abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 januari 2004 @ 21:43:49 #151
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_15939033
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 22:31 schreef Jonnetje het volgende:
Ik weet niet of ik nu eigenlijk een stomme vraag stel of niet, maar goed.

Bij Wilyan heb ik maar heel even BV gegeven, omdat hij het na een tijdje niet meer wou (luste ) Vandaar dat ik dit eigenlijk niet weet, ik heb er al eens eerder (op internet) naar rond gevraagd, maar nooit een antwoord gekregen.

Maar als ik nou weer een kindje zou krijgen.................
kan ik dan ook gewoon ALLES kolven en het hem of haar ALTIJD in een flesje geven?

De eerste tijd wil ik wel gewoon voeden, maar ik wil niet weer het zelfde hebben als bij Wilyan.... en (dan) dus overstappen op gekolfde BV...
Maar ik weet niet hoe lang je kunt kolven?

Jonnetje, persoonlijk zou ik het je niet aanraden om te kolven en dat in de fles te voeden. Je bent er gewoon dubbel zo druk mee en het is dan nog maar de vraag of je met kolven ook voldoende kunt afkolven voor de voedingen. Ik heb zelf 3 maanden gekolfd voor ons tweede zoontje omdat die 3 maanden te vroeg was geboren en die kreeg dus zijn voeding via de sonde en in de tijd dat de pomp liep kolfde ik af. Nu bij onze derde heb ik net de beslissing genomen om te stoppen met de bv. Zij heeft 3 maanden heel lekker gedronken, maar wil een paar dagen niet drinken op moment dat ik ongesteld wordt. De vorige keer dus ook een week ellende gehad met veel huilen en op bepaald moment dus maar bijgevoed met flesvoeding. En deze keer is het nog erger en ze is overdag ook nog eens te onrustig om aan de borst te drinken. Nu gaat ze dus maar over op de fles, met heel erg gemengde gevoelens bij mij hoor, maar ik denk wel dat het beter is voor de rust. Hier lopen er dan nog 2 bij rond die ook aandacht nodig hebben en ik kan inderdaad niet de hele dag bezig zijn met haar voedingen. Ik ben wel heel dankbaar dat ik haar die eerste maanden heb mogen voeden, de oudste wilde niet eens aan de borst drinken en Sverre (de te vroeg geborene) heeft ongeveer een maand aan de borst gedronken na de sondevoeding en toen was zijn energie op en heeft ook hij de fles gekregen.En ondanks dat ik er elke keer toch kapot van ben als ik de beslissing neem om te stoppen heb ik het wel steeds weer geprobeerd om bv te geven. Trouwens, bij een tweede is de hele babywereld al een stukje duidelijker en ben je zelf ook minder onzeker omtrent voeden en huilen enz....
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_15939963
Iedereen erg bedankt voor jullie raad.

Ik weet nu dus dát het kan, mócht het weer mis dreigen te gaan. Maar we moeten eerst maar eens zien wanneer of er een tweede uk wil komen (je weet tenminste maar nooit, Jippie deed er ook al zo lang over )
Maar ik weet wel dat als het zover is ik wel weer BV wil geven . Hóé ik dat ga doen moet ik op dat moment maar zien .

W ~ H ~ T
  zondag 4 januari 2004 @ 10:33:44 #153
34891 melonovy
La Kutschie
pi_15948869
Jonnetje, de vereniging borstvoeding natuurlijk organiseert bijeenkomsten voor zwangere vrouwen en al reeds voedende moeders. Je zou daar eens naar toe kunnen gaan, als het eenmaal zo ver is. Daar krijg je een soort van cursus BV geven, alle waarheden en fabels omtrent BV worden besproken en je kun er je vragen stellen om zo van je onzekerheid af te komen.
Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator zondag 4 januari 2004 @ 11:58:09 #154
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_15949779
Iris is afgelopen week ongelooflijk verkouden geweest en weigerde rigoreus de borst overdag. Ik heb geprobeerd te kolven met de Isis maar dat voelt soms superirritant en het lukte ook allemaal niet zo. Gisteren heb ik, via marktplaats, een 2ehands Ameda kunnen ophalen en ben dus weer druk aan het kolven overdag. Na 5 dagen borstweigeren is de bv aardig teruggelopen en ik hoop maar dat ik het met kolven weer een beetje op peil kan krijgen.
Gelukkig drinkt ze 's nachts nog wel goed, ik moet ook zeggen dat ik dat erg makkelijk vind. Ik zwiep haar zo uit haar kribje aan de borst en ben dat altijd blij dat ik niet beneden een flesje moet klaarmaken in de kou.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 4 januari 2004 @ 12:21:47 #155
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_15950169
Ik doe ook even mee met borstvoedingsfoto's (ik zag er een paar in dit topic)

Toen was mijn zoontje bijna 1 jaar

Deze foto is 2 maanden geleden gemaakt, toen was hij 1 jaar en 7 maanden

Het blijft prachtig om te zien!

Jubileum moderator maandag 5 januari 2004 @ 19:05:34 #156
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_15988150
Wat een prachtige foto's Tan en wat geef jij lang borstvoeding Wat geweldig goed
Ik zie niet vaak vrouwen die langer als een half jaar bv geven en ik ben ook zeer benieuwd naar jouw ervaringen hiermee.
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 5 januari 2004 @ 20:17:51 #157
34891 melonovy
La Kutschie
pi_15990311
quote:
Op Monday 5 January 2004 19:05 schreef Lois het volgende:
Ik zie niet vaak vrouwen die langer als een half jaar bv geven en ik ben ook zeer benieuwd naar jouw ervaringen hiermee.
Dat is me ook opgevallen ja, dat er (nu al) vreemd wordt opgekeken als ik Chiara voed, of als ik vertel dat ze nog steeds BV krijgt. Het schijnt dus niet normaal te zijn, en statistisch gezien zit ik ook in een uitzonderingspositie, maar toch ik vind het nogal vreemd dat mensen zo raar opkijken. Ook de vraag hoe lang ik nog wil door gaan met BV geven heb ik al zeer regelmatig moeten beantwoorden met de woorden "Zolang we het beiden leuk blijven vinden."

In mijn kennisenkring zijn de laatste 4 maanden meerdere baby'tjes geboren, alle moeders waren van plan BV te geven, en alle moeders zijn er binnen 6 weken mee gestaakt. Dat vind ik persoonlijk zo zonde! Ieder had haar eigen rede hiervoor, en nogmaals het is niet heilig, maar ik vind het hartstikke jammer dat ze niet even kunnen door zetten. Maar goed dat ter zijde.

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15998226
Lois, gaat vast goedkomen, met kolven kun je de boel vrij snel weer op peil krijgen hoor (vooral lang kolven helpt, herinner ik mij als tip van bastardhost). succes met de nieuwe kolf! is 't een dubbelzijdige? dat scheelt zoveel tijd! beterschap voor Iris.

tsja melonovy, stom is dat he. maar het lijkt me niet meer dan logisch dat je er nog mee doorgaat zolang het goed gaat en voor beiden prettig/goed te doen is. mij wordt ook steeds gevraagd hoe lang ik er nog mee door wil gaan, omdat ik nog altijd ook een flesje er achteraan geef en kolf tussendoor. dat vinden veel mensen helemáál onbegrijpelijk. maar ik vind 't nog steeds zeer de moeite waard, heb zojuist weer flink wat afgekolfd, daar kan ik voor Piet morgen weer mooi een aanvullend flesje mee vullen, waardoor zijn voeding nog steeds voor meer dan de helft uit moedermelk bestaat. (had zelf ook niet gedacht dat het zolang goed zou blijven gaan op deze manier, trouwens.)

dinsdag 6 januari 2004 @ 08:28:03 #159
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16001763
quote:
Op maandag 5 januari 2004 19:05 schreef Lois het volgende:
Wat een prachtige foto's Tan en wat geef jij lang borstvoeding Wat geweldig goed
Zo geweldig goed is het niet hoor. Het is gewoon zo gelopen.

Mijn oudste weigerde de borst vanaf de eerste dag. Beetje 'schuld' door het ziekenhuis die er te pas en te onpas een flesje inpropte, maar ik had het zelf na 2 weken aanmodderen met tepelhoedjes en kolven ook helemaal gehad. Ik wist er helemaal niets vanaf en had ook geen internet om info op te zoeken en besloot dus te stoppen.

Achteraf had ik daar zo'n spijt van dat ik bij de tweede in gedachte al alles op alles heb gezet om de BV te laten lukken. Maar het verliep bij haar meteen vanaf de eerste slok prima. Ze vond het zo lekker en ik genoot er ook enorm van. Een paar weken na haar tweede verjaardag ben ik gestopt. Ze had er niet meer zo'n behoefte aan en ik vond het zelf ook wel genoeg geweest.

Jessai, mijn derde dronk ook meteen goed vanaf de eerste dag. Hij is wel een echt BV junk. Tot een week of 6 geleden dronk hij nog zo'n 6 voedingen per dag. Ik wil ook helemaal niet stoppen maar borstvoeding geven tijdens de zwangerschap geeft de nodige problemen. In het begin vooral zéééééér gevoelige tepels maar later vooral harde buiken en gewoon een algemeen, niet te omschrijven naar gevoel. Ik heb het in een korte tijd terug weten te brengen naar nog één voeding per dag en dat mag hij van mij blijven doen tot hij niet meer wil, ook als de baby er straks eenmaal is.

Waarom ik zo lang voed? Het is knus en we genieten er beiden van. Je hoort het niet vaak maar er zijn toch héél veel langvoedende moeders. En het is ook echt een aanrader als je BV wilt geven of geeft om niet te stoppen met 6 maanden of zelfs eerder. Er is een misvatting over dat de eerste 6 maanden wel genoeg zijn, in het algemeen geldt gewoon hoe langer hoe beter. Een drijfveer voor mij was ook de allergie van de kinderen. Hoe langer ik door zou gaan hoe beter voor ze. Maar een drijfveer heb ik nooit nodig gehad, ik heb niet één voeding met tegenzin gegeven. (hoewel het in het begin v/d zw.sch. wel zwaar was door de pijnlijke tepels)

Ik kan alleen maar aanraden om door te gaan met voeden, met name mijn BV kindjes zijn superrustig en aanhankelijk. Misschien toeval, maar misschien ook niet

Jubileum moderator dinsdag 6 januari 2004 @ 13:06:41 #160
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16007392
Ik vind het geweldig hoor Tan, echt petje af. Hoewel Iris nog steeds, net als Piet, aangevuld wordt met nutrilon hoop ik dit nog wel lang vol te houden.
Nu met mijn Ameda, dubbelzijdig inderdaad Bix dus ik ben zo klaar, hoop ik weer een beetje "melkmeisje" te worden. Ik heb zelfs bv-thee besteld ik hoorde van iemand dat dat ook wel wil helpen.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_16008129
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 13:06 schreef Lois het volgende:
Ik heb zelfs bv-thee besteld ik hoorde van iemand dat dat ook wel wil helpen.
heb ik in 't begin ook heel veel gedronken, maar nu eigenlijk nooit meer. volgens mij maakt 't niet zoveel uit wat je drinkt; áls je maar genoeg drinkt. ik krijg wel altijd acuut een droge tong en dus vreselijke dorst zodra ik Piet aangelegd heb, dus ik vergeet niet gauw om er een flink glas water bij te nemen.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 13:41:12 #162
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16008208
Borstvoedingsthee hielp bij mij en een vriendin van mij wel toen het even wat terug dreigde te lopen, anijs en karweizaad staan er om bekend dat ze de BV stimuleren. Vandaar ook (serieus) de beschuiten met muisjes als je bent bevallen.

Klinkt stom, maar ook oud bruin drinken is geen fabeltje, nadeel is wel dat daar ook weer alcohol in zit en da's weer wat minder, zeker als je kindje nog erg klein is.

[Dit bericht is gewijzigd door Tan op 06-01-2004 13:46]

dinsdag 6 januari 2004 @ 13:58:44 #163
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16008632
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 13:41 schreef Tan het volgende:

Klinkt stom, maar ook oud bruin drinken is geen fabeltje, nadeel is wel dat daar ook weer alcohol in zit en da's weer wat minder, zeker als je kindje nog erg klein is.

Ik drink ook wel eens een flesje oud bruin, en inderdaad, de volgende ochtend zijn mijn borsten echt wel meer gestuwd dan zonder dat biertje...
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 6 januari 2004 @ 14:01:29 #164
73327 Deviator
papa van Nimué !!
pi_16008688
Ons dochtertje is 7 maanden, en mijn vriendin geeft nog steeds volledig borstvoeding en wil daar zeker tot een jaar mee door gaan..
  Jubileum moderator donderdag 8 januari 2004 @ 20:07:20 #165
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16079651
Bv thee smaakt naar de achterkant van een potlood
Eva ♥ en Iris ♥
pi_16079717
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 20:07 schreef Lois het volgende:
Bv thee smaakt naar de achterkant van een potlood
arme Lois. de mijne niet trouwens, waar heb je die van jou gekocht en wat zit erin?
  Jubileum moderator donderdag 8 januari 2004 @ 20:11:46 #167
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16079823
Ik heb het gekocht bij Prettymum.nl (samen met een tas voor mijn kolf en een geweldig bv-nachthemd, nu kan ik mijn kolf overal mee naar toe nemen en hoef ik 's nachts niet mijn hele zaakie te ontbloten, brrrr). Er zitten zaadjes in, oa anijs, komijn, kummel ofzoiets..

Waar komt jouw (lekkere) thee vandaan?

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 08-01-2004 20:17]

Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 8 januari 2004 @ 23:24:55 #168
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_16086124
Ik zat me af te vragen: wordt het voeden niet pijnlijk als de kinderen tanden krijgen?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_16086356
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 23:24 schreef Grijs het volgende:
Ik zat me af te vragen: wordt het voeden niet pijnlijk als de kinderen tanden krijgen?
alleen als het bijt Is enorm goed afteleren. Alicia koppel ik gewoon los als ze het 'doelbewust' doet en leg haar daarna weer aan. Eigenlijk is de eerst hap gewoon het pijnlijkst (en de hoektanden). de eerste voornamelijk omdat hij onverwachts komt, je er op de een of andere manier geen rekening mee hebt gehouden (ik niet iig). De hoetanden schuren zo nu en dan wat en dan met name de bovenhoektanden vind ik (maar kan ook wennen zijn, zolang heeft alicia de bovenhoektanden nog niet en ik voed natuurlijk ook niet meer consequent)
pi_16086431
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 23:24 schreef Grijs het volgende:
jaaah ben ik ook een beetje (huhhuh) bang voor! Piet heeft nog geen tanden maar heeft de laatste paar dagen wel de neiging flink op de tepel te gaan 'bijten' zodra er niet veel meer uitkomt. heb voor 't eerst last van pijnlijke tepels! toch maar es dat bepanthen-(of hoe heette 't ook weer)-zalfje gaan kopen, en hopen dat hij snel ophoudt met deze vervelende gewoonte, anders is de lol er snel af hoor! dus lang-voedende moeders: vertel, hoe ging dit bij jullie?

lois, kocht het eerst bij een reformzaakje in Hoog Catharijne ('Erica'), maar de vorige keer hadden ze 't daar niet op voorraad en toen heeft G 't ergens anders gekocht, geen idee waar eigenlijk. volgens de verpakking zit erin: citroenmelisse, brandnetel, dovenetel, sint-janskruid, braamblad, venkel, vrouwenmantel, duizendblad, heermoes (whatever that may be! ), jeneverbes, dille, kamille.

pi_16086515
nou knor, ik ga m'n best doen om 't hem af te leren. zal mij benieuwen.
  donderdag 8 januari 2004 @ 23:42:49 #172
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_16086682
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 23:37 schreef bixister het volgende:
nou knor, ik ga m'n best doen om 't hem af te leren. zal mij benieuwen.
Succes!

Voor mij is er nu nog geen sprake van (Judith is nog maar 2 maand), maar ik zat het me gewoon af te vragen.
Ik zit zelf te denken om ongeveer 1 jaar te voeden (maar ik zie wel hoe het gaat, misschien stop ik eerder, misschien wel later). In dat geval heb ik kans dat ik er niet eens mee te maken krijg (Daan kreeg zijn eerste tandje toen hij 14 maanden oud was).

"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 9 januari 2004 @ 10:19:30 #173
30488 coolbabe
My little pwny
pi_16094345
Tom heeft ook de vervelende gewoonte mijn tepel uit te persen Dat doet nu al pijn maar als hij tanden krijgt wordt dat nog veel erger. Ik wil het liefst tot ongeveer een jaar bv geven maar als hij al eerder tanden krijgt en dan nog bijt stop ik er echt mee. Heb weinig zin om mijn tepel los uit zijn mond te moeten vissen
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:38:27 #174
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16096253
Grappig dat het bijten bij bv nu ter sprake komt. Chiara laat af en toe ven voelen dat ze tandjes heeft, ze bijt niet hard.
Vlak voor dat de tandjes doorkwamen, heeft ze haar kaakjes eens goed dicht geknepen met mijn tepel er tussen. Ik schrok en riep vrij luid, AU, CHiara, dat vind mama niet leuk! Te gelijke tijdtrok ik mijn borst terug. Chiara is er erg van geschrokken en zat met grote ogen naar me te kijken en begon te pruilen. Ik heb haar heel serieus aan gekeken en verteld dat dat niet mag. Ze heeft het toen een hele poos niet meer gedaan.
Nu heeft ze 2 tandjes en af en toe laat ze die voelen, wat ik erg vervelend vind. Ik zeg haar dan duidelijk "Nee Chiara, dat mag niet, dat doet pijn bij mama" waarschijnlijk denkt ze bij zich zelf 'oja, dat is ook zo' want dan doet ze het ook dagen niet meer. Maar ja, af en toe voel ik ze weer en dan herhaalt dit riedeltje zich.
Ik heb me voorgenomen dat als ze echt hard gaat bijten, zodat het ook pijn doet om te stoppen met bv. Het moet wel leuk blijven allemaal.
Het voelt goed hè?
A je to!
  FOK!fossiel vrijdag 9 januari 2004 @ 14:33:33 #175
2628 Karin
pi_16101442
Bram had best vroeg tandjes (met 3,5 maand) maar heeft mij gelukkig nooit gebeten (ik heb tot 7 maanden borstvoeding gegeven). Het hoeft dus niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')