abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16520725
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 05:14 schreef speedfreakssj het volgende:
Tering, dat doet me denken aan een van die games.
BF1942, Bocage map, huisje ten noorden van de allied basis. Creepy. Knap gemaakt, zo'n sfeer in een computergame.
It's easy... Nederland - Duitsland: 3-1
pi_16540039
Hoe gaat het trouwens intussen met die video... Word steeds benieuwder
pi_16549728
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:29 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Video? Wie zou er van wat een video maken dan? Ben 'm ff kwijt, hoor. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_16550067
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 17:12 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
Laatst weer wat meegemaakt. Ik werk bij een winkelketen met meerdere fillialen. Nu moest ik laatst een dagje in een bijzijn filliaal werken omdat ze daar handen tekort kwamen. Dus ik daarheen. In het midden van die winkel is een trap naar boven, waarboven dus zegmaar een soort huis is. Ziet er hardstikke vervallen uit enzo, heel erg oud (zelfde stijl als mijn eigen huis, wat over de 100 jaar is). Kom ik daar boven, krijg ik opeens het gevoel alsof iemand continue tegen me zegt "ga weg. ga weg. ga weg. ga weg." de haren op m'n nek gaan overend staan.

D'r was ook een trappetje naar nog een verdieping hoger.. Al jaren is daar niemand opgeweest, het is onveilig om daar rond te lopen, je zakt zo door de vloer etc. Ik kijk ernaar, en zie ik opeens iemand die trap af flikkeren. Ik schrik me echt helemaal kapot, want ik zie het dus zo gebeuren voor m'n neus dat er iemand die trap af flikkert en vervolgens met een bebloed hoofd onderaan de trap ligt.. Rare kleren had diegene aan btw. Ik draai me om, wil weglopen om er ff iemand bij te halen. Krijg ik het gevoel dat er iets niet klopt. En ik draai me weer terug en er ligt opeens niemand meer. Plas bloed dat zich aan het vormen was is ook spontaan weg.

En het rare is. een half uur of wat later, toen ik er weer langskwam (moest allemaal kratten uit de winkel daarboven stapelen in een kamer waardoor ik dus steeds langs die trap kom) gebeurde precies hetzelfde. Ik bleef er naar kijken en het bloed werdt meer enzo. Ik ernaar toe, probeer die vent om te draaien zodat ik z'n gezicht zie. Lukt ook nog, heel gat in z'n hoofd en hij keek vet creepy. Zweet stond me op de handen. Dus ik denk van nu is het menes.. Ik draai me om om iemand erbij te halen en jahoor. Ik kijk voor de zekerheid ff terug en die vent is wéér weg. En weer geen spoortje dat er iemand is geweest, ookal heb ik m zelf aangeraakt!

Erg creepy. Ze waren tevreden over me, en ik kreeg het aanbod daarheen overgeplaatst te worden. Vond het daar gezelliger dan in m'n eigen filliaal maar heb het toch maar niet gedaan. Jezus wat ben ik me rotgeschrokken daaro.

Geweldig verhaal! Is het mogelijk om daar es een kijkje te nemen? Niet gelijk een hele meeting organiseren uiteraard, maar gewoon een paar mensen. Waaronder ikzelf uiteraard )-)

Hebben anderen daar ook wel es dat soort ervaringen gehad?

zaterdag 24 januari 2004 @ 21:44:27 #105
7888 DiSiLLUSiON
Universal Centric Motion
pi_16554399
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 18:54 schreef iteejer het volgende:

[..]

Geweldig verhaal! Is het mogelijk om daar es een kijkje te nemen? Niet gelijk een hele meeting organiseren uiteraard, maar gewoon een paar mensen. Waaronder ikzelf uiteraard )-)

Nou, ik werk sinds eind vorige week niet meer bij het bedrijf waar ik het over had (Daarom moest ik ook steeds overal heen, was eind van m'n proeftijd en ze wisten al dat ze 't niet wilden verlengen) dus ik denk dat dat wat moeilijk wordt helaas..

En nee, al heb ik wel gehoord van 1 gast die daar werkte dat sinds ie daar werkte (eerst werktte hij bij een ander filliaal) hij opeens veel rare kwaaltjes heeft, en zelfs problemen met z'n rug en dat hij meerdere malen geopereerd moet worden. Terwijl hij daarvor nooit problemen had. Maarja, of dat daar iets mee te maken heeft dat valt te betwijfelen natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door DiSiLLUSiON op 24-01-2004 21:57]

There is consciousness in all things.
pi_16554836
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 21:44 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
Nou, ik werk sinds eind vorige week niet meer bij het bedrijf waar ik het over had (Daarom moest ik ook steeds overal heen, was eind van m'n proeftijd en ze wisten al dat ze 't niet wilden verlengen) dus ik denk dat dat wat moeilijk wordt helaas..

En nee, al heb ik wel gehoord van 1 gast die daar werkte dat sinds ie daar werkte (eerst werktte hij bij een ander filliaal) hij opeens veel rare kwaaltjes heeft, en zelfs problemen met z'n rug en dat hij meerdere malen geopereerd moet worden. Terwijl hij daarvor nooit problemen had. Maarja, of dat daar iets mee te maken heeft dat valt te betwijfelen natuurlijk.

En als we even een weekje of zo wachten, en ze dan benaderen zonder jouw naam te noemen met een vraag of ze iets weten van spookverhalen?
pi_16580172
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:29 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Komt eraan, nog even geduld svp, ben nu erg druk met andere dingen.

Iets wat zojuist op TV was:

Op de KRO is een programma bezig over een man die vorig jaar vermoord is. De moord is nooit opgelost. Met de cameraploeg en familie van het slachtoffer is men op de plek in de bossen waar de man op beestachtige wijze werd omgebracht. Terwijl ze daar staan halen de broers een herinnering op aan een eerder bezoek, hoe ze daar indertijd naartoe waren gegaan en hoe er ineens een windvlaag opstak tussen de bomen. 'Heel merkwaardig was dat, alsof een onzichtbare hand door de boomtoppen ging. Een boodschap.' Iets later verklaart de moeder van het slachtoffer dat de geest van haar zoon nog in heel het huis is.

Al met al een triest en aangrijpend verhaal, Peter R de Vries zit er bovenop omdat justitie de zaak gesloten heeft..

maandag 26 januari 2004 @ 13:50:30 #108
7888 DiSiLLUSiON
Universal Centric Motion
pi_16594732
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 22:01 schreef iteejer het volgende:
En als we even een weekje of zo wachten, en ze dan benaderen zonder jouw naam te noemen met een vraag of ze iets weten van spookverhalen?
Hmm, dat zou opzich nog wel moeten kunnen denk ik.
There is consciousness in all things.
pi_16605708
quote:
Op maandag 26 januari 2004 13:50 schreef DiSiLLUSiON het volgende:

[..]

Woehoe! .

Ik ga meteen iteejer mailen! .

Oi!
pi_16618656
quote:
Op maandag 26 januari 2004 13:50 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
Das mooi Mag ik voorstellen dat je de nodige gegevens naar iteejer@fok.nl stuurt? Dan kunnen we overleggen hoe we dat kunnen aanpakken, uiteraard doen we helemaal niets voordat jij daar toestemming voor geeft!
quote:
Op maandag 26 januari 2004 19:29 schreef MUUS het volgende:
Woehoe! .

Ik ga meteen iteejer mailen! .

Dat heeft ze dus ook gedaan
pi_16623456
Wat gaan jullie daar dan doen als ik vragen mag?
pi_16624991
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:13 schreef Geartsjuh het volgende:
Wat gaan jullie daar dan doen als ik vragen mag?
Gewoon even kijken. . We zijn gewoon benieuwd of wij ook wat zien of voelen daar.
Oi!
pi_16626698
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 14:01 schreef MUUS het volgende:

[..]

Gewoon even kijken. . We zijn gewoon benieuwd of wij ook wat zien of voelen daar.

Goed, stel dat je hetzelfde ziet: wat ga je dan doen?
pi_16626772
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 14:56 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Goed, stel dat je hetzelfde ziet: wat ga je dan doen?

Niks, wat zouden we moeten doen? . Het is gewoon een soort onderzoekje. Van dit soort dingen gaan iteejer en ik kwijlen. .
Oi!
pi_16627148
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 14:59 schreef MUUS het volgende:

[..]

Niks, wat zouden we moeten doen? . Het is gewoon een soort onderzoekje. Van dit soort dingen gaan iteejer en ik kwijlen. .

Tja het is natuurlijk wel interessant dat jullie dit soort onderzoekjes doen Maar je zou misschien meer kunnen doen dan 'toekijken'? Ik krijg nu echt het idee alsof jullie naar de dierentuin gaan om aapies te kijken, terwijl dit toch echt een wat meer serieuze situatie is.

Zoals het verhaal hierboven staat komt het op mij over als een zeer verwarde geest die niks van zijn eigen situatie begrijpt. En daar gaan jullie dan fijn naar staan kijken? Als ik die geest was dan zou ik me knap lullig voelen. Misschien kunnen jullie hem helpen oid? Weet niet of dat kan...

pi_16627742
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 15:10 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Tja het is natuurlijk wel interessant dat jullie dit soort onderzoekjes doen Maar je zou misschien meer kunnen doen dan 'toekijken'? Ik krijg nu echt het idee alsof jullie naar de dierentuin gaan om aapies te kijken, terwijl dit toch echt een wat meer serieuze situatie is.

Wat zouden we meer moeten doen? We gaan iig niets 'opwekken' oid. Als het gebeurt, gebeurt het en anders niet.

En nee, we zien dit echt niet als aapies kijken. Dat we het interessant vinden en graag dit soort dingen uitzoeken, betekent nog niet dat we als een stel giechelende idioten daar gaan staan.
We nemen dit soort dingen altijd serieus en hebben altijd respect voor alles en iedereen die daarbij betrokken is. We zijn volwassenen en hebben allebei al redelijk wat meegemaakt op dit gebied.

quote:
Zoals het verhaal hierboven staat komt het op mij over als een zeer verwarde geest die niks van zijn eigen situatie begrijpt. En daar gaan jullie dan fijn naar staan kijken? Als ik die geest was dan zou ik me knap lullig voelen. Misschien kunnen jullie hem helpen oid? Weet niet of dat kan...
Je doet alsof we op sensatie uit zijn ofzo.

Ik weet helemaal niet of er iets te zien zal zijn, laat staan of er iets te helpen valt. Mocht dat zo zijn, dan zullen we dat heus wel proberen.

Oi!
pi_16628245
Ok ik neem terug wat ik heb gezegd

Laten jullie wel weten hoe het was?

P.S. dat je volwassen bent zeg niks over de manier waarop je hiermee omgaat. Leeftijd is ook maar relatief.

pi_16628653
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 15:41 schreef Geartsjuh het volgende:
Ok ik neem terug wat ik heb gezegd

Laten jullie wel weten hoe het was?

Als we er ook daadwerkelijk een kijkje hebben mogen nemen : uiteraard.
quote:
P.S. dat je volwassen bent zeg niks over de manier waarop je hiermee omgaat. Leeftijd is ook maar relatief.
True. Iteejer is bv. compleet geschift, maar hij kan zich op dat soort momenten altijd heel goed beheersen. .
Oi!
pi_16629346
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 15:27 schreef MUUS het volgende:
Ik weet helemaal niet of er iets te zien zal zijn, laat staan of er iets te helpen valt. Mocht dat zo zijn, dan zullen we dat heus wel proberen.
Doet één van jullie dat vaker dan? Of ervaring mee?
  dinsdag 27 januari 2004 @ 16:16:23 #120
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_16629509
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar mijn zus heeft wel wat ervaringen gehad toen ze op kamers woonde met een vriendin van haar.

Het waren allemaal maar kleine dingen die er gebeurden, op je schouder getikt worden terwijl er niemand is, dingen die verplaatst waren of apparaten die zomaar uit of aan gingen.

In het begin schrok ze er nogal van, maar later hebben ze gewoon een naam gegeven aan wat ze voelden. Ik geloof dat ze het Herman noemden ofzo. Ze raakten er gewoon gewend aan

zaterdag 7 februari 2004 @ 21:50:56 #121
80797 hoi_mensen
ben weg voor altijd
pi_16982847
ik hoor mijn tel afgaan terwijl hij uit staat
en hoor dingen terwijl er iemand is
ben weg voor altijd
pi_16992064
Mat Herben vertelde iets op de radio. Zijn ouders zijn indertijd omgekomen bij een verkeersongeluk.

Herben reed met zijn vrouw naar Duitsland, waar het ongeval gebeurd was. Op dat moment wisten ze nog niet dat de ouders samen waren geweest en ook dood waren, alleen dat een van hen een ongeluk had gehad. De vrouw van Herben sliep even en had een angstdroom. Ze zag haar beide schoonouders en zag wat voor kleding ze droegen. Ze vertelde dit bij het wakker worden. Toen Herben en zijn vrouw bij het ziekenhuis aangekomen waren bleek het te kloppen. Beide ouders waren verongelukt en ook de beschreven kleding klopte.

Het stuk was bij de IKON naar ik meen, een interview over spiritualiteit. Het gebeuren heeft op Herben diepe indruk gemaakt.

pi_16995702
quote:
Op zondag 8 februari 2004 05:29 schreef Keromane69 het volgende:
Mat Herben vertelde iets op de radio. Zijn ouders zijn indertijd omgekomen bij een verkeersongeluk.

Herben reed met zijn vrouw naar Duitsland, waar het ongeval gebeurd was. Op dat moment wisten ze nog niet dat de ouders samen waren geweest en ook dood waren, alleen dat een van hen een ongeluk had gehad. De vrouw van Herben sliep even en had een angstdroom. Ze zag haar beide schoonouders en zag wat voor kleding ze droegen. Ze vertelde dit bij het wakker worden. Toen Herben en zijn vrouw bij het ziekenhuis aangekomen waren bleek het te kloppen. Beide ouders waren verongelukt en ook de beschreven kleding klopte.

Het stuk was bij de IKON naar ik meen, een interview over spiritualiteit. Het gebeuren heeft op Herben diepe indruk gemaakt.

Dat soort ervaringen komen regelmatig voor. Het is vermakelijk in wat voor bochten het rationele zich wringt om dit te kunnen ontkennen of althans te demystificeren.
Puur op basis van dit soort ervaringen, plus het absoluut onwrikbare uitgangspunt dat dit niet kan, worden er bv theorien ontwikkeld die stellen dat je geheugen met teurgwerkende kracht gevuld kan worden.
Bv je ziet iets, en je creeert onmiddelijk een 'herinnering' dat je eerder gedroomd zou hebben dat je dat zag.

Ik geloof ook dat dit soort dromen voorkomen, en dat het veronderstellen van trucen met je geheugen ed wanhopige pogingen zijn van een stel hardcore rationalisten om dit soort fenomenen te ontkennen

zondag 8 februari 2004 @ 13:09:10 #124
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_16996191
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 18:54 schreef iteejer het volgende:

Idd! Heel mooi verhaal...

Zou het ook niet interessant zijn om proberen uit te zoeken of daar vroeger rare dingen zijn gebeurd als in ongelukken oid... Lijkt mij heel erg boeiend...

pi_16996406
quote:
Op zondag 8 februari 2004 13:09 schreef Dreuzel het volgende:
Idd! Heel mooi verhaal...

Zou het ook niet interessant zijn om proberen uit te zoeken of daar vroeger rare dingen zijn gebeurd als in ongelukken oid... Lijkt mij heel erg boeiend...

Mij ook!
Helaas heb ik niets meer van deze Disillusion vernomen, ik zal hem es gaan mailen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')