abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_962095
Ooit heb ik me tot op een bepaalde hoogte verdiept in de horoscopen. Ik heb onderzoeken gedaan in wat de karateristieke eigenschappen zijn van een horoscoop. Niet alleen in de Europese horoscopen, maar ook in de chinese horoscoop.

De chinese horoscoop bestaat uit 12 dieren die ieder 1 chinees jaar voorstellen. De oude Chinese jaartelling is anders dan die van het Europese. Hoe dat precies in elkaar zit weet ik helaas niet.
De dieren die in de Chinese horoscoop (op volgorde zijn):

- Draak (1952, 1964, 1976, 1988... enz)
- Slang (1953, 1965, 1977, 1989...)
- Paard (1954, 1966, 1978, 1990...)
- Schaap (1955, 1967, 1979, 1991...)
- Aap (1956, 1968, 1980, 1992...)
- Haan (1957, 1969, 1981, 1993...)
- Hond (1958, 1970, 1982, 1994...)
- Zwijn (1959, 1971, 1983, 1995...)
- Muis (1960, 1972, 1984, 1996...)
- Stier (1961, 1973, 1985, 1997...)
- Tijger (1962, 1974, 1986, 1998...)
- Konijn (1963, 1975, 1987, 1999...)

Je ziet dat de Chinese horoscoop ander is. Je bent bijvoorbeeld een Draak, geboren in 1976. Dan doet de jaartelling er weer 12 jaar over om weer het jaar van de draak te zijn. Mensen die in januari of in februari geboren zijn moeten oppassen met de Chinese jaartelling. Want in de Chinese jaartelling is het nieuwjaar altijd op een andere dag van het jaar in de Europese jaartelling.

De Europese gaat zoals de meesten wel weten per maand. Toch is het niet zo dat januari de steenbok is en februari de waterman is. Het verandert halverwege de maand. Achter de horoscopen zal ik zetten van wanneer tot wanneer dat horoscoop is.

- Steenbok (22/12 - 20/01)
- Waterman (21/01 - 18/02)
- Vissen (19/02 - 20/03)
- Ram (21/03 - 20/04)
- Stier (21/04 - 21/05)
- Tweeling (22/05 - 21/06)
- Kreeft (22/06 - 22/07)
- Leeuw (23/07 - 23/08)
- Maagd (24/08 - 22/09)
- Weegschaal (23/09 - 23/10)
- Schorpioen (24/10 - 22/11)
- Boogschutter (23/11 - 21/12)

Sommigen van jullie, zelfs ik, zal zeggen dat horoscopen niet tot geheel nooit kloppen. Dat kan kloppen. De horoscopen die in boeken staan, kunnen niet kloppen wat kan komen doordat de horoscoop niet is getrokken op jou tijdstip van geboorte. Ook dit punt is van belang. De horoscopen die in boeken, krant en etc. staan zijn genomen voor mensen die om 12:00 zijn geboren. Als je een horoscoop natrekt en je weet niet wanneer je geboren bent dan kun je altijd het beste die nemen om 12:00. Maar het meest persoonlijke horoscoop en die ook zal kloppen is die van je geboorte tijd, datum.

Ik hier lang onderzoek naar gedaan. Ook zijn er vele bewijzen voor gevonden die kloppen met mijn stelling. Als mensen afvragen tot op welke hoogte ik hier onderzoek naar gedaan heb is dat ik de berekeningen in de horoscopen heb weggelaten. Het was te moeilijk voor mij, zonder begeleiding om het te begrijpen.

Wat ik kan vertellen is dat mensen die in de Chinese horoscoop in het jaar van de Zwijn, Schaap, of Konijn en in het Europese horoscoop ook nog eens in de Kreeft horoscoop geboren zijn, de mensen zijn die 'paranormaal begaafd' zijn.

Als ik nu zeg dat die mensen 'begaafd' zijn, bedoel ik er niet mee dat ze constant of regelmatig van die paranormale berichten enzo krijgen. Het gebeurd dan eerder van soms tot vaak. Ook zijn die mensen gevoeliger. Wat ik al eerder zei ligt het vooral ook aan op welk tijdstip je geboren bent.

Ik denk dat ieder van jullie dit kunnen onderzoeken. Tot nu toe klopt het bij mij altijd bij het inschatten van mensen, welke er aanleg voor hebben en welke mensen niet. Wanneer ik alleen het Europese horoscoop ga onderzoeken naar mensen, dan geldt dit inderdaad niet altijd op voor de mensen. Ook niet als ik de Chinese horoscoop apart neem. Wel klopt het voor 99% als ik ze samenvoeg.

Never believe a scientist. Even when they say they're lying!!!
pi_962106
* Sjoerd is een Waterman ascendant tweeling geboren in het jaar van de os
Nix bijzonders zeker?
Is het te volgen nog? :* Isabeau
pi_962144
quote:
Op zondag 03 juni 2001 15:57 schreef Sjoerdje het volgende:
* Sjoerd is een Waterman ascendant tweeling geboren in het jaar van de os
Nix bijzonders zeker?
Nee, helaas. Over Ascendanten heb ik ook nooit iets van begrepen. Wel weet ik dat het die sterrenbeeld was die op het moment van je geboorte aan de horizon zat.

De waterman is koppig, wispelturig, opstandig, tegendraads, excentriek en het zich verzetten tegen de bestaande orde. Dit zijn de negatieve kanten van een waterman. De positieve zijn: vindingrijk, intuïtief en sociaal zijn en het weerzinwekkend vinden wanneer ze beperkingen opgelegd krijgen. Ook pakt de Waterman problemen aan zonder emotie. Dus Waterman is niet zo gevoelig. Ook ben je in het jaar van de Os/Stier geboren, daarom kan ik zeggen met een groot percentage dat je eigenlijk geen gave hebt.

pi_962166
Gelukkig
*grinnikt*
Is het te volgen nog? :* Isabeau
pi_962189
Ik weet dat je ook enkel uit de europese horoscoop paranormale gaven bij iemand kan herkennen, maar daarvoor moet je dus die berekeningen kunnen lezen en interpreteren. Ben wel erg gevoelig (voor sfeer e.d.), maar heb geen paranormale gaven.

Ben trouwens in beide horoscopen stier.

pi_962695
Hmm, ik vraag me toch af wat er van mijn horoscoop te zeggen valt.
Ik ben Tweeling, ascendant Tweeling, en Slang van Chinese horoscoop.
Freestyle
pi_963938
Ik ben een schorpioen (duh! ), ascendant kreeft en Chinees een slang.
Hoe paranormaal ben ik?
Unox, the worst operating system.
  zondag 3 juni 2001 @ 23:14:05 #8
4605 KingShakur
back.... really...
pi_964124
* KingShakur is boogschutter, ascendant boogschutter, draak..
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_964181
quote:
Op zondag 03 juni 2001 16:19 schreef fokje het volgende:
Ik weet dat je ook enkel uit de europese horoscoop paranormale gaven bij iemand kan herkennen, maar daarvoor moet je dus die berekeningen kunnen lezen en interpreteren. Ben wel erg gevoelig (voor sfeer e.d.), maar heb geen paranormale gaven.

Ben trouwens in beide horoscopen stier.

Het klopt inderdaad wat je zegt. Het bereken van de horoscopen is een van de belangrijke dingen. Helaas snap ik niet hoe je die dingen kunt berekenen. Heb me alleen maar verdiept in de karakteristieke eigenschappen van de horoscopen.

Ik kan de mensen nu al vertellen aan diegene die geboren zijn onder Stier, Haan, en Slang in de Chinese jaartelling. Dat die mensen het minste kans hebben op die gave. Uitsluiten kan ik het niet, want ik heb nooit een groot schalig onderzoek gedaan.

Waarom kan ik mensen die onder het jaar van de Stier, Haan en Slang nu al zeggen dat het niet kan is omdat deze horoscopen het tegenovergestelde zijn van het Konijn, Varken en Schaap.

pi_964552
ben kreeft , antecedant kreeft en chinees schaap

kan alleen zeggen dat het klopt

maandag 4 juni 2001 @ 01:34:42 #11
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_965349
Ben konijn en kreeft (11-07-1975) en kan zeggen dat wat je over mijn sterrenbeelden verteld hebt wel een kern van waarheid in zit. Ik ben heel erg gevoelig en trek het me aan wat mensen over me zeggen, al hangt het wel af van wie het komt. Doordat ik meestal een masker van onverschilligheid trek, lijkt het alsof het me niet zo veel kan schelen.

Over paranormale gaven kan ik je niet zoveel over vertellen. Soms droom ik wel eens over een situatie dat later ook werkelijk gebeurd, niet dat het een schokkende gebeurtenis is, het is meer een déjà-vu dat onverwachts passeert. Pas een moment later realiseer ik dat ik het eerder heb 'meegemaakt'. En soms als ik onbewust aan iets of iemand denk, dat ik dan later die dag ook iets meemaak of krijg wat in relatie staat met wat ik eerder aan heb gedacht. Maar dat is zo sporadisch dat ik er niet op let.

The Internets, I needs it..
pi_965410
Ben Vissen (ascendant Boogschutter meen ik) en Draak.

Nog iets speciaals?

“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_966272
quote:
Op maandag 04 juni 2001 01:34 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ben konijn en kreeft (11-07-1975) en kan zeggen dat wat je over mijn sterrenbeelden verteld hebt wel een kern van waarheid in zit. Ik ben heel erg gevoelig en trek het me aan wat mensen over me zeggen, al hangt het wel af van wie het komt. Doordat ik meestal een masker van onverschilligheid trek, lijkt het alsof het me niet zo veel kan schelen.

Over paranormale gaven kan ik je niet zoveel over vertellen. Soms droom ik wel eens over een situatie dat later ook werkelijk gebeurd, niet dat het een schokkende gebeurtenis is, het is meer een déjà-vu dat onverwachts passeert. Pas een moment later realiseer ik dat ik het eerder heb 'meegemaakt'. En soms als ik onbewust aan iets of iemand denk, dat ik dan later die dag ook iets meemaak of krijg wat in relatie staat met wat ik eerder aan heb gedacht. Maar dat is zo sporadisch dat ik er niet op let.

Paranormaal. Wat is paranormaal. Daar was ooit een forum over. Toen kwamen we tot de conclusie dat de grens tussen paranormaal en normaal vaag is.
Kijk, ik zei ook niet dat het dan regelmatig terug komt. Dat jij Konijn bent in de Chinese horoscoop en kreeft in de Europese horoscoop kan ik alleen maar concluderen dat je een grote percentage kans dat je het wel hebt.

Mijn voorspellende dromen komen ook niet altijd direct uit. Soms duurt het wel een half jaar voordat ze uitkomen. Hoe ik dan nog die dromen weet? Wanneer ik zo'n droom heb, gaat dat meestal gepaard met veel emotie en vergeet ik dat niet snel. Vandaar.

pi_966283
quote:
Op maandag 04 juni 2001 01:40 schreef Montagui het volgende:
Ben Vissen (ascendant Boogschutter meen ik) en Draak.

Nog iets speciaals?

Kijk, ik heb deze topic om eerlijk te zijn niet geopend op antwoord op jullie vragen te geven. Ik hoopte eigenlijk dat er mensen zijn die er hier ook iets vanaf weten. Ik kan nu wel iedereen gaan vertellen of ze het kunnen hebben of niet, maar dan ben ik wel even bezig. In de inleiding ben ik voor mijn gevoel heel erg duidelijk geweest hoe alles in elkaar zit en hoop ook dat jullie het snappen. Ook is de inleiding zo geschreven dat jullie het zelf kunnen uitzoeken of jullie er kans hebben dat jullie een 'gave' hebben. Ander motief om dit te gaan schrijven is voor de mensen met een 'gave' zelf. Kijken of het inderdaad klopt met wat ik schrijf/typ.

Op een of ander manier vind ik dat ik dit op een goede manier heb uitgelegd waarom sommige mensen wel gave hebben en sommige mensen niet. Al kan ik nu niks uitsluiten.

Wanneer je na mijn inleiding er nog niks van snappen (kan gebeuren natuurlijk), dan zou ik jullie aanraden eens een Chinese kalender met alle Chinese horoscopen erop erbij te pakken. Of je stapt naar een Chinees restaurant en vraag je of ze zo'n kalender hebben. Dan zul je zien dat de dieren in een kring staan en zie je het verband tussen die dieren ook heel snel.

Ik hoop dat jullie het snappen.

maandag 4 juni 2001 @ 19:00:59 #15
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_969560
Hallo,

Volgens mij zit je met je stelling behoorlijk goed.

Ik ben in 1979 geboren = schaap
(april= ram)
Wat jij over schaap vertelde klopt.

Alleen hoe komt het dat in sommige horoscopen ik als "geit" word gezien en in anderen "schaap"?

Mijn vriend vindt mij een wervelstorm
pi_971780
quote:
Op maandag 04 juni 2001 19:00 schreef Ester het volgende:
Hallo,

Volgens mij zit je met je stelling behoorlijk goed.

Ik ben in 1979 geboren = schaap
(april= ram)
Wat jij over schaap vertelde klopt.

Alleen hoe komt het dat in sommige horoscopen ik als "geit" word gezien en in anderen "schaap"?

Dat sommige mensen zeggen dat het een 'geit' is en de anderen weer een 'schaap' maakt eigenlijk niet veel uit. We bedoelen eigenlijk allemaal hetzelfde soort dier. Het dier heeft een wollen vacht (of haren) en is een 2 hoevig dier en herkauwd. Euh... ach je snapt me wel
  woensdag 6 juni 2001 @ 13:49:52 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_980621
* Bastard is benieuwd wat je kan zeggen over een schorpioen met steenbok ascendant, en is verder een konijn voor de chinezen

Zeg het maar

The truth was in here.
  woensdag 6 juni 2001 @ 13:50:31 #18
8372 Bastard
Persona non grata
pi_980626
Enne wat is sabbie voor gebeuren?
The truth was in here.
pi_983728
quote:
Op woensdag 06 juni 2001 13:50 schreef Bastard het volgende:
Enne wat is sabbie voor gebeuren?
Sabbie is een Kreeft in de Europese horoscoop en een Zwijn/Varken in de Chinese horoscoop.
  donderdag 7 juni 2001 @ 12:54:38 #20
11847 DGTL_Magician
1337er dan 1337.
pi_987931
Magician is Waterman en Chineze hond ?????
Mod @ #1337peeps
pi_1001317
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 12:54 schreef DGTL_Magician het volgende:
Magician is Waterman en Chineze hond ?????
Wat wil je weten?
De Hond in de Chinese horoscoop zit tussen de twee tegen polen (wel gevoelig en niet gevoelig). Net zoals de andere horoscopen.

Wel gevoelige horoscopen zijn:
Konijn;
Schaap;
Varken/Zwijn.

Niet gevoelige horoscopen zijn:
Haan;
Stier;
Slang;

Alle andere horoscopen van de Chinese jaartelling die zitten er tussen. Hoe de gevoeligheid van die tussen-horoscopen samen met de Europese horoscopen in elkaar zitten weet ik helaas niet.

pi_1005993
ik ben steenbok
en een hond

gewoon iets vaags ertussen in dus?

† In Memoriam † zondag 10 juni 2001 @ 11:51:15 #23
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_1006231
Slaapmeisje is een Zwijn en geboren op 21 juni, dus eigenlijk grensgeval (tweeling/kreeft).

Vreemd trouwens dat in sommige horoscopen ik als tweeling wordt beschouwd en bij andere weer als kreeft.

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_1007090
quote:
Op zondag 10 juni 2001 10:28 schreef iteejer het volgende:
ik ben steenbok
en een hond

gewoon iets vaags ertussen in dus?

*grin* Ik denk dat je dat je idd dat bent Een vaag grensgeval
pi_1007105
quote:
Op zondag 10 juni 2001 11:51 schreef Slaapmeisje het volgende:
Slaapmeisje is een Zwijn en geboren op 21 juni, dus eigenlijk grensgeval (tweeling/kreeft).

Vreemd trouwens dat in sommige horoscopen ik als tweeling wordt beschouwd en bij andere weer als kreeft.

Jompels,
Slaapmeisje

Ik heb het nog even voor je uitgezocht. Je bent een tweeling. Tweeling eindigt op 21 juni en Kreeft begint op 22 juni.
pi_1007314
quote:
Op zondag 03 juni 2001 15:53 schreef Sabbie het volgende:
Sommigen van jullie, zelfs ik, zal zeggen dat horoscopen niet tot geheel nooit kloppen. Dat kan kloppen. De horoscopen die in boeken staan, kunnen niet kloppen wat kan komen doordat de horoscoop niet is getrokken op jou tijdstip van geboorte. Ook dit punt is van belang. De horoscopen die in boeken, krant en etc. staan zijn genomen voor mensen die om 12:00 zijn geboren. Als je een horoscoop natrekt en je weet niet wanneer je geboren bent dan kun je altijd het beste die nemen om 12:00. Maar het meest persoonlijke horoscoop en die ook zal kloppen is die van je geboorte tijd, datum.
Uhm... wat jij dus eigenlijk zegt is dat als je een horocoop leest die wel bij jou geboortplaats (ja, ook dat schijnt belangrijk te zijn, voor je ascedant, las ik) en tijd past, dan zou het moeten kloppen?

Ik heb horosopen altijd al vaag gevonden... Maar als ik heel eerlijk ben dan past Kreeft altijd het beste bij mij, en ik ben ook een Kreeft. Misschien dat er iets van waarheid in zit, maar dat ze precies kloppen, dat bestaat absoluut niet denk ik.
Het is wel interessant, ookal geloof ik er niet zo in. Want er zijn natuurlijk nog veel meer dingen op deze planeet die je eigenschappen bepalen.

Zou er graag meer over willen weten, en dan vooral de diepte in, hoe zijn ze ooit op het idee gekomen om naar de sterren te kijken... Hoe hebben ze die eigenschappen bedacht? Proef op de som? Etc, etc...

Sta stil bij elke stap die je zet.
pi_1008712
quote:
Op zondag 10 juni 2001 15:45 schreef Svart Rose het volgende:
Uhm... wat jij dus eigenlijk zegt is dat als je een horocoop leest die wel bij jou geboortplaats (ja, ook dat schijnt belangrijk te zijn, voor je ascedant, las ik) en tijd past, dan zou het moeten kloppen?
Precies, in de kranten en tijdschriften kunnen ze niet voor iedereen een horoscoop opmaken. Dan zou je een heel boekwerk hebben. Daarom nemen ze de algemene tijd (12:00), zodat het voor de meeste mensen het nog wel klopt.
quote:
Ik heb horosopen altijd al vaag gevonden... Maar als ik heel eerlijk ben dan past Kreeft altijd het beste bij mij, en ik ben ook een Kreeft. Misschien dat er iets van waarheid in zit, maar dat ze precies kloppen, dat bestaat absoluut niet denk ik.
Het is wel interessant, ookal geloof ik er niet zo in. Want er zijn natuurlijk nog veel meer dingen op deze planeet die je eigenschappen bepalen.
Er zijn altijd wel uitzonderingen. Waar je ook kijkt. Tot zover ik alles heb onderzocht is het nog altijd juist geweest. Nu moet ik wel toegeven dat ik maar een klein onderzoek heb gedaan.
quote:
Zou er graag meer over willen weten, en dan vooral de diepte in, hoe zijn ze ooit op het idee gekomen om naar de sterren te kijken... Hoe hebben ze die eigenschappen bedacht? Proef op de som? Etc, etc...
Ik weet niet hoe dit alles ooit is ontstaan en hoe ze die eigenschappen eruit hebben kunnen halen. Hier onder heb ik een verhaal ergens van i-net gehaald die je vast wel eens heb gelezen. Misschien is het een goedkoop stuk. Maar het is best goed geschreven.

De sterrenbeelden
Wat is astrologie? Astrologie is een oud systeem van voorspellen, dat gebruik maakt van de posities van de planeten, de maan en de sterren. De astrologie zegt dat de hemellichamen krachten uitoefenen die op hun beurt de mensen en gebeurtenissen op aarde beïnvloeden. Het woord planeet komt uit het Grieks; planes wat 'zwerver' betekent. Planeten en sterren bewegen en daardoor kunnen die invloeden en krachten dagelijks veranderen.
De astrologie werd al door oude cultuurvolkeren (Babyloniërs, Assyriërs) ontwikkeld. De oudste vorm van de sterrenleer ontstond in de tijd van de Chaldeeën (7e-6e eeuw vóór Christus). Hun invloed duurde tot in de Grieks-Romeinse tijd voort. Die herkomst blijkt duidelijk uit de gebruikelijke Latijnse benaming voor astroloog: chaldaeus. De Chaldeeën observeerden vanuit een torentempel (ziggoerat) de hemel.
Zoals bekend, bestaat de dierenriem uit een band met twaalf sterrenbeelden. Het woord 'zodiak' is later door de Grieken verzonnen en vertaald als 'dierenriem'. In het oude China werd rond 2000 vóór Christus de astrologie beoefend. Dat deden ook de Indiërs, Maya's, Egyptenaren en Tibetanen, die verschillende vormen van astrologie gebruikten. Rond 600-500 vóór Christus gebruikten de oude Grieken de astrologie van de Chaldeeën, waardoor het voor de gewone mens ook toegankelijk werd. Pythagoras, Plato en Aristoteles waren de grote filosofen die de invloed van de sterren accepteerden. De Grieken geloofden dat wanneer je in de toekomst kon kijken er bepaalde acties konden worden ondernomen, hoewel dit geen garantie was voor succes. Daarna namen rond 250-244 vóór Christus ook de Romeinen de astrologie over van de Griekse slaven. Rond 139 vóór Christus joeg Cornelius Hispallus waarzeggers weg, omdat hij vond dat velen van hen bedriegers waren.
Augustus was de eerste keizer van Rome die in de astrologie geloofde. Het belangrijkste historische westerse astrologieboek is rond 140-200 na Christus geschreven door Ptolemeus, een Graeco-Egyptische astronoom. Hij schreef vier boeken over de invloed van de sterren, bekend als 'Tetrabiblios', die de grondbeginselen vormen waar de astrologie nog steeds op berust. In 333 na Christus verklaarde Keizer Constantijn, die een christen was, de astrologie tot een 'duivelse' praktijk.
Rond de 12e eeuw brachten Spaanse kabbalisten de astrologie terug naar het Westen. In de Renaissance bestudeerden vele wetenschappers, filosofen, astronomen en medici de astrologie en accepteerden deze. De astrologie werd onderricht op universiteiten en werd in die tijd zelfs getolereerd door de kerk. Rond de 17e eeuw werd de astrologie echter weer terugverwezen naar de hoek van bijgeloof en occulte wetenschappen, maar is sinds die tijd niet meer weg te denken bij het gewone volk.
Een geboortehoroscoop voorspelt iemands karakter en lot, dat gebaseerd wordt op de positie van de planeten op het exacte tijdstip en de plaats van de geboorte van die persoon. De oudste overgeleverde horoscoop is van ongeveer 410 vóór Christus uit Babylonië. Ook zijn er horoscopen gevonden in Uruk, Chaldea (nu bekend als Irak) uit 263 vóór Christus.

(Bron uit de Telegraaf)

pi_1009209
Aha, dank je wel.
Helaas staat er niet in hoe de 'kracht' van de planeten werkt op ons...

Vroeger vond ik het allemaal maar niks. Maar sinds een tijdje denk ik er anders over.
Ik zal nog wel even op het net zoeken. Als ik iets nuttigs gevonden heb, dan pleur ik het hier neer.

pi_1009534
Mijn engels/ lees kunsten is erg slecht, maar misschien is dit iets: http://www.mandala.be/histhand.htm

Neem me niet kwalijk als er totaal niet staat wat ik zocht. (hoe werkt astrologie, wat hebben planeten met onze eigenschappen te maken)

zondag 10 juni 2001 @ 23:25:51 #30
11853 _BBS
 Mach 3
pi_1009583
quote:
Op maandag 04 juni 2001 09:35 schreef Sabbie het volgende:
Kijk, ik heb deze topic om eerlijk te zijn niet geopend op antwoord op jullie vragen te geven. Ik hoopte eigenlijk dat er mensen zijn die er hier ook iets vanaf weten.
Ja ik. En wat je zegt is nonsens. In een horoscoop van iemand, ga je eerst kijken wat de belangrijkste planeet is, dat hoeft niet eens de zon te zijn. Die 'gevoeligheid' voor het bovennatuurlijke waar jij het over hebt, heeft meer te maken met waar je buitenplaneten en de maan staan, welke aspecten erop vallen en in welk huis ze staan. Je kunt niet aan de hand van een geboorte datum bepalen hoe iemand is, ook niet als je de Chineze astrologie erin betrekt. Kijk, als jij steeds mensen ontmoet die volgens jou 'gevoelig' zijn, dan is het omdat je je aangetrokken voelt tot dit soort mensen. Je kunt pas echte conclusies trekken als jouw bewering ALTIJD klopt en dan ook pas alleen als je het kunt checken bij een hele grote groep mensen. Meer dan 1000 ofzo. Minstens. Heb je dat gedaan? Ik durf te wedden van niet.

Maar omdat ik dus weet hoe astrologen te werk gaan bij het analyseren van een horoscoop, wil dat nog niet zeggen dat ik er zelf nog in geloof. Tegenwoordig vaar ik blind op m'n intuitie en heb dus al die boeken maar naar De Slegte gebracht. Niet gek he voor een leeuw-tijger? Maar goed, m'n zon staat wel in het negende huis natuurlijk. Daar zal het vast aan liggen, want het negende huis is dat van de spiritualiteit.

Mij vallen ook wel eens dingen op. Vooral met betrekking tot mensen waar ik me toe aangetrokken voel, maar als ik het werkelijk objectief bekijk is het in de realiteit net zo vaak wel omdat we astrologisch gezien bij elkaar passen, als niet. Kans van 50/50 dus en dat is ook precies wat er uit de talloze wetenschappelijke onderzoeken komt die naar de nauwkeurigheid van de astrologie gedaan zijn. Vooral als de astroloog de 'patient' in het geheel niet kende en ook niet te zien kreeg... Dat laatste is belangrijk bij een objectief onderzoek want er bestaat immers ook nog zoiets als 'empathie' voelen en veel astrologen hebben dit in zeer sterke mate. Maar goed die zullen vast wel allemaal een van jouw combinaties van tekens hebben. But then again, dan hebben ze de astrologie eigenlijk helemaal niet nodig of zie ik dat nou verkeert?

Een ander ding wat vaak onderschat wordt is het onvermogen van mensen om werkelijk objectief naar zichzelf te kijken. Wij hebben ooit eens een experimentje gedaan, waarbij we in een lijst met de symtomen van een psychische aandoening, alle dingen die al te expliciet verwezen naar de ziekte eruit hebben gehaald. Daarna hebben we overal waar eerst dus de naam van de ziekte stond, dit vervangen door een sterrenbeeld en zo het hele rijtje van twaalf af. Toen die lijst aan mensen die we kenden en waarvan we wisten dat ze onder dat teken geboren waren, gegeven en gevraagd hoeveel ze hierin herkenden van zichzelf. De uitkomst was iets van 55% positief. Wonderlijk he? Nou niet dus, want zoals ik al eerder zei, mensen kennen zichzelf doorgaans slecht en zijn bovendien geneigd tot overdrijven en dramatiseren.

Maar ik ga jou niet proberen te overtuigen hoor, je mag het van mij helemaal zelf weten. Wat mij betreft, leent astrologie zich uitstekend voor een beetje 'tongue in cheek' grappenmakerij, maar daar houdt het verder wel mee op.

[Dit bericht is gewijzigd door _BBS op 11-06-2001 00:04]

If you ever catch me sleepin', just see the price flashin' 'bove my head,[br]Well take a look again my friend, that's a gun pointed at your head
pi_1009793
_BBS, je hebt me weer lekker op het andere been gezet, haha

Wie wil er even een test met mij doen. 12 horoscopen neerzetten. ZONDER het sterrenbeeld erbij, en in een willekeurige volgorde. Ik ga ze dan lezen en pik de gene eruit die het beste bij mij past.

Ik ben geboren op 18-07-1980 om ongeveer 9:00 uur in Harderwijk.

Er is alleen 1 probleem.. ik weet nu al hoe het er ongeveer uit zal zien omdat ik al vaker zo'n horoscoop voor de grap hebben zitten lezen. Maarja.. misschien komt er toch iets leuks uit.

We kunnen ook algemene horoscopen doen. Dan kan iedereen mee doen.. is misschien een beter plan... Misschien een nieuw topic openen?

maandag 11 juni 2001 @ 07:38:32 #32
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1010437
Even over astrologie,

Wat Sabbie volgens mij bedoelde te zeggen is dat de "astrologie" die word genoemd in de Libelle of de horoscoop lijn , nou niet echt betrouwbaar zijn.
Echte Astrologie is idd een cyclus van berekeningen op een datum en tijd in de kosmos.
En dat is voor ieder persoon weer verschillend, daar iedereen weer is geboren op een ander tijdstip en plaats op deze planeet. ( ja ook de plaats word meegenomen in de berekening)
Aan de hand van de uitkomst van de berekening kun je de horoscoop gaan lezen. ( ik kan het niet, maar een oom van mij is er expert in, hij noemt dan huizen en zo...)
Aniweg, daarin zou je kunnen afleiden wat je karaktereigenschappen zijn, waar je sterke punten liggen op gebied van werk, intresse, liefdesleven.
En dat klopt grootendeels wel voor mij! En dankun je wel gaan zeggen dat je er niet in gelooft en dat de uitkomst zo algemeen is, dat je het kan afleiden van het (non) verbale gedrag van de mens. En dan een mooi verhaaltje ophangen.Vraag ik me af waarom dat mensen al zolang bezig zijn met een stuk onzin
Nee, je kan het aannemen of niet, er zit een grootte kern van waarheid in!

The truth was in here.
pi_1014981
quote:
Op zondag 10 juni 2001 23:25 schreef _BBS het volgende:
Tegenwoordig vaar ik blind op m'n intuitie en heb dus al die boeken maar naar De Slegte gebracht.
dat is nou net de houding die mensen afschrikt van jet paranormale. zonder wat voor verantwoording dan ook af te leggen, gewoon een oordeel geven. gebaseerd op je intuitie.
als je dus een slechte dag hebt, zal je intuitie navenant gekleurd zijn.
tenzij de ander bereid is aan te nemen dat je een zeer begaafd persoon bent, bijna onfeilbaar etc, zal de ander lijkt mij zeggen dat je zijn/haar rug op kan met je intuitie.
wanneer je iemand beschrijft en/of beoordeelt is dat nogal wat. het kan dan best zijn dat je onvriendelijke dingen moet zeggen. en als je dat doet met een houding van 'ach, die boeken erover heb ik maar naar de slegte gebracht, ik weet het toch allemaal beter' zal dat niet erg geapprecieerd worden denk ik..
pi_1015793
quote:
Op zondag 10 juni 2001 23:25 schreef _BBS het volgende:
Ja ik. En wat je zegt is nonsens. In een horoscoop van iemand, ga je eerst kijken wat de belangrijkste planeet is, dat hoeft niet eens de zon te zijn. Die 'gevoeligheid' voor het bovennatuurlijke waar jij het over hebt, heeft meer te maken met waar je buitenplaneten en de maan staan, welke aspecten erop vallen en in welk huis ze staan. Je kunt niet aan de hand van een geboorte datum bepalen hoe iemand is, ook niet als je de Chineze astrologie erin betrekt.
Sorry, nu ga ik toch echt mijn kennis verdedigen. Ik weet heus wel dat Astrologie niet alleen gebaseerd is op de zon. De gehele Oosterse Astrologie is gebaseerd op de maan. Heb jij het al eens geprobeerd om de Europese en de Chinese te combineren? Denk het niet zo te lezen. Ik weet ook zeker als we de horoscopen-systeem gebruiken van India dat we nog nauwkeuriger conclusies kunnen trekken.
quote:
Kijk, als jij steeds mensen ontmoet die volgens jou 'gevoelig' zijn, dan is het omdat je je aangetrokken voelt tot dit soort mensen. Je kunt pas echte conclusies trekken als jouw bewering ALTIJD klopt en dan ook pas alleen als je het kunt checken bij een hele grote groep mensen. Meer dan 1000 ofzo. Minstens. Heb je dat gedaan? Ik durf te wedden van niet.
Als je mijn andere post ook heb gelezen weet je dat ik al eens eerder heb gezegd dat ik idd geen eerder grootschalig onderzoek heb gedaan, omdat het niet van belang is. Ik studeer niet voor astrologie. Ben maar een amateur zonder begeleiding. Nou dan vind ik best dat ik ver heb geschopt. Nu praat ik niet over een onderzoek van een paar maanden, maar over jaren. Nu kets ik de vraag terug. Zijn jou beweringen gebaseerd op grootschalig onderzoek van meer dan 1000 man?
quote:
Mij vallen ook wel eens dingen op. Vooral met betrekking tot mensen waar ik me toe aangetrokken voel, maar als ik het werkelijk objectief bekijk is het in de realiteit net zo vaak wel omdat we astrologisch gezien bij elkaar passen, als niet. Kans van 50/50 dus en dat is ook precies wat er uit de talloze wetenschappelijke onderzoeken komt die naar de nauwkeurigheid van de astrologie gedaan zijn. Vooral als de astroloog de 'patient' in het geheel niet kende en ook niet te zien kreeg... Dat laatste is belangrijk bij een objectief onderzoek want er bestaat immers ook nog zoiets als 'empathie' voelen en veel astrologen hebben dit in zeer sterke mate. Maar goed die zullen vast wel allemaal een van jouw combinaties van tekens hebben. But then again, dan hebben ze de astrologie eigenlijk helemaal niet nodig of zie ik dat nou verkeert?
Ik zeg ook niet dat Astrologie noodzakelijk is. Vind het wel leuk om deze dingen te weten. Astrologie is ook een stuk zelfkennis. Tot nu toe weten we maar heel weinig over de astrologie. Net als de wetenschap. Men zegt ook dat onze kennis maar een druppel is in de oceaan.
quote:
Een ander ding wat vaak onderschat wordt is het onvermogen van mensen om werkelijk objectief naar zichzelf te kijken.
Als ik het moet kan ik objectief naar mezelf kijken hoor. Ook bij andere mensen.
quote:
De uitkomst was iets van 55% positief. Wonderlijk he? Nou niet dus, want zoals ik al eerder zei, mensen kennen zichzelf doorgaans slecht en zijn bovendien geneigd tot overdrijven en dramatiseren.
Dat sommige mensen kunnen dramatiseren is waar Ik ken zat mensen die dat doen. Ben jij dat ook niet aan het doen toevallig?
quote:
Maar ik ga jou niet proberen te overtuigen hoor, je mag het van mij helemaal zelf weten. Wat mij betreft, leent astrologie zich uitstekend voor een beetje 'tongue in cheek' grappenmakerij, maar daar houdt het verder wel mee op.
Gelukkig maar probeer je mij maar niet te overtuigen. Toch was je stuk een groot stuk betoog, nietwaar? Ik weet vanuit mijn ervaringen wat ik schrijf en klets niet zomaar wat uit mijn nek. Wat mensen van astrologie vinden mogen ze zelf weten. Zolang ik maar weet wat ik vind
pi_1015821
quote:
Op maandag 11 juni 2001 07:38 schreef Bastard het volgende:
Even over astrologie,

Wat Sabbie volgens mij bedoelde te zeggen is dat de "astrologie" die word genoemd in de Libelle of de horoscoop lijn , nou niet echt betrouwbaar zijn.
Echte Astrologie is idd een cyclus van berekeningen op een datum en tijd in de kosmos.
En dat is voor ieder persoon weer verschillend, daar iedereen weer is geboren op een ander tijdstip en plaats op deze planeet. ( ja ook de plaats word meegenomen in de berekening)
Aan de hand van de uitkomst van de berekening kun je de horoscoop gaan lezen. ( ik kan het niet, maar een oom van mij is er expert in, hij noemt dan huizen en zo...)
Aniweg, daarin zou je kunnen afleiden wat je karaktereigenschappen zijn, waar je sterke punten liggen op gebied van werk, intresse, liefdesleven.
En dat klopt grootendeels wel voor mij! En dankun je wel gaan zeggen dat je er niet in gelooft en dat de uitkomst zo algemeen is, dat je het kan afleiden van het (non) verbale gedrag van de mens. En dan een mooi verhaaltje ophangen.Vraag ik me af waarom dat mensen al zolang bezig zijn met een stuk onzin
Nee, je kan het aannemen of niet, er zit een grootte kern van waarheid in!

Dat is wat ik eigenlijk nou bedoel Dank je wel
  dinsdag 12 juni 2001 @ 05:15:40 #36
11853 _BBS
 Mach 3
pi_1017199
quote:
Op maandag 11 juni 2001 23:05 schreef Sabbie het volgende:

Wat mensen van astrologie vinden mogen ze zelf weten. Zolang ik maar weet wat ik vind

Hou het dan ook voor jezelf en ga geen idiote beweringen over anderen lopen doen die gebaseerd zijn op niets.

[Dit bericht is gewijzigd door _BBS op 12-06-2001 05:49]

If you ever catch me sleepin', just see the price flashin' 'bove my head,[br]Well take a look again my friend, that's a gun pointed at your head
  dinsdag 12 juni 2001 @ 05:17:25 #37
11853 _BBS
 Mach 3
pi_1017202
quote:
Op maandag 11 juni 2001 21:00 schreef iteejer het volgende:

[..]

dat is nou net de houding die mensen afschrikt van jet paranormale. zonder wat voor verantwoording dan ook af te leggen, gewoon een oordeel geven. gebaseerd op je intuitie.
als je dus een slechte dag hebt, zal je intuitie navenant gekleurd zijn.
tenzij de ander bereid is aan te nemen dat je een zeer begaafd persoon bent, bijna onfeilbaar etc, zal de ander lijkt mij zeggen dat je zijn/haar rug op kan met je intuitie.
wanneer je iemand beschrijft en/of beoordeelt is dat nogal wat. het kan dan best zijn dat je onvriendelijke dingen moet zeggen. en als je dat doet met een houding van 'ach, die boeken erover heb ik maar naar de slegte gebracht, ik weet het toch allemaal beter' zal dat niet erg geapprecieerd worden denk ik..

Euh, ik geef nooit advies aan anderen, niet prive en al helemaal niet in de beroepssfeer, kijk wel mooi uit. Dit in tegenstelling tot sommige andere mensen hier op dit forum... Als ik zeg "ik vaar blind op m'n intuitie" dan bedoel ik hiermee uitsluitend dingen die MIJ aangaan. Me, Myself & I.

Offe, moet ik daar soms eerst toestemming aan iemand anders voor vragen? Dacht ut nie!

En wat het paranormale hier mee te maken heeft snap ik al helemaal niet. Intuïtie is niets paranormaals, dat heeft ieder mens.

[Dit bericht is gewijzigd door _BBS op 12-06-2001 05:32]

dinsdag 12 juni 2001 @ 07:41:02 #38
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1017320
FLAME ALERT
The truth was in here.
  dinsdag 12 juni 2001 @ 07:41:45 #39
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1017322
quote:
Op maandag 11 juni 2001 23:09 schreef Sabbie het volgende:

[..]

Dat is wat ik eigenlijk nou bedoel Dank je wel

Geen dank, ik zag je dat je het zo bedoelde

The truth was in here.
  dinsdag 12 juni 2001 @ 08:57:18 #40
11853 _BBS
 Mach 3
pi_1017424
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 07:41 schreef Bastard het volgende:
FLAME ALERT
???

Kritisch zijn is hetzelfde als flamen? Nou, let op dan...

quote:
Op maandag 11 juni 2001 07:38 schreef Bastard het volgende:
Even over astrologie,

Sabbie doet zelf niet veel meer dan uitspraken op Libelle niveau:
quote:
Wat ik kan vertellen is dat mensen die in de Chinese horoscoop in het jaar van de Zwijn, Schaap, of Konijn en in het Europese horoscoop ook nog eens in de Kreeft horoscoop geboren zijn, de mensen zijn die 'paranormaal begaafd' zijn.
Mag jij mij even vertellen wat DAAR dan zo betrouwbaar aan is...

Verder hoef je mij echt niet uit te leggen hoe astrologie werkt hoor. Jullie zijn degenen die er geen snars vanaf weten, niet ik. Wat Chinese astrologie betreft slaat het al helemaal nergens op om conclusies te trekken aan de hand van zoiets vaags als alleen het geboorteteken, dat geldt immers voor een heel jaar! De Chinese astrologie is nog veel ingewikkelder als de westerse, die werkt met dingen als de vijf elementen en met "scheppende" en "vernietigings kringloop" en Yin-Yang, dacht je nou werkelijk dat het feit of je Zwijn, Schaap, of Konijn bent het belangrijkste is? Als je van die stelling van Sabbie uitgaat dan zou het hier op aarde dus krioelen van de helderzienden! Wonderlijk dan dat er nog nooit een onomstotelijk bewijs gevonden is van deze 'gave'...

dinsdag 12 juni 2001 @ 09:11:45 #41
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1017466
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 08:57 schreef _BBS het volgende:

...

maak je ff druk he

The truth was in here.
  dinsdag 12 juni 2001 @ 09:55:00 #42
11853 _BBS
 Mach 3
pi_1017580
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 09:11 schreef Bastard het volgende:

[..]

maak je ff druk he

Neuh, doe ik ook niet. Maar ik ga nog wel even door met me niet druk maken.

Dit is namelijk ook leuk om eens nader te bekijken...

quote:
Op zaterdag 09 juni 2001 14:44 schreef Sabbie het volgende:
Niet gevoelige horoscopen zijn:
Haan;
Stier;
Slang;
Ahum, als er in de Chinese astrologie 1 teken is dat in verband wordt gebracht met mystiek dan is het Slang (en Draak ook trouwens) wel... Maar goed jij weet het natuurlijk beter...
quote:
Op zondag 10 juni 2001 15:02 schreef Sabbie het volgende:
Ik heb het nog even voor je uitgezocht. Je bent een tweeling. Tweeling eindigt op 21 juni en Kreeft begint op 22 juni.
Aha! Dus als ik op de 29.9e graad van kreeft geboren ben, met als Chinees teken Zwijn dan ben ik wel gevoelig en helderziend, word ik daarentegen een paar uur later op de 0.1ste graad van leeuw geboren, dan ben ik een ongevoelige klootzak die bovendien ook nog 'ns de intuitie van een zwerfkei heeft...

Heerlijk dit soort 'wijsheden', waar dan vooral niet al te kritisch naar gekeken mag worden
want anders flame je... Als ik al iets van geflame zie dan is het van Sabbie, die gelijk komt met allerlei vage aannames over mijn persoon zonder dat deze Sabbie mij kent. Maar goed ergens las ik al dat Sabbie zichzelf als een helderziende beschouwd, dus het zij Sabbie bij deze vergeven.

Zeg, zou je me gelijk de lottogetallen van aanstaande zaterdag even in kunnen fluisteren? Ow en het reserve getal hoeft natuurlijk niet.

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 juni 2001 @ 09:57:15 #43
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_1017589
ik ben een slang met pijl en boog. hoe kan dat? slangen hebben geen armen dus kunnen ze dat ding toch niet gebruiken
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_1020976
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 09:55 schreef _BBS het volgende:

[..]

Heerlijk dit soort 'wijsheden', waar dan vooral niet al te kritisch naar gekeken mag worden
want anders flame je... Als ik al iets van geflame zie dan is het van Sabbie, die gelijk komt met allerlei vage aannames over mijn persoon zonder dat deze Sabbie mij kent. Maar goed ergens las ik al dat Sabbie zichzelf als een helderziende beschouwd, dus het zij Sabbie bij deze vergeven.

Zeg, zou je me gelijk de lottogetallen van aanstaande zaterdag even in kunnen fluisteren? Ow en het reserve getal hoeft natuurlijk niet.

Kun je niet ergens anders mensen gaan afzeiken ofzo Dit beschouw ik echt niet meer als kritiek, maar gewoon op een onbeschofte manier iemand afzeiken.
Love is a journey, not a destination.
pi_1021032
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 05:15 schreef _BBS het volgende:
Hou het dan ook voor jezelf en ga geen idiote beweringen over anderen lopen doen die gebaseerd zijn op niets.
Voel jij je aangesproken mannetje... Ik heb het opgeschreven omdat ik mijn kennis wil delen met mensen die het wel interesseren. Als het jou niet interesseert dan hebben we hier op FOK! nog zat forums die jou wel boeien. Waar bemoei jij je dan nu mee? Moet ik nu concluderen dat jij een bemoeial bent met zaken die je toch geen reet schelen? Ik weet ken namelijk zat mensen die dit wel boeiend vinden.
pi_1021074
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 05:17 schreef _BBS het volgende:

[..]

Euh, ik geef nooit advies aan anderen, niet prive en al helemaal niet in de beroepssfeer, kijk wel mooi uit. Dit in tegenstelling tot sommige andere mensen hier op dit forum... Als ik zeg "ik vaar blind op m'n intuitie" dan bedoel ik hiermee uitsluitend dingen die MIJ aangaan. Me, Myself & I.

Offe, moet ik daar soms eerst toestemming aan iemand anders voor vragen? Dacht ut nie!

En wat het paranormale hier mee te maken heeft snap ik al helemaal niet. Intuïtie is niets paranormaals, dat heeft ieder mens.

Moet ik hieruit opmaken dat je zelfzuchtig bent of arrogant?
Intuïtie heeft inderdaad ieder persoon, maar kun je er ook op vertrouwen? Net zoals met paranormale dingen, als je er niet goed mee om kunt gaan dan kun je er ook niet op vertrouwen.
pi_1021161
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 08:57 schreef _BBS het volgende:
Sabbie doet zelf niet veel meer dan uitspraken op Libelle niveau:
[..]

Mag jij mij even vertellen wat DAAR dan zo betrouwbaar aan is...

Verder hoef je mij echt niet uit te leggen hoe astrologie werkt hoor. Jullie zijn degenen die er geen snars vanaf weten, niet ik.

Ik wist niet dat je als man ook de Libelle leest... geinig...
Als je het allemaal al weet, wat doe je hier dan? Dit is gewoon een nieuw stukje theorie wat een feit is. Jij zou zeggen (in jou woorden) 'piece of shit', maar alles is begonnen met het ontdekken van iets en dat het langzamerhand geaccepteerd wordt door anderen. Dit stuk is ook geschreven voor mensen die het niet weten of er graag meer in willen verdiepen. Ik geef ze hier de mogelijkheid om Astrologie op een andere manier te kijken. Wat jij doet is dat jij gelijk je mening over Astrologie erbij te betrekken. Nu vraag ik je wat je al eerder tegen ons zei 'Ben jij wel objectief?'
quote:
Wat Chinese astrologie betreft slaat het al helemaal nergens op om conclusies te trekken aan de hand van zoiets vaags als alleen het geboorteteken, dat geldt immers voor een heel jaar! De Chinese astrologie is nog veel ingewikkelder als de westerse, die werkt met dingen als de vijf elementen en met "scheppende" en "vernietigings kringloop" en Yin-Yang, dacht je nou werkelijk dat het feit of je Zwijn, Schaap, of Konijn bent het belangrijkste is?
Wat weet jij nou van de Chinese Astrologie? Misschien weet jij wel wat er allemaal is in de Oosterse wereld, maar jij weet niet hoe je het moet combineren.
Voorbeeld: Je hebt alle ingredienten in de keuken, maar je weet niet hoe je een gerecht moet maken.
quote:
Als je van die stelling van Sabbie uitgaat dan zou het hier op aarde dus krioelen van de helderzienden! Wonderlijk dan dat er nog nooit een onomstotelijk bewijs gevonden is van deze 'gave'...
Dat klopt. Het krioelt hier van de helderzienden Ik heb niet gezegd dat het bij iedereen even sterk is. Soms verschijnt deze gaves op latere leeftijden. Bij sommige mensen is het zwak en anderen sterk.
pi_1021214
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 09:55 schreef _BBS het volgende:
Ahum, als er in de Chinese astrologie 1 teken is dat in verband wordt gebracht met mystiek dan is het Slang (en Draak ook trouwens) wel... Maar goed jij weet het natuurlijk beter...
Dat klopt ook, maar lees eens beter. Gevoel doe je met je zintuigen. Mystiek doen is een karakter eigenschap.
quote:
Aha! Dus als ik op de 29.9e graad van kreeft geboren ben, met als Chinees teken Zwijn dan ben ik wel gevoelig en helderziend, word ik daarentegen een paar uur later op de 0.1ste graad van leeuw geboren, dan ben ik een ongevoelige klootzak die bovendien ook nog 'ns de intuitie van een zwerfkei heeft...
Dat zeg jezelf. Niet ik Misschien heb je gelijk en noemen wij je voortaan 'klootzak'.
quote:
Heerlijk dit soort 'wijsheden', waar dan vooral niet al te kritisch naar gekeken mag worden, want anders flame je... Als ik al iets van geflame zie dan is het van Sabbie, die gelijk komt met allerlei vage aannames over mijn persoon zonder dat deze Sabbie mij kent. Maar goed ergens las ik al dat Sabbie zichzelf als een helderziende beschouwd, dus het zij Sabbie bij deze vergeven.
Wat vind jij helderziend?
Ik heb idd een _gave_, dat al bewezen is dat het waar is. Mijn familieleden, mijn vrienden, en zelfs mensen die ik niet ken hebben het gemerkt.
quote:
Mannen zijn een en al hetzelfde... Mijn familieleden willen die getallen ook weten. Toch vertel ik het niet, want ik weet dat andere mensen het harder nodig hebben dan wij. Of wil je zeggen dat je een sloeber bent?
pi_1021247
Is hier niet een misverstand gaande? De bevindingen van Sabbie zijn toch van de gecombineerde tekens uit de westerse én oosterse astrologie?

Ja, als je van een enkel teken kunt zeggen of je gevoelig bent of niet, dat is libelle-praat. Overigens zeg ik hiermee niet dat ik Sabbie's bevindingen voor waar aanneem, ik had er nog nooit van gehoord, ik laat het gewoon open.

Trouwens - wel typisch dat je bepaalde tekens uit de chinese horoscoop als 'ongevoelig' aanduidt, het zou nl. betekenen dat ik -stier- per defenitie ongevoelig zou zijn. Dat terwijl ik in de europese horoscoop als 'heel erg gevoelig' wordt aangeduid, idd met bep. planeten in bep. huizen, waar Booboosan het ook al over had. Overigens is dat wat anders volgens mij als helderziend of paranormaal begaafd (heeft dat niet te maken met pluto in een bep. huis?), dat ben ik absoluut niet. 'Gevoeligheid' misschien een verkeerd woord wat dit betreft?

dinsdag 12 juni 2001 @ 20:05:21 #50
11853 _BBS
 Mach 3
pi_1021251
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 19:57 schreef Sabbie het volgende:

[..]

Dat klopt ook, maar lees eens beter. Gevoel doe je met je zintuigen. Mystiek doen is een karakter eigenschap.
[..]

Dat zeg jezelf. Niet ik Misschien heb je gelijk en noemen wij je voortaan 'klootzak'.
[..]

Wat vind jij helderziend?
Ik heb idd een _gave_, dat al bewezen is dat het waar is. Mijn familieleden, mijn vrienden, en zelfs mensen die ik niet ken hebben het gemerkt.
[..]

Mannen zijn een en al hetzelfde... Mijn familieleden willen die getallen ook weten. Toch vertel ik het niet, want ik weet dat andere mensen het harder nodig hebben dan wij. Of wil je zeggen dat je een sloeber bent?

Ach wat een zielige reply, je doet stellige uitspraken die kant nog wal raken. Bovendien weet je niets van de materie, zelfs al zou astrologie een goed en feilloos instrument zijn -iets wat ik dus niet meer geloof- dan NOG ben je eigenlijk niet in staat om erover mee te praten, je zegt namelijk zelf dat je niet de moeite hebt genomen om eea te bestuderen omdat je het te moeilijk vond, verder onderken je wel het belang van een horoscoop die getrokken is op basis van de juiste gegevens van iemand zoals geboortetijd en plaats omwille van de nauwkeurigheid, maar je neemt zelf slechts het meest oppervlakkige uit beide systemen om tot je conclusies te komen. Dat is dus op zich al tegenstrijdig. Ik maak vooral bezwaar tegen het feit dat je het hier neerzet alsof het de onomstotelijke waarheid is, daar houd ik niet zo van zie je. Als je niet wil dat je kritische vragen krijgt dan moet je dit soort uitspraken alleen maar in je vriendenkring doen en tegen mensen die op alles "ja Sabbie" en "Amen Sabbie" zeggen. Ik reageer al bijna nooit meer in dit forum, want kritisch zijn wordt hier niet gewaardeerd, dat heb ik allang gemerkt, maar hier kreeg ik gewoon onbedwingbare jeuk van.

Kijk 'ns, als ikzelf een topic open en daarin beweer dat volgend jaar de aarde aan een spontane zelfontbranding ten onder zal gaan omdat dan zowel de sterren Suske en Wiske retrograde gaan lopen en omdat het volgend jaar bovendien het jaar van de Zwarte Ijsbeer is volgens de astrologie van de Eskimo's, dan mag ik ook verwachten dat ik daar wel wat kritische vragen over krijg hierzo.

Althans, dat hoop ik toch maar...

Ik zeg dus gewoon glashard dat jouw bewering onzin is, en je bent verder echt niet de eerste die ooit op het idee is gekomen om die twee astrologische systemen met elkaar te combineren, er bestaan zelfs boeken over... Hoe dan ook, dit 'samenvoegen' is natuurlijk totaal onzinnig, want als de gewone westerse astrologie uitgaat van de exacte datum, plaats en tijd, dan is er toch al automatisch rekening gehouden met het geboorte jaar? Daar ooit al eens aan gedacht? Het is verder in dit geval geen kwestie van en-en maar van of-of. De Chinezen kijken gewoon naar dezelfde kosmos maar op een andere manier. Er is toch maar een kosmos of niet soms? Het enige verschil is dat Chinese astrologie gewoon van een ander systeem gebruikt maakt en daarnaast begrippen hanteert die voor een westerling zeer lastig te doorgronden zijn. C'est tout!

En als het je echt interesseert, dan zou je gewoon eens een cursus moeten gaan volgen in astrologie, daarnaast eens wat boeken bij je bibliotheek gaan halen van Liz Greene en een beetje doorzettingsvermogen tonen, zo moeilijk is het nou ook weer niet hoor, het is tenslotte maar astrologie en geen astronomie. De Chinese is een stuk moeilijker, maar dat komt dus vooral omdat je jezelf tevens een stuk Chinese filosofie aan moet leren om het überhaupt te kunnen vatten. Maar ook hier geldt: vooral doorgaan.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')