quote:Toen hij in die auto stapte was hij al op sterven na dood. Eén longontstekinkje nog en dan was het afgelopen geweest met hem...
Op zaterdag 1 november 2003 16:21 schreef AlbertCamus het volgende:
Albert Camus kwam om bij een auto-ongeluk.
Bah, wat een ranzig cliché.
quote:Ah, feliciteer hem dan maar en steek er nog 1 op.
En de lauwe Hagenees is trouwens alweer 18 geworden !.
.
quote:
* AlbertCamus verhult zich weer even in de rook van een Javaanse jongen.
.
Koning Arthur.
.
Tokugawa Iieyasu.
.
Jeanne d'Arc.
.
quote:Natuurlijk, laten we wel wezen.
Op zaterdag 1 november 2003 18:52 schreef ilona-scuderia het volgende:
Heb je ook plaatjes van zwart geasfalteerde longen in je verzameling?
Ik lach erom. Ha !
.
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 18:55 schreef AlbertCamus het volgende:[..]
Natuurlijk, laten we wel wezen.
Ik lach erom. Ha !
.
Wacht maar wacht jongen als je longen beginnen te piepen en
je s ochtens aan het hoesten bent om die roggel eruit te tuffen.
en als je ligt te kriperen van de kanker... dan zal je spijt hebben
van je discussie....ik hoop dat je hem dan nog herinnerd.
Maar weet je...... dan is het al telaat.
Maar goed ik hoor je denken.... ik had het toch gezellig altijd....dus wat maak mij die paar extra jaartjes nou uit.
Realiseer je wel dat het enige wat je hebt je gezondheid is.
voor de rest heb je nixs.
dus het heeft nix met zwak of sterk te maken... maar met logisch nadenken....en de consequenties zien van je acties. maar ja dat vermogen heb je je zelf afgeleerd...om te kunen blijven roken. kop in het zand en we roken weer....
Wil ik het ook nog over genieten hebben... want wat jij eigenlijk doet
is je lichaam zijn shot geven dat voelt even goed maar dan wil het meer
net als met eten geeft roken een honger gevoel maar dan naar te roken.
Dat noem ik niet genieten... namelijk jij verlost je zelf van een onaangenaam "honger gevoel" zodat je daar na weer goed voelt
dat is de ketting reactie. die begon van de eerst sigaret die je ooit opstak.
Genieten is voldoening krijgen uit een actie die je hebt gedaan waar je trots op kan zijn. Nu los je alleen maar een onaangenaam gevoel op
wat je tevens zelf veroorzaakt.
en een keuze maken die stom is omdat je je zelf in de vingers snijdt
dat kan je natuurlijk wel sterk noemen..maar ja je ben zo sterk als je zwakste schakel is!.
Gaap
Ik vermoed trouwens dat Multatuli himself een fervent roker was.
. En hij was ook al feminist.
quote:Zie je nu wel dat je dom bent, RaisinGirl.
Op zondag 2 november 2003 17:37 schreef RaisinGirl het volgende:
Door dit topic krijg ik bijna zin om mij maar weer dagelijks in het rookritueel te storten.Ik vermoed trouwens dat Multatuli himself een fervent roker was.
. En hij was ook al feminist.
quote:Alles in 't nette he, en even goede vrienden.
Op zondag 2 november 2003 17:44 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Zie je nu wel dat je dom bent, RaisinGirl.
.
quote:Niet zo knorrig, Ryan. Probeer die sigaren van je voor de verandering eens te róken, dan voel je je vast beter.
Op zondag 2 november 2003 17:44 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Zie je nu wel dat je dom bent, RaisinGirl.
.
quote:Je bent nogwel zo'n intelligente jonge vrouw. Kijk maar even in R&P. Heb vandaag alarmerend nieuws gekregen...
Op zondag 2 november 2003 17:49 schreef RaisinGirl het volgende:[..]
Alles in 't nette he, en even goede vrienden.
quote:Ik heb het gelezen Ryan, dat is inderdaad alarmerend. Een paar jaar geleden overleed de tweelingbroer van mijn moeder aan een hartstilstand, dat vond ik toen heel confronterend (het had ook mijn moeder kunnen zijn, denk je dan).
Op zondag 2 november 2003 17:56 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Je bent nogwel zo'n intelligente jonge vrouw. Kijk maar even in R&P. Heb vandaag alarmerend nieuws gekregen...
Sommige mensen gaan juist, omdat ze niet willen erkennen dat ze bang zijn om dood te gaan, doen alsof dat niet zo is door heel ongezond te leven; recalcitrant gedrag dus, waar ik al eerder op wees. Mijn vader kucht al jaren lang bijzonder zorgwekkend. Ik was niet van plan ook zo te worden.
.
quote:Nee, dan is het goed.
Op zondag 2 november 2003 18:16 schreef RaisinGirl het volgende:[..]
Ik heb het gelezen Ryan, dat is inderdaad alarmerend. Een paar jaar geleden overleed de tweelingbroer van mijn moeder aan een hartstilstand, dat vond ik toen heel confronterend (het had ook mijn moeder kunnen zijn, denk je dan).
Sommige mensen gaan juist, omdat ze niet willen erkennen dat ze bang zijn om dood te gaan, doen alsof dat niet zo is door heel ongezond te leven; recalcitrant gedrag dus, waar ik al eerder op wees. Mijn vader kucht al jaren lang bijzonder zorgwekkend. Ik was niet van plan ook zo te worden.
.
(Ik heb mijn vader zien doodgaan na 6 jaar verlamming en afasie in een rolstoel, omdat ie zo'n fijne stoere vent was z'n hele leven. Ontnuchterend hoor).
En weer anderen stoppen wanneer ze er genoeg van hebben.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 10:57 schreef Parabola het volgende:
Ach, het is een algemeen kenmerk van verslaafden dat ze hun verslaving (die per defitinie niet rationeel is) rationaliseren. De een zegt 'ik kan stoppen wanneer ik wil', de ander zegt dat ie morgen stopt en weer een ander overschreeuwt zijn eigen onzekerheid door te stellen dat ie de dood in zijn gezicht uitlacht.
De redenen om vast te blijven houden aan een verslavend goedje (Zoals bij roken ik wordt er zo lekker rustig van etc.) berust idd op placebo-effecten.quote:En zo heeft iedere verslaafde zijn eigen woorden om zichzelf voor de gek te houden, daarmee zichzelf dubbel voor de gek houdend. Door zijn eigen woorden te kiezen lijkt het immers nog sterker op een eigen beslissing, waar het feitelijk het verslavende goedje is dat de beslissing neemt.
Dat ben ik ook wel hoor, maar ik ervaar het niet als pijnlijk. Als al mijn handelingen rationeel zouden zijn, zou ik me geen mens meer voelen.quote:De menselijke psyche is een mooi ding. Stel je toch eens voor dat je je pijnlijk bewust zou zijn van de irrationaliteit van al je handelingen.
Want?quote:Het leven zou er ondraaglijk van worden, je zou een hekel aan je zelf krijgen.
Ook dat is niet zeker. Ik ben zelf juist een paar kilo kwijtgeraakt na stoppen met roken..quote:AlbertCamus, mocht je toch ooit besluiten te stoppen, dan kan je het altijd nog gooien op de wens om tot een flinke verhoging van je lichaamsgewicht te komen
Wat dacht je van stank in je huis, stank uit je strot, gele tanden, een verrimpelde oude lelijke huid, gele vingers en nagels......moet ik nog meer nadelen opnoemen NAAST een verhoogde kans op kanker, hartaanval?quote:Op maandag 27 oktober 2003 16:57 schreef AlbertCamus het volgende:
[..]
Ja, want roken is een groot genot. Als je je dat genot ontneemt uit angst voor KANKER, (en ik zie mij geen andere reden), ben je een zwak mens.
Nee, ROKEN, dat is slimquote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:22 schreef beeer het volgende:
Je bent niet echt slim hè? Maar dat klopt ook wel want de meeste slimme mensen die ik ken zijn tevens al jaren tevreden rokers.
Dat zegt genoeg denk ikquote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:03 schreef Gellius het volgende:
Weet je waar ik altijd een goed humeur van krijg, beeer?
Een niet-roker die vroegtijdig sterft. Dat vind ik zò grappig!,
,
.
Eigenlijk is het heel wrang natuurlijk.
Drogreden. Er zijn genoeg lekkere en niet-verslavende dingen in het leven.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:26 schreef Gellius het volgende:
Het is lekker hoor!
Nee, maar wat is dan nog de toegevoegde waarde van roken?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:24 schreef Gellius het volgende:
Ongetwijfeld. Je hebt mij niet horen zeggen dat beeer zich tot het roken zou moeten beperken.
Hey, je moet vooral doen waar je zelf zin in hebt. Ik heb er alleen wel bezwaar tegen als je mij lastig valt met de stank van sigaretten, want ik vind het bepaald geen genot om in sigarettenrook rond te zwerven.quote:Op maandag 27 oktober 2003 16:52 schreef AlbertCamus het volgende:
Vaak lees ik verhaaltjes van mensen die gaan stoppen met roken, en die leggen dat dan uit als een soort "kracht", een soort sterker zijn dan de verslaving.
Echter, een kracht waar zij zéker niet sterker dan zijn, is de angst voor KANKER en dergelijke vergelijkbare nare dingen die men kan krijgen van het roken.
Ik echter, ben een écht sterk mens. Ik verfoei de krachten van de kanker, en lach de mogelijke dood recht in zijn gezicht uit. Ik ben sterker dan dat, dus ik rook vrolijk door..
Rokers, wees trots op jezelf..
Dat zegt meer over jou, en jouw kennissenkring dan over de gemiddelde roker...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:22 schreef beeer het volgende:
Je bent niet echt slim hè? Maar dat klopt ook wel want de meeste slimme mensen die ik ken zijn tevens al jaren tevreden rokers.
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:33 schreef Gellius het volgende:
Hitler was overigens één der meest vooraanstaande niet-rokers, wist je dat? Ik heb het altijd een vreselijke kerel gevonden.
De grootste leugen die rokers zichzelf bijven wijsmaken: het is lekker.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:26 schreef Gellius het volgende:
Je zou veiligheidshalve kunnen beginnen met roken, beeer. Het is lekker hoor!
Dat is ontzettend interessant - welke bronnen raadpleeg jij precies?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 09:27 schreef HopelesslyForever het volgende:
En mensen die roken hebben over het algemeen een hoger iq ...?
Roken bevorderd ook het geheugen maar dan enkel tijdelijk, tijdens en net na het roken ... ik bedoel dat je dan meer kunt onthouden, niet dat het onthouden ook maar tijdelijk is ...
Ik vond the best part vooral dat mijn reuk en smaak beter werd. Gezien ik van veel en lekker eten houd, komt dat goed uit.quote:Op donderdag 17 maart 2005 10:59 schreef FLipKick het volgende:
Nu ik een tijd niet gerookt heb voel ik me veeeel gezonder. Heb meer energie en voel me veel beter.
Maar...
Dat komt niet zozeer door het roken of de nicotine, maar doordat je door je sigaret gedwongen werd om even rust te nemen. Probeer zelf iets te vinden om even rust te nemen, daar heb je echt geen sigaret voor nodig, er zijn zoveel andere manieren.quote:Ik mis het roken soms wel. Kon ik maar roken zonder verslaafd te zijn. Er is namelijk helemaal niks mis met roken, behalve die verslaving he.
Roken is heerlijk om even lekker tot rust te komen, dat mis ik nu een beetje.
Hey dat van reuk en geur is idd erg fijn.quote:Op donderdag 17 maart 2005 11:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vond the best part vooral dat mijn reuk en smaak beter werd. Gezien ik van veel en lekker eten houd, komt dat goed uit.
[..]
Dat komt niet zozeer door het roken of de nicotine, maar doordat je door je sigaret gedwongen werd om even rust te nemen. Probeer zelf iets te vinden om even rust te nemen, daar heb je echt geen sigaret voor nodig, er zijn zoveel andere manieren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |