abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 december 2003 @ 16:27:49 #101
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_15223506
quote:
Op zondag 7 december 2003 16:24 schreef UnderWorld_ het volgende:
Doe nou niet zo naief. Zie je niet hoe elk land nog uit eigenbelang handeld.
Ja dat zeg ik, we hebben nog een europese regering met kloten nodig.

Een taal zou trouwens wel prettig zijn, engels ofzo.

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_15223640
quote:
Op zondag 7 december 2003 16:27 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik, we hebben nog een europese regering met kloten nodig.

Een taal zou trouwens wel prettig zijn, engels ofzo.

Er zijn maar weinigen die echt uit een Europese visie kunnen denken. Daarbij staan ze nog altijd onder grote invloed van de nationale leiders (daarom is het ook zo belangrijk dat je cruciale posities hebt binnen de EU; bijvoorbeeld nu die fransman bij de ECB, reken er maar op dat Chirac daar veel contact mee heeft).

Of er moet een onafhankelijk bestuur komen (maar dat lijkt me geen reeele oplossing) of we moeten de nationale belangen opheffen door een Europa te worden.

Een taal zou daarbij sterk helpen en mijn keuze is idd engels (is ook een topic over in FOK!POL).

Ik was een stukje over China aan het lezen en daar kwam ook duidelijk in naar voren dat ze de eenheid over zo'n groot gebied hebben kunnen bewaren doordat de een schrift hadden. Hierdoor konden de mensen van de ene kant van het land met de mensen aan de ander kant van het land communiceren.

Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_15237891
Europa zal niet aan eenheid ontkomen vanwege de macht die de munt met zich mee heeft gebracht en zal brengen. Of ze nu willen of niet de eenheid is een kwestie van tijd.
pi_15253336
quote:
Op zondag 7 december 2003 23:57 schreef Chadi het volgende:
Europa zal niet aan eenheid ontkomen vanwege de macht die de munt met zich mee heeft gebracht en zal brengen. Of ze nu willen of niet de eenheid is een kwestie van tijd.
Één munt betekent niet automatisch eenheid ...
  maandag 8 december 2003 @ 18:40:47 #105
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_15253668
"De JSF zal onderandere de A10 vervangen."

Ja, dat zeiden ze bij de F16 ook. Toen werd de Warthog ook nog maar even uit de mottenballen getrokken toen de eerste golfoorlog begon...

En ja, men probeert ons, als europa, te naaien met de JSF, en niet een beetje ook. De JSF heeft namelijk een schoon luchtruim nodig om zijn werk in te doen, (Iets wat de F16 zelf kan regelen.) en wie veegt er voor de US de lucht schoon? Juist, de F22. En dat toestel hebben wij niet.

Dus op die manier zullen we altijd nog samen met de Amerikanen moeten opereren...

Ik ga naar huis.
pi_15253713
quote:
Op maandag 8 december 2003 18:40 schreef nietzman het volgende:

Ja, dat zeiden ze bij de F16 ook. Toen werd de Warthog ook nog maar even uit de mottenballen getrokken toen de eerste golfoorlog begon...

En ja, men probeert ons, als europa, te naaien met de JSF, en niet een beetje ook. De JSF heeft namelijk een schoon luchtruim nodig om zijn werk in te doen, (Iets wat de F16 zelf kan regelen.) en wie veegt er voor de US de lucht schoon? Juist, de F22. En dat toestel hebben wij niet.

Dus op die manier zullen we altijd nog samen met de Amerikanen moeten opereren...

DUUUUH.

Wat dacht jij dan. Dat wij ooit een missie alleen gaan uitvoeren? Wij zullen altijd met andere landen moeten samenwerken! Dat kan je toch zelf ook wel bedenken.

maandag 8 december 2003 @ 19:16:30 #107
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_15254705
quote:
Op maandag 8 december 2003 18:42 schreef UnderWorld_ het volgende:
DUUUUH.

Wat dacht jij dan. Dat wij ooit een missie alleen gaan uitvoeren? Wij zullen altijd met andere landen moeten samenwerken! Dat kan je toch zelf ook wel bedenken.

Ja duuuuuuuuuuuuh. Maar waarom zou dat altijd met Amerika moeten zijn? Het gaat er om dat Amerika op deze manier de NAVO onder de duim wil houden.
Ik ga naar huis.
pi_15258346
quote:
Op maandag 8 december 2003 19:16 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ja duuuuuuuuuuuuh. Maar waarom zou dat altijd met Amerika moeten zijn? Het gaat er om dat Amerika op deze manier de NAVO onder de duim wil houden.

De Rafael en de Eurofighter zullen ook de kwaliteiten hebben om de JointStrikeFighter bij te staan. Dus we zijn helemaal niet afhankelijk van de Amerikanen.
  Moderator dinsdag 9 december 2003 @ 13:03:13 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15272653
quote:

de thunderbolt is inmiddels meer dan 30 jaar uit, als de F35 strax klaar is 40 jaar, reken maar dat die dingen eruit gaan want die airframes zullen strax in midair uit elkaar vallen zonder dat je er iets aan kan doen
quote:

het is nog maar zeer de vraag of de F22 ooit operationeel wordt bovendien is het toestel in deze totaal irrelevant. Het is een jachtvliegtuig simpelweg bedoelt om andere vliegtuigen uit te schakelen.

Dat is niet compatibel met het Swing role principe (elke jachtvlieger moet vanuit elk jachtvliegtuig elke rol kunnen vervullen) en dus is het toestel geen optie, net zoals de Eurofighter (schijnt nu wel die kant op te gaan) en de Rafale (krijgt een upgrade maar de centjes schijnen nog niet helemaal rond te zijn).

Bovendien is het toestel vooralsnog goedkoper als de concurrentie.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 9 december 2003 @ 14:10:28 #110
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_15274404
quote:

De kans dat NL ooit alleen tegenover een land komt te staan dat vliegtuigen bezit met betere AA kwaliteiten dan de JSF lijkt mij erg klein.
En dan nog, door betere training van je piloten en het tweaken van je vliegtuig kun je een hoop bereiken en anders moet je misschien maar wat verliezen accepteren.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')