quote:Daar wordt kerst al een stuk leuker van
Op donderdag 6 november 2003 22:04 schreef LadyS het volgende:
ja met kerst
quote:LadyS, ik zit ook in die gewichtscategorie. Ook toen ik zwanger was. Het heeft helemaal geen problemen gegeven. De eerste 20 weken ben ik niets aangekomen. Na 33 weken nog maar 6 kilo, en vervolgens kwam er nog 7 kilo vocht bij
Op donderdag 6 november 2003 22:00 schreef LadyS het volgende:
Ik ben blij dat ik niet de enige ben met deze twijfels.. pfew..
ze zijn trouwens alweer sterk afgenomen hoor..Mijn moeder weet het inmiddels... het was uiteraard een "schok" voor haar. Ze vind het wel leuk.. Ze maakt zich alleen een beetje zorgen, want ik heb dus last van overgewicht weeg 100 kilo
Maar mijn moeder heeft uiteraard gelijk dat ik moet oppassen wat dat betreftGa ook maandag dus de huisarts bellen en dan wil ik een verwijzing voor een dietiste, zodat het allemaal binnen de perken blijft
En mijn moeder heeft me min of meer verplicht om naar de dietiste te gaan de schat
want ze maakt zich zo een zorgen.. Is goed bedoeld natuurlijk
quote:Dank je wel
Op donderdag 6 november 2003 22:22 schreef poemojn het volgende:
Misschien hebben jullie nog iets aan de info in dit forum?
Vriend van ons is ook weer oom geworden, Rik een zoontje van amper 6 pond, 3 weken te vroeg geboren, maar gezond.
quote:Ik zal proberen mijn vriend van tevoren te instrueren hoe hij hier moet posten en foto's plaatsen. Alleen dat laatste moet ik zelf nog wel even oefenen, want dat heb ik ook nog nooit gedaan
Op donderdag 6 november 2003 21:13 schreef Karin het volgende:Livelink wat vreemd dat je al de geboortedatum van je kindje weet. Maar wel lekker makkelijk, kan je alles in alle rust voorbereiden.
Is er ook iemand die ons op de hoogte komt stellen? (liefst met foto's natuurlijk!)
Ik hoopte dat de FM helemaal weg zo blijven, maar helaas, tis na de zwangerschap wel weer terug gekomen, maar niet erger dan ervoor. Tis nu vooral de moeheid (en zeurende spieren, niet erg vaak die helse pijn), maar de moeheid, tja vraag is of dat van de FM komt of van de gebroken nachten of het ontzwangeren, of een combi van dit alles.
Ik heb voornamelijk in mijn puberteit enorm veel last van de FM gehad met de bekende helse pijnen, maar in die tijd zat ik ook niet lekker in mijn vel en stond onder hoge spanning wegens pesterijen.
Nu is het allemaal wel wat dragelijker geworden.
Nou ja, ik hoop voor jou ook een fijne zwangerschap zonder al te veel FM, hopelijk kun je 9 maanden genieten van dagen zonder pijn en al te veel moeheid!
Pfff, wat kan een mens zich zorgen maken zeg ![]()
Ik had gisteravond een heel klein ieniemienie beetje lichtbeige afscheiding....iets wat normaal niet eens zou opvallen.
Maar nu heb ik dus heel de avond en nacht in de zenuwen gezeten/legen dat het mis zou gaan ![]()
Gelukkig is er daarna dus niks meer gekomen, en had de VK ook al gezegd dat het zo'n vaart niet zou lopen (had de eerste tijd, rond normale mens. datum ook al heel licht bloedverlies, maar daar moest ik me absoluut niet druk om maken zei ze), maar ja....ik blijf een stresskip....
Ontopic: LadyS, is erg leuk om te lezen dat jullie ook dezelfde gevoelens hadden als ik in het begin dat ik zwanger was en het wist. Je gaat echt door een molen van gevoelens heen. Het wordt echt steeds leuker hoor.
Meaghan, hou nou eens op met ons in de spanning te laten
Doe gewoon es melden. En Luckepuck ook elke dag melden he. Hoe is't met hubby?
Ik was gisteren weer naar de vk. Alles weer helemaal top. bloeddruk 120/75. Ben beetje te veel aangekomen, maar dat is de marsepein he... Normaal ben ik niet zo'n snoeper, maar in deze tijd van het jaar....
Ik reken met al die feestdagen op komst ook nog wel op wat extra kilo's. Ach, zoals mijn vk al zei, beter van de marsepein dan dat het van vocht vasthouden is. Humptie ligt er precies zo bij zoals ik al dacht, koppie naar beneden, billen (voor mij) rechts boven. Vind het leuk om dat nu zeker te weten. Misschien draait ie nog wel, dat weet ik niet natuurlijk.
Meaghan??? Luckepuck??? joehoe???
En hoest met yfke?
quote:2 maandjes nog?
Op vrijdag 7 november 2003 09:43 schreef Belana het volgende:
Ach Lewis, wat naar! Tis goed dat je nu thuis blijft, enough is enough!
Sterkte meid!Ik was gisteren weer naar de vk. Alles weer helemaal top. bloeddruk 120/75. Ben beetje te veel aangekomen, maar dat is de marsepein he... Normaal ben ik niet zo'n snoeper, maar in deze tijd van het jaar....
Ik reken met al die feestdagen op komst ook nog wel op wat extra kilo's. Ach, zoals mijn vk al zei, beter van de marsepein dan dat het van vocht vasthouden is. Humptie ligt er precies zo bij zoals ik al dacht, koppie naar beneden, billen (voor mij) rechts boven. Vind het leuk om dat nu zeker te weten. Misschien draait ie nog wel, dat weet ik niet natuurlijk.Meaghan??? Luckepuck??? joehoe???
En hoest met yfke?
quote:Ikzit met Luck op een andere mailinglijst en ik wou jullie even zeggen dat ze mama is geworden
Op vrijdag 7 november 2003 09:49 schreef fotoloog het volgende:[..]
2 maandjes nog?
Geboren is Susanne Chantal
Moeder ,kind en vader maken het goed.
Ze weegt 2400 , en nog wat ( woorden van Luck) gram
en is 47 cm :-)
Groetjes essent aka Nuongirl
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 10:06 schreef essent het volgende:[..]
Ikzit met Luck op een andere mailinglijst en ik wou jullie even zeggen dat ze mama is geworden
Moeder ,kind en vader maken het goed.Ze weegt 2400 , en nog wat ( woorden van Luck) gram
quote:Yep! zo'n beetje... time flies heej?
Op vrijdag 7 november 2003 09:49 schreef fotoloog het volgende:[..]
2 maandjes nog?
quote:Ow wow! Gefeliciteerd Luckepuck! Is dat niet heeeeel klein???
Ikzit met Luck op een andere mailinglijst en ik wou jullie even zeggen dat ze mama is geworden
Moeder ,kind en vader maken het goed.Ze weegt 2400 , en nog wat ( woorden van Luck) gram
Fijn dat alles goed met jullie gaat, geniet er maar lekekr van!!
quote:Gefeliciteerd met jullie dochter Suzanne
Op vrijdag 7 november 2003 10:06 schreef essent het volgende:
quote:Yahoo! Luckepuk, gefeliciteerd met jullie dochter Susanne Chantal!
quote:Ja ik geloof dat het nu echt over is met werken, het voelt net alsof ik ongesteld ben, en het doet echt pijn. Ik heb net half om half geslapen. Maar dat neemt nu de rest van de pijn niet weg. Nou ja, gewoon rotdag dus. Ha Belana jij laadt je eigen vol met marsepein, ik doe hetzelfde met kitkat. Kan ik echt niet vanaf blijven
Op vrijdag 7 november 2003 09:43 schreef Belana het volgende:
Ach Lewis, wat naar! Tis goed dat je nu thuis blijft, enough is enough!
Sterkte meid!
En Luckepuck, van Harte Gefeliciteerd meid met je dochter, ik hoop dat alles goed is gegaan en dat hubby er gewoon bij was. Ben benieuwd hoe dat allemaal gegaan is.
Verder iedereen succes plezier sterkte ...(heb alles wel gelezen, maar weet even niet meer psies welk verhaal nu van wie was...ben een beetje nerveuzerig voor strakjes: controle..en altijd is alles goed he, dus waarom nu zenuwachtig? Beats me!)
Gefeliciteerd Pluisje en Rickmans, wat ontzettend leuk voor jullie
quote:Dankjewel
Op vrijdag 7 november 2003 13:23 schreef Jojogirl het volgende:
* pluisje lurkt normaal alleen, maar duikt nu toch even op.Gefeliciteerd Pluisje en Rickmans, wat ontzettend leuk voor jullie
![]()
![]()
hopelijk gaan jullie een fijne kraamtijd tegemoet en gaat het weer wat beter met de papa van suzanne
En ook alle 'verse zwangeren': van harte gefeliciteerd!
Bij de vroedvrouw geweest, mezelf van tevoren gewogen in de wachtkamer: BIG mistake!! 10 kilo zwaarder!! Ik weeg nu 75 kilo, en dat vind ik verrekte dichtbij de 80......mijn vroed zei dat ik vocht vasthield en vocht weegt veel (gelukkig) en dat ze om die reden dus nooit meer wogen: het was te onbetrouwbaar. Verder was ik volmaakt zwanger: mijn buik is alleen maar baby (naja, en nog wat vitale onderdelen), het bewoog goed, het hartje was goed, enzovoorts. Het is een redelijk groot mormel, ze denken dat hij of wat groot is (maar niet in slechte zin) of misschien dat de zwangerschap wat verder gevorderd is...(ze blijven twijfelen)....*maatjes 56 maar niet meer koopt*
Ik heb zelf helemaal geen weegschaal in huis, dus ik heb geen idee hoeveel ik nu weeg ![]()
Benieuwd of mijn verloskundige een weegschaal heeft, alhoewel ik er met die huidige misselijkheid niet echt voor hoef te vrezen denk ik
Fijn dat het bij jou in ieder geval allemaal verder goed gaat. Was je dus voor niks zenuwachtig. Gaan ze je nu geen echo aanbieden, nu ze niet helemaal zeker zijn over de zwangerchapsduur? Dat is toch redelijk standaard, dacht ik.
Ik heb op het moment ongelooflijk veel last van brandend maagzuur. Ik heb best veel honger, maar ik voel me zo gestraft als ik iets eet of drink, dat ik echt tegen het eten op zie. Verder heb ik het kind vannacht en vandaag continue gevoeld en ik verdenk het ook van een draaipoging vannacht. Het voelde echt alsof het hoofdje dwars door mijn heupen heen probeerde te komen (au). Ik heb alleen niet het gevoel dat het gelukt is.
We kregen gisteren trouwens bloemen bezorgd van mijn vriends werk. Ik was zo vreselijk verbaasd. Op het kaartje stond "Sterkte met de laatste loodjes". Het is wel origineel om vantevoren bloemen te sturen.
Ik was er in ieder geval erg blij mee. (Als ze hem nou na de bevalling nog een vaste baan aanbieden, ben ik helemaal gelukkig)
Livelink, tegen brandend maagzuur kun je wat vanillevla proberen. Ook kun je eventueel een middeltje ertegen kopen (gaviscon heet dat geloof ik), kun je het beste even bij de apotheek vragen.
Nee Belana: jouw datum haal ik niet!! ![]()
Ik heb al wat echo's gehad, en de laatste een week of vijf geleden.
In die vijf weken heeft Gertje schijnbaar een spurt gemaakt. Zo'n echoding pliept automatisch nav berekeningen hoe oud het kind is: het was toen 19 weken en twee dagen
en nu was het dan 24 en een dag volgens de handmatige berekening van de vroed..maar ze zei meer dat het kindje zeg maar voorloopt, tenminste: zo interpreteer ik het maar..tis allemaal groter dan je zou verwachten van die leeftijd. . (en eik vind ik dat zo grappig: ik ben altijd eentje geweest die achterloopt met alles...zou ik dan een voorlijk kindje kunnen produceren?)
quote:Dat lijkt me ook erg lastig, dat je geen idee hebt welke maat kleren je moet kopen. Kun je niet met de Prenatal ofzo afspreken dat je een paar kledingsetjes in maat 50, 56 en 62 koopt en de setjes die je niet kunt gebruiken wegens verkeerde maat weer terugbrengt (geld terug)? Of doen ze daar erg moeilijk over?
Op vrijdag 7 november 2003 18:02 schreef Catootje het volgende:
.*maatjes 56 maar niet meer koopt*
quote:Luckepuk van harte gefeliciteerd met de geboorte van Susanne Chantal
Essent enorm bedankt voor het melden. Weet je toevallig ook de precieze geboortedatum? Ik heb Susanne nu maar op 7 november in de lijstjes gezet maar misschien is ze wel eerder geboren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |