abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14331591
quote:
Dogan Soyaslan heeft als woordvoerder van het Turkse ministerie van justitie een groot deel van de natie geschokt. Volgens hem kunnen een verkrachte vrouw en haar verkrachter samen heel gelukkig worden. Zo blijft een verkrachte vrouw ook de schande bespaard van ongehuwd blijven.
Bron en een volledig artikel in de HC van gisteren.

"Tijd heelt de wonden. Ooit zal ze van haar verkrachter kunnen houden. Ze kunnen samen heel gelukkig worden," aldus de man.
De Turkse bevolking heeft hier geschokt op gereageerd.

Er is al een Turkse wet die bepaalt dat als een verkrachter met zijn slachtoffer trouwt, hij vrijuit gaat. . "Op deze manier redt de vrouw ook haar eer," zegt Soyaslan. "Als het echtpaar ooit besluit te scheiden, is dat niet erg, aangezien een scheiding minder erg is dan een verkrachte vrouw die alleen blijft."

Tja. .

zondag 2 november 2003 @ 22:18:24 #2
28560 toska
Let's All Chant
pi_14331615
Oud nieuws
Normaal zing ik de sterren van de hemel
  zondag 2 november 2003 @ 22:18:41 #3
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_14331624
Wel, dat wordt weer twintig jaar wachten...
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_14331651
Tja, heb het ook gelezen en ernstig met de wenkbrauwen gefronst, maar het is niet iets om van wakker te liggen. Ook in ons land roepen politici weleens extreme dingen en afgaand op het weinige wat ik van Turkije weet komt zo'n voorstel er in de huidige regering en in het huidige maatschappelijke klimaat daar never nooit niet door.
  zondag 2 november 2003 @ 22:19:43 #5
14505 OProg
A Life in Music
pi_14331657
quote:
Op zondag 2 november 2003 22:17 schreef Modus het volgende:

[..]

"Tijd heelt de wonden. Ooit zal ze van haar verkrachter kunnen houden. Ze kunnen samen heel gelukkig worden," aldus de man.

Er is al een Turkse wet die bepaalt dat als een verkrachter met zijn slachtoffer trouwt, hij vrijuit gaat. . "Op deze manier redt de vrouw ook haar eer," zegt Soyaslan. "Als het echtpaar ooit besluit te scheiden, is dat niet erg, aangezien een scheiding minder erg is dan een verkrachte vrouw die alleen blijft."

Tja. .

En zo'n land wil in de EU

Vraag me af of dit een one-man actie is van zo'n figuur of dat er meer ronlopen die het al met hem eens waren.

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_14331721
quote:
Op zondag 2 november 2003 22:19 schreef OProg het volgende:

[..]

En zo'n land wil in de EU

Je haalt me de woorden uit de mond. Als dit 'wet' is zou het grond genoeg moeten zijn om ze niet toe te laten tot de EU, among onther things.

Mongolen ....

zondag 2 november 2003 @ 22:23:20 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_14331743
ha leuk, zondag avond bash topic
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 2 november 2003 @ 22:24:07 #8
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_14331767
Barbaarse islamieten. Tijd voor het Turkse leger om in te grijpen
pi_14331813
Hmm, ik voorzie een allochtonen-bash-topic...

Laten we het alsjebleift een keer beschaafd houden.

Dat neemt niet weg dat ik het achterlijk vind. Ze zouden iets moeten verzinnen dat die verkrachter de doodstraf krijgt en dat daardoor de eer van de vrouw automatisch gered is.

pi_14331833
quote:
Op zondag 2 november 2003 22:23 schreef Re het volgende:
ha leuk, zondag avond bash topic
Precies. Dit soort ideeën zijn goed en moeten met applaus onthaald worden.
  zondag 2 november 2003 @ 22:27:24 #11
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_14331884
quote:
Even een discussietje starten.

Hij heeft gelijk.

Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  zondag 2 november 2003 @ 22:27:25 #12
14505 OProg
A Life in Music
pi_14331885
quote:
Op zondag 2 november 2003 22:22 schreef jlpicard het volgende:

[..]

Je haalt me de woorden uit de mond. Als dit 'wet' is zou het grond genoeg moeten zijn om ze niet toe te laten tot de EU, among onther things.

Mongolen ....

"De Turkse bevolking heeft hier geschokt op gereageerd."

Dit is al een positief iets iig

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  zondag 2 november 2003 @ 22:28:43 #13
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_14331917
Laten we ze lid maken van de EU, dan kunnen ze wetsvoorstellen indienen die voor heel Europa gelden.

Heeft'ie ook al iets gezegd over het legaliseren van bloedwraak?

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  zondag 2 november 2003 @ 22:30:43 #14
14505 OProg
A Life in Music
pi_14331974
quote:
Dogan Soyaslan heeft als woordvoerder van het Turkse ministerie van justitie een groot deel van de natie geschokt. Volgens hem kunnen een verkrachte vrouw en haar verkrachter samen heel gelukkig worden. Zo blijft een verkrachte vrouw ook de schande bespaard van ongehuwd blijven.

ISTANBUL | Alle mannen willen een maagd trouwen. Mannen die dat ontkennen zijn hypocriet. Dogan Soyaslan, woordvoerder van het Turkse ministerie van Justitie, windt er geen doekjes om. Volgens hem moeten mannen ook niets hebben van een vrouw die is verkracht. Die kan daarom het beste met haar verkrachter trouwen. "Tijd heelt de wonden. Ooit zal ze van haar verkrachter houden. Ze kunnen samen heel gelukkig worden."

De Turken hebben geschokt gereageerd op de uitspraken, die professor Soyaslan deze week tijdens verscheidene commissievergaderingen deed. Turkse vrouwen zeggen dat Soyaslan een zieke geest heeft. Politici vinden het verkeerd dat Turkije, een toekomstig lidstaat van de Europese Unie, regeringswoordvoerders zoals Soyaslan heeft.

De hoofdpersoon zelf trekt zich weinig aan van de kritiek en doet er zelfs nog een schepje bovenop: "Een man die mijn zusje heeft ontvoerd en verkracht en vervolgens niet met haar wil trouwen, die schiet ik dood."

Hervorming

De discussie in de Turkse politiek over de maagdelijkheid begon met een commissievergadering over hervormingen in het Turkse wetboek van strafrecht. Ministerwoordvoerder Soyaslan is het niet eens met de parlementsleden die kritiek hebben op artikel 372. Hierin staat dat een verkrachter die zijn slachtoffer trouwt, vrijuit gaat. Soyaslan: "Het probleem wordt al opgelost met een huwelijk. Zo redt de vrouw meteen haar eer." Een foute gedachte vindt Nimet Cubukcu, afgevaardigde van de regerende AK-partij. Zij meent dat de meeste verkrachtingen in Turkije juist een 'gedwongen huwelijk' als doel hebben. "Een man verkracht een vrouw, omdat hij anders niet met haar kan trouwen. Omdat zij hem niet wil bijvoorbeeld. Of omdat haar ouders tegen het huwelijk zijn." Een vrouw die is verkracht en gedwongen moet trouwen, zal systematisch worden verkracht door haar echtgenoot, gelooft parlementariër Cubukcu.

En wat als een vrouw door meerdere mannen wordt verkracht? Soyaslan: "De man die met de vrouw wil trouwen, wordt vergeven. De andere verkrachters worden gestraft." De kans dat dat huwelijk strandt, is wel groter, geeft Soyaslan toe. De huwelijkskandidaat weet dat zijn vrouw ook door andere mannen is verkracht en hij zal haar daarom als een oneervolle vrouw zien. Als het echtpaar vervolgens besluit te scheiden, is dat geen probleem meent Soyaslan: "Een scheiding is niet zo erg als een verkrachte vrouw die ongehuwd blijft."

Op de vraag of Soyaslan zelf zou trouwen met de dader als hij een verkrachte vrouw was, antwoordt hij: "Als ik uit een rijk gezin kom, doe ik dat niet. Want de kans dat ik dan iemand vind die mij nog wil hebben is dan groter. Maar als ik financieel afhankelijk ben van mijn vader, zou ik denken: dit is mijn lot. Hopelijk word ik gelukkig." | GPD

"Turkse vrouwen zeggen dat Soyaslan een zieke geest heeft. Politici vinden het verkeerd dat Turkije, een toekomstig lidstaat van de Europese Unie, regeringswoordvoerders zoals Soyaslan heeft."

Net zoiets als iemand van de SGP hier voor zo'n taak inzetten dus

[Dit bericht is gewijzigd door OProg op 02-11-2003 22:32]

zondag 2 november 2003 @ 22:31:54 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_14332011
quote:
Op zondag 2 november 2003 22:27 schreef Ype het volgende:

[..]

Even een discussietje starten.

Hij heeft gelijk.

Ik vraag me af met wie hij getrouwd is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_14332197
Opbokken.

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 02-11-2003 23:33]

| Foto's |
  zondag 2 november 2003 @ 22:38:28 #17
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_14332209
quote:
Een foute gedachte vindt Nimet Cubukcu, afgevaardigde van de regerende AK-partij.
gelukkig is de nieuwe islamitische regering het dus niet eens met die vent van Justitie ( oude seculaire garde )
kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
  zondag 2 november 2003 @ 22:38:50 #18
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_14332218
quote:
Op zondag 2 november 2003 22:31 schreef Re het volgende:

[..]

Ik vraag me af met wie hij getrouwd is

Ach, mannen kunnen haast niet verkracht worden. Misschien wil hij gewoon met dat lekkere chickie dat hij verkacht heeft trouwen.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  zondag 2 november 2003 @ 23:10:50 #19
20741 generalist
Watch me do it!
pi_14333249
Inhoudelijk ga ik niet reageren op dit berich, slaat kant nog wal

Wel ... dit zal verkrachters behoorlijk moeten afschrikken, vrouwen zijn dure hobbies om te trouwen

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
pi_14333373
quote:

[..]

Tja. .

Ben erg blij dat de bevolking geschokt heeft gereageerd. Ik hoop dat die man wordt opgesloten, hoewel we in Nederland ook dit soort gekke dingen toestaan (dat mensen dat zeggen ). Hopelijk wijst de regering het streng af!
pi_14333538
quote:
'Vrouw beter af door met verkrachter te trouwen'

Istanbul - Alle mannen willen een maagd trouwen. Mannen die dat ontkennen zijn hypocriet. Dat zegt woordvoerder Dogan Soyaslan van het Turkse ministerie van justitie. Volgens Soyaslan moeten mannen ook niets hebben van een vrouw die is verkracht. Die kan daarom het beste met haar verkrachter trouwen. Soyaslan: ,,Tijd heelt de wonden. Ooit zal ze van haar verkrachter houden. Ze kunnen samen heel gelukkig worden.''

De Turken hebben geschokt gereageerd op de uitspraken van professor Soyaslan. Turkse vrouwen zeggen dat Soyaslan een zieke geest heeft. Politici vinden het verkeerd dat Turkije, een toekomstig lidstaat van de Europese Unie, regeringswoordvoerders zoals Soyaslan heeft.

De discussie in de Turkse politiek over de maagdelijkheid begon met een commissievergadering over hervormingen in het Turkse wetboek van strafrecht. Ministerwoordvoerder Soyaslan is het niet eens met de parlementsleden die kritiek hebben op artikel 372. Daarin staat dat een verkrachter die zijn slachtoffer trouwt, vrijuit gaat. Soyaslan: ,,Het probleem wordt al opgelost met een huwelijk. Zo redt de vrouw meteen haar eer.''

Een foute gedachte vindt Nimet Cubukcu, afgevaardigde van de regerende AK-partij. Zij meent dat de meeste verkrachtingen in Turkije juist een 'gedwongen huwelijk' als doel hebben. ,,Een man verkracht een vrouw, omdat hij anders niet met haar kan trouwen. Omdat zij hem niet wil bijvoorbeeld. Of omdat haar ouders tegen het huwelijk zijn.''

En wat als een vrouw door meerdere mannen wordt verkracht? Soyaslan: ,,De man die met de vrouw wil trouwen, wordt vergeven. De andere verkrachters worden gestraft.'' De kans dat dat huwelijk strandt, is wel groter geeft Soyaslan toe. De huwelijkskandidaat weet dat zijn vrouw ook door andere mannen is verkracht en hij zal haar daarom als een oneervolle vrouw zien.Op de vraag of Soyaslan zelf zou trouwen met de dader als hij een verkrachte vrouw was, antwoordt hij: ,,Als ik uit een rijk gezin kom, doe ik dat niet. Want de kans dat ik dan iemand vind die mij nog wil hebben is dan groter. Maar als ik financieel afhankelijk ben van mijn vader, zou ik denken: dit is mijn lot. Hopelijk word ik gelukkig.''

Bron: RD

Als ik Turkije was dan zou ik die minister ontslaan. Als je zo ver moet gaan om door Europa geaccepteerd te moeten worden, dan zou ik nog liever voor altijd Europesche gedachten verbannen...
  maandag 3 november 2003 @ 00:54:18 #22
14505 OProg
A Life in Music
pi_14335631
quote:
Op zondag 2 november 2003 23:21 schreef Youssef het volgende:

[..]

Als ik Turkije was dan zou ik die minister ontslaan. Als je zo ver moet gaan om door Europa geaccepteerd te moeten worden, dan zou ik nog liever voor altijd Europesche gedachten verbannen...

Kan je niet ergens anders zinloze relopmerkingen rondspuien
pi_14335848
Ik lees net op een Turkse site dat die man pas een maand in dienst was. Denk niet dat hij het nog lang blijft. Wat een zieke gast! Zeker niet representatief voor de Turkse bevolking!

desbetreffende idioot:

En de Turkse link: http://www.milliyet.com.tr/2003/10/25/guncel/agun.html

pi_14336300
quote:

[..]

Tja. .

En dat soort volk wil in de EU? Over mijn lijk!
Incidenten in Frankrijk die aangeduid worden als anti-semitisme, zijn veelal door de joden zelf gepleegd om hun slachtofferrol te versterken.
pi_14336321
quote:
Op maandag 3 november 2003 01:59 schreef onschuldig het volgende:

[..]

En dat soort volk wil in de EU? Over mijn lijk!

quote:
pi_14336340
quote:
Op maandag 3 november 2003 02:04 schreef HeyFreak het volgende:

Waar blijkt dat uit?
Incidenten in Frankrijk die aangeduid worden als anti-semitisme, zijn veelal door de joden zelf gepleegd om hun slachtofferrol te versterken.
pi_14336346
quote:
Op maandag 3 november 2003 02:07 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Waar blijkt dat uit?

heb je de artikels wel een beetje doorgelezen?
pi_14336358
dus als je in turkije verliefd wordt, maar zij wilt jou niet, kun je haar nog altijd verkrachten
Goh in Turkije hebben die mensen toch een vrijheid joh
  maandag 3 november 2003 @ 02:13:11 #29
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_14336364
quote:
Op maandag 3 november 2003 02:11 schreef Armin het volgende:
dus als je in turkije verliefd wordt, maar zij wilt jou niet, kun je haar nog altijd verkrachten
Vindt een of andere gek, ja. Niet "Turkije".
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  maandag 3 november 2003 @ 02:14:28 #30
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_14336371
quote:
Op zondag 2 november 2003 23:21 schreef Youssef het volgende:

[..]

kneus
pi_14336372
quote:
Op maandag 3 november 2003 02:13 schreef Kwark het volgende:

[..]

Vindt een of andere gek, ja. Niet "Turkije".

Die gek is door hun eigen turken aangewezen als politicus! Weet wat je kiest lijkt me!
pi_14336379
quote:
Op maandag 3 november 2003 02:11 schreef Armin het volgende:
blijkbaar, maar ik denk niet dat die wet het lang vol houdt. ze zouden er ook goed aan doen om die wet gelijk te schrappen en een verkrachter gewoon lekker in zo'n turkse gevangenis gooien.

er zijn zoveel landen die rare oude wetten hebben. In alaska mogen elanden niet paren op het trottoir, in schotland mag je iemand die naar de wc moet niet weigeren als hij aanbelt. het zijn van die 'vergeten' wetten die eigenlijk niet van toepassing zijn maar nog wel degelijk gelden...

maandag 3 november 2003 @ 02:15:54 #33
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_14336380
quote:
Op maandag 3 november 2003 02:14 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Die gek is door hun eigen turken aangewezen als politicus! Weet wat je kiest lijkt me!

Jaja, dat is wel erg makkelijk he .

Overigens staat er duidelijk zat dat er door de Turkse bevolking geschokt is gereageerd.

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_14336388
quote:
Op maandag 3 november 2003 02:15 schreef Kwark het volgende:

[..]

Jaja, dat is wel erg makkelijk he .

Overigens staat er duidelijk zat dat er door de Turkse bevolking geschokt is gereageerd.

Nogmaals, waar blijkt dat uit, behalve uit een artikel die dergelijke noemt! Is er iets concreets ondernomen door het volk om te laten zien dat zo een wet niet door de beugel kan? Helemaal niets, dus voor mij is het zo klaar als een klontje!
  maandag 3 november 2003 @ 02:22:34 #35
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_14336400
quote:
Op maandag 3 november 2003 02:19 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Nogmaals, waar blijkt dat uit, behalve uit een artikel die dergelijke noemt! Is er iets concreets ondernomen door het volk om te laten zien dat zo een wet niet door de beugel kan? Helemaal niets, dus voor mij is het zo klaar als een klontje!

Hoezo selectief informatie vergaren . Je baseert je mening wel op datzelfde artikel!

Bovendien, voordat je een heel volk veroordeelt op basis van de uitlatingen van één gek zou je je misschien eens willen verdiepen in de stof. Misschien zijn er wel overal protesten geweest, waaruit deze onvrede blijkt. Weet jij veel.

Wat hadden ze anders moeten doen? Een staatsgreep plegen?

pi_14336500
quote:
Op maandag 3 november 2003 02:22 schreef Kwark het volgende:

[..]

Hoezo selectief informatie vergaren . Je baseert je mening wel op datzelfde artikel!

Bovendien, voordat je een heel volk veroordeelt op basis van de uitlatingen van één gek zou je je misschien eens willen verdiepen in de stof. Misschien zijn er wel overal protesten geweest, waaruit deze onvrede blijkt. Weet jij veel.

Wat hadden ze anders moeten doen? Een staatsgreep plegen?

idd, je slaat voor het gemak maar stukken over lijkt het...

trouwens onschuldig, je ondertitel klopt ook voor geen meter...

Overall beste user 2022 maandag 3 november 2003 @ 06:40:53 #37
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_14336769
Wat een rare wetten hebben ze daar, en ga nou niet zeggen dat het geen wet is, want dan ben je een vieze linkse communist.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 3 november 2003 @ 08:09:40 #38
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_14336971
d'r zal maar een lelijk mokkel, met een obsessie voor jou, roepen dat je er verkracht hebt , moet je ineens met er trouwen..

griezelig

kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
pi_14337071
quote:
Op zondag 2 november 2003 22:18 schreef tvlxd het volgende:
Wel, dat wordt weer twintig jaar wachten...
Inderdaad. Ik bedank deze man persoonlijk voor het iig 20 jaar lang geen lidmaatschap van de EU voor Turkije. En na die 20 jaar ben ik aan de macht en dan boeit het niet meer.
[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
  maandag 3 november 2003 @ 08:58:38 #40
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_14337300
quote:
Op maandag 3 november 2003 08:31 schreef Tedje_van_Es het volgende:
En na die 20 jaar ben ik aan de macht en dan boeit het niet meer.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_14338277
quote:
Op maandag 3 november 2003 08:09 schreef MokroKees het volgende:
d'r zal maar een lelijk mokkel, met een obsessie voor jou, roepen dat je er verkracht hebt , moet je ineens met er trouwen de bak in..

griezelig

En weer een stukje onzinnige proza.
pi_14338414
Denk niet dat er veel Turken zijn te vinden die zijn idee zullen steunen.
  Moderator maandag 3 november 2003 @ 10:20:47 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14338527
quote:
Op maandag 3 november 2003 02:14 schreef onschuldig het volgende:

[..]

herman heinsbroek is ook door ons gekozen.

ik kan me geen enkele situatie (of proefballonneke) herinneren van hem waar ik het mee eens was.

zo heeft elk land wel een excentriekeling als minister die door dit soort opmerkingen carriere wil maken ... er zullen ongetwijfeld wel een aantal hardliners zijn die zich hier in kunnen vinden (gevluchtte talibanners ofzo ).

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_14339606

Dit is gewoon pure camp!

Vraag me trouwens af wat er dan gebeurd als een vrouw bijvoorbeeld anaal verkracht is...

Of nog beter; hoe zit het dan waneer een vent een andere vent verkracht? Moeten die dan ook trouwen?

Dat zou nog 'ns progressief zijn!

Moderator maandag 3 november 2003 @ 11:11:29 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14339679
nee dan moeten ze allebei dood want homo's zijn ziek in hun hoofd volgens sommigen van die figuren (ask pro_jeex en robh schijnt het er nog mee eens te zijn ook)
pi_14339834
quote:
Op maandag 3 november 2003 10:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik kan me geen enkele situatie (of proefballonneke) herinneren van hem waar ik het mee eens was.

zo heeft elk land wel een excentriekeling als minister die door dit soort opmerkingen carriere wil maken ... er zullen ongetwijfeld wel een aantal hardliners zijn die zich hier in kunnen vinden (gevluchtte talibanners ofzo ).

het ging hier niet eens om een minist er maar om een woordvoerder. Zoiemand wordt ook niet door het volk gekozen...
pi_14339859
quote:
Op maandag 3 november 2003 11:11 schreef sp3c het volgende:
nee dan moeten ze allebei dood want homo's zijn ziek in hun hoofd volgens sommigen van die figuren (ask pro_jeex en robh schijnt het er nog mee eens te zijn ook)
waar mee eens?? Dat de verkrachter met zijn alchtoffer trouwt... het slachtoffer perse met haar dader moet trouwen. Snap de hele situatie niet eigenlijk. verkrachten is als het aan mij ligt en het is onomstotelijk bewezen hakki takkie weg zakkie. kan hij zichzelf vingeren op d eplek waar zijn penis zat.
  maandag 3 november 2003 @ 11:21:23 #48
60090 Akkersloot
pi_14339913
Je geeft zo'n verkrachter maar een grote sluier om en laat hem maar met een andere verkrachter trouwen.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_14339935
Ik denk dat het een goed idee zou zijn dat mannen die nog deze denkbeelden hebben zelf een keer goed anaal genomen worden. Op deze manier krijgen ze misschien een idee wat het is om uberhaupt verkracht te worden.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_14339969
quote:
Op maandag 3 november 2003 11:22 schreef Lucille het volgende:
Ik denk dat het een goed idee zou zijn dat mannen die nog deze denkbeelden hebben zelf een keer goed anaal genomen worden. Op deze manier krijgen ze misschien een idee wat het is om uberhaupt verkracht te worden.
speciale verkrachters dildo met schaafzijde
  maandag 3 november 2003 @ 11:29:49 #51
60090 Akkersloot
pi_14340134
Rest nog het aanpakken van die cultuur. Dat een verkrachte vrouw met de nek wordt aangekeken omdat ze "haar eer kwijt is". Om die reden zou je als verkrachte vrouw al geen aangifte doen.
En een ongetrouwde vrouw "die is zeker verkracht".
  maandag 3 november 2003 @ 11:31:15 #52
60090 Akkersloot
pi_14340163
quote:
Op maandag 3 november 2003 11:22 schreef Lucille het volgende:
En dan natuurlijk nog met een bord rond laten lopen met "ik ben verkracht".
pi_14340422
quote:
Op maandag 3 november 2003 11:29 schreef Akkersloot het volgende:
Rest nog het aanpakken van die cultuur. Dat een verkrachte vrouw met de nek wordt aangekeken omdat ze "haar eer kwijt is". Om die reden zou je als verkrachte vrouw al geen aangifte doen.
En een ongetrouwde vrouw "die is zeker verkracht".
die cultuur???
  maandag 3 november 2003 @ 12:41:29 #54
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_14342167
quote:
Op maandag 3 november 2003 11:41 schreef Chadi het volgende:
die cultuur???
Ja, die cultuur.
  maandag 3 november 2003 @ 12:45:44 #55
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_14342290
hij gaat er van uit dat vrouwen dingen zijn.
Where's the lovepart??
put
your
clothes
on!
pi_14342331
Ik vind 'mijn' cultuur helemaal goed. Niets meer aan veranderen. Zeker niet omdat zogenaamde "moderne, westerse" mensen dat willen. Ik wil niet dat in 'mijn' cultuur pedofilie en homofilie als gewoon worden gezien.
  maandag 3 november 2003 @ 12:49:13 #57
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14342398
Het blijft lachen , die moslimtopics .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_14342659
quote:
Op maandag 3 november 2003 12:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik vind 'mijn' cultuur helemaal goed. Niets meer aan veranderen. Zeker niet omdat zogenaamde "moderne, westerse" mensen dat willen. Ik wil niet dat in 'mijn' cultuur pedofilie en homofilie als gewoon worden gezien.
pedofilie wordt hier niet als gewoon gezien.
en het gaat hier om verkrachting trouwens.

Iets wat in verschillende (al dan niet zeer plaatselijk) culturen de vrouw wordt aangerekend.
Ook in Pakistan bijvoorbeeld.

De vrouw heeft zich misdragen, verleid, immers anders zou de man niet tot een dergelijke daad zijn gekomen.
Veelal gaat de verkrachter vrijuit.
Dat gebeurt wanneer de familie van het slachtoffer de dader vergeeft, iets wat vrijwel altijd gebeurt.
De vrouw wordt als de feitelijke dader gezien, opgesloten, verstoten of vermoord.
In een land als Jordanie zitten verkrachte vrouwen in de gevangenis om hen te beschermen tegen hun familieleden, die de eer van de familie willen redden door hun verkrachte zus/dochter te vermoorden.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 3 november 2003 @ 13:04:13 #59
60090 Akkersloot
pi_14342832
quote:
Op maandag 3 november 2003 12:58 schreef milagro het volgende:
De vrouw heeft zich misdragen, verleid
Geen hoofddoekje of burka gedragen bijvoorbeeld.
  Moderator maandag 3 november 2003 @ 13:06:32 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14342903
quote:
Op maandag 3 november 2003 11:18 schreef Chadi het volgende:

[..]

waar mee eens?? Dat de verkrachter met zijn alchtoffer trouwt... het slachtoffer perse met haar dader moet trouwen. Snap de hele situatie niet eigenlijk. verkrachten is als het aan mij ligt en het is onomstotelijk bewezen hakki takkie weg zakkie. kan hij zichzelf vingeren op d eplek waar zijn penis zat.

met het feit dat homo's ziek in hun hoofd zouden zijn ... lees jij uberhaupt posts wel voor je erop reageert?
pi_14342965
quote:
Op maandag 3 november 2003 12:49 schreef Lemmeb het volgende:
Het blijft lachen , die moslimtopics .
Vind je - het is toch te triest voor woorden, dit soort opvattingen
Gaatjes? Hoezo gaatjes..............
  maandag 3 november 2003 @ 13:09:32 #62
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_14343002
quote:
Op maandag 3 november 2003 12:58 schreef milagro het volgende:

[..]

pedofilie wordt hier niet als gewoon gezien.
en het gaat hier om verkrachting trouwens.

Iets wat in verschillende (al dan niet zeer plaatselijk) culturen de vrouw wordt aangerekend.
Ook in Pakistan bijvoorbeeld.

De vrouw heeft zich misdragen, verleid, immers anders zou de man niet tot een dergelijke daad zijn gekomen.
Veelal gaat de verkrachter vrijuit.
Dat gebeurt wanneer de familie van het slachtoffer de dader vergeeft, iets wat vrijwel altijd gebeurt.
De vrouw wordt als de feitelijke dader gezien, opgesloten, verstoten of vermoord.
In een land als Jordanie zitten verkrachte vrouwen in de gevangenis om hen te beschermen tegen hun familieleden, die de eer van de familie willen redden door hun verkrachte zus/dochter te vermoorden.

ik snap bovenal eerlijk gezegd niet wat voor eer je nog hebt als je mensen uitmoord? wat is nou die eer waar zoveel moslimfamilies aan hangen??
put
your
clothes
on!
  maandag 3 november 2003 @ 13:10:10 #63
60090 Akkersloot
pi_14343023
quote:
cultuur
Dat je een verkrachte vrouw met de nek aankijkt omdat ze haar eer kwijt is is van dezelfde achterlijke cultuur als "wij gelovigen willen niet door ongelovigen bevrijd worden (zie Irak)".
pi_14343051
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:04 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Geen hoofddoekje of burka gedragen bijvoorbeeld.

In Pakistan is praten met een man, ander dan je echtgenoot, broer of zoon al genoeg.

Een weduwe is ook niet toegestaan vriendschap aan te gaan met mannen.
Doet zij dat wel, is zij een schande voor de familie, en zal zelfs haar bloedeigen zoon ingrijpen, door haar te vermoorden.

In sommige situaties heeft een jonge vrouw zelfs meer te vrezen van haar broer dan haar vader.
Dat zie je hier bijvoorbeeld, waar de zoon des huizes het als zijn taak ziet zijn zusje in de gaten te houden en te corrigeren waar nodig.
De meiden die in de Blijf van mijn lijf huizen zitten zijn vaak die meiden die op de vlucht zijn voor vaders en broers, eerder dan echtgenoten.

pi_14343232
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:09 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ik snap bovenal eerlijk gezegd niet wat voor eer je nog hebt als je mensen uitmoord? wat is nou die eer waar zoveel moslimfamilies aan hangen??

zoveel moslimfamilies wil ik niet zeggen.

maar voor sommigen is de familie eer belangrijker dan eventuele liefde voor hun dochter.

een verkrachte vrouw is niet meer huwbaar, want geen maagd.

en zoals ik al zei, zullen sommigen vinden dat de vrouw uitgedaagd moet hebben, door kleding, oogopslag, whatever en wordt het dus als overspel gezien.

een vrouw die zich houdt aan de regels, i.e. binnenblijft, geen kontakt heeft/zoekt met mannen, zich naar behoren kleedt, wordt niet verkracht.

maandag 3 november 2003 @ 13:22:46 #66
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_14343390
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:17 schreef milagro het volgende:

[..]

zoveel moslimfamilies wil ik niet zeggen.

maar voor sommigen is de familie eer belangrijker dan eventuele liefde voor hun dochter.

een verkrachte vrouw is niet meer huwbaar, want geen maagd.

en zoals ik al zei, zullen sommigen vinden dat de vrouw uitgedaagd moet hebben, door kleding, oogopslag, whatever en wordt het dus als overspel gezien.

een vrouw die zich houdt aan de regels, i.e. binnenblijft, geen kontakt heeft/zoekt met mannen, zich naar behoren kleedt, wordt niet verkracht.

ja, ok, maar wat is dat eergevoel dan? dat families trots hun maagdelijke dochter kan presenteren? Ik snap niet wat voor gevoel binnen een familie zo ver kan gaan om iemand te doden, nota bene iemand van vlees en bloed...

trouwens: maagdelijkheid zegt vrij weinig meer . mannen willen volgens mij veel liever iemand met ervaring . misschien dat die eermannen een maagd willen omdat ze er zelf niks van bakken .

put
your
clothes
on!
  maandag 3 november 2003 @ 13:24:09 #67
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14343423
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:08 schreef Kieto het volgende:
Vind je - het is toch te triest voor woorden, dit soort opvattingen
Ach, voor mij is allang aangetoond dat de culturen gebaseerd op het islam-geloof gewoon achterlijk zijn . En ik heb de laatste tijd steeds minder zin er nog uitgebreid over te discussiëren. Iedereen die nu nog vindt van niet, is òf zelf moslim, òf komt er vroeg of laat ook nog wel een keer achter.

Tis toch zo klaar als een klontje? Kan er alleen nog maar om lachen, al is het als een boer met kiespijn .

pi_14343619
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:22 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ja, ok, maar wat is dat eergevoel dan? dat families trots hun maagdelijke dochter kan presenteren? Ik snap niet wat voor gevoel binnen een familie zo ver kan gaan om iemand te doden, nota bene iemand van vlees en bloed...

trouwens: maagdelijkheid zegt vrij weinig meer . mannen willen volgens mij veel liever iemand met ervaring . misschien dat die eermannen een maagd willen omdat ze er zelf niks van bakken .

van hun eigen vlees en bloed bedoel je

is ook niet te begrijpen.
vrouwen zijn het bezit van de man en hebben zich aan de regels te houden, opgesteld door mannen, ten gunste van mannen.
familie eer is ook enkel te schenden door de vrouw.
mannen kunnen dat blijkbaar niet, in ieder geval wordt oneervol gedrag hen minder aangerekend.

pi_14343690
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:24 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ach, voor mij is allang aangetoond dat de culturen gebaseerd op het islam-geloof gewoon achterlijk zijn . En ik heb de laatste tijd steeds minder zin er nog uitgebreid over te discussiëren. Iedereen die nu nog vindt van niet, is òf zelf moslim, òf komt er vroeg of laat ook nog wel een keer achter.

Tis toch zo klaar als een klontje? Kan er alleen nog maar om lachen, al is het als een boer met kiespijn .

Sorry maar hier laat ik je los. Ik vind je opmerkingen over de islam achterlijk en niet van kennis van zaken getuigen.

De opvattingen die in dit soort topics besproken worden zijn gruwelijk dom maar ook extreem. Ben je wel eens in een Nederlandse moskee geweest? Ik vind de islam nog net zo'n geloof als het protestantisme, het loopt op een aantal terreinen achter, het is ook anders en op sommige zaken loopt het voor. Ik heb iets tegen alle vormen van dogmatisch geloven eigenlijk maar ik zie ook wel de mooie kanten van religies.

maandag 3 november 2003 @ 13:33:14 #70
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_14343700
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:30 schreef milagro het volgende:

[..]

van hun eigen vlees en bloed bedoel je

is ook niet te begrijpen.
vrouwen zijn het bezit van de man en hebben zich aan de regels te houden, opgesteld door mannen, ten gunste van mannen.
familie eer is ook enkel te schenden door de vrouw.
mannen kunnen dat blijkbaar niet, in ieder geval wordt oneervol gedrag hen minder aangerekend.

dat bedoel ik .

tja, ik zou wel es willen vragen wat voor hen dan die eer is? ik heb eigenlijk nog nooit echt een concreet item over "eer" gehoord, en aangezien er zelfs mensen voor worden vermoord vind ik dat best twijfelachtig.. ik vraag me ook af wat voor hen die waarde van maagdelijkheid dan is en in hoeverre ze waarde hechten aan emoties tussen mensen...

jeumig, allemaal vragen .

put
your
clothes
on!
  maandag 3 november 2003 @ 13:34:59 #71
60090 Akkersloot
pi_14343748
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:24 schreef Lemmeb het volgende:
Moslims en islamofielen hebben het dan over de "pré-islamitische cultuur". Het erge is dat die pré-islamitische arabieren zich niet meer tegen die islam-leugens kunnen verdedigen daar zij door de "vredelievende" islam zijn uitgeroeid.
De pré-islamitische godsdienst van de Arabieren.
pi_14343975
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:33 schreef Jerruh het volgende:

[..]

dat bedoel ik .

tja, ik zou wel es willen vragen wat voor hen dan die eer is? ik heb eigenlijk nog nooit echt een concreet item over "eer" gehoord, en aangezien er zelfs mensen voor worden vermoord vind ik dat best twijfelachtig.. ik vraag me ook af wat voor hen die waarde van maagdelijkheid dan is en in hoeverre ze waarde hechten aan emoties tussen mensen...

jeumig, allemaal vragen .

het individu is niet belangrijk, de groep telt.

het individu schaadt de belangen van de groep, en dus is het leven van 1 niet belangrijk en kan opgeofferd worden ten gunste van de groep, het aanzien naar de groep toe.

dat is het probleem, dat ze nooit van het individu uitgaan, de eigen mening telt niet, vrijdenken kan niet, ze weten niet eens wat dat is.

maandag 3 november 2003 @ 13:43:39 #73
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_14344031
Het stelt mij gerust dat er in turkije om deze mening wordt gelachen. Ik krijg serieus steeds meer vertrouwen in het land.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 3 november 2003 @ 14:03:10 #74
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14344605
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:33 schreef Kieto het volgende:
Sorry maar hier laat ik je los. Ik vind je opmerkingen over de islam achterlijk en niet van kennis van zaken getuigen.
Welke opmerkingen over de islam . Gheh, 'k ben toch zeker Pim Fortuyn niet? Ik stel toch heel duidelijk dat ik het heb over 'culturen' gebaseerd op het islamitische geloof. Dat is iets anders dan de islam zelf.

Met de islam zelf is m.i. niets mis, ieg niet meer dan er mis is met het christendom. Het gaat om de achterlijke interpretatie en de middeleeuwse culturele invulling die veel moslims eraan geven. En dat noem ik 'achterlijk' ja!

quote:
De opvattingen die in dit soort topics besproken worden zijn gruwelijk dom maar ook extreem.
Zo extreem dat er hele volsstammen achteraan lopen. Weliswaar niet in Turkije (maar dat beschouw ik door de scheiding van kerk en staat in dat land dan ook niet als een èchte islamitische cultuur ), maar wel in landen als Iran, Saudie-Arabië enz. enz..

En misschien is dit dan wel een heel extreme opvatting, maar ik lees toch geregeld minder extreme, ook vanuit de islam voortgekomen, opvattingen, die ook wel degelijk van een zekere achterlijkheid getuigen (verplichten van hoofddoekjes etc.), waar Nederlandse moslims zich ook en masse achter scharen.

quote:
Ben je wel eens in een Nederlandse moskee geweest? Ik vind de islam nog net zo'n geloof als het protestantisme, het loopt op een aantal terreinen achter, het is ook anders en op sommige zaken loopt het voor. Ik heb iets tegen alle vormen van dogmatisch geloven eigenlijk maar ik zie ook wel de mooie kanten van religies.
Dit ontken ik ook helemaal niet, sterker nog, ik ben het met je eens .
pi_14346206
quote:
Op maandag 3 november 2003 14:03 schreef Lemmeb het volgende:

Met de islam zelf is m.i. niets mis, ieg niet meer dan er mis is met het christendom. Het gaat om de achterlijke interpretatie en de middeleeuwse culturele invulling die veel moslims eraan geven. En dat noem ik 'achterlijk' ja!

Dan zijn we het redelijk eens denk ik, al kan je nog over de gradaties van achterlijkheid discussieren. Het dragen van een hoofddoek valt daar voor mij nou niet bepaal onder.
  maandag 3 november 2003 @ 14:53:45 #76
60090 Akkersloot
pi_14346307
quote:
Op maandag 3 november 2003 14:50 schreef Kieto het volgende:
Dan zijn we het redelijk eens denk ik, al kan je nog over de gradaties van achterlijkheid discussieren. Het dragen van een hoofddoek valt daar voor mij nou niet bepaal onder.
Wel als er bijvoorbeeld gesproken wordt over "een meid die geen hoofddoek draagt" en "een dame die wel een hoofddoek draagt" (gelezen op dit forum) Zodra geen hoofddoek dragende meisjes voor minderwaardig worden aangezien is dat al zeer gevaarlijk.
pi_14346738
quote:
Op maandag 3 november 2003 10:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

Niet door mij!
pi_14346803
quote:
Op maandag 3 november 2003 14:53 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Wel als er bijvoorbeeld gesproken wordt over "een meid die geen hoofddoek draagt" en "een dame die wel een hoofddoek draagt" (gelezen op dit forum) Zodra geen hoofddoek dragende meisjes voor minderwaardig worden aangezien is dat al zeer gevaarlijk.

Oh ja, mensen om zoiets als minderwaardig beschouwen vind ik sowieso absurd. Maar meisjes die uit eigen overtuiging een hoofddoek dragen zullen daar niks van aantrekken. Er zit nou altijd wel iets van druk en dwang bij alle vormen van religie of andere manier van opvoeden, zelfs een vrije opvoeding kan erg orthodox zijn.
pi_14346873
quote:
Als je je cultuur zo tof vindt, ga je toch lekker trug naar turkmenistan!
  maandag 3 november 2003 @ 15:58:39 #80
52589 sjun
uit solidariteit
pi_14348508
Reageer normaal, of reageer niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 03-11-2003 16:07]

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_14348680
Reageer normaal, of reageer niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 03-11-2003 16:08]

maandag 3 november 2003 @ 16:12:31 #82
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14348912
quote:
Op maandag 3 november 2003 14:50 schreef Kieto het volgende:
Ik definieer achterlijk als 'significant achterlopend in de tijd, naar moderne maatstaven'. Niets meer, niets minder.

Alhoewel het christendom vroeger ook predikte dat vrouwelijk schoon zoveel mogelijk bedekt moest blijven, en hier toendertijd ook algemeen gehoor aan werd gegeven, hebben wij, als onderdeel van het vrije westen, die tijd inmiddels toch al weer enkele decennia achter ons gelaten. In die zin vind ik het streven naar het dragen van hoofddoekjes dus gewoon achterlijk.

Bovendien, je kunt lullen wat je wilt, maar het selectief preken voor hoofddoekjes alleen voor vrouwen, is gewoon weer een vorm van verkapte discriminatie, waar deze op de islam gestoelde culturen vol mee zitten.

Overigens, iemand (m/v ) mag van mij best een hoofddoekje dragen, als dit op geheel vrijwillige basis gebeurt. Niks mis mee. Maar dat maakt het nog niet minder achterlijk .

pi_14349572
quote:
Op maandag 3 november 2003 16:12 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik definieer achterlijk als 'significant achterlopend in de tijd, naar moderne maatstaven'. Niets meer, niets minder.

Alhoewel het christendom vroeger ook predikte dat vrouwelijk schoon zoveel mogelijk bedekt moest blijven, en hier toendertijd ook algemeen gehoor aan werd gegeven, hebben wij, als onderdeel van het vrije westen, die tijd inmiddels toch al weer enkele decennia achter ons gelaten. In die zin vind ik het streven naar het dragen van hoofddoekjes dus gewoon achterlijk.

Bovendien, je kunt lullen wat je wilt, maar het selectief preken voor hoofddoekjes alleen voor vrouwen, is gewoon weer een vorm van verkapte discriminatie, waar deze op de islam gestoelde culturen vol mee zitten.

Overigens, iemand (m/v ) mag van mij best een hoofddoekje dragen, als dit op geheel vrijwillige basis gebeurt. Niks mis mee. Maar dat maakt het nog niet minder achterlijk .

Ben jij Pim Fortuyn? Ik dacht dat die dood was
  Moderator maandag 3 november 2003 @ 16:38:07 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14349756
ff voor de duidelijkheid, achterlijk en achteroplopend (oid) zijn totaal verschillende zaken

als je achtergesteld (oid) bedoeld zeg dat dan godverdomme ook is ipv heel de tijd achterlijk te roepen om dan te gaan schermen met mooie praatjes als iemand er wat van zegt (wat zonder twijfel gebeurt) dit is wmb gewoon flamebait.

pi_14349855
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

met het feit dat homo's ziek in hun hoofd zouden zijn ... lees jij uberhaupt posts wel voor je erop reageert?

ik heb de neiging over dat soort posts heen te lezen.
  Moderator maandag 3 november 2003 @ 16:42:23 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14349876
quote:
Op maandag 3 november 2003 16:41 schreef Chadi het volgende:

[..]

ik heb de neiging over dat soort posts heen te lezen.

reageer er dan ook niet op
  maandag 3 november 2003 @ 16:45:43 #87
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14349970
quote:
Op maandag 3 november 2003 16:38 schreef sp3c het volgende:
ff voor de duidelijkheid, achterlijk en achteroplopend (oid) zijn totaal verschillende zaken

als je achtergesteld (oid) bedoeld zeg dat dan godverdomme ook is ipv heel de tijd achterlijk te roepen om dan te gaan schermen met mooie praatjes als iemand er wat van zegt (wat zonder twijfel gebeurt) dit is wmb gewoon flamebait.

Had je het tegen mêh

Ik bedoel in elk geval 'achterlijk', precies zoals ik het schrijf. Misschien wordt het tijd dat jij de betekenis van het woord 'achterlijk' eens in het woordenboek opzoekt, dat zal wellicht heel verhelderend voor je zijn. Zoek dan ook voor de gein het woord 'achteroplopen' eens op, kun je denk ik ook nog wat van leren .

/edit Ohja het woordje 'achterstellen' heeft ook een geheel eigen betekenis, waar je ook nog weleens door verrast zou kunnen worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Lemmeb op 03-11-2003 16:48]

pi_14350206
quote:
Op maandag 3 november 2003 16:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

reageer er dan ook niet op

hou op straks doe je jezelf nog pijn
pi_14351991
Even voor de goede orde; ik verdedig niet de uitspraken van die woordvoerder.

Maar, in bepaalde achterlijke delen van Turkije zitten kinderen behoorlijk onder de plak van hun ouders. Dat geldt voor meisjes en jongens. Echter, de liefde laat zich niet altijd bedwingen en wat er vaak gebeurt, om een gearrangeerd huwelijk te ontlopen en een liefdeshuwelijk af te dwingen is dat de jongen en meisje met elkaar weglopen. In het soort omgeving waar we het over hebben is dat iets heel vreselijks, de eer van het meisje is comleet naar de kloten en hetzelfde gaat op voor de familie-eer. Normaal gesproken is dat genoeg reden om de wapens te gaan trekken en de onteerde dochter en haar ''ontvoerder/verkrachter'' te vermoorden.

Er bestaat echter wel een uitweggetje nog, en dat is dat er alsnog een huwelijk wordt gesloten. Waarbij iedereen vervolgens net doet alsof er niets aan de hand was.

Alleen, de beschuldiging van verkrachting door de echtgenoot staat nog wel overeind.

Het is voor dit soort situaties dat de ''verzachtende omstandigheid'' is bedacht.

pi_14352753
quote:
Op maandag 3 november 2003 17:47 schreef HiZ het volgende:
Even voor de goede orde; ik verdedig niet de uitspraken van die woordvoerder.

Maar, in bepaalde achterlijke delen van Turkije zitten kinderen behoorlijk onder de plak van hun ouders. Dat geldt voor meisjes en jongens. Echter, de liefde laat zich niet altijd bedwingen en wat er vaak gebeurt, om een gearrangeerd huwelijk te ontlopen en een liefdeshuwelijk af te dwingen is dat de jongen en meisje met elkaar weglopen. In het soort omgeving waar we het over hebben is dat iets heel vreselijks, de eer van het meisje is comleet naar de kloten en hetzelfde gaat op voor de familie-eer. Normaal gesproken is dat genoeg reden om de wapens te gaan trekken en de onteerde dochter en haar ''ontvoerder/verkrachter'' te vermoorden.

Er bestaat echter wel een uitweggetje nog, en dat is dat er alsnog een huwelijk wordt gesloten. Waarbij iedereen vervolgens net doet alsof er niets aan de hand was.

Alleen, de beschuldiging van verkrachting door de echtgenoot staat nog wel overeind.

Het is voor dit soort situaties dat de ''verzachtende omstandigheid'' is bedacht.

Wat jij beschrijft is iets heel anders als waar die lompe woordvoerder het over heeft!
pi_14352824
quote:
Op maandag 3 november 2003 18:15 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Wat jij beschrijft is iets heel anders als waar die lompe woordvoerder het over heeft!

Dat realiseer ik me wel, maar het maakt iets duidelijker waarom je wettelijk uberhaupt een verzachtende omstandigheid voor verkrachting hebt. Die woordvoerder spoort niet helemaal.
pi_14352991
quote:
Op maandag 3 november 2003 18:17 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat realiseer ik me wel, maar het maakt iets duidelijker waarom je wettelijk uberhaupt een verzachtende omstandigheid voor verkrachting hebt. Die woordvoerder spoort niet helemaal.

Tijd dus dat die wet veranderd wordt, en er korte metten gemaakt wordt met dat hele familie eer gedoe.
pi_14353135
quote:
Op maandag 3 november 2003 18:24 schreef milagro het volgende:

[..]

Tijd dus dat die wet veranderd wordt, en er korte metten gemaakt wordt met dat hele familie eer gedoe.

Die wet moet pas afgeschaft worden nadat die familie-eer onzin uit de wereld geholpen is. Als je nu het paard achter de wagen gaat spannen leidt dat alleen maar tot meer doden.

En ik hoor nu eenmaal niet tot het type mensen dat vindt dat mijn principes belangrijker zijn dan de levens van onschuldige mensen.

maandag 3 november 2003 @ 18:34:10 #94
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_14353267
sommige reacties hier
gatver ik kan me hier echt vreselijk over opfucken, zon vent moet zelf es verkracht worden en dan verder praten, hij heeft geen idee wat dat met iemand kan doen, en die familie-eer.. ik vind et pas een schande als je iemand laat vallen als ze verkracht is, laat staan dat je haar gaat dwingen met die iemand te trouwen... zou die gozer die mijn kind verkrachtte alle hoeken van de kamer laten zien en em de hele wereld rondschoppen -bij wijze van spreke- sommige politici
pi_14353344
quote:
Op maandag 3 november 2003 15:09 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Als je je cultuur zo tof vindt, ga je toch lekker trug naar turkmenistan!

1. Mijn vaderland is niet Turkmenistan, maar Turkije, want Turkmenistan is ons broederland
2. Gelukkig leef ik hier in een democratisch, vrij land waarin kan denken wat ik wil. Dus ook dat ik 'mijn' cultuur beter vind.
3. Als iemand die hier in NL geboren en getogen is, vind ik het maar lastig om 'lekker terug' te gaan ergens naartoe, waar ik niet vandaan kom. Ik kan alleen naar NL 'terug'
4. Waarom val je mij lastig, als je zo gefrusteerd bent Ik heb jou niets misdaan. Waarom val je mij direct aan? Is dat de 'westerse' manier?
pi_14353375
quote:
Op maandag 3 november 2003 18:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Die wet moet pas afgeschaft worden nadat die familie-eer onzin uit de wereld geholpen is. Als je nu het paard achter de wagen gaat spannen leidt dat alleen maar tot meer doden.

En ik hoor nu eenmaal niet tot het type mensen dat vindt dat mijn principes belangrijker zijn dan de levens van onschuldige mensen.

denk je niet dat velen zich ook gerechtvaardigd zien doordat die wet bestaat?
pi_14353385
Dan hoop ik voor haar dat hij eruit ziet als Brad Pitt.
pi_14353662
quote:
Op maandag 3 november 2003 18:38 schreef milagro het volgende:

[..]

denk je niet dat velen zich ook gerechtvaardigd zien doordat die wet bestaat?

Zeker weten van niet. We hebben het hier voornamelijk over het type mensen die hun dochter ''fincan'' noemen omdat het woord wel mooi klinkt en ze geen idee hebben dat het arme kind dan ''theekopje'' heet.

Domweg omdat ze in hun leven nog niet zo'n ding hebben gezien.

pi_14354049
quote:
Op maandag 3 november 2003 18:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zeker weten van niet. We hebben het hier voornamelijk over het type mensen die hun dochter ''fincan'' noemen omdat het woord wel mooi klinkt en ze geen idee hebben dat het arme kind dan ''theekopje'' heet.

Domweg omdat ze in hun leven nog niet zo'n ding hebben gezien.

okay dan!

maar dat familie eer gedoe..leeft het daar ook nog onder de jongeren (zonen)?
hoe krijg je in Godsnaam dat eruit?

Want ook onder de wat meer gematigden hier leeft 'eer en respect' nog zeer.
Hier zie je dat veel meiden vooral door hun broers in de gaten worden gehouden en zij vooral angst hebben voor hun broers, meer nog dan hun vaders.
Wellicht leeft dat bij die jongens hier zo, omdat ze zich de mindere voelen, naar de rest van de maatschappij maar ook naar hun zusters, die het immers over het algemeen stukken beter doen op school en dit voro hen de manier is om zich de meerdere te voelen.

pi_14357834
quote:
Op maandag 3 november 2003 19:03 schreef milagro het volgende:

[..]

okay dan!

maar dat familie eer gedoe..leeft het daar ook nog onder de jongeren (zonen)?
hoe krijg je in Godsnaam dat eruit?

Want ook onder de wat meer gematigden hier leeft 'eer en respect' nog zeer.
Hier zie je dat veel meiden vooral door hun broers in de gaten worden gehouden en zij vooral angst hebben voor hun broers, meer nog dan hun vaders.
Wellicht leeft dat bij die jongens hier zo, omdat ze zich de mindere voelen, naar de rest van de maatschappij maar ook naar hun zusters, die het immers over het algemeen stukken beter doen op school en dit voro hen de manier is om zich de meerdere te voelen.

Het is waanzinnig moeilijk om het eruit te krijgen, de familieverbanden zijn in een arm land als Turkije heel belangrijk, en in de arme streken van het land nog belangrijker. Gewoon al om domweg te overleven. Geen familie betekent vaak, geen dak boven je hoofd, geen eten en geen kans op een baan.

De eerste stap in de (in mijn ogen zeer wenselijke) afbraak van die maatschappij is het stimuleren van onderwijs (zowel bij jongens als bij meisjes) en het stimuleren van investeringen in het land (en met name in het oosten) zodat mensen minder afhankelijk worden van hun familiebanden. Dan kun je verwachten dat dit soort nefaste praktijken wel afslijten.

Overigens, tijdens het schrijven in dit topic moest ik denken aan het stuk in Pride and Prejudice dat gaat over het weglopen van de jongste dochter van het gezin. Die daarmee meteen een gevallen vrouw is en haar hele familie te schande maakt. Ook wij hebben ons ervan los moeten maken, en ook dat heeft tijd gekost. De vrouwen in (het oosten van Turkije) hebben het geluk dat ze een steuntje in de rug kunnen krijgen van buitenaf.

pi_14365296
edit

[Dit bericht is gewijzigd door onschuldig op 04-11-2003 02:38]

pi_14365300
quote:
Op maandag 3 november 2003 18:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

1. Mijn vaderland is niet Turkmenistan, maar Turkije, want Turkmenistan is ons broederland

1 pot nat
quote:
2. Gelukkig leef ik hier in een democratisch, vrij land waarin kan denken wat ik wil. Dus ook dat ik 'mijn' cultuur beter vind.
Gelukkig wel ja, in tegenstelling tot turkmenistan.
quote:
3. Als iemand die hier in NL geboren en getogen is, vind ik het maar lastig om 'lekker terug' te gaan ergens naartoe, waar ik niet vandaan kom. Ik kan alleen naar NL 'terug'
Gedraag je dan ook als een Nederlander als je hier bent geboren.
quote:
4. Waarom val je mij lastig, als je zo gefrusteerd bent Ik heb jou niets misdaan. Waarom val je mij direct aan? Is dat de 'westerse' manier?
Nee, het is me opgevallen dat van alle buitenlanders turken het meest slijmen. Ze doen zich anders voor als ze zijn en daar heb ik een hekel aan. Is niet persoonlijk bedoeld
pi_14366377
quote:
Maar verkrachting is wel kicken, natuurlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_14366437
quote:
Op maandag 3 november 2003 18:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je bent bent hier geboren en getogen, zeg je.
Jouw cultuur is dan toch óók de Westerse cultuur, je leeft toch verdorie niet in een oosters vacuum of zo
  dinsdag 4 november 2003 @ 09:10:31 #105
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14366540
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 09:02 schreef milagro het volgende:
Jouw cultuur is dan toch óók de Westerse cultuur, je leeft toch verdorie niet in een oosters vacuum of zo
Lamaar is verspilde moeite jôh .
pi_14366646
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 09:02 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik ben hier geboren, maar opgegroeid met de Turkse cultuur en daar ben ik mijn ouders zeer dankbaar voor. En ja, dat gaat prima samen met de Westerse cultuur en ik kan het altijd prima vinden met nederlanders en zij met mij, ook al zal dat je waarschijnlijk verbazen. Maar als je ervoor openstaat, dan kom je achter veel meer dingen. Als je je ogen ervoor sluit, dan krijg je zulke kortzichtige ideëen.
pi_14366697
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 02:38 schreef onschuldig het volgende:

Gedraag je dan ook als een Nederlander als je hier bent geboren.
[..]

Dus ik moet nu ook met mijn vieze schoenen in de woonkamer? Met mijn hond slapen in het zelfde bed? Zonder mijn handen te wassen na de wc aan tafel? Varkensvlees op dinsdag? En zuipen met mijn vrienden, omdat iedereen het doet en omdat het gezellig is? Nee dank je. Ik denk dat ik me gewoon als Turk blijf gedragen, ook al ben ik hier geboren.

Nee, het is me opgevallen dat van alle buitenlanders turken het meest slijmen. Ze doen zich anders voor als ze zijn en daar heb ik een hekel aan. Is niet persoonlijk bedoeld

Ik voel me niet aangesproken.
pi_14366707
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 08:58 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maar verkrachting is wel kicken, natuurlijk.

Sinds wanneer hoort verkrachting bij een cultuur? Niet bij de mijne gelukkig? Misschien wel bij jullie in het dorp?
pi_14366729
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 09:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik ben hier geboren, maar opgegroeid met de Turkse cultuur en daar ben ik mijn ouders zeer dankbaar voor. En ja, dat gaat prima samen met de Westerse cultuur en ik kan het altijd prima vinden met nederlanders en zij met mij, ook al zal dat je waarschijnlijk verbazen. Maar als je ervoor openstaat, dan kom je achter veel meer dingen. Als je je ogen ervoor sluit, dan krijg je zulke kortzichtige ideëen.

zoals die van jou, bedoel je?
want aan je reacties te zien ben jij vooral degene die zijn ogen sluit.
hier laat je ws wat meer het achterste van je tong zien dan je dat irl doet.

iemand die hier geboren de Westerse cultuur niet als onderdeel van zijn eigen cultuur ziet, maar iets losstaand van, die blij is dat 'zijn' (in zijn ogen superieure) cultuur homoseksualiteit als iets abnormaals beschouwt, noem ik nu niet bepaald iemand die openminded is.

dinsdag 4 november 2003 @ 09:19:33 #110
40515 AntiAlias
Zonder karteltjes!
pi_14366735
You've got to be kidding
Ik weet het zeker, denk ik....
pi_14366784
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 09:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Sinds wanneer hoort verkrachting bij een cultuur? Niet bij de mijne gelukkig? Misschien wel bij jullie in het dorp?

Sinds wanneer hoort pedofilie bij een cultuur dan? Of homofilie? Je spreekt jezelf tegen, vriend.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_14366994
quote:
Spreek lekker voor jezelf en niet voor andere Turken. Homofilie kan best normaal zijn, zij zijn nou eenmaal zo geschapen. Pedofilie is weer een ander verhaal, dat is totaal ziek.

Maar weer even ontopic. Die meneer die dit heeft geroepen, is hoewel ik hem niet ken, volgens mij een behoorlijk populist en probeert te scoren bij sommige groepen. Vraag me niet welke groepen, maar soms geldt hetzelfde motto als voor rocksterren ook voor politici:
"THERE AIN'T NO SUCH THING AS BAD PUBLICITY".

Yeeeehhhtttttt! Savunun len!
pi_14367020
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 09:21 schreef Jarno het volgende:

[..]

Sinds wanneer hoort pedofilie bij een cultuur dan? Of homofilie? Je spreekt jezelf tegen, vriend.

three strikes, OUT!!
pi_14367097
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 09:21 schreef Jarno het volgende:

[..]

Sinds het door het overgrote deel van de bevolking als normaal en alledaags wordt beschouwt?
pi_14367107
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 09:19 schreef milagro het volgende:

[..]

iemand die hier geboren de Westerse cultuur niet als onderdeel van zijn eigen cultuur ziet, maar iets losstaand van, die blij is dat 'zijn' (in zijn ogen superieure) cultuur homoseksualiteit als iets abnormaals beschouwt, noem ik nu niet bepaald iemand die openminded is.

Ik heb er geen probleem mee dat ik niet zo openminded ben als jij.
pi_14367132
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 09:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Sinds het door het overgrote deel van de bevolking als normaal en alledaags wordt beschouwt?

Mag jij mij even uitleggen in welke cultuur pedofilie als normaal wordt beschouwd.
pi_14367145
quote:

[..]

Ik heb er geen probleem mee dat ik niet zo openminded ben als jij.

Helaas voor jou is openmindness een verworvenheid van onze cultuur. En als dat je niet bevalt, heb je pech. . Kut voor je, man.
pi_14367147
quote:

[..]

pedofilie wordt niet als alledaags en normaal beschouwt, daarvoor moet je bij Mo (VzmH) zijn, schat.
pi_14367154
Hoe zat dat ook alweer met de profeet Mohammed en dat jonge meisje?
pi_14367284
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 09:40 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mag jij mij even uitleggen in welke cultuur pedofilie als normaal wordt beschouwd.

In Turkije en de rest van de wereld zou een stichting als Martijn niet als normaal worden bestempeld en al helemaal niet toegestaan worden.
pi_14367300
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 09:41 schreef Jarno het volgende:

[..]

Helaas voor jou is openmindness een verworvenheid van onze cultuur. En als dat je niet bevalt, heb je pech. . Kut voor je, man.

Ik zit er niet mee. Ik heb een prima leven.
pi_14367328
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 09:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

In Turkije en de rest van de wereld zou een stichting als Martijn niet als normaal worden bestempeld en al helemaal niet toegestaan worden.

En de overgrote meerderheid hier doet dat wel
Het zijn vooralsnog vooral pedo's zelf die het als normaal bestempelen.

En ja, hier is vrijheid van meningsuiting, iets wat in jouw cultuur blijkbaar niet bestaat.

pi_14367374
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 09:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Hier ook niet hoor. Dat we ze niet a la minute het zwijgen kunnen opleggen heeft te maken met een paar regels uit de grondrecht. Wat mij betreft geven we dat soort gasten een enkele reis Mars ofzo, maar het leuke van deze cultuur (issie weer - alhoewel maatschappij beter op zijn plaats is, ook in jouw verhaal) is dat mensen mogen zeggen wat ze denken, en het recht van organisatie hebben.
  dinsdag 4 november 2003 @ 09:56:02 #124
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14367440
Martijn is helemaal

In elk geval in vergelijking tot het islamistisch alternatief, het stenigen van pedofielen

dinsdag 4 november 2003 @ 10:00:27 #125
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_14367541
quote:
Op zondag 2 november 2003 22:22 schreef jlpicard het volgende:

Mongolen ....

[aardrijkskundeles mode]

Nee, die wonen in Mongolië.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 4 november 2003 @ 10:02:39 #126
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_14367582
quote:

[..]

Tja. .

Die lui leven echt in een andere wereld zeg.

Volgens mij zegt die vent dat omdat hij zelf wat op zijn geweten heeft
snap je?

Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_14367883
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 09:50 schreef milagro het volgende:

[..]

En de overgrote meerderheid hier doet dat wel
Het zijn vooralsnog vooral pedo's zelf die het als normaal bestempelen.

En ja, hier is vrijheid van meningsuiting, iets wat in jouw cultuur blijkbaar niet bestaat.

De overgrote meerderheid van de Turken ondersteunt ook geen verkrachting. Maar dan is het weer anders ofzo?

Ja, er is zeker vrijheid van meningsuiting, maar van mij hoeft dat niet te gelden voor oa pedofielen.

pi_14367918
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 09:53 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hier ook niet hoor. Dat we ze niet a la minute het zwijgen kunnen opleggen heeft te maken met een paar regels uit de grondrecht. Wat mij betreft geven we dat soort gasten een enkele reis Mars ofzo, maar het leuke van deze cultuur (issie weer - alhoewel maatschappij beter op zijn plaats is, ook in jouw verhaal) is dat mensen mogen zeggen wat ze denken, en het recht van organisatie hebben.

Dus eigelijk net zoals de betreffende wet in Turkije? Of gelden daar andere regels voor?
pi_14367920
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 10:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

De overgrote meerderheid van de Turken ondersteunt ook geen verkrachting. Maar dan is het weer anders ofzo?

Ik zie hier geen Minister rondbazuinen dat pedofielen maar moeten trouwen met hun slachtoffertjes hoor. En pedofilie wordt gestraft via het strafrecht hier.
[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
pi_14367938
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 10:17 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

Ik zie hier geen Minister rondbazuinen dat pedofielen maar moeten trouwen met hun slachtoffertjes hoor. En pedofilie wordt gestraft via het strafrecht hier.

Als je goed had gelezen, had je gezien dat het niet om een minister ging, maar slechts om een woordvoerder.
pi_14367973
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 10:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Als je goed had gelezen, had je gezien dat het niet om een minister ging, maar slechts om een woordvoerder.

Ik zie hier geen woordvoerder van een Ministerie rondbazuinen dat pedofielen met hun slachtoffers moeten trouwen.
  dinsdag 4 november 2003 @ 10:20:19 #132
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14367998
Overigens vind ik de in het wat vooruitstrevendere deel van Turkijke heersende cultuur eerlijk gezegd zo gek nog niet .

In Nederland moet alles maar kunnen, wat ook tot belachelijke uitwassen leidt (waar ik Martijn overigens niet onder schaar). Een beetje meer remmingen kan geen kwaad, m.i..

pi_14368043
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 10:19 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

Ik zie hier geen woordvoerder van een Ministerie rondbazuinen dat pedofielen met hun slachtoffers moeten trouwen.

Ik bewonder je abiliteit om de werkelijkheid om te draaien naar iets wat in jouw straatje past.
Wat is je punt eigelijk? Omdat 1 woordvoerder iets zegt, zegt een hele natie dat en moeten daar conclusies aan worden verbonden?
pi_14368069
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 10:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik bewonder je abiliteit om de werkelijkheid om te draaien naar iets wat in jouw straatje past.
Wat is je punt eigelijk? Omdat 1 woordvoerder iets zegt, zegt een hele natie dat en moeten daar conclusies aan worden verbonden?

Het is natuurlijk wel een woordvoerder van een ministerie. Overheid, weet je wel.
pi_14368135
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 10:23 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel een woordvoerder van een ministerie. Overheid, weet je wel.

En dus spreekt hij voor het hele volk? Dat is mooi.

Michel Smit beweert ook dingen. Spreekt hij dan ook voor het hele volk? Of is dat toch net iets anders?

pi_14368165
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 10:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Maar het geeft wel een idee van wat er speelt binnen een ministerie. Let wel, een ministerie wordt gerund door *gekozen* volksvertegenwoordigers.
  dinsdag 4 november 2003 @ 10:29:11 #137
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14368203
quote:

Michel Smit beweert ook dingen. Spreekt hij dan ook voor het hele volk? Of is dat toch net iets anders?

Sinds wanner werkt Michiel Smit voor de overheid, of zit hij in het Kabinet

Michiel Smit is 'zomaar' een figuur, die een politiek partijtje heeft opgericht.

pi_14368427
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 10:29 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Sinds wanner werkt Michiel Smit voor de overheid, of zit hij in het Kabinet

Michiel Smit is 'zomaar' een figuur, die een politiek partijtje heeft opgericht.

Net zoals die man maar een woordvoerder is, hij heeft geen bestuurlijke functie.
pi_14368444
quote:

[..]

Michel Smit beweert ook dingen.

Michel Smit werkt voor geen enkel ministerie.
pi_14368453
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 10:27 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Maar het geeft wel een idee van wat er speelt binnen een ministerie. Let wel, een ministerie wordt gerund door *gekozen* volksvertegenwoordigers.

Een woordvoerder vertegenwoodigt niet een heel ministerie. Dat geeft dus niet aan wat er speelt binnen een ministerie.
pi_14368495
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 10:38 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

Michel Smit werkt voor geen enkel ministerie.

Klopt, het schets alleen de onzin die sommigen uitkramen door een woordvoerder als kenmerkend voor een heel ministerie, dus een hele overheid en dus alle mensen in dat land te zien.
  dinsdag 4 november 2003 @ 11:03:51 #142
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14369129
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 10:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Net zoals die man maar een woordvoerder is, hij heeft geen bestuurlijke functie.
Heb jij eigenlijk enig idee wat het begrip 'woordvoerder' inhoudt? Dat betekent dat jij een organistatie, in dit geval een heel ministerie, vertegenwoordigt met je uitspraken naar de buitenwereld.

En een ministerie legt via de minister weer verantwoordelijkheid af aan de volksvertegenwoordiging en die weer aan het volk zelf. Die kerel is dus echt gewoon een domme rukker geweest dat hij zoiets gezegd heeft, als het volk er niet mee eens is. Maar dat zei je zelf geloof ik ook al .

pi_14369331
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Heb jij eigenlijk enig idee wat het begrip 'woordvoerder' inhoudt? Dat betekent dat jij een organistatie, in dit geval een heel ministerie, vertegenwoordigt met je uitspraken naar de buitenwereld.

En een ministerie legt via de minister weer verantwoordelijkheid af aan de volksvertegenwoordiging en die weer aan het volk zelf. Die kerel is dus echt gewoon een domme rukker geweest dat hij zoiets gezegd heeft, als het volk er niet mee eens is. Maar dat zei je zelf geloof ik ook al .

Ik begrijp je punt niet zo. Het is een woordvoerder die zijn mening geeft. Het ministerie heeft daar niets mee te maken, ook het kabinet niet en zeker het hele volk niet. Ik neem aan dat we het daar wél over eens zijn?
pi_14369435
Hmm nee kijk die wet mag er wat mij betreft zijn er zullen best vrouwen zijn die om wat voor reden dan ook met hun verkrachter zullen willen trouwen (bijv: meisje vind jongen leuk, jongen vind meisje leuk, jongen wil sex, meisje wil trouwen, jongen verkracht haar, meisje wil nog steeds trouwen)
Maar het moet toch niet zo zijn dat als de verkrachter zegt ja ik trouw wel met haar en de vrouw dat niet wil, dat ze toch trouwen!
  Moderator dinsdag 4 november 2003 @ 11:16:37 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14369473
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 10:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

dus omdat 1 organisatie zegt dat pedofilie ok is is het maar gelijk geaccepteerd in onze maatschappij en moeten daar conclusies aan worden verbonden?
  dinsdag 4 november 2003 @ 11:16:37 #146
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14369474
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik begrijp je punt niet zo. Het is een woordvoerder die zijn mening geeft. Het ministerie heeft daar niets mee te maken, ook het kabinet niet en zeker het hele volk niet. Ik neem aan dat we het daar wél over eens zijn?
Dat hangt ervan af. Als hij er duidelijk bij zegt dat het alleen zijn mening is, en absoluut niet die van het ministerie, dan is er in principe niks aan de hand. De vraag is echter of dit zo is.

Al kan hij dan wel alsnog in grote problemen komen op zijn werk, overigens, maar da's een ander verhaal.

pi_14369534
ten eerste ik geloof geen moer van dit nieuws.

Als het zo`n grote schande zou zijn voor de vrouw wanneer ze verkracht wordt, dan zou je die zonde ook recht kunnen trekken, wanneer je de verkrachter dood martelt.
Ik denk dat god dat een beter idee zou vinden, dan wanneer je een verkrachter met ze slachtoffer laat trouwen.
Stel dat god echt zou bestaan, dan moet die minister van justitie na zijn dood kooltjes gaan scheppen.

[Dit bericht is gewijzigd door JohnDope op 04-11-2003 11:20]

"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_14369535
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

dus omdat 1 organisatie zegt dat pedofilie ok is is het maar gelijk geaccepteerd in onze maatschappij en moeten daar conclusies aan worden verbonden?

Dus als 1 woordvoerder zegt dat na een verkrachting de verkrachter met het slachtoffer kan trouwen, is het maar gelijk geaccepteerd in de turkse maatschappij en moeten daar conclusies aan worden verbonden?
pi_14369549
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af. Als hij er duidelijk bij zegt dat het alleen zijn mening is, en absoluut niet die van het ministerie, dan is er in principe niks aan de hand. De vraag is echter of dit zo is.

Al kan hij dan wel alsnog in grote problemen komen op zijn werk, overigens, maar da's een ander verhaal.

Wat denk je zelf?
  Moderator dinsdag 4 november 2003 @ 11:28:03 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14369792
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dus als 1 woordvoerder zegt dat na een verkrachting de verkrachter met het slachtoffer kan trouwen, is het maar gelijk geaccepteerd in de turkse maatschappij en moeten daar conclusies aan worden verbonden?

zul je mij nooit horen zeggen.

jij geeft af op onze maatschappij en met als argument dat pedofilie hier geaccepteerd wordt je moet de rollen niet omdraaien.

dinsdag 4 november 2003 @ 11:29:27 #151
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_14369839
Dit soort stomzinnige "proefballonnetjes" heeft Dogan vast afgekeken van een niet nader te noemen politiek kopstuk uit Nederland.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_14369924
Ziek
oops ohh my ...
  Moderator dinsdag 4 november 2003 @ 11:33:02 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14369955
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:29 schreef robh het volgende:
Dit soort stomzinnige "proefballonnetjes" heeft Dogan vast afgekeken van een niet nader te noemen politiek kopstuk uit Nederland.
ja hoor de LPF heeft het weer gedaan

nog ff en die gasten zijn nog erger dan de mossad en de cia bij elkaar

pi_14369977
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

zul je mij nooit horen zeggen.

jij geeft af op onze maatschappij en met als argument dat pedofilie hier geaccepteerd wordt je moet de rollen niet omdraaien.

Natuurlijk weet ik wel dat pedofiele hier ook niet is geaccepteerd. Het was ook meer sarcastisch bedoelt met als doel het duidelijk maken hoe onnozel het is om een heel volk af te rekenen op wat 1 man of meer vinden. Slechts ter illustratie dus.
  dinsdag 4 november 2003 @ 11:33:52 #155
16625 robh
pi_14369980
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:33 schreef sp3c het volgende:

ja hoor de LPF heeft het weer gedaan

Wat heeft de LPF hier mee te maken?

Domme uitspraken zijn niet partijgebonden.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_14370015
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

nog ff en die gasten zijn nog erger dan de mossad en de cia bij elkaar

Je moet niet overdrijven, die koppositie lijkt haast onmogelijk om over te nemen.
pi_14370046
Waarschijnlijk dat Robh Ahali bedoelt? Maar kan net zo goed een ander zijn. Zo zijn er wel erg veel de laatste tijd lijkt het.
  dinsdag 4 november 2003 @ 11:37:13 #158
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14370100
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat denk je zelf?
In het bericht staat letterlijk:
quote:
Dogan Soyaslan heeft als woordvoerder van het Turkse ministerie van justitie een groot deel van de natie geschokt.
Als ik dit letterlijk neem, dan denk ik precies wat er staat .
pi_14370129
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

In het bericht staat letterlijk:
[..]

Als ik dit letterlijk neem, dan denk ik precies wat er staat .

Dat 1 man, in dit geval een woordvoerder, iets vind wat een overgrote meerderheid niet vind?
  Moderator dinsdag 4 november 2003 @ 11:38:31 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14370134
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:33 schreef robh het volgende:

[..]

Wat heeft de LPF hier mee te maken?

Domme uitspraken zijn niet partijgebonden.

ik kan me geen niet LPF proefballonneke indenken eerlijk gezegd kom maar op dan wie was dat niet nader genoemde politieke kopstuk van je?
  Moderator dinsdag 4 november 2003 @ 11:39:16 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14370149
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Natuurlijk weet ik wel dat pedofiele hier ook niet is geaccepteerd. Het was ook meer sarcastisch bedoelt met als doel het duidelijk maken hoe onnozel het is om een heel volk af te rekenen op wat 1 man of meer vinden. Slechts ter illustratie dus.

dus je vind het bij nader inzien toch niet vervelend dat homofilie geaccepteerd wordt?
  dinsdag 4 november 2003 @ 11:40:25 #162
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14370186
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat 1 man, in dit geval een woordvoerder, iets vind wat een overgrote meerderheid niet vind?
Nogmaals, volgens mij snap jij het principe achter het 'begrip' woordvoerder niet. Ga dat nou eerst maar eens uitzoeken .
pi_14370223
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

dus je vind het bij nader inzien toch niet vervelend dat homofilie geaccepteerd wordt?

Zeker wel, net als vele andere moslims en christenen. Maar in een land met zoveel atheïsten en ongelovigen kan ik ook niet anders verwachten. Zolang ze mij maar niet lastig vallen, doen ze maar wat ze willen.
pi_14370253
volgens mij is het nepnieuws hoor van hierboven.
Als het wel waar is, dan wil ik turkeye niet bij de eu hebben, want dan heb je mensen die erger zijn dan beesten als collega`s, zal vast goed samen werken :s
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_14370291
Ik denk dat als meneer meer van deze uitspraken doet hij uiteindelijk wel gelyncht zal worden door mannen die hun zusje NIET met haar verkrachter willen laten trouwen
pi_14370321
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nogmaals, volgens mij snap jij het principe achter het 'begrip' woordvoerder niet. Ga dat nou eerst maar eens uitzoeken .

Dus als Ahali iets zegt, dan vind de VVD dat en dus ook het kabinet en dus ook gelijk alle mensen die ze vertegenwoordigen, het volk van NL dus? Volgens mij begrijp jij iets niet. Een woordvoerder is slechts een woordvoerder. Hij heeft geen macht.

Het is ook nog compleet onduidelijk in welke context de man dit gezegd heeft. Het is niet zo dat hij een persconferentie organiseert om even te melden: "Vergeet niet dat we deze wet nog hebben en dat ik vind dat het slachtoffer met haar dader mag trouwen"

Volgens mij probeer jij nog altijd vol te houden dat die woordvoerder voor dat hele ministerie praat.

Moderator dinsdag 4 november 2003 @ 11:47:49 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14370388
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Zeker wel, net als vele andere moslims en christenen. Maar in een land met zoveel atheïsten en ongelovigen kan ik ook niet anders verwachten. Zolang ze mij maar niet lastig vallen, doen ze maar wat ze willen.

mooi dan heb ik geen problemen meer met je verder ... carry on

die opmerking schoot me alleen in het verkeerde keelgat

dinsdag 4 november 2003 @ 11:51:05 #168
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14370493
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dus als Ahali iets zegt, dan vind de VVD dat en dus ook het kabinet en dus ook gelijk alle mensen die ze vertegenwoordigen, het volk van NL dus? Volgens mij begrijp jij iets niet. Een woordvoerder is slechts een woordvoerder. Hij heeft geen macht.
'Ahali' is geen 'woordvoerder'.

Leuk geprobeerd, maar helaas .

pi_14370763
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:51 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

'Ahali' is geen 'woordvoerder'.

Leuk geprobeerd, maar helaas .

Wel een 2e kamer lid, en dus gekozen door het volk, dus het volk denkt wat zij denkt. (in jouw woorden dan)

Leuk geprobeerd, maar helaas

dinsdag 4 november 2003 @ 12:05:26 #170
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14370881
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 12:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wel een 2e kamer lid, en dus gekozen door het volk, dus het volk denkt wat zij denkt. (in jouw woorden dan)
Als 2de kamerlid wordt er juist van haar verwacht dat ze haar mond opentrekt. Da's onderdeel van haar functie (die wat anders inhoudt dan die van 'woordvoerder'.

Het feit dat ze in de 2de Kamer zit, maakt haar overigens nog geen officiële woordvoerder van de 2de Kamer. En dus zijn haar standpunten niet representatief voor die van de hele 2de Kamer.

Overigens, ik heb niet beweerd dat het volk denk wat deze man denkt, maar wel dat het een ongelofelijke oetlul is dattie dit gezegd heeft, omdat hij 'woordvoerder voor het ministerie' is.

Verdiep je nu maar eens in de functie van 'woordvoerder', misschien dat het je dan wat duidelijker wordt .

Wederom, leuk geprobeerd, maar helaas .

pi_14370969
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 12:05 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Als 2de kamerlid wordt er juist van haar verwacht dat ze haar mond opentrekt. Da's onderdeel van haar functie (die wat anders inhoudt dan die van 'woordvoerder'.

Het feit dat ze in de 2de Kamer zit, maakt haar overigens nog geen officiële woordvoerder van de 2de Kamer. En dus zijn haar standpunten niet representatief voor die van de hele 2de Kamer.

Overigens, ik heb niet beweerd dat het volk denk wat deze man denkt, maar wel dat het een ongelofelijke oetlul is dattie dit gezegd heeft, omdat hij 'woordvoerder voor het ministerie' is.

Verdiep je nu maar eens in de functie van 'woordvoerder', misschien dat het je dan wat duidelijker wordt .

Wederom, leuk geprobeerd, maar helaas .

Iedere 2e kamer heeft in principe een rol als woordvoerder. Ze zijn namelijk allemaal volksvertegenwoordigers. Iemand kiest een partij en kiest daarbij een persoon. Ahali is gekozen en is dus woordvoerder voor die mensen. Natuurlijk geen woordvoerder in de officiele zin, maar dat begrijp jij ook wel. Dus in jouw woorden, is Ahali wel de stem van diegenen die haar gekozen hebben.

Wederom leuk geprobeerd, maar helaas

dinsdag 4 november 2003 @ 13:09:53 #172
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14372461
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 12:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Iedere 2e kamer heeft in principe een rol als woordvoerder. Ze zijn namelijk allemaal volksvertegenwoordigers. Iemand kiest een partij en kiest daarbij een persoon. Ahali is gekozen en is dus woordvoerder voor die mensen. Natuurlijk geen woordvoerder in de officiele zin, maar dat begrijp jij ook wel. Dus in jouw woorden, is Ahali wel de stem van diegenen die haar gekozen hebben.
Ja dat is ze, 'de stem van diegenen die haar gekozen hebben'. Maar dat maakt haar nog geen officiëel woordvoerder voor de 2de Kamer, zelfs niet een officieel woordvoerder voor haar partij. Ook al heeft die partij dan wel moeite met haar uitspraken.

Zolang jij niet weet, wat een officiëel woordvoederschap voor een bepaalde organisatie inhoudt en ook het verschil met een volksvertegenwoordiger niet snapt, en ook niet te kennen geeft enige moeite te willen doen dit verschil wel te snappen, heeft verder discussiëren echt geen enkele zin. Ik ga hier dan ook niet meer op reageren.

pi_14373607
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 09:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Dus ik moet nu ook met mijn vieze schoenen in de woonkamer? Met mijn hond slapen in het zelfde bed? Zonder mijn handen te wassen na de wc aan tafel? Varkensvlees op dinsdag? En zuipen met mijn vrienden, omdat iedereen het doet en omdat het gezellig is? Nee dank je. Ik denk dat ik me gewoon als Turk blijf gedragen, ook al ben ik hier geboren.

Ik voel me niet aangesproken.
Nee, dat hoeft niet aangezien ik dat zelf ook niet doe! Ik weet niet hoe jij op die domme opmerkingen komt, maar blijkbaar heb jij een vooroordeel over Nederlanders.

PS. Deze hollander is een Moslim in hart en nieren!

pi_14373664
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 09:19 schreef milagro het volgende:

[..]

Daarom heb ik een hekel aan Turken, die doen zich anders voor als ze zijn in tegenstelling tot bijv. Marokkanen! Maar als je ze boos maakt latenn ze hun ware ik zien, en dat is er één zonder respect voor de Nederlanders!
pi_14373765
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 09:41 schreef milagro het volgende:

[..]

pedofilie wordt niet als alledaags en normaal beschouwt, daarvoor moet je bij Mo (VzmH) zijn, schat.

Dat is ook weer zo een opmerking die nergens opslaat! Wat heb jij tegen Moslims?
pi_14373804
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 09:56 schreef Lemmeb het volgende:
Martijn is helemaal

In elk geval in vergelijking tot het islamistisch alternatief, het stenigen van pedofielen

Ze mogen van mij ook best op de stoel
pi_14373830
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 10:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ja, er is zeker vrijheid van meningsuiting, maar van mij hoeft dat niet te gelden voor oa pedofielen.

Of koerden!
pi_14373873
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 13:52 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo een opmerking die nergens opslaat! Wat heb jij tegen Moslims?

wie dom doet, dom ontmoet..

vandaar.

dinsdag 4 november 2003 @ 13:59:32 #179
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14373976
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 13:49 schreef onschuldig het volgende:
Daarom heb ik een hekel aan Turken, die doen zich anders voor als ze zijn in tegenstelling tot bijv. Marokkanen!
Ja, da's wel een hééél goede, positieve eigenschap van Marokkanen, die doen tenminste geen enkele moeite om te verbloemen dat ze kotsen op alles wat Nederlands is . Daar maken ze ook veel vrienden mee hier in Nederland.
pi_14373981
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 13:55 schreef milagro het volgende:

[..]

wie dom doet, dom ontmoet..

vandaar.

Doe dat ergens anders, ga je man pesten ofzo! Door mensen als jij ben ik bijna van plan mijn eigen land te verlaten!
pi_14374015
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 13:59 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, da's wel een hééél goede, positieve eigenschap van Marokkanen, die doen tenminste geen enkele moeite om te verbloemen dat ze kotsen op alles wat Nederlands is . Daar maken ze ook veel vrienden mee hier in Nederland.

Die laten het tenminste blijken, Turken verbergen alles en zijn net wolven in schaapskleren. Dat is een veel groter gevaar.

[Dit bericht is gewijzigd door onschuldig op 04-11-2003 14:11]

pi_14374052
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 13:59 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Doe dat ergens anders, ga je man pesten ofzo! Door mensen als jij ben ik bijna van plan mijn eigen land te verlaten!

het was een domme reactie op een domme reactie van Kirmimedingus

alles goed verder, Onschuldig?

pi_14374085
quote:

[..]

Geen woorden maar daden zou ik zeggen
pi_14374126
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:01 schreef milagro het volgende:

[..]

het was een domme reactie op een domme reactie van Kirmimedingus

alles goed verder, Onschuldig?

Met mij wel. Heb het een tijdje erg druk gehad waardoor ik geen tijd had om te posten. Heb nu wat meer vrije tijd dus vandaar dat ik nu weer een beetje post
pi_14374146
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:04 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Met mij wel. Heb het een tijdje erg druk gehad waardoor ik geen tijd had om te posten. Heb nu wat meer vrije tijd dus vandaar dat ik nu weer een beetje post

gelukkig maar dan
pi_14374163
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:02 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Geen woorden maar daden zou ik zeggen

Ik denk dat ik maar naar Israel ga Neem gelijk een koffer TNT mee
pi_14374171
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 13:54 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Of koerden!

huilen

[Dit bericht is gewijzigd door KirmiziBeyaz op 04-11-2003 14:07]

pi_14374181
quote:

[..]

pi_14374212
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:05 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Inderdaad, want ALLE joden zijn natuurlijk klootzakken in het kwadraat. Krijgt je dit ook in je hoofd gestampt in de moskee?
pi_14374248
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:06 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Inderdaad, want ALLE joden zijn natuurlijk klootzakken in het kwadraat. Krijgt je dit ook in je hoofd gestampt in de moskee?

Niet in mijn moskee.
  dinsdag 4 november 2003 @ 14:09:11 #191
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14374293
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:00 schreef onschuldig het volgende:
Die laten het tenminste blijken, Turken verbergen alles en zijn net wolfen in schaapskleren. Dat is een veel groter gevaar.
Ik vind het allebei gevaarlijk, en verwerpelijk. Dat een zeker deel van de Turkse gemeenschap in Nederland een gevaar vormt, hoor je mij dan ook niet ontkennen.
pi_14374333
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:00 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Die laten het tenminste blijken, Turken verbergen alles en zijn net wolfen in schaapskleren. Dat is een veel groter gevaar.

Beetje generaliserend niet?
  dinsdag 4 november 2003 @ 14:10:35 #193
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14374343
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:05 schreef onschuldig het volgende:
Want? Denk je dat het wat op gaat brengen? Ik geloof niet dat ze in die regionen een tekort aan TNT hebben, magoed.
pi_14374371
quote:
Op maandag 3 november 2003 21:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het is waanzinnig moeilijk om het eruit te krijgen, de familieverbanden zijn in een arm land als Turkije heel belangrijk, en in de arme streken van het land nog belangrijker. Gewoon al om domweg te overleven. Geen familie betekent vaak, geen dak boven je hoofd, geen eten en geen kans op een baan.

De eerste stap in de (in mijn ogen zeer wenselijke) afbraak van die maatschappij is het stimuleren van onderwijs (zowel bij jongens als bij meisjes) en het stimuleren van investeringen in het land (en met name in het oosten) zodat mensen minder afhankelijk worden van hun familiebanden. Dan kun je verwachten dat dit soort nefaste praktijken wel afslijten.

Overigens, tijdens het schrijven in dit topic moest ik denken aan het stuk in Pride and Prejudice dat gaat over het weglopen van de jongste dochter van het gezin. Die daarmee meteen een gevallen vrouw is en haar hele familie te schande maakt. Ook wij hebben ons ervan los moeten maken, en ook dat heeft tijd gekost. De vrouwen in (het oosten van Turkije) hebben het geluk dat ze een steuntje in de rug kunnen krijgen van buitenaf.

Dergelijke praktijken zag je hier vroeger ook, maar dat was toen overal zo.

Nu, anno 2003 bijna 2004 , zou je denken dat de moderniteit ook daar doorgedrongen is.
Maar goed op de Veluwe zie je ook nog steeds dergelijke achterlijke uitwassen.
Enkel vind je hier geen verzachtende omstandigheden in de vorm van een wet.

pi_14374375
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:09 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik vind het allebei gevaarlijk, en verwerpelijk. Dat een zeker deel van de Turkse gemeenschap in Nederland een gevaar vormt, hoor je mij dan ook niet ontkennen.

Dat een zeker deel van de Nederlandse gemeenschap in Nederland een gevaar vormt, hoor je mij ook niet ontkennen.

Kun je duidelijker zijn, want in elke volk komen rotte appels voor.

dinsdag 4 november 2003 @ 14:12:51 #196
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14374412
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat een zeker deel van de Nederlandse gemeenschap in Nederland een gevaar vormt, hoor je mij ook niet ontkennen.

Inderdaad.

Waar slaat die op

pi_14374418
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:06 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Die opmerking was enkel om jou te pesten. Was niet letterlijk bedoelt. Laat je grijze hersencellen eens werken.
pi_14374449
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Beetje generaliserend niet?

Persoonlijke ervaringen met Turken zijn behoorlijk negatief. Ik durf ze haast geen Moslim te noemen.
pi_14374598
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:13 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Die opmerking was enkel om jou te pesten. Was niet letterlijk bedoelt. Laat je grijze hersencellen eens werken.

Je doet nu iets waar je turken de schuld van geeft.
Je zegt iets... je trekt het terug nadat je kritiek krijgt, maar in de tussentijd meen je ieder woord.

pi_14374628
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:14 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Persoonlijke ervaringen met Turken zijn behoorlijk negatief. Ik durf ze haast geen Moslim te noemen.

Mijn persoonlijke ervaringen met een aantal Koerden, Marokkanen, Antillianen, Nederlanders en ook Turken zijn ook behoorlijke negatief. Maar daarom haat ik ze nog niet, zoals jij dat doet?

Of misschien is het je eigen houding waardoor de Turken zich geïntimideerd voelen en zich ook vijandig naar jou toe gedragen. Ik kan me er heel veel bij voorstellen bij iemand als jij.

Jij hoeft ze ook geen moslim te noemen. Allah beoordeelt wel wie een echte moslim is of niet.

pi_14374936
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Allah beoordeelt wel wie een echte moslim is of niet.
Laten we daar onze persoonlijke discussie mee sluiten!
pi_14374976
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:18 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je doet nu iets waar je turken de schuld van geeft.
Je zegt iets... je trekt het terug nadat je kritiek krijgt, maar in de tussentijd meen je ieder woord.

Van Milagro geleerd
pi_14375038
Ja inderdaad mensen, we leven in een nieuw millenium, laten we het niet meer hebben over die ouderwetse godsdiensten.
Nu zijn we toch allemaal zo wijs genoeg om te kunnen concluderen dat al die godsdiensten gebaseerd zijn op buitenaardsleven.
Vroeger noemde ze alles wat uit de hemel kwam een teken van god, maar nu kunnen we wat nuchterder nadenken en noemen we het ufo of alien.
pi_14375111
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:31 schreef JohnDope het volgende:
Ja inderdaad mensen, we leven in een nieuw millenium, laten we het niet meer hebben over die ouderwetse godsdiensten.
Nu zijn we toch allemaal zo wijs genoeg om te kunnen concluderen dat al die godsdiensten gebaseerd zijn op buitenaardsleven.
Vroeger noemde ze alles wat uit de hemel kwam een teken van god, maar nu kunnen we wat nuchterder nadenken en noemen we het ufo of alien.
Kun jij weer buiten gaan spelen?
pi_14375249
Het is toch zo..... in die tijd dat de goden ontstonden, konden mensen nog niet zo goed alles beseffen zoals we het nu doen.

Op een dag zijn wij ook goden hoor. We zijn nu eng goed aan het klonen en bezig met de ruimte vaart en op een dag kunnen we ook wel een klimaatje 'scheppen'.
En er gaat een tijd komen dat we zo ver de ruimte in kunnen vliegen, dat we een klimaat scheppen op een planeet en dat we daar leven gaan stichten. Zo bijzonder is het allemaal niet.

Nu zal er ook geen godsdienst meer ontstaan omdat we daar te wijs voor zijn.

pi_14375310
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:38 schreef JohnDope het volgende:
Het is toch zo..... in die tijd dat de goden ontstonden, konden mensen nog niet zo goed alles beseffen zoals we het nu doen.
Maar ze konden wel pyramides bouwen en weetikveel wat nog meer! Dus zo dom als jij ons wil laten geloven waren die mensen toendertijd echt niet!
  dinsdag 4 november 2003 @ 14:40:07 #207
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14375315
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:38 schreef JohnDope het volgende:

Op een dag zijn wij ook goden hoor. We zijn nu eng goed aan het klonen en bezig met de ruimte vaart en op een dag kunnen we ook wel een klimaatje 'scheppen'.
En er gaat een tijd komen dat we zo ver de ruimte in kunnen vliegen, dat we een klimaat scheppen op een planeet en dat we daar leven gaan stichten. Zo bijzonder is het allemaal niet.

Nu zal er ook geen godsdienst meer ontstaan omdat we daar te wijs voor zijn.

Welkom, gezellig!!!

Maar wat heeft jouw verhaal met het topic te maken? Ik zie zelfs geen zijdelings verband.

pi_14375330
Koerden leven toch in Turkije?
pi_14375372
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:40 schreef Youssef het volgende:
Waar is dat een reactie op?
pi_14375380
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:39 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Maar ze konden wel pyramides bouwen en weetikveel wat nog meer! Dus zo dom als jij ons wil laten geloven waren die mensen toendertijd echt niet!

Er is ook nooit bewezen dat die piramides door mensen alleen is gebouwd.
pi_14375405
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:40 schreef Youssef het volgende:
Koerden zitten ook in Noord Irak, weet je nog?
pi_14375413
De dag zal een keer aanbreken dat al die fanatiekelingen zullen inzien dat ze helemaal voor niks zo fanatiek zijn geweest en alles toch een beetje verkeerd begrepen hebben.
pi_14375460
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:42 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Er is ook nooit bewezen dat die piramides door mensen alleen is gebouwd.

Typisch een opmerking van een westerling. Die kunnen er niet tegen dat er vroeger volkeren waren die hun tijd ver vooruit waren terwijl hier in Europa mensen mekaar nog met knuppels de kop insloegen!
  dinsdag 4 november 2003 @ 14:46:01 #214
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14375506
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:43 schreef milagro het volgende:
Nog wel ja.
pi_14375545
nee hoor helemaal niks, maar er staan ook tekeningen van aparte poppetjes op de piramide, je wilt toch niet zeggen dat dat een fantasie tekening is op zo`n geniaal gebouwde piramide?
pi_14375550
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nog wel ja.

Waar gaan ze dan heen?
pi_14375559
Er is tot nu toe evenveel bewijs voor het feit dat goden echte goden zijn, als dat er bewijs is voor het feit dat goden eigenlijk aliens zijn.

Beiden hebben echt 0,0 tot minimaal bewijs.
Beiden kunnen dus waar zijn, maar de laatste is logischer, zelfs spanjaarden werden voor goden aangezien toen ze Amerika ontdekten.

pi_14375639
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:43 schreef milagro het volgende:

[..]

+ West Iran
+ Noord-Oost Syrië

Fijn gebiedje he?

pi_14375702
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:47 schreef Refragmental het volgende:
Er is tot nu toe evenveel bewijs voor het feit dat goden echte goden zijn, als dat er bewijs is voor het feit dat goden eigenlijk aliens zijn.

Beiden hebben echt 0,0 tot minimaal bewijs.
Beiden kunnen dus waar zijn, maar de laatste is logischer, zelfs spanjaarden werden voor goden aangezien toen ze Amerika ontdekten.

ja precies, de spanjolen werden al voor goden aangezien.
Maar wij zijn nu ook superver met klonen en ruimtevaart, op een dag gaan wij ook ver de ruimte in en bouwen een planeet zo om, dat hij bewoonbaar wordt, vervolgens zetten we daar wat kloontjes neer en beginnen een nieuw leven.

Die gasten die wij daar neer gaan zetten zullen ons dan ook goden vinden omdat ze ons maar supervaag kennen, gaan ze ook een boekie over ons schrijven, maar wij vinden elkaar gewoon normaal, misschien aanbidden wij wel de gemaakte planeet, zoals een plantenkweker zijn plantjes aanbidt.

We moeten in ieder geval niet meer zo zwaar aan die godsdiensten tillen, dat willen ze hier boven ook niet.

pi_14375852
ik zou die koppen van die Ayatolla`s wel eens willen zien als het blijkt dat hun goden gewoon een stel simpele buitenaardse wezens zijn
pi_14376120
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:57 schreef JohnDope het volgende:
ik zou die koppen van die Ayatolla`s wel eens willen zien als het blijkt dat hun goden gewoon een stel simpele buitenaardse wezens zijn
Ja, en dat kon nog wel eens heel goed. Niet alleen de ayatollas maar ook de paus en de patriarch en zo.
Maar dat zijn dan wel wezens met een aanzienlijk hogere techniek niveau en mogelijk ook ander kennis. misschien hebben ze al andere energieen en demensies ontdekt, net als wij vroeger stroom niet kenden.
pi_14376517
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:52 schreef JohnDope het volgende:

[..]

ja precies, de spanjolen werden al voor goden aangezien.
Maar wij zijn nu ook superver met klonen en ruimtevaart, op een dag gaan wij ook ver de ruimte in en bouwen een planeet zo om, dat hij bewoonbaar wordt, vervolgens zetten we daar wat kloontjes neer en beginnen een nieuw leven.

Die gasten die wij daar neer gaan zetten zullen ons dan ook goden vinden omdat ze ons maar supervaag kennen, gaan ze ook een boekie over ons schrijven, maar wij vinden elkaar gewoon normaal, misschien aanbidden wij wel de gemaakte planeet, zoals een plantenkweker zijn plantjes aanbidt.

We moeten in ieder geval niet meer zo zwaar aan die godsdiensten tillen, dat willen ze hier boven ook niet.

Te veel (space) sims gespeeld?
pi_14376646
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:42 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Waar is dat een reactie op?

Gewoon, een educatieve vraag.
pi_14376723
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Te veel (space) sims gespeeld?

Nee hoor, gewoon een kwestie van logisch redeneren.
pi_14376815
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:24 schreef Youssef het volgende:

[..]

Gewoon, een educatieve vraag.

Je antwoord heb je al gehad, niet?
pi_14376836
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon een kwestie van logisch redeneren.

En meer dan 5 miljard mensen doen dat niet?
pi_14376978
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je antwoord heb je al gehad, niet?

Ja.
pi_14376995
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

En meer dan 5 miljard mensen doen dat niet?

Wat andere denken heb ik toch niks mee te maken, ik ben niet zo van de meeloperij.
Toen Columbus zei dat de aarde rond was, werd hij ook door iedereen voor gek verklaard en daar was nog minder rede om aan te nemen dat de wereld rond was dan dat de goden aliens zijn.
  dinsdag 4 november 2003 @ 15:37:56 #229
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14377030
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:47 schreef onschuldig het volgende:
Waar gaan ze dan heen?
Voor zover ze na wederopstanding van Saddam niet definitief allemaal afgemaakt zullen worden, bijvoorbeeld naar Turkije, Iran of Syrië. Niet dat ze daar welkom zijn overigens .
pi_14377031
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:36 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wat andere denken heb ik toch niks mee te maken, ik ben niet zo van de meeloperij.
Toen Columbus zei dat de aarde rond was, werd hij ook door iedereen voor gek verklaard en daar was nog minder rede om aan te nemen dat de wereld rond was dan dat de goden aliens zijn.

Mensen, we hebben er 1. Rijp voor het gesticht.
pi_14377105
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dit is zo`n domme opmerking. Tegen Columbus zeiden ze ook dat hij rijp was voor het gesticht, maar uiteindelijk had hij toch gelijk.
Jij komt ook niet met een tegendeel dat de goden goden zijn.
  dinsdag 4 november 2003 @ 15:40:03 #232
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14377110
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ach, ik heb vandaag al wel gekkere dingen gehoord.
pi_14377119
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Voor zover ze na wederopstanding van Saddam niet definitief allemaal afgemaakt zullen worden, bijvoorbeeld naar Turkije, Iran of Syrië. Niet dat ze daar welkom zijn overigens .

Waar is je gevoel voor de werkelijkheid gebleven? De wederopstanding van Saddam? Stel dat hij terugkomt, met welke wapens wilde hij ze afmaken? Met de zogenaamde MVW die er niet zijn?

Overigens hebben de omringende landen er al genoeg. Misschien dat er nog plaats is ergens in Drenthe.

dinsdag 4 november 2003 @ 15:40:47 #234
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_14377132
Ik snap überhaupt niet wat er zo 'schandelijk' is aan ongehuwd zijn.
(Un)masking for the greater good.
  dinsdag 4 november 2003 @ 15:41:31 #235
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14377158
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Waar is je gevoel voor de werkelijkheid gebleven? De wederopstanding van Saddam? Stel dat hij terugkomt, met welke wapens wilde hij ze afmaken? Met de zogenaamde MVW die er niet zijn?
Ja, met die ja. Vast nog wel een kelder ergens met wat zenuwgas.
  dinsdag 4 november 2003 @ 15:41:34 #236
16625 robh
pi_14377162
Ga's wieberen met je Erich von Däniken-theorieen JohnDope. Da's iets voor Tru.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_14377212
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:40 schreef Natalie het volgende:
Ik snap überhaupt niet wat er zo 'schandelijk' is aan ongehuwd zijn.
Waar staat dat?
pi_14377270
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:41 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, met die ja. Vast nog wel een kelder ergens met wat zenuwgas.

Had ie dat niet liever tegen de Amerikanen gebruikt denk je?

dinsdag 4 november 2003 @ 15:45:35 #239
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_14377318
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:43 schreef Youssef het volgende:

Waar staat dat?

Quote van de openingspost:
quote:
"Zo blijft een verkrachte vrouw ook de schande bespaard van ongehuwd blijven."
Alsjeblieft
Als verder leest dan kom je dat stukje nog vaker tegen.
(Un)masking for the greater good.
pi_14377321
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ja, kelders met zenuwgas gebruiken tegen vliegtuigen.
  dinsdag 4 november 2003 @ 15:45:56 #241
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14377327
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:43 schreef Youssef het volgende:
Waar staat dat?
In de topicstart:
quote:
Zo blijft een verkrachte vrouw ook de schande bespaard van ongehuwd blijven.
  dinsdag 4 november 2003 @ 15:49:26 #242
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14377440
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Dat was zonde geweest, want nutteloos. Kan hij het beter bewaren om op relatief weerloze Koerden te gebruiken. Relatief vergeleken met de Amerikanen dan, die Koerden zijn ook niet heilig.

En wat zit je toch de hele tijd te strooien met die en smileys? Een soort stopwoordjes van je?

pi_14377564
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:41 schreef robh het volgende:
Pffff dat zijn gewoon John Dope theorien, beetje nuchter nadenken.
pi_14377592
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:49 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat was zonde geweest, want nutteloos. Kan hij het beter bewaren om op relatief weerloze Koerden te gebruiken. Relatief vergeleken met de Amerikanen dan, die Koerden zijn ook niet heilig.

En wat zit je toch de hele tijd te strooien met die en smileys? Een soort stopwoordjes van je?

Nee, die gebruik ik meestal alleen bij uitermate domme/nutteloze/ondoordachte reacties.
pi_14377695
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nee, die gebruik ik meestal alleen bij uitermate domme/nutteloze/ondoordachte reacties.

Vandaar dat jij ze vaak in je eigen posts gebruikt natuurlijk.
  dinsdag 4 november 2003 @ 16:01:00 #246
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14377808
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Je hebt er anders nog geeneen fatsoenlijk weten te weerleggen.
pi_14377841
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:41 schreef robh het volgende:
En het geloven in een god waar tot nu toe nog 0,0 bewijs voor is geleverd is blijkbaar heel normaal?
Maar het geloven dat hogere beschavingen verantwoordelijk kunnen zijn voor het leven op deze planeet is opeens iets voor Tru?

Beetje stom vind je niet?

pi_14377873
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 16:01 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je hebt er anders nog geeneen fatsoenlijk weten te weerleggen.

Ik heb geleerd om niet met domme mensen in discussie te gaan, want die winnen ze altijd. Vandaar dat ik domme reacties met 'domme' replies beantwoord. Als je verder had gekeken dan je neus lang is, had je ook gezien dat er zeker wel degelijke discussies zijn geweest.
  dinsdag 4 november 2003 @ 16:06:18 #249
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14377914
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 16:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik heb geleerd om niet met domme mensen in discussie te gaan, want die winnen ze altijd.
Ooooohhhhh vandáááááááááár.

pi_14377997
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 16:06 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ooooohhhhh vandáááááááááár.

Ik hou ook van jou, als mens zijnde
  dinsdag 4 november 2003 @ 16:16:36 #251
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14378176
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 16:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik hou ook van jou, als mens zijnde
'als mens.' zal je wel bedoelen. Laat dat 'zijnde' maar weg.

Maar wie zegt dat ik een mens ben? Misschien ben ik wel een varken.

pi_14378274
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 16:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

'als mens.' zal je wel bedoelen. Laat dat 'zijnde' maar weg.

Maar wie zegt dat ik een mens ben? Misschien ben ik wel een varken.

Nu je het zegt Varkens schijnen behoorlijk intelligent te zijn maar ik wist niet dat ze al konden praten

[Dit bericht is gewijzigd door onschuldig op 04-11-2003 16:21]

pi_14378503
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 16:21 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Nu je het zegt Varkens schijnen behoorlijk intelligent te zijn maar ik wist niet dat ze al konden praten

Typen.
  dinsdag 4 november 2003 @ 16:32:57 #254
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14378556
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 16:21 schreef onschuldig het volgende:
Ach, als een homo kan praten en typen, moet een varken dat toch ook zeker kunnen!

Tenminste als ik de imam mag geloven...

pi_14378557
pi_14378834
laatst:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')