de specs:
quote:ter vergelijking:
200Mhz MotorolaŽ i.MX1T ARM 9 CPU
32MB *or* 128MB internal DRAM (NOTE: 12MB is reserved for system stack)
ATIŽ Imageon W4200 2D Graphics Accelerator with 8MB VRAM, includes MPEG-4 & JPEG hardware decoding functions
3.8 inch 480x320 transflective backlit LCD display with touch screen and "Virtual Graffiti" functionality, 16-bit (65,536 colors)
Yamaha Sound Chip, with 16-channel polyphonic wavetable MIDI synthesiser
Built-in stereo speakers and standard 3.5mm headphone jack
Analog thumbstick with push button functionality
4 primary game buttons in SNES layout with 2 shoulder buttons
Power, Function & Home buttons
Built-in "rumble" effects for game feedback and vibration alarms
Built-in Bluetooth wireless functionality and Bluetooth communication button, allowing up to 8 Zodiacs to connect wirelessly with a 30 foot range, can also be used in conjunction with a Bluetooth enabled cell phone to surf the net
Infrared transceiver, capable of all typical Palm "beaming" applications
2 "hot swappable" SD card slots: one accepts MMC or SD, the other accepts SD or SDIO (for peripherals like cameras, radios etc.)
Custom USB connector; pin layout may or may not be PUC (Palm Universal Connector) compatible to some degree
Full PalmOS 5.2.6 functionality including portrait and landscape modes
Built-in MP3 player
Built-in JPEG viewer
Dual Lithium-Ion rechargeable batteries, total 1540 mAh, non-removable, supposedly able to deliver 16 hours usage per charge
Size/Weight: 5.6" (143mm) x 3.1" (79mm) x .55" (14mm) / 6.3 ounces
Power Supply: AC Adapter / Battery Charger (120 volt AC, 60 Hz)
Een paar screens:
Spy Hunter
Phantom Strike
Stuntcar Extreme (bundled with Zodiac)
Interstellar Flames
THPS4
een paar upcoming titles:
- Neverwinter Nights
- Duke Nukem
- Doom2
- Tombraider: Angel of Darkness
resources:
www.tapwave.com
www.zodiacgamer.com
www.tapland.com
[Dit bericht is gewijzigd door err op 04-11-2003 11:31]
Maar als ik weer eens een gadget wil....
[Dit bericht is gewijzigd door jpg97 op 04-11-2003 12:11]
quote:en hij is alweer dicht
Op dinsdag 4 november 2003 11:27 schreef kepler het volgende:
Kheb er ook eentje, met nieuwe OP: [Handheld] Tapwave Zodiac Deel 2: Out of Stock
klote mods ook altijd
(tvp)
quote:die palmmeeting?
Op dinsdag 4 november 2003 11:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik hoop dat ik hem donderdag kan bewonderen !(tvp)
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:34 schreef err het volgende:[..]
die palmmeeting?
Yups
quote:yup, ik ga er ook heen! Als het goed is is er eentje te bekijken. Ik zal kijken of ik een camera of zo kan meenemen, maar en zijn toch al wel genoeg foto's.
Op dinsdag 4 november 2003 11:34 schreef err het volgende:[..]
die palmmeeting?
quote:5
Op dinsdag 4 november 2003 11:36 schreef err het volgende:
maar wat ik nog in het vorige topic wilde schrijven: er zxijn echt maar een paar units verscheept (hoogstens 5) en het schijnt dat Tapwave wacht op de volgende ladfing uit de fabriek alvorens verder te kunnen. Ze zeggen zelf echter op hun site dat orders die nu geplaatst worden binnen 10 dagen worden verscheept, dus ik verwacht de mijne zeker binnen die tijd
quote:als het goed verschepen ze ALLE pre-orders dus binnen 10 dagen. Hoeveel dat er zijn, weet niemand, maar zo rond de 1000 schat ik.
Op dinsdag 4 november 2003 11:37 schreef kepler het volgende:[..]
5
hoe groot is de volgende lading dan 10 ofzo??
Beetje vreemde actie dan van Tapwave
quote:dat had ik idd al begrepen, ergens in het voorjaar komt er een offciele release. Maar krijg je dan ook extra garantie ofzo? Als dit zeg maar een beta-versie is..
Op dinsdag 4 november 2003 11:43 schreef err het volgende:[..]
als het goed verschepen ze ALLE pre-orders dus binnen 10 dagen. Hoeveel dat er zijn, weet niemand, maar zo rond de 1000 schat ik.
Tapwave mikt overigens op de retail launch vorig jaar, wij zijn slechts beta-testers en tapwave moet nog op gang komen denk ik.
quote:de "first editions"hebben een flashable rom dus eventuele vroege bugs kunnen met een nieuwe firmware verholpen worden
Op dinsdag 4 november 2003 11:51 schreef kepler het volgende:[..]
dat had ik idd al begrepen, ergens in het voorjaar komt er een offciele release. Maar krijg je dan ook extra garantie ofzo? Als dit zeg maar een beta-versie is..
quote:oei dat is handig, dus ook PalmOS6 voor jouw?
Op dinsdag 4 november 2003 11:52 schreef err het volgende:[..]
de "first editions"hebben een flashable rom dus eventuele vroege bugs kunnen met een nieuwe firmware verholpen worden
quote:ik weet niet of os6 zal draaien, heb ik ook niet echt nodig denk ik, enige verschil is dat os6 kan multitasken..maar het zou kunnen ja, in theorie.
Op dinsdag 4 november 2003 11:57 schreef kepler het volgende:[..]
oei dat is handig, dus ook PalmOS6 voor jouw?
maar hardware matig geldt natuurlijk de gewone garantie?
Garantie heb ik natuurlijk zowiezo niet omdat internationale koper ben. Zou ik m moeten terugsturen naar Matt en die dan weer naar tapwave enzo...pff
Dat betekent dat het aantal gepre-oderde units tussen de 40 en 60.000 stuks ligt! Lijkt me dus dat de Zodiac gigantisch succesvol van start is gegaan, dankzij al die positieve reviews enzo.
[Dit bericht is gewijzigd door err op 04-11-2003 16:06]
quote:Er bestaat toch zo'n groep die alle nieuwe gadgets als eerste kopen? Maar als het er inderdaad 60.000 zijn kan je wel spreken van een (beginnend) succes. Het is ook best een geil apparaatje
Op dinsdag 4 november 2003 16:06 schreef err het volgende:
D'r zijn wat mensen met teveel tijd gaan kijken naar de ordernummers en zijn tot de conclusie gekomen dat er zo'n duizend orders per dag zijn binnengekomen.Dat betekent dat het aantal gepre-oderde units tussen de 40 en 60.000 stuks ligt! Lijkt me dus dat de Zodiac gigantisch succesvol van start is gegaan, dankzij al die positieve reviews enzo.
quote:IIG zijn 60.000 aparaten een heleboel. De NGAGE scoorde kut, op z'n eerste week:
Op dinsdag 4 november 2003 16:30 schreef Fantus het volgende:[..]
Er bestaat toch zo'n groep die alle nieuwe gadgets als eerste kopen? Maar als het er inderdaad 60.000 zijn kan je wel spreken van een (beginnend) succes. Het is ook best een geil apparaatje
quote:
October 20, 2003 - Independent research firm Arcadia Research reports that the N-Gage sold less than 5,000 units across the United States in its first week on the market.
Nokia representatives could not validate or dispute this dismal sales figure. If accurate, it would coincide with earlier reports (now confirmed) that the N-Gage sold approximately 500 units in the UK in its first week at retail.Price may be a major factor in the N-Gage's reported poor sales numbers. At $299.99, the N-Gage is currently the most expensive game system among the crop of major game consoles (including PS2, GameCube, Xbox, and Game Boy Advance).
Stay tuned as news regarding the N-Gage launch unfolds
quote:komt in EU uit half 2004 zoiets. Tot die tijd; importeren via tussenpersonen.
Op dinsdag 4 november 2003 16:12 schreef Perfect het volgende:
Waneer komt ie hier uit, of heb ik iets gemist.
En hoeveel gaat ie kosten, en de spellen?
prijs: $299 voor 32mb versie, $399 voor 128mb
spellen tussen de $10 en $30
quote:Hmmwel duur, maar wat kun je er allemaal mee doen zonder de spellen.
Op woensdag 5 november 2003 09:10 schreef err het volgende:[..]
komt in EU uit half 2004 zoiets. Tot die tijd; importeren via tussenpersonen.
prijs: $299 voor 32mb versie, $399 voor 128mb
spellen tussen de $10 en $30
quote:niet zo duur, want het is ook een PDA, en PDA's met mindere specs dan de Zodiac zijn een stuk duurder.
Op woensdag 5 november 2003 16:20 schreef Perfect het volgende:[..]
Hmmwel duur, maar wat kun je er allemaal mee doen zonder de spellen.
Want ik zie wel media staan, maar wat kun je daarme en kun je er mee bellen.
En de spellen zijn wel goedkoop
quote:media, het is gewoon een complete PDA met PalmOS
Op woensdag 5 november 2003 16:20 schreef Perfect het volgende:[..]
Hmmwel duur, maar wat kun je er allemaal mee doen zonder de spellen.
Want ik zie wel media staan, maar wat kun je daarme en kun je er mee bellen.
En de spellen zijn wel goedkoop
ben wel benieuwd naar reacties
quote:vanavond om 1900 uur begint dat, zo snel als ik terug ben zal ik proberen hier te posten. Maar ik kan natuurlijk niks beloven
Op donderdag 6 november 2003 12:42 schreef sp3c het volgende:
is iemand al terug van die palmclub meet of is dat nog niet eens begonnen?ben wel benieuwd naar reacties
Aaron Oridiri ofzo had er 2 meegenomen en is redelijk lyrisch over dat apparaat. Korte review (ik heb hem 2 minuten in mijn handen gehad)
Uiterlijk
Ziet er prima uit! De dikte is ongeveer de helft van een GBA SP en het scherm is echt 2 keer zo groot. Ook ziet het er netjes afgewerkt uit, alleen de opbergplek van de stylus is niet echt handig. Zit achterop 'geplakt' zeg maar.
Qua gewicht zit het ook prima, het is iets zwaarder dan de gemiddelde PDA. Maar dit ligt beter in de hand bij het gamen.
Scherm
hier kan ik kort en krachtig over zijn: het beste wat ik tot nu toe gezien heb. Roy had zijn GBA SP bij zich, maar de Zodiac deed de GBA verdwijnen! Het scherm van de Zodiac is 2 keer zo groot, veel scherper, beter te lezen in het donker en ziet er gewoon perfect uit!
(voor de duidelijkheid: 320-480 is best groot )
Games
Ik heb hem maar heel kort in handen gehad. Maar dit ziet er veel belovend uit. Ik heb stuntcar extreme gespeeld: prima gameplay en het snelheidsgevoel zag er echt goed uit. Geen hick-ups en zelfs het multiplayeren via blue-tooth werkte perfect! Het zag er uit als een PS1 spel, maar aangezien dit pas het eerste spel is kunnen we hier nog veel van verwachten! Als ze tenminste een beetje doorontwikkelen.
Ook Spycar heel even gespeeld: zag er wel leuk uit, en de besturing ook wel redelijk in orde. Maar niet echt een must-have (nu heb ik hem echt maar 10 sec gespeeld dus hierover valt nog niet echt veel te zeggen )
Ook de controllers (analoog is perfect!) zitten op de juiste plek, alleen de wijsvinger-buttons voelen een beetje vreemd aan. Het indrukken gaat zonder gevoel bijna. Je moet geen 3 uur achter elkaar gaan spelen, dat gaat denk ik een beetje verkrampen. Maar het eerste gevoel was prima in orde.
Multi-media en PalmOS
Er stonden ook een aantal mp3's op en ook de Matrix 2 trailer. Het geluid is wel redelijk te noemen, 10 meter er vandaan kon je het prima horen. Er zit ook een mogelijkheid op om je koptelefoon er op aan te sluiten.
De video mogelijkheden zijn ook indrukwekkend. Vooral dat grote scherm is echt leuk De beeldkwaliteit is niet prima, maar dat hoeft ook niet. Het is goed genoeg om onderweg een filmpje te kijken (voor de lange reis) of een aflevering Friends (voor de file
)
Ook het aangepaste PalmOS was redelijk makkelijk in gebruik. Ik kan hier nog weinig over zeggen, maar het zal niet veel verschillen van de andere PDA's
Conclusie
Wat een heerschend apparaat
Maar serieus: het heeft heeeel veeeel potentie. Er moeten alleen nog wel een aantal hele goede games opkomen wil dit echt een grote hit worden. Maar qua games-handheld en PDA zit dat ding prima in elkaar. Zeker iets om in de toekomst rekening mee te houden!
Ook qua prijs zal het wel goedzitten, waarschijnlijk rond de 300 euro. En voor zo'n high-end PDA/Game machine is dat niet veel. Maar het nadeel is dat hij pas volgend jaar in de winkels is. Misschien dat hij voor die tijd nog in de UK te bestellen is. Hou dit topic in de gaten!
ga voor het 32 mb model, volgens een (goede) developer slokt die 128 mb echt batterijen en je kan toch 2x SD kaartjes gebruiken! Scheelt dus weer 100 euro!
De eerste indrukken zijn echt goed! Het ding ligt lekker in de hand, knoppen zijn allemaal makkelijk te bereiken zonder dat je vingers in rare posities hoeven te raken. Analoge stickje werkt perfect!
Het scherm is, zoals Kepler al zegt, helder, duidelijk, groot en erg mooi! Inderdaad veel beter dan de GBA SP.
Geluid (in de gespeelde games) is wel vergelijkbaar met de GBA. Verwacht hier geen hoogstaande symphonien, maar gewoon goed geluid net als de GBA
Ik heb één spel gespeeld, een race spel. Dit ziet eruit als een first gen PSOne titel. Goed 3D, maar wel nog blokkerig Ook de opbouw in de verte is duidelijk zichtbaar, maar dat was bij de eerste lading PSX titels ook zo. Verwacht dus dat dit veel beter gaat worden na een tijdje (vergelijk Ridge Racer 1 en 4 maar eens).
Het multiplayen dat gedemonstreert werd (via blue tooth) werkt ook erg goed. Mits je niet te ver van elkaar staat (5m ipv de beloofde 10m dus). Het connect snel en de laadtijden zijn ook relatief laag. Zit tussen GBA en PSX in zeg maar
De multimedia applicaties zijn ook erg goed. De MP3's klinken helder, ook als je de Zodiac aansluit op een externe geluidsset. Filmpjes kijken is ook een genot, de goede man had Matrix Reloaded op de Zodiac staan en dit is erg duidelijk. Geen framedrops in drukke scenes en full screen.
Al met al dus een must have. De UK website is inderdaad net geopend, maar over een Euro release is verder nog nix bekend.
En zoals Kepler ook al zegt, ga voor de 32 mb versie.
D'r staat een uitgebreide, interessante interview met Byron Connell hier:
http://wireless.ign.com/articles/458/458410p1.html
ik ga nu ff achter het feitje aan dat de 128mb meer batterijvermogen verbuikt, want dat hoor ik voor het eerst (ik heb namelijk een Z2 besteld)
quote:Dat is wat die Aaron Ardiri zei! En hij is developer van spelletjes voor o.a. de zodiac. En hij vertelde dus dat de 128 mb meer batterijen eet, en dat je dat extra geheugen net zo goed op een SD kaartje kan plakken. Meer zei hij daar niet over...
Op vrijdag 7 november 2003 11:21 schreef err het volgende:ik ga nu ff achter het feitje aan dat de 128mb meer batterijvermogen verbuikt, want dat hoor ik voor het eerst (ik heb namelijk een Z2 besteld)
quote:heb jij deze ook besteld?
Op vrijdag 7 november 2003 11:21 schreef err het volgende:
ik zou mn handen niet meer wassen als ik jullie wasD'r staat een uitgebreide, interessante interview met Byron Connell hier:
http://wireless.ign.com/articles/458/458410p1.html
ik ga nu ff achter het feitje aan dat de 128mb meer batterijvermogen verbuikt, want dat hoor ik voor het eerst (ik heb namelijk een Z2 besteld)
is makkelijk voor het opladen
quote:yep, en de sportscase.
Op vrijdag 7 november 2003 11:35 schreef kepler het volgende:[..]
heb jij deze ook besteld?
http://store.tapwave.com/product.asp?sku=2410457is makkelijk voor het opladen
Zal allemaal nog wel dure helaas. Juist die int.chargers schijnen op het allerlaatste moment aangepast te zijn en die houden de boel op. De Zodiacs zelf zijn ook backordered.
Wordt lijp van het wachten
zal wel eind november worden
[edit: opgezocht]
SD kaartjes zijn serieele geheugens, dus die *kunnen* helemaal niet direkt gekoppeld zijn aan de processor. Dus die kaartjes kunnen alleen gebruikt worden voor massaopslag. Het interne 32Mb of 128Mb geheugen zit wel gekoppeld aan de processor en wordt dus gebruikt voor programma en graphics data.
Dus ik zou toch voor de 128Mb versie gaan. Je 32Mb versie later laten upgraden naar 128Mb zal vast wel duurder zijn dan $100.
quote:in het interview met die Connell wordt gesteld dat ALLE spellen speelbaar dienen te zijn op zowel de Z1 en de Z2. Er wordt 12 mb systeem geheugen gebruikt en dat hebben beide units. In feite maakt het dus niet uit.
Op vrijdag 7 november 2003 12:13 schreef RetepV_kloon het volgende:
128Mb geheugen zal idd. wel meer stroom vreten, maar zit SD dan direkt aan de processor gekoppeld? Zo niet, dan zul je in de toekomst dus niet meer alle spellen kunnen spelen. Zo gauw die meer assets gebruiken dan 32Mb (goed, dat is wel heel erg veel), kun je een game niet meer afspelen op een 32Mb versie.
[edit: opgezocht]
SD kaartjes zijn serieele geheugens, dus die *kunnen* helemaal niet direkt gekoppeld zijn aan de processor. Dus die kaartjes kunnen alleen gebruikt worden voor massaopslag. Het interne 32Mb of 128Mb geheugen zit wel gekoppeld aan de processor en wordt dus gebruikt voor programma en graphics data.Dus ik zou toch voor de 128Mb versie gaan. Je 32Mb versie later laten upgraden naar 128Mb zal vast wel duurder zijn dan $100.
quote:Ja, ik las het ineens, had er overheen gelezen.
Op vrijdag 7 november 2003 12:16 schreef err het volgende:[..]
in het interview met die Connell wordt gesteld dat ALLE spellen speelbaar dienen te zijn op zowel de Z1 en de Z2. Er wordt 12 mb systeem geheugen gebruikt en dat hebben beide units. In feite maakt het dus niet uit.
quote:Je moet je natuurlijk wel afvragen hoe lang ze dit vol kunnen houden... Over een jaartje ofzo komt de concurrentie los en dan zullen ze toch iets moeten gaan doen om die concurrentie voor te blijven. Dus het zou me helemaal niks verbazen als er over een jaartje 'For Zodiac 128Mb only' op een cartridge komt te staan.
IGN: The Zodiac is currently offered with either 32MB or 128MB of RAM. Obviously more is better, but will there be games down the road that the 32MB version will be incapable of handling?Tapwave: No. All games will be able to run on both systems. This is a requirement for our developer program. Customers will be able to download games from Tapwave.com and run them from native memory in the product (32MB or 128MB) or run them from an SD memory card. Many premiere games will also be available pre-loaded onto a Game Card (ROM) that we will make available for purchase.
quote:nja aangezien het open source is zal er in de homebrew shit zeker iets komen die 128 mb nodig heeft (vooral die emu's schijnen zwaar te zijn) Bovendien heeft 90% een Z2 besteld.
Op vrijdag 7 november 2003 12:33 schreef RetepV_kloon het volgende:[..]
Ja, ik las het ineens, had er overheen gelezen.
[..]Je moet je natuurlijk wel afvragen hoe lang ze dit vol kunnen houden... Over een jaartje ofzo komt de concurrentie los en dan zullen ze toch iets moeten gaan doen om die concurrentie voor te blijven. Dus het zou me helemaal niks verbazen als er over een jaartje 'For Zodiac 128Mb only' op een cartridge komt te staan.
quote:Erg triest ja
Op vrijdag 7 november 2003 13:09 schreef err het volgende:
las ik net dat die knakker beroofd is van z'n T3?triest!
gelukkig maar dat z'n zodiac niet gejat is
Kepler en ik zeiden nog voor de grap dat we konden weglopen met de Zodiac op een gegeven moment Maar dit is dus echt gebeurd nu... Diep en Diep triest.
Volgend jaar dus waarschijnlijk niet zoveel vrijheid meer
quote:die persoon heeft het dus verpest voor de palmclub!! Volgend jaar waarschijnlijk geen bij eenkomst meer...
Op vrijdag 7 november 2003 13:09 schreef err het volgende:
las ik net dat die knakker beroofd is van z'n T3?triest!
gelukkig maar dat z'n zodiac niet gejat is
die 32mb versie is dat het geheugen? zoals bij een pc? 32mb/64mb/128mb enzo?
dat betekent dan toch dat de 128mb veel sneller is?
en de spelletje werken met van die kaartjes toch? zijn dat dezelfde kaartjes als die in een digicam gaan?
kun je die los kopen en wat kosten die dan?
en als je een 32mb versie koopt kun je hem dan zoals bij een pc ook (upgraden) naar 128mb ?
het lijkt me trouwens wel wat zoon zodiac stukken mooier als op mijn gba zie ik al wel, maar ik wil eerst weten wat de psp ofzow en de nieuwe gameboy doet/eruitzien/kosten enzo
eerst ff de kat uit de boom kijken zal ik maar zeggen...
quote:het is zeg maar de harddisk, dus het wordt niet sneller
Op vrijdag 7 november 2003 13:48 schreef JorricK het volgende:
uuh ff wat noob opmerkingen hoordie 32mb versie is dat het geheugen? zoals bij een pc? 32mb/64mb/128mb enzo?
dat betekent dan toch dat de 128mb veel sneller is?
en de spelletje werken met van die kaartjes toch? zijn dat dezelfde kaartjes als die in een digicam gaan?
kun je die los kopen en wat kosten die dan?
en als je een 32mb versie koopt kun je hem dan zoals bij een pc ook (upgraden) naar 128mb ?
het lijkt me trouwens wel wat zoon zodiac stukken mooier als op mijn gba zie ik al wel, maar ik wil eerst weten wat de psp ofzow en de nieuwe gameboy doet/eruitzien/kosten enzo
eerst ff de kat uit de boom kijken zal ik maar zeggen...
nee het is waarschijnlijk niet te verhogen
ja, dat zit op die kaartjes: MMC en SD om precies te zijn.
ja die kan je los kopen: van 8 MB tot 512 MB
en hij is alleen nog in de US te koop, volgend jaar pas in Europa!
quote:dan pas
Op vrijdag 14 november 2003 10:13 schreef err het volgende:
mijn Z heb ik as woensdag/donderdag op zn vroegst in huis
quote:eigenlijk wil ik dat ding in mijn brievenbus zien
Op vrijdag 14 november 2003 12:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
We willen foto's zien ! En filmpjes ! En info !
ill keep u posted
hier is trouwens wel een interessant interview over the gaming side of things
quote:
...
We are evaluating a few different projects, so it's too early to make any announcements. I can say that one of the concepts under evaluation is a game played in the first person perspective in a sci-fi setting. It features shooting, sneaking and squad control elements - and it will not be called "The Shooting, Sneaking Space Ninja Squad".
...
0000ooooeeeeeeeehhhhhhhhh
quote:gaaf interview!! Hier kunnen we dus nog wel een hoop van verwachten met de officiele release in maart ergens.
Op maandag 24 november 2003 11:51 schreef sp3c het volgende:
mijne is eindelijk besteld als het goed ishier is trouwens wel een interessant interview over the gaming side of things
[..]0000ooooeeeeeeeehhhhhhhhh
beter dat deze een stuk eerder uitkomt anders krijgtie helemaal geen voet meer aan de grond, hoeveel mensen weten nu al niet zeker dat ze de psp gaan kopen simpelweg omdat het van Sony is (of simpelweg omdat het niet van Nintendo is)?
nee gek dat ding krijgt instant fanbase mee en de Zodiac zal het eerst op moeten bouwen.
En stel je voor waar Ninty mee bezig is
(mja ik koop nog een sp, beide nfs titels en payback alstie nog komt maar daarna krijgen ze geen eurocent!)
edit: en wat is er zo bijzonder aan maart dat je nu al weet dat je dan een Xbox gaat kopen als ik vragen mag???
ik zit er ook tegenaan te hikken maar hij heeft me nog (net) niet overtuigd dus als je een goede reden hebt dan scoor ik hem ook in maart
quote:
Op maandag 24 november 2003 12:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
Maart zou wel kut zijnLiever dan nog 2 maanden later...
quote:Ik heb het ook niet over de games
Op maandag 24 november 2003 14:06 schreef sp3c het volgende:
ja maar die games die op palmOS draaien zijn doorgaans klote, zal de psp wel ruimschoots overheen denderen gok ik.
quote:Het enige wat ik echt wil is dat ik er boeken op kan lezen en af en toe een tekenfilmpje of mp3tje draaien. Games zijn voor mij niet van belang.
Op maandag 24 november 2003 14:11 schreef kepler het volgende:[..]
Ik heb het ook niet over de games
Meer over alle zakelijke software, zoals webbrowsers, media-spelers, financiele programma's, mail programma's, enz.
De zodiac spreekt wat meer oudere mensen ook aan denk ik. En zeker met de huidige prijzen hebben ze hiermee een licht voordeel. (ik zie een mannetje van 10 nog geen 300 euro uitgeven aan zoiets als de PSP)
quote:In dat geval kan je beter de T3, of anders TE halen. Die zijn nu al leverbaar (en de T|E is een stukje goedkoper) en kunnen wat jij wil.
Op maandag 24 november 2003 14:16 schreef Khadgar het volgende:[..]
Het enige wat ik echt wil is dat ik er boeken op kan lezen en af en toe een tekenfilmpje of mp3tje draaien. Games zijn voor mij niet van belang.
quote:mjah dat kan me allemaal gestolen worden.
Op maandag 24 november 2003 14:11 schreef kepler het volgende:[..]
Ik heb het ook niet over de games
Meer over alle zakelijke software, zoals webbrowsers, media-spelers, financiele programma's, mail programma's, enz.
De zodiac spreekt wat meer oudere mensen ook aan denk ik. En zeker met de huidige prijzen hebben ze hiermee een licht voordeel. (ik zie een mannetje van 10 nog geen 300 euro uitgeven aan zoiets als de PSP)
webbrowser lijkt me nog wel handig om games & patches te downloaden maar verder boeit het me niet, het ding moet mijn gba vervangen in de trein
maja als ik het eenmaal heb zal ik overal gebruik van maken ook zeker voor die prijs
quote:heb je al een keer gebeld ofzo? Of laten bellen in jouw geval?
Op dinsdag 25 november 2003 08:31 schreef err het volgende:
grrr...mijn Z is nog altijd niet verscheept...nu werd mijn adres weer niet geaccepteerd...ofzo
quote:maar hij had toch al een tracking number of geld dat niet voor die van jouw?
Op dinsdag 25 november 2003 08:31 schreef err het volgende:
grrr...mijn Z is nog altijd niet verscheept...nu werd mijn adres weer niet geaccepteerd...ofzo
irritant
quote:lang verhaal...hij had een stroomstroing thuis, kon niet op zijn pc met de trackingnummers, na een week ontdekte hij dat niets de states uit was gestuurd omdat de custom forms zoek waren. Vandaag zouden ze allemaal alsnog met priority de deur uitgaan, maar Den Haag kent het postal systeem van de VS blijkbaar niet dus mijn zending is nog steeds niet de deur uit
Op dinsdag 25 november 2003 12:27 schreef sp3c het volgende:[..]
maar hij had toch al een tracking number of geld dat niet voor die van jouw?
irritant
ik haat het om nieuwe shit te kopen van nieuwe bedrijven voordat ze de kinks uit de kabel hebben kunnen halen ... ik blame Nintendo zij hebben me gedwongen Zodiac fanboy te worden
mwah ik hoop er maar het beste van
quote:dit is in principe ook maar een beta-versie. Wanneer hij officieel gereleased zal worden, hebben ze hopelijk hiervan geleerd.
Op dinsdag 25 november 2003 13:17 schreef sp3c het volgende:
damn ... en dan nog maar hopen dat die joystick niet fucked isik haat het om nieuwe shit te kopen van nieuwe bedrijven voordat ze de kinks uit de kabel hebben kunnen halen ... ik blame Nintendo zij hebben me gedwongen Zodiac fanboy te worden
mwah ik hoop er maar het beste van
quote:
Tapwave Zodiac ReviewThis is 3D. This is mobile gaming like you have never seen it before. All the potential is here, in a sleek, attractive case.
I remember when the Game Boy was released. Though it wasnt the first handheld, it was the first successful handheld console. Everyone wanted one, and yes, I succumbed. It was a big, bulky thing, but it was cool for its time. In an age before there were killer apps, Tetris was a killer app. It was addictive, and it made the Gameboy sell in droves. It drove sales, you could say.
Why am I waxing nostalgic about the original Gameboy? Well, I really havent felt compelled to buy a handheld console since then. Sure, the Game Gear looked cool. I got a Lynx for Christmas. The TurboXpress (SP) seemed interesting. None of these held my attention. None of these made me want to go out and buy them. The main reason? Games. It seems that most of the games for handhelds have been aimed at kids.
How many fricking Pokemon titles are there for Gameboy? Too many, thats how many. Between that and Yu-Gi-Oh! (I dont care if I spelled it right) and the slew of other titles aimed at kiddos, theres nothing interesting in the GB lineup for someone a bit more, um, mature. And, no matter what some people in the press are trying to say, walking around with an SP does not make you look cool; it makes you look like a geek. Not the good kind of geek, either. The kind that sits home drooling over the Gameboy Player on the Cube. The sort that doesnt get laid. Ever.
Thats all settled now. Marketers have realized there is another demographic, us older dudes, the ones who laid the God damned groundwork, the ones who forged the path that is now gaming. We bought the Ataris, and the Intellevisions, and the Colecovisions, and we drove the initial sales of the Nintendo. We deserve a handheld.
We want to play when we are not supposed to, the way we were promised in commercials for the Lynx when three kids were sitting in the school shitter linked up and playing that stupid surfing game. Nokia thought they came up with something for us. It wont do everything. Not when there is another player available, and no, it aint the Sony PSP. Its called the Zodiac, made by a startup company called Tapwave. Yes, youre skeptical. Youre worried. Let me handle that for you.
For a handheld to make it in this demographic, one littered with such perils as suspicious wives and discerning bosses, it cant just look like a toy. For Christs sake, it needs to be taken into boardrooms and faculty lounges. It needs to be inconspicuous. Tapwave came up with a good idea. They decided to make it a PDA.
Most guys need one anyway. Even if they dont, most people see the purchase of a PDA as a mans attempt to organize himself. Wives will practically go out and get their husbands one. Bosses will happily put one on the old expense account (just dont let them have a looksee at the website)
So, now we have the wolf in sheeps clothing. This doesnt mean jack without the hardware to back it up. The Zodiac is quite a powerful little number. Its got a 200MHZ ARM9 processor, an 8mb ATI Imageon video processor, stereo speakers, and a pretty 320X480 Hi-Res screen.
On top of that, and, rather inconspicuously, it has an analog controller (joystick, shh!) and two front trigger buttons, just like a console should. It runs 3D graphics with the Fathammer engine and can be viewed in portrait or landscape mode (for games) All of this sounds great on paper. Great enough, in fact, that I went ahead and ordered one.
The Zodiac comes in two models, one with 32mb of RAM, the other with 128. For the extra hundred bucks ($399 total) I opted for the higher amount of RAM. You can never have too much of a good thing, unless it is Mexican food. I preordered back in September, and, the other day, the Zodiac landed on my doorstep. I waited a long time. I had high expectations. I wanted my handheld, the handheld for the videogame generation. A handheld for the pioneers.
First impressions with the Zodiac are, well, impressive. First of all, the case is made of metal, metal. I cant remember the last electronic device I had that wasnt made of plastic. Actually, it was an Aiwa walkman that lasted near forever. The Zodiac feels substantial, it reeks of quality. Its a bit bigger than, say, a Tungsten T3, but not by much. It isnt heavy, but it feels solid. The joystick has a nice range of motion, and the buttons are responsive. Good job all around.
Hooking the Zodiac up is no different than any other Palm. You install the software, plug in the Hotsync cable, and you are ready. Its a breeze. No hassles. No problems. Ive encountered no bugs. You can transfer programs into the machines memory, or you can buy an SD card. Most programs take only 500k, so think about this before spending money on a card right away. So far, I havent come close to needing one.
What really gets you is the screen. The damn thing is so bright and so colorful. I saw pictures on the internet, but I have to say they dont do the machine any justice whatsoever. I grabbed my nephews SP (right out of his paws) to compare it. To put it plainly, there is no comparison.
I was impressed with the SP when I first saw it (despite the lack of games that interested me) but the Zodiac is twice the resolution. It looks more like three times. I didnt expect it to be this good. I mean, 320X480 made me think of the original Doom running on a 2MB card. Okay, maybe Wolfenstein 3D. On a screen this small, the graphics and text jump out at you. It is a beauty to be beheld.
The next impressive thing is the sound. I have a Dell laptop thats a few years old. It has what it claims are stereo speakers, but I have to strain to hear anything on it. The Zodiacs speakers are crisp and loud. If I took it on a bus, people would ask me to lower it, I think. I dont take buses. I dont like people. While playing MP3s, the sound is good enough to enjoy the music. With the included earbuds, it is too loud at the highest setting. My MD player isnt as loud. Not even close. Good job on the sound, Tapwave.
Of course, the important thing here is games. I have to say, this is a mixed bag, but let me explain. The Zodiac comes with Vasara Games Stuntcar Extreme. This is a basic racing game, with, surprise, a stunt car element. The graphics are great. I mean, it reminded me of second/third generation PS1 software. No, its not going to rival your desktop, and the PS2 blows it away, but, compared to the GB, it is downright phenomenal.
The colors are sharp, and the 3D software acceleration is good (think GL Quake, turned up a notch) The game itself is entertaining. You have to race and perform stunts. You can free race or you can enter a championship. You build up points to move up the ranks. Ive killed a few hours on it, and I like it. The game isnt the most exciting thing around, but it is a bundled game. I cant remember the last time I bought a console with a game included.
Heres the problem, though. Besides SCE, the other games available right now that are really optimized for the Zodiac are Spy Hunter, Warfare Incorporated, and Doom II. Ive seen Spy Hunter in action, and it looks damn good. The others dont seem to be so advanced. There are other games promised (Tony Hawk, Tomb Raider, Neverwinter Nights), and I hope these games deliver.
Ive been around gaming long enough to know that it is the titles that drive the success of a platform. Sure, you can use the Zodiac as a PDA, but, it really isnt intended to compete with the likes of the Tungsten 3. Most people buying strict PDAs will be turned off by the gaming promise of this number. The ones that want to buy it for the games, the ones like me, need, well, games.
There is a host of developers on board. They need to come through. Sure, I can go out and download one of the nearly 20,000 applications for the Palm OS. I probably will. But, I want Zodiac-enhanced games. I want 3D. I want my nephew to be jealous. (Okay, hes only four, I should go easy on him)
On the bright side, I took my Zodiac to the local EB and put it side by side the demo N-Gage they had there. People were amazed. No one gave a damn about the N-Gage after seeing the Zodiac. Its a conversation piece, my Zodiac. Everyone wants to touch it. Everyone wants to play it. I hope someone I know buys one so I can utilize the Bluetooth multiplayer capabilities. I want to kick someone elses butt, and it bothers me that I could, if I knew someone that has a unit.
The Zodiac really is more than a gaming platform. It can play videos and MP3s. It can handle all of my contacts. I can surf the web via Bluetooth. I can word process. It does all of these extremely well, I might add. Better than any other device I have used to do the same, actually. The joystick acts as a pretty good navigation tool.
Tapwave has done an incredible job of tweaking the Palm 5 OS to handle the use of the analog controller and the buttons. You dont need to touch the screen. It reminded me, in a user interface way, of the iPod. If you dont like using the joystick for navigation, you can use a stylus like every other Palmer.
The screen really makes doing all of this enjoyable. Even reading an e-book is a pleasure, something I never even thought of doing (It was one of my own e-booksI know, never read what you wrote) This thing is perfect for the guy (or gal) on the go. And it looks damn good.
If you feel that the GB doesnt cater to your tastes, the Zodiac could be the answer. The graphics are amazing with the first generation software. This thing is the 20 and over techie dream come true. It all hinges on whether the software comes through. I think it will. Some big players are on board (Sega, for instance) Thousands of independent developers have signed up to make games.
If you want to screw around during a boring presentation, if you take public transportation, or you travel a lot, this Zodiac will be a Godsend. Play music. Watch a movie youve stored on an SD card (the Zodiac has two SD slots) Play a 3D game that makes the GB green with envy, instead of the purple the thing comes in.
All I can say is that if the idea of mobile gaming interests you, along with the ability to handle multimedia and, yes, your work information, this is for you. Tell the wife you need a Palm. Tell the boss you need to get organized for work. Feel like a kid again. As Tapwaves slogan goes, Go. Do. Play. And, not necessarily in that order.
Highs: Amazing (thats right, amazing) screen and graphics, solid construction, sound, controls and well, just about everything else. This is a true adult handheld.Lows: For most people, nothing. For nitpickers, the Hotsync cable is poo.
Final Verdict: This is it, ladies and gentlemen. Forget about rinky-dink graphics on the average Palm. Dont succumb to the kiddie Nintendo Game Boy Advance SP. This is 3D. This is mobile gaming like you have never seen before. All the potential is here, in a sleek, attractive case. It could be the next great handheld gaming platform. They say the software is coming. If it does, this could be the first salvo in the war against Nintendo. I get the feeling Sony is watching, real closely. I recommend you go to http://www.tapwave.com and get yourself one. This may be what you have been waiting for.
bron
quote:w0000t
Op woensdag 26 november 2003 07:15 schreef err het volgende:
mijn Z is *eindelijk* onderweg,,
wanneer heb je hem binnen?
quote:Godver, waar SLAAT dat dan weer op
Dont succumb to the kiddie Nintendo Game Boy Advance SP
quote:2-5 dagen..hoop dus voor het weekend
Op woensdag 26 november 2003 15:28 schreef sp3c het volgende:[..]
w0000t
wanneer heb je hem binnen?
quote:om met Strijder zijn onsterfelijke woorden te spreken (uit OOG
Op woensdag 26 november 2003 15:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
Uit de review:
[..]Godver, waar SLAAT dat dan weer op
Alsof er strax op de Zodiac geen Mario achtige platform games komen
Kort door de bocht denkende kut homo's
Hij heeft wel gelijk
so there!
quote:whahaha
Op woensdag 26 november 2003 15:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
Uit de review:
[..]Godver, waar SLAAT dat dan weer op
Alsof er strax op de Zodiac geen Mario achtige platform games komen
Kort door de bocht denkende kut homo's
maar wel een prima review, ik heb echt geld tekort
anders moeten we met Tapwave een regeling treffen dat zij iig de verzendkosten naar europa toe voor hun rekening nemen dan wil ik het best naar hun toe sturen.
zou echt fucked up zijn alstie er na 3 dagen mee ophoud
quote:neuh tis een heel onregelmatig en vaag probleem wat volledig random opduikt...tapwave weet het zelf ook niet, maar hoogstwaarschijnlijk is het een hardware probleem, geen software.
Op donderdag 27 november 2003 11:36 schreef kepler het volgende:
jullie hebben toch een latere versie? Dan zit daar waarschijnlijk ook de nieuwe OS op en is hopelijk voor jullie die joystick gemaakt!
tsja...pre-orderers zijn beta-testers...
quote:denk niet dat tapwave dat doet, aangezien ze helemaal niets internationaal versturen...zal ie toch eerst terug naar matt moeten.
Op donderdag 27 november 2003 11:13 schreef sp3c het volgende:
echt hoor dan ga ik echt huilen het ding moet gewoon werken voor al dat geld.anders moeten we met Tapwave een regeling treffen dat zij iig de verzendkosten naar europa toe voor hun rekening nemen dan wil ik het best naar hun toe sturen.
zou echt fucked up zijn alstie er na 3 dagen mee ophoud
Maar ja..niet iedereen heeft joystick probs..so lets keep those fingaz crossed... =D
ik krijg iig een gratis tasje erbij
en het werd tijd dat ze is wat strakke games gaan releasen anders moet ik toch echt aan de spy hunter
op zodiacgamer staat nu
quote:wil ik eerst in beweging zien graag want als het weer 16 bit snes style is dan moet ik het niet.Just one ship against an invading alien armada - FireHammer brings the traditional vertical shoot 'em up experience to the Zodiac!Survival is a matter of lightning-fast reflexes as you guide your space fighter through swarms of enemy projectiles and take on the slowly advancing fleet of enemy battleships. Collect power-ups to improve your weapons, and activate the experimental super weapon to help you out of tight spots. FireHammer also features a bonus chain score multiplier system, which allows the truly hardcore pilots to duke it out on the online ranking list.
Features of the game:
- Traditional shoot 'em up action
- Huge end-of-level bosses
- Parallax layered graphics
- Weapon power-ups
- Bonus chain score multiplier system
- Online high scores
- Support for downloadable extra Mission Packs
- Adjustable difficulty level
- 5 environments
- 8 levels
- portrait modeFireHammer allows for beginners to play the game on the easy difficulty level, but for the more experienced pilots, the fun comes with the bonus chain system. Collect every bonus item to keep the score multiplier at maximum, and beat your ownhigh score by getting perfect end-of-level ratings.
quote:mja maar ze weten dat Matt ze internationaal verstuurt maar ik heb er ook weinig hoop op verder.
Op donderdag 27 november 2003 11:40 schreef err het volgende:[..]
denk niet dat tapwave dat doet, aangezien ze helemaal niets internationaal versturen...zal ie toch eerst terug naar matt moeten.
Maar ja..niet iedereen heeft joystick probs..so lets keep those fingaz crossed... =D
maar idd heel veel mensen hebben geen probs dus wie weet
quote:ik bedoel dan de update
Op donderdag 27 november 2003 11:42 schreef sp3c het volgende:
nieuwe OS is nog niet zeker en komt op zijn vroegst volgend jaar pas.
en die games, kan je vast wel downloaden (na betaling) en dan op je eigen SD-card zetten?
quote:met een US credit card en een US billing adres ja
Op donderdag 27 november 2003 11:54 schreef kepler het volgende:[..]
ik bedoel dan de update
en die games, kan je vast wel downloaden (na betaling) en dan op je eigen SD-card zetten?
het werkt als volgt; je registreert via je Zodiac een account met je serienummer, en op dat serienummer kun je gamnes downloaden (na betaling)
Dus zou je Matt je account kunnen geven, ware het niet dat je dan toegang hebt tot zijn CC gegevens...en dat wil heer Goebel niet..terecht.
[Dit bericht is gewijzigd door err op 27-11-2003 12:01]
dat staat daar al een tijdje
heb je hem nu al binnen err???
quote:Ik zag het aan de datum ja
Op zaterdag 29 november 2003 09:47 schreef sp3c het volgende:
erwin buiten = medat staat daar al een tijdje
Kunnen jullie van InsideGamer niet wat aan de snelheid van de site doen
quote:als jij voor 100.000 euro oid per maand spulletjes koopt in de shop (en dan bedoel ik niet de koffieshop) dan scoren wij (misschien) meer bandbreedte
Op zaterdag 29 november 2003 11:46 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Ik zag het aan de datum ja
Kunnen jullie van InsideGamer niet wat aan de snelheid van de site doen
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 09:47 schreef sp3c het volgende:
trackinginfo stopt bij "left united states"
KPG kan niks met mn nummer...weet echt niet wanneer ik m kan verwachten..
Exo heeft m ook nog niet, terwijl die van hem 1 dag eerder verstuurd is dan de mijne.
Wat een lijdensweg...
quote:dat is klote, hoop voor je dat je hem nog voor Sinterklaas hebt! Anders ben je wel heel lang aan het wachten...
Op zaterdag 29 november 2003 13:32 schreef err het volgende:[..]
trackinginfo stopt bij "left united states"
KPG kan niks met mn nummer...weet echt niet wanneer ik m kan verwachten..
Exo heeft m ook nog niet, terwijl die van hem 1 dag eerder verstuurd is dan de mijne.Wat een lijdensweg...
Zijn we echt de enige 4 op Fok die er een willen?
quote:leuke filmpjes
Op dinsdag 2 december 2003 11:40 schreef sp3c het volgende:
filmpjes van erg hoge kwaliteithttp://www.zodiac2.com/movie.html
en ik denk dat we idd de enige zijn die er vanaf weten. De rest wil het wel, maar weet het nog niet!
quote:hij moet alleen wel opnieuw calibreren
Op dinsdag 2 december 2003 11:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
Die filmpjes trouwensTis echt een mooi ding !
quote:ik vind het al heel wat dat er mensen behalve mij en Err aan het posten zijn in dit topic
Op dinsdag 2 december 2003 11:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het valt me trouwens tegen dat er hier zo weinig mensen posten![]()
Denk wel dat het storm gaat lopen alstie eenmaal in de Europese winkels ligt met een stapel goede games erbij (angel of Darkness, Duke Nukem, Neverwinter Nights) en een prijsverlaging want dat is vooralsnog het enige echte nadeel wat ik over het ding heb gehoord ... het is gewoon te duur.
ja en die joystick problemen maar die zouden tegen die tijd wel opgelost moeten zijn (hoop eigenlijk dat het nu al opgelost is voor ik mijn unit binnen krijg ).
quote:volgens raakt hij het scherm steeds net niet (zou ik ook doen hoor, zou toch balen zijn als je dat ding er doorheen prikt
Op dinsdag 2 december 2003 12:09 schreef kepler het volgende:[..]
hij moet alleen wel opnieuw calibreren
hij tikt steeds 'mis', terwijl hij toch duidelijk goed zit
quote:neuh, dat probleem heb ik ook wel eens met de palm die ik nu heb. Gewoon ff opnieuw calibreren en dan doet tie het weer prima
Op dinsdag 2 december 2003 12:10 schreef sp3c het volgende:[..]
volgens raakt hij het scherm steeds net niet (zou ik ook doen hoor, zou toch balen zijn als je dat ding er doorheen prikt
)
en ik heb een aantal games bedacht die wel cool kunnen zijn op de Zodiac:
MicroMachines (vooral die multiplayer )
SimCity2000 ( in 3d zeg maar )
Stunts (geport, vroegah was alles betah)
Monkey Island
Leisure Suit Larry
quote:Nee hoor, ik zou er ook wel een willen hebben
Op dinsdag 2 december 2003 11:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het valt me trouwens tegen dat er hier zo weinig mensen posten![]()
Maar een Gamecube kost me voorlopig al genoeg pleuro's..
quote:je kan mooi sparen, komt pas volgend jaar. Ergens in het voorjaar ofzo
Op dinsdag 2 december 2003 12:17 schreef DePeer het volgende:[..]
Nee hoor, ik zou er ook wel een willen hebben
Maar een Gamecube kost me voorlopig al genoeg pleuro's..
quote:Quake2
Op dinsdag 2 december 2003 12:15 schreef kepler het volgende:[..]
neuh, dat probleem heb ik ook wel eens met de palm die ik nu heb. Gewoon ff opnieuw calibreren en dan doet tie het weer prima
en ik heb een aantal games bedacht die wel cool kunnen zijn op de Zodiac:
MicroMachines (vooral die multiplayer
)
SimCity2000 ( in 3d zeg maar)
Stunts (geport, vroegah was alles betah)
Monkey Island
Leisure Suit Larry
als de playstation het kan dan moet de Zodiac het ook kunnen (niet helemaal maar in principe wel )
Verder wil ik ook Carmageddon 2 en Grim Fandango!!!!
maar da's misschien wat te hoog gegrepen qua licenties dus met klonen van bovenstaande titels ben ik ook tevreden
quote:kan dat
Op dinsdag 2 december 2003 12:30 schreef sp3c het volgende:[..]
Quake2
Medal of Honor 1 & 2
Warzone 2100als de playstation het kan dan moet de Zodiac het ook kunnen (niet helemaal maar in principe wel
)
Verder wil ik ook Carmageddon 2 en Grim Fandango!!!!
maar da's misschien wat te hoog gegrepen qua licenties dus met klonen van bovenstaande titels ben ik ook tevreden
En carmageddon dat zou geniaal zijn
quote:de eerste twee psx titels zouden toch niet zo moeilijk moeten zijn, er zijn veel indrukwekkendere 3d titels op de psx verschenen maar ze speelden zooooooo heerlijk
Op dinsdag 2 december 2003 12:31 schreef kepler het volgende:[..]
kan dat
MOH?
als je nog een psx hebt liggen (of een ps2) moet je die echt is oppikken ergens uit de budgetbak voor een tientje ik heb er meer van genoten dan van Rising Sun op de ps2.
quote:jaaaaaaaaaaa!
En carmageddondat zou geniaal zijn
als ze bijvoorbeeld Stunt Car Extreme vol weten te proppen met voetgangers dan ben je er in feite al dus zo heel veel moeite zou het niet moeten kosten, beetje Iron Maiden muziek erachter (ff wachten tot die Xforge engine ook de sound chip ondersteund) en het is feesten geblazen
en carmageddon is idd net als stuntcar extreme. Denk dat het wel een grote hit wordt op de zodiac
Of misschien destruction derby
quote:dit is deel 1 (Medal of Honor)
Op dinsdag 2 december 2003 14:00 schreef kepler het volgende:
kheb nooit een psx gehad
maar ik geloof je direct! Ben benieuwd, op zodiacgamer.com is er idd veel vraag naar!
quote:yeah dat soort shit lijkt me zeker niet te hoog gegrepen voor Z en het zijn allebei vette games.
en carmageddon is idd net als stuntcar extreme. Denk dat het wel een grote hit wordt op de zodiacOf misschien destruction derby
![]()
quote:ow, tis dus alleen een kwestie van de goede ontwikkelaars vinden. Die dit willen klussen! Laten we hopen dat tapwave deze vind!
Op dinsdag 2 december 2003 14:50 schreef sp3c het volgende:[..]
dit is deel 1 (Medal of Honor)
[afbeelding]
en dit is deel 2 (Medal of Honor: Underground)
[afbeelding]
Dat zou toch mogenlijk moeten zijn als je bv kijkt naar dit work in progress screenshot van Vasara games (Spy Hunter, SCE)
[afbeelding]
Allied Assault is voor zover ik weet deel 3 maar van daaraf gaat het downhill met de serie vind ik
[..]yeah dat soort shit lijkt me zeker niet te hoog gegrepen voor Z en het zijn allebei vette games.
ff hopen dat de Zodiac een beetje aanslaat (schijnen al 50.000 preorders de deur uit te zijn ) en dan kunnen Nintendo en Nokia de borst nat maken (zeker als de prijs verlaagd word) ... totdat de PSP uitkomt en Sony ook handheld ontwikkelaars aan zijn consoletje begint te binden met bakken vol geld.
maar dat is een d00mscenario
quote:op dit moment denk ik dat de PSP inderdaad de grootste concurrent is. Maar die komt volgens mij minstens een jaar later uit, wat misschien wel eens een nadeel kan zijn voor de ontwikkelaars. Die dus misschien wel voor allebei gaan ontwikkelen...
Op dinsdag 2 december 2003 15:09 schreef sp3c het volgende:
yeahff hopen dat de Zodiac een beetje aanslaat (schijnen al 50.000 preorders de deur uit te zijn
) en dan kunnen Nintendo en Nokia de borst nat maken (zeker als de prijs verlaagd word) ... totdat de PSP uitkomt en Sony ook handheld ontwikkelaars aan zijn consoletje begint te binden met bakken vol geld.
maar dat is een d00mscenario
Nokia hebben ze zowieso ingemaakt, tijdens de HCC gezien. Vergeleken met de zodiac helemaal niks, en toch dezelfde prijs.
Dat lukt ze niet met een stel onbekende titels, ik zie ook liever originele titels of ports die gelijktijdig met de console/pc versies uitkomen maar dat kost een bak centen ... dan liever ports van oude klassieke (goedkope) titels die iedereen kent.
of een echte remake zoals ze met Spy Hunter gedaan hebben dat het feitelijk een nieuw spel is wat zich in een bestaande wereld afspeeld.
Dus bv een nieuwe medal of honor die specifiek voor de Zodiac wordt ontwikkeld net als Medal of Honor Infiltrator voor de GBA
Dus als Vasara games het ontwikkeld dan bv een Medal of Honor in Finland (die gasten zijn Fins) dat je Russen moet schieten oid maar wel met de bekende Medal of Honor interface en opzet en gameplay (soldaten die handgranaten uit hun handen laten vallen als je ze op tijd schiet en soldaten die gewond over de grond kruipen en shit).
quote:kon je N-gage Ghost Recon spelen op de HCC en hoe zag het eruit????
Op dinsdag 2 december 2003 15:25 schreef kepler het volgende:[..]
op dit moment denk ik dat de PSP inderdaad de grootste concurrent is. Maar die komt volgens mij minstens een jaar later uit, wat misschien wel eens een nadeel kan zijn voor de ontwikkelaars. Die dus misschien wel voor allebei gaan ontwikkelen...
Ben wel erg benieuwd naar de specs van de PSPNokia hebben ze zowieso ingemaakt, tijdens de HCC gezien. Vergeleken met de zodiac helemaal niks, en toch dezelfde prijs.
quote:ik heb daar helemaal geen kritiek op
Op dinsdag 2 december 2003 15:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
Waarom wil iedereen remakes van andere gamesDe GBA krijgt kritiek omdat Nintendo oude SNES titels uitbrengt, en jullie noemen nu allemaal oude PC, PSX titels op die een remkae moeten krijgen.
en ik kan nu niet zomaar ff een nieuwe game verzinnen dus dan noem ik maar games op die ik graag zou willen zien op de Zodiac. Desnoods op een andere manier, maar wel dezelfde stijl.
maar goed, was ghost recon speelbaar op de N-gage @ gameexpo Keppler???
iemand op Gamers.nl zegt dat maar ik neem aan dat er dan wel wat meer info over beschikbaar zou zijn, ik kan helemaal nix vinden en die titel was een reden waarom ik N-gage wel wilde hebben (verleden tijd ... let op!).
quote:Alleen tony-hawk gezien en Sonic, allebei van GB kwaliteit. En het scherm is verkeerd, en te klein. En de besturing was onlogisch!
Op dinsdag 2 december 2003 16:11 schreef sp3c het volgende:
probleem met nintendo is ook dat de ports die ze uitbrengen ver onder de kwaliteiten van de GBA liggen (snes 16 bit style).maar goed, was ghost recon speelbaar op de N-gage @ gameexpo Keppler???
iemand op Gamers.nl zegt dat maar ik neem aan dat er dan wel wat meer info over beschikbaar zou zijn, ik kan helemaal nix vinden en die titel was een reden waarom ik N-gage wel wilde hebben (verleden tijd ... let op!).
Kaper op de kust
Kijk dit
bron: http://www.windowsfordevices.com/news/NS7698869181.html
bron2: http://www.gametrac.com/ogilvy/index.html
Een nieuwe game-machine (portable):
- 2.8 inch (TFT?) kleurenscherm
- GPS
- Bluetooth
- MMC slot
- Windows CE
- Ow jah, je kan er ook mee sms'en (dus ws ook bellen..)
ik krijg bij voorbaat al pijn in mijn vingertjes!
verder is het een lelijk ding en het ziet er kinderachtig uit maar wel goede zaak dat de handheld markt wat in beweging komt met al die nieuwe shit
quote:
Zojuist heeft het nieuws ons bereikt dat de Tapwave Zodiac pas aan het einde van 2004 naar Europa zal komen. De beoogde concurrent van de Game Boy Advance SP en de PlayStation Portable is al enige tijd verkrijgbaar in de Verenigde Staten. Tapwave wilde kennelijk de stap over zee niet meteen maken. Voor veel mensen is het dus huilen geblazen. Deze mensen kunnen misschien hun toevlucht zoeken tot een importeur.
De Zodiac is een combinatie van een PDA en een handheld. In Amerika zijn de verkoopcijfers alleraardigst. Het is nog maar de vraag of Europa ook bereid is om de handheld aan te schaffen zo vlak voor de launch van de PlayStation Portable.Voor meer informatie over de Zodiac surf je naar de officiële website van Tapwave.
quote:de poepzakken, kunnen we geen petitie beginnen ofzo?
Op dinsdag 2 december 2003 17:34 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
quote:serieus :S
Op dinsdag 2 december 2003 18:07 schreef err het volgende:
nog meer slecht nieuws, ik moet 100 euro importrechten betalen
Terwijl ie als een gift is verstuurd
quote:maar dat was toch al bekend???
Op dinsdag 2 december 2003 17:34 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
snap het bericht niet zo eigenlijk hij gaat volgend jaar pas retail in de US, waarom zou die dan voor het einde van dit jaar in Europa uitkomen?
quote:argh!
Op dinsdag 2 december 2003 18:07 schreef err het volgende:
nog meer slecht nieuws, ik moet 100 euro importrechten betalen
Terwijl ie als een gift is verstuurd
waarom is dat dan ... moet ik dat ook ... en exoskeleton?
Zo gaat de lol er wel een beetje vanaf van heel dat ding strax heb je nog joystick problems ook
quote:hij komt pas einde volgend jaar naar Europa... ipv het voorjaar
Op woensdag 3 december 2003 11:58 schreef sp3c het volgende:[..]
maar dat was toch al bekend???
snap het bericht niet zo eigenlijk hij gaat volgend jaar pas retail in de US, waarom zou die dan voor het einde van dit jaar in Europa uitkomen?
mwah lijkt me niet echt slim, dan kunnen ze het net zo goed in Amerika laten
quote:exo ieg, ik heb nog steeds helemaal geen idee waar mijn pakje is. Hij kreeg een brief waarin ie moest tekenen dat ie tax moest betalen en 2 dagen later zou het rembours worden afgeleverd. Ik heb nog helemaal geen brief gehad en weet dus niks, er valt niks te tracken, maar misschien is die van mij wel door de douane heengekomen zonder tax..hopelijk
Op woensdag 3 december 2003 11:59 schreef sp3c het volgende:[..]
argh!
waarom is dat dan ... moet ik dat ook ... en exoskeleton?
Zo gaat de lol er wel een beetje vanaf van heel dat ding strax heb je nog joystick problems ook
If you haven't had the opportunity to see a Zodiac in up close and in person, here's your chance!"
net te laat, half jaar geleden was ik daar dus...
quote:
There is indeed an easter egg game hidden inside the Zodiac! But it has to be enabled first before you can start the game. Here's the technique:Enable: Go to Prefs->General, then draw a small counter-clockwise circle in the lower right. If you do it correctly, an egg will appear (see photo).
Play: To start the game, go to an EMPTY Unfiled folder, and hit each direction starting from Left going clockwise until you hit Lower Left. You MUST allow the pad to return to center after each direction. If you do it right, the game will start!
www.zodiacgamer.com
lol
anyways, is dr al nieuws over je unit Err ... duurt nu wel erg lang ze hebben nog geen aanslagen gepleegd met transporttoestellen dus het zou toch iig bij de douane moeten liggen 1 dezer dagen lijkt me?
yep..zod is coming, dinsdag/woensdag...formulieren heb ik binnen
en wel degelijk een aanslag, alleen op mn portemonnee...importtax
$15
quote:ja ga ik ook doen, Warfare inc. kun je ook gewoon op de site van de ontwikkelaar bestellen.
Op zaterdag 6 december 2003 11:12 schreef err het volgende:
oh ja..heb galactic realms gekocht op crimson fire...dat kan wel, wordt gewoon gemaild als ie uitkomt, mid volgende week$15
maja goed nieuws dat je iig weet waar je shit is gebleven, hoeveel import tax moest je nu uiteindelijk betalen?
quote:dat weet ik nog niet, maar exo rond de 100 euro, maar dat was een Z1, dus het kan voor mij nog wel s hoger uitvallen bedenk ik me nu.
Op zaterdag 6 december 2003 11:58 schreef sp3c het volgende:[..]
ja ga ik ook doen, Warfare inc. kun je ook gewoon op de site van de ontwikkelaar bestellen.
maja goed nieuws dat je iig weet waar je shit is gebleven, hoeveel import tax moest je nu uiteindelijk betalen?
btw, heb jij al van matt gehoord of ie nu naar mij of naar jou gaat, maar laten we daar ff over mailen
maja ign is net een hoertje wat dat betreft, zolang je ze een paar grijpstuivers aanbied zetten ze je banner een paar weken online maar wel lekkere reclame
UPS levert het gewoon rechtsreeks af en dan krijg je achteraf eventueel een rekening voor de tax. Je betaalt misschien iets meer maar dan heb je niets met dat kut GLS te maken, wat een kutbedrijf is dat.
heb Matt een mailtje gestuurd over de status van me shit maar nog geen reactie
quote:kweetniet, maar veel duurder dan die 59$ kan dat niet zijn..zou je ff aan matt moeten vragen
Op maandag 8 december 2003 20:03 schreef sp3c het volgende:
hoeveel kost dat extra ongeveer??heb Matt een mailtje gestuurd over de status van me shit maar nog geen reactie
en hier ook maar
quote:Jammer dat SCE niet exclusief is (zo snel ook al) maar verder wel een leuk idee dat je een N-gage met een Zodiac can bl00toeteren ... zoveel van beiden zul je toch wel niet in de trein tegenkomen
Zodiac And N-Gage Play Nice Together
Cross-platform multiplayer gaming comes via Vasara's SCE
by Scott Raulinaitis - 12/8/2003 - 2:22pm ESTIt seems that my recent story about cheap Bluetooth phones got someone at Vasara Games' attention. While I like to kid the sidetalkers, I actually think the N-Gage, and the Symbian / Series 60 OS platform that it's based on, is pretty cool. Well, if you happen to have some friends who bought "that other game console," you'll be happy to learn that Vasara Games' Arto Astala has informed me that they expect to release StuntCar Extreme for the N-Gage this month. Why should this make you happy? Because the multiplayer mode is compatible with the Zodiac's version of SCE, that's why!
Chances are you won't see either Tapwave or Nokia's marketing departments advertise this feature, but I think it's a wonderful idea, and I hope to see other cross-platform developers implement this sort of thing. Who knows...maybe this could actually help Tapwave's financials once N-Gage owners compare how SCE looks in all of the Zodiac's high-res glory. While the N-Gage version will be out this month, the game is expected to be released in a more generic Series 60 version (e.g. - for playing on a Nokia 3650 smartphone) at a later date.
Or, why not buy an N-Gage to go with your Zodiac? You can use it as a Bluetooth GPRS modem for your Zodiac. And when you get bored and lonely, just hand it over to a friend and challenge them to a game of SCE.
"The wolf will live with the lamb, the leopard will lie down with the goat...and a little gamer will lead them."
www.tapland.com
en als je de screens naast elkaar legt zie je denk ik gelijk wel een aantal redenen om voor Zodiac te gaan ipv N-gage
quote:Als de N-gage mensen deze foto zien, dan neem ik aan dat ze in huilen uitbarsten en gelijk de Zodiac willen
Op dinsdag 9 december 2003 11:41 schreef sp3c het volgende:Jammer dat SCE niet exclusief is (zo snel ook al) maar verder wel een leuk idee dat je een N-gage met een Zodiac can bl00toeteren ... zoveel van beiden zul je toch wel niet in de trein tegenkomen
en als je de screens naast elkaar legt zie je denk ik gelijk wel een aantal redenen om voor Zodiac te gaan ipv N-gage
Ik kwam iig niet meer bij, hoe hard heerst de Zodiac zeg
hij heeft het screenshot van de Zodiac in het N-gage schermpje geperst en de N-gage vervolgens ongeveer even groot gemaakt als de Zodiac.
ik wacht liever op officiele screenshots die ook daadwerkelijk voor N-gage gemaakt zijn
blijft een leuk idee
quote:ow
Op dinsdag 9 december 2003 12:02 schreef sp3c het volgende:
mjah maar die heeft die gast dan ook zelf gefabriekthij heeft het screenshot van de Zodiac in het N-gage schermpje geperst en de N-gage vervolgens ongeveer even groot gemaakt als de Zodiac.
ik wacht liever op officiele screenshots die ook daadwerkelijk voor N-gage gemaakt zijnblijft een leuk idee
quote:weet niet of je dit al gezien had overigens maar check SCE op andere systemen.
Op dinsdag 9 december 2003 13:06 schreef kepler het volgende:[..]
ow
niet eens gezien
maar ben dan idd benieuwd naar de officiele foto's!
GBA (auw, maar dat moet een stuk beter kunnen)
P800 (telefoon van erichsson geloof ik)
PPC
van mij mogen ze al die versies uitbrengen naast de Zodiac versie
denk overigens dat de N-gage versie erg op de PPC versie gaat lijken
-edit: ben niet de enige
maja blijft klote, ik heb matt gemailed dat gls kut is, hopenlijk is ups niet teveel duurder
quote:nja dat is het nou net; die van mij is exact 1 dag later door matt verstuurd, maar exo heeft m al een week
Op dinsdag 9 december 2003 19:02 schreef sp3c het volgende:
exoskeleton heeft zijn zodiac al dus lang kan het voor jouw iig niet meer duren
die gast heeft hem mee naar huisgenomen en zit nu sce highscores te maken die jij van je leven niet kunt breken!
quote:ik heb een te vooruitziende blik
Op dinsdag 9 december 2003 19:41 schreef err het volgende:
ze zitten te klootzakken dat is zeker, en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik morgen weer hetzelfde verhaal te horen ga krijgen
quote:kan je niet gewoon langs gaan en een beetje schoppen daaro?
Op woensdag 10 december 2003 11:56 schreef err het volgende:[..]
ik heb een te vooruitziende blik
quote:ergens in Duiven.
Op woensdag 10 december 2003 12:21 schreef kepler het volgende:[..]
kan je niet gewoon langs gaan en een beetje schoppen daaro?
Waar zit die loods van GLS dan?
Het laatste nieuws: In plaats van "het komt morgen of overmorgen"is het nu "ik heb geen idee wanneer u het kunt verwachten"
Schijnt dat de dounane hem eruit heeft gevist, gaat openmaken, papiueren gaat tjekken etc etc..zeker deze week niet meer binnen. Ik denk dat ik hem niet meer hoef en terug laat sturen. Ze kunnen 'm van mij nu echt in hun aars douwen
kan me goed voorstellen dat je hem niet meer moet
zo zie je maar, veel bellen en zeiken werpt vruchten af
quote:dan wil ik hem wel, wil dr best nog een paar weken op wachten
Op woensdag 10 december 2003 14:44 schreef err het volgende:[..]
Ik denk dat ik hem niet meer hoef en terug laat sturen.
wel top dat tie er nu echt aankomt!
quote:is tie er al?
Op woensdag 10 december 2003 23:47 schreef err het volgende:
komt goed uit, ben vrij morgen..hopelijk komt ie een beetje bijtijds..
zal pics plaatsen..
of is de postbode er mee vandoor?
_O_
mijn allereerste indrukken (nog nieet aangezet, moet opladen):
-koud
-klein
-zwaar
en die analoge joystick is leuker dan ik dacht, dat is een soort bal =D
pics requests?
ga nu ff aansluiten op pc en opladen undsoweiter
quote:zwaar
Op donderdag 11 december 2003 13:14 schreef err het volgende:
een ijskoud plakje metaal metaal is gearriveerd
_O_
mijn allereerste indrukken (nog nieet aangezet, moet opladen):
-koud
-klein
-zwaaren die analoge joystick is leuker dan ik dacht, dat is een soort bal =D
pics requests?
ga nu ff aansluiten op pc en opladen undsoweiter
doe maar een paar foto's van de OS
supervet dat je hem hebt trouwens
quote:groot he
Op donderdag 11 december 2003 13:19 schreef err het volgende:
WAAH !
dat scherm!
Cool voor je dat ie er eindelijk is !
grr..slechte foto
maar nu ff dse software installeren...sce bekijken
het beeld is echt ongeevenaard, zo scherp en zo strak
en zon stylus schopt ook kont..had ik nog nooit eerder mee gewerkt
quote:nog nooit met een stylus gewerkt
Op donderdag 11 december 2003 13:41 schreef err het volgende:
[afbeelding]grr..slechte foto
TIP: gelijk een screenprotector kopen en er op zetten. Dat flapje beschadigt het scherm namelijk...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:is al besteld, en die flap gaat er af
Op donderdag 11 december 2003 13:51 schreef kepler het volgende:[..]
nog nooit met een stylus gewerkt
newbieTIP: gelijk een screenprotector kopen en er op zetten. Dat flapje beschadigt het scherm namelijk...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SCE geinstalleerd. Om heel eerlijk te zijn valt de fps me een beetje tegen, maar das misschien ff wennen na een maand nfs underground op de pc
quote:ik vond het best ok, toen ik het geprobeerd had. Je moet er idd wel rekening mee houden dat het een PDA is, en geen high-end pc
Op donderdag 11 december 2003 13:59 schreef err het volgende:[..]
is al besteld, en die flap gaat er af
SCE geinstalleerd. Om heel eerlijk te zijn valt de fps me een beetje tegen, maar das misschien ff wennen na een maand nfs underground op de pc
quote:waar kan je dat kopen
Op donderdag 11 december 2003 13:51 schreef kepler het volgende:[..]
nog nooit met een stylus gewerkt
newbieTIP: gelijk een screenprotector kopen en er op zetten. Dat flapje beschadigt het scherm namelijk...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:www.pdashop.nl misschien
Op donderdag 11 december 2003 14:02 schreef Hellrazor het volgende:[..]
waar kan je dat kopen
quote:www.boxwave.com
Op donderdag 11 december 2003 14:02 schreef Hellrazor het volgende:[..]
waar kan je dat kopen
ik heb last van zweethandjes op dat ding
ik ga nu ff een sd kaartje halen,
quote:jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Op donderdag 11 december 2003 13:41 schreef err het volgende:
[afbeelding]grr..slechte foto
meer heb ik niet te zeggen tot ik die van mij binnen heb
quote:hoe zit het met video???
Op donderdag 11 december 2003 16:42 schreef err het volgende:
wow...sce is toch wel impressivenu WIarfare inc aant installeren
nog last van dat Pookje gedoe?
quote:video ziet er goed uit, maar niet full screen, en dat eis ik
Op donderdag 11 december 2003 17:52 schreef kepler het volgende:[..]
hoe zit het met video???
nog last van dat Pookje gedoe?
warfare heerst! speelt als een tiet met zo'n stylus
quote:niet fullscreen
Op donderdag 11 december 2003 21:10 schreef err het volgende:[..]
video ziet er goed uit, maar niet full screen, en dat eis ik
moet mmplayer proberen maar dan heb ik eerst een sd kaar nodig (waren uitverkocht)warfare heerst! speelt als een tiet met zo'n stylus
quote:is daar behoefte aan? veel meer dan wat je allemaal al hebt gezien zal het niet opleveren..
Op vrijdag 12 december 2003 10:57 schreef sp3c het volgende:
gaan we fok! nog volspammen met foto's of hoe zit het
je moet ons toch bezig houden met je shit
quote:waar haal ik die?
Op vrijdag 12 december 2003 11:36 schreef sp3c het volgende:
da's dan ook weer zo, maar scoor is wat demo's (shattered realms demo oid) en maak daar wat foto's vanje moet ons toch bezig houden met je shit
zit me te vermaken met acid solitaire
quote:Klik hier voor 2134 spellen :)
Op vrijdag 12 december 2003 13:10 schreef err het volgende:[..]
waar haal ik die?
of anders klik hier
hier kan je ook op de Zodiac zoeken naar games
quote:probeer deze:
Op vrijdag 12 december 2003 13:10 schreef err het volgende:[..]
waar haal ik die?
bij die link naar handango zit ook een trial volgens mij
quote:cool, thuis ff proberen...heb de sync nu niet bij me
Op maandag 15 december 2003 10:39 schreef sp3c het volgende:[..]
probeer deze:
http://www.doompda.com/home_news.htmbij die link naar handango zit ook een trial volgens mij
quote:daar hebben ze het dan toch weer over 'voorjaar 2004' ... interesting
Op maandag 15 december 2003 11:20 schreef err het volgende:
PCM:
maja die dingen gaan 2 maanden van tevoren naar de drukker
quote:ik denk eerlijk gezegd dat wij beter op de hoogte zijn dan de schrijver van dit artikeltje
Op maandag 15 december 2003 12:03 schreef sp3c het volgende:[..]
daar hebben ze het dan toch weer over 'voorjaar 2004' ... interesting
maja die dingen gaan 2 maanden van tevoren naar de drukker
zodiacgamer, tapland & pdarcade hebben het voor zover ik weet trouwens nog geen van allen gemeld en die zitten er nogal dicht bovenop dus wie weet.
maar ik denk idd dat we meer weten dan die schrijver
quote:het is een tijdje voorjaar 2004 geweest, en waarom niet? Is alleen een kwestie van papiertjes volgens mij.
Op maandag 15 december 2003 12:31 schreef sp3c het volgende:
vrees ik ook ja maar hoop doet leven toch, als ze hem tegenlijkertijd met de psp releasen dan kunnen ze het net zo goed niet doen want die mediacampagne wordt denk ik zo huuuge dat die van N-gage erbij in het niet valtzodiacgamer, tapland & pdarcade hebben het voor zover ik weet trouwens nog geen van allen gemeld en die zitten er nogal dicht bovenop dus wie weet.
maar ik denk idd dat we meer weten dan die schrijver
En ik zit er over te denken om een nederlands site voor de Zodiac op te richten.
Alleen een aantal 'problemen'
a: heb niet al te veel verstand van websites (maar het kan ook simpel)
b: ik heb (nog) geen Zodiac (maar daar komt err om het hoekje kijken )
c: zou die site goed bezocht worden????
Ik wilde er gewoon nieuwtje opzetten, en eventueel vertaalde reviews....
interesse?
quote:dat vind ik een zeer goed plan en daar wil ik zeker aan mee werken, lijkt me goed een fanbase op te bouwen hier..hopelijk zijn die apparaten gauw wat makkelijker verkrijgbaar.
Op maandag 15 december 2003 12:52 schreef kepler het volgende:[..]
het is een tijdje voorjaar 2004 geweest, en waarom niet? Is alleen een kwestie van papiertjes volgens mij.
Als tapwave slim is doen ze het zo snel mogelijK!En ik zit er over te denken om een nederlands site voor de Zodiac op te richten.
Alleen een aantal 'problemen'
a: heb niet al te veel verstand van websites (maar het kan ook simpel)
b: ik heb (nog) geen Zodiac (maar daar komt err om het hoekje kijken)
c: zou die site goed bezocht worden????Ik wilde er gewoon nieuwtje opzetten, en eventueel vertaalde reviews....
interesse?
quote:mooi
Op maandag 15 december 2003 16:16 schreef err het volgende:[..]
dat vind ik een zeer goed plan en daar wil ik zeker aan mee werken, lijkt me goed een fanbase op te bouwen hier..hopelijk zijn die apparaten gauw wat makkelijker verkrijgbaar.
Nu zijn alle mooie domeinnamen nog beschikbaar btw
Zo nee, dan zoeken we nog iemand!!
[Dit bericht is gewijzigd door kepler op 16-12-2003 10:56]
quote:toegevoegd.
Op maandag 15 december 2003 22:50 schreef kepler het volgende:[..]
mooi
heb je msn? Zo ja, voeg me maar toe: bierdop at hotmail
heb je ook verstand van PHP enzo?Zo nee, dan zoeken we nog iemand!!
Nee, ik kan geen php. Wel beschik ik over een domein met alle mogelijkheden (www.ucpzone.com) die ik niet meer gebruik. Ik denk erover die om te laten zetten naar een nieuwe naam (die we ff moeten bedenken)
Ik ken wel mensen die me met php kunnen helpen, we moeten in elk geval nieuwssubmit hebben
quote:ik zit nu op de TU, dus heb geen msn
Op dinsdag 16 december 2003 10:50 schreef err het volgende:[..]
toegevoegd.
Nee, ik kan geen php. Wel beschik ik over een domein met alle mogelijkheden (www.ucpzone.com) die ik niet meer gebruik. Ik denk erover die om te laten zetten naar een nieuwe naam (die we ff moeten bedenken)
Ik ken wel mensen die me met php kunnen helpen, we moeten in elk geval nieuwssubmit hebben
Hoe bevalt de Zodiac verder??? Nog geen problemen met de controller?
ken verder geen php
quote:voeg mij maar toe, msn staat hierboven nog wel.
Op dinsdag 16 december 2003 11:11 schreef sp3c het volgende:
ik wil ook wel meehelpen, krijg zometeen (weet niet wanneer want Matt reageert nauwelijks) mijn zodiac binnen en die shit is de bomken verder geen php
Wat is zometeen, alsin een paar uur of een paar dagen?
Ik heb de Zodiac 2 aangeschaft als gameconsole en ik zie het dan ook als een overstap van de GBA SP naar een next-gen handheld die 3d graphics kan weergeven. Ik heb nooit de behoefte aan een PDA gehad en zie deze functionaliteit als een leuke en handige extra, maar kan dus geen vergelijkingen trekken met andere PDA's. Mijn oordeel is dan ook voornamelijk gebaseerd op vergelijkingen met de Gameboy Advance.
Ik heb de Zodiac2 in mijn bezit sinds 11 december. Daar heb ik wel heel lang voor moeten wachten; sinds het moment dat ik tot aanschaf besloot (toen nog Helix geheten) tot het moment dat hij door GLS aan de deur werd bezorgd waren er 5 maanden verstreken, maar het was het wachten waard.
Zoals bekend is de Zodiac alleen in de VS verkrijgbaar, en zelfs vooralsnog uitsluitend via de website van Tapwave. In Nederland zal het apparaat zelfs niet eerder dan eind volgend jaar verkrijgbaar zijn en het is maar de vraag of het apparaat hier zal slagen aangezien tegen die tijd de release van de beruchte portable van Sony gepland staat; de PSP.
Als je besluit een Zodiac te willen importeren kan dat op 2 manieren, via e-bay (een trusted tussenpersoon, kosten $35) of via www.americangoodies.com (kosten onbekend). Voor de verzendkosten ben je zo'n 60 dollar kwijt en voor de importrechten ook zoiets.
Er zijn 2 uitvoeringen van Zodiac; de Zodiac1 en de Zodiac2. De Z2 heeft 128 mb intern geheugen heeft waar de Z1 er 32 heeft. Bij beide uitvoeringen is 12mb gereserveerd voor het systeemgeheugen. De Z1 is uitgevoerd in donkergrijs en de Z2 is pikzwart. De prijs is respectievelijk $299 en $399. Het is nog niet bekend wat de Zodiac gaat kosten in Nederland, maar vermoedelijk is het importeren goedkoper. Zoals gezegd koos ik voor de Zodiac2 en hieronder mijn ervaringen.
- vormgeving:
Het apparaat is een lust voor het oog. De case is volledig van aluminium en ligt als een blok in de hand. Ik vond hem wel een tikkeltje zwaar maar dat is niet iets waar je last van hebt. Hij is ongeveer even groot als de originele Gameboy Advance maar veel platter.
-controls
De Zodiac is de eerste handheld die voorzien is van een analoge controller. Het is een soort bal met een rubbertop die tevens ingedrukt kan worden. Er zijn problemen gemeld met deze controller, zo zou hij na een tijd uit zichzelf naar rechts gaan sturen maar gelukkig heb ik dit nog niet meegemaakt. Ik maak niet echt gebruik van het analoge aspect; ik betrap mijzelf erop toch tap-tap-tapsgewijs te sturen in plaats van zachter of harder, al naar gelang de bochten die je moet nemen, maar mijn ervaring met deze joystick is toch vele malen beter dan die met de traditionele d-pads zoals je die op de GBA vindt. Rechts van het scherm vind je 4 cirkelsgewijs geplaatste buttons en links en rechts vind je schouderbuttons. Schouderbuttons zijn vaak lastig te bedienen en kunnen kramp veroorzaken, maar bij de Zodiac is dat niet het geval, ze liggen juist heerlijk in de hand. Bovendien zijn ze redelijk lang, dus je kunt ze op meerdere plaatsen indrukken zodat ze ook geschikt zijn voor mensen met kleinere of grotere handen.
Verder is het apparaat voorzien van een home button, waarmee je je huidige applicatie verlaat om naar het hoofdscherm te gaan, een functiebutton, een bluetooth button en en natuurlijk een powerknop, waar ik later nog op terug zal komen. Al met al zijn alle controllers duidelijk op weloverwogen posities geplaatst en allemaal gaan ze vloeiend op in het fraaie design.
En last but not least de stylus. De stylus is de fijnste manier van navigeren, ook omdat ik nog geen manier heb ontdekt om alle functies uit te kunnen voeren met alleen de functieknoppen. De stylus is net als het apparaat zelf uitgevoerd in aluminium. Er zijn een aantal games die je kunt spelen met de stylus en met name Warfare inc, een RTS game, is een verademing met de stylus. Je kunt eenvoudig over de kaart navigeren, een range troepen selecteren en verplaatsen enz.
De stylus kan aan de achterkant van het appraat in een sleuf geplaatst worden, iets wat ik niet echt ideaal vind aangezien je je Zodiac ondersteboven moet houden om deze eruit te halen. Het is overigens aan te raden om een pak extra styli erbij te bestellen, want als je hem kwijt raakt heb je een probleem!
- display
Het scherm waar de Zodiac mee uitgerust is natuurlijk de grootse eye-catcher met z'n resolutie 480x320 pixels. Wanneer je de Zodiac voor de eerste keer aanzet krijg je idee dat je naar een dummy zit te kijken want het scherm is zo stil en strak dat dat het lijkt of er een voorbedrukt papiertje over de display is geplakt. Het scherm is evenredig verlicht en zelfs op het laagste contrast is alles nog goed zichtbaar. Voor games is zo'n scherm natuurlijk een absoluut voordeel en het streeft de GBA op dit gebied dan ook op alle fronten voorbij.
- software
De Zodiac is uitgerust met diverse palm applicaties zoals datebook, wordsmith en allerlei andere apps om je leven georganiseerd te houden. Maar interessanter is het meegeleverde Stuntcar Extreme, een 3d racer die exclusief voor de Zodiac zou zijn ontwikkeld maar inmiddels ook op andere platforms is aangekondigd, zoals de N-Gage en diverse Pocket Pc's. Voordeel is wel weer dat er met alles platforms gemultiplayed kan worden.
De FPS van dit spel viel me enigzins tegen, temeer omdat het filmpje dat Vasara aanbiedt op hun site duidelijk getuned is om het soepeler te doen voorkomen dan het daadwerkelijker is. De drawdistance in dit spel is ook wat aan de lage kant.
De FPS gaat echter wel drastisch omhoog wanneer de cockpitview is geactiveerd. Dit viewpoint heeft dan ook mijn voorkeur boven die van de camera achter het voertuig. De tracks zijn wat kort maar verder is het een heel aardig spel, waarin het aankomt op tienden van seconden wil je de vereiste winst en voortgang boeken. De besturing is bijzonder fijn met de joystick (met force feedback!) en ik al ben al aardig wat uurtjes zoet met dit spel.
Ik heb begrepen dat de huidige X-Forge 3d software-engine nog geen gebruik maakt van de ingebouwde Yamaha geluidsprocessor. Indien dat in de toekomst wel het geval is komt er meer CPU tijd beschikbaar voor de 3d graphics wat weer tot betere details, FPS en drawdistance zou kunnen leiden.
Tegenwoordig komen er op de GBA druppelsgewijs 3d games uit. Met name NFS Underground laat zien dat de GBA met zijn inferieure specs behoorlijke 3d kan neerzetten dat ook nog eens soepel draait. Welliswaar zijn de resolutie en de details onder de maat maar het geeft wel aan dat handige developers het onderste uit de kan kunnen halen. In die context denk ik dat de Zodiac vele malen beter zal kunnen presteren dan wat we tot dusver zien zodra de developers meer resultaat eruit weten te persen. De toekomst zal het uitwijzen.
Naast het meegeleverde SCE heb ik zoals gezegd Warfare Inc aangeschaft. Real Time Strategy is niet echt mijn favoriete speltype maar WFI bevalt me desondanks heel goed. De missies zijn interessant en pittig en ook grafisch ziet het er allemaal goed uit, maar het is dan ook een 2d spel wat verder niet al te veel inspanning van de processor vraagt.
Natuurlijk wint de GBA het met zijn enorme lijst releases van de Zodiac. Het aanbod aan games is minimaal en het is wachten op support van grote ontwikkelaars als bijvoorbeeld EA games. Voorlopig staan er slechts een paar nieuwe titels voor de Zodiac gepland en het is nog maar de vraag of die ook buiten de VS te krijgen zullen zijn, want met de games die tapwave zelf op hun site aanbiedt, zoals Spyhunter, is dat niet het geval. Dat gaat afhangen van het feit of de ontwikkelaar het spel zelf wel of niet op hun site te koop (mogen) aanbieden.
Naast de games kun je op de Zodiac diverse mediatypes afspelen, zoals mp3 bestanden met de meegeleverde mp3 speler en ook video behoort tot de mogelijkheden. Het is nog wachten op een speler die de specs van de Zodiac volledig gaat benutten en fullscreen kan afspelen. MMplayer heeft de beste kansen. De 2 SD slots in de Zodiac komen bij dit aspect goed van pas, een kaartje van 256mb, wat een kleine 80 euro kost, heeft ruimte voor zon 3 uur film, mits juist gecomprimeerd. Je zou dus in theorie 6 uur film bij je kunnen dragen, of zelfs dubbelzoveel op 2 512mb kaartjes.
De externe software die meegeleverd wordt, Palm Desktop, is eenvoudig en gebruiksvriendelijk. Met dit programma beheer je alle aspecten van je Zodiac. Zo kun je bijvoorbeeld op je pc je agenda invullen, of mp3 bestanden en afbeeldingen klaarzetten. Vervolgens wordt met een druk op de knop alle informatie naar je Zodiac doorgesluisd. Ook games en software installeer in de meeste gevallen via je Palm Desktop.
- geluid
De Zodiac is uitgerust met 2 speakers en speelt stereo. Voor games is het geluid meer dan voldoende en muziek klinkt ook heel behoorlijk, maar je kunt natuurlijk ook geen wonderen verwachten van zulke kleine speakers. Op de bijgeleverde koptelefoon klinken mp3s wel goed en bovendien zeer hard. Er is een mogelijkheid tot bass-boost op de koptelefoonuitgang. Via de headphone jack kun je natuurlijk ook de zodiac op een installatie aansluiten. Ik heb dat nog niet uitgeprobeerd maar het zal ongetwijfeld goede resultaten opleveren.
- Batterijen, charger en hotsynckabel
De Zodiac is uitgerust met 2 accu's van 1540mah. Wat mij opviel is dat je de Zodiac niet "boot" als je hem na het uitschakelen weer aanzet maar terugkomt waar je gebleven bent. Hij staat dus in een soort slaapstand. Dit heeft natuurlijk voordelen want zo kun je midden in je bezigheden de Zodiac uitschakelen en direct weer terugkeren naar waar je gebleven bent, maar het nadeel is dat ook als het apparaat uit staat er toch stroom wordt verbruikt. Het zal minimaal zijn, maar wanneer je je Zodiac bijvoorbeeld op reis volgeladen in je koffer stopt haal je hem er gedeeltelijk ontladen weer uit. Ik had dan ook graag een shutdown functie gezien zodat het apparaat ook echt uitgezet kan worden. De batterijduur hangt verder van verschillende factoren af zoals schermcontrast en geluidsvolume, en het afspelen van een video zal meer vermogen vereisen dan bijvoorbeeld het lezen van een e-book. Ik constateer na een uurtje Warfare Inc zo'n 20% batterijverlies. Al met al schat ik dat je 5 uur optimaal gebruik van je Zodiac kunt maken voordat deze weer moet worden opgeladen. Niet echt ideaal voor lange trips, en de GBA presteert op dat gebied dan ook beter, maar dat is natuurlijk ook weer logisch omdat dit apparaat veel minder stroom verbruikt. Voor PDA begrippen zullen de batterijen best lang meegaan maar persoonlijk vind ik het tegenvallen, want voor mij is een handheld toch in de eerste plaats om mij op lange reizen en vakanties bezig te houden. Daartegenover staat dan wel weer een korte oplaadtijd. 2 uurtjes en de batterijen zijn weer helemaal vol.
De charger prik je aan de onderkant van de Zodiac. Aan de bovenkant was handiger geweest maar begrijpelijk is hier geen ruimte meer omdat daar de 2 sd slots zitten. Veel mensen melden dat de charger nogal slecht aansluit maar persoonlijk is mij dit niet opgevallen. Hij zit er niet echt superstevig maar het voldoet, mits je je Zodiac met rust laat. Deze charger kun je weer verbinden aan een USB kabel om te syncen met de Palm Desktop. Dit werkt allemaal naar behoren.
- extra's
De Zodiac is voorzien van een leren schermflap die eenvoudig er af te halen is. Het is inderdaad weinig fraai maar wel functioneel, er komt geen stof op je scherm en de boel blijft beschermt als je hem niet gebruikt. Wel is het aan te raden een screenprotector op je scherm te bevestigen omdat de flap je scherm kan beschadigen bij intensief gebruik. Verder heb ik een case erbij gekocht die in 2 uitvoeringen komt, de gewone en de De Luxe. Beide cases zijn uitgevoerd met klitteband die je op de onderkant van je zodiac moet plakken, iets wat natuurlijk niemand doet. De De Luxe is groter en met meer vakken, tevens moet je je zodiac hierin met een soort riemen vastleggen. De case die ik heb is gelukkig eenvoudiger uitgevoerd en daar past mijn zodiac prima in. Overigens krijg je de case er gratis bij als je rond de kerst een zodiac besteld.
- conclusie
De Zodiac is een Handheld met veel potentie. Wat ik het interessantste eraan vind is dat het de eerste gameconsole is met een Palm besturingssysteem zodat er naast de kant en klare games naar hartelust software op kan worden geinstalleerd, en het aanbod hierin is gigantisch. Wanneer het aantal kopers groeit zal er meer aanbod in Zodiac toegeruste software komen, zoals bijvoorbeeld een ideale divx-player. Gezien de ideale controls en de grafische processor word er vooral op het gebied van emulators veel verwacht van de Zodiac. Het zelfde geldt natuurlijk voor de games, maar het blijft de vraag of de Grote Namen mee zullen gaan werken. Vooralsnog wint de N-Gage het op dit gebied. Maar als je gewoon een krachtig minicomputertje wilt met ideale gamecontrols en de beste specs die je momenteel kunt krijgen, en dan is de Zodiac een absolute musthave.
[Dit bericht is gewijzigd door err op 16-12-2003 11:32]
quote:dat weet ik dus niet maar een paar uur zal het niet zijn want hij moet me nog terugmailen over de prijzen van verzenden met ups.
Op dinsdag 16 december 2003 11:14 schreef kepler het volgende:[..]
voeg mij maar toe, msn staat hierboven nog wel.
Wat is zometeen, alsin een paar uur of een paar dagen?
maar voor het einde van het jaar hoop ik hem toch wel binnen te hebben
quote:weet je nou al of ie naar jou of naar mij wordt gestuurd?
Op dinsdag 16 december 2003 11:57 schreef sp3c het volgende:[..]
dat weet ik dus niet maar een paar uur zal het niet zijn want hij moet me nog terugmailen over de prijzen van verzenden met ups.
maar voor het einde van het jaar hoop ik hem toch wel binnen te hebben
quote:dat ga ik ff navragen, maar lijkt me geen probleem.
Op dinsdag 16 december 2003 10:59 schreef kepler het volgende:[..]
ik zit nu op de TU, dus heb geen msn
maar kan je dat domein ook laten omzetten naar een .nl?? Dat is wel handig dan...
quote:bevalt super. Zit voornamelijk WI te spelen maar daar ben ik geloof ik te simpel voor want ik word in no-time in de pan gehakt door boosaardige aliens (level 6 ofzo)
Hoe bevalt de Zodiac verder??? Nog geen problemen met de controller?
verder...zie review =D
quote:naar mij als het goed is, hij zou met mijn adresgegevens gaan kijken wat het kost maar daar heb ik nog geen reactie over.
Op dinsdag 16 december 2003 11:59 schreef err het volgende:[..]
weet je nou al of ie naar jou of naar mij wordt gestuurd?
vanavond nog maar is een mailtje sturen
quote:hoeveel ben je nu in totaal kwijt geweest aan de Zodiac? Qua kosten dan?
Op dinsdag 16 december 2003 12:01 schreef err het volgende:[..]
dat ga ik ff navragen, maar lijkt me geen probleem.
[..]bevalt super. Zit voornamelijk WI te spelen maar daar ben ik geloof ik te simpel voor want ik word in no-time in de pan gehakt door boosaardige aliens (level 6 ofzo)
verder...zie review =D
quote:ongeveer 450 euro, incl verzenden en importrechten
Op dinsdag 16 december 2003 13:05 schreef kepler het volgende:[..]
hoeveel ben je nu in totaal kwijt geweest aan de Zodiac? Qua kosten dan?
iemand verder mijn review nog gelezen?
quote:goeie review, maar dat wist ik allemaal al
Op dinsdag 16 december 2003 14:18 schreef err het volgende:[..]
ongeveer 450 euro, incl verzenden en importrechten
quote:valt in principe nog mee door die goedkope dollar
Op dinsdag 16 december 2003 14:18 schreef err het volgende:[..]
ongeveer 450 euro, incl verzenden en importrechten
quote:kansloos apparaat, kan toch niet tegen Nintendo op
*dikke knipoog*
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 14:35 schreef sp3c het volgende:[..]
valt in principe nog mee door die goedkope dollar
[..]kansloos apparaat, kan toch niet tegen Nintendo op
*dikke knipoog*
voor het internationaal downloaden van software heb je immers geen stapels papieren nodig voor zover ik weet en ze weten dat Matt veel units overzee heeft geshipped ... elke cent is er 1 richting een euro
quote:kun je er geen Europese (linkje naar de store van tapwave iig) bij proberen te regelen als je toch aan het poken bent met email, dan zitten we iig dichter op de m00lah
Op woensdag 17 december 2003 11:52 schreef err het volgende:
k,ijk..tis niet zo moeilijk Y)http://www.ucpzone.com/zodiac.html
quote:iek niet begraaip...linkje naar een eu store regelen?
Op woensdag 17 december 2003 12:03 schreef sp3c het volgende:[..]
kun je er geen Europese (linkje naar de store van tapwave iig) bij proberen te regelen als je toch aan het poken bent met email, dan zitten we iig dichter op de m00lah
quote:dat is wel hoog gegrepen, maar wel cool
Op woensdag 17 december 2003 12:03 schreef sp3c het volgende:[..]
kun je er geen Europese (linkje naar de store van tapwave iig) bij proberen te regelen als je toch aan het poken bent met email, dan zitten we iig dichter op de m00lah
quote:nou net als Zodiacgamer.
Op woensdag 17 december 2003 12:08 schreef err het volgende:[..]
iek niet begraaip...linkje naar een eu store regelen?
maar zoals keppler zegt is dat misschien nog wat te hoog gegrepen.
quote:nee dat mensen op een banner bij ons van tapwave spellen kunnen kopen
Op woensdag 17 december 2003 13:18 schreef kepler het volgende:[..]
dat is wel hoog gegrepen, maar wel cool
dat wij spellen voor hun gaan verkopen? bedoel je toch?
maar dan zullen we eerst heel wat content moeten hebben idd en geen linkjes naar google
quote:zodiacgamer en tapland hebben een vast bedrag voor die banner ontvangen, meer niet...geen percentages etc. Ik denk dat tapwave tzt ook bij ons zal aankloppen met hun banner,,,,
Op woensdag 17 december 2003 17:15 schreef sp3c het volgende:[..]
nou net als Zodiacgamer.
Ik neem aan dat hun een persoonlijke account krijgen en dat iedere keer dat iemand via die banner van hun iets besteld er cash naar Zodiacgamer gaat oid.maar zoals keppler zegt is dat misschien nog wat te hoog gegrepen.
btw, adres is nu
het nog niet bepaalde .nl domein zal hier straks naar verwijzen, forum komt er later ook bij...
spec, al geregistreerd daaro? zie mail
anyways ik begin een beetje cranky te worden, Matt heeft nog steeds niet gereageerd ivm mijn order en de kosten van ups, ik mag hopen dat hij me niet gaat lopen naaien
quote:tis een informatieve site met veel info en kan gelden als bronvermelding...
Op vrijdag 19 december 2003 13:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ietsjes minder spammerig als het kanHet is idee is zeker goed, en ik zal ook zeker mezelf aan gaan melden daar.
quote:
Wederom slecht nieuws voor de internationale Zodiac bezitters; Interstellar Flames van Xen Games is uit voor de Zodiac maar uitsluitend verkrijgbaar van de website van Tapwave. Een email naar Xen Games is inmiddels onderweg.
http://www.ucpzone.com/zodiac/
het is iig uit en dat is dan weer goed nieuws, kost maar 10 euro
filmpje van zodiacgamer.com
quote:jammer dat tie niet hier uit komt
Op vrijdag 19 december 2003 13:55 schreef sp3c het volgende:
vooruit dan
[..]het is iig uit en dat is dan weer goed nieuws, kost maar 10 euro
filmpje van zodiacgamer.com
quote:wrm?
Op vrijdag 19 december 2003 16:29 schreef err het volgende:
ik ben boos
quote:omdat ik het niet uit kan staan dat je geen games van tapwave kan kopen
Op vrijdag 19 december 2003 16:51 schreef kepler het volgende:[..]
wrm?
stel dat ik geld heb, zou het dan slim zijn om een zodiac via Ebay te kopen? Bij deze aanbieding kost het maar 230 euro + 15 euro verzendkosten voor een Zodiac1.
Je kan met borg verzenden, maar is het dan nog steeds betrouwbaar????
quote:ik weet het niet, denk het wel maar je hebt natuurlijk kans dat die persoon ervanaf wil vanwege joystick problemen dan moet je hem eerst weer helemaal naar Amerika sturen voor vervanging (en dan te hopen dat je hem binnen 30 dagen van de aankoop binnen hebt).
Op woensdag 24 december 2003 10:15 schreef kepler het volgende:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3066734972&category=38331stel dat ik geld heb, zou het dan slim zijn om een zodiac via Ebay te kopen? Bij deze aanbieding kost het maar 230 euro + 15 euro verzendkosten voor een Zodiac1.
Je kan met borg verzenden, maar is het dan nog steeds betrouwbaar????
ik zou er voorzichtig mee doen als ik jouw was
bieden staat nu op 295 dollar, er staat bij dat het de 32 mb versie is en die kost 300 dollar nieuw ... zou ik hem eerder bij Matt of Americanimports of hoe die shit ook weer heette (Err weet het ) scoren
quote:het is geen 2e hands, hij is nog gesealed.
Op woensdag 24 december 2003 11:23 schreef sp3c het volgende:
hij is trouwens ook veel te duur voor een tweedehands Zodiacbieden staat nu op 295 dollar, er staat bij dat het de 32 mb versie is en die kost 300 dollar nieuw ... zou ik hem eerder bij Matt of Americanimports of hoe die shit ook weer heette (Err weet het
) scoren
Maar aangezien ik toch geen geld heb, wacht ik nog even. Hopelijk komt tie in het voorjaar uit....
Als tie retail gaat in de USA, zijn er dan geen winkels die internationaal verkopen? Dat zou wel mooi zijn namelijk!
grote internationale ketens zijn het makkelijkst denk ik, Expert bijvoorbeeld (al weet ik niet of die ook in de US zitten) want daar wordt je wijzer van
quote:ik zal eens gaan rondzoeken, moet vast wel lukken ergens
Op woensdag 24 december 2003 11:55 schreef sp3c het volgende:
toegewijde gameshops zullen het waarschijnlijk uit zichzelf wel importeren als er vraag naar is, en je kunt hun natuurlijk ook altijd aan hun jas trekken dan kost het je ietsjes meer maar anders moest je toch verzendkosten betalengrote internationale ketens zijn het makkelijkst denk ik, Expert bijvoorbeeld (al weet ik niet of die ook in de US zitten) want daar wordt je wijzer van
btw, reg ff een account op de forums
zal iets meer kosten, maar die kunnen het ws beter aan dan Matt
quote:ik ken wel iemand in the USA bedenk ik me net, als tie weer eens naar Nederland komt (en als ik geld heb) dan kan die misschien zon ding wel meenemen. Scheelt me ook import kosten
Op woensdag 24 december 2003 15:36 schreef err het volgende:
btw ik zou het doen via www.americangoodies.comzal iets meer kosten, maar die kunnen het ws beter aan dan Matt
quote:ja hij was op vakantie ofzo (van mijn centjes?) maar hij zou zsm die ups kosten doormailen maar dat was eergister ofzo ... mag hopen dat het kerstdrukte is
Op woensdag 24 december 2003 15:34 schreef err het volgende:
sp3c al iets vernomen van Matt? hoor veel klachten van de 2e ronde bestellers..matt is spoorloosbtw, reg ff een account op de forums
Ik weet het alleen nog niet zeker... tis een hoop geld en het risico is redelijk groot!
*twijfelt
Gelukkig zijn dit soort spellen ook nog wel speelbaar met de joystick omdat je continue stuurt...tis wat anders als je rechtuit moet met wat tikjes rechts en links (zoals SCE)
[Dit bericht is gewijzigd door err op 12-01-2004 11:20]
quote:tja, als je toch wilt importeren zou ik het doen, dan heb je hem ieg lekker gauw en kun je beknibbelen op de verzendkosten..
Op zondag 11 januari 2004 22:00 schreef kepler het volgende:
Ik ga misschien ook een Zodiac kopen...
kan hem misschien 2e hands kopen!!Ik weet het alleen nog niet zeker... tis een hoop geld en het risico is redelijk groot!
*twijfelt
quote:
Op maandag 12 januari 2004 11:18 schreef err het volgende:
sp3c > Als je je Z ooit krijgt (hope so)
speaking of which, check je mail inbox
quote:ja ik vind hem er iig gaaf uit zien dat is al iets, heb die handleiding ook een beetje doorgebladerd maar ik speel dit soort spellen liever vanuit de cockpit in first person (elk spel eigenlijk bijna nu ik erover nadenk
dan is Galactic Realms echt iets voor jou...zeg maar wat Wing Commander niet was op de GBA is GR wel op de Zodiac. FPS is alleen te laag maar CF is met een patch bezig. Heel aardig spel, beter dan ik had verwachtGelukkig zijn dit soort spellen ook nog wel speelbaar met de joystick omdat je continue stuurt...tis wat anders als je rechtuit moet met wat tikjes rechts en links (zoals SCE)
quote:hij verkoopt hem niet los...
Op maandag 12 januari 2004 11:20 schreef err het volgende:[..]
tja, als je toch wilt importeren zou ik het doen, dan heb je hem ieg lekker gauw en kun je beknibbelen op de verzendkosten..
en met de dollar was het wel goedkoop geweest: een 2e hands Z1 van 250 Dollar -> 200 Euro excl verzenden
quote:ook wel logisch, anders blijft ie met allemaal spullen zitten die ie niet meer kwijt raakt.
Op maandag 12 januari 2004 13:16 schreef kepler het volgende:[..]
hij verkoopt hem niet los...
Toch met al die extra's is het een goeie deal..games, cradle, sd card..
quote:tja, ik ben helaas student... en vind dat een beetje teveel van het goede
Op maandag 12 januari 2004 13:53 schreef err het volgende:[..]
ook wel logisch, anders blijft ie met allemaal spullen zitten die ie niet meer kwijt raakt.
Toch met al die extra's is het een goeie deal..games, cradle, sd card..
quote:bron: www.handheldgamer.nl
Tapwave spreekt tot de fansEr is een uitgebreide update verschenen op zodiacgamer van de hand van niemand minder dan Byron Conell, oprichter en directeur van Tapwave. Samengevat bracht Byron ons de volgende nieuwtjes:
De Zodiac heeft maar liefst vier prijzen in de wacht weten te slepen te weten
- PC World Magazine Next Gear 2004 Innovations Award
- PC Magazine 1st Place Winner of Last Gadget Standing Competition
- Handheld Computing Magazine Best Products of 2003: Most Innovative PDA
- 2004 Mobility Award for Mobile Entertainment.Naar aanbleiding van feedback en suggesties van de gebruikers werkt Tapwave aan de volgende softwareverbeteringen:
- de mogelijkheid tot het spelen van mp3 op de achtergrond
- betere implementering van de Yamaha geluidschip
- bluetooth verbeteringen
- langere batterijduur
- SD driver updates..en ook de analoge controller wordt besproken. Volgens Conell zijn er maar een klein aantal defecte units teruggekomen (iets wat wordt tegengesproken door de polls van ZG), maar dessalnietemin hebben ze genoeg informatie verzameld om tot de volgende beloftes te komen:
- nieuwe calibratie software die de kans op foutieve invoer van de joystick ruimschoots moet doen verminderen
- nieuwe software om de joystick beter te kunnen testen alvorens deze in productie gaat
- softwareverbeteringen voor een stabielere response en vermindering van overgevoeligheid
- verbeterde navigatie in de launcher om mis-bewegingen tegen te gaanen over ontwikkeling en toekomstige games:
- zo'n 1800 nationale en internationale ontwikkelaars hebben zich ingeschreven voor de SDK (software development kit)
- Doom II en Tony Hawk's Pro Skater 4 bevinden zich in de allerlaatste testfase en zullen binnen enkele weken verkrijgbaar zijn
- momenteel bevinden zich een aantal nieuwe titels in de testlabs waaronder:Jack or 100 Ways to Barbeque, Firefly, Gamebox Solitaire, 2sky, Legacy, Dreamway, PaintBall, Phantom Strike, One for All Solitaires, Crosswords, Shattered Worlds, Kickoo's Patience, Yammy Yammy, The Wall en Crazy Olympics.
quote:najaar
Op woensdag 28 januari 2004 00:49 schreef Hellrazor het volgende:
*shopje*is er al iets bekent over een europese/nederlandse releasedate?
quote:Ik heb de hoop dat tie wordt geimporteerd zodra hij in Maart in de winkels verschijnt in Amerika. Misschien dat je hem kan al kan bestellen, maar dat HOOP ik
Op woensdag 28 januari 2004 00:49 schreef Hellrazor het volgende:
*shopje*is er al iets bekent over een europese/nederlandse releasedate?
quote:oh vast wel ja, hou lik-sang in de gaten
Op woensdag 28 januari 2004 16:05 schreef kepler het volgende:[..]
Ik heb de hoop dat tie wordt geimporteerd zodra hij in Maart in de winkels verschijnt in Amerika. Misschien dat je hem kan al kan bestellen, maar dat HOOP ik
wie is trouwens degene die op www.planet.nl een review heeft geschreven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |