quote:
Ramadan begonnenUitgegeven: 27 oktober 2003 07:19
RIJSWIJK - Voor de meeste moslims in Nederland begint maandag de vastenmaand ramadan. De islam schrijft voor dat gelovigen gedurende die maand tussen de eerste ochtendschemering en zonsondergang niet eten, drinken, roken en vrijen. Na zonsondergang doen ze zich te goed aan extra feestelijke maaltijden.
Moslims zien het vasten als een periode van lichamelijke en geestelijke zuivering en een uiting van solidariteit met de armen. Sommige moskeeën delen tijdens ramadan eten en drinken uit aan alleenstaanden, daklozen en vluchtelingen.
Het vasten is voor moslims ook een teken van dankbaarheid jegens God voor de koran, omdat in de maand ramadan de openbaring aan Mohammed begon.
Sommige moskeeën nodigen tijdens ramadan plaatselijke politici en mensen uit de buurt uit voor een iftar, een feestelijke maaltijd om het breken van de vasten te vieren. Vorig jaar organiseerden islamitische organisaties voor het eerst een landelijke iftar in Den Haag.
Zieken, ouderen en menstruerende, zwangere en zogende vrouwen hoeven niet te vasten. Het suikerfeest (id al-fitr), dat dit jaar op 26 november begint, markeert het einde van ramadan. Moslims brengen dat in familiekring door.
quote:De Ramadan is bezig vanaf vandaag. Dus krijgen we weer berichten van Marokkaanse jongeren die het voor de rest verpesten en zegt Rob Oudkerk dat we er niet zo zwaar aan moeten tillen omdat de kids het toch al zo moeilijk hebben.
Op maandag 27 oktober 2003 10:01 schreef H3man het volgende:
is dit dan 't centrale reltopic tot de ramadan begint???
quote:ach veel doen r stiekum toch niet aan mee, gebruiken 't al excuus en gebruiken 't suikerfeest om ff lekker te rellen....
Op maandag 27 oktober 2003 10:01 schreef tonks het volgende:
express pringles enzo mee naar school,
mensen jaloers maken
quote:omdat ze zo'n honger hebben :p
Op maandag 27 oktober 2003 10:03 schreef SunChaser het volgende:[..]
De Ramadan is bezig vanaf vandaag. Dus krijgen we weer berichten van Marokkaanse jongeren die het voor de rest verpesten en zegt Rob Oudkerk dat we er niet zo zwaar aan moeten tillen omdat de kids het toch al zo moeilijk hebben.
wat gebeurt r met n moslim als je m tijdens de ramadan een stuk brood of varkensvlees dwingt te eten??
(btw, is geen mop )
quote:Die schopt jou
Op maandag 27 oktober 2003 10:05 schreef H3man het volgende:[..]
omdat ze zo'n honger hebben :p
wat gebeurt r met n moslim als je m tijdens de ramadan een stuk brood of varkensvlees dwingt te eten??
(btw, is geen mop )
quote:tering..... meteen schoppen... iedereen gaat dialoog aan maar jij schopt weer...
Op maandag 27 oktober 2003 10:07 schreef gekketurk het volgende:[..]
Die schopt jou
(btw, is geen mop)
gezien jij ee nturk bent kun jij wel vertellen wat r met iemand gebeurt die toch tijdens de ramadan eet.....
quote:ehm die gaat dat gewoon lekker opeten
Op maandag 27 oktober 2003 10:09 schreef H3man het volgende:[..]
tering..... meteen schoppen... iedereen gaat dialoog aan maar jij schopt weer...
gezien jij ee nturk bent kun jij wel vertellen wat r met iemand gebeurt die toch tijdens de ramadan eet.....
quote:Zij willen zich zo graag voorbereiden op het 'leven' na de dood (want daar hoef je niet te eten
Op maandag 27 oktober 2003 10:06 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind provoceren niet goed. Je hoeft niet je brood ergens anders op te eten, maar om nu express pringels voor iemand neus open te maken vind ik wel weer sneu.
quote:
tering..... meteen schoppen... iedereen gaat dialoog aan maar jij schopt weer...
Sneu ben jij zeg.
quote:Why?
Op maandag 27 oktober 2003 10:12 schreef Strolie75 het volgende:
Is het weer zover? Dat wordt dan de bioscoop weer mijden de komende tijd.
quote:ik ook.
Op maandag 27 oktober 2003 10:06 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind provoceren niet goed. Je hoeft niet je brood ergens anders op te eten, maar om nu express pringels voor iemand neus open te maken vind ik wel weer sneu.
quote:hey ik ben geen moslim maar als iemand mij dwingt om iets te eten dan prop ik die shit toch echt bij hem in zijn ass en dwing ik het hem zelf te eten
met je dialoog hahahahaha
Een maand lang uit ''soladariteit met de armen en minder bedeelden'' niets eten en drinken tussenzonsop- en ondergang, maar daarna jezelf volvreten aan ''extra feestelijke maaltijden''. Lekker schijnheilig.
En na de Ramadan als toetje nog even het suikerfeest. Nog meer eten jongens.
[Dit bericht is gewijzigd door Sphere op 27-10-2003 11:19]
quote:Verdiep je er eens in zou ik zeggen. Dan begrijp je het misschien.
Op maandag 27 oktober 2003 11:18 schreef Sphere het volgende:
Hoe hypocriet kun je als moslim zijn? Een maand lang niets eten en drinken tussenzonsop- en ondergang, maar daarna jezelf volvreten aan ''extra feestelijke maaltijden''. Lekker schijnheilig.En na de Ramadan als toetje nog even het suikerfeest. Nog meer eten jongens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |