Errug triest verhaal!
en de kat is nu in de poezenhemel *troostt*
Echt zielig voor em.. weet zo'n kat veel dat ie geen duiven mag eten
Weten jullie zeker dat die kat van niemand was?
quote:Precies, het blijft de natuur. Echt zielig
Op donderdag 6 november 2003 15:20 schreef Radyhyn het volgende:
Ze hadden toch makkelijk ff de dieren ambulance kunnen bellen?
Die hadden die kat zo meegenomen..Echt zielig voor em.. weet zo'n kat veel dat ie geen duiven mag eten
[Dit bericht is gewijzigd door artofxaos op 06-11-2003 15:23]
De beste kat is een dode kat.
p.s. hoe oud ben je, je klinkt als 13 kan dat kloppen ?
En ook er gewoon 3 keer naar vragen, en ja ja dat was geregeld kwam allemaal goed.
Wat een stelletje klote kutouders heb je dan zeg.
Wees blij dat je niet thuis woont, straks zouden ze jou ook geen eten geven
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:22 schreef Pikkebaas het volgende:
Terecht,De beste kat is een dode kat.
quote:Inderdaad, dat huilen vind ik niet kunnen!
Op donderdag 6 november 2003 15:17 schreef QyRoZ het volgende:
Jezus wat ziek, dat doe je toch niet?
Zonder gein: erg k voor de kat. Geen mooi einde. RIP
quote:Heeft er ook iemand de dierenbescherming gebeld toen dat monster een genocide onder de duiven aanrichtte ?
Op donderdag 6 november 2003 15:24 schreef kibber het volgende:
gadverdamme hoe ziek.... je ouders mogen blij zijn dat ik hun adres niet heb want anders hadden ze toch minimaal de dierenbescherming op hun dak gehad...
quote:Achja, verwilderde katten mogen doodgemaakt worden (zelfs doodgeschoten door jagers)
Op donderdag 6 november 2003 15:16 schreef Annastacia het volgende:
Triest verhaaltje
Zelf heb ik ook zoiets meegemaakt, maar dan met een parkiet. Mijn zusje had een kat meegebracht, terwijl ik zat te computeren (de tamme parkiet vloog los en kwam telkens bij mij op de schouder). Ik wist niet dat zij een kat had meegebracht, totdat die kat de vogel aanvloog en hop ermee vandoor ging. Daag mijn vogeltje.
We hebben wel de kat te pakken gekregen en de vogel uit zijn bek kunnen halen (was niet kapot, maar wel stervend)
Ik was ook ZO KWAAD, dat ik die kat rechtstreeks buiten de deur OVER de schuur geschopt had. Of hij die vlucht overleefd had, wilde ik niet weten
quote:Nee. Hij had die kat gewoon naar het asiel moeten brengen. En zeker niet op moeten sluiten in een te kleine kooi en geen eten geven.
Op donderdag 6 november 2003 15:27 schreef SeNTiNeL0 het volgende:Achja, verwilderde katten mogen doodgemaakt worden (zelfs doodgeschoten door jagers)
Je vader is wel een dierenliefhebber en heeft het goed recht om zo te handelen.
quote:Die kat deed niets fout, je had je zusje moeten schoppen.
Op donderdag 6 november 2003 15:27 schreef SeNTiNeL0 het volgende:[..]
Achja, verwilderde katten mogen doodgemaakt worden (zelfs doodgeschoten door jagers)
Je vader is wel een dierenliefhebber en heeft het goed recht om zo te handelen. Hij had immers zelf duiven.Zelf heb ik ook zoiets meegemaakt, maar dan met een parkiet. Mijn zusje had een kat meegebracht, terwijl ik zat te computeren (de tamme parkiet vloog los en kwam telkens bij mij op de schouder). Ik wist niet dat zij een kat had meegebracht, totdat die kat de vogel aanvloog en hop ermee vandoor ging. Daag mijn vogeltje.
We hebben wel de kat te pakken gekregen en de vogel uit zijn bek kunnen halen (was niet kapot, maar wel stervend)Ik was ook ZO KWAAD, dat ik die kat rechtstreeks buiten de deur OVER de schuur geschopt had. Of hij die vlucht overleefd had, wilde ik niet weten
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:28 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Die kat deed niets fout, je had je zusje moeten schoppen.
quote:Ja eigenlijk wel.
Op donderdag 6 november 2003 15:28 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Die kat deed niets fout, je had je zusje moeten schoppen.
Het is de natuur die zijn gang ging. Maar over die wilde kat, daar had de vader ook de fout begaan door hem in te kleine hok te stoppen. Hij had hem meteen naar het asiel moeten brengen.
Het is maar een fucking kat !!! Eerst vreet dat beest al die man z'n duiven op. En dan is het gek dat hij dit doet ?? Hij is dat beestje gewoon vergeten en de kat heeft zichzelf vermoordt !!
quote:Als hij hem had doodgeschoten of had laten inslapen, dan had ik daar niet zo'n problemen mee gehad, een snel einde, net zoals bij de duiven (dat is de natuur). Maar een beest 4 dagen in een kooitje is nu niet bepaald een snel einde te noemen, en DAT vind ik zielig. Overigens heeft het beest wel te eten gehad.
Achja, verwilderde katten mogen doodgemaakt worden (zelfs doodgeschoten door jagers)
Je vader is wel een dierenliefhebber en heeft het goed recht om zo te handelen. Hij had immers zelf duiven.
quote:Nee, maar dat is de natuur als hij die duiven niet gepakt had had hij er wel een paar van buiten gepakt... Dit is gewoon dierenmishandeling.. Ik laat jou toch ook geen 5 dagen in je eigen pis en stront zitten in een veel te kleine ruimte?
Op donderdag 6 november 2003 15:26 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Heeft er ook iemand de dierenbescherming gebeld toen dat monster een genocide onder de duiven aanrichtte ?
---De eerste de beste keer dat je vader een duif koopt, sla je die met een stiletto door zijn slaapkamerdeur.
--- Je pakt je spullen en loopt weg.
--- Je belt Willibrod op:" Beetje katten doodmaken he!" Stomme dierenbeul", "Iedereen ziet nu wat een walgelijke man je bent"
"Gadverdamme, stomme zak" "He, kpraat tegen je"
quote:Er wordt alleen vermoed dat het een wilde kat is, het beestje is 4 dagen weggeweest en niemand is hem komen ophalen dus gingen ze er van uit dat hij wild was. Maar als je 2 wijken of 2 km verder op woont kom je dat beest niet daar zoeken. Ze hadden gewoon los moeten laten, het is niet eens zeker of hij die de duiven heeft vermoord
Op donderdag 6 november 2003 15:30 schreef SeNTiNeL0 het volgende:[..]
Ja eigenlijk wel.
![]()
Het is de natuur die zijn gang ging. Maar over die wilde kat, daar had de vader ook de fout begaan door hem in te kleine hok te stoppen. Hij had hem meteen naar het asiel moeten brengen.
quote:
Je belt Willibrod op:" Beetje katten doodmaken he!" Stomme dierenbeul", "Iedereen ziet nu wat een walgelijke man je bent"
quote:Jij niet. Maar er zijn mensen hier die dat graag zouden willen !
Op donderdag 6 november 2003 15:31 schreef kibber het volgende:
Ik laat jou toch ook geen 5 dagen in je eigen pis en stront zitten in een veel te kleine ruimte?
quote:De natuur van het beestje. Daarnaast heb ik het niet zo op ratten met vleugels.
Op donderdag 6 november 2003 15:31 schreef Pikkebaas het volgende:
Kom op mensen, GET A LIFE !!Het is maar een fucking kat !!! Eerst vreet dat beest al die man z'n duiven op. En dan is het gek dat hij dit doet ?? Hij is dat beestje gewoon vergeten en de kat heeft zichzelf vermoordt !!
quote:Kan ik me wel in vinden, er wordt ineens een drama van gemaakt terwijl het misschien helemaal niet de bedoeling was om die kat dood te laten gaan...
Op donderdag 6 november 2003 15:31 schreef Pikkebaas het volgende:
Kom op mensen, GET A LIFE !!Het is maar een fucking kat !!! Eerst vreet dat beest al die man z'n duiven op. En dan is het gek dat hij dit doet ?? Hij is dat beestje gewoon vergeten en de kat heeft zichzelf vermoordt !!
jah sorry voor me taalgebruik maar ik kan hier echt boos om worden....
sjonge jonge man
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:22 schreef Pikkebaas het volgende:
Terecht,De beste de enige goeie kat is een dode kat.
quote:o, ik weet wel zeker dat het niet de bedoeling was om de kat dood te laten gaan. Maar je kunt er wel enigszins rekening mee houden dat de kat het niet leuk vindt om 4 dagen in zijn eigen stront te gaan zitten?
Kan ik me wel in vinden, er wordt ineens een drama van gemaakt terwijl het misschien helemaal niet de bedoeling was om die kat dood te laten gaan...
quote:Ja, alsof die duiven het leuk vonden opgevroten te worden door zo'n vatsige kat
Op donderdag 6 november 2003 15:36 schreef Annastacia het volgende:[..]
o, ik weet wel zeker dat het niet de bedoeling was om de kat dood te laten gaan. Maar je kunt er wel enigszins rekening mee houden dat de kat het niet leuk vindt om 4 dagen in zijn eigen stront te gaan zitten?
quote:Lol...
Op donderdag 6 november 2003 15:34 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Jij niet. Maar er zijn mensen hier die dat graag zouden willen !
quote:Het Keldertje
Op donderdag 6 november 2003 15:34 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Jij niet. Maar er zijn mensen hier die dat graag zouden willen !
En pikkebaas is al helemaal een sneue puber.
Ik kan nog respect opbrengen voor mensen die zeggen geen kattenliefhebbers te zijn, maar deze gang van zaken niet goedkeuren.
Maar dat pikkebaas pubertje geilt zelfs op het onnodig lijden van een dier dat niet weet wat het fout gedaan heeft.
Ik ben benieuwd of ie IRL ook zo'n grote bek zou hebben.
(laat maar, ik weet het antwoord al)
quote:Zeker bij Jomanda geïnformeerd.
Op donderdag 6 november 2003 15:39 schreef Keerzijde het volgende:(laat maar, ik weet het antwoord al)
[Dit bericht is gewijzigd door Youssef op 06-11-2003 15:41]
quote:Het komt vaak voor dat "dierenliefhebbers" die van duiven houden, een kat verzuipen of zijn nek breken. Helaas staat dit geval niet op zichzelf. Het komt ook voor bij kattenliefhebbers die vinden dat ze alle honden zouden moeten afschieten. Echte dierenliefde is zeldzaam, en daarvoor zou je bij degenen moeten kijken die ook uit principes veganist zijn, en dus geen dieren of dierlijke producten eten.
Ik kots er echt van, en heb dus voorlopig dus ab-so-luut geen trek om tegen ze te praten.
Ik heb het zelf trouwens ook met mijn tijger, "dierenliefhebbers" gaan ook tekeer wanneer ze speels gromt naar bijvoorbeeld een tekkeltje.
quote:Als het maar niet bij Ton is.
Op donderdag 6 november 2003 15:41 schreef Hakkert het volgende:[..]
En het zal mij nix verbazen als we je ooit nog eens in een reportage zouden zien van SBS6
![]()
Maar een kat meer of minder ik geef er niet om, sommige reacties zijn echt diep triest het is maar een fucking kat.. ga gelijk ff janken om die duiven dan.. niemand mist die kat toch?
pff je denkt er 3 seconden overna en vind het triest maar daar houdt het ook bij op..
Als een fucking rijger mijn vijver aan het leeg vissen is dan hoef ik er niet overna te denken of ik pak een bucks (als ik er een had )
quote:De eigenaar misschien?
Op donderdag 6 november 2003 15:48 schreef Garagefluit het volgende:
niemand mist die kat toch?
quote:Ik vind mensen die beetjes opsluiten en laten creperen in een hok tever gaan. Die pa van jou kan toch zeker wel van zich afbijten? Dan mag íe laten zien wat voor een stoere bink hij is.
Op donderdag 6 november 2003 15:46 schreef Annastacia het volgende:
Ik vind sommige reacties van: "ik sleur je vader achter een auto door de straat" te ver gaan.
Het meest wrede wat je kan bedenken is nog niet genoeg voor zo'n klootzak!
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:31 schreef TeazNutz het volgende:
...knip...
--- Je belt Willibrod op:" Beetje katten doodmaken he!" Stomme dierenbeul", "Iedereen ziet nu wat een walgelijke man je bent"
quote:Ik zou er goed over nadenken, en er serieus over denken uit zijn buurt te blijven. Als hij zoiets bij dieren kan, kan hij het ook bij mensen. Misschien ben jij wel de volgende die hij in een hokje stopt
Op donderdag 6 november 2003 15:46 schreef Annastacia het volgende:
Ik vind sommige reacties van: "ik sleur je vader achter een auto door de straat" te ver gaan.
Ik zal ze er zeker nog over aanspreken, maar dan op een rustige manier.
quote:Kijk, DAT zijn nou de normen en waarden waar we het tegenwoordig over hebben.
Op donderdag 6 november 2003 15:48 schreef Garagefluit het volgende:
Mwah niet echt netjes gehandeld nee.Maar een kat meer of minder ik geef er niet om, sommige reacties zijn echt diep triest het is maar een fucking kat.. ga gelijk ff janken om die duiven dan.. niemand mist die kat toch?
pff je denkt er 3 seconden overna en vind het triest maar daar houdt het ook bij op..
Als een fucking rijger mijn vijver aan het leeg vissen is dan hoef ik er niet overna te denken of ik pak een bucks (als ik er een had)
Dat jij een rEIger (beschermd overigens!) naast je vijver moeiteloos dood zou knallen geloof ik direct, maar ik vind het wel heel gemakkelijk om alles waar je je aan stoort maar klakkeloos uit de weg wilt ruimen.
Analoog daaraan zou ik me aan jou kunnen storen en jou moeiteloos een mes tussen je ribben kunnen steken omdat jouw kop mij op straat niet zou aanstaan.
Maar dat doe ik ook niet.
Er is ALTIJD een andere en betere oplossing!
Stomme actie van je vader maar als ie zn excuses aan jou maakt en belooft dat zoiets niet meer gebeurd (en als het wel gebeurd em meteen weg te brengen) lijkt me dat 'end of story'.
[Dit bericht is gewijzigd door C2000 op 06-11-2003 16:02]
quote:Verschil tussen mens en dier is ooit gedefinieerd als dat mensen als enige 'dieren' hun instincten kunnen onderdrukken.
Op donderdag 6 november 2003 15:58 schreef Conflict het volgende:
Jagersinstinct, heeft die pa misschien ook wel.
Blijkbaar is die pa ook niet meer dan een beest.
quote:Die kat wachtte niet op zn dood want hij kreeg eten, die vader is alleen lax geweest en heeft te lang gewacht met handelen..wat achteraf niet slim was..
Op donderdag 6 november 2003 16:02 schreef cKc het volgende:
omg ik kan hier best wel boos om worde![]()
wat beziellen je ouders in godsnaam, ik heb echt medelijden met die kat.. stel je voor.. je zit 4 dagen in een kooi.
Niemand komt je helpen en je kunt niks doen, behalve wachten tot je dood gaat... Damn... je ouders zijn echt klootzakken![]()
quote:Dit is een van de weinige reacties waar ik me in kan vinden. Ik hoop dat hij zijn excuses aanbiedt, vooral over het feit dat ie denkt mij nog steeds te kunnen behandelen als een kind van 3
Tis hier wel steeds het ene of het andere uiterste.. tis een stomme actie je vader maar je (en die andere lui met 'moordenaars' ''sicko' of weet ik het) moet wel ff bedenken dat ie echt niet gewild heeft (lijkt me niet tenminste ) dat die kat zichzelf vermoord heeft. Het is echter wel lax geweest of em niet of te killen of naar het asiel te brengen.
Als ik in die zelfde situatie gezeten had ik die kat weggebracht om een spuitje te geven (tis een wilde kat, folks, die kun je ECHT wel onderscheiden van een huiskat).
Stomme actie van je vader maar als ie zn excuses aan jou maakt en belooft dat zoiets niet meer gebeurd (en als het wel gebeurd em meteen weg te brengen) lijkt me dat 'end of story'.
quote:Moet ik jou eens in een hok rotten met rondom je heen een halve meter ruimte. Dan zal ik je vreten geven (hoevaak heeft ie eigenlijk vreten gehad?) kijken of je daar blij van word..
Op donderdag 6 november 2003 16:06 schreef C2000 het volgende:[..]
Die kat wachtte niet op zn dood want hij kreeg eten, die vader is alleen lax geweest en heeft te lang gewacht met handelen..wat achteraf niet slim was..
quote:
Op donderdag 6 november 2003 16:06 schreef C2000 het volgende:[..]
Die kat wachtte niet op zn dood want hij kreeg eten, die vader is alleen lax geweest en heeft te lang gewacht met handelen..wat achteraf niet slim was..
Dit is gewoon dierenmishandeling man.
lax en te lang wachten met handelen? Hij had dit nooit van z'n leven mogen doen.
quote:Je zou ns moeten weten hoeveel mensen er zijn die helemaal niks eten of om hun mening in de cel worden gesmeten in hun eigen stront. Daar hoor ik jou ook niet over. BTW Heb je de situatie gezien? Dan zou ik dit soort uitgesproken 'woeste' meningen maar voor me laten. Nee ik ben niet mild, maar ik kan wel realistisch blijven en me voorstellen wat er is gebeurd, waar bij jou alleen de feiten 'hok 50cmx 50cm voor je ogen spelen..
Op donderdag 6 november 2003 16:07 schreef F1908 het volgende:[..]
Moet ik jou eens in een hok rotten met rondom je heen een halve meter ruimte. Dan zal ik je vreten geven (hoevaak heeft ie eigenlijk vreten gehad?) kijken of je daar blij van word..
[Dit bericht is gewijzigd door C2000 op 06-11-2003 16:14]
quote:Tjah, de ene vis is de andere niet. Jammer, maar die man had gewoon moeten informeren hoe groot zo een aquarium minimaal moet zijn. En natuurlijk welk vlokvoer geschikt is...
Op donderdag 6 november 2003 16:13 schreef PLAE@ het volgende:[..]
lax en te lang wachten met handelen?
Hij had dit nooit van z'n leven mogen doen.
quote:Achteraf is het dieren mishandeling ja, maar het verschil is dat dit niet 100% express is gegaan. Ik wil ook niemand de hand het hoofd houden maar ja dat komt toch altijd verkeerd over..zoals ik zei tis het ene tegen het andere uiterste blijkbaar..
Op donderdag 6 november 2003 16:13 schreef PLAE@ het volgende:[..]
lax en te lang wachten met handelen?
Hij had dit nooit van z'n leven mogen doen.
Afgelopen dinsdag schreef TS in dit topic Doodschieten Kat toegestaan door Jagers:
quote:En even later:
Op dinsdag 4 november 2003 11:03 schreef Annastacia het volgende:
Zaterdag heeft een kat (waarschijnlijk van iemand uit de buurt), het duivenhok van mijn vader gesloopt, en vervolgens 20 duiven vermoord, en meegenomen. Niemand heeft zich nog gemeld, terwijl er echt wel iemand 20 geringede duiven op zijn stoep heeft gevonden. De kat zit voorlopig in een HEEL klein kooitje, in het inmiddels lege en gesloopte duivenhok. Dat zijn baasje te beroerd is om even rond te kijken van wie die duiven nou zijn, is echt schandalig! Katten kunnen we degelijk schadelijk zijn voor hun omgeving. Ik heb er niet omgevraagd om zo'n beestje in mijn tuin te hebben rondlopen!
quote:Voor de duidelijkheid: HET GING HIER DUS NIET OM EEN WILDE KAT!!!
Op dinsdag 4 november 2003 11:13 schreef Annastacia het volgende:[..]
nee, we denken niet dat er binnenkort een eigenaar op komt dagen. Katten kunnen nogal eens een weekje wegblijven. En je kunt moeilijk het beest een week in een kooitje zetten. (We hebben een hond, dus in huis kan ie niet)
Verder hebben we niet zo'n zin om het beestje terug te geven, want dan loopt ie weer vrolijk door onze tuin, en kunnen we nooit nieuwe duiven aanschaffen. Snap je? Het is wel zielig om het beestje af te maken, want het je kunt het hem eigenlijk niet kwalijk nemen (wel de eigenaren overigens), dus hij gaat zodadelijk mooi naar het asiel.
Niet iedereen heeft 'een luxueus katten paleis voor wilde katten die duiven aangevallen hebben en wachten op een spuitje' staan.
Het probleem is dat het 'EVEN vasthouden' is verandert in (wat was het?) 4 dagen en dat kan niet.
[Dit bericht is gewijzigd door C2000 op 06-11-2003 16:25]
quote:Je noemde de dader een homo, net alsof alle homosexuelen dierenmishandelaars zijn. Verder edit je snel jezelf, en beweert vervolgens dat je iets nooit hebt gezegd. Ben je toevallig schizofreen?
Op donderdag 6 november 2003 16:21 schreef F1908 het volgende:[..]
Daar ging het niet over, reageer aub een beetje inhoudelijk danku
quote:Naar het asiel misschien?
Op donderdag 6 november 2003 16:23 schreef C2000 het volgende:
Um.. wat had ie dan moeten doen, die kat loslaten? Of in huis houden tot ie weggebracht kon worden? LOL..Niet iedereen heeft 'een luxueus katten paleis voor wilde katten die duiven aangevallen hebben en wachten op een spuitje' staan.
Het probleem is dat het EVEN is verandert in (wat was het?) 4 dagen en dat kan niet.
Daar zijn mensen aanwezig die ze normale leefruimte aanbieden
quote:Lang leve de back-button
Op donderdag 6 november 2003 16:25 schreef Alicey het volgende:[..]
Je noemde de dader een homo, net alsof alle homosexuelen dierenmishandelaars zijn. Verder edit je snel jezelf, en beweert vervolgens dat je iets nooit hebt gezegd. Ben je toevallig schizofreen?
quote:Maar dan had ie hem toch wel eerder weg kunnen brengen...
Op donderdag 6 november 2003 16:23 schreef C2000 het volgende:
Um.. wat had ie dan moeten doen, die kat loslaten? Of in huis houden tot ie weggebracht kon worden? LOL..Niet iedereen heeft 'een luxueus katten paleis voor wilde katten die duiven aangevallen hebben en wachten op een spuitje' staan.
Het probleem is dat het 'EVEN vasthouden' is verandert in (wat was het?) 4 dagen en dat kan niet.
Je zou je pa echt aan moeten geven. Meer dan een geldboete zal hij wel niet krijgen maar dan voelt hij het iig een beetje! En de boete zal hem meer kosten dan een paar nieuwe duiven.
quote:Ik heb eerst gedacht dat het om een huiskat ging, later zei mijn vader tegen me dat het waarschijnlijk een wilde kat was, omdat hij zich zo agressief gedroeg. Vandaar dat ik er nu vanuit ging dat het een verwilderde kat was.
Voor de duidelijkheid: HET GING HIER DUS NIET OM EEN WILDE KAT!!!
[Dit bericht is gewijzigd door C2000 op 06-11-2003 16:30]
quote:Jep. Maar dat zeg ik toch als het ware ook? EVEN kan imo wel maar in dit geval heeft het veel te lang geduurd.
Op donderdag 6 november 2003 16:27 schreef oOfaithOo het volgende:[..]
Maar dan had ie hem toch wel eerder weg kunnen brengen...
quote:Ja vreemd als iemand je in een klein kuthokje stopt he
Op donderdag 6 november 2003 16:27 schreef Annastacia het volgende:[..]
Ik heb eerst gedacht dat het om een huiskat ging, later zei mijn vader tegen me dat het waarschijnlijk een wilde kat was, omdat hij zich zo agressief gedroeg. Vandaar dat ik er nu vanuit ging dat het een verwilderde kat was.
[Dit bericht is gewijzigd door PLAE@ op 06-11-2003 16:30]
quote:Komt jou vader onder de welbekende steen vandaan of wat? Omdat een kat agressief is, heeft hij geen baasje?
[B]later zei mijn vader tegen me dat het waarschijnlijk een wilde kat was, omdat hij zich zo agressief gedroeg.
quote:het erge is dat mijn ouders wel degelijk alle ruimte hebben. Ze wonen met zijn tweeen in een heel groot huis, hebben een grote tuin met 2 tuinhuisjes, waarvan er eentje bijna leeg is. Ik heb tegen ze gezegd (eergisteren) dat ze de kat daar best in konden stoppen (huisje van 4 bij 4 meter, riant dus).
Niet iedereen heeft 'een luxueus katten paleis voor wilde katten die duiven aangevallen hebben en wachten op een spuitje' staan.
quote:Hmm, dat is geen reden hoor, onze kat kan door ons worden opgepakt en door niemand anders (buitenshuis dan). Als je dat probeert mag je toch zeer goed kennis maken met 18 nagels en een bekkie vol tanden. Als je hem tenminste kan vast pakken, want hij rent eigenlijk voor iedereen weg.
Ik heb eerst gedacht dat het om een huiskat ging, later zei mijn vader tegen me dat het waarschijnlijk een wilde kat was, omdat hij zich zo agressief gedroeg. Vandaar dat ik er nu vanuit ging dat het een verwilderde kat was.
quote:Als ik iemand een kankerpatient noem is dat toch ook niet gepast om dat als scheldwoord te gebruiken?
Op donderdag 6 november 2003 16:28 schreef PLAE@ het volgende:[..]
dat is gewoon een scheldwoord.
quote:IK overdrijf?! Kijk naar je eigen!
en niet overdreven moraalridderig doen aub.
ipv op een normale volwassen manier dit op te lossen (vrijlaten, dierenambulance oid) heeft hij zich gedragen als een achterlijke hilbilly
quote:Jij dacht dat je een wilde kat kon vangen en in een klein kooitje kon stoppen? Dream on, ik krijg m'n eigen kat nog niet eens in een reismandje zonder ernstige verwondinge op te lopen. Dit klinkt eerder als draaikonterij van je vader om te rechtvaardigen wat ie gedaan heeft.
quote:Amen.
Op donderdag 6 november 2003 16:33 schreef Fling het volgende:[..]
Jij dacht dat je een wilde kat kon vangen en in een klein kooitje kon stoppen? Dream on, ik krijg m'n eigen kat nog niet eens in een reismandje zonder ernstige verwondinge op te lopen. Dit klinkt eerder als draaikonterij van je vader om te rechtvaardigen wat ie gedaan heeft.
quote:als je mijn beginpost had gelezen, dan had je geweten dat het hok wel degelijk beveiligd was. We hebben veel katten in de buurt, waarvan het tot nu toe geen een van gelukt is om de kooi binnen te dringen. Deze kat heeft gaten in stevig gaas gemaakt, toen een paar stukken hout weggesloopt, vervolgens hardplastic tralies gesloopt, en toen nog een keer gaas gesloopt. Een sterke en slimme kat dus
probleem is dat hij z'n hok beter had moeten beveiligen van die kutduiven
quote:Hmm...ja dan had het helemaal allemaal slimmer gedaan kunnen worden..vraag je vader is of uit laxheid dat beest daarin heeft gedaan en laten zitten of uit boosheid van 'Dat beest heeft mn duiven vermoord, dus laat em nou zelf ook maar ff lijden..'
Op donderdag 6 november 2003 16:30 schreef Annastacia het volgende:[..]
het erge is dat mijn ouders wel degelijk alle ruimte hebben. Ze wonen met zijn tweeen in een heel groot huis, hebben een grote tuin met 2 tuinhuisjes, waarvan er eentje bijna leeg is. Ik heb tegen ze gezegd (eergisteren) dat ze de kat daar best in konden stoppen (huisje van 4 bij 4 meter, riant dus).
quote:en dat allemaal in 1dag/nacht?
Op donderdag 6 november 2003 16:35 schreef Annastacia het volgende:[..]
als je mijn beginpost had gelezen, dan had je geweten dat het hok wel degelijk beveiligd was. We hebben veel katten in de buurt, waarvan het tot nu toe geen een van gelukt is om de kooi binnen te dringen. Deze kat heeft gaten in stevig gaas gemaakt, toen een paar stukken hout weggesloopt, vervolgens hardplastic tralies gesloopt, en toen nog een keer gaas gesloopt. Een sterke en slimme kat dus
je vader zou kwaad op zichzelf moeten zijn. Blijkbaar was het niet goed genoeg beveiligd.
[Dit bericht is gewijzigd door Anthraxx op 06-11-2003 17:09]
Afschuwelijk, ik kan me heel goed voorstellen dat je je ouders voorlopig echt niet wilt spreken!
Nu begrijp je ook hoe ik tegenover katten sta. Als je van het beest houdt dan hou je 'm binnen. Ik laat m'n hond ook niet los lopen.
[Dit bericht is gewijzigd door Anthraxx op 06-11-2003 17:11]
quote:haha appels met peren vergelijken, stakker
Op donderdag 6 november 2003 16:41 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Luister, in mijn buurt zijn er ook mensen die van die gedomesticeerde roofdieren (aka katten) los laten lopen. Die komen dus ook in mijn tuin en dan heb ik daar allemaal van die sigarepeukjes liggen, kattedrollen dus.
Nou heb ik ook een Rottweiler, Barney. Een heel lief beest. Met wat moeite heb ik 'm nu zo ver dat 'ie elke kat aanvliegt die de tuin inkomt. Sommige bijt hij dood en sommige vluchten zonder staart. Het resultaat is echter wel dat ik nu bijna geen overlast meer van katten heb.Nu begrijp je ook hoe ik tegenover katten sta. Als je van het beest houdt dan hou je 'm binnen. Ik laat m'n hond ook niet los lopen.
quote:Stoer jongen! ik geloof er alleen geen zak van. Je laat die hond dan wel los in de tuin maar geen poes krijgt hij te pakken.
Op donderdag 6 november 2003 16:41 schreef Pikkebaas het volgende:Nou heb ik ook een Rottweiler, Barney. Een heel lief beest. Met wat moeite heb ik 'm nu zo ver dat 'ie elke kat aanvliegt die de tuin inkomt. Sommige bijt hij dood en sommige vluchten zonder staart. Het resultaat is echter wel dat ik nu bijna geen overlast meer van katten heb.
Maar we begrijpen wat je bedoelt hoor
Discussieer aub normaal en laat elkaar in zijn of haar waarde. Dat maakt het allemaal een stuk leuker.
Dit is gewoon een onschuldig beest doodmaken. In zulke gevallen moet je het baasje traceren en daar een hartig woordje mee voeren. En desnoods breng je het beest naar het asiel zodat je er zelf geen last meer van hebt, maar doodmaken (of je zogenaamde killer-dog erop af sturen) gaat te ver!
quote:Dat zal vast niet de bedoeling zijn geweest van de ouders. Misschien dat ze zelfs het beestje de hele tijd hebben zitten volproppen. Maar je moet zelf ook eens beseffen hoe het is om je dierbaren te verliezen door een of andere domme kat die je niets doet.
Op donderdag 6 november 2003 17:27 schreef imago het volgende:
Dit is gewoon een onschuldig beest doodmaken. In zulke gevallen moet je het baasje traceren en daar een hartig woordje mee voeren. En desnoods breng je het beest naar het asiel zodat je er zelf geen last meer van hebt, maar doodmaken (of je zogenaamde killer-dog erop af sturen) gaat te ver!
quote:Alsof het voor het baasje van de kat wél leuk is om z'n beest te verliezen. En het is niet leuk om je "dierbaren" (als je duiven zo graag zo wil noemen...) te verliezen, maar dat geeft je niet het recht om die kat die er gewoon niets aan kan doen te straffen.
Op donderdag 6 november 2003 17:29 schreef Youssef het volgende:
Dat zal vast niet de bedoeling zijn geweest van de ouders. Misschien dat ze zelfs het beestje de hele tijd hebben zitten volproppen. Maar je moet zelf ook eens beseffen hoe het is om je dierbaren te verliezen door een of andere domme kat die je niets doet.
Spoor dan het baasje op en eis een vergoeding voor je duiven. Krijg je de oorspronkelijke duiven niet mee terug, maar dan heb je er tenminste de échte schuldige mee.
quote:
Op donderdag 6 november 2003 17:46 schreef Conflict het volgende:
TS loopt dus ook nog te liegen hier.
De betrokken vader heeft zich schuldig gemaakt aan het doelloos en moedwillig laten lijden en doodgaan van een dier met geen andere reden dan het laten lijden en doodgaan zelf. Dat zit nergens genetisch ingebakken, is onnodig, hartvochtig en verwerpelijk. Net als TS zou ik er behoorlijk ziek van zijn wanneer ik tot de conclusie moest komen dat mijn ouders daartoe in staat zouden zijn.
quote:dan sluit je ze af uit de familie?
Op donderdag 6 november 2003 16:07 schreef Annastacia het volgende:[..]
Dit is een van de weinige reacties waar ik me in kan vinden. Ik hoop dat hij zijn excuses aanbiedt, vooral over het feit dat ie denkt mij nog steeds te kunnen behandelen als een kind van 3
je woont tooch samen met je vriend ofzo?
doe ik ook met mijn schoonouders straks hoor.
quote:Wat zit je nou telkens te lullen over vriendinnen man? Je neemt zeker ook regelmatig een hond in zijn hol?
Op donderdag 6 november 2003 20:15 schreef speedfreakssj het volgende:
Dan neem ik ook je vriendin (die je vermoedelijk niet hebt) effe van achteren terwijl ik van voren haar poesje kapottrek.het is immers maar een mens.
quote:Moet jij niet gaan eten ofzo?
Op donderdag 6 november 2003 20:19 schreef Youssef het volgende:[..]
Wat zit je nou telkens te lullen over vriendinnen man? Je neemt zeker ook regelmatig een hond in zijn hol?
Dit heeft hier niets mee te maken jankerd...
quote:moet je beter hout nemen en zo.
Op donderdag 6 november 2003 16:35 schreef Annastacia het volgende:[..]
als je mijn beginpost had gelezen, dan had je geweten dat het hok wel degelijk beveiligd was. We hebben veel katten in de buurt, waarvan het tot nu toe geen een van gelukt is om de kooi binnen te dringen. Deze kat heeft gaten in stevig gaas gemaakt, toen een paar stukken hout weggesloopt, vervolgens hardplastic tralies gesloopt, en toen nog een keer gaas gesloopt. Een sterke en slimme kat dus
ennee, die kat moet dan lang bezig geweest zijn.
dus je vader houd ook niet zo van die duicvn.
Groot gelijk als je voorlopig niet meer met ze praat, gaan ze misschien nog eens nadenken over hun daad.
Sterkte.
quote:anders ga jij eve nadenken.
Op donderdag 6 november 2003 20:25 schreef PAKO het volgende:[..]
ROFL wat een sukkel, als jij nou een nekschot kreeg, zijn we gelijk van je onzinnige gepost af!
![]()
je hebt vast geen huisdieren als ik dit zo lees.
dat vergeet je gewoon niet.
De duiven krijge toch ook eten?
BTW: me toetsenbord is stuk dus niet zeuren over ty[p's en zp.
quote:
Om bij het begin te beginnen:
Zaterdag bleek dat alle duiven van mijn vader (op 2 na) weg waren, overal lagen veertjes en bloed.
Toen heeft mijn vader een soort val gemaakt, dus als er weer iets in het hok zou komen, dat het luik dan zou dichtvallen. Maandagavond had ie beet. Het bleek om een enorme kat te gaan.
Voor "straf" werd deze in een hokje gezet, waar ook weleens duiven in worden gestopt, als ze even niet bij de andere duiven mogen komen. Dit hokje is zo'n 50 bij 50 cm groot. Hij paste er prima in, en voor straf mocht ie er even in blijven zitten. Ik heb het gezien, we hebben hem wat eten en drinken gegeven.
Papa zei dat hij hem ergens los zou laten, of naar het asiel brengen.
Ik heb tegen ze gezegd dat ze niet moesten vergeten het beest eten te geven, en hem als ze er niet snel iets mee zouden doen, ergens anders in moesten stoppen, met meer ruimte. Mijn ouders hebben 3 tuinhuisjes en een garage, ruimte dus. Eerdisteren (dinsdag) bleek dat ze het beest NOG niet weggebracht hadden, maar dat ie in een ander (groter) hok zat. Prima, kon het alleen niet controleren, want ik woon niet thuis, maar in een andere stad.
Woensdag erg druk gehad, niet meer naar de kat gevraagd.
Nu komt het: mijn moeder meldt doodgewoon over msn dat de kat dood is. Ik dacht eerst: die hebben ze naar het asiel gebracht, want het bleek een wilde kat te zijn (geen van de buren hadden hem opgeëist), en daarom hebben ze hem laten inslapen. Kan ik allemaal inkomen.
Maar nee hoor, het blijkt dat ze het beest VIER dagen lang in dat kleine hokje hebben laten zitten, in zijn eigen vuil
Hij is nu dood, want hij heeft geprobeerd om eruit te komen, en heeft zijn kop door het gaas gestoken, waardoor hij zichzelf gewurgd heeft. Waarschijnlijk heeft ie er heel lang over gedaan om dood te gaan
Ik ben zo vreselijk boos dat ik mijn moeder verrot heb gescholden door de telefoon, en de hoorn erop gekwakt heb!
Ik ben zó boos dat ik er bijna van moet huilen! Ze hebben zitten liegen tegen mij omdat ze wisten dat ik anders het beest zou komen halen. Maar het alleregste vind ik dat ze het beest zo hebben durven te behandelen. Vooral mijn vader, ik heb altijd gedacht dat hij zo'n dierenliefhebber was.
Ik kots er echt van, en heb dus voorlopig dus ab-so-luut geen trek om tegen ze te praten.
quote:sorry hoor maar dit haalt me echt het bloed onder de nagels vandaan..
Op donderdag 6 november 2003 15:27 schreef SeNTiNeL0 het volgende:
Ik was ook ZO KWAAD, dat ik die kat rechtstreeks buiten de deur OVER de schuur geschopt had. Of hij die vlucht overleefd had, wilde ik niet weten
waar haal jij dat gore lef vandaan om dat beest zo toe te takelen?
als ik je kende wist ik het wel, dan ging je op precies dezelfde manier de deur uit, alleen dan van een flat van 11 hoog, en dan wil ik wel zeker weten dat je het niet hebt overleefd... smeerlap!
quote:Ja ik ken dat. Gelukkig is het bij mij nog nooit zo erg geworden, alleen een keer dat mijn vader een heleboel mieren zat dood te stampen en ik ben daar gruwelijk kwaad en verdrietig om geworden.
Om bij het begin te beginnen:
Zaterdag bleek dat alle duiven van mijn vader (op 2 na) weg waren, overal lagen veertjes en bloed.
Toen heeft mijn vader een soort val gemaakt, dus als er weer iets in het hok zou komen, dat het luik dan zou dichtvallen. Maandagavond had ie beet. Het bleek om een enorme kat te gaan.
Voor "straf" werd deze in een hokje gezet, waar ook weleens duiven in worden gestopt, als ze even niet bij de andere duiven mogen komen. Dit hokje is zo'n 50 bij 50 cm groot. Hij paste er prima in, en voor straf mocht ie er even in blijven zitten. Ik heb het gezien, we hebben hem wat eten en drinken gegeven.
Papa zei dat hij hem ergens los zou laten, of naar het asiel brengen.
Ik heb tegen ze gezegd dat ze niet moesten vergeten het beest eten te geven, en hem als ze er niet snel iets mee zouden doen, ergens anders in moesten stoppen, met meer ruimte. Mijn ouders hebben 3 tuinhuisjes en een garage, ruimte dus. Eerdisteren (dinsdag) bleek dat ze het beest NOG niet weggebracht hadden, maar dat ie in een ander (groter) hok zat. Prima, kon het alleen niet controleren, want ik woon niet thuis, maar in een andere stad.
Woensdag erg druk gehad, niet meer naar de kat gevraagd.
Nu komt het: mijn moeder meldt doodgewoon over msn dat de kat dood is. Ik dacht eerst: die hebben ze naar het asiel gebracht, want het bleek een wilde kat te zijn (geen van de buren hadden hem opgeëist), en daarom hebben ze hem laten inslapen. Kan ik allemaal inkomen.
Maar nee hoor, het blijkt dat ze het beest VIER dagen lang in dat kleine hokje hebben laten zitten, in zijn eigen vuil
Hij is nu dood, want hij heeft geprobeerd om eruit te komen, en heeft zijn kop door het gaas gestoken, waardoor hij zichzelf gewurgd heeft. Waarschijnlijk heeft ie er heel lang over gedaan om dood te gaan
Ik ben zo vreselijk boos dat ik mijn moeder verrot heb gescholden door de telefoon, en de hoorn erop gekwakt heb!
Ik ben zó boos dat ik er bijna van moet huilen! Ze hebben zitten liegen tegen mij omdat ze wisten dat ik anders het beest zou komen halen. Maar het alleregste vind ik dat ze het beest zo hebben durven te behandelen. Vooral mijn vader, ik heb altijd gedacht dat hij zo'n dierenliefhebber was.
quote:Jezus wat ziek, dat doe je toch niet?
Maarja, niet iedereen is even snugger op deze wereld..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |