abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel zondag 3 juni 2001 @ 20:16:59 #1
1455 Keroppi
kool kikker
pi_963280
Er waren al redelijk wat topics over dit onderwerp maar die zijn helaas verloren gegaan...

We hadden al:
Westlife - Uptown Girl
Geri Haliwell - It's raining men
Brandy - Another day in paradise
Christina, Pink, Maya, L'il Kim - Lady Marmalade

Maar wat hoor ik nu op de radio! Er komt een hele cd waar r 'n b sterretjes een cd vol zingen met covers (ik geloof dat ze allemaal van Phil Collins waren)

Is de inspiratie dan helemaal op?

Chick on a mission
  zondag 3 juni 2001 @ 20:20:20 #2
12008 maanmeisje
is irritant wazig..
pi_963301
cover van uptown girl van me first and the gimmes gimmes is wel cool..
ja... wat moet ik hier nou op zeggen
  zondag 3 juni 2001 @ 20:22:40 #3
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_963314
quote:
Op zondag 03 juni 2001 20:16 schreef Keroppi het volgende:
Is de inspiratie dan helemaal op?
bestond er dan al inspiratie bij de producers voor dat ze gingen coveren

geef ook eens aan welke nummers je van de betrfeffende artiesten wel een hoog niveau vond hebben

zondag 3 juni 2001 @ 20:33:16 #4
8195 Raw-Bass
Good for nothing
pi_963374
Alle nummers van Me First & The gimme gimmes zijn cool
waar ik normaal gesproken uitga draaien ze wel metal en af en toe wat punk. maar ook veel oude muziek en top-40 rotzooi. gisteren draaiden ze Runaway van Me First & The gimme gimmes! Ik ging zwaar uit me dak. tis jammer dat ze niet zoveel optreden
over die slechte covers... ik denk dat het vooral een marketing trucje is van al die commerciele kotsgroepen. als ze maar een nummer maken dat veel mensen (al) kennen, dan komt het geld vanzelf wel binnen.
ik speel in een punkband, maar wij maken punk-covers omdat we sommige nummers wel gaaf vinden maar te saai dan maken we ze 5x zo snel en met zware gitaar klinkt meestal niet veel beter als het origineel
Where's your anger?! Where's your fuckin' rage?!
pi_963767
quote:
Op zondag 03 juni 2001 20:33 schreef Raw-Bass het volgende:
Alle nummers van Me First & The gimme gimmes zijn cool
waar ik normaal gesproken uitga draaien ze wel metal en af en toe wat punk. maar ook veel oude muziek en top-40 rotzooi. gisteren draaiden ze Runaway van Me First & The gimme gimmes! Ik ging zwaar uit me dak. tis jammer dat ze niet zoveel optreden
[knip]
The Gimmes RULEN!!! Heb die nieuwste CD (Blow in the wind)
En hij is goooooooooooooooooooooeeeeeeeeed!
.
  maandag 4 juni 2001 @ 01:24:27 #6
10090 waspman
life is sweet
pi_965207
ik vind die nieuwe van Shaggy (angel) echt vreselijk... ik moet bijna huilen iedere keer als ik 'm hoor....

ik weet niet van wie het echte origineel was, maar de versie van PP ARNOLD (toen heette het lied 'angel of the morning') uit de 60's vind ik echt super...

pi_966327
Wat mij interessanter lijkt is een topic met GOEDE covers. Die zijn namelijk behoorlijk zeldzaam want de gemiddelde cover is gewoon slecht.

Of, misschien ook een leuke draai: Een lied waarvan het origineel zuigt, en daar is een cover/remix van gemaakt zoveel jaar later en die is WEL goed...

FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 juni 2001 @ 11:20:46 #8
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_966727
quote:
Op maandag 04 juni 2001 10:09 schreef Azhrea het volgende:
Wat mij interessanter lijkt is een topic met GOEDE covers. Die zijn namelijk behoorlijk zeldzaam want de gemiddelde cover is gewoon slecht.
open er een zou ik zeggen
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_966791
Goede Cover:

Limp Bizkit met Faith

x
  maandag 4 juni 2001 @ 11:42:57 #10
11502 nipeng
The last ride is free
pi_966837
Slechte cover:

Dat nummer van die kl*te rapper met Jimmy Page, pure verkrachting van dat Zeppelin nummer.

pi_968121
quote:
Op maandag 04 juni 2001 11:20 schreef Tokus het volgende:

[..]

open er een zou ik zeggen

Moet ik eerst mijn geheugen doorspitten, want ik kan er zo 1-2-3 niet op eentje komen...
pi_968469
quote:
Op maandag 04 juni 2001 11:42 schreef nipeng het volgende:
Slechte cover:

Dat nummer van die kl*te rapper met Jimmy Page, pure verkrachting van dat Zeppelin nummer.

noem je dat een cover???

ze hebben alleen de gitaar overgenomen (en zelfs Jimmy Page gevraagd of 'ie 'm kwam spelen... (in de clip iig...))

en omdat iets anders is dan 't origineel, wil dat nog niet meteen zeggen dat 't slecht is... (zo vind ik ook de laatste cover van Lady Marmalade niet slecht... ('k vind 't alleen vervelend dat 'ie iedere 5 minuten te zien is op The Box))

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 4 juni 2001 @ 15:47:09 #13
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_968477
Of wat dacht je van 'We Will Rock You' in de versie van Five, met hulp van Brian May? Freddie draait zich vast om in z'n kist...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_987561
quote:
Op maandag 04 juni 2001 10:09 schreef Azhrea het volgende:

Of, misschien ook een leuke draai: Een lied waarvan het origineel zuigt, en daar is een cover/remix van gemaakt zoveel jaar later en die is WEL goed...

bijna alles van rollergirl is wel gaaf
volgens mij is halve cd gecoverd...maarja ik vind het wel stoer eigelijk
  donderdag 7 juni 2001 @ 13:38:22 #15
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_988249
Ik ken nog een slechte cover,weet alleen niet van wie hij is.
Is een beetje een dance nummer met Brandy en Monica's The boy is mine en Lady van Mojo door mekaar.
Da's pas een fuck-nummer.Echt zo slecht.Zo kan ik ook nog wel muziek maken. 2 cd's opzetten met nummer en dan door mekaar gooien.Echt erg zeg,dat het zo achteruit gaat met de muziek.niemand verzint meer iets van zichzelf.Binnenkort komen er alleen nog maar covers.
To infinity…and beyond!
pi_988299
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 11:49 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

bijna alles van rollergirl is wel gaaf
volgens mij is halve cd gecoverd...maarja ik vind het wel stoer eigelijk

Zoals Will Smith alles coverde...
Men in Black, Miami enzo...
"Als ik kon toveren, kwam alles voor elkaar. Als ik kon toveren, was niemand de sigaar. Als ik kon toveren, kon toveren, kon toveren, kon toveren, dan hielden alle mensen van elkaar!" -Herman van Veen-
  donderdag 7 juni 2001 @ 13:48:00 #17
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_988323
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 13:38 schreef ivetje het volgende:
Ik ken nog een slechte cover,weet alleen niet van wie hij is.
Is een beetje een dance nummer met Brandy en Monica's The boy is mine en Lady van Mojo door mekaar.
Da's pas een fuck-nummer.Echt zo slecht.Zo kan ik ook nog wel muziek maken. 2 cd's opzetten met nummer en dan door mekaar gooien.Echt erg zeg,dat het zo achteruit gaat met de muziek.niemand verzint meer iets van zichzelf.Binnenkort komen er alleen nog maar covers.
Stuntmasters - The lady boy is mine als ik het goed heb, idd troep van de bovenste plank.
  donderdag 7 juni 2001 @ 14:00:43 #18
12230 The_Beatles
I'll Follow The Sun
pi_988442
Over het algemeen vind ik een cover niks, meestal een een beginnend bandje of artiest die met een hit van een ander naam probeert te maken. Een enkele keer is een cover goed.
[url=http://www.beatles.com]Beatles[/url] [url=http://www.rollingstones.com]Rolling Stones[/url] [url=http://www.queen-fip.com]Queen[/url] [url=http://www.georgeharrison.com]George Harrison[/url]
pi_12520253
#.. all that you can leave behind...#
"Is dit de nieuwe Kane?"
"Nog niet"
Eugene

Kwam laats nog twee koffers tegen van Satisfaction (stones) een door Björk, ik moet zeggen heel ehm.... heel eh apart zal ik maar zeggen. En eent je van bitchney spears die is meer van

En dan dat foute debuutje van five (weetunogmense). Laat ik is iemand 'I love rock 'n roll' van Joan Jett horen: "He die is gejat van five" Aaargh

maandag 18 augustus 2003 @ 12:25:23 #20
10397 JoBiNHo
wordt nu pas actief
pi_12520375
En als ik het goed heb, heeft zelfs Britney nog eens 'I love rock 'n' roll' (ondersteund door een erg poppy sound, hetgeen de tekst nu niet echt geloofwaardiger maakt).. ook errrrg slecht!
[url=http://www.babes.nl/forum/]Het grote Babes.nl-forum[/url]
pi_12521916
Alien Ant farm - Smooth Criminal...
De originele van Michael Jackson is 10x zo goed...

Om over de clip nog maaar niet te spreken.

dinsdag 19 augustus 2003 @ 22:00:09 #22
5324 SHARKYKING
 More than you think you are
pi_12562057
De meest afschuwelijk cover die ik gehoord heb
is een dance versie van everything i do (i do it for you)
weet de naam van het groepje niet meer die hem coverde, was zo slecht!
-=( Take the way home that leads back to Sullivan Street)=-
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 22:01:38 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_12562101
De cover van Within Temptation van een van de mooiste nummers van Kate Bush. Wat een drama!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_12562136
persoonlijk als Marilyn Manson fan, vind ik de cover "tainted love" slecht
Het hoeheethetookalweer moet heteenofander zijn anders doet dat ene jeweetwel
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 22:10:31 #25
64792 Mryc
play me one more song
pi_12562387
alles van Mad'House
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: