Het puzzelgedeelte komt uit de challenge mode. In deze mode krijg je een map met een start en finish en vaak nog een aantal checkpoints en stukken baan. Aan jou de taak om deze baan zo efficient mogelijk af te bouwen met een klein aantal 'pieces' en deze hierna binnen een bepaalde tijd af te leggen.
Naast de challenge mode zit er natuurlijk nog een racemode in het spel, waarin je mag racen over meegeleverde banen. Ook in deze mode race je tegen de klok.
Natuurlijk zit er ook een multiplayer mode in het spel. Deze kan via het internet, LAN of met meerdere spelers op 1 pc worden gespeeld. In de multiplayer krijg je totale vrijheid voor het bouwen van je banen. Deze banen worden dan met de andere spelers uitgewisseld. Aangezien de trackfiles zo'n 20 kb groot zullen zijn, gaat dit snel en krijg je in de multiplayer steeds nieuwe tracks te zien.
Op dit moment is er een beta demo in omloop. Deze demo is te downloaden van Gamershell.
Hou er rekening mee dat het nog een beta versie is en dat er dus nogal veel bugs in het spel zitten. Als het spel veel crashed, kan je proberen om het geluid uit te schakelen. Dit voorkomt (bijna) al deze crashes.
Links:
Officiele site
Custom skins
Oneindig aantal pieces
Screens:
[Dit bericht is gewijzigd door kipknots op 27-10-2003 23:11]
quote:Kijk, dit wist ik dus niet... Bij mij crasht het spel telkens na de eerste race. Meteen ff proberen!
Op maandag 27 oktober 2003 20:11 schreef kipknots het volgende:
Als het spel veel crashed, kan je proberen om het geluid uit te schakelen. Dit voorkomt (bijna) al deze crashes.
quote:Toevallig een firewall of router? Je moet dan poort 2350 opengooien.
Op dinsdag 4 november 2003 20:07 schreef Fantus het volgende:
Ik speel de demo nu ook al een tijdje en het is echt gaaf. Het enige wat ik nog niet voor elkaar krijg is multiplayeren in mijn zelfgemaakte track. De normale levels werken prima, maar zodra ik een server begin met mijn eigen level kan de ander niet connecten. Ook als die andere de file van mijn level in zijn /my challenges/ map plakt. Iemand een idee?
quote:Na challenge 7 moet je er nog een hoor
Op woensdag 5 november 2003 23:18 schreef kipknots het volgende:
Nog maar 1 te gaan
daar lijkt he iig op
waar kan ik hem downen? die gamershell link ofzow doet het NIET
quote:De link werkt weer. Gamershell lag vanmiddag plat.
Op donderdag 6 november 2003 16:28 schreef JorricK het volgende:
haha lachen zeg een soort van STUNTSdaar lijkt he iig op
waar kan ik hem downen? die gamershell link ofzow doet het NIET
quote:Aan mijn firewall ligt het niet. Normale tracks online spelen gaat prima, maar custom tracks niet.
Op dinsdag 4 november 2003 23:04 schreef kipknots het volgende:[..]
Toevallig een firewall of router? Je moet dan poort 2350 opengooien.
De demo blijft trouwens leuk. Ik wil toch echt een keer alle tracks hebben. (Moet alleen de 10e race nog vrijspelen).
Dit is gewoon een leuk spel voor de lol, niet voor de graphics of physiscs
Leuk om te zien hoe de verschillende omgeving ook een totaal andere stijl van racen bieden. Vooral de rallys lijken me leuk.
quote:bron
In fact, the problem is that TrackMania exposes the simple fact that modern racing games are often pretentious, overblown affairs, and they simply can't match this for sheer fun. It almost feels awkward to play something this understated, but once you get over that you realise that all you need to have fun is a few squares of track snapped together creatively - and that you don't need in-game radio stations, real-time reflections or modern cityscapes to make your case. Nadeo just lets the gameplay do the talking, and it certainly talks to me. In the end, it's a package worth buying on its own - as long as you can stand the lack of licensing, narrative, voice acting or motion-capture, and I feel sure you can - and if you're reading this in 12 months' time and www.trackmaniagame.com is still alive and buzzing, then you can add one to the number below.Rating: 8 out of 10
Het spel is nu ook uit in Frankrijk, nog een weekje wachten tot hij hier te krijgen is.
En dan de trackeditor, die er naar mijn mening erg Stunts-getrouw uitziet:
De Features:
Ik ben erg benieuwd naar deze game, over een paar maanden zou 'ie uit moeten komen
Bron: Gamer.nl
http://badj.free.fr/trackmania1.wmv
http://badj.free.fr/trackmania2.wmv
http://badj.free.fr/trackmania3.avi
http://perso.club-internet.fr/bazin.nicolas/Meteor_Tube.mpg
quote:28 november was dat... Maar als je hem in Nederland wilt kopen, moet je goed zoeken. Dixons schijnt hem te krijgen...
Op zondag 7 december 2003 16:24 schreef Emc_NL het volgende:
Trackmania is gold.
Ik weet alleen niet wanneer de exacte release is.
Ik heb de volledige versie nu een paar uur gespeeld en ik moet zeggen dat hij niet tegenvalt. Er zitten erg coole blokken in het spel en de standaard puzzels en races zijn vaak ook een stuk ingewikkelder als in de demo. Het is wel wat moeilijker geworden, maar dat vind ik zeker niet verkeerd.
Het enige minpuntje aan de volledige versie is dat er nog niet echt veel mensen online spelen. De tracks die online worden gespeeld zijn dan wel weer erg cool.
quote:klinkt goed
Op maandag 27 oktober 2003 20:11 schreef kipknots het volgende:
Natuurlijk zit er ook een multiplayer mode in het spel. Deze kan via het internet, LAN of met meerdere spelers op 1 pc worden gespeeld. In de multiplayer krijg je totale vrijheid voor het bouwen van je banen. Deze banen worden dan met de andere spelers uitgewisseld. Aangezien de trackfiles zo'n 20 kb groot zullen zijn, gaat dit snel en krijg je in de multiplayer steeds nieuwe tracks te zien.
Ik moet zeggen dat het spel wel lang leuk blijft. Ik speel het eigenlijk iedere dag wel even online en ben ook nog wel eens met de singleplayer bezig.
quote:gamershell is niet echt overzichtelijk vind ik, de demo is er nog wel te vinden, maar dan hier: Trackmania demo
Op maandag 27 oktober 2003 20:11 schreef kipknots het volgende:
Op dit moment is er een beta demo in omloop. Deze demo is te downloaden van Gamershell.
Hou er rekening mee dat het nog een beta versie is en dat er dus nogal veel bugs in het spel zitten. Als het spel veel crashed, kan je proberen om het geluid uit te schakelen. Dit voorkomt (bijna) al deze crashes.
en hier nog een Trackmania demo
[Dit bericht is gewijzigd door BdR op 07-01-2004 18:43]
quote:Da's mooi dat ie niet tegenvalt. Ik ken het spel ook al een tijdje en heb de beta (die er voor de demo nog was) en de demo uitgespeeld (alles met gouden medailles - minstens). Het is idd een goed spel dat zeker een langere tijd speelbaar blijft. Denk er ook over om 'm te halen
Op woensdag 10 december 2003 19:48 schreef kipknots het volgende:
Het spel is nu ook officieel in nederland uit. Ik heb hem zelf bij de music store opgehaald, bij de dixons hebben ze hem ook nog wel liggen.Ik heb de volledige versie nu een paar uur gespeeld en ik moet zeggen dat hij niet tegenvalt. Er zitten erg coole blokken in het spel en de standaard puzzels en races zijn vaak ook een stuk ingewikkelder als in de demo. Het is wel wat moeilijker geworden, maar dat vind ik zeker niet verkeerd.
Het enige minpuntje aan de volledige versie is dat er nog niet echt veel mensen online spelen. De tracks die online worden gespeeld zijn dan wel weer erg cool.
quote:
Op woensdag 5 november 2003 23:18 schreef kipknots het volgende:
Nog maar 1 te gaan
Heb nog geen goud op race, wel 3 zilver, bij de puzzels 2 goud, heb nu 4 moeilijkere puzzels.
Vind het vooral echt gaaf dat je vanuit de editor inzoomt en vanaf daar meteen gaat racen ipv lang laden en wachten!
quote:Nee, dat is de beta. Dat is de versie die download-baar was voordat de demo uitkwam. In de beta stonden de tracks zo in één lijst, voor Challenges en voor Tracks. In de demo is het weer onderverdeeld in moeilijkheidsgraden. De lijstjes in de demo worden dan ook niet lang ofzo, want als je van een moeilijkheidsgraad ze op goud hebt uitgespeeld (of soms op minder) dan komt er al een level vrij voor de volgende moeilijkheidsgraad. En ja, het is een spel waarbij je levels vaak moet proberen om gold te halen. Het is echter wel mogelijk, 't is mij bij de beta en de demo gelukt iig. Soms moet je gewoon ff anders denken, dat wil soms ook nog wel eens het probleem zijn
Op donderdag 8 januari 2004 11:36 schreef BdR het volgende:[..]
is dat de demo? ik heb slechts 4 race tracks beschikbaar. Of moet je een bepaald aantal uitspelen met "gold" voordat ze verschijnen? Ik heb wel een aantal bronze en silver en zelfs 1 gold gehaald. Om "gold" te behalen op race tracks is vaak frustrerend moeilijk..
quote:Anders denken bij puzzels helpt, maar bij race?
Op donderdag 8 januari 2004 21:17 schreef Simeon het volgende:[..]
Nee, dat is de beta. Dat is de versie die download-baar was voordat de demo uitkwam. In de beta stonden de tracks zo in één lijst, voor Challenges en voor Tracks. In de demo is het weer onderverdeeld in moeilijkheidsgraden. De lijstjes in de demo worden dan ook niet lang ofzo, want als je van een moeilijkheidsgraad ze op goud hebt uitgespeeld (of soms op minder) dan komt er al een level vrij voor de volgende moeilijkheidsgraad. En ja, het is een spel waarbij je levels vaak moet proberen om gold te halen. Het is echter wel mogelijk, 't is mij bij de beta en de demo gelukt iig. Soms moet je gewoon ff anders denken, dat wil soms ook nog wel eens het probleem zijn
Maakt het nog uit welke auto je hebt?
quote:Anders denken bij puzzels helpt, maar bij race?
Op donderdag 8 januari 2004 22:04 schreef pirke het volgende:[..]
Ja, bij allebei de modes kun je door ff anders na te denken er best seconden afhalen en zo toch de (eerst onmogelijk lijkende) gouden medaille in de wacht slepen.
Maakt het nog uit welke auto je hebt?
Wat betreft de demo en de beta niet natuurlijk want daarbij heb je gewoon maar één type auto. Bij het echte spel heb je wel meerdere auto's en die rijden wel op een andere manier. Het is volgens mij zo (voor zover ik weet) dat je per type landschap (desert, woods, snow) ook een andere auto hebt maar dat kan ik zo niet controleren want ik heb het volledige spel (nog) niet.
quote:In het volledige spel heb je drie auto's, per landschap 1. Je kunt dus zelf niet kiezen waarmee je rijdt.
Op donderdag 8 januari 2004 22:31 schreef Simeon het volgende:
Wat betreft de demo en de beta niet natuurlijk want daarbij heb je gewoon maar één type auto. Bij het echte spel heb je wel meerdere auto's en die rijden wel op een andere manier. Het is volgens mij zo (voor zover ik weet) dat je per type landschap (desert, woods, snow) ook een andere auto hebt maar dat kan ik zo niet controleren want ik heb het volledige spel (nog) niet.
Zijn er nog mensen hier met de volledige versie? En onder welke naam speel je online?
Oja, dat stipje in de verte ben ik
Hier kan je een replay downloaden van die sprong.
Heb hem gesaved als oplossing voor die puzzel, weet iemand in welk bestand hij dan staat?
Er staan dus al twee nieuwe track pieces op de screen. Hopen dat er meer leuke bij komen.
quote:die stijle helling is 1 nieuwe trackpiece, maar welke zie je nog meer dan?
Op dinsdag 20 januari 2004 22:42 schreef kipknots het volgende:
Er staan dus al twee nieuwe track pieces op de screen. Hopen dat er meer leuke bij komen.
quote:Rechtsachter op het plaatje zie je een tunnel
Op dinsdag 20 januari 2004 23:09 schreef BdR het volgende:[..]
die stijle helling is 1 nieuwe trackpiece, maar welke zie je nog meer dan?
De full is bij mij ook wel redelijk buggy online. Niet zo erg als de demo, maar crashes komen toch nog wel regelmatig voor. De full lijkt wel wat minder te laggen.quote:Op donderdag 4 maart 2004 10:52 schreef Enchanter het volgende:
Ik heb ff de demo gedownload , leuk spel , maar is de full ook zo buggy online
De patch is dik 83 mb groot. Downloadlocaties kan je hier vinden. Hopen dat met deze patch het spel weer wat populairder gaat worden.quote:most important improvements:
- more than 40 new blocks!!
- Construction under terrain for tunnels
- a new solo game type "survival".
- you can now beat a record in solo by actually seeing a ghost (not only after replays etc)
- new menus ?
- usage of online avatars when your playin. They are transfered when playing online for everyone to see
- new system of coppers and spending them
- Addition of decorations around the surface of construction. (editor?)
- Update of the main menus.
bugfixes:
- election bug (well everyone knows what this means
- direction bug (errors , mainly when driving with analog devices)
- additions to launcher: safe mode puts all graphic/ and other advanced settings into the most harmless position
- ability to turn off or on the receiving of the beforementioned avatars (if you're on small network etc)
- Vertex process: by defect in hardware. To pass in software mode can avoid certain problems of postings related to the drivers of certain graphics boards, with the detriment of the performances
- windowed/full screen independent Profiles
- managment of avatars. I guess here you can kind of set what avatare to receive or whatnot, cant make it up entirely......It has something to do with that you can decide if you don't want to receive them via the server but see them in the menus ????? well you can always comment if you know better french than me
Menu's changes/additions
- the shop is now under the editor menu
- "rolling demo" menu
- display of coppers earned per cirquit. rounds that are exported from v 1.1 wil display "???" ... hmm does that mean that you can now earn coppers on online challenges too ??? hmm
- in multiplayer a new window is added with a premise of the lan match (or something of a sort)
- new online interface pages
- the difficulty of earning medals were re-examined and the first series will be easier and certain races in the last series will be harder.
- scores earned in version 1.1 will be compatible.
changes in multiplayer:
- reporting of events during a game (players which join, cross the finishing line, give up etc...)
Lan multiplayer changes :
- the 4 last rows (5th to 8th) are posted correctly
(fill me in, i've never played lan multiplayer so... do they mean the player list on screen?)
- no more ghost info from previous internet multiplayer games on the player displays etc
- when one returns from the race mode to the creation of the track, it is the profile of the creator of the game which is always used (hmmz?)
Puzzle mode correction in race F2 "crushable walls"...
leuke screenshotsquote:Op zondag 19 september 2004 23:03 schreef existenz het volgende:
Trackmania: Sunrise is al weer gepland. Er is nog niet veel over bekend, behalve de volgende (veel belovende) screenshots:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben benieuwd
waar zou 'ie ze vandaan hebben?quote:Op maandag 20 september 2004 01:35 schreef Enchanter het volgende:
[..]
leuke screenshots![]()
Van een of andere crappy website die niet meer info had dan de screenshots. Overigens kunnen Trackmania gebruikers de game gratis beta testen! (delen dan die getest worden in originele trackmania)quote:Op maandag 20 september 2004 01:37 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
waar zou 'ie ze vandaan hebben?
Oopsquote:Op maandag 20 september 2004 01:53 schreef Jordy-B het volgende:
douw eens op CTRL+F5...
Opnieuw downloaden van de demo zou ik haast zeggenquote:Op woensdag 1 juni 2005 15:47 schreef Seal_force het volgende:
Ik heb de demo gedownload en hij zegt dit.[afbeelding] Kan iemand mijn helpen? wat ik moet doen.. Thanks..
Dit is al de 2de demo die ik download.quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:58 schreef Tain het volgende:
[..]
Opnieuw downloaden van de demo zou ik haast zeggen
Hmm dan is het inderdaad wel erg vaag. Ik weet helaas dan niet wat de oplossing hiervoor dan isquote:Op woensdag 1 juni 2005 15:59 schreef Seal_force het volgende:
[..]
Dit is al de 2de demo die ik download.
Ik heb alleen de demo's geen full versie. En wat is een virtuele disk?quote:Op donderdag 2 juni 2005 01:24 schreef Danny het volgende:
Tain; je sluit het andere topic, maar trackmania: sunrise is niet hetzelfde als trackmania. Sunrise is het tweede deel en die speelt toch wel even compleet anders dan de eerste.
En om op het probleem terug te komen; geen idee waar het aan ligt. De kopiëerbeveiliging van de full-versie wil dat je virtuele disks uitgeschakeld hebt staan. Als je virtual disks hebt, probeer die dan inderdaad even uit te schakelen.
De demo werkt wel, want we hebben 'm twee weken lang als demo in de winkel gedraaid...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |