abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14477438
quote:
'Duyvendak (GroenLinks) was inbreker'

Wijnand Duyvendak, Kamerlid van GroenLinks, heeft zich in het verleden regelmatig schuldig gemaakt aan inbraak. Ook zette hij anderen aan tot roof. Dat zou blijken uit het volgende week te verschijnen boek 'RaRa wie ben ik' van Peter Siebelt. Hij deed onderzoek naar het anarchistische verleden van Duyvendak, stelt De Telegraaf zaterdag.

Met de titel van het boek verwijst de auteur naar een lijst van 40 verdachten van de nooit opgeloste aanslagen in de jaren tachtig en begin jaren negentig, opgeëist door de actiegroepering RaRa. Volgens De Telegraaf was sinds 1996 bekend dat ook Duyvendak lid was van deze groepering.

In het boek wordt onder meer ingegaan op vermeende uitspraken van Duyvendak in 'Bluf', de voorloper van het anarchistische tijdschrift 'Ravage'. Zo zou het Kamerlid hebben gezegd RaRa één van de beste actiegroepen te vinden omdat er 'aantrekkelijke kanten' aanzitten. Duyvendak zou ook hebben geschreven 'trots' te zijn op de acties die werden gevoerd bij onder andere het Provinciaal Militair Commando in Amsterdam, en bij de NAVO, waar een stapel documenten werd gestolen en vervolgens gepubliceerd in het tijdschrift.

http://www.nieuws.nl/news/NEWS/article.php?cat_id=4&article_id=15724

Peter Siebelt heeft duidelijk een obsessie voor links in het algemeen en Wijnand Duijvendak in het bijzonder, maar ik ben wel benieuwd of Siebelt ook met nieuwe feiten komt, of dat hij met niet veel meer aankomt dan het roemruchte Telegraaf-lijstje met 40 RaRa-verdachten, het redacteurschap van Bluf en de veroordeling wegens indringing op een militair terrein begin jaren 80.

Dit begint op pure laster te lijken.

pi_14477450
Dat Wijnand Duyvendak geen frisse jongen is mag inmiddels toch wel bekend zijn. Maar ja, hij is links dus dan mag het.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  Admin zaterdag 8 november 2003 @ 10:21:21 #3
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_14477460
Kan en mag, maar toch ben ik wel benieuwd waar Siebel nu weer mee komt.
Het zal wel een obsessie zijn, maar een die zeer vermakelijk is om te lezen, zie het als een soort Duyvendak gate.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_14477477
Als je ooit een keer bij de NVU bent wezen kijken en het niets vond ben je verketterd, maar als je verdacht wordt van deelname aan terroristische groeperingen, afpersers of mensen die geweld gebruiken voor het milieu en dier, nee ach, wat maakt het dan uit.
  zaterdag 8 november 2003 @ 10:26:14 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_14477498
Peter Siebelt
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 november 2003 @ 10:31:46 #6
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_14477536
Waarom belt hij de politie niet dan?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_14477546
Wijnand Duyvendak beweert trouwens in een verklaring van een paar maanden geleden dat hij zich altijd tegen RaRa heeft gekeerd...
quote:
"De beweringen van die man zijn infaam. Ik voel me extra gekrenkt door zijn beschuldigingen omdat ik me indertijd in de actiebladen juist tegen het geweld van RaRa heb gekeerd. Ik heb juist mijn nek uitgestoken. En dan krijg ik later te horen dat ik bij Rara gezeten heb. Als die lijst inderdaad bestaat, en ik sta erop, dan was dat heel slecht politiewerk."

bron Vrij Nederland, zie topic Peter Siebelt: MEGASUKKEL!

Ben benieuwd met wat voor citaten Siebelt aankomt die het tegendeel beweren. Eén van beiden heeft ongelijk, en dat moet op dit punt toch wel aan te tonen zijn.
pi_14477563
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 10:33 schreef Kozzmic het volgende:
Wijnand Duyvendak beweert trouwens in een verklaring van een paar maanden geleden dat hij zich altijd tegen RaRa heeft gekeerd...
[GL-mode]
Hier nemen we geen genoegen mee! Meer onderzoek! De laatste steen moet boven, zeuren, zeiken, etc...
[/GL-mode]
  zaterdag 8 november 2003 @ 10:36:29 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_14477572
Neemt allemaal niet weg dat links nederland wel RaRa heeft voortgebracht.
Aanslagen op Politici, dat blijven totalitaire en terroristische methoden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_14477577
Ik vind het voor de integriteit van onze volksvertegenwoordigers van belang dat Duivendak reageert op deze aantijging. De terreurachtige aanslagen en andere akties van Rara zijn niets om trots op te zijn.
Het waren bijzonder lelijke akties van een hoog waanzinnig karakter.
Wij mogen weten wie Duivendak is en waar hij voor staat en waar hij voor stond. Kunnen wij onze volksvertegenwoordiger vertrouwen of is hij vijandig tegenover het land waar hij volksvertegenwoordiger van is.
Boeven en gespuis horen in de politiek niet thuis.
pi_14477585
Laten we even niet vergeten dat Dhr. Siebelt zelf iemand vermoord heeft. Hij claimt uit zelfverdediging, maar een lekker ventje is het zelf absoluut niet. (bron: artikel HP-De Tijd)
"Leef met Vlag en Wimpel, maar hou het simpel"
pi_14477600
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 10:22 schreef detulp050 het volgende:
Als je ooit een keer bij de NVU bent wezen kijken en het niets vond ben je verketterd, maar als je verdacht wordt van deelname aan terroristische groeperingen, afpersers of mensen die geweld gebruiken voor het milieu en dier, nee ach, wat maakt het dan uit.
Duyvendak heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij ooit is veroordeeld. Maar alle beschuldigingen van deelname aan of sympathie voor terroristische organisaties heeft hij ontkend. Het 'bewijs' dat Siebelt tot dusver daarvoor geleverd heeft vind ik erg mager, maar toch blijft hij met regelmaat hierover publiceren.
pi_14477626
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 10:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[BREAKING NEWS] RaRa was een rechtse dekmantel.

OK, offtopic, I know...

pi_14477665
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 10:42 schreef Kozzmic het volgende:

OK, offtopic, I know...

waarom verbaasd me de bron nou helemaal niets
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  zaterdag 8 november 2003 @ 10:47:05 #15
52589 sjun
uit solidariteit
pi_14477666
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 10:40 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Duyvendak heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij ooit is veroordeeld. Maar alle beschuldigingen van deelname aan of sympathie voor terroristische organisaties heeft hij ontkend. Het 'bewijs' dat Siebelt tot dusver daarvoor geleverd heeft vind ik erg mager, maar toch blijft hij met regelmaat hierover publiceren.

Ik dacht ook dat het verleden van Duyvendak nu wel uitgekauwd zou zijn. Kennelijk kon Siebelt er nog wat Euro's mee maken...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_14477686
quote:

OK, offtopic, I know...

Geweldig hoe links het wangedrag uit hun eigen kring zelfs in de schoenen van rechts probeert te duwen!
pi_14477698
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 10:33 schreef Kozzmic het volgende: Ben benieuwd met wat voor citaten Siebelt aankomt die het tegendeel beweren. Eén van beiden heeft ongelijk, en dat moet op dit punt toch wel aan te tonen zijn.
Ik ook. Aad Kosto ook. Ben benieuwd naar de houding van de PvdA in deze zaak.
  zaterdag 8 november 2003 @ 10:54:22 #18
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14477727
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 10:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Links heeft dat niet voortgebracht. Rechts heeft toch ook niet de 2de WO voortgebracht? Je insinuatie is te belachelijk voor woorden
quote:
Idd
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 10:22 schreef detulp050 het volgende:
Noem eens voorbeelden van mensen die bij NVU is wezen kijken die wordt verketterd?

Deelname aan aanslagen is fout, dat is vrij duidelijk. Alleen ik zie graag "bewijzen" van Peter Siebelt. Ik zie ze hier niet. Ik wacht af wat er in dat nieuwe boek staat, maar aangezien zijn boek Eco Nostra een boel indirecte ongefundeerde insinuaties / beschuldigingen staan, zal het wel weer een luchtkasteel zijn.

quote:
Op zaterdag 8 november 2003 10:31 schreef Ulx het volgende:
Waarom belt hij de politie niet dan?
De politie werkt met bewijzen en feiten. Waarschijnlijk kunnen ze er niets mee. En Peter Siebelt wil graag scoren met zijn boek. Het is een welbekende truc om een boek te promoten.

Waar Peter Siebelt praat over de linkse spekkoek waarin RaRa inzit (Zie Eco Nostra), zijn er ook verhalen die zeggen dat de daders uit de rechtse hoek komen.

quote:
De daders van de RaRa-aanslagen werden steeds in linkse hoek gezocht, maar het lijkt erop dat de BVD blind was aan het rechteroog.

[...]

DE AANSLAG OP Kosto op 12 november 1991 valt ook in een rechts schema in te passen. Kosto had zich in de hoogtijdagen van het drama rondom Pieter Menten in de Tweede Kamer door felle kritiek op Van Agt en aanhoudende pleidooien voor een verbod van de Nederlandse Volksunie de gramschap op de hals gehaald van extreem-rechts. Al vanaf het begin van zijn verhuizing naar Groot-Schemer werd Kosto's huis het middelpunt van terreur. Er werden doodshoofden in zijn tuin gegooid, er kwamen regelmatig sekstelefoontjes, het huis werd met verf beklad. In de dagboeken van Yge Graman, de extreem-rechtse terrorist die veroordeeld werd wegens twee brandaanslagen op Surinaamse pensions in Amsterdam, trof de politie later passages aan die duidden op een rol van Graman in de aanhoudende terreur tegen Kosto.
Als we even de diabolische theorie vasthouden dat RaRa bij tijd en wijle als dekmantel werd gebruikt voor terreur uit een hele andere hoek dan die van de anti-impy's, zou Kosto zeker ook in aanmerking gekomen zijn. Opvallend zijn in ieder geval de enorme discrepanties tussen de uitvoer van de aanslag op Kosto's huis en de verklaringen die RaRa er pal daarna aan wijdde. De techniek van de aanslag wordt in de verklaring zo verkeerd beschreven, dat de tekenen sterk wijzen op een enorme kloof tussen dader en ideoloog. Hetzelfde geldt voor de aanslag op het ministerie van Binnenlandse Zaken, diezelfde dag.

Bron

Ik vind dit ook ongefundeerde beschuldigingen, maar het laat zien dat je via indirecte leuke verhaaltjes van alles kunt beweren om je eigen mening erdoor te drukken. Selectief argumenten toepassen om je complot sterker te maken dus.

Van mij mag iedereen zijn mening geven, maar het begint nu op een lastercampagne te lijken van Peter Siebelt. Erg jammer.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 8 november 2003 @ 10:58:26 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_14477771
quote:

[..]

OK, offtopic, I know...

Wat een ongelofelijk slecht artikel. En jij wil commentaar hebben op hoe Peter Siebelt schrijft. Slechts een aantal stukjes bij elkaar geraapt zonder dat er verband tussen de alinia's bestaat, er zit geen lijn in het verhaal, en er wordt helemaal niets onthuld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_14477803
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 10:54 schreef Sidekick het volgende: Van mij mag iedereen zijn mening geven, maar het begint nu op een lastercampagne te lijken van Peter Siebelt. Erg jammer.
Neem nou eerst even kennis van de argumenten van Siebelt. Daarna kun je hem naar hartelust neersabelen als deze flinterdun zijn.

Bij voorbaat uitsluiten dat Duyvendak zou sympathiseren met de RARA is onverstandig. Een Joschka Fischer - wat nu een redelijk man lijkt - stond ook met één been in de RAF. Hij bood bijv. onderdak aan een RAF terroriste op de vlucht.

[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 08-11-2003 11:03]

pi_14477812
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 11:02 schreef rroloff het volgende:
Een Joschka Fischer - wat nu een redelijk man lijkt - stond ook met één been in de RAF. Hij bood bijv. onderdak aan een terroriste op de vlucht.
En schopte een politieagent het ziekenhuis in...
  zaterdag 8 november 2003 @ 11:03:07 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14477814
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 10:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijk slecht artikel. En jij wil commentaar hebben op hoe Peter Siebelt schrijft. Slechts een aantal stukjes bij elkaar geraapt zonder dat er verband tussen de alinia's bestaat, er zit geen lijn in het verhaal, en er wordt helemaal niets onthuld.

Ik zie ook heel vergelijkingen met Peter Siebelt. Zie mijn gequote stukje, dan zie je wel verbanden zoals Peter Siebelt ze ook gebruikt.

Voor mij heeft het geen betekenis want beide kunnen het niet waarmaken.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_14477816
Ik dacht dat er uiteindelijk wel iemand is gearresteerd en veroordeeld wegens deelname aan die Rara-akties. Was dat niet ene Richard Roemers, en was hij niet de zoon van een Zwolse ondernemer?
Boeven en gespuis horen in de politiek niet thuis.
pi_14477867
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 11:03 schreef hazelnoot het volgende: Ik dacht dat er uiteindelijk wel iemand is gearresteerd en veroordeeld wegens deelname aan die Rara-akties. Was dat niet ene Richard Roemers, en was hij niet de zoon van een Zwolse ondernemer?
Volgens mij is er een René R. veroordeeld voor poging tot brandstichting.
pi_14477872
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 10:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee hoor, ik wil er alleen maar mee aantonen dat met een grote duim allerlei leuke theorietjes te verzinnen zijn.

Feit is dat nooit duidelijk is geworden wie of wat er nu precies achter RaRa zat. Maar goed, wat ik al zei, ik ben wel benieuwd naar citaten waarin Duyvendak RaRa verdedigt, of naar feiten waaruit blijkt dat Duyvendak erbij betrokken was.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')