Vervolg van:
Slank de zomer in!
Slank de zomer in II
Slank de zomer in III
Slank de zomer in IV
Slank de zomer in V
Slank voor de feestdagen VI
Slank voor de feestdagen VII
Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting za 29/11 meld je nu aan!
Heb je je aangemeld, maar sta je hier niet bij? Er is een apart topic voor degenen die een ongezond BMI (Body Mass Index) hebben. Dit is het geval als het getalletje achter je lengte hoger is dan 25. Heb jij dat? Dan sta je in dit topic: Fok! Dieetclub XXVIII
Let op: ondergewicht is erg ongezond. Heb je dus een begingewicht of streefgewicht dat onder BMI 18,5 komt, dan kom je niet in de lijst. Wil je toch afvallen? Vraag aan je huisarts of dieetist hoe je dat aan kunt pakken.
Je BMI kunt je uitrekenen op www.overgewicht.nl
De dieeters die meedoen in dit topic:
Babbelzz (1m78) (24,3) was 89 kg, is nu 77,5 kg en wil graag 69-70 wegen -11,5
Confidential (1m64) (23,6) was 67 kg, is nu 63,5 kg en wil graag 59 wegen -3,5
DrFonk (1m87) (24,6) was 125 kg, is nu 86 kg en wil graag 80 wegen -39
dJ-Zcore (1m93) (24,3) was 108 kg, is nu 90,6 kg -17,4
EvilFaith (1m73) (20,8) was 67 kg, is nu 62,2 kg en wil graag 60 kg wegen -4,8
Flying_Vee(1m73) (24,4) woog 82.5 kilo, is nu 73 kg en wil graag 65,5 kg wegen -13
heaven7 (1m73) (22,2) was 68 kg, is nu 66,5 kg en wil graag 65 wegen -1,5
Kebab (1m76) (24,2) was 78 kg, is nu 75 kg en wil graag 68 kg wegen -3
Kiezel (1m80) (23,1) was 76 kg, is nu 75 kg en wil graag 69 wegen-1
Kleintje (1m63) (24,6) was 67,6 kg, is nu 66,1 kg en wil graag 58 wegen -1,5
Kroeltroel (1m83) (24) was 90 kg, is nu 80,2 kg en wil graag 73 wegen -9,8
Liejannuh (1m79) (24,5) was 85 kg, is nu 78,4 kg en wil graag minder dan 75 kg wegen -6,6
Liquidfire (1m76) (24,5) was 76 kg en wil graag 70 wegen
LuNaTiC (1m92) (23,8) was 102,6 kg is nu 87,6 kg en wil rond de 80 wegen -15
Lurky (1m64) (24) was 80 kg, nu 64,6 kg, wil graag 62 kg wegen -15,4
miss_cee (1m68) (24,5) was 67,2, is nu 69,2 en wil graag 56,5 wegen
Schorriemorrie (1m78) (24,9) was 80 kg, is nu 79 kg en wil graag 72 wegen -1
schwa78(1m97) (25) was 113 kg, is nu 97 kg en wil graag 95 wegen -16
Shantee (1m73) (22,6) was 70 kg, is nu 67,5 kg en wil graag onder de 60 wegen -2,5
Shark.Bait (1m92) (22,9) was 89 kg, is nu 84 kg en wil graag 81 wegen -3
Snoetje (1m85) (23,2) was 82,9 kg, is nu 79,3 kg en wil graag 73 wegen -3,6
Tackleberry (1m83) (24,5) was 93 kg, is nu 83 kg en wil graag 80 kg wegen -10
texelonia (1m68) (21,6) was 64 kg, is nu 60 kg en wil graag 58 wegen -4
wendy-tje (1m60) (24,4) was 64 kg, is nu 62,5 kg en wil graag 58 wegen-1,5
XXEMMYXX (1m65) (24,2) was 68 kg, is nu 65,2 kg en wil graag 55 wegen -2,8
Yuki (1m81) (22,6) was 74 kg, is nu 74 kg en wil graag 64 wegen
Wil je ook in deze lijst? Post dan je gegevens in dit topic en zet er duidelijk bij dat je in de openingspost wilt. Na een paar dagen sta je erbij.
Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?
De oefeningen van Lurky: Slank de zomer in!
Genoeg tips dus!
Links:
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel van het voedingscentrum - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
digitale-dietist - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
gezondgewicht redelijk informatieve site
smulweb - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel
Engelse sites:
fitday - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
.weight-loss-diet-i - heeeel erg veel dieet advies!
how-can-i-lose-weight - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
realage - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
ivillage.com - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
3fatchicks - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak - veel produkten met voedingswaarde
Commercieel:
thermocare - over Herbalife
slank-klup - de site van Slankklub Nederland
weightwatchers - weight watchers
afslanken - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
weightcare - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
eganederland site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
slimfast - met veel light recepten
bodysolution - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.
Succes allemaal!
Vandaag is dat maar weer goed want ik ga naar dat etentje van mijn aangetrouwde stamoudste in de Achterhoek. Het varkentje helpen verorberen in dat eerder genoemde eindplaatje van een Asterix-strip. Zal proberen niet de rol van Obelix op mij te nemen .
Dat aankomen valt zowiezo erg mee van ongezonde spullen, had een flink stuk gevulde speculaas, zoete popcorn, breezah, zoete witte wijn en chocochips op buiten mijn gewone eten en was gewoon 1 ons afgevallen (ja weeg me elke dag...schaam) ok zal wel vochtafdrijvend effect van alcohol zijn maar toch.
Sorry YPPY aangezien ik niet echt meer meedoe zijn er best periode's dat ik het niet meer volg en het dan dus niet bij kan houden, buiten dat probeer ik toch wat minder met de lijn bezig te zijn...maar misschien in de toekomst
Zo... het ongesteldheidsmonster is hier weer weg.
Durf alleen niet op de weegschaal te gaan staan. Had een mega depri bui en heb toen toch wel wat chocola gegeten.
Verder vrijdagavond een kroket, kaassoufle en patat uit de frituurpan.
Gisteren wel de hele dag bezig geweest. Eerst paardrijles, stal uitgemest, daarna een clinic op stal. Een zitles. Daarvoor moesten we op een evenwichtsbalk, op de trampoline en op zo'n grote fysiotherapeutenbal.
Er is gebleken dat ik met paardrijden mijn rechterkant wat blokkeer en daar heb ik nu wat oefeningen voor meegekregen en dat heb ik al uitgebreid gedaan, en dat helpt me ook weer met afvallen!
Vandaag eten bij mijn schoonouders.
Heb net een fruitsalade gemaakt. Verse peer, mandarijn, sinasappel, appel, een een half banaantje.
Dit kost me dus een halve punt.
Als ik straks nog honger heb dan kan ik champignons op een velletje bakken, dus zonder vet en dan kost dat me ook geen punt. En dit doe ik dan met wat zout op brood en een plakje milner 30+ kaas. Lekker en nog licht allemaal ook!
Verder heb ik komkommer en wortels klaar liggen voor vreetbuien. Ik hoop dat ik dan nog redelijk door het weekend heen kom.
Hoe gaat het bij jullie dit weekend???
quote:nu is dat dus 46 gram vet extra en 600 Kcals op mn 1200/40. Met andere woorden heb ik in een jaar geleerd minder caloriën binnen te krijgen voor even feestelijk gevoel. Er is veel te besparen door niet mee te doen aan het bittergarnituur, geen (fris)drank te nemen en sauzen te negeren. Niemand heeft gemerkt dat ik aan de lijn deed. Tijdens het borreluurtje ben ik naar buiten gegaan met de kinderen. Voor de rest heb ik vooral mijn bord meermaals gevuld met groenten en zo langzaam met mijn vlees en frietjes gedaan dat ik niet steeds ongevraagd nieuw kreeg opgeschept..
Op maandag 4 november 2002 10:26 schreef Lurky het volgende:
Thuis alles ingevoerd op overgewicht.nl en het was 50 gram vet teveel en 1249 kcaloriën extra op mn dagelijkse 1222/41
Gisteren balans gehad op mijn werk, samen met het traditionele friethal-voer. Ik had er rekening mee gehouden, dus ik ben niet heel erg over de schreef gegaan.
Een collega van mij is ook aan het afvallen en heeft inmiddels al 14 kilo verloren in vijf weken d.m.v. WeightWatchers... ik ben best trots op haar! Ze wil er nog 35 vanaf...
Vandaag de wekelijkse frietjes van thuis, maar daar neem ik gewoon minder van en ik eet een bord rauwkost weg. Het 'monster' dat nu bij Kleintje weg is zal deze week ergens bij mij arriveren dus ik verwacht niet dat er wat af is als ik morgen op de weegschaal klim...
Ik heb gister hier wat frietjes uit de oven gehad en een kroket uit de oven, de friet was te doen maar de kroket moet je echt frituren vrees ik Maar dat paneermeel neemt zoveel vet op he.. iig had ik juist een kroket genomen omdat dat nog het "gezondst" is van alles.
Vandaag uhm, even denken.. vanochtend een wit afbakbroodje met slankie gehad, vanmiddag 2 boterhammen slankie en een vleespastijtje en een hele hoop salade, een appel en een mandarijn en heb de godganse dag in Amsterdam gelopen Het was geweldig leuk en ik ben ook vrijwel de hele dag in beweging geweest en als ik dit zo teruglees heb ik niet echt veel gegeten. Komt goed uit want ik heb honger nu! Ga eens wat te eten pakken
Dat mag toch wel denk ik..
Nog even 2 liter water erachteraan en ik ben klaar
Me de hele week niet vergrepen aan een koekje, snoepje of zelfs maar 1 pepernootje ook! Nou, dat MOET ik morgen toch gaan zien op de weegschaal of niet?
* heaven7 kan niet wachten!
quote:Ik hoop met je mee!
Op zondag 2 november 2003 20:00 schreef heaven7 het volgende:Me de hele week niet vergrepen aan een koekje, snoepje of zelfs maar 1 pepernootje ook!
Nou, dat MOET ik morgen toch gaan zien op de weegschaal of niet?
Gisteren zijn we met vrienden uit eten geweest, als toetje had ik een kop thee, dus dat vond ik al heel netjes
De laatste dagen gaat het weer beter, de weegschaal zal nu over een tijdje ook wel weer mee gaan werken.
Ik heb een homeopatisch middeltje aangeschaft tegen de depri buien, die eetbuien veroorzaken. Dat middel heeft me in het verleden ook al eens goed geholpen, dus ik ben op de goede weg!
Een vaste dag is misschien moeilijk, maar wat denken jullie van het weekend? Dan heb je twee dagen en dat is dan nog wat speling. Het aantal updates van een week valt hier wel mee, dus dat is wel in één keer te doen.
Het lijkt me wel handig als iedereen weet welke week jouw update is. Daarom heb ik een lijstje gemaakt. Halen jullie dat? Als jullie een lijstje te veel structuur vinden, moeten jullie het ook zeggen.
Week 45 Kroeltroel
Week 46 Kleintje
Week 47 Confidential
Week 48 YPPY
Ik ben benieuwd hoe jouw rekenles gaat worden Lurky. Mijn taalvaardigheid is de reden dat ik niet naar de pabo ben gegaan en nu ook niet aan de verkorte opleiding durf te beginnen. Met mijn vooropleiding kan ik in twee jaar klaar zijn, maar ik durf niet.
Dat heb je goed gedaan bij dat eetfeestje! Leuk dat je het kunt vergelijken met vorig jaar en dat je het nu een stuk beter doet. Volgend jaar heb je het vast nog makkelijker.
Als je hier niet zo veel bent, is het idd niet zo handig om te doen Elanor. Wat klinkt het allemaal lekker wat je hebt gegeten! Het kan ook zijn dat je zon dagelijkse schommeling had en dat die doorwerkte, of heb je daar geen last van? Zaterdag was ik een kilo zwaarder dan zondag, terwijl ik niets extreems had gedaan. Gelukkig is dat in een dag goedgekomen, maar dat is toch wel schrikken.
Je hebt wel lekker veel bewogen Kleintje. Ik wist niet dat er hele zittrainingen waren voor paardrijders. Die evenwichtsbalk klinkt erg bekend van het turnen. Moet je daarover lopen of erop zitten?
Mijn weekend is best goed gegaan. Vrijdag gingen we naar de bioscoop met vrienden. Ik had mijn eigenlijk cola light bij en het enige ongezonde dat ik op het, zijn wat pelpindas in het café waar we later nog heen gingen. Zaterdag een verjaardag bij een vriendin. De hele avond aan de thee gezeten en een stukje speculaas en een paar zoute stengels op. Gisteren hadden we frietjes, maar ik stond pas om 12 uur op waardoor mijn ontbijt ook mijn lunch was. Snacks eet ik al een hele tijd niet meer bij de friet, dus het ongezondste mis ik dan af. Verder elke ochtend of avond dat ik thuis was gestept. Geen slechte score.
Wat goed van je collega dat ze zoveel is afgevallen Confidential. Dan heb je meteen een irl voorbeeld.
Een kroket uit de oven klinkt erg bijzonder Heaven7, maar ik kan me voorstellen dat het niet lekker was. Goed zeg dat je geen koekjes en snoepjes op hebt de hele week. Ben je niet te teleurgesteld als er toch niets af blijkt te zijn?
Als je slaapt, kun je niet eten wendy-tje. Dat is dan weer positief. Je klinkt alsof het erg goed gaat. Volhouden!
Ik heb wel een broek aan nu waar ik een week terug nog moeilijk inkwam..
Ik ben dus heel gewichtig van mn diner. Wat dat betreft had ik beter morgen mn gewicht kunnen melden. Maar ja: weegdag is weegdag. Voor de nieuwe lijstmakers is het wel zo handig als onze week-gewichten een beetje bij elkaar staan in een topic. Vaak heb ik te doen met YPPY dat hier zo wordt geslowchat. Vindt daar de getallen maar eens in terug.
YPPY, fantastisch dat mensen bij een juf meteen een beeld hebben wat die allemaal moet kunnen: ik geef alleen kunstles hoor. Zo uitgerekend ben ik wel. Het is bovendien nog een hele kunst. Moet vliegen anders mis ik mn les.
Vandaag eten we boerenkool met worst.
Ik heb besloten de worst niet te nemen want jemig, dat is vet. En ik heb echt geen punten meer over en ik snoep liever een klein stukje chocola dan zo'n vette worst die je na 3 uur nog proeft.
Ik WIL woensdag op de 65,nogwat zitten. Dan maar niet die 64,nogwat. Maar ik moet wel zien dat er wat af is!
Ik ga eens even een lekkere boterham eten. Ik denk met smeerkaas en dan daarna nog een flink stuk komkommer.
Er zijn hier minder dieeters Kleintje, dan gaat het ook wat minder snel. Maar er wordt nog steeds gepost. De scheelt wel veel als je de worst niet neemt. Ik eet ook regelmatig geen vlees, vriendje wel. Dat scheelt best veel kcals.
Het is zover Eindelijk zit ik onder de 25 als bmi. Een halve kilo minder en ik sta nu op 24,8. Nu hoor ik dus officieel hier. Het wordt hier nog eens druk.
OK YPPY, ik maak de update in het weekend van week 47... wat goed dat je nu officieel in dit topic 'hoort'!
Vanochtend is er weer een broek op de 'leger-des-heils-stapel' gegaan. Hij was al een paar weken niet helemaal meer in model, maar het ging nog wel. Nu hangt hij echt veel te laag. Het is een broek met hoge sluiting, want heupbroeken paste ik nooit. Het is echter een heupbroek geworden die bijna uit kan met de knoop dicht. Nog nét niet. Er kan geen riem op en het was nu echt geen gezicht meer. Wel weer een broek van 'nu-nog-te-klein-stapel' gehaald en die paste. Nu liggen daar nog maar twee broeken. Die zaten allebei al (te) strak toen ik ze kocht. Daarom heb ik ze eigenlijk nooit gedragen. Ik hoop over een maand de eerste te passen.
Mijn nieuwste broek zat vorige week een beetje strak, maar nu perfect. En het is een heupbroek. Met strepen in de lengte, volgens een tv programma maakt dat slank.
Maar... in die passpiegels... jemig. Mijn bovenbenen, mijn knieën, geen putjes meer maar kuilen. Daar moet toch echt nog heel wat vanaf. Maar hoe krijg ik mijn lichaam zo ver dat het niets meer van mijn gezicht, armen, taille enzo afsnoept. Het moet van mijn kont, heupen en bovenbenen!!!
Ben wel extra gemotiveerd om het eraf te krijgen hoor!
WEG MET DAT VET!
quote:Omdat dat anders wel een kilo kan schelen hoor
Op maandag 3 november 2003 09:04 schreef Lurky het volgende:
Grappig dat jij dat nog niet gepoept hebben er steeds expliciet bij vermeldt Heaven7.
Vanochtend 2 boterhammen pindakaas, om 11 uur een melkliga, 's middags 1 boterham slankie, toennet 2 koppen (poeder) champignonnensoep, een bakje salade en pasta met tomatensaus.
Dit is toch best wel veel
Ik snap het niet.. ik voelde me al zo schuldig..
quote:Vind je dat veel? 1 boterham als lunch? Misschien is jouw probleem wel dat je gewoon weer in de spaarstand zit door het te weinig eten!
Op maandag 3 november 2003 20:12 schreef heaven7 het volgende:
Hm, ik dacht dat ik vandaag zoveel gegeten had maar ik zit volgens overgewicht.nl maar op de 1003 kcVanochtend 2 boterhammen pindakaas, om 11 uur een melkliga, 's middags 1 boterham slankie, toennet 2 koppen (poeder) champignonnensoep, een bakje salade en pasta met tomatensaus.
Dit is toch best wel veel
Ik snap het niet.. ik voelde me al zo schuldig..
Hee Kleintje wat leuk dat jullie zelf een deken maken voor je paard. Vroeger had ik vaak paarden die binnen no-time zo'n deken sloopten, dus aan zelf maken begon ik niet... enne, handig he, zo'n moeder die broeken voor je kan vermaken
Yippy wat lijkt me dat wennen zeg, dat je zoveel kwijt bent... het lijkt me elke keer wel weer een positieve verrassing in de spiegel zeg!
Ik zag een foto van mezelf van zaterdag, en ik vond het echt verschrikkelijk, je kunt wel zien dat ik weer wat zwaarder ben dan een tijd terug. Maar ja, dat wist ik natuurlijk al toen ik dus al die kleren niet meer paste laatst.
Ik zit nog steeds op de goede weg, vandaag in eerste instantie gewoon vergeten te lunchen... erg is dat zeg, en je druk, heb je geen honger, zit je alleen thuis, achter je essay, dan zou je alles wel aan elkaar kunnen eten! Maar schrijven en sint-janskruid helpen....
quote:Nee, over de hele dag gezien dus. Zucht.
Op maandag 3 november 2003 23:43 schreef wendy-tje het volgende:[..]
Vind je dat veel? 1 boterham als lunch? Misschien is jouw probleem wel dat je gewoon weer in de spaarstand zit door het te weinig eten!
1 boterham is niet veel als lunche nee maar ik neem normaal altijd 2 boterhammen en ik heb gister een liga gehad vlak voor de lunche dus vandaar maar 1 boterham, om te compenseren.
Godverdorie mensen, als mijn eetpatroon al een spaarstandeetpatroon is wtf moeten jullie dan wel niet eten
quote:Dat zou je toch moeten weten, of niet? Nou ja, hier komt mijn rijtje (schrik niet)
Op dinsdag 4 november 2003 08:13 schreef heaven7 het volgende:[..]
Nee, over de hele dag gezien dus. Zucht.
1 boterham is niet veel als lunche nee maar ik neem normaal altijd 2 boterhammen en ik heb gister een liga gehad vlak voor de lunche dus vandaar maar 1 boterham, om te compenseren.
Godverdorie mensen, als mijn eetpatroon al een spaarstandeetpatroon is wtf moeten jullie dan wel niet eten
's morgens: 2 bakken brinta met magere melk
Tussen de middag: 3 a 4 boterhammen met light jam
Avond: stukkie vlees en veel groenten...
Dit is het over het algemeen. Ik heb nogal snel honger, dus eet ik lekker veel tijdens de maaltijden. Soms is het ook wel minder hoor.
Probeer anders eens wat fruit in te bouwen, gezond en wat extra calo's...
Heaven7, je post dat je het best veel vindt wat je eet. Met een vraagteken daarachter. Wendy-tje reageert op je vraag, dat is toch niet zo raar? Het kan best zijn dat jij vindt dat ze geen gelijk hebt, maar door meteen te gaan zuchten maak je het ons niet bepaald makkelijker op jou te reageren en tips te geven.
Eén boterham als lunch is niet veel. Als je dat invoert op overgewicht.nl zul je ook wel een waarschuwing krijgen. Je eet minder kcals dan iemand gemiddeld nodig heeft om af te vallen. En dat terwijl je veel beweegt. In denk dat de optie van wendy-tje over de spaarstand helemaal niet zo gek is. Als je dagelijks minder eet dan het gemiddelde aanbevolen, gaat je lichaam daaraan wennen en anders (zuiniger) werken.
Ik eet ook dagelijks meer dan jij: als ontbijt yoghurt met muesli, als lunch 3 boterhammen met meestal kaas en s avonds aardappels, groente en vlees of pasta ofzo. Tussendoor nog fruit en soms om 4 uur cup-a-soup. En toch zit ik niet over de 1200 kcals en ik val nog steeds af.
Moeilijk wendy-tje als je steeds thuis zit. Dan is het wel moeilijk om toch nog ritme in je dag te houden. Hoe lang moet je nog?
quote:Het gaat niet alleen om hoeveel je eet, maar ook om wat je eet, en wij eten echt niet zoveel want 1200 is gewoon MINIMUM om af te vallen kun je zelfs tot 1500 eten (bij voldoende beweging).
Op dinsdag 4 november 2003 08:13 schreef heaven7 het volgende:[..]
Nee, over de hele dag gezien dus. Zucht.
Je kunt bijvoorbeeld veel beter 2 volkoren boterhammen met 20+ kaas nemen dan een melkliga, in het algemeen moet je dingen met suikers erin (als liga's en over het algemeen alle kant-en-klaardingen) zoveel mogelijk laten staan.
Maar goed, als ik kijk hoe lang je nu al in dit dieet-topic zit dan moet je dit soort dingen allang weten, dat je je er niks van aantrekt moet je zelf weten, maar we (nou ja ik iig) zou het leuk voor je vinden als al het dieten een keertje voor je gaat werken. En ik denk echt dat dat alleen maar kan als je wat meer en misschien ook beter gaat eten. Probeer het anders gewoon een maandje op onze manier, als het niet lukt heb je nog niks verloren want op jouw manier lukt het duidelijk ook niet.
Succes!!
Ik moet vandaag erg voorzichtig met mijn punten omgaan.
Ik heb besloten dat ik vanavond Roti ga maken. Dat kost me wel 10 punten zoals ik het maak.
Erg lekker, erg vullend, maar oh zo veel punten.
Dus maar 8 punten voor de hele dag en mijn ontbijt was toch ook al 4 punten. Dus... nog maar 4 voor mijn lunch. Dat zijn dus geen lekkere dingen voor mij vandaag tussendoor. Niet eens een doosje tictac eigenlijk.
Maar toch neem ik wel een doosje tictac mee. Anders ben ik bang dat ik me vergrijp aan ander lekkers.
Ik ga straks toch paardrijden (ja, dat is weer 4,5 bonuspoints). Ik mag ze wel niet meer opeten, maar ik weet in ieder geval dat ik heb verbrand, dus die ene punt voor tictac zal me aan mijn anus oxideren om het netjes te zeggen
Verder gaat het hier redelijk. Ik heb net op de weegschaal gestaan en ik snap het niet. Iedereen is zwaarder als ze ongesteld zijn, maar het lijkt wel of ik dan juist lichter ben.
Ben bijna bang dat er morgen weer wat bijzit i.p.v. eraf!
quote:Een gesprek is altijd leuk. Met slowchatten, misschien foute benaming, bedoelde ik solochatten. Mensen die een monoloog houden en om de zoveel tijd of zelfs de paar minuten een aanvullig posten in plaats van hun post te wijzigen. Terwijl er niemand na ze heeft gepost. Mensen die in plaats van een witregel voor elke mededeling een aparte post maken. Postopkrikkers. Ik vind dat altijd zo zonde van de overige posts, de discussie en de verzorgde beginpost.
Op maandag 3 november 2003 10:56 schreef Kleintje het volgende:
Jemig, echt gekletst wordt hier niet! Het mag van mij best wat drukker en gezelliger zijn. Dan heb je veel meer aan elkaar.
Maar goed misschien is het inderdaad leuker om wat meer inhoudelijk op elkaar te reageren.
Kleintje, waarom mag je je bewegingspunten niet opeten? Dat is toch juist de bedoeling tot 3 per dag? Of val je dan niet genoeg af?
Lurky, het valt me op dat je hier nu al best lang rondzwerfd, en, wat ik hier tenminste van meekrijg, op een verstandige manier lijnt. Het is misschien een goed idee om te kijken of je niet extreem reageert op sommige voedingsmiddelen.
Ok it weet het het is een beetje alternatief, maar ik ken iemand die standaard een kilo aankomt als ze bijv. pasta eet van de gluten die erin zitten, ook al eet ze maar een klein schepje.
YPPY, is het een grote opluchting om een gezond gewicht te hebben (BMI onder 25) of maakt het je eigenlijk niet uit omdat je nog niet op je streefgewicht zit? Voor mij was het er in ieder geval wel 1, want vanaf die tijd lijnde ik weer voor mezelf ipv voor gezondheid en dat voelde een stuk ontspannender aan (begon ooit met 26.1 inmiddels zit ik op de 21 )
quote:Je mag er maar 12 per week opeten.
Op dinsdag 4 november 2003 11:17 schreef Elanor het volgende:
Kleintje, waarom mag je je bewegingspunten niet opeten? Dat is toch juist de bedoeling tot 3 per dag? Of val je dan niet genoeg af?
Tenminste, zo werkt het bij de WW.
quote:Tsja, dat is een onderdeel van mijn studie, veel thuis zitten. En dat is ook meteen mijn probleem. Ik heb een keer maximaal 5 colleges per week, en soms helemaal geen. Ik probeer extra activiteiten in mijn schema in te bouwen, als sporten, werken en commissiewerk. Allemaal leuk, en het werk brengt ook nog geld op (ik ben nu aan het werk)
Op dinsdag 4 november 2003 08:57 schreef YPPY het volgende:Moeilijk wendy-tje als je steeds thuis zit. Dan is het wel moeilijk om toch nog ritme in je dag te houden. Hoe lang moet je nog?
quote:Dat is mijn laatste optie. Ergens heb ik al lang het vermoeden dat je gelijk hebt maar tegelijk wil ik zo dolgraag dat bord warme pasta, aardappels of rijst. Die paar boterhammen 'smorgens, dat kommetje muesli... Toch denk ik inderdaad dat een graanloosdieet misschien de oplossing zal zijn.
Op dinsdag 4 november 2003 11:17 schreef Elanor het volgende:
Lurky, het valt me op dat je hier nu al best lang rondzwerfd, en, wat ik hier tenminste van meekrijg, op een verstandige manier lijnt. Het is misschien een goed idee om te kijken of je niet extreem reageert op sommige voedingsmiddelen.
Ok it weet het het is een beetje alternatief, maar ik ken iemand die standaard een kilo aankomt als ze bijv. pasta eet van de gluten die erin zitten, ook al eet ze maar een klein schepje.
Juist omdat ik echt dol ben op pasta, piepers, rijst, bloempapsaus, brood en muesli stel ik het experiment steeds uit.
Ik mag namelijk van mezelf al niet meer blowen, niet meer roken, geen alkohol meer, geen suiker, geen snoeperijen, bananensappen en andere tropische nektars of snacks... Er blijft dan zo weinig over wat mij nog een gevoel van voldoening kan geven. Zo'n lekkere warme zachte volle plens graan in mn maag.
Volgens het zogeheten bloedgroepen dieet, het atkinsdieet en montignac ook geloof ik, zou ik het, hoe kostbaar het ook is, toch eens moeten proberen met alleen groenten, fruit en vlees.
quote:Nee je begrijpt me echt verkeerd, ik zeg alleen dat het bij haar zo geldt, bij mij schijnen eieren en rozijnen juist weer hele slechte invloed op mn gewicht te hebben (niet dat ik me er iets van aantrek eieren zijn ook gezond nl. met mate), en volgens bijv. fit for life is juist vlees overbodig en granen niet (en daar zijn atkins en montignac van afgeleid).
Op dinsdag 4 november 2003 11:35 schreef Lurky het volgende:[..]
Dat is mijn laatste optie. Ergens heb ik al lang het vermoeden dat je gelijk hebt maar tegelijk wil ik zo dolgraag dat bord warme pasta, aardappels of rijst. Die paar boterhammen 'smorgens, dat kommetje muesli... Toch denk ik inderdaad dat een graanloosdieet misschien de oplossing zal zijn.
Juist omdat ik echt dol ben op pasta, piepers, rijst, bloempapsaus, brood en muesli stel ik het experiment steeds uit.
Ik mag namelijk van mezelf al niet meer blowen, niet meer roken, geen alkohol meer, geen suiker, geen snoeperijen, bananensappen en andere tropische nektars of snacks... Er blijft dan zo weinig over wat mij nog een gevoel van voldoening kan geven. Zo'n lekkere warme zachte volle plens graan in mn maag.Volgens het zogeheten bloedgroepen dieet, het atkinsdieet en montignac ook geloof ik, zou ik het, hoe kostbaar het ook is, toch eens moeten proberen met alleen groenten, fruit en vlees.
Het is gewoon voor iedere persoon anders, sommige dingen zijn gelijkt (iedereen reageert bijvoorbeeld slecht op suikers) maar ik denk dat je naar een natuurgeneeskundig of nij therapeute moet om te weten wat het voor jou persoonlijk is, of gewoon experimenteren natuurlijk.
En ik denk dat (met mate) een bananensapje oid af en toe ook wel kan hoor!
Over het bijwerken; ik zie dat ik deze week de gelukkige ben Natuurlijk werk ik het bij deze keer! Alleen gaat het dan wel vrijdag worden ipv het weekend, want dan moet ik namelijk werken ditkeer
Is dat goedgekeurd?
Het 'even niet punten tellen' bevalt me uitstekend. Heb echt genoten van het eten, en toch niet superongezond gedaan! Was er echt aan toe. Nu nog even bekijken hoe lang deze periode gaat duren, want ik was net mijn ontbijt al aan het punten-analyseren en dat is eigenlijk niet de bedoeling
Als je daar geen tijd/zin/geloof in hebt kun je in ieder geval proberen een tijdje een afwisselend lijn/gezond eetschema te doen met andere voedingsmiddelen. Als je nu bijvoorbeeld iedere dag begint met een glas sinaasappelsap (ik noem maar wat) kun je dat vervangen door een kiwi enz. enz. en dan na een tijdje kijken of dat beter voor je werkt.
Zal het eens een weekje of wat proberen: een voedingsoort uit te bannen dan wel toe te voegen Elanor. Ontbijt bvb nooit met sap en misschien is dat juist wel goed.
Fijn dat jullie mee hebben nagedacht. Succes met het dieeten beidjes.
quote:Dat is dus niet helemaal mijn uitgangspunt: toen ik dik was was ik ook gelukig, en misschien nog wel tevredener met mn lichaam dan nu. Begrijp me niet verkeerd ik ben erg blij dat ik slank ben nu, dat kleren leuk zitten en ik complimentjes krijg, maar het is ook een druk op me op dat te houden, terwijl ik vroeger nooit over dit soort dingen nadacht en gewoon tevreden was.
Op dinsdag 4 november 2003 12:52 schreef Lurky het volgende:
Ja Kroeltroel, jouw uitgangspunt is ook het mijne: "nooit meer zo dik".
quote:Heel veel succes, hoop dat het werkt!!!
Zal het eens een weekje of wat proberen: een voedingsoort uit te bannen dan wel toe te voegen Elanor. Ontbijt bvb nooit met sap en misschien is dat juist wel goed.
De dieeters die meedoen in dit topic:
Confidential (1m64) (23,7) was 67 kg, is nu 63,7 kg en wil graag 59 wegen -3,3
Flying_Vee(1m73) (24,4) woog 82.5 kilo, is nu 73 kg en wil graag 65,5 kg wegen -13
heaven7 (1m73) (22,1) was 68 kg, is nu 66 kg en wil graag 65 wegen -2
Kleintje (1m63) (24,9) was 67,6 kg, is nu 66,2 kg en wil graag 58 wegen -1,4
Liejannuh (1m79) (24,5) was 85 kg, is nu 78,4 kg en wil graag minder dan 75 kg wegen -6,6
Lurky (1m64) (24,2) was 80 kg, nu 65,1 kg, wil graag 62 kg wegen -14,9
Shantee (1m73) (22,6) was 70 kg, is nu 67,5 kg en wil graag onder de 60 wegen -2,5
Yppy (1m72) (24,8) was 95 kg, is nu 73,5 kg en wil graag 73 wegen -21,5
Klopt dit allemaal???
Jeetje, wat een werk! Yppy, nog meer bewondering voor jou, nu Ik zie trouwens dat je nog maar een halve kilo hoeft voordat je op je streef zit. Wat knap!!! Wat ga je daarna doen? Je streefgewicht aanpassen of anti-jojo-en?
Ik heb 't weekend wel iets heeeel slechts gedaan trouwens. 'n Chocoletter op. Misselijk dat ik was! Tja, chocola straft onmiddellijk
Lunch: 2 boterhammen met stroop
Tussendoor: 4 boterhammen met stroop en cup a soup
1 kop thee
Avondeten: 1 bord aardappelen met sla en karbonade en appelmoes
Bakje yoghurt
savonds: 1 cup a soup
Dit is mijn eten van gisteren,zo ben ik al een week bezig en maar 0,2 kilo afgevallen. Nu dus 69,0 kilo. Echt raar..weet iemand soms wat ik fout doe?
En wat kleintje zei gaat me helemaal te ver. Vandaar dus, ik kap ermee (met hier posten dan, ik ga wel lekker verder met mn anorexiadieet! Misschien ga ik er nog wel bij kotsen ook! ).
quote:Her wil ik toch nog even op reageren.. ik eet sowieso altijd al bruin brood, tegenwoordig voornamelijk met slankie smeerkaas en ik eet ook redelijk wat fruit dus wat dat betreft kan ik niet zoveel veranderen, ik eet al best mager, maar voor mijn gevoel is 4 boterhammen en 1 liga gewoon veel (voor ontbijt en lunche bedoel ik dus).
Op dinsdag 4 november 2003 09:18 schreef Elanor het volgende:[..]
knip
Ik probeer een vast patroon te hebben, 's morgens rond een bepaalde tijd dit, 's middags dat en 's avonds normaal avondeten en eventueel nog fruit en yoghurt na. Ik baal ervan als ik dat, voor mezelf vastgestelde dieet, overschreid. Omdat ik vind dat ik het moet kunnen met dat patroon (en dat kan meestal ookwel).
quote:Je hebt gelijk dat het geen 'hongerdieet' is, maar meer een 'eet-minder-dan-gemiddeld-dieet'.
Op dinsdag 4 november 2003 18:22 schreef heaven7 het volgende:
Oke, het is klaar dan, haal mij maar uit het lijstje. Ik heb er een beetje genoeg van.. en YPPY, waar ik op doelde was op de benaming "hongerdieet" dat doe ik dus absoluut niet.En wat kleintje zei gaat me helemaal te ver. Vandaar dus, ik kap ermee (met hier posten dan, ik ga wel lekker verder met mn anorexiadieet! Misschien ga ik er nog wel bij kotsen ook!
).
Weet je zeker dat je wilt stoppen? Is een afkoelperiode niet genoeg? Ik had gehoopt dat het zou lukken om je toch bij de groep te houden, maar als het niet gaat, dan gaat het niet.
Morgen reageer ik op de rest, eerst weer steppen.
Zo ik ben er, zoals anagekondigd (alleen 2 dagen verlaat, ivm belachelijke werktijden en diensten die langer dan 13 uur duurden).
Mijn sporttas staat klaar, naast mijn werktas, ik draag een voorraad manderijntjes bij me en een cup of soup zakje en kauwgom...
Hatsjikideee!!! Daar gaan we.....!
Lurky toch! Het maar goed dat ik geen mod meer ben, dan had ik kwaad moeten worden. Ik ben benieuwd hoe het gaat met het aangepaste eten. Hopelijk lukt het.
Ik ben wel ontzettend blij dat ik eindelijk een gezond gewicht Elanor. Ik wilde mezelf en mn omgeving bewijzen dat ik doorzettingsvermogen heb en dat is nu wel gelukt geloof ik. Mijn streefgewicht is al een paar keer opgeschoven. Ik begon met 85, toen 75, daarna een gezond bmi. Stiekem hoopte ik toen ik begon dat ik 30 kilo zou kunnen verliezen (bmi = 22). Dat gaat me waarschijnlijk niet lukken, maar als ik daar nog wat dichter bij in de buurt kom is het mooi meegenomen. En zo erg is het niet om gezonder te leven. Het steppen kost wel redelijk veel tijd, maar tussendoor kan ik nog wel wat nuttigs doen.
Dat stilzitten is echt wel een nadeel van studeren wendy-tje. Bij mij gingen de kilos ook hard tijdens het maken van mijn scriptie. Gelukkig verlies je met tikken ook kcals.
Vrijdag lijkt me ook goed Kroeltroel. Dat is toch al bijna zaterdag. Leuk om te zien dat ik nu echt in dit lijstje sta. Dat is toch wel een groot verschil, psychologisch dan.
Als ik mijn streefgewicht heb gehaald, ga ik verder, naar het gemiddelde van een gezond bmi. En als ik dat niet haal, dan kan ik als nog gaan anti-jojo-en. Ik heb al zoveel streefgewichten gehad, daar kan er nog wel eentje bij. Ik durf nog niet zo goed te stoppen, omdat de grens tussen wel en niet overgewicht nog zo dichtbij is. Ik ben ontzettend bang dan is snel weer wel overgewicht heb.
welke dag heb je t liefste:
maandad
dinsdag
woensdag
donderdag
vrijdag
zaterdag
zondag?
Wat een werktijden! Waren er zieken? Morgen en overmorgen moet ik ook 12 uur, dat heb ik dan wel zelf ingepland, maar leuk is het niet. Goed te lezen dat je zo positief bent. Het gaat je ook zeker lukken, je hebt nu de goede spirit.
Vanuit de oudere topics weeg ik me nog steeds op maandag voor de lijstjes en op zondag voor mezelf. Dan kan ik meteen zien wat voor verschil 24 uur soms maakt.
Ja, dat stilzitten maar dik Yppy, maar ik doe het al jaren. Dat is ook een van de redenen dat ik uiteindelijk te dik ben geworden. en thuis is het soms zo makkelijk om te gaan eten, niemand die het ziet he?
Gisterenavond was ik verschrikkelijk moe, ik moet toch wat meer rekening gaan houden met het feit dat ik gewoon niet lekker zit op het moment. Dat maakt immers ook moe. En ik moet sporten verdorie!
Maar goed, 65,9 was alles wat ik zag. Dus maar 0,2 eraf!!!
*gaat keihard verder*
Ik vind het een goed idee een gezamenlijke weegdag te hebben Babbelz. Mijn officiele weegdag is vrijdag (voor mezelf). Alleen... ik heb het op het moment best wel druk en dan schiet het er nogal eens bij in, of verplaats ik 'm naar de donderdag of zaterdag. Ik weet niet hoe dat bij de rest hier zit? Ik verwacht over een maand of anderhalf weer wat regelmaat te hebben In de Dieetclub is het officieel toch maandag? Misschien handig voor de 'overstappers'
Niet iedereen is zwaarder als ie ongesteld is Kleintje. Je moet dat voor jezelf uitzoeken of het zo is. Het kan zijn dat je vocht vasthoudt voordat je ongesteld bent, als je het bent of als je het net bent geweest. Heel wat verschillen dus Maarrr, niet getreurd: er is toch weer wat af!!!!!
Ik heb nu eindelijk een digitale weegschaal! En hoewel ik daar erg blij mee ben, vond ik het toch wel rot om erachter te komen dat de oude weegschaal altijd consequent 4 kilo lichter aangaf dan wat de nieuwe weegschaal nu doet. Ben ik toch voor m'n gevoel opeens 4 kilo zwaarder
Ik woog me altijd op maandag, maar ga dat vanaf nu op woensdag doen. Woensdagochtend ben ik altijd thuis, dus heb ik wat meer de tijd om te wachten totdat ik naar het toilet ben geweest. Zeker met m'n nieuwe weegschaal zie ik wat voor een verschil dat geeft!!
Ik weeg met kleren en voordat ik naar het toilet ben geweest 69,2
Ik weeg met kleren en nadat ik naar het toilet ben geweest 68,7
Ik weeg zonder kleren en nadat ik naar het toilet ben geweest 68
Val je toch binnen tien minuten 1,2 kilo af op die manier
Wat mij betreft is elke weegdag goed, als Kleintje en Imago het woensdags beter uitkomt, is dat ook voor mij best. Ik nam altijd Maandag omdat het de vaste weegdag van de Dieetclub was/is. Maar tegenwoordig ben ik er zo vroeg uit dat het er wel eens bij inschoot en was dus al verhuist naar dinsdag. Soms melde ik mijn gewicht hier om de zes dagen en dan weer om de twee weken.
Ik pas mij in dit geval voortaan wel aan de meerderheid aan.
Over broeken innemen... goed plan. Ik ben steeds bezig knopen te verplaatsen van mijn rokken. Al is met alle winterhemden, maillots en onderjurken onder de tailleband dat nu heel even stabiel. Wat ook lekker is: mijn truien van vorig jaar zitten veel beter onder de armen en zitten niet meer als pluizige worstvellen om mn pens. Elk seizoen heeft zo z'n verrassingen. ook voor de dieeter op lang duur.
Bedankt voor jullie adviezen en steun voor mijn veranderende dieet. Het is natuurlijk fijn als het complimentjes regent maar als de resultaten daar niet naar zijn mag ik blij zijn met elk goedbedoeld advies.Hoe betweterig of confronterend ook getypt (niet iedereen kan met fluwelen handschoenen aan schrijven): samen vormen we met onze kennis een erveringsdeskundig pannel. Heb hier nog nooit iemand op onaangenaam bedoelde nep-hulp of valse raad betrapt. Laat niemand zich iets te letterlijk aantrekken of ergens iets achter zoeken: we zijn goed bezig en we kunnen het!
Of is het minder slecht ?
Niet dat ik bakken tegelijk eet, maar af en toe een dropje
Ik weeg altijd op maandag, maar dat is puur willekeurig eigenlijk dus ik wil me best aanpassen aan een andere algemene-weegdag.
Volgens mij moeten we hier twee kunstjes flikken YPPY: ten eerste het streefgewicht halen en dan ten tweede daar ook blijven. Volgens mij duurt het best lang voordat je zo kunt eten dat je gewicht in balans blijft... ik weet zelf nog niet hoe ik dat ga doen. Ik denk langzaam aan meer caloriën gaan eten totdat je de grens hebt gevonden van niet meer afvallen - maar ook niet meer aankomen.
Wat jammer dat het hier niet wil lukken Heaven7. We hebben hier vast allemaal het beste met je voor en ik vind het erg jammer dat je je hier niet thuis voelt...
Onze oude weegschaal was ook zo imago vandaar dat ik ook een tweede start heb gemaakt met afvallen. Ik dacht nl dat ik er al was - maar dat was dus niet zo. Ik vraag me nu wel af waar ik eigenlijk vandaan kwam qua gewicht - ik dacht namelijk dat ik niet zwaarder ben geweest dan 70 kilo maar dat zou ook zomaar ronde 75 tot 80 hebben kunnen liggen door die rare weegschaal.
Volgens mijn boekje zijn drie dropjes gemiddeld 10 caloriën, -recon-, en dat is maar goed ook aangezien dropjes (en pepermuntjes) bij mij echt niet in het zakje kunnen blijven zitten... (al eet ik ze nu niet meer achter elkaar op )
Dat je op gewicht blijft is al ontzettend goed Kroeltroel. Dat lijkt me straks het moeilijkste van alles. Ik heb inderdaad een ministepper thuis. Ik step normaal gesproken elke ochtend dat ik niet hoef te werken (4 dagen per week) en s avonds als ik thuis ben (gemiddeld ook 4 dagen per week). Ik mag op mijn stepper maar een kwartier achter elkaar, anders gaat hij kapot. Ik doe altijd 4 x 1500 steps op de teller. Soms is dat in 11 minuten en soms in 15. Dat varieert. De eerste keer gaat altijd langzamer. Snel en langzaam wissel ik af. Totaal ben ik een kleine 2 uur bezig. In de pauze kwartieren ga ik vaak de was ophangen of stofzuigen of hier reageren ofzo.
Je moest vast veel lezen Imago. Er wordt hier nu weer lekker veel gepost. Jij valt wel erg snel af! Dat haal ik niet.
Ik kan het ook niet allemaal onthouden. Ik open een worddocumentje en gaat dan steeds heen-en-weer tussen het topic en het bestaan. Mijn geheugen is niet goed genoeg vrees ik.
Weet je al welke aanpassing je het eerste gaat proberen Lurky? Wat handig dat jij je kleren aan kunt passen door knopen te verplaatsen. Dat gaat niet bij wat ik heb. Alleen bij mn wikkelrokken kan dat, maar die zijn nu toch echt te koud. Je hebt gelijk dat adviezen welkom zijn, daar kun je alleen maar van profiteren. Wel bekijk ik per persoon hoe ik een advies formuleer. Tegen jou kun je gewoon zeggen dat je ipv van wijn iets anders kunt drinken, zodat je meer kunt eten. Bij anderen kan dat niet zo makkelijk. Dat heeft misschien ook te maken met hoeveel zelfvertrouwen je hebt en hoe goed je met kritiek om kunt gaan. Misschien heeft het ook wel te maken met leeftijd en levenservaring of juist dieetervaring, dat weet ik niet.
[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 05-11-2003 16:58]
Wel goed dat je nog naar paardrijden gaat en op de crosstrainer hebt gestaan imago. Dan ben je toch nog sportief bezig. Ik moet wel bekennen dat ik het zelf ook helemaal gehad had met het steppen voordat ik op vakantie ging. Gelukkig is dat nu weer goedgekomen, maar sportdips klinken wel bekend dus.
Volgens het sjs boekjes is een dropje gemiddeld 10 kcals recon. Beter dan een stuk chocolade dus, maar niet zo goed als een tiktak. Het lijkt natuurlijk ook wel aan de soort drop en hoe groot hij is.
Ik vind trouwens dat deze topicreeks ontzettend vooruit is gegaan. Er wordt nu veel gepost en leuk gereageeerd op elkaar. Mijn complimenten.
Mijn weegdag kan ik best aanpassen naar woensdag, dan ben ik toch vrij.
quote:Drop is zout en van zout houdt het lichaam vocht vast. Een enkel dropje kan geen kwaad. Er is suikervrije drop, dat scheel al iets maar dan nog: geniet en eet het met mate. Zoethout zal een goede vervanger kunnen zijn... s kijken...
Op woensdag 5 november 2003 16:04 schreef -recon- het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met drop ?
Bijwerkingen:
Bij langdurig of hooggedoseerd gebruik, kan het leiden tot vocht opslag, hoge bloeddruk en Kalium tekort (vermoeidheid en spierzwakte).
...
Dropproducten bestaan uit meel, zetmeelsiroop, suiker, gelatine, 5 tot 50 % drop of zoethoutextract;
....
Zoals beloofd een van de sites waar ik veel aan heb gehad in mijn strijd tegen overgewicht. Verkijk je niet te erg op die krachttraining, we hoeven niet allemaal te bodybuilden, maar volgens mij deden al een aantal meiden hier aan fitness. Deze manier van eten heeft bij mij erg veel succes gehad, zonder honger.
Het is maar een tip, ik heb verder geen ervaring met WW etc, dit heeft voor mij (na jaren ellende met 4 rijstwafels en een appel) enorm geholpen.
http://home.hccnet.nl/e.raats/gewichtscontrole/
Ben benieuwd wat jullie vinden, voor mij werkt het maar ik heb de wijsheid ook niet in pacht
quote:Ik heb het net gelezen, maar dat klinkt goed! Eigenlijk sluit het behoorlijk aan op wat ik nu doe, maar de meerwaarde van de voedingsvezels is natuurlijk duidelijk, het is goed voor je spijsvertering! En dat helpt je ook afvallen...
Op woensdag 5 november 2003 21:11 schreef josja het volgende:
Dag ladies,Zoals beloofd een van de sites waar ik veel aan heb gehad in mijn strijd tegen overgewicht. Verkijk je niet te erg op die krachttraining, we hoeven niet allemaal te bodybuilden, maar volgens mij deden al een aantal meiden hier aan fitness. Deze manier van eten heeft bij mij erg veel succes gehad, zonder honger.
Het is maar een tip, ik heb verder geen ervaring met WW etc, dit heeft voor mij (na jaren ellende met 4 rijstwafels en een appel) enorm geholpen.
http://home.hccnet.nl/e.raats/gewichtscontrole/
Ben benieuwd wat jullie vinden, voor mij werkt het maar ik heb de wijsheid ook niet in pacht
En het leukste is, ik heb totaal geen honger, echt niet. Terwijl ik ook zakken met chips kon leegvreten, elke avond. Ik train niet overdreven veel (wel zwaar), 3 keer per week. En dat is prima op te brengen voor mij.
Ik pas weer in een broek die 3 weken geleden nog met moeite dichtging! Er kwam dan ook zo'n lekker vieze vetrol bovenuit En nu zit ie opeens goed! Verbaas me er eigenlijk wel over, want ik dacht dat de laatste weken niet zo geweldig waren gegaan: teveel gegeten en te weinig bewogen. Maar gelukkig valt dat nog wel mee.
Maar ik vraag me nu ook wel heel erg af wat m'n startgewicht was! Ik heb het idee dat er aardig wat af is, maar dan moet het dus afgenomen zijn tot 68 kilo nu. Terwijl ik altijd dacht dat 68 kilo het startgewicht was
quote:En hier ging er dus iets mis, je bedoelt iemand anders
Op woensdag 5 november 2003 16:58 schreef YPPY het volgende:Wel goed dat je nog naar paardrijden gaat en op de crosstrainer hebt gestaan imago.
quote:Volgens mij bedoelt ze mij, ik heb nl een crosstrainer
Op donderdag 6 november 2003 07:57 schreef imago het volgende:[..]
En hier ging er dus iets mis, je bedoelt iemand anders
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat een cross-trainer is
Een crosstrainer is trouwens een fitnessapparaat, waarop je een soort langlaufbeweging maakt met armen en benen. Heerlijk ding vind ik het
Wat ben ik weer bij Imago, dat was voor wendy-tje, die heeft wel gecrosstraindingust. Leuk dat je die broek weer past!
Ik ben niet zo handig misschien maar waar is 'ons' topic gebleven? Die van de hoge IBM laat maar zeggen.
Liefs Nojojo
quote:Rationeel dacht ik aan het mijden van granen, dat gaf mijn gevoel mij in. Minder eten, leek me toch niet echt de oplossing. Maar om de hele dag nou te doorstaan op fruit en yoghurt... Ik heb toch maar dubbele boterham met linera en één plakje Milner 20+ en eentje met met die nieuwe Slimkuipje 15+ roomzachte smeerkaas olijf/tomaat van ERU (deze week 49 cent bonusdinges AH).
Op woensdag 5 november 2003 16:56 schreef YPPY het volgende:Weet je al welke aanpassing je het eerste gaat proberen Lurky?
quote:Heb je geen winterwikkelrokken? Gevoerd en van warme wollen stof ofzo. Van die schotse rokjes met een speld zijn nu helemaal in. Ik zou niet weten hoe in een gewoon rokje te fietsen bvb. Draag al jaren korte wikkelrokjes omdat ze zo mooi mijn kruis bedekt houden en ik er toch elke beweging in kan maken
Wat handig dat jij je kleren aan kunt passen door knopen te verplaatsen. Dat gaat niet bij wat ik heb. Alleen bij mn wikkelrokken kan dat, maar die zijn nu toch echt te koud.
Wat ook zo leuk is aan het slanker zijn: mijn over-de-knie-kousen lijken langer omdat er minder beendikte in moet dan vorig jaar. En het ziet er ook zo veel beter uit.
Ik heb nu perzikkleurige repband en ben bezig met spieroefeningen.
Het gaat erg lekker. Ik was even benieuwd of er hier mensen zijn die bepaalde spiergroepen trainen, wat voor oefeningen ze gebruiken en wat voor hulpmiddelen.
Met die repband doe ik oefeningen voor mijn kuiten, triceps, biceps, roeioefeningen, schouders, heupen en bovenbenen.
Ik zoek eigenlijk nog oefeningen voor de binnenkant van mijn bovenbenen en mijn knieën.
Wie oh wie heeft hier nog oefeningen voor???
Hier een biceps oefening met blauwe repband. Dit is dus stugger dan de perzikkleurige.
Een voorbeeld: de perzikkleurige geeft bij 25% uitrekken 0,4 kilo weerstand. De blauwe geeft dan 0,9.
Bij 200% uitrekken geeft de perzikkleurige 2,7 kilo weerstand en de blauwe 6,8.
Nogal een verschil.
Als ik genoeg getraind ben met perzik dan wil ik naar groen. Ik sla dan oranje over. Ik ga dan van 0,4 naar 0,7. Als ik dat heb gehad dan wil ik paars en dan sla ik dus weer blauw over.
Maar goed, eerst dit maar echt onder de knie krijgen!
Mbt die rekband: die oefeningen doen we met BBBB+. We doen beenoefeningen en armoefeningen daarmee. Ik ga er even over nadenken wat we allemaal mee gedaan hebben en morgen voor je op een rijtje zetten (dan ben ik vrij dus dan kan ik wel uitgebreid tiepen ) wat we daar op les allemaal mee doen (als je dat wilt dan).
Vandaag gaat het lijnen goed, vandaag is er een verstandskies getrokken, dus ik eet amper! Ik barst van de pijn, dus kauwen doe ik liever niet! Maar ik geloof niet dat dit de juiste manier van afvallen is, dit moet je geen weken hebben om af te vallen
quote:Kweenie hoe dat zit. Ik heb hem gewoon vast en bind hem niet om mijn handen heen.
Op vrijdag 7 november 2003 10:45 schreef imago het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar als ik dat plaatje van die band zo bekijkt, knelt dat ding toch de hele doorbloeding in je handen af?
quote:Niet echt een leuk grapje
Op dinsdag 4 november 2003 18:22 schreef heaven7 het volgende:
Misschien ga ik er nog wel bij kotsen ook!).
Confidential (1m64) (23,7) was 67 kg, is nu 63,7 kg en wil graag 59 wegen -3,3
Kleintje (1m63) (24,8) was 67,6 kg, is nu 65,9 kg en wil graag 58 wegen -1,7
Yppy (1m72) (24,8) was 95 kg, is nu 73,5 kg en wil graag 73 wegen -21,5
Wie werkt het lijstje bij en wanneer?
Week 46 Kleintje
Week 47 Confidential
Week 48 YPPY
Zijn er nog meer gegadigden om mee te werken, of gaan wij dit ieder eens in de 4 weken doen???
Meer mensen die een idee hebben voor een 'algemene' weegdag; de dag waarop alle slank-voor-de-feestdagers hun gewicht doorgeven waarna het lijstje aangepast gaat worden? Ikzelf had al aangegeven voorlopig even geen voorkeur te hebben ivm drukke prive-bezigheden, maar pas me tzt wel aan
Imago, ik wist niet welk gewicht ik nou bij jou moest invullen. Ik had zoveel om uit te kiezen Maar het lijkt me handiger als jij degene bent die het 'officiele' gewicht bepaalt
Dan step jij wel veel op een dag Yppy!!! Krijg je daar niet juist enorme kuiten en bovenbenen van? Dit is bij mij namelijk juist niet de bedoeling. Ik wil ze wel wat strakker krijgen, maar niet nog voller.
Met mij gaat het overigens prima. Nu al een week geen punten aan het tellen (en flink gezondigd, dat kan ik je wel vertellen). Ik had dinsdag even stiekem tussendoor gewogen en toen schrok ik toch wel (82,8 maar dit was overdag en dus veel water in de buik), maar vanochtend op mijn vaste weegdag was ik nog steeds hetzelfde Ik kan het: een week niet streng lijnen niet niet gaan jojo-en!!! *Vreugdedansje doet* Hoewel ik natuurlijk ook wel weet dat deze week niet garant staat voor levenlang niet jojo-en
Een algemene weegdag lijkt mij een goed idee, maakt mij niet uit welke dag (ik weeg nu op maandag).
Wat kunnen opmerkingen van anderen toch een grote invloed hebben, miss_dynastie. Ik heb daar zelf nooit zo bij stil gestaan en ik trek mezelf weinig aan van wat anderen zeggen, maar ik kan me heel in de verte wel voorstellen hoe meisjes in verkeerde eetgewoonten schieten als ze telkens weer vervelend opmerkingen krijgen. Dat andere mensen er eigenlijk nooit bij stilstaan wat voor invloed 'grappige' opmerkingen hebben is eigenlijk wel idioot...(ik bedoel dus niet mensen in dit topic, maar mensen in je omgeving die jarenlang 'grapjes' maken...)
Ik lag vanmorgen tussendoor even buikspieroefeningen te doen en blijkbaar vond de kat dat errug interessant want hij sprong er bovenop... oef!! (Leuk, van die bewegende spieren onder een shirt met jonge beesten in de buurt!)
Menu van vanavond: sla, cherrytomaten, reepjes kipfilet met tuinkruiden (broodbeleg), beetje knoflookdressing en bolletjes voor in de soep in een grote bak --> smullen maar!
Die band ken ik niet Kleintje, dus ik weet er ook geen oefeningen voor.
Nu heb ik al twee dagen niet gestept Kroeltroel, want ik moet te lang werken. Gelukkig kan het morgen en zondag weer wel. Mijn kuiten zijn nu wel redelijk stevig, maar mijn bovenbenen wiebelen nog genoeg. Daar kan nog heel wat vanaf.
Leuk dat je niet jojod.
quote:Ben aan het zoeken gegaan vanochtend, maar das nog knap lastig. Kom alleen maar tapes tegen die je moet kopen.
Op vrijdag 7 november 2003 09:49 schreef Kleintje het volgende:
Bedankt voor het aanbod Kroeltroel maar dat foldertje heb ik erbij. Ik wil juist nog meer oefeningen. Vooral voor de binnenkant van mijn bovenbenen, mijn knieën en wat buikspieroefeningen. Want ook die kan je met zo'n band doen, ik weet nu alleen even niet hoe!
Uit ervaring weet ik zo niks, ik train niet met een band, maar als ik nog iets tegen kom zal ik het hier neer zetten.
Voor de beenspieren en heupen
Deze oefening wordt leuker als je er een muziekje bij zet.
Knoop de rekbank om je kuiten, niet te strak want je moet sidesteps kunnen doen.
- sidesteps om op te warmen
- stap naar links en naar rechts
- stap om en om naar achter
- steps en dan (om en om) knie omhoog
- steps en dan (om en om) knie buiten naar achteren
Voor de armen
- pak rekbank in je handen en strek armen uit. Kleine stukjes op en neer, afgewisseld met grote stukken.
- arm naar achteren bewegen (let op: elleboog niet te laag)
- Houd rekbank via rug (schouderhoogte) vast. Weer kleine stukjes op en neer, afgewisseld met grote stukken.
- Nu gaan we zagen! Linkervoet op band (zorg dat je linkerknie boven linkervoet is) en met rechterhand ga je zagen. En andersom...
Ik weet niet of je deze oefeningen kent... Zo niet: succes
Buikoefeningen ermee ken ik niet en als ik meer herinner zal ik het erbij schrijven!
Onthoud: meeste mannen zien graag een beetje vlees op een damesdij dus uit die hoek komen meestal geen klachten.
Maar goed, ik laat dus al het lekkere eten staan op deze manier!
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:14 schreef heaven7 het volgende:
Ik wilde gewoon even meedelen dat ik 65.5 weeg nu, ik ben er namelijk heel erg blij mee ondanks alle toestanden hier altijd wou ik het jullie toch even laten weten. Niet goed?
quote:Dat vraag ik toch niet.
Op zondag 9 november 2003 14:14 schreef heaven7 het volgende:
Ik wilde gewoon even meedelen dat ik 65.5 weeg nu, ik ben er namelijk heel erg blij mee ondanks alle toestanden hier altijd wou ik het jullie toch even laten weten. Niet goed?
quote:Dankjewel
Op zondag 9 november 2003 14:26 schreef Confidential het volgende:
Hartstikke goed Heaven7! Op naar de volgende onsjes die langzaam weer pondjes en kilootjes eraf worden enzo...
quote:Geen idee eigenlijk, maar misschien bestaan er wel iets van spieroefeningen voor gezichtsspieren?? Ik heb wel eens zoiets op TV gezien van een of ander vrouwtje dat allemaal oefeningen had om je gezichts- en nekspieren sterk te houden zodat het allemaal niet ging hangen als je ouder werd... misschien is dat iets?
Op zondag 9 november 2003 14:49 schreef tcm het volgende:
Maar hoe train ik het vet (?) van m'n kin/nek af
Het was iets van naar boven kijken en dan je mond afwisselend open en dicht doen, flink wat gekke bekken trekken en draaien met je nek enzo (niet echt goed opgelet toen!).
miss_cee , ik ben jaloers op je kilo. Het gaat bij mij nu erg langzaam. Het gaat wel naar beneden, maar wat mij betreft mag het sneller. Netjes hoor! Ga zo door!
Ik heb zo'n ouderwets ding, en als je erop staat kan hij 2 a 3 kilo heen en weer zwaaien...
errug irritant..
pfff ik heb t echt onwijs druk gehad, k heb geen id wat ik weeg op dit moment maar ik ga weer lekker gezond doen.
ik hoop dat ik t volhou!!
SUC6 IEDEREEN!!!
PS
ik heb ook altijd al een bolle kop gehad, ook toen ik nog slank was.
Kvraag me af of daar wat aan te doen is, khoop dat iemand dat hier weet!!
Succes met de lijst Kleintje!!!
En als afslankster natuurlijk net als alle leden van de slank-club ook veel succes weer deze week.
Bolle koppen en onderkinnen:
Altijd wassen of afdouchen met (ijs)koud water.
Gymoeffeningen doen door idd als een acteur rare gezichten te trekken. (Vet eventueel eerst je gezicht en hals goed in met je dagcreme of nivea zodat je huid zelf niet gaat trekken)
Happen in de lucht als vis op droge naar links en omhoog en rechts.
Zoenen in de lucht richting horizon en hemel.
Chimpansee nadoen.
De "chicken" en de "duck" en dat soort dansbewegingen met je hoofd nadoen.
Proberen een imaginaire vrucht hoger dan je kan grijpen uit een denkbeeldige boom te plukken.
Zwemmen en droogzwembewegingen.
En vooral ook flink housen met je armen ver voor je uit en opzij en boven je hoofd!
Zo ver mogfenlijk alle hier genoemde bewegingen ook opzij achterwaards te maken met je kaken en mond.
Geen alcohol drinken.
Je monitor bovenrand op de hoogte van je wenkbrauwen houden. Rechtop kijken en rechtop lopen. Beeld je in een aureool te dragen.
Psst Hetero- en bi-dames en homosuelen... je vriend /man kan je met een bepaalde mondoefening ook een enorm plezier doen en je wordt er niet dik van als je het doorslikt.
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 10-11-2003 09:13]
Aangemoedigd door je post ben ik vrijdag de stad in gegaan Lurky, maar ik heb geen korte wikkelrokjes gezien. Wel ontzettend veel Schotse ruiten, maar dat was allemaal met een rits of knopen en niet makkelijk kleiner te maken. Misschien dat ik volgende week nog wat tegenkom. Wie weet durf ik ooit nog. Op tv vertelde iemand laatste dat een broek met verticale strepen slanker maakt en ik heb nu dus een broek met vertikale strepen. Wel zwart met grijs, maar strepen zijn het.
Dat klinkt niet leuk Kleintje. Dat er dan nog zon groot gat zit. Lijkt me lastig eten.
Een kilo in anderhalve week is echt niet slecht miss_cee! Ik denk dat heel veel mededieeters zouden willen dat ze dat halen. Verstandig dat je het nu gezond aanpakt, daar heb je alleen maar meer profijt van als je op je streefgewicht zit.
Goed dat je bent afgevallen Heaven7. Ik kan me de vraag van Kleintje wel voorstellen. Je staat nu niet in de openingspost en wij weten niet of je dat toch weer wilt. Je kunt natuurlijk ook gewoon je gewicht doorgeven zonder dat je in de openingspost staat. Dat is ook goed, als je maar even zegt wat je wilt.
Mijn elektrische weegschaal twijfelt ook flink Shantee. Als je gezond doet, ben je iig wel goed bezig. Meet je jezelf wel eens? Daar kun je ook uit opmaken of je afvalt.
Succes allemaal de komende week!
Aiai, wat een nare verhalen over kiezen weer allemaal YPPY en Kleintje. Ik heb er zelf ook drie en nr 4 op komst, maar volgens mij hebben ze genoeg ruimte en kunnen ze blijven zitten... Succes ermee iig!
Shantee, gewoon niet ademhalen, stokstijfstil staan met je blik al op het streepje en vooral niet wiebelen... misschien dat het wijzertje dan wat minder twijfelt. Electrische weeggevallen zijn net zo'n twijfelkonten hoor, bij mij scheelt het soms ook een kilo binnen een halve minuut! Tegenwoordig neem ik het eerste getal waar hij meer dan twee seconden op staat en dan spring ik er al weer af...
Ik zag in de margriet van vorige week en deze week weer nieuwe streep-je-slank verhalen met een heel andere verhouding aan hokjes, en volgens mij op 1100 kcal per dag. (Ook met een boel recepten voor ontbijt, lunch en diner!!) Dat is dan bedoeld om snel weer in je feestjurk te kunnen volgens mij. Je mag dan ineens veel meer groente en fruit en zuivelprodukten, bijna geen vlees en veel minder brood en pasta enzo... ik houd het maar bij mijn oude vertrouwde hokjespatroon, dan kom ik er ook wel dacht ik zo... nog vier kilo, dat red ik misschien net voor de feestdagen (sinterklaas niet meegeteld ??).
Succes voor u allen!!
maandag
woensdag
zaterdag
Wil iedereen die een voorstander is voor een vaste weegdag zijn/haar voorkeur geven? Misschien kunnen we dmv stemmen tot 1 vaste dag komen?
groet
Ik ken het wel dat je echt geen tijd hebt om te sporten. Ik heb het op dit moment heel erg druk met studie en werk, beetje te veel hooi op m'n vork genomen. De twee vrije avonden die ik weet vrij te maken, wil ik dan gewoon op de bank hangen (met een zak worteltjes! ) of slapen. Ik probeer nu wat beweging te krijgen door trappen te lopen in plaats van de lift te nemen, en dat soort bekende dingen.
Ben trouwens heel erg benieuwd wat de weegschaal morgen aan gaat geven. Dit was - op het weekend na - een week zonder tussendoortjes, maar het avond-eten was telkens zo slecht! Ik heb me twee avonden mee uit eten laten nemen (als iemand aanbiedt zeg ik toch echt geen nee!) en op andere avonden ging ik bij mensen eten die dan met het geweldige idee van patat of pizza kwamen. Dus we zien wel wat het wordt..
Ik weeg me dus tegenwoordig op woensdag. Zaterdag komt voor mij echt niet uit omdat dat een hele onregelmatige dag is. Maandag kan eventueel ook wel, maar woensdag komt dus het beste uit. Maar ik leg me neer bij de meerderheid!
Oh en ik wil trouwens ook wel een keer het week-weeg-lijstje aanpassen
quote:Probeer je te focussen op alle basisdingen die echt moeten, alle extra's kosten alleen maar energie! En als je dan eens bij mensen gaat eten, geef dan aan dat je graag een beetje op je gewicht wilt letten. Sommige mensen vinden dat vervelend, maar anderen worden er aan herinnerd dat ze dat zelf eigenlijk ook wel willen, en slaan dan acuut aan het gezond koken!
Op maandag 10 november 2003 23:32 schreef Babbelzz het volgende:
ik krijg het maar niet voor elkaar, om te starten
ik wil wel, maar blijkbaar onvoldoende
Ik ben zelfs al uit het lijstje gehaald, ws door mijn loze beloftes steeds....
Ik bemerk dat ik te weinig energie zelf heb om het met minder voedsel te stellen.
Ik werk veel (te veel) steeds geen tijd (echt niet fijnz) om te sporten en genbiet dan maar met wat lekkers als ik een momentje heb waarin ik me kan ontspannen.
Maar zo komen die laatste 8 kg (ben nu 78) er nooit af!
Misschien kan ik beter terug komen als t beter (met me) gaat en ik weer wat meer tijd heb om te posten...
anderzijds moet ik me er toch toe kunnen dwingen om ff te posten (kan tenslotte ook heel vaak mail tjekken) zodat ik de motivatie weer voel om op te biechten hoe een dag is geweest.
Ik had geloof ik nooit moeten stoppen (tussentijdse stop, want het ging echt heel goed en snel!)
Mag ik vragen of jullie tips hebben om uit deze dip te komen?
Gisteren woog ik 65!! Wel 's avonds na het eten, maar toch...
Over 2 weken begin ik ein-de-lijk met m'n nieuwe baantje, waarbij ik überhaupt al de hele tijd loop, en dan heb ik dus ook wat geld voor de sportschool of iets dergelijks...
YPPY had een keer tips gegeven dat je ook zonder geld kon sporten, touwtje springen en dat soort dingen. probleem met mij is dat ik lui ben En heb geen discipline, Dus doe dat dan een enkele keer, maar niet met enige regelmaat en niet lang genoeg voor een opvallend effect...
Voor Sinterklaas en kerst gaat het denk ik niet meer lukken
Maar wie weet voor Pasen
Spannend wat de weegschaal aan gaat geven Imago. Kan je gelijk zien wat een keertje uit de band springen voor effect heeft op je gewicht. Fijn dat jij ook een keer de lijst wil aanpassen
Wendy-tje Wat is en doet dat Sint Janskruid precies? En waar is het verkrijgbaar? Het klinkt namelijk wel goed!
Texelonia, je moet je ook noooooit weten na het eten Alleen vocht weegt zoiezo al wel wat, en vers eten in de buik is helemaal niet goed voor de teller op de weegschaal! Als je je 's morgens weegt, is het vast een stuk minder. Bij mij scheelt het zeker 2 kg
Na echt een superslechte week van uit-etentjes en frietjes (let wel: zonder snack en saus) gaat het nog steeds goed met mijn gewicht. Dit moet natuurlijk geen reden zijn om me nu vol te gaan vreten, omdat ik denk dat mijn gewicht het wel aankan Hmmmm, er schuilt gevaar met al die pepernoten, chocoladeletters en marsepein in de winkel. Snel voorbij lopen dan maar, en hopen dat er bij de kassa (waar ze ook al liggen) geen lange rij staat en ik me netjes beheersd naar buiten kan begeven...
Voor en na het eten wegen bijvoorbeeld, maakt inderdaad zo'n verschil! Bij mijn vriend was er meteen twee kilo bij na 2 pannenkoeken, maar mijn buurmeisje had er 5 op en woog maar een halve kilo meer
quote:Normaal weeg ik me ook niet 's avonds, alleen nu was ik toevallig toch in de badkamer, omdat ik in bad ging. Relativeer het ook wel, dat ik 's ochtends minder zou wegen enzow, maar het zal geen 4 kilo schelen denk ik
Op dinsdag 11 november 2003 10:57 schreef Kroeltroel het volgende:
Wendy-tje Wat is en doet dat Sint Janskruid precies? En waar is het verkrijgbaar? Het klinkt namelijk wel goed!Texelonia, je moet je ook noooooit weten na het eten
Alleen vocht weegt zoiezo al wel wat, en vers eten in de buik is helemaal niet goed voor de teller op de weegschaal! Als je je 's morgens weegt, is het vast een stuk minder. Bij mij scheelt het zeker 2 kg
Na echt een superslechte week van uit-etentjes en frietjes (let wel: zonder snack en saus) gaat het nog steeds goed met mijn gewicht. Dit moet natuurlijk geen reden zijn om me nu vol te gaan vreten, omdat ik denk dat mijn gewicht het wel aankan
Hmmmm, er schuilt gevaar met al die pepernoten, chocoladeletters en marsepein in de winkel. Snel voorbij lopen dan maar, en hopen dat er bij de kassa (waar ze ook al liggen) geen lange rij staat en ik me netjes beheersd naar buiten kan begeven...
Over dat Sint Janskruid: het enige wat ik daar van weet is dat als je aan de pil bent die minder kan gaan werken, en je dus grotere kans hebt om toch zwanger te worden. Misschien wel handig om aan te denken dus.
De chocoladeletters en vooral de chocoladepepernoten ben ik ook al voor gezwicht Moet toch echt beter mijn best gaan doen. Ik denk elke keer pas als ik thuis aan het snaaien zit, 'owjah, ik zou stoppen met snoepen'
quote:Dat heb ik inderdaad ook eens gedaan, ook met volle blaas en dat soort dingen. Scheelt ook gelijk 2 kilo!
Op dinsdag 11 november 2003 11:05 schreef imago het volgende:
Nu ik een nieuwe weegschaal heb gebruiken we die hier thuis voor allemaal gewichts-testjes, om te kijken wat voor invloed allerlei dingen op je gewicht hebbenVoor en na het eten wegen bijvoorbeeld, maakt inderdaad zo'n verschil! Bij mijn vriend was er meteen twee kilo bij na 2 pannenkoeken, maar mijn buurmeisje had er 5 op en woog maar een halve kilo meer
Texelonia ik ken het hoor, hier wil het op het moment ook niet zo goed! Wat wil je voor sport gaan doen als je geld hebt? Bij een clubje hardlopen bijvoorbeeld is niet duur, en wel motiverend!
[b]Imago{/b] wat een verschil kan het zijn per persoon he? Dan kun je wel makkelijk het beste moment uitvogelen om je te wegen
Chocolade pepernoten, die heb ik nog niet gezien Waar ik echt met een grote boog omheen moet lopen is marsepein met zo'n chocolade laagje er omheen. Ik zag ze gister ook al liggen bij de Kruidvat
Zo'n dingetje is 100 gr, en volgens de WW is 10 gr marsepein 1 punt. Reken maar uit dan, dat is echt funest voor je dieet. 2 marsepeinen gevalletjes en op zijn de punten voor de hele dag
Als SintJanskruid de pil beinvloedt, bedank ik ervoor Ben erg happy met mijn vent, maar ben blij dat ik mijn buik er net af heb!
Het meeste snoep kan ik wel laten liggen, behalve Wokkels en chocoladepepernoten
quote:Tsja, ik heb ook dat linkje gelezen en ik vind het persoonlijk allemaal nogal suggestief. Maar ik gebruik liever wat extra anticonceptie, dan dat ik me weer zo rot voel, en das natuurlijk heel persoonlijk. Ook gebruik ik liever sint-janskruid dan 'zwaardere' middelen. Anders... informeer eens bij je drogist, voor andere mogelijkheden...
Op dinsdag 11 november 2003 11:44 schreef Kroeltroel het volgende:
Als SintJanskruid de pil beinvloedt, bedank ik ervoorBen erg happy met mijn vent, maar ben blij dat ik mijn buik er net af heb!
Conclusie: het tandvlees waar mijn verstandskies heeft gezeten is ontstoken en mijn lichaam reageert zo op de pijnstillers.
Ik ging voor de gein op de weegschaal staan en... 72!!!!!
Ik draag bijna 6 tot 7 kilo aan vocht extra mee.
Op dat moment brak ik. Tranen rolden over mijn wangen. Ik heb verdorrie amper wat gegeten de laatste dagen, ik slaap bijna niet en ik kan de pijn niet meer aan.
Heb vaak genoeg migraine, maar dit... jemig!!!
Ik weeg me dus morgen niet want het geeft geen goed beeld. Ik zit nu aan de antibiotica, pijnstillers en moet heel veel spoelen.
Voordat het gat helemaal dicht is dat kan nog wel even duren. Ongeveer 23 dagen zei de tandarts. En al die tijd blijf ik kans op ontstekingen houden!
Grmbl, dan te weten dat ik 11 december mijn andere verstandskies uit mijn onderkaak mag laten trekken! Ben er totaal niet gerust op!
(sorry voor mijn lange verhaal wat niet eens zoveel met lijnen te maken heeft, moest het gewoon kwijt!)
Hoe komt het dat het is gaan onsteken dan? Kan dat spontaan gebeuren? Of is het iets dat je kunt voorkomen bij de volgende kies die getrokken moet worden?
Misschien kan je het trekken van de volgende kies zelfs wel even uitstellen als er niet veel noodzaak achter zit. Ik kan me namelijk zo voorstellen dat het geen pretje is wanneer het hele gedoe overnieuw gaat beginnen wanneer je net hersteld bent van deze ontsteking.
Antibiotica en pijnstillers, gaat dat eigenlijk wel samen? Ik kan me namelijk voorstellen dat het flinke pijnstillers zijn!
Hopelijk voel je je snel weer wat beter, is het vocht er weer af en zal je blij zijn om het resultaat op de weegschaal! (een week bijna niets kunnen eten moet tenslotte zijn vruchten afwerpen)
Ik zag trouwens net dat het al bijna 1 uur was, terwijl ik nog helemaal geen trek had!!! Normaal begin ik meestal zo rond half 12 trek te krijgen. Heb 2 bammetjes met kwark en reepjes kalkoenfilet op, plus een 'salade' van tomaatjes en komkommer.
Ben ook weer begonnen met steppen, doe er zo'n 150 per minuut, in blokken van 5 minuten. Heb af en toe wel last van kramp in mijn (slappe) kuiten, dus een betere warming-up denk ik...
Ouch Kleintje! Ik hoop voor je dat je er snel weer bovenop komt en dat de ontstekingen dan ook wegblijven... dat vocht gaat er dan ook vanzelf wel weer uit!
Ik kan alleen niet wegen op zaterdag Babbelzz, want dan werk ik de hele dag. Maandag of woensdag maakt mij verder niet uit...
Anti-dip tips heb ik niet echt - zelf nog nooit in een echte dip gezeten... ik denk dat je er vanzelf wel weer aan toe komt om verder te gaan met lijnen, je weet wanneer je weer zover bent om de strijd met de laatste kilo's aan te gaan. Als er teveel tegelijk op je pad komt moet je het nu eenmaal 1 voor 1 oplossen - tegelijk gaat vaak niet. Misschien kan het ook helpen om terug te denken aan hetgeen waardoor je in eerste instantie wilde gaan afvallen; datgene aan de rand van jouw dalletje dat maakt dat je weer omhoog wilt gaan klimmen!
Ieder heeft zo zijn 'zwakke punten' Texelonia, die van mij zijn dropjes en pepermunt...
Sporten is bij mij niet echt een favoriete bezigheid, maar ook al ga ik er schoorvoetend heen, toch ben ik elke keer weer blij dat ik geweest ben! Het geeft toch wel een boel energie en mijn hoofd is dan weer lekker helemaal leeg... Ook ergens wel fijn om nog student te zijn, want sporten kost bijna niets! Mijn leven is dan wel niet regelmatig, maar je krijgt er wat voor terug...
Babbelzz: Kom op! Houd vol! Misschien is het handig om -zoals meerdere hier zeggen- om eens via hokjes. overgewicht.nl of punten tellen (ww) bij te houden wat je eet? Schrijf in je agenda op wanneer je wilt gaan sporten (of op een kalender waar je vaak op kijkt), dat spoort je meer aan om te gaan sporten en daarna voel je je heerlijk! Of ga eens op jacht naar afslankboeken met recepten (bijv. van Margriet of Weightcare) en lees die eens door. Iedere keer als het wat minder gaat, kijk je weer in het boek
Pfoe... ik heb voor dropjes nog steeds een zwak maar als ik er teveel van eet, word ik weer misselijk (is dat even handig ). Voor dat sinterklaassnoep ben ik nog niet echt gezwicht, hooguit voor de chocomuntjes maar die vond ik laatste keer niet lekker (?). Marsepein met chocola erom heen vond ik vroeger heerlijk maar zat ik altijd van vol daarna... Als ik er op tijd aan denk, mag ik mezelf op Sinterklaasavond verwennen met zo'n kleine letter en zo'n marsepein... nou... ik denk dat ik nu al vol zit als ik er aan denk
Bedankt voor de lieve woorden allemaal!
gezamelijke weegdag (melddag) op maandag of op woensdag doen?
Stemmen maar!
Het is erg goed voor de lijn om je verstandskiezen te laten trekken. Ik kan nog steeds niet normaal eten. Gisteren wel wat aardappelpuree op ter afwisseling van de vla en net wat drinkontbijt voor de vitamientjes.
Dat zijn weinig kcals Confidential. Dat is dan echt maar tijdelijk. Gewoon doorgaan zoals je bezig bent, dat is langer vol te houden.
Kom op Babbelzz! Je weet hoe het moet en je weet dat je het kunt. Je moet wel echt de stap zetten om weer te beginnen, misschien dat je die nu nog niet kunt zetten, maar volgende week wel.
Fijn dat je het lijstje ook mee aan wilt passen Imago. Met hoe meren we het doen, hoe minder werk het is. Viel het nog mee om op de weegschaal te gaan staan?
Goed dat je je beter voelt Wendy-tje.
Gewoon beginnen Tex! Een schop onder je kont en een springtouw gaan kopen. Hup! Ga anders met zn tweeën, spieren kweken is altijd handig.
Het gaat je lukken Kroeltroel, zonder lekkers voorbij die kassa. Je kunt je tas alvast open doen als je staat te wachten, of kijken hoeveel geld je bij je hebt. Of je pinpas zoeken. Dat soort dingen doe ik altijd als ik moet wachten, zodat ik niet in de verleiding kom wat extras mee te nemen.
Wat demotiverend zo Kleintje. Weeg jezelf anders een paar weken niet, zo is het ook niet leuk. Doe je hartstikke je best en dan word je nog alleen maar zwaarder door het vocht. Kun je 11 december niet uitstellen als het niet beter gaat? Anders heb je er nog meer last van. Sterkte!
Alleen met de chocolade heb ik moeite Pandorah en sinds jij verteld hebt dat chocoladegeld niet meer lekker is dit jaar, hoef ik dat ook niet meer.
Wegen op maandag of woensdag maakt me niet uit, het zijn allebei vrije dagen. Geen voorkeur dus.
quote:Nouja, het viel wel tegen
Op woensdag 12 november 2003 08:14 schreef YPPY het volgende:
Viel het nog mee om op de weegschaal te gaan staan?
Vorige week was het 68, nu 68,3.
Maar ik heb eens bedacht waar deze week mijn avond-eten uit bestond, en dan valt 0,3 erbij hartstikke mee! Ik heb gegeten: pizza, chinees, patat, pannenkoeken, pizza, risotto en nog iets dat ik me niet kan herinneren.
Dat is toch erg! Maarja, ik heb de afgelopen week geen enkele keer zelf gekookt: ik werd telkens uitgenodigd om ergens te gaan eten, en als ik dan opeens iets ongezonds voorgeschoteld krijg ga ik ook niet zitten miepen. Dan vind ik zelf de gezelligheid toch belangrijker dan het gezonde. Dat moet je natuurlijk niet weken achter elkaar doen, maar zolang m'n gewicht gezond is en ik alleen maar voor het mooi-zijn wil afvallen, sta ik mezelf af en toe zoiets toe.
Nou weet ik alleen niet zo goed hoe ik nu in het lijstje wil! Ik weet dus niet zo goed wat mijn startgewicht is omdat dat met de oude weegschaal blijkbaar nooit geklopt heeft. Als ik nu het gewicht van vorige week zou nemen, zou ik meteen in het lijstje staan als iemand die nooit dunner is geworden maar alleen maar zwaarder wordt Dus zet me er anders nog maar even niet in: dan neem ik het gewicht van deze week wel als startgewicht en dan zien we volgende week wel wat het wordt
quote:Heb je die oude weegschaal nog? Niet weggooien voor je hem met je nieuwe hebt geijkt.
Op woensdag 12 november 2003 08:45 schreef imago het volgende:
Nou weet ik alleen niet zo goed hoe ik nu in het lijstje wil! Ik weet dus niet zo goed wat mijn startgewicht is omdat dat met de oude weegschaal blijkbaar nooit geklopt heeft.
Nu kan je gerust je oude weegschaal weggooien want je hebt zijn afwijking berekend. Je kan ook de oude en de nieuwe ijken met je eigen gewicht maar wij mensen wiebelen nogal en zijn moeilijk op een exact decimaal getal te zetten voor een gemakkelijke som.
Ik zelf zou met 10 pakken sap ofzo een mooie stabiele eenheid als ijkgewicht maken. .
Hier is een ---> omrekenaar voor pounds, foot en inches <---
Mijne lijkt heel echt:
Is ook in één oogopslag duidelijk hoeveel die paar kilo die ik er nog af wil hebben uitmaken. Mijn ideale gewicht is om daarmee lekker te kunnen feesten en onwijs te eten en drinken. Zeg maar mijn "bruidsmodel".
quote:Ik zou gillend gek worden als ik een waslijst BMI's moest uitrekenen
Op woensdag 12 november 2003 10:38 schreef imago het volgende:
En dan wou jij beweren dat je niet goed was met cijfers en rekenen!![]()
Kan de weegschaal niet een andere afwijking hebben Lurky? Dat ie bijvoorbeeld altijd 4 kilo zwaarder of lichter weegt. Zoals je het nu beschrijft krijg je wel erg grote verschillen. Wat een verschil met je poppetje. Ik heb mijn poppetjes ook gemaakt en ik zie het verschil nu beter dan wanneer ik in de spiegel kijk.
quote:Ik vond die verschillen ook wel groot en heb behoorlijk lang en herhaaldelijk op de som zitten puzzelen. Zou dat kunnen? Ik snap niks van dit soort dingen.
Op woensdag 12 november 2003 11:37 schreef YPPY het volgende:
Kan de weegschaal niet een andere afwijking hebben Lurky? Dat ie bijvoorbeeld altijd 4 kilo zwaarder of lichter weegt. Zoals je het nu beschrijft krijg je wel erg grote verschillen.
Maar mijn 80 kilo destijds ipv 75 klopt wel met het virtuele plaatje en mn spiegelbeeld. Stomme weegschalen ook grr
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 12-11-2003 11:54]
Dat met die virtual model had ik ook al zitten proberen! Bij mij lijkt het alleen niet, ze maken me veel te dun Of ik heb een vertekend zelfbeeld natuurlijk
Yppy zo'n weegschaal als jij beschrijft heb ik nog steeds... altijd lachen he. Maar dat draaiknopje is ook wel nodig, soms verschuift het plaatje iets, lijkt het wel.
Lurky misschien moet ik dat ook maar iets doen, lijkt me een enorm afschrikwekkend effect!
Je vult je gegevens in (op het al gegeven linkje). Het plaatje wat er uiteindelijk uitkomt, sla je op op je harde schijf. Zo doe je dat 3x (je begingewicht, je huidige gewicht en je streef). Vervolgens link je ze, via picserver bijvoorbeeld. Je zet ze alledrie naast elkaar en voila
links 63 kilo (nu) ............................................ rechts 58 kilo (gewenst)
Klopt ook niet helemaal met mijn lichaam. Ik heb vooral een buikje. En mijn lichaam is niet zo "gestroomlijnd" zeg maar
En YPPY, we hebben nog wel een oud springtouw hier liggen. Maar zou niet weten met wie ik het samen zou moeten doen... En jammer dat het weer kouder is, want de buren hebben een trampoline Gaan we in het voorjaar weer actief gebruik van maken
quote:Ik heb gewoon op die link die is gegeven mijn gegevens ingevuld, maar niet opgeslagen op HD. Heb gewoon de link die die site aan dat plaatje geeft gebruikt..
Op woensdag 12 november 2003 16:41 schreef Kroeltroel het volgende:
Ja, zo zie je goed het verschil he BabbelzzJe vult je gegevens in (op het al gegeven linkje). Het plaatje wat er uiteindelijk uitkomt, sla je op op je harde schijf. Zo doe je dat 3x (je begingewicht, je huidige gewicht en je streef). Vervolgens link je ze, via picserver bijvoorbeeld. Je zet ze alledrie naast elkaar en voila
quote:Ook leuk: bij die link die jij gaf op shoppen klikken, en dan onderaan bruidssite kiezen. Kun je kijken hoe een bruidsjurk je staat
Op woensdag 12 november 2003 11:12 schreef Lurky het volgende:
Is ook in één oogopslag duidelijk hoeveel die paar kilo die ik er nog af wil hebben uitmaken. Mijn ideale gewicht is om daarmee lekker te kunnen feesten en onwijs te eten en drinken. Zeg maar mijn "bruidsmodel".
Die link die je opgeeft als deeplink voor je plaatje is niet zo duurzaam. Met de Prinscreenknop van je toetsenbord kopieeren en dan in je windows Paint of zo'n ander tekenprogramma wat je hebt ctrl V om te pasten/ over te plaatsen. Plaatje saven. Volgende maken, uitknippen, copieeren, plakken... naast de vorige plakken. enz
Oploaden naar een fokvriendelijke picserver klaar. Succes!
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 12-11-2003 18:12]
Ach, wat zeur ik ook - we zien wel wat het wordt!
Muziek aan en springen Tex. Zoek een leuke cd, zet die zo hard dat de buren kunnen meegenieten en springen maar. Eerst 1 minuut, dan 2 en dan steeds meer. Als je springt, krijg je het heel snel warm.
Die kleine randjes passen vast niet op het plaatje Confidential, maar dan zie je wel dat je eigenlijk helemaal niet zoveel meer hoeft.
quote:Dat is wel een goed idee
Op donderdag 13 november 2003 08:44 schreef YPPY het volgende:
Muziek aan en springen Tex. Zoek een leuke cd, zet die zo hard dat de buren kunnen meegenieten en springen maar. Eerst 1 minuut, dan 2 en dan steeds meer.Als je springt, krijg je het heel snel warm.
Tuurlijk verzin je nu alleen maar smoesjes Texelonia. Jij moet gewoon beginnen en ervoor gaan. Smoesjes vergeten. Muziek aan en springen. Al is het maar 5 minuten. Dan ben je begonnen en dan heb je bewezen aan jezelf dat je het kan. Kom op! De oefeningen van Lurky kun je zelfs als doen al het hele huis vol zit. Niemand hoort je op je slaapkamer. Er staat een linkje in de openingspost. En nu beginnen!
Omdat ik maandag naar de tandarts moest, heb ik niet gewogen. Daarom net maar even op de weegschaal gestaan. Het overleven op vla en aardappelpuree heeft duidelijk effect. De weegschaal bleef staan op 72,5. Een kilo minder dus. Mijn streefgewicht kan nu ook wel naar beneden, anders is het net of ik aan wil komen. Ik ga nu voor de 65, dat is 30 kilo en een bmi van 22. Als ik dan haal, vind ik het wel goed zo. Als ik het niet haal, ben ik tenminste wel gezond.
Jij stept snel Kroeltroel! Dat haal ik niet. Als ik begin, gaat het de eerste keer ook nooit zo snel. De keren daarna is het een stuk makkelijker. Ook bij steppen is een warming up dus goed.
Ik las een paar keer woensdag als voorkeur voor de gezamenlijk weegdag. Zullen we dat dan maar doen? Uitzonderingen kunnen dan natuurlijk altijd, maar ik las al een stuk of 6 mensen die wel op woensdag kunnen, dus dan hebben we al een groepje. En we moeten ergens beginnen.
Hoe gaat het met je nieuwe eetpatroon Lurky? Merk je al verschil?
Kleintje, hoe gaat het met wat-eens-een-kies-was?
Ik kan nog steeds niet alles eten, dus misschien heb ik woensdag wel weer goed nieuws Babbelzz. Ik ben alleen wel bang dat ik nu spieren verbrand ipv vet, omdat sporten nu moeilijk is. Een paar oefeningen van Lurky kunnen wel, maar het steppen wil niet. Over een paar dagen gaat het vast weer goed.
Gisteren had ik een broek aan de eerst te klein was maar nu te groot. Die kan ook onder in de kast bij weg te gooien broeken. Ik heb nu nog 1 broek die echt goed zit (die heb ik een paar weken terug gekocht) en twee die nog wel kunnen, maar eigenlijk ook wel ruim zitten. Met de feestdagen kom ik vast iets aan, dus ik ga nu 1 broek kopen denk ik en dan pas weer met de echte uitverkoop. Ook heb ik nu truien die ik niet meer aan kan. Daar heeft het wel langer mee geduurd voordat ik het echt zag.
quote:DEAL!!!
Op zaterdag 15 november 2003 09:27 schreef YPPY het volgende:Ik las een paar keer woensdag als voorkeur voor de gezamenlijk weegdag. Zullen we dat dan maar doen? Uitzonderingen kunnen dan natuurlijk altijd, maar ik las al een stuk of 6 mensen die wel op woensdag kunnen, dus dan hebben we al een groepje. En we moeten ergens beginnen.
quote:Wel goed hoor...
Op zaterdag 15 november 2003 09:27 schreef YPPY het volgende:
Gisteren had ik een broek aan de eerst te klein was maar nu te groot. Die kan ook onder in de kast bij weg te gooien broeken. Ik heb nu nog 1 broek die echt goed zit (die heb ik een paar weken terug gekocht) en twee die nog wel kunnen, maar eigenlijk ook wel ruim zitten. Met de feestdagen kom ik vast iets aan, dus ik ga nu 1 broek kopen denk ik en dan pas weer met de echte uitverkoop. Ook heb ik nu truien die ik niet meer aan kan. Daar heeft het wel langer mee geduurd voordat ik het echt zag.
quote:Ik ga vanaf maandag beginnen!
Op zaterdag 15 november 2003 09:27 schreef YPPY het volgende:
Ben je al sportief geweest Tex?
Ben laatste tijd sowiesie niet erg goed bezig geweest, dus ik begin opnieuw. Niet meer snoepen, gezonder eten en meer beweging. Heb nu nog wat snoep hier liggen, dus vandaar dat ik maandag begin
quote:Woensdag it is!
Op zaterdag 15 november 2003 13:18 schreef Babbelzz het volgende:[..]
DEAL!!!
![]()
![]()
Heel goed Tex! Veel succes...
Goed dat het al wat beter gaat Kleintje! Het is nooit leuk om ziekjes te zijn...
Ik heb zelf niets te melden - tentamenperiode dus ik leer de hele dag en ik heb me inmiddels afgeleerd dat daar ook iets te snoepen bij hoort... Veel thee en water en ik kom de dag wel door!
Fijn dat het weer wat beter gaan Kleintje.
Ik kan me nu een beetje voorstellen wat de weinig-eters beweegt. Door die verstandskies heb ik bijna een week alleen vla en aardappelpuree op. Gisteren en vandaag heb ik (gelukkig) wel weer normaal kunnen eten, alleen een stuk langzamer. In die week tijd ben ik wel snel afgevallen. Dat ziet er toch wel leuk uit op de weegschaal. En ik heb geen honger gehad. Dat viel me helemaal mee. Ik heb de 1200 kcal niet gehaald, dan had ik de hele dag moeten eten, het ging niet snel. Nu eet ik weer normaal, ik realiseer me wel dat ik waarschijnlijk alleen vocht en spieren kwijt ben geraakt (vanochtend durfde ik pas weer te gaan steppen). Maar ik kan me nu wel een beetje voorstellen wat de weinig eters motiveert, ook alga ik me niet bij hen aansluiten.
Na 6 weken vooraankondiging dat ik er aan zou komen ben ik er dan ook echt.
Ik ben 2 kg aangekomen, waarvan ik er vanuit ga dat de laatste kilo vrnl vocht is.
ik weeg dus nu weer 79 (volgens mij moet ik hier dan weg haha) maar goed... om kwart voor 10 word ik weer verwacht in de sportschool, donderdag staat er ook al weer een sportafspraak gepland, de stokken achter de deur zijn er dus weer.
Ik begin weer met wat ontslakken, want ik kan me zo voorstellen dat mijn darmen, daar na al het slechte en onzorgvuldig gekozen voedsel, wel aan toe zijn..
Ik ga op de dag fruit eten en s avonds een btje warm eten.
Misschien als ik het niet red tussen door een cracker of een rijstwafeltje met een plakje kaas...
Ik hoop iig dat ik woensdag alweer de 78 zie...
Tex, jij ging ook vandaga weer aan de de gang, toch? Sterkte
quote:Yep, thanx
Op maandag 17 november 2003 09:05 schreef Babbelzz het volgende:Tex, jij ging ook vandaga weer aan de de gang, toch? Sterkte
Ik ben alleen nu bij m'n vriendje thuis. En kan kiezen voor ontbijt: brood met Duo Penotti (wat slecht slecht slecht is) of brood met ham (wat ik niet lus)...
Dilemma dus. Misschien even iets halen zo.
Ga mezelf nu toch maar even toestaan om een kopje thee met suiker te drinken, dat zou het wel moeten verhelpen.
quote:Volgens mij is het zo dat als je ziek bent, dat je lichaam van binnen heel druk bezig is met jou beter maken. Dat kost erg veel energie vandaar dat je ook moe bent en dat je je slap voelt. Daarom val je ook af denk ik
Op maandag 17 november 2003 14:01 schreef Kroeltroel het volgende:
Heftige griep is toegeslagen
Dagen in bed, af en toe wat eten naar binnen schuiven (ja, er wordt goed op mijn eetpatroon gelet door 'sommige' mensen). Toch is er maar liefst 1 kilo vanaf! Of dit nu te maken heeft met het ziekzijn of met het toch wat minder etenIk weet het niet. Wacht dus maar even af en ga hard mijn best doen om beter te worden. Tegen die tijd zien we wel of het eraf blijft of het er na 1 dag alweer aan zit.
Wat is dat toch met ziek zijn hier... komen we allemaal om de beurt in de lappenmand terecht ofzo? Verliezen we naast de kilo's ook weerstand? Ik weet het niet, maar ik hoop dat ik de dans mag ontspringen...
Tja Hagedis, bezig zijn vraagt wel energie en als je meer doet dan normaal zul je ook wat extra brandstof toe moeten voeren... zolang je niet meer brandstof toevoert dan je verbruikt komt het toch allemaal wel goed hoor!
Dat is lekker beginnen Tex, wat heb je uiteindelijk gedaan?
Zet 'm op Babbellz, je kunt het! Heel goed dat de afspraken voor de sportschool al staan, dat is toch weer een stok achter de deur...
* Confidential gaat weer verder leren....
quote:
Op maandag 17 november 2003 14:59 schreef Hagedis het volgende:
Damn, ff iets te extreem bezig geweest dit weekend. Begin nu echt een beetje weg te trekken...Ga mezelf nu toch maar even toestaan om een kopje thee met suiker te drinken, dat zou het wel moeten verhelpen.
Gisteren heerlijk gesport, alleen al met conditietraining 525 kalo's verbrand, helaas telt ie niet de kalo's die er met krachttraining gebruikt worden... geeft eigenlijk ook niet. was niet eerder zo veel.
Btje erg druk gehad op mijn werk gister, wel wat te weinig gegeten daardoor... niet handig.
Maar vreemd genoeg geeft de weegschaal vandaag 2 kg minder aan dan gisteren?!? Weet niet waar de fout zit, maar vind t allang best...
Morgenochtend gewichtmelddag he mensen?!
Iedereen beterschap!
[Dit bericht is gewijzigd door Babbelzz op 18-11-2003 09:29]
Ik ga de lijst van afgelopen week even updaten. Sorry... ben wat te laat...
Er zijn maar weinig updates doorgegeven in ieder geval!
Lijst is al verzonden naar Yppy.
Ik ben nog steeds ziek De weegschaal stond vanochtend op 78,9.
Op zich niet verkeerd
Maar voor hoe lang?
Er zijn inderdaad vaak zieken hier en in de Dieetclub. Of dit iets met het lijnen te maken heeft??? Ik weet het niet. Misschien dat je minder reserves hebt? Ik was, voordat ik ging lijnen, ook een zwak persoontje. Voor mij valt het dus niet vast te stellen, maar wellicht dat het voor anderen opvalt dat ze sinds het lijnen vaker ziek/zwak/misselijk zijn?
Zo, genoeg gedaan voor vandaag. Ik duik weer m'n bed in
quote:Woensdag weegdag
Op dinsdag 18 november 2003 09:26 schreef Kleintje het volgende:
Er zijn maar weinig updates doorgegeven in ieder geval!
Nee, YPPY ik heb geen dieet gekozen. Dat gaat nu niet.
quote:Maar dit liep al vanaf vorig weekend.
Op dinsdag 18 november 2003 12:06 schreef Lurky het volgende:
Woensdag weegdag.
Ben je alweer wat bijgekomen? Eh, bedoel afgevallen van het vocht?
Daarna kan ik waarschijnlijk niet meer op woensdag wegen, omdat ik dan niet meer op woensdag thuis ben, maar bij m'n vriend. En hij heeft geen weegschaal.
Dan weeg ik denk ik op maandag, kan dat ook? In 2 dagen zal het waarschijnlijk geen groot verschil zijn ofzow.
Vandaag en gisteren niet gesnoept, en redelijk gezond gegeten al zeg ik het zelf. Probleem bij mij is ook dat ik geen eetritme heb, Dus ik heb nu pas net ontbeten bijvoorbeeld Ga ik ook proberen te verbeteren, maar zal niet van de ene op de andere dag goed gaan.
Zal straks even kijken wat ik aan beweging kan doen. is er gisteren niet meer van gekomen.. Maar had ook de hele dag hoofdpijn
Was je ook pas net wakker Texelonia, of was je al vroeg op? Als je net op was is een ontbijt op dit tijdstip iets gewoner...
Misschien valt het wel mee Lurky, soms denk je dat je aangekomen bent en dan is er toch wat af en soms voelt het goed maar ben je gelijk gebleven... gewoon op die weegschaal klimmen dan komt alles in orde!
quote:Was om 11 uur ofzow wakker, dus al wel een tijdje... Maar ontbijt normaal gesproken nooit, en krijg altijd pas na een tijdje honger. Niks ongewoons voor mij dus, nu nog proberen af te leren
Op dinsdag 18 november 2003 18:25 schreef Confidential het volgende:Was je ook pas net wakker Texelonia, of was je al vroeg op? Als je net op was is een ontbijt op dit tijdstip iets gewoner...
Ik heb me al gewogen en woog, ondanks heeeeeel veel dropjes, winegums en engelse drop gisteren 77,5... valt dus mee...
Merk dat ik veel behoefte aan suiker heb, ben heel erg moe en op het werk is het zwaar, werk zeker 50 uur per week, terwijl ik een contract heb van 32 uur... suiker lijkt me dan extra energie te geven. alhoewel dit van korte duur is, want van te veel suiker word ik ook weer moe, het is dus eigenlijk dom dat ik er aan toe geef. Morgen weer sporten!
Succes iedereen!
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 18:25 schreef Confidential het volgende:
Misschien valt het wel mee Lurky, soms denk je dat je aangekomen bent en dan is er toch wat af en soms voelt het goed maar ben je gelijk gebleven... gewoon op die weegschaal klimmen dan komt alles in orde!
quote:De stand vandaag 65,9 KG.
Op donderdag 4 september 2003 11:47 schreef YPPY het volgende:
Lurky (1m64) (23,7) was 80 kg, nu 63,5 kg, wil graag 62 kg wegen -16,5
Het is woensdag, dus mijn update: 72. Vast nog als resultaat van de getrokken verstandskiezen. Leuk is het natuurlijk wel. Gisterenavond was ik op bezoek bij mijn vader en daar heb ik koffie op. Dat had ik jaren niet gedronken, maar ik durfde niet te zeggen dat ik het niet zo lekker vind (het was niet bij hem thuis, maar dat is een lang verhaal). Uiteindelijk heb ik drie keer koffie op. De laatste twee keer was die wel super extra sterk en ik heb daarom toch maar suiker genomen. Geheel tegen mijn principes in, maar ik kreeg het echt niet weg. Gelukkig was het totaal nog geen vol lepeltje. Ik was wel misselijk toen ik thuis kwam en heb nog uren wakker gelegen in bed. Ik ga dus géén koffie meer drinken.
Gaat het al weer wat beter Kroeltroel? Ziek zijn en beter worden kost veel energie en vaak eet je toch minder dan normaal, hoe je ook je best doet. Beterschap!
Mijn ziek zijn had niets met lijnen te maken, alleen met mn pijnstillers. Op mn werk zijn er ook redelijk veel mensen ziek, misschien is er weer een griepgolf door het land aan het gaan en steken we elkaar hier aan?
Misschien was het wel een verschil in afronding Babbelzz. Dat kan ook al. Als je maar gezond eet en genoeg sport, dan ga je gewoon de goede kant op.
Is de pijn inmiddels over Kleintje? Ik hoop het wel, je hebt er wel lang last van gehad. Ik heb wel een mailtje van je, maar ik zie geen lijst. In mijn volgende post ga ik proberen je update te plaatsen. Ik heb ook een paar keer gehad dat een lange post niet wilde. Toen heb ik het maar over drie posts verspreid, maar echt handig was dat natuurlijk niet. Wat leuk dat je afgevallen bent!
Op een andere dag wegen is natuurlijk geen ramp Tex, we proberen alleen het zoveel mogelijk op dezelfde dag te doen, omdat dat kan motiveren en zorgt dat je het niet vergeet. Een regelmatig eetritme is wel belangrijk. Je hebt energie nodig om te kunnen functioneren. Als dat je lukt ,ben je vast al een heel eind.
Dat is wel lang stackeren miss_cee. Hoe wil je het daarna gaan doen? Om te voorkomen dat je het jojoeffect krijg bedoel ik dan. Heb je genoeg over stackers gelezen om het nog een béétje gezond te houden?
Gefeliciteerd nog wendy-tje! Wat knap dat je toch goed gegeten hebt!
Wat ontzettend balen Lurky. Ik snap niet dat jij niet meer afvalt. Je bent toch een voorbeeld en je hebt vaak goede tips. En dan lukt het toch niet. Het zijn vast ook geen twee kilos spier die je snel gekweekt hebt.
Heb je enig idee hoe dat komt Shark.Bait?
Babbelzz (1m78) (24,3) was 89 kg, is nu 79 kg en wil graag 69-70 wegen -10
Confidential (1m64) (23,3) was 67 kg, is nu 62.8 kg en wil graag 59 wegen -4.2
Flying_Vee (1m73) (24,4) woog 82.5 kilo, is nu 73 kg en wil graag 65,5 kg wegen -13
heaven7 (1m73) (22,2) was 68 kg, is nu 65,5 kg en wil graag 65 wegen -2,5
Kleintje (1m63) (24,8) was 67,6 kg, is nu 66,4 kg en wil graag 58 wegen -1,2
Kroeltroel (1m83) (24) was 90 kg, is nu 80,1 kg en wil graag 73 wegen -9,9
miss_cee (1m68) (24,5) was 67,2, is nu 68,2 en wil graag 56,5 wegen -1
schwa78 (1m97) (25) was 113 kg, is nu 97 kg en wil graag 95 wegen -16
Yppy (1m72) (24,8) was 95 kg, is nu 72,5 kg en wil graag 73 wegen -22,5
Idee YPPY: zullen we hier ook binnenkort degenen die al een paar topics lang niet gereageerd hebben uit de lijst halen? Dat maakt het weer een stuk overzichtelijker.
En ja ik heb al heeeeeeeeel veel over stackers gelezen. Ik weet dat het slecht kan zijn.
Maar ik slik er dan ook maar 1 per dag, meer durf ik niet.
En die ene helpt al prima bij mij dus.
Is wel verschil tussen stacker 3 en 2. Bij 3 viel ik tussen de 0,5 en 1 kilo per dag af en bij stacker 2 maar 0,2 kg.
En ik voelde me lekkerder bij stacker 3.
Toch maar die kopen dan, want nu slik ik de efedra vrije versie.
quote:Door niet te bewegen en wel elke dag:
Op woensdag 19 november 2003 09:44 schreef YPPY het volgende:
Wat ontzettend balen Lurky. Ik snap niet dat jij niet meer afvalt. Je bent toch een voorbeeld en je hebt vaak goede tips. En dan lukt het toch niet. Het zijn vast ook geen twee kilos spier die je snel gekweekt hebt.
6 volkorenboterhammen,
2 plakjes leerdammer light,
1 portie Slankie
6 porties linera
------------------
= 674 Kcal en 20 gr vet
1 magere yoghurt,
1 stuk fruit,
1 koekje,
2 glazen rivella.
-------------------
195 Kcal 6 gr vet
Plus avondeten waarvoor ik dan nog maar 400 Kcal en 16 gram vet als reserve heb. Dat haal ik nooit tenzij ik mijn vlees laat staan. Wat ik niet doe dus dan was het gisteren bvb:
Gebakkenaardappels,
spruitjes
saucijzen.
------------------
659 KCal en 46 gr vet
Dagtotaal 1564 Kcal en 72 gr vet
Na een jaar is mijn huisman/keukenprins het schrale koken een beetje zat en ik laat het mij goed smaken. Zo ben ik dus tot vorig jaar 80 kilo geworden.
Nu ik om houvast in mijn oude eetpatroon verval groei ik weer die kant op. Levenslang dieet wordt het dus wil ik dat voorkomen.
Het is zo'n periode in mijn leven waarin ik afwachtend de dagen maar door moet zien te komen. Komt wel weer goed.
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 19-11-2003 10:59]
Zijn alle zieken weer beter geworden ondertussen? Het heerst volgens mij overal, op het werk zijn ook veel mensen ziek deze periode.
En Wendy-tje nog gefeliciteerd! Heb je leuke kadootjes gehad?
Lurky je moet er ook van genieten gewoon hoor! En op een gegeven moment proberen een tussenvorm te vinden denk ik, waarbij je soms heerlijk eet en soms wat magerder. Als je ietsjes aankomt maar dat gewicht blijft wel stabiel, zou dat voor jou een probleem zijn? Ik denk dat het best moeilijk is om een compromis te vinden tussen je ideale gewicht en een prettige manier van leven en met eten omgaan.
Mijn gewicht vanochtend: 67,8
Wel gemeten voordat ik naar de WC was geweest, maar het kwam nou eenmaal niet zo op gang vanochtend
Een halve kilo kwijt dus! Ik ga als startgewicht gewoon m'n gewicht van vorige week nemen, dat is het hoogste dat ik ooit gewogen heb. Dus dan zou het worden:
Imago (1m76) (21,9) was 68,3 kg, is nu 67,8 kg en wil graag iets van 63 kg wegen -0,5
170. 78 kilo wil graag 65 zijn, In korte tijd veel aangekomen door stoppen met roken .
Confidential (1m64) (23,2) was 67 kg, is nu 62.3 kg en wil graag 59 wegen -4.7
Hey, welkom Toska! Hoe meer zielen hoe meer vreugd! Wil je in de lijst? Hoe wil je gaan afvallen?
YPPY goed idee! Scheelt weer een boel corrigeer- en zoek werk en ze roepen vanzelf wel als ze weer in de lijst willen!
Ik was de volgende met updaten toch? Dan doe ik dat zaterdag... dan heb ik tijd. Nog steeds aan het leren en nog steeds kan dat ook zonder snoepen...
quote:Ja zet me maar in de lijst het moet er toch eens van gaan komen, en ik denk dat als ik gewoon gezond ga eten ik de nodige kilos kwijt zal raken , dus geen snoep ipv roken
Op woensdag 19 november 2003 14:18 schreef Confidential het volgende:
Weegupdate: nu 62.3 kg, dus een halve kilo er af deze weekConfidential (1m64) (23,2) was 67 kg, is nu 62.3 kg en wil graag 59 wegen -4.7
Hey, welkom Toska! Hoe meer zielen hoe meer vreugd! Wil je in de lijst? Hoe wil je gaan afvallen?
YPPY goed idee! Scheelt weer een boel corrigeer- en zoek werk en ze roepen vanzelf wel als ze weer in de lijst willen!
Ik was de volgende met updaten toch? Dan doe ik dat zaterdag... dan heb ik tijd. Nog steeds aan het leren en nog steeds kan dat ook zonder snoepen...
Moet ik 1 maal per week doorgeven wat ik weeg, en op een vaste dag?
quote:Ik vraag mij af of het door de kou komt...ik heb wat meer honger dan toen het warm was
Op woensdag 19 november 2003 09:44 schreef YPPY het volgende:
Heb je enig idee hoe dat komt Shark.Bait?
quote:huidige gewicht = 87 kg....
Op woensdag 19 november 2003 09:48 schreef YPPY het volgende:
quote:Ik zal wel wat vaker reageren dan...
Idee YPPY: zullen we hier ook binnenkort degenen die al een paar topics lang niet gereageerd hebben uit de lijst halen? Dat maakt het weer een stuk overzichtelijker.
quote:Niets moet
Op woensdag 19 november 2003 14:33 schreef toska het volgende:
Moet ik 1 maal per week doorgeven wat ik weeg, en op een vaste dag?
Succes ermee!
Dat is een kilo minder dan je begin gewicht Texelonia! Je bent nu opnieuw begonnen, dus dan kun je de 63 zien als je herstart gewicht. Je bent net begonnen, niet meteen negatief doen. Je kunt het!
Dat klinkt niet goed Lurky. Ik hoop dat het snel weer beter met je gaat en dan niet alleen met het afvallen.
Je begint al meteen goed Imago! Als het over een maandje rustiger is, zien we je gewoon weer meer. Hopelijk ben ik dan ook weer normaal terug.
Welkom Toska! Gezond eten en sporten is vaak al genoeg om af te vallen. Vooral in het begin is het handig bij te houden hoeveel je eet. Dan leer je wat er gezond is en wat ongezond. Na een tijdje ga je dan vanzelf het gezondere eten.
Leer ze Confidential. Knap dat het zonder snoepen gaat. Dat is wel het bewijs dat je het kunt.
Je kunt best veel eten Shark.Bait, alleen niet alles. Als het koud is, vind ik zelf een opkikker wel lekker. Smaakt een keer wat anders dan thee en er zitten weing kcals in. Ook zelfgemaakte warme chocolademelk volgens Lurkys recept is lekker. Sport je nog wel evenveel?
[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 19-11-2003 16:55]
quote:Jah dat is waar
Op woensdag 19 november 2003 16:54 schreef YPPY het volgende:
Dat is een kilo minder dan je begin gewicht Texelonia! Je bent nu opnieuw begonnen, dus dan kun je de 63 zien als je herstart gewicht. Je bent net begonnen, niet meteen negatief doen. Je kunt het!
De eerste 3 dagen gaan ook wel goed. Toegegeven, heb nog niet echt iets aan beweging gedaan (of je moet door het huis rondrennen vanwege alle klusjes meerekenen ) maar heb niets gesnoept! En niet heel veel gegeten, en wat ik gegeten heb was gezond
Ben best een beetje trots op mezelf
Hoop dat ik dit zo kan vol houden. En dan nog wat beweging en dan komt het hartstikke goed
boehoe schrok wel ff van de update van kleintje... ben nu toch echt weer 1,5 kg lichter dan in dat lijstje... maararr des te leuker wordt de olgende update.
YPPY; ik vind het ene goed idee om de lijst even op te schonen! wordt het overzichtelijker van!
ennuhhh vies is koffie he?
ik werk nu bij antroposofen en die drinken t liefste kruidenthee (lekker biologisch) en ik drink dat nu al bijna een jaar en thuis daar varianten op.
Ik bemerk dat ik inmiddels zwarte thee al niet meer lust zonder zoetstof... veels te bitter brrrrrr
ik heb vandaag goed gelijnd, alleen als avondeten een patatje ma goed, moets iets eten... was wel erg lekker!
Morgen weer sporten!
Greetz
su6 allemaaaaaaallll en leuk dat er zoveel mensen gereageerd hebben vandaag!
quote:Mja, ik draaf soms wel een beetje door, meestal verhelp ik het met sloten koffie maar af en toe zijn koolhydraten toch nodig.
Op dinsdag 18 november 2003 08:40 schreef Babbelzz het volgende:[..]
Eigenlijk ben ik ook wel een beetje gek, ik ben helemaal niet dik meer, maar wil m'n ideale gewicht bereiken (en snel een beetje, ik zit nog 3kg van de 80 kg af...).
@1,96
(maar ik ben dus wel afgevallen vanaf 105 kg, dit is zogezegd de laatste blubber die nog weg moet.)
quote:go go go!
Op woensdag 19 november 2003 22:58 schreef Hagedis het volgende:[..]
Mja, ik draaf soms wel een beetje door, meestal verhelp ik het met sloten koffie maar af en toe zijn koolhydraten toch nodig.
Eigenlijk ben ik ook wel een beetje gek, ik ben helemaal niet dik meer, maar wil m'n ideale gewicht bereiken (en snel een beetje, ik zit nog 3kg van de 80 kg af...).
@1,96
(maar ik ben dus wel afgevallen vanaf 105 kg, dit is zogezegd de laatste blubber die nog weg moet.)
Texelonia lekker dat je weer gemotiveerd bent! Je kunt trouwens het afvallen ook wel merken aan je kleding toch?
Babelzzz ik ben ook gek op kruidenthee, heerlijk! Koffie is inderdaad een smerig goedje, ik krijg er ook altijd last van mijn maag van :S
Hagedis maak het niet te gek he? Maar die kilo's die je al kwijt bent, goed zeg!
Ik vind het leuk dat het weer wat drukker is, en dat de motivatie er weer goed in zit! Dan is het ook leuker om elke dag even een berichtje te posten en elkaar op te peppen enzo Helaas van mij vandaag geen oppeppers verwachten, dit zal mijn enige moment achter de computer zijn. Voordeel van ziek zijn: afvallen en vertroeteld worden met gezonde dingen. Mandarijntjes, kippesoepjes, lekkere sapjes en een warme kruik
Nadeel van ziek zijn: je kut voelen
Ok, ik ben, ondanks alle voordelen, toch liever beter. Ik ga m'n best doen dit zo snel mogelijk te worden. Dan zit een beetje lichaamsbeweging er ook weer in. Begin het hele ziekzijngedoe zat te worden na bijna een week... Jullie zien me snel weer Zet 'm op, we kunnen het!
Ik heb vandaag een nieuw rokje gekocht... maat 38!!
quote:Wow imago!!! Wat leuk voor je!
Op donderdag 20 november 2003 14:33 schreef imago het volgende:
Beterschap Kroeltroel!Ik heb vandaag een nieuw rokje gekocht... maat 38!!
![]()
![]()
![]()
quote:Ach hij zit nogal hoog om m'n taille, en als ik dunner wordt zal ie dus steeds lager vallen. Maar maat 40 zat gewoon niet mooi, te groot, en dat vond ik al geweldig zat!
Op donderdag 20 november 2003 20:41 schreef Babbelzz het volgende:[..]
Wow imago!!! Wat leuk voor je!
ben je helemala tevreden?
Nou kan het natuurlijk ook gewoon aan het model liggen of dat bij deze winkel de maten anders vallen, maar daar sta ik gewoon maar niet bij stil
Drink je ook geen koffie Babbelzz? Ik ga het voorlopig zeker ook niet meer doen. Geef mij maar thee. Hoe was het sporten vandaag? Ging het goed?
Dat zijn leuke cadeautjes wendy-tje.
Beterschap Kroeltroel. Je bent vast snel weer beter en dan kun je weer volop meeposten.
Wat goed imago! Dat wil ik ook! Hoe ziet je rokje eruit? Vertel!
Van mij weinig nieuws, het is nog steeds ontzettend druk op mn werk en ook thuis moet ik vanalles doen. Ik heb dus maar erg weinig tijd om langs te komen. Ik hoop dat het half december weer wat rustiger wordt. Dan moet ik ook nieuwe kerstkleren kopen, een stuk kleiner dan vorig jaar.
quote:ben wezen sporten, maar was schoenen vergeten!dus maar gewoon op de sokken gegaanDrink je ook geen koffie [b]Babbelzz? Ik ga het voorlopig zeker ook niet meer doen. Geef mij maar thee.
Hoe was het sporten vandaag? Ging het goed?
quote:Tuurlijk niet , maat 38 is overal hetzelfde,
Op donderdag 20 november 2003 21:29 schreef imago het volgende:[..]
Nou kan het natuurlijk ook gewoon aan het model liggen of dat bij deze winkel de maten anders vallen,
Gefeliciteerd
Betekent dit dat ik eigenlijk onbezorgd friet kan eten? Als je niet kijkt naar eventuele sauzen dus..
[Dit bericht is gewijzigd door Babbelzz op 21-11-2003 19:20]
quote:Ja, dat wel, maar 5% voor patat vind ik nogal erg weinig eigenlijk..
Op vrijdag 21 november 2003 19:05 schreef Babbelzz het volgende:
klinkt wel zow, maja is altijd vetter dan droge aardappel die gekookt is....
ben je weer terug btw?
Ik weet niet precies wat je bedoeld maar ik ben nooit gestopt met lijnen iig, al bijna 5 weken nu..
quote:d8 ergens gelzen te hebben dat je dit topic verlaten had, maar dat heb ik dan ws verkeerd begrepen
Op vrijdag 21 november 2003 19:32 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ja, dat wel, maar 5% voor patat vind ik nogal erg weinig eigenlijk..
Ik weet niet precies wat je bedoeld maar ik ben nooit gestopt met lijnen iig, al bijna 5 weken nu..
quote:Betekent dat dan dat ik niet even een vraag meer mag stellen?
Op vrijdag 21 november 2003 19:40 schreef Babbelzz het volgende:[..]
d8 ergens gelzen te hebben dat je dit topic verlaten had, maar dat heb ik dan ws verkeerd begrepen
Heaven7, je hebt gepost dat je niet meer in de lijst wilde. Daar dacht Babbelzz waarschijnlijk aan. Geen reden dus om boos te worden.
quote:Maar als ik even 1 vraag stel betekent dat toch niet dat ik direct terug in "de lijst" wil?
Op vrijdag 21 november 2003 19:45 schreef YPPY het volgende:
Hallo, houden we het gezellig?Heaven7, je hebt gepost dat je niet meer in de lijst wilde. Daar dacht Babbelzz waarschijnlijk aan. Geen reden dus om boos te worden.
Weet jij iets nuttigs te melden over die ovenfriet trouwens?
Ik heb geen idee hoe het zit met ovenfriet, ik heb dat spul nog nooit op.
En ik heb me vanmorgen even stiekem tussendoor gewogen en het resultaat was erg OK!
Het beste wat ik tot nu toe uit deze topics heb gehaald, is denk ik dat ik tegenwoordig altijd ontbijt. Ik kon het vroeger echt niet opbrengen, kreeg 's ochtends alleen maar een glas melk naarbinnen, maar in brood had ik gewoon écht geen trek. Tegenwoordig sta ik zelfs een kwartier eerder op om tijd te hebben voor het ontbijt. En als ik om 7 uur de deur uit moet om te werken, zorg ik dat er altijd drinkontbijt klaarstaat, want het gebeurt nog wel eens dat ik zo vroeg nog steeds niks naar binnen krijg. Maar ik ga in ieder geval nooit meer met een lege maag van huis
Ik moet ff heeeel hard huilen
ik blijf maar op die 68 hangen, ik wil lager!!!
suc6 ieder1!!!
Volhouden Shantee. Als je nu ongezond gaat eten, kom je weer aan en dat is nog erger. Soms gaat het weken niet naar beneden en daarna ineens wel weer. Eet je nog steeds gezond? Is er niet iets verkeerd ingeslopen? Sport je nog genoeg?
Gisteren heb ik wel frietjes op, maar geen sausjes of snacks. Dat doe ik al een jaar niet meer en ik heb daar geen moeite meer mee. Vriendje eet nog wel snacks, maar daar kan ik inmiddels prima naar kijken. De afgelopen week was onzettend druk, waardoor ik veel te weinig tijd had om te steppen. Komende week is het weer zo druk, maar ik toch proberen 's avonds nog te gaan steppen, anders wordt het helemaal niks volgende week woensdag.
tot voor kort schaatste ik 2x in de week en ik had nog gym op school..
En nu krijgen ik en mn schaatsteam voordat we gaan schaatsen nog een bodyshapeles.
ik weet niet of jullie weten wat dat is, maar t is een soort aerobics 8ig iets en t gaat erom dat alle bewegingen vloeiend in elkaar overlopen. T is een stuk vermoeiender dan ik had verw8
En eten blijft bij mij een probleem
Deze mensen hebben in dit topic nog gereageerd en updates doorgegeven. Imago staat er nu ook bij.
Babbelzz (1m78) (24,5) was 89 kg, is nu 77,5 kg en wil graag 69-70 wegen -11,5
Confidential (1m64) (23,2) was 67 kg, is nu 62,3 kg en wil graag 59 wegen -4,7
Imago (1m76) (21,9) was 68,3 kg, is nu 67,8 kg en wil graag iets van 63 kg wegen -0,5
Kleintje (1m63) (24,9) was 67,6 kg, is nu 66,2 kg en wil graag 58 wegen -1,4
Kroeltroel (1m83) (23,6) was 90 kg, is nu 78,9 kg en wil graag 73 wegen -11,1
Lurky (1m64) (24,5) was 80 kg, nu 65,9 kg, wil graag 62 kg wegen -14,1
miss_cee (1m68) (23,9) was 67,2 kg is nu67,4 en wil graag 56,5 wegen +0,2
Shantee (1m73) (22,7) was 70 kg, is nu 68 kg en wil graag onder de 60 wegen -2
Shark.Bait (1m92) (23,6) was 89 kg, is nu 87 kg en wil graag 81 wegen -2
texelonia (1m68) (22,3) was 64 kg, is nu 63 kg en wil graag 58 wegen -1
toska (1m70) (27,0) was 78 kg, is nu 78 kg en wil graag 65 wegen -0
Yppy (1m72) (24,3) was 95 kg, is nu 72 kg en wil graag 65 wegen -23
Deze mensen hebben in dit topic niet meer gereageerd of aangegeven dat ze uit het lijstje willen, misschien kunnen die de volgende keer uit het lijstje tenzij ze alsnog aangeven dat ze er in willen blijven??
Flying_Vee (1m73) (24,4) woog 82,5 kilo, is nu 73 kg en wil graag 65,5 kg wegen -13
heaven7 (1m73) (22,2) was 68 kg, is nu 65,5 kg en wil graag 65 wegen -2,5
schwa78 (1m97) (25) was 113 kg, is nu 97 kg en wil graag 95 wegen -16
Wat een verschil in lijstjes Confidential! Vooral dat degene met wel wel-posters korter is. Misschien dat we over een week of 2 degenen die niet reageren van de lijst kunnen halen. Ik denk namelijk dat Flying_Vee binnenkort nog wel langskomt en Liejannuh ook. Yuki zal binnenkort ook wel weer posten.
Heb je al weer nieuwe thee?
Toska, jij staat ook in het lijstje, maar met jouw bmi hoor je in het andere topic, de dieetclub. Over een tijdje kom je dan weer hier in het lijstje. Je mag wel in beide topics posten natuurlijk, alleen geef je wel altijd daar je gewicht door voor het lijstje.
Ben je weer helemaal beter Kleintje?
quote:
Op zondag 23 november 2003 15:08 schreef YPPY het volgende:
Toska, jij staat ook in het lijstje, maar met jouw bmi hoor je in het andere topic, de dieetclub. Over een tijdje kom je dan weer hier in het lijstje. Je mag wel in beide topics posten natuurlijk, alleen geef je wel altijd daar je gewicht door voor het lijstje.![]()
\
quote:Maar slankie smaakt toch gewoon precies hetzelfde? Dat vind ik juist zo handig, het is net zo lekker maar minder slecht. Ik vind de slankie smeerkazen zelfs lekkerder dan goudkuipje ofzo
Op zondag 23 november 2003 15:37 schreef Shantee het volgende:
Nou YPPY ik kan mezelf dus gewoon niet zo ver krijgen om bijv slankie kaas ofzo te eten ipv 48+ kaas. Ik krijg dat gewoon echt niet naar binnen
en qua avondeten geld: eten wat de pot schaft.. en we eten meestal wel gezond maar dan toch met sausjes enzo
pfff
En je kunt toch eten wat de pot schaft behalve de sausjes? Of worden die er niet apart bij geserveerd?
Ik weet niet precies hoe streng je voor jezelf bent, maar voor mij scheelt het al een heleboel dat ik gewoon geen tussendoortjes meer eet. Ontbijt, lunch en avondeten, daar blijft het bij. Daardoor is het ook niet zo erg als het avondeten eens wat ongezonder is, omdat je de rest van de dag al zo braaf bent geweest. En in het weekend ben ik dan helemaal niet streng voor mezelf, om het een beetje leuk te houden
Je komt weer terug Toska! We hadden eerst alleen de dieetclub, maar dat is gesplistst omdat er toch wel grote verschillen zaten tussen de dieeters. Een gedeelte had flink overgewicht en dat was medisch gezien onverantwoord. Sommigen kwamen af van een leven van alles eten en geen lichaamsbeweging. Dat botste met degenen die een paar kilo kwijt wilden om strak in hun bikini te zitten en zich schuldig voelden als ze een biscuitje bij de thee namen. Dat verschilde te veel. Daarom hebben we nu twee topics. Iedereen eindigt uiteindelijk hier, in het feestdagen topic. Je mag ook gewoon overal posten. Alleen sta je (nu nog) daar in het lijstje. De overstap van het ene naar het andere topic is dan ook een hele overwinning: je hebt geen overgewicht meer, maar valt nog af voor het mooie. Is het zo een beetje duidelijk waarom er twee topics zijn?
quote:Jawel, het was alleen iets te confronterend. geloof ik
Op zondag 23 november 2003 16:50 schreef YPPY het volgende:Je komt weer terug Toska! We hadden eerst alleen de dieetclub, maar dat is gesplistst omdat er toch wel grote verschillen zaten tussen de dieeters. Een gedeelte had flink overgewicht en dat was medisch gezien onverantwoord. Sommigen kwamen af van een leven van alles eten en geen lichaamsbeweging. Dat botste met degenen die een paar kilo kwijt wilden om strak in hun bikini te zitten en zich schuldig voelden als ze een biscuitje bij de thee namen. Dat verschilde te veel. Daarom hebben we nu twee topics. Iedereen eindigt uiteindelijk hier, in het feestdagen topic. Je mag ook gewoon overal posten. Alleen sta je (nu nog) daar in het lijstje. De overstap van het ene naar het andere topic is dan ook een hele overwinning: je hebt geen overgewicht meer, maar valt nog af voor het mooie. Is het zo een beetje duidelijk waarom er twee topics zijn?
quote:Het is wel schrikken als je overgewicht hebt dat ongezond is. Voordeel is wel dat het ontzettende overwinning voor jezelf is als je hier terug komt!
Op zondag 23 november 2003 17:11 schreef toska het volgende:[..]
Jawel, het was alleen iets te confronterend. geloof ik
Omdat ik op woensdags voortaan wrs in Utrecht zit waar we geen weegschaal hebben, is maandag mijn weegdag. Vanochtend dus gewogen, en had niet anders verwacht, nog steeds 63. In elk geval niet aangekomen dus Begin van de week ging het wel goed met gezond eten en niet snoepen enzow. Maar toen kookte m'n moeder eens niet en zijn we naar de Mac gegaan
Zaterdag aten we gegrilde kip en patat en zondag had m'n zus een stuk chocoladetaart voor me meegenomen. Vandaag is ze jarig dus nog meer taart. Erg lekker allemaal, maar niet bepaald gezond dus.
Maar morgen begin ik met m'n baantje, waarbij ik 12 uur per week moet lopen, lopen en nog es lopen Dus ik hoop dat dat ook wel wat gaat uitmaken. En weer wat strenger voor mezelf zijn... Gaat goedkomen!
Imago dat doe ik ook... gewoon 3 maaltijden per dag (flinke maaltijden in mijn geval) en dan heb je tussendoor ook veel minder trek.
Texelonia dat bijbaantje klinkt goed... niet sporten, dna maar had werken he?
Bij mij gaat het goed, maar ik ben de laatste dagen zo ontzettend moe! Zal wel met de tijd van het jaar te maken hebben, maar leuk is het niet. Ik heb er ook al een tentamen door laten schieten, eenvoudigweg niet genoeg tijd gehad om het voor te bereiden. Trouwens een tip: de manderijnen zijn ontzettend lekker op het moment!
quote:Wat zijn dat dan voor sausjes? Je kan ook margarine en magere melk gebruiken voor je sauzen. Doe ik: heel light en toch net als vroeger: een roe is een roe.
Op maandag 24 november 2003 18:44 schreef Shantee het volgende:
Tja de sausjes zitten erbij ons altijd aan vast
Als majo gebruik ik waneer die er echt bij moet, bij de incidentele frietjes bvb onmisbaar want anders hoef ik geen friet: Becel light dressing die bevat het miste KCal. Maar ketcup is dan toch nog mn favo en dat is helemaal vetarm.
Mijn kaas-voorkeur is idd ook Milner, zowel in plakjes als in een blok te bewerken met de kaasschaaf verkrijgbaar. Van Slankie neem ik alleen de smeerkaas: toscaanse kruiden is mn favoriet. En verder leuk ik mijn brood op met plakjes tomaat en verse bieslook of bacilicum. Uitje of komkommer erbij, slariffels..
En veel peren eten en die nu zo lekkere mandarijnen. Dieet is echt niet persee vies.
Balen dat je zo moe bent wendy-tje, dan is het nog moeilijker om actief te zijn. Bedankt voor de tip. Een maand terug waren de mandarijntjes nog niet lekker, ik ga het dan deze week opnieuw proberen.
Als je goed zoekt, vind je vast iets dat je lekker vindt en dat toch gezond is Shantee. Gewoon alles proberen. Je kunt ook wat combineren, misschien vind je dat wel lekker. Gewoon veel proberen.
quote:Ik herken dit. Zelf heb ik ook last van moeheid in de maanden december en janauari. Zal wel iets te maken hebben met het vroeger donker worden enzo. Dus in die maanden ga ik dan toch maar aan de vitaminepillen (Davitamon totaal) en het helpt
Op maandag 24 november 2003 16:25 schreef wendy-tje het volgende:
Bij mij gaat het goed, maar ik ben de laatste dagen zo ontzettend moe! Zal wel met de tijd van het jaar te maken hebben, maar leuk is het niet. Ik heb er ook al een tentamen door laten schieten, eenvoudigweg niet genoeg tijd gehad om het voor te bereiden. Trouwens een tip: de manderijnen zijn ontzettend lekker op het moment!
Bereid me ook voor op weegdag en verdere toekomst. Bij Blokker 12 Phillips pennlightbatterijen voor 3,79 in de aanbieding. Mijn weegschaal is helemaal klaar voor de Feestdagen ja zelfs al voor 2004. Ooit zal hij mn streef halen maar vanochtend melde hij * Lo .
quote::Dddd
Op dinsdag 25 november 2003 18:15 schreef Lurky het volgende:
Ha Kleintje! Het gaat weer beter met je he?Ooit zal hij mn streef halen maar vanochtend melde hij * Lo .
We gaan in een nieuw topic verder: Slank voor de feestdagen IX
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |