abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 maart 2005 @ 11:17:07 #201
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_25539480
ik rook ook en ik ben niet bang voor kanker, want kanker krijg je tegenwoordig nog van een deur aanraken.

Maar stoppen bespaart geld (wat ik al zo weinig heb) en je krijgt meer conditie en alles dus daarom zou je dus wel kunnen stoppen...

Als ik rook heb ik iig niet in m'n achterhoofd.. oooh strax krijg ik kanker....
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_25539482
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:06 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik ben nu ook nog een roker, maar ik ga binnenkort stoppen. Ik ben nu nog jong (20) en ik rook al een geregelde tijd, dus als er een moment is om te stoppen, is dat nu.

Ik zie er alleen wel zwaar tegenop...
Bij mij was het meer van: Als ik nu niet stop, dan stop ik nooit...
Het was nooit mijn bedoeling geweest om voor altijd roker te zijn...

Als je niet wilt stoppen moet je het niet doen, je hoeft niet te luisteren naar al die anti rook propaganda. Enigste waar je naar moet luisteren is jezelf...
pi_25539503
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:17 schreef Daywalk3r het volgende:
ik rook ook en ik ben niet bang voor kanker, want kanker krijg je tegenwoordig nog van een deur aanraken.

Maar stoppen bespaart geld (wat ik al zo weinig heb) en je krijgt meer conditie en alles dus daarom zou je dus wel kunnen stoppen...

Als ik rook heb ik iig niet in m'n achterhoofd.. oooh strax krijg ik kanker....
Idd. Schijt aan kanker, al die uitlaatgassen van auto's zijn ook niet aardig ofzo... Kanker deed me ook helemaal niets. Stel nou dat je stopt en je krijgt uiteindelijk toch kanker van iets anders ofzo, had je gewoon door kunnen blijven roken...
pi_25539539
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:17 schreef FLipKick het volgende:

[..]

Bij mij was het meer van: Als ik nu niet stop, dan stop ik nooit...
Het was nooit mijn bedoeling geweest om voor altijd roker te zijn...

Als je niet wilt stoppen moet je het niet doen, je hoeft niet te luisteren naar al die anti rook propaganda. Enigste waar je naar moet luisteren is jezelf...
Dat is ook echt mijn reden, als ik nu niet stop, stop ik nooit. Daarnaast wil ik ook echt stoppen, maar ik zie op tegen de lichamelijke en geestelijke afkickverschijnselen. Geen peukje meer tijdens de koffie, in de kroeg, gezellig op vakantie, etc.

Ik ben nu ook op fitness gegaan om mezelf te dwingen mijn conditie te verbeteren, dat ik echt resultaat zie uit het stoppen met roken.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  donderdag 17 maart 2005 @ 11:22:26 #205
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25539587
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:06 schreef FLipKick het volgende:

[..]

Hey dat van reuk en geur is idd erg fijn.

Laat het me ff uitleggen. Ik rooktte altijd voor het slapengaan een sigaret met een erg mooi muziekje.
Ik ben nogal een filosofisch en gevoelig persoon. Het was voor mij dan ook altijd erg leuk om onder het genot van een sigaret savonds laat de geur van natuur te ruiken en te kijken naar de sterren.
Nu doe ik dat soms ook maar het is toch niet hetzelfde...

Verder wil ik wel nog is een sigaret roken. Als ik bijvoorbeeld voor school weer is 2 weken mezelf de tering in werk en uteindelijk om 5 uur sochtends pas klaar ben.
Misschien dat ik dan nog een sigaretje buiten rook ofzo.

Ik weet van mezelf dat ik een erg groot doorzettingsvermogen heb. Als ik iets wil, dan gebeurt het...
In jouw geval klinkt het niet echt als een verslaving.. Hooguit enkele sigaretten op een dag begrijp ik. Het klinkt misschien erg lullig, maar ook door de buiten lucht uitgebreid in te ademen kun je misschien toch een beetje hetzelfde gevoel krijgen.
pi_25539588
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:18 schreef FLipKick het volgende:

[..]

Idd. Schijt aan kanker, al die uitlaatgassen van auto's zijn ook niet aardig ofzo... Kanker deed me ook helemaal niets. Stel nou dat je stopt en je krijgt uiteindelijk toch kanker van iets anders ofzo, had je gewoon door kunnen blijven roken...
Dat zou kunnen ja, maar de kans is vele malen groter dat je eerder sterft door het roken, gemiddeld iets van 12 jaar. En vroeger dacht ik ook zo: ik kan morgen wel omver gereden worden door een vrachtwagen, wat heeft dat voor nut?

Maar nu zie ik op mijn werk een verstokte roker die nog maar 1 long heeft en echt op het eind van zijn latijn zit, terwijl die pas 57 is. Zo wil ik niet worden
  donderdag 17 maart 2005 @ 11:22:59 #207
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25539600
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:06 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik ben nu ook nog een roker, maar ik ga binnenkort stoppen. Ik ben nu nog jong (20) en ik rook al een geregelde tijd, dus als er een moment is om te stoppen, is dat nu.

Ik zie er alleen wel zwaar tegenop...
Gewoon doen, en niet tegenop zien. Juist doordat je er tegenop ziet, zie je het als het ware al als een mislukking, en dan gaat het ook niet lukken.
pi_25539631
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

In jouw geval klinkt het niet echt als een verslaving.. Hooguit enkele sigaretten op een dag begrijp ik. Het klinkt misschien erg lullig, maar ook door de buiten lucht uitgebreid in te ademen kun je misschien toch een beetje hetzelfde gevoel krijgen.
Ja en nee.
Soms rooktte ik er 5 op een dag ofzo. En daarna moest ik er weer minimaal 10. Maar dan ging ik weer minderen, en rooktte ik er weer 5... etc. etc.
pi_25539648
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:22 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Dat zou kunnen ja, maar de kans is vele malen groter dat je eerder sterft door het roken, gemiddeld iets van 12 jaar. En vroeger dacht ik ook zo: ik kan morgen wel omver gereden worden door een vrachtwagen, wat heeft dat voor nut?

Maar nu zie ik op mijn werk een verstokte roker die nog maar 1 long heeft en echt op het eind van zijn latijn zit, terwijl die pas 57 is. Zo wil ik niet worden
tja daar heb je een punt...
pi_25539660
Normaal post ik nooit op fok! forum omdat het me veels te langzaam gaat. Nu gaat het eindelijk weer is zoals vroeger... Ik klik en er gebeurt iets
pi_25540085
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Gewoon doen, en niet tegenop zien. Juist doordat je er tegenop ziet, zie je het als het ware al als een mislukking, en dan gaat het ook niet lukken.
Dat snap ik, maar ik wil écht stoppen, alleen zie ik er tegenop. Dat is toch logisch, ik vind roken nog steeds vaak lekker en ik ben eerder een half jaar gestopt...en dat was moeilijk, maar wel de moeite waard.
pi_25540152
* daReaper = 31 dagen geleden gestopt met roken
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  donderdag 17 maart 2005 @ 11:51:22 #213
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25540174
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:47 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar ik wil écht stoppen, alleen zie ik er tegenop. Dat is toch logisch, ik vind roken nog steeds vaak lekker en ik ben eerder een half jaar gestopt...en dat was moeilijk, maar wel de moeite waard.
Wat vind je er lekker aan? Vast niet de lucht of de smaak.. Probeer voor datgene wat je er lekker aan vindt anders een vervanging te vinden.
pi_25540232
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:51 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat vind je er lekker aan? Vast niet de lucht of de smaak.. Probeer voor datgene wat je er lekker aan vindt anders een vervanging te vinden.
De smaak is regelmatig niet lekker, maar met een kopje koffie of pilsje wel Vooral met mijn afstudeeropdracht op mijn werk, is het roken een mooie uitkomst om even weg te lopen van je werkplek. 5 minuutjes pauze, ff babbelen met andere rokers en dan weer lekker verder werken.

Hoe kan je dat vervangen? Bij rokers gaan staan als je net gestopt bent is ook niet alles.
pi_25541598
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:54 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

De smaak is regelmatig niet lekker, maar met een kopje koffie of pilsje wel Vooral met mijn afstudeeropdracht op mijn werk, is het roken een mooie uitkomst om even weg te lopen van je werkplek. 5 minuutjes pauze, ff babbelen met andere rokers en dan weer lekker verder werken.

Hoe kan je dat vervangen? Bij rokers gaan staan als je net gestopt bent is ook niet alles.
Tja, maar dat zul je dus niet meer nodig hebben als je stopt. Ik mis het buiten staan echt niet hoor, de enige reden dat het leuk was, was vanwege het roken.
Tuurlijk, het was ook gezellig, maar die gezelligheid haal ik binnen wel weer in...
pi_25543071
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:12 schreef FLipKick het volgende:

[..]

Tja, maar dat zul je dus niet meer nodig hebben als je stopt. Ik mis het buiten staan echt niet hoor, de enige reden dat het leuk was, was vanwege het roken.
Tuurlijk, het was ook gezellig, maar die gezelligheid haal ik binnen wel weer in...
Wij hebben afzuiginstallaties op elke verdieping staan, lijkt op een klein bushokje als het ware...klein maar gezellig. Eventjes niet achter je pc, maar lullen met je collega's.

Dit topic doet me weer bedenken: ff roken, nu kan het nog
  donderdag 17 maart 2005 @ 14:35:21 #217
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25543129
De topic is trouwens helemaal omgeslagen en heeft niet meer specifiek iets met Wetenschap, Filosofie of Levensbeschouwing te maken.

WFL >>> LIF

Schopje dus.
  donderdag 17 maart 2005 @ 14:36:02 #218
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25543149
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:54 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Eet even iets en lees een krant.
pi_25543735
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 14:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

Eet even iets en lees een krant.
Dus ik word zo dik als een varkentje

Een krant is dan beter ja, ik werk bij PCM uitgevers, dus kranten genoeg.
  donderdag 17 maart 2005 @ 15:10:21 #220
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25543975
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 15:01 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Dus ik word zo dik als een varkentje
Het hangt er van af wat je eet en hoe vaak je het doet natuurlijk.. Ook of je andere aanpassingen maakt in je leefpatroon.
quote:
Een krant is dan beter ja, ik werk bij PCM uitgevers, dus kranten genoeg.
pi_25544092
Bedankt voor de hulp in ieder geval Ik zoek wel wat vervangends, ik vind dat fitness al goed van mezelf, kan ik lekker na mn werk ff mn anti-rook frustraties eruit gooien.

Verder andere leuke dingen doen en ik kom er wel vanaf
pi_25544668
Natuurlijk is niets lekkerder dan, na je helemaal in het zweet gewerkt te hebben in de fitnesszaal, een heerlijke sigaret op te steken. En na het fitnessen zijn je longvaten goed uitgezet dus het genot wordt nog extra versterkt ook en, nu komt het, er blijft veel minder rook in je longen hangen; het is dus nog gezond ook!!

Rook ze. .
pi_25545102
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 14:35 schreef Alicey het volgende:
De topic is trouwens helemaal omgeslagen en heeft niet meer specifiek iets met Wetenschap, Filosofie of Levensbeschouwing te maken.

WFL >>> LIF

Schopje dus.
Dit lijkt me de omgekeerde route. Al het offtopic geouwehoer wissen en terug naar de cultuurfilosofische implicaties van de zwakte van het stoppenmet roken! Stoppen-met-roken-topics zijn er al genoeg.
pi_25545621
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 15:41 schreef beeer het volgende:
Natuurlijk is niets lekkerder dan, na je helemaal in het zweet gewerkt te hebben in de fitnesszaal, een heerlijke sigaret op te steken. En na het fitnessen zijn je longvaten goed uitgezet dus het genot wordt nog extra versterkt ook en, nu komt het, er blijft veel minder rook in je longen hangen; het is dus nog gezond ook!!

Rook ze. .
Ik vind dat juist minder lekker Na het sporten heb ik juist een paar uur geen behoefte aan roken.
  donderdag 17 maart 2005 @ 16:35:00 #225
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_25545707
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 16:02 schreef Gellius het volgende:

[..]

Dit lijkt me de omgekeerde route. Al het offtopic geouwehoer wissen en terug naar de cultuurfilosofische implicaties van de zwakte van het stoppenmet roken! Stoppen-met-roken-topics zijn er al genoeg.
Juist.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_25545787
Ik zeg opschonen en terugzetten! Camus draait zich om in z'n graf!
Aldus.
  donderdag 17 maart 2005 @ 16:45:40 #227
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_25545920
Mensen die stoppen met roken hebben gewoon geen doorzettingsvermogen.
zzz
pi_25545982
Ze zijn zwak, Denninger. En aan zwakke mensen heeft de geschiedenis een broertje dood.
pi_25546083
Gelukkig alleen de geschiedenis, dat is al geweest
pi_25546147
Doch niet het oordeel der geschiedenis, dàt moet nog komen.
pi_25546686
Heeft iemand trouwens statistieken waaruit duidelijk wordt dat het Arische ras het hoogste percentage rokers kent?
pi_25548218
Wel mooi dat iedereen hier nog gwoon op in gaat ook
3, 5, 8, the therms of life!
  donderdag 17 maart 2005 @ 22:54:29 #233
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_25555083
Tuurlijk jonge, ga jij nog maar ff 40 jaar doorroken en als je dan iets dodelijks oploopt dan piep je wel anders. Heb je wel eens mensen gezien die door het roken zware longklachten, hartklachten en kanker krijgen?!!!! Zo ja, dan ben je wel heel erg stom met dit soort uitspraken en zo nee, dan ben je net zo stom omdat je dan niet eens weet waar je over praat!!

Ik op mensen zoals jij!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  donderdag 17 maart 2005 @ 22:57:25 #234
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25555161
Op wie kots je nu precies, 2low-nogwat?
Dat ik weet bij wie ik even uit de buurt moet blijven...
...dass wir fliegen.
  donderdag 17 maart 2005 @ 22:58:26 #235
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_25555190
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 22:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
Op wie kots je nu precies, 2low-nogwat?
Dat ik weet bij wie ik even uit de buurt moet blijven...
Op de topic starter met ze onzinnig gelul!

donderdag 17 maart 2005 @ 23:00:53 #236
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25555270
In dat geval kan ik rustig een sigaretje opsteken..
...dass wir fliegen.
pi_25555348
Zo, je voelt je geloof ik wel stoer door zo'n topic te posten.
Van die kant bekijk ik het alleen eerlijk gezegt ook weleens,
Ik ben er alleen niet trots op, want ik ben als "de dood" voor kanker.
Maar ja, ik ben nog jong, dus stoppen is nog niet nodig.
Rook jij nog maar lekker stoer een sigaretje, grote jongen.
  donderdag 17 maart 2005 @ 23:10:45 #238
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_25555573
De grootste leugen is niet 'Wir haben es nicht gewußt', nee, het is: 'Ik wil écht stoppen.'
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 17 maart 2005 @ 23:13:34 #239
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_25555656
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 23:00 schreef De-oneven-2 het volgende:
In dat geval kan ik rustig een sigaretje opsteken..

Zolang je maar niet zo onzinnig gaat praten als de TS.

pi_25555700
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 23:10 schreef JAM het volgende:
De grootste leugen is niet 'Wir haben es nicht gewußt', nee het is: 'Ik wil écht stoppen.'
Als een roker een sigaret aansteekt en inhaleert, gaat de rook via de mond de longen in. De hete rook brandt in de keel en beschadigt de tere binnenzijde van de longen. De bronchiën of luchtpijptakken die de lucht naar de longen voeren raken geïrriteerd. Het lichaam probeert zelfs van de rook af te komen door te hoesten. Zelfs mensen die al heel lang roken moeten vaak hoesten als zij de eerste sigaret van die dag op steken. De teer in de sigaret is zwart en kleverig, net als de teer op die op de wegen wordt aangebracht. Het wordt verzamelt en de giftige chemicaliën worden opgenomen in het bloed. Chemicaliën uit de rook passeren de bekleding van de longen en komen in het bloed terecht. Het bloed vervoert gewoonlijk een behoorlijke hoeveelheid zuurstof naar de hersenen, het hart en elke andere cel in het lichaam. Maar de koolmonoxide in de rookt berooft het lichaam van een bepaalde hoeveelheid benodigde zuurstof. Als iemand langere tijd rook kan de voortdurende aanwezigheid van koolmonoxide in het bloed hart ziekten veroorzaken. Ook nicotine komt in het bloed terecht. hierdoor gaat het hart sneller slaan en worden de zenuwen in de hersenen aangetast.
Nee, dankje.
  donderdag 17 maart 2005 @ 23:25:22 #241
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25555755
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 23:13 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Zolang je maar niet zo onzinnig gaat praten als de TS.

Nee, ik lach de dood niet uit,
ik lach de dood toe...
...dass wir fliegen.
pi_25555784
Dat jullie jezelf zo voor de gek kunnen houden, geweldig
Ga naar R&P ofzo
pi_25556862
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 23:27 schreef ReadMe het volgende:
Dat jullie jezelf zo voor de gek kunnen houden, geweldig
Ga naar R&P ofzo
Zie hier mensen, de reactie van een hysterische lafaard. De paniek die het rationele denkvermogen aantast en de instinctmatige reflexen die het lichaam overnemen is schuldig aan deze primaire reactie. Maar veroordeelt u deze man toch alstublieft niet, ook hij is een slachtoffer van de wrede anti-rookpropaganda die door de overheid gevoerd wordt met als doel paniek en verdeeldheid onder het volk te zaaien; verdeelt en heerst luidt immers haar credo.

Beste lezers, denkt aan uw eigen geestelijke gezondheid en het welzijn van onze natie en neemt een sigaret, voordat het te laat is.
pi_25557072
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 23:25 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Nee, ik lach de dood niet uit,
ik lach de dood toe...
Wat ben je toch een romanticus!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_25559797
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 00:26 schreef beeer het volgende:

[..]

Zie hier mensen, de reactie van een hysterische lafaard. De paniek die het rationele denkvermogen aantast en de instinctmatige reflexen die het lichaam overnemen is schuldig aan deze primaire reactie. Maar veroordeelt u deze man toch alstublieft niet, ook hij is een slachtoffer van de wrede anti-rookpropaganda die door de overheid gevoerd wordt met als doel paniek en verdeeldheid onder het volk te zaaien; verdeelt en heerst luidt immers haar credo.

Beste lezers, denkt aan uw eigen geestelijke gezondheid en het welzijn van onze natie en neemt een sigaret, voordat het te laat is.
Ik ben niet anti-roken hoor, maar ik zou het niet iemand aanraden.
Ik rook tenslotte zelf ook.
pi_25560662
Ik was ook anti-roken, ooit. Ik rook, maar ik ben er niet zo trots op als de TS. Soms heb ik momenten waarop ik er echt van walg en waarop ik wel wil stoppen. Helaas ben ik daar nog te zwak voor, ben er nog niet aan toe. De TS is een loser als 'ie beweert dat de rokers de sterken zijn. Het sterkst zijn de niet-rokers!
pi_25560732
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:25 schreef Foxxy het volgende:
Ik was ook anti-roken, ooit. Ik rook, maar ik ben er niet zo trots op als de TS. Soms heb ik momenten waarop ik er echt van walg en waarop ik wel wil stoppen. Helaas ben ik daar nog te zwak voor, ben er nog niet aan toe. De TS is een loser als 'ie beweert dat de rokers de sterken zijn. Het sterkst zijn de niet-rokers!
Niet-rokers zijn in veel gevallen echt niet sterker hoor, wees maar niet bang. Het grootste deel vd bevolking lijdt aan overgewicht, sport niet of nauwelijks, etc.
pi_25560784
Of zit teveel met zijn/haar hoofd achter de PC.
pi_25561789
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:29 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Niet-rokers zijn in veel gevallen echt niet sterker hoor, wees maar niet bang. Het grootste deel vd bevolking lijdt aan overgewicht, sport niet of nauwelijks, etc.
Ja dat is waar, iedereen heeft zo zijn gebrek/verslaving. Maar toch voel ik me af en toe wel een slappeling als ik weer een peuk opsteek.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:28:55 #250
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25561918
Hmm, goed idee, even roken, BRB
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')