abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14341879
Vervolg van Zwangerschap en geboorte deel 13
A.s. papa's en mama's:
31 oktober 2003:SheDeviltje
19 november 2003: Livelink ---> geplande keizersnede
8 december 2003: Irule25 (papa)
12 december 2003: Yfke
12 december 2003: Lewis.de.boxer
12 januari 2003: 70four (papa)
27 januari 2004: Belana & Kbot2000
22 februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* *1 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
7 april 2004: Jambo
17 april 2004: MikMau
14 mei 2004 : Noukie
25 mei 2004: Psyche2003 (papa)
26 juni 2004: poemojn
2 juli 2004: Xeliana
* * 3 juli 2004: pluisje en rickmans
13 juli 2004: LadyS

* * * vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's

De perssmilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/push.gif
De emo-smilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/emo-smilie

[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 08-11-2003 20:30]

pi_14341932
quote:
Op maandag 3 november 2003 12:09 schreef Luckepuk het volgende:
Ik mag voorlopig niet bevallen *benen stijf tegen elkaar houdt*

En waarom niet zie ik jullie denken? nou lees hieronder (is lang verhaal wat ik net gemaild heb naar dinnetje en ik copy/paste het gewoon ff hoor)

Zondagmiddags met hub op de huisartsenpost geweest omdat hij het weer zo benauwd had (hub heeft combi van longemfyseem en astmatische bronchitus).

Die medicijnen die hub moest hebben kon ik dus niet halen aangezien ik geen vervoer had... dus dacht ik: morgen moet ik naar de vlos toe, daar tegenover zit onze eigen apo.. dan haal ik daar die medicijnen wel even langs...

Forgit it.... We lagen goed en wel een half uur op bed en ik dacht dat die er in bleef? hij kreeg het steeds en steeds benauwder? Stomtoevallig had ik Wen (=vriendin) een half uur daarvoor op MSN moeten beloven om haar hulp in te roepen indien nodig... en ik had hulp nodig op dat moment? Dus ik Wen de nest uit gebeld, wen met vlechtjes in staart zonder make up de auto in gestierd en vanacht om half 3 zaten we samen bij de nachtapo.... (tis zo´n schat die wen! Alleen moet ze wat minder hard over die drempels scheuren! )

Maar goed, de medicijnen waren er... Hub gelijk ff flink wat pillen laten slikken en het leek te werken....

Inderdaad... leek... want goed een half uur later zie ik um zo onder mijn vingers weg glijden? hij kreeg steeds minder lucht en werd steeds benauwder? Ik weer die HuisArtsenPost gebeld en wonder boven wonder kon er nu wel een arts aan huis langskomen, goed 5 minuten later was de arts er... die kijkt Hub aan... en pakt haar mobieltje en belt een ambulance? Nog geen half uur later zaten we al in het ziekenhuis? Om een kort verhaal lang te maken, hij heeft het dus weer flink te pakken met zijn longemfyseem en zit nu aan een stootkuur prednison(en nog iets met een moeilijk woord) via het infuus, krijgt 5x per dag medicijnen via beneveling en hangt met draadjes zuurstof in zijn neus...

en ik zit weer alleen thuis... Ze geven hem nu aan medicijnen binnen 5 dagen wat een normaal mens binnen 2 weken binnen krijgt omdat ik dus in principe elk moment kan gaan bevallen. Het feit dat ik dus nu thuis zit en hij daar ligt zit hem helemaal niet lekker (daarom mocht ik dus ook niet bellen van hem vanacht?) en daarom heb ik um moeten beloven dat ik leon (=mijn broertje) laat logeren hier. Die komt dus straks hier naar toe. Mochten bij mij nu de weeën komen en ik daadwerkelijk aan de bevalling ga dan wordt het dus toch weer het diakonessenziekenhuis ipv het kinderziekenhuis aangezien Hub daar dus ligt... Kheb al geregeld dat hij in dat geval met een rolstoel naar de vloskamer wordt gebracht. Hopenlijk mag hij voor het weekend weer naar huis toe... Maar goed, ik ben dus nu al wakker sinds 11 uur zondagochtend... kheb nog geen oog dicht gedaan. Straks tussen 12 en 2 uur komt Albert Heijn mijn boodschappen brengen dus ik hou het wakker zijn nog wel even vol tot dat Appie geweest is en dan duik ik daarna mijn bedje wel weer in....

So far huize luck... waar schijnbaar echt niets normaal kan gaan de laatste weken...

Jeetje Luckepuck, wat een ellende zeg... echt niet cool gewoon!!!
Babypuck zitten blijven hoor!!!!! Eerst je pappa weer opknappen!!!!!!!
  maandag 3 november 2003 @ 12:50:30 #3
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_14342444
Och, Luckepuk wat een narigheid allemaal. Die kleine van jullie blijft vast wel zitten hoor, die komende 5 dagen. Hij/zij snapt vast wel dat het nu even niet uitkomt voor Papa en Mama.
Wel goed, dat er iemand komt logeren, trouwens. Is toch wel een veiliger idee.
Heel veel sterkte jullie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_14342616
Zal shedeviltje al bevallen zijn???? Al een tijd nix meer van haar gehoord...(gelezen)
pi_14342620
Ik spring even uit lurkstand voor de volgende melding:

bij het kruidvat hebben ze nu in de aanbieding : veilig zwanger en veilig bevallen van Beatrice Smulder (ofzo). Een handig pocketformaat voor maar 3.99 euro p.stuk.

Voor de geinteresseerden onder ons.

pi_14343905
bedankt voor de tip little!

Neee, luckepuck, je doet je naam geen eer aan Wat een pechverhaal en wat maakt hubbie het spannend zo in de laatste dagen. Was het nu Bright die (ook) de geboorte van zijn kind had gemist Lijkt me in ieder geval vreselijk naar als man zijnde. Je voelt je al een beetje een buitenstaander omdat je niet zelf zwanger bent en het dus 'maar moet aannemen' zeg maar, en dan wordt het geboortemoment ook nog es van je afgepakt. Luckepuck bevalt dus niet deze week. Wie wel? Heb wel weer zin in fotookes.

Ow effe een reality-tjek: Het is toch niet zo heeel erg raar dat ik met een pasgeboren kind vna nog geen drie weken oud een weekeinde efteling niet zie zitten? Zeker als je bedenkt dat ik van groningen naar kaatsheuvel zou moeten? (familie )

Prenatal heeft overigens winterjasjes in de aanbieding!!

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  maandag 3 november 2003 @ 14:23:28 #7
37150 livelink
pi_14345292
Catootje, dat is helemaal niet raar, hoor. Katja is 2 januari geboren en op 17 januari waren mijn ouders 39 jaar getrouwd en hadden iets georganiseerd (museum + etentje). Daar ben ik ook niet naartoe gegaan. Ik zag het helemaal niet zitten met borstvoeding en alles erbij. Ik weet wel dat er ouders zijn die daar hun hand niet voor omdraaien, maar mezelf kennende had ik er helemaal geen plezier aan gehad en had ik alleen maar lopen stressen over alles.
Dus gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt, hoor.
  maandag 3 november 2003 @ 15:22:38 #8
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_14347374
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:39 schreef Catootje het volgende:
bedankt voor de tip little!

Neee, luckepuck, je doet je naam geen eer aan Wat een pechverhaal en wat maakt hubbie het spannend zo in de laatste dagen. Was het nu Bright die (ook) de geboorte van zijn kind had gemist Lijkt me in ieder geval vreselijk naar als man zijnde. Je voelt je al een beetje een buitenstaander omdat je niet zelf zwanger bent en het dus 'maar moet aannemen' zeg maar, en dan wordt het geboortemoment ook nog es van je afgepakt. Luckepuck bevalt dus niet deze week. Wie wel? Heb wel weer zin in fotookes.

Ow effe een reality-tjek: Het is toch niet zo heeel erg raar dat ik met een pasgeboren kind vna nog geen drie weken oud een weekeinde efteling niet zie zitten? Zeker als je bedenkt dat ik van groningen naar kaatsheuvel zou moeten? (familie )

Prenatal heeft overigens winterjasjes in de aanbieding!!

echt niet raar hoor, toen mijn neefje 2 maanden was bleven mn tante en neefje ook nog gewoon thuis toen wij op familieweekend gingen.
imagination is more important than knowledge
pi_14349362
Ja zeg eens Catootje, effe doorzetten hoor

Nee natuurlijk niet meid, daar moet je toch niet aan denken als je kindje net geboren is, trouwens je zal zelf ook nog wel moe zijn. En ja als je borstvoeding gaat geven dan lijkt het me helemaal 10 keer niks.

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 november 2003 @ 17:04:33 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_14350564
Luckepuk, wat een ellende joh Ik hoop voor je dat hub snel weer opknapt en dat mini-Luck nog even blijft zitten waar ie zit.

Catoot, gewoon niet gaan. Verwachten ze nou werkelijk dat jij met zo'n ukkie in de Efteling gaat lopen Of zo'n hele reis maken

Weet je wat, je bevalt gewoon pas na 42 weken, dan is Gertje net een week oud en dan zullen ze het toch wel snappen

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_14354798
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:39 schreef Catootje het volgende:

Nee dat vind ik echt niet raar. Blijf lekker thuis, fotoos spammen van een vers Gertje !! Laat de rest maar lekker in Kaatsheuvel rondhobbelen.

En als ze gaan zeuren dan zeg maar dat wij hier zeggen dat ze gek zijn ja!

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_14357558
Ik heb het ze al gezegd "ik heb het es rondgevraagd: ze vinden jullie OOK gek!!"...en dat hielp Nu hoef ik lekker voorlopig niet, ze gaan proberen het te verzetten.
DANYEL EN THIJS
  FOK!fossiel maandag 3 november 2003 @ 21:20:58 #13
2628 Karin
pi_14357994
Ach Luckepuck wat een ellende! Ik hoop dat hij heel snel weer opknapt en jij weer rustig op de bevalling kan gaan zitten wachten. Gatverdamme moet er niet aan denken dat je die laatste dagen die al zo spannend zijn nog eens zoiets eroverheen krijgt.
Wel verstandig dat er iemand in je huis komt slapen, dan ben je iig niet alleen mocht het toch beginnen.
*duimt dat je kindje nog even blijft zitten totdat hub thuis is*

En Catootje, zijn ze nou helemaal betoeterd! Tuurlijk ga je niet met een 3 weken oud kindje een heel weekend de hort op. Dan ben je zelf nog aan het genieten van alle vertroetelingen en aan het bijkomen van de schok.

pi_14361144
Meaghannnnnnnnnnnnnnnnnn doe nou is melden. Volgens mij ben je allang bevallen.
Zo niet daar komen ze Speciaal voor jou. Zet hem op he meid.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_14366261
Luckepuck hoe is het met je hubby, voelt hij zich al wat beter na die rottige nacht. En houd luckebaby het nog uit in je buik

Meaghan inderdaad je moet je altijd elke dag melden als je in je laatste weken zit. Anders worden wij ongerust zie je. Nou ja misschien zit je nu wel met die kleine in je armen.

Ik ben gisteravond naar zwangerschaps gym geweest en deze keer hadden ze een video met jawel de geboorte van het kindje. Mijn hubby zat al van moet dat nou, maar het viel hem echt 100% mee. Eigenlijk maakt hij zich banger dan ikzelf. En alles blijkt gewoon elke keer mee te vallen. Volgende week een huf en puf les. Verders voel ik mij goed, babes is heel erg beweeglijk. Het lijkt wel alsof ie constant ligt te rollen door mijn buik heen

Trouwens ijfke waar blijf jij nou, meld jij je ook eens. Is alweer te lang geleden he, dying voor een updateje van jouw.

dinsdag 4 november 2003 @ 09:47:26 #16
24188 Belana
kloon van belana
pi_14367246
Ik ben er ff niet zo veel, voel me niet lekker, flink verkouden enzo. Ik lees af en toe ff snel en ben dan weer mijn bed in.
Sterkte allemaal want ik lees wat minder leuke dingen ook.
En sterkte aan de misschien wel bevallenden onder ons???
tot later!
stormy waters...
sailin'
pi_14367984
Luckepuck, heel veel succes aan je hubbie! Ik hoop dat hij snel opknapt, het zou toch wel erg vervelend zijn als jij straks in 't zelfde ziekenhuis ligt, maar dan op de verlos-afdeling (Of zou je thuis gaan bevallen )

Meaghan is toch al bevallen? Ze heeft alleen nog niet gerapporteerd, dus nu direct doen!!

Belana, hou je taai joh! Een pittige verkoudheid komt momenteel erg veel voor! Doe rustig aan

dinsdag 4 november 2003 @ 20:14:16 #18
37150 livelink
pi_14384374
Ik gooi er voor de zekerheid nog maar wat mee-perssmileys voor Meaghan tegenaan , maar ik heb het idee dat het niet meer nodig is en dat ze stiekem al bevallen is.

Belana, beterschap. Doe maar even heel rustig aan, hoor.

Luckepuk, zit de baby er nog? En gaat het al weer iets beter met je man? Ik hoop het voor jullie.

Lewis, bij ons hebben ze tot grote opluchting van mijn vriend geen film laten zien bij de zwangerschapsgym. Hij heeft alleen een beetje moeten leren hoe hij mij moest masseren. Tot nog toe heeft hij echter nog niks in de praktijk hoeven te brengen.
Hier is alles nog steeds rustig. In verband met de komende keizersnede ben ik hard bezig om aan mijn ijzerpeil te werken. Ik gebruik nu dan ook braaf de Roosvicee Ferro . Volgens mij kreeg ik van Bright de tip om het door de sinaasappelsap te doen en dan krijg ik het inderdaad nog wel weg. Bedankt voor die tip nog

Jubileum moderator woensdag 5 november 2003 @ 08:39:35 #19
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14394032
Luckepuk hoe gaat het nou?

Meaghan ben je al aan het bevallen?

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 5 november 2003 @ 09:47:58 #20
24188 Belana
kloon van belana
pi_14395264
Ik kwam ook maar weer ens kijken of er al nieuws was, maar nee...
Ik hoop dat alles goed gaat.

Met mij gaat het redelijk, ik heb een aardige weerstand blijkbaar.
Verder heb ik niet zoveel te melden. Humptie is een druktemaker, zoals altijd. Ik ben inmiddels zo nieuwsgierig hoe die ligt in mijn buik. Ik heb daar hele theorieen over, maar of die kloppen?

Gisteren heeft Kbot maar even een oorthermometer gekocht, die wilden we toch al hebben, want dat leek ons ideaal met zo'n kleine en nu voor mezelf was het ook wel ff lekker. Moet toch in de gaten houden of ik koorts heb, ik geloof dat dat niet echt goed is voor de beeb. Magoe, geen koorts hier hoor dus.

Inmiddels heb ik de "duik in je weeen - boeken e.d " van Lois te leen, dus ik kan me inlezen in de wondere wereld van de bevalling.

stormy waters...
sailin'
  woensdag 5 november 2003 @ 10:52:10 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_14396755
Nou LadyS, waar blijf je??
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_14396884
quote:
Op woensdag 5 november 2003 10:52 schreef Troel het volgende:
JA, ik zit te wachten op een nieuw tweede-streepjes topic, maar ik kan het nog niet vinden.

Misschien heeft ze het potje p over haar toetsenbord gegooid.

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 5 november 2003 @ 11:17:49 #23
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14397402
quote:
Op woensdag 5 november 2003 10:52 schreef Troel het volgende:

hallooo

* LadyS is nog een beetje van de schrik aan het bekomen

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 5 november 2003 @ 11:19:55 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_14397457
quote:
Op woensdag 5 november 2003 11:17 schreef LadyS het volgende:

[..]

hallooo

* LadyS is nog een beetje van de schrik aan het bekomen

Ik vind het echt heel erg leuk voor je!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 5 november 2003 @ 11:20:54 #25
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14397478
quote:
Op woensdag 5 november 2003 11:19 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik vind het echt heel erg leuk voor je!

Ik ben er ook heel erg blij mee, alleen ben toch geschrokken zeg maar .. hahaha
er gaat van alles door me heen nu
  woensdag 5 november 2003 @ 11:23:47 #26
24188 Belana
kloon van belana
pi_14397540
LadyS, ik ga ervan uit dat dat betekent dat je zwanger bent???
Gefeliciteerd meid!
Laat het maar even lekker bezinken...
stormy waters...
sailin'
  woensdag 5 november 2003 @ 11:26:31 #27
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14397621
inderdaad Belana

volgens de babybrabbel ben ik uitgerekend op 13 juli 2004 en zit ik nu dus in mijn 5e week

woensdag 5 november 2003 @ 11:35:31 #28
24188 Belana
kloon van belana
pi_14397897
Ow wat spannend! Ik weet nog wel dat het bij mij ook niet helemaal doordrong en toch ook weer wel. Vreemde gewaarwording in het begin in ieder geval, zo lekker onwerkelijk nog.
Ik heb het "tweede streepje" topic niet gevolgd, dus ik weet niet hoe lang je er op hebt moeten wachten, maar hoe dan ook ben ik heel blij voor je! Ze moeten je maar in het lijstje gaan zetten he!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 5 november 2003 @ 11:40:16 #29
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14398024
We zijn eigenlijk maar 3 maanden bezig geweest, dus het is wel lekker vlot. Daarvoor was mijn menstruatie zooooo onregelmatig (6-8 maanden!) dat we er niet eens ons best voor deden zeg maar

Inderdaad... ik mag nu ook in de openingspost Ik weet dus nog helemaal geen officiele datum, maar voorlopig is dat 13 juli 2004 dan maar.

woensdag 5 november 2003 @ 11:44:05 #30
24188 Belana
kloon van belana
pi_14398140
Ach, het is toch altijd een ongeveer datum, nietwaar?
Tjee, 3 maandjes maar, lekker hoor! (ben een jaar "bezig" geweest, maar we hebben niet echt op de tijd van de maand enzo gelet hoor, wilden we niet, lekker de natuur zijn gang laten gaan zeg maar)
En , kan je je mond nog houden tegen mensen?
Is je man/vriend net zo blij als jij?
Heb je niet de neiging om het van de daken af te schreeuwen?
stormy waters...
sailin'
  woensdag 5 november 2003 @ 11:46:22 #31
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14398210
Mijn vriend weet het nog niet, want ik weet het zelf pas een klein uurtje ofzo..
Ik ben nog in dubio of ik hem zal bellen, of vanavond met iets leuks zal gaan verassen
  woensdag 5 november 2003 @ 11:49:17 #32
24188 Belana
kloon van belana
pi_14398309
oe, leuk! verassen!
Mijn man was thuis toen ik testte, we waren net 3 dagen getrouwd...
Ik ben naar beneden gelopen en bij hem gaan zitten en heb gezegd:
"dag papa" .
Hij begon spontaan te huilen, was zo liefff.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 5 november 2003 @ 11:52:17 #33
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14398428
ik ben ook echt benieuwd wat zijn reactie zal zijn... ik weet dat hij het graag wil, maar als het je dan daadwerkelijk gebeurt.. hij zal ook wel schrikken
mmm.. dan moet ik vanmiddag maar even de stad in
pi_14399874
Hey LadyS wat leuk joh. Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik weet nog wel dat ik toen voor het eerst ontdekte dat ik zwanger was, wilde het echt letterlijk van de daken afschreeuwen. En moest me ook heel erg inhouden toen. Dus ik zou hem gewoon lekker verrassen ofzo. Dat is leuk

Goh niet te geloven zeg, ik ben gisteravond om half 10 in slaap gevallen om de bank. Om 11 uur wakker gemaakt om naar bed te gaan. En toen later toch weer in slaap gevallen tot vanmorgen de wekker ging. Vervolgens toen hubby naar het werk ging ben ik weer naar bed gegaan om 7 uur. En ben net pas wakker geworden. Ik schrok er helemaal van zeg. Het is hier nu 11.35 uur. Ik zal het wel nodig hebben gehad maar jeetje dat is lang geleden dat ik zo veel geslapen heb achter elkaar.

Verders voel ik me wel goed hoor, tja ik kan eigenlijk nu ook niet wachten tot ik kan stoppen met werken. Want dat is toch wel zwaar nu. s'Middags ben ik echt bekaf en krijg kramp enzo. Maar ja hubby en ik werken in hetzelfde bedrijf en als hij niet werkt krijgt ie ook geen centjes. Dus moet het maar even aankijken. Als het echt teveel gaat worden dan maar een weekje eerder weg.

Livelink meid, jij nog gewoon even volhouden met die hap. Kindje zit nog lekker he daar in die buik

Meaghan moet inderdaad haast wel bevallen zijn, anders had ze wel gepost.

Belana, gelukkig voel jij je weer wat beter, houden zo. Wel vervelend he als je je zo naar voelt en baby ligt constant te hupsen door je buik heen. Mja hij doet het dan toch maar weer gewoon goed, ze schijnen er gewoon van te genieten van de rust die mama neemt, want ze kunnen in die tijd heel goed groeien.

Luckepuck, hoe is't met je vent en met jouw natuurlijk. Vertel vertel.

Verders gefeliciteerd met de nieuwe zwangeren als ik er nog eentje heb gemist en sterkte voor diegenen die het zwaar hebben.
Jeetje wat heb ik weer een mega verhaal zeg

pi_14400798
Ben er weer.. inclusief grote buik

Gisteren had ik dan eíndelijk voorweeën, maar na een paar uurtjes was het alweer rustig.
Morgen weer naar de gyn. en die gaat kijken of er al enige ontsluiting is en of er misschien ingegrepen kan worden. Flink balen hoor dat wachten..

WEEËN wil ik, NU!! gaat maar weer een portie ananas naar binnen werken..

pi_14400873
He Meaghan laat osn eens neit meer zo schrikken!!!
Elke dag melden he 3 keer per dah
Balen dat het nog niet doorzet.
Ik duim voor je.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_14401353
Balen meaghan, we dachten helemaal dat je al bevallen was. Maar ja het komt wel snel nou want voorweeen geven toch ook al heel wat aan.
Nou ja meid, ik ga gewoon heel hard voor je duimen hoor.
pi_14401554
quote:
Op woensdag 5 november 2003 13:14 schreef jessie het volgende:
He Meaghan laat osn eens neit meer zo schrikken!!!
Elke dag melden he 3 keer per dah
Balen dat het nog niet doorzet.
Ik duim voor je.
Ik had zoiets van.. ach, laat ik de spanning er een beetje inhouden
Maar erg lief dat er zo aan me gedacht wordt hoor

LadyS, gefeliciteerd met je zwangerschap!!

pi_14402392
.....tis echt even eerste loodjes en laatste loodjes door elkaar LadyS, jeutje, van HARTE zeg!! En weer in een even topic he!! Goed zeg, ow dat brengt wel herinneringen naar boven....een aanradertje: een zwangerschapsdagboek kopen! Ik heb er elke week een kort stukje ingeschreven en dat is nu al erg leuk om terug te lezen (je vergeet veel, totdat iemand weer opnieuw begint zeg maar, dan denk je owja, zo voelt dat!!)

Iedereen succes met zijn eigen loodjes, dat het maar goed mag gaan..ik ben zelf een beetje ziekig, hangerig (Belana, Lewis: virtuele overdracht?), maar toch net niet ziek genoeg zeg maar. Dus lanterfanten en nu es effe flink met de hond wandelen!
Verder ben ik een beetje droevig over mijn borstomvang: het net een nieuwe BH gekocht Mijn vierde in deze zwangerschap. Weer een maat groter, maatje Hahahahahahaneetoch.... Mijn borsten blijven maar het verste punt zeg maar en hoe krijg ik dat ooit weer omhoog gehesen na de zwangerschap? Heeft iemand bosrtspieroefeningen die ik kan doen? Of is dat ijdele hoop en moet ik er chirurgisch gewoon een stuk af laten hakken?

DANYEL EN THIJS
pi_14403535
hallodiejo! De medicijnen lijken goed aan te slaan aangezien er allemaal rommel (lees: slijm) van zijn longen loskomt. Nadeel daarvan is dat dat slijm er op de een of andere manier weer uit moet dus loopt ie de hele dag slijm op te geven en te hoesten waardoor zijn keel dus weer vreselijk geirriteerd raakt. Gister hadden ze hem van het zuurstof afgehaald om te kijken hoe dat ging, maar schijnbaar had hij na een diepteprik(prik in zijn pols, erg pijnlijk zegt ie) toch weer te weinig zuurstof in zijn bloed dus hij hangt nu weer aan de zuurstof. Verder heeft ie de nacht van maandag op dinsdag een gigantische horrornight meegemaakt.

ff uitleggen, rechts naast Hub ligt een blind manneke(1) aan allerlei slangen en toestanden (waarvoor hij daar ligt weet ik niet) tegenover hem ligt een vrouw(2) die kanker heeft en daarnaast (dus tegenover die blinde man) ligt weer een man(3) met longproblemen.

Die man(3) is de hele dag een of ander raar geluid aan het maken, tis een giegel wat ie doet maar dan om de 20 seconden ofzo (om gek van te worden ) en in de nacht van maandag op dinsdag wordt Hub wakker van lawaai en geschreeuw. Staat die man(3) aan het bed van die blinde(1) te rukken en te schreeuwen "vuile veraaier! wat doe je hier! zeg op! je hebt me veraaien! enz" Ondertussen staat die vent (3) aan allerlei snoertjes en slangetjes van die blinde(1) te rukken, catether, drains, infuus, noem maar op. Die blinde(1) raakt in paniek en begint te roepen "he laat me met rust!" waarom die man (3) ineens begint te schreeuwen "wie ben jij en wat doe jij hier in mijn kamer???" en die begint nog harder aan dat bed en die slangen te rukken. Ondertussen had Hub al op het belletje gedrukt en kwamen ze met 4 man sterk de kamer op rennen. Die gek(3) is het bed weer in gedirigeerd en is vastgebonden. De blinde(1) was helemaal overstuur en Hub en die vrouw(2) waren allebei helemaal van slag. Die vent(3) is platgespoten en hub, die vrouw(2) en die blinde(1) hebben geen oog meer dicht gedaan. Hub was helemaal kapot gisteren. Ik ben dus gisteren gaan vragen aan de verpleging wat ze nu aankomende nacht van plan waren. Die gek(3) zou platgespoten gaan worden en eventueel mocht hub naar een andere kamer. Hij zou het even aankijken en net hoor ik dus dat dat platspuiten gewerkt heeft en dat ze een rustige nacht hebben gehad. Die vent(3) heeft waarschijnlijk een of andere psychose gehad ofzo?

*tilt voeten op voor langsrennende en elkaar achternazittende katten*

maar goed, dat is uiteindelijk toch goed afgelopen.... Gistermiddag had ik 1 hele grote rode roos gekocht (wat zijn die krengen duur? khad er een hele bos tulpen voor kenne kopen?) met daaraan een kaartje waarop ik had geschreven: "Kom je snel thuis papa, ik mis je..... Veel liefs van [naam beeb]"

Moest ie eventjes van slikken...

So far de update, leon(mijn broertje) is nu naar het ziekenhuis toe met mijn pa en vanaaf ga ik weer met leon.

Hier afgelopen nacht weer wat flinke harde buiken gehad (ik sliep om 5 uur nog niet...) maar nu weer niks te merken... *sught*

*spreekt tegen buik* "nog even blijven zitten jij hoor"

Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
pi_14404157
Luckepuck, jij brengt hier wel leven in de tent zeg. Wat een verhaal weer. Die man van jouw moet zich wel heel erg rot voelen daar in dat ziekenhuis. Als het nou allemaal maar goed afloopt he, dat hoop ik echt voor je.

Catoot, gewoon afhakken met die hap
Enne ja het is een soort virtuele overdracht dat ziek zwak en misselijk voelen. Ik vindt het zelf nooit zo leuk zie je dus vandaar dat ik het graag overdraag. Trouwens dat is bij jouw nou al de 2de keer dat je je niet lekker voelt, je gaat wel fantastisch zo he.
Bij mij zat Lewis mijn hond me zo vol liefde aan te kijken dat hij ook uitgelaten wil worden. Maar ja bij mij doen mijn heupen zo'n pijn als ik teveel loop en dus niet zo verstandig. Dus ik ga hem maar een lekkere knuffel geven, hopelijk vindt ie dat ook goed.

pi_14406330
LUckepuck, nee werkelijk!!! Wat een verhaal nu weer!

Ja lewis, ik ben steeds verkouden en onwel-lig sinds mijn zwangerschap. Maar ook mijn vriend heeft er last van en tesamen snuiten, zuchten, liggen we heel wat af al een maand of vijf ...huize toot pikt alle virusjes mee! En die dames van mij (boze blik naar benee) die gaan nog es de pan in!! Als je ooit op de fp leest over zwangere vrouw die borsjt(ensoep)maakt..... Kun je je boxer niet een oude theedoek met daarin wat lekkers geknoopt geven? Vind mijn hond geweldig! (je stopt zijn voer in een theedoek, of iets lekkers, en dat knoop je dan es lekker stevig dicht)

.....ben benieuwd wat LadyS aan het doen is....

DANYEL EN THIJS
pi_14406965
Catoot je brengt me helemaal op een idee. Ik ga gelijk even wat versieren voor hem
  FOK!fossiel woensdag 5 november 2003 @ 17:24:03 #44
2628 Karin
pi_14408475
LadyS je staat erbij hoor!
Hoe reageerde vriendje/husb? Ben zo benieuwd. En zijn jullie van plan om het al verder te vertellen? Wij hebben het wel na een paar dagen meteen aan de ouders en zussen verteld. Vond dat zo'n mooi moment, nog nooit zoveel gejankt op 1 dag.

Meaghan wat balen zeg dat er niets gebeurd. Ik hoop dat de gyn morgen goed nieuws voor je hebt, gewoon stiekum al wat ontsluiting door die voorweeen.

Luckepuk fijn te horen dat het wel iets beter gaat met husb. Maar wat klote zeg dat gedoe in het ziekenhuis. Zo vervelend om tussen al die rare mensen te moeten liggen. Mijn moeder heeft een tijdje op interne gelegen tussen 3 oudjes die op een plek in een verzorgingshuis lagen te wachten, geweldig
Ik hoop dat de beeb nog eventjes bij je in je buik wilt blijven en dat de stijgende lijn van husb zich doorzet.

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 november 2003 @ 17:44:52 #45
13151 crew  Rewimo
pi_14408983
LadyS, gefeliciteerd! Ben erg benieuwd naar de reactie van hub/papa

Luckepuk, 't is ook altijd bal in zo'n ziekenhuis hè. Ik hoop dat hubbie gauw weer lekker rustig thuis is.

Meaghan, erg hè, dat wachten... Tja ananashart, tonic en een stevige vrijpartij kunnen het laatste zetje geven

Toot, beterschapperigheid voor je ziekigheid. Voor de bergtoppen heb ik geen oplossing, je moet er maar het beste van hopen straks

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 5 november 2003 @ 17:47:23 #46
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14409037
quote:
Op woensdag 5 november 2003 16:10 schreef Catootje het volgende:
.....ben benieuwd wat LadyS aan het doen is....
Ben de hele dag op mijn nichtje aan het passen, dus op het moment dat jij dit afvroeg was ik beneden mijn nichtje bezig houden met mijn gedachten heel ergens anders uiteraard
quote:
Op woensdag 5 november 2003 17:24 schreef Karin het volgende:
LadyS je staat erbij hoor!
Hoe reageerde vriendje/husb? Ben zo benieuwd. En zijn jullie van plan om het al verder te vertellen? Wij hebben het wel na een paar dagen meteen aan de ouders en zussen verteld. Vond dat zo'n mooi moment, nog nooit zoveel gejankt op 1 dag.
Oe... in de openingspost....
Hij is dus net thuis:

hij: hoi hoe is het hier
ik: ik ben zwanger
hij echt?
ik:
hij: *verbaasd kijken*

net even het bewijs laten zien hij zit nu beduusd op zijn gamecube te spelen

woensdag 5 november 2003 @ 17:50:36 #47
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14409130
en we hebben het er eigenlijk nog niet over gehad om het aan anderen te vertellen.. aan de ene kant wil ik wel even wachten.. iig tot ik het zelf geloof. Maar aan de andere kant zit ik me te bedenken hoe ik het in vredesnaam voor me moet houden.

Ik ben vooral benieuwd hoe mijn moeder reageert.... ze is helemaaaaaaal geen omatype en dat zegt ze zelf ook... ik denk dat ik haar moet opvangen.. hahaha
Maar we weten dus nog niet hoe of wat qua vertellen.
Lijkt me ook wel leuk om het rond de kerst te vertellen, want dan kan het allemaal zo leuk brengen, maar das nog wel een kleine anderhalve maand weg...

woensdag 5 november 2003 @ 18:02:45 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14409415
quote:
Op woensdag 5 november 2003 17:47 schreef LadyS het volgende:

net even het bewijs laten zien hij zit nu beduusd op zijn gamecube te spelen

Ja, maar dat kan dus niet. Hup, hier een foto posten van dat bewijs!
  woensdag 5 november 2003 @ 18:05:26 #49
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_14409474
Allereerst voor alle zieken onder ons, van harte beterschap.

Luckepuck, wat een verhaal. Hopelijk gaat het met hubbie snel weer beter zodat hij lekker naar huis mag en daar verder kan uitzieken.

LadyS, jij bent ook een droge zeg. Vraagt je man (waarschijnlijk zoals elke dag) hoe het is en dan antwoord jij "ik ben zwanger"! Drong het wel gelijk tot hem door of moest je het nog een keer herhalen?

Ik ben vorige week weer naar de vk geweest en de kleine liet zich dit keer gelukkig direct horen. Hij/zij is inmiddels natuurlijk een stuk groter en kon zich waarschijnlijk niet meer verstoppen. We hoorden naast de hartslag nl. nog een ander geluid en de vk vertelde dat dat kwam doordat hij/zij zich dan beweegt. Hij/zij probeerde het dus nog wel.

Verder heb ik een afspraak gemaakt voor een 3D-echo. Aangezien het echocentrum zegt dat je vanaf 27 weken het beste resultaat krijgt heb ik pas een afspraak op 14 januari. Ik ben dan precies 28 weken. Ik tel de dagen nu al (ongeduldig) af.

M'n buikje begint nu aardig te groeien, dus eerdaags zal ik ook een foto in het buikentopic plaatsen.

Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  woensdag 5 november 2003 @ 18:07:37 #50
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14409529
quote:
Op woensdag 5 november 2003 18:02 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, maar dat kan dus niet. Hup, hier een foto posten van dat bewijs!

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 november 2003 @ 18:08:30 #51
13151 crew  Rewimo
pi_14409544
't Is echt zo
pi_14409590
Als dat geen streepje is dan weet ik het ook niet meer

Gefeliciteerd!

woensdag 5 november 2003 @ 18:11:15 #53
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_14409613
quote:
Op woensdag 5 november 2003 18:07 schreef LadyS het volgende:

[..]

[afbeelding]

Overduidelijk een tweede streep. Nogmaals gefeliciteerd.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_14410102
quote:
Op woensdag 5 november 2003 18:11 schreef Jambo het volgende:

[..]

Overduidelijk een tweede streep. Nogmaals gefeliciteerd.

Ook van deze kant!

Ik loop nu stage en op mijn afdeling hebben 2 collega's een kindje gekregen! Maandag is mijn directe collega vader geworden van een meisje en een collega van een kamer verderop is gister moeder geworden van een jongetje! Leuk verdeeld dacht ik zo

Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_14410544
LadyS van harte! In het begin voelt het zo onwerkelijk, af en toe denk je eraan en dan krijg je kriebels in je buik. Heerlijk gevoel! Ik weet nog dat mijn vriend en ik in het begin bijna iedere dag tegen elkaar zeiden: weet je het al? We zijn zwanger!!!!!!!!!!!!!
pi_14411473
quote:
Op woensdag 5 november 2003 18:40 schreef danosa het volgende:
LadyS van harte! In het begin voelt het zo onwerkelijk, af en toe denk je eraan en dan krijg je kriebels in je buik. Heerlijk gevoel! Ik weet nog dat mijn vriend en ik in het begin bijna iedere dag tegen elkaar zeiden: weet je het al? We zijn zwanger!!!!!!!!!!!!!
Jaaaaaaaaaaa, of dat je bij de kassa staat en als ze dan vragen 'spaart u airmiles' dat je dan wil antwoorden: 'ik ben zwanger!" !!! (oke, misschien is dat alleen mijn kassameisjestic)

Oww, en dan met drie maanden komt er nog een leuke ronde aan: dan mag iedereen het weten, woei!

Mijn vriend heeft vanavond geen streepjes voorgeschoteld gekregen maar de nieuwe bh: geen kerstboom nodig dit jaar, hang het hier maar op.... (maar nee, hij vond het nog meevallen en met name de ritsjes zijn interessant) Ach....ach.....

DANYEL EN THIJS
pi_14412102
een BH met ritsjes Cato? kinky!

LadyS gefeliciteerd! ondanks de neiging om 't overal en tegen iedereen rond te bazuinen (had ik ook hoor): het is ook heel speciaal om dit nieuws nog een tijdje voor jullie tweeën te houden. kerstmis lijkt me een mooi moment om de aanstaande opa's & oma's te verrassen met dit bijzondere nieuws. ook leuk om naar toe te leven en leuke bijpassende kadootjes te verzinnen.

† In Memoriam † woensdag 5 november 2003 @ 20:12:01 #58
7074 moussy
kuttekop
pi_14413157
een kerstbal met baby's eerste kerst in de boom hangen of zo Je hebt trouwens ook opa en oma kerstballen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 november 2003 @ 20:14:19 #59
13151 crew  Rewimo
pi_14413228
Na het diner beschuit met muisjes serveren bij de koffie in bekers met Voor de liefste opa/oma erop

Voor iedereen een slabbetje onder de boom

woensdag 5 november 2003 @ 21:10:37 #60
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14415107
Ik zat zelf te denken aan een soort "waardebonnen" (klinkt een beetje raar, ik weet het ) waar dan op staat:

waardebon voor het bewonderen en oeverloos verwennen van een neefje/nichtje.kleinzoon/kleindochter vanaf ongeveer <die-en-die-datum>

en dan voor iedereen eentje en die dan tegelijk geven ofzo...

maar dat slabbetje vind ik ook wel een leuk idee

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 november 2003 @ 21:13:28 #61
13151 crew  Rewimo
pi_14415182
Die waardebonnen klinken ook leuk! Als je tegen die tijd al een echofoto hebt kun je die als achtergrond gebruiken
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 5 november 2003 @ 21:19:42 #62
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14415387
oe.. das ook wel een leuk idee... echo als achtergrondfoto
*noteert*
  woensdag 5 november 2003 @ 21:23:53 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14415512
Wat zijn die feestdagen toch dankbare dingen voor dit soort dingen. Mijn zusje had het net andersom. Die nodigde ons begin mei uit voor een kerst-brunch. Dus wij raar kijken. het was ten slotte pas mei. Totdat ze zei: met beschuit met muisjes. Ze was namelijk 28 december uitgerekend.
  donderdag 6 november 2003 @ 09:29:32 #64
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14423554
wil ik net de huisarts bellen, is de praktijk tot 7 november gesloten. Dat betekent dus dat ik pas na het weekeinde kan bellen... Ik neem aan dat dit niet onder een spoedgeval valt .
  donderdag 6 november 2003 @ 09:45:16 #65
24188 Belana
kloon van belana
pi_14423801
hahaha...!

Ach joh, het enige wat je huisarts doet is je naar de verloskundige sturen, dus die kan je net zo goed meteen bellen.
Is je vriend al gewend aan het idee? Ben je zelf eigenlijk al een beetje gewend?

[klaagmode on] Hier gaat alles zo zo. Ben niet ziek ofzo hoor, maar mijn lijf is moe. Die buik is zo zwaar. Ik kan bijna niks meer en dat is wat deprimerend. Ik slaap aan de ene kant genoeg, maar rust nooit uit lijkt wel, alsof het te lichte slaap is. Ach, ik kijk gewoon echt uit naar eind januari, want dan kan ik mijn kindje vasthouden en krijg ik mijn lijf weer terug. zwanger zijn is niet mijn hobby... [klaagmode off/]

stormy waters...
sailin'
pi_14425530

Ik mag me hier ook melden, er is namelijk weer een nieuwe Fok-crew-baby op komst

2 weken over tijd inmiddels, al 2 knetterpositieve testen gehad, en vandaag maar eens de huisarts gebeld. Die was alleen maar erg blij, en ik hoefde niet eens langs te komen, ik mocht meteen een verloskundige bellen, want dat was veel leuker

Bij de verloskundige kan ik 25 november al terecht, volgens de berekeningen zou ik 3 juli uitgerekend zijn.

Ik kan het nog haast niet geloven enzo

pi_14425757
Pluisje van harte Gefeliciteerd joh. Het gaat goed hier met de zwangeren. Er zijn er aardig wat bijgekomen de laatste weken. Maakt het steeds weer spannend he.

Belana, ik zat vanmorgen ook al zo. Ik heb gisteren nacht zoveel geslapen en vannacht weer niet zo lekker maar ik ben toch moe joh. Mijn lijf is zo zwaar en ik begrijp gewoon helemaal hoe je je voelt. Vervelend he, ik zei gisteren ook al tegen hubby dat ik mijn lijf terug wilde want het is nu wel genoeg hoor. Ik zit er ernstig over na te denken om morgen al te stoppen met werken, want het is nu hangen en wurgen om naar het werk te komen. En ik moet nog maar 5 weken dus heb het aardig uitgehouden dan.

donderdag 6 november 2003 @ 11:33:54 #68
37150 livelink
pi_14425894
Pluisje, gefeliciteerd met je zwangerschap! Het gaat goed, weer een hoop zwangeren erbij.

Meaghan, hoe gaat het bij jou? De nacht een beetje goed doorgekomen? En Luckepuk, ik ben wel benieuwd hoe jij en je hub de nacht zijn doorgekomen. Die ziekenhuisverblijven zijn wat dat betreft echt vreselijk. Ik zie er ook echt tegenop om ook weer 5 dagen in het ziekenhuis te liggen , ook al is het voor een blijde gebeurtenis.
Ik weet inmiddels de datum van mijn keizersnede, dat is woensdag 19 november. Dus tenzij de bevalling eerder begint of het kind zich toch nog spontaan weet te keren, is dat de datum voor het lijstje.

Belana, ik snap precies hoe je je voelt. Kop op, het is sneller januari dan je denkt . En misschien is dit maar een tijdelijke dip en voel je je over een weekje weer hardstikke goed.

donderdag 6 november 2003 @ 11:34:51 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14425913
He, weer een zwangere erbij! Pluisje, Gefelicteerd!

Zat me net van de week te bedenken dat het lijstje in de openingspost wat kort aan het worden was, maar dat is nu ruimschoots goedgemaakt!

Succes ermee!

donderdag 6 november 2003 @ 11:36:20 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14425952
quote:
Op donderdag 6 november 2003 11:33 schreef livelink het volgende:
woensdag 19 november
Kijk daar hebben we nou wat aan. Dat zijn data waar we wat mee kunnen. Is wat beter voor ons hart. Hoewel het voor jou natuurlijk minder leuk is dan een gewone bevalling
  donderdag 6 november 2003 @ 11:41:09 #71
24188 Belana
kloon van belana
pi_14426076
Pluisje gefeliciteerd! We horen wel hoe alles verloopt!

Lewis, ik zou lekker stoppen met werken als ik jou was. jeetje meid, je hebt het idd heel lang volgehouden, ik heb bewondering voor je. Jij hebt ten slotte ook al een hele tijd last van je heupen.
Erg he, dat zware lijf. Uiteraard zijn we blij dat we een kindje krijgen, maar het is echt zoveel zwaarder dan ik ooit heb gedacht. Ik sta af en toe naar mijn normale kleren te kijken met weemoed
Nou ja, het is nog maar kort, voor jou nog maar een week of 5. we komen er wel.

Oe livelink, 19 november. Wat maf om te weten wanneer je kind geboren wordt Spannend hoor!
En ja, de tijd gaat snel evengoed, dat is waar hoor.

en een voor meaghan...

stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator donderdag 6 november 2003 @ 13:34:53 #72
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14429096
Pluisje gefeliciteerd!! Wat onwijs gaaf joh voor jou en rickmans
Is het nieuwe huis wel groot genoeg voor kindertjes of moeten jullie nu weer verhuizen?

livelink 19 november staat genoteerd.

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 november 2003 @ 13:37:37 #73
13151 crew  Rewimo
pi_14429163
Pluisje, wat geweldig! Heerlijk zoveel nieuwe zwangeren erbij

Livelink, gek idee dat je het al van tevoren weet wanneer je kindje komt Nou ja, bijna zeker dan.

&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_14429299
quote:
Op donderdag 6 november 2003 13:34 schreef Lois het volgende:
Pluisje gefeliciteerd!! Wat onwijs gaaf joh voor jou en rickmans
Is het nieuwe huis wel groot genoeg voor kindertjes of moeten jullie nu weer verhuizen?
We hadden nog 2 kamers en een zolder over, dus voorlopig kunnen we vooruit

Mogen we ook in het rood trouwens in het lijstje? We hebben elkaar eind 2001 via Fok leren kennen

* pluisje begint het nu langzaam te geloven

donderdag 6 november 2003 @ 13:57:57 #75
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_14429609
19 november is een mooie datum Livelink. Precies die dag een jaar terug had ik mijn kleine ventje in mijn armen

En pluisje (nog een keer dan maar) en LadyS van harte natuurlijk en een paar goede maanden toegewenst. (niet die 9 klotemaanden die ik gehad heb)

***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
pi_14429674
Wat leuk LadyS en Pluisje! Gefeliciteerd!

Nog een fok!baby.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_14430522
Hee geweldig, alweer 2 nieuwe erbij
Van harte allebei!!
Screw them.
We're going home.
  donderdag 6 november 2003 @ 14:52:54 #78
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14431139
Dat wordt strax weer dringen met al die dikke buiken hier

Gefeliciteerd

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14431203
quote:
Op donderdag 6 november 2003 11:16 schreef pluisje het volgende:

Ik mag me hier ook melden, er is namelijk weer een nieuwe Fok-crew-baby op komst

Ik had al een vermoeden toen ik je ineens zag posten laatst.. . Hardstikke leuk. .
pi_14431543
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, goezzo pluis!! En rickmans! Van harte hoor, kijk: dat schiet nu es lekker op!

En ik ben het met Brighteyes eens Livelink: we moeten ons hart (en de vingernagels) sparen dus zekerheid is goed!

*schurkt tegen Berney aan* Hai wicht!

DANYEL EN THIJS
pi_14431925
quote:
Op donderdag 6 november 2003 14:54 schreef berney het volgende:

[..]

Ik had al een vermoeden toen ik je ineens zag posten laatst.. . Hardstikke leuk. .

En ik probeerde me nog wel in te houden

Ik vind het nog steeds ongelooflijk, vooral omdat het na 1 maand al "raak" was. Dat tot grote teleurstelling van rickmans natuurlijk, die zich had verheugd op maanden "oefenen"

pi_14432243
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:18 schreef pluisje het volgende:

[..]

En ik probeerde me nog wel in te houden

Ik vind het nog steeds ongelooflijk, vooral omdat het na 1 maand al "raak" was. Dat tot grote teleurstelling van rickmans natuurlijk, die zich had verheugd op maanden "oefenen"

. Pech voor hem. .
pi_14433008
pluisje! gefeliciteerd.

Ik ben heel erg benieuwd naar hoe het allemaal gaat lopen bij jullie, zeker omdat FM natuurlijk heel nauw kan staan aan BI maar er nog niks feitelijks bekend over is of het daadwerkelijk tot gevolg heeft en de klachten veel overeen kunnen komen met je eigen FM klachten (en BI klachten naderhand weer met FM).

Heel veel succes en hopelijk doen jouw hormoontjes het allemaal prima en ondervind je nergens hinder van.

pi_14433147
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:55 schreef Knorretje het volgende:
pluisje! gefeliciteerd.

Ik ben heel erg benieuwd naar hoe het allemaal gaat lopen bij jullie, zeker omdat FM natuurlijk heel nauw kan staan aan BI maar er nog niks feitelijks bekend over is of het daadwerkelijk tot gevolg heeft en de klachten veel overeen kunnen komen met je eigen FM klachten (en BI klachten naderhand weer met FM).

Heel veel succes en hopelijk doen jouw hormoontjes het allemaal prima en ondervind je nergens hinder van.

Ja, ik ben ook ontzettend benieuwd.

Ik heb dus Fibromyalgie, weke-delenreuma, gecombineerd met zo nu en dan gewrichtsontstekingen. Daar ben ik ook tijdens mijn studie al 100% door afgekeurd.

Er zijn verhalen bekend van mensen die tijdens hun zwangerschap helemaal opleven, en zich geweldig voelen, er zijn echter ook veel verhalen bekend van mensen die behoorlijke last van hun bekken krijgen. We zijn bewust jong aan kinderen begonnen, ik ben nu 25, omdat ik nu nog het gevoel heb dat ik het aankan, en je moet maar afwachten hoe het over een paar jaar is natuurlijk, als je al jong FM hebt, zoals ik al vanaf minimaal mijn 12e, wordt het op latere leeftijd vaak erger.

Ik heb me op het ergste voorbereid, en laat het maar gewoon allemaal gebeuren

pi_14433210
Pluisje, gefeliciteerd! Leuk, nog 1tje erbij

(bij mijn moeder is onlangs ook fibro vastgesteld; zij heeft toch zonder problemen 5 kinderen gekregen.. Veel sterkte ermee in elk geval)

pi_14433360
quote:
Op maandag 3 november 2003 12:31 schreef Angel22 het volgende:
28 mei 2004: poemojn
Maak daar maar 26-6-2004 van.. Heb een echo gehad vandaag

De echo ging gelukkig gewoon uitwendig, de baby-in-wording is nu 8,3 millimeter groot, 6 weken en 5 dagen oud en we konden het hartje al zien kloppen Volgens de echoschopiste hadden we dat op z'n vroegst gisteren kunnen zien dus het was wel bijzonder! Misschien krijgen we in de 12e week nog een echo, die is dan nl vrijwel standaard.. Lijkt me erg leuk!

Onze scanner moet nog worden aangesloten, anders had ik nu wel de eerste babyfoto online geplaatst

[Dit bericht is gewijzigd door poemojn op 06-11-2003 22:33]

donderdag 6 november 2003 @ 17:35:56 #87
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_14435828
Pluisje, ik weet niet zeker of ik je al gefeliciteerd heb met je zwangerschap; volgens mij niet, dus: gefeliciteerd!

Livelink, van Wouter wist ik ook precies wanneer hij geboren zou worden. Vond ik wel handig, kon ik me er een beetje op voorbereiden (en kon ik dat lange over-tijd-zijn-wachten mooi overslaan )!

donderdag 6 november 2003 @ 18:40:33 #88
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14437295
Pluisje.. gefeliciteerd

Hier is het allemaal nog steeds een beetje onwerkelijk...
Bij Peter ook...

Ik weet niet of dit herkenbaar is:
maar gisteren vond lag ik in bed en toen vond ik het allemaal heel eng worden: Gaan we het wel redden? Zullen we het wel goed doen als ouders? Ben ik er uberhaupt aan toe? Ik lag echt alleen maar te malen.

Maar vandaag voelde ik me al een stuk beter de schok is al iets minder. Moet gewoon even wennen... Maandag ga ik de verloskundige of de huisarts bellen... dan word het wel echt zeg

pi_14437588
hej nu mag ik legaal lurken hier
  † In Memoriam † donderdag 6 november 2003 @ 19:00:51 #90
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14437759
quote:
Op donderdag 6 november 2003 18:52 schreef rickmans het volgende:
hej nu mag ik legaal lurken hier
pluisje en rickmans gefeliciteerd
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  † In Memoriam † donderdag 6 november 2003 @ 19:03:49 #91
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14437827
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:59 schreef pluisje het volgende:

Ik heb me op het ergste voorbereid, en laat het maar gewoon allemaal gebeuren

Een vriendin van mij heeft het ook pluisje, ontdekt tijdens de zwangerschap van haar 4e kindje. Het heeft haar niet weerhouden om samen met haar 2e man nog een kindje te krijgen
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_14441618
Pluisje en Rickmans gefeliciteerd!!! Weer een Fokbaby erbij

Poemojn wat speciaal he zo'n eerste echo? Ik vond het eindelijk "echt" worden toen.

Heel normaal hoor LadyS die twijfels, iedereen krijgt ze een keer. Maar kijk eens om je heen wie er allemaal kinderen op kan voeden, als hun het kunnen kan jij het ook!

Lievelink wat vreemd dat je al de geboortedatum van je kindje weet. Maar wel lekker makkelijk, kan je alles in alle rust voorbereiden.
Is er ook iemand die ons op de hoogte komt stellen? (liefst met foto's natuurlijk!)

pi_14442475
quote:
Op donderdag 6 november 2003 18:40 schreef LadyS het volgende:
maar gisteren vond lag ik in bed en toen vond ik het allemaal heel eng worden: Gaan we het wel redden? Zullen we het wel goed doen als ouders? Ben ik er uberhaupt aan toe? Ik lag echt alleen maar te malen.
Ik herken dat in elk geval wel.. Maar zo'n baby begint erg klein en heeft dan vooral aandacht, eten en slaap nodig dus dat kan nooit moeilijk zijn . En terwijl de baby groeit en steeds meer van je capaciteiten vraagt, groei jij mee. Er zal vast wel eens wat fout gaan, maar dat is toch vrij normaal. Voor hij/zij gaat puberen heb jij ook al meer levenservaring opgedaan dan nu.. Kortom, ik denk dat dat iets is waar je vanzelf wel in groeit (uitzonderingen daargelaten :p). Net zoals nu je hele lichaam al verandert om optimaal voor je kindje te kunnen zorgen, en je buik en alles groeit, zul je geestelijk ook nog wel groeien.. Succes
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 november 2003 @ 21:43:17 #94
13151 crew  Rewimo
pi_14442514
Dat is helemaal waar, Poemojn En daarbij wordt het ook nog steeds leuker!
pi_14442570
quote:
Op donderdag 6 november 2003 21:13 schreef Karin het volgende:
Poemojn wat speciaal he zo'n eerste echo? Ik vond het eindelijk "echt" worden toen.
Ja, 't is wel echter, al vind ik zo'n klein knipperend streepje nog heel wat abstracter dan een blèrende baby met poepluiers .
Ook heel leuk dat je een printje mee naar huis krijgt.. Kun je er nog eens naar kijken.. Nog steeds wel een heel vreemd idee dat er in mij nu een 2e hartje klopt (als alles goed is nog, maar daar ga ik maar wel van uit).
En voor mijn man wordt alles nu ook veel echter, en concreter. Wel heel leuk om daar zo samen naar toe te leven
pi_14442867
quote:
Op donderdag 6 november 2003 21:43 schreef Rewimo het volgende:
Dat is helemaal waar, Poemojn En daarbij wordt het ook nog steeds leuker!
Christan ziet er ook leuk uit
Wat ik erg leuk vond aan 'De verloskundigenpraktijk' (gisteren) was die uitleg over dat alles functioneel is; ook het slechter slapen aan het eind van de zwangerschap, daarmee wen je er al vast aan om na de geboorte dag en nacht voor je kindje klaar te staan en ben je niet zo snel opgebroken na een slechte nachtrust. Dat had ik nog niet eerder gelezen (en ik lees wat af op internet)
pi_14442982
Pluisje, gefeliciteerd met je zwangerschap!
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 6 november 2003 @ 22:00:22 #98
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14443064
Ik ben blij dat ik niet de enige ben met deze twijfels.. pfew..
ze zijn trouwens alweer sterk afgenomen hoor..

Mijn moeder weet het inmiddels... het was uiteraard een "schok" voor haar. Ze vind het wel leuk.. Ze maakt zich alleen een beetje zorgen, want ik heb dus last van overgewicht weeg 100 kilo
Maar mijn moeder heeft uiteraard gelijk dat ik moet oppassen wat dat betreft Ga ook maandag dus de huisarts bellen en dan wil ik een verwijzing voor een dietiste, zodat het allemaal binnen de perken blijft

Peter moeder hebben we het nog niet verteld en dat willen we ook niet doen nog. We weten precies hoe dat gaat... Dan zal ze tegen de zus van Peter zeggen: "je mag het eigenlijk nog niet weten, maar Suzanne is zwanger" dan gaat zijn zus weer naar iemand anders: "je mag het eigenlijk nog niet weten, maar... " En binnen de kortste keren weet iedereen het, maar niemand weet van elkaar dat ze het weten
Peter was het daar gelukkig mee eens...

donderdag 6 november 2003 @ 22:02:32 #99
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14443130
quote:
Op donderdag 6 november 2003 22:00 schreef LadyS het volgende:
Peter moeder hebben we het nog niet verteld en dat willen we ook niet doen nog.
Die moet je het dan maar op een extra speciale manier vertellen
  donderdag 6 november 2003 @ 22:04:11 #100
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14443192
quote:
Op donderdag 6 november 2003 22:02 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Die moet je het dan maar op een extra speciale manier vertellen

ja met kerst
dan weet de hele familie van Peter het in 1x
  donderdag 6 november 2003 @ 22:05:09 #101
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14443225
quote:
Op donderdag 6 november 2003 22:04 schreef LadyS het volgende:
ja met kerst
Daar wordt kerst al een stuk leuker van
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 november 2003 @ 22:06:18 #102
13151 crew  Rewimo
pi_14443259
quote:
Op donderdag 6 november 2003 22:00 schreef LadyS het volgende:
Ik ben blij dat ik niet de enige ben met deze twijfels.. pfew..
ze zijn trouwens alweer sterk afgenomen hoor..

Mijn moeder weet het inmiddels... het was uiteraard een "schok" voor haar. Ze vind het wel leuk.. Ze maakt zich alleen een beetje zorgen, want ik heb dus last van overgewicht weeg 100 kilo
Maar mijn moeder heeft uiteraard gelijk dat ik moet oppassen wat dat betreft Ga ook maandag dus de huisarts bellen en dan wil ik een verwijzing voor een dietiste, zodat het allemaal binnen de perken blijft

LadyS, ik zit ook in die gewichtscategorie. Ook toen ik zwanger was. Het heeft helemaal geen problemen gegeven. De eerste 20 weken ben ik niets aangekomen. Na 33 weken nog maar 6 kilo, en vervolgens kwam er nog 7 kilo vocht bij Na de bevalling was ik 5 kilo onder mijn startgewicht Lijnen mag je sowieso niet als je zwanger bent. Een diëtiste kan je wel helpen om goed en gezond te eten, maar ik had daar helemaal geen moeite mee toen ik zwanger was.
  donderdag 6 november 2003 @ 22:11:09 #103
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_14443410
gefeliciteerd dat jullie maar mogen genieten van jullie zwangerschap
  donderdag 6 november 2003 @ 22:13:55 #104
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14443496
Rewimo, ik ben wel blij om dat te horen...
Ik wist wel dat je niet echt mag lijnen tijdens de zwangerschap, maar ik denk dat het vooral belangrijk is om niet meer aan te komen als nodig zeg maar..
Mijn moeder vertelde bijvoorbeeld dat toen ze zwanger was van mij, ze 26 kilo was aangekomen omdat ze niet oplette wat ze at en ze bijna niet aan beweging deed.
Toen ze zwanger was van mijn zusje (10 jaar later) werkte ze veel meer en lette ze beter op met eten, toen was ze 17 kilo aangekomen.

En mijn moeder heeft me min of meer verplicht om naar de dietiste te gaan de schat want ze maakt zich zo een zorgen.. Is goed bedoeld natuurlijk

pi_14443803
Misschien hebben jullie nog iets aan de info in dit forum?
  donderdag 6 november 2003 @ 22:27:45 #106
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14443968
quote:
Op donderdag 6 november 2003 22:22 schreef poemojn het volgende:
Misschien hebben jullie nog iets aan de info in dit forum?
Dank je wel
  donderdag 6 november 2003 @ 22:28:12 #107
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_14443976
LadyS, maak je niet te druk, ik heb tijdens de zwangerschappen juist alleen maar wat gewicht verloren (zit ook in dezelfde gewichtsklasse). Ik ging voor het kindje in mijn buik juist zonder moeite gezonder eten (veel minder snoepen bijvoorbeeld en meer fruit eten). Volgens mij zijn die echt extreme toenames vooral te wijten aan het denkpatroon 'Ik ben zwanger, dus het maakt toch niet uit dat ik het er lekker van neem. Mijn kindje moet niks tekort komen.' Volgens mij is het juist een voordeel dat je al wat te zwaar bent, dan vliegt het er ook niet zo snel aan. Ik was tenminste al gewend om het er lekker van te nemen!
pi_14444286
Hoe is het eigenlijk met Meaghan?
Heeft ze zich nog ergens gemeld? Zal ze al bevallen zijn?

Vriend van ons is ook weer oom geworden, Rik een zoontje van amper 6 pond, 3 weken te vroeg geboren, maar gezond.

Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 6 november 2003 @ 22:39:38 #109
37150 livelink
pi_14444324
quote:
Op donderdag 6 november 2003 21:13 schreef Karin het volgende:

Livelink wat vreemd dat je al de geboortedatum van je kindje weet. Maar wel lekker makkelijk, kan je alles in alle rust voorbereiden.
Is er ook iemand die ons op de hoogte komt stellen? (liefst met foto's natuurlijk!)

Ik zal proberen mijn vriend van tevoren te instrueren hoe hij hier moet posten en foto's plaatsen. Alleen dat laatste moet ik zelf nog wel even oefenen, want dat heb ik ook nog nooit gedaan .
Ik beloof helemaal niks, maar ik ga mijn best doen.
pi_14445196
Pluis, ik heb ook FM en heb een geweldige zwangerschap achter de rug, ik heb me 9 maanden hartstikke goed gevoeld. 1 keer echt zo'n onwijze pijn gehad in mijn nek, ik kon niet recht op zitten/ staan en ben toen maar gaan liggen. Diezelfde avond was het over.

Ik hoopte dat de FM helemaal weg zo blijven, maar helaas, tis na de zwangerschap wel weer terug gekomen, maar niet erger dan ervoor. Tis nu vooral de moeheid (en zeurende spieren, niet erg vaak die helse pijn), maar de moeheid, tja vraag is of dat van de FM komt of van de gebroken nachten of het ontzwangeren, of een combi van dit alles.

Ik heb voornamelijk in mijn puberteit enorm veel last van de FM gehad met de bekende helse pijnen, maar in die tijd zat ik ook niet lekker in mijn vel en stond onder hoge spanning wegens pesterijen.
Nu is het allemaal wel wat dragelijker geworden.

Nou ja, ik hoop voor jou ook een fijne zwangerschap zonder al te veel FM, hopelijk kun je 9 maanden genieten van dagen zonder pijn en al te veel moeheid!

Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 7 november 2003 @ 09:13:46 #111
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14451245
Bedankt melonovy
Ik hoop dat ik in dezelfde categorie mensen als jij ga vallen, al waarschuwen allerhande specialisten me al jaren dat ik er van uit moet gaan dat het slecht zal gaan. Bij mij is het namelijk sinds de puberteit erger geworden, en dat schijnt een slecht teken te zijn. Maar ach, er is nog zo weinig over bekend, ik denk stiekum gewoon dat ze er vreselijk naast zitten, en ik 9 maanden rondhuppel

Pfff, wat kan een mens zich zorgen maken zeg
Ik had gisteravond een heel klein ieniemienie beetje lichtbeige afscheiding....iets wat normaal niet eens zou opvallen.
Maar nu heb ik dus heel de avond en nacht in de zenuwen gezeten/legen dat het mis zou gaan
Gelukkig is er daarna dus niks meer gekomen, en had de VK ook al gezegd dat het zo'n vaart niet zou lopen (had de eerste tijd, rond normale mens. datum ook al heel licht bloedverlies, maar daar moest ik me absoluut niet druk om maken zei ze), maar ja....ik blijf een stresskip....

pi_14451291
[zeikmode]
Hier klein updateje van mij. Ik werdt vannacht wakker met heel veel pijn in mijn heupen, ik wist niet hoe ik zitten of liggen moest en ben nu dus ook thuis omdat het allemaal veel te veel pijn doet Echt rot, baby ligt nu ook tegen mijn heup te schoppen en mijn hele onderkantje voelt ook vervelend kramperig en naar. Dus ik heb weer een lekkere k.... dag. Bleh ga zo naar bed om nog wat te slapen.
[/zeikmode]

Ontopic: LadyS, is erg leuk om te lezen dat jullie ook dezelfde gevoelens hadden als ik in het begin dat ik zwanger was en het wist. Je gaat echt door een molen van gevoelens heen. Het wordt echt steeds leuker hoor.

Meaghan, hou nou eens op met ons in de spanning te laten Doe gewoon es melden. En Luckepuck ook elke dag melden he. Hoe is't met hubby?

vrijdag 7 november 2003 @ 09:43:26 #113
24188 Belana
kloon van belana
pi_14451739
Ach Lewis, wat naar! Tis goed dat je nu thuis blijft, enough is enough!
Sterkte meid!

Ik was gisteren weer naar de vk. Alles weer helemaal top. bloeddruk 120/75. Ben beetje te veel aangekomen, maar dat is de marsepein he... Normaal ben ik niet zo'n snoeper, maar in deze tijd van het jaar....
Ik reken met al die feestdagen op komst ook nog wel op wat extra kilo's. Ach, zoals mijn vk al zei, beter van de marsepein dan dat het van vocht vasthouden is. Humptie ligt er precies zo bij zoals ik al dacht, koppie naar beneden, billen (voor mij) rechts boven. Vind het leuk om dat nu zeker te weten. Misschien draait ie nog wel, dat weet ik niet natuurlijk.

Meaghan??? Luckepuck??? joehoe???
En hoest met yfke?

stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 november 2003 @ 09:49:45 #114
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_14451865
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 09:43 schreef Belana het volgende:
Sterkte meid!

Ik was gisteren weer naar de vk. Alles weer helemaal top. bloeddruk 120/75. Ben beetje te veel aangekomen, maar dat is de marsepein he... Normaal ben ik niet zo'n snoeper, maar in deze tijd van het jaar....
Ik reken met al die feestdagen op komst ook nog wel op wat extra kilo's. Ach, zoals mijn vk al zei, beter van de marsepein dan dat het van vocht vasthouden is. Humptie ligt er precies zo bij zoals ik al dacht, koppie naar beneden, billen (voor mij) rechts boven. Vind het leuk om dat nu zeker te weten. Misschien draait ie nog wel, dat weet ik niet natuurlijk.

Meaghan??? Luckepuck??? joehoe???
En hoest met yfke?

2 maandjes nog?
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  vrijdag 7 november 2003 @ 10:06:02 #115
54592 essent
Seasons of life are changing
pi_14452158
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 09:49 schreef fotoloog het volgende:

[..]

2 maandjes nog?

Ikzit met Luck op een andere mailinglijst en ik wou jullie even zeggen dat ze mama is geworden

Geboren is Susanne Chantal
Moeder ,kind en vader maken het goed.

Ze weegt 2400 , en nog wat ( woorden van Luck) gram
en is 47 cm :-)

Groetjes essent aka Nuongirl

Mijn andere ik is op vakantie :)
  vrijdag 7 november 2003 @ 10:07:58 #116
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14452189
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 10:06 schreef essent het volgende:

[..]

Ikzit met Luck op een andere mailinglijst en ik wou jullie even zeggen dat ze mama is geworden

Een klein lief babietje
  vrijdag 7 november 2003 @ 10:17:33 #117
24188 Belana
kloon van belana
pi_14452385
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 09:49 schreef fotoloog het volgende:

[..]

2 maandjes nog?

Yep! zo'n beetje... time flies heej?
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 november 2003 @ 10:19:43 #118
24188 Belana
kloon van belana
pi_14452435
quote:

[..]

Ow wow! Gefeliciteerd Luckepuck! Is dat niet heeeeel klein???
foto's!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 november 2003 @ 10:19:44 #119
37150 livelink
pi_14452437
Luckepuk, gefeliciteerd met Susanne!!! Kon ze toch niet even blijven wachten tot Papa uit het ziekenhuis was? Of was hij er toch net op tijd uit, ik hoop het in ieder geval.

Fijn dat alles goed met jullie gaat, geniet er maar lekekr van!!

pi_14452538
Luckepuk, gefeliciteerd met jullie dochter !
Wees niet bang om langzaam te groeien, wees alleen bang om stil te staan
  vrijdag 7 november 2003 @ 10:41:33 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14452812
Luckepuck gefeliciteerd! Wat een klein poppetje zo te horen!
  vrijdag 7 november 2003 @ 10:42:41 #122
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14452838
quote:
Gefeliciteerd met jullie dochter Suzanne
pi_14453309
Luckepuck en hub, Gefeliciteerd met jullie dochter Susanne Chantal.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_14453359
quote:

[..]

Yahoo! Luckepuk, gefeliciteerd met jullie dochter Susanne Chantal!
Snel vertellen hoe de dag geweesst is hoor
pi_14455092
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 09:43 schreef Belana het volgende:
Sterkte meid!
Ja ik geloof dat het nu echt over is met werken, het voelt net alsof ik ongesteld ben, en het doet echt pijn. Ik heb net half om half geslapen. Maar dat neemt nu de rest van de pijn niet weg. Nou ja, gewoon rotdag dus. Ha Belana jij laadt je eigen vol met marsepein, ik doe hetzelfde met kitkat. Kan ik echt niet vanaf blijven

En Luckepuck, van Harte Gefeliciteerd meid met je dochter, ik hoop dat alles goed is gegaan en dat hubby er gewoon bij was. Ben benieuwd hoe dat allemaal gegaan is.

vrijdag 7 november 2003 @ 12:20:38 #126
34891 melonovy
La Kutschie
pi_14455515
Luckepuck en hub, hartelijk gefeliciteerd met jullie dochter Susanne Chantal. Ik wens jullie alle goeds toe!!!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_14455798
Luckepuck, ben heeel benieuwd hoe het met je is!! Van Harte gefeli met Suzanne!!!

Verder iedereen succes plezier sterkte ...(heb alles wel gelezen, maar weet even niet meer psies welk verhaal nu van wie was...ben een beetje nerveuzerig voor strakjes: controle..en altijd is alles goed he, dus waarom nu zenuwachtig? Beats me!)

DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2003 @ 13:13:58 #128
7074 moussy
kuttekop
pi_14457094
Jéétje, een klein minimeisje

Gefeliciteerd Luck

vrijdag 7 november 2003 @ 13:19:03 #129
35189 Troel
scherp en bot
pi_14457260
Ook alweer zo'n mooie naam! Gefeliciteerd Luckepuck!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 7 november 2003 @ 13:23:29 #130
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_14457410
* Jojogirl lurkt normaal alleen, maar duikt nu toch even op.

Gefeliciteerd Pluisje en Rickmans, wat ontzettend leuk voor jullie

vrijdag 7 november 2003 @ 13:30:47 #131
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14457629
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 13:23 schreef Jojogirl het volgende:
* pluisje lurkt normaal alleen, maar duikt nu toch even op.

Gefeliciteerd Pluisje en Rickmans, wat ontzettend leuk voor jullie

Dankjewel
pi_14457792
Luckepuk, heel erg veel geluk gewenst met jullie kleintje!

hopelijk gaan jullie een fijne kraamtijd tegemoet en gaat het weer wat beter met de papa van suzanne

Zolang er was is, is er leven.
  vrijdag 7 november 2003 @ 13:49:29 #133
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_14458253
Luckepuk, gefeliciteerd met jullie dochtertje Susanne Chantal! Wat een klein poppetje, ik ben heel benieuwd naar de foto's!

Pssst, Spindizzy, Catootje en Dinus, het is Susanne en niet Suzanne .

pi_14458342
Luckepuk van harte met Susanne.
(die kan 2 keer in Janneke )
Enne snel foto's he !!!!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 7 november 2003 @ 17:21:05 #135
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_14464750
Luckepuk, gefeliciteerd met Susanne!

En ook alle 'verse zwangeren': van harte gefeliciteerd!

"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_14464944
Luckepuck!!!! Gefeliciteerd!!!!!! puckie was dus echt een puckie met maar 2400 gram Heel veel geluk met Suzanne !!!!

pi_14465751
*oefent* susanne, susanne....ik zeg het niet tegen mijn vriend, die heb ik nl verantwoordelijk gemaakt voor het bedenken/uitzoeken van meisjesnamen, en ik ga het hem niet gemakkelijk maken

Bij de vroedvrouw geweest, mezelf van tevoren gewogen in de wachtkamer: BIG mistake!! 10 kilo zwaarder!! Ik weeg nu 75 kilo, en dat vind ik verrekte dichtbij de 80......mijn vroed zei dat ik vocht vasthield en vocht weegt veel (gelukkig) en dat ze om die reden dus nooit meer wogen: het was te onbetrouwbaar. Verder was ik volmaakt zwanger: mijn buik is alleen maar baby (naja, en nog wat vitale onderdelen), het bewoog goed, het hartje was goed, enzovoorts. Het is een redelijk groot mormel, ze denken dat hij of wat groot is (maar niet in slechte zin) of misschien dat de zwangerschap wat verder gevorderd is...(ze blijven twijfelen)....*maatjes 56 maar niet meer koopt*

DANYEL EN THIJS
  vrijdag 7 november 2003 @ 18:20:01 #138
24188 Belana
kloon van belana
pi_14466176
Heej toot, 75 kilo he...mmmm....ik woog gisteravond 78,9...ik ben inmiddels dus ook bijna 10 kilo aangekomen...het is toch schrikken he! En ik hou geen vocht vast hoor...
Fijn dat alles goed gaat, houden zo!
Ik heb gemist of ben vergten (sorry) dat ze niet precies weten hoe lang je zwanger bent. Zit er stiekem toch iemand ook bij mij in de buurt? ik hoop het, want ik ben zo eenzaam alleen in het lijstje eind januari...
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 november 2003 @ 18:27:14 #139
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14466324
Gaat lekker Catoot!

Ik heb zelf helemaal geen weegschaal in huis, dus ik heb geen idee hoeveel ik nu weeg
Benieuwd of mijn verloskundige een weegschaal heeft, alhoewel ik er met die huidige misselijkheid niet echt voor hoef te vrezen denk ik

vrijdag 7 november 2003 @ 18:53:28 #140
37150 livelink
pi_14466901
Catootje, ik weet mijn aanvangsgewicht niet, want ik heb ook geen weegschaal in huis. Bij de vk hebben ze me ook al die tijd niet gewogen. Ik heb dus geen idee hoeveel ik aangekomen ben. Gisteren in het ziekenhuis hebben ze me voor het eerst gewogen en toen woog ik 68 kilo, maar met die wetenschap kan ik dus helemaal niks .

Fijn dat het bij jou in ieder geval allemaal verder goed gaat. Was je dus voor niks zenuwachtig. Gaan ze je nu geen echo aanbieden, nu ze niet helemaal zeker zijn over de zwangerchapsduur? Dat is toch redelijk standaard, dacht ik.

Ik heb op het moment ongelooflijk veel last van brandend maagzuur. Ik heb best veel honger, maar ik voel me zo gestraft als ik iets eet of drink, dat ik echt tegen het eten op zie. Verder heb ik het kind vannacht en vandaag continue gevoeld en ik verdenk het ook van een draaipoging vannacht. Het voelde echt alsof het hoofdje dwars door mijn heupen heen probeerde te komen (au). Ik heb alleen niet het gevoel dat het gelukt is.

We kregen gisteren trouwens bloemen bezorgd van mijn vriends werk. Ik was zo vreselijk verbaasd. Op het kaartje stond "Sterkte met de laatste loodjes". Het is wel origineel om vantevoren bloemen te sturen.
Ik was er in ieder geval erg blij mee. (Als ze hem nou na de bevalling nog een vaste baan aanbieden, ben ik helemaal gelukkig)

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 november 2003 @ 19:30:41 #141
13151 crew  Rewimo
pi_14467825
Luckepuk en hub, gefeliciteerd met jullie Susanne Hopelijk is hub er lekker bij geweest en zijn jullie gauw met zijn drietjes thuis!

Livelink, tegen brandend maagzuur kun je wat vanillevla proberen. Ook kun je eventueel een middeltje ertegen kopen (gaviscon heet dat geloof ik), kun je het beste even bij de apotheek vragen.

vrijdag 7 november 2003 @ 19:52:34 #142
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14468453
Luckepuck, gefeliciteerd

En wat een mooie naam

pi_14469568
Livelink, gaviscon is het inderdaad. Maar zelf vindt ik het dus niet te haggelen en om eerlijk te zijn doet het niet zoveel bij mij. Melk is nog het beste en rennies. Maar ieder zo zijn smaak. Gaviscon heeft een anijs smaak. Sommigen zweren erbij
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2003 @ 21:07:04 #144
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14469994
* just me is blij dat ET weer snel kan posten hier
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_14470245
Livelink, dat is wel heeel aardig!

Nee Belana: jouw datum haal ik niet!!
Ik heb al wat echo's gehad, en de laatste een week of vijf geleden.
In die vijf weken heeft Gertje schijnbaar een spurt gemaakt. Zo'n echoding pliept automatisch nav berekeningen hoe oud het kind is: het was toen 19 weken en twee dagen en nu was het dan 24 en een dag volgens de handmatige berekening van de vroed..maar ze zei meer dat het kindje zeg maar voorloopt, tenminste: zo interpreteer ik het maar..tis allemaal groter dan je zou verwachten van die leeftijd. . (en eik vind ik dat zo grappig: ik ben altijd eentje geweest die achterloopt met alles...zou ik dan een voorlijk kindje kunnen produceren?)

DANYEL EN THIJS
pi_14470284
Luckepuck, gefeliciteerd met de geboorte van Susanne Chantal! Inderdaad twee mooie namen, goed gekozen
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 18:02 schreef Catootje het volgende:
.*maatjes 56 maar niet meer koopt*
Dat lijkt me ook erg lastig, dat je geen idee hebt welke maat kleren je moet kopen. Kun je niet met de Prenatal ofzo afspreken dat je een paar kledingsetjes in maat 50, 56 en 62 koopt en de setjes die je niet kunt gebruiken wegens verkeerde maat weer terugbrengt (geld terug)? Of doen ze daar erg moeilijk over?
pi_14470379
Ik weet het niet..lijkt em ook wel weer erg lastig voor zo'n winkel. Je moet ze toch van tevoren wassen, of dan kom je terug met een aantal oude kleertjes met etiketjes er aan. Ach, ik had er een paar gekregen en eentje gekocht, de meeste zijn maat(en) groter , omdat ons dat al wel geadviseerd werd het zo te doen: kleine maatjes krigj je als cadeau en grote koop/leen je zelf. Wel lief van die prenatalwinkel dat ze mij een groter maat winterjasje hadden verkocht, ik liep al automatisch naar maatje mini. Maar ze zeiden toen al dat dat niet verstandig was. (lijkt me wel erg ERG lachen als ik nu maatje Susanne zou produceren)
DANYEL EN THIJS
  FOK!fossiel vrijdag 7 november 2003 @ 21:50:10 #148
2628 Karin
pi_14470930
quote:

[..]

Luckepuk van harte gefeliciteerd met de geboorte van Susanne Chantal
Klein maar fijn. Blij dat alles goed is! Ik hoop dat jullie snel met zijn drietjes thuis van de kraamtijd kunnen gaan genieten.

Essent enorm bedankt voor het melden. Weet je toevallig ook de precieze geboortedatum? Ik heb Susanne nu maar op 7 november in de lijstjes gezet maar misschien is ze wel eerder geboren.

pi_14471222
Dames, maak je over de kleertjes niet te druk, het is zo gekocht door man,moeder,vriendin ofzo. Ik vond het ook heel moeilijk, had een paar t-shirtjes,maar de week in mei toen Sven geboren was, was net een beetje frisjes. Mijn vriendin had zo een paar truitjes gekocht
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 november 2003 @ 22:05:17 #150
13151 crew  Rewimo
pi_14471298
Maatje 50 is hier niet uit de kast geweest Gelukkig had mama een onbeperkte voorraad in alle mogelijke maten
  vrijdag 7 november 2003 @ 22:07:24 #151
24188 Belana
kloon van belana
pi_14471334
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 20:45 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Livelink, gaviscon is het inderdaad. Maar zelf vindt ik het dus niet te haggelen en om eerlijk te zijn doet het niet zoveel bij mij. Melk is nog het beste en rennies. Maar ieder zo zijn smaak. Gaviscon heeft een anijs smaak. Sommigen zweren erbij
Brrrrr, Gaviscon........ ik kan dat spul niet zonder kokhalzen nemen en echt helpen doet het mij ook niet nee. Maar ik ben normaal gesproken al maagpatientje en gebruik ranitidine. Ze hebben het liever niet en ik gebruik zo min mogelijk (de 1e 3 maanden heb ik dus gaviscon gebruikt, JIEK) Ik denk dat voor iedereen wat anders helpt idd. Voor sommigen is dat al een pepermuntje geloof ik.
stormy waters...
sailin'
  FOK!fossiel vrijdag 7 november 2003 @ 22:11:02 #152
2628 Karin
pi_14471407
Wat bij mij echt heel goed hielp tegen maagzuur was een beetje op mijn eten letten. Niet te gekruid of vet en vooral koolzuurhoudende dranken laten staan hielp ook erg goed. Ik had ook een fles met maagzuurtroep staan maar ik durfde het eigenlijk niet te nemen en heb het dus ook nooit gedaan. Maar het was gewoon al lekker dat ik het in huis had voor het geval het echt niet meer ging.
pi_14471415
Ja en ik zit dus nu met een hele fles gaviscon, nou ja goed misschien kan ik er ooit een ander een plezier mee doen. Mijn schoonzusje had net nog een subliem idee. En dat is tandpasta, gewoon een tube in je zak en daar beetjes van eten En cider vinegar (dat is cider azijn), alleen de gedachte al. Ik heb een fles van haar gehad maar ga het dus echt niet drinken he. Volgens mij komt dan die baby er gelijk uit uit protest
pi_14471444
Volgens de dokter mag je van alles nemen tegen maagzuur. Dat kan geen kwaad met de baby. Maar ja teveel van het goeie is nooit goed natuurlijk.

En ja koolzuurhoudende drankjes kan ik allang niet meer drinken, ik doe het nog wel eens met als gevolg dat ik weer last heb van mijn maag.

vrijdag 7 november 2003 @ 22:15:16 #155
37150 livelink
pi_14471513
Ik heb zelf kauwtabletten (Regla pH), maar die zijn ook al zo vies. Vanillevla helpt bij mij niet en ik ben er nog niet achter wat wel helpt. Ik zit nu 's nachts maar regelmatig rechtop in bed, dat helpt uiteindelijk het beste.
pi_14471609
Dat is op dat moment ook het enige livelink, want je kunt wel van alles nemen s'nachts maar dat helpt toch niet als je ligt, maagzuur borrelt er gewoon overheen dan.
  vrijdag 7 november 2003 @ 22:38:45 #157
30488 coolbabe
My little pwny
pi_14471979
Het enige wat bij mij een beetje hielp was wat warme melk met twee blokjes anijs. Helaas kan ik niet tegen melk en krijg daar enorme darmkrampen van maar die vond ik nog beter uit te houden dan die zuuraanvallen.
Wat ben ik blij dat ik daar voorlopig geen last meer van heb
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  vrijdag 7 november 2003 @ 22:43:42 #158
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_14472058
Rivella hielp bij mij perfect tegen maagzuur.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 7 november 2003 @ 23:22:06 #159
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_14472854
Pluisje en Rickmans van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Luckepuck en hub van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Susanne.

zaterdag 8 november 2003 @ 09:36:46 #160
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_14477147
Hier ben ik weer, ben geveld door de griep en paar daagjes plat gelegen, is alweer veel geschreven zie ik.......

Luckepuck gefeliciteerd met de geboorte van dochter Susanne.

Dit viel me gelijk op, de rest moet ik nog ff beter nalezen, maar ben nog niet zo helder

Naast de griep, ben ik weer labieler geworden, zal er wel bijhoren, en pijnaanvallen van de fibromyalgie, meer last van maagzuur (zie er meer berichtjes over), echte laatste loodjes dus.
De kleine ligt nog in stuit, ik had weer een buikfoto gemaakt (kon je goed zien dat het een stuiterballetje is), maar het plaatsen wil niet lukken, blijf een kruisje houden, zal het nog een keer proberen.

&lt; iedereen gaat dood - maar niet iedereen leeft &gt;
  zaterdag 8 november 2003 @ 17:42:47 #161
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14484947
Ik heb heus niet nog twee keer getest, hoor

zaterdag 8 november 2003 @ 17:46:19 #162
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14485028
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 17:42 schreef LadyS het volgende:
Ik heb heus niet nog twee keer getest, hoor

[afbeelding]

Nu geloof je het wel? Ik wel namelijk
  zaterdag 8 november 2003 @ 17:47:18 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14485052
Ja, maar nu heb je wel gelijk 2 kleurtjes. Dus als je ze nou allemaal bewaart kan je de 'juiste' kleur in het plakboek plakken later.
  zaterdag 8 november 2003 @ 17:52:37 #164
54592 essent
Seasons of life are changing
pi_14485145
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 21:50 schreef Karin het volgende:

[..]

Luckepuk van harte gefeliciteerd met de geboorte van Susanne Chantal
Klein maar fijn. Blij dat alles goed is! Ik hoop dat jullie snel met zijn drietjes thuis van de kraamtijd kunnen gaan genieten.

Essent enorm bedankt voor het melden. Weet je toevallig ook de precieze geboortedatum? Ik heb Susanne nu maar op 7 november in de lijstjes gezet maar misschien is ze wel eerder geboren.

ze is idd de e bevallen
Mijn andere ik is op vakantie :)
  zaterdag 8 november 2003 @ 17:56:28 #165
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14485224
ik weet dat je geen kattenbakken mag verschonen.. he.. wat jammer nou
Maar hoe zit het bijvoorbeeld met konijnenhokken Mag ik dat zelf doen of niet?
  zaterdag 8 november 2003 @ 20:11:26 #166
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14488443
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 17:46 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Nu geloof je het wel? Ik wel namelijk

Nu geloof ik het inderdaad al wat meer ja
* LadyS gaat nu niet meer veel geld uitgeven aan testen
pi_14488539
Hallo allemaal
Donderdag 6 november ben ik bevallen van een prachtig meisje genaamd Pascalle Isabel.
Ze woog 4360 gram, dus wederom een flinkerd, net als haar grote zus.
De bevalling is op zich goed verlopen, vrij vlot, maar erg heftig en er waren wat complicaties.
Pascalle had in het vruchtwater gepoept en de navelstreng zat tot twee keer toe om haar nekje verstrengeld. Ze had even een moeilijke start, heeft veel meconium binnengekregen, maar het is gelukkig allemaal goed gekomen en ze lijkt er verder geen nadelige gevolgen aan over gehouden te hebben.

*Weer snel terugduikt in haar bedje..*

pi_14488564
Ooh wat lief! Gefeliciteerd!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  † In Memoriam † zaterdag 8 november 2003 @ 20:18:59 #169
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14488593
Pascalle Isabel

gefeliciteerd met dit prachtige meisje Meaghan!!

[Dit bericht is gewijzigd door just me op 08-11-2003 20:20]

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  zaterdag 8 november 2003 @ 20:19:09 #170
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14488598
Meaghan, Gefeliciteerd

edit: typo

Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 november 2003 @ 20:20:22 #171
13151 crew  Rewimo
pi_14488624
Wat een prachtig meiske, en wat een lieve foto's! Van harte gefeliciteerd met Pascalle
pi_14488651
Meaghan, Gefeliciteerd met je dochter Pascalle Isabel.
Wat een lieve foto met de grote zus
  zaterdag 8 november 2003 @ 20:21:26 #173
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14488655
Meaghan, gefeliciteerd. Wat is Pascalle mooi. En dat wipneusje
  zaterdag 8 november 2003 @ 20:27:57 #174
37150 livelink
pi_14488808
Meaghan, gefeliciteerd met Pascalle!!. Wat is ze lief . En die foto van Jillian met haar zusje is ook zo lief.
Snel weer je bed in, lekker uitrusten maar van de bevalling.

(Het is trouwens wel weer tijd voor een jongetje, vinden jullie niet . En nee, ik weet echt nog niet wat het gaat worden )

FOK!fossiel zaterdag 8 november 2003 @ 20:28:58 #175
2628 Karin
pi_14488830
Meaghan gefeliciteerd met de geboorte van Pascalle Isabel! Mooie namen voor een ontzettend mooi meisje. Lekkere flinkerd
pi_14489017
Meaghan eindelijk he.
Meid dat heb je toch maar weer fantastisch gedaan hoor.
Wat een lekker ding die Pascalle Isabel. En wat lief hoe Jillian kennis maakt met haar zusje
Hoe voel jij je verder?
Geniet ervan he!!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_14490210
Hallo allemaal! Bedankt voor de felicitaties, ik ga zo alles op mijn gemak lezen maar hieronder alvast het hele bevallingsverhaal!

Donderdag(30) op vrijdag nacht 31 oktober.
´s Nachts flinke krampen en de vlos constateerd een kleine 2 cm ontsluiting maar nog geen echte hevige weeën. We houden het dus maar op voorweeën.

Vrijdag 31 oktober.
Er is inderdaad geen weeën aktiviteit meer maar die 2 cm van afgelopen nacht zijn in ieder geval binnen!

Woensdag(5) op donderdag nacht 6 november.
Uurtje of 5 a half 6 wordt ik wakker met een hele pijnlijke buik. Van steken geen sprake, me buik doet gewoon zeer. Na geplast te hebben ontdek ik een spoortje
helderrood bloed. Zal dit dan het begin zijn? Aangezien Willem in het ziekenhuis ligt logeert mijn broertje bij me en ik maak hem dus wakker met de mededeling dat ik de vlos ga bellen. De vlos besluit (vanwege mijn eerdere al kado gekregen 2 cm) direct te komen en constateert 5 cm! We gaan naar het ziekenhuis! Ik heb eerst de afdeling gebeld waar Willem lag zodat ze hem gereed konden maken en daarna mijn spulletjes bij elkaar gezocht en een taxi gebeld.

Donderdagochtend 6 november half 8.
Leon en ik arriveren bij het ziekenhuis en we gaan eerst naar de kraamafdeling. Hier krijg ik een heuse kraamsuite met alle luxe gemakken aanwezig toegewezen! Zelfs een senseoapparaat staat er! (30 eurocent per kopje, af te tekenen op de lijst in de keuken). Na wat gegevens uitgewisseld te hebben en bloeddruk polsslag en temperatuur opgemeten te hebben vertrekken Leon en ik naar de longafdeling om Willem te gaan halen. Willem zat al startklaar om mee te gaan en met een zuurstoffles aan de rolstoel en een slangetje in zijn neus en prednison via infuus mocht hij mee naar de kraamafdeling. Daar aangekomen kwam Francis (de vlos) aan in het ziekenhuis. Na weer een inwendige controle zat ik op de 6 cm ontsluiting (tot nu toe nog steeds geen wee gehad!) en besloot Francis de vliezen te gaan breken. Vruchtwater was mooi helder en we konden wachten op wat komen gaat. Inmiddels ontdekt Willem dat hij een praktisch lege zuurstoffles heeft meegekregen (how handig) en gaat Leon weer met hem naar de longafdeling. Francis besluit om met de inmiddels ook gearriveerde stagaire even een visite af te leggen bij een pas bevallen dame die in de buurt van het diakonessenziekenhuis woont. Inmiddels begin ik enige weeën te krijgen maar die vallen heel erg mee en daar heb ik totaal geen last van. De verpleegster van het ziekenhuis (Maaike) blijft bij mij in de buurt en Francis is nog geen 5 minuten weg en ik voel ineens een oerdrift die ik niet kan tegen gaan. Ik moet persen! Volgens Maaike kan/mag ik dat nog niet en na enig aandringen (lees: gillen) van mijn kant besluit ze toch maar om Francis te gaan bellen. Willem en Leon zijn nog steeds niet terug en Maaike instrueert mij om te blijven zuchten en niet te persen. Maar dat ging zo makkelijk nog niet. Ik kon het niet stoppen. 3 persweeën wegzuchten en veel geroep van mij dat ik moet persen later komen zowel Willem als Leon als Francis en de stagiare binnen lopen. Francis gaat toucheren en Leon zie ik de benen nemen. Ik heb 10 cm ontsluiting! Klokslag half 12 krijg ik groen licht dat ik mag gaan persen.

Donderdagochtend 6 november half 12
De persweeën voelen aan als een oerdrift en eigenlijk neemt de automatische piloot het van me over. Tijdens de 2e perssessie krijg ik echter een kramp in mijn rechter bovenbeen/bil alleen komen de persweeën te snel achter elkaar om de kramp er uit te krijgen. Terwijl de persweeën heftiger worden wordt de kramp dat echter ook en op die manier probeer ik dus te bevallen. Elke keer kwam er al een stukje hoofd zichtbaar naar buiten maar het leek niet verder te willen. Francis besluit dus om tijdens een wee te voelen of het niet ergens belemmert wordt. En wat er toen met mij gebeurde had ik dus nog nooit meegemaakt. Ik dacht dat ik zou sterven van de pijn. Tijdens een perswee + kramp was Francis mijn baarmoeder mond aan het masseren en ik ging door de grond van de pijn. Ik had mijn rechtervoet in haar zij staan om kracht te kunnen zetten en ik heb haar op een gegeven moment gewaarschuwd dat ik niet voor mezelf in zou staan als ze nog langer zou blijven wroeten. Ik had haar denk ik finaal door die kraamsuite heen geschopt. Willem zat naast mij (nog steeds aan de zuurstof) en moest zichzelf ook inhouden. Op dat moment had ook hij namelijk de neiging om haar weg te duwen omdat hij ook zag dat ik bijna stierf van de pijn. De woede die ik toen voelde opkomen en de haat naar Francis toe hadden echter ook een positieve kant. Ik begon in eens te persen als een gek alleen om maar haar vingers weg te krijgen en spontaan komt het hoofdje verder naar buiten. Op een gegeven moment blijft het hoofdje staan tussen mijn bekken en toen had ik het gevoel of ik in brand stond. Bij de volgende perswee kwam het hoofdje er zo goed als helemaal uit op een klein stukje nog na. Ik voelde de wee afzwakken maar had eigenlijk geen zin om nu nog af te wachten op een volgende wee en gaf nog een klein zetje en daar was het hoofdje. Van Francis kreeg ik nu instructies om te zuchten en niet meer te persen maar dat hoefde ook niet want mijn wee was weg. Francis meldt dat ik een klein stukje weer mocht persen om het lichaam geboren te laten worden maar ook dat was niet eens nodig want daar kwam onze kleine meid al naar buiten geglibberd!

Donderdagmiddag 6 november 4 voor 1.
Op mijn buik ligt onze dochter, 47 cm lang en 2555 gram zwaar. Vreselijk mooi gaaf kindje en ook heel erg schoon! Bijna nergens een spoortje bloed of huidsmeer te zien. 10 minuten later volgt de placenta zonder dat ik hoef te persen en een half uur later heeft onze meid een apgarscore van 9/10 gekregen! Francis controleert of ik niet ben uitgescheurd en op een miniscuul klein haarscheurtje na is er geen schade. Ze doet het me niet aan om hier een hechting in te zetten. Omstreeks half 2 wordt ik de douche onder gedirigeerd en ondertussen is onze meid in slaap gevallen en ligt ze in haar ledikantje. Om 2 uur zijn we met ons gezinnetje compleet. Inmiddels heb ik kunnen regelen dat ik nog 2x 24 uur mag blijven in mijn kraamsuite en dat Willem bij ons op de kamer mag komen slapen. Willem pendelt heen en weer tussen longafdeling en kraamafdeling om zijn medicijnen te halen en verder bivakeren we voornamelijk in onze suite. De borstvoeding komt snel op gang en ze drinkt fantastisch met grote zuigkracht. Vrijdagmiddag krijgen we groen licht en krijgen we te horen dat Willem samen met ons op zaterdag naar huis toe mag!

De gegevens nog even op een rijtje:
Naam: Susanne Chantal
Geb. datum: 6 november 2003
Geb. tijd: 12.56 uur
Gewicht: 2555 gram
Lengte: 47 cm
Looks: donkere ogen en lange donkere haren.

Overigens hadden ze nog nooit meegemaakt dat op de dag van ontslag de vader in een rolstoel met op schoot de maxi cosi met het kind voor geduwd wordt door de kersverse moeder. Normaal gesproken gaan de moeders de afdeling af in een rolstoel.

foto staat op: www.luckie.nl/prikbord/fotosusanne.jpg

zaterdag 8 november 2003 @ 21:33:50 #178
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14490280
En daar is Susanne dan...

Ze is prachtig

zaterdag 8 november 2003 @ 21:57:14 #179
37150 livelink
pi_14490688
Wow, wat een verhaal en wat een lief poppie, Luckepuk. Je bent dus uiteindelijk toch in het diak bevallen en dan nog wel in een luxe kraamsuite! Ik ben een klein beetje jaloers, hoor, want ik vrees dat ik met mijn keizersnede geen kraamsuite te zien zal krijgen.
Zo te horen, gaat het allemaal hardstikke goed met jullie .
Fijn, hoor.
  zaterdag 8 november 2003 @ 22:11:05 #180
24188 Belana
kloon van belana
pi_14490948
Meaghan gefeliciteerd met je mooie dochter Pascalle! Wat heerlijk voor je!

En Luckepuck, wat een mooi verhaal! (ben op het moment erg met "de bevalling" bezig en dit is echt een mooie)
Nogmaals gefeliciteerd! Wat een mooi meisje!

stormy waters...
sailin'
pi_14491204
Gefeliciteerd allebei. Wat een mooi meiden!!
mooi he, alles
pi_14491296
Meaghan, hartelijk gefeliciteerd met je dochter Pascalle!

Lekker genieten van dat mooie meisie hoor!

Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 8 november 2003 @ 22:35:26 #183
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_14491379
Meaghan, gefeliciteerd met je mooie meisje Pascalle Isabel! Wat kijkt ze lief glimlachend op die eerste foto.

En Susanne Chantal is ook al zo'n prachtig kindje!

pi_14491433
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 21:57 schreef livelink het volgende:
Wow, wat een verhaal en wat een lief poppie, Luckepuk. Je bent dus uiteindelijk toch in het diak bevallen en dan nog wel in een luxe kraamsuite! Ik ben een klein beetje jaloers, hoor, want ik vrees dat ik met mijn keizersnede geen kraamsuite te zien zal krijgen.
Zo te horen, gaat het allemaal hardstikke goed met jullie .
Fijn, hoor.
Als het goed is wel hoor!! Je komt dan ook gewoon in zo´n suite te liggen!
  zaterdag 8 november 2003 @ 22:39:31 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14491473
Meghan, wat een onwijs mooi grietje!

En Luckepuck, wat goed dat hubbie er gewoon lekker bij was en dat jullie met z'n allen naar huis mochten. Lekker meisje hoor!

pi_14491776
Meaghan van Harte Gefeliciteerd zeg met je mooie meisje Pascalle Isabel.

En Luckepuck, wouw zeg dat moet echt tof geweest zijn dat je hubby lekker mee mocht. Wat zullen jullie nu blij zijn. Lekker genieten hoor van dat mooie meisje van jullie.

Yfke, jij beterschap he, ziek zijn heb je nu helemaal niet nodig in je laatste weken.

zondag 9 november 2003 @ 10:06:10 #187
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_14496970
Meaghan gefeliciteerd met de geboorte van dochtertje Pascalle Isabel

Ik vertoef nog steeds veel in bed om uit te zieken van de griep/diaree/verkoudheid, maar heb het ergste gehad geloof ik

pi_14497385
Yfke, beterschap meid!!

Dames, dames: wat maken jullie je kindjes toch prachtig af! Of ze nu groot of klein zijn, roze of bleekies, blij of boos...ik vind ze allemaal even kjoet! En nu dan twee verse dametjes erbij, en ze zijn weer leuk!! Susanne en Pascalle, welkom!

En nu gaan Lewis (was zeker toch?) e.a. jongetjes maken, daar heb ik nu wel weer zin in!!!! Of een tweeling, da's ook leuk !!

DANYEL EN THIJS
  zondag 9 november 2003 @ 11:01:16 #189
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14497442
Meaghan en Luckepuck, wat een prachtige meisjes! Ze hebben ook allebei echt al van die meidengezichten
  zondag 9 november 2003 @ 11:35:07 #190
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_14497856
Allereerst, Meagan en Luckepuck, van harte gefeliciteerd met jullie mooie meisjes!!! Echt prachtige baby`s alletwee!

Bij deze kom ik me aanmelden bij dit dikke buiken cluppie, gek idee hoor dat ik dit weer allemaal mag meemaken! Fivehorizons en Loena werden namelijk verrast met twee streepjes op vrijdag 7 november
We hopen ons derde knulletje (kan namelijk echt niet geloven dat wij in staat zijn een babymeisje te maken) te krijgen op 15 juli 2004.

Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  zondag 9 november 2003 @ 11:43:02 #191
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14497969
Loena!!!!

Ben je al gewend?
Nogmaals gefeliciteerd hoor

zondag 9 november 2003 @ 11:50:55 #192
37150 livelink
pi_14498090
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 22:38 schreef Luckepuk het volgende:

[..]

Als het goed is wel hoor!! Je komt dan ook gewoon in zo´n suite te liggen!

Ik hoop het heel erg, dat zou de dagen ziekenhuis een stuk aangenamer maken, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze genoeg kraamsuites hebben om daar ook vrouwen die via een keizersnede zijn bevallen te herbergen. Nee, ik stel me maar gewoon weer in op een 4-persoonskamer waar ik niet echt tot rust zal komen, dan kan het altijd nog meevallen. Het grote voordeel van de kraamsuites zal dan wel zijn dat er niet bij nacht en ontij pas bevallen moeders de kamer worden binnengereden.
  zondag 9 november 2003 @ 12:12:41 #193
24188 Belana
kloon van belana
pi_14498439
Loena-tik, gefeliciteerd en welkom hier! (ik schuif wel erg snel omhoog nu in het lijstje... )

Catootje, doe jij die tweeling dan maar, ok?

Yfke, beterschap! Jij en Lewis schieten lekker op naar jullie uitgerekende datum... Ik vind dat het bij mij al zo snel gaat.
Ik ben best bang voor de bevalling! hebben jullie dat nou niet?
Ik ben veel aan het lezen op het moment erover. Staat o.a. in die boeken dat je positief ingesteld moet zijn en zeker geen zelfmedelijden moet hebben, heeft allemaal nadelig effect zeg maar. Nou, ik ken mezelf een beetje...ik kan niet zoveel hebben hoor...dus dat wordt helemaal niks.
Ik probeer nu dus mezelf erg op te peppen, zo van: hup hup: positief denken! Je kan het! Het gaat om het resultaat!
Nou ja, we zullen wel zien he...

stormy waters...
sailin'
  zondag 9 november 2003 @ 12:18:55 #194
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14498507
Mijn vraag is een beetje ondergesneeuwd door het goede nieuws begrijpelijk uiteraard ik vroeg me toch af of er iemand een antwoord op weet
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 17:56 schreef LadyS het volgende:
ik weet dat je geen kattenbakken mag verschonen.. he.. wat jammer nou
Maar hoe zit het bijvoorbeeld met konijnenhokken Mag ik dat zelf doen of niet?
  † In Memoriam † zondag 9 november 2003 @ 12:20:11 #195
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14498528
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:18 schreef LadyS het volgende:
Mijn vraag is een beetje ondergesneeuwd door het goede nieuws begrijpelijk uiteraard ik vroeg me toch af of er iemand een antwoord op weet
[..]
ik zou het eerlijk gezegd niet weten maar als je een hekel hebt om het hok schoon te maken....
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  † In Memoriam † zondag 9 november 2003 @ 12:21:21 #196
7074 moussy
kuttekop
pi_14498549
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:18 schreef LadyS het volgende:
[..]
Mij is het altijd van alle kanten afgeraden.
  zondag 9 november 2003 @ 12:31:12 #197
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14498690
Als je het zelf niet helemaal vertrouwt, gewoon niet doen!

Ik heb zelf een kanarie, en die maakte mijn vriend eigenlijk altijd al schoon, en dat blijft ie ook nu lekker doen

zondag 9 november 2003 @ 12:39:02 #198
37150 livelink
pi_14498801
Tja, ik weet niet. Ik ben zowel de kattenbakken als het konijnehok blijven verschonen tijdens mijn zwangerschap. Ik had drie katten rondlopen en ik ging er vanuit dat ik al lang besmet moest zijn geweest met toxoplasmose. Ik kon het me in ieder geval niet voorstellen dat ik nooit besmet zou zijn en dan ineens tijdens mijn zwangerschap wel.
Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik vooral met het verschonen van de kattenbakken nooit echt in aanraking kom met hun uitwerpselen. Ik gooi ze eerst leeg in de kliko, vervolgens spuit ik ze uit met de tuinslang en pas daarna maak ik ze met een schuursponsje nog extra schoon.
pi_14499568
Het is mij toen afgeraden om katten en honden poep op te ruimen. Konijnen kunnen ook behoorlijk sterke troep maken, en lijkt mij eigenlijk ook gewoon dat je daar mee uit moet kijken.

Catoot, ja bij mij ons is het zeker dat we een jongetje krijgen.
Belana, ik was ook best bang en onzeker, maar dat is toch wel weer gezakt nu, omdat ik zoveel informatie krijg en weet dat er best veel hulp middelen zijn om het wat draaglijker te maken. Ik lees ook over alles, maakt niet uit of het nou over een goeie of slechte bevalling gaat. Het maakt me niet echt meer bang ofzo. Dus ik heb al aardig wat overwonnen zo. Je weet natuurlijk nooit hoe het gaat lopen met de bevalling, en ik wil me er gewoon niet meer zo druk om maken, want ik maak het me alleen maar heel erg moeilijk op die manier.

pi_14499625
Oh en nu vergat ik Loena-tik helemaal te feliciteren

Sorry Gefeliciteerd Loena en dat alles maar goed gaat.

pi_14501937
LadyS: ik maak geen kip-hond-kat-toestand meer schoon: geen kots, geen poep....nu was ik daar al nooit fan van, dus vind ik het helemaaaaal niet erg om het zekere voor het onzekere te nemen
DANYEL EN THIJS
  zondag 9 november 2003 @ 15:23:34 #202
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14502200

ik ben er ook geen fan van, dus ik zoek zoveel mogelijk "bewijzen" zodat mijn vriend het kan doen
  zondag 9 november 2003 @ 15:29:32 #203
16245 CarOnline
met lange O
pi_14502292
Luckepuck en Meaghan van harte met jullie dochters!!

Erg leuke namen ook, en prachtige meisjes hoor! Veel geluk toegewenst

Screw them.
We're going home.
  zondag 9 november 2003 @ 20:07:46 #204
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_14508567
quote:
Op zondag 9 november 2003 11:43 schreef LadyS het volgende:
Loena!!!!

Ben je al gewend?
Nogmaals gefeliciteerd hoor

Haaaaaai LadyS, ben al aardig aan het idee gewend hoor, denk wel elke keer:"Ben ik wel echt zwanger, ik voel niets" Tot ik weer een vlaag van misselijkheid voel opkomen, ben ik dan gewoon blij mee. Hoe is ie verder met jou? Misselijk? Kouwe pies? Pukkels op je gezicht? Pijnlijke jetsers? enz.enz.enz.
Voor wat betreft dat konijnehok, gewoon lekker door je mannetje laten doe, mag je nu absoluut niet doe hoor in jouw toestand
Hyves!
pi_14508898
Jeetje...net even bijgelezen, sinds donderdagavond niet meer gedaan, en wat een goed nieuws allemaal!! Geweldig!

Susanne en Pascalle, wat een mooie meisjes zijn jullie! Luckepuck en Meaghan, gefeliciteerd!

Loena ook gefeliciteerd, ik moet eerst alle andere topics ook maar es bijlezen!

Jubileum moderator zondag 9 november 2003 @ 20:54:36 #206
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14509765
(eindelijk bijgelezen na 3 dagen afwezigheid)

Meaghan en Luckepuk van harte gefeliciteerd met jullie prachtige meisjes.

Loena van harte welkom hier, gefeliciteerd met je 2e streepje

Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 9 november 2003 @ 21:23:53 #207
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_14510305
Bedankt voor alle leuke reacties meiden!!! De rest van de wereld weet het natuurlijk nog niet, daarom is het des te leuker om toch al wat felicitaties te ontvangen
Hyves!
  zondag 9 november 2003 @ 21:53:29 #208
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14510923
quote:
Op zondag 9 november 2003 20:07 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Haaaaaai LadyS, ben al aardig aan het idee gewend hoor, denk wel elke keer:"Ben ik wel echt zwanger, ik voel niets" Tot ik weer een vlaag van misselijkheid voel opkomen, ben ik dan gewoon blij mee. Hoe is ie verder met jou? Misselijk? Kouwe pies? Pukkels op je gezicht? Pijnlijke jetsers? enz.enz.enz.
Voor wat betreft dat konijnehok, gewoon lekker door je mannetje laten doe, mag je nu absoluut niet doe hoor in jouw toestand

begin er nu ook een beetje aan te wennen hoor...
Ik voel me eigenlijk heel goed... niet misselijk ofzo..
Alleen doen mijn borsten zo'n pijn
ik ging vandaag een stukje rennen voelde niet zo prettig

Ik probeer dat konijnenhok ook op Peter af te schuiven, maar hij wil er nog niet zo intrappen .. Anders trek ik wel een paar handschoenen aan ofzo. Kan die beesten moeilijk 9 maanden in hun hokje laten zitten zonder het schoon te maken

zondag 9 november 2003 @ 21:58:29 #209
24188 Belana
kloon van belana
pi_14511022
nou, we kunnen er grappen over maken, maar het is echt niet goed hoor, dat konijnenhok schoonmaken. Zet m aan het werk!
stormy waters...
sailin'
pi_14511243
De toxoplasmose parasiet kan ook in uitwerpselen van konijnen zitten, dus als je de kattenbak niet verschoont, dan ook niet de konijnenhokken anders slaat het nergens op.
mooi he, alles
pi_14511408
Anders print je dit toch voor hem uit (van http://www.9maand.com/krant/2000/toxo.php):
quote:
Toxoplasmose veroorzaakt door onvoldoende gebakken vlees.

Toxoplasmose wordt veroorzaakt door een minuscule parasiet, de toxoplasma gondii. Deze wordt bij een heleboel dieren aangetroffen, zoals katten, honden, duiven, kanaries, varkens en konijnen. Vaak wordt de aandoening ook de "kattenziekte" genoemd. Bij gezonde volwassenen verloopt de besmetting vaak vrijwel zonder symptomen of hooguit als een soort griepje.
Bij zwangere vrouwen kunnen de gevolgen veel ernstiger zijn. De parasiet kan bij de foetus voor ernstige afwijkingen aan de hersenen en ogen zorgen of hem zelfs doden.

Uit een internationaal onderzoek gevoerd in Brussel, Napels, Lausanne, Kopenhagen, Milaan en Oslo, blijkt nu dat de kat en haar uitwerpselen een veel kleinere rol speelt in de verspreiding van de parasiet dan algemeen aangenomen. Zwangere vrouwen lopen dus het grootste risico op toxoplasmose, door het eten van niet genoeg doorbakken of gerookt vlees. De resultaten van het onderzoek verschenen zopas in het medisch vakblad "Britisch Medical Journal".

Dan kan hij voor zichzelf bepalen hoeveel risico hij jullie ongeboren kind wil laten lopen.
  zondag 9 november 2003 @ 22:40:00 #212
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14512064
quote:
Op zondag 9 november 2003 21:53 schreef LadyS het volgende:
Alleen doen mijn borsten zo'n pijn
Hier ook hoor, ik kan niet op mijn buik liggen, en toen ik vandaag mijn pakje chocomel wilde schudden, voelde dat niet fijn

Verder wat heel licht bloedverlies, maar dat is zeer waarschijnlijks niets verontrustends. 3 druppels ongeveer....waarschijnlijk een adertje, maar wel even schrikken.

zondag 9 november 2003 @ 23:04:41 #213
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_14512818
quote:
Op zondag 9 november 2003 22:40 schreef pluisje het volgende:

[..]

Hier ook hoor, ik kan niet op mijn buik liggen, en toen ik vandaag mijn pakje chocomel wilde schudden, voelde dat niet fijn

Verder wat heel licht bloedverlies, maar dat is zeer waarschijnlijks niets verontrustends. 3 druppels ongeveer....waarschijnlijk een adertje, maar wel even schrikken.

Vervelend voor je pluisje! Gelukkig ben je er nuchter onder, als je gevoel als mamma in spe zegt dat het goed zit is, het 9 van de 10 keer ook zo!
Hyves!
  zondag 9 november 2003 @ 23:27:27 #214
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14513419
quote:
Op zondag 9 november 2003 23:04 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Vervelend voor je pluisje! Gelukkig ben je er nuchter onder, als je gevoel als mamma in spe zegt dat het goed zit is, het 9 van de 10 keer ook zo!

De verloskundige had me al gewaarschuwd, omdat ik het ook al rond mijn normale menstruatiedatum had, en zolang het bij een paar druppels blijft, is er niks aan de hand. Alhoewel het natuurlijk schrikken is.
Maar ja, er is niks aan te doen, en ik heb wel het gevoel dat het goed zit eigenlijk

zei zij heel stoer

maandag 10 november 2003 @ 06:28:23 #215
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14515982
quote:
Op zondag 9 november 2003 22:14 schreef poemojn het volgende:
Anders print je dit toch voor hem uit (van http://www.9maand.com/krant/2000/toxo.php):
[..]

Dan kan hij voor zichzelf bepalen hoeveel risico hij jullie ongeboren kind wil laten lopen.

Tnx.. hier staat tenminste duidelijk bij dat het ook voor konijnen geldt
Nu moet hij het wel doen
  maandag 10 november 2003 @ 07:45:44 #216
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_14516128
Meaghan en hub, van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter Pascalle.
  maandag 10 november 2003 @ 08:40:15 #217
24188 Belana
kloon van belana
pi_14516458
quote:
Op zondag 9 november 2003 22:40 schreef pluisje het volgende:

[..]

Wacht maar, straks kan je ook niet meer op je buik liggen, vanwege je buik...
Wat vervelend evengoed joh, dat bloedverlies. Het zegt idd helemaal niks, maar is toch ff schrikken. Ik hoop dat het snel ophoudt.

(jeetje, wat realiseer ik me dat al die begin kwaaltjes alweer ver achter me liggen, dan is de tijd toch wel weer erg hard gegaan!)

stormy waters...
sailin'
  maandag 10 november 2003 @ 09:42:10 #218
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14517285
11 december om 9.45 uur naar de verloskundige
12 december om 9.45 uur naar de gyn voor een termijnecho
wat duurt dat nog lang

Waarom is het eigenlijk zo dat je eerst naar de vlos moet en dan naar de gyn? en niet andersom?

maandag 10 november 2003 @ 09:59:53 #219
24188 Belana
kloon van belana
pi_14517590
Ik ben helemaal nooit bij een gyn geweest. Het ligt er maar net aan waar ze echoapparatuur hebben denk ik. Ik ben eerst voor een echo geweest bij een andere verloskundepraktijk en een paar weken daarna voor mijn afspraak bij mijn vk. Dus er is als je het mij vraagt niet echt een vaste volgorde of iets dergelijks voor hoor.
Je vk wil wel graag weten wat er op de echo te zien was, en bij de echo schrijven ze meestal wat dingen op zoals hoe het kindje ligt en de grootte enzo en dat zal je dan de 2e keer wel mee moeten nemen naar de vk.
stormy waters...
sailin'
pi_14517657
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 20:16 schreef Meaghan het volgende:
Hallo allemaal
Donderdag 6 november ben ik bevallen van een prachtig meisje genaamd Pascalle Isabel.
Ze woog 4360 gram, dus wederom een flinkerd, net als haar grote zus.
De bevalling is op zich goed verlopen, vrij vlot, maar erg heftig en er waren wat complicaties.
Pascalle had in het vruchtwater gepoept en de navelstreng zat tot twee keer toe om haar nekje verstrengeld. Ze had even een moeilijke start, heeft veel meconium binnengekregen, maar het is gelukkig allemaal goed gekomen en ze lijkt er verder geen nadelige gevolgen aan over gehouden te hebben.

*Weer snel terugduikt in haar bedje..*

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ow geweldig! Wat een mooi meiske

Gefeliciteerd mama en papa van Pascalle Isabel

#geen
  maandag 10 november 2003 @ 10:13:58 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14517850
quote:
Op zondag 9 november 2003 11:35 schreef Loena-tik- het volgende:
15 juli 2004.
Ik zei 't toch in het streepjes topic. Dit is dus mijn verjaardag. Kan alleen maar goed zijn (en een meisje! )
  maandag 10 november 2003 @ 10:23:58 #222
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14518067
Ik mag in mijn 9e week al naar de verloskundige, 25 november, dan ben ik precies 8,5 week.
De reden daarvoor is, dat zij iedereen al snel wil zien, omdat er juist in het begin toch ook wel veel vragen zijn. Daarnaast wil ze iedereen in de 12e week een termijnecho laten doen in het ziekenhuis, en daar mag je dan pas weer een afspraak voor maken als je bij haar bent geweest

Ze schijnt ook echt een half uur uit te trekken voor de eerste afspraak, compleet met bloed, urine en inwendig onderzoek.

Ik ben er wel blij mee, vooral omdat de eerste onderzoeken nu lekker dicht op elkaar zitten (week 9 verlos, week 12 echo, week 14 ws weer verlos). Nou wordt dat nog wat geklooi met de feestdagen vrees ik, maar dat zien we dan wel weer

Overigens geen bloedverlies nog vandaag (al bijna 24 uur), het is tot nu toe ook steeds alleen als ik naar het toilet ging geweest, en heb al gehoord dat er dan van de druk een adertje kan springen. Het was ook echt maar 3 druppels beide keren, en het leek, omdat het ook direct weer stopte (binnen 2 minuten...) ook meer op een wondje ofzo

maandag 10 november 2003 @ 10:27:43 #223
30488 coolbabe
My little pwny
pi_14518148
Luckepuck en Meaghan van harte gefeliciteerd met Susanne en Pascalle. Prachtige meisjesom te zien

Alle nieuwe zwangeren: van harte gefeliciteerd en geniet ervan; voor je het weet is het weer voorbij.

Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_14518253

Hebbuh hebbuh hebbuh!!

Luckepuck gefeliciteerd met je mooie dochter Susanne! Wat een mopje

#geen
pi_14531505
Clauwhee, hoe is het nou met je nichtje die in het ziekenhuis lag.

En Eska, al wat meer nieuws? Ben heel benieuwd hoe het nou met Max gaat.

Livelink, jij hebt je nog niet gemeld vandaag. Hoe is het met jouw. Alles nog goed daar in je buik

Verders gaat het met mij wel goed hoor. Vanavond weer zwangerschaps gym. Nog bij de vk geweest vanmiddag, baby danst nog vrolijk rondt en dus doet het goed Mijn maagzuur begint weer hevig te zijn sinds gisteren, ik was er nou juist even vanaf voor een paar dagen. Overigens is melk toch echt de beste remedie voor mij, al die andere middeltjes beginnen echt langzamerhand uit gewerkt te raken.

Yfke, ben jij al weer wat beter?

pi_14533632
Nou Lewis, ik had het ook net in het oom en tante topic gezet: niks beter. Het gevolg is dat ze andermaal morgen naar het ziekenhuis moet. Ik vind het zo ontzettend zielig... Ik vraag me dan ook af of hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben of ook mensen kennen die dit probleem met hun kindje hebben? Haar maagklepje werkt niet goed, en nu kan ze daar overheen groeien en daar hebben wel meer babies last van. Maar haar zuurtegraad is ook niet goed. Waardes hiervan kunnen liggen tussen 1 en 8 geloof ik (weet ik niet helemaal zeker) en 7/8 is normaal, maar Tess heeft dus 2...en das nog zuurder dan puur azijn...met als gevolg dat ook al haar voeding terug komt, dat meiske ontzettende last heeft en niet groeit...en het lijkt me nu ook nie echt goed voor de slokdarm...

Echt zo zielig, we willen allemaal zo graag iets voor dr doen...en tja voor de ouders is het natuurlijk ook niet leuk...in de kleine momenten dat ze geen last heeft is ze zo'n vrolijk meissie...

pi_14535473
gets Clauwheee, dat klinkt erg zielig!! Heel veel beterschap voor de kleine...

Hier heb ik een enorme groeispurt ingezet (25e week) met als gevolg: moe, sjaggie, huilerig, nesteldrang en lichte agressie (werd bijvoorbeeld helemaal onrustig en ge-irriteerd toen ik de slaapkamer zag: zo mijn best gedaan om het allemaal wat meer sfeer te geven, expres een wasmand gekocht voor de eeuwige kledingtroep...1 dag later: overal, maar dan ook overal kleren van mijn vriend....echt, dan moet ik er even bij weglopen)

Hoe zijn jullie mannen (geweest) tijdens jullie zwangerschap? Hier issie een beetje..naja.....laconiek. Ik denk vaak: ow maar als hij het kan voelen, DAN.... maar nu kan hij de baby voelen en nog heeft mij het gevoel dat het allemaal nogal ver weg is. Wordt vreselijk lacherig bijvoorbeeld dat ik per se de kamer minimaal zes weken van tevoren klaar wil hebben: vindtie overdreven. In ieder geval heeft hij zee-en van tijd, en ik voel me vreselijk opgejaagd. Nog geen commode of kast gekocht, de kamer zelf is nog niet eens in de buurt van klaar (muren nog verven, vloer nog lakken dat soort dingen), we hebben overvolle agenda's tot medio januari. Dus hoe dit nu allemaal moet? Maar vriendje is wel lief, zorgt goed voor mij, maar is nog steeds heeeel ver weg van enige voorbereiding op het vaderschap. Gewoonweg niet. Hij doet de meisjesnaam, maar is daar dus helemaal niet mee bezig. Straks wordt het een meid, heeft ze niet eens een naam!

DANYEL EN THIJS
  maandag 10 november 2003 @ 20:56:11 #228
24188 Belana
kloon van belana
pi_14535796
Och Catootje.... arme jij.
Tja, voor mannen is het toch anders. Nou heeft de mijne al een zoontje en weet wat dat betreft al hoe het is en ik moet zeggen dat ie zich ook erg aan mij en mijn wensen aanpast. Hij is altijd enorm lief voor me en heeft veel begrip en geduld met mij en mijn buien.
Maar echt met de beebie bezig zijn? Nee, dat niet echt. Dat wordt pas reeel als ie er is zegt ie dan. Spelen met de beebie? Vind ie vreemd, voelt ie zich ongemakkelijk bij ofzo. Van de wek nog heel gesprek aan gewijd en ik moet zeggen dat ie er dan meteen wel weer meer aandacht aan besteedt. Maar het is gewoon nog niet zoveel voor een man zolang wij zwanger zijn denk ik en ze hebben ook geen last van al die hormonen die je opjagen.
Het komt wel denk ik! Maak je geen zorgen, maar wel sterkte...
stormy waters...
sailin'
  maandag 10 november 2003 @ 20:56:51 #229
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_14535811
het is eigenlijk niet echt te vergelijken, maar peter heeft het er ook helemaal niet over ofzo.. nou weten we pas een paar dagen dat we zwanger zijn, maar toch. Ik heb het nergens anders over en hij wordt al gek van mijn gezeur.... dat zei hij vanavond tenminste

Nou ja, ik hou het er maar even op dat het nog een wen-fase is ofzo

maandag 10 november 2003 @ 21:35:00 #230
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_14536930
quote:
Op maandag 10 november 2003 20:45 schreef Catootje het volgende:

Hoe zijn jullie mannen (geweest) tijdens jullie zwangerschap? Hier issie een beetje..naja.....laconiek. Ik denk vaak: ow maar als hij het kan voelen, DAN.... maar nu kan hij de baby voelen en nog heeft mij het gevoel dat het allemaal nogal ver weg is. Wordt vreselijk lacherig bijvoorbeeld dat ik per se de kamer minimaal zes weken van tevoren klaar wil hebben: vindtie overdreven. In ieder geval heeft hij zee-en van tijd, en ik voel me vreselijk opgejaagd. Nog geen commode of kast gekocht, de kamer zelf is nog niet eens in de buurt van klaar (muren nog verven, vloer nog lakken dat soort dingen), we hebben overvolle agenda's tot medio januari. Dus hoe dit nu allemaal moet? Maar vriendje is wel lief, zorgt goed voor mij, maar is nog steeds heeeel ver weg van enige voorbereiding op het vaderschap. Gewoonweg niet. Hij doet de meisjesnaam, maar is daar dus helemaal niet mee bezig. Straks wordt het een meid, heeft ze niet eens een naam!

Ik heb ook zo'n laconieke, Catoot... Babykamer was dan ook op het nippertje klaar, en had ook niet veel met het voelen van de baby enzo.

Toch is ie een prima papa, maar blijft dus laconiek (hij vergat ooit eens Freek zijn ontbijt te geven, en vond het maar onzin toen ik met 30 weken naar het ziekenhuis wilde toen ik steeds harde buiken had. Hij was helemaal verbaasd dat ik niet meer mee naar huis mocht om zelf nog even mijn spullen in te pakken ).

Ik heb er inmiddels mee leren leven, en als het me echt te gortig wordt schop ik een rel.

Maar tijdens de bevalling was ie een rots in de branding, en de dagen erna de beste kraamverzorger die ik me wensen kon .

-edit- Ow ja, gewoon zeggen dat je zaterdag die kast gaat kopen, als ie inspraak wil hebben moet ie meegaan. Zo deed ik dat.

dinsdag 11 november 2003 @ 09:02:03 #231
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_14544772
Ik begin weer op te knappen, gister voor de zekerheid de huisarts gebeld om info. Veel rust, veel drinken en opletten met eten was het advies. Ik mocht alleen niet mijn eigen pijnstillers gebruiken voor de pijn in de spieren, alleen maar gewone paracetamol, wat niet veel invloed heeft bij me (wel voor de griep), dus duurde alles langer bij me dan gewoonlijk eer ik weer meer op de been was.
Morgen moet ik naar de VK, moest de rest daar maar bespreken. Toch wel spannend, want volgens mij ligt de kleine nog in stuit en dan hoor ik morgen er meer over en krijg een doorverwijzing voor een echo in het ziekenhuis.....
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:12 schreef Belana het volgende:
Yfke, beterschap! Jij en Lewis schieten lekker op naar jullie uitgerekende datum... Ik vind dat het bij mij al zo snel gaat.
Ik ben best bang voor de bevalling! hebben jullie dat nou niet?
Ik ben veel aan het lezen op het moment erover. Staat o.a. in die boeken dat je positief ingesteld moet zijn en zeker geen zelfmedelijden moet hebben, heeft allemaal nadelig effect zeg maar. Nou, ik ken mezelf een beetje...ik kan niet zoveel hebben hoor...dus dat wordt helemaal niks.
Ik probeer nu dus mezelf erg op te peppen, zo van: hup hup: positief denken! Je kan het! Het gaat om het resultaat!
Nou ja, we zullen wel zien he...
Ik ben het ene moment wel bang en andere moment niet, heb van de zwangerschap niet echt genoten en nu misschien een keizersnee, heb dan zoiets van: Kan er ook nog wel bij, als ik die kleine maar in me armen heb, daar kijk ik echt naar uit, kan daar bijna niet meer op wachten. En als het geen keizersnee wordt, dan is het een stuitlig-bevalling, hoor van mijn schoonma dat dat erg meevalt, mijn vriend is ook in stuit geboren (vast erfelijk hihi). Hoor hier vanaf morgen meer over, maar maak me onbewust toch wel druk, dat merk ik wel.... heeft toch wel invloed op je......
Kijk wel naar het positieve, kleine moet er toch uit, en alles is vergeten als je die in je armen hebt, zo denk ik maar, dan is je kostbare geschenkje er......
  dinsdag 11 november 2003 @ 09:10:04 #232
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_14544877
quote:
Op maandag 10 november 2003 20:45 schreef Catootje het volgende:
Hoe zijn jullie mannen (geweest) tijdens jullie zwangerschap?
Mijn vriend is op zich heel lief voor me, soms vergeet hij het ff, maar als ik dan weer huilend door huis loop te waggelen (hij noemde me vandeweek een eendje , snapte zeker ineens dat zwangeren waggelen hihi).
's Ochtends smeert hij vaak een broodje voor me en zet drinken klaar en als ik 's avonds bekaf ben en harde buiken heb, dan mag ik zelf koken hahaha, maar verders is hij lief, probeert zijn best te doen voor me en me te ontlasten van vele dingen en dat waardeer ik erg. Het voelen op de buik vind hij maar eng. Ik heb veel harde buiken, dan durft hij niet te voelen.
Onze kinderkamer was heel snel klaar, al in de 4e maand (de grote dingen dan), me vriend was er maar trots mee en ook met namen (zowel jongen als meisje) waren we snel samen uit, af en toe gaat hij mee naar de VK, (wel altijd gaat hij mee naar het ziekenhuis).

Kortom, ben blij met hem en blij dat hij zo lief is....

dinsdag 11 november 2003 @ 09:29:38 #233
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14545147
Mag ik even uithuilen?
Zoals gezegd dit weekend al 2 keer licht bloedverlies als ik naar het toilet ging. Paar druppels, stopte direct, niks aan de hand.

Vanmorgen weer wat bloed en tot mijn grote schik ook een stolseltje (3 cm ofzo, rood slijm). Ook nu is het bloeden weer gestopt, maar toch ben ik helemaal van slag. De VK heb ik al gebeld, die kon er ook weinig over zeggen. Het kan niks betekenen, het kan ook doorzetten. Omdat ik pas 6,5 week ben, kon zij ook nog niks zien. Deze week moet ik het aankijken, en eind van de week maar even terugbellen, om te vertellen hoe de stand van zaken is.

En ondertussen komt om 11.00 uur Moeders voor Moeders hier langs. Zit ik echt niet op te wachten...maar ik laat haar toch maar komen. Al was het maar om die test te doen

pi_14545281
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 09:29 schreef pluisje het volgende:
Mag ik even uithuilen?

Ja hoor, dat mag zeker....wat verschrikkelijk onzeker en eng!! Ik meen mij te herinneren dat ET ook een keer naar het ziekenhuis was gegaan omdat ze best veel bloed verloor..alles bleek goed (die was wel wat langer zwanger geloof ik). He Pluis!! Nog anderhalf uur tot die MvM types komen....hmm.
*dirigeert Pluis met sapje en lekker boekje naar de bank* Helpt niks hoor, liggen als er een miskraam aankomt (als!) , maar ik denk wel dat je iets moet vinden om die tijd door te komen. Iets wat redelijk ontspannend werkt..(chocola??) He wat naar meid! Ik ga gewoon hopen dat je nog hartstikke zwanger bent en ga je nu alvast bedanken voor de MvM actie: daar hebben vrouwen als ET en ik erg veel aan gehad!! En de komende maanden ga ik genietenv an je bollende buikje: deal???
DANYEL EN THIJS
  dinsdag 11 november 2003 @ 09:39:18 #235
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14545323
Oh Pluisje, dat is schrikken...

Sterkte, hoop dat er niks aan de hand blijkt te zijn.

dinsdag 11 november 2003 @ 09:41:29 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14545369
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 09:29 schreef pluisje het volgende:
Mag ik even uithuilen?
Zoals gezegd dit weekend al 2 keer licht bloedverlies als ik naar het toilet ging. Paar druppels, stopte direct, niks aan de hand.

Vanmorgen weer wat bloed en tot mijn grote schik ook een stolseltje (3 cm ofzo, rood slijm). Ook nu is het bloeden weer gestopt, maar toch ben ik helemaal van slag. De VK heb ik al gebeld, die kon er ook weinig over zeggen. Het kan niks betekenen, het kan ook doorzetten. Omdat ik pas 6,5 week ben, kon zij ook nog niks zien. Deze week moet ik het aankijken, en eind van de week maar even terugbellen, om te vertellen hoe de stand van zaken is.

En ondertussen komt om 11.00 uur Moeders voor Moeders hier langs. Zit ik echt niet op te wachten...maar ik laat haar toch maar komen. Al was het maar om die test te doen

He, wat naar! Ik kan me voorstellen dat je nu heel erg in de stress zit.

Ik wil alleen een ding zeggen. Niet om nu vervelend te doen, maar volgens mij hoeft die test niet vreselijk betrouwbaar te zijn straks want er zitten hoe dan ook nog hormonen in je lichaam.
Ik denk dat je het het beste nog even aan kan zien en dan evt. over een paar dagen een echo aan te vragen om te kijken of alles nog goed zit.

Sterkte!

FOK!fossiel dinsdag 11 november 2003 @ 09:42:29 #237
2628 Karin
pi_14545389
Pluisje wat een schrik!
Lies heeft ook bloedverlies gehad en heeft nu een wolk van een zoon. Toen waren er ook meerdere moeders die reageerde die allemaal bloedverlies hadden gehad en waarbij het allemaal goedgekomen is. Zal zo dat topic even opzoeken. Ik hoop dat je dat wat gerust kan stellen.
  dinsdag 11 november 2003 @ 09:43:55 #238
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14545421
Bedankt allemaal

Ik weet dat die test absoluut niks zegt, en dat het bij wijze van spreken 1 seconde na die test helemaal mis kan gaan. Maar het is gewoon even voor het gevoel, dat ik nu iig nog zwanger ben.

Wachten is al niet mijn sterkste kant, maar dit is wel zo vreselijk eng. Ik denk niet dat ik de komende dagen naar het toilet durf Daar gaat het steeds mis.

dinsdag 11 november 2003 @ 09:49:39 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14545572
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 09:43 schreef pluisje het volgende:
Bedankt allemaal

Ik weet dat die test absoluut niks zegt, en dat het bij wijze van spreken 1 seconde na die test helemaal mis kan gaan. Maar het is gewoon even voor het gevoel, dat ik nu iig nog zwanger ben.

Wachten is al niet mijn sterkste kant, maar dit is wel zo vreselijk eng. Ik denk niet dat ik de komende dagen naar het toilet durf Daar gaat het steeds mis.

Ja, je hebt gelijk ook hoor! Gewoon lekker positief testen en dat vasthouden, kan ik me goed voorstellen.
Heel veel sterkte! En idd wat Karin ook al zei. Er zijn hier zoveel dames met alle mogelijke bloedverlies die nu heerlijke kindjes hebben, dus het gaat bij jou vast ook goed!
  dinsdag 11 november 2003 @ 09:54:12 #240
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_14545665
Dikke knuffel voor Pluisje! En als je echt geen zin hebt in Moeders voor Moeders kun je in het uiterste geval nog voor elven de deur uitvluchten
  dinsdag 11 november 2003 @ 09:54:25 #241
24188 Belana
kloon van belana
pi_14545670
Pluisje, sterkte ook van hier. Ik duim voor je dat alles gewoon in orde is. sterkte meid!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 11 november 2003 @ 10:15:19 #242
7074 moussy
kuttekop
pi_14546112
OT

Hoe kan dat nou? Ik zie Belana als laatste poster staan, kijk in het topic, is het lewis Dat had ik gister ook al met Leah, ik zie haar post nergens meer

dinsdag 11 november 2003 @ 10:17:57 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14546161
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 10:15 schreef moussy het volgende:
OT

Hoe kan dat nou? Ik zie Belana als laatste poster staan, kijk in het topic, is het lewis Dat had ik gister ook al met Leah, ik zie haar post nergens meer

Begrijp je niet helemaal. Belana is de laatste poster boven jou en Lewis zie ik helemaal nergens op deze pagina?
  FOK!fossiel dinsdag 11 november 2003 @ 10:19:48 #244
2628 Karin
pi_14546198
Pluisje vanaf hier Zwangerschap en kindertjes deel 53 gaat het over bloedverlies. Ik hoop dat het je wat gerust kan stellen.
  † In Memoriam † dinsdag 11 november 2003 @ 10:37:57 #245
7074 moussy
kuttekop
pi_14546568
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 10:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Begrijp je niet helemaal. Belana is de laatste poster boven jou en Lewis zie ik helemaal nergens op deze pagina?

dat bedoel ik, de rest was ik allemaal kwijt. Maar even uitloggen en opnieuw inloggen lost de boel op

Pluis wat vreselijk!

dinsdag 11 november 2003 @ 10:39:31 #246
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14546598
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 10:19 schreef Karin het volgende:
Pluisje vanaf hier Zwangerschap en kindertjes deel 53 gaat het over bloedverlies. Ik hoop dat het je wat gerust kan stellen.
Dankjewel

Ik ben al weer een uur zonder bloed verder, nog 3,5 dag te gaan
Inmiddels wel wat gekalmeerd, omdat het gestopt is, en ik ook al hoorde zeggen dat rond de 7e week een innestelingsbloeding met wat slijm kan zijn.

Maar ja "kan zijn"....het "kan" ook iets anders zijn, en dat zit me nou zo dwars

pi_14546606
Pluis wat k** dat bloedverlies, ik weet er alles van. Die onzekerheid is vreselijk. Blijf nou maar positief, zolang het af en toe maar een druppeltje is, kan het volgens mij nooit iets ergs zijn.

Even advies graag wat ik met mijn zus aanmoet (Genuivere en bastardhost, lezen jullie mee?). Ze is dus zwanger van een tweeling, erg snel na haar vorige zwangerschap. De baarmoedermond is nog ontzettend zacht dus de gyn heeft haar van het begin af aan gewaarschuwd dat ze heel rustig aan moet doen. Ze is nu wel eindelijk gestopt met werken, maar neemt het volgens mij nog steeds niet serieus genoeg. Gisteren was ze weer bij de gyn, ze is inmiddels 21 weken zwanger, en de baarmoedermond is al aan het verstrijken. De gyn heeft dringend gezegd dat ze nu dus echt niets meer mag doen, alleen maar liggen. Maar tegen mij zegt ze "tja, dan kan niet, ik moet gewoon voor mijn andere kinderen zorgen en boodschappen doen enzo." De gyn heeft ook tegen haar gezegd dat het niet zal voelen als ze te ver gaat, ze krijgt dan gewoon weeën en dan is het einde oefening. Ik heb al heel dringend op haar ingepraat, maar ze ziet volgens mij nog steeds de ernst niet. Helaas woont ze 1000 km verderop, anders zou ik erlangsgaan en haar in bed dwingen, maar dat kan dus niet. Iemand een idee hoe ik dit nou moet aanpakken?

mooi he, alles
  dinsdag 11 november 2003 @ 11:00:19 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14546989
Mijn eerste reactie was: kan ze geen thuiszorg aanvragen, maar toen bedacht ik me dat ze in Duitsland woont (toch?) dus geen idee hoe dat daar werkt.
Lastige situatie dit. Je kan idd niet even inspringen en zeggen dat jij wel een x aantal keer per week de boodschappen zal doen oid.

Hoe staat haar man hiertegenover? Het lijkt me een vrij lastige zaak als zij er de ernst niet van inziet.

Ik kan hier niet zo goed bij hoor, het zal best niet gepland zijn en zo, maar ja, daar ben je toch nog altijd zelf bij, en het zal best zwaar zijn, maar het zijn wel 2 kindjes die ze bij zich draagt en daar gaat ze nogal heel makkelijk mee om. Net of het haar niet interesseerd. Je zit hier vast niet op te wachten, Phileine, maar ik kan hier wel een beetje boos om worden. Heel veel mensen zitten te springen om een kindje (daar weet jij helaas ook alles van) en als er dan mensen zijn die er zo mee omspringen...

dinsdag 11 november 2003 @ 11:44:50 #249
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_14548273
Een heel moeilijk iets, Phileine. Het is je zus, en dan kun je waarschijnlijk wat harder tegen haar zijn dan je zou doen tegen een vriendin bijvoorbeeld. Ik zou dus, als het om mijn zus ging, heel duidelijk de situatie schetsen in het ergste geval. Dat ze dus een miskraam zal krijgen en dat haar tweeling dat niet zal overleven. En dat ze die zwangerschap nooit en te nimmer over kan doen, haar kindjes echt voor altijd verloren zal hebben. Erg op het gevoel spelen. Keihard. Maar dan zal het hopelijk wel tot haar doordringen. Heel veel sterkte.
  dinsdag 11 november 2003 @ 12:30:22 #250
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_14549551
Hehe, moeders voor moeders is geweest, echt zo'n aardige voormalige verpleegster, die dit al 30 jaar deed.

We hebben 2 tests gedaan (ja nou, ik vond de eerste wat te traag, en werd wat bang, dus toen deed ze er voor mijn rust maar meteen nog 1 ) en die waren positief, die laatste zelfs heel erg snel, zei ze.

Ook zag ik er echt zwanger uit volgens haar.

Het bloeden is ook al lang weer gestopt, eigenlijk direct na het stolseltje (wat volgens kenners geen stolsel, maar een slijmpropje was) al. Vooralsnog beschouw ik mezelf maar gewoon zwanger, en hou ik in mijn achterhoofd de gedachte dat het mis zou kunnen gaan. Als het dan echt gebeurt, ben ik tenminste voorbereid.

Stukje rustiger dan vanmorgen dus. Maar naar de wc gaan blijf ik eng vinden

dinsdag 11 november 2003 @ 12:52:33 #251
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_14550241
Meaghen en Luckepuck gefeliciteerd met jullie prachtige dochters!

Even vlug reageren met Thomas op mijn arm, ik hoop over een tijdje weer wat meer te kunnen posten om de mooie ervaringen van dit wondertje met jullie te delen.

Pluisje, zoals Karin al schreef heb ik ook bloedverlies gehad, zelfs twee weken lang, elke dag. Ik dacht toen ook echt dat het mis was, maar de komst van Thomas bewijst het tegendeel. Veel sterkte hoor, ik hoop dat je snel helemaal gerustgesteld kan worden!

FOK!fossiel dinsdag 11 november 2003 @ 13:07:31 #252
2628 Karin
pi_14550680
Pluisje deze link gaf Swets me door: Zwangerschap en Babietjes, deel 71 ik was dit zelf alweer helemaal vergeten
pi_14550786
dank jullie voor de reacties. het probleem is geloof ik vooral dat wij zijn opgevoed in de traditie van "neervallen tot je erbij neervalt, niet aanstellen", en vooral mijn zus is daarin een echte bikkel. Die gaat ook letterlijk door tot ze erbij neervalt. Ze kan gewoon niet goed om hulp vragen en realiseert zich inderdaad niet goed genoeg wat de gevolgen kunnen zijn. In ieder geval heb ik aangedrongen dat ze vandaag weer haar gyn belt en vraagt wat ze nou precies wel en niet mag en evt. thuishulp aanvraagt (dat hebben ze ook in Duitsland). Nu maar hopen dat die gyn haar een beetje doorheeft en haar een beetje bang maakt.

Pluis: bij mijn miskramen bloedde het behoorlijk hoor, daar had ik echt een paar maandverbandjes per dag voor nodig. Nu en dan een drupje en alleen bij het naar de w.c. gaan is volgens mij echt niets ergs. Vertrouwen hebben!

mooi he, alles
  dinsdag 11 november 2003 @ 13:14:50 #254
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_14550936
Phil, kan je moeder haar niet eens hard toespreken? Bij mij hielp dat, juist omdat ze dat nooit doet, maar ik weet niet hoe de relatie tussen jouw moeder en zus is?
Ik kan me voorstellen dat je je geweldig zorgen maakt, het is ook bijzonder onverstandig om in zo'n situatie maar door te bikkelen.

Pluisje, ik kan me voorstellen dat je je rotgeschrokken bent, maar zoals gezegd, het hoeft niets te betekenen, ik begreep dat 50% van de zwangerschappen met bloedverlies gewoon goed gaan. Sterkte hoor!

Jubileum moderator dinsdag 11 november 2003 @ 13:58:59 #255
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14552234
Ach pluisje toch, wat onzeker. Sterkte

Phil, wat een eigenwijze zus heb jij!
Ik hoop dat die gyn haar ook goed kan overtuigen van het feit dat ze heel rustig aan moet doen.
Jeetje wat eng

Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator dinsdag 11 november 2003 @ 14:01:40 #256
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14552326
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')