maar fijn nu moet ik 19 november weer om een wratje aan te laten stippen en ik zit hier nogal tegenop door dat wat vroeger is gebeurd
en ik zal weer op de fiets moeten (mijn ouders moeten werken)
heeft iemand tips wat ik nou het beste kan doen ? (dus zeg maar een beetje om die angst weg te nemen)
quote:*heeft al van alles geprobeerd*
Op donderdag 6 november 2003 21:09 schreef DeZzL het volgende:
ach, het valt reuze mee.....als kind schrik je overal veel sneller van denk ik... Je kunt m er ook af proberen te pissen. Ochtendurine wil wel eens helpen
* fuzzynuts is een bikkel
Misschien is onderstaand artikel wat (bron: Beautyweb):
Isolatieplakband is net zo effectief tegen wratten als een behandeling met vloeibare stikstof. Dit blijkt uit een Amerikaans onderzoek van het Madigan Army Medical Center in Washington. Het verwijderen van wratten met vloeibare stikstof is namelijk een vrij pijnlijke methode, die bovendien meestal een paar keer herhaald moet worden. Aan het onderzoek deden 51 kinderen mee. Eén groep kreeg een behandeling met de vloeibare stikstof die zes keer werd herhaald en de overige kinderen kreeg gedurende zes dagen een stuk isolatieplakband op de wrat. Wanneer in de tussentijd de tape eraf ging, werd er gelijk een nieuw stuk plakband aangebracht. Na zes dagen werd de tape verwijderd en de wrat na bevochtiging met puimsteen weggeschraapt, waarna opnieuw isolatietape werd aangebracht. Deze behandeling duurde tot maximaal twee maanden. Bij de groep plakbandpatiënten verdween de wrat in 85% van de gevallen, bij de groep kinderen die met vloeibare stikstof werd behandeld verdween de wrat bij slechts 60%.
Worked for me.
Toen ik klein was had ik op een hele boel plekken wratjes en dan ook op hele
gemene plekken (tussen tenen en andere, niet zo gezellig plekken).
Dermatoloog heeft die dingen toen met een soort van kaasschaafje weggehaald. Zonder verdoving en allemaal achter elkaar. Ik bloedde verdomme als een rund. En janken natuurlijk. M'n broer was erbij en die vertelde later dat de verpleegster tegen hem had gezegd dat hij maar tegen mij moest zeggen dat ik een aansteller was. Mot dat wijf in m'n poten krijgen!
Ik was verdomme 6 jaar oud!
quote:Joh.. dat was een jaar geleden, ik neem aan dat je daar nu wel overheen bent?
Op donderdag 6 november 2003 20:59 schreef GotenSSJ het volgende:maar fijn nu moet ik 19 november weer om een wratje aan te laten stippen en ik zit hier nogal tegenop door dat wat vroeger is gebeurd
![]()
quote:jawel maar toch
Op donderdag 6 november 2003 21:24 schreef Escape2Dawn het volgende:[..]
Joh.. dat was een jaar geleden, ik neem aan dat je daar nu wel overheen bent?
* MaStar is een bikkel!
quote:Wat gek, ik ben ook naar de pedicure geweest en die zei dat ik m moest aan laten stippen en dat zij er niks aan kon doen.
Op donderdag 6 november 2003 21:08 schreef cup_a_soup het volgende:
Ik heb een wrat op mijn voet gehad. Ik heb hem toen ook laten aanstippen, maar hij ging niet weg. Toen ben ik naar de pedicure gegaan. Die heeft hem (zonder pijn) weggehaald.
quote:Je hebt gelijk dat er ergere dingen te bedenken zijn, maar die laatste opmerking slaat nergens op. Wat heeft leeftijd er nou mee te maken?
Op vrijdag 7 november 2003 11:55 schreef pimpin het volgende:dr zijn wel ergere dingen te bedenken.
Hoe oud ben je he
quote:Ik dacht dat die weggebrand werden.. zonder stikstof?
Op vrijdag 7 november 2003 09:41 schreef xxdeesjuhxx het volgende:
denk maar: moedervlekken laten aanstippen doet nog meer pijn
quote:Ik dacht dat ze weggesneden werden?
Op vrijdag 7 november 2003 16:25 schreef Icicle het volgende:[..]
Ik dacht dat die weggebrand werden.. zonder stikstof?
quote:branden en snijden
Op vrijdag 7 november 2003 16:26 schreef Yvonnetje het volgende:[..]
Ik dacht dat ze weggesneden werden?
quote:Zou ook kunnen. Het was op mijn rug, ik kon het niet zien
Op vrijdag 7 november 2003 16:26 schreef Yvonnetje het volgende:[..]
Ik dacht dat ze weggesneden werden?
Formule W haalt huidlagen weg, dus op een gegeven moment zat ik op de onderhuid.. dat doet best wel auw, maar ik ging gewoon door.. aanstippen, goed strak een pleister er over heen en gaan slapen. Wanneer ik ben gestopt weet ik niet precies meer, maar weg was het ding wel.
Ohja: stikstof doet relatief weinig pijn, zeurt alleen een beetje na. Na een tijdje kun je de wrat lostrekken, als het ware.
er bestaat ook een middeltje (wartner) om zelf je wratten aan te stippen met een soort stikstof. tis wel iets minder koud, maar t werkt wel heel goed. kan je bij de apotheek kopen, dan heb je het gewoon zelf in de hand. bij mij gaat t watje altijd net naast de wrat op mn gewone huid en dat doet juist zo'n pijn. als je t zelf doet niet.
quote:ik vertrouw p de dokter die gast is aardig heeft mij van alles wat ik had af geholpen eerste x ging het ook goed maar was ik 4 of zo dus
Op vrijdag 7 november 2003 21:25 schreef MooNLiGhT84 het volgende:
verdovingspleisters halen bij de apotheeker bestaat ook een middeltje (wartner) om zelf je wratten aan te stippen met een soort stikstof. tis wel iets minder koud, maar t werkt wel heel goed. kan je bij de apotheek kopen, dan heb je het gewoon zelf in de hand. bij mij gaat t watje altijd net naast de wrat op mn gewone huid en dat doet juist zo'n pijn. als je t zelf doet niet.
*bikkel is gaat 19 november gewoon fietsen*
Ik heb er helaas aardig wat ervaring mee. Last van terugkerende wratten op mijn handen (op dit moment ben ik er weer vanaf gelukkig).
Tijdens mijn schooltijd geprobeerd met formuleW, geen effect. Naar de huisarts. Die zag geen heil in stikstof omdat ik ook nog eens een flinke eeltlaag op mijn handen had zitten (dat heb je wel eens met bepaalde baantjes). De huidarts heeft mij toen een vaag oplossinkje gegeven met behoorlijk bijtende zooi. Dit twee keer per dag op de wrattencluster gesmeerd.
Dat gaat na een tijdje jeuken, daarna gaat het wat irritant worden, en na een week viel er opeens een stuk huid van mijn hand af, inclusief alle wratten Maar was wel een redelijk paardenmiddel geloof ik.
Laatste jaren met stikstof bezig geweest, en dat is een kwestie van volhouden. Ik denk dat het door je leeftijd nogal pijnlijk leek, maar het valt best mee. Het pijnljkst vind ik altijd het moment dat de huid weer op temperatuur komt en dus het gevoel weer terugkomt.
De blaren kunnen best in de weg zitten, en dat is dan weer pijnlijk, maar na een week zijn die meestal weer weg.
Uiteindelijk wil je gewoon van die klotedingen af, en dan interesseert het je eigenlijk geen barst of het pijn doet.
suc6!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |