abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23886246
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 18:51 schreef Sport_Life het volgende:
jeej k begin mn oude niveau weer n beetje terug te krijgen, gisteren een 6a en 6a+ on sight uitgeklommen! ! 6B nog even niet geprobeerd, morgen misschien nog even .
Goed bezig!

Maareh....klim jij voor in de hal?
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_23886300
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 20:56 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Ja, gaat perfect . Morgen weer trouwens . Maar het is in de rotsen natuurlijk wel veel leuker (lees: Enger )

Kon vandaag (Za) helaas toch niet klimmen, jammer ik had er wel zin in! .

[ Bericht 14% gewijzigd door Sport_Life op 11-12-2004 13:19:55 ]
  zaterdag 11 december 2004 @ 13:02:04 #228
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_23896689
voorklimmen in de hal is oke je moet toch ergens blijven trainen, er vanuitgaand dat je niet elk weekend in de rotsen gaat klimmen.

nja ik klim al weer bijna anderhalf jaar niet [reuma...]
drives me crazy
nja lives goes on, maar het is echt heel frustrerend. zeker in vakanties enzo, rotsen zien, aanraken, maar niet mogen klimmen
nja met een beetje mazzel mag ik over een jaartje of wat weer verder
an urge to help mankind overcomes me
pi_23896992
Trouwens ik ben plannen aan het smeden om (met een klim-vriend) komende zomer 3 weken met de auto naar Frankrijk te gaan en dan de eerste 2 weken zoveel mogelijk gebiedjes verkennen (eerste dag bijv. Fontenbleua, bij Parijs, 2e dag iets meer naar het Zuiden enz) tot we via leuke gebiedjes in Briancon uitkomen waar we weer een week cursus krijgen (vervolgcursus op vorig jaar; meerdere touwlengtes!). *zin in heeft!
  zaterdag 11 december 2004 @ 20:58:46 #230
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_23906187
meerdere touwlengtes is leuk! heb je dat nog helemaal niet gedaan? is egt ontzettend fijn!!
gebeiden die je zeker niet mag missen zijn bioux [bij apt, orange] orpierre [70km onder grenoble] en uiteraard de verdon niet vergeten!
an urge to help mankind overcomes me
pi_23909309
Nee ik heb nog nooit meerdere touwlengtes geklommen.. . Maar ik ben vorig jaar voor het eerst buiten gaan klimmen met een cursus enkele touwlengte. En dan een maand geleden een weekend in Duitsland (was echt ontzettend gaaf!!!). Dus behalve wat indoor voor klimmen heb ik er verder nog niet zoveel ervaring mee . (maar k heb de touwtechnieken wel onder de knie enzo).

Maar eerst wintersport! ! Waarom kan het niet gewoon 365 dagen per jaar vakantie zijn! .
pi_24170440
Schop .

Vandaag weer een nieuwe 6B volledig uitgeklommen (sinds lange tijd) , zonder blok . Woei ik groei eindelijk weer een beetje qua niveau . Volgende project is een 7a die ik al voor de helft heb geklommen. (moet toch wel lukken voor de wintersport halverwege januari!)

wel erge spierpijn nu trouwens
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 20:56 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Goed bezig!

Trouwens ik klim wel voor in de hal, maar dan ga ik niet hoger dan 5+. 6a is nog wat lastig voorklimmend. De routes die ik haalde zijn dus gewoon top-roped gehaald .

[ Bericht 20% gewijzigd door Sport_Life op 23-12-2004 23:55:28 ]
pi_24220134
Zeg ik heb een website gemaakt voor klimmers! Allemaal ff lid worden van http://www.climbclub.net ! Hopelijk wordt het dan een gezellig klim-forum .
  maandag 27 december 2004 @ 15:35:18 #234
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_24236296
quote:
Op zondag 26 december 2004 17:18 schreef Sport_Life het volgende:
Zeg ik heb een website gemaakt voor klimmers! Allemaal ff lid worden van http://www.climbclub.net ! Hopelijk wordt het dan een gezellig klim-forum .
*in favorieten heeft gezet
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_24246207
quote:
Op maandag 27 december 2004 15:35 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

*in favorieten heeft gezet

Vandaag ook een beetje reclame gemaakt in de klimwand door een route ernaar te vernoemen .
pi_24410723
Zo, volgende week twee daagjes naar Freyr

Hopen dat 't niet regent, verder is alles best.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
pi_24412229
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 13:57 schreef Lortnoc het volgende:
Zo, volgende week twee daagjes naar Freyr

Hopen dat 't niet regent, verder is alles best.
Altijd mooi in Freyr.

Heb er wel een paar slechte herinneringen aan wat het weer betreft.
Heb er eens gestaan midden in de wand. Rustig m'n maat aan het zekeren die het tweede deel aan het voorklimmen was, zie je opeens één grote grijze massa door het dal aankomen. Binnen 2 minuten waren we zeiknat door een hoosbui. Op zo'n moment ben je niet blij dat je midden in de wand staat. Doorklimmen was, omdat het te glad was geworden, niet meer mogelijk. Dus maar omgekeerd en terug naar beneden.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_24488882
Hey Sport-Life,

Ik las dat je komende zomer fontainebleau wilt aan doen, in de zomer kan ik je dat afraden.
Het is er dan veel te warm en de grip op de rots is dan niet optimaal.
De gebieden in Zuid-frankrijk kan ik je aanraden, lekker heerlijk in het zonnetje klimmen en dan na het klimmen kun je in de meeste gebieden een duik nemen in de rivier die langs de rotsen stroomt.

Ik ben ook van plan zo`n beetje de hele zomer in Zuid-Europa te gaan trekken langs gebieden en dan veel routes klimmen

Greetinzz erik
pi_24491193
Erik, we waren idd van plan om een hoop gebiedjes te verkennen in Frankrijk met de auto, maar nu blijkt dat we waarschijnlijk geen auto tot onze beschikking hebben.. Dus zijn we afhankelijk van het openbaar vervoer in Frankrijk en is het dus niet echt makkelijk in zoveel gebiedjes te beklimmen.

Maar bedankt voor de tip, dan moeten we maar voor de zomer naar Bleau .
pi_24501989
Ey Sport-life,

Persoonlijk geef ik de voorkeur voor een bezoekje aan Bleau in de winter en de grotere gebieden vanaf de pasen. Dan stijgt het kwik in het zuiden van Frankrijk tot een graad of 20, ideaal klimweer.
Als je met het OV gaat, zou ik kijken voor een vrij groot gebied waar je voor een bepaalde tijd genoeg hebt te doen en waar alles makkelijk te voet te doen is.

Greentinzz erik
pi_24519955
Ik wil ook weer klimmen!!!!!!

Zoekt iemand nog een klimmaatje in omgeving van zwolle? Ik klim zelf een 5b/5c.
Ik heb verschillende klimcursussen gedaan o.a. klimweek bij crux. De laatste twee jaar heb ik niet meer geklommen
De wereld is als een boek, als je nooit reist lees je maar 1 bladzijde
pi_24556239
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 18:34 schreef chingching het volgende:
Ik wil ook weer klimmen!!!!!!

Ik heb verschillende klimcursussen gedaan o.a. klimweek bij crux.
Heej daar heb ik ook nog leren voorklimmen! .
pi_24557656
Ik heb daar ook leren voorklimmen en daarna nog een kayakweek gedaan. Voor beide heb ik helaas weinig tijd gehad.
De wereld is als een boek, als je nooit reist lees je maar 1 bladzijde
pi_24560648
Freyr was heerlijk, er was gewoon helemaal niemad, zelfs de Chamonix was dicht. Aangezien ik met een redelijke beginner klom lekker de lange tour's op Al'Legne, Merinos en de Jeunesse gedaan en een paar kortere.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 21:24:48 #245
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_24629030
Sorry voor deze crosspost... (had al topic geopend op Travel maar daar reageert nog niemand op... )

Hier alsnog mijn vraag:

Yoho,

In Mei trouw ik, en wil dan met mijn kersverse bruid naar het westen van de VS op honeymoon, national parks gaan bezoeken. Nu zij wij beide beginnende klimmers, en willen dus zeker een paar routes proberen. Welke plaatsen raden jullie aan?

Voor de duidelijkheid, de Nose van El Capitan gaan we denk ik nog even niet free-soloen, wij klimmen meestal exterior, en moeilijkheids graden van 5.9 tot 5.11c. Verder is het belangrijk dat het pre bolted sport routes zijn, niets geen trad climbing voor ons..... De rest van het materiaal (setjes, goeie schoentjes, 60. mtr. touw, atc's, daisies... enzo hebben we bij ons, we kunnen dus zelfstanding klimmen.. als we de goede routes maar vinden!!! Wie o wie!!

Kort samengevat:
- Westen VS
- Pre bolted sport routes
- 5.9 tot 5.11c.

Thanks!!!
pi_24710749
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 21:24 schreef Casey het volgende:
(...) 60. mtr. touw (...)
Is 60 meter touw wel voldoende daar? Het lijkt mij lullig als je een hoop routes niet (uit) kunt klimmen omdat je touwtje niet lang genoeg is . 60 meter touw is tenslotte 30 meter klimmen

* Sport_Life heeft 80 mtr touw en dat is af en toe net genoeg. (oa Bjoeks toevallig, in de rotsen hebben we nog niet zo lang nodig gehad).
pi_24727486
quote:
Op zondag 23 januari 2005 19:25 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Is 60 meter touw wel voldoende daar? Het lijkt mij lullig als je een hoop routes niet (uit) kunt klimmen omdat je touwtje niet lang genoeg is . 60 meter touw is tenslotte 30 meter klimmen

* Sport_Life heeft 80 mtr touw en dat is af en toe net genoeg. (oa Bjoeks toevallig, in de rotsen hebben we nog niet zo lang nodig gehad).
Hier heb je toch echt iets fout

60m touw is 30m abseilen. Tenzij je een dubbel- of tweelingtouw hebt (maar die zijn meestal 45-50m).

80 meter touw, das wel lang zeg. Voor België is 70 tegenwoordig wel ongeveer standaar bij het inrichten van abseilpistes.

Westen van de US, ff denken hoor, misschien boulderen in Bishop, Utah, verder heb je daar nog de Devil's Thumb ofzo, Yosemite natuurlijk daar kun je ook vanalles klimmen. Google eens zou ik zeggen
pi_24727515
Oh ja, Hueco tanks
pi_24804277
quote:
Op maandag 24 januari 2005 18:42 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Hier heb je toch echt iets fout

60m touw is 30m abseilen. Tenzij je een dubbel- of tweelingtouw hebt (maar die zijn meestal 45-50m).

80 meter touw, das wel lang zeg. Voor België is 70 tegenwoordig wel ongeveer standaar bij het inrichten van abseilpistes.

Westen van de US, ff denken hoor, misschien boulderen in Bishop, Utah, verder heb je daar nog de Devil's Thumb ofzo, Yosemite natuurlijk daar kun je ook vanalles klimmen. Google eens zou ik zeggen
Kleine denkfout, maar wij klimmen nog niet meerdere touwlengtes, dus voor ons is het wel max. 40 meter klimmen .

En dat 80 meter touw konden we super goedkoop in Frankrijk kopen .
  vrijdag 28 januari 2005 @ 22:47:58 #250
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_24806391
* The.PhantoM is net terug van klimmen

't was weer leuk
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')