De voorgaande delen:
Het POL slowchat topic. Politiek café deel I !
[POL] Slowchat café, daar issie weer (deel II)
[POL] Het derde Slowchat Café
[Slowchat] POL Café numeros quatro
[Slowchat] Politieke borrelpraat -deel 5
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 6
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 7
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 8
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 9
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 10
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 11
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 12
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 13
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 14
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 15
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 16
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 17
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 18-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 19-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 20-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 21-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 22-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 23-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 24-
[Slowchat] W.v.t.p.t.k. - deel 26
[Slowchat] n.h.t.t.m.g.l.o.p.o.d.n.a.p. - deel 27
[Slowchat] b.h.d.l.p.o.o.e.l.m.w.e.h.v.i.v.d.i. 28
[Slowchat] i.p.s. -29-
[Slowchat] k.i.e.l. -30-
[Slowchat] p.h.o.p. -31-
[Slowchat] De Fok! Nostra -32-
[Slowchat] De Fok! Nostra -33-
[Slowchat] De Fok! Nostra -34-
[Slowchat] De Fok! Nostra -35-
[POLchat] De puinhopen van 150 jaar politiek -36-
[POLchat] Anders en beter (37)
[PolSlowChat] 1 jaar POL, 200.000 posts -38-
[POL-cafe] Op naar prinsjesdag -39-
[POL-cafe] Op naar prinsjesdag -40-
[POLslowchat] Nog maar 2 nachtjes slapen -41-
[POL-chat] Dinsdag Decisionday -42-
[POL-chat] Nu Nog Zonder Maartje -43-
[POLslowchat] Links, rechts, in de maat... -44-
[POLslowchat] Voorwaarts, kin omhoog! -45-
[POLslowchat] Wie wordt de nieuwe mod? -46-
[POLslowchat] The Great Dictator -47-
[POLslowchat] Wachten op de PvdA-begroting... -48-
[POLslowchat] Vergeet Bassie (SGP) niet! -49-
[POLslowchat] Wordt nu ook burgemeester! -50-
[POLslowchat] Wie zal het gaan worden....?? -51-
[POLslowchat] ingeburgerde fokkers! 52
[POLslowchat] "koffie met gebak" deel 53
[POLslowchat] Democratie is slecht -54-
[POLslowchat] "Middle of the road"-topic -55-
[POLslowchat] "Op naar een kenniseconomie" -56-
[POLslowchat] Verhuis nu naar SGP-Staphorst! -57-
[POLslowchat] FOK! de EU! -58-
[POLslowchat] Nuchter gaan we door -59-
[POLslowchat] Demonstreer mee met FNV -60-
[POLslowchat] De val van het kabinet? -61-
[POLslowchat] Shirin Ebadi eerbetoon-topic -62-
[POLslowchat] Leugens, leugens, allemaal... -63-
[POLslowchat] Kozzmic de Rode Jehova -64-
[POLslowchat] Ladies only -65-
[POLslowchat] Flash'mob' Eerdmans geslaagd -66-
[POLslowchat] LOL :'( :D :'( -67-
[POLslowchat] Win hier je zieltjes! -68-
[POLslowchat] Allochtonen-knuffel-hoekje -69-
[POLslowchat] POL meet and greet! -70-
[POLslowchat] Hools [Het VBL-café] sucks!!! -71-
[POLslowchat] #72 Hoe goed is het hart van Blair?
[POLslowchat] Nee tegen Abu Jahjah? -73-
[POLfastchat] De Fok-AIVD vs Mabel Wipse Smit -74-
[POLslowchat] Donner moet meer spuiten! -75-
[POLslowchat] Et tu, Justitie? -76-
[POLslowchat] Stop NieuwRechts én Martijn -77-
Discussier on.
quote:Het is een echte linkse relschopper.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:10 schreef du_ke het volgende:[..]
Daar was kozzmic het niet mee eens
.
quote:Volgens mij is dit onzin, want je bent dan 'gewoon' autochtoon.
3e generatie niet-westers allochtoon
Persoon van wie beide ouders in Nederland zijn geboren en van wie ten minste één grootouder in een niet-westers land is geboren (definitie CBS).
Toevoeging: Ik zie het ook niet staan als officiele definitie op de site van het CBS.
quote:Wist geeneens dat het er een was. =)
Op dinsdag 28 oktober 2003 11:36 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ja, die one-liner kennen we nu wel.
quote:Lage straffen en herovertreders worden niet hard genoeg aangepakt, en meer van dat soort lui.
Op wat voor manier zijn we te tolerant dan?
quote:Ik zou wat anders met een lekkere vrouwelijke collega gaan doen in de auto.
[..]Wat is er mis met carpoolen?
quote:Altijd weer die linkse mods idd.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:11 schreef Sidekick het volgende:[..]
Het is een echte linkse relschopper.
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:10 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Mag ik ook even zoeken?
quote:Tsja, ik ben nu ook aan het twijfelen...
Maar dan nog, bestaat 3e generatie allochtoon of bestaat het niet?
quote:Sizzler
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:15 schreef NightH4wk het volgende:
Altijd weer die linkse mods idd.
quote:Tis gewoon een kloon van X-Ray.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:16 schreef du_ke het volgende:[..]
Sizzler
.
quote:Ik ook niet.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:14 schreef Kozzmic het volgende:Toevoeging: Ik zie het ook niet staan als officiele definitie op de site van het CBS.
Maar bij mijn eerste bron:
quote:Dus... Wel autochtonen, maar voor de stats wel als allochtonen benoemen.
Deze definitie is later toegevoegd om wat over de omvang van het nageslacht van de tweede generatie allochtonen te kunnen zeggen. Volgens de definities van 'autochtoon' en 'allochtoon' zijn derde generatie allochtonen namelijk autochtonen en verdwijnen ze in de statistieken.
quote:Shhhhht.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:17 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Tis gewoon een kloon van X-Ray.
quote:Ik noem dat niet tolerantie. Hoe laag de straf ook is, je tolereert het niet. Aan de andere kant: hoe hoog wil je straf leggen om het niet als tolerantie te zien?
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:15 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Lage straffen en herovertreders worden niet hard genoeg aangepakt, en meer van dat soort lui.
Zero-tolerance werkt, en dat moeten we ook toepassen hier.
quote:Cool da's nieuw vertel
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:15 schreef NightH4wk het volgende:
Lage straffen en herovertreders worden niet hard genoeg aangepakt, en meer van dat soort lui.
Zero-tolerance werkt, en dat moeten we ook toepassen hier.
quote:Denk ik ook ja. Anders ben ik een derde-generatie allochtoon omdat mijn opa in Duitsland is geboren (aangenomen dat hetzelfde geldt voor westerse allochtonen).
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:14 schreef Kozzmic het volgende:
Om dan nog maar eens een relevante post te herhalen...
[..]Volgens mij is dit onzin, want je bent dan 'gewoon' autochtoon.
quote:De naïviteit ligt enerzijds in de ontkenning van de problematiek. SK en jij ridiculiseren dergelijke onderwerpen graag (moet soms kunnen, maar de structurele ridiculisatie doet mij vermoeden dat het jullie ernst is) ten einde een dergelijke discussie af te ronden.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:08 schreef du_ke het volgende:Is dit naïef? Het lijk me vrij logisch dat een groep die hier zich komt wonen in een jaar of 60 volledig in onze gemeenschap wordt opgenomen deels door zichzelf aan te passen en deels door ons aan te passen aan hen.
Anderzijds ligt deze naïviteit in de voorgestelde eenvoud van de zogenaamde oplossingen (zie quote). Er zijn reeds groepen langer dan 40 jaar hier die volgens de algemene normen niet geïntegreerd zijn (soms zelf verre van). Grote groepen verachten de Nederlanders omwille van hun geloofsindoctrinatie. Maatschappelijk ontstaat er meer en meer onrust en ik heb toch wel enigszins het idee dat dit aan jullie voorbij gaat.
quote:Ik ridiculiseer het extremistische zwart-wit denken aan de kant van de autochtonen...
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:23 schreef Herostratos het volgende:[..]
De naïviteit ligt enerzijds in de ontkenning van de problematiek. SK en jij ridiculiseren dergelijke onderwerpen graag (moet soms kunnen, maar de structurele ridiculisatie doet mij vermoeden dat het jullie ernst is) ten einde een dergelijke discussie af te ronden.
Anderzijds ligt deze naïviteit in de voorgestelde eenvoud van de zogenaamde oplossingen (zie quote). Er zijn reeds groepen langer dan 40 jaar hier die volgens de algemene normen niet geïntegreerd zijn (soms zelf verre van). Grote groepen verachten de Nederlanders omwille van hun geloofsindoctrinatie. Maatschappelijk ontstaat er meer en meer onrust en ik heb toch wel enigszins het idee dat dit aan jullie voorbij gaat.
Ik zie moslims an sich niet als probleem. Wel de financiele en sociale achterstand die voor het grootste deel door de immigratie komt. Daar zou ik het liefst de discussie heen willen laten gaan.
quote:Das idd moeilijk te bepalen, maar gelukkig schikt onze efficiente politiemacht al genoeg af. =)
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:21 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik noem dat niet tolerantie. Hoe laag de straf ook is, je tolereert het niet. Aan de andere kant: hoe hoog wil je straf leggen om het niet als tolerantie te zien?
quote:Ik denk inderdaad dat er veel te veel drukte om gemaakt wordt. Natuurlijk zijn er problemen en natuurlijk moeten die kut-jochies hard aangepakt worden. Maar moet dat omdat ze van Marokkaanse komaf zijn? of moet dat omdat er veel jeugdcriminaliteit is? Ik denk dat laatste naar mijn idee zijn het gewoon jongelui uit achterstandswijken die zich geregeld misdragen (30 jaar geleden waren het gewone blanke, blonde rot-jochies die hetzelfde deden).
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:23 schreef Herostratos het volgende:[..]
De naïviteit ligt enerzijds in de ontkenning van de problematiek. SK en jij ridiculiseren dergelijke onderwerpen graag (moet soms kunnen, maar de structurele ridiculisatie doet mij vermoeden dat het jullie ernst is) ten einde een dergelijke discussie af te ronden.
quote:Tijd heelt alle wonden. En over welke groepen heb jij het dan? Volgens mij zijn b.v. molukkers en surinamers over het algemeen behoorlijk goed geïntegreerd.
quote:Ikke 4e generatie
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:23 schreef sizzler het volgende:[..]
Denk ik ook ja. Anders ben ik een derde-generatie allochtoon omdat mijn opa in Duitsland is geboren (aangenomen dat hetzelfde geldt voor westerse allochtonen).
quote:Zero tolerance werkt goed, ik zoek wel ff de crime-stats van NYC.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:22 schreef du_ke het volgende:[..]
Cool da's nieuw vertel
. Het is slechts een verschuiving je gooit iedereen de gevangenis en dan? Preventie is veel belangrijker.
quote:Dus iemand moet z'n hele leven achtervolgd worden door een fout op z'n 15e?
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:32 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Das idd moeilijk te bepalen, maar gelukkig schikt onze efficiente politiemacht al genoeg af. =)
De straffen mogen imo wel nog aardig wat omhoog, en dingen afgeschaft worden als het cleanen van je strafblad als je 18 word.
quote:Tja als je iedereen die drie keer een brood jat levenslang opsluit dan neemt de criminaliteit wel af ja
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:36 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Zero tolerance werkt goed, ik zoek wel ff de crime-stats van NYC.
quote:yep, overigens ook dat aan allochtone zijde hoor
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:29 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik ridiculiseer het extremistische zwart-wit denken aan de kant van de autochtonen...
quote:Maar daar gaat het dus idd niet meer om
Ik zie moslims an sich niet als probleem. Wel de financiele en sociale achterstand die voor het grootste deel door de immigratie komt. Daar zou ik het liefst de discussie heen willen laten gaan.
quote:Ik hou ook niet erg van de Three Strikes Law, cuz het niet meer om het soort misdrijf draait.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:38 schreef du_ke het volgende:[..]
Tja als je iedereen die drie keer een brood jat levenslang opsluit dan neemt de criminaliteit wel af ja
.
Btw, de stats:
http://criminaljustice.state.ny.us/crimnet/ojsa/crmtrnd00/ctrtfall.htm
http://criminaljustice.state.ny.us/crimnet/ojsa/crmtrnd00/ctpc9400.htm
http://criminaljustice.state.ny.us/crimnet/ojsa/crmtrnd00/ctvc9400.htm
http://criminaljustice.state.ny.us/crimnet/ojsa/crime_trends_ny.htm
http://criminaljustice.state.ny.us/crimnet/ojsa/cjdata.htm
Niet slecht als je het met Nederland vergelijkt.
[Dit bericht is gewijzigd door NightH4wk op 28-10-2003 12:47]
quote:Het moet omdat er veel jeugdcriminaliteit is maar in de aanpak moet rekening gehouden worden met hun afkomst omdat daar ook een deel van de oorzaak ligt. Dat ontkennen of in ieder geval niet meenemen en mensen die dat aansnijden als ectreem-rechts bestempelen getuigt van weinig realiteitszin en duidt toch echt op aanwezie restanten van politiek correct denken.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:34 schreef du_ke het volgende:
Ik denk inderdaad dat er veel te veel drukte om gemaakt wordt. Natuurlijk zijn er problemen en natuurlijk moeten die kut-jochies hard aangepakt worden. Maar moet dat omdat ze van Marokkaanse komaf zijn? of moet dat omdat er veel jeugdcriminaliteit is?
quote:Als sociaal-economische factoren de hoge vertegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteit volledig zou verklaren zou je daarin gelijk hebben, maar helaas ís dat niet zo. Ook na correctie voor sociaal-economische factoren zijn allochtonen oververtegenwoordigd en kun je dus niet zeggen dat je met hetzelfde probleem te maken hebt als 30 jaar geleden met de gewone blanke blonde rotjochies.
Ik denk dat laatste naar mijn idee zijn het gewoon jongelui uit achterstandswijken die zich geregeld misdragen (30 jaar geleden waren het gewone blanke, blonde rot-jochies die hetzelfde deden).
quote:Alleen tijd doet dat zeker niet.
Tijd heelt alle wonden.
quote:Maar wat vind jij er dan van dat blijkbaar mensen zelfs nadat ze voor de 2e keer zijn opgepakt niet op het rechte pad terechtkomen? Ik bedoel, dit gaat dan over 3 overtredingen, maar er zijn in Nederland mensen die voor de 50e of 100e keer opgepakt worden en dan wéér binnen no-time op straat staan. Is dát rechtvaardigheid dan? Ik vind dat als iemand keer op keer bewijst dat hij/zij niet normaal kan functioneren in de maatschappij en de maatschappij daarbij schade berokkent de overheid de plicht heeft om de maatschappij in bescherming te nemen tegen deze persoon door deze persoon langdurig uit de maatschappij weg te halen.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:38 schreef du_ke het volgende:
Tja als je iedereen die drie keer een brood jat levenslang opsluit dan neemt de criminaliteit wel af ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |