quote:Je rookte dan ook een stuk minder dan ik
Op donderdag 13 november 2003 14:16 schreef dawg het volgende:
One week, 15 hours, 5 minutes and 4 seconds. 61 cigarettes not smoked, saving ¤ 12,21. Life saved: 5 hours, 5 minutes.Al 1 week, stelt echt niets voor.
quote:Hij niet
Op donderdag 13 november 2003 13:46 schreef trekdrop het volgende:3 maanden niet roken, tss. zou er wel bijna een boek over kunnen schrijven
En het einde weet ik al: En hij leefde nog lang en gelukkig

Ja luitjes, heftigheid.
Maar ik heb nog wel eens zin in een sigaret. En dan hoef ik alleen maar weer even dit kiekje te denken....
quote:Die foto doet het voor mij ook elke keer
Op donderdag 13 november 2003 14:44 schreef Eb het volgende:
[afbeelding]Ja luitjes, heftigheid.
Maar ik heb nog wel eens zin in een sigaret. En dan hoef ik alleen maar weer even dit kiekje te denken....
quote:Ben het helemaal met trekdrop eens. Dit soort fotoos helpt helemaal niet. Daar wordt een mens opstandig van, en dan wil je juist weer gaan paffen!! Geef mij maar een positieve reden om te stoppen!! Werkt veel beter dan die bangmakerijen!!
Op vrijdag 14 november 2003 11:27 schreef trekdrop het volgende:
Ik vind het zo'een baggerfoto...
En dan dat verhaal van die gozer mijn zijn snuif en pruimtabak.... Daar werd ik helemaal ziek van.....
Ik voel me een stuk beter sinds is gestopt ben met roken! Zekerder, mooier, spontaner... eik is alles wel veranderd!
quote:Klopt, ik heb nooit veel gerookt.
Op donderdag 13 november 2003 14:21 schreef nozem het volgende:[..]
Je rookte dan ook een stuk minder dan ik
Ik ben ongeveer even lang gestopt, maar ik heb al 156 sigaretten niet gerookt
One week, two days, 16 hours, 39 minutes and 51 seconds. 77 cigarettes not smoked, saving ¤ 15,51. Life saved: 6 hours, 25 minutes.
Gaat lekker vind ik!
quote:Help!!! Je moet geen sigaretten bij je hebben!! Echt niet, daar maak je je het alleen maar moeilijker mee. Die dips zijn echt erg, maar gaan vanzelf weer over....hou vol!!
Op maandag 17 november 2003 11:21 schreef egosho het volgende:
argh, sinds zaterdag ochtend gestopt. zaterdag viel het best mee, zondag viel het ook nog wel mee maar nu op werk een dip van hier tot tokyo. en heb nog sigaretten in m'n tas zitten ook; ruk
quote:Hoe gaat het met je Sorella? Still going strong??
Op maandag 10 november 2003 08:05 schreef Sorella het volgende:
Two weeks, four days, 20 hours, 19 minutes and 55 seconds. 565 cigarettes not smoked, saving ¤ 35,34. Life saved: 1 day, 23 hours, 5 minutes.Min dus die ene sigaret van verleden week zondag 8(7
quote:Bedankt voor de info!
Op maandag 10 november 2003 11:33 schreef Spindizzy het volgende:
Pas je wel op dat je het jezelf niet te moeilijk maakt door je lijf af en toe nicotine te blijven voeren en het dan weer te onthouden? Je weet dat nicotine met 72 uur uit je lijf is verdwenen? Dus als je dan in het weekend weer een peukje rookt moet je weer opnieuw beginnen met afkicken.<einde betweterstand>
Ik ben inderdaad zo'n af en toe roker. Dus hooguit in de kroeg een paar als de drank rijkelijk vloeit. En dan te bedenken dat ik daar zeker twee keer week kom. Overdag op mijn werk en thuis rook ik niet. Dus ik beschouwde mezelf als niet-roker.
Zit ik ff mis. Onbewust voer ik het nicotinemonster in me zonder dat door te hebben. Want na drie dagen is nicotine op! Dat wist ik niet.
Wat een verschrikkelijke verslaving. En ik rook al jaren zo. Voorheen rookte ik dagelijks.
Vanaf nu dus NOOIT meer!!! Dan maar geen kroeg voorlopig.
quote:oh well, sigaretten bij me valt wel mee. meest irritante is dat ik op werk tussen 2 projecten inzit dus weinig te doen heb en dus alle tijd heb om bezig te zijn me niet roken. argh!
Op maandag 17 november 2003 12:52 schreef gimme.shelter het volgende:[..]
Help!!! Je moet geen sigaretten bij je hebben!! Echt niet, daar maak je je het alleen maar moeilijker mee. Die dips zijn echt erg, maar gaan vanzelf weer over....hou vol!!
quote:Precies. Ik haal dan gewoon het beeld van mijn stervende oma weer voor me en dan gaat die zin snel genoeg over.
Op donderdag 13 november 2003 14:44 schreef Eb het volgende:[..]
Hij niet
Ja luitjes, heftigheid.
Bovendien heb ik er sowieso niet zoveel last van, maar heel af en toe, denk ik er nog wel eens aan.
quote:Je hebt gelijk, niet roken is altijd beter dan wel roken. Maar van zo'n rapport wordt je wat moedeloos...Maarre we zetten gewoon door!
Op maandag 17 november 2003 18:07 schreef GoodspeeD het volgende:
Enige tip die ik kan geven is dat je niet het roken moet proberen goed te praten. Toen ik stopte, probeerde ik continu voor mezelf smoezen te verzinnen om me wijs te maken dat roken toch niet zo slecht was en dat iedereen toch wel eens doodgaat enzo. Als je daar eenmaal overheen bent, is het moeilijkste gedeelte voorbij.
One week, four days, 21 hours, 35 minutes and 58 seconds. 95 cigarettes not smoked, saving ¤ 19,04. Life saved: 7 hours, 55 minutes.
[Dit bericht is gewijzigd door Martin_Jager op 18-11-2003 11:28]
Anyways, weer een stukje motivatie erbij om vol te houden ![]()
Vraagje, zijn er meerdere mensen die net als ik midden in nacht in paniek wakker worden omdat je droomt dat je een sigaret opsteekt?
Two weeks, three days, 10 hours, 24 minutes and 59 seconds. 348 cigarettes not smoked, saving ¤ 29,99. Life saved: 1 day, 5 hours, 0 minutes.
Uiteindelijk staan die cijfers goed: sinds 17 augustus 4.600 sigaretten niet gerookt = ook nog eens 770 euro.
quote:Heb ik twee keer gehad... Ik werd helemaal depressief wakker omdat ik weer begonnen was... was errug blij dat het een droom was.
Op dinsdag 18 november 2003 10:34 schreef ransbal het volgende:Vraagje, zijn er meerdere mensen die net als ik midden in nacht in paniek wakker worden omdat je droomt dat je een sigaret opsteekt?
Sowieso regelmatig beroerd en paniekerig geslapen de eerste 2 maanden....
quote:He sterkte he, kop op... Die collega's stoppen vanzelf
Op maandag 17 november 2003 17:42 schreef gimme.shelter het volgende:
He bah, dat pokkerapport in de Trouw vanmorgen: blijkt meeroken ook heel errug sklecht voor je te zijn. Nou, er wordt in mijn omgeving nogal gerookt!! Is niet goed voor de motivatie om zelf te stoppen....8)7
Weer een hobbel om te nemen:Y
Hoe oud was jij eigelijk toen je begon, en stopte?
Ik ben begonnen op mij 13de (denk ik) en 10 jaar later gestopt
Maar damn, af en toe wil ik dat ik nooit zo jong begonnen was....
quote:Dit klinkt ook heel erg bekend, ik slaap nog maar een uurtje of 5, daarna lig ik echt klaar wakker in bed en kan ik met geen mogelijkheid de slaap weer vatten
Op dinsdag 18 november 2003 10:42 schreef dolfg het volgende:[..]
knip
Sowieso regelmatig beroerd en paniekerig geslapen de eerste 2 maanden....
quote:Ik was 15. Maar ik denk dat de leeftijd waarop je begint niet zo heel veel uitmaakt, je bent verslaafd of niet. Misschien het enige wat vervelend is is het feit dat ik het niet gewend ben om te gaan stappen zonder een pakje peuken. Ik ben al eerder gestopt geweest voor een half jaar, maar dat bierdrinken zonder sigaretje kon ik toen ook al niet aan wennen. Hopen dat het nu beter gaat.
Op dinsdag 18 november 2003 11:00 schreef trekdrop het volgende:[..]
quote:Ik was 17 toen ik begon, op een vreselijke werkweek van school, waar we alles samen moesten doen. Bah!! En ik vond de eerste sigaret (een Benson&Hedges gelijk errug lekker. En dat heb ik 22 jaar grondig volgehouden....
Op dinsdag 18 november 2003 11:00 schreef trekdrop het volgende:[..]
He sterkte he, kop op... Die collega's stoppen vanzelf
quote:Zo weet ik nog wel het eerste shaggie wat ik rookte, tering.... ging bijna "out"... Met herinneren van meer eerste jointje heb ik meer moeite
Op dinsdag 18 november 2003 13:45 schreef gimme.shelter het volgende:[..]
Ik was 17 toen ik begon, op een vreselijke werkweek van school, waar we alles samen moesten doen. Bah!! En ik vond de eerste sigaret (een Benson&Hedges gelijk errug lekker. En dat heb ik 22 jaar grondig volgehouden....
er zijn echt momenten dat ik makkelijk niet kan roken... soms een hele dag niet en dan heb ik er geen behoefte aan en vind ik ook andere mensen die wel hebben gerookt stinken (want dat doet het)
Maar mijn probleem is vaak ...
---gezelligheid. Biertje erbij, lekker ouwehoeren en dan een peuk erbij
---na het eten. Dan krijg ik gewoon honger na een sigaret..
*zucht*
hoe zijn andere mensen hiermee omgegaan. Ik val steeds terug in hetzelfde gat!!!
quote:Tot dusverre werkt het bij mij gewoon door mezelf de vraag te stellen 'Waarom heb je zin in n peuk nu?'. Erg effectief gebleken de afgelopen week, en kmerk ook duidelijk dat ik mezelf die vraag steeds minder hoef te stellen
Op dinsdag 18 november 2003 17:15 schreef gimme.shelter het volgende:
Precies, dat zijn de twee zwaarste momenten. Bij mij uitgaan met een wijntje en na het eten. Vreeselijk! Je moet het maar gewoon over je heen laten komen, het duurt maar een paar minuten dat je denkt dat je gek wordt van het verlangen naar een sigaret en dan is het weer over....en het gaat iedere dag makkelijker. ben al een keer behoorlijk aangeschoten geraakt ZONDER sigaretten erbij. En t was heeel gezellig!!
quote:Deze vraag zie ik nu pas
Op dinsdag 18 november 2003 16:11 schreef gimme.shelter het volgende:
Weet iemand van de langere stoppers hoe lang dat duurt??
quote:Goed zo
Op vrijdag 21 november 2003 10:00 schreef Babbelzz het volgende:
ik heb van8 mijn laatste sigaretje gerookt...
quote:Doos
Op vrijdag 21 november 2003 10:55 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Ik (als Nietje83 toen nog) mag er weer uit hoor
Ik ben sinds 1,5 maand weer begonnen (sue me)
* Doopy-X- heeft nog iemand rookvrij gemaakt ![]()
Schhoonpappa al 45 jaar een verstokte en eigewijze kettingroker, heb hem mijn Carr boek gegeven en hij is al 2 weken clean
Hij gaat nog steeds lekker.
Eerste week een pleister gebruikt, de 8ste dag per ongeluk vergeten en vanaf toen zonder hulpmiddelen.
Gaat nog goed, valt eerlijk gezegd wel mee , eigenlijk.
We zijn dus gestopt omdat we een koter willen en een betere stok achter de deur kan je volgens mij niet hebben. We hebben er geen van beiden echt moeite mee. ![]()
Oja, allebei gewoon kouwe kalkoen.
sterkte allemaal
En ik heb er totaal GEEN moeite meer mee. Niet-roken is inmidddels de normaalste zaak van de wereld geworden, en idd, sigaretten stinken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |