abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator vrijdag 31 oktober 2003 @ 20:10:35 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14285355
vervolg op Borstvoeding deel 2

Laatste 2 reacties van justme

quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:15 schreef just me het volgende:

[..]

ach jessie... borstvoeding is niet zaligmakend hoor, probeer alsjeblieft te genieten van wat je hebt

Ik heb via de VBN idd gehoord van mensen die toch weer begonnen zijn met borstvoeding geven. Het kost veel tijd en doorzettingsvermogen. Hier is een link waar wat verhalen op staan http://www.vbn.borstvoeding.nl/relactatie.html

http://www.prettymum.nl/reindex.asp?FileName=http://www.prettymum.nl/scripts/shop/showproduct.asp?ProductID=56 is de afbeelding van de borstvoedingshulpset.

Heb je nog dat telefoonnummer van die VBN-er in Rotterdam?

quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:17 schreef just me het volgende:

[..]

coolbabe probeer Tom eens aan te leggen op een moment dat hij nog half aan het slapen is, misschien pakt hij dan automatisch de tepel. Probeer anders eens lekker met hem onder de douche of in bad te gaan, het warme water geeft ontspanning en misschien pakt hij dan wel.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator vrijdag 31 oktober 2003 @ 20:11:45 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14285380
Phil, (ietwat offtopic)
ik krijg in december ook de Mirena, wil je mij op de hoogte houden van je plaatsingservaringen?
* Lois ziet er ietwat tegenop*
Eva ♥ en Iris ♥
pi_14287223
Ik heb dus echt een overschot aan melk, ik kan Chiara wel met 1 borst volledig voeden. Een luxeprobleem dus, ik leg me er bij neer, maar lek als een gek...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_14287631
Just me, tuurlijk geniet ik van wat ik heb, is me toch een prachtmeid of niet En ik weet ook dat borstvoeding niet zaligmakend is, maar toch. Die links die je gaf had ik al gelezen. Ik denk dat zo'n hulpset wel wat is. Ook al komt de melk niet op gang dan nog is de voeding intiemer. Ik vraag me aleen af of dat voor Janneke een fijne manier van voeden is. Mischien dat ik die hulpset ergens kan huren, want om hem zo aan te schaffen vind ik ook weer zonde voor als het niks is. Ga me dit weekend er eens goed in verdiepen.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_14287990
Ik vind het leuk om te lezen dat je er in gaat verdiepen. En dat je er mee bezig bent.
Op zich moet het kunnen, er zijn ook moeders die hun geadopteerde kind van 4-5 maanden voor het eerste aan de borst leggen, ook zij kunnen het kind op een gegeven moment lekker zelf voeden.
Waak er wel voor dat het leuk blijft voor jou en voor Janneke, het is geen must.

Succes er mee!

Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † vrijdag 31 oktober 2003 @ 22:11:54 #6
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14288375
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 21:47 schreef jessie het volgende:
Just me, tuurlijk geniet ik van wat ik heb, is me toch een prachtmeid of niet En ik weet ook dat borstvoeding niet zaligmakend is, maar toch. Die links die je gaf had ik al gelezen. Ik denk dat zo'n hulpset wel wat is. Ook al komt de melk niet op gang dan nog is de voeding intiemer. Ik vraag me aleen af of dat voor Janneke een fijne manier van voeden is. Mischien dat ik die hulpset ergens kan huren, want om hem zo aan te schaffen vind ik ook weer zonde voor als het niks is. Ga me dit weekend er eens goed in verdiepen.
Hartstikke goed hoor jessie!!! En proberen kan helemaal geen kwaad Als je het gaat proberen moet Janneke lekker in haar velletje zitten en dan zou je het eerst spelenderwijs moeten proberen! Het kan geen kwaad om haar af en toe eens proberen aan te leggen, de borst-houding is toch weer anders dan de fles-houding.

Ik ga ws volgende week zaterdag naar een VBN dag en zal van te voren eens informeren waar je zo'n set kunt huren

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zaterdag 1 november 2003 @ 09:32:14 #7
30488 coolbabe
My little pwny
pi_14293564
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:17 schreef just me het volgende:
coolbabe probeer Tom eens aan te leggen op een moment dat hij nog half aan het slapen is, misschien pakt hij dan automatisch de tepel. Probeer anders eens lekker met hem onder de douche of in bad te gaan, het warme water geeft ontspanning en misschien pakt hij dan wel.
Als ik hem halfslapend aanleg, lurkt hij wat totdat ik een tsr krijg. Dan laat hij los en gaat breed glimlachend in de straal liggen kijken.
Als ik nu afkolf en het in een fles geef, wat is dan de kans dat hij over een paar dagen de borst weer wil pakken (of juist helemaal niet meer)?
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  zondag 2 november 2003 @ 11:49:04 #8
30488 coolbabe
My little pwny
pi_14316301
hallo??
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  Jubileum moderator zondag 2 november 2003 @ 19:45:25 #9
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14327169
quote:
Op zondag 2 november 2003 11:49 schreef coolbabe het volgende:
hallo??
Ik zou het niet weten coolbabe, sorry. Ik heb geen ervaringen met dagen, wel met enkele voedingen vervangen door een flesje (bijv. een avond lang).
Iris heeft gisteravond bij opa en oma 3 voedingen per fles gehad (we hadden een bedrijfsfeest van Jeroens werk) en die pakte lachend (letterlijk, ze had een enorme smile aan de borst) de borst weer vannacht om 2 uur.
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † maandag 3 november 2003 @ 11:52:02 #10
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14340706
quote:
Op zondag 2 november 2003 11:49 schreef coolbabe het volgende:
hallo??
sorry sorry sorry..

wat de kans is is niet te zeggen, het ene kind wisselt moeiteloos van borst naar fles en het andere kind kan er problemen mee hebben.
gewoon proberen dus maar nog belangrijker is erachter te komen waarom hij de borst niet wil

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  maandag 3 november 2003 @ 14:54:44 #11
30488 coolbabe
My little pwny
pi_14346344
Het gaat inmiddels alweer een stuk beter aan de borst gelukkig. Ik heb zaterdag de hele dag met migraine op bed gelegen en husb heeft Tom toen steeds naar me toe gebracht en daar dronk hij wel, steeds 3 a 4 minuutjes tot hij dacht dat hij wat voorbij zag komen en dan stopte hij weer. Meneertje heeft dus veeeeel te veel aandacht voor de dingen om hem heen en vind de borst even niet meer zo interessant. Ik zorg er nu voor dat het heel stil is als ik hem voed en dat Jasper even met zijn handen van hem afblijft en dan gaat het wel. Ik ga wel de geluiden en alles weer een beetje opbouwen want het is gewoon niet haalbaar hem altijd in absolute stilte te voeden.
pi_14346655
Lekker Coolbabe, dat er wat verbetering in zit. Chiara heeft ook onwijs veel aandacht voor alles om haar heen, ze laat dan ook los om even om te kijken, als alles goed is hapt ze weer voor de volgende slokken. Er zitten voedingen tussen, waar ze veel bij wordt afgeleid, soms erg vervelend, maar als ik het genoeg vind doe ik mijn kleding er weer over en dan is het voeden voorbij, dit vindt ze prima. Want als ze echt honger/ dorst heeft, laat ze zich ook niet afleiden. De avond en nachtvoedingen geef ik in absolute stilte en rust, in onze donkere slaapkamer op bed, dit werkt gewoon heel goed, omdat ze niet weordt afgeleid, maar juist aan de borst in slaap valt...
Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator woensdag 5 november 2003 @ 08:36:35 #13
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14393987
Ik heb gisteren bij de Thuiszorgwinkel een Ameda elektrische kolf gehuurd, gewoon omdat ik eens wou kijken of ik daarmee meer kan kolven dan met een handkolf.
Karin zei, heel terecht "probeer het nou gewoon, anders blijf je het je altijd afvragen". Aanschaffen zomaar vond ik echt te duur, daarom nu eerst huren en als het bevalt kan ik hem altijd nog kopen.

Iris haalt volgens mij nog steeds dag en nacht doorelkaar of heeft simpelweg 's avonds en 's nachts niet genoeg aan mijn melk want overdag drinkt ze weinig en kort en 's nachts komt ze elke 2 a 2,5 uur voor 2 borsten.

Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2003 @ 11:08:14 #14
7074 moussy
kuttekop
pi_14397159
Lois het kost veel energie voor zo'n kleintje om zich warm te houden, heeft ze het niet kouder dan overdag?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_14397683
quote:
Op woensdag 5 november 2003 08:36 schreef Lois het volgende:
Ik heb gisteren bij de Thuiszorgwinkel een Ameda elektrische kolf gehuurd, gewoon omdat ik eens wou kijken of ik daarmee meer kan kolven dan met een handkolf.
Karin zei, heel terecht "probeer het nou gewoon, anders blijf je het je altijd afvragen". Aanschaffen zomaar vond ik echt te duur, daarom nu eerst huren en als het bevalt kan ik hem altijd nog kopen.

Iris haalt volgens mij nog steeds dag en nacht doorelkaar of heeft simpelweg 's avonds en 's nachts niet genoeg aan mijn melk want overdag drinkt ze weinig en kort en 's nachts komt ze elke 2 a 2,5 uur voor 2 borsten.

Lois, ik neem aan dat Iris overdag gewoon in het licht ligt? (Goh, bijna een CH/G verwarring ) Het kan best nog zijn dat ze een dag/nacht verwarring heeft hoor, dat duurt bij de 1 langer dan bij de ander. Is het 's nachts donker genoeg in haar kamertje? Of hoort ze steeds wat herrie, is er een streep licht over het plafond waar ze steeds last van kan hebben? Er zijn (helaas) zoveel dingen die tot gevolg hebben dat ze 's nachts wakker wordt/blijft.

Je probeert haar wel vaker aan te leggen? Probeer vooral dat ze 's avonds al genoeg krijgt! Elise vraagt overdags om de 3 a 4 uur, maar 's avonds is dat gerust om de 2 a 3 uur.

pi_14403666
In principe wil ik ook borstvoeding gaan geven (als het er is maken we er ook gebruik van he! ) maar stel nu dat ik te weinig borstvoeding aanmaak, wat moet ik dan voor kunstvoeding nemen? Ik wil voor de zekerheid alvast iets in huis hebben staan voor het geval dat, maar ik zie door de merken en soorten het bos niet meer?
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
pi_14403798
Luckepuck, kan je daar niet nog beter mee wachten tot het zover is. Opzich ben ik ook zo om alles alvast in huis te halen maar die instant melk voor baby's daar wacht ik toch liever mee, want het is per baby verschillend wat ze drinken.
pi_14403912
Heb ik op zich ook al overwogen, maar stel nu dat je het moet hebben tijdens een moment dat de winkels dicht zijn? Vandaar dat ik iets in huis wilde hebben... maar jij vind dus van niet... hhmm...
pi_14404473
Luckepuck, tegenwoordig zijn de winkels bijna niet meer dicht joh. En als je het echt heel nodig zou hebben dan is er ook nog de apotheek. Tenminste ik neem aan dat zij ook wel wat hebben. En als je uit het ziekenhuis komt voor de bevalling dan zetten ze je toch niet midden in de nacht op straat. Don't worry meid, dat zal echt allemaal wel goed komen denk ik zo.
pi_14404568
quote:
Op woensdag 5 november 2003 15:09 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Luckepuck, tegenwoordig zijn de winkels bijna niet meer dicht joh. En als je het echt heel nodig zou hebben dan is er ook nog de apotheek. Tenminste ik neem aan dat zij ook wel wat hebben. En als je uit het ziekenhuis komt voor de bevalling dan zetten ze je toch niet midden in de nacht op straat. Don't worry meid, dat zal echt allemaal wel goed komen denk ik zo.
Das het rare juist... dat midden in de nacht op straat zetten zit er dus in principe wel in... stel dat ik om half 1 snachts beval dan mag ik als alles goed gegaan is na 2 uurtjes weer naar huis. Dus dan kom je wel midden in de nacht thuis... en sja... kheb een vermoeden dat de kersverse papa dan ook wel iets anders aan zijn hoofd zou hebben dan blikvoer te halen!

Maar wie weet zie ik wel weer spoken! Ik zal morgen eens aan de vlos vragen hoe zij er over denkt...

pi_14405356
Luckepuk, die kinderen kunnen wel een dag of 2 a 3 zonder voeding hoor!
En als je bang bent dat het te laat op gang komt, dan kun je proberen om de laatste week of zo al te gaan kolven. Bij sommigen begint de melkproductie al voor de geboorte. Bij sommigen pas enkele dagen erna. Ook voor dat laatste is het niet zo erg.
pi_14411717
luckepuck, logisch dat je vast iets op voorraad wilt hebben, dat vond ik ook prettig. ik had uit een of andere 'blije doos' een proefpakje Nutrilon van Nutricia voor dat doeleind klaargezet. inmiddels gebruik ik dit ook als bijvoeding (de reclame heeft dus gewerkt. ) en ik ben er heel tevreden mee.

Lois, en hoe bevalt de electische kolf? het schijnt vrij veel te schelen in vergelijking met een handkolf, dus ik ben benieuwd! ik heb nog es gekeken maar ik kolf nu zo'n 60 ml per keer, afhankelijk van het tijdstip van kolven (hoe langer na een voeding hoe meer). wanneer & hoe vaak kolf jij?

woensdag 5 november 2003 @ 19:38:51 #23
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_14412095
Luckepuck, als je midden in de nacht uit het ziekenhuis komt krijg je vaak flesjes mee.
Kolven voor de geboorte wordt over het algemeen afgeraden, is namelijk nergens voor nodig en de melk die je na de geboorte voor je baby maakt is weer anders van samenstelling.
's Nachts kun je altijd bij een apotheek terecht.

Je hebt snel genoeg in de gaten wanneer de BV niet loopt, en je kind zit bij BV niet 2/3 dagen zonder melk hoor. Bovendien heb je kraamhulp, daarom laten ze je vaak 's nachts blijven, die kraamhulp is er vaak niet 's nachts.

Je kunt, als je wilt, vast een pak nutrilon 1 of frisolac in huis halen, dat voldoet bij de meeste kindjes prima.

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Jubileum moderator woensdag 5 november 2003 @ 20:19:38 #24
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14413395
Iris ligt overdag in het licht en 's nachts in het donker. Ze slaapt het merendeel van de nacht in mijn armen dus of ze het dan echt wel koud krijgt vraag ik me af. Ik neem me elke avond voor om haar in haar eigen bedje te leggen maar na 2 keer gevoed te hebben ben ik meestal zo slaperig dat ik in slaap donder met haar nog aan de borst.
Ik heb haar nu wel een dikker pyamaatje aangedaan, tnx voor de tip mous , en hoop dat dat iets gaat schelen vannacht.

Ik heb net zonder moeite en zonder pijn (!!) 40 cc afgekolft met het elektrische wonderdingetje. Wat een geweldig iets, bij de Avent handkolf had ik toch wel gevoelige tepels na 5 minuten en na 10 minuten gewoon echt pijn wat nog een half uurtje naschrijnde. Bij deze helemaal niet, ik vind hem super

Ik wil nu wel de produktie proberen te verhogen aan het einde van de middag en 's avonds, misschien dat dat ook gaat schelen met doorslapen. Hoe kan ik dat het beste doen? Vaker tussendoor kolven? De kolf op een leeggedronken borst nog zetten en de laatste druppels eruit persen?
Ik vind dat ik er toch nog weinig van weet ondanks alle boeken hier in huis.

Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2003 @ 20:23:27 #25
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14413528
quote:
Op woensdag 5 november 2003 20:19 schreef Lois het volgende:

Ik wil nu wel de produktie proberen te verhogen aan het einde van de middag en 's avonds, misschien dat dat ook gaat schelen met doorslapen. Hoe kan ik dat het beste doen? Vaker tussendoor kolven? De kolf op een leeggedronken borst nog zetten en de laatste druppels eruit persen?
Ik vind dat ik er toch nog weinig van weet ondanks alle boeken hier in huis.

Wat goed Lois dat het kolven zo goed gegaan is!!! Je kunt gerust tussendoor kolven hoor want als je aan het kolven bent wordt er meteen weer melk gemaakt! Hou er wel rekening mee dat je weer stuwing kunt krijgen
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_14417097
Lois, een tip die ik kreeg was na elke voeding nog even nakolven. ook al komt er dan niks uit, je geeft je hersens toch de prikkel dat er nog wat meer gevraagd wordt. in de praktijk is dit lang niet altijd haalbaar, maar af en toe tussendoor kolven werkt in ieder geval wel. dus gewoon doen wanneer 't je uitkomt (alleen niet te kort voor een volgende voeding).

just me weet jij toevallig hoe snel een borst ongeveer weer vol is?

† In Memoriam † woensdag 5 november 2003 @ 22:19:36 #27
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14417137
quote:
Op woensdag 5 november 2003 22:18 schreef bixister het volgende:

just_me weet jij toevallig hoe snel een borst ongeveer weer vol is?

volgens mij ongeveer 1,5 uur na de voeding maar ik zou het even moeten opzoeken om het zeker te weten

[Dit bericht is gewijzigd door just me op 05-11-2003 22:20]

Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_14417160
je lijkt overtoom wel!
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2003 @ 22:44:59 #29
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14417901
quote:
Op woensdag 5 november 2003 22:20 schreef bixister het volgende:
je lijkt overtoom wel!
maar ik heb het nog niet kunnen vinden, ik zal morgen even verder zoeken
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  donderdag 6 november 2003 @ 22:47:41 #30
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_14444579
quote:
Op woensdag 5 november 2003 22:19 schreef just me het volgende:

[..]

volgens mij ongeveer 1,5 uur na de voeding maar ik zou het even moeten opzoeken om het zeker te weten

De meeste melk wordt toch tijdens het voeden (of kolven) aangemaakt?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_14444703
volgens mij ook Grijs, wanneer een kind zuigt aan de tepel ontstaat er binnen enkele ogenblikken een toeschietreflex waardoor de borsten vol lopen.
Als het kind iets later komt dan normaal, willen de borsten ook wel vol schieten, ook bij het horen huilen van je baby of door bepaalde emoties kun je ook een toeschietreflex krijgen.
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2003 @ 07:38:01 #32
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14450309
quote:
Op donderdag 6 november 2003 22:50 schreef melonovy het volgende:
volgens mij ook Grijs, wanneer een kind zuigt aan de tepel ontstaat er binnen enkele ogenblikken een toeschietreflex waardoor de borsten vol lopen.
Als het kind iets later komt dan normaal, willen de borsten ook wel vol schieten, ook bij het horen huilen van je baby of door bepaalde emoties kun je ook een toeschietreflex krijgen.
Toeschietreflex zorgt ervoor dat de melk "vrij" komt, de melk zit al in de borsten, tijdens het voeden wordt er nieuwe melk aangemaakt. De vraag van bix was hoe snel de borsten na een voeding weer "vol" zitten en ik heb nog geen tijd gehad om even in de boeken te duiken.
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_14450908
Nou ik geef het maar op.
Ik heb geprobeerd om Janneke vaak aan me borst te leggen, maar ze begint alleen maar heel hardverscheurend te huilen. Ze snapt er werkelijk niks meer van.
Verder heb ik veel gelezen over het hulpset enz en met nog een Bo-tje in huis word dat toch wel erg moeilijk denk ik.
Ook heb ik nog contact gezocht met een lactatiedeskundige. Een hele uitgebreide mail gestuurd en daar krijg ik geen reactie van terug
Aangezien Janneke zondag alweer 10 weken is, word het ook steeds moeilijker.
Dus dan maar genieten van de flesjes
En wie weet ooit nog (of had ik nou geschreeuwd dat ik nu echt nooit meer wil )
Het voelt heerlijk!!!!
pi_14468063
Nou goed hoor dat je het geprobeerd hebt en dat je het ook weer naast je neer legt, je moet het beide leuk vinden. Toch wel een beetje jammer dat het niet lukte, maar helaas. Je hebt het geprobeerd en dat moet je toch een goed gevoel geven.
Nu niet meer jaloers worden enzo, is helemaal nergens voor nodig, Janneke is toch hartstikke tevreden?!
Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 8 november 2003 @ 13:48:56 #35
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_14480275
hoi hoi,
wie weet raad?? Lune is nu 9 weken oud en heeft al die tijd borstvoeding gehad. Nu is het sinds een paar dagen helemaal hommeles. Ze begint al te huilen als ik alleen nog maar mijn shirt omhoogdoe. Wil ook helemaal niet meer lekker aanliggen en drinkt ook veel korter als anders. En ook tussendoor veel huilbuien met kruisen erbij. Slapen snachts doet ze wel goed, maar overdag is ze veel onrustiger. Zo langzaamaan weet ik niet meer wat ik er aan moet doen om het te verbeteren. Wie weet raad of heeft dit ook meegemaakt...
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  zaterdag 8 november 2003 @ 15:18:43 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14481993
Misschien spruw? Zie je witte plekjes in haar mondje? Doen jouw tepels ook zeer? Dat hoeft volgens mij ook niet altijd zo te zijn.
Maar misschien even langs de huisartsenpost om het te checken.
Dan krijgen ze een of ander middeltje en is het zo weer weg.
  zaterdag 8 november 2003 @ 21:32:16 #37
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_14490254
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 15:18 schreef Brighteyes het volgende:
Misschien spruw? Zie je witte plekjes in haar mondje? Doen jouw tepels ook zeer? Dat hoeft volgens mij ook niet altijd zo te zijn.
Maar misschien even langs de huisartsenpost om het te checken.
Dan krijgen ze een of ander middeltje en is het zo weer weg.
ik zie eigenlijk geen echte witte plekjes in haar mondje, zat er zelf ook al aan te denken, maar vind het niet echt duidelijk plekjes. Wel witte aanslag op haar tong, maar verder zie ik niets en ik heb zelf ook geen last van de tepels of iets. Wel is ze verkouden, haar neusje zit vaak verstopt en of ze daardoor dan moeilijker de tepel kan vinden en dus denkt dat ze niets krijgt of zo
pi_14490284
kunstvoeding is niet nodig hier!

Tepelcreme des te meer.... kanonne.. kheb een pitbull gebaard....

pi_14491151
bepanthen zalf luckepuck, iedereen die ik ken die het heeft geprobeerd zweert erbij!
mooi he, alles
pi_14491181
Genuivere, hoe lang is dit al bezig?

Ik heb ook wel eens dagen gehad dat het wat minder ging, maar er kwam ook vanzelf weer verbetering in.
Maar huilen zodra je t-shirt omhoog gaat, tja... ik weet 't eigenlijk niet zo goed...

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_14492515
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 21:33 schreef Luckepuk het volgende:
kunstvoeding is niet nodig hier!

Tepelcreme des te meer.... kanonne.. kheb een pitbull gebaard....

zondag 9 november 2003 @ 13:01:14 #42
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_14499203
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 22:23 schreef melonovy het volgende:
Genuivere, hoe lang is dit al bezig?

Ik heb ook wel eens dagen gehad dat het wat minder ging, maar er kwam ook vanzelf weer verbetering in.
Maar huilen zodra je t-shirt omhoog gaat, tja... ik weet 't eigenlijk niet zo goed...

melovony, dit is vanaf vrijdag echt zo afwijzend, daarvoor al twee dagen dat ze savonds begon te huilen en dan niet wilde drinken en daarvoor wel eens een enkele keer dat ze huilde, maar verder altijd wel drinken.
Gelukkig gaat het vandaag een stuk beter, ze gaat in ieder geval weer zonder brullen aan de borst en wil ook de tweede borst weer drinken, wat gisteren en eergisteren niet het geval was. De voeding is natuurlijk ook wel teruggelopen. Hopelijk blijft het zo door gaan en is dat wat haar dwars zat voorbij. Ik zou het zo jammer vinden om nu te moeten stoppen, daarom heb ik ook niet geprobeerd of ze een flesje wel wilde drinken. Ze zal dus best weinig hebben gehad de afgelopen dagen.....
pi_14500070
nou fijn en lekker dat het weer wat beter gaat...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_14503644
guinevere, was je toevallig ongesteld (of had je dat moeten zijn als je een normale cyclus had?). Het schijnt dat babies dan weleens de borst willen weigeren.
mooi he, alles
  Jubileum moderator zondag 9 november 2003 @ 21:09:22 #45
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14510030
quote:
Op zondag 9 november 2003 16:29 schreef phileine het volgende:
guinevere, was je toevallig ongesteld (of had je dat moeten zijn als je een normale cyclus had?). Het schijnt dat babies dan weleens de borst willen weigeren.
Tot mijn grote verbazing, om nog niet te spreken van mijn enorme verontwaardiging, ben ik afgelopen vrijdag ongesteld geworden. Zo snel al, terwijl het bij Eefje 9 maanden wegbleef (met maar 6 weken volledige bv).
Sinds gisteren zit Iris weer keurig aan de voedingen, komt gewoon netjes om de 3 uur in plaats van het potje wat ze er eerst van maakte (weigeren, om de 1,5 a 2 uur willen, veel kramp etc).

Ik denk dus dat het daar allemaal mee te maken heeft gehad.

Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 9 november 2003 @ 23:33:08 #46
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_14513561
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 13:48 schreef Genuivere het volgende:
hoi hoi,
wie weet raad?? Lune is nu 9 weken oud en heeft al die tijd borstvoeding gehad. Nu is het sinds een paar dagen helemaal hommeles. Ze begint al te huilen als ik alleen nog maar mijn shirt omhoogdoe. Wil ook helemaal niet meer lekker aanliggen en drinkt ook veel korter als anders. En ook tussendoor veel huilbuien met kruisen erbij. Slapen snachts doet ze wel goed, maar overdag is ze veel onrustiger. Zo langzaamaan weet ik niet meer wat ik er aan moet doen om het te verbeteren. Wie weet raad of heeft dit ook meegemaakt...
Mijn zoontje(inmiddels in het bezit van zes vlijmscherpe tanden) was en is ook altijd heel onrustig aan de borst als hij verkouden is, raakt dan vaak geirriteerd door die verstopte neus, kan hierdoor niet lang genoeg zuigen zodat de melk toeschiet en als reactie op dit alles bijt hij dan in mijn tepels (au!!!). Jouw verhaal klonk mij dus bekend in de oren! Ik zou wel goed in de gaten houden of ze echt geen spruw heeft, is ook erg pijnlijk voor die kleintjes bij het drinken. Dit zul je wel weten maar als je de aanslag op het tongetje niet weg kan vegen met een doekje dan is het waarschijnlijk toch spruw. Maar ik las dat het al beter ging, dus dat zal wel niet het geval zijn.
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  maandag 10 november 2003 @ 21:26:36 #47
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_14536662
quote:
Op zondag 9 november 2003 16:29 schreef phileine het volgende:
Hoi Phileine, het ongesteld zijn is nog een beetje vaag hier. Ik had eerst na bijna 6 weken vloeien weer een weekje helder bloed, dus ik dacht dat ik dan wel weer ongesteld zou zijn. Toen is het gewone spiraaltje geplaatst en begon het weer een paar dagen te bloeden. Niet echt heel veel of zo en wel gewoon helder rood. En afgelopen week was er niets aan de hand en dan zo weer een of twee dagen dat er weer wat donkergekleurd bloed uitkomt.
Daar zat ik in eerste instantie ook aan te denken, maar blijft dus allemaal maar gissen wat het was. Inmiddels doet ze het weer een stukkie beter en ze slaapt zelfs de nacht door ondanks het geknoei, dus dat is wel weer heel lekker.
pi_14584167
Tip die ik kreeg maandagavond van de midwife: als je borstvoeding geeft, dan is het het beste dat je je baby de eerste 6 weken niet een fles geeft, ook al is het afgekolfde melk. Het probleem is namelijk dat je baby als eerste keer zo'n 7ml tot 10 ml krijgt en dat bouwt zich langzaam op. Als jij dan de fles geeft, geef je je baby al snel veel meer dan je hoort te geven, en daarmee stretch je de maag te ver mee uit. Gevolg is dat je baby constant honger heeft/krijgt omdat zijn maag leeg aanvoelt als je borstvoeding geeft, en hij dus meer gaat vragen. Het is leuk en lief om de vader eens een flesje te laten geven maar niet verstandig in de eerste 6 weken.

Opzich zit er natuurlijk wel wat in, als ik zo iedereens verhaal lees. Er waren heel wat moeders die zeiden dat de borst niet genoeg melk gaf. Maar gaf je dan ook alleen maar borstvoeding, of ook uit een fles, want dan is het snel te verklaren. In fact ik heb vanmiddag een vriendin gesproken die ook een zoontje heeft van 6 maanden en die zij ook dat het eigenlijk wel klopte, want zij had het dus ook verkeerd gedaan, en zat de eerste 10 weken met een baby die veel huilde.

Goed om over na te denken in ieder geval.

En voeding kolven met een hand pomp is niet zo goed als de borst zelf geven. Kolven met een machine is nog slechter, omdat het niet op de manier de borst verlaat als het zou moeten. Je zuigt namelijk vacuum met zo'n pomp in plaats van de zuigende beweging. Dus het schijnt zo te zijn dat als je het met de hand doet dat dat de beste manier is als je wilt kolven. Tja, ik zie het mijzelf niet doen, want dat neemt zoveel tijd in beslag. Maar toch bruikbare tips misschien.

pi_14584383
Danny gaf alicia ook de fles tussendoor, vanaf dat ze vier weken was (de eerste foto die ik net kon vinden dateert van 2-6, maar wij hebben nooit last gehad met bovenstaande

het zelf melken gaat best makkelijk (makkelijker dan je nu waarschijnlijk denkt) Het levert net zo veel "spierpijn" in de handen op, alleen bij mij telkens een lager resultaat ivm de kolf (wat dus zeker onze voorkeur kreeg)

donderdag 13 november 2003 @ 14:34:12 #50
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_14604692
De borstvoeding gaat hier nog steeds heel goed. Toch heb ik een probleempje:
Volgens 'de boekjes' moet Judith (vandaag 3 weken oud) zo'n 6 tot 8 voedingen op een dag hebben. Nu komt ze op sommige dagen (er zit nog niet echt regelmaat in) ongeveer om de 4 uur en tussen sommige voedingen zit iets meer. Hierdoor krijgt ze dus 5 voedingen (is nog maar 1x gebeurd en gaat vandaag waarschijnlijk weer gebeuren). Ik heb zelf het idee dat dit geen kwaad kan, maar hoe denken jullie daarover?

Judith plast, poept en groeit trouwens goed.

pi_14617757
Als Judith goed plast, poept en groeit. En ze is tevreden, dan lijkt het mij geen probleem hoor. Ik neem aan dat je haar op verzoek voedt, dus ze zal wel genoeg aan die 5 voedingen hebben. Als je zelf liever hebt dat ze wat vaker komt, kun je haar wat meer aanleggen, maar als ze verder tevreden is zou ik het persoolijk niet doen.

Chiara heb ik maanden overdag om de 2 uur gevoed, ik ben blij dat ze nu wat minder vaak komt...

Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator zondag 16 november 2003 @ 21:25:22 #52
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14684732
* Lois heeft even een enorme BV dip*
* Lois komt hier ook even steun zoeken*

Iris heeft klaarblijkelijk regelmatig niet genoeg aan de voeding die ik kan bieden. Het gaat soms een paar dagen best goed, dan eet ze om de 3 uur. Dan, na een paar dagen, is dat ineens weer helemaal anders en ligt ze elke 2 uur aan de borst waarbij ze 's avonds er helemaal wel niet meer af lijkt te komen. Het ergste zijn dan de nachten, elke 2 uur is superslopend, je slaapt net en dan komt ze alweer.
Ik weet zeker dat het geen krampjes zijn (die herken ik wel denk ik dan) maar echt honger. Ik bied beide borsten aan, die drinkt ze dan ook leeg en is dan pas tevreden en komt vervolgens 2 uur later alweer.

Ik loop, na 3 van deze dagen, echt op mijn tandvlees. Ik kan om alles wel huilen, zo moe ben ik.
Karin heeft vandaag Nutrilon voor me gekocht en Jeroen gaat haar zo een flesje geven om te kijken of ze dan beter slaapt 's nachts.
Jeroen heeft dringend op me ingepraat vanmorgen dat dit zo ook niet kan, ik herstel zo amper met al dat slaapgebrek. Ik wilde zo graag dit keer heel veel en heel lang bv geven , maar elke keer als ik een beetje drukker bezig ben op een dag moet ik het 's avonds en 's nachts bezuren lijkt wel.
Ik heb het gevoel dat ik faal, stom he? Iedereen lijkt moeiteloos een jaar lang bv te geven, kan zelfs de straat nog te eten geven zoals ik zo vaak hoor, en ik loop wederom enorm te klooien.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_14685565
aaah Lois, vreselijk is dat he? ik vond 't ook echt verschrikkelijk om een flesje erbij te gaan geven, vooral vanwege de angst dat de bv-productie dan terug zou lopen, maar je wilt je kind ook geen honger laten lijden. zelf zoveel mogelijk rust houden is wel het beste inderdaad, maar dat kan ook niet altijd, zeker niet als je nog een ander kindje hebt rondlopen. (hebben jullie nog hulp erbij voor Eva?)

je moet zelf de keuze maken, maar mijn ervaring is dat af en toe een beetje bijvoeden met een flesje net dat beetje rust kan geven dat jullie nodig hebben, en echt niet het begin van het einde hoeft te betekenen. je lichaam heeft tenslotte ook tijd & rust nodig om nieuwe bv aan te maken. bij mij is het helaas niet gelukt om weer terug te kunnen komen op volledige bv, maar bij een vriendin van mij wel. tussendoor kolven, goed eten, veel drinken, en vooral veel rust nemen zijn de belangrijkste dingen die je kunt doen.
en ook al moet je een beetje bij blijven voeden, gecombineerd borst-en flesvoeden is ook heel lang vol te houden hoor, en elke druppel moedermelk die Iris binnenkrijgt is meegenomen. het combineren kost wel wat meer moeite maar ik vind het nog steeds die moeite zeer waard. het fijne van bijvoeden is bovendien dat de spanning over of het wel genoeg is er af is. dat alleen al zorgt ervoor dat het weer prettiger is om te doen en dat komt de productie ook ten goede.

ik vind het erg vervelend dat het idee verspreid wordt dat, als je maar genoeg je best doet, iedereen genoeg BV zou moeten kunnen hebben/geven. ik ken zóveel vrouwen bij wie het niet voldoende bleek te zijn. natuurlijk moet je die conclusie niet te snel trekken, en de tijd nemen om de productie optimaal op gang te krijgen. maar de hoeveelheid maximaal te produceren BV varieert nou eenmaal sterk per vrouw, en als je grens bereikt is dan is dat gewoon zo.

nou, hopelijk slaap je vannacht wat beter, succes ermee!

zondag 16 november 2003 @ 21:52:25 #54
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_14685574
Het klinkt een beetje als regeldagen, Lois.
Ook schijnt het zo te zijn dat als je niet voldoende rust neemt, je BV kan teruglopen, maar het is lastig aan je rust toekomen als Iris zo vaak komt, lijkt me.

Is het een idee om, als je toch Nutrilon wilt gaan geven, om dat de nachtvoeding te doen?
Freek heeft vanaf het begin 's nachts een fles gehad omdat ze dat in het ziekenhuis al deden, en zo konden we elkaar afwisselen.

En nee, je bent niet de enige die met de BV loopt te modderen, dat doet iedereen op een bepaald moment, alleen niet iedereen zegt dat (of ze vergeten het weer ).
Vergeet niet dat je nog een grietje rond hebt lopen, dat maakt het er allemaal niet rustiger op!
Doen waar jij je goed bij voelt, een ontspannen mama is het belangrijkste hoor, dan komt het met de kindertjes ook goed .

zondag 16 november 2003 @ 22:19:30 #55
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_14686390
Jammer dat borstvoeding verzenden via e-mail niet werkt...
Veel sterkte, Lois! Ook ik denk dat het belangrijkste is dat je nu aan je rust toekomt.
  zondag 16 november 2003 @ 22:28:44 #56
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_14686632
Hoi Lois,

nou hier ook vaak twijfels hoor of het allemaal wel goed gaat. Lees mijn hulpkreet van vorige week maar. Had op bepaald moment ook het idee dat het niet meer voldoende was. Je gaat (tenminst pessimist als ik ben) toch direct denken dat de voeding niet genoeg is. Gelukkig ging het na een paar dagen weer beter en Gerard wijst me er ook steeds op dat Lune echt wel genoeg krijgt. Hier lijkt het nu een beetje op te vermoeid zijn om te drinken. Ze heeft al die tijd overdag in de kamer geslapen en snachts in bedje en nu lijkt ze toch wat meer rust nodig te hebben. En de voeding gaat ook weer beter. Nu komt Lune snachts maar een keer, regelmatig zelfs pas tegen zessen ochtends na de laatste voeding rond elven savonds, dus ik kan zelf even een paar uur slapen en dat helpt ook wel. En ja, hoewel het natuurlijk niet zo is, voelt het toch als falen bij jezelf. Houd jezelf gewoon voor dat je je best hebt gedaan, op verzoek gevoed, en je hebt al wel een heel belangrijk deel aan Iris gegeven. Succes ermee en je bent toch wel een kanjer hoor

Jubileum moderator zondag 16 november 2003 @ 22:34:59 #57
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14686789
jullie zijn lief!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_14686926
Lois, vergeet ook niet hoe zwaar de tijd rond en na je bevalling is geweest. Eerst de paniek om Eva die zo ziek was, daarna de spoedkeizersnee en alle angst eromheen, het herstellen en toen ook nog eens longontsteking. Het valt me vaak op dat mensen met moeilijke of zware bevallingen meer problemen hebben met borstvoeding, kan toeval zijn, maar het lijkt mij dat er dan niet genoeg energie is ofzo. Je lijf en geest heeft zoveel te verduren gehad. Ik vind dat bv best veel energie kost, ik eet me een slag in de rondte, val toch af en slaap heel veel. En ik kwam heel fris de bevalling uit, dus ik kan me voorstellen dat je dat niet trekt als het allemaal heel zwaar is geweest. Ik zou me als ik jou was gewoon even neerleggen bij de combinatie bv en kunstvoeding. Wat Bix ook schrijft, het moet vooral gewoon plezierig zijn lijkt me. Beter dat die paar keren bv prettig verlopen, dan dat het constant met stress gaat. En je moet je geen zorgen maken of schuldig voelen, dat helpt namelijk lekker geen ene moer.
mooi he, alles
  † In Memoriam † maandag 17 november 2003 @ 11:33:19 #59
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14694857
Lekker hè Lois dat je hier steun krijgt! Hoe is het de laatste dagen gegaan?

Zeker een keizersnede hakt er zo gigantisch in joh vroeger (gnif) was je zeker 6 maanden uit de roulatie na een keizersnede!

Doe lekker wat je hart je ingeeft, als het voor jou beter is dat Iris er een flesje bijkrijgt gewoon doen! Niemand heeft er iets aan als jij straks als een uitgepoept erwtje tot niks meer in staat bent!

Goed voor jezelf (laten) zorgen hoor!!

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  Jubileum moderator maandag 17 november 2003 @ 20:12:44 #60
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14710315
Heerlijk al die steun hier
Het flesje met 100 cc nutrilon vloog er zo in gisteravond en ze heeft vervolgens van 2200 uur tot 3 uur vannacht geslapen. Heerlijk was dat!
Straks krijgt ze weer want ik merk nu al dat ze hongerig is dan gisteren. Nu was het hier ook volop hectisch vandaag, Eva is erg ziek (heeft wederom een luchtweginfectie) en we holden op en neer naar de kinderarts enzo.

Morgen moet ik officieel weer beginnen met werken maar dat zie ik helemaal niet zitten. Ik ben nog lang niet hersteld, net wat jullie al zeggen zo'n keizersnede hakt er goed in.
Die 6 maanden van Justme klinken mij beter in de oren als de standaard 10 weken bevallingsverlof van tegenwoordig.

Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † maandag 17 november 2003 @ 23:52:39 #61
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14718347
quote:
Op maandag 17 november 2003 20:12 schreef Lois het volgende:

Morgen moet ik officieel weer beginnen met werken maar dat zie ik helemaal niet zitten. Ik ben nog lang niet hersteld, net wat jullie al zeggen zo'n keizersnede hakt er goed in.
Die 6 maanden van Justme klinken mij beter in de oren als de standaard 10 weken bevallingsverlof van tegenwoordig.

Je moet officieel beginnen maar... ga je ook beginnen? Je moet het anders gewoon bij de arbo-arts aankaarten hoor!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_14719011
lijkt mij ook wat erg snel, Lois!
pi_14733803
Goh wat dat betreft is het dan in engeland toch wat beter geregeld. Hier krijg je automatisch 6 maanden verlof. 10 weken is wel erg kort hoor, en ja helemaal na een keizersnede. Dus lois als je kan zou ik het nog kalmpjes aan doen allemaal, volgens mij na al die toestanden ben jij ook helemaal niet uitgerust, en dat zou al een slechte start zijn om weer te gaan werken.

Eigenlijk wel heel erg tegenstrijdig hoor allemaal want ze zeggen tegenwoordig dat je 6 maanden borstvoeding moet geven om je kind optimaal te kunnen voeden, maar aan de andere kant heb je maar 10 weken zwangerschaps verlof

pi_14733844
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 17:06 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Eigenlijk wel heel erg tegenstrijdig hoor allemaal want ze zeggen tegenwoordig dat je 6 maanden borstvoeding moet geven om je kind optimaal te kunnen voeden, maar aan de andere kant heb je maar 10 weken zwangerschaps verlof
je hebt hier wettelijk wel recht op tijd & ruimte om te kolven op je werk.
  woensdag 19 november 2003 @ 14:08:34 #65
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_14757451
Hoelang duurt het meestal voordat er een beetje ritme in de voedingen komt?

Elke keer als ik denk dat er eindelijk een ritme inzit (2 of 3 dagen rond dezelfde tijden), komt Judith om een totaal andere tijd. Toch wil ze wel steeds 6 voedingen per etmaal, maar dus wel steeds weer op andere tijden.
De laatste tijd wilde ze steeds rond 8 uur 's avonds een voeding, dan rond 2 uur 's nachts en rond half 7 's ochtends. Maar gisteren wilde ze om 7 uur 's avonds, om 4 uur 's nachts en om 9 uur vanmorgen (vanmorgen om half 12 heeft ze ook weer gehad).
Judith is morgen 4 weken 'oud'.

pi_14758244
Grijs, dit verschilt echt heel erg per kindje.
Onze Lars is nu een half jaar en sinds anderhalve maand kan ik pas zaggen dat er iets van ritme te bespeuren is.
Terwijl andere babies al veel eerder een duidelijk ritme hebben.
pi_14758276
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 17:09 schreef bixister het volgende:

[..]

je hebt hier wettelijk wel recht op tijd & ruimte om te kolven op je werk.

Dat hebben wij hier ook nog steeds na de zwangerschaps verlof. Wat dat betreft zijn ze hier echt heel ouderwets en wel goed in die zin.
Maar goed dat je dat dan nog steeds kan doen na de zwangerschaps verlof, alhoewel je dan natuurlijk wel je kindje vlakbij je moet hebben op een kdv anders heeft het nog weinig nut. Het lijkt me allemaal wel een gedoe hoor als ik er nog eens over nadenk.
pi_14758317
Grijs, Bram heeft nu pas een beetje regelmaat en dat komt voornamelijk omdat hij nu met de pot mee-eet. Dus hij moet gewoon op vaste tijden een broodje of een warme maaltijd eten.

Ik vind 6 voedingen al heel knap hoor met 4 weken! Bram had er volgens mij wel een stuk of 8, soms ook wel wat meer.

woensdag 19 november 2003 @ 14:39:51 #69
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_14758542
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:32 schreef Karin het volgende:
Grijs, Bram heeft nu pas een beetje regelmaat en dat komt voornamelijk omdat hij nu met de pot mee-eet. Dus hij moet gewoon op vaste tijden een broodje of een warme maaltijd eten.

Ik vind 6 voedingen al heel knap hoor met 4 weken! Bram had er volgens mij wel een stuk of 8, soms ook wel wat meer.

Op zich vind ik het ook niet zo'n hele ramp dat er (nog) geen regelmaat in zit, omdat de melk toch wel goed blijft en zo klaar is. En ik vind het ook heel fijn dat ze maar 6 voedingen hoeft.
Maar het lijkt me wel handig dat je een beetje kunt inschatten wanneer ze weer wat wil, maar we zullen dus nog even geduld moeten hebben .
  woensdag 19 november 2003 @ 14:43:25 #70
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_14758660
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:31 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

[..]

Dat hebben wij hier ook nog steeds na de zwangerschaps verlof. Wat dat betreft zijn ze hier echt heel ouderwets en wel goed in die zin.
Maar goed dat je dat dan nog steeds kan doen na de zwangerschaps verlof, alhoewel je dan natuurlijk wel je kindje vlakbij je moet hebben op een kdv anders heeft het nog weinig nut. Het lijkt me allemaal wel een gedoe hoor als ik er nog eens over nadenk.

Dat is ook de reden dat er in Nederland relatief kort BV gegeven wordt, had ik begrepen.
Maar voor het kolven hoef je je kindje niet vlakbij je te hebben, hoor!
  woensdag 19 november 2003 @ 14:48:37 #71
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_14758814
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:30 schreef PluizZzje het volgende:
Grijs, dit verschilt echt heel erg per kindje.
Onze Lars is nu een half jaar en sinds anderhalve maand kan ik pas zaggen dat er iets van ritme te bespeuren is.
Terwijl andere babies al veel eerder een duidelijk ritme hebben.
O, dat valt me nog mee.
Ik kan het totaal niet vergelijken met Daan, omdat hij flesvoeding heeft gehad en dat ging meestal op schema.

Ik vind het nog steeds fantastisch dat de borstvoeding zo goed gaat, lekker geen gedoe met voedingen klaarmaken, flessen en spenen uitkoken en een hoop spullen meeslepen als je een keertje weg wilt .

pi_14759920
Jahoe! Een joepie voor Grijs.

Geweldig dat je borstvoeding zo lekker loopt. Ik vind het ook reuze handig hoor: geen flessen klaarmaken etc. Wat? Honger? Hup... t-shirtje omhoog en aan de tiet.

Loïs, ben je al een beetje uit je BVdip?

Jubileum moderator woensdag 19 november 2003 @ 20:44:12 #73
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14769166
Iris is een compleet ander kindje met flesvoeding erbij, slaapt beter, vermaakt zich beter in de box en blijft alleen maar lachen als je tegen haar praat.
Ik heb 2 uur zitten huilen gisteren toen ze na 4 bv's in 2 uur tijd nog zo'n 100 cc nutrilon wegklokte en eindelijk ging slapen.
Na een lang en ernstig gesprek met Jeroen kan ik nu accepteren dat bv gewoon geen doen is met een klein Evaatje die ook haar aandacht wil.
Ik wil niet steeds Eva afschepen met "nee mama is nu Iris aan het voeden dus kan niet spelen" en dat gebeurde steeds vaker. Dat is gewoon niet eerlijk voor Eva.
Dus nu flesvoeding erbij zodat ik ook even kan slapen en op krachten kan komen want ik bleef, ondanks heel veel eten, enorm afvallen.
Jeroen heeft gisteren Iris een flesje gegeven zodat ik kon slapen van 8 uur tot half 2 vannacht en dat was heerlijk!
Ik heb het toch maar mooi 10 weken gegeven en dat is al een goeie start. Alle beetjes die ze nu nog krijgt zijn gewoon mooi meegenomen.

Ik zou dus gisteren gebeld worden door de bedrijfsarts omdat ik nog echt niet in staat ben om te werken maar die vent heeft dus niet gebeld.
Ik zal hem morgen maar eens bellen... *zucht*

Eva ♥ en Iris ♥
pi_14771436
Fijn dat Iris het nu beter doet, maar ik kan me voorstellen dat het even zuur voor je is (geweest). Maar een mama met energie is ook wel handig, toch?

En inderdaad: al petje af voor die 10 weken alleen maar bv hoor!

Jullie zijn gewoon hartstikke goed bezig zo: komt allemaal goed.

Nu moet dan alleen die pokkebedrijfsarts effe meewerken..

woensdag 19 november 2003 @ 21:57:27 #75
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_14771982
Lois, fijn dat je voor jezelf de beslissing hebt kunnen nemen!
Inderdaad, 10 weken is hartstikke mooi en wie weet hoe lang je nu nog part-time kunt voeden, dan blijft het voor jezelf ook leuk toch?

Over de KS, ik heb na de bevalling 15 weken verlof gehad (5 extra vanwege de vroeggeboorte) en daarna nog een maand vakantie.
Dat is dus bijna 5 maanden en toen ben ik weer aan het werk gegaan.
Achteraf is me dat opgebroken, ik had het na die 5 maanden vooral tussen mijn oren nog niet goed (mijn KS vertoont veel gelijkenissen met de jouwe, alleen zonder de longontsteking). Ik was nog zo bezig met de verwerking, en met het feit dat we Freek bijna kwijt waren, dat ik op mijn werk voor geen meter functioneerde. Vond dat werk ook helemaal niet belangrijk.

Dus meisje, trek die bedrijfsarts aan zijn jas, en neem echt de tijd om te herstellen, je hebt het nodig hoor!

pi_14773657
Grijs, het heeft bij Isa ook echt een tijd geduurd voordat er een beetje ritme in zat hoor, zeker twee maanden. Geen zorgen maken dus, zolang het jou goed afgaat is het geen probleem.

Lois, kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt, maar je hebt die eerste 6 weken gehad, da's toch al heel belangrijk. Het gaat nu om je hele gezin, niet alleen om Iris.

[offtopic]
Leah: ik probeerde je te mailen, maar ik kreeg m terug, kun je mij ff mailen met het goede adres? phileine@graphics.nl
Lois: Ik heb in 13 speeltuinbankjes mijn mirena-verhaaltje gezet, leek me daar meer op zijn plek.

[/offtopic]

mooi he, alles
  woensdag 19 november 2003 @ 23:26:44 #77
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_14775250

Offtopic
Phil, ik heb je gemaild, maar vanaf mijn hotmail en ik weet niet of dat degene was die het niet deed. Zet anders je ICQ even aan?
pi_14811849
Ik had een beetje een raar luxe-probleem vanochtend. Isa is de laatste weken 's nachts weer elke drie uur wakker om te drinken, maar vannacht sliep ze ineens van 12 tot 8 in één ruk door. Ik werd dus om 7.30 uur wakker omdat mijn borsten verschrikkelijk pijn deden. Omdat Isa nog sliep ben ik maar gaan kolfen, gelukkig werd ze na een half uurtje wakker. Mijn borsten stonden zelfs toen nog helemaal strak, ook al had ik al 220 ml gekolfd. Ik geloof dat ik maar een handeltje moet gaan beginnen. Vreemde gewaarwording, om wakker te worden als Dolly Parton.
mooi he, alles
pi_14828978
foei phileine, en dan grappen maken over flesvoedingsprobleempjes!
  zondag 23 november 2003 @ 21:08:38 #80
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_14871776
Zoals ik in Zwangerschap en Geboorte al aangaf, kom ik hier maar even mijn frustraties van me afpraten. Ik ben nog niet eens goed en wel begonnen en het is al weer mis. Job wilde woensdag en donderdag niet eens zuigen, vrijdag begon hij met zuigen, maar was mijn bv nog niet op gang gekomen, zodat hij bijgevoed moest worden.
Zaterdag ging het ineens hardstikke goed. Hij dronk volop, hoefde niet meer bijgevoed te worden. Ik genoot, hij genoot en ik zag het helemaal zitten. Alleen kreeg hij zaterdagavond diaree en krampen omdat mijn bv te snel op gang was gekomen. Kennelijk spoot het eruit en kon hij het niet goed verwerken. Sindsdien weigert hij de borst . Daarom moet hij nu weer bijgevoed worden. Ik heb de moed even opgegeven. Ik wil het zo graag, maar als hij het echt niet wil . Ondertussen zit ik met twee ballonnen van borsten en lek ik alle kanten op, wat ook niet echt fijn is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator zondag 23 november 2003 @ 21:11:44 #81
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14871881
Ow potverdorie Livelink dat is ook mooi vervelend!
Heb je een kolf in huis waarmee je de ergste druk van je borsten kunt halen (en gelijk moedermelk kunt afkolven om Job mee te voeden) ?
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 23 november 2003 @ 21:17:37 #82
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_14872085
Hee livelink, wat heb je een mooi mannetje "gebroed" joh!

Over de BV, het is niet raar dat KS kindjes even de tijd nodig hebben om te wennen. Hij is zwaar genoeg om de tijd te nemen voor de BV,dwz dat je niet bang hoeft te zijn dat ie te weinig krijgt. Kijk het even aan, benut je kraamtijd om hem aan de borst te krijgen, en maak er niet het heilige moeten van.
Als ik je verhaal zo lees krijg je hem echt wel aan de borst hoor, maar geef hem (en jezelf) even de tijd.

zondag 23 november 2003 @ 21:57:10 #83
37150 livelink
pi_14873400
quote:
Op zondag 23 november 2003 21:11 schreef Lois het volgende:
Ow potverdorie Livelink dat is ook mooi vervelend!
Heb je een kolf in huis waarmee je de ergste druk van je borsten kunt halen (en gelijk moedermelk kunt afkolven om Job mee te voeden) ?
Ja, ik heb net met mijn handkolf gekolfd en ik had in no time 125 ml gekolfd. Dat lukte me in de tijd van Katja nou nooit. Vannacht krijgt Job dus toch moedermelk.

Leah, het lukte me met Katja na een hoop moeite inderdaad ook, maar het probleem was toen zo anders. De bv kwam toen niet goed op gang en ik kon het me zo goed voorstellen dat ze niet al die moeite wilde doen met zo weinig beloning. Nu is daar echter geen sprake van en krijg ik echt het fatalistische gevoel dat Job het gewoon niet wil. Maar ik blijf het echt proberen, hoewel ik het vandaag niet meer zag zitten. Het kolven heeft me goed gedaan.

pi_14873806
livelink (wat is job trouwens een heerlijk mannetje), een tijd terug gaf justme aan iemand (ik meen Karin) de tip om eerst een beetje te kolven, zodat de melk er niet zo hard uit spoot. Misschien kun je dat eens proberen?
mooi he, alles
  dinsdag 25 november 2003 @ 18:42:36 #85
37150 livelink
pi_14923297
Ik ben nu volop aan het kolven geslagen en Job drinkt dus in ieder geval mijn melk, maar weigert nog steeds absoluut de borst.
De kraamverpleegster en de vk wisten er ook weinig raad mee. Het is gedrag dat ze nog niet eerder hadden gezien. Hij pakt namelijk wel gewoon, maar doet dan verder niks meer. Het enige wat hij dan nog zou moeten doen is zuigen en dat weigert hij dus.
Het is wel frustrerend. Ik heb van de vk het nummer gekregen van een lactatiedeskundige en die heb ik vandaag gebeld. Ze heeft echter pas donderdagochtend weer telefonisch spreekuur, dus ik moet nog even wachten. Ondertussen ga ik het dan waarschijnlijk even proberen met tepelhoedjes, misschien dat dat nog effect heeft.
Bright, Elise weigerde toch ook de borst? Ik begreep namelijk dat jullie ook alleen maar gekolfde melk gaven. Wat was daarvan de oorzaak en heeft Elise uiteindelijk de borst toch nog geaccepteerd?
  † In Memoriam † dinsdag 25 november 2003 @ 18:56:53 #86
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14923671
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 18:42 schreef livelink het volgende:

De kraamverpleegster en de vk wisten er ook weinig raad mee. Het is gedrag dat ze nog niet eerder hadden gezien. Hij pakt namelijk wel gewoon, maar doet dan verder niks meer. Het enige wat hij dan nog zou moeten doen is zuigen en dat weigert hij dus.
Het is wel frustrerend. Ik heb van de vk het nummer gekregen van een lactatiedeskundige en die heb ik vandaag gebeld. Ze heeft echter pas donderdagochtend weer telefonisch spreekuur, dus ik moet nog even wachten.

als hij aan de borst ligt komt er dan al melk uit je borsten of gebeurd er niks? op wat voor momenten hebben ze geprobeerd Job aan de borst te krijgen? Zijn ze aan Jobs koppetje gekomen met aanleggen want dat wil nogwel eens verwarring geven. Jammer dat je tot donderdag moet wachten voor een telefonisch consult met een lactatiekundige. Is er geen andere lactatiekundige in de buurt? Er zijn er onderhand zoveel in Nederland. Ook had de vk je het nummer van de VBN of van LLL kunnen doorgeven, VBN is 0343576626, je krijgt dan een bandje te horen met welke contactpersonen er nu telefonisch te bereiken zijn. Nummer van LLL is 0111 - 41 31 89.

Heb je geprobeerd om Job aan te leggen terwijl hij nog een beetje aan het slapen was, soms kruipen baby's dan vanzelf naar de borst en gaan ze drinken zonder dat ze het zelf in de gaten hebben. Ik heb ook weleens gehoord dat het iemand lukte om een kindje aan te leggen terwijl ze zelf lekker in een warm bad lag, heerlijk ontspannen dus voor moeder en kind, als je geen bad hebt zou je het onder de douche kunnen proberen.

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  dinsdag 25 november 2003 @ 19:30:37 #87
37150 livelink
pi_14924574
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 18:56 schreef just me het volgende:

[..]

als hij aan de borst ligt komt er dan al melk uit je borsten of gebeurd er niks? op wat voor momenten hebben ze geprobeerd Job aan de borst te krijgen? Zijn ze aan Jobs koppetje gekomen met aanleggen want dat wil nogwel eens verwarring geven. Jammer dat je tot donderdag moet wachten voor een telefonisch consult met een lactatiekundige. Is er geen andere lactatiekundige in de buurt? Er zijn er onderhand zoveel in Nederland. Ook had de vk je het nummer van de VBN of van LLL kunnen doorgeven, VBN is 0343576626, je krijgt dan een bandje te horen met welke contactpersonen er nu telefonisch te bereiken zijn. Nummer van LLL is 0111 - 41 31 89.

Heb je geprobeerd om Job aan te leggen terwijl hij nog een beetje aan het slapen was, soms kruipen baby's dan vanzelf naar de borst en gaan ze drinken zonder dat ze het zelf in de gaten hebben. Ik heb ook weleens gehoord dat het iemand lukte om een kindje aan te leggen terwijl ze zelf lekker in een warm bad lag, heerlijk ontspannen dus voor moeder en kind, als je geen bad hebt zou je het onder de douche kunnen proberen.

Justme, ik probeer Job gewoon voor iedere voeding eerst aan te leggen, voordat hij zijn flesje krijgt. In het begin probeerde ik het minstens eerst een kwartier, maar dat werkte averechts, want daar werd hij erg moe van. Nu probeer ik het zo'n 5 tot 10 minuten. Vandaag met de kraamverpleegster hebben we wel wat langer geprobeerd in alle mogelijke houdingen. Er komt inderdaad al melk uit mijn borsten, dus hij zou meteen iets moeten proeven met het aanleggen. Als ik tussendoor trouwens mijn pink in zijn mondje steek, zuigt hij daar wel aan. Ik denk wel dat ze aan zijn hoofd hebben gezeten met proberen aan te leggen, maar niet echt nadrukkelijk, meer per ongeluk, zeg maar.
Slaperig heb ik hem ook al proberen aan te leggen, maar dan valt hij heerlijk verder in slaap met de tepel in zijn mond.
De tip van de douche is misschien te overwegen (ik mag nog niet in bad ivm de keizersnede), maar ik ben van nature erg onhandig, dus dan moet er in ieder geval iemand bij zijn.

Wat betreft de lactatiedeskundige, ik kan natuurlijk ook inderdaad een ander bellen. Op het antwoordapparaat van de lactatiedeskundige stond trouwens wel dat ik in spoedgevallen wel mijn naam + telnr. in kon spreken, maar ik vind het een beetje raar om van spoedgeval te spreken in dit soort zaken. Ik kan niet inschatten wat een spoedgeval zou kunnen zijn.

† In Memoriam † dinsdag 25 november 2003 @ 20:49:13 #88
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14926586
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 19:30 schreef livelink het volgende:

Wat betreft de lactatiedeskundige, ik kan natuurlijk ook inderdaad een ander bellen. Op het antwoordapparaat van de lactatiedeskundige stond trouwens wel dat ik in spoedgevallen wel mijn naam + telnr. in kon spreken, maar ik vind het een beetje raar om van spoedgeval te spreken in dit soort zaken. Ik kan niet inschatten wat een spoedgeval zou kunnen zijn.

Ik zit even met een grote glimlach want als je met alle hulp die je gekregen hebt Job niet goed aan de borst hebt gekregen ben je best wel een beetje spoedgeval hoor!

Ik baal want ik krijg de site van de lactatiekundigen niet te pakken en ik heb geen recente lijst meer van lactatiekundigen.

Maar wat let je om de VBN of LLL te bellen? Misschien hebben die een goeie tip voor je!

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  † In Memoriam † vrijdag 28 november 2003 @ 22:03:33 #89
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_15011785
Livelink hoe is het? heb je nog contact met de lactatiekundige gehad en goeie tips gekregen?
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  vrijdag 28 november 2003 @ 22:48:41 #90
37150 livelink
pi_15012911
Ik werk nu met tepelhoedjes en daarmee drinkt Job wel. Nog niet van harte, maar hij pakt in ieder geval en er wordt ook echt uit gedronken. Nu moet ik dus langzaam gaan afbouwen met die tepelhoedjes en ik begreep dat ik dan het beste er telkens een stukje vanaf kan knippen. Daar ga ik morgen mee beginnen. Als dat niet lukt, ben ik van plan om de lactatiedeskundige langs te laten komen om het samen nog een keer te proberen. Maar ik ben nu al hardstikke blij, want het is toch wel gezellig dat Job nu lekker bij mij aan de borst ligt .
  † In Memoriam † vrijdag 28 november 2003 @ 22:50:51 #91
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_15012938
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 22:48 schreef livelink het volgende:
Maar ik ben nu al hardstikke blij, want het is toch wel gezellig dat Job nu lekker bij mij aan de borst ligt .
Hartstikke fijn te horen dat het nu goed gaat livelink en als het goed gaat met de tepelhoedjes gewoon blijven gebruiken !
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  vrijdag 28 november 2003 @ 23:21:18 #92
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_15013506
Judith aan de borst (een uurtje geleden)
  † In Memoriam † vrijdag 28 november 2003 @ 23:36:50 #93
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_15013823
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_15014172
wauw! wat prachtig blijft dat toch he, die toewijding van zo'n baby.
mooi he, alles
pi_15014387
Wat een prachtige foto!

En wat fijn dat het met tepelhoedjes wel gaat Livelink.

pi_15026634
Ja dat vindt ik nou ook wel een mooie foto
pi_15033179
Nog eentje: (vind hem zelf ook zooo lief!)

pi_15033408
quote:
Op zondag 30 november 2003 10:17 schreef PluizZzje het volgende:
Nog eentje: (vind hem zelf ook zooo lief!)

[afbeelding]

Ahh dat kleine knuistje van hem. Echt schattig. Ik weet niet waarom het me nu ineens wel wat doet al die foto's maar ik vindt ze prachtig.
pi_15155242
Waah... ik ben toch nog 5e geworden bij de fotowedstrijd van ikvader.nl (nou ja, Isa is 5e geworden eigenlijk)!! Dan mag ik m vast nog wel één keertje spammen:

mooi he, alles
  † In Memoriam † donderdag 4 december 2003 @ 20:46:15 #100
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_15155884
quote:
Op donderdag 4 december 2003 20:20 schreef phileine het volgende:
Dan mag ik m vast nog wel één keertje spammen:

in zoveel mogelijk topics één keer!!!

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  donderdag 4 december 2003 @ 21:10:38 #101
37150 livelink
pi_15156539
Wij zijn vandaag even naar het weeguurtje geweest op het cb. Ik geef Job sinds de tepelhoedjes voornamelijk alleen maar de borst. Ik had zelf het idee dat hij overdag goed dronk aan de borst en dat hij ze ook goed leegdronk. 's Nachts en de eerste ochtendvoeding is een ander verhaal, dan drinkt hij duidelijk te weinig aan de borst (en blijf ik maar lekken ) en gooi ik er nog een flesje achteraan.
Hij was gisteren twee weken oud en zou dus nu zo langzamerhand weer op zijn geboortegewicht moeten zitten, dus ik vond het wel belangrijk om hem even te laten wegen.

En helaas, hij woog maar 2975 gram terwijl de vk hem vorige week vrijdag ook had gewogen en toen woog hij 2970 gram. In één week dus eigenlijk niet aangekomen .
De wijkverpleegster vond het wel nodig om even de kinderarts erbij te roepen. Gelukkig vond de kinderarts hem er toch wel goed uitzien en zij had eerder de neiging om het op de verschillende weegschalen te gooien. Haar advies was om toch nog een week zo door te gaan als dat ik nu doe en dan volgende week weer te komen wegen.

Zijn geboortegewicht was trouwens 3045, hij is teruggezakt naar 2788 en zit dus nu nog niet op zijn geboortegewicht, maar de kinderarts vond 2975 nog net wel acceptabel.

Iedereen vindt het wel schattig, zo'n klein babietje, maar ik had het voor mijn eigen gemoedsrust toch wel prettig gevonden als ik toch een wat forser kind ter wereld had gebracht.

Trouwens, erg mooie foto's hier. Ik blijf die van Isa ook echt geweldig vinden. Van mij had ze echt wel 1e mogen worden, maar ja.

vrijdag 5 december 2003 @ 20:16:34 #102
37150 livelink
pi_15184584
Jaaa, Job heeft vandaag aan de borst gedronken zonder tepelhoedje . En dat niet één keer, maar sinds vanmiddag eigenlijk iedere keer. Hij heeft vandaag een regeldag, dus ik zat iedere twee uur met hem aan de borst en ik werd het uitkoken van die tepelhoedjes een beetje zat. Dus toch maar weer geprobeerd zonder tepelhoedje en zowaar, hij had in één keer de slag te pakken. Als hij nou volgende week ook nog netjes aangekomen is, dan begin ik te geloven dat ook Job toch wel een half jaartje van de borst mag genieten.
  Jubileum moderator vrijdag 5 december 2003 @ 20:36:22 #103
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_15185045
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 20:16 schreef livelink het volgende:
Jaaa, Job heeft vandaag aan de borst gedronken zonder tepelhoedje . En dat niet één keer, maar sinds vanmiddag eigenlijk iedere keer. Hij heeft vandaag een regeldag, dus ik zat iedere twee uur met hem aan de borst en ik werd het uitkoken van die tepelhoedjes een beetje zat. Dus toch maar weer geprobeerd zonder tepelhoedje en zowaar, hij had in één keer de slag te pakken. Als hij nou volgende week ook nog netjes aangekomen is, dan begin ik te geloven dat ook Job toch wel een half jaartje van de borst mag genieten.
Geweldig Livelink !
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:30:11 #104
73327 Deviator
papa van Nimué !!
pi_15276387
mijn excuses als dit al veel langs is gekomen maar :

Hoe lang geven jullie gemiddeld borstvoeding?
Ons dochtertje is nu een half jaar en ze krijgt nog volledig borstvoeding.
(wel ook fruithapje om 12:00 en groentenhapje bij het avondeten)
Mijn vriendin wil doorgaan zolang het lukt.. Toch zie ik ook dat het haar best wel uitput..wat is nou wijsheid?

dinsdag 9 december 2003 @ 16:40:59 #105
34891 melonovy
La Kutschie
pi_15277992
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:30 schreef Deviator het volgende:
mijn excuses als dit al veel langs is gekomen maar :

Hoe lang geven jullie gemiddeld borstvoeding?
Ons dochtertje is nu een half jaar en ze krijgt nog volledig borstvoeding.
(wel ook fruithapje om 12:00 en groentenhapje bij het avondeten)
Mijn vriendin wil doorgaan zolang het lukt.. Toch zie ik ook dat het haar best wel uitput..wat is nou wijsheid?

Borstvoeding geef je net zo lang als beide het leuk blijven vinden. Een dipje is te overleven, maar borstvoeding is niet heilig en moet niet boven alles gesteld worden. Als moeder en kind en beide nog lekker van genieten zou ik gewoon doorgaan.

Chiara is nu 7,5 maanden oud en krijgt naast fruit, groente, broodkorstje ook nog borstvoeding, maar deze dame accepteert de fles niet en lust geen pap. We genieten beide nog van de BV dus we gaan gewoon lekker door!

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15526625
Chiara is nu bijna 8 maanden, en ze is heerlijk levenslustig, lang leve de lol is haar motto. Hartstikke bewegelijk is ze, rollen, zitten, willen staan, tijgeren en proberen te kruipen, een zeer actief leventje leidt ze op het moment. Ook de eerste tandjes komen door en ze wil alles zien en mee maken, elk geluidje hoort ze, iedere beweging ziet ze. Een leuke fase is het, dat ze zo met sprongen vooruit gaat, maar vervelend dat het een aanslag is op mijn nachtrust en die van Remco.

De borstvoedingen overdag zijn de laatste tijd vaak van korte duur omdat ze zo wordt afgeleid, door geluidjes enzo en 's nachts wil ze de schade weer inhalen en is dus vaak wakker voor een slokje of volledige voeding.

Van verschillende mensen krijg ik tips en suggesties en hiertussen proberen we een passende optie te vinden voor onze situatie.
Het laten huilen kan ik niet, we hebben het recentelijk nog geprobeerd, maar Chiara houdt niet op met huilen, ze geeft niet op en daarbij raak ik er zelf ook zeer verdrietig van en zit Remco hier met 2 huilende dames.
De situatie accepteren zoals het is, vind ik ook nogal moeilijk, 1 a 2 keer wakker in de nacht vind ik acceptabel en dat vind ik eigenlijk al heel flexibel van mezelf, maar om de 2 uur wakker en zo vaak er uit werd voor mij echt onacceptabel.
Chiara bij ons in bed nemen vind Remco niet prettig, hij slaapt er onrustig van, uit angst dat hij op Chiara gaat liggen.
En zo waren er wel meerdere suggesties die niet bij ons passen.
Er zijn ook goede tips, zoals een lekker badje voor het slapen gaan, weinig prikkels zoals druk spelen en TV kijken voor bedtijd, regelmaat in het naar bed brengen, niet gezellig doen als ze wakker is. Deze volgen we allemaal trouw op... Ook zijn we begonnen met inbakeren, dit brengt wel rust en een nog zonniger kindje in huis, maar het was niet de oplossing voor de gebroken nachten.
Moedeloos werd ik er van, moe, chagrijnig, prikkelbaar en ten einde raad. Als je al zo veel hebt geprobeerd komen de twijfels weer naar boven, de onzekerheid over de borstvoeding, zullen er nog wel genoeg voedingsstoffen in zitten, heeft ze er wel voldoende aan? Deze gevoelens worden ook mede veroorzaakt door opmerkingen van mensen om me heen aan wie ik mijn verhaal doe. Als ik al voor de zoveelste keer hoor dat het slaapprobleem van Chiara wel eens aan mijn voeding zou kunnen liggen, ga je er zelf haast in geloven. Zal ik dan maar weer de strijd aan gaan met de fles? Zal ze daar dan wel beter van slapen? Vriendin N. heeft 2 kinderen met de fles groot gebracht en heeft 2 keer een jaar lang ook 's nachts een fles moeten geven. Ook een fles geeft geen garantie voor doorslapen...
Aan twijfels geen tekort gehad de laatste tijd... Het werd hoogste tijd voor raad en daad waar ik wel vertrouwen in heb, iemand die serieus luistert naar mijn situatie: Ik heb maar weer contact gezocht met mijn vaste contactpersoon van VBN. Ik heb haar aan het einde van het gesprek weer hartelijk bedankt voor haar tijd en begrip. Ze heeft in een kwartier tijd geluisterd naar mijn probleem, mijn onzekerheid afgenomen en goede bruikbare tips gegeven.
Borstvoeding blijft voedzaam, het komt zelden voor dat het niet voedzaam meer is, maar dan moet je meer denken in de richting van drugsgebruik of ondervoeding. Waar momenteel het probleem ligt is de fase waarin Chiara zich nu bevindt, ze is erg ondernemend en actief, maar ook snel afgeleid tijdens de voedingen. Na een paar slokjes heeft ze al genoeg en komt ze niet voldoende toe aan de voedzame achtermelk. Ik kreeg de tip om vaker in een ruimte te voeden waar zo min mogelijk prikkels op Chiara af komen, zodat ze goed kan drinken en meerdere momenten op de dag goed verzadigd raakt. Ook meerdere keren per dag een paar hapjes groente of fruit aanbieden is misschien een uitkomst. Want wat ze overdag niet krijgt aan voeding, wil ze wellicht 's nachts inhalen. Ook moet ik niet vergeten dat ook dit weer een fase is waar Chiara doorheen moet, ook dit zal weer verbeteren...
Ik ben weer opgepept, heb weer een hoop moed verzameld, de situatie is weer begrijpelijk en acceptabel geworden.
We hebben thuis een tijdelijke oplossing gevonden voor 's nachts zodat we allemaal zo veel mogelijk tot rust komen. Chiara slaapt nog een poosje bij mij in bed, op haar eigen matras en Remco slaapt tijdelijk in een andere kamer. Niet gezellig voor onze relatie, maar voor ons allemaal wel even de beste oplossing voor dit moment.
We gaan er voor, we komen er wel door heen!

Ik twijfel ook nog eens of ik het berichtje hier moet plaatsen of in het topic voor de grote kleine baby'tjes. Ik doe het maar in beide.

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15527116
Hoe bedoel je matras op je bed?Dan rolt ze daar toch vanaf of snap ik het niet?
En waarom zet je de wieg bv niet in jullie slaapkamer. Dan kan je mannetje gewoon lekker bij je liggen en heb je Chiara toch binnen handbereik en hoef je mannetje niet bang te zijn er op te gaan liggen.

Wel grappig toen ik je stukje las. Je gaf eigenlijk in je beginstukje al aan waar het aan lag. Ze drinkt te weinig omdat ze zo druk is met van alles en nog wat. En daardoor dus snachts niet. Ik dacht inderdaad gelijk, neem de rust overdag om te voeden.

En inderdaad een slaapprobleem hoeft niet altijd een voedingsprobleem te zijn hoor. Janneke krijgt flesvoeding en slaapt ook slecht Alleen drinkt zij wel als een gek en drinkt 5 flessen van 200. Ik denk dat Chiara dat niet doet. Als ik het goed begrijp drinken bv kindjes toch vaker en minder. Maar als bv mensen (haha gek woord) wel eens afkolven dan zijn die kindjes vaak al vol van 100 ml. dus ik denk wel eens datr bv kindjes over het algemeen minder binnen krijgen. (wat niet wil zeggen dat ze te wenig voedingstoffen binnen krijgen hoor!!!)

Heel veel succes hoor. Niks zou vervelend als slaapgebrek Ik leef met je mee.

Het voelt heerlijk!!!!
pi_15527248
melonovy, slaapt chiara overdag ook genoeg? Piet ging gek genoeg 's nachts beter slapen toen hij overdag ook beter en meer ging slapen. hoeft niet per se oorzaak-gevolg relatie te zijn natuurlijk, maar ik had eerst wel eens het omgekeerde bedacht: laat ie overdag maar lekker veel wakker zijn, dan zal ie 's nachts goed slapen. en dát bleek in ieder geval niet te werken, juist omdat ie daar erg onrustig door was.

nou succes hoor, lijkt me heel zwaar!

donderdag 18 december 2003 @ 22:47:37 #109
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_15527376
Melovony,

ik vind het super hoor dat je het al zo lang volhoudt met de borstvoeding. En geweldig dat je weer moed kunt putten uit zo'n gesprek. Als het goed gaat zo, dan kun je nog even lekker doorgaan. Veel dingen zijn inderdaad vaak fases hoewel je dat met een eerste eerst zelf moet ervaren, bij een tweede vertrouw je er al veel meer op dat het overgaat. Is het misschien anders een mogelijkheid om Chiara al pap uit een tuitbeker te laten drinken??? Op die manier zou je haar misschien savonds een voedzame hap kunnen geven zonder dat je de strijd met de fles met haar aan hoeft te gaan. Lepelen zal nog wel geen optie zijn denk ik. En het is ook met de fles heel verschillend hoor. Storm (heeft ook fles gehad) sliep met 5 weken al door en wilde met nog geen 9 maanden zelfs om 8 uur savonds geen fles meer hebben, terwijl Sverre tot een half jaar snachts nog een fles dronk (heeft na de sonde eerst bv gehad een maand en toen op de fles omdat het te vermoeiend was voor ons kleintje).
Hier accepteert Lune de fles inmiddels wel gelukkig. Ik heb een aantal weken strijd gehad met voeden met haar, steeds huilen en mopperen en borst afwijzen. De laatste keer wegen gaf ook maar een groei van 180 gram in 3 weken (ze is nu 3 maanden en zou dus nog wel wat meer moeten groeien) en inmiddels krijgt ze een fles wanneer ze weer zo huilt. Nu drinkt ze zo'n 200 ml fles erbij en we zijn beide weer happy. Fles drinkt ze inderdaad nu met een dental speen met medium gat, ze lijkt wel een kleine dracula met melk die langs het mondje loopt, maar ze drinkt wel. En inmiddels slaapt ze wel de nacht door na de laatste voeding rond elven tot sochtends een uurtje of zes. En het idee dat ik haar een fles kan geven als voeding niet toereikend of iets is, geeft zoveel rust dat ik ook weer geniet van het voeden. Het is geen strijd meer en dat geeft wel rust. Bovendien zijn er hier nog 2 kids die aandacht nodig hebben. Belangrijkste is dat je je er zelf fijn bij voelt en dat je man er ook achter kan staan, dus als het op dit moment zo werkt dan is het toch goed. Ik kan me wel voorstellen dat het niet te lang zo moet duren. Succes ermee en hopelijk krijg je haar zover dat ze overdag weer lekker drinkt en snachts gaat slapen.

pi_15527471
Dankje Jessie voor je reactie. Remco slaapt in een andere kamer, zodat hij kan doorslapen niet steeds wordt onderbroken in zijn slaap. Hij versleept zijn matras dus, de plek in bed is dan leeg. Hierin leg ik Chiara d'r matrasje, ze ligt ingebakerd en rolt niet om of uit bed. Op deze manier kan ik haar ook makkelijk bij me nemen en hoef ik niet mijn bed uit om haar op te pakken en weer terug te leggen. Het ledikantje in onze kamer plaatsen zou net aan kunnen, maar dan wordt het wel heel erg krap rondom het bed. De slaapkamers zijn hier namelijk niet zo groot.
Bedankt voor het meedenken hoor!
De rust nemen om te voeden klinkt zo logisch, ik doe het dan wel, maar vaak is het dan zo rustig dat Chiara erbij in slaap valt, dus wel rustig drinken, maar ondertussen voorkomen dat ze in slaap valt... Vaker aanleggen lijkt me dan een oplossing...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15527713
Is Chiara trouwens niet stil als je haar gewoon knuffelt, en geen drinken geeft snachts? Misschien als je ze snachts blijft voeden blijft ze er wakker voor worden? Of is dat bij BV weer anders?
En als ze snachts wel huilt en je geeft geen voeding meer moet jij ook maar is in een ander kamertje gaan liggen en je mannetje snachts met Chiara laten hoor. Jij heb je lijf nu al zo lang op topconditie staan dat mag ook wel eens rust hebben toch.
Ik ben al een beetje bij aan het komen nu Gerard een paar nachten eruit gaat voor Janneke. Ik doe dan de voeding nog tussen 11 en 12 en de eerstvolgende voeding half 7 en snachts is hij er voor haar (zonder voeding, maar voor dr speen of voor een aai over dr bolletje)
Het voelt heerlijk!!!!
pi_15527791
Bixister, overdag slaapt Chiara weer erg goed dankzij het inbakeren. IPV hazeslaapjes, doet ze nu 2 dutjes van elk 1 a 2 uur. 's Avonds is ze ook echt moe als ze naar bed gaat.

Genuivere, ik heb al meerdere keren pap gevoerd aan Chiara, met een lepel , uit de fles en uit de beker met en zonder tuit, maar ze lust het niet. De pap van nutrilon en nutrix pruttelt ze er gewoon weer uit. Ik ga het wel weer proberen met Friso melkpoeder, deze schijnt iets zoeter te zijn en misschien valt die wel in de smaak.

Sommige kinderen van 7-8 maanden vallen af of komen minder aan in deze fase, omdat ze snel afgeleid zijn tijdens voedingen. Andere kinderen niet, die blijven keurig op gewicht, zij worden 's nachts wat vaker wakker om hun te korten van overdag in te halen. Alsdus de wijkverpleegkundige van het CB.

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15527843
Bedenk me ineens dat je ook rijstebloem met vanillesmaak hebt om pap te maken!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_15527931
quote:
Op donderdag 18 december 2003 22:57 schreef jessie het volgende:
Is Chiara trouwens niet stil als je haar gewoon knuffelt, en geen drinken geeft snachts? Misschien als je ze snachts blijft voeden blijft ze er wakker voor worden? Of is dat bij BV weer anders?
En als ze snachts wel huilt en je geeft geen voeding meer moet jij ook maar is in een ander kamertje gaan liggen en je mannetje snachts met Chiara laten hoor. Jij heb je lijf nu al zo lang op topconditie staan dat mag ook wel eens rust hebben toch.
Ik ben al een beetje bij aan het komen nu Gerard een paar nachten eruit gaat voor Janneke. Ik doe dan de voeding nog tussen 11 en 12 en de eerstvolgende voeding half 7 en snachts is hij er voor haar (zonder voeding, maar voor dr speen of voor een aai over dr bolletje)
Afgelopen nacht heb ik haar niet iedere keer aangelegd voor een slok, ik heb haar ook een speen gegeven en een aai over haar bolletje, ze accpeteerde het wel, sliep wel verder, maar werd een uurtje later wel weer wakker, toen heb ik haar wel aangelegd.
Remco is echt een monster 's nachts, die is echt zo ongeduldig en niet leuk, dat de adrealine van iritaties door mijn lijf schieten en ik dus klaar wakker alleen in het kamertje lig wakker te zijn. Lief bedacht, maar helaas geen goede optie. Remco wil wel helpen hoor, ik mag in de weekenden wel lekker uitslapen, maar ja, helaas en vreemd genoeg kan ik dan net niet lekker slapen...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15527954
quote:
Op donderdag 18 december 2003 23:02 schreef jessie het volgende:
Bedenk me ineens dat je ook rijstebloem met vanillesmaak hebt om pap te maken!!!!
* Onthouden!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15527996
Ik heb wel een beetje hetzelfde probleem met Isa: overdag veel te afgeleid om goed te drinken. Ik ga dan in haar kamertje zitten met de gordijnen dicht en en nachtlampje aan, precies zoals het 's nachts dus gaat. En inderdaad drinkt ze dan wèl goed door.

Ik weet trouwens niet of dat het enige is, want de laatste twee nachten wordt ze ook zeker elke twee uur wakker. Nu is ze ook verkouden, dus kan het daar aan liggen, maar als dit zo blijft, overweeg ik toch om de laatste voeding gekolfde melk met wat rijstebloem te doen (je kunt het ook proberen uit een (tuit)bekertje of gewoon met een lepeltje, kreeg ik als tip op het cb). Het laten huilen vind ik ook vreselijk, maar als ze net een uurtje in bed ligt doe ik het wel eens. Dan laat ik de babyfoon even uit, zodat ik het niet zo goed hoor. Meestal wordt ze dan na een minuutje of 5 wel stil, maar andere keren wordt ze alleen maar hysterischer. Tot slot probeer ik om niet elke keer te voeden als ze wakker wordt (alweer: als ik zelf nog wakker ben is dit het makkelijkste). Dan zing ik een liedje voor haar, wandel met haar het kamertje rond terwijl ik zachtjes wat tegen haar klets, etc. Vaak valt ze daarna gewoon in slaap als ik haar weer in bed leg en het speeldoosje aan zet.

mooi he, alles
  donderdag 18 december 2003 @ 23:10:54 #117
35189 Troel
scherp en bot
pi_15528104
melovony, ik wil je even een flinke knuffel geven, want die heb je mijns inziens wel verdiend!
Ik hoop dat het snel beter gaat met Chiara's voeden en dat je weer gewoon lekker bij hubbie op een kamer kan slapen en dat Chiara doorslaapt!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!fossiel donderdag 18 december 2003 @ 23:12:09 #118
2628 Karin
pi_15528161
Moeilijk hoor Melonovy om hier een oplossing voor te vinden. Het is zo vreselijk jammer dat ze het nog niet kunnen vertellen allemaal.

Je hebt trouwens ook pap van Bambix met banaansmaak geloof ik. Dat is volgens mij vanaf 7 maanden. Bram vind het erg lekker.

pi_15528254
Ja dat bedoel ik. Het hoeft dus niet eens altijd honger te zijn. En tuurlijk als je ze geef drinken ze wel Je kan mij ook voor eten wakker maken zelfs
Maar ik bedoel dus dat liedje, wandeltje enz dat kunnen jullie mannen toch ook. Dan moet die zoch maar wat minder boos opstellen hoor snachts Melonovy. Alsof jij staat te popelen om er weer uit te kunnen. Iedereen zegt dat ik het altijd erg getroffen heb (en dat heb ik ook ) Maar eigenlijk vind ik het de normaalste zaak van de wereld dat een man er net zo vaak uit gaat. Je hebt toch samen kinderen. En als ik je zo hoor dan zit je er de laatste tijd ook een beetje doorheen Melonovy. Bedoel ik niet vervelend hoor, ik herken het juist. Maar als je het steeds uit handen blijft nemen, leert ie het nooit
Schop hem eruit vanacht en probeer te tukken
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 18 december 2003 @ 23:16:24 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_15528308
Misschien heel raar, maar eet Chiara al vla of iets dergelijks?

Ik weet niet vanaf welke leeftijd je dat kan geven, maar ik was vroeger een gigantische huilbaby, en ik kreeg dus op een gegeven moment vla met bessenjenever omdat mijn ouders eraan onderdoor gingen.

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_15532566
quote:
Op donderdag 18 december 2003 23:16 schreef Troel het volgende:
Misschien heel raar, maar eet Chiara al vla of iets dergelijks?

Ik weet niet vanaf welke leeftijd je dat kan geven, maar ik was vroeger een gigantische huilbaby, en ik kreeg dus op een gegeven moment vla met bessenjenever omdat mijn ouders eraan onderdoor gingen.

en denk je dat 't de vla was die hielp?
  vrijdag 19 december 2003 @ 09:01:34 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_15532959
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 08:10 schreef bixister het volgende:

[..]

en denk je dat 't de vla was die hielp?

Nee, maar je gaat nou eenmaal geen bessenjenever puur geven, laat staan dat het in de borstvoeding zit

Nee het is heel simpel. Ik weet dat mijn vader op een gegeven moment de huisarts heeft gebeld om slaapmiddelen voor mij. De huisarts wilde dat niet geven. Ik weigerde te slapen en huilde alleen maar. Ik sliep alleen achter op de fiets of in de auto, maarja, mijn ouders kregen dus gewoon geen slaap.

Mijn vader heeft toen heel simpel tegen de huisarts gezegd, dat hij hem dan verantwoordelijk achtte op het moment dat hij mij met een kussen zou smoren (moet je nagaan hoe erg het geweest is). Zelfs daar deed de huisarts niets op uit.
Uiteindelijk hebben ze het dus op zo'n manier geprobeerd. Natuurlijk niet te veel alcohol, maar met een klein beetje. En ik heb er niets aan over gehouden.
Mijn ouders konden weer bijkomen en mijn vader kon weer verder met zijn studie.

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_15533320
als je zelf alcohol drinkt komt daar ook iets van in de borstvoeding terecht. maar al begrijp ik dat 't voor jouw ouders op dat moment een oplossing was, een baby alcohol toedienen zou ik toch niet gauw doen of aanbevelen. het kan zeker schade toebrengen.
pi_15535179
Bedankt voor je knuffel Troel, de tip om alcohol te geven heb ik niet gelezen hoor.... daar ga ik niet aan beginnen!

Jessie, je hebt het getroffen met je man!

Ik ga maar weer eens proberen pap toe te dienen bij Chiara als het vaker overdag voeden niet helpt. En dan pap met een lekker smaakje.

Vanacht heb ik besloten dat een volgend kindje vaker de fles gaat krijgen met afgekolfde melk, dan kan het lekker aan wennen aan een fles en dat is dan weer een hele zorg minder.

Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 19 december 2003 @ 13:44:32 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_15539895
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 09:30 schreef bixister het volgende:
als je zelf alcohol drinkt komt daar ook iets van in de borstvoeding terecht. maar al begrijp ik dat 't voor jouw ouders op dat moment een oplossing was, een baby alcohol toedienen zou ik toch niet gauw doen of aanbevelen. het kan zeker schade toebrengen.
ik zou het zeker ook niet snel doen, maar aan de andere kant begrijp ik heel goed dat je op een gegeven moment toch zoiets gaat proberen. En schade, tja, dat hangt af van de hoeveelheid die je gebruikt.
Ik wilde melovony echter alleen even wijzen op deze (laatste) mogelijkheid.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † vrijdag 19 december 2003 @ 14:13:34 #126
7074 moussy
kuttekop
pi_15540818
Ik zou het niet eens in mijn hoofd halen om het als een tip te geven

Melonovy, wat een gedoe he, lijkt me vreselijk.

René (flessenkind) heeft ook een periode gehad van niet slapen, of iig slécht slapen. Ik heb avonden úren buiten op straat gelopen met haar in de kinderwagen, zo sliep ze tenminste. En als ze dan in een diepe slaap was, schoof ik haar in de wagen naar binnen en liet haar liggen en kroop héél snel op de bank. Van de frisse lucht werd ze lekker rozig en sliep dan een paar uurtjes, tot de volgende wandeling... ik ga bij Cas een rubberen hamer aanschaffen als hij dat ook doet

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_15540850
drink chiara al diksap ?? Zo ja zou je evt een scheutje diksap in de pap kunnen proberen, kijken of ze dat misschien lekker vind ? En anders fruit. Alicia vond op die manier de pap beter te eten.
  vrijdag 19 december 2003 @ 21:31:20 #128
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_15551807
kom ik weer aan met een ander idee. Kun je misschien haar andere voedingen op een dag meer geven. Uiteindelijk moeten ze toch naar een normale maaltijden. Ik zit net nog even te kijken in het groeiboekje van Storm en die kreeg met met 7.5 maand nog 3 flessen. Oke hij is dus een flessekind en met bv zal het anders zijn, hij sliep ook door vanaf een uurtje of zeven tot de volgende morgen. Maar om je een idee te geven van wat hij kreeg: sochtends 250 ml melk met pap. Tegen tienen een fruithap. Rond het middaguur een half boterhammetje en 200 ml melk. Smiddags (halve) liga. Rond vier uur/half 5 warme maaltijd (aardappels, groente, vlees) en yogurt toe (80-100ml). En tegen zevenen dronk hij nog zo'n 100 ml melk en dan naar bed. Tussendoor kreeeg hij 200-300 ml diksap. Ik begrijp een beetje uit jouw verhaal dat ze nog kleine hapjes krijgt, dus misschien is dit nog een idee voor je??
  vrijdag 19 december 2003 @ 22:43:01 #129
30488 coolbabe
My little pwny
pi_15553602
Tom wil steeds minder vaak aan de borst drinken maar dan wel langer dan de 5 a 6 minuten die hij eerst nodig had.
Hij drinkt nu om 8.00-12.00-16.00 en 20.00 uur zo`n 15 minuten, twee kanten. `s Ochtends krijgt hij nog een fruithapje.
Zou dit niet veel te weinig zijn? Ik heb geprobeerd hem tussendoor ook aan te leggen maar hij heeft echt geen aandacht voor de borst dan. Ook `s nachts hoor ik hem niet en hij is verder wel gewoon tevreden.

Het is ook nooit goed ook he, drinken ze te vaak dan is het niet goed en als je ze niet hoort vraag je je ook weer af of dat wel normaal is.

Sterkte Melonovy, ik hoop voor je dat je snel een oplossing vindt zodat Chiara weer lekker door gaat slapen

pi_15604580
Kleine update:
Ik heb de tip van VBNcontactpersoon Sandra opgevolgd om haar overdag wat vaker te laten verzadigen en dat lukt het best in een prikkelarme omgeving, de donkere slaapkamer. De eerste nacht was erg goed gegaan, ik was helemaal blij, ze was maar 1 keer wakker geworden die nacht. De volgende nacht was ze 2 keer wakker geweest, ze had inderdaad ook minder gegeten. En afgelopen nacht was het dus weer drama, niet vanwege de honger, maar Chiara is strontjeverkouden! Dus ze was vannacht erg huilerig, maar hongerig was ze niet.
Ik ga inderdaad weer met pap beginnen, nu met een vanillie of fruitsmaakje, in de hoop dat dit helpt. Maar moet ik pap nu aanmaken met opvolgmelk? Mag het ook met warme gewone of magere melk?
Ik kreeg van Genuivere de tip om meer vast voedsel te geven, ik bied het wel aan, maar ze wil niet zo veel vast voedsel. Na een paar hapjes heeft ze er genoeg van, ik ben al blij dat ze meer dan 3 of 4 theelepeltjes eet.
Bedankt allemaal voor het meedenken en meeleven!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15604637
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 22:43 schreef coolbabe het volgende:
Tom wil steeds minder vaak aan de borst drinken maar dan wel langer dan de 5 a 6 minuten die hij eerst nodig had.
Hij drinkt nu om 8.00-12.00-16.00 en 20.00 uur zo`n 15 minuten, twee kanten. `s Ochtends krijgt hij nog een fruithapje.
Zou dit niet veel te weinig zijn? Ik heb geprobeerd hem tussendoor ook aan te leggen maar hij heeft echt geen aandacht voor de borst dan. Ook `s nachts hoor ik hem niet en hij is verder wel gewoon tevreden.

Het is ook nooit goed ook he, drinken ze te vaak dan is het niet goed en als je ze niet hoort vraag je je ook weer af of dat wel normaal is.

Sterkte Melonovy, ik hoop voor je dat je snel een oplossing vindt zodat Chiara weer lekker door gaat slapen

Zolang Tom tevreden is zou ik het erbij laten, ze geven vaak zelf aan of ze meer willen, of tekort komen. Ook als hij goed blijft groeien is zorgen maken niet nodig.
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 22 december 2003 @ 12:09:01 #132
37150 livelink
pi_15605086
Melonovy, ik heb de pap altijd met opvolgmelk aangemaakt, zolang die werd aanbevolen. Ik weet natuurlijk niet of je opvolgmelk in huis hebt, maar zo ja, zou ik die gebruiken.
pi_15619267
Vanmiddag heb ik Chiara pap gegeven, 60 cc afgekolfde melk met 2 eetlepels brinta met peer-banaan smaak voor kindjes vanaf 7 maanden. Het was een natte massa, ik had verwacht dat het iets pappiger zou zijn. Met een lepeltje werkte het niet zo goed, dus ik heb het bakje maar aan haar mond gezet...
Ze luste het wel, ze maakte genietende geluidjes, maar na de helft sloeg ze het bakje uit mijn handen en lag alles over de tafel en mijn schoot.
Vanavond deed ze haar mond niet open voor de warme hap en heeft ze een half uur gedronken uit mijn borst.

Ik heb van mijn zus een werkboek gehad om te lezen en om mee aan de slag te gaan, het is werkboek voor ouders van kleine kinderen met een slaapprobleem. Ik hoop dat we hier wat mee kunnen.

Het voelt goed hè?
A je to!
  FOK!fossiel maandag 22 december 2003 @ 20:45:39 #134
2628 Karin
pi_15619783
Ik geef Bram altijd pap in een fles met een papspeen (maarja Chiara wil geloof ik niet uit een fles drinken he?). Ik doe altijd 2 flinke eetlepels op 200 cc opvolgmelk.
Bram wilde ook nooit echt warm eten, na 3 happen was hij er echt klaar mee. Maar ik gaf hem altijd een paar dagen achter elkaar hetzelfde, dan kon hij aan de smaak wennen en sinds kort eet hij zelfs een heel groot potje op! Vrij vervelend hoor vond ik dat slechte eten maar kindertjes moeten gewoon aan bepaalde smaken wennen.

Ik hoop dat je wat aan het boek hebt! Na maanden een paar keer per nacht je bed uit moet je gebroken zijn.

maandag 22 december 2003 @ 20:51:45 #135
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_15620014
Melonovy, gewone pap bindt niet met afgekolfde melk. Heeft iets met enzymen te maken, voor zover ik begrepen heb.
Er schijnt wel pap te koop te zijn bij natuurvoedingswinkels die wel bindt met BV, maar ik weet helaas geen naam voor je.
pi_15627351
goh interessant Leah. weer wat geleerd. rijstebloem bindt volgens mij wel gewoon goed met gekolfde melk, maar dat bedoel je ook niet geloof ik.

coolbabe, Tom doet 't kennelijk prima op jouw bv, dus ik zou me geen zorgen maken over de hoeveelheid. Piet krijgt nu ook 4x per dag, maar doordat ik nog wat fles bijgeef en regelmatig kolf weet ik wel ongeveer hoeveel hij krijgt (ca. 220cc per voeding). trouwens, hoeveelheid zegt ook niet zoveel.

melonovy, succes met dat werkboek, ik ben benieuwd wat erin staat!

pi_15637731
Het is de nutrilon 2 die Chiara niet lust. Vanochtend pap gevoerd gemaakt van Nutrilon 2 en die Brinta, maar dat vond ze dus niet lekker.

Trouwens, ze was vanachtt maar 1 keer wakker geweest en na de borst van 6:30 uur weer geslapen tot 8 uur. Dusssss

Het voelt goed hè?
A je to!
  FOK!fossiel dinsdag 23 december 2003 @ 19:55:49 #138
2628 Karin
pi_15648553
Omneo schijnt wat meer de smaak van de borstvoeding te evenaren. Dat Bram overging van Nutrilon 1 op Nutrilon 2 moest hij het ook opeens niet meer. Toen heb ik een paar dagen later toch maar Omneo geprobeerd (nav een tip van Moussy) en dat ging erin als koek. Alleen kreeg hij daar hele dunne ontlasting van vandaar dat ik langzaam weer terug ben gegaan op Nutrilon. Misschien lust Chiara dat wel?
pi_15648738
Hé, ik gaf dan wel geen borstvoeding, maar Sven heeft ook even moeilijk gedaan met zijn rijstebloemfles, en nu ik dit zo lees is dit ook zo rond de overgang van N1 naar N2 geweest ik dacht eerst dat het kwam omdat hij ziek was . Gewoon flesjes N2 drinkt hij wel, en sinds een dag of 3 gaat ook de rijstebloem er weer in.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_15648744
Friso 2 valt een stuk beter in de smaak, vanmiddag heeft ze bijna 100 cc gedronken, de helft uit de tuitbeker en de andere uit de fles, het lijkt te lukken, alhoewel het niet helemaal vrijwillig ging bij Chiara.
Vanavond wilde we een fles met Friso 2 en Brinta geven, maar dit ging er weer niet in, huilen, zweten en tegenstribbelen, dit moest ze niet hebben. Na 30 cc zijn we opgehouden met aandringend aanbieden, ze heeft de borst gehad (en een paar hapjes potje, een paar hapjes moeders' tomatensoep en een stukje ciabatta brood) Ze ligt nu lekker te pitten.
Morgen maar een friso 2 zonder pap, kijken we weer verder hoe het gaat. Maaar de friso 2 is wel lekkerder, het is zoeter dan nutrilon, ik las op de doos dat ze bij friso er alles aan doen om het product zo veel mogelijk op borstvoeding te laten lijken...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15648913
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 20:02 schreef melonovy het volgende:
ik las op de doos dat ze bij friso er alles aan doen om het product zo veel mogelijk op borstvoeding te laten lijken...
volgens mij staat dat op al die pakken...
maar fijn dat ze 't lust! en vooral... dat ze goed geslapen heeft!
pi_15837198
Ik kreeg net een mailtje met een link naar een leuke animatie over borstvoeding: http://www.voedingscentrum.nl/borstsite/borstvoeding.swf

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15887417
Ik weet niet of ik nu eigenlijk een stomme vraag stel of niet, maar goed.

Bij Wilyan heb ik maar heel even BV gegeven, omdat hij het na een tijdje niet meer wou (luste ) Vandaar dat ik dit eigenlijk niet weet, ik heb er al eens eerder (op internet) naar rond gevraagd, maar nooit een antwoord gekregen.

Maar als ik nou weer een kindje zou krijgen.................
kan ik dan ook gewoon ALLES kolven en het hem of haar ALTIJD in een flesje geven?

De eerste tijd wil ik wel gewoon voeden, maar ik wil niet weer het zelfde hebben als bij Wilyan.... en (dan) dus overstappen op gekolfde BV...
Maar ik weet niet hoe lang je kunt kolven?

W ~ H ~ T
pi_15888733
Ik weet niet of ik je vraag helemaal goed begrijp. Ja, je kunt alles kolven en uit flesjes geven, een paar meiden van mijn zw.gym hebben dat maanden gedaan, en ik geloof dat Bright het ook zo heeft gedaan in het begin. Als je bedoelt dat je wil overstappen op de gekolfde melk (die je dus eerder hebt gekolfd), dan moet je er wel rekening mee houden dat moedermelk steeds verandert van samenstelling en dat melk die je in de tweede maand hebt gekolfd, in de vierde maand bijvoorbeeld misschien niet meer voldoet. (zeg ik het zo goed JustMe?)
mooi he, alles
pi_15888979
je kunt gekolfde melk ook niet eindeloos bewaren natuurlijk dus dat lost zich vanzelf wel op denk ik (duidelijk de datum erop zetten als je 't invriest!). jonnetje, het verschilt volgens mij nogal per vrouw hoe goed en gemakkelijk het kolven lukt. maar als dat goed gaat, natuurlijk kun je dan de gekolfde melk uit flesjes geven in plaats van direct uit de borst laten drinken. maar ik begrijp ook niet zo goed waarom je denkt dat dat invloed heeft op hoe de baby de smaak ervaart? wel is het handig als je baby af en toe al wat uit een flesje krijgt dat hij/zij zo'n fles dan niet meer vreemd vindt of weigert, mocht je over willen stappen op volledige flesvoeding.
pi_15896774
Nou het gaat er eigenlijk om dat................

Bij Wilyan gaf ik BV, maar na ongeveer twee weken bleek dat hij een dag niks gegeten had, en waarschijnlijk de dag er voor ook niet. Mijn BV was dus plotseling weg maar twee dagen erna had ik weer volledige stuwing
In die drie dagen heeft hij dus flesvoeding gehad, omdat ze bang waren (kraamverz. en HA) dat zijn suiker weer te laag zou komen. Daarna "luste" hij mijn BV dus niet meer.

Dit is dus ook de reden dat ik wil gaan kolven, dit wil ik niet wéér. En zo kan ik ook zien wat het kindje wel of niet binnen krijgt. Wat voor mij dan natuurlijk ook weer een beetje een geruststelling is, dat het niet zo snel weer zal gebeuren. Dan kan ik lekker gezond BV blíjven geven!
En hoef ik dus niet zoals bij Jip na drie weken (waarvan 1week vol onrust, onzekerheid , en maar blijven proberen, en maar weer niet willen , en nog maar weer doorzetten, en wéér niet willen lukken ) over te stappen op flesvoeding.

Enne, ik wil alleen de gekolfde melk van dezelfde dag of hooguit van één á twee weken oud geven.
Ik weet wel dat BV in de koelkast 48 uur houdbaar is, en dat je het maar twee maanden ingevroren kunt bewaren.

W ~ H ~ T
pi_15896946
Bij ons wordt er gezegd dat je gekolfde melk in kan vriezen en maar 1 maand goed kan houden. En in de ijskast kun je het 24 uur goed houden. Dus dat is de helft van wat jullie zeggen.

Wel vervelend dat niet overal die regels hetzelfde zijn. Elk land heeft dus wel weer andere regels. En wat is nou wel en niet goed.

vrijdag 2 januari 2004 @ 12:58:33 #148
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_15897573
Jonnetje, ik heb 5 weken volledig gekolfd, en ik zou het niemand aanraden, het is slopend.
Je moet nl kolven, en daarna nog voeden, wat betekent dat je zo ongeveer de hele dag niets anders doet. Ik moet er niet aan denken dat ik dat zou moeten doen terwijl ik al een mannetje rond had lopen (in jouw geval).

Ik denk dat je beter eens goed op zoek kunt gaan naar info, evt een lactatiekundige inschakelen tzt.

vrijdag 2 januari 2004 @ 14:28:17 #149
34891 melonovy
La Kutschie
pi_15899860
De situatie met Wilyan hoeft zich helemaal niet te herhalen, als ik jou was zou ik er ook niet van uit gaan dat de borstvoeding op de gewone weg gaat mislukken.
Jonnetje, het is een heel mooi streven om je kind borstvoeding te geven, maar het is niet heilig. Als het bij een volgend kindje niet goed lukt om het gewoon uit de borst te laten drinken, waarom zou je dan niet de fles geven? Daar worden kinderen ook groot van. Het lijkt me namelijk een enorm gedoe om te kolven en te voeden en daarbij heb je nog een kind rond lopen die ook z'n tijd en aandacht wil.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15924943
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 14:28 schreef melonovy het volgende:
Daar worden kinderen ook groot van.
Hi hi hi..........
Zie Wilyan.....
Whaaaaaaaaaa ha ha ha ha ha ha ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
W ~ H ~ T
  zaterdag 3 januari 2004 @ 21:43:49 #151
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_15939033
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 22:31 schreef Jonnetje het volgende:
Ik weet niet of ik nu eigenlijk een stomme vraag stel of niet, maar goed.

Bij Wilyan heb ik maar heel even BV gegeven, omdat hij het na een tijdje niet meer wou (luste ) Vandaar dat ik dit eigenlijk niet weet, ik heb er al eens eerder (op internet) naar rond gevraagd, maar nooit een antwoord gekregen.

Maar als ik nou weer een kindje zou krijgen.................
kan ik dan ook gewoon ALLES kolven en het hem of haar ALTIJD in een flesje geven?

De eerste tijd wil ik wel gewoon voeden, maar ik wil niet weer het zelfde hebben als bij Wilyan.... en (dan) dus overstappen op gekolfde BV...
Maar ik weet niet hoe lang je kunt kolven?

Jonnetje, persoonlijk zou ik het je niet aanraden om te kolven en dat in de fles te voeden. Je bent er gewoon dubbel zo druk mee en het is dan nog maar de vraag of je met kolven ook voldoende kunt afkolven voor de voedingen. Ik heb zelf 3 maanden gekolfd voor ons tweede zoontje omdat die 3 maanden te vroeg was geboren en die kreeg dus zijn voeding via de sonde en in de tijd dat de pomp liep kolfde ik af. Nu bij onze derde heb ik net de beslissing genomen om te stoppen met de bv. Zij heeft 3 maanden heel lekker gedronken, maar wil een paar dagen niet drinken op moment dat ik ongesteld wordt. De vorige keer dus ook een week ellende gehad met veel huilen en op bepaald moment dus maar bijgevoed met flesvoeding. En deze keer is het nog erger en ze is overdag ook nog eens te onrustig om aan de borst te drinken. Nu gaat ze dus maar over op de fles, met heel erg gemengde gevoelens bij mij hoor, maar ik denk wel dat het beter is voor de rust. Hier lopen er dan nog 2 bij rond die ook aandacht nodig hebben en ik kan inderdaad niet de hele dag bezig zijn met haar voedingen. Ik ben wel heel dankbaar dat ik haar die eerste maanden heb mogen voeden, de oudste wilde niet eens aan de borst drinken en Sverre (de te vroeg geborene) heeft ongeveer een maand aan de borst gedronken na de sondevoeding en toen was zijn energie op en heeft ook hij de fles gekregen.En ondanks dat ik er elke keer toch kapot van ben als ik de beslissing neem om te stoppen heb ik het wel steeds weer geprobeerd om bv te geven. Trouwens, bij een tweede is de hele babywereld al een stukje duidelijker en ben je zelf ook minder onzeker omtrent voeden en huilen enz....
pi_15939963
Iedereen erg bedankt voor jullie raad.

Ik weet nu dus dát het kan, mócht het weer mis dreigen te gaan. Maar we moeten eerst maar eens zien wanneer of er een tweede uk wil komen (je weet tenminste maar nooit, Jippie deed er ook al zo lang over )
Maar ik weet wel dat als het zover is ik wel weer BV wil geven . Hóé ik dat ga doen moet ik op dat moment maar zien .

W ~ H ~ T
  zondag 4 januari 2004 @ 10:33:44 #153
34891 melonovy
La Kutschie
pi_15948869
Jonnetje, de vereniging borstvoeding natuurlijk organiseert bijeenkomsten voor zwangere vrouwen en al reeds voedende moeders. Je zou daar eens naar toe kunnen gaan, als het eenmaal zo ver is. Daar krijg je een soort van cursus BV geven, alle waarheden en fabels omtrent BV worden besproken en je kun er je vragen stellen om zo van je onzekerheid af te komen.
Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator zondag 4 januari 2004 @ 11:58:09 #154
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_15949779
Iris is afgelopen week ongelooflijk verkouden geweest en weigerde rigoreus de borst overdag. Ik heb geprobeerd te kolven met de Isis maar dat voelt soms superirritant en het lukte ook allemaal niet zo. Gisteren heb ik, via marktplaats, een 2ehands Ameda kunnen ophalen en ben dus weer druk aan het kolven overdag. Na 5 dagen borstweigeren is de bv aardig teruggelopen en ik hoop maar dat ik het met kolven weer een beetje op peil kan krijgen.
Gelukkig drinkt ze 's nachts nog wel goed, ik moet ook zeggen dat ik dat erg makkelijk vind. Ik zwiep haar zo uit haar kribje aan de borst en ben dat altijd blij dat ik niet beneden een flesje moet klaarmaken in de kou.
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 4 januari 2004 @ 12:21:47 #155
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_15950169
Ik doe ook even mee met borstvoedingsfoto's (ik zag er een paar in dit topic)

Toen was mijn zoontje bijna 1 jaar

Deze foto is 2 maanden geleden gemaakt, toen was hij 1 jaar en 7 maanden

Het blijft prachtig om te zien!

Jubileum moderator maandag 5 januari 2004 @ 19:05:34 #156
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_15988150
Wat een prachtige foto's Tan en wat geef jij lang borstvoeding Wat geweldig goed
Ik zie niet vaak vrouwen die langer als een half jaar bv geven en ik ben ook zeer benieuwd naar jouw ervaringen hiermee.
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 5 januari 2004 @ 20:17:51 #157
34891 melonovy
La Kutschie
pi_15990311
quote:
Op Monday 5 January 2004 19:05 schreef Lois het volgende:
Ik zie niet vaak vrouwen die langer als een half jaar bv geven en ik ben ook zeer benieuwd naar jouw ervaringen hiermee.
Dat is me ook opgevallen ja, dat er (nu al) vreemd wordt opgekeken als ik Chiara voed, of als ik vertel dat ze nog steeds BV krijgt. Het schijnt dus niet normaal te zijn, en statistisch gezien zit ik ook in een uitzonderingspositie, maar toch ik vind het nogal vreemd dat mensen zo raar opkijken. Ook de vraag hoe lang ik nog wil door gaan met BV geven heb ik al zeer regelmatig moeten beantwoorden met de woorden "Zolang we het beiden leuk blijven vinden."

In mijn kennisenkring zijn de laatste 4 maanden meerdere baby'tjes geboren, alle moeders waren van plan BV te geven, en alle moeders zijn er binnen 6 weken mee gestaakt. Dat vind ik persoonlijk zo zonde! Ieder had haar eigen rede hiervoor, en nogmaals het is niet heilig, maar ik vind het hartstikke jammer dat ze niet even kunnen door zetten. Maar goed dat ter zijde.

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15998226
Lois, gaat vast goedkomen, met kolven kun je de boel vrij snel weer op peil krijgen hoor (vooral lang kolven helpt, herinner ik mij als tip van bastardhost). succes met de nieuwe kolf! is 't een dubbelzijdige? dat scheelt zoveel tijd! beterschap voor Iris.

tsja melonovy, stom is dat he. maar het lijkt me niet meer dan logisch dat je er nog mee doorgaat zolang het goed gaat en voor beiden prettig/goed te doen is. mij wordt ook steeds gevraagd hoe lang ik er nog mee door wil gaan, omdat ik nog altijd ook een flesje er achteraan geef en kolf tussendoor. dat vinden veel mensen helemáál onbegrijpelijk. maar ik vind 't nog steeds zeer de moeite waard, heb zojuist weer flink wat afgekolfd, daar kan ik voor Piet morgen weer mooi een aanvullend flesje mee vullen, waardoor zijn voeding nog steeds voor meer dan de helft uit moedermelk bestaat. (had zelf ook niet gedacht dat het zolang goed zou blijven gaan op deze manier, trouwens.)

dinsdag 6 januari 2004 @ 08:28:03 #159
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16001763
quote:
Op maandag 5 januari 2004 19:05 schreef Lois het volgende:
Wat een prachtige foto's Tan en wat geef jij lang borstvoeding Wat geweldig goed
Zo geweldig goed is het niet hoor. Het is gewoon zo gelopen.

Mijn oudste weigerde de borst vanaf de eerste dag. Beetje 'schuld' door het ziekenhuis die er te pas en te onpas een flesje inpropte, maar ik had het zelf na 2 weken aanmodderen met tepelhoedjes en kolven ook helemaal gehad. Ik wist er helemaal niets vanaf en had ook geen internet om info op te zoeken en besloot dus te stoppen.

Achteraf had ik daar zo'n spijt van dat ik bij de tweede in gedachte al alles op alles heb gezet om de BV te laten lukken. Maar het verliep bij haar meteen vanaf de eerste slok prima. Ze vond het zo lekker en ik genoot er ook enorm van. Een paar weken na haar tweede verjaardag ben ik gestopt. Ze had er niet meer zo'n behoefte aan en ik vond het zelf ook wel genoeg geweest.

Jessai, mijn derde dronk ook meteen goed vanaf de eerste dag. Hij is wel een echt BV junk. Tot een week of 6 geleden dronk hij nog zo'n 6 voedingen per dag. Ik wil ook helemaal niet stoppen maar borstvoeding geven tijdens de zwangerschap geeft de nodige problemen. In het begin vooral zéééééér gevoelige tepels maar later vooral harde buiken en gewoon een algemeen, niet te omschrijven naar gevoel. Ik heb het in een korte tijd terug weten te brengen naar nog één voeding per dag en dat mag hij van mij blijven doen tot hij niet meer wil, ook als de baby er straks eenmaal is.

Waarom ik zo lang voed? Het is knus en we genieten er beiden van. Je hoort het niet vaak maar er zijn toch héél veel langvoedende moeders. En het is ook echt een aanrader als je BV wilt geven of geeft om niet te stoppen met 6 maanden of zelfs eerder. Er is een misvatting over dat de eerste 6 maanden wel genoeg zijn, in het algemeen geldt gewoon hoe langer hoe beter. Een drijfveer voor mij was ook de allergie van de kinderen. Hoe langer ik door zou gaan hoe beter voor ze. Maar een drijfveer heb ik nooit nodig gehad, ik heb niet één voeding met tegenzin gegeven. (hoewel het in het begin v/d zw.sch. wel zwaar was door de pijnlijke tepels)

Ik kan alleen maar aanraden om door te gaan met voeden, met name mijn BV kindjes zijn superrustig en aanhankelijk. Misschien toeval, maar misschien ook niet

Jubileum moderator dinsdag 6 januari 2004 @ 13:06:41 #160
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16007392
Ik vind het geweldig hoor Tan, echt petje af. Hoewel Iris nog steeds, net als Piet, aangevuld wordt met nutrilon hoop ik dit nog wel lang vol te houden.
Nu met mijn Ameda, dubbelzijdig inderdaad Bix dus ik ben zo klaar, hoop ik weer een beetje "melkmeisje" te worden. Ik heb zelfs bv-thee besteld ik hoorde van iemand dat dat ook wel wil helpen.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_16008129
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 13:06 schreef Lois het volgende:
Ik heb zelfs bv-thee besteld ik hoorde van iemand dat dat ook wel wil helpen.
heb ik in 't begin ook heel veel gedronken, maar nu eigenlijk nooit meer. volgens mij maakt 't niet zoveel uit wat je drinkt; áls je maar genoeg drinkt. ik krijg wel altijd acuut een droge tong en dus vreselijke dorst zodra ik Piet aangelegd heb, dus ik vergeet niet gauw om er een flink glas water bij te nemen.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 13:41:12 #162
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16008208
Borstvoedingsthee hielp bij mij en een vriendin van mij wel toen het even wat terug dreigde te lopen, anijs en karweizaad staan er om bekend dat ze de BV stimuleren. Vandaar ook (serieus) de beschuiten met muisjes als je bent bevallen.

Klinkt stom, maar ook oud bruin drinken is geen fabeltje, nadeel is wel dat daar ook weer alcohol in zit en da's weer wat minder, zeker als je kindje nog erg klein is.

[Dit bericht is gewijzigd door Tan op 06-01-2004 13:46]

dinsdag 6 januari 2004 @ 13:58:44 #163
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16008632
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 13:41 schreef Tan het volgende:

Klinkt stom, maar ook oud bruin drinken is geen fabeltje, nadeel is wel dat daar ook weer alcohol in zit en da's weer wat minder, zeker als je kindje nog erg klein is.

Ik drink ook wel eens een flesje oud bruin, en inderdaad, de volgende ochtend zijn mijn borsten echt wel meer gestuwd dan zonder dat biertje...
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 6 januari 2004 @ 14:01:29 #164
73327 Deviator
papa van Nimué !!
pi_16008688
Ons dochtertje is 7 maanden, en mijn vriendin geeft nog steeds volledig borstvoeding en wil daar zeker tot een jaar mee door gaan..
  Jubileum moderator donderdag 8 januari 2004 @ 20:07:20 #165
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16079651
Bv thee smaakt naar de achterkant van een potlood
Eva ♥ en Iris ♥
pi_16079717
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 20:07 schreef Lois het volgende:
Bv thee smaakt naar de achterkant van een potlood
arme Lois. de mijne niet trouwens, waar heb je die van jou gekocht en wat zit erin?
  Jubileum moderator donderdag 8 januari 2004 @ 20:11:46 #167
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16079823
Ik heb het gekocht bij Prettymum.nl (samen met een tas voor mijn kolf en een geweldig bv-nachthemd, nu kan ik mijn kolf overal mee naar toe nemen en hoef ik 's nachts niet mijn hele zaakie te ontbloten, brrrr). Er zitten zaadjes in, oa anijs, komijn, kummel ofzoiets..

Waar komt jouw (lekkere) thee vandaan?

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 08-01-2004 20:17]

Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 8 januari 2004 @ 23:24:55 #168
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_16086124
Ik zat me af te vragen: wordt het voeden niet pijnlijk als de kinderen tanden krijgen?
pi_16086356
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 23:24 schreef Grijs het volgende:
Ik zat me af te vragen: wordt het voeden niet pijnlijk als de kinderen tanden krijgen?
alleen als het bijt Is enorm goed afteleren. Alicia koppel ik gewoon los als ze het 'doelbewust' doet en leg haar daarna weer aan. Eigenlijk is de eerst hap gewoon het pijnlijkst (en de hoektanden). de eerste voornamelijk omdat hij onverwachts komt, je er op de een of andere manier geen rekening mee hebt gehouden (ik niet iig). De hoetanden schuren zo nu en dan wat en dan met name de bovenhoektanden vind ik (maar kan ook wennen zijn, zolang heeft alicia de bovenhoektanden nog niet en ik voed natuurlijk ook niet meer consequent)
pi_16086431
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 23:24 schreef Grijs het volgende:
jaaah ben ik ook een beetje (huhhuh) bang voor! Piet heeft nog geen tanden maar heeft de laatste paar dagen wel de neiging flink op de tepel te gaan 'bijten' zodra er niet veel meer uitkomt. heb voor 't eerst last van pijnlijke tepels! toch maar es dat bepanthen-(of hoe heette 't ook weer)-zalfje gaan kopen, en hopen dat hij snel ophoudt met deze vervelende gewoonte, anders is de lol er snel af hoor! dus lang-voedende moeders: vertel, hoe ging dit bij jullie?

lois, kocht het eerst bij een reformzaakje in Hoog Catharijne ('Erica'), maar de vorige keer hadden ze 't daar niet op voorraad en toen heeft G 't ergens anders gekocht, geen idee waar eigenlijk. volgens de verpakking zit erin: citroenmelisse, brandnetel, dovenetel, sint-janskruid, braamblad, venkel, vrouwenmantel, duizendblad, heermoes (whatever that may be! ), jeneverbes, dille, kamille.

pi_16086515
nou knor, ik ga m'n best doen om 't hem af te leren. zal mij benieuwen.
  donderdag 8 januari 2004 @ 23:42:49 #172
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_16086682
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 23:37 schreef bixister het volgende:
nou knor, ik ga m'n best doen om 't hem af te leren. zal mij benieuwen.
Succes!

Voor mij is er nu nog geen sprake van (Judith is nog maar 2 maand), maar ik zat het me gewoon af te vragen.
Ik zit zelf te denken om ongeveer 1 jaar te voeden (maar ik zie wel hoe het gaat, misschien stop ik eerder, misschien wel later). In dat geval heb ik kans dat ik er niet eens mee te maken krijg (Daan kreeg zijn eerste tandje toen hij 14 maanden oud was).

vrijdag 9 januari 2004 @ 10:19:30 #173
30488 coolbabe
My little pwny
pi_16094345
Tom heeft ook de vervelende gewoonte mijn tepel uit te persen Dat doet nu al pijn maar als hij tanden krijgt wordt dat nog veel erger. Ik wil het liefst tot ongeveer een jaar bv geven maar als hij al eerder tanden krijgt en dan nog bijt stop ik er echt mee. Heb weinig zin om mijn tepel los uit zijn mond te moeten vissen
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:38:27 #174
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16096253
Grappig dat het bijten bij bv nu ter sprake komt. Chiara laat af en toe ven voelen dat ze tandjes heeft, ze bijt niet hard.
Vlak voor dat de tandjes doorkwamen, heeft ze haar kaakjes eens goed dicht geknepen met mijn tepel er tussen. Ik schrok en riep vrij luid, AU, CHiara, dat vind mama niet leuk! Te gelijke tijdtrok ik mijn borst terug. Chiara is er erg van geschrokken en zat met grote ogen naar me te kijken en begon te pruilen. Ik heb haar heel serieus aan gekeken en verteld dat dat niet mag. Ze heeft het toen een hele poos niet meer gedaan.
Nu heeft ze 2 tandjes en af en toe laat ze die voelen, wat ik erg vervelend vind. Ik zeg haar dan duidelijk "Nee Chiara, dat mag niet, dat doet pijn bij mama" waarschijnlijk denkt ze bij zich zelf 'oja, dat is ook zo' want dan doet ze het ook dagen niet meer. Maar ja, af en toe voel ik ze weer en dan herhaalt dit riedeltje zich.
Ik heb me voorgenomen dat als ze echt hard gaat bijten, zodat het ook pijn doet om te stoppen met bv. Het moet wel leuk blijven allemaal.
Het voelt goed hè?
A je to!
  FOK!fossiel vrijdag 9 januari 2004 @ 14:33:33 #175
2628 Karin
pi_16101442
Bram had best vroeg tandjes (met 3,5 maand) maar heeft mij gelukkig nooit gebeten (ik heb tot 7 maanden borstvoeding gegeven). Het hoeft dus niet.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 15:07:25 #176
37150 livelink
pi_16428890
Tan, even een vraagje aan jou. Je had het erover dat kruidenthee helemaal niet zo gezond is tijdens de zwangerschap. Geldt dat ook voor de borstvoeding? Ik kan normaal nooit kruidenthee door mijn keel krijgen, maar sinds de bevalling ben ik er helemaal aan verslaafd (hormonen!!). Nu is Job best wel een huilerige baby, dus ik vroeg me af of kruidenthee kwaad kon.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 15:21:27 #177
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16429339
Voor zover ik weet is er niet één theesoort die kwaad kan bij de BV, mij is zelfs kruidenthee geadviseerd boven gewone thee omdat deze geen theïne bevat.

Thee op basis van venkel, anijs en/of karwijzaad is zelfs goed voor de BV. Pickwick heeft nu een thee met anijs en venkel, die lijkt me erg lekker. Gewoon drinken dus!

Jubileum moderator dinsdag 20 januari 2004 @ 19:22:02 #178
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16437068
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 15:21 schreef Tan het volgende:
Thee op basis van venkel, anijs en/of karwijzaad is zelfs goed voor de BV. Pickwick heeft nu een thee met anijs en venkel, die lijkt me erg lekker. Gewoon drinken dus!
Evening Breeze heet die thee, ik heb hem net gekocht omdat ik bv thee dus echt hartstikke goor vind.
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 20 januari 2004 @ 20:04:16 #179
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16438273
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 19:22 schreef Lois het volgende:

[..]

Evening Breeze heet die thee, ik heb hem net gekocht omdat ik bv thee dus echt hartstikke goor vind.

Die BVthee vind ik ook goor.... althans... Ligt er aan welke ik had. Die van 'de tuinen' (meer zaadjes dan thee) dronk ik echt bijna kokhalzend (tot ik op het idee kwam om er honing in te doen, maar nog was het niet favoriet). Prenatal verkoopt er ook eentje, ik meen van het merk piramide, zit in een groenig doosje. Die is nog wel te pruimen.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 20:09:48 #180
37150 livelink
pi_16438424
Bedankt voor de thee-informatie. Ik moet echt mijn best doen om genoeg te drinken, dus ik ben blij dat ik gewoon kruidenthee mag drinken. Ik drink al wel venkelthee, maar ik zal ook die Evening Breeze eens proberen.

Krijgt Iris nu nog half/half bv en flesvoeding of ben je weer volledig naar de borst overgestapt, Lois?

dinsdag 20 januari 2004 @ 21:17:06 #181
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16440530
ARRG Ik word steeds vaker 'gebeten' door Chiara. Haar vertellen dat het niet mag helpt nauwelijks. Haar 'afhaken' en in bed leggen is geen straf voor dr, ze gaat dan gewoon slapen.
Ze bijt niet hard, maar laat even d'r tandjes voelen, maar het voelt niet prettig. Op deze manier vind ik het niet zo leuk om BV te geven, zeker niet als dat bijten blijft toenemen...
Morgen maar weer aan de gang met een flesje...
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 21 januari 2004 @ 08:00:17 #182
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16449349
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 21:17 schreef melonovy het volgende:
ARRG Ik word steeds vaker 'gebeten' door Chiara. Haar vertellen dat het niet mag helpt nauwelijks. Haar 'afhaken' en in bed leggen is geen straf voor dr, ze gaat dan gewoon slapen.
Ze bijt niet hard, maar laat even d'r tandjes voelen, maar het voelt niet prettig. Op deze manier vind ik het niet zo leuk om BV te geven, zeker niet als dat bijten blijft toenemen...
Morgen maar weer aan de gang met een flesje...
Ik heb met Chinook en Jessai ook zo'n periode gehad.
Afleggen was voor haar (Chinook) wel een straf, maar voor Jessai helaas niet. Ik riep gewoon héél hard 'auw' en keek dan heel boos. Dat maakte licht indruk, maar nog niet voldoende. Toch bleef ik dat boze 'auw'-geroep stug volhouden, in combinatie met een vinger erbij inproppen zodat hij niet meer verder kon drinken zonder mij aan te kijken en er kwam een moment dat hij het begreep. Dat kostte me wel een paar keer een bloedende tepel Maar ja... het ging uiteindelijk weer over

Ik heb nu nog wel eens dat hij zijn kaken op elkaar klemt op het moment dat hij in slaap valt.. is ook niet prettig, maar ja... daar kan hij echt niks aan doen.

pi_16455935
melonovy, hopelijk krijg je dat bijten snel afgeleerd!

ik ben de bijtproblemen waarschijnlijk net voor, ben dit weekend begonnen met afbouwen van de BV. (dat is niet de reden hoor.)
ik vond het een moeilijke beslissing, maar het ging stukken slechter de laatste tijd en Piet leek er zelf steeds minder zin in te hebben. dat in combinatie met het feit dat ie zo weinig was aangekomen (en dat al dat kolven tussendoor erg veel tijd en energie kost) was voor mij toch een reden om er nu maar es een punt achter te gaan zetten. ben in ieder geval gestopt met kolven (wat een verlichting!) en geef nog 3 van de 5 voedingen BV. misschien een wat sneller afbouwschema dan aanbevolen, maar dit komt praktisch gezien het beste uit. wel vreselijk zeg, die stuwing en overstromende borsten. was ook wat grieperig de afgelopen dagen, dus alles voelt dan ook rot en pijnlijk. zó tegenstrijdig ook: eerst deed ik er werkelijk ALLES aan om élke druppel melk op te vangen, en nu laat ik 't gewoon maar wegstromen... maar vandaag voelt het voor 't eerst wat minder vervelend, en ben ik verder ook weer wat beter te pas.

Lois, ben ook benieuwd hoe 't met jouw BV gaat.

Jubileum moderator woensdag 21 januari 2004 @ 13:31:15 #184
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16456134
Het gaat hier enorm op en neer. Iris is verkouden geweest en weigert dan regelmatig de borst dus op een gegeven moment kreeg ze alleen nog flesvoeding. Kolven met mijn Ameda gaat op zich prima maar niet als er een klein Evaatje rondloopt die aandacht wil en dan gaat zitten trekken aan de stroomdraadje of aan de kolfsnoeren.
Kolven overdag lukt dus gewoon niet. Inmiddels ben ik weer begonnen met het zoveel mogelijk aanleggen van Iris, ze drinkt nog niet veel maar het begin is er weer. Ik ben gewoon constant aan het zoeken naar een goed evenwicht tussen bv en flesvoeding want als de flesvoeding meer is dan de bv kan Iris gelijk niet meer poepen.
Gedoe hoor dit!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_16456331
Lois, misschien een idee om wat johannesbroodpitmeel door Iris' flesvoeding te mengen: dat bevordert de ontlasting. oja en niet vergeten dat zodra ze meer BV dan FV krijgt wel weer vitamine D bij te geven he? (ben ik zelf wat slordig in geweest, werd er afgelopen week bij het CB aan herinnerd).
  Jubileum moderator woensdag 21 januari 2004 @ 20:05:27 #186
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16468492
Die jbpm durf ik niet meer, ik was daar net mee begonnen toen Iris die verschrikkelijke spuugaanval van verstopping kreeg. Hoewel de kinderarts niet met zekerheid kon zeggen of het daaraan lag durf ik het toch niet goed meer aan.
Ach, dit weekend willen we eens voorzichtig een fruit/groentehapje proberen en dat komt de darmwerking ook wel ten goede.
Daarnaast heb ik diksap gehaald, eens kijken of ze dat iets vind.
Eva zag de diksap, die wilde ook en na 1 beker wisten we alweer waarom ze dat niet meer kreeg, die ging gelijk enorm aan de diarree

Is het moeilijk Bix om te stoppen met BV of ben je er geestelijk ook wel klaar mee?

Eva ♥ en Iris ♥
pi_16469180
Bix, goed hoor dat je die keuze hebt gemaakt, het is idd niet makkelijk. Ik zit nu ook te twijfelen, want dat gebijt vind ik dus niets, de voedingen lijken wel langer te duren en ik zou iets meer vrijheid willen. Ik heb de laatste dagen echt minder plezier in het borstvoeding geven. Ik lag net in bed een traantje weg te pinken, alleen al bij deze gedachten. Dubieus hoor allemaal, want tegelijk vind ik hartstikke prachtig en lijkt ze er nog prima op te groeien... Ik kijk het nog even aan...
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 21 januari 2004 @ 20:27:43 #188
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16469309
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 20:05 schreef Lois het volgende:
Daarnaast heb ik diksap gehaald, eens kijken of ze dat iets vind.
Heb je al Roosvicé laxo geprobeerd? (mocht de diksap niet helpen) Daar heb ik zelf altijd wel baat bij als ik last heb van verstopping, maar baby's vanaf 4 maanden mogen het ook.
pi_16497942
Ik ga beginnen met afbouwen, weet het nu bijna helemaal zeker dat ik geen volledig BV meer wil geven. Ik wil er absoluut nog niet helemaal vanaf, maar ik denk er goed aan te doen om langzaam aan af te bouwen. Vanmiddag heeft ze aardig een paar slokken uit de fles gedronken, als ze zo goed uit fles gaat drinken zal dat doorslaggevend zijn om de BV te verminderen.
Ik vind het nog best moeilijk om dit te beslissen, en nu ik dit schrijf zit ik al weer te twijfelen...
Ik kom hier vast wel weer posten over dit issue...
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 22 januari 2004 @ 21:01:49 #190
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_16498463
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 20:42 schreef melonovy het volgende:
Ik ga beginnen met afbouwen, weet het nu bijna helemaal zeker dat ik geen volledig BV meer wil geven. Ik wil er absoluut nog niet helemaal vanaf, maar ik denk er goed aan te doen om langzaam aan af te bouwen. Vanmiddag heeft ze aardig een paar slokken uit de fles gedronken, als ze zo goed uit fles gaat drinken zal dat doorslaggevend zijn om de BV te verminderen.
Ik vind het nog best moeilijk om dit te beslissen, en nu ik dit schrijf zit ik al weer te twijfelen...
Ik kom hier vast wel weer posten over dit issue...
Hoi Melovony,
en die twijfel blijft hoor. Lune heb ik 'maar' 3 maanden volledig zelf kunnen voeden en wilde zij echt zelf niet meer aanliggen als ik ongesteld werd (we hadden een week ellende). De eerste keer flesje en haar afwijzing daarvan voelden eigenlijk ook heel bevredigend, zo van niet stoppen, ze heeft me nodig. Maar ja de tweede keer ongesteld worden weer dezelfde ellende en een flesje ging al heel stuk beter, ik besluit dus ook maar af te gaan bouwen. EN dan gaat ze ineens weer veel beter aan de borst drinken, dus dan toch misschien niet afbouwen....en dan wordt het weer minder, en nu dan....ZUCHT, TWIJFEL. Uiteindelijk dus met 4 maanden helemaal overgegaan op de fles, bv was toch al stuk teruggelopen door het niet willen drinken, dus ik kon vrij snel in voedingen terugstappen. Maar het heeft de nodige energie en emoties en er druk mee bezig zijn gekost hoor voor ik weer zover was dat ik voor mezelf kon accepteren. Was toch echt niet makkelijk, de derde keer dat het niet alleen bv mag zijn. Nu vind ik het ook wel weer makkelijk hoor, Gerard kan de fles ook geven en toen ik vorige week griep had kon ik ook eens blijven liggen en hij de voeding doen. En direct de nachtvoeding eraf he, dat was ook heel lekker. Je ziet door het positieve van de fles te zien, is het nu wel weer oke. En ik vond het ook heel jammer dat het een soort strijd werd om de borst, dat was de eerste maanden niet zo en dat wilde ik graag in herindering houden en niet de strijd. De laatste keer voeden was dan ook een late voeding savonds, lekker zij en ik samen, zij drinken en slapen en ik huilen maar op die manier wel prettig gestopt met voeden....en toen ik het eenmaal afgesloten had was het ook goed.
Ik heb trouwens bewondering voor Lois en Bixister, dat jullie voeden en kolven bijven volhouden, ik vond die optie een veel te grote belasting met 3 kleine kids dat ik dat niet overwogen heb.
pi_16498688
Bedankt voor je reactie, het ontroerd me.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_16499493
ik vind 't ook wel heftig allemaal, die gevoelens rondom de bv. in combinatie met een beetje grieperig zijn de afgelopen week, nou dat wilde wel. door dat 'overstromen' van de melk leek het of m'n borsten meehuilden... bij mij ging het moeizamer worden van de BV ook gepaard met het weer ongesteld worden, Tan. (en met het tandjes krijgen van Piet, dat schijnt ook een rol te kunnen spelen). en ik wil ook niet zo'n strijd erom, vreselijk.
maar al zou het dus evt. nog wel weer even beter kunnen gaan na deze week, heb nu wel vrede met de beslissing. dit geeft ook een heleboel rust en ik heb het gevoel er wel ongeveer het maximale uitgehaald te hebben, dus het moet zo maar goed zijn.

Lois, succes met heropbouwen, en hopelijk lukt het je toch om tussendoor te blijven kolven, ik had echt het gevoel dat dat bij mij het beste werkte om de productie op te voeren dan wel op gang te houden.

[edit]en melonovy succes met afbouwen natuurlijk! hopelijk kun je nog heel lang een paar voedingen wel zelf blijven geven, om er niet meteen zo definitief afscheid van te hoeven nemen.

[Dit bericht is gewijzigd door bixister op 22-01-2004 22:44]

vrijdag 23 januari 2004 @ 00:18:36 #193
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_16504962
Dat voor het laatst aanleggen herken ik heel erg! ik ben nog steeds blij dat ik die keer bewust gekozen heb, en idd met tranen en een onwetend, slapend mensje aan je borst....
  vrijdag 23 januari 2004 @ 14:30:35 #194
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16517144
Hoe kun je nu afbouwen met een kind die die poedermelk niet moet.
Eerst was het een strijd om haar te laten drinken uit een fles, maar na een paar keer oefenen, haar compimenteren bij een slok, gaat het al een stukje beter, ze heeft net 60 cc friso 2 gedronken, maar helaas dit kwam er in 1 golf weer uit...

Vanavond nog maar een keer proberen...

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_16517188
Je zou de comfort versie kunnen proberen die is wat dikker.
Succes!!
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 23 januari 2004 @ 14:34:12 #196
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16517279
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 14:30 schreef melonovy het volgende:
Hoe kun je nu afbouwen met een kind die die poedermelk niet moet.
Eerst was het een strijd om haar te laten drinken uit een fles, maar na een paar keer oefenen, haar compimenteren bij een slok, gaat het al een stukje beter, ze heeft net 60 cc friso 2 gedronken, maar helaas dit kwam er in 1 golf weer uit...

Vanavond nog maar een keer proberen...

Hoe oud is je dochter? Borstvoeding is heel licht verteerbaar, en opvolgmelk is dan misschien even wennen voor het maagje. Probeer het anders eerst met zuigelingenmelk? Frisolac schijnt op zich wel een goede opvolger van BV te zijn omdat het ook licht verteerbaar is.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 14:35:44 #197
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16517341
Ze is 9 maanden oud.

Ik kijk even aan of ze blijft spugen van deze melk, anders neem ik een ander type.

Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 23 januari 2004 @ 14:38:36 #198
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16517416
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 14:35 schreef melonovy het volgende:
Ze is 9 maanden oud.

Ik kijk even aan of ze blijft spugen van deze melk, anders neem ik een ander type.

Oh... negen maanden is wel een beetje oud om nog aan de friso 1 te gaan

Op het CB zeiden ze dat gewone melk vanaf 10 maanden prima is als aanvulling van de BV, maar heb er ook alweer andere verhalen over gehoord. Misschien is het een optie om straks gedeeltelijk over te gaan op gewone melk als de andere merken niet willen. Overleg anders eens met het CB.

Succes!

vrijdag 23 januari 2004 @ 14:40:01 #199
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16517459
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 14:38 schreef Tan het volgende:

[..]

Oh... negen maanden is wel een beetje oud om nog aan de friso 1 te gaan

Op het CB zeiden ze dat gewone melk vanaf 10 maanden prima is als aanvulling van de BV, maar heb er ook alweer andere verhalen over gehoord. Misschien is het een optie om straks gedeeltelijk over te gaan op gewone melk als de andere merken niet willen. Overleg anders eens met het CB.

Succes!

Maandag ga ik toch voor controle naar het CB dus dan komt dit ook aan de orde.
Het voelt goed hè?
A je to!
  FOK!fossiel vrijdag 23 januari 2004 @ 21:41:00 #200
2628 Karin
pi_16530088
Lust ze het misschien wel in papvorm? Bram drinkt de laatste maand alleen nog maar pap, een gewone fles hoeft hij niet meer. Zomaar van de een op andere dag drinkt hij daar geen druppel meer van terwijl het dus al maanden hetzelfde merk is. Dus hij krijgt nu 's morgens en 's avonds een fles pap en dan samen met een bakje yoghurt zitten wij volgens het CB precies aan de juiste hoeveelheid melkproducten.

En wat is het toch moeilijk he dat afbouwen. Om die beslissing te nemen. Ik ben wel 4 x begonnen met afbouwen en dat toch weer teruggedraaid, dan na een paar dagen wist ik weer waarom ik ook alweer aan het afbouwen was en daar ging ik weer. Het is echt een stukje loslaten wat zo ontzettend moeilijk is.

vrijdag 30 januari 2004 @ 00:41:19 #201
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_16704648
Judith wil niet uit een flesje drinken. Ik kolf af en toe melk af, zodat ik op woensdag een avondje naar koor kan, maar ze wil dus niet de gekolfde melk opdrinken.
Ze wil trouwens ook geen fopspeentje.

Hebben jullie tips? Ik dacht dat Karin daar met Bram ook last mee had?

pi_16705212
een anti-lek beker misschien Grijs? Isa heeft ook nooit echt uit een fles willen drinken, en een speen wou ze ook niet. Maar de anti-lek beker had ze direct door.
mooi he, alles
  vrijdag 30 januari 2004 @ 14:02:47 #203
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_16714662
hallo allemaal,

Ik geef mijn dochtertje van bijna 3 maanden volledige bv en dat gaat heel erg goed. Nu heeft ze al een paar weekjes uitslag kreeg eerst het advies om in te smeren met vaseline werd alleen erger ze had erge jeuk.
Ben er mee gestopt en het werd minder. Nu komt en gaat het. Ze zijn er nu achter dat het eczeem is het zit op haar hoofdje, in haar nek, benen en armen. De ene keer erger dan de andere keer. Nu gaan ze bekijken of het een voedsel allergie is (bij ons in de familie komt veel allergie voor behalve voedsel )
Dit testen houd in dat ik dus helemaal niets mag met melk, noten, vis en schaaldieren, ei en pinda.
Vroeg me af of iemand hier er ervaring mee heeft?
doei

vrijdag 30 januari 2004 @ 14:11:45 #204
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16714914
Hier iemand met 9 maanden ervaring!
Het is uiteindelijk gelukt, maar eigenlijk meer omdat ze nu in een ontdekkende fase zit en mama nadoet.
Hoe het goed ging:
Ik liet haar eerst de fles zien, zodat ze het goed kon onderzoeken. Ik had een fles met een leuk plaatje, dit vrolijkte haar wel op... Ik gebruikte het zelfde model speen als waar ze mee in bed ligt (Bibi dental.)
Ik deed de fles in mijn mond en deed net alsof ik het heerlijk vond, toen wilde zij ook wel een slokje.
Ook heb ik moeten zoeken naar wat ik in de fles deed. Afkolven lukte niet altijd even goed, dus probeerde ik opvolgmelk. Nutrilon2 pruttelde Chiara net zo hard er weer uit ls het er in ging. Friso2 is wat zoeter en lust ze wel. Tegenwoordig doe ik er pap met een smaakje bij, en het gaat er in als pap. (Ik ben nu ook aan het afbouwen, vandaar dat ik makkelijk koos voor opvolgmelk)

Hiervoor heb ik 7 maanden zitten rommelen en heb vanalles uitgeprobeerd. Uiteindelijk heeft maar weinig geholpen, als ik even weg ging zorgde ik ervoor dat Chiara lekker gedronken had en was ik snel weer terug. Of ik nam Chiara mee.
Tips die ik kreeg, niet alles spreekt me overigens aan, maar toch bij deze:
Speen van de fles een dag in je BH dragen, dan smaakt het een beetje naar jou. Heb ik nooit gedaan, maar ik ken een vrouw bij wie dit wel uitkomst bood.
Afgekolfde melk (aandikken met bijv. johannesbroodpitmeel en vervolgens) met een lepeltje voeren. Of misschien uit een bekertje laten drinken. Het is een geklieder, maar het werkte wel aardig.
Kind honger laten lijden, dan wil het vanzelf wel uit de fles drinken. (Niet mijn stijl!)
De wisseltruc, zodra Judith tussendoor loslaat van de borst, de fles in haar mondje doen. Maar das ook meer voor als je wil afbouwen. Chiara had dat dus meteen door en spugde de melk er gewoon weer uit, het eigenwijsje...

Sterkte ermee, als me nog wat te binnen schiet, plaats ik het wel. Ik denk nog even na...

Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 30 januari 2004 @ 14:20:16 #205
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16715135
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:02 schreef klein_spookje het volgende:
Ervaring voedselallergie verhaal
Ne, ik heb hier geen ervaring mee, maar misschien staat hier iets voor je tussen: Borstvoeding en voedselovergevoeligheid
Kindereczeem en borstvoeding
Het borstvoedingsforum
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_16715225
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 00:41 schreef Grijs het volgende:
Judith wil niet uit een flesje drinken. Ik kolf af en toe melk af, zodat ik op woensdag een avondje naar koor kan, maar ze wil dus niet de gekolfde melk opdrinken.

Ik weet niet welke fles, of eerder speen je gebruikt, maar dit kan erg veel uitmaken. Pascalle kreeg vanaf het begin flesvoeding, maar wilde dus niet tot nauwelijks drinken. Mijn kraamverzorgster gaf toen de tip om de avent fles te proberen en vanaf dat moment dronk ze de ene na de andere fles leeg. Het schijnt dat haar zuigreflex iets meer achter op de tong ligt() waardoor niet iedere speen geschikt is.

De speen van Avent is echter wat langer en lijkt erg op de moedertepel waardoor kindjes deze wel accepteren. Ik heb dus ook het vermoeden dat ze om deze reden ook geen fopspeen wil, want die zijn ook erg kort. De pink wil ze echter weer wel.

[Dit bericht is gewijzigd door Meaghan op 30-01-2004 14:36]

vrijdag 30 januari 2004 @ 14:31:31 #207
73327 Deviator
papa van Nimué !!
pi_16715471
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 14:40 schreef melonovy het volgende:

[..]

Maandag ga ik toch voor controle naar het CB dus dan komt dit ook aan de orde.

Toch wel apart, op het CB vertelden ze ons dat we tot een jaar geen melkproducten mochten geven..
  vrijdag 30 januari 2004 @ 14:47:20 #208
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16715985
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:02 schreef klein_spookje het volgende:
hallo allemaal,

Ik geef mijn dochtertje van bijna 3 maanden volledige bv en dat gaat heel erg goed. Nu heeft ze al een paar weekjes uitslag kreeg eerst het advies om in te smeren met vaseline werd alleen erger ze had erge jeuk.
Ben er mee gestopt en het werd minder. Nu komt en gaat het. Ze zijn er nu achter dat het eczeem is het zit op haar hoofdje, in haar nek, benen en armen. De ene keer erger dan de andere keer. Nu gaan ze bekijken of het een voedsel allergie is (bij ons in de familie komt veel allergie voor behalve voedsel )
Dit testen houd in dat ik dus helemaal niets mag met melk, noten, vis en schaaldieren, ei en pinda.
Vroeg me af of iemand hier er ervaring mee heeft?
doei

Ik heb er wel ervaring mee ja.

Chinook heeft ruim twee jaar BV gehad en Jessai krijgt ook nog. Dat ik zo lang voedt komt mede doordat ze allergisch waren. Ik wilde zo lang mogelijk door blijven voeden maar dat liep wat uit de hand

Mocht er allergie uit de test voortkomen dan heb ik wel wat tips:
Ik heb bij beiden een flinke tijd dieet gevolgd. Dat hield niet alleen geen melk in, maar niets eten waar ook maar melk/boter/kaas enz. in zat verwerkt of lactose, melksuiker enz. Uiteindelijk kun je nog maar heel weinig eten maar als je weet wát je mag is het best vol te houden.

Je kunt zelf cake bakken met zuiver plantaardige margarine bijvoorbeeld. Moet je wel goed op de verpakking kijken, want op veel boter staat plantaardig maar dan zit er toch melk in. Ik meen dat wajang margarine helemaal plantaardig is en die olijfoliedingen ook.

In cake moet natuurlijk wél ei, maar het is een beetje uitproberen wat je wel en niet mag.
In het begin uiteraard álles weglaten wat niet mag. Maar na een tijdje kun je héél voorzichtig iets proberen.

In het begin bijv. eens pinda(kaas) of een eitje. Gaat dat goed dan het volgende proberen. (nooit twee dingen tegelijk proberen want als er een reactie komt weet je niet waarvan het was). Dan eens vis bijv.

Als dat soort dingen goed gaan kun je, als je kleintje een half jaar is zelf weer eens zure melkproducten proberen, dat gaat namelijk eerder goed dan gewone melk. Dus yoghurt, of karnemelk enz. Maar echt met minibeetjes per keer (eetlepeltje, hooguit, en dan 24 uur afwachten).

Als dat goed gaat opbouwen naar gewone melk.

Voor je kleine zélf mag je vanaf een maand of 8 ook gaan experimenteren met zure melkproducten. De eerste dag alleen wat rond het mondje smeren. wordt dat niet rood of geirriteerd, dan een lepeltje voeren, gaat dat goed dan kun je dat ook opbouwen.

Ik heb een redelijk uitgebreide voedselallergiespecial geschreven voor kindjeopkomst, misschien heb je er wat aan:
http://www.kindjeopkomst.nl/voeding/voedselallergie1.htm

Succes in ieder geval!!

vrijdag 30 januari 2004 @ 14:50:50 #209
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16716124
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:31 schreef Deviator het volgende:

[..]

Toch wel apart, op het CB vertelden ze ons dat we tot een jaar geen melkproducten mochten geven..

Ik snap soms helemaal niks van het CB, heb wel meegemaakt op één en hetzelfde CB dat ik twee verschillende soorten adviezen kreeg over het laten huilen van een baby van twee verschillende wijkverpleegkundigen. Heel vaag. Ik wist soms helemaal niet meer waar ik naar toe moest met mijn vraag.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 15:10:47 #210
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_16716673
Bedankt voor de tips!
Het nadeel is dat Judith ook de pink niet wil. Ze wordt dan ontzettend boos! Ik heb ook al geprobeerd haar eerst aan te leggen, vervolgens flesje aanbieden, maar ook toen werd ze driftig. De enige manier om haar dan te kalmeren is: aan de borst leggen. Erg lastig, want als ik 's avonds weg ben, kan Arjan haar dus niet meer stil krijgen. Bovendien wil ze juist 's avonds vaker aan de borst en dus kan ik (eigenlijk) niet weg. Ik probeer nu de laatste voeding naar voren te schuiven, zodat ze rond 8 uur haar laatste voeding krijgt (nu is dat rond half tien).
Zolang dat niet lukt, blijf ik dus proberen haar uit de fles te laten drinken. Ik zal wel wat gaan experimenteren met spenen.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 15:15:03 #211
73327 Deviator
papa van Nimué !!
pi_16716771
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:50 schreef Tan het volgende:

[..]

Ik snap soms helemaal niks van het CB, heb wel meegemaakt op één en hetzelfde CB dat ik twee verschillende soorten adviezen kreeg over het laten huilen van een baby van twee verschillende wijkverpleegkundigen. Heel vaag. Ik wist soms helemaal niet meer waar ik naar toe moest met mijn vraag.

Inderdaad, dat idee krijgen wij ook..
we geven Nimué in ieder geval tot 1 jaar geen melkproducten, houden maar vast wat de arts het eerste zei
  FOK!fossiel vrijdag 30 januari 2004 @ 15:47:49 #212
2628 Karin
pi_16717581
Grijs wat bij Bram wel eens wilde helpen om hem in dezelfde houding te houden als hij borstvoeding kreeg. Dus op zijn zijtje. Op de een of andere manier vond hij het drinken op zijn rug niet prettig. Wij hebben hem ook nog een tijdje lopend de fles gegeven, dat ging het ook altijd beter dan stilzitten. Maarja dat is ook alleen maar leuk als ze nog niet veel wegen.
Lijkt me heel vervelend om niet bij je kind weg te kunnen, niet dat ik dat vaak wou maar het idee dat het kon was wel prettig.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 16:21:48 #213
82727 klein_spookje
pi_16718601
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 00:41 schreef Grijs het volgende:

Mara wilde ook geen fles die was dan wel jonger een week of zeven ongeveer. We hebben haar voor iedere voeding eerst de fles aangebodenen dan maar 30cc opgewarmde bv. Ze ging vreselijk uit haar dak krijzen en driftig pfff.
Als ze dan heel erg overstuur was heb ik haar aangelegt en dronk ze gewoon de borst na 2 dagen begon ze af en toe een slokje te drinken zodra ze niet meer wilde legde ik haar weer aan. Weer een dag later dronk ze de 30cc op dat heb ik steeds wat meer op gevoerd maar haar wel als beloning aangelegt. Tot dat ze de hele fles leeg dronk.
Nu kan ik ook af en toe eens weg.

Succes er mee.

Ps hoe ondooien jullie de bv? in een bakje de fles.

vrijdag 30 januari 2004 @ 16:23:40 #214
82727 klein_spookje
pi_16718675
bedankt voor de links over bv en allergie.

Tan ik moet nu eerst een week alles waar maar eenigzins iets in zit van koemelk enz laten staan. Daarna terug komen en verder kijken hoe het gaat. Hadden jou kids ook eczeem?

vrijdag 30 januari 2004 @ 16:35:25 #215
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16719064
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:23 schreef klein_spookje het volgende:
bedankt voor de links over bv en allergie.

Tan ik moet nu eerst een week alles waar maar eenigzins iets in zit van koemelk enz laten staan. Daarna terug komen en verder kijken hoe het gaat. Hadden jou kids ook eczeem?

Chinook wel (best erg ook, haar hele rug was één grote eczeemplek, maar ik ontdekte pas dat ze allergisch was na 11 weken), maar Jessai niet. Waarschijnlijk was ik de eczeem bij hem al vóór want ik herkende na 9 dagen al andere symptomen, zoals huilen tijdens het drinken + rode lipjes (branderig gevoel in het mondje) en achterlijk véél en ver spugen.

Bij Chinook moest ik ook eerst die tests doen, bij Jessai ben ik gewoon meteen met alles gestopt. Het spugen is niet 100% weggegaan omdat ik wel eens smokkelde (slecht hè... een likje slagroom bijvoorbeeld... en dan was het meteen weer mis), maar op de dagen dat ik echt héél streng het dieet volgde had hij nergens last van.

Ik heb zelf trouwens wel ontzettend last van eczeem, nu helemaal omdat ik zwanger ben.

vrijdag 30 januari 2004 @ 16:44:56 #216
82727 klein_spookje
pi_16719380
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:35 schreef Tan het volgende:

[..]

Chinook wel (best erg ook, haar hele rug was één grote eczeemplek, maar ik ontdekte pas dat ze allergisch was na 11 weken), maar Jessai niet. Waarschijnlijk was ik de eczeem bij hem al vóór want ik herkende na 9 dagen al andere symptomen, zoals huilen tijdens het drinken + rode lipjes (branderig gevoel in het mondje) en achterlijk véél en ver spugen.

Bij Chinook moest ik ook eerst die tests doen, bij Jessai ben ik gewoon meteen met alles gestopt. Het spugen is niet 100% weggegaan omdat ik wel eens smokkelde (slecht hè... een likje slagroom bijvoorbeeld... en dan was het meteen weer mis), maar op de dagen dat ik echt héél streng het dieet volgde had hij nergens last van.

Ik heb zelf trouwens wel ontzettend last van eczeem, nu helemaal omdat ik zwanger ben.

Mara heeft alleen eczeem verder gelukkig nergens last van ze had vanaf het begin al een droge huid en dan krijg je allerlei adviezen die tegen elkaar in gaan daar word je gek van.
Op het cb zeiden ze smeren met vaseline nou daar werd het alleen maar erger van.

Ik ben iemand die dol is op melk, chocolade, en eigelijk alles wel maar voor je kleine meid doe je alles gek he dat je dat er voor over hebt.
Heb morgen nog een etentje en dan is het over met de pret lol.

Wat smeer jij op de droge plekken?

vrijdag 30 januari 2004 @ 16:46:35 #217
82727 klein_spookje
pi_16719436
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:35 schreef Tan het volgende:

[..]

Heb je zelf altijd al last gehad van eczeem? Of komt dit nu door de hormonen
  vrijdag 30 januari 2004 @ 17:23:00 #218
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16720288
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:44 schreef klein_spookje het volgende:

[..]

Mara heeft alleen eczeem verder gelukkig nergens last van ze had vanaf het begin al een droge huid en dan krijg je allerlei adviezen die tegen elkaar in gaan daar word je gek van.
Op het cb zeiden ze smeren met vaseline nou daar werd het alleen maar erger van.

Op zich is vaseline vrij onschuldig, maar ik ben er zelf ook allergisch voor, het kan dus lang niet bij iedereen.
quote:
Ik ben iemand die dol is op melk, chocolade, en eigelijk alles wel maar voor je kleine meid doe je alles gek he dat je dat er voor over hebt.
Heb morgen nog een etentje en dan is het over met de pret lol.
Ikke ook, was ook niet leuk, maar je wordt vanzelf inventief in het vinden van dingen die ook erg lekker zijn.

Kijk wel uit, want zelfs vele soorten chips mag je niet hebben, je moet echt op alle verpakkingen kijken.

De reformwinkel verkoopt rijstemelk, in het begin vond ik het niet zo, maar later leerde ik het wel waarderen. Sommigen adviseren sojamelk maar de meesten die allergisch zijn voor koemelk verdragen ook geen soja of geitemelk bijv. (ik ben zélf ook vreselijk allergisch voor soja, ik kreeg meteen uitslag toen ik sojamelk probeerde, om het nog maar niet te hebben over de reactie bij Chinook )

En ach.. tis ff afzien, maar ik ben ook dol op biefstuk en filet americain en dat heb ik ook maandenlang kunnen weerstaan Dus die melkproducten kunnen er wel bij.
Toen ik alles weer mocht, kreeg ik van mijn schoonmoeder een gigaspuitbus slagroom (horecaformaat), die was in één dag leeg

quote:
Wat smeer jij op de droge plekken?
Bij mij of toen bij Chinook?

Bij mij een speciaal voor mij samengestelde combinatie van fluticasonpropionaat op een hydrofiele cremebasis. Alle andere middelen ben ik ook allergisch voor.

Chinook kreeg gewoon hydrocortison.

Voor de droge plekken deed ik ook wel zemelen in een washandje in het badwater, dat verzachtte iets, maar wekrt lang niet bij iedereen goed.

quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:46 schreef klein_spookje het volgende:

[..]

Heb je zelf altijd al last gehad van eczeem? Of komt dit nu door de hormonen

Ja, al vanaf de geboorte heb ik allerlei allergieën. Ik begon ook met koemelkeiwitallergie, maar daar groeide ik overheen. Later kwamen er andere allergieën bij.
Vroeger had ik dauwworm, tegenwoordig is het meer droge eczeem, behalve bij mijn oorlellen en armholtes.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 17:32:39 #219
82727 klein_spookje
pi_16720485
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 17:23 schreef Tan het volgende:

[..]

Op zich is vaseline vrij onschuldig, maar ik ben er zelf ook allergisch voor, het kan dus lang niet bij iedereen.
[..]

Ikke ook, was ook niet leuk, maar je wordt vanzelf inventief in het vinden van dingen die ook erg lekker zijn.

Kijk wel uit, want zelfs vele soorten chips mag je niet hebben, je moet echt op alle verpakkingen kijken.

De reformwinkel verkoopt rijstemelk, in het begin vond ik het niet zo, maar later leerde ik het wel waarderen. Sommigen adviseren sojamelk maar de meesten die allergisch zijn voor koemelk verdragen ook geen soja of geitemelk bijv. (ik ben zélf ook vreselijk allergisch voor soja, ik kreeg meteen uitslag toen ik sojamelk probeerde, om het nog maar niet te hebben over de reactie bij Chinook )

En ach.. tis ff afzien, maar ik ben ook dol op biefstuk en filet americain en dat heb ik ook maandenlang kunnen weerstaan Dus die melkproducten kunnen er wel bij.
Toen ik alles weer mocht, kreeg ik van mijn schoonmoeder een gigaspuitbus slagroom (horecaformaat), die was in één dag leeg
[..]

Bij mij of toen bij Chinook?

Bij mij een speciaal voor mij samengestelde combinatie van fluticasonpropionaat op een hydrofiele cremebasis. Alle andere middelen ben ik ook allergisch voor.

Chinook kreeg gewoon hydrocortison.

Voor de droge plekken deed ik ook wel zemelen in een washandje in het badwater, dat verzachtte iets, maar wekrt lang niet bij iedereen goed.
[..]

Ja, al vanaf de geboorte heb ik allerlei allergieën. Ik begon ook met koemelkeiwitallergie, maar daar groeide ik overheen. Later kwamen er andere allergieën bij.
Vroeger had ik dauwworm, tegenwoordig is het meer droge eczeem, behalve bij mijn oorlellen en armholtes.

Inderdaad de biefstuk en filet helaas heb ik ook maanden laten staan en dat ruilen we gewoon om nu geen melk maar wel biefstuk hmm .
Verder heb ik een boekje gekregen met alles wat ik wel en niet mag (hadden beter alleen een boekje kunnen maken met wat je wel mag waren ze zo klaar. Mag ook geen soja.
En ach als het die kleine meid helpt laat ik het graag.
Ik heb een tijdje niet gesmeerd om te kijken hoe het dan gaat. Nu smeer ik met natusan olie kijken of dat helpt.

Fijn dat er iemand is die het herkent.

vrijdag 30 januari 2004 @ 17:46:21 #220
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16720760
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 17:32 schreef klein_spookje het volgende:

[..]

Inderdaad de biefstuk en filet helaas heb ik ook maanden laten staan en dat ruilen we gewoon om nu geen melk maar wel biefstuk hmm .
Verder heb ik een boekje gekregen met alles wat ik wel en niet mag (hadden beter alleen een boekje kunnen maken met wat je wel mag waren ze zo klaar. Mag ook geen soja.
En ach als het die kleine meid helpt laat ik het graag.
Ik heb een tijdje niet gesmeerd om te kijken hoe het dan gaat. Nu smeer ik met natusan olie kijken of dat helpt.

Fijn dat er iemand is die het herkent.

Je mag in ieder geval bastognekoeken en die zijn erg lekker
  vrijdag 30 januari 2004 @ 17:51:48 #221
82727 klein_spookje
pi_16720866
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 17:46 schreef Tan het volgende:

[..]

Je mag in ieder geval bastognekoeken en die zijn erg lekker

Die zijn heerlijk
  vrijdag 30 januari 2004 @ 18:08:42 #222
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16721174
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 17:51 schreef klein_spookje het volgende:

[..]

Die zijn heerlijk

Niet te veel van eten, want het is één van het weinige lekkers dat je mag, en je bent er zo zat van

Mocht het zo zijn dat je kleintje inderdaad voedselallergie heeft dan moet je maar zo denken... het is maar een paar maandjes, je kunt al vrij snel langzaamaan weer wat opbouwen met verschillende producten en je hummel zal je later alleen maar dankbaar zijn.
De kans dat ze over een allergie heengroeien of dat het in elk geval minder wordt is aanzienlijk groter met borstvoeding.

Ik heb zelf flesvoeding gehad en ben nog steeds allergisch, terwijl mijn kinderen er grotendeels overheen gegroeid zijn. Of dat door de BV komt valt nooit te bewijzen natuurlijk, maar het id in ieder geval niet voor niets geweest. Ik heb het er wel voor over gehad hoor!! Er zijn zóveel dingen die lekker zijn!

vrijdag 30 januari 2004 @ 18:25:40 #223
82727 klein_spookje
pi_16721510
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:08 schreef Tan het volgende:

[..]

Niet te veel van eten, want het is één van het weinige lekkers dat je mag, en je bent er zo zat van

Mocht het zo zijn dat je kleintje inderdaad voedselallergie heeft dan moet je maar zo denken... het is maar een paar maandjes, je kunt al vrij snel langzaamaan weer wat opbouwen met verschillende producten en je hummel zal je later alleen maar dankbaar zijn.
De kans dat ze over een allergie heengroeien of dat het in elk geval minder wordt is aanzienlijk groter met borstvoeding.

Ik heb zelf flesvoeding gehad en ben nog steeds allergisch, terwijl mijn kinderen er grotendeels overheen gegroeid zijn. Of dat door de BV komt valt nooit te bewijzen natuurlijk, maar het id in ieder geval niet voor niets geweest. Ik heb het er wel voor over gehad hoor!! Er zijn zóveel dingen die lekker zijn!

gelukkig ben ik ook dol op rauwkost eet bijna aale groente ook rauw dus dat komt wel goed. is ook nog goed voor de slanke lijn he
  zaterdag 31 januari 2004 @ 00:22:21 #224
30488 coolbabe
My little pwny
pi_16730077
Hoe zit dat nou met een wijntje drinken als je bv geeft? Ik heb me er nog nooit aan gewaagd maar heb vanavond samen met een vriendin een film gekeken en een wijntje gedronken. Stel dat Tom nú bij me wil drinken, mag dat dan? En zo nee, wanneer is het dan wel "veilig"?
  zaterdag 31 januari 2004 @ 00:31:29 #225
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_16730300
Als je 1 wijntje hebt gedronken is er nix aan de hand hoor, 2 mag ook nog
  zaterdag 31 januari 2004 @ 00:33:39 #226
30488 coolbabe
My little pwny
pi_16730352
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 00:31 schreef Leah het volgende:
Als je 1 wijntje hebt gedronken is er nix aan de hand hoor, 2 mag ook nog
Ah ok, dan ga ik hem zo maar even "live" wat te eten geven ipv uit de vriezer (zul je net zien dat hij voor de verandering doorslaapt ofzo)
Bedankt
  zaterdag 31 januari 2004 @ 16:03:09 #227
37150 livelink
pi_16742623
Coolbabe, ik heb gelezen dat het 20 minuten later in de borstvoeding zit. Ik drink trouwens regelmatig één wijntje of één biertje en Job is er (helaas) nooit rustiger van geworden.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:10:53 #228
30488 coolbabe
My little pwny
pi_16744403
Nou, Tom is vannacht weer twee keer gekomen dus een verdovend effect heeft het op hém in ieder geval niet gehad

Ik heb zojuist een pak opvolgmelk en een pak rijstebloem gekocht. Ik ga eens proberen of hij wél doorslaapt als hij dat als laatste voeding krijgt.
Hij heeft snachts écht honger en overdag gunt hij zihzelf de tijd niet om aan de borst te drinken dus waarschijnlijk is dit het begin van het einde. Zo jammer

Jubileum moderator zaterdag 31 januari 2004 @ 20:10:39 #229
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16748745
Dat hoeft toch helemaal niet coolbabe? Ik geef Iris nu al een tijdje kunstvoeding bij en het gaat nog steeds prima. Bix heeft Piet ook een tijdje bijgevoed en dat ging ook lang goed.
Het is echt niet meteen over je bv-periode, er komt alleen een flesje pap bij.
ik herken je gevoel maar ik zie nu aan mezelf dat het nog niet over hoeft te zijn
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 31 januari 2004 @ 20:16:15 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16748892
Mijn buurvrouw gaf iig tot een paar maanden geleden nog steeds 1 a 2 keer per dag haar zoontje van 3 de borst. Dus het kan nog heel lang duren. Althans, ik heb wel begrepen dat dat niet bij iedereen zo is. Maar bij haar werkt dat dus wel. Het is de enige manier om haar zoontje stil te krijgen. Hij is vorige maand gediagnostiseerd als 'klassiek autist'.
pi_16749106
coolbabe: ik ben vorig jaar toen ik wanger raakte gestopt en heb daar veelspijt van gehad toen het een miskraam werd. Na 2 maanden volledig gestopt te zijn geprobeerd alicia weer zover te krijgen, dat werkte helaas niet op de troostborst na. Ze eet gewoon volledig met onsmee, maar als ze niet lekker in d'r vel zit dan komt ze gewoon lekker ff kroelen en drinken na behoefte.

maw je kunt nog heeeeel lang met wat aanpassingen doorvoeden en het begin aan andere voeding is niet perse direkt het einde van de bv zoals lois en brighteyes al zeggen.

† In Memoriam † zaterdag 31 januari 2004 @ 20:48:28 #232
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_16749690
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:47 schreef Tan het volgende:

Ik heb een redelijk uitgebreide voedselallergiespecial geschreven voor kindjeopkomst, misschien heb je er wat aan:
http://www.kindjeopkomst.nl/voeding/voedselallergie1.htm

telefoonnummer van de VBN is verkeerd; bij wie moet dit doorgegeven worden? het is 034-3576626
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  zondag 1 februari 2004 @ 00:15:37 #233
30488 coolbabe
My little pwny
pi_16759055
bedankt voor jullie lieve woorden
ik ben alleen echt bang dat het niet al te lang meer gaat duren. Tom is nog steeds liever lui dan moe en als ik hem een fruithap geef eet hij zo twee stuks fruit op maar als hij aan de borst moet heeft hij er na 3 minuten genoeg van. Hij wil gewoon alles kunnen zien en groeit gewoon te weinig. Met een lepeltje is er meer in te scheppen dan hij uit de borst drinkt. Het is niet dat hij geen honger heeft, zijn schema is ongeveer
8 uur borst
10 uur fruithap
12 uur stukje brood en daarna borst
16 uur borst
18.30 warme hap
20.00 borst

De borst van 20 uur drinkt hij nauwelijks, terwijl hij dan wel een nachtvoeding wil dus hij heeft er echt behoefte aan.
Die voeding wil ik hem dus pap gaan geven.
Brr het is gewoon moeilijk om uit te vogelen wat hij nou precies wil en hoe alles een beetje uitkomt zodat hij niet op onmogelijke tijden een voeding moet

[Dit bericht is gewijzigd door coolbabe op 01-02-2004 00:17]

zondag 1 februari 2004 @ 01:03:35 #234
37150 livelink
pi_16761344
Ik ben vanavond een avondje uit geweest en ik heb Job om 16.00 aan de borst gehad, om 16.30 de deur uit gegaan en om 00.30 was ik weer thuis. Ik weet dat ik dat ook wel eens een avondje deed toen ik Katja nog de borst gaf en dat ik dan aan het eind helemaal gek werd van de pijn in mijn borsten en dat ik niet wist hoe snel ik Katja aan het drinken moest krijgen. Nu voelde ik dus helemaal niks . Voor mijn gevoel had ik nog uren weg kunnen blijven. Ik heb dus nu het idee dat mijn bv hard aan het teruglopen is en dat Job niet zo lang meer aan de borst zal zijn. Hij krijgt normaal om de 2,5 a 3 uur de borst en komt ook 's nachts één keer. Dan is het toch niet normaal dat ik na 8 uur droogstaan geen stuwing heb?
pi_16762078
coolbabe, en als je hem laat drinken in een hele prikkelarme omgeving? Isa drinkt ook alleen goed aan de borst in haar slaapkamer met de gordijnen en de deur dicht. Dus dan wandel ik maar steeds met haar naar boven als het tijd is.
mooi he, alles
pi_16762134
livelink, volgens mij zegt dat niks, maar ik ben geen expert. Bij mij verschilt de stuwing enorm. Soms sta ik na twee uur al op springen, en een andere keer is er na 6 uur nog weinig aan de hand. Maar just me heeft er vast iets zinnigers over te zeggen.
mooi he, alles
  Jubileum moderator zondag 1 februari 2004 @ 20:32:22 #237
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16789881
Ik heb ook geen idee Livelink, sorry

Hoe gaat het voeden hier in huis? Nou ongeveer zo

Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator zondag 1 februari 2004 @ 20:53:38 #238
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16790822
Ik zie trouwens nu pas dat Eva mij aan het voorlezen is uit "jouw" boek Justme, dus het cirkeltje is aardig rond zo
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zondag 1 februari 2004 @ 20:54:30 #239
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_16790865
quote:
Op zondag 1 februari 2004 20:53 schreef Lois het volgende:
Ik zie trouwens nu pas dat Eva mij aan het voorlezen is uit "jouw" boek Justme, dus het cirkeltje is aardig rond zo
Ooooh wat leuk
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  maandag 2 februari 2004 @ 08:54:59 #240
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16807779
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 20:48 schreef just me het volgende:

[..]

telefoonnummer van de VBN is verkeerd; bij wie moet dit doorgegeven worden? het is 034-3576626

Dat kan o.a. bij mij. Dank je trouwens, die telefoonnummers veranderen nogal eens, maar misschien was deze wel sowieso verkeerd overgenomen hoor.

Zal het laten aanpassen.

† In Memoriam † maandag 2 februari 2004 @ 09:28:52 #241
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_16808070
quote:
Op maandag 2 februari 2004 08:54 schreef Tan het volgende:

[..]

Dat kan o.a. bij mij. Dank je trouwens, die telefoonnummers veranderen nogal eens, maar misschien was deze wel sowieso verkeerd overgenomen hoor.

Zal het laten aanpassen.

die van de VBN is al 20 jaar hetzelfde en zal ook niet veranderen maar bedankt voor het doorgeven
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_16808254
coolbabe, ik hoorde toevallig gisteren van een vrouw die het jammer vond dat ze pas na 6 maanden wat vast voedsel etc. ging geven. Haar meisje kwam tot dan toe nog elke nacht twee keer voor eten! Wat ze ook probeerde... Ze kreeg trouwens flesvoeding, want er was te weinig moedermelk, vanaf de 3e maand.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar dit zal wel te maken hebben gehad met een te lege maag; de voeding bleef als het ware niet lang genoeg in het maagje zitten, waardoor het hongergevoel te snel opkwam. Trouwens, rijstebloem of johannesbroodpitmeel (of zoiets) hielp niet.
Dus probeer de laatste voeding iets te geven wat langer in de maag zit.
  maandag 2 februari 2004 @ 10:03:59 #243
30488 coolbabe
My little pwny
pi_16808495
We hebben Tom gisteren voor hij naar bed ging goed volgepropt met eten, een uur later dan normaal. Hij werd wel weer om 3 uur wakker maar na een paar minuten aan de borst zakte hij tevreden knorrend in een diepe slaap.
Ik denk dat we nu dus op het punt zijn aanbeland dat hij de voeding niet meer nodig heeft maar het gewoon wel gezellig vind.
Dan wordt dus even de oordoppen in voor ons allemaal en hem dit weer af proberen te leren want ik voel me een wrak door de gebroken nachten.
pi_16808597
Coolbabe, misschien geen gek idee om dit af te leren met de 5, 10, 15 minutenmethode. Tom zal inderdaad moeten leren om de hele nacht zelfstandig door te slapen, of eventueel, als hij wakker is, in ieder geval rustig te blijven.
  maandag 2 februari 2004 @ 10:35:12 #245
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16808966
Coolbabe, je situatie is heel herkenbaar, ik heb hier hetzelfde mee gemaakt.
Wat Phileine ook al opmerkte is een goed advies, voeden in een prikkelarme omgeving. Ik deed dat op onze slaapkamer, verduisterd, deuren en ramen dicht en dat werkte prima!

Wat je zelf ook al schreef, is dat Tom 's nachts komt uit gezelligheid. Het is een patroon geworden, dat hij wakker moet worden 's nachts en dit gedrag wordt heerlijk beloond met een slokje BV. Als jij dit patroon niet doorbreekt blijf je er in hangen.
Als je denkt dat een andere oplossing uitkomst biedt, moet je dat zeker toepassen, maar ik ben overtuigd geraakt van het ''laten huilen'' 's nachts. Na 2 nachten trainen sliep Chiara en haar ouders vrijwel door. Het is even moeilijk, maar ik moest het doen, ik trok het echt niet meer!!
Deze methode is geschikt voor baby's vanaf 6 maanden.

Wel of niet helemaal stoppen met de BV
Even wat anders. Ik geef nu met een tevreden gevoel 2 (pap)flessen op een dag en geen nachtvoedingen meer. In vergelijking met een maand geleden heb al ik behoorlijk wat afgebouwd nu. Chiara en ik vinden de BV beide nog wel lekker gaan, dus ik twijffel een beetje tussen de mogelijkheden.
Zal ik helemaal afbouwen en stoppen?
Zal ik een paar voedingen BV en een paar fles geven?
Zal ik de voedingen met de fles doen en "een slokje tussendoor" aan de borst?
Wat zal ik, ben nog heel erg aan het zoeken...

Hoe en wat hebben jullie gedaan?

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_16809162
Melonovy, wat wij van plan zijn, als alles goed gaat, is om de eerste en de laatste voedingen nog BV te blijven geven en de anderen voorzichtigaan te vervangen door 'vast voedsel'. Maar dat zal pas na maand 7 gaan gelden. Dus t/m ong. 6 1/2 maand gewoon volledig BV.
Voordeel is dan dat je nog om de 12 uur of zo een voeding geeft.
(Maar ja... we zullen maar even afwachten; er kan nog zoveel veranderen)

Dus hoe het werkt, kan ik niet zeggen, alleen wat wij van plan zijn te doen.

maandag 2 februari 2004 @ 10:49:07 #247
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16809230
quote:
Op maandag 2 februari 2004 10:35 schreef melonovy het volgende:
Wel of niet helemaal stoppen met de BV
Even wat anders. Ik geef nu met een tevreden gevoel 2 (pap)flessen op een dag en geen nachtvoedingen meer. In vergelijking met een maand geleden heb al ik behoorlijk wat afgebouwd nu. Chiara en ik vinden de BV beide nog wel lekker gaan, dus ik twijffel een beetje tussen de mogelijkheden.
Zal ik helemaal afbouwen en stoppen?
Als ik me er even mee mag bemoeien, dan zou ik zelf zeggen... doen waar je je het best bij voelt. Stoppen is sowieso een beetje afscheid nemen, of je dat nu met 2 maanden doet of met 2 jaar. Dus 100% emotieloos zal het niet gaan, en omdat Chiara al wat ouder is zal ze zelf misschien ook wel een beetje moeite hebben om de borst voorgoed vaarwel te zeggen, maar het ene kind is er makkelijker in dan het andere.
quote:
Zal ik een paar voedingen BV en een paar fles geven?
Lijkt mij zelf het fijnst voor beide partijen.
quote:
Zal ik de voedingen met de fles doen en "een slokje tussendoor" aan de borst?
Dan loopt de melk vrij snel terug. Chinook mocht na het stoppen nog een tijdje troostsnoepen aan de borst maar al vrij snel was de voeding zo ver terug gelopen dat ze er geen behoefte meer aan had.

Ook het omgekeerde is mogelijk: dat ze dus stiekem weer steeds méér gaat drinken en dan zit je weer terug bij af. En dan is 'nee' zeggen moeilijk omdat ze toch een troostborst mag?

quote:
Wat zal ik, ben nog heel erg aan het zoeken...

Hoe en wat hebben jullie gedaan?

Zoals ik al zeg... wat het best bij je past.
Ik 'moest' van de VK stoppen met de BV toen ik zwanger was. Maar ik kon het niet. Ik was vreselijk verdrietig, zowel Jessai als ik waren er nog niet aan toe om te stoppen. Ik heb raad gevraagd bij de vereniging BVN en volgens hun moest ik gewoon doen waar ik me het beste bij voelde. Ik hoefde in ieder geval niet bang te zijn dat de baby in mijn buik te kort zou komen.

Ik ben dus gewoon doorgegaan zoals mijn hart ingaf. Na een paar maanden zwangerschap was ik er beter aan toe om te minderen en Jessai ook. In november had ik echt zoiets van... ja nu is de tijd rijp om af te bouwen, en het ging ook heel vlot omdat ik voelde dat Jessai dat ook 'aankon'. In notime zaten we van 6 voedingen op 1 voeding. Die ene voeding mag hij nog zolang als hij wil.

Dusseh... lang verhaal, maar je voelt als moeder je kind beter aan dan welke raadgever dan ook... gewoon doen waar je je het best bij voelt en wat Chiara het fijnst vindt.

maandag 2 februari 2004 @ 11:42:30 #248
30488 coolbabe
My little pwny
pi_16810411
quote:
Op maandag 2 februari 2004 10:35 schreef melonovy het volgende:
Coolbabe, je situatie is heel herkenbaar, ik heb hier hetzelfde mee gemaakt.
Wat Phileine ook al opmerkte is een goed advies, voeden in een prikkelarme omgeving. Ik deed dat op onze slaapkamer, verduisterd, deuren en ramen dicht en dat werkte prima!
Ik zou het zo wel willen doen maar ik zit met Jasper. Meenemen naar boven gaat niet omdat ik dan het probleem meeverplaats ( ) en hem alleen beneden laten gaat ook niet omdat hij dan onder aan de trap gaat staan roepen wat hij allemaal aan het doen is en of ik alweer naar beneden kom. Ook door mijn bekken kan ik maar een beperkt aantal keer per dag naar boven gaan.
Tis dus een beetje een lastige zaak.
Ik laat het maar gewoon een beetje gaan en trek maar weer meer tijd uit voor een voeding en laat hem dan maar weer een beetje zijn gang gaan in de hoop dat hij straks vanzelf weer wat beter gaat drinken.
De laatste voeding ga ik sowieso vervangen door pap die hij met een lepeltje krijgt. Ik ben gisteren al begonnen met wennen, na 3 happen begon hij te kokhalzen dus het kan nog wel even duren voor die helemaal vervangen is
pi_16813216
Hallo allemaal, ik ben helemaal niet bijgelezen in dit topic, maar ik heb even een vraag...

Ik ben vorig jaar ergens in september gestopt met borstvoeding geven, maar heb nog steeds melk in de borsten. Is dat normaal? Het loopt er niet vanzelf uit, maar als ik even in de tepels knijp heb ik weer een straaltje. Niet dat ik dat dagelijks doe hoor. Dat zou het vast stimuleren.
Ik heb ook het idee dat de melkklieren een beetje gezwollen zijn. Als ik op m'n rug lig, voelt het of er onderhuids een soort bobbelige kabels liggen in m'n borsten.
Kent iemand dit?

Zolang er was is, is er leven.
  maandag 2 februari 2004 @ 13:53:30 #250
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16814050
quote:
Op maandag 2 februari 2004 13:26 schreef Dinus het volgende:
Hallo allemaal, ik ben helemaal niet bijgelezen in dit topic, maar ik heb even een vraag...

Ik ben vorig jaar ergens in september gestopt met borstvoeding geven, maar heb nog steeds melk in de borsten. Is dat normaal? Het loopt er niet vanzelf uit, maar als ik even in de tepels knijp heb ik weer een straaltje. Niet dat ik dat dagelijks doe hoor. Dat zou het vast stimuleren.
Ik heb ook het idee dat de melkklieren een beetje gezwollen zijn. Als ik op m'n rug lig, voelt het of er onderhuids een soort bobbelige kabels liggen in m'n borsten.
Kent iemand dit?

Ik had twee jaar na het stoppen nog melk uit mijn tepels
  maandag 2 februari 2004 @ 14:06:09 #251
82727 klein_spookje
pi_16814473
ik heb een paar dagen geleden een bericht geplaatst over overgevoeligheid van koemelkeiwit bij Mara en borstvoeding geven.
Nu krijg ik een dieet en mag niets waar maar iets in zit waar mara niet tegen zou kunnen.

Nu is mijn vraag heeft het zin om dan bv te blijven geven van de een hoor ik dat het beter is om te stoppen en kv te geven en de ander zegt weer dat ze daar nog erger op kan reageren.

Ik zelf heb me nu al 100% in gezet op het dieet en dat gaat 3 dagen goed bij mij nu nog wachten op resultaat bij haar.

Hopelijk heeft iemand een advies (tan)?

dan nog een vraagje hebben jullie bij het geven van bv meteen een toeschietreflex of komt dat als het kind aan de borst zuigt.
Bij mij als Mara zuigt en soms duurt het dan wat langer en dan word ze erg boos en ongeduldig herkent iemand dat?

maandag 2 februari 2004 @ 14:29:38 #252
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16815120
klein spookje:

Ja het heeft zeker nog zin om door te gaan met de BV. Je hebt hele goede FV voor allergische kindjes hoor, dat wel, maar met de BV bouwen ze de beste weerstand op tegen die allergie en is de kans het grootst dat ze er over heengroeien.

Mijn kinderen zijn er beiden overheen. Ik weet niet of dat toeval is, maar vooral de jongste was écht ontzettend allergisch, ik had gewoon standaard emmers en dweilen door het huis staan zo erg spuugde hij als ik ook naar iéts verkeerds gegeten had.

Ikzelf heb FV gehad en ben nog steeds allergisch voor van alles. Kan dus toeval zijn, maar het CB, mijn dietiste, dermatoloog en huisarts verzekerden allemaal dat het beter was om met de BV door te gaan.

Een moeder van het andere forum heeft een kindje net zo oud als Jessai met allerlei allergieën, ze kwam er eerlijk voor uit dat ze het niet op kon brengen om op dieet te gaan en is dus gestopt met de BV. Het jaar erna was voor haar een jaar van ziekenhuis in en ziekenhuis uit. De allergische reacties gingen maar niet weg, ook niet bij allerlei soorten speciale voeding en er kwamen allerlei complicaties zoals astma, chronische verkoudheid enz. (zijn allergische kindjes éxtra gevoelig voor) Het jongetje is nog steeds in de lappenmand.

Ik moet eerlijk zeggen dat Jessai ook een tijdje aan de inhalator heeft gezeten vanwege astma, maar ook daar is hij inmiddels overheen gegroeid. Ik heb inmiddels een heerlijk gezond en vrolijk jongetje.

Het is vast geen wondermiddel, die BV, maar ik geloof er zelf ook stellig in dat het beter is dan de FV bij allergische aandoeningen.

Laat je anders nog even goed informeren door mensen die er verstand van hebben als je blijft twijfelen.

maandag 2 februari 2004 @ 14:51:11 #253
82727 klein_spookje
pi_16815721
quote:
Op maandag 2 februari 2004 14:29 schreef Tan het volgende:
klein spookje:

Ja het heeft zeker nog zin om door te gaan met de BV. Je hebt hele goede FV voor allergische kindjes hoor, dat wel, maar met de BV bouwen ze de beste weerstand op tegen die allergie en is de kans het grootst dat ze er over heengroeien.

Mijn kinderen zijn er beiden overheen. Ik weet niet of dat toeval is, maar vooral de jongste was écht ontzettend allergisch, ik had gewoon standaard emmers en dweilen door het huis staan zo erg spuugde hij als ik ook naar iéts verkeerds gegeten had.

Ikzelf heb FV gehad en ben nog steeds allergisch voor van alles. Kan dus toeval zijn, maar het CB, mijn dietiste, dermatoloog en huisarts verzekerden allemaal dat het beter was om met de BV door te gaan.

Een moeder van het andere forum heeft een kindje net zo oud als Jessai met allerlei allergieën, ze kwam er eerlijk voor uit dat ze het niet op kon brengen om op dieet te gaan en is dus gestopt met de BV. Het jaar erna was voor haar een jaar van ziekenhuis in en ziekenhuis uit. De allergische reacties gingen maar niet weg, ook niet bij allerlei soorten speciale voeding en er kwamen allerlei complicaties zoals astma, chronische verkoudheid enz. (zijn allergische kindjes éxtra gevoelig voor) Het jongetje is nog steeds in de lappenmand.

Ik moet eerlijk zeggen dat Jessai ook een tijdje aan de inhalator heeft gezeten vanwege astma, maar ook daar is hij inmiddels overheen gegroeid. Ik heb inmiddels een heerlijk gezond en vrolijk jongetje.

Het is vast geen wondermiddel, die BV, maar ik geloof er zelf ook stellig in dat het beter is dan de FV bij allergische aandoeningen.

Laat je anders nog even goed informeren door mensen die er verstand van hebben als je blijft twijfelen.

Ik moet me gewoon niets aantrekken van de mensen die er negatief tegenoverstaan en zeggen ja kan dan toch beter kv geven de meeste zijn ook mensen die of zelf geen kinderen hebben of geen bv hebben gegeven.

Ik ga gewoon door en hou me aan het dieet zeker die ene maand dan weten we meer.
bedankt.

ps weet je nog na hoeveel weken of dagen je zag dat het minder werd?

maandag 2 februari 2004 @ 15:06:04 #254
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16816159
quote:
Op maandag 2 februari 2004 14:51 schreef klein_spookje het volgende:

[..]

Ik moet me gewoon niets aantrekken van de mensen die er negatief tegenoverstaan en zeggen ja kan dan toch beter kv geven de meeste zijn ook mensen die of zelf geen kinderen hebben of geen bv hebben gegeven.

Vaak wel inderdaad. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat de kwaliteit van je BV minder wordt, zolang je verder gewoon gevarieerd blijft eten. Denk wel om een calciumpreparaat, die heb je heel lekker in kauwtabeltvorm, net fruittella
quote:
ps weet je nog na hoeveel weken of dagen je zag dat het minder werd?
Bij Jessai binnen 24 uur met het spugen en de astmatische aanvallen, maar daar heeft jouw dochter geen last van toch?

Met eczeem bij Chinook duurde het wat langer. Toch wel een week of zo. Maar ik merkte wel meteen al dat het niet meer erger werd.
Droog huidje heeft ze nog wél lang gehouden trouwens. Maar daar hielp de balneumlijn goed tegen (badolie, crème enz.). Ben daar zelf trouwens allergisch voor, net als de vaseline dus voordat je die dure balneumproducten gaat proberen kun je eens informeren bij de apotheek of ze proefmonsters hebben of een adres weten waar je die aan kunt vragen. (misschien wel via internet?)

maandag 2 februari 2004 @ 15:37:21 #255
82727 klein_spookje
pi_16817187
dank je tan.
Mara spuugt inderdaad niet wat dat betreft hebben we heel erg mazzel ze heeft alleen dan de eczeem hoorde gister dat mijn schoonmoeder als baby ook niet tegen koemelkeiwit kon en zei was net zo ziek als jou kindje. Ze was dat vergeten.

Ik heb vrijdag een moorkop gegeten was de dag voor het dieet zeg maar en ze zat zaterdag en zondag helemaal onder nu dan het dieet en het word al minder nou ja het word niet erger iniedergeval.

heel erg bedankt dat je de tijd neemt om mijn vragen te beantwoorden.

pi_16819296
Ik zie nu zoveel herkenbare verhalen dat ik de mijne ook maar eens uitspuug.

De eerste 2 dagen wilde Joshua geen bv omdat hij nog te moe was van de bevalling. Ik in paniek maar het viel wel mee want de derde nacht kwam hij al aardig vaak en begon het pas echt. Na een week begonnen mijn tepels pijn te doen wat dus met de dag erger werd. S'avonds kwam Joshua zo'n beetje elk uur. En door vele huilbuien legde ik hem ook constant aan. Hij zat constant te zuigen dus hij had honger in onze ogen.
Vervolgens was bij week 2 de pijn zo erg dat ik zat te huilen als ik bv gaf. Dus begon ik aan het einde van week 2 maar met afkolven met de hand, want mijn borstpomp van Avent werkte niet goed dacht ik. Met behulp van goeie uitleg van iemand en een paar copietjes met plaatjes erbij lukte het dus wel met die bv pomp. Aangezien het handmatig afkolven ook niet helemaal gevoelloos ging
Uiteindelijk bleek dus dat Joshua behoorlijk veel krampjes had en met de fles geven ging het gewoon wat beter. Alhoewel dit ook niet altijd opging. Dan maar wat poedermelk geven, na een aantal flessen ging het verhaal ook al niet meer op dat hij minder huilde en dus minder last van krampjes had. En constant zat het maar in mijn hoofd om te stoppen. Maar ja dat ging me zo aan het hart, plus dat als je stopt kun je dus niet meer terug.
Dus klooi ik nu al 4 weken af met afkolven en fles geven, bv s'morgens, want dan stromen mijn borsten zowat over van de melk en heeft Joshua ook niet zoveel nodig en hij slaapt ook snel daarna.

Met advies van de bv lijn hier in Engeland weet ik al dat ik Joshua niet goed aanlegde en dus probeer het te verbeteren. Maar het lukt maar niet. Liggend wel trouwens ben ik vandaag achter. Dus hij krijgt nu al meer bv regelrecht vanuit de borst, want het is gigantisch time consuming als je constant voor elke voeding de borstpomp moet gebruiken, afwassen en steraliseren voor de volgende keer. Ik ben echt de hele dag bezig geestelijk en lichamelijk om het maar goed te krijgen. Het is echt een enorme strijd, want de laatste dagen is Joshua weer heel erg huilerig waardoor ik en mijn man dus ook weinig rust krijgen. Geduld is een schone zaak, nou bij mij word het echt op de proef gesteld op het moment. Maar om nou te zeggen ik wil stoppen met bv. Nee pertinent niet totdat ik alles heb geprobeerd. Het lijkt erop dat Joshua dus die krampjes krijgt omdat hij niet goed aanlegt, want dan hapt hij meer dan dat hij drinkt.

Ik had altijd het idee in mijn hoofd om bv te geven als ik een kleine had, en wil dit ook doorzetten. Maar ja hulp krijgen om aan te leren leggen voor bv is niet zo makkelijk en dus moet ik veel zelf ondernemen. Tepelhoedjes heb ik ook gebruikt meer tegen de pijn van de tepels.
Morgen krijg ik een bv kussen, dus ik hoop dat dat wat comfortabeler is en het wat makkelijker maakt voor mij. Zo een heel verhaal. En misschien kunnen jullie er geen touw aan vast knopen, maar ik moest het even kwijt, want de tranen zitten me weer meer nader dan het lachen.

Dus het afscheid nemen van bv kan ik me heel goed voorstellen hoe moeilijk dat is. Je bent zo intiem bezig met je kind dat heb ik zelf ook. Alhoewel ik nog lang niet zo lang bezig ben dan jullie allemaal.

Gruwels ik wou dat het zoveel makkelijker was dan zou ik nu niet zo klagen en depri zijn af en toe.

Oh oh een verse poepluier dient zich aan hier. Dus ik moet gaan.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')