quote:Bron en een volledig artikel in de HC van gisteren.
Dogan Soyaslan heeft als woordvoerder van het Turkse ministerie van justitie een groot deel van de natie geschokt. Volgens hem kunnen een verkrachte vrouw en haar verkrachter samen heel gelukkig worden. Zo blijft een verkrachte vrouw ook de schande bespaard van ongehuwd blijven.
"Tijd heelt de wonden. Ooit zal ze van haar verkrachter kunnen houden. Ze kunnen samen heel gelukkig worden," aldus de man.
De Turkse bevolking heeft hier geschokt op gereageerd.
Er is al een Turkse wet die bepaalt dat als een verkrachter met zijn slachtoffer trouwt, hij vrijuit gaat. . "Op deze manier redt de vrouw ook haar eer," zegt Soyaslan. "Als het echtpaar ooit besluit te scheiden, is dat niet erg, aangezien een scheiding minder erg is dan een verkrachte vrouw die alleen blijft."
Tja. .
quote:En zo'n land wil in de EU
Op zondag 2 november 2003 22:17 schreef Modus het volgende:[..]
Bron en een volledig artikel in de HC van gisteren.
"Tijd heelt de wonden. Ooit zal ze van haar verkrachter kunnen houden. Ze kunnen samen heel gelukkig worden," aldus de man.
De Turkse bevolking heeft hier geschokt op gereageerd.Er is al een Turkse wet die bepaalt dat als een verkrachter met zijn slachtoffer trouwt, hij vrijuit gaat.
. "Op deze manier redt de vrouw ook haar eer," zegt Soyaslan. "Als het echtpaar ooit besluit te scheiden, is dat niet erg, aangezien een scheiding minder erg is dan een verkrachte vrouw die alleen blijft."
Tja.
.
Vraag me af of dit een one-man actie is van zo'n figuur of dat er meer ronlopen die het al met hem eens waren.
quote:Je haalt me de woorden uit de mond. Als dit 'wet' is zou het grond genoeg moeten zijn om ze niet toe te laten tot de EU, among onther things.
Op zondag 2 november 2003 22:19 schreef OProg het volgende:[..]
En zo'n land wil in de EU
Mongolen ....
Laten we het alsjebleift een keer beschaafd houden.
Dat neemt niet weg dat ik het achterlijk vind. Ze zouden iets moeten verzinnen dat die verkrachter de doodstraf krijgt en dat daardoor de eer van de vrouw automatisch gered is.
quote:Precies. Dit soort ideeën zijn goed en moeten met applaus onthaald worden.
Op zondag 2 november 2003 22:23 schreef Re het volgende:
ha leuk, zondag avond bash topic
quote:Even een discussietje starten.
Hij heeft gelijk.
quote:"De Turkse bevolking heeft hier geschokt op gereageerd."
Op zondag 2 november 2003 22:22 schreef jlpicard het volgende:[..]
Je haalt me de woorden uit de mond. Als dit 'wet' is zou het grond genoeg moeten zijn om ze niet toe te laten tot de EU, among onther things.
Mongolen ....
Dit is al een positief iets iig
Heeft'ie ook al iets gezegd over het legaliseren van bloedwraak?
quote:"Turkse vrouwen zeggen dat Soyaslan een zieke geest heeft. Politici vinden het verkeerd dat Turkije, een toekomstig lidstaat van de Europese Unie, regeringswoordvoerders zoals Soyaslan heeft."
Dogan Soyaslan heeft als woordvoerder van het Turkse ministerie van justitie een groot deel van de natie geschokt. Volgens hem kunnen een verkrachte vrouw en haar verkrachter samen heel gelukkig worden. Zo blijft een verkrachte vrouw ook de schande bespaard van ongehuwd blijven.
ISTANBUL | Alle mannen willen een maagd trouwen. Mannen die dat ontkennen zijn hypocriet. Dogan Soyaslan, woordvoerder van het Turkse ministerie van Justitie, windt er geen doekjes om. Volgens hem moeten mannen ook niets hebben van een vrouw die is verkracht. Die kan daarom het beste met haar verkrachter trouwen. "Tijd heelt de wonden. Ooit zal ze van haar verkrachter houden. Ze kunnen samen heel gelukkig worden."De Turken hebben geschokt gereageerd op de uitspraken, die professor Soyaslan deze week tijdens verscheidene commissievergaderingen deed. Turkse vrouwen zeggen dat Soyaslan een zieke geest heeft. Politici vinden het verkeerd dat Turkije, een toekomstig lidstaat van de Europese Unie, regeringswoordvoerders zoals Soyaslan heeft.
De hoofdpersoon zelf trekt zich weinig aan van de kritiek en doet er zelfs nog een schepje bovenop: "Een man die mijn zusje heeft ontvoerd en verkracht en vervolgens niet met haar wil trouwen, die schiet ik dood."
Hervorming
De discussie in de Turkse politiek over de maagdelijkheid begon met een commissievergadering over hervormingen in het Turkse wetboek van strafrecht. Ministerwoordvoerder Soyaslan is het niet eens met de parlementsleden die kritiek hebben op artikel 372. Hierin staat dat een verkrachter die zijn slachtoffer trouwt, vrijuit gaat. Soyaslan: "Het probleem wordt al opgelost met een huwelijk. Zo redt de vrouw meteen haar eer." Een foute gedachte vindt Nimet Cubukcu, afgevaardigde van de regerende AK-partij. Zij meent dat de meeste verkrachtingen in Turkije juist een 'gedwongen huwelijk' als doel hebben. "Een man verkracht een vrouw, omdat hij anders niet met haar kan trouwen. Omdat zij hem niet wil bijvoorbeeld. Of omdat haar ouders tegen het huwelijk zijn." Een vrouw die is verkracht en gedwongen moet trouwen, zal systematisch worden verkracht door haar echtgenoot, gelooft parlementariër Cubukcu.
En wat als een vrouw door meerdere mannen wordt verkracht? Soyaslan: "De man die met de vrouw wil trouwen, wordt vergeven. De andere verkrachters worden gestraft." De kans dat dat huwelijk strandt, is wel groter, geeft Soyaslan toe. De huwelijkskandidaat weet dat zijn vrouw ook door andere mannen is verkracht en hij zal haar daarom als een oneervolle vrouw zien. Als het echtpaar vervolgens besluit te scheiden, is dat geen probleem meent Soyaslan: "Een scheiding is niet zo erg als een verkrachte vrouw die ongehuwd blijft."
Op de vraag of Soyaslan zelf zou trouwen met de dader als hij een verkrachte vrouw was, antwoordt hij: "Als ik uit een rijk gezin kom, doe ik dat niet. Want de kans dat ik dan iemand vind die mij nog wil hebben is dan groter. Maar als ik financieel afhankelijk ben van mijn vader, zou ik denken: dit is mijn lot. Hopelijk word ik gelukkig." | GPD
Net zoiets als iemand van de SGP hier voor zo'n taak inzetten dus
[Dit bericht is gewijzigd door OProg op 02-11-2003 22:32]
quote:Ik vraag me af met wie hij getrouwd is
Op zondag 2 november 2003 22:27 schreef Ype het volgende:[..]
Even een discussietje starten.
Hij heeft gelijk.
quote:gelukkig is de nieuwe islamitische regering het dus niet eens met die vent van Justitie ( oude seculaire garde )
Een foute gedachte vindt Nimet Cubukcu, afgevaardigde van de regerende AK-partij.
quote:Ach, mannen kunnen haast niet verkracht worden. Misschien wil hij gewoon met dat lekkere chickie dat hij verkacht heeft trouwen.
Op zondag 2 november 2003 22:31 schreef Re het volgende:[..]
Ik vraag me af met wie hij getrouwd is
Wel ... dit zal verkrachters behoorlijk moeten afschrikken, vrouwen zijn dure hobbies om te trouwen
quote:Ben erg blij dat de bevolking geschokt heeft gereageerd. Ik hoop dat die man wordt opgesloten, hoewel we in Nederland ook dit soort gekke dingen toestaan (dat mensen dat zeggen
De Turkse bevolking heeft hier geschokt op gereageerd.Er is al een Turkse wet die bepaalt dat als een verkrachter met zijn slachtoffer trouwt, hij vrijuit gaat.
. "Op deze manier redt de vrouw ook haar eer," zegt Soyaslan. "Als het echtpaar ooit besluit te scheiden, is dat niet erg, aangezien een scheiding minder erg is dan een verkrachte vrouw die alleen blijft."
Tja.
.
quote:Als ik Turkije was dan zou ik die minister ontslaan. Als je zo ver moet gaan om door Europa geaccepteerd te moeten worden, dan zou ik nog liever voor altijd Europesche gedachten verbannen...
'Vrouw beter af door met verkrachter te trouwen'
Istanbul - Alle mannen willen een maagd trouwen. Mannen die dat ontkennen zijn hypocriet. Dat zegt woordvoerder Dogan Soyaslan van het Turkse ministerie van justitie. Volgens Soyaslan moeten mannen ook niets hebben van een vrouw die is verkracht. Die kan daarom het beste met haar verkrachter trouwen. Soyaslan: ,,Tijd heelt de wonden. Ooit zal ze van haar verkrachter houden. Ze kunnen samen heel gelukkig worden.''De Turken hebben geschokt gereageerd op de uitspraken van professor Soyaslan. Turkse vrouwen zeggen dat Soyaslan een zieke geest heeft. Politici vinden het verkeerd dat Turkije, een toekomstig lidstaat van de Europese Unie, regeringswoordvoerders zoals Soyaslan heeft.
De discussie in de Turkse politiek over de maagdelijkheid begon met een commissievergadering over hervormingen in het Turkse wetboek van strafrecht. Ministerwoordvoerder Soyaslan is het niet eens met de parlementsleden die kritiek hebben op artikel 372. Daarin staat dat een verkrachter die zijn slachtoffer trouwt, vrijuit gaat. Soyaslan: ,,Het probleem wordt al opgelost met een huwelijk. Zo redt de vrouw meteen haar eer.''
Een foute gedachte vindt Nimet Cubukcu, afgevaardigde van de regerende AK-partij. Zij meent dat de meeste verkrachtingen in Turkije juist een 'gedwongen huwelijk' als doel hebben. ,,Een man verkracht een vrouw, omdat hij anders niet met haar kan trouwen. Omdat zij hem niet wil bijvoorbeeld. Of omdat haar ouders tegen het huwelijk zijn.''
En wat als een vrouw door meerdere mannen wordt verkracht? Soyaslan: ,,De man die met de vrouw wil trouwen, wordt vergeven. De andere verkrachters worden gestraft.'' De kans dat dat huwelijk strandt, is wel groter geeft Soyaslan toe. De huwelijkskandidaat weet dat zijn vrouw ook door andere mannen is verkracht en hij zal haar daarom als een oneervolle vrouw zien.Op de vraag of Soyaslan zelf zou trouwen met de dader als hij een verkrachte vrouw was, antwoordt hij: ,,Als ik uit een rijk gezin kom, doe ik dat niet. Want de kans dat ik dan iemand vind die mij nog wil hebben is dan groter. Maar als ik financieel afhankelijk ben van mijn vader, zou ik denken: dit is mijn lot. Hopelijk word ik gelukkig.''
Bron: RD
quote:Kan je niet ergens anders zinloze relopmerkingen rondspuien
Op zondag 2 november 2003 23:21 schreef Youssef het volgende:[..]
Als ik Turkije was dan zou ik die minister ontslaan. Als je zo ver moet gaan om door Europa geaccepteerd te moeten worden, dan zou ik nog liever voor altijd Europesche gedachten verbannen...
desbetreffende idioot:
En de Turkse link: http://www.milliyet.com.tr/2003/10/25/guncel/agun.html
quote:En dat soort volk wil in de EU? Over mijn lijk!
Tja.
.
quote:
Op maandag 3 november 2003 01:59 schreef onschuldig het volgende:[..]
En dat soort volk wil in de EU? Over mijn lijk!
quote:
De Turkse bevolking heeft hier geschokt op gereageerd.
quote:Waar blijkt dat uit?
Op maandag 3 november 2003 02:04 schreef HeyFreak het volgende:De Turkse bevolking heeft hier geschokt op gereageerd.
quote:heb je de artikels wel een beetje doorgelezen?
Op maandag 3 november 2003 02:07 schreef onschuldig het volgende:[..]
Waar blijkt dat uit?
quote:Vindt een of andere gek, ja. Niet "Turkije".
Op maandag 3 november 2003 02:11 schreef Armin het volgende:
dus als je in turkije verliefd wordt, maar zij wilt jou niet, kun je haar nog altijd verkrachten
Goh in Turkije hebben die mensen toch een vrijheid joh
quote:kneus
Op zondag 2 november 2003 23:21 schreef Youssef het volgende:[..]
Als ik Turkije was dan zou ik die minister ontslaan. Als je zo ver moet gaan om door Europa geaccepteerd te moeten worden, dan zou ik nog liever voor altijd Europesche gedachten verbannen...
quote:Die gek is door hun eigen turken aangewezen als politicus! Weet wat je kiest lijkt me!
Op maandag 3 november 2003 02:13 schreef Kwark het volgende:[..]
Vindt een of andere gek, ja. Niet "Turkije".
quote:blijkbaar, maar ik denk niet dat die wet het lang vol houdt. ze zouden er ook goed aan doen om die wet gelijk te schrappen en een verkrachter gewoon lekker in zo'n turkse gevangenis gooien.
Op maandag 3 november 2003 02:11 schreef Armin het volgende:
dus als je in turkije verliefd wordt, maar zij wilt jou niet, kun je haar nog altijd verkrachten
Goh in Turkije hebben die mensen toch een vrijheid joh
er zijn zoveel landen die rare oude wetten hebben. In alaska mogen elanden niet paren op het trottoir, in schotland mag je iemand die naar de wc moet niet weigeren als hij aanbelt. het zijn van die 'vergeten' wetten die eigenlijk niet van toepassing zijn maar nog wel degelijk gelden...
quote:Jaja, dat is wel erg makkelijk he
Op maandag 3 november 2003 02:14 schreef onschuldig het volgende:[..]
Die gek is door hun eigen turken aangewezen als politicus! Weet wat je kiest lijkt me!
Overigens staat er duidelijk zat dat er door de Turkse bevolking geschokt is gereageerd.
quote:Nogmaals, waar blijkt dat uit, behalve uit een artikel die dergelijke noemt! Is er iets concreets ondernomen door het volk om te laten zien dat zo een wet niet door de beugel kan? Helemaal niets, dus voor mij is het zo klaar als een klontje!
Op maandag 3 november 2003 02:15 schreef Kwark het volgende:[..]
Jaja, dat is wel erg makkelijk he
.
Overigens staat er duidelijk zat dat er door de Turkse bevolking geschokt is gereageerd.
quote:Hoezo selectief informatie vergaren
Op maandag 3 november 2003 02:19 schreef onschuldig het volgende:[..]
Nogmaals, waar blijkt dat uit, behalve uit een artikel die dergelijke noemt! Is er iets concreets ondernomen door het volk om te laten zien dat zo een wet niet door de beugel kan? Helemaal niets, dus voor mij is het zo klaar als een klontje!
Bovendien, voordat je een heel volk veroordeelt op basis van de uitlatingen van één gek zou je je misschien eens willen verdiepen in de stof. Misschien zijn er wel overal protesten geweest, waaruit deze onvrede blijkt. Weet jij veel.
Wat hadden ze anders moeten doen? Een staatsgreep plegen?
quote:idd, je slaat voor het gemak maar stukken over lijkt het...
Op maandag 3 november 2003 02:22 schreef Kwark het volgende:[..]
Hoezo selectief informatie vergaren
. Je baseert je mening wel op datzelfde artikel!
Bovendien, voordat je een heel volk veroordeelt op basis van de uitlatingen van één gek zou je je misschien eens willen verdiepen in de stof. Misschien zijn er wel overal protesten geweest, waaruit deze onvrede blijkt. Weet jij veel.
Wat hadden ze anders moeten doen? Een staatsgreep plegen?
trouwens onschuldig, je ondertitel klopt ook voor geen meter...
griezelig
quote:Inderdaad. Ik bedank deze man persoonlijk voor het iig 20 jaar lang geen lidmaatschap van de EU voor Turkije. En na die 20 jaar ben ik aan de macht en dan boeit het niet meer.
Op zondag 2 november 2003 22:18 schreef tvlxd het volgende:
Wel, dat wordt weer twintig jaar wachten...
quote:
Op maandag 3 november 2003 08:31 schreef Tedje_van_Es het volgende:
En na die 20 jaar ben ik aan de macht en dan boeit het niet meer.
quote:
Op maandag 3 november 2003 08:09 schreef MokroKees het volgende:
d'r zal maar een lelijk mokkel, met een obsessie voor jou, roepen dat je er verkracht hebt , moet je ineens met er trouwen de bak in..griezelig
quote:herman heinsbroek is ook door ons gekozen.
Op maandag 3 november 2003 02:14 schreef onschuldig het volgende:[..]
Die gek is door hun eigen turken aangewezen als politicus! Weet wat je kiest lijkt me!
ik kan me geen enkele situatie (of proefballonneke) herinneren van hem waar ik het mee eens was.
zo heeft elk land wel een excentriekeling als minister die door dit soort opmerkingen carriere wil maken ... er zullen ongetwijfeld wel een aantal hardliners zijn die zich hier in kunnen vinden (gevluchtte talibanners ofzo ).
Dit is gewoon pure camp!
Vraag me trouwens af wat er dan gebeurd als een vrouw bijvoorbeeld anaal verkracht is...
Of nog beter; hoe zit het dan waneer een vent een andere vent verkracht? Moeten die dan ook trouwen?
Dat zou nog 'ns progressief zijn!
quote:het ging hier niet eens om een minist er maar om een woordvoerder. Zoiemand wordt ook niet door het volk gekozen...
Op maandag 3 november 2003 10:20 schreef sp3c het volgende:[..]
herman heinsbroek is ook door ons gekozen.
ik kan me geen enkele situatie (of proefballonneke) herinneren van hem waar ik het mee eens was.
zo heeft elk land wel een excentriekeling als minister die door dit soort opmerkingen carriere wil maken ... er zullen ongetwijfeld wel een aantal hardliners zijn die zich hier in kunnen vinden (gevluchtte talibanners ofzo
).
quote:waar mee eens?? Dat de verkrachter met zijn alchtoffer trouwt... het slachtoffer perse met haar dader moet trouwen. Snap de hele situatie niet eigenlijk. verkrachten is als het aan mij ligt en het is onomstotelijk bewezen hakki takkie weg zakkie. kan hij zichzelf vingeren op d eplek waar zijn penis zat.
Op maandag 3 november 2003 11:11 schreef sp3c het volgende:
nee dan moeten ze allebei dood want homo's zijn ziek in hun hoofd volgens sommigen van die figuren (ask pro_jeex en robh schijnt het er nog mee eens te zijn ook)
quote:speciale verkrachters dildo
Op maandag 3 november 2003 11:22 schreef Lucille het volgende:
Ik denk dat het een goed idee zou zijn dat mannen die nog deze denkbeelden hebben zelf een keer goed anaal genomen worden. Op deze manier krijgen ze misschien een idee wat het is om uberhaupt verkracht te worden.
quote:En dan natuurlijk nog met een bord rond laten lopen met "ik ben verkracht".
Op maandag 3 november 2003 11:22 schreef Lucille het volgende:
Ik denk dat het een goed idee zou zijn dat mannen die nog deze denkbeelden hebben zelf een keer goed anaal genomen worden. Op deze manier krijgen ze misschien een idee wat het is om uberhaupt verkracht te worden.
quote:die cultuur???
Op maandag 3 november 2003 11:29 schreef Akkersloot het volgende:
Rest nog het aanpakken van die cultuur. Dat een verkrachte vrouw met de nek wordt aangekeken omdat ze "haar eer kwijt is". Om die reden zou je als verkrachte vrouw al geen aangifte doen.
En een ongetrouwde vrouw "die is zeker verkracht".
quote:pedofilie wordt hier niet als gewoon gezien.
Op maandag 3 november 2003 12:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik vind 'mijn' cultuur helemaal goed. Niets meer aan veranderen. Zeker niet omdat zogenaamde "moderne, westerse" mensen dat willen. Ik wil niet dat in 'mijn' cultuur pedofilie en homofilie als gewoon worden gezien.
Iets wat in verschillende (al dan niet zeer plaatselijk) culturen de vrouw wordt aangerekend.
Ook in Pakistan bijvoorbeeld.
De vrouw heeft zich misdragen, verleid, immers anders zou de man niet tot een dergelijke daad zijn gekomen.
Veelal gaat de verkrachter vrijuit.
Dat gebeurt wanneer de familie van het slachtoffer de dader vergeeft, iets wat vrijwel altijd gebeurt.
De vrouw wordt als de feitelijke dader gezien, opgesloten, verstoten of vermoord.
In een land als Jordanie zitten verkrachte vrouwen in de gevangenis om hen te beschermen tegen hun familieleden, die de eer van de familie willen redden door hun verkrachte zus/dochter te vermoorden.
quote:Geen hoofddoekje of burka gedragen bijvoorbeeld.
Op maandag 3 november 2003 12:58 schreef milagro het volgende:
De vrouw heeft zich misdragen, verleid
quote:met het feit dat homo's ziek in hun hoofd zouden zijn ... lees jij uberhaupt posts wel voor je erop reageert?
Op maandag 3 november 2003 11:18 schreef Chadi het volgende:[..]
waar mee eens?? Dat de verkrachter met zijn alchtoffer trouwt... het slachtoffer perse met haar dader moet trouwen. Snap de hele situatie niet eigenlijk. verkrachten is als het aan mij ligt en het is onomstotelijk bewezen hakki takkie weg zakkie. kan hij zichzelf vingeren op d eplek waar zijn penis zat.
quote:Vind je - het is toch te triest voor woorden, dit soort opvattingen
Op maandag 3 november 2003 12:49 schreef Lemmeb het volgende:
Het blijft lachen![]()
, die moslimtopics
.
quote:ik snap bovenal eerlijk gezegd niet wat voor eer je nog hebt als je mensen uitmoord? wat is nou die eer waar zoveel moslimfamilies aan hangen??
Op maandag 3 november 2003 12:58 schreef milagro het volgende:[..]
pedofilie wordt hier niet als gewoon gezien.
en het gaat hier om verkrachting trouwens.Iets wat in verschillende (al dan niet zeer plaatselijk) culturen de vrouw wordt aangerekend.
Ook in Pakistan bijvoorbeeld.De vrouw heeft zich misdragen, verleid, immers anders zou de man niet tot een dergelijke daad zijn gekomen.
Veelal gaat de verkrachter vrijuit.
Dat gebeurt wanneer de familie van het slachtoffer de dader vergeeft, iets wat vrijwel altijd gebeurt.
De vrouw wordt als de feitelijke dader gezien, opgesloten, verstoten of vermoord.
In een land als Jordanie zitten verkrachte vrouwen in de gevangenis om hen te beschermen tegen hun familieleden, die de eer van de familie willen redden door hun verkrachte zus/dochter te vermoorden.
quote:Dat je een verkrachte vrouw met de nek aankijkt omdat ze haar eer kwijt is is van dezelfde achterlijke cultuur als "wij gelovigen willen niet door ongelovigen bevrijd worden (zie Irak)".
cultuur
quote:In Pakistan is praten met een man, ander dan je echtgenoot, broer of zoon al genoeg.
Op maandag 3 november 2003 13:04 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Geen hoofddoekje of burka gedragen bijvoorbeeld.
Een weduwe is ook niet toegestaan vriendschap aan te gaan met mannen.
Doet zij dat wel, is zij een schande voor de familie, en zal zelfs haar bloedeigen zoon ingrijpen, door haar te vermoorden.
In sommige situaties heeft een jonge vrouw zelfs meer te vrezen van haar broer dan haar vader.
Dat zie je hier bijvoorbeeld, waar de zoon des huizes het als zijn taak ziet zijn zusje in de gaten te houden en te corrigeren waar nodig.
De meiden die in de Blijf van mijn lijf huizen zitten zijn vaak die meiden die op de vlucht zijn voor vaders en broers, eerder dan echtgenoten.
quote:zoveel moslimfamilies wil ik niet zeggen.
Op maandag 3 november 2003 13:09 schreef Jerruh het volgende:[..]
ik snap bovenal eerlijk gezegd niet wat voor eer je nog hebt als je mensen uitmoord? wat is nou die eer waar zoveel moslimfamilies aan hangen??
maar voor sommigen is de familie eer belangrijker dan eventuele liefde voor hun dochter.
een verkrachte vrouw is niet meer huwbaar, want geen maagd.
en zoals ik al zei, zullen sommigen vinden dat de vrouw uitgedaagd moet hebben, door kleding, oogopslag, whatever en wordt het dus als overspel gezien.
een vrouw die zich houdt aan de regels, i.e. binnenblijft, geen kontakt heeft/zoekt met mannen, zich naar behoren kleedt, wordt niet verkracht.
quote:ja, ok, maar wat is dat eergevoel dan? dat families trots hun maagdelijke dochter kan presenteren? Ik snap niet wat voor gevoel binnen een familie zo ver kan gaan om iemand te doden, nota bene iemand van vlees en bloed...
Op maandag 3 november 2003 13:17 schreef milagro het volgende:[..]
zoveel moslimfamilies wil ik niet zeggen.
maar voor sommigen is de familie eer belangrijker dan eventuele liefde voor hun dochter.
een verkrachte vrouw is niet meer huwbaar, want geen maagd.
en zoals ik al zei, zullen sommigen vinden dat de vrouw uitgedaagd moet hebben, door kleding, oogopslag, whatever en wordt het dus als overspel gezien.
een vrouw die zich houdt aan de regels, i.e. binnenblijft, geen kontakt heeft/zoekt met mannen, zich naar behoren kleedt, wordt niet verkracht.
trouwens: maagdelijkheid zegt vrij weinig meer . mannen willen volgens mij veel liever iemand met ervaring
. misschien dat die eermannen een maagd willen omdat ze er zelf niks van bakken
.
quote:Ach, voor mij is allang aangetoond dat de culturen gebaseerd op het islam-geloof gewoon achterlijk zijn
Op maandag 3 november 2003 13:08 schreef Kieto het volgende:
Vind je - het is toch te triest voor woorden, dit soort opvattingen
Tis toch zo klaar als een klontje? Kan er alleen nog maar om lachen, al is het als een boer met kiespijn .
quote:van hun eigen vlees en bloed bedoel je
Op maandag 3 november 2003 13:22 schreef Jerruh het volgende:[..]
ja, ok, maar wat is dat eergevoel dan? dat families trots hun maagdelijke dochter kan presenteren? Ik snap niet wat voor gevoel binnen een familie zo ver kan gaan om iemand te doden, nota bene iemand van vlees en bloed...
trouwens: maagdelijkheid zegt vrij weinig meer
. mannen willen volgens mij veel liever iemand met ervaring
. misschien dat die eermannen een maagd willen omdat ze er zelf niks van bakken
.
is ook niet te begrijpen.
vrouwen zijn het bezit van de man en hebben zich aan de regels te houden, opgesteld door mannen, ten gunste van mannen.
familie eer is ook enkel te schenden door de vrouw.
mannen kunnen dat blijkbaar niet, in ieder geval wordt oneervol gedrag hen minder aangerekend.
quote:Sorry maar hier laat ik je los. Ik vind je opmerkingen over de islam achterlijk en niet van kennis van zaken getuigen.
Op maandag 3 november 2003 13:24 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ach, voor mij is allang aangetoond dat de culturen gebaseerd op het islam-geloof gewoon achterlijk zijn
. En ik heb de laatste tijd steeds minder zin er nog uitgebreid over te discussiëren. Iedereen die nu nog vindt van niet, is òf zelf moslim, òf komt er vroeg of laat ook nog wel een keer achter.
Tis toch zo klaar als een klontje? Kan er alleen nog maar om lachen, al is het als een boer met kiespijn
.
De opvattingen die in dit soort topics besproken worden zijn gruwelijk dom maar ook extreem. Ben je wel eens in een Nederlandse moskee geweest? Ik vind de islam nog net zo'n geloof als het protestantisme, het loopt op een aantal terreinen achter, het is ook anders en op sommige zaken loopt het voor. Ik heb iets tegen alle vormen van dogmatisch geloven eigenlijk maar ik zie ook wel de mooie kanten van religies.
quote:dat bedoel ik
Op maandag 3 november 2003 13:30 schreef milagro het volgende:[..]
van hun eigen vlees en bloed bedoel je
is ook niet te begrijpen.
vrouwen zijn het bezit van de man en hebben zich aan de regels te houden, opgesteld door mannen, ten gunste van mannen.
familie eer is ook enkel te schenden door de vrouw.
mannen kunnen dat blijkbaar niet, in ieder geval wordt oneervol gedrag hen minder aangerekend.
tja, ik zou wel es willen vragen wat voor hen dan die eer is? ik heb eigenlijk nog nooit echt een concreet item over "eer" gehoord, en aangezien er zelfs mensen voor worden vermoord vind ik dat best twijfelachtig.. ik vraag me ook af wat voor hen die waarde van maagdelijkheid dan is en in hoeverre ze waarde hechten aan emoties tussen mensen...
jeumig, allemaal vragen .
quote:Moslims en islamofielen hebben het dan over de "pré-islamitische cultuur". Het erge is dat die pré-islamitische arabieren zich niet meer tegen die islam-leugens kunnen verdedigen daar zij door de "vredelievende" islam zijn uitgeroeid.
Op maandag 3 november 2003 13:24 schreef Lemmeb het volgende:
quote:het individu is niet belangrijk, de groep telt.
Op maandag 3 november 2003 13:33 schreef Jerruh het volgende:[..]
dat bedoel ik
.
tja, ik zou wel es willen vragen wat voor hen dan die eer is? ik heb eigenlijk nog nooit echt een concreet item over "eer" gehoord, en aangezien er zelfs mensen voor worden vermoord vind ik dat best twijfelachtig.. ik vraag me ook af wat voor hen die waarde van maagdelijkheid dan is en in hoeverre ze waarde hechten aan emoties tussen mensen...
jeumig, allemaal vragen
.
het individu schaadt de belangen van de groep, en dus is het leven van 1 niet belangrijk en kan opgeofferd worden ten gunste van de groep, het aanzien naar de groep toe.
dat is het probleem, dat ze nooit van het individu uitgaan, de eigen mening telt niet, vrijdenken kan niet, ze weten niet eens wat dat is.
quote:Welke opmerkingen over de islam
Op maandag 3 november 2003 13:33 schreef Kieto het volgende:
Sorry maar hier laat ik je los. Ik vind je opmerkingen over de islam achterlijk en niet van kennis van zaken getuigen.
Met de islam zelf is m.i. niets mis, ieg niet meer dan er mis is met het christendom. Het gaat om de achterlijke interpretatie en de middeleeuwse culturele invulling die veel moslims eraan geven. En dat noem ik 'achterlijk' ja!
quote:Zo extreem dat er hele volsstammen achteraan lopen. Weliswaar niet in Turkije (maar dat beschouw ik door de scheiding van kerk en staat in dat land dan ook niet als een èchte islamitische cultuur
De opvattingen die in dit soort topics besproken worden zijn gruwelijk dom maar ook extreem.
En misschien is dit dan wel een heel extreme opvatting, maar ik lees toch geregeld minder extreme, ook vanuit de islam voortgekomen, opvattingen, die ook wel degelijk van een zekere achterlijkheid getuigen (verplichten van hoofddoekjes etc.), waar Nederlandse moslims zich ook en masse achter scharen.
quote:Dit ontken ik ook helemaal niet, sterker nog, ik ben het met je eens
Ben je wel eens in een Nederlandse moskee geweest? Ik vind de islam nog net zo'n geloof als het protestantisme, het loopt op een aantal terreinen achter, het is ook anders en op sommige zaken loopt het voor. Ik heb iets tegen alle vormen van dogmatisch geloven eigenlijk maar ik zie ook wel de mooie kanten van religies.
quote:Dan zijn we het redelijk eens denk ik, al kan je nog over de gradaties van achterlijkheid discussieren. Het dragen van een hoofddoek valt daar voor mij nou niet bepaal onder.
Op maandag 3 november 2003 14:03 schreef Lemmeb het volgende:Met de islam zelf is m.i. niets mis, ieg niet meer dan er mis is met het christendom. Het gaat om de achterlijke interpretatie en de middeleeuwse culturele invulling die veel moslims eraan geven. En dat noem ik 'achterlijk' ja!
quote:Wel als er bijvoorbeeld gesproken wordt over "een meid die geen hoofddoek draagt" en "een dame die wel een hoofddoek draagt" (gelezen op dit forum) Zodra geen hoofddoek dragende meisjes voor minderwaardig worden aangezien is dat al zeer gevaarlijk.
Op maandag 3 november 2003 14:50 schreef Kieto het volgende:
Dan zijn we het redelijk eens denk ik, al kan je nog over de gradaties van achterlijkheid discussieren. Het dragen van een hoofddoek valt daar voor mij nou niet bepaal onder.
quote:Niet door mij!
Op maandag 3 november 2003 10:20 schreef sp3c het volgende:[..]
herman heinsbroek is ook door ons gekozen.
quote:Oh ja, mensen om zoiets als minderwaardig beschouwen vind ik sowieso absurd. Maar meisjes die uit eigen overtuiging een hoofddoek dragen zullen daar niks van aantrekken. Er zit nou altijd wel iets van druk en dwang bij alle vormen van religie of andere manier van opvoeden, zelfs een vrije opvoeding kan erg orthodox zijn.
Op maandag 3 november 2003 14:53 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Wel als er bijvoorbeeld gesproken wordt over "een meid die geen hoofddoek draagt" en "een dame die wel een hoofddoek draagt" (gelezen op dit forum) Zodra geen hoofddoek dragende meisjes voor minderwaardig worden aangezien is dat al zeer gevaarlijk.
quote:Als je je cultuur zo tof vindt, ga je toch lekker trug naar turkmenistan!
Ik vind 'mijn' cultuur helemaal goed. Niets meer aan veranderen. Zeker niet omdat zogenaamde "moderne, westerse" mensen dat willen. Ik wil niet dat in 'mijn' cultuur pedofilie en homofilie als gewoon worden gezien.
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 03-11-2003 16:07]
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 03-11-2003 16:08]
quote:Ik definieer achterlijk als 'significant achterlopend in de tijd, naar moderne maatstaven'. Niets meer, niets minder.
Op maandag 3 november 2003 14:50 schreef Kieto het volgende:
Dan zijn we het redelijk eens denk ik, al kan je nog over de gradaties van achterlijkheid discussieren. Het dragen van een hoofddoek valt daar voor mij nou niet bepaal onder.
Alhoewel het christendom vroeger ook predikte dat vrouwelijk schoon zoveel mogelijk bedekt moest blijven, en hier toendertijd ook algemeen gehoor aan werd gegeven, hebben wij, als onderdeel van het vrije westen, die tijd inmiddels toch al weer enkele decennia achter ons gelaten. In die zin vind ik het streven naar het dragen van hoofddoekjes dus gewoon achterlijk.
Bovendien, je kunt lullen wat je wilt, maar het selectief preken voor hoofddoekjes alleen voor vrouwen, is gewoon weer een vorm van verkapte discriminatie, waar deze op de islam gestoelde culturen vol mee zitten.
Overigens, iemand (m/v ) mag van mij best een hoofddoekje dragen, als dit op geheel vrijwillige basis gebeurt. Niks mis mee. Maar dat maakt het nog niet minder achterlijk
.
quote:Ben jij Pim Fortuyn? Ik dacht dat die dood was
Op maandag 3 november 2003 16:12 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ik definieer achterlijk als 'significant achterlopend in de tijd, naar moderne maatstaven'. Niets meer, niets minder.
Alhoewel het christendom vroeger ook predikte dat vrouwelijk schoon zoveel mogelijk bedekt moest blijven, en hier toendertijd ook algemeen gehoor aan werd gegeven, hebben wij, als onderdeel van het vrije westen, die tijd inmiddels toch al weer enkele decennia achter ons gelaten. In die zin vind ik het streven naar het dragen van hoofddoekjes dus gewoon achterlijk.
Bovendien, je kunt lullen wat je wilt, maar het selectief preken voor hoofddoekjes alleen voor vrouwen, is gewoon weer een vorm van verkapte discriminatie, waar deze op de islam gestoelde culturen vol mee zitten.
Overigens, iemand (m/v
) mag van mij best een hoofddoekje dragen, als dit op geheel vrijwillige basis gebeurt. Niks mis mee. Maar dat maakt het nog niet minder achterlijk
.
als je achtergesteld (oid) bedoeld zeg dat dan godverdomme ook is ipv heel de tijd achterlijk te roepen om dan te gaan schermen met mooie praatjes als iemand er wat van zegt (wat zonder twijfel gebeurt) dit is wmb gewoon flamebait.
quote:ik heb de neiging over dat soort posts heen te lezen.
Op maandag 3 november 2003 13:06 schreef sp3c het volgende:[..]
met het feit dat homo's ziek in hun hoofd zouden zijn ... lees jij uberhaupt posts wel voor je erop reageert?
quote:reageer er dan ook niet op
Op maandag 3 november 2003 16:41 schreef Chadi het volgende:[..]
ik heb de neiging over dat soort posts heen te lezen.
quote:Had je het tegen mêh
Op maandag 3 november 2003 16:38 schreef sp3c het volgende:
ff voor de duidelijkheid, achterlijk en achteroplopend (oid) zijn totaal verschillende zakenals je achtergesteld (oid) bedoeld zeg dat dan godverdomme ook is ipv heel de tijd achterlijk te roepen om dan te gaan schermen met mooie praatjes als iemand er wat van zegt (wat zonder twijfel gebeurt) dit is wmb gewoon flamebait.
Ik bedoel in elk geval 'achterlijk', precies zoals ik het schrijf. Misschien wordt het tijd dat jij de betekenis van het woord 'achterlijk' eens in het woordenboek opzoekt, dat zal wellicht heel verhelderend voor je zijn. Zoek dan ook voor de gein het woord 'achteroplopen' eens op, kun je denk ik ook nog wat van leren .
/edit Ohja het woordje 'achterstellen' heeft ook een geheel eigen betekenis, waar je ook nog weleens door verrast zou kunnen worden.
[Dit bericht is gewijzigd door Lemmeb op 03-11-2003 16:48]
quote:hou op straks doe je jezelf nog pijn
Op maandag 3 november 2003 16:42 schreef sp3c het volgende:[..]
reageer er dan ook niet op
Maar, in bepaalde achterlijke delen van Turkije zitten kinderen behoorlijk onder de plak van hun ouders. Dat geldt voor meisjes en jongens. Echter, de liefde laat zich niet altijd bedwingen en wat er vaak gebeurt, om een gearrangeerd huwelijk te ontlopen en een liefdeshuwelijk af te dwingen is dat de jongen en meisje met elkaar weglopen. In het soort omgeving waar we het over hebben is dat iets heel vreselijks, de eer van het meisje is comleet naar de kloten en hetzelfde gaat op voor de familie-eer. Normaal gesproken is dat genoeg reden om de wapens te gaan trekken en de onteerde dochter en haar ''ontvoerder/verkrachter'' te vermoorden.
Er bestaat echter wel een uitweggetje nog, en dat is dat er alsnog een huwelijk wordt gesloten. Waarbij iedereen vervolgens net doet alsof er niets aan de hand was.
Alleen, de beschuldiging van verkrachting door de echtgenoot staat nog wel overeind.
Het is voor dit soort situaties dat de ''verzachtende omstandigheid'' is bedacht.
quote:Wat jij beschrijft is iets heel anders als waar die lompe woordvoerder het over heeft!
Op maandag 3 november 2003 17:47 schreef HiZ het volgende:
Even voor de goede orde; ik verdedig niet de uitspraken van die woordvoerder.Maar, in bepaalde achterlijke delen van Turkije zitten kinderen behoorlijk onder de plak van hun ouders. Dat geldt voor meisjes en jongens. Echter, de liefde laat zich niet altijd bedwingen en wat er vaak gebeurt, om een gearrangeerd huwelijk te ontlopen en een liefdeshuwelijk af te dwingen is dat de jongen en meisje met elkaar weglopen. In het soort omgeving waar we het over hebben is dat iets heel vreselijks, de eer van het meisje is comleet naar de kloten en hetzelfde gaat op voor de familie-eer. Normaal gesproken is dat genoeg reden om de wapens te gaan trekken en de onteerde dochter en haar ''ontvoerder/verkrachter'' te vermoorden.
Er bestaat echter wel een uitweggetje nog, en dat is dat er alsnog een huwelijk wordt gesloten. Waarbij iedereen vervolgens net doet alsof er niets aan de hand was.
Alleen, de beschuldiging van verkrachting door de echtgenoot staat nog wel overeind.
Het is voor dit soort situaties dat de ''verzachtende omstandigheid'' is bedacht.
quote:Dat realiseer ik me wel, maar het maakt iets duidelijker waarom je wettelijk uberhaupt een verzachtende omstandigheid voor verkrachting hebt. Die woordvoerder spoort niet helemaal.
Op maandag 3 november 2003 18:15 schreef onschuldig het volgende:[..]
Wat jij beschrijft is iets heel anders als waar die lompe woordvoerder het over heeft!
quote:Tijd dus dat die wet veranderd wordt, en er korte metten gemaakt wordt met dat hele familie eer gedoe.
Op maandag 3 november 2003 18:17 schreef HiZ het volgende:[..]
Dat realiseer ik me wel, maar het maakt iets duidelijker waarom je wettelijk uberhaupt een verzachtende omstandigheid voor verkrachting hebt. Die woordvoerder spoort niet helemaal.
quote:Die wet moet pas afgeschaft worden nadat die familie-eer onzin uit de wereld geholpen is. Als je nu het paard achter de wagen gaat spannen leidt dat alleen maar tot meer doden.
Op maandag 3 november 2003 18:24 schreef milagro het volgende:[..]
Tijd dus dat die wet veranderd wordt, en er korte metten gemaakt wordt met dat hele familie eer gedoe.
En ik hoor nu eenmaal niet tot het type mensen dat vindt dat mijn principes belangrijker zijn dan de levens van onschuldige mensen.
quote:1. Mijn vaderland is niet Turkmenistan, maar Turkije, want Turkmenistan is ons broederland
Op maandag 3 november 2003 15:09 schreef onschuldig het volgende:[..]
Als je je cultuur zo tof vindt, ga je toch lekker trug naar turkmenistan!
quote:denk je niet dat velen zich ook gerechtvaardigd zien doordat die wet bestaat?
Op maandag 3 november 2003 18:29 schreef HiZ het volgende:[..]
Die wet moet pas afgeschaft worden nadat die familie-eer onzin uit de wereld geholpen is. Als je nu het paard achter de wagen gaat spannen leidt dat alleen maar tot meer doden.
En ik hoor nu eenmaal niet tot het type mensen dat vindt dat mijn principes belangrijker zijn dan de levens van onschuldige mensen.
quote:Zeker weten van niet. We hebben het hier voornamelijk over het type mensen die hun dochter ''fincan'' noemen omdat het woord wel mooi klinkt en ze geen idee hebben dat het arme kind dan ''theekopje'' heet.
Op maandag 3 november 2003 18:38 schreef milagro het volgende:[..]
denk je niet dat velen zich ook gerechtvaardigd zien doordat die wet bestaat?
Domweg omdat ze in hun leven nog niet zo'n ding hebben gezien.
quote:
Op maandag 3 november 2003 18:48 schreef HiZ het volgende:[..]
Zeker weten van niet. We hebben het hier voornamelijk over het type mensen die hun dochter ''fincan'' noemen omdat het woord wel mooi klinkt en ze geen idee hebben dat het arme kind dan ''theekopje'' heet.
Domweg omdat ze in hun leven nog niet zo'n ding hebben gezien.
okay dan!
maar dat familie eer gedoe..leeft het daar ook nog onder de jongeren (zonen)?
hoe krijg je in Godsnaam dat eruit?
Want ook onder de wat meer gematigden hier leeft 'eer en respect' nog zeer.
Hier zie je dat veel meiden vooral door hun broers in de gaten worden gehouden en zij vooral angst hebben voor hun broers, meer nog dan hun vaders.
Wellicht leeft dat bij die jongens hier zo, omdat ze zich de mindere voelen, naar de rest van de maatschappij maar ook naar hun zusters, die het immers over het algemeen stukken beter doen op school en dit voro hen de manier is om zich de meerdere te voelen.
quote:Het is waanzinnig moeilijk om het eruit te krijgen, de familieverbanden zijn in een arm land als Turkije heel belangrijk, en in de arme streken van het land nog belangrijker. Gewoon al om domweg te overleven. Geen familie betekent vaak, geen dak boven je hoofd, geen eten en geen kans op een baan.
Op maandag 3 november 2003 19:03 schreef milagro het volgende:[..]
![]()
okay dan!
maar dat familie eer gedoe..leeft het daar ook nog onder de jongeren (zonen)?
hoe krijg je in Godsnaam dat eruit?Want ook onder de wat meer gematigden hier leeft 'eer en respect' nog zeer.
Hier zie je dat veel meiden vooral door hun broers in de gaten worden gehouden en zij vooral angst hebben voor hun broers, meer nog dan hun vaders.
Wellicht leeft dat bij die jongens hier zo, omdat ze zich de mindere voelen, naar de rest van de maatschappij maar ook naar hun zusters, die het immers over het algemeen stukken beter doen op school en dit voro hen de manier is om zich de meerdere te voelen.
De eerste stap in de (in mijn ogen zeer wenselijke) afbraak van die maatschappij is het stimuleren van onderwijs (zowel bij jongens als bij meisjes) en het stimuleren van investeringen in het land (en met name in het oosten) zodat mensen minder afhankelijk worden van hun familiebanden. Dan kun je verwachten dat dit soort nefaste praktijken wel afslijten.
Overigens, tijdens het schrijven in dit topic moest ik denken aan het stuk in Pride and Prejudice dat gaat over het weglopen van de jongste dochter van het gezin. Die daarmee meteen een gevallen vrouw is en haar hele familie te schande maakt. Ook wij hebben ons ervan los moeten maken, en ook dat heeft tijd gekost. De vrouwen in (het oosten van Turkije) hebben het geluk dat ze een steuntje in de rug kunnen krijgen van buitenaf.
[Dit bericht is gewijzigd door onschuldig op 04-11-2003 02:38]
quote:1 pot nat
Op maandag 3 november 2003 18:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:1. Mijn vaderland is niet Turkmenistan, maar Turkije, want Turkmenistan is ons broederland
quote:Gelukkig wel ja, in tegenstelling tot turkmenistan.
2. Gelukkig leef ik hier in een democratisch, vrij land waarin kan denken wat ik wil. Dus ook dat ik 'mijn' cultuur beter vind.
quote:Gedraag je dan ook als een Nederlander als je hier bent geboren.
3. Als iemand die hier in NL geboren en getogen is, vind ik het maar lastig om 'lekker terug' te gaan ergens naartoe, waar ik niet vandaan kom. Ik kan alleen naar NL 'terug'
quote:Nee, het is me opgevallen dat van alle buitenlanders turken het meest slijmen. Ze doen zich anders voor als ze zijn en daar heb ik een hekel aan. Is niet persoonlijk bedoeld
4. Waarom val je mij lastig, als je zo gefrusteerd bentIk heb jou niets misdaan. Waarom val je mij direct aan? Is dat de 'westerse' manier?
quote:Maar verkrachting is wel kicken, natuurlijk.
quote:Je bent bent hier geboren en getogen, zeg je.
Op maandag 3 november 2003 18:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
1. Mijn vaderland is niet Turkmenistan, maar Turkije, want Turkmenistan is ons broederland
2. Gelukkig leef ik hier in een democratisch, vrij land waarin kan denken wat ik wil. Dus ook dat ik 'mijn' cultuur beter vind.
3. Als iemand die hier in NL geboren en getogen is, vind ik het maar lastig om 'lekker terug' te gaan ergens naartoe, waar ik niet vandaan kom. Ik kan alleen naar NL 'terug'
4. Waarom val je mij lastig, als je zo gefrusteerd bentIk heb jou niets misdaan. Waarom val je mij direct aan? Is dat de 'westerse' manier?
quote:Lamaar is verspilde moeite jôh
Op dinsdag 4 november 2003 09:02 schreef milagro het volgende:
Je bent bent hier geboren en getogen, zeg je.
Jouw cultuur is dan toch óók de Westerse cultuur, je leeft toch verdorie niet in een oosters vacuum of zo
quote:Ik ben hier geboren, maar opgegroeid met de Turkse cultuur en daar ben ik mijn ouders zeer dankbaar voor. En ja, dat gaat prima samen met de Westerse cultuur en ik kan het altijd prima vinden met nederlanders en zij met mij, ook al zal dat je waarschijnlijk verbazen. Maar als je ervoor openstaat, dan kom je achter veel meer dingen. Als je je ogen ervoor sluit, dan krijg je zulke kortzichtige ideëen.
Op dinsdag 4 november 2003 09:02 schreef milagro het volgende:[..]
Je bent bent hier geboren en getogen, zeg je.
Jouw cultuur is dan toch óók de Westerse cultuur, je leeft toch verdorie niet in een oosters vacuum of zo
quote:Ik voel me niet aangesproken.
Op dinsdag 4 november 2003 02:38 schreef onschuldig het volgende:
Gedraag je dan ook als een Nederlander als je hier bent geboren.
[..]
Dus ik moet nu ook met mijn vieze schoenen in de woonkamer? Met mijn hond slapen in het zelfde bed? Zonder mijn handen te wassen na de wc aan tafel? Varkensvlees op dinsdag? En zuipen met mijn vrienden, omdat iedereen het doet en omdat het gezellig is? Nee dank je. Ik denk dat ik me gewoon als Turk blijf gedragen, ook al ben ik hier geboren.
Nee, het is me opgevallen dat van alle buitenlanders turken het meest slijmen. Ze doen zich anders voor als ze zijn en daar heb ik een hekel aan. Is niet persoonlijk bedoeld
quote:Sinds wanneer hoort verkrachting bij een cultuur? Niet bij de mijne gelukkig? Misschien wel bij jullie in het dorp?
Op dinsdag 4 november 2003 08:58 schreef Jarno het volgende:[..]
Maar verkrachting is wel kicken, natuurlijk.
quote:zoals die van jou, bedoel je?
Op dinsdag 4 november 2003 09:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik ben hier geboren, maar opgegroeid met de Turkse cultuur en daar ben ik mijn ouders zeer dankbaar voor. En ja, dat gaat prima samen met de Westerse cultuur en ik kan het altijd prima vinden met nederlanders en zij met mij, ook al zal dat je waarschijnlijk verbazen. Maar als je ervoor openstaat, dan kom je achter veel meer dingen. Als je je ogen ervoor sluit, dan krijg je zulke kortzichtige ideëen.
iemand die hier geboren de Westerse cultuur niet als onderdeel van zijn eigen cultuur ziet, maar iets losstaand van, die blij is dat 'zijn' (in zijn ogen superieure) cultuur homoseksualiteit als iets abnormaals beschouwt, noem ik nu niet bepaald iemand die openminded is.
quote:Sinds wanneer hoort pedofilie bij een cultuur dan? Of homofilie? Je spreekt jezelf tegen, vriend.
Op dinsdag 4 november 2003 09:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Sinds wanneer hoort verkrachting bij een cultuur? Niet bij de mijne gelukkig? Misschien wel bij jullie in het dorp?
quote:Spreek lekker voor jezelf en niet voor andere Turken. Homofilie kan best normaal zijn, zij zijn nou eenmaal zo geschapen. Pedofilie is weer een ander verhaal, dat is totaal ziek.
Maar weer even ontopic. Die meneer die dit heeft geroepen, is hoewel ik hem niet ken, volgens mij een behoorlijk populist en probeert te scoren bij sommige groepen. Vraag me niet welke groepen, maar soms geldt hetzelfde motto als voor rocksterren ook voor politici:
"THERE AIN'T NO SUCH THING AS BAD PUBLICITY".
quote:three strikes, OUT!!
Op dinsdag 4 november 2003 09:21 schreef Jarno het volgende:[..]
Sinds wanneer hoort pedofilie bij een cultuur dan? Of homofilie? Je spreekt jezelf tegen, vriend.
quote:Sinds het door het overgrote deel van de bevolking als normaal en alledaags wordt beschouwt?
Op dinsdag 4 november 2003 09:21 schreef Jarno het volgende:[..]
Sinds wanneer hoort pedofilie bij een cultuur dan? Of homofilie? Je spreekt jezelf tegen, vriend.
quote:Ik heb er geen probleem mee dat ik niet zo openminded ben als jij.
Op dinsdag 4 november 2003 09:19 schreef milagro het volgende:[..]
zoals die van jou, bedoel je?
want aan je reacties te zien ben jij vooral degene die zijn ogen sluit.
hier laat je ws wat meer het achterste van je tong zien dan je dat irl doet.iemand die hier geboren de Westerse cultuur niet als onderdeel van zijn eigen cultuur ziet, maar iets losstaand van, die blij is dat 'zijn' (in zijn ogen superieure) cultuur homoseksualiteit als iets abnormaals beschouwt, noem ik nu niet bepaald iemand die openminded is.
quote:Mag jij mij even uitleggen in welke cultuur pedofilie als normaal wordt beschouwd.
Op dinsdag 4 november 2003 09:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Sinds het door het overgrote deel van de bevolking als normaal en alledaags wordt beschouwt?
quote:Helaas voor jou is openmindness een verworvenheid van onze cultuur. En als dat je niet bevalt, heb je pech.
Ik heb er geen probleem mee dat ik niet zo openminded ben als jij.
quote:pedofilie wordt niet als alledaags en normaal beschouwt, daarvoor moet je bij Mo (VzmH) zijn, schat.
Sinds het door het overgrote deel van de bevolking als normaal en alledaags wordt beschouwt?
quote:In Turkije en de rest van de wereld zou een stichting als Martijn niet als normaal worden bestempeld en al helemaal niet toegestaan worden.
Op dinsdag 4 november 2003 09:40 schreef Jarno het volgende:[..]
Mag jij mij even uitleggen in welke cultuur pedofilie als normaal wordt beschouwd.
quote:Ik zit er niet mee. Ik heb een prima leven.
Op dinsdag 4 november 2003 09:41 schreef Jarno het volgende:[..]
Helaas voor jou is openmindness een verworvenheid van onze cultuur. En als dat je niet bevalt, heb je pech.
. Kut voor je, man.
quote:En de overgrote meerderheid hier doet dat wel
Op dinsdag 4 november 2003 09:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
In Turkije en de rest van de wereld zou een stichting als Martijn niet als normaal worden bestempeld en al helemaal niet toegestaan worden.
En ja, hier is vrijheid van meningsuiting, iets wat in jouw cultuur blijkbaar niet bestaat.
quote:Hier ook niet hoor. Dat we ze niet a la minute het zwijgen kunnen opleggen heeft te maken met een paar regels uit de grondrecht. Wat mij betreft geven we dat soort gasten een enkele reis Mars ofzo, maar het leuke van deze cultuur (issie weer - alhoewel maatschappij beter op zijn plaats is, ook in jouw verhaal) is dat mensen mogen zeggen wat ze denken, en het recht van organisatie hebben.
Op dinsdag 4 november 2003 09:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
In Turkije en de rest van de wereld zou een stichting als Martijn niet als normaal worden bestempeld en al helemaal niet toegestaan worden.
In elk geval in vergelijking tot het islamistisch alternatief, het stenigen van pedofielen
quote:[aardrijkskundeles mode]
Op zondag 2 november 2003 22:22 schreef jlpicard het volgende:Mongolen ....
Nee, die wonen in Mongolië.
V.
quote:Die lui leven echt in een andere wereld zeg.
Tja.
.
Volgens mij zegt die vent dat omdat hij zelf wat op zijn geweten heeft
snap je?
quote:De overgrote meerderheid van de Turken ondersteunt ook geen verkrachting. Maar dan is het weer anders ofzo?
Op dinsdag 4 november 2003 09:50 schreef milagro het volgende:[..]
En de overgrote meerderheid hier doet dat wel
Het zijn vooralsnog vooral pedo's zelf die het als normaal bestempelen.En ja, hier is vrijheid van meningsuiting, iets wat in jouw cultuur blijkbaar niet bestaat.
Ja, er is zeker vrijheid van meningsuiting, maar van mij hoeft dat niet te gelden voor oa pedofielen.
quote:Dus eigelijk net zoals de betreffende wet in Turkije? Of gelden daar andere regels voor?
Op dinsdag 4 november 2003 09:53 schreef Jarno het volgende:[..]
Hier ook niet hoor. Dat we ze niet a la minute het zwijgen kunnen opleggen heeft te maken met een paar regels uit de grondrecht. Wat mij betreft geven we dat soort gasten een enkele reis Mars ofzo, maar het leuke van deze cultuur (issie weer - alhoewel maatschappij beter op zijn plaats is, ook in jouw verhaal) is dat mensen mogen zeggen wat ze denken, en het recht van organisatie hebben.
quote:Ik zie hier geen Minister rondbazuinen dat pedofielen maar moeten trouwen met hun slachtoffertjes hoor. En pedofilie wordt gestraft via het strafrecht hier.
Op dinsdag 4 november 2003 10:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
De overgrote meerderheid van de Turken ondersteunt ook geen verkrachting. Maar dan is het weer anders ofzo?
quote:Als je goed had gelezen, had je gezien dat het niet om een minister ging, maar slechts om een woordvoerder.
Op dinsdag 4 november 2003 10:17 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Ik zie hier geen Minister rondbazuinen dat pedofielen maar moeten trouwen met hun slachtoffertjes hoor. En pedofilie wordt gestraft via het strafrecht hier.
quote:Ik zie hier geen woordvoerder van een Ministerie rondbazuinen dat pedofielen met hun slachtoffers moeten trouwen.
Op dinsdag 4 november 2003 10:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Als je goed had gelezen, had je gezien dat het niet om een minister ging, maar slechts om een woordvoerder.
In Nederland moet alles maar kunnen, wat ook tot belachelijke uitwassen leidt (waar ik Martijn overigens niet onder schaar). Een beetje meer remmingen kan geen kwaad, m.i..
quote:Ik bewonder je abiliteit om de werkelijkheid om te draaien naar iets wat in jouw straatje past.
Op dinsdag 4 november 2003 10:19 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Ik zie hier geen woordvoerder van een Ministerie rondbazuinen dat pedofielen met hun slachtoffers moeten trouwen.
quote:Het is natuurlijk wel een woordvoerder van een ministerie. Overheid, weet je wel.
Op dinsdag 4 november 2003 10:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik bewonder je abiliteit om de werkelijkheid om te draaien naar iets wat in jouw straatje past.
Wat is je punt eigelijk? Omdat 1 woordvoerder iets zegt, zegt een hele natie dat en moeten daar conclusies aan worden verbonden?
quote:En dus spreekt hij voor het hele volk? Dat is mooi.
Op dinsdag 4 november 2003 10:23 schreef Jarno het volgende:[..]
Het is natuurlijk wel een woordvoerder van een ministerie. Overheid, weet je wel.
Michel Smit beweert ook dingen. Spreekt hij dan ook voor het hele volk? Of is dat toch net iets anders?
quote:Dat zeg ik niet. Maar het geeft wel een idee van wat er speelt binnen een ministerie. Let wel, een ministerie wordt gerund door *gekozen* volksvertegenwoordigers.
Op dinsdag 4 november 2003 10:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
En dus spreekt hij voor het hele volk? Dat is mooi.
quote:Sinds wanner werkt Michiel Smit voor de overheid, of zit hij in het Kabinet
Op dinsdag 4 november 2003 10:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En dus spreekt hij voor het hele volk? Dat is mooi.Michel Smit beweert ook dingen. Spreekt hij dan ook voor het hele volk? Of is dat toch net iets anders?
Michiel Smit is 'zomaar' een figuur, die een politiek partijtje heeft opgericht.
quote:Net zoals die man maar een woordvoerder is, hij heeft geen bestuurlijke functie.
Op dinsdag 4 november 2003 10:29 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Sinds wanner werkt Michiel Smit voor de overheid, of zit hij in het Kabinet
Michiel Smit is 'zomaar' een figuur, die een politiek partijtje heeft opgericht.
quote:Michel Smit werkt voor geen enkel ministerie.
Op dinsdag 4 november 2003 10:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Michel Smit beweert ook dingen.
quote:Een woordvoerder vertegenwoodigt niet een heel ministerie. Dat geeft dus niet aan wat er speelt binnen een ministerie.
Op dinsdag 4 november 2003 10:27 schreef Jarno het volgende:[..]
Dat zeg ik niet. Maar het geeft wel een idee van wat er speelt binnen een ministerie. Let wel, een ministerie wordt gerund door *gekozen* volksvertegenwoordigers.
quote:Klopt, het schets alleen de onzin die sommigen uitkramen door een woordvoerder als kenmerkend voor een heel ministerie, dus een hele overheid en dus alle mensen in dat land te zien.
Op dinsdag 4 november 2003 10:38 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Michel Smit werkt voor geen enkel ministerie.
quote:Heb jij eigenlijk enig idee wat het begrip 'woordvoerder' inhoudt? Dat betekent dat jij een organistatie, in dit geval een heel ministerie, vertegenwoordigt met je uitspraken naar de buitenwereld.
Op dinsdag 4 november 2003 10:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Net zoals die man maar een woordvoerder is, hij heeft geen bestuurlijke functie.
En een ministerie legt via de minister weer verantwoordelijkheid af aan de volksvertegenwoordiging en die weer aan het volk zelf. Die kerel is dus echt gewoon een domme rukker geweest dat hij zoiets gezegd heeft, als het volk er niet mee eens is. Maar dat zei je zelf geloof ik ook al .
quote:Ik begrijp je punt niet zo. Het is een woordvoerder die zijn mening geeft. Het ministerie heeft daar niets mee te maken, ook het kabinet niet en zeker het hele volk niet. Ik neem aan dat we het daar wél over eens zijn?
Op dinsdag 4 november 2003 11:03 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Heb jij eigenlijk enig idee wat het begrip 'woordvoerder' inhoudt? Dat betekent dat jij een organistatie, in dit geval een heel ministerie, vertegenwoordigt met je uitspraken naar de buitenwereld.
En een ministerie legt via de minister weer verantwoordelijkheid af aan de volksvertegenwoordiging en die weer aan het volk zelf. Die kerel is dus echt gewoon een domme rukker geweest dat hij zoiets gezegd heeft, als het volk er niet mee eens is. Maar dat zei je zelf geloof ik ook al
.
quote:dus omdat 1 organisatie zegt dat pedofilie ok is is het maar gelijk geaccepteerd in onze maatschappij en moeten daar conclusies aan worden verbonden?
Op dinsdag 4 november 2003 10:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik bewonder je abiliteit om de werkelijkheid om te draaien naar iets wat in jouw straatje past.
Wat is je punt eigelijk? Omdat 1 woordvoerder iets zegt, zegt een hele natie dat en moeten daar conclusies aan worden verbonden?
quote:Dat hangt ervan af. Als hij er duidelijk bij zegt dat het alleen zijn mening is, en absoluut niet die van het ministerie, dan is er in principe niks aan de hand. De vraag is echter of dit zo is.
Op dinsdag 4 november 2003 11:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik begrijp je punt niet zo. Het is een woordvoerder die zijn mening geeft. Het ministerie heeft daar niets mee te maken, ook het kabinet niet en zeker het hele volk niet. Ik neem aan dat we het daar wél over eens zijn?
Al kan hij dan wel alsnog in grote problemen komen op zijn werk, overigens, maar da's een ander verhaal.
Als het zo`n grote schande zou zijn voor de vrouw wanneer ze verkracht wordt, dan zou je die zonde ook recht kunnen trekken, wanneer je de verkrachter dood martelt.
Ik denk dat god dat een beter idee zou vinden, dan wanneer je een verkrachter met ze slachtoffer laat trouwen.
Stel dat god echt zou bestaan, dan moet die minister van justitie na zijn dood kooltjes gaan scheppen.
[Dit bericht is gewijzigd door JohnDope op 04-11-2003 11:20]
quote:Dus als 1 woordvoerder zegt dat na een verkrachting de verkrachter met het slachtoffer kan trouwen, is het maar gelijk geaccepteerd in de turkse maatschappij en moeten daar conclusies aan worden verbonden?
Op dinsdag 4 november 2003 11:16 schreef sp3c het volgende:[..]
dus omdat 1 organisatie zegt dat pedofilie ok is is het maar gelijk geaccepteerd in onze maatschappij en moeten daar conclusies aan worden verbonden?
quote:Wat denk je zelf?
Op dinsdag 4 november 2003 11:16 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Dat hangt ervan af. Als hij er duidelijk bij zegt dat het alleen zijn mening is, en absoluut niet die van het ministerie, dan is er in principe niks aan de hand. De vraag is echter of dit zo is.
Al kan hij dan wel alsnog in grote problemen komen op zijn werk, overigens, maar da's een ander verhaal.
quote:zul je mij nooit horen zeggen.
Op dinsdag 4 november 2003 11:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Dus als 1 woordvoerder zegt dat na een verkrachting de verkrachter met het slachtoffer kan trouwen, is het maar gelijk geaccepteerd in de turkse maatschappij en moeten daar conclusies aan worden verbonden?
jij geeft af op onze maatschappij en met als argument dat pedofilie hier geaccepteerd wordt je moet de rollen niet omdraaien.
quote:ja hoor de LPF heeft het weer gedaan
Op dinsdag 4 november 2003 11:29 schreef robh het volgende:
Dit soort stomzinnige "proefballonnetjes" heeft Dogan vast afgekeken van een niet nader te noemen politiek kopstuk uit Nederland.
nog ff en die gasten zijn nog erger dan de mossad en de cia bij elkaar
quote:Natuurlijk weet ik wel dat pedofiele hier ook niet is geaccepteerd. Het was ook meer sarcastisch bedoelt met als doel het duidelijk maken hoe onnozel het is om een heel volk af te rekenen op wat 1 man of meer vinden. Slechts ter illustratie dus.
Op dinsdag 4 november 2003 11:28 schreef sp3c het volgende:[..]
zul je mij nooit horen zeggen.
jij geeft af op onze maatschappij en met als argument dat pedofilie hier geaccepteerd wordt je moet de rollen niet omdraaien.
quote:Wat heeft de LPF hier mee te maken?
Op dinsdag 4 november 2003 11:33 schreef sp3c het volgende:ja hoor de LPF heeft het weer gedaan
Domme uitspraken zijn niet partijgebonden.
quote:Je moet niet overdrijven, die koppositie lijkt haast onmogelijk om over te nemen.
Op dinsdag 4 november 2003 11:33 schreef sp3c het volgende:[..]
nog ff en die gasten zijn nog erger dan de mossad en de cia bij elkaar
quote:In het bericht staat letterlijk:
Op dinsdag 4 november 2003 11:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat denk je zelf?
quote:Als ik dit letterlijk neem, dan denk ik precies wat er staat
Dogan Soyaslan heeft als woordvoerder van het Turkse ministerie van justitie een groot deel van de natie geschokt.
quote:Dat 1 man, in dit geval een woordvoerder, iets vind wat een overgrote meerderheid niet vind?
Op dinsdag 4 november 2003 11:37 schreef Lemmeb het volgende:[..]
In het bericht staat letterlijk:
[..]Als ik dit letterlijk neem, dan denk ik precies wat er staat
.
quote:ik kan me geen niet LPF proefballonneke indenken eerlijk gezegd kom maar op dan wie was dat niet nader genoemde politieke kopstuk van je?
Op dinsdag 4 november 2003 11:33 schreef robh het volgende:[..]
Wat heeft de LPF hier mee te maken?
Domme uitspraken zijn niet partijgebonden.
quote:dus je vind het bij nader inzien toch niet vervelend dat homofilie geaccepteerd wordt?
Op dinsdag 4 november 2003 11:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Natuurlijk weet ik wel dat pedofiele hier ook niet is geaccepteerd. Het was ook meer sarcastisch bedoelt met als doel het duidelijk maken hoe onnozel het is om een heel volk af te rekenen op wat 1 man of meer vinden. Slechts ter illustratie dus.
quote:Nogmaals, volgens mij snap jij het principe achter het 'begrip' woordvoerder niet. Ga dat nou eerst maar eens uitzoeken
Op dinsdag 4 november 2003 11:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat 1 man, in dit geval een woordvoerder, iets vind wat een overgrote meerderheid niet vind?
quote:Zeker wel, net als vele andere moslims en christenen. Maar in een land met zoveel atheïsten en ongelovigen kan ik ook niet anders verwachten. Zolang ze mij maar niet lastig vallen, doen ze maar wat ze willen.
Op dinsdag 4 november 2003 11:39 schreef sp3c het volgende:[..]
dus je vind het bij nader inzien toch niet vervelend dat homofilie geaccepteerd wordt?
quote:Dus als Ahali iets zegt, dan vind de VVD dat en dus ook het kabinet en dus ook gelijk alle mensen die ze vertegenwoordigen, het volk van NL dus? Volgens mij begrijp jij iets niet. Een woordvoerder is slechts een woordvoerder. Hij heeft geen macht.
Op dinsdag 4 november 2003 11:40 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Nogmaals, volgens mij snap jij het principe achter het 'begrip' woordvoerder niet. Ga dat nou eerst maar eens uitzoeken
.
Het is ook nog compleet onduidelijk in welke context de man dit gezegd heeft. Het is niet zo dat hij een persconferentie organiseert om even te melden: "Vergeet niet dat we deze wet nog hebben en dat ik vind dat het slachtoffer met haar dader mag trouwen"
Volgens mij probeer jij nog altijd vol te houden dat die woordvoerder voor dat hele ministerie praat.
quote:mooi dan heb ik geen problemen meer met je verder ... carry on
Op dinsdag 4 november 2003 11:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Zeker wel, net als vele andere moslims en christenen. Maar in een land met zoveel atheïsten en ongelovigen kan ik ook niet anders verwachten. Zolang ze mij maar niet lastig vallen, doen ze maar wat ze willen.
die opmerking schoot me alleen in het verkeerde keelgat
quote:'Ahali' is geen 'woordvoerder'.
Op dinsdag 4 november 2003 11:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dus als Ahali iets zegt, dan vind de VVD dat en dus ook het kabinet en dus ook gelijk alle mensen die ze vertegenwoordigen, het volk van NL dus? Volgens mij begrijp jij iets niet. Een woordvoerder is slechts een woordvoerder. Hij heeft geen macht.
Leuk geprobeerd, maar helaas .
quote:Wel een 2e kamer lid, en dus gekozen door het volk, dus het volk denkt wat zij denkt. (in jouw woorden dan)
Op dinsdag 4 november 2003 11:51 schreef Lemmeb het volgende:[..]
'Ahali' is geen 'woordvoerder'.
Leuk geprobeerd, maar helaas
.
Leuk geprobeerd, maar helaas
quote:Als 2de kamerlid wordt er juist van haar verwacht dat ze haar mond opentrekt. Da's onderdeel van haar functie (die wat anders inhoudt dan die van 'woordvoerder'.
Op dinsdag 4 november 2003 12:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wel een 2e kamer lid, en dus gekozen door het volk, dus het volk denkt wat zij denkt. (in jouw woorden dan)
Het feit dat ze in de 2de Kamer zit, maakt haar overigens nog geen officiële woordvoerder van de 2de Kamer. En dus zijn haar standpunten niet representatief voor die van de hele 2de Kamer.
Overigens, ik heb niet beweerd dat het volk denk wat deze man denkt, maar wel dat het een ongelofelijke oetlul is dattie dit gezegd heeft, omdat hij 'woordvoerder voor het ministerie' is.
Verdiep je nu maar eens in de functie van 'woordvoerder', misschien dat het je dan wat duidelijker wordt .
Wederom, leuk geprobeerd, maar helaas .
quote:Iedere 2e kamer heeft in principe een rol als woordvoerder. Ze zijn namelijk allemaal volksvertegenwoordigers. Iemand kiest een partij en kiest daarbij een persoon. Ahali is gekozen en is dus woordvoerder voor die mensen. Natuurlijk geen woordvoerder in de officiele zin, maar dat begrijp jij ook wel. Dus in jouw woorden, is Ahali wel de stem van diegenen die haar gekozen hebben.
Op dinsdag 4 november 2003 12:05 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Als 2de kamerlid wordt er juist van haar verwacht dat ze haar mond opentrekt. Da's onderdeel van haar functie (die wat anders inhoudt dan die van 'woordvoerder'.
Het feit dat ze in de 2de Kamer zit, maakt haar overigens nog geen officiële woordvoerder van de 2de Kamer. En dus zijn haar standpunten niet representatief voor die van de hele 2de Kamer.
Overigens, ik heb niet beweerd dat het volk denk wat deze man denkt, maar wel dat het een ongelofelijke oetlul is dattie dit gezegd heeft, omdat hij 'woordvoerder voor het ministerie' is.
Verdiep je nu maar eens in de functie van 'woordvoerder', misschien dat het je dan wat duidelijker wordt
.
Wederom, leuk geprobeerd, maar helaas
.
Wederom leuk geprobeerd, maar helaas
quote:Ja dat is ze, 'de stem van diegenen die haar gekozen hebben'. Maar dat maakt haar nog geen officiëel woordvoerder voor de 2de Kamer, zelfs niet een officieel woordvoerder voor haar partij. Ook al heeft die partij dan wel moeite met haar uitspraken.
Op dinsdag 4 november 2003 12:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Iedere 2e kamer heeft in principe een rol als woordvoerder. Ze zijn namelijk allemaal volksvertegenwoordigers. Iemand kiest een partij en kiest daarbij een persoon. Ahali is gekozen en is dus woordvoerder voor die mensen. Natuurlijk geen woordvoerder in de officiele zin, maar dat begrijp jij ook wel. Dus in jouw woorden, is Ahali wel de stem van diegenen die haar gekozen hebben.
Zolang jij niet weet, wat een officiëel woordvoederschap voor een bepaalde organisatie inhoudt en ook het verschil met een volksvertegenwoordiger niet snapt, en ook niet te kennen geeft enige moeite te willen doen dit verschil wel te snappen, heeft verder discussiëren echt geen enkele zin. Ik ga hier dan ook niet meer op reageren.
quote:Nee, dat hoeft niet aangezien ik dat zelf ook niet doe! Ik weet niet hoe jij op die domme opmerkingen komt, maar blijkbaar heb jij een vooroordeel over Nederlanders.
Op dinsdag 4 november 2003 09:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dus ik moet nu ook met mijn vieze schoenen in de woonkamer? Met mijn hond slapen in het zelfde bed? Zonder mijn handen te wassen na de wc aan tafel? Varkensvlees op dinsdag? En zuipen met mijn vrienden, omdat iedereen het doet en omdat het gezellig is? Nee dank je. Ik denk dat ik me gewoon als Turk blijf gedragen, ook al ben ik hier geboren.
Ik voel me niet aangesproken.
PS. Deze hollander is een Moslim in hart en nieren!
quote:Daarom heb ik een hekel aan Turken, die doen zich anders voor als ze zijn in tegenstelling tot bijv. Marokkanen! Maar als je ze boos maakt latenn ze hun ware ik zien, en dat is er één zonder respect voor de Nederlanders!
Op dinsdag 4 november 2003 09:19 schreef milagro het volgende:[..]
zoals die van jou, bedoel je?
want aan je reacties te zien ben jij vooral degene die zijn ogen sluit.
hier laat je ws wat meer het achterste van je tong zien dan je dat irl doet.iemand die hier geboren de Westerse cultuur niet als onderdeel van zijn eigen cultuur ziet, maar iets losstaand van, die blij is dat 'zijn' (in zijn ogen superieure) cultuur homoseksualiteit als iets abnormaals beschouwt, noem ik nu niet bepaald iemand die openminded is.
quote:Dat is ook weer zo een opmerking die nergens opslaat!
Op dinsdag 4 november 2003 09:41 schreef milagro het volgende:[..]
pedofilie wordt niet als alledaags en normaal beschouwt, daarvoor moet je bij Mo (VzmH) zijn, schat.
quote:Ze mogen van mij ook best op de stoel
Op dinsdag 4 november 2003 09:56 schreef Lemmeb het volgende:
Martijn is helemaalIn elk geval in vergelijking tot het islamistisch alternatief, het stenigen van pedofielen
quote:Of koerden!
Op dinsdag 4 november 2003 10:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
De overgrote meerderheid van de Turken ondersteunt ook geen verkrachting. Maar dan is het weer anders ofzo?
Ja, er is zeker vrijheid van meningsuiting, maar van mij hoeft dat niet te gelden voor oa pedofielen.
quote:wie dom doet, dom ontmoet..
Op dinsdag 4 november 2003 13:52 schreef onschuldig het volgende:[..]
Dat is ook weer zo een opmerking die nergens opslaat!
![]()
Wat heb jij tegen Moslims?
vandaar.
quote:Ja, da's wel een hééél goede, positieve eigenschap van Marokkanen, die doen tenminste geen enkele moeite om te verbloemen dat ze kotsen op alles wat Nederlands is
Op dinsdag 4 november 2003 13:49 schreef onschuldig het volgende:
Daarom heb ik een hekel aan Turken, die doen zich anders voor als ze zijn in tegenstelling tot bijv. Marokkanen!
quote:Doe dat ergens anders, ga je man pesten ofzo! Door mensen als jij ben ik bijna van plan mijn eigen land te verlaten!
Op dinsdag 4 november 2003 13:55 schreef milagro het volgende:[..]
wie dom doet, dom ontmoet..
vandaar.
quote:Die laten het tenminste blijken, Turken verbergen alles en zijn net wolven in schaapskleren. Dat is een veel groter gevaar.
Op dinsdag 4 november 2003 13:59 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ja, da's wel een hééél goede, positieve eigenschap van Marokkanen, die doen tenminste geen enkele moeite om te verbloemen dat ze kotsen op alles wat Nederlands is
. Daar maken ze ook veel vrienden mee hier in Nederland.
[Dit bericht is gewijzigd door onschuldig op 04-11-2003 14:11]
quote:het was een domme reactie op een domme reactie van Kirmimedingus
Op dinsdag 4 november 2003 13:59 schreef onschuldig het volgende:[..]
Doe dat ergens anders, ga je man pesten ofzo! Door mensen als jij ben ik bijna van plan mijn eigen land te verlaten!
alles goed verder, Onschuldig?
quote:Geen woorden maar daden zou ik zeggen
Doe dat ergens anders, ga je man pesten ofzo! Door mensen als jij ben ik bijna van plan mijn eigen land te verlaten!
quote:Met mij wel. Heb het een tijdje erg druk gehad waardoor ik geen tijd had om te posten. Heb nu wat meer vrije tijd dus vandaar dat ik nu weer een beetje post
Op dinsdag 4 november 2003 14:01 schreef milagro het volgende:[..]
het was een domme reactie op een domme reactie van Kirmimedingus
alles goed verder, Onschuldig?
quote:gelukkig maar dan
Op dinsdag 4 november 2003 14:04 schreef onschuldig het volgende:[..]
Met mij wel. Heb het een tijdje erg druk gehad waardoor ik geen tijd had om te posten. Heb nu wat meer vrije tijd dus vandaar dat ik nu weer een beetje post
quote:Ik denk dat ik maar naar Israel ga
Op dinsdag 4 november 2003 14:02 schreef Refragmental het volgende:[..]
Geen woorden maar daden zou ik zeggen
quote:huilen
Op dinsdag 4 november 2003 13:54 schreef onschuldig het volgende:[..]
Of koerden!
[Dit bericht is gewijzigd door KirmiziBeyaz op 04-11-2003 14:07]
quote:
quote:Inderdaad, want ALLE joden zijn natuurlijk klootzakken in het kwadraat. Krijgt je dit ook in je hoofd gestampt in de moskee?
Op dinsdag 4 november 2003 14:05 schreef onschuldig het volgende:[..]
Ik denk dat ik maar naar Israel ga
Neem gelijk een koffer TNT mee
quote:Niet in mijn moskee.
Op dinsdag 4 november 2003 14:06 schreef Refragmental het volgende:[..]
Inderdaad, want ALLE joden zijn natuurlijk klootzakken in het kwadraat. Krijgt je dit ook in je hoofd gestampt in de moskee?
quote:Ik vind het allebei gevaarlijk, en verwerpelijk. Dat een zeker deel van de Turkse gemeenschap in Nederland een gevaar vormt, hoor je mij dan ook niet ontkennen.
Op dinsdag 4 november 2003 14:00 schreef onschuldig het volgende:
Die laten het tenminste blijken, Turken verbergen alles en zijn net wolfen in schaapskleren. Dat is een veel groter gevaar.
quote:Beetje generaliserend niet?
Op dinsdag 4 november 2003 14:00 schreef onschuldig het volgende:[..]
Die laten het tenminste blijken, Turken verbergen alles en zijn net wolfen in schaapskleren. Dat is een veel groter gevaar.
quote:Want? Denk je dat het wat op gaat brengen? Ik geloof niet dat ze in die regionen een tekort aan TNT hebben, magoed.
Op dinsdag 4 november 2003 14:05 schreef onschuldig het volgende:
Ik denk dat ik maar naar Israel gaNeem gelijk een koffer TNT mee
quote:Dergelijke praktijken zag je hier vroeger ook, maar dat was toen overal zo.
Op maandag 3 november 2003 21:15 schreef HiZ het volgende:[..]
Het is waanzinnig moeilijk om het eruit te krijgen, de familieverbanden zijn in een arm land als Turkije heel belangrijk, en in de arme streken van het land nog belangrijker. Gewoon al om domweg te overleven. Geen familie betekent vaak, geen dak boven je hoofd, geen eten en geen kans op een baan.
De eerste stap in de (in mijn ogen zeer wenselijke) afbraak van die maatschappij is het stimuleren van onderwijs (zowel bij jongens als bij meisjes) en het stimuleren van investeringen in het land (en met name in het oosten) zodat mensen minder afhankelijk worden van hun familiebanden. Dan kun je verwachten dat dit soort nefaste praktijken wel afslijten.
Overigens, tijdens het schrijven in dit topic moest ik denken aan het stuk in Pride and Prejudice dat gaat over het weglopen van de jongste dochter van het gezin. Die daarmee meteen een gevallen vrouw is en haar hele familie te schande maakt. Ook wij hebben ons ervan los moeten maken, en ook dat heeft tijd gekost. De vrouwen in (het oosten van Turkije) hebben het geluk dat ze een steuntje in de rug kunnen krijgen van buitenaf.
Nu, anno 2003 bijna 2004 , zou je denken dat de moderniteit ook daar doorgedrongen is.
Maar goed op de Veluwe zie je ook nog steeds dergelijke achterlijke uitwassen.
Enkel vind je hier geen verzachtende omstandigheden in de vorm van een wet.
quote:Dat een zeker deel van de Nederlandse gemeenschap in Nederland een gevaar vormt, hoor je mij ook niet ontkennen.
Op dinsdag 4 november 2003 14:09 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ik vind het allebei gevaarlijk, en verwerpelijk. Dat een zeker deel van de Turkse gemeenschap in Nederland een gevaar vormt, hoor je mij dan ook niet ontkennen.
Kun je duidelijker zijn, want in elke volk komen rotte appels voor.
quote:Inderdaad.
Op dinsdag 4 november 2003 14:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat een zeker deel van de Nederlandse gemeenschap in Nederland een gevaar vormt, hoor je mij ook niet ontkennen.
Waar slaat die op
quote:Die opmerking was enkel om jou te pesten. Was niet letterlijk bedoelt. Laat je grijze hersencellen eens werken.
Op dinsdag 4 november 2003 14:06 schreef Refragmental het volgende:[..]
Inderdaad, want ALLE joden zijn natuurlijk klootzakken in het kwadraat. Krijgt je dit ook in je hoofd gestampt in de moskee?
quote:Persoonlijke ervaringen met Turken zijn behoorlijk negatief. Ik durf ze haast geen Moslim te noemen.
Op dinsdag 4 november 2003 14:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Beetje generaliserend niet?
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:13 schreef onschuldig het volgende:[..]
Die opmerking was enkel om jou te pesten. Was niet letterlijk bedoelt. Laat je grijze hersencellen eens werken.
Je doet nu iets waar je turken de schuld van geeft.
Je zegt iets... je trekt het terug nadat je kritiek krijgt, maar in de tussentijd meen je ieder woord.
quote:Mijn persoonlijke ervaringen met een aantal Koerden, Marokkanen, Antillianen, Nederlanders en ook Turken zijn ook behoorlijke negatief. Maar daarom haat ik ze nog niet, zoals jij dat doet?
Op dinsdag 4 november 2003 14:14 schreef onschuldig het volgende:[..]
Persoonlijke ervaringen met Turken zijn behoorlijk negatief. Ik durf ze haast geen Moslim te noemen.
Of misschien is het je eigen houding waardoor de Turken zich geïntimideerd voelen en zich ook vijandig naar jou toe gedragen. Ik kan me er heel veel bij voorstellen bij iemand als jij.
Jij hoeft ze ook geen moslim te noemen. Allah beoordeelt wel wie een echte moslim is of niet.
quote:Laten we daar onze persoonlijke discussie mee sluiten!
Op dinsdag 4 november 2003 14:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Allah beoordeelt wel wie een echte moslim is of niet.
quote:Van Milagro geleerd
Op dinsdag 4 november 2003 14:18 schreef Refragmental het volgende:[..]
Je doet nu iets waar je turken de schuld van geeft.
Je zegt iets... je trekt het terug nadat je kritiek krijgt, maar in de tussentijd meen je ieder woord.
quote:Kun jij weer buiten gaan spelen?
Op dinsdag 4 november 2003 14:31 schreef JohnDope het volgende:
Ja inderdaad mensen, we leven in een nieuw millenium, laten we het niet meer hebben over die ouderwetse godsdiensten.
Nu zijn we toch allemaal zo wijs genoeg om te kunnen concluderen dat al die godsdiensten gebaseerd zijn op buitenaardsleven.
Vroeger noemde ze alles wat uit de hemel kwam een teken van god, maar nu kunnen we wat nuchterder nadenken en noemen we het ufo of alien.
Op een dag zijn wij ook goden hoor. We zijn nu eng goed aan het klonen en bezig met de ruimte vaart en op een dag kunnen we ook wel een klimaatje 'scheppen'.
En er gaat een tijd komen dat we zo ver de ruimte in kunnen vliegen, dat we een klimaat scheppen op een planeet en dat we daar leven gaan stichten. Zo bijzonder is het allemaal niet.
Nu zal er ook geen godsdienst meer ontstaan omdat we daar te wijs voor zijn.
quote:Maar ze konden wel pyramides bouwen en weetikveel wat nog meer! Dus zo dom als jij ons wil laten geloven waren die mensen toendertijd echt niet!
Op dinsdag 4 november 2003 14:38 schreef JohnDope het volgende:
Het is toch zo..... in die tijd dat de goden ontstonden, konden mensen nog niet zo goed alles beseffen zoals we het nu doen.
quote:Welkom, gezellig!!!
Op dinsdag 4 november 2003 14:38 schreef JohnDope het volgende:
Het is toch zo..... in die tijd dat de goden ontstonden, konden mensen nog niet zo goed alles beseffen zoals we het nu doen.Op een dag zijn wij ook goden hoor. We zijn nu eng goed aan het klonen en bezig met de ruimte vaart en op een dag kunnen we ook wel een klimaatje 'scheppen'.
En er gaat een tijd komen dat we zo ver de ruimte in kunnen vliegen, dat we een klimaat scheppen op een planeet en dat we daar leven gaan stichten. Zo bijzonder is het allemaal niet.Nu zal er ook geen godsdienst meer ontstaan omdat we daar te wijs voor zijn.
Maar wat heeft jouw verhaal met het topic te maken? Ik zie zelfs geen zijdelings verband.
quote:Waar is dat een reactie op?
Op dinsdag 4 november 2003 14:40 schreef Youssef het volgende:
Koerden leven toch in Turkije?
quote:Er is ook nooit bewezen dat die piramides door mensen alleen is gebouwd.
Op dinsdag 4 november 2003 14:39 schreef onschuldig het volgende:[..]
Maar ze konden wel pyramides bouwen en weetikveel wat nog meer! Dus zo dom als jij ons wil laten geloven waren die mensen toendertijd echt niet!
quote:Koerden zitten ook in Noord Irak, weet je nog?
Op dinsdag 4 november 2003 14:40 schreef Youssef het volgende:
Koerden leven toch in Turkije?
quote:Typisch een opmerking van een westerling. Die kunnen er niet tegen dat er vroeger volkeren waren die hun tijd ver vooruit waren terwijl hier in Europa mensen mekaar nog met knuppels de kop insloegen!
Op dinsdag 4 november 2003 14:42 schreef JohnDope het volgende:[..]
Er is ook nooit bewezen dat die piramides door mensen alleen is gebouwd.
quote:Nog wel ja.
Op dinsdag 4 november 2003 14:43 schreef milagro het volgende:
Koerden zitten ook in Noord Irak, weet je nog?
quote:Waar gaan ze dan heen?
Op dinsdag 4 november 2003 14:46 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Nog wel ja.
Beiden hebben echt 0,0 tot minimaal bewijs.
Beiden kunnen dus waar zijn, maar de laatste is logischer, zelfs spanjaarden werden voor goden aangezien toen ze Amerika ontdekten.
quote:+ West Iran
Op dinsdag 4 november 2003 14:43 schreef milagro het volgende:[..]
Koerden zitten ook in Noord Irak, weet je nog?
Fijn gebiedje he?
quote:ja precies, de spanjolen werden al voor goden aangezien.
Op dinsdag 4 november 2003 14:47 schreef Refragmental het volgende:
Er is tot nu toe evenveel bewijs voor het feit dat goden echte goden zijn, als dat er bewijs is voor het feit dat goden eigenlijk aliens zijn.Beiden hebben echt 0,0 tot minimaal bewijs.
Beiden kunnen dus waar zijn, maar de laatste is logischer, zelfs spanjaarden werden voor goden aangezien toen ze Amerika ontdekten.
Die gasten die wij daar neer gaan zetten zullen ons dan ook goden vinden omdat ze ons maar supervaag kennen, gaan ze ook een boekie over ons schrijven, maar wij vinden elkaar gewoon normaal, misschien aanbidden wij wel de gemaakte planeet, zoals een plantenkweker zijn plantjes aanbidt.
We moeten in ieder geval niet meer zo zwaar aan die godsdiensten tillen, dat willen ze hier boven ook niet.
quote:Ja, en dat kon nog wel eens heel goed. Niet alleen de ayatollas maar ook de paus en de patriarch en zo.
Op dinsdag 4 november 2003 14:57 schreef JohnDope het volgende:
ik zou die koppen van die Ayatolla`s wel eens willen zien als het blijkt dat hun goden gewoon een stel simpele buitenaardse wezens zijn
quote:Te veel (space) sims gespeeld?
Op dinsdag 4 november 2003 14:52 schreef JohnDope het volgende:[..]
ja precies, de spanjolen werden al voor goden aangezien.
Maar wij zijn nu ook superver met klonen en ruimtevaart, op een dag gaan wij ook ver de ruimte in en bouwen een planeet zo om, dat hij bewoonbaar wordt, vervolgens zetten we daar wat kloontjes neer en beginnen een nieuw leven.Die gasten die wij daar neer gaan zetten zullen ons dan ook goden vinden omdat ze ons maar supervaag kennen, gaan ze ook een boekie over ons schrijven, maar wij vinden elkaar gewoon normaal, misschien aanbidden wij wel de gemaakte planeet, zoals een plantenkweker zijn plantjes aanbidt.
We moeten in ieder geval niet meer zo zwaar aan die godsdiensten tillen, dat willen ze hier boven ook niet.
quote:Gewoon, een educatieve vraag.
Op dinsdag 4 november 2003 14:42 schreef onschuldig het volgende:[..]
Waar is dat een reactie op?
quote:Nee hoor, gewoon een kwestie van logisch redeneren.
Op dinsdag 4 november 2003 15:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Te veel (space) sims gespeeld?
quote:Je antwoord heb je al gehad, niet?
Op dinsdag 4 november 2003 15:24 schreef Youssef het volgende:[..]
Gewoon, een educatieve vraag.
quote:En meer dan 5 miljard mensen doen dat niet?
Op dinsdag 4 november 2003 15:27 schreef JohnDope het volgende:[..]
Nee hoor, gewoon een kwestie van logisch redeneren.
quote:Ja.
Op dinsdag 4 november 2003 15:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Je antwoord heb je al gehad, niet?
quote:Wat andere denken heb ik toch niks mee te maken, ik ben niet zo van de meeloperij.
Op dinsdag 4 november 2003 15:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
En meer dan 5 miljard mensen doen dat niet?
quote:Voor zover ze na wederopstanding van Saddam niet definitief allemaal afgemaakt zullen worden, bijvoorbeeld naar Turkije, Iran of Syrië. Niet dat ze daar welkom zijn overigens
Op dinsdag 4 november 2003 14:47 schreef onschuldig het volgende:
Waar gaan ze dan heen?
quote:Mensen, we hebben er 1. Rijp voor het gesticht.
Op dinsdag 4 november 2003 15:36 schreef JohnDope het volgende:[..]
Wat andere denken heb ik toch niks mee te maken, ik ben niet zo van de meeloperij.
Toen Columbus zei dat de aarde rond was, werd hij ook door iedereen voor gek verklaard en daar was nog minder rede om aan te nemen dat de wereld rond was dan dat de goden aliens zijn.
quote:Dit is zo`n domme opmerking. Tegen Columbus zeiden ze ook dat hij rijp was voor het gesticht, maar uiteindelijk had hij toch gelijk.
Op dinsdag 4 november 2003 15:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Mensen, we hebben er 1. Rijp voor het gesticht.
quote:Ach, ik heb vandaag al wel gekkere dingen gehoord.
Op dinsdag 4 november 2003 15:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Mensen, we hebben er 1. Rijp voor het gesticht.
quote:Waar is je gevoel voor de werkelijkheid gebleven? De wederopstanding van Saddam? Stel dat hij terugkomt, met welke wapens wilde hij ze afmaken? Met de zogenaamde MVW die er niet zijn?
Op dinsdag 4 november 2003 15:37 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Voor zover ze na wederopstanding van Saddam niet definitief allemaal afgemaakt zullen worden, bijvoorbeeld naar Turkije, Iran of Syrië. Niet dat ze daar welkom zijn overigens
.
Overigens hebben de omringende landen er al genoeg. Misschien dat er nog plaats is ergens in Drenthe.
quote:Ja, met die ja. Vast nog wel een kelder ergens met wat zenuwgas.
Op dinsdag 4 november 2003 15:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Waar is je gevoel voor de werkelijkheid gebleven? De wederopstanding van Saddam? Stel dat hij terugkomt, met welke wapens wilde hij ze afmaken? Met de zogenaamde MVW die er niet zijn?
quote:Waar staat dat?
Op dinsdag 4 november 2003 15:40 schreef Natalie het volgende:
Ik snap überhaupt niet wat er zo 'schandelijk' is aan ongehuwd zijn.
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:41 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ja, met die ja. Vast nog wel een kelder ergens met wat zenuwgas.
Had ie dat niet liever tegen de Amerikanen gebruikt denk je?
quote:Quote van de openingspost:
Op dinsdag 4 november 2003 15:43 schreef Youssef het volgende:Waar staat dat?
quote:Alsjeblieft
"Zo blijft een verkrachte vrouw ook de schande bespaard van ongehuwd blijven."
quote:Ja, kelders met zenuwgas gebruiken tegen vliegtuigen.
Op dinsdag 4 november 2003 15:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Had ie dat niet liever tegen de Amerikanen gebruikt denk je?
quote:In de topicstart:
Op dinsdag 4 november 2003 15:43 schreef Youssef het volgende:
Waar staat dat?
quote:
Zo blijft een verkrachte vrouw ook de schande bespaard van ongehuwd blijven.
quote:Dat was zonde geweest, want nutteloos. Kan hij het beter bewaren om op relatief weerloze Koerden te gebruiken. Relatief vergeleken met de Amerikanen dan, die Koerden zijn ook niet heilig.
Op dinsdag 4 november 2003 15:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:Had ie dat niet liever tegen de Amerikanen gebruikt denk je?
En wat zit je toch de hele tijd te strooien met die en
smileys? Een soort stopwoordjes van je?
quote:Pffff dat zijn gewoon John Dope theorien, beetje nuchter nadenken.
Op dinsdag 4 november 2003 15:41 schreef robh het volgende:
Ga's wieberen met je Erich von Däniken-theorieen JohnDope. Da's iets voor Tru.
quote:Nee, die gebruik ik meestal alleen bij uitermate domme/nutteloze/ondoordachte reacties.
Op dinsdag 4 november 2003 15:49 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Dat was zonde geweest, want nutteloos. Kan hij het beter bewaren om op relatief weerloze Koerden te gebruiken. Relatief vergeleken met de Amerikanen dan, die Koerden zijn ook niet heilig.
En wat zit je toch de hele tijd te strooien met die
en
smileys? Een soort stopwoordjes van je?
quote:Vandaar dat jij ze vaak in je eigen posts gebruikt natuurlijk.
Op dinsdag 4 november 2003 15:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Nee, die gebruik ik meestal alleen bij uitermate domme/nutteloze/ondoordachte reacties.
quote:Je hebt er anders nog geeneen fatsoenlijk weten te weerleggen.
Op dinsdag 4 november 2003 15:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nee, die gebruik ik meestal alleen bij uitermate domme/nutteloze/ondoordachte reacties.
quote:En het geloven in een god waar tot nu toe nog 0,0 bewijs voor is geleverd is blijkbaar heel normaal?
Op dinsdag 4 november 2003 15:41 schreef robh het volgende:
Ga's wieberen met je Erich von Däniken-theorieen JohnDope. Da's iets voor Tru.
Beetje stom vind je niet?
quote:Ik heb geleerd om niet met domme mensen in discussie te gaan, want die winnen ze altijd. Vandaar dat ik domme reacties met 'domme' replies beantwoord. Als je verder had gekeken dan je neus lang is, had je ook gezien dat er zeker wel degelijke discussies zijn geweest.
Op dinsdag 4 november 2003 16:01 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Je hebt er anders nog geeneen fatsoenlijk weten te weerleggen.
quote:Ooooohhhhh vandáááááááááár.
Op dinsdag 4 november 2003 16:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik heb geleerd om niet met domme mensen in discussie te gaan, want die winnen ze altijd.
quote:Ik hou ook van jou, als mens zijnde
Op dinsdag 4 november 2003 16:06 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ooooohhhhh vandáááááááááár.
quote:'als mens.' zal je wel bedoelen. Laat dat 'zijnde' maar weg.
Op dinsdag 4 november 2003 16:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik hou ook van jou, als mens zijnde
Maar wie zegt dat ik een mens ben? Misschien ben ik wel een varken.
quote:Nu je het zegt
Op dinsdag 4 november 2003 16:16 schreef Lemmeb het volgende:[..]
'als mens.' zal je wel bedoelen. Laat dat 'zijnde' maar weg.
Maar wie zegt dat ik een mens ben? Misschien ben ik wel een varken.
[Dit bericht is gewijzigd door onschuldig op 04-11-2003 16:21]
quote:Typen.
Op dinsdag 4 november 2003 16:21 schreef onschuldig het volgende:[..]
Nu je het zegt
Varkens schijnen behoorlijk intelligent te zijn maar ik wist niet dat ze al konden praten
quote:Ach, als een homo kan praten en typen, moet een varken dat toch ook zeker kunnen!
Op dinsdag 4 november 2003 16:21 schreef onschuldig het volgende:
Nu je het zegtVarkens schijnen behoorlijk intelligent te zijn maar ik wist niet dat ze al konden praten
Tenminste als ik de imam mag geloven...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |