Vervolg van:
Slank de zomer in!
Slank de zomer in II
Slank de zomer in III
Slank de zomer in IV
Slank de zomer in V
Slank voor de feestdagen VI
Slank voor de feestdagen VII
Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting za 29/11 meld je nu aan!
Heb je je aangemeld, maar sta je hier niet bij? Er is een apart topic voor degenen die een ongezond BMI (Body Mass Index) hebben. Dit is het geval als het getalletje achter je lengte hoger is dan 25. Heb jij dat? Dan sta je in dit topic: Fok! Dieetclub XXVIII
Let op: ondergewicht is erg ongezond. Heb je dus een begingewicht of streefgewicht dat onder BMI 18,5 komt, dan kom je niet in de lijst. Wil je toch afvallen? Vraag aan je huisarts of dieetist hoe je dat aan kunt pakken.
Je BMI kunt je uitrekenen op www.overgewicht.nl
De dieeters die meedoen in dit topic:
Babbelzz (1m78) (24,3) was 89 kg, is nu 77,5 kg en wil graag 69-70 wegen -11,5
Confidential (1m64) (23,6) was 67 kg, is nu 63,5 kg en wil graag 59 wegen -3,5
DrFonk (1m87) (24,6) was 125 kg, is nu 86 kg en wil graag 80 wegen -39
dJ-Zcore (1m93) (24,3) was 108 kg, is nu 90,6 kg -17,4
EvilFaith (1m73) (20,8) was 67 kg, is nu 62,2 kg en wil graag 60 kg wegen -4,8
Flying_Vee(1m73) (24,4) woog 82.5 kilo, is nu 73 kg en wil graag 65,5 kg wegen -13
heaven7 (1m73) (22,2) was 68 kg, is nu 66,5 kg en wil graag 65 wegen -1,5
Kebab (1m76) (24,2) was 78 kg, is nu 75 kg en wil graag 68 kg wegen -3
Kiezel (1m80) (23,1) was 76 kg, is nu 75 kg en wil graag 69 wegen-1
Kleintje (1m63) (24,6) was 67,6 kg, is nu 66,1 kg en wil graag 58 wegen -1,5
Kroeltroel (1m83) (24) was 90 kg, is nu 80,2 kg en wil graag 73 wegen -9,8
Liejannuh (1m79) (24,5) was 85 kg, is nu 78,4 kg en wil graag minder dan 75 kg wegen -6,6
Liquidfire (1m76) (24,5) was 76 kg en wil graag 70 wegen
LuNaTiC (1m92) (23,8) was 102,6 kg is nu 87,6 kg en wil rond de 80 wegen -15
Lurky (1m64) (24) was 80 kg, nu 64,6 kg, wil graag 62 kg wegen -15,4
miss_cee (1m68) (24,5) was 67,2, is nu 69,2 en wil graag 56,5 wegen
Schorriemorrie (1m78) (24,9) was 80 kg, is nu 79 kg en wil graag 72 wegen -1
schwa78(1m97) (25) was 113 kg, is nu 97 kg en wil graag 95 wegen -16
Shantee (1m73) (22,6) was 70 kg, is nu 67,5 kg en wil graag onder de 60 wegen -2,5
Shark.Bait (1m92) (22,9) was 89 kg, is nu 84 kg en wil graag 81 wegen -3
Snoetje (1m85) (23,2) was 82,9 kg, is nu 79,3 kg en wil graag 73 wegen -3,6
Tackleberry (1m83) (24,5) was 93 kg, is nu 83 kg en wil graag 80 kg wegen -10
texelonia (1m68) (21,6) was 64 kg, is nu 60 kg en wil graag 58 wegen -4
wendy-tje (1m60) (24,4) was 64 kg, is nu 62,5 kg en wil graag 58 wegen-1,5
XXEMMYXX (1m65) (24,2) was 68 kg, is nu 65,2 kg en wil graag 55 wegen -2,8
Yuki (1m81) (22,6) was 74 kg, is nu 74 kg en wil graag 64 wegen
Wil je ook in deze lijst? Post dan je gegevens in dit topic en zet er duidelijk bij dat je in de openingspost wilt. Na een paar dagen sta je erbij.
Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?
De oefeningen van Lurky: Slank de zomer in!
Genoeg tips dus!
Links:
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel van het voedingscentrum - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
digitale-dietist - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
gezondgewicht redelijk informatieve site
smulweb - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel
Engelse sites:
fitday - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
.weight-loss-diet-i - heeeel erg veel dieet advies!
how-can-i-lose-weight - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
realage - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
ivillage.com - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
3fatchicks - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak - veel produkten met voedingswaarde
Commercieel:
thermocare - over Herbalife
slank-klup - de site van Slankklub Nederland
weightwatchers - weight watchers
afslanken - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
weightcare - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
eganederland site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
slimfast - met veel light recepten
bodysolution - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.
Succes allemaal!
Vandaag is dat maar weer goed want ik ga naar dat etentje van mijn aangetrouwde stamoudste in de Achterhoek. Het varkentje helpen verorberen in dat eerder genoemde eindplaatje van een Asterix-strip. Zal proberen niet de rol van Obelix op mij te nemen .
Dat aankomen valt zowiezo erg mee van ongezonde spullen, had een flink stuk gevulde speculaas, zoete popcorn, breezah, zoete witte wijn en chocochips op buiten mijn gewone eten en was gewoon 1 ons afgevallen (ja weeg me elke dag...schaam) ok zal wel vochtafdrijvend effect van alcohol zijn maar toch.
Sorry YPPY aangezien ik niet echt meer meedoe zijn er best periode's dat ik het niet meer volg en het dan dus niet bij kan houden, buiten dat probeer ik toch wat minder met de lijn bezig te zijn...maar misschien in de toekomst
Zo... het ongesteldheidsmonster is hier weer weg.
Durf alleen niet op de weegschaal te gaan staan. Had een mega depri bui en heb toen toch wel wat chocola gegeten.
Verder vrijdagavond een kroket, kaassoufle en patat uit de frituurpan.
Gisteren wel de hele dag bezig geweest. Eerst paardrijles, stal uitgemest, daarna een clinic op stal. Een zitles. Daarvoor moesten we op een evenwichtsbalk, op de trampoline en op zo'n grote fysiotherapeutenbal.
Er is gebleken dat ik met paardrijden mijn rechterkant wat blokkeer en daar heb ik nu wat oefeningen voor meegekregen en dat heb ik al uitgebreid gedaan, en dat helpt me ook weer met afvallen!
Vandaag eten bij mijn schoonouders.
Heb net een fruitsalade gemaakt. Verse peer, mandarijn, sinasappel, appel, een een half banaantje.
Dit kost me dus een halve punt.
Als ik straks nog honger heb dan kan ik champignons op een velletje bakken, dus zonder vet en dan kost dat me ook geen punt. En dit doe ik dan met wat zout op brood en een plakje milner 30+ kaas. Lekker en nog licht allemaal ook!
Verder heb ik komkommer en wortels klaar liggen voor vreetbuien. Ik hoop dat ik dan nog redelijk door het weekend heen kom.
Hoe gaat het bij jullie dit weekend???
quote:nu is dat dus 46 gram vet extra en 600 Kcals op mn 1200/40. Met andere woorden heb ik in een jaar geleerd minder caloriën binnen te krijgen voor even feestelijk gevoel. Er is veel te besparen door niet mee te doen aan het bittergarnituur, geen (fris)drank te nemen en sauzen te negeren. Niemand heeft gemerkt dat ik aan de lijn deed. Tijdens het borreluurtje ben ik naar buiten gegaan met de kinderen. Voor de rest heb ik vooral mijn bord meermaals gevuld met groenten en zo langzaam met mijn vlees en frietjes gedaan dat ik niet steeds ongevraagd nieuw kreeg opgeschept..
Op maandag 4 november 2002 10:26 schreef Lurky het volgende:
Thuis alles ingevoerd op overgewicht.nl en het was 50 gram vet teveel en 1249 kcaloriën extra op mn dagelijkse 1222/41
Gisteren balans gehad op mijn werk, samen met het traditionele friethal-voer. Ik had er rekening mee gehouden, dus ik ben niet heel erg over de schreef gegaan.
Een collega van mij is ook aan het afvallen en heeft inmiddels al 14 kilo verloren in vijf weken d.m.v. WeightWatchers... ik ben best trots op haar! Ze wil er nog 35 vanaf...
Vandaag de wekelijkse frietjes van thuis, maar daar neem ik gewoon minder van en ik eet een bord rauwkost weg. Het 'monster' dat nu bij Kleintje weg is zal deze week ergens bij mij arriveren dus ik verwacht niet dat er wat af is als ik morgen op de weegschaal klim...
Ik heb gister hier wat frietjes uit de oven gehad en een kroket uit de oven, de friet was te doen maar de kroket moet je echt frituren vrees ik Maar dat paneermeel neemt zoveel vet op he.. iig had ik juist een kroket genomen omdat dat nog het "gezondst" is van alles.
Vandaag uhm, even denken.. vanochtend een wit afbakbroodje met slankie gehad, vanmiddag 2 boterhammen slankie en een vleespastijtje en een hele hoop salade, een appel en een mandarijn en heb de godganse dag in Amsterdam gelopen Het was geweldig leuk en ik ben ook vrijwel de hele dag in beweging geweest en als ik dit zo teruglees heb ik niet echt veel gegeten. Komt goed uit want ik heb honger nu! Ga eens wat te eten pakken
Dat mag toch wel denk ik..
Nog even 2 liter water erachteraan en ik ben klaar
Me de hele week niet vergrepen aan een koekje, snoepje of zelfs maar 1 pepernootje ook! Nou, dat MOET ik morgen toch gaan zien op de weegschaal of niet?
* heaven7 kan niet wachten!
quote:Ik hoop met je mee!
Op zondag 2 november 2003 20:00 schreef heaven7 het volgende:Me de hele week niet vergrepen aan een koekje, snoepje of zelfs maar 1 pepernootje ook!
Nou, dat MOET ik morgen toch gaan zien op de weegschaal of niet?
Gisteren zijn we met vrienden uit eten geweest, als toetje had ik een kop thee, dus dat vond ik al heel netjes
De laatste dagen gaat het weer beter, de weegschaal zal nu over een tijdje ook wel weer mee gaan werken.
Ik heb een homeopatisch middeltje aangeschaft tegen de depri buien, die eetbuien veroorzaken. Dat middel heeft me in het verleden ook al eens goed geholpen, dus ik ben op de goede weg!
Een vaste dag is misschien moeilijk, maar wat denken jullie van het weekend? Dan heb je twee dagen en dat is dan nog wat speling. Het aantal updates van een week valt hier wel mee, dus dat is wel in één keer te doen.
Het lijkt me wel handig als iedereen weet welke week jouw update is. Daarom heb ik een lijstje gemaakt. Halen jullie dat? Als jullie een lijstje te veel structuur vinden, moeten jullie het ook zeggen.
Week 45 Kroeltroel
Week 46 Kleintje
Week 47 Confidential
Week 48 YPPY
Ik ben benieuwd hoe jouw rekenles gaat worden Lurky. Mijn taalvaardigheid is de reden dat ik niet naar de pabo ben gegaan en nu ook niet aan de verkorte opleiding durf te beginnen. Met mijn vooropleiding kan ik in twee jaar klaar zijn, maar ik durf niet.
Dat heb je goed gedaan bij dat eetfeestje! Leuk dat je het kunt vergelijken met vorig jaar en dat je het nu een stuk beter doet. Volgend jaar heb je het vast nog makkelijker.
Als je hier niet zo veel bent, is het idd niet zo handig om te doen Elanor. Wat klinkt het allemaal lekker wat je hebt gegeten! Het kan ook zijn dat je zon dagelijkse schommeling had en dat die doorwerkte, of heb je daar geen last van? Zaterdag was ik een kilo zwaarder dan zondag, terwijl ik niets extreems had gedaan. Gelukkig is dat in een dag goedgekomen, maar dat is toch wel schrikken.
Je hebt wel lekker veel bewogen Kleintje. Ik wist niet dat er hele zittrainingen waren voor paardrijders. Die evenwichtsbalk klinkt erg bekend van het turnen. Moet je daarover lopen of erop zitten?
Mijn weekend is best goed gegaan. Vrijdag gingen we naar de bioscoop met vrienden. Ik had mijn eigenlijk cola light bij en het enige ongezonde dat ik op het, zijn wat pelpindas in het café waar we later nog heen gingen. Zaterdag een verjaardag bij een vriendin. De hele avond aan de thee gezeten en een stukje speculaas en een paar zoute stengels op. Gisteren hadden we frietjes, maar ik stond pas om 12 uur op waardoor mijn ontbijt ook mijn lunch was. Snacks eet ik al een hele tijd niet meer bij de friet, dus het ongezondste mis ik dan af. Verder elke ochtend of avond dat ik thuis was gestept. Geen slechte score.
Wat goed van je collega dat ze zoveel is afgevallen Confidential. Dan heb je meteen een irl voorbeeld.
Een kroket uit de oven klinkt erg bijzonder Heaven7, maar ik kan me voorstellen dat het niet lekker was. Goed zeg dat je geen koekjes en snoepjes op hebt de hele week. Ben je niet te teleurgesteld als er toch niets af blijkt te zijn?
Als je slaapt, kun je niet eten wendy-tje. Dat is dan weer positief. Je klinkt alsof het erg goed gaat. Volhouden!
Ik heb wel een broek aan nu waar ik een week terug nog moeilijk inkwam..
Ik ben dus heel gewichtig van mn diner. Wat dat betreft had ik beter morgen mn gewicht kunnen melden. Maar ja: weegdag is weegdag. Voor de nieuwe lijstmakers is het wel zo handig als onze week-gewichten een beetje bij elkaar staan in een topic. Vaak heb ik te doen met YPPY dat hier zo wordt geslowchat. Vindt daar de getallen maar eens in terug.
YPPY, fantastisch dat mensen bij een juf meteen een beeld hebben wat die allemaal moet kunnen: ik geef alleen kunstles hoor. Zo uitgerekend ben ik wel. Het is bovendien nog een hele kunst. Moet vliegen anders mis ik mn les.
Vandaag eten we boerenkool met worst.
Ik heb besloten de worst niet te nemen want jemig, dat is vet. En ik heb echt geen punten meer over en ik snoep liever een klein stukje chocola dan zo'n vette worst die je na 3 uur nog proeft.
Ik WIL woensdag op de 65,nogwat zitten. Dan maar niet die 64,nogwat. Maar ik moet wel zien dat er wat af is!
Ik ga eens even een lekkere boterham eten. Ik denk met smeerkaas en dan daarna nog een flink stuk komkommer.
Er zijn hier minder dieeters Kleintje, dan gaat het ook wat minder snel. Maar er wordt nog steeds gepost. De scheelt wel veel als je de worst niet neemt. Ik eet ook regelmatig geen vlees, vriendje wel. Dat scheelt best veel kcals.
Het is zover Eindelijk zit ik onder de 25 als bmi. Een halve kilo minder en ik sta nu op 24,8. Nu hoor ik dus officieel hier. Het wordt hier nog eens druk.
OK YPPY, ik maak de update in het weekend van week 47... wat goed dat je nu officieel in dit topic 'hoort'!
Vanochtend is er weer een broek op de 'leger-des-heils-stapel' gegaan. Hij was al een paar weken niet helemaal meer in model, maar het ging nog wel. Nu hangt hij echt veel te laag. Het is een broek met hoge sluiting, want heupbroeken paste ik nooit. Het is echter een heupbroek geworden die bijna uit kan met de knoop dicht. Nog nét niet. Er kan geen riem op en het was nu echt geen gezicht meer. Wel weer een broek van 'nu-nog-te-klein-stapel' gehaald en die paste. Nu liggen daar nog maar twee broeken. Die zaten allebei al (te) strak toen ik ze kocht. Daarom heb ik ze eigenlijk nooit gedragen. Ik hoop over een maand de eerste te passen.
Mijn nieuwste broek zat vorige week een beetje strak, maar nu perfect. En het is een heupbroek. Met strepen in de lengte, volgens een tv programma maakt dat slank.
Maar... in die passpiegels... jemig. Mijn bovenbenen, mijn knieën, geen putjes meer maar kuilen. Daar moet toch echt nog heel wat vanaf. Maar hoe krijg ik mijn lichaam zo ver dat het niets meer van mijn gezicht, armen, taille enzo afsnoept. Het moet van mijn kont, heupen en bovenbenen!!!
Ben wel extra gemotiveerd om het eraf te krijgen hoor!
WEG MET DAT VET!
quote:Omdat dat anders wel een kilo kan schelen hoor
Op maandag 3 november 2003 09:04 schreef Lurky het volgende:
Grappig dat jij dat nog niet gepoept hebben er steeds expliciet bij vermeldt Heaven7.
Vanochtend 2 boterhammen pindakaas, om 11 uur een melkliga, 's middags 1 boterham slankie, toennet 2 koppen (poeder) champignonnensoep, een bakje salade en pasta met tomatensaus.
Dit is toch best wel veel
Ik snap het niet.. ik voelde me al zo schuldig..
quote:Vind je dat veel? 1 boterham als lunch? Misschien is jouw probleem wel dat je gewoon weer in de spaarstand zit door het te weinig eten!
Op maandag 3 november 2003 20:12 schreef heaven7 het volgende:
Hm, ik dacht dat ik vandaag zoveel gegeten had maar ik zit volgens overgewicht.nl maar op de 1003 kcVanochtend 2 boterhammen pindakaas, om 11 uur een melkliga, 's middags 1 boterham slankie, toennet 2 koppen (poeder) champignonnensoep, een bakje salade en pasta met tomatensaus.
Dit is toch best wel veel
Ik snap het niet.. ik voelde me al zo schuldig..
Hee Kleintje wat leuk dat jullie zelf een deken maken voor je paard. Vroeger had ik vaak paarden die binnen no-time zo'n deken sloopten, dus aan zelf maken begon ik niet... enne, handig he, zo'n moeder die broeken voor je kan vermaken
Yippy wat lijkt me dat wennen zeg, dat je zoveel kwijt bent... het lijkt me elke keer wel weer een positieve verrassing in de spiegel zeg!
Ik zag een foto van mezelf van zaterdag, en ik vond het echt verschrikkelijk, je kunt wel zien dat ik weer wat zwaarder ben dan een tijd terug. Maar ja, dat wist ik natuurlijk al toen ik dus al die kleren niet meer paste laatst.
Ik zit nog steeds op de goede weg, vandaag in eerste instantie gewoon vergeten te lunchen... erg is dat zeg, en je druk, heb je geen honger, zit je alleen thuis, achter je essay, dan zou je alles wel aan elkaar kunnen eten! Maar schrijven en sint-janskruid helpen....
quote:Nee, over de hele dag gezien dus. Zucht.
Op maandag 3 november 2003 23:43 schreef wendy-tje het volgende:[..]
Vind je dat veel? 1 boterham als lunch? Misschien is jouw probleem wel dat je gewoon weer in de spaarstand zit door het te weinig eten!
1 boterham is niet veel als lunche nee maar ik neem normaal altijd 2 boterhammen en ik heb gister een liga gehad vlak voor de lunche dus vandaar maar 1 boterham, om te compenseren.
Godverdorie mensen, als mijn eetpatroon al een spaarstandeetpatroon is wtf moeten jullie dan wel niet eten
quote:Dat zou je toch moeten weten, of niet? Nou ja, hier komt mijn rijtje (schrik niet)
Op dinsdag 4 november 2003 08:13 schreef heaven7 het volgende:[..]
Nee, over de hele dag gezien dus. Zucht.
1 boterham is niet veel als lunche nee maar ik neem normaal altijd 2 boterhammen en ik heb gister een liga gehad vlak voor de lunche dus vandaar maar 1 boterham, om te compenseren.
Godverdorie mensen, als mijn eetpatroon al een spaarstandeetpatroon is wtf moeten jullie dan wel niet eten
's morgens: 2 bakken brinta met magere melk
Tussen de middag: 3 a 4 boterhammen met light jam
Avond: stukkie vlees en veel groenten...
Dit is het over het algemeen. Ik heb nogal snel honger, dus eet ik lekker veel tijdens de maaltijden. Soms is het ook wel minder hoor.
Probeer anders eens wat fruit in te bouwen, gezond en wat extra calo's...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |