En dit is ook geinig...
http://www.sterrenbeurs.nl/cgi-bin/news?action=detail&type=news&id=5477231&share-id=130en dit is ook grappig...
Metteen een hele berg aandelen Jack gekocht...
Die zal wel gaan stijgen nu ....
quote:Ja ik lag werklijk in een piskreukel !
Op maandag 10 november 2003 23:49 schreef cptmarco het volgende:het satire-kijkwijzer-icoontje......
Diskleimer
Egoland kan als aanstootgevend worden ervaren. Wij raden daarom aan om kleine kinderen en leden van de regering naar bed te sturen. BNN benadrukt dat alle karakters en gebeurtenissen in dit programma fictief zijn en satirisch zijn bedoeld.... (Alleen al omdat ze van klei zijn zullen de meeste kijkers zich dat wel realiseren, maar het kan zijn dat u vanwege drukke werkzaamheden nog niet de cursus 'hoe onderscheid ik klei van levensvormen' met goed gevolg doorlopen heeft.)
Ja, dat heb je als je bekend bent. Dan moet je maar niet bekend willen worden, he. Je staat dan voortdurend in de schijnwerpers. Kijk, dat is nou de reden dat ik onder een schuilnaam schrijf. Stel dat je bekend wordt. Je wordt dan zomaar voorwerp van spotternij en scherts. Iedereen houdt zich met je bezig. Je hebt geen moment rust meer. Volgens mij storen Balkenende en Donner zichzelf aan het feit dat zij niet waaaaardig genoeg bejegend worden. Zij vinden zichzelf teveel het voorwerp van spot en scherts. Zij kunnen er zelf de humor niet van inzien. Dat is het.
Of dacht je werkelijk dat de Koningin zich met zulks bezig houdt? Welnee, joh, die schateren zich een ongeluk. Wat, ze zetten speciaal de videorecorder aan om het allemaal nog eens dunnetjes over te zien. En naarmate ze de scenes vaker zien wordt het paleisgeschater luider, harder en hartverscheurender. Laatst zag ik zelfs het koepeltje van Huis ten Bosch omhoog komen van het paleisgebulder.
Tenminste, dat heb ik wel. Hoe vaker ik die scenes zie, des te leuker ik ze vind. Je moet ze echt vaker zien. Niet eenmaal, dat is echt te weinig. Er ontgaat je in de gauwigheid dan nog teveel. Die details komen pas goed uit de verf na vele herhalingen. Probeer het zelf ook maar eens.
quote:Ha ha ha, hebben ze meteen Donner voor lul gezet, zag ik op het nieuws.
Op maandag 10 november 2003 14:03 schreef pro_jeex het volgende:[..]
HIj stelt zich als een klein kind aan!
Ik hoop dat ze aankomende week Donner goed in de zeik zetten bij Kopspijkers!
quote:Het is wmb een enorme uitglijder van Balkenende, maar de manier waarop dit meteen politiek Den Haag beheerst vind ik overdreven. Nahja, het hoort bij de rituelen in de 2e Kamer, zullen we maar denken. Allemaal even driewerf FOEIII! roepen en morgen weer over tot de orde van de dag.
Spoeddebat Kamer over soloactie BalkenendeGepost door Bart (veekeend) - dinsdag 11 november 2003 @ 09:21 - Bron: Planet Internet
Vanochtend lieten we jullie al weten dat van Aartsen (VVD) constateerde dat de situatie rond de satire nu zelf een hype dreigt te worden. Hij verwacht dat het kwaad van de satire zichzelf uiteindelijk zal straffen omdat de burger een geoefend mediaconsument is. Ondertussen zwelt de kritiek op Balkenende aan.
Vanmiddag zal er een spoeddebat zijn in de Tweede Kamer. Momenteel staat alleen Balkenende's eigen partij, het CDA, achter de openlijke kritiek van Balkenende op de oranjesatires. Alle overige Kamerfracties zetten vraagtekens bij het optreden van de premier.
Van de oppositiepartijen krijgt Balkenende veel kritiek. In de Tweede Kamer is weinig begrip voor zijn uitspraken. PvdA-leider Bos snapt niet "waar Balkenende het vandaan haalt" dat kijkers van het BNN-programma Egoland en het VARA-programma Kopspijkers het verschil niet zien tussen fictie en werkelijkheid.
GroenLinks heeft verbijsterd gereageerd op de "bruuskering" van VVD en D66. Waarnemend fractieleidster Vos van GroenLinks vindt dat Balkenende "gewoon zijn eigen gang is gegaan, hoewel hij wist dat er geen kabinetsopvatting bestond".
Ook de de SP wil de kritiek van premier Balkenende en minister Donner op de satire over het koninklijk huis aan de orde stellen in de Tweede Kamer. De partij vindt dat kabinetsleden zich niet met de inhoud van programma's of toneelstukken moeten bemoeien.
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=34640
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=34632
Dit alles toont naar mijn mening weer eens aan dat het tijd wordt voor een echte discussie over het koningshuis!
quote:Hij glijdt wel vaak uit, vind ik
Op dinsdag 11 november 2003 10:41 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Het is wmb een enorme uitglijder van Balkenende
Maar dat zal wellicht ook met zijn motoriek te maken hebben ![]()
V.
quote:Balkenende heeft het koningshuis als teer plekje, ws omdat ie in zijn korte premierschap al twee keer gedonder heeft gehad. Hier probeerde ie krampachtig om een nieuwe rel in de kiem te smoren, maar juist die krampachtigheid doet hem de das om. De programmamakers zullen hem dankbaar zijn
Op dinsdag 11 november 2003 10:41 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Het is wmb een enorme uitglijder van Balkenende, maar de manier waarop dit meteen politiek Den Haag beheerst vind ik overdreven. Nahja, het hoort bij de rituelen in de 2e Kamer, zullen we maar denken. Allemaal even driewerf FOEIII! roepen en morgen weer over tot de orde van de dag.
Dit alles toont naar mijn mening weer eens aan dat het tijd wordt voor een echte discussie over het koningshuis!
quote:bron: Trouw
Kopspijkersboek en dvd komen mooi op tijd
van onze redactie media
2003-11-11AMSTERDAM - Op het hoogtepunt van de kwestie over de persiflage op het koningshuis, presenteerde het tv-programma 'Kopspijkers' gisteravond in Amsterdam een boek en een dvd met hoogtepunten van het cabaret. Het boek werd in ontvangst genomen door Frank de Grave (cabaretier Owen Schumacher, samensteller van het boek). Ook aanwezig waren koningin Beatrix (Sanne Wallis de Vries) en minister van justitie Donner (Paul Groot), die ter plekke de pagina's die hem niet welgevallig waren uit het boek verwijderde.
Programmamaker Jack Spijkerman zei dat hij het koningshuis en de minister-president zeer dankbaar is voor de opmerkingen over het programma en dat eerder die dag op Huis Ten Bosch een groot bloemstuk namens Kopspijkers was bezorgd.
Koningin Beatrix wil terug naar de tijd waarin de democratie 'nog geen fuck' voorstelde. Een 'lijpe' Máxima leeft zich woest uit op een Beatrix-voodoo pop. En Willem-Alexander, ach, die struikelt in de jongste tv-persiflage uit de Gouden Koets en maakt zich zorgen over de liefde.
Is dit respectloos? De recente verontwaardiging vanuit politiek Den Haag zou bijna voor twijfel zorgen. BNN is verrast door de kritiek op de serie 'Egoland': ,,We hebben geen noemenswaardige reacties ontvangen. Een programma als 'Neuken doe je zo' zorgde onder de kijkers voor veel meer ophef.''
Niet iedereen windt zich kennelijk over hetzelfde op. Premier Balkenende en minister Donner openden de afgelopen week de aanval op satirische tv-programma's en toneelstukken over het koninklijk huis. 'Landgenoten, Beatrix spreekt' van toneelgroep Toetssteen en 'Egoland' van BNN werden met name genoemd.
Bang of geschrokken zijn ze niet, bij de jongerenomroep. Volgens Maarten van Dijk, televisie-directeur van BNN en een van de bedenkers, gaat de animatieserie van klei nergens over de schreef. ,,Wij hebben bij BNN wel ergere dingen gedaan. Bart de Graaff heeft eens op reportage een baksteen door de ruit van een bezinestation gegooid, om de politie in actie te zien. Dáár kan ik me commotie over voorstellen. Niet over deze verhaaltjes van vijf minuten. Wij zetten Willem-Alexander weliswaar als een schlemielige kroonprins neer, maar het is zo overduidelijk satire. Johan Cruijff dient in het paleis als lakei het eten op. Wat moet je dan nog uitleggen?''
Een heleboel, als het aan Balkenende ligt. Dus vooruit dan maar. 'Egoland', dat vorige week maandag startte, wil mensen met macht een spiegel voorhouden. ,,Hoe ga je om met die macht? Die vraag willen wij stellen, zonder oordeel.''
Het koningshuis blijkt wat dat betreft een onuitputtelijke inspiratiebron, zeker na de recente affaires. Het cabaret van 'Kopspijkers' behandelt inmiddels bijna wekelijks het wel en wee van de Oranjes. Ook afgelopen zaterdag, uiteraard. Koningin Beatrix (cabaretière Sanne Wallis de Vries) gaf toen aan dat er wat haar betreft veel meer over haar koninklijke familie te persifleren valt. ,,Er kan nog wel een schepje bovenop. Neem die zus van mij, die met paarden praat.''
Het Vara-programma trok weer 2,9 miljoen belangstellenden, verrassend genoeg niet meer dan de week daarvoor. Van Dijk hoopt dat de gratis publiciteit zijn 'Egoland' wél extra zieltjes oplevert. De eerste aflevering trok rond de miljoen kijkers.
De programmamakers zijn blij met de waarschuwende vinger van de minister-president. ,,Als het allemaal rimpelloos voorbij zou gaan, doen we ons werk niet goed'', stelt Wim van Klaveren, samensteller van 'Vara Laat'. In zijn virtuele café 'De Wereld' is Beatrix ook een graag geziene gast. ,,De eigenschappen die haar worden toegedicht, vergroten wij uit.'' Het staatshoofd is zo een wereldvreemde vrouw, die zich over veel verbaast.
Marjan Luif kruipt vandaag op de radio weer in de huid van Juliana. Haar prinses is nog volkomen helder, maar eigenwijs als ze is terzijde geschoven door haar familie. Luif: ,,Als een familie respect wil van het volk, moet ze dat respect natuurlijk wel verdienen.''
Was dat ooit anders? Balkenende is in ieder geval niet de eerste bewindsman die dat respect een handje probeert te helpen. In 1980 werden er kamervragen gesteld over de VPRO-show van Barend Servet. In de omstreden sketch zat een Juliana-lookalike wijdbeens spruitjes schoon te maken. Ook het lied 'Arme ouwe', geschreven door Guus Vleugel en gezongen door Gerard Cox, werd in 1966 te Den Haag behandeld: ,,Ik kan wel kotsen als ik Trix of Claus of Bernhard zie, en Juliaan is ook niet veel, dat geef ik dadelijk toe, ze is volstrekt verwerpelijk, maar ze lijkt zo op me moe.'' Het lied werd enige tijd verboden, vanwege de 'smakeloze' manier waarop de Majesteit werd bejegend.
Smaak. Het is de enige remming die BNN'er Maarten van Dijk voelt. ,,Met klei is alles mogelijk. We kunnen Willem-Alexander zelfs de Hitler-groet laten doen. Dat zou ook moeten mogen.'' BNN laat de arm van de kroonprins hangen. Dat is hun smaak. En over smaak valt niet te twisten.
Toch weer die misloms!!!!
quote:Ik vind het toch knap hoe je van Balkenende's beroep op beschaafde normen bij satire op je persoonlijke kruistocht weet te komen...
Op dinsdag 11 november 2003 12:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Maar het precedent over het al dan niet verbieden van toneelstukken is natuurlijk toch weer geschapen door? Juist!!!!!!Toch weer die misloms!!!!
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 10:46 schreef Verbal het volgende:[..]
Hij glijdt wel vaak uit, vind ik
Maar dat zal wellicht ook met zijn motoriek te maken hebben
V.
Balkenende moet niet zo piepen en zich gewoon eens met belangrijke zaken gaan bezighouden. Op deze manier heeft hij geen anderen meer nodig om een persiflage van hem te maken, doet ie zelf wel...
quote:Als die Fatima Elatikvandemolen er niet over begonnen was met haar Aishatoneelstuk, was Balkie ook nooit over de Oranjesatire gestruikeld. Wat ik je brom.
Op dinsdag 11 november 2003 12:41 schreef hoppe het volgende:[..]
Ik vind het toch knap hoe je van Balkenende's beroep op beschaafde normen bij satire op je persoonlijke kruistocht weet te komen...
quote:Volgens mij geef jij moslims zelfs nog de schuld wanneer je je verslikt in couscous.
Op dinsdag 11 november 2003 13:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Als die Fatima Elatikvandemolen er niet over begonnen was met haar Aishatoneelstuk, was Balkie ook nooit over de Oranjesatire gestruikeld. Wat ik je brom.
quote:Dat staat voor mij gelijk aan een poederbrief.
Op dinsdag 11 november 2003 13:46 schreef Dodec het volgende:[..]
Volgens mij geef jij moslims zelfs nog de schuld wanneer je je verslikt in couscous.
Normen en waarden. Dat waren JP's en Donner's uitgangspunt.
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 11-11-2003 14:15]
quote:Jij wilt dus beweren dat daarvoor, zelfs voordat moslims waren in Nederland er nooit sprake is geweest van censuur en kritiek op elk vorm van entertainment dan ook. Zelfs de Gijsbrecht van Amstel kon pas een jaar later opgevoerd worden door kritiek van hervormde zijde;
Op dinsdag 11 november 2003 13:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Als die Fatima Elatikvandemolen er niet over begonnen was met haar Aishatoneelstuk, was Balkie ook nooit over de Oranjesatire gestruikeld. Wat ik je brom.
quote:*ahum*
Op dinsdag 11 november 2003 01:17 schreef MrLunk het volgende:
[afbeelding]
quote:Dat is iedereen in Nederland.
Op dinsdag 11 november 2003 14:22 schreef hazelnoot het volgende:
Een nuttige bijkomstigheid blijkt dat er bij de SP Thorbeckiaanse principes aan het doordringen zijn, tenminste als ik mag afgaan op de bijdrage van mevr. Vergeer. Wie weet zijn ze hun dogmatische lijn aan het evalueren en worden ze geleidelijk aan navolgers van Thorbecke.
quote:smaken verschillen he
Op dinsdag 11 november 2003 14:30 schreef Lonewolf2003 het volgende:
FF offtopic; heb egoland gezien, wat is dat een flauw populistisch makkelijk humorloos programmain plaats van duizenden euros aan kleipoppetjes uit te geven hadden ze beter meer geld aan de schrijvers van de grappen kunnen uitgeven. Dit is precies de reden waarom ik geen lid ben geworden van die wanclub BNN.
Die rode neus bij Mat Herben
, Donner vond het allerminst grappig.
HAha.. voer voor Kopspijkers.
Balkenende complimenteerde hem met zijn neus.
Donner.......
quote:Serieus!?!?
Op dinsdag 11 november 2003 14:33 schreef DJMarcel.nl het volgende:
Geweldig dit debat op Ned 2.Die rode neus bij Mat Herben
quote:Vond ik wel goed van Balkie, geen aandacht schenken aan zulk wangedrag in de kamer, dat siert hem.
Op dinsdag 11 november 2003 14:33 schreef DJMarcel.nl het volgende:
Geweldig dit debat op Ned 2.Die rode neus bij Mat Herben
HAha.. voer voor Kopspijkers.
Balkenende complimenteerde hem met zijn neus.
Donner.......
quote:Yep daarom was het ook een mening. Ik vind voor alle duidelijkheid dat de minister-president niet over satire e.d. hoort uit te laten.
Op dinsdag 11 november 2003 14:32 schreef Nyrem het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op dinsdag 11 november 2003 14:30 schreef Lonewolf2003 het volgende:
FF offtopic; [...] <hr></blockquote>smaken verschillen he
quote:Ja, zelf met satire bezig inderdaad.... als het op het nieuws komt vanavond moet je eens op die kop letten van Boris Dittrich die achter Herben zit.
Op dinsdag 11 november 2003 14:36 schreef Dodec het volgende:[..]
Serieus!?!?
(ik zit hier in een tv-loze zone)
Dit kon zo rechtstreeks gebruikt worden in Kopspijkers en reken daar maar op...
quote:Je kan het volgen via tweede kamer
Op dinsdag 11 november 2003 14:36 schreef Dodec het volgende:[..]
Serieus!?!?
(ik zit hier in een tv-loze zone)
quote:Je vergeet een plaatje van Bob Smalhout die in Hitler veranderd.
Op dinsdag 11 november 2003 14:59 schreef DJMarcel.nl het volgende:
mmm....
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 15:02 schreef Sidekick het volgende:[..]
Je vergeet een plaatje van Bob Smalhout die in Hitler veranderd.
Moet je alleen heel lang blijven kijken....
ja, deze reactie was eigenlijk alleen bedoelt om ff op te scheppen over mijn kennis over massamedia
quote:Grappig toch?
Balkenende: Geen verdeeldheid in kabinetDEN HAAG - Premier Balkenende vindt niet dat sprake is van verdeeldheid in het kabinet. Hij zei dit dinsdag in de Tweede Kamer waar hij zich moest verantwoorden voor zijn oproep aan de media om de toon te matigen bij satire op het Koninklijk Huis.
Er is vrijdag in de wekelijkse vergadering van de ministerraad geen besluit genomen of zelfs maar een conclusie getrokken, toen daar werd gesproken over de satire op het Koninklijk Huis. De vice-premiers Zalm en De Graaf namen later weliswaar afstand van de uitlatingen van Balkenende, maar hebben niet gezegd dat die zijn omstreden uitspraken niet had mogen doen.
Balkenende, die tijdens het vragenuurtje van de Kamer zei nergens spijt van te hebben, zei zijn oproep te hebben gedaan ,,vanuit zijn verantwoordelijkheid als minister-president'', die de persoonlijke levenssfeer van de leden van het Koninklijk Huis wil beschermen.
Minister Donner van Justitie zei dat het appèl op de eigen verantwoordelijkheid van pers en programmamakers bedoeld is om te voorkomen dat het instituut van het Koninklijk Huis steeds verder wordt uitgehold.
,,Er is geen sprake van censuur'', aldus Balkenende. Hij vindt bovendien dat zijn uitspraken niet in strijd zijn met het beginsel van de liberaal Thorbecke, dat de overheid geen oordeel past over kunst. ,,Ook Thorbecke erkende dat grondrechten met elkaar kunnen botsen.''
ANP
Daarnaast zegt Balkie dat er geen verdeeldheid is, maar de vice-premiers zeggen iets heel anders. ![]()
Wat een satire maakt ie ervan.
quote:Ik dacht dat 'ie het nu wel vier jaar kon uithouden, maar ik begin steeds meer te twijfelen. Balkenende is geen leider.
Op dinsdag 11 november 2003 15:46 schreef Sidekick het volgende:[..]
Grappig toch?
Balkie die oproept om de toon te matigen van satire over het koningshuis, heeft niet alleen de toon verscherpt, maar heeft zichzelf ook nog eens een politieke mini-crises aangemeten, waardoor er nog meer aandacht op komt.Daarnaast zegt Balkie dat er geen verdeeldheid is, maar de vice-premiers zeggen iets heel anders.
Wat een satire maakt ie ervan.
quote:dat die Zalm zich nog vice president noemt zeg ... iedere keer als hij zegt 'nee Balkenende is een ei' dan begint JPB terug te krabbelen
Balkenende sprak op persoonlijke titel
Gepost door Bart (veekeend) - dinsdag 11 november 2003 @ 16:06 - Bron: NOS TT / RTL nieuws
Vanochtend lieten we jullie al weten dat van Aartsen (VVD) constateerde dat de situatie rond de satire nu zelf een hype dreigt te worden. Hij verwacht dat het kwaad van de satire zichzelf uiteindelijk zal straffen omdat de burger een geoefend mediaconsument is. Ondertussen zwelt de kritiek op Balkenende aan.Deze middag was er een debat over zijn uitlatingen in de Tweede Kamer. Momenteel staat alleen Balkenende's eigen partij, het CDA, achter de openlijke kritiek van Balkenende op de oranjesatires. Tijdens het debat omtrent de uitspraken van Balkenende en Donner, is naar voren gekomen dat de premier niet namens het kabinet sprak.
Dit bleek uit de antwoorden op vragen van SP-Kamerlid Vergeer. Balkenende gaf aan dat hij sprak vanuit zijn ministeriële verantwoordelijkheid voor het koninklijk huis en het normen- en waardendebat.
"Er is geen sprake van beleid", zei de minister-president tijdens het wekelijkse vragenuurtje in de Tweede Kamer. "Ik heb alleen de vraag voorgelegd aan programmamakers om nog eens na te denken over hun verantwoordelijkheid."
Ook minister Donner van Justitie beklemtoonde dat hij niet heeft aan de vrijheid van meningsuiting wil tornen, toen hij Balkenende in de media bijviel. "Een minister past geen oordeel over kunst, ik heb gesproken als mens", zei hij in antwoord op de vragen van de SP.
is wel duidelijk wie de baas is
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 16:23 schreef sp3c het volgende:
van de frontpage geplukt
[..]dat die Zalm zich nog vice president noemt zeg ... iedere keer als hij zegt 'nee Balkenende is een ei' dan begint JPB terug te krabbelen
is wel duidelijk wie de baas is
Normaal heb ik het niet zo op deze partij, maar Zalm en Aartsen hebben hier psies door hoe de vork in de steel zit...
quote:totdat je afgestudeert bent en flink verdient, dan ben je 100% VVD
Op dinsdag 11 november 2003 17:19 schreef DonStefano het volgende:
Overigens sta ik in deze kwestie 100% achter de VVD...Normaal heb ik het niet zo op deze partij, maar Zalm en Aartsen hebben hier psies door hoe de vork in de steel zit...
Blijf gewoon trouw aan D'66 (of PvdA) ![]()
Maargoed, nu weer on-topic....
Niemand die zelfs maar verantwoording heeft moeten afleggen voor de rechter, met dank aan het OM (vallend onder de ministeriële verantwoordelijkheid van Donner) tijdens het kabinet BalkendeI).
Nu komt er satire (en nog niet eens haatzaaierij) rondom Beatrix en wie komen er dan ineens wel in aktie? Juist, Donner en Balkenende.
Over meten met 2 maten gesproken.
quote:Hahaha, ja dat was allemaal wel lachen ja.( hmmm sorry ) Maar je hebt wel gelijk. Niemand van de huidige bewindsvoeders die nu lopen te huilen die er een probleem van maakte dat Dhr Fortuijn in de zeik werd genomen.
Op dinsdag 11 november 2003 20:32 schreef DaveM het volgende:
Over Pim Fortuyn (kennen jullie die nog?) mocht ook alles gezegd worden, hij mocht zelfs ongestraft als een nazi worden afgeschilderd en worden afgebeeld in nazi-uniform.
Die proberen nu hun "normen en waarden" er bij iedereen in te rammen. Ben op zich niet tegen het begrip, maar ik heb weinig zin dat er van bovenaf wordt opgelegd dat we ons moeten gaan gedragen alsof we in de jaren 50 leven. En als Bea er niet tegenkan, jammer. Ze heeft ook al die tijd met ranzige bladen kunnen leven, dus moet een stukje humor ook wel kunnen.
quote:Ik sta nog steeds achter mijn stem op Balkenende hoor. Ik denk niet veilig te zijn, ik ben het. Wat betreft de actuele kwestie; ook hier sta ik achter onze minister president. Als je er toch goed over nadenkt, kun je het toch niet normaal vinden, dat een gezin op een dergelijke manier neergezet worden. We vinden het allemaal lollig, zolang onze eigen kring maar niet aan de beurt is.
Op dinsdag 11 november 2003 16:54 schreef Chewie het volgende:[..]
Het word wel steeds duidelijker dat Zalm meer kans maakt op het volgende premierschap dan Balkenende. Toch zonde dat zoveel mensen dachten "veilig" te stemmen op het CDA.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |