abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 september 2004 @ 14:17:59 #201
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_22151250
quote:
Op donderdag 23 september 2004 00:00 schreef Sport_Life het volgende:
jeej bijna 7a uitgeklommen..

Waar zijn de klimmers??
wow ,

Krijg je ook klimtraining of doe je alleen aan vrijklimmen? Hier in arnhem is de klimtraining echt 10x nix, dat is wel jammer, want ik zou graag me techniek willen verbeteren.
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  donderdag 23 september 2004 @ 15:29:34 #202
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_22152764
quote:
Op donderdag 23 september 2004 11:51 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe je in een maand van 4+ naar 6c komt? (7a tel ik nog even niet )
hoe ik het begrijp klom hij daarvoor ook al maar had een tussenpoos niet geklommen
anders is het inderdaad wel erg knap

7a is netjes
dat klom ik ook, maar moest echt routebouwers vragen om wat routes te maken die niet teveel op lengte waren, want ze gaan er niet vanuit dat kleine mensen 7a klimmen. buiten kon ik die wel gewoon maar in de hal waren de grepen echt te ver uit elkaar.
maar meestal als je vaak klimt en in dezelfde hal komt en je vraagt zowiets houden ze er wel een beetje rekening mee. anders kun je altijd nog zelf een route bouwen, als je daar een beetje handigheid in hebt
an urge to help mankind overcomes me
  donderdag 23 september 2004 @ 15:54:29 #203
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_22153346
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:29 schreef saaw het volgende:

[..]

hoe ik het begrijp klom hij daarvoor ook al maar had een tussenpoos niet geklommen
anders is het inderdaad wel erg knap

7a is netjes
dat klom ik ook, maar moest echt routebouwers vragen om wat routes te maken die niet teveel op lengte waren, want ze gaan er niet vanuit dat kleine mensen 7a klimmen. buiten kon ik die wel gewoon maar in de hal waren de grepen echt te ver uit elkaar.
maar meestal als je vaak klimt en in dezelfde hal komt en je vraagt zowiets houden ze er wel een beetje rekening mee. anders kun je altijd nog zelf een route bouwen, als je daar een beetje handigheid in hebt
Maar hoe kan je je niveau verhogen? Of hoe heb jij dat gedaan? Door veel te klimmen? Training...?
  donderdag 23 september 2004 @ 17:25:28 #204
74276 saaw
pi_22155334
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:54 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]
Maar hoe kan je je niveau verhogen? Of hoe heb jij dat gedaan? Door veel te klimmen? Training...?
veel klimmen
continuiteit trainen [dus veel routes achter elkaar, een route op en af en weer op klimmen, tot je valt]
pyramidevormig trainen [makkelijk beginnen, dan opbouwen, en weer afbouwen]
boulderen
techniek oefenen [bij een route alle passen indraaien, of juist helemaal niet. heel klein klimmen, of juist uitgestrekt]

ik ben zelf getraind vanaf mijn 9e ongeveer
eerst door miriam verbeek (might ring a bell) later door bart korff (minder bekend)

veel buiten klimmen. lekker in de rosten
veel voorklimmen [al zijn het makkelijke routes, zo raak je er aan gewend]
goed rekken en strekken, buikspieren, opdruken, rug-oefeningen, en af en toe een yoga-oefening tussendoor
goed eten, maar niet teveel
let op je ademhaling

en gewoon lekker veel klimmen

in de hal waar je klimt kun je eens rondvragen of iemand iets weet over trainingen of evt een cursus die je kunt volgen. anders kun je online zoeken naar trainingsschema's [zijn vast wel te vinden] en dan een maatje zoeken en je schema's navolgen
  donderdag 23 september 2004 @ 18:08:10 #205
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_22156250
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:25 schreef saaw het volgende:

[..]

veel klimmen
continuiteit trainen [dus veel routes achter elkaar, een route op en af en weer op klimmen, tot je valt]
pyramidevormig trainen [makkelijk beginnen, dan opbouwen, en weer afbouwen]
boulderen
techniek oefenen [bij een route alle passen indraaien, of juist helemaal niet. heel klein klimmen, of juist uitgestrekt]

ik ben zelf getraind vanaf mijn 9e ongeveer
eerst door miriam verbeek (might ring a bell) later door bart korff (minder bekend)

veel buiten klimmen. lekker in de rosten
veel voorklimmen [al zijn het makkelijke routes, zo raak je er aan gewend]
goed rekken en strekken, buikspieren, opdruken, rug-oefeningen, en af en toe een yoga-oefening tussendoor
goed eten, maar niet teveel
let op je ademhaling

en gewoon lekker veel klimmen

in de hal waar je klimt kun je eens rondvragen of iemand iets weet over trainingen of evt een cursus die je kunt volgen. anders kun je online zoeken naar trainingsschema's [zijn vast wel te vinden] en dan een maatje zoeken en je schema's navolgen
thnx voor de tips!

Ik klim al met een maatje, dus dat scheelt. Maar ik ben volgens mij op me 8e begonnen met klimmen, en dat was vooral vrijklimmen dus niet echt training. Ben later gestopt, er weer op gegaan, weer gestopt etc... En nu zit ik er dus weer op. We zijn nu ook begonnen met 10x een route klimmen net onder je niveau (training tegen snelle verzuring) . Morgen ga ik waarschijnlijk weer klimmen...
pi_22161713
quote:
Op donderdag 23 september 2004 14:17 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

wow ,

Krijg je ook klimtraining of doe je alleen aan vrijklimmen? Hier in arnhem is de klimtraining echt 10x nix, dat is wel jammer, want ik zou graag me techniek willen verbeteren.
Ik heb 2 techniek cursussen gedaan, en binnenkort komt de 3e . Ik moet zeggen dat dat erg geholpen heeft. Zeker bij de stap van 5+ naar 6a. Die cursussen worden trouwens in Cave Nieuwegein gegeven en als je een abo hebt bij Cave arnhem kun je met datzelfde abo ook in Nieuwegein klimmen . Cursussen duren ongeveer 7 weken en zijn 1x per week (dinsdagavond geloof ik).
Het leuke van die cursussen is dat de instructeurs je na de cursusweken ook graag helpen als je een route net niet haalt . (maar daar zul jij weinig aan hebben als je normaal in arnhem klimt).

Verder doe ik eigenlijk niks aan bepaalde training zoals Saaw hierboven verteld. Alleen ff rustig inklimmen om blessures te voorkomen. En minstens 3x per week klimmen .
pi_22161795
quote:
Op donderdag 23 september 2004 11:51 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe je in een maand van 4+ naar 6c komt? (7a tel ik nog even niet )
Die 4+ klom ik uit nadat ik 2 maanden ongeveer niet meer had geklommen (heel af en toe tussen de vakanties door). Daarvoor klom ik de meeste 6a's makkelijk en 6B was net te moeilijk.
pi_22884176
*kuch* waar zijn de klimmers??

Gisteren in Cave nieuwegein een route gebouwd, touw 25, kleur wit! . Het moest een 5+ worden maar het is iets makkelijker geworden en hij is waarschijnlijk een 5- of 5. K heb al van meerdere (goede) klimmers gehoord datie leuk is, dus check it out!!!

Alleen nog ff naam verzinnen
pi_22884498
quote:
Op donderdag 22 april 2004 23:59 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Alleen het grepen uitschroeven is een enorm kutkarwei, net als uren in je gordel hangen, prusikken, enz.
Dat viel wel mee vond ik, behalve dat ik nu een zere kont heb En prusiken... . Wij gebruiken gewoon een grigri (andere uiteinde van touw vastbinden). Het minsts leuke is die grepentas omhoog tillen met 30 kg aan grepen . En als je dan eindelijk boven bent erachter komen dat je de sleutel vergeten bent
pi_23153301
Zo ben net terug van Ibbenbüren, Duitsland en het was gaaf! . Jammer dat je bij alle routes eerst 4 meter moest klimmen voor je bij de eerste haak was en de 2e haak die ook weer 2 meter verder zat, dus we hebben niet echt veel voorgeklommen. De meeste routes hebben we vanaf boven geabseild met een boom en ge top-roped . Alleen jammer dat het snachts zo koud was in een tentje .

Maareh wat ik me afvroeg, we zijn van plan om ergens in het voorjaar weer een weekend te gaan, maar wat zijn nog meer leuke plekken niet ver hier vandaan (max 4 uur rijden vanaf Utrecht) en waar je routes hebt van 3/4 tot 6/7 en enkele touwlengte? Fontenblau oid in Frankrijk schijnt ook wel leuk te zijn, maar daar heb je alleen boulder routes hoorde ik van iemand? Of kun je daar ook lekker voorklimmen? .

fotoz:

http://picserver.student.(...)877Q6/picserver.jpeg
http://picserver.student.(...)/8A3DI201YMNA/p.jpeg

http://picserver.student.(...)/LXJGAC957E3Z/p.jpeg

.

[ Bericht 21% gewijzigd door Sport_Life op 08-11-2004 20:32:25 ]
pi_23168216
Kijk eens op www.climbing.nl Als je daar je antwoorden niet kunt vinden, dan kun je ze stellen op het prikbord. Daar komen mensen die op al je vragen antwoord kunnen geven.
A mind with a heart of it's own
pi_23169712
quote:
Op maandag 8 november 2004 16:26 schreef DrMarten het volgende:
Kijk eens op www.climbing.nl Als je daar je antwoorden niet kunt vinden, dan kun je ze stellen op het prikbord. Daar komen mensen die op al je vragen antwoord kunnen geven.
Jammer dat het niveau daar nog lager ligt dan op de fp van fok
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  maandag 29 november 2004 @ 17:31:19 #213
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_23648180
bij 1 van me klimschoenen is het rubber al een btje weg op het puntje, maar ik kan er nog wel ff mee door.

Ik zit nu ongeveer op 5c/5c+, en klim 1x per week. Ik ben een hele tijd geleden begonnen met klimmen, later weer gestopt, toen weer gaan klimmen, gestopt, door gegaan etc... Ik ben dus nooit echt verder gekomen dan een 6a. Maar volgens mij is het ook niet mogelijk om met 1x per week klimmen echt hoger te komen dan een 5c+ ofwel? Ik hoop dat ik met me klimmaatje wat vaken kan gaan klimmen per week, maar het is soms zo moeilijk om tussen school en alles door nog wat ruimte te vinden
pi_23650959
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:31 schreef The.PhantoM het volgende:
bij 1 van me klimschoenen is het rubber al een btje weg op het puntje, maar ik kan er nog wel ff mee door.

Ik zit nu ongeveer op 5c/5c+, en klim 1x per week. Ik ben een hele tijd geleden begonnen met klimmen, later weer gestopt, toen weer gaan klimmen, gestopt, door gegaan etc... Ik ben dus nooit echt verder gekomen dan een 6a. Maar volgens mij is het ook niet mogelijk om met 1x per week klimmen echt hoger te komen dan een 5c+ ofwel? Ik hoop dat ik met me klimmaatje wat vaken kan gaan klimmen per week, maar het is soms zo moeilijk om tussen school en alles door nog wat ruimte te vinden
De stap tussen 5+ en 6A is gewoon heel groot. Mijn eerste 6A+ haalde ik een jaar nadat ik begonnen was.
pi_23651001
quote:

De stap tussen 5+ en 6A is gewoon heel groot. Mijn eerste 6A+ haalde ik een jaar nadat ik begonnen was.

Trouwens binnenkort word ik gefilmd tijdens het klimmen van mn eigen gemaakte route (5-/5) en die film komt ook online te staan!!
  maandag 29 november 2004 @ 19:51:29 #216
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_23651653
quote:
Op maandag 29 november 2004 19:25 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Trouwens binnenkort word ik gefilmd tijdens het klimmen van mn eigen gemaakte route (5-/5) en die film komt ook online te staan!!
maar hoe kom je dan over die stap heen? Ik denk dat dat niet echt snel lukt als je 1x per week traint ofwel?

Ben benieuwd naar het filmpje
pi_23683088
quote:
Op maandag 29 november 2004 19:51 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

maar hoe kom je dan over die stap heen? Ik denk dat dat niet echt snel lukt als je 1x per week traint ofwel?

Ben benieuwd naar het filmpje
Ik kwam er overheen na 3x per week te klimmen, en ik heb techniekcursussen gevolgd. Maar de laatste tijd heb ik weinig tijd meer om te klimmen helaas, en dat zal nog wel blijven tot halverwege januari . Dus ik zie me klimmaatjes allemaal 6C klimmen en ik zit nog te kutten met 6A op dit moment . Paar maanden geleden klommen we nog hetzelfde.

Kweeniet of je uberhaupt curussen heb gehad? maar hier wat tips voor 6a (en hoger):
- Zoek rustpunten in de route op. Zodra je even een arm kan strekken en poffen en daarna de andere arm scheeld dat een hoop. Evt rustpunten zoeken door de route van te voren in te lezen (zie 2)
- Lees de route van te voren in, loop desnoods door de hele hal heen om net dat ene greepje boven de overhanging te kunnen zien... Die ene greep kan essentieel zijn.
- Goed inklimmen van te voren, klim een makkelijke wand heel relaxed (alle kleuren) en zorg dat je steeds weer met je voeten even hoog komt te staan om een rustpunt te krijgen. (zie 1). Doe daarna nog 1 route op dezelfde manier en je bent warm .

En wat ik uit eigen ervaring heb geleerd is dat je vaak gewoon door moet zetten. Val je er bijna uit, probeer dan nog net ff een klein sprongetje en misschien kan je die greep die eerst zo moeilijk leek wel heel makkelijk vastpakken en een rustmoment creeeren. K heb dat zelf al heel vaak meegemaakt, vooral bij 5+ (vanaf 6A worden de grepen wat lastig te dyno-en ).

Nou zijn er veel meer technieken, maar de rest is redelijk vanzelfsprekend of beetje moeilijk uit te leggen zo via internet .

Succes .
pi_23685281
quote:

He, da's ook mijn verhaal!
  woensdag 1 december 2004 @ 14:59:47 #219
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_23694619
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:21 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik kwam er overheen na 3x per week te klimmen, en ik heb techniekcursussen gevolgd. Maar de laatste tijd heb ik weinig tijd meer om te klimmen helaas, en dat zal nog wel blijven tot halverwege januari . Dus ik zie me klimmaatjes allemaal 6C klimmen en ik zit nog te kutten met 6A op dit moment . Paar maanden geleden klommen we nog hetzelfde.

Kweeniet of je uberhaupt curussen heb gehad? maar hier wat tips voor 6a (en hoger):
- Zoek rustpunten in de route op. Zodra je even een arm kan strekken en poffen en daarna de andere arm scheeld dat een hoop. Evt rustpunten zoeken door de route van te voren in te lezen (zie 2)
- Lees de route van te voren in, loop desnoods door de hele hal heen om net dat ene greepje boven de overhanging te kunnen zien... Die ene greep kan essentieel zijn.
- Goed inklimmen van te voren, klim een makkelijke wand heel relaxed (alle kleuren) en zorg dat je steeds weer met je voeten even hoog komt te staan om een rustpunt te krijgen. (zie 1). Doe daarna nog 1 route op dezelfde manier en je bent warm .

En wat ik uit eigen ervaring heb geleerd is dat je vaak gewoon door moet zetten. Val je er bijna uit, probeer dan nog net ff een klein sprongetje en misschien kan je die greep die eerst zo moeilijk leek wel heel makkelijk vastpakken en een rustmoment creeeren. K heb dat zelf al heel vaak meegemaakt, vooral bij 5+ (vanaf 6A worden de grepen wat lastig te dyno-en ).

Nou zijn er veel meer technieken, maar de rest is redelijk vanzelfsprekend of beetje moeilijk uit te leggen zo via internet .

Succes .
ah thnx , ik heb wel een techniekcursus gehad (5c/6a) maar dat was een hele tijd geleden en toen was ik ook nog vrij klein. Het probleem was meestal dat ik gewoon niet bij een greep kon omdat ik te klein was. Nu ben ik uitgegroeid (denk ik ), dus ik ga maar eens kijken of ik weer die techniekcursus kan doen... Ik wil nu ook wel proberen om wat vaker per week te klimmen. Mss vanavond weer klimmen

BTW, ik heb ook gemerkt dat het soms ook echt van de dag afhangt hoe ik klim. Soms heb ik gewoon een dag dat het allemaal fout gaat en mislukt, en soms gaat het allemaal best lekker.
  woensdag 1 december 2004 @ 15:18:38 #220
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_23694974
zo en waar zijn de andere klimmers... Logician was eerst zo actief in dit topic, maar nu niet meer. En logician klim je nog? Op welk niveau zit je? En andere klimmers, op welk niveau zitten jullie, hoe vaak trainen jullie?

ff weer dit topic opstoken

topic loopt anders een btje dood...
Nog klimmers in Ernhem ?
pi_23696268
Vroeger klom ik 5c/6a, maar door een blessure stond ik 2 jaar aan de kant. Nu zit ik weer op 5b, klim 1x per 2 weken......
pi_23697651
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:18 schreef The.PhantoM het volgende:
zo en waar zijn de andere klimmers... Logician was eerst zo actief in dit topic, maar nu niet meer. En logician klim je nog? Op welk niveau zit je? En andere klimmers, op welk niveau zitten jullie, hoe vaak trainen jullie?

ff weer dit topic opstoken

topic loopt anders een btje dood...
Nog klimmers in Ernhem ?
Ik zit nu op 6a/6b afhankelijk van het type route en vooral de lengte (heb niet zoveel duur). Boulder ongeveer twee keer per week en klim ongeveer een keer. Maar het kan varieren (meestal in negatief opzicht ). Boulder meestal op 't USC van de RU en klim meestal in Klimhal Nijmegen of bij La Vita Sana in Venlo.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
  vrijdag 10 december 2004 @ 13:41:03 #223
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_23877145
godverdomme , kheb me maandag mijn duim gekneusd. En de arts zei dat zoiets een aantal weekjes kon duren voordat het genezen is Ik hoop dat het snel geen pijn meer doet, want dan kan ik weer gaan klimmen
pi_23879399
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 13:41 schreef The.PhantoM het volgende:
godverdomme , kheb me maandag mijn duim gekneusd. En de arts zei dat zoiets een aantal weekjes kon duren voordat het genezen is Ik hoop dat het snel geen pijn meer doet, want dan kan ik weer gaan klimmen
Da's minder. Heb ook ooit een aantal weken niet kunnen klimmen omdat er iets mis was met de bandjes (denk ik althans) in m'n rechtermiddelvinger. Toen ik na een paar weken weer probeerde ging het meteen weer mis, toen was 't zomervakantie (3 weken weg) en daarna was 't wel helemaal over.
pi_23884249
jeej k begin mn oude niveau weer n beetje terug te krijgen, gisteren een 6a en 6a+ on sight uitgeklommen! ! 6B nog even niet geprobeerd, morgen misschien nog even .
pi_23886246
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 18:51 schreef Sport_Life het volgende:
jeej k begin mn oude niveau weer n beetje terug te krijgen, gisteren een 6a en 6a+ on sight uitgeklommen! ! 6B nog even niet geprobeerd, morgen misschien nog even .
Goed bezig!

Maareh....klim jij voor in de hal?
pi_23886300
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 20:56 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Ja, gaat perfect . Morgen weer trouwens . Maar het is in de rotsen natuurlijk wel veel leuker (lees: Enger )

Kon vandaag (Za) helaas toch niet klimmen, jammer ik had er wel zin in! .

[ Bericht 14% gewijzigd door Sport_Life op 11-12-2004 13:19:55 ]
  zaterdag 11 december 2004 @ 13:02:04 #228
74276 saaw
pi_23896689
voorklimmen in de hal is oke je moet toch ergens blijven trainen, er vanuitgaand dat je niet elk weekend in de rotsen gaat klimmen.

nja ik klim al weer bijna anderhalf jaar niet [reuma...]
drives me crazy
nja lives goes on, maar het is echt heel frustrerend. zeker in vakanties enzo, rotsen zien, aanraken, maar niet mogen klimmen
nja met een beetje mazzel mag ik over een jaartje of wat weer verder
pi_23896992
Trouwens ik ben plannen aan het smeden om (met een klim-vriend) komende zomer 3 weken met de auto naar Frankrijk te gaan en dan de eerste 2 weken zoveel mogelijk gebiedjes verkennen (eerste dag bijv. Fontenbleua, bij Parijs, 2e dag iets meer naar het Zuiden enz) tot we via leuke gebiedjes in Briancon uitkomen waar we weer een week cursus krijgen (vervolgcursus op vorig jaar; meerdere touwlengtes!). *zin in heeft!
  zaterdag 11 december 2004 @ 20:58:46 #230
74276 saaw
pi_23906187
meerdere touwlengtes is leuk! heb je dat nog helemaal niet gedaan? is egt ontzettend fijn!!
gebeiden die je zeker niet mag missen zijn bioux [bij apt, orange] orpierre [70km onder grenoble] en uiteraard de verdon niet vergeten!
pi_23909309
Nee ik heb nog nooit meerdere touwlengtes geklommen.. . Maar ik ben vorig jaar voor het eerst buiten gaan klimmen met een cursus enkele touwlengte. En dan een maand geleden een weekend in Duitsland (was echt ontzettend gaaf!!!). Dus behalve wat indoor voor klimmen heb ik er verder nog niet zoveel ervaring mee . (maar k heb de touwtechnieken wel onder de knie enzo).

Maar eerst wintersport! ! Waarom kan het niet gewoon 365 dagen per jaar vakantie zijn! .
pi_24170440
Schop .

Vandaag weer een nieuwe 6B volledig uitgeklommen (sinds lange tijd) , zonder blok . Woei ik groei eindelijk weer een beetje qua niveau . Volgende project is een 7a die ik al voor de helft heb geklommen. (moet toch wel lukken voor de wintersport halverwege januari!)

wel erge spierpijn nu trouwens
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 20:56 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Goed bezig!

Trouwens ik klim wel voor in de hal, maar dan ga ik niet hoger dan 5+. 6a is nog wat lastig voorklimmend. De routes die ik haalde zijn dus gewoon top-roped gehaald .

[ Bericht 20% gewijzigd door Sport_Life op 23-12-2004 23:55:28 ]
pi_24220134
Zeg ik heb een website gemaakt voor klimmers! Allemaal ff lid worden van http://www.climbclub.net ! Hopelijk wordt het dan een gezellig klim-forum .
  maandag 27 december 2004 @ 15:35:18 #234
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_24236296
quote:
Op zondag 26 december 2004 17:18 schreef Sport_Life het volgende:
Zeg ik heb een website gemaakt voor klimmers! Allemaal ff lid worden van http://www.climbclub.net ! Hopelijk wordt het dan een gezellig klim-forum .
*in favorieten heeft gezet
pi_24246207
quote:
Op maandag 27 december 2004 15:35 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

*in favorieten heeft gezet

Vandaag ook een beetje reclame gemaakt in de klimwand door een route ernaar te vernoemen .
pi_24410723
Zo, volgende week twee daagjes naar Freyr

Hopen dat 't niet regent, verder is alles best.
pi_24412229
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 13:57 schreef Lortnoc het volgende:
Zo, volgende week twee daagjes naar Freyr

Hopen dat 't niet regent, verder is alles best.
Altijd mooi in Freyr.

Heb er wel een paar slechte herinneringen aan wat het weer betreft.
Heb er eens gestaan midden in de wand. Rustig m'n maat aan het zekeren die het tweede deel aan het voorklimmen was, zie je opeens één grote grijze massa door het dal aankomen. Binnen 2 minuten waren we zeiknat door een hoosbui. Op zo'n moment ben je niet blij dat je midden in de wand staat. Doorklimmen was, omdat het te glad was geworden, niet meer mogelijk. Dus maar omgekeerd en terug naar beneden.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_24488882
Hey Sport-Life,

Ik las dat je komende zomer fontainebleau wilt aan doen, in de zomer kan ik je dat afraden.
Het is er dan veel te warm en de grip op de rots is dan niet optimaal.
De gebieden in Zuid-frankrijk kan ik je aanraden, lekker heerlijk in het zonnetje klimmen en dan na het klimmen kun je in de meeste gebieden een duik nemen in de rivier die langs de rotsen stroomt.

Ik ben ook van plan zo`n beetje de hele zomer in Zuid-Europa te gaan trekken langs gebieden en dan veel routes klimmen

Greetinzz erik
pi_24491193
Erik, we waren idd van plan om een hoop gebiedjes te verkennen in Frankrijk met de auto, maar nu blijkt dat we waarschijnlijk geen auto tot onze beschikking hebben.. Dus zijn we afhankelijk van het openbaar vervoer in Frankrijk en is het dus niet echt makkelijk in zoveel gebiedjes te beklimmen.

Maar bedankt voor de tip, dan moeten we maar voor de zomer naar Bleau .
pi_24501989
Ey Sport-life,

Persoonlijk geef ik de voorkeur voor een bezoekje aan Bleau in de winter en de grotere gebieden vanaf de pasen. Dan stijgt het kwik in het zuiden van Frankrijk tot een graad of 20, ideaal klimweer.
Als je met het OV gaat, zou ik kijken voor een vrij groot gebied waar je voor een bepaalde tijd genoeg hebt te doen en waar alles makkelijk te voet te doen is.

Greentinzz erik
pi_24519955
Ik wil ook weer klimmen!!!!!!

Zoekt iemand nog een klimmaatje in omgeving van zwolle? Ik klim zelf een 5b/5c.
Ik heb verschillende klimcursussen gedaan o.a. klimweek bij crux. De laatste twee jaar heb ik niet meer geklommen
De wereld is als een boek, als je nooit reist lees je maar 1 bladzijde
pi_24556239
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 18:34 schreef chingching het volgende:
Ik wil ook weer klimmen!!!!!!

Ik heb verschillende klimcursussen gedaan o.a. klimweek bij crux.
Heej daar heb ik ook nog leren voorklimmen! .
pi_24557656
Ik heb daar ook leren voorklimmen en daarna nog een kayakweek gedaan. Voor beide heb ik helaas weinig tijd gehad.
De wereld is als een boek, als je nooit reist lees je maar 1 bladzijde
pi_24560648
Freyr was heerlijk, er was gewoon helemaal niemad, zelfs de Chamonix was dicht. Aangezien ik met een redelijke beginner klom lekker de lange tour's op Al'Legne, Merinos en de Jeunesse gedaan en een paar kortere.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 21:24:48 #245
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_24629030
Sorry voor deze crosspost... (had al topic geopend op Travel maar daar reageert nog niemand op... )

Hier alsnog mijn vraag:

Yoho,

In Mei trouw ik, en wil dan met mijn kersverse bruid naar het westen van de VS op honeymoon, national parks gaan bezoeken. Nu zij wij beide beginnende klimmers, en willen dus zeker een paar routes proberen. Welke plaatsen raden jullie aan?

Voor de duidelijkheid, de Nose van El Capitan gaan we denk ik nog even niet free-soloen, wij klimmen meestal exterior, en moeilijkheids graden van 5.9 tot 5.11c. Verder is het belangrijk dat het pre bolted sport routes zijn, niets geen trad climbing voor ons..... De rest van het materiaal (setjes, goeie schoentjes, 60. mtr. touw, atc's, daisies... enzo hebben we bij ons, we kunnen dus zelfstanding klimmen.. als we de goede routes maar vinden!!! Wie o wie!!

Kort samengevat:
- Westen VS
- Pre bolted sport routes
- 5.9 tot 5.11c.

Thanks!!!
pi_24710749
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 21:24 schreef Casey het volgende:
(...) 60. mtr. touw (...)
Is 60 meter touw wel voldoende daar? Het lijkt mij lullig als je een hoop routes niet (uit) kunt klimmen omdat je touwtje niet lang genoeg is . 60 meter touw is tenslotte 30 meter klimmen

* Sport_Life heeft 80 mtr touw en dat is af en toe net genoeg. (oa Bjoeks toevallig, in de rotsen hebben we nog niet zo lang nodig gehad).
pi_24727486
quote:
Op zondag 23 januari 2005 19:25 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Is 60 meter touw wel voldoende daar? Het lijkt mij lullig als je een hoop routes niet (uit) kunt klimmen omdat je touwtje niet lang genoeg is . 60 meter touw is tenslotte 30 meter klimmen

* Sport_Life heeft 80 mtr touw en dat is af en toe net genoeg. (oa Bjoeks toevallig, in de rotsen hebben we nog niet zo lang nodig gehad).
Hier heb je toch echt iets fout

60m touw is 30m abseilen. Tenzij je een dubbel- of tweelingtouw hebt (maar die zijn meestal 45-50m).

80 meter touw, das wel lang zeg. Voor België is 70 tegenwoordig wel ongeveer standaar bij het inrichten van abseilpistes.

Westen van de US, ff denken hoor, misschien boulderen in Bishop, Utah, verder heb je daar nog de Devil's Thumb ofzo, Yosemite natuurlijk daar kun je ook vanalles klimmen. Google eens zou ik zeggen
pi_24727515
Oh ja, Hueco tanks
pi_24804277
quote:
Op maandag 24 januari 2005 18:42 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Hier heb je toch echt iets fout

60m touw is 30m abseilen. Tenzij je een dubbel- of tweelingtouw hebt (maar die zijn meestal 45-50m).

80 meter touw, das wel lang zeg. Voor België is 70 tegenwoordig wel ongeveer standaar bij het inrichten van abseilpistes.

Westen van de US, ff denken hoor, misschien boulderen in Bishop, Utah, verder heb je daar nog de Devil's Thumb ofzo, Yosemite natuurlijk daar kun je ook vanalles klimmen. Google eens zou ik zeggen
Kleine denkfout, maar wij klimmen nog niet meerdere touwlengtes, dus voor ons is het wel max. 40 meter klimmen .

En dat 80 meter touw konden we super goedkoop in Frankrijk kopen .
  vrijdag 28 januari 2005 @ 22:47:58 #250
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_24806391
* The.PhantoM is net terug van klimmen

't was weer leuk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')