vrij aggresief, waarom denk je dat het glazuur van je tanden oplost als je te vaak braakt
Dat is altijd zo onwijs kut. Heb je teveel gezopen, dus braken, accepté. Maar dan de kiespijn de volgende dag
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  Moderator / Miss SHO zondag 9 november 2003 @ 17:28:57 #47
22592 crew  Ole
pi_14504995
broodje aap..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_14505921
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:36 schreef Che_Guevara het volgende:
Ik heb een keer tonic en baileys bij elkaar gegooid als testje, in een klein soort wijnglas. Aan het eind van de avond zat er (serieus) een ster in dat glas, waarschijnlijk door het uitzetten dus.
Maar in je maag zal je die reactie inderdaad nooit krijgen
Gebeurd dus wel in je maag.. Vriendin van me heeft mij hier voor gewaarschuwd (zij werkt als verpleegster in t ziekenhuis). Als je iets koolzuurhoudends drinkt na bailey's gaat het als kauwgom aan elkaar plakken, wordt dus niet keihard, maar sluit doordat het zo'n groot kauwgomgeval is sluit het je darmen af, blijft vast zitten in je darmen, kun je dus niks meer eten.. Ben je dus wel een beetje de lul als je gewoon denkt dat je ziek bent
Dus het is echt geen broodje aap, als zelfs mensen in het ziekenhuis het tegenkomen....
*Release me from the pain I suffer inside myself*
  zondag 9 november 2003 @ 19:21:08 #49
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_14507516
Jaja.. iedereen heeft het van een ander gehoord... van een collega in de slijterij, van een vriendin die verpleegster is, maar niemand hier heeft het zelf meegemaakt.

Laat iemand die ooit ZELF problemen heeft gehad dat hier maar melden met kopietjes van ziekenhuisverslagen etc. Misschien dat we er dan iets meer geloof aan moeten hechten.

Zelf zuip ik altijd alles door elkaar heen en heb nooit een probleem gehad met bailey's in combinatie met wat voor koolzuurhoudend drankje dan ook.

Broodje aap deluxe!!

I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_14513788
mij is het ook ooit verteld... had toen de hele avond van alles door mekaar gezopen:

bier, pasoa jus, safari jus, safarie 7up, cola met nogiets en als afsluiter nog een 2 tal baylies... en ik zit hier nog een bericht te typen...

ze vertelde nl dat het koolzuur ging reageren met baylies. Leek me sterk, want als je dan smiddags 7up op zou hebben en je drinkt savonds baylies, dan zou je kei dood moeten gaan

pi_14513827
't schijnt dat het gaat gisten in je maag ofzoiets en dat je daar heel beroerd van wordt..
Whatever..
"Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
pi_14518202
quote:
Op zondag 9 november 2003 23:44 schreef Rood_schaap het volgende:
't schijnt dat het gaat gisten in je maag ofzoiets en dat je daar heel beroerd van wordt..
Is niet waar, anders zou het wel op de fles staan nietwaar?
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  maandag 10 november 2003 @ 10:37:07 #53
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_14518371
Ik drink regelmatig op een avond zowel koolzuurhoudende dranken, als baileys, en ik heb t ook wel eens als mix gedronken (baileys/7up) puur om te bewijzen dat t bullshit is

t ziet er idd niet uit, maar echt veel kwaad kan t niet kennelijk

You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_14518750
Overigens vind ik het wel erg grappig dat dit gerucht zo hardnekkig is... volgens mij zijn er wel meer van dit soort "broodje aap" verhalen die iedereen kent, maar altijd van een vage kennis afkomstig zijn

Wie weet er nog een leuke?

pi_14519890
quote:
Op maandag 10 november 2003 10:52 schreef BAWLS het volgende:
Overigens vind ik het wel erg grappig dat dit gerucht zo hardnekkig is... volgens mij zijn er wel meer van dit soort "broodje aap" verhalen die iedereen kent, maar altijd van een vage kennis afkomstig zijn
ik wilde eigenlijk het even opzoeken op broodjeaap.nl maar die doet het niet meer
pi_14526580
quote:

Ik heb ook ooit wel eens wat gehoord van Red Bull met alcohol dat dat ook verkeerd gaat. Dat drink ik vrij regelmatig en ik leef ook nog.
  maandag 10 november 2003 @ 15:35:43 #57
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_14526658
quote:
Op maandag 10 november 2003 15:33 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Ik heb ook ooit wel eens wat gehoord van Red Bull met alcohol dat dat ook verkeerd gaat. Dat drink ik vrij regelmatig en ik leef ook nog.

ik heb wel een keer hartkloppingen gehad na eerst behoorlijk wat bier weg te zetten, en vervolgens nog tig red bull weg te tikken

maar of dat nou echt door die combinatie kwam, of door de overdosis red bull in combinatie met heel erg veel dansen/beweging weet ik niet

You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_14528450
quote:
Zoek een van de 46 smiley topic's er maar eens op na
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  maandag 10 november 2003 @ 18:14:34 #59
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_14531086
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 18:48 schreef ecc-O het volgende:
Overings had ik een keer boswandeling en seven-up gemixt, daar kwam naar een tijdje een gestold laagje schuim op.
ja daar was ik bij, bij mij stolde het niet zo erg, bij jouw wel
Drugs are good mkay?
pi_20214760
Ik heb hier nu dus een duscussie over met iemand. op de fles staat: Avoid citrus or acidic drinks as mixers. This way the magic of Baileys will allways emerge - smooth, mellow, irresistible..

oftewel: nergens wordt gemeld dat het erg schadelijk zou zijn. Misschien klopt de maagzuur theorie, maar waar kan ik dit lezen? want als ik cola en baileys bij elkaar doe wordt het inderdaad een beetje schuimig/er vindt gisting plaats.

anyone??
Odi et amo.
Quare id faciam, fortasse requiris.
Nescio, sed fieri sentio et excrucior.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 23:13:04 #61
45722 Dromer
pi_20214831
Zucht.... gaan we weer

Voor de 10.000e keer... in je maag heerst een heel ander milieu dan in de lucht. En TNO heeft het getest etc. etc. etc. Het kán géén kwaad!

'to avoid' is omdat het moeilijk drinken is als het een spons geworden is. Niet omdat het kwaad kan.

(je mag het wel op mij uittesten hoor )
pi_20214984
10q
Odi et amo.
Quare id faciam, fortasse requiris.
Nescio, sed fieri sentio et excrucior.
pi_20216175
quote:

Maar dat zou idd heel goed kunnen, en plz quit te crap over dat het niet gevaarlijk is! Ik werk zelf in een slijter en bij ons hebben we het vaak genoeg over de gevolgen gehad... Zoiets mag je NOOIT net achter elkaar drinken, die zooi gaat echt stollen en als je het te laat merk leg je idd het loodje. Je maag breekt dat niet zomaar ff af!

Dit geld overigens met meer dranken... Laatst hadden we zelf pina colada met cola gemixt, nou dat gaat dus ook niet, want dat word ook heel schuimig...

Wat ik ervan weet heeft het te maken met een aantal ingredienten uit beide soorten drank die reageren met bepaalde delen van andere dranken...

Goed uitkijken dus!
Als je bij een slijter werkt moet je toch echt beter weten. Het is niet schadelijk, je wordt niet ziek, krijgt geen darmverstoppingen en je gaat er al helemaal niet dood aan. Het enige dat gebeurd is het schiften van de room en dat ziet er nu eenmaal verschrikkelijk smerig uit. Of het erg ook zo smaakt weet ik niet, maar ik heb me laten evrtellen dat dat nog wel meevalt.
pi_20217133
Baileys met chocolademelk is veel lekkerder
pi_20218316
quote:
Op zondag 9 november 2003 09:49 schreef Dinus het volgende:
Gadver, met Apfelkorn? Geeft inderdaad wel leuk effect... op ons werk hebben we een 'fireball', half sambuca, half vodka en een paar druppels tabasco erin. Tabasco druppel zweeft in de transparante substantie.

Anyway, ik geloof niet dat het schadelijk is, vooral niet als je het een keer neemt. Maar geschifte dingen eten lijkt me niet gezond. Ik kan me voorstelen als je 1 fles baileys en een fles tonic drinkt het je maag uitbruist.
En het wordt wel degelijk redelijk hard... met grote hoeveelheden zal je maag niet lbij zijn...
you're the criminal mastermind
  zondag 27 juni 2004 @ 01:09:48 #66
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20218712
TT aangepast.. aangezien er al zoiets als dit is: Jouw favoriete sterke drank! ( mixjes)
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_20222469
quote:
Op maandag 10 november 2003 15:33 schreef avw1982 het volgende:

[..]

goh wij mengen altijd el cheapo redbull met wodka
  zondag 27 juni 2004 @ 11:35:16 #68
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_20222525
quote:
Op zondag 27 juni 2004 01:09 schreef Brennie het volgende:
TT aangepast.. aangezien er al zoiets als dit is: Jouw favoriete sterke drank! ( mixjes)
Hey dat wil ik niet

zondag 27 juni 2004 @ 14:17:07 #69
64108 EgoTrippin
pi_20225677
Ik heb het nu ook zelf meegemaakt. Eerst Bailey's op een terrasje, daarna cola in een coffeeshop. Voelde me ineens helemaal duizelig, alsof ik ging flauwvallen, ik naar de wc, gevoel dat ik moest overgeven, maar er kwam niks. Zelf vinger in m'n keel en het was niet veel, maar wat het was zag er niet echt gezond uit... voelde me daarna weer helemaal goed!
of niet
pi_20225826
quote:
Op zondag 27 juni 2004 14:17 schreef EgoTrippin het volgende:
Ik heb het nu ook zelf meegemaakt. Eerst Bailey's op een terrasje, daarna cola in een coffeeshop. Voelde me ineens helemaal duizelig, alsof ik ging flauwvallen, ik naar de wc, gevoel dat ik moest overgeven, maar er kwam niks. Zelf vinger in m'n keel en het was niet veel, maar wat het was zag er niet echt gezond uit... voelde me daarna weer helemaal goed!
Dus je ging naar de coffeeshop om cola te drinken, .
pi_20226256
Ik geloofde er al niet in, maar gisteren in de naam van de wetenschap toch even geprobeerd.
Tonic met baileys, 4 mixglazen op en nergens last van gehad, ook nu niet. (het was niet lekker trouwens )

Maar de mogelijkheid daargelaten dat ik een totaal ander maagstelsel heb dan normale mensen, is dit gewoon een typisch broodjeaapverhaal.

zondag 27 juni 2004 @ 14:50:19 #72
64108 EgoTrippin
pi_20226321
quote:
Op zondag 27 juni 2004 14:47 schreef CEx het volgende:
Ik geloofde er al niet in, maar gisteren in de naam van de wetenschap toch even geprobeerd.
Tonic met baileys, 4 mixglazen op en nergens last van gehad, ook nu niet. (het was niet lekker trouwens )

Maar de mogelijkheid daargelaten dat ik een totaal ander maagstelsel heb dan normale mensen, is dit gewoon een typisch broodjeaapverhaal.

De kans bestaat dat het uitmaakt wat je nog meer gegeten hebt op dat moment. Probeer het eens op een nuchtere maag

Overigens moet je het niet mixen, het is eerst Bailey's en daarna tonic. Misschien maakt dat ook nog uit, eerst tonic en dan Bailey's is volgens mij geen probleem...
of niet
  zondag 27 juni 2004 @ 14:59:36 #73
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_20226561
Het is nu wel eens duidelijk niet:

Je gaat er niet dood aan, maar het zou wel kunnen dat het gaat schuimen en schiften in je maag. Het enige wat je hiervan merkt is dat je waarschjinlijk wat misselijk wordt, maar dood ga je gewoon niet.
pi_20228211
quote:
Op zondag 27 juni 2004 14:50 schreef EgoTrippin het volgende:

[..]

De kans bestaat dat het uitmaakt wat je nog meer gegeten hebt op dat moment. Probeer het eens op een nuchtere maag

Overigens moet je het niet mixen, het is eerst Bailey's en daarna tonic. Misschien maakt dat ook nog uit, eerst tonic en dan Bailey's is volgens mij geen probleem...
Hmm dat laatste wil ik wel proberen, maar op een nuchtere maag niet
Teveel the-day-afters gehad na alcohol op een nuchtere maag
  zondag 27 juni 2004 @ 17:01:23 #75
45722 Dromer
pi_20229382
quote:
Op zondag 27 juni 2004 14:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dus je ging naar de coffeeshop om cola te drinken, .
Was vast space cola
  dinsdag 29 juni 2004 @ 12:00:43 #76
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_20275230
quote:
Op zondag 9 november 2003 18:10 schreef Death_Seeker het volgende:

[..]

Gebeurd dus wel in je maag.. Vriendin van me heeft mij hier voor gewaarschuwd (zij werkt als verpleegster in t ziekenhuis). Als je iets koolzuurhoudends drinkt na bailey's gaat het als kauwgom aan elkaar plakken, wordt dus niet keihard, maar sluit doordat het zo'n groot kauwgomgeval is sluit het je darmen af, blijft vast zitten in je darmen, kun je dus niks meer eten.. Ben je dus wel een beetje de lul als je gewoon denkt dat je ziek bent
Dus het is echt geen broodje aap, als zelfs mensen in het ziekenhuis het tegenkomen....
nou ik ben ook verpleegkundige en het is en blijft een lulverhaal.....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_20280026
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 19:42 schreef jojomen4 het volgende:
een derde van de studenten geloofde het

nu dus niet meer. Gister als enige op een feestje na de maaltijd de Tiramusu laten staan omdat het met baileys gemengt was en ik al sprite op had. Iedereen lachte me uit.
Tiramisu met Baileys? Barbaren.

Verder, wie wil er uberhaupt Baileys en 7Up of Cola mixen?

En wat iets doet in een glas heeft niet per se te maken met wat er in je maag gebeurt. Gooi een suikerklontje in de cola en het gaat bruisen. Mag je dan ook geen suikerwerk eten als je cola drinkt? Dan zal de cola vast je neus uit bruisen.

Ik geloof er niets van in ieder geval. En het is inderdaad opvallend dat mensen het altijd van een ander gehoord hebben.
Sanity is (not) statistical
pi_20287213
quote:
Wat is het toch dat mensen deze mythe zo graag in stand houden? het is pertinent niet waar en eenvoudig zelf te testen. Cola in een cofeeshop? zal wel aan wat anders liggen, maar 't zal niet de mix van cola en baileys liggen.
pi_20299255
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 23:10 schreef moniek het volgende:
Ik heb hier nu dus een duscussie over met iemand. op de fles staat: Avoid citrus or acidic drinks as mixers. This way the magic of Baileys will allways emerge - smooth, mellow, irresistible..
Het klinkt voor mij als een smaakadvies, of een advies om plezier te hebben van Baileys. Het is absoluut geen dringende waarschuwing. Deze tekst is bij sommigen een eigen leven gaan leiden, en dus verworden tot broodje-aap-verhaal. Het doemt steeds weer op, en het bedrijf dat Baileys maakt, wordt daar keer op keer terecht boos over!
quote:
oftewel: nergens wordt gemeld dat het erg schadelijk zou zijn. Misschien klopt de maagzuur theorie, maar waar kan ik dit lezen? want als ik cola en baileys bij elkaar doe wordt het inderdaad een beetje schuimig/er vindt gisting plaats.
Ik heb het nooit geprobeerd... Ik zal het wel op mijn slaapkamer proberen; als anderen het zien, zullen die moord en brand schreeuwen en het glas met schuim uit mijn handen slaan!
pi_20299421
quote:
Waarschijnlijk een buikgriepje? Daar heb ik de afgelopen 6 maanden ook een keertje last van gehad, waarbij ik moest overgeven. Ik had geen Baileys en cola op. Ja, en kots ziet er sowieso niet gezond uit. Het stinkt behoorlijk!

[ Bericht 1% gewijzigd door hanskamp op 30-06-2004 23:07:01 ]
pi_20305227
quote:
Op zondag 9 november 2003 11:55 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Nouja, ik weet niet of jij voor de lol schoonmaakmiddelen vreet, maar dan zou je wel eens maagpijn kunnen krijgen ja.

Zo zijn er bijvoorbeeld schoonmaakmiddelen die na het mixen een soort van chloorgas veroorzaken, dus als je nog eens je toilet schoonmaakt en niet in je toilet wil stikken...
schoonmaakmiddelen en urine gaan ook niet zo vaak samen...
-
pi_20311760
quote:

Goed uitkijken dus!
cola en Baileys ongeveer gelijk gedronken en had nergens last van

maar idd nooit mengen in een glas want het resultaat ziet er niet uit
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  donderdag 1 juli 2004 @ 19:04:22 #83
64108 EgoTrippin
pi_20342591
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:44 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wat is het toch dat mensen deze mythe zo graag in stand houden? het is pertinent niet waar en eenvoudig zelf te testen. Cola in een cofeeshop? zal wel aan wat anders liggen, maar 't zal niet de mix van cola en baileys liggen.
Het is slechts deels een mythe. Het wordt schuim, misschien wordt je er misselijk van, maar verder is het onschadelijk. En ja, het is mogelijk dat de wiet ook meedeed, in de zin dat ik me bewuster werd van het Baileys-effect. Qua dosering was het echter veel te zwak om me misselijk te maken op zich (had toen 2, 3 hijsjes gehad) en de hoeveelheid alcohol die ik daarvoor had gehad, kon dat ook niet veroorzaken. Als je het echt niet wilt geloven, moet je zelf maar wat 7-up bovenop een laagje Baileys gooien in een borrelglaasje.
of niet
pi_20342719
Ja had het zelf ook geprobeerd met 7-up. Het ging schiften.
pi_20342926
Leuk experiment om het maagsapverhaal uit te proberen; meng seven-up met baileys met zoutzuur (als maagsapvervanger) en kijk wat er gebeurt. Moet je alleen nog aan het zoutzuur zien te komen...
pi_20343327
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 19:19 schreef jalipton het volgende:
Leuk experiment om het maagsapverhaal uit te proberen; meng seven-up met baileys met zoutzuur (als maagsapvervanger) en kijk wat er gebeurt. Moet je alleen nog aan het zoutzuur zien te komen...
Drogist (of ga naar een willekeurige middelbare school en plunder daar het scheikunde lokaal).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')