Voor de mensen die geen flauw idee hebben waar dit over gaat even wat informatie: Metalbash wordt, aldus de Aardschok, het heftigste metalevenement van de BeNeLux. Waar dit gaat plaatsvinden zullen sommigen zich misschien afvragen. Nou, die alles gaat in Den Bosch plaatsvinden.
Ook zeer belangrijk om te weten is natuurlijk welke bands zullen spelen. De bands die tot nu toe bekend zijn, zijn: Xystus, Epica, Silent Egde, Trouble en Machine Head. Helaas heeft In Extremo afgezegd, naar een vervangende band wordt gezocht. Dit is echter nog niet de complete line-up. Voor het laatste nieuws kun je kijken op deMetalbash site.
Kaarten voor dit evenement zijn te bestellen via de Large.
Wie van mijn medeFok!kers zal bij dit feestje aanwezig zijn? Of heeft hier in het algemeen iets op of aan te merken?
Ik hoop in ieder geval dat mijn kaartje spoedig arriveert.
quote:en voor deze post heb je een account aangemaakt?
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:34 schreef sojwil het volgende:
--edit: offtopic--
[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 24-10-2003 21:41]
quote:Nee hoor. Machine Head en Epica spelen.
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:33 schreef Arma_Angelus het volgende:
sorry, maar er spelen alleen maar kutbands.
quote:Tsja, overdrijven is een vak. Maar zeker niet verkeerd lijkt me. Ik wil Machine Head in ieder geval graag zien, en Epica moet ik ook nog zien, dus mooi meegenomen.
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:34 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 24-10-2003 21:41]
quote:ah, nouja bedankt voor deze nuttige informatie.
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:46 schreef sojwil het volgende:
--edit: offtopic en flauw--
heeft u toevallig ook nog luistertips voor ons?
[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 24-10-2003 21:42]
quote:het nieuwe album is toch echt erg goed, en is meer te vergelijken met Burn My Eyes en The More Things Change dan met die drab van The Burning Red en Supercharger.
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:45 schreef Arma_Angelus het volgende:
machine head is al jaren niet cool meer, klotemuziek die ze tegenwoordigmaken is niet aan te horen.
ik ben er de 23e in ieder geval bij.
quote:Ik vind tot nu alle cd's van Machine Head goed aan te horen. Ook The burning red en Supercharger. De nieuwe draait momenteel voor het eerst en klinkt ook zeker weer goed.
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:45 schreef Arma_Angelus het volgende:
machine head is al jaren niet cool meer, klotemuziek die ze tegenwoordigmaken is niet aan te horen.
quote:Heej zeg, je bent goed gek.
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:46 schreef sojwil het volgende:
--edit: offtopic en flauw--
[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 24-10-2003 21:43]
quote:Hee, die gedachte kwam ook zomaar in me op.
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Heej zeg, je bent goed gek.
[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 24-10-2003 21:44]
quote:
quote:he stakkers:
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:52 schreef tvlxd het volgende:
--edit: ga ergens anders je gal spugen--
De Netiquette van het muziekforum.
[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 24-10-2003 21:44]
quote:Hey toges, 't was toch een Metalbash-topic?
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:14 schreef Tokus het volgende:
he stakkers:
on-topic
Ik ga niet, maar Machine Head is wel goed.
quote:topic eerst lezen voordat je post, en niet alleen afgaan op de titel hoort ook bij de netiquette.
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:16 schreef tvlxd het volgende:[..]
Hey toges, 't was toch een Metalbash-topic?
quote:Ik wil gewoon niet alijd PI's gebruiken, maar oefening is nog nodig.
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:30 schreef Tokus het volgende:[..]
topic eerst lezen voordat je post, en niet alleen afgaan op de titel hoort ook bij de netiquette.
quote:Dat zeggen meer mensen. 30 Euro is ook wel veel als je bijvoorbeeld alleen Machine Head wilt zien. Ik wil in ieder geval Machine Head en Epica zien. De andere bands ken ik volgens mij niet, maar wil ik daarom ook wel zien. Dus ik vind het wel het geld waard.
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:31 schreef Rhapsody het volgende:
Lineup is voor mij niet het geld waard eigenlijk.
quote:Ik snap jou post niet.
quote:Inderdaad, ze moeten dat nummers eens horen dat regelmatig op Aardschok radio wordt gedraaid van nieuwe Machine Head, gewoon SUPERvet. Perfecte stoere productie, perfecte thrashmetal met groove
het nieuwe album is toch echt erg goed
quote:Die post kan toch niet gemeend zijn?
Heej zeg, je bent goed gek
Ik zou eigenlijk gaan, maar ik bewaar mijn 30 euro even voor het Xmas metalfest waar je gewoon meer (en voor mij favoriete) bands voor dat geld kunt zien. Maar deze line-up vind ik ook wel interessant. Vooral de zangeres van Epica Lijkt zo uit een sprookje te komen!
Toch maar eens die smiley gebruiken:
[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 24-10-2003 21:45]
quote:Daar wil ik ook wel heen. Maar op dit moment heeft Machine Head iets meer prioriteit. Als ik geld heb zal ik ook wel naar het X-Mas metalfest gaan (mits vervoer geregeld kan worden).
Op vrijdag 24 oktober 2003 19:49 schreef Yokozuna het volgende:
Ik zou eigenlijk gaan, maar ik bewaar mijn 30 euro even voor het Xmas metalfest waar je gewoon meer (en voor mij favoriete) bands voor dat geld kunt zien. Maar deze line-up vind ik ook wel interessant.
quote:Ook geen nadeel nee.
Vooral de zangeres van EpicaLijkt zo uit een sprookje te komen!
quote:de nieuwe Machine Head cd is dan ook vet.
Op vrijdag 24 oktober 2003 20:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Daar wil ik ook wel heen. Maar op dit moment heeft Machine Head iets meer prioriteit.
[Dit bericht is gewijzigd door Tokus op 24-10-2003 21:50]
quote:Hij klinkt zeker erg goed! Misschien dat er binnenkort nog iets uit mijn pen vloeit als ik me verveel (en de cd wat beter beluisterd heb).
Op vrijdag 24 oktober 2003 21:02 schreef Tokus het volgende:[..]
de nieuwe Machine Head cd is dan ook vet.
review en interview volgen spoedig
quote:Ook is het tijdschema bekend geworden. Dit is te zien op de site, maar ik zal het hier maar even neerzetten.
En... het laatste nieuws omtrent In Extremo. ZE KOMEN DUS TOCH! De plannen van de band waren lange tijd onduidelijk, maar we trokken toch aan het langste eind!
Mainstage:
Xystus: 14:35 - 15:05
Silent Edge: 15:50 - 16:35
Epica: 17:20 - 18:05
In Extremo: 18:50 - 19:50
Trouble: 20:20 - 21:20
Machine Head: 22:00 - 23:30
Metalbash Stage:
Finalist 1: 14:00 - 14:25
Finalist 2: 15:15 - 15:40
FInalist 3: 16:45 - 17:10
Finalist 4: 18:15 - 18:40
Bekendmaking winnaar: 22:10 - 22:25
Wijzingen voorbehouden enzo, uiteraard.
Machine Head dus 90 minuten, dat is mooi. Was ook te verwachten dat ze zo lang zouden spelen.
Jammer dat Epica maar 45 minuten speelt. Zoals in het tijdschema staat zal de bekendmaking van de winnaar tijdens Machine Head zijn, logisch zou echter zijn als dit voor Machine Head plaatsvindt.
Al met al een mooi planning. Zo hoef ik in principe geen optredens te missen.
quote:Klopt. 40 Euro per nacht, kwam ik met Google achter. Maar misschien ook ergens goedkoper. Goudengids.nl zal uitkomst bieden.
Op donderdag 13 november 2003 23:15 schreef Tokus het volgende:
ik vermoed dat ze vast wel hotels hebben daaro hoor...
Ik ga om 0:00 proberen tot Schiphol te komen denk ik. Daar wachten op de eerste trein naar huis.
quote:geen hostels vrees ik; die zijn veel goedkoper. Maar ja; dan had het in Amsterdam bijvoorbeeld gehouden moeten worden. Was wel een stuk praktischer geweest.
Op donderdag 13 november 2003 23:15 schreef Tokus het volgende:
ik vermoed dat ze vast wel hotels hebben daaro hoor...
Schiphol is inderdaad een mogelijkheid, alleen jammer dat de koffie daar zo veel kost. Het is dat Machine Head speelt, zorgt ervoor dat het alle moeite waard zal zijn.
quote:Ha nerd.
Op vrijdag 14 november 2003 00:15 schreef Wickardia het volgende:
Schiphol is inderdaad een mogelijkheid, alleen jammer dat de koffie daar zo veel kost. Het is dat Machine Head speelt, zorgt ervoor dat het alle moeite waard zal zijn.
quote:Dat vermoeden had ik al. Schiphol is ook warmer, en er is koffie te krijgen. Alleen even kijken hoe het met treinen zit, werkzaamheden enzo, maar daar hebben we het zaterdag over.
Op vrijdag 14 november 2003 00:22 schreef Wickardia het volgende:
Juistum, ik heb ervaring met door Den Bosch zwerven en ik kan je vertellen dat het niet bepaald iets is waar je warme gevoelens aan over houdt.
Anyway mensen, welterusten, 9 days to go.
quote:Waar gaat dit nou over? (en je hoeft er ook niet zulke scheldtaal bij uit te slaan trouwens). In Amsterdam heb je gewoon meer hostels; that's it (en dit geld trouwens ook voor Rotterdam). Om gelijk zo leip te reageren slaat al helemaal nergens op.
Op vrijdag 14 november 2003 00:15 schreef Wickardia het volgende:
Juistum, mooie planning. Het is inderdaad alleen jammer dat zulke festivals altijd in uithoeken gehouden moeten worden (He! Klootzak! Hou ne eens even gauw je bek! Den Bosch de gekste ja!)Schiphol is inderdaad een mogelijkheid, alleen jammer dat de koffie daar zo veel kost. Het is dat Machine Head speelt, zorgt ervoor dat het alle moeite waard zal zijn.
quote:Italia: ik loop hier niemand uit te schelden, behalve mezelf. Dat stukje tussen haakjes moet een denkbeeldig iemand uit Den Bosch voorstellen die mij uitscheldt, omdat ik het een uithoek heb genoemd. Was gewoon een beetje sarcasme dus, maar geeft niets hoor. En ja, in Amsterdam of Rotterdam zou inderdaad een stuk handiger zijn.
Op vrijdag 14 november 2003 00:51 schreef italia het volgende:[..]
Waar gaat dit nou over? (en je hoeft er ook niet zulke scheldtaal bij uit te slaan trouwens). In Amsterdam heb je gewoon meer hostels; that's it (en dit geld trouwens ook voor Rotterdam). Om gelijk zo leip te reageren slaat al helemaal nergens op.
quote:Was even een miscommunicatie dus; kan gebeuren.
Op vrijdag 14 november 2003 11:18 schreef Wickardia het volgende:[..]
Italia: ik loop hier niemand uit te schelden, behalve mezelf. Dat stukje tussen haakjes moet een denkbeeldig iemand uit Den Bosch voorstellen die mij uitscheldt, omdat ik het een uithoek heb genoemd. Was gewoon een beetje sarcasme dus, maar geeft niets hoor. En ja, in Amsterdam of Rotterdam zou inderdaad een stuk handiger zijn.
quote:The magic word is: Treintaxi.
Op vrijdag 14 november 2003 11:23 schreef hbuurt het volgende:
het is jammer dat het ook nog eens helemaal in een uithoek van Den Bosch wordt gehouden, als je Machine Head helemaal wilt zien moet je wel erg veel geluk hebben wil je nog met de bus bij het station geraken!
quote:
quote:Zo, hier ook maar even toegevoegd.
Op dinsdag 18 november 2003 14:24 schreef Tokus het volgende:
De winnaars van de voorrondes van de metal bash:
Textures
Darkdayrising
Next Waste Dimension
Solarisisdeze vier spelen dus zondag ook in Den Bosch
Ik heb vandaag mijn gewonnen kaartje gekregen (bij de Large gewonnen). Nu heb ik er 2 en ga ik een vriend van me blij maken (die binnenkort jarig is).
Op de site staat nog niks. We zullen het de komende dagen wel merken, lijkt me. Ik zal in ieder geval e.e.a. van Sun Caged eens luisteren om toch een beetje voorbereid te zijn.
quote:Bron
In tegenstelling tot eerdere berichten is nu bekend gemaakt dat In Extremo toch niet op de Metal Bash XL komt, aanstaande zondag in Den Bosch. Ze worden vervangen door Sun Caged.
Tot zover de huishoudelijke mededelingen.
quote:Mazzelpik, zowel een kaartje als de cd winnen.
Op vrijdag 21 november 2003 12:58 schreef hbuurt het volgende:
Zo ik heb dus ook een kaartje gewonnen bij de Large, dus nu moet ik wel komen! Maar ik kom alleen 's avonds voor Machine Head denk ik.
quote:Ik heb ook eens geluk
Op vrijdag 21 november 2003 13:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Mazzelpik, zowel een kaartje als de cd winnen.
Maar waarom niet ook even andere bands kijken, als je toch het kaartje hebt? Epica is zeker aan te raden, die spelen om 17:20.
Ja Epica is wel leuk, maar Trouble en Sun Caged zijn niet my piece of cake en aangezien ik er alleen naar toe ga heb ik geen zin om dan een beetje drie uur rondjes te lopen en te wachten op MH!
quote:Och even een biertje drinken, iets eten. Ik denk dat je je prima kunt vermaken. Er spelen ook nog bandjes op het andere podium.
Op vrijdag 21 november 2003 13:05 schreef hbuurt het volgende:[..]
Ik heb ook eens geluk
Ja Epica is wel leuk, maar Trouble en Sun Caged zijn niet my piece of cake en aangezien ik er alleen naar toe ga heb ik geen zin om dan een beetje drie uur rondjes te lopen en te wachten op MH!
quote:
quote:Ja maar om je te kunnen vermaken heb je wel geld nodig, en dat heb ik dus niet... heb te veel concerten bezocht de laatste tijd! heb net geld genoeg om m'n treinkaartje te kunnen betalen. Maar ik wens je veel plezier en wie weet tot ziens!
Op vrijdag 21 november 2003 13:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Och even een biertje drinken, iets eten. Ik denk dat je je prima kunt vermaken. Er spelen ook nog bandjes op het andere podium.
Ik ga om 10:15 hier met de trein, dan zijn we rond 13:30 in Den Bosch. Ik ga veel zien denk ik.
quote:Ah, financieel probleem. Dat ken ik. Maar ik heb de laatste weken rustigaan gedaan. Ik kan het wel even uithouden dus.
Op vrijdag 21 november 2003 13:18 schreef hbuurt het volgende:[..]
Ja maar om je te kunnen vermaken heb je wel geld nodig, en dat heb ik dus niet... heb te veel concerten bezocht de laatste tijd! heb net geld genoeg om m'n treinkaartje te kunnen betalen. Maar ik wens je veel plezier en wie weet tot ziens!
quote:Bij V&A staat er een voor een tientje
Op maandag 17 november 2003 23:10 schreef superheist het volgende:
jammer dat het 30 euro kosten in den bosch is
Ik zal ook een kijken of die andere bandjes een beetje de moeite waard zijn, ik weet in ieder geval dat Darkdayrising wel cool is.
quote:En Epica. Ik begin al bijna te twijfelen waar ik meer naar uitkijk.
Op vrijdag 21 november 2003 16:40 schreef Wickardia het volgende:
Yeah baby yeah! Nog twee dagen tot de almachtige Machine Head!
quote:Ja, dat zal inderdaad vervelend worden. Een hel ja. Maar zoals Live al zong: We will overcome. Nu is Live eigenlijk maar kut tegenwoordig, maar ik denk dat ze toch wel eens gelijk hebben.
Volgens mij wordt de heenreis in de trein een hel als we al om 10:15 weg moeten, aangezien dan nog niet al het alcohol van de avond ervoor m'n lichaam verlaten zal hebben.
quote:Als je nou even een compilatie cd-tje maakt voor zaterdag, dan kunnen we even luisteren en keuren.
Ik zal ook een kijken of die andere bandjes een beetje de moeite waard zijn, ik weet in ieder geval dat Darkdayrising wel cool is.
quote:Darkdayrising vond ik toch wel het minste van de Metalbash finalisten (al moet ik eerlijk toegeven dat ik Textures gemist heb).
Op zaterdag 22 november 2003 11:46 schreef Jan035 het volgende:
Ik ben benieuwd hoveel mensen er komen... in het verleden hadden die Aardschok-feestjes een nogal treurige opkomst. En ga vooral naar Darkdayrising kijken! Coole lui, coole muziek!
de opkomst viel me idd wat tegen, ik had het wel wat drukker verwacht. goed, het was niet leeg, maar ook zeker niet uitverkocht.
Maar het was in ieder geval wel leuk.
Verder heb ik weinig gezien, wel gehoord. Maar niet echt genoeg om er iets zinnigs over te melden.
Al met al een leuk feestje. Jammer dat er na afloop niet al taxi's stonden. De trein hebben we gemist, dus om 5:30 stapten we eindelijk de trein naar Utrecht in.
Epica was ook zeer goed, Sun Caged was echt dramatisch slecht (leek meer op een poging tot muziek) en Trouble was wel aardig, beetje saai. Verder was het in principe allemaal wel goed geregeld, alleen hadden ze voor wel wat meer taxi's na afloop kunnen zorgen.
Nachten in Den Bosch zijn lang... vooral wanneer je op de trein moet wachten. Ik geloof wel dat we goede zwervers zouden zijn, mooie hangplekken gevonden. Nu ga ik maar eens een tekst schrijven over het hele gebeuren en m'n dagboek invullen, zodat ik later nog eens een paar traantjes weg kan pinken.
quote:Yeah, emoboy!
Op maandag 24 november 2003 17:32 schreef Wickardia het volgende:
zodat ik later nog eens een paar traantjes weg kan pinken.
quote:op graspop waren ze kut.
Op maandag 24 november 2003 17:32 schreef Wickardia het volgende:
Yeah baby yeah! Machine Head was wederom supervet. Nu vier keer aanschouwd en iedere keer weer was het onvergetelijk (wie gaat er dan ook naar Graspop...?)
quote:en je houdt gewoon niet van progmetal.
Sun Caged was echt dramatisch slecht (leek meer op een poging tot muziek)
quote:vandaar mijn reactie: wie gaat er dan naar Graspop? Wat natuulijk als een sarcastische opmerking gelezen kan worden, zij het met een lichte ondertoon, want ik heb niets tegen Graspop.
Het was al met al stukken beter dan vorig jaar in de regen op Graspop.
Ik keur "progmetal" niet bij voorbaat af, ik vond het optreden van Sun Caged gewoon slecht. Stem die vaak oversloeg en een rommelige set, wat ook bij elk ander soort metal kan gebeuren.
Maar het was alleszins een geslaagde dag, alleen mogen ze het volgende keer wel in Amsterdam en omstreken houden... (Ik weet, een egoïstische gedachte).
[Dit bericht is gewijzigd door Wickardia op 24-11-2003 21:00]
quote:Utrecht dan. Lekker centraal, dus voor veel mensen beter bereikbaar dan Den Bosch. Maar Den Bosch by night is ook leuk hoor.
Op maandag 24 november 2003 20:53 schreef Wickardia het volgende:
Maar het was alleszins een geslaagde dag, alleen mogen ze het volgende keer wel in Amsterdam en omstreken houden... (Ik weet, een egoïstische gedachte).
quote:Waarom niet gewoon in Trapman?
Op dinsdag 25 november 2003 13:12 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Utrecht dan. Lekker centraal, dus voor veel mensen beter bereikbaar dan Den Bosch. Maar Den Bosch by night is ook leuk hoor.
quote:Daar is geen personeel meer over joh.
Op dinsdag 25 november 2003 13:13 schreef tvlxd het volgende:[..]
Waarom niet gewoon in Trapman?
quote:Hm, trage site zeg. Maar ja, ik heb maar eens geduld, over een uurtje is het ook leuk om te zien.
Op dinsdag 25 november 2003 17:45 schreef Hyriand het volgende:
hmm.. video-reportage op http://www.festivaltv.nl/
Textures Metal Bash gig op "Heavy Alternative!" tussen 22:00 en 0:00
Internet stream via: http://www.kinkfm.nl/tunein.php3
En check t metalbash filmpje op http://www.festivaltv.nl uit!
Deze mensen verdienen de support!
[Dit bericht is gewijzigd door Textures op 26-11-2003 01:21]
Nou ja, ik heb jullie optreden niet gezien. Ik heb vanmiddag naar Kink gemaild of ik nog iets van de uitzending kan downloaden o.i.d. Ik hoop dat het kan, vooral Machine Head en Epica, want daar was ik ook bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |