abonnement Unibet Coolblue
pi_14844477
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 17:49 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Doe ik dat? En waar?


in die p2p-sticky. Daar zeg je dat je geen p2p-threads wilt. Mij best, maar dan moet je vervolgens niet gaan zeggen dat mensen gewoon hun Bittorrent-linkje moeten posten want als er ergens warez uitgewisseld wordt is het daar wel!
  zaterdag 22 november 2003 @ 17:54:14 #127
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_14844481
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 17:51 schreef Enlightenment het volgende:

[..]

Volgens mij vervalt na 20 jaar het alleenrecht, en kan iets vrijelijk gebruikt en gepubliceerd weten. Kan zijn dat dit alleen voor patenten geldt, zo ja dan neem ik dit terug.

Maar dan nog, als een topic over emulators zelf gaat, en niet over ROMs. Wat is er dan illegaal aan? VMware en VirtualPC zijn commerciële emulatoren; die zijn toch ook niet illegaal? Waarom zou dat op Fok! niet mogen? Je mag me trouwens ook nog de regel wijzen waarin staat dat topics over emulators niet toegestaan zijn.


Nogmaals, welk gedeelte van "het mag niet op Fok!" snap je niet? Alle redenen zijn al gegeven, discussieren is zinloos.
pi_14844482
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 17:51 schreef robh het volgende:
Ik zou dat verbod op vragen even in een sticky zetten
Dus het staat er nog niet in? Waarom werd het topic gesloten dan?
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 17:52 schreef Slarioux het volgende:
Zie alle regels die we hebben over warez.
Ja die heb ik gelezen, maar een emulator valt toch niet onder WareZ? Leg me dan eens uit waar de regel staat dat topics over emulatoren - die althans voor de wet geheel legaal zijn - niet toegestaan is op Fok!.
Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
  zaterdag 22 november 2003 @ 17:54:57 #129
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_14844494
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 17:54 schreef Enlightenment het volgende:

[..]

Dus het staat er nog niet in? Waarom werd het topic gesloten dan?
[..]

Ja die heb ik gelezen, maar een emulator valt toch niet onder WareZ? Leg me dan eens uit waar de regel staat dat topics over emulatoren - die althans voor de wet geheel legaal zijn - niet toegestaan is op Fok!.


De wet boeit hier niet. En voor de 20e keer, de emulator is dan geen warez, maar de ROM's wel. Dus mag het niet.
pi_14844558
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 17:54 schreef Slarioux het volgende:

[..]

De wet boeit hier niet. En voor de 20e keer, de emulator is dan geen warez, maar de ROM's wel. Dus mag het niet.


Niet alle ROMs zijn warez, er zijn meer legale ROMs (procentueel) dan legale MP3s. Dus ik zie niet in waarom beide niet zouden mogen op fok. En ik zie ook nergens een regel dat het niet mag, want onder WareZ valt het niet.
Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
pi_14844569
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 17:54 schreef Enlightenment het volgende:

[..]

Dus het staat er nog niet in? Waarom werd het topic gesloten dan?
[..]

Ja die heb ik gelezen, maar een emulator valt toch niet onder WareZ? Leg me dan eens uit waar de regel staat dat topics over emulatoren - die althans voor de wet geheel legaal zijn - niet toegestaan is op Fok!.


Daar heeft slarioux wel gelijk in
Het topic ging over roms, en (ervanuitgaand dat die illegaal zijn) dat mag dus niet.
pi_14844594
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 17:51 schreef Enlightenment het volgende:

[..]

Volgens mij vervalt na 20 jaar het alleenrecht, en kan iets vrijelijk gebruikt en gepubliceerd weten. Kan zijn dat dit alleen voor patenten geldt, zo ja dan neem ik dit terug.

Maar dan nog, als een topic over emulators zelf gaat, en niet over ROMs. Wat is er dan illegaal aan? VMware en VirtualPC zijn commerciële emulatoren; die zijn toch ook niet illegaal? Waarom zou dat op Fok! niet mogen? Je mag me trouwens ook nog de regel wijzen waarin staat dat topics over emulators niet toegestaan zijn.


Het topic dat MickeyMo opende ging over een emu die hij zoekt om ROMS af te spelen.
Ten eerste hoort dat in GAM, niet in DIG.
Ten tweede zijn Nintendogames geen 20 jaar oud, dus er zit copyright op..
Ten derde zijn ROMS warez, en warez mogen niet.
Op zich zijn emu's niet illegaal, maar een topic over emu's gaat binnen no time over ROMS en dat mag niet.
Ergo, topics over emu's gaan binnen de kortste keren over ROMS en dat mag niet..
Vandaar dat de regel er is dat dat soort topics niet mogen..
Klinkt misschien lullig hoor, maar dat is nou eenmaal de policy. .
-
pi_14844606
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 17:57 schreef Enlightenment het volgende:

[..]

Niet alle ROMs zijn warez, er zijn meer legale ROMs (procentueel) dan legale MP3s. Dus ik zie niet in waarom beide niet zouden mogen op fok. En ik zie ook nergens een regel dat het niet mag, want onder WareZ valt het niet.


en mp3 mag dus weer wel bij mijn weten... Slarioux, je kan niet ontkennen dat er af en toe wel een heel krom beleid gevoerd wordt in DIG.
pi_14844616
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 17:57 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Daar heeft slarioux wel gelijk in
Het topic ging over roms, en (ervanuitgaand dat die illegaal zijn) dat mag dus niet.


Zo kun je er toch ook wel van uit gaan dat de MP3s die iemand gaat spelen in Winamp illegaal zijn, en er dus niet over Winamp gepraat mogen worden.

Sorry maar ik vind dat een stap tever. Hetzelfde geldt voor emulators.

Een mes kun je ook op een illegale manier gebruiken, betekent niet dat messen illegaal zijn.

Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
pi_14844630
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 17:57 schreef Enlightenment het volgende:

[..]

Niet alle ROMs zijn warez, er zijn meer legale ROMs (procentueel) dan legale MP3s. Dus ik zie niet in waarom beide niet zouden mogen op fok. En ik zie ook nergens een regel dat het niet mag, want onder WareZ valt het niet.


Zelfs topics over freeware mogen niet. En dat is geheel legaal.. .
Omdat de regels allemaal erg vaag zijn over wat wel en niet mag is besloten alle soorten gameswarez niet toe te staan..
-
  zaterdag 22 november 2003 @ 18:00:52 #136
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_14844631
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 17:59 schreef Thomas B. het volgende:

en mp3 mag dus weer wel bij mijn weten... Slarioux, je kan niet ontkennen dat er af en toe wel een heel krom beleid gevoerd wordt in DIG.


Een mp3-speler is geen emulator. Windows is dat weer wel, evenals Linux
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_14844678
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 18:00 schreef Enlightenment het volgende:

[..]

Zo kun je er toch ook wel van uit gaan dat de MP3s die iemand gaat spelen in Winamp illegaal zijn, en er dus niet over Winamp gepraat mogen worden.

Sorry maar ik vind dat een stap tever. Hetzelfde geldt voor emulators.

Een mes kun je ook op een illegale manier gebruiken, betekent niet dat messen illegaal zijn.


Bullshit, dat zou betekenen dat topics over WMP ook niet mogen.
Winamp is gewoon een programma om muziek mee af te spelen, en niet alleen mp3's.
Nogmaals, het gaat hier over GAMES-emulators.. .
-
  zaterdag 22 november 2003 @ 18:03:18 #138
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_14844697
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 17:57 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Daar heeft slarioux wel gelijk in
Het topic ging over roms, en (ervanuitgaand dat die illegaal zijn) dat mag dus niet.


quote:
Op zaterdag 22 november 2003 17:59 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

en mp3 mag dus weer wel bij mijn weten... Slarioux, je kan niet ontkennen dat er af en toe wel een heel krom beleid gevoerd wordt in DIG.


Ik heb noch de regels over MP3, noch de regels over emulators en aanverwante gemaakt. Ik pas ze alleen toe. Maar er staat nu een stukje bij in de FAQ over emulators.

Maar zowiezo, dit gaat over spelletjes, en die moeten in Games & Consoles en niet Digital Corner. Dus ik wordt welhaast gedwongen om de regels krom toe te passen.

  zaterdag 22 november 2003 @ 18:03:36 #139
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_14844701
Warez enz mag niet dat is duidelijk en niet open voor een discussie. Maar emulatoren bespreken is wat anders.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_14844742
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 17:59 schreef Dr.Daggla het volgende:
Het topic dat MickeyMo opende ging over een emu die hij zoekt om ROMS af te spelen.
Hij zoekt een emulator dus. Wat is daar mis mee? Of hij het gaat gebruiken voor illegale of legale dingen is zijn zaak neem ik aan. Met emulators zelf is niets mis mee. Bovendien zijn ROMs ook legaal als je zelf het spel bezit. Hetzelfde heb ik met mijn Zelda en NES-nintendo. Beide zijn stuk dus speel ik het via een emulator. Ik kan wel begrijpen dat jullie niets over commerciële ROMs op Fok willen hebben, want dan moet je er echt vanuit gaan dat iemand dat thuis heeft. Maar emulators zelf is echt niets mis mee.
quote:
Ten eerste hoort dat in GAM, niet in DIG.
Zijn vraag gaat over emulator-software, lijkt me dus op DIG passen. Zijn vraag gaat niet over een spel.
quote:
Ten tweede zijn Nintendogames geen 20 jaar oud, dus er zit copyright op..
I beg to differ:
http://www.uvlist.com/lista4.asp?fyear=1982&fprod=Nintendo
quote:
Ten derde zijn ROMS warez, en warez mogen niet.
Niet alle ROMs, zoals ik al zei.
quote:
Vandaar dat de regel er is dat dat soort topics niet mogen..
Klinkt misschien lullig hoor, maar dat is nou eenmaal de policy. .
Ok, dat kan. Maar welke regel is dat dan? Ik zie die regel niet. Dus dan voeren julie wel een vreemde policy.
Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
pi_14844789
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 18:02 schreef Dr.Daggla het volgende:
Winamp is gewoon een programma om muziek mee af te spelen, en niet alleen mp3's.
Nogmaals, het gaat hier over GAMES-emulators.. .
Winamp is een programma om muziek, legaal of illegaal, mee af te spelen.
Emulators zijn programma's om ROMs, legaal of illegaal, mee af te spelen.

Wat is het verschil?

Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
  zaterdag 22 november 2003 @ 18:08:24 #142
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_14844812
Waarom moet er per sé een regel zijn? We zeggen dat het niet mag, en we leggen uit waarom niet.
pi_14844867
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 18:05 schreef Enlightenment het volgende:

[..]

Hij zoekt een emulator dus. Wat is daar mis mee? Of hij het gaat gebruiken voor illegale of legale dingen is zijn zaak neem ik aan. Met emulators zelf is niets mis mee. Bovendien zijn ROMs ook legaal als je zelf het spel bezit. Hetzelfde heb ik met mijn Zelda en NES-nintendo. Beide zijn stuk dus speel ik het via een emulator. Ik kan wel begrijpen dat jullie niets over commerciële ROMs op Fok willen hebben, want dan moet je er echt vanuit gaan dat iemand dat thuis heeft. Maar emulators zelf is echt niets mis mee.


Het mag niet, punt uit.. Of je nou hoog of laag springt, dat zijn de regels.
En hij geeft zelf al aan dat ie er ROMS mee wil afspelen.. Nogmaals, ROMS zijn warez en dat mag niet.
quote:
Zijn vraag gaat over emulator-software, lijkt me dus op DIG passen. Zijn vraag gaat niet over een spel.
Alles wat met spellen heeft te maken hoort in GAM.
quote:
I beg to differ:
http://www.uvlist.com/lista4.asp?fyear=1982&fprod=Nintendo
Heb je zijn topic uberhaupt wel gelezen, het ging over SNES roms, de SNES is niet 20 jaar oud. .
quote:
Niet alle ROMs, zoals ik al zei.
Maar veel wel, daarom mag het allemaal niet. .
quote:
Ok, dat kan. Maar welke regel is dat dan? Ik zie die regel niet. Dus dan voeren julie wel een vreemde policy.
In de policy van GAM staat dat warez niet mogen. .
-
pi_14844901
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 18:07 schreef Enlightenment het volgende:

[..]

Winamp is een programma om muziek, legaal of illegaal, mee af te spelen.
Emulators zijn programma's om ROMs, legaal of illegaal, mee af te spelen.

Wat is het verschil?


Nog een keer..
SNES roms zijn warez, warez mag niet. Dus het topic ging terecht op slot.
-
  zaterdag 22 november 2003 @ 18:11:31 #145
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_14844909
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 18:08 schreef Slarioux het volgende:
Waarom moet er per sé een regel zijn?
Een regel is duidelijk. Iets zeggen niet.

Sun Tzu zij iets vergelijkbaars

Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_14844961
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 18:08 schreef Slarioux het volgende:
Waarom moet er per sé een regel zijn? We zeggen dat het niet mag, en we leggen uit waarom niet.
Oke, maar dan moet jullie niet aankomen met een regel dat het niet zou mogen. Die regel bestond dus nog niet, nu heb je die snel toegevoegd aan de FAQ/regels.

Maar het emulatietopic was maar één onderdeel van mijn klachten over jou. Ik vind je agressief en trigger-happy. Gezien je posthistory voeg je weinig toe dan topics sluiten en mensen ook een buitensporige uitbrander te geven. Voorbeeld:
Heeft er iemand een Xvid-codec voor me?

Kan zijn dat je je dag niet hebt oid, maar dit valt mij wel erg op. Daarom opende ik het topic op feedback, in nu in dit feedbacktopic. Ik ben niet tegen je, ik vraag gewoon hoe het komt en of je een aantal zaken kan toelichten. Ik vind het namelijk niet normaal/netjes hoe je met mensen omgaat, en in het bijzonder hoe je met kritiek omgaat.

Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
pi_14845028
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 18:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
Nog een keer..
SNES roms zijn warez, warez mag niet. Dus het topic ging terecht op slot.
Je zei dat het topic ove NES-roms ging, nu is het opeens SNES. Die zijn inderdaad niet 20 jaar oud. Maar ik maak uit deze discussie ook op dat emulators zélf ook verboden zijn om daar over te praten, kunnen jullie dat bevestigen?

En wat als een Emulatie topic wél over legale ROMs gaat, mag het topic dan wel? Dus: waar zit precies de grens.

Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
  zaterdag 22 november 2003 @ 18:18:05 #148
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_14845080
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 18:15 schreef Enlightenment het volgende:

[..]

Je zei dat het topic ove NES-roms ging, nu is het opeens SNES. Die zijn inderdaad niet 20 jaar oud. Maar ik maak uit deze discussie ook op dat emulators zélf ook verboden zijn om daar over te praten, kunnen jullie dat bevestigen?

En wat als een Emulatie topic wél over legale ROMs gaat, mag het topic dan wel? Dus: waar zit precies de grens.


Wil ik dus ook weten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 22 november 2003 @ 18:21:44 #149
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14845162
Ik wil een compliment geven aan de mod die het DIG-FB-topic sticky heeft gemaakt.

Dat mijn idee destijds volledig werd afgekraakt ben ik allang weer vergeten natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Sidekick op 22-11-2003 18:21]

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_14845167
Ik lees in de FAQ (18 minuten geleden toegevoegd):
quote:
- Topics over emulators van oude en nieuwe consoles. Van de ROM's die er mee afgespeeld kunnen worden, is 99% illegaal. En dat valt onder warez. Het is voor ons vaak erg onduidelijk of het spel dat je wilt spelen met je emulator legaal is, en of je niet stiekum nog veel meer spellen hebt liggen die wel illegaal zijn.
Als jullie dan consequent willen zijn, moeten jullie Winamp en MP3s dus ook verbieden van dit forum. Daarvan is de overgrote meerderheid (meer dan 99%?) immers ook illegaal.

Ik vind dit een verkeerde policy, mijn policy die ik hanteer op mijn forum:

quote:
Wij zijn hier niet om te vertellen wat jij niet mag doen, of jij misschien wel illegale dingen doet. Dat moet je lekker zelf weten. Wij zijn niet de politie, niet de AIVD en niet je ouders.

Wel willen we niet dat illegale dingen op dit forum komen omdat we hier problemen mee kunnen krijgen. Auteursrechtelijk beschermde dingen b.v. (ook teksten kunnen hier onder vallen).

Ook overduidelijke illegale zaken zoals "hey ik heb Matrix Reloaded gedownload, hoe kan ik hem afspelen" helpen we niet mee. Als iemand zegt dat hij een film heeft gedownload en hij hem wilt afspelen, heeft dit verder niets met iets illegaals te maken. Dat 95% (?) van ditsoort vragen wellicht over auteursrechtelijk beschemde werken gaat doet niet ter zake.

Ik denk dat 80% van de PCs wel eens een (illegale) MP3 op heeft gestaan. Dat betekent niet dat er geen vragen over MP3 mogen gesteld worden ( zoals: hoe moet ik MP3s afspelen?).

Deze vrijheid houdt echter op als je hulp vraagt over daadwerkelijk overduidelijke illegale zaken.

Over cracks/warez hoef ik verder niet toe te lichten denk ik, die dingen zijn er maar voor één doel.


Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')