abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14604343
quote:
Op donderdag 13 november 2003 14:16 schreef dawg het volgende:
One week, 15 hours, 5 minutes and 4 seconds. 61 cigarettes not smoked, saving ¤ 12,21. Life saved: 5 hours, 5 minutes.

Al 1 week, stelt echt niets voor.

Je rookte dan ook een stuk minder dan ik
Ik ben ongeveer even lang gestopt, maar ik heb al 156 sigaretten niet gerookt
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  donderdag 13 november 2003 @ 14:44:24 #202
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14605027
quote:
Op donderdag 13 november 2003 13:46 schreef trekdrop het volgende:

3 maanden niet roken, tss. zou er wel bijna een boek over kunnen schrijven En het einde weet ik al: En hij leefde nog lang en gelukkig

Hij niet

Ja luitjes, heftigheid.
Maar ik heb nog wel eens zin in een sigaret. En dan hoef ik alleen maar weer even dit kiekje te denken....

donderdag 13 november 2003 @ 15:11:56 #203
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14605816
quote:
Op donderdag 13 november 2003 14:44 schreef Eb het volgende:
[afbeelding]

Ja luitjes, heftigheid.
Maar ik heb nog wel eens zin in een sigaret. En dan hoef ik alleen maar weer even dit kiekje te denken....

Die foto doet het voor mij ook elke keer
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14627477
Ik vind het zo'een baggerfoto...
En dan dat verhaal van die gozer mijn zijn snuif en pruimtabak.... Daar werd ik helemaal ziek van.....
pi_14630670
quote:
Hij niet

[afbeelding]

pi_14631844
3 W 1 D 19h 10s
¤72,93 saving
455 sigarettes not smoked
pi_14634923
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 11:27 schreef trekdrop het volgende:
Ik vind het zo'een baggerfoto...
En dan dat verhaal van die gozer mijn zijn snuif en pruimtabak.... Daar werd ik helemaal ziek van.....
Ben het helemaal met trekdrop eens. Dit soort fotoos helpt helemaal niet. Daar wordt een mens opstandig van, en dan wil je juist weer gaan paffen!! Geef mij maar een positieve reden om te stoppen!! Werkt veel beter dan die bangmakerijen!!
geniet nooit met mate
pi_14635242
Zoals:

Ik voel me een stuk beter sinds is gestopt ben met roken! Zekerder, mooier, spontaner... eik is alles wel veranderd!

pi_14636752
Zo is t trekdrop, weer helemaal eens. Hopen dat we die rot foto snel kwijt zijn....!!!
geniet nooit met mate
  vrijdag 14 november 2003 @ 17:30:33 #210
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14638400
Gesnopen.

Zo beter? Er zit anders fraaie symboliek in!

pi_14638596
Jaaaaa, goed Eb. Mooi plaatje....
geniet nooit met mate
pi_14656720
Straks met een hoop mensen interland kijken en daarna met zun allen eten......allemaal zonder te roken. Moet weer gaan lukken!!
geniet nooit met mate
pi_14657012
quote:
Op donderdag 13 november 2003 14:21 schreef nozem het volgende:

[..]

Je rookte dan ook een stuk minder dan ik
Ik ben ongeveer even lang gestopt, maar ik heb al 156 sigaretten niet gerookt

Klopt, ik heb nooit veel gerookt.

One week, two days, 16 hours, 39 minutes and 51 seconds. 77 cigarettes not smoked, saving ¤ 15,51. Life saved: 6 hours, 25 minutes.

pi_14675433
Three weeks, 5 hours, 19 minutes and 59 seconds. 318 cigarettes not smoked, saving 50.93 Euri. Life saved: 1 day, 2 hours, 30 minutes.

Gaat lekker vind ik!

pi_14694546
argh, sinds zaterdag ochtend gestopt. zaterdag viel het best mee, zondag viel het ook nog wel mee maar nu op werk een dip van hier tot tokyo. en heb nog sigaretten in m'n tas zitten ook; ruk
pi_14696785
quote:
Op maandag 17 november 2003 11:21 schreef egosho het volgende:
argh, sinds zaterdag ochtend gestopt. zaterdag viel het best mee, zondag viel het ook nog wel mee maar nu op werk een dip van hier tot tokyo. en heb nog sigaretten in m'n tas zitten ook; ruk
Help!!! Je moet geen sigaretten bij je hebben!! Echt niet, daar maak je je het alleen maar moeilijker mee. Die dips zijn echt erg, maar gaan vanzelf weer over....hou vol!!
geniet nooit met mate
pi_14696912
quote:
Op maandag 10 november 2003 08:05 schreef Sorella het volgende:
Two weeks, four days, 20 hours, 19 minutes and 55 seconds. 565 cigarettes not smoked, saving ¤ 35,34. Life saved: 1 day, 23 hours, 5 minutes.

Min dus die ene sigaret van verleden week zondag 8(7

Hoe gaat het met je Sorella? Still going strong??
geniet nooit met mate
pi_14697798
quote:
Op maandag 10 november 2003 11:33 schreef Spindizzy het volgende:
Pas je wel op dat je het jezelf niet te moeilijk maakt door je lijf af en toe nicotine te blijven voeren en het dan weer te onthouden? Je weet dat nicotine met 72 uur uit je lijf is verdwenen? Dus als je dan in het weekend weer een peukje rookt moet je weer opnieuw beginnen met afkicken.

<einde betweterstand>

Bedankt voor de info!

Ik ben inderdaad zo'n af en toe roker. Dus hooguit in de kroeg een paar als de drank rijkelijk vloeit. En dan te bedenken dat ik daar zeker twee keer week kom. Overdag op mijn werk en thuis rook ik niet. Dus ik beschouwde mezelf als niet-roker.

Zit ik ff mis. Onbewust voer ik het nicotinemonster in me zonder dat door te hebben. Want na drie dagen is nicotine op! Dat wist ik niet.

Wat een verschrikkelijke verslaving. En ik rook al jaren zo. Voorheen rookte ik dagelijks.

Vanaf nu dus NOOIT meer!!! Dan maar geen kroeg voorlopig.

pi_14699389
quote:
Op maandag 17 november 2003 12:52 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]

Help!!! Je moet geen sigaretten bij je hebben!! Echt niet, daar maak je je het alleen maar moeilijker mee. Die dips zijn echt erg, maar gaan vanzelf weer over....hou vol!!

oh well, sigaretten bij me valt wel mee. meest irritante is dat ik op werk tussen 2 projecten inzit dus weinig te doen heb en dus alle tijd heb om bezig te zijn me niet roken. argh!
pi_14705537
He bah, dat pokkerapport in de Trouw vanmorgen: blijkt meeroken ook heel errug sklecht voor je te zijn. Nou, er wordt in mijn omgeving nogal gerookt!! Is niet goed voor de motivatie om zelf te stoppen....8)7
Weer een hobbel om te nemen:Y
geniet nooit met mate
pi_14706225
Enige tip die ik kan geven is dat je niet het roken moet proberen goed te praten. Toen ik stopte, probeerde ik continu voor mezelf smoezen te verzinnen om me wijs te maken dat roken toch niet zo slecht was en dat iedereen toch wel eens doodgaat enzo. Als je daar eenmaal overheen bent, is het moeilijkste gedeelte voorbij.
pi_14706251
quote:

[..]

Hij niet

[afbeelding]

Ja luitjes, heftigheid.

Precies. Ik haal dan gewoon het beeld van mijn stervende oma weer voor me en dan gaat die zin snel genoeg over.

Bovendien heb ik er sowieso niet zoveel last van, maar heel af en toe, denk ik er nog wel eens aan.

pi_14706998
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:07 schreef GoodspeeD het volgende:
Enige tip die ik kan geven is dat je niet het roken moet proberen goed te praten. Toen ik stopte, probeerde ik continu voor mezelf smoezen te verzinnen om me wijs te maken dat roken toch niet zo slecht was en dat iedereen toch wel eens doodgaat enzo. Als je daar eenmaal overheen bent, is het moeilijkste gedeelte voorbij.
Je hebt gelijk, niet roken is altijd beter dan wel roken. Maar van zo'n rapport wordt je wat moedeloos...Maarre we zetten gewoon door!
geniet nooit met mate
pi_14711630
blublub.

One week, four days, 21 hours, 35 minutes and 58 seconds. 95 cigarettes not smoked, saving ¤ 19,04. Life saved: 7 hours, 55 minutes.

pi_14722731
Gedwongen door een flinke verkoudheid ben ik weer met de neus op de feiten gedrukt: mijn longen funktioneren niet zo best. Na een rookcarière van 10 jaar merk ik toch wel wat voor een troep het is. Maar goed, dit merk ik al langer. Ik neem elke dag medicijnen in om weer lekker te kunnen ademen, en als dit elke morgen (en avond na het eten) weer bereikt is dan draai ik voldaan een heerlijk stinkend shaggie. Ik weet dat ik onderhand beter moet weten, ik ben toch echt geen domme jongen, maar ja, dat dampen blijft lokken.
Maar nu is het genoeg! Ik stop ermee! Tenminste, dat neem ik mezelf voor. Ik ben altijd iemand geweest die zegt: 'Als je iets echt wil dan kun je het!' Zo ben ik ook geheel zelfstandig dertig kilotjes kwijt geraakt. Maar toch, met roken lijkt dat toch wat anders.
Maar vandaag begint de strijd opnieuw, ik stop! En ik heb mezelf voorgenomen om me elke maand iets leuks te gunnen als ik het volhou. En ik moet kijken naar mijn toekomst, die ziet er zonder peuk toch echt veel beter uit. Dus, ik moet me niet langer tot de rokers rekenen, ik moet me ook niet bij de anti-rook club aansluiten, zo blijf je bij het onderwerp. Ik wil nooit meer een peuk!

[Dit bericht is gewijzigd door Martin_Jager op 18-11-2003 11:28]

Mark Rutte for President!
pi_14722946
Roken stinkt! Daar ben ik nu naar ruim twee weken wel achtergekomen.
Een paar minuten geleden kwam er een klant langs die van te voren nog even een peuk had gerookt en even zijn verhaal kwam doen bij mijn bureau. Gadverdamme, wat stonk dat. Ik kan me haast niet voorstellen dat ik dat ook heb gedaan...

Anyways, weer een stukje motivatie erbij om vol te houden

Vraagje, zijn er meerdere mensen die net als ik midden in nacht in paniek wakker worden omdat je droomt dat je een sigaret opsteekt?

Two weeks, three days, 10 hours, 24 minutes and 59 seconds. 348 cigarettes not smoked, saving ¤ 29,99. Life saved: 1 day, 5 hours, 0 minutes.

doe het soms wel, maar ook wel eens niet weet
pi_14723076
Op dit moment precies 3 maanden gestopt na 22 jaar intensief roken (2 a 3 pakjes per dag).
Cold Turkey gestopt en het bevalt goed, alhoewel ik soms wel last heb van de "3 maanden dip".
In het begin is stoppen een hele prestatie en iedereen roemt je etc.
Maar ja, NIET roken is nu normaal geworden, dus het moment dat ik denk: 'ach vooruit... ééntje' is al een keer gepasseerd.
Niet dat ik het van plan ben, maar toch waakzaam blijven op je eigen zwakte!

Uiteindelijk staan die cijfers goed: sinds 17 augustus 4.600 sigaretten niet gerookt = ook nog eens 770 euro.

[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_14723155
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 10:34 schreef ransbal het volgende:

Vraagje, zijn er meerdere mensen die net als ik midden in nacht in paniek wakker worden omdat je droomt dat je een sigaret opsteekt?

Heb ik twee keer gehad... Ik werd helemaal depressief wakker omdat ik weer begonnen was... was errug blij dat het een droom was.

Sowieso regelmatig beroerd en paniekerig geslapen de eerste 2 maanden....

[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_14723548
quote:
Op maandag 17 november 2003 17:42 schreef gimme.shelter het volgende:
He bah, dat pokkerapport in de Trouw vanmorgen: blijkt meeroken ook heel errug sklecht voor je te zijn. Nou, er wordt in mijn omgeving nogal gerookt!! Is niet goed voor de motivatie om zelf te stoppen....8)7
Weer een hobbel om te nemen:Y
He sterkte he, kop op... Die collega's stoppen vanzelf

Hoe oud was jij eigelijk toen je begon, en stopte?

Ik ben begonnen op mij 13de (denk ik) en 10 jaar later gestopt Maar damn, af en toe wil ik dat ik nooit zo jong begonnen was....

pi_14723762
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 10:42 schreef dolfg het volgende:

[..]

knip

Sowieso regelmatig beroerd en paniekerig geslapen de eerste 2 maanden....

Dit klinkt ook heel erg bekend, ik slaap nog maar een uurtje of 5, daarna lig ik echt klaar wakker in bed en kan ik met geen mogelijkheid de slaap weer vatten
Aan de andere kant, ik heb niet echt last van slaapgebrek, dus ik houd wel lekker veel tijd over
doe het soms wel, maar ook wel eens niet weet
pi_14724258
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 11:00 schreef trekdrop het volgende:

[..]

Ik ben begonnen op mij 13de (denk ik) en 10 jaar later gestopt Maar damn, af en toe wil ik dat ik nooit zo jong begonnen was....

Ik was 15. Maar ik denk dat de leeftijd waarop je begint niet zo heel veel uitmaakt, je bent verslaafd of niet. Misschien het enige wat vervelend is is het feit dat ik het niet gewend ben om te gaan stappen zonder een pakje peuken. Ik ben al eerder gestopt geweest voor een half jaar, maar dat bierdrinken zonder sigaretje kon ik toen ook al niet aan wennen. Hopen dat het nu beter gaat.
Mark Rutte for President!
pi_14728031
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 11:00 schreef trekdrop het volgende:

[..]

He sterkte he, kop op... Die collega's stoppen vanzelf

Ik was 17 toen ik begon, op een vreselijke werkweek van school, waar we alles samen moesten doen. Bah!! En ik vond de eerste sigaret (een Benson&Hedges gelijk errug lekker. En dat heb ik 22 jaar grondig volgehouden....
geniet nooit met mate
pi_14729380
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 13:45 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]

Ik was 17 toen ik begon, op een vreselijke werkweek van school, waar we alles samen moesten doen. Bah!! En ik vond de eerste sigaret (een Benson&Hedges gelijk errug lekker. En dat heb ik 22 jaar grondig volgehouden....

Zo weet ik nog wel het eerste shaggie wat ik rookte, tering.... ging bijna "out"... Met herinneren van meer eerste jointje heb ik meer moeite
pi_14732535
Wat ik erg herken zijn al die verhalen over onrustig slapen, veel wakker worden enzo. Weet iemand van de langere stoppers hoe lang dat duurt?? Ik heb ook geen flauw benul wat het niet roken er mee te maken heeft, maar ik lees het zoveel....kan geen toeval zijn!!
geniet nooit met mate
  dinsdag 18 november 2003 @ 16:56:31 #235
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_14733616
Hallo,

er zijn echt momenten dat ik makkelijk niet kan roken... soms een hele dag niet en dan heb ik er geen behoefte aan en vind ik ook andere mensen die wel hebben gerookt stinken (want dat doet het)
Maar mijn probleem is vaak ...
---gezelligheid. Biertje erbij, lekker ouwehoeren en dan een peuk erbij
---na het eten. Dan krijg ik gewoon honger na een sigaret..

*zucht*

hoe zijn andere mensen hiermee omgegaan. Ik val steeds terug in hetzelfde gat!!!

Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_14734007
Precies, dat zijn de twee zwaarste momenten. Bij mij uitgaan met een wijntje en na het eten. Vreeselijk! Je moet het maar gewoon over je heen laten komen, het duurt maar een paar minuten dat je denkt dat je gek wordt van het verlangen naar een sigaret en dan is het weer over....en het gaat iedere dag makkelijker. ben al een keer behoorlijk aangeschoten geraakt ZONDER sigaretten erbij. En t was heeel gezellig!!
geniet nooit met mate
pi_14808431
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 17:15 schreef gimme.shelter het volgende:
Precies, dat zijn de twee zwaarste momenten. Bij mij uitgaan met een wijntje en na het eten. Vreeselijk! Je moet het maar gewoon over je heen laten komen, het duurt maar een paar minuten dat je denkt dat je gek wordt van het verlangen naar een sigaret en dan is het weer over....en het gaat iedere dag makkelijker. ben al een keer behoorlijk aangeschoten geraakt ZONDER sigaretten erbij. En t was heeel gezellig!!
Tot dusverre werkt het bij mij gewoon door mezelf de vraag te stellen 'Waarom heb je zin in n peuk nu?'. Erg effectief gebleken de afgelopen week, en kmerk ook duidelijk dat ik mezelf die vraag steeds minder hoef te stellen
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return!
  vrijdag 21 november 2003 @ 09:36:32 #238
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14808526
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 16:11 schreef gimme.shelter het volgende:
Weet iemand van de langere stoppers hoe lang dat duurt??
Deze vraag zie ik nu pas Ook hierbij verschilt het eer per persoon, het kan met een week voorbij zijn, bij mij duurde het ruim een maand, bij mijn man een maand of 2. Ook dit is weer een kwestie van uitzitten want uiteindelijk gaat ook dit voorbij
pi_14808958
ik heb van8 mijn laatste sigaretje gerookt...
  vrijdag 21 november 2003 @ 10:04:54 #240
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14809044
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 10:00 schreef Babbelzz het volgende:
ik heb van8 mijn laatste sigaretje gerookt...
Goed zo
pi_14810336
Ik (als Nietje83 toen nog) mag er weer uit hoor
Ik ben sinds 1,5 maand weer begonnen (sue me)
Whatever you're about to discover we off that.
  vrijdag 21 november 2003 @ 14:50:32 #242
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_14817801
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 10:55 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Ik (als Nietje83 toen nog) mag er weer uit hoor
Ik ben sinds 1,5 maand weer begonnen (sue me)
Doos

* Doopy-X- heeft nog iemand rookvrij gemaakt

Schhoonpappa al 45 jaar een verstokte en eigewijze kettingroker, heb hem mijn Carr boek gegeven en hij is al 2 weken clean

pi_14830987
Two weeks, four days, 3 hours, 53 minutes and 46 seconds. 726 cigarettes not smoked, saving ¤ 110,42. Life saved: 2 days, 12 hours, 30 minutes.

Hij gaat nog steeds lekker.

Eerste week een pleister gebruikt, de 8ste dag per ongeluk vergeten en vanaf toen zonder hulpmiddelen.

Gaat nog goed, valt eerlijk gezegd wel mee , eigenlijk.

pi_14831550
M'n broers blijven stug door roken en dat maakt het voor mij behoorlijk frustrerend, ik zie graag dat ze stoppen maar ze roken gewoon door...
pi_14834364
Ik ben zeer stijlvol gestopt; in de rij bij Lowlands. Volgens mij zijn in die drukte juist veel mensen begonnen met roken door de ergernissen. Sindsdien niet 1 moment gehad dat ik snakte naar een sigaret. Had er eigenlijk ook nooit mee moeten beginnen.
pi_14835400
Miss Berkery & ik zijn nu bijna 8 maanden gestopt, en Miss Berkery is nu zwanger.

We zijn dus gestopt omdat we een koter willen en een betere stok achter de deur kan je volgens mij niet hebben. We hebben er geen van beiden echt moeite mee.

Oja, allebei gewoon kouwe kalkoen.

No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_14851974
Gestopt via koudkalkoentje methode en niet gerookt: 2 Years 7 Months 2 Weeks 3 Days Aantal: 24026

sterkte allemaal

Complex problems have simple, easy to understand wrong answers...
pi_14853245
Kwil ffies iedereen die probeert te stoppen met roken suc6 wensen. Zelf rook ik niet, ooit in de brugklas een tijdje geprobeerd maar vond het echt vies.
  zondag 23 november 2003 @ 00:49:48 #249
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_14853961
Ik heb zojuist, een half uurtje geleden mijn laatste sigaret gerookt
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_14855802
2 weken, 4 dagen, 4 uur, 18 minuten, en 54 seconden niet gerookt
54 euro bespaard
327 sigaretten niet gerookt, en ik leef 1 dag, 3 uur en 15 minuten langer

En ik heb er totaal GEEN moeite meer mee. Niet-roken is inmidddels de normaalste zaak van de wereld geworden, en idd, sigaretten stinken

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')