Hebben jullie tips? Ik dacht dat Karin daar met Bram ook last mee had?
Ik geef mijn dochtertje van bijna 3 maanden volledige bv en dat gaat heel erg goed. Nu heeft ze al een paar weekjes uitslag kreeg eerst het advies om in te smeren met vaseline werd alleen erger ze had erge jeuk.
Ben er mee gestopt en het werd minder. Nu komt en gaat het. Ze zijn er nu achter dat het eczeem is het zit op haar hoofdje, in haar nek, benen en armen. De ene keer erger dan de andere keer. Nu gaan ze bekijken of het een voedsel allergie is (bij ons in de familie komt veel allergie voor behalve voedsel )
Dit testen houd in dat ik dus helemaal niets mag met melk, noten, vis en schaaldieren, ei en pinda.
Vroeg me af of iemand hier er ervaring mee heeft?
doei
Hiervoor heb ik 7 maanden zitten rommelen en heb vanalles uitgeprobeerd. Uiteindelijk heeft maar weinig geholpen, als ik even weg ging zorgde ik ervoor dat Chiara lekker gedronken had en was ik snel weer terug. Of ik nam Chiara mee.
Tips die ik kreeg, niet alles spreekt me overigens aan, maar toch bij deze:
Speen van de fles een dag in je BH dragen, dan smaakt het een beetje naar jou. Heb ik nooit gedaan, maar ik ken een vrouw bij wie dit wel uitkomst bood.
Afgekolfde melk (aandikken met bijv. johannesbroodpitmeel en vervolgens) met een lepeltje voeren. Of misschien uit een bekertje laten drinken. Het is een geklieder, maar het werkte wel aardig.
Kind honger laten lijden, dan wil het vanzelf wel uit de fles drinken. (Niet mijn stijl!)
De wisseltruc, zodra Judith tussendoor loslaat van de borst, de fles in haar mondje doen. Maar das ook meer voor als je wil afbouwen. Chiara had dat dus meteen door en spugde de melk er gewoon weer uit, het eigenwijsje...
Sterkte ermee, als me nog wat te binnen schiet, plaats ik het wel. Ik denk nog even na...
quote:Ne, ik heb hier geen ervaring mee, maar misschien staat hier iets voor je tussen: Borstvoeding en voedselovergevoeligheid
Op vrijdag 30 januari 2004 14:02 schreef klein_spookje het volgende:
Ervaring voedselallergie verhaal
quote:Ik weet niet welke fles, of eerder speen je gebruikt, maar dit kan erg veel uitmaken. Pascalle kreeg vanaf het begin flesvoeding, maar wilde dus niet tot nauwelijks drinken. Mijn kraamverzorgster gaf toen de tip om de avent fles te proberen en vanaf dat moment dronk ze de ene na de andere fles leeg. Het schijnt dat haar zuigreflex iets meer achter op de tong ligt(
Op vrijdag 30 januari 2004 00:41 schreef Grijs het volgende:
Judith wil niet uit een flesje drinken. Ik kolf af en toe melk af, zodat ik op woensdag een avondje naar koor kan, maar ze wil dus niet de gekolfde melk opdrinken.
Ze wil trouwens ook geen fopspeentje.Hebben jullie tips? Ik dacht dat Karin daar met Bram ook last mee had?
De speen van Avent is echter wat langer en lijkt erg op de moedertepel waardoor kindjes deze wel accepteren. Ik heb dus ook het vermoeden dat ze om deze reden ook geen fopspeen wil, want die zijn ook erg kort. De pink wil ze echter weer wel.
[Dit bericht is gewijzigd door Meaghan op 30-01-2004 14:36]
quote:Toch wel apart, op het CB vertelden ze ons dat we tot een jaar geen melkproducten mochten geven..
Op vrijdag 23 januari 2004 14:40 schreef melonovy het volgende:[..]
Maandag ga ik toch voor controle naar het CB dus dan komt dit ook aan de orde.
quote:Ik heb er wel ervaring mee ja.
Op vrijdag 30 januari 2004 14:02 schreef klein_spookje het volgende:
hallo allemaal,Ik geef mijn dochtertje van bijna 3 maanden volledige bv en dat gaat heel erg goed. Nu heeft ze al een paar weekjes uitslag kreeg eerst het advies om in te smeren met vaseline werd alleen erger ze had erge jeuk.
Ben er mee gestopt en het werd minder. Nu komt en gaat het. Ze zijn er nu achter dat het eczeem is het zit op haar hoofdje, in haar nek, benen en armen. De ene keer erger dan de andere keer. Nu gaan ze bekijken of het een voedsel allergie is (bij ons in de familie komt veel allergie voor behalve voedsel )![]()
Dit testen houd in dat ik dus helemaal niets mag met melk, noten, vis en schaaldieren, ei en pinda.
Vroeg me af of iemand hier er ervaring mee heeft?
doei
Chinook heeft ruim twee jaar BV gehad en Jessai krijgt ook nog. Dat ik zo lang voedt komt mede doordat ze allergisch waren. Ik wilde zo lang mogelijk door blijven voeden maar dat liep wat uit de hand
Mocht er allergie uit de test voortkomen dan heb ik wel wat tips:
Ik heb bij beiden een flinke tijd dieet gevolgd. Dat hield niet alleen geen melk in, maar niets eten waar ook maar melk/boter/kaas enz. in zat verwerkt of lactose, melksuiker enz. Uiteindelijk kun je nog maar heel weinig eten maar als je weet wát je mag is het best vol te houden.
Je kunt zelf cake bakken met zuiver plantaardige margarine bijvoorbeeld. Moet je wel goed op de verpakking kijken, want op veel boter staat plantaardig maar dan zit er toch melk in. Ik meen dat wajang margarine helemaal plantaardig is en die olijfoliedingen ook.
In cake moet natuurlijk wél ei, maar het is een beetje uitproberen wat je wel en niet mag.
In het begin uiteraard álles weglaten wat niet mag. Maar na een tijdje kun je héél voorzichtig iets proberen.
In het begin bijv. eens pinda(kaas) of een eitje. Gaat dat goed dan het volgende proberen. (nooit twee dingen tegelijk proberen want als er een reactie komt weet je niet waarvan het was). Dan eens vis bijv.
Als dat soort dingen goed gaan kun je, als je kleintje een half jaar is zelf weer eens zure melkproducten proberen, dat gaat namelijk eerder goed dan gewone melk. Dus yoghurt, of karnemelk enz. Maar echt met minibeetjes per keer (eetlepeltje, hooguit, en dan 24 uur afwachten).
Als dat goed gaat opbouwen naar gewone melk.
Voor je kleine zélf mag je vanaf een maand of 8 ook gaan experimenteren met zure melkproducten. De eerste dag alleen wat rond het mondje smeren. wordt dat niet rood of geirriteerd, dan een lepeltje voeren, gaat dat goed dan kun je dat ook opbouwen.
Ik heb een redelijk uitgebreide voedselallergiespecial geschreven voor kindjeopkomst, misschien heb je er wat aan:
http://www.kindjeopkomst.nl/voeding/voedselallergie1.htm
Succes in ieder geval!!
quote:Ik snap soms helemaal niks van het CB, heb wel meegemaakt op één en hetzelfde CB dat ik twee verschillende soorten adviezen kreeg over het laten huilen van een baby van twee verschillende wijkverpleegkundigen. Heel vaag. Ik wist soms helemaal niet meer waar ik naar toe moest met mijn vraag.
Op vrijdag 30 januari 2004 14:31 schreef Deviator het volgende:[..]
Toch wel apart, op het CB vertelden ze ons dat we tot een jaar geen melkproducten mochten geven..
quote:Inderdaad, dat idee krijgen wij ook..
Op vrijdag 30 januari 2004 14:50 schreef Tan het volgende:[..]
Ik snap soms helemaal niks van het CB, heb wel meegemaakt op één en hetzelfde CB dat ik twee verschillende soorten adviezen kreeg over het laten huilen van een baby van twee verschillende wijkverpleegkundigen. Heel vaag. Ik wist soms helemaal niet meer waar ik naar toe moest met mijn vraag.
quote:Mara wilde ook geen fles die was dan wel jonger een week of zeven ongeveer. We hebben haar voor iedere voeding eerst de fles aangebodenen dan maar 30cc opgewarmde bv. Ze ging vreselijk uit haar dak krijzen en driftig pfff.
Op vrijdag 30 januari 2004 00:41 schreef Grijs het volgende:
Judith wil niet uit een flesje drinken. Ik kolf af en toe melk af, zodat ik op woensdag een avondje naar koor kan, maar ze wil dus niet de gekolfde melk opdrinken.
Ze wil trouwens ook geen fopspeentje.Hebben jullie tips? Ik dacht dat Karin daar met Bram ook last mee had?
Succes er mee.
Ps hoe ondooien jullie de bv? in een bakje de fles.
Tan ik moet nu eerst een week alles waar maar eenigzins iets in zit van koemelk enz laten staan. Daarna terug komen en verder kijken hoe het gaat. Hadden jou kids ook eczeem?
quote:Chinook wel (best erg ook, haar hele rug was één grote eczeemplek, maar ik ontdekte pas dat ze allergisch was na 11 weken), maar Jessai niet. Waarschijnlijk was ik de eczeem bij hem al vóór want ik herkende na 9 dagen al andere symptomen, zoals huilen tijdens het drinken + rode lipjes (branderig gevoel in het mondje) en achterlijk véél en ver spugen.
Op vrijdag 30 januari 2004 16:23 schreef klein_spookje het volgende:
bedankt voor de links over bv en allergie.Tan ik moet nu eerst een week alles waar maar eenigzins iets in zit van koemelk enz laten staan. Daarna terug komen en verder kijken hoe het gaat. Hadden jou kids ook eczeem?
Bij Chinook moest ik ook eerst die tests doen, bij Jessai ben ik gewoon meteen met alles gestopt. Het spugen is niet 100% weggegaan omdat ik wel eens smokkelde (slecht hè... een likje slagroom bijvoorbeeld... en dan was het meteen weer mis), maar op de dagen dat ik echt héél streng het dieet volgde had hij nergens last van.
Ik heb zelf trouwens wel ontzettend last van eczeem, nu helemaal omdat ik zwanger ben.
quote:Mara heeft alleen eczeem verder gelukkig nergens last van ze had vanaf het begin al een droge huid en dan krijg je allerlei adviezen die tegen elkaar in gaan daar word je gek van.
Op vrijdag 30 januari 2004 16:35 schreef Tan het volgende:[..]
Chinook wel (best erg ook, haar hele rug was één grote eczeemplek, maar ik ontdekte pas dat ze allergisch was na 11 weken), maar Jessai niet. Waarschijnlijk was ik de eczeem bij hem al vóór want ik herkende na 9 dagen al andere symptomen, zoals huilen tijdens het drinken + rode lipjes (branderig gevoel in het mondje) en achterlijk véél en ver spugen.
Bij Chinook moest ik ook eerst die tests doen, bij Jessai ben ik gewoon meteen met alles gestopt. Het spugen is niet 100% weggegaan omdat ik wel eens smokkelde (slecht hè... een likje slagroom bijvoorbeeld... en dan was het meteen weer mis), maar op de dagen dat ik echt héél streng het dieet volgde had hij nergens last van.
Ik heb zelf trouwens wel ontzettend last van eczeem, nu helemaal omdat ik zwanger ben.
Ik ben iemand die dol is op melk, chocolade, en eigelijk alles wel maar voor je kleine meid doe je alles gek he dat je dat er voor over hebt.
Heb morgen nog een etentje en dan is het over met de pret lol.
Wat smeer jij op de droge plekken?
quote:Heb je zelf altijd al last gehad van eczeem? Of komt dit nu door de hormonen
Op vrijdag 30 januari 2004 16:35 schreef Tan het volgende:[..]
Chinook wel (best erg ook, haar hele rug was één grote eczeemplek, maar ik ontdekte pas dat ze allergisch was na 11 weken), maar Jessai niet. Waarschijnlijk was ik de eczeem bij hem al vóór want ik herkende na 9 dagen al andere symptomen, zoals huilen tijdens het drinken + rode lipjes (branderig gevoel in het mondje) en achterlijk véél en ver spugen.
quote:Op zich is vaseline vrij onschuldig, maar ik ben er zelf ook allergisch voor, het kan dus lang niet bij iedereen.
Op vrijdag 30 januari 2004 16:44 schreef klein_spookje het volgende:[..]
Mara heeft alleen eczeem verder gelukkig nergens last van ze had vanaf het begin al een droge huid en dan krijg je allerlei adviezen die tegen elkaar in gaan daar word je gek van.
Op het cb zeiden ze smeren met vaseline nou daar werd het alleen maar erger van.
quote:Ikke ook, was ook niet leuk, maar je wordt vanzelf inventief in het vinden van dingen die ook erg lekker zijn.
Ik ben iemand die dol is op melk, chocolade, en eigelijk alles wel maar voor je kleine meid doe je alles gek he dat je dat er voor over hebt.
Heb morgen nog een etentje en dan is het over met de pret lol.
Kijk wel uit, want zelfs vele soorten chips mag je niet hebben, je moet echt op alle verpakkingen kijken.
De reformwinkel verkoopt rijstemelk, in het begin vond ik het niet zo, maar later leerde ik het wel waarderen. Sommigen adviseren sojamelk maar de meesten die allergisch zijn voor koemelk verdragen ook geen soja of geitemelk bijv. (ik ben zélf ook vreselijk allergisch voor soja, ik kreeg meteen uitslag toen ik sojamelk probeerde, om het nog maar niet te hebben over de reactie bij Chinook
)
En ach.. tis ff afzien, maar ik ben ook dol op biefstuk en filet americain en dat heb ik ook maandenlang kunnen weerstaan Dus die melkproducten kunnen er wel bij.
Toen ik alles weer mocht, kreeg ik van mijn schoonmoeder een gigaspuitbus slagroom (horecaformaat), die was in één dag leeg
quote:Bij mij of toen bij Chinook?
Wat smeer jij op de droge plekken?
Bij mij een speciaal voor mij samengestelde combinatie van fluticasonpropionaat op een hydrofiele cremebasis. Alle andere middelen ben ik ook allergisch voor.
Chinook kreeg gewoon hydrocortison.
Voor de droge plekken deed ik ook wel zemelen in een washandje in het badwater, dat verzachtte iets, maar wekrt lang niet bij iedereen goed.
quote:Ja, al vanaf de geboorte heb ik allerlei allergieën. Ik begon ook met koemelkeiwitallergie, maar daar groeide ik overheen. Later kwamen er andere allergieën bij.
Op vrijdag 30 januari 2004 16:46 schreef klein_spookje het volgende:[..]
Heb je zelf altijd al last gehad van eczeem? Of komt dit nu door de hormonen
quote:Inderdaad de biefstuk en filet helaas heb ik ook maanden laten staan en dat ruilen we gewoon om nu geen melk maar wel biefstuk hmm .
Op vrijdag 30 januari 2004 17:23 schreef Tan het volgende:[..]
Op zich is vaseline vrij onschuldig, maar ik ben er zelf ook allergisch voor, het kan dus lang niet bij iedereen.
[..]Ikke ook, was ook niet leuk, maar je wordt vanzelf inventief in het vinden van dingen die ook erg lekker zijn.
Kijk wel uit, want zelfs vele soorten chips mag je niet hebben, je moet echt op alle verpakkingen kijken.
De reformwinkel verkoopt rijstemelk, in het begin vond ik het niet zo, maar later leerde ik het wel waarderen. Sommigen adviseren sojamelk maar de meesten die allergisch zijn voor koemelk verdragen ook geen soja of geitemelk bijv. (ik ben zélf ook vreselijk allergisch voor soja, ik kreeg meteen uitslag toen ik sojamelk probeerde, om het nog maar niet te hebben over de reactie bij Chinook
![]()
)
En ach.. tis ff afzien, maar ik ben ook dol op biefstuk en filet americain en dat heb ik ook maandenlang kunnen weerstaan
Dus die melkproducten kunnen er wel bij.
Toen ik alles weer mocht, kreeg ik van mijn schoonmoeder een gigaspuitbus slagroom (horecaformaat), die was in één dag leeg![]()
[..]Bij mij of toen bij Chinook?
Bij mij een speciaal voor mij samengestelde combinatie van fluticasonpropionaat op een hydrofiele cremebasis. Alle andere middelen ben ik ook allergisch voor.
Chinook kreeg gewoon hydrocortison.
Voor de droge plekken deed ik ook wel zemelen in een washandje in het badwater, dat verzachtte iets, maar wekrt lang niet bij iedereen goed.
[..]Ja, al vanaf de geboorte heb ik allerlei allergieën. Ik begon ook met koemelkeiwitallergie, maar daar groeide ik overheen. Later kwamen er andere allergieën bij.
Vroeger had ik dauwworm, tegenwoordig is het meer droge eczeem, behalve bij mijn oorlellen en armholtes.
Fijn dat er iemand is die het herkent.
quote:Je mag in ieder geval bastognekoeken en die zijn erg lekker
Op vrijdag 30 januari 2004 17:32 schreef klein_spookje het volgende:[..]
Inderdaad de biefstuk en filet helaas heb ik ook maanden laten staan en dat ruilen we gewoon om nu geen melk maar wel biefstuk hmm .
Verder heb ik een boekje gekregen met alles wat ik wel en niet mag (hadden beter alleen een boekje kunnen maken met wat je wel mag waren ze zo klaar.Mag ook geen soja.
En ach als het die kleine meid helpt laat ik het graag.
Ik heb een tijdje niet gesmeerd om te kijken hoe het dan gaat. Nu smeer ik met natusan olie kijken of dat helpt.Fijn dat er iemand is die het herkent.
quote:Die zijn heerlijk
Op vrijdag 30 januari 2004 17:46 schreef Tan het volgende:[..]
Je mag in ieder geval bastognekoeken en die zijn erg lekker
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 17:51 schreef klein_spookje het volgende:[..]
Die zijn heerlijk
Mocht het zo zijn dat je kleintje inderdaad voedselallergie heeft dan moet je maar zo denken... het is maar een paar maandjes, je kunt al vrij snel langzaamaan weer wat opbouwen met verschillende producten en je hummel zal je later alleen maar dankbaar zijn.
De kans dat ze over een allergie heengroeien of dat het in elk geval minder wordt is aanzienlijk groter met borstvoeding.
Ik heb zelf flesvoeding gehad en ben nog steeds allergisch, terwijl mijn kinderen er grotendeels overheen gegroeid zijn. Of dat door de BV komt valt nooit te bewijzen natuurlijk, maar het id in ieder geval niet voor niets geweest. Ik heb het er wel voor over gehad hoor!! Er zijn zóveel dingen die lekker zijn!
quote:gelukkig ben ik ook dol op rauwkost eet bijna aale groente ook rauw dus dat komt wel goed. is ook nog goed voor de slanke lijn he
Op vrijdag 30 januari 2004 18:08 schreef Tan het volgende:[..]
Niet te veel van eten, want het is één van het weinige lekkers dat je mag, en je bent er zo zat van
Mocht het zo zijn dat je kleintje inderdaad voedselallergie heeft dan moet je maar zo denken... het is maar een paar maandjes, je kunt al vrij snel langzaamaan weer wat opbouwen met verschillende producten en je hummel zal je later alleen maar dankbaar zijn.
De kans dat ze over een allergie heengroeien of dat het in elk geval minder wordt is aanzienlijk groter met borstvoeding.Ik heb zelf flesvoeding gehad en ben nog steeds allergisch, terwijl mijn kinderen er grotendeels overheen gegroeid zijn. Of dat door de BV komt valt nooit te bewijzen natuurlijk, maar het id in ieder geval niet voor niets geweest. Ik heb het er wel voor over gehad hoor!! Er zijn zóveel dingen die lekker zijn!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |