abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17846106
Ik vind het heel raar dat je dekbed in de fik stond. Ik dacht dat geesten mensen geen pijn konden doen en ook zo geen dingen... (ervan uitgaande dat er geen logische verklaring voor is...)
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_17846224
Dat dekbed-verhaal is raar, zeg. Ik kan me goed voorstellen dat je je eigen bed een tijdje niet meer in wilde. .

Dat verhaal van die hond en die vriendin in de Mac vind ik erg mooi. . Zo ga je tegen je zin in naar de Mac en zo krijg je ineens een heel mooi verhaal te horen. .

En voor die meeting voor newbies moet je even hier kijken : Solse Gat meets Fok #2 Daar hebben we het gehad over een meeting voor mensen die nog nooit in het Solse Gat zijn geweest. Als je meewilt of vragen hebt, kun je het in dat topic allemaal kwijt. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zaterdag 20 maart 2004 @ 22:52:30 #153
89708 trailer-boy
euh, tuurlijk
pi_17856369
dit verhaaltje heb ik gehoord van m'n ouders:

Bij een camping (in de plaats waar ik woon) gaat er een tunneltje van de camping naar het zwembad. Elke dag ging er een meisje met haar vriendin naar dat zwembad.
Op een dag gingen ze erweer heen maar toen ze door die tunnel reden werd 1 van hun van de fiets afgegooit. Ze dachten dat ze gewoon gevallen was en op de terugweg gebeurde het weer en weer dachten ze dat ze gevallen was. De volgende dag gaat dat meisje alleen door die tunnel en dan ziet ze dat een schaduw haar vastpakt en van de fiets gooit.

Ze had het aan iemand vertelt (aan wie weet ik niet) en die persoon geloofde haar natuurlijk niet Dus ze is met haar vriendin erheen gegaan om te kijken of het weer gebeurden. Ze fietsten erdoor heen en weer werdt dat meisje van de fiets afgegooit. Haar vriendin zag de schaduw ook en toen ze dat vertelde geloofde men het wel.

Toen hebben ze de hulp ingeroepen van een priester of pastoor ofzo en hij heeftf het de tunnel gezegend of zoiets, daarnaar gebeurde er nooit meer iets.
als het vandaag morgen is,
is het gisteren wat ik mis.
pi_17861146
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 15:48 schreef MUUS het volgende:
Dat dekbed-verhaal is raar, zeg. Ik kan me goed voorstellen dat je je eigen bed een tijdje niet meer in wilde. .

Dat verhaal van die hond en die vriendin in de Mac vind ik erg mooi. . Zo ga je tegen je zin in naar de Mac en zo krijg je ineens een heel mooi verhaal te horen. .

En voor die meeting voor newbies moet je even hier kijken : Solse Gat meets Fok #2 Daar hebben we het gehad over een meeting voor mensen die nog nooit in het Solse Gat zijn geweest. Als je meewilt of vragen hebt, kun je het in dat topic allemaal kwijt. .
Thnx voor de info over het Solse Gat!! Lijkt me zeker wat het een keer mee te maken!!

En wat betreft dat verhaal van de Mac, moet zeggen dat ik daar zelf ook erg blij mee was. Het heeft mij in elk geval ontzettend geholpen en ik denk ook dat ik met het overlijden van P. dan wel een heel goede vriend ben verloren, maar er een topper van een beschermengeltje bij heb gekregen!! Alhoewel hij het een paar weken terug ff liet afweten, loop nu al dik 2 maanden met een gipsen arm

En dat dekbed, om even op het bericht erboven te reageren, tja.. Het was ook raar. Maar via mn ouders heb ik een telefoonnummer gekregen van mensen die er meer verstand van hebben en die gaven me de tip op mijn slaapkamer te gaan zitten en daar eens hardop te zeggen dat ze me met rust moesten laten. Dus zat ik in een lege slaapkamer hardop te brabbelen.. "Prima dat er hier misschien iets aanwezig is, maar ik wil niet dat je me iets aan doet!" Het heeft daarna ook niet meer plaats gevonden, gelukkig. Een verklaarbare reden voor dat dekbed is er echter nooit gekomen. Hoorde trouwens ook dat ik waarschijnlijk door het één of ander moet zijn gewekt. Dat kan kloppen, want zelfs als men een bom naast mn hoofd afschiet, word ik nog niet wakker (en daar zijn veel getuigen van )

Wel frapant is dat er laatst een vriend van mij bleef slapen in de woonkamer (ben er zoéén die nog wel eens ziek is) en toen ik hem de volgende ochtend trof zei hij alleen maar dat ik in elk geval niet alleen woonde. Daar stond ik 's ochtends vroeg in mn pyjamaatje.. Hij had die nacht duidelijk gemorrel aan mn raam gehoord - ik woon nog steeds 3hoog - en toen hij wilde gaan kijken zag hij een figuur in mn stoel zitten bij dat raam. Dat was weer hetzelfde raam waar tegen geklopt werd. S. heeft die nacht zeer slecht geslapen en om eerlijk te zijn ik de nacht daarop. Maar ergens geloof ik heel sterk, of is het meer een gevoel, dat mijn oma nog steeds een wakend oogje over me houdt en dat vind ik zelf een heel mooi idee!

Wat ik me wel afvraag - echt het laatste onderwerp, ik maak het weer veels te lang - is of dieren gevoelig zijn voor dit soort zaken. Ook het volgende kunnen veel van mijn vrienden beamen: Mijn hond kan ontzettend lang in het niets zitten kijken, zo op één punt gericht en soms, al is er achter mij echt niets te zien, begint hij echt te grommen om mij te beschermen. Inmiddels hebben wij de standaard opmerking van "Hey, we hebben weer visite!" Als 'ie angstig zijn mand induikt geinen we dat hij allemaal dode vliegengeestjes ziet, hij is namelijk als de dood zo bang voor zoemende vliegen De held.. Het kan natuurlijk ook dat mn hond lichtelijk gestoord is, heh.

Bedtime, so till next time!!

[ Bericht 1% gewijzigd door beamy op 21-03-2004 04:04:01 (verkeerde smiley gebruikt, sorry) ]
pi_17862637
Honden en katten zijn niet visueel ingesteld om dingen te lokaliseren. Ogen gebruiken ze voornamelijk om beweging waar te nemen: bij snelle bewegingen heb je niet zoveel aan een scherpe neus. Daarnaast hebben ze een sterk ontwikkeld hoorvermogen. Als een hond of kat naar een punt 'staart' kun je ervan uitgaan dat ie z'n kop precies zo houdt om een zeer zacht geluid het beste te kunnen horen. Let maar eens op of je de oren in een bepaalde stand ziet. Honden en katten hebben een uitstekend gehoor en zijn ook in staat om geluiden op andere frequenties waar te nemen. Als een mens hetzelfde zou horen als een huisdier dan zou ie gillend gek worden, zo was eens te zien op een programma bij Discovery. Zou een mens hetzelfde ruiken dan zou ie met een knijper op z'n neus rondlopen. Arme dieren..

De oorzaak van een brandend bed zou ik niet in een geheimzinnige hoek zoeken. Ik vermoed dat je hebt geslaapwandeld.

Vreemde gedragingen van electrische apparatuur kunnen meestal herleid worden naar veel 'electronische' activiteit. Afstandbediening of niet, electronische apparatuur bestaat uit gevoelige componenten. In sommige omgevingen -zeker in een flat- kan de ether bomvol zitten met signalen. Iedereen kent de transistorradio die meezoemt met de koelkast, of gaat kraken als een brommer voorbij komt. Alles kan invloed hebben, totaan een voltagepiek of -dal in de stroomvoorziening. Het stroomaanbod op het electriciteitsnet fluctueert.

Klopgeluiden worden meestal veroorzaakt door spanningen van materiaal, bijv. door temperatuurverschillen. Neemt niet weg dat het eng kan klinken.

Oh ja, tot slot, i.v.m. het sp00kverhaal van het fietspad: op een ander forum (www.scholieren.com?) reageerde een Wageninger dat ie nog nooit van het verhaal had gehoord, maar dat ie wel wist dat er een fietspad is waar mensen liever niet komen. Het 'zwarte pad' zou het genoemd worden. Dus.. spokenjagers, grijpt uw kans... maar geniet met mate.
It's easy... Nederland - Duitsland: 3-1
pi_17863159
quote:
Op zondag 21 maart 2004 10:43 schreef Keromane69 het volgende:
Honden en katten zijn niet visueel ingesteld om dingen te lokaliseren. Ogen gebruiken ze voornamelijk om beweging waar te nemen: bij snelle bewegingen heb je niet zoveel aan een scherpe neus. Daarnaast hebben ze een sterk ontwikkeld hoorvermogen. Als een hond of kat naar een punt 'staart' kun je ervan uitgaan dat ie z'n kop precies zo houdt om een zeer zacht geluid het beste te kunnen horen. Let maar eens op of je de oren in een bepaalde stand ziet. Honden en katten hebben een uitstekend gehoor en zijn ook in staat om geluiden op andere frequenties waar te nemen. Als een mens hetzelfde zou horen als een huisdier dan zou ie gillend gek worden, zo was eens te zien op een programma bij Discovery. Zou een mens hetzelfde ruiken dan zou ie met een knijper op z'n neus rondlopen. Arme dieren..

De oorzaak van een brandend bed zou ik niet in een geheimzinnige hoek zoeken. Ik vermoed dat je hebt geslaapwandeld.

Vreemde gedragingen van electrische apparatuur kunnen meestal herleid worden naar veel 'electronische' activiteit. Afstandbediening of niet, electronische apparatuur bestaat uit gevoelige componenten. In sommige omgevingen -zeker in een flat- kan de ether bomvol zitten met signalen. Iedereen kent de transistorradio die meezoemt met de koelkast, of gaat kraken als een brommer voorbij komt. Alles kan invloed hebben, totaan een voltagepiek of -dal in de stroomvoorziening. Het stroomaanbod op het electriciteitsnet fluctueert.

Klopgeluiden worden meestal veroorzaakt door spanningen van materiaal, bijv. door temperatuurverschillen. Neemt niet weg dat het eng kan klinken.

Oh ja, tot slot, i.v.m. het sp00kverhaal van het fietspad: op een ander forum (www.scholieren.com?) reageerde een Wageninger dat ie nog nooit van het verhaal had gehoord, maar dat ie wel wist dat er een fietspad is waar mensen liever niet komen. Het 'zwarte pad' zou het genoemd worden. Dus.. spokenjagers, grijpt uw kans... maar geniet met mate.
Is er al iemand bij dat fietspad geweest van FOK!? Dan zou ik wel graag verslag willen hebben
  zondag 21 maart 2004 @ 14:01:20 #157
75760 Archeodude
Doet zn eigen ding vanaf 1983.
pi_17864356
Heb wel eens een keer gehad dat er een tweetal geesten over het grasveld in mijn achtertuin leken te zweven... Dat was echt heel raar om te zien!
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
Die kater die komt morgen pas,
Doorgaan tot de bodem van t vat!"
pi_17878466
quote:
Op zondag 21 maart 2004 10:43 schreef Keromane69 het volgende:

[...]
Bedankt voor de reactie en trouwens mijn complimenten voor je schrijfstijl, geweldig om te lezen!
Maar wat dat dekbed betreft, ik heb 99,9% zeker niet geslaapwandeld! Tja, als je het wel doet dan slaap je, maar het lijkt me heel erg onwaarschijnlijk. En hoe verklaar je dan die brandgaten aan de binnenkant? Ik zal - zelfs in mijn eigen slaap - never nooit mn eigen bed in de fik steken!! Bovendien ben ik niet bekend met het probleem slaapwandelen. Nee, dat dekbed blijf ik raadselachtig vinden en geloof me, ik ben zelf alle mogelijkheden nagegaan..

Heb nog wel een waargebeurd verhaal qua klopgeesten:

In Utrecht ligt de wijk Overvecht en op een doodnormale avond heeft een gezin daar besloten in hun woning glaasje te draaien. Zo gezegd, zo gedaan, maar na het glaasje draaien begonnen dingen door de kamer te vliegen, borden, meubels, glazen etc. De politie is erover geinformeerd en is daar gaan kijken, nadat het gezin reeds de koffers al had gepakt. Zelfs de politie durfde er niet naar binnen, er vloog daadwerkelijk van alles door het huis heen. Dit heeft in de plaatselijke krant gestaan, het is echter jaren terug dus wanneer het precies was weet ik niet. Het stond er in elk geval niet in op 1 april, dus daaraan kan het niet gelegen hebben. Volgens mijn weten is de woning ook nooit meer verkocht!

maandag 22 maart 2004 @ 13:43:48 #159
74816 mrbree
Idiots...
pi_17886331
Ik heb ook een ervaring met.. uh ja eigenlijk mijzelf

Het was een jaar of 2, 3 geleden.
Ik moest 's avonds ontzettend nodig naar de wc.
Ik ga uit bed en voordat ik de deur open doe hoor ik iemand iets roepen op de overloop.
Ik dacht dat het mijn ouders of mijn zusje waren.
Doe de deur open en loop naar de trap.
Zie ik iemand beneden de trap af gaan en roep zachtjes "hé".
Diegene schrikt en rent de trap af en verdwijnt uit mijn gezichtsveld.
Ik ging hem achterna en sta halverwege aan de trap als ik iemand boven mij "hé" hoor roepen.
Ik schrik en ren de trap af recht de wc in.
Na een tijdje op de wc te bekomen zijn dacht ik dat ik nu kan doen waarvoor ik gekomen ben.
Maar als ik klaar ben durf ik niet meer naar boven te gaan.
Na een tijdje, als ik genoeg moed heb verzameld, doe ik zachtjes de deur open en zie niemand.
Loop naar boven, niemand.
Loop de kamer binnen, niemand.
Ga het bed weer in na een lange tijd ben ik toch denk ik wel gaan slapen.

Volgende ochtend kom ik beneden zegt m'n moeder wat ik allemaal aan het roepen was op de trap.
Ik vroeg wat ze bedoelde.
Zegt ze dat ik de hele tijd "hé" aan het roepen ben geweest.
Ik verstijf even en zeg dat ik aan het slaapwandelen ben geweest.
Want als ik zeg wat er is gebeurt geloofd ze me toch niet.

Dit is de enigste keer dat ik een soort van verschijnsel of wat dan ook ben tegengekomen.
Misschien kan iemand mij vertellen wat het is.
Want het was behoorlijk eng.

[ Bericht 2% gewijzigd door mrbree op 22-03-2004 13:50:26 ]
pi_17930237
quote:
Op zondag 21 maart 2004 23:49 schreef beamy het volgende:

[..]

Bedankt voor de reactie en trouwens mijn complimenten voor je schrijfstijl, geweldig om te lezen!
Merci. Tja, naast slaapwandelen kan er sprake zijn geweest van spontane ontbranding. Dat gebeurt. Ik heb het dan niet over broodje aap verhalen van mensen die ineens een hoopje as zijn, maar (chemische) stoffen die reageren. Het lijkt me onwaarschijnlijk, maar het kan.

Het verhaal van Utrecht staat me bij, maar er staat me ook bij dat bij de politie zelf niets bekend is van het voorval. Dat gebeurt vaker. Joh, er liggen kapitalen te wachten op mensen die aantoonbaar paranormale verschijnselen kunnen aantonen. Hetzij dat ze zelf dingen doen, hetzij dat ze een plek kunnen aanwijzen. Maar waar het altijd op neer komt is psychologie en interpretatie. En nog iets, zo weten we sinds kort...

Wetenschappers hebben in laboratoria spookverschijnselen weten op te roepen. Het verhaal erachter klinkt saai, maar aan de andere kant biedt het perspectieven voor bijv. de entertainment industrie.

De eerste methode is het prikkelen van hersengedeelten. Dat is niet zo handig voor in een bioscoop. Kan zelfs gevaarlijk zijn natuurlijk omdat de hersenen op een directe manier worden geprikkeld, maar met die methode zijn allerlei ervaringen op te roepen. De KRO heeft er eens een programma over uitgezonden, misschien dat er wat belletjes gaan rinkelen. Het programma ging over mystieke ervaringen, de presentator onderging een 'behandeling' en ervoer bijzondere dingen.

De tweede methode is simpeler, en waarschijnlijk ook de oorzaak van ervaringen van veel mensen. Er zijn zeer lage geluiden die wij niet kunnen horen, maar die er wel degelijk zijn. Een wetenschapper kwam per toeval achter de methode toen hij bij een experiment een schim in zijn ooghoeken zag. Hij voelde zich onbehagelijk, alsof iemand naar hem keek. Hij draaide zich om, maar de schim was verdwenen. Hij stond er verder niet bij stil en vervolgde zijn experimenten met electrische apparatuur. Op het moment dat hij een knop omzette kreeg hij weer dezelfde ervaring. Nu schrok hij ervan, maar hij legde al gauw een verband tussen een machine en de verschijnselen. Hij zocht het in onhoorbare trillingen. Hij wist vervolgens de ervaringen op te roepen door de machine in kwestie aan te zetten en bepaalde plekken te zoeken waar de subsonische trillingen van het ding het sterkste waren.

Het sterkst waren de ervaring wanneer de trillingen zich 'concentreerden' bij zijn ogen, geloof ik. Hij zag vlekken en flitsen (hetzelfde als wanneer je hard in je ogen wrijft zeg maar) en een onbehagelijk gevoel.

Het stikt om ons heen van de geluiden. Zoals ik in dat stuk over huisdieren al een beetje aangaf, als we alles zouden kunnen horen dan zouden we stapelgek worden van de herrie. In een muisstil huis is misschien een onhoorbare kakefonie van herrie. Als voorbeeld van mogelijke verklaringen van spookhuizen werden schoorstenen gegeven. Zeker in oude huizen grote huizen heb je meestal een lel van zo'n schoorsteen die prominent aanwezig is. Als er op een bepaalde manier wind overheen blaast kan dat van die subsonische geluiden teweegbrengen. Hetzelfde principe als je over de opening van een colaflesje blaast. Enfin, zulke geluiden zouden dan nog versterkt kunnen worden door bouwmaterialen en de vorm van vertrekken. Een verklaring voor spookverschijnselen kan dus zijn dat het buiten waait en iemand zich net op zo'n geconcentreerd 'veld' begeeft waar de trillingen het 'gunstigst' zijn.

Voelde je je al niet op je gemak, ineens kun je dan bevangen worden door een onbehagelijk gevoel. Vermoeid als je bent, de rillingen lopen ineens over je rug, en in een ooghoek zie je iets. Van schrik ren je de kamer uit. Op de gang voelt alles normaal. Zie je wel? Daar binnen is iets! Je roept iemand erbij, iemand die ook gevoelig is voor dit soort dingen. Die gaat de kamer in en raakt bevangen...

Nou ja, wat betreft de entertainment industrie kan het zijn dat bioscopen worden uitgerust met subsubwoofers, om er maar een naam aan te geven. Tijdens een horrorfilm kunnen dan letterlijk de rillingen over je rug gaan lopen. Trouwens, op zich is de techniek niet echt nieuw. Er wordt al heel veel gedaan met geluid in de bios natuurlijk, totaan kleine aardbevingen aan toe. Diep, lage geluiden klinken sowieso al onheilspellend. Alleen het fenomeen dat subsonisch geluid voor zulke sterke ervaringen kan zorgen, dat is best nieuw.

Tot slot, ik had beloofd de video klaar te hebben deze week, maar dat gaat niet lukken. De apparatuur is uitgeleend en die mensen zijn gisteren voor een lange week op vakantie gegaan zonder mij m'n spullen terug te geven. Heel fijn. Ik hoop volgende week te gaan digitaliseren.

Etienne
pi_17930283
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:43 schreef mrbree het volgende:

Dit is de enigste keer dat ik een soort van verschijnsel of wat dan ook ben tegengekomen.
Misschien kan iemand mij vertellen wat het is.
Want het was behoorlijk eng.
Je sliep nog half terwijl je je klaarwakker voelde. Je droomde door het wakkerzijn heen.

Toevallig heb ik iets dergelijks van de week meegemaakt. Ik werd wakker, trok m'n kleren aan en liep sjagereinig naar beneden. Iemand was de slaapkamer binnengekomen via een deur in de muur. Die man moest klussen. Beneden ging ik met m'n slaapkop op de bank zitten om langzaam wakker te worden en besefte heel geleidelijk aan dat het nog heel vroeg was, veel te vroeg voor klusjesmannen. Ik keek op de klok, 4 uur was het. Ik had nauwelijks een paar uur geslapen. Langzaam kwam ik bij m'n positieven en bedacht wat er nu eigenlijk gebeurd was, boven. Er was iemand binnengekomen via een deur die er niet is. Kan niet. Iemand kwam klussen. Kan niet. Pas toen besefte ik dat ik nog half had geslapen en ik gedroomd had, alhoewel ik me echt klaarwakker had gevoeld toen ik m'n kleren aantrok. Nou ja, dat soort dingen had ik vroeger veel vaker, maar ik was er eigenlijk nooit bang voor. Misschien was het anders geweest als ik in geesten had geloofd en er ook die uitleg aan had gegeven.

Wat ik wel een keer minder vond was toen ik met mijn vriend in bed lag, 's nachts wakker werd, en mijn vriend niet herkende. Sterker nog, hij zag er afschuwelijk uit in het schemerlicht. Monsterlijk. Ik heb toen een enorm boze schreeuw gegeven waardoor hij natuurlijk wakker werd. Pas toen het licht aan was zag ik dat afschuwelijke gezicht weer in iets herkenbaars en prettigs veranderen. Gelukkig is het maar één keer gebeurd, anders zou ik nog denken dat ie weerwolf was of zo.

Iets waar ik absoluut niet naar uitkijk is koorts. Sommige mensen merken er weinig van, maar ik heb bij koorts maffe 'waakdromen'. Ik ben dan met geen mogelijkheid bij m'n positieven te komen, die nachten duren een eeuwigheid. Ik ervaar dan dingen met alle zintuigen die ik heb, maar er is geen touw aan vast te knopen. Heel vermoeiend. Daarbij ben ik vaak dan ook nog eens hondsberoerd. Tegenwoordig ziek ik het maar gewoon uit en trek me weinig aan van wat ik allemaal beleef, mar vroeger...

Het engste voorval wat ik me kan herinneren was toen ik 10 was. Ik had een aanval van bronchitis, een flinke griep en hoge koorts. Op een gegeven moment werd ik wakker. Nou ja, wakker, ik zat gewoon in een nachtmerrie. Mijn kamertje was heel groot geworden, de muren en de deur waren heel ver weg en ik was heel klein. Alles werd groter en ik werd kleiner. Steeds sneller. Ik wilde schreeuwen maar kon niet door de pijn in m'n keel. Een stripposter op de deur zag er heel eng uit, een stripfiguur had priemende ogen en was gigantisch groot geworden. Oneindig groot. En ik oneindig klein. De tijd leek stil te staan. Hmm nee, aan die nacht kon Freddy Krueger nog een puntje zuigen.
pi_17942068
Ik vind dit eigenlijk wel het spannendste topic van heel FOK! Ik als beroepsrationalist sta af en toe verbaasd van de verhalen die ik hier lees. het lijkt me stiekum wel leuk om zelf eens mee te spelen in zo'n spookverhaal, maar van die nuchtere mensen zoals ik schijnt het niet vaak te overkomen :-(
Wel een beetje jammer hoor, maar als iemand nog een spook in de kast heeft liggen kom ik er graag eens een keertje naar kijken ;-), ik ben graag bereid mijn mening bij te stellen!
-
pi_17943412
Zijn er hier ook mensen die in beschermengelen geloven?
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_17943442
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 19:02 schreef SHERMAN het volgende:
Zijn er hier ook mensen die in beschermengelen geloven?
Genoeg. . Vertel jouw 'spookverhaal' eens dan?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_17944091
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 19:04 schreef MUUS het volgende:

[..]

Genoeg. . Vertel jouw 'spookverhaal' eens dan?
Het is niet echt een spookverhaal hoor
Er zijn alleen wel is van die momenten dat ik merk dat er gewoon iemand is die in me in de gaten houdt en me red uit benarde situaties door me hints/tips te geven wat ik moet doen
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_17950156
Waarom lees ik dit topic door voordat ik naar bed ga? .
pi_17951422
Synopsis

"Vibes" (c)

Vibes speelt zich af in Amsterdam. Michiel, een student geschiedenis, kan zich niet concentreren en gaat de straat op. Het is een troosteloze novemberavond. Zijn doelloze wandeltocht brengt hem langs oude lanen, antieke bomen, het Vondelpark. Het is stil, miezerig. De kou voert tot op het bot. Michiel besluit even op bezoek te gaan bij een vriend, Vincent, een student natuurkunde. Die woont in een kamertje in een statig pand. Hij is bezig met een project waarbij hij stofherkenning onderzoekt door de resonanties te meten. Bij een experiment om trillingen te versterken ontdekte hij patronen in het signaal. Hij wist ze niet te herleiden en moest de scan verfijnen. Hij had er al eens over gesproken tijdens een nachtelijke kroegentocht. Vaag.

Onder het genot van een biertje wordt een nieuw experiment gestart. Het afstemmen op patronen in de resonantie om te herleiden wat deze patronen zijn. Het blijken het tijdsindrukken te zijn, trillingen die zijn toegevoegd aan de natuurlijke trilling van materiaal. Trillingen die zijn te filteren. In eerste instantie grove trillingen, oftewel geluid. De PC wordt gestart en door de boxen vult het vertrek zich met spookachtig galmende geluiden. Stemmen. Door elkaar klinken er flarden uit het verleden. Ze worden enthousiast. De jongens besluiten de techniek later te gebruiken op een feestje, om overnachtende bezoekers schrik aan te jagen. Stemmen uit de tijd van de VOC, vallend glas, zware ademhaling, een zucht. Een bestseller zal het worden. Voor de entertainment industrie, voor wetenschap, voor politie. Echter, een tweede experiment om hogere frequenties te filteren loopt iets anders af...

Vibes. Oude huizen zijn groot, de tijd is klein.

(c) e.koreman

[ Bericht 3% gewijzigd door Keromane69 op 26-03-2004 04:36:47 ]
  donderdag 25 maart 2004 @ 19:34:23 #168
89913 3speed
Comfortably Numb
pi_17966587
Ook maar een duit in het zakje doen dan.

Het was 1998, ik zat in 5 VWO. Ik had een jaar lang iedere dinsdagmorgen een ''nulde'' uur; les voor het eerste officiële lesuur. Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij was dat van half acht tot half negen. Het was hartje winter en als het koud was of regende ging ik met de CITA (niet lachen aub) van mijn ouders naar school als ik zo vroeg les had. De afstand van het huis van mijn ouders tot de school is ongeveer acht kilometer. Althans, binnendoor, als ik via de grote weg ging dan was het al snel tien kilometer. Een bijkomend voordeel was dat de korte weg door een stiltegebied/ natuurgebied gaat waar geen auto?s mogen komen, dus ik hoefde me geen zorgen te maken over asociale bestuurders.

Ergens langs die weg staan wat oude betonnen pilaren en steunbalken, niks bijzonders eigenlijk. Die pilaren zijn overblijfselen van een treinperron wat de Duitsers in WOII hebben gebouwd. In de grotten die achter de pilaren liggen wilden de Duitsers V-2?s laten bouwen. Die grotten liggen zo diep onder de mergel dat de geallieerden ze onmogelijk kapot hadden kunnen bombarderen. Probleem: hoe krijg je die vliegende bommen uit de grotten als ze zijn geassembleerd? Er was dus een spoor aangelegd van Meerssen of Maastricht, weet ik niet zeker, naar die de assemblageplaats dwars door het bos heen. Voorzover ik weet zijn er nooit V-2?s gebouwd omdat de geallieerden de spoorbaan hebben gebombardeerd (hadden de Duitsers ook kunnen bedenken). Maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Terug naar mijn situatie. Het was dus winter en ik ging iedere dinsdagmorgen trouw met de brommer naar school om me vervolgens af te vragen waarom ik zo stom was geweest Wiskunde B te kiezen als eindexamenvak. Op een bepaalde dag kwam ik langs die pilaren rijden en ik keek naar links en ik dacht erover hoe het moet zijn geweest in de Tweede Wereldoorlog. Opeens voelde ik me heel erg misselijk in de buik, echt zo?n weeïg gevoel. Nog geen seconde daarna slaat de brommer af, en ik vloog bijna over het stuur heen, het scheelde echt maar een haar. Ik schrok me helemaal dood en moest even op adem komen. Toen ging ik even controleren of er iets mis was met de brommer. Benzine was driekwart vol, banden waren OK, remmen zagen ook goed uit. Minutenlang probeerde ik dat kreng weer aan de praat te krijgen, maar het lukte maar niet. Ik dacht: ??dan gaan we maar fietsen.?? Een brommer op de fietsstand zetten is normaal gesproken een fluitje van een cent, maar deze keer kreeg ik die knop met geen mogelijkheid ingeduwd. Er bleef dus maar één ding over: lopen. Ik had nog geen honderd meter gelopen, et voila, de brommer sprong weer aan, en ik ging naar school.

Toen ik het ?s middags terug naar huis ging dacht ik niet eens meer aan het incident totdat ik bij die pilaren kwam. Je raad het al: de brommer sloeg weer af en ik kreeg weer met geen mogelijkheid dat ding aan de praat. Vervolgens, na honderd meter lopen: prutteldepruttel en ja hoor, ik kon weer verder rijden. Een vriend van mij weet veel van die dingen af en die heeft de cita helemaal nagekeken, maar hij kon niks vreemds vinden, laat staan dat er iets kapot was.

De dinsdag daarna gebeurde precies hetzelfde en ik werd onderhand een beetje bang. Dus ik besloot toen maar via de grote weg te reizen. Op die dag was er op de heenweg geen enkel probleem en ik voelde me opgelucht. Op de terugweg, nog steeds op dezelfde grote weg, toen ik bijna thuis was gebeurde er iets verschrikkelijks: honderd meter voor mij werd een vrouw aangereden door een auto. Ze was op slag dood. De dag erna las ik in de krant dat het ongeluk veroorzaakt was doordat een cita een auto had gesneden. Ik ben normaal van het type ?eerst zien dan geloven- maar dit was echt raar.
Die nacht kwam ik maar niet in slaap, ik had het gevoel dat iemand me zat te bekijken. Nu heeft iedereen dat gevoel wel eens en normaal boeide me dat niet zo, maar nu voelde ik me er ellendig door. Omdat ik zo aan het zenuwpezen was moest ik om de haverklap naar de WC. Toen ik op de gang naar de badkamer liep hoorde ik iemand iets mompelen, iets onverstaanbaars. Ik dacht dat mijn vader op de badkamer was, want die praat nog wel eens tegen zichzelf. Ik deed de deur open en zag dat er niemand was en ik werd er een beetje akelig van. Ik sloop de kamer van mijn ouders op en zag dat ze allebei in een diepe slaap waren. Dus ik liep weer naar de badkamer en toen ik de deur dichtmaakte hoorde ik een vrouw kuchen. In de badkamer. De rillingen liepen me over het lijf en al mijn haren stonden rechtop. Ik besloot toch maar om te plassen want ik deed het bijna in mijn boxershort. Toen ik de WC doortrok merkte ik op dat er wat licht de badkamer in scheen. Ik dacht nog:??huh, ik heb net toch de deur dichtgemaakt?!?? Die deur was dus open. Ik vluchtte letterlijk naar mijn slaapkamer en toen ik daar aankwam stond de radio aan. Ten eerste stond die eerst uit en ten tweede luister ik alleen CD?s. Ik besloot de radio maar aan te laten staan en proberen de slaap te vatten. Na vijf minuten peinzen kreeg ik een heel kalm, vredig gevoel over me heen. Daarna heb ik nooit meer gekke dingen meegemaakt. Ik denk dat dit gewoon een opvolging was van toevalligheden, maar als het jezelf overkomt dan ga je heel snel aan jezelf twijfelen.
pi_17967365
teringjantje hey, ik schijt in mn broek man :S
3speed, vaag verhaal man....

enne keromane

quote:
Het engste voorval wat ik me kan herinneren was toen ik 10 was. Ik had een aanval van bronchitis, een flinke griep en hoge koorts. Op een gegeven moment werd ik wakker. Nou ja, wakker, ik zat gewoon in een nachtmerrie. Mijn kamertje was heel groot geworden, de muren en de deur waren heel ver weg en ik was heel klein. Alles werd groter en ik werd kleiner. Steeds sneller. Ik wilde schreeuwen maar kon niet door de pijn in m'n keel. Een stripposter op de deur zag er heel eng uit, een stripfiguur had priemende ogen en was gigantisch groot geworden. Oneindig groot. En ik oneindig klein. De tijd leek stil te staan. Hmm nee, aan die nacht kon Freddy Krueger nog een puntje zuigen.

zulke nachtmerries heb ik op mn 12e ook een maandje gehad. ik werd er steeds huilend van wakker. ik was ook piepklein en alles werd heel erg snel, superklein. en als ik dan in mn kamer hoek, bovenin zat. schoot ik ineens naar de onderste kamerhoek, schuin er tegenover. daar werd ik zo bang van dat ik niet kon slapen. was verschrikkelijk. weet nog steeds niet wat die dromen inhouden...
pi_17970840
Ik heb nog een verhaal dat ik van iemand gehoord heb. Ik ga dat verhaal eens schrijven alsof het met mezelf gebeurde, beetje boeiend, als ik de "tijd" ervoor vind.
pi_17974810
Op internet heb je diverse sites over spoken. De meeste zijn niet echt serieus. Onderstaande komt van een site van echte ghosthunters. Mensen die met allerlei metingen aan de slag gaan. Ik ga hier niet de hele site copieren, maar bij deze wel een paar dingen om een indruk te krijgen.

Let op:
lees deze posting niet als je dadelijk gaat slapen.

---
Covenanters Prison - Vandaag in het nieuws vanwege de schedeldiefstal door twee jongens.

Op deze plek werden in de 17e eeuw 1000 opstandelingen bijeengedreven op een kerkhof en stuk voor stuk op gruwelijke manieren afgeslacht. Verantwoordelijk voor deze massamoord was 'Bloody' George McKenzie, de koninklijke juridisch adviseur in die tijd. De man ligt er zelf ook begraven.

De tombe van Bloody McKenzie, nabij Covenanters Prison

Naar beneden, de crypte in van McKenzie

De crypte zelf, de grafkist, en...

... menselijke resten, onder de kist.

Geen spoken daar? Even wachten.

Een EVP (audio opname) welke werd opgenomen in 'The Black Mausoleum'
Black Mausoleum.wav
Inderdaad, je hoort duidelijk iemand. Echter, dat geluid was een stem van iemand boven de grond, buiten. Een andere opname laat iets anders horen. Black Mausoleum 2.wav

De jongens in het nieuws zouden uit deze crypte een schedel hebben gestolen om ermee te spelen...

---
The Ancient Ram Inn - "bring the light down to move the child on"
Een oude herberg waar veel dingen schijnen te gebeuren. Het team gaat op onderzoek uit.

De holte onder de trap waar men regelmatig een kind hoort huilen

In de herberg is ook een EVP gemaakt. Een onderzoeker vraagt aan 'iets' welk jaar het is. Luister goed wat er vervolgens gebeurt.
What Year.WMA

Eng allemaal? We zijn er nog niet. Het team had camera's opgesteld die gaan draaien als er iets beweegt. De volgende -vertraagde- video-opname is zeer donker. Fastmoslomo.avi (500kb)

---

Veel meer lees-, kijk- en luistervoer:
http://www.challengelogic.co.uk/ukp/Main.html

Tot slot, zoek de spoken:

pi_17974863
PS Als je echt op spokenjacht wilt dan moet je zeker bij Bloody MacKenzie op bezoek gaan, Covenanters Prison.
http://www.blackhart.uk.com/cod/sightings.html

http://www.challengelogic.co.uk/ukp/CoveInvestigations.html

Meer op http://www.blackhart.uk.com en eerder genoemde site.

Rectificatie: 'black mausoleum' is niet de crypte, maar een ruimte in de 'Prison' waar veel activiteiten plaatsvinden.

Lees het verhaaltje van ene 'blieb' op http://frontpage.fok.nl/nieuws/39777/2/50 , die is daar geweest.

Tot slot, het nieuwsbericht van die jongens: http://news.scotsman.com/scotland.cfm?id=345902004

[ Bericht 7% gewijzigd door Keromane69 op 26-03-2004 04:35:09 ]
pi_17976045
op die foto's kan ik geen geest / entiteit ontdekken :S ¿
  vrijdag 26 maart 2004 @ 08:44:59 #174
85956 yanggie
*F*R*I*E*N*D*S*
pi_17976200
Ah mooi. Ik wou net een topic plaatsen hierover en naar meer info vragen, maar ik dacht: "laat ik voor de zekerheid toch even hierkijken". Mooi thnx Natuurlijk zijn meer info altijd welkom.
The End!
pi_18088493
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 06:15 schreef Keromane69 het volgende:

*knip*

Tot slot, ik had beloofd de video klaar te hebben deze week, maar dat gaat niet lukken. De apparatuur is uitgeleend en die mensen zijn gisteren voor een lange week op vakantie gegaan zonder mij m'n spullen terug te geven. Heel fijn. Ik hoop volgende week te gaan digitaliseren.

Etienne
Het is inmiddels een week later... En heb je de apparatuur al? Kan namelijk niet wachten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')