quote:Ik sluit mij aan bij de analyse van Pig Lib, maar mis wel volgende albums in jou lijstje:
Op zondag 7 december 2003 14:03 schreef Grobbel het volgende:En nu we het toch hebben over "'t is ook maar een mening", ik heb alvast een voorlopige lijst gemaakt met mijn favoriete albums en EP's uit 2003.
Cat Power - You Are Free
My Morning Jacket - It Still Moves
Twilight Singers - Blackberry Belle
Death Cab For Cutie - Transatlanticism
Goldcard - Goldcard
Niet goed genoeg of nog niet gehoord?
En wat zijn de teleurstellingen van 2003 voor jullie? Voor mij met stip op 1: Grandaddy - Sumday
[Dit bericht is gewijzigd door de_man_in_beige op 07-12-2003 22:10]
quote:Die van Death Cab For Cutie heb ik samen met Phantom Power van de Super Furry Animals als mijn persoonlijke grootste teleurstellingen van het jaar in mijn hoofd zitten... The Photo Album was zoveel beter toen ik die voor het eerst hoorde, dat Transatlanticism eigenlijk klinkt als een hele matige herhalingsoefening, met truukjes die ik al vaker heb gehoord, en beter ook.
Op zondag 7 december 2003 21:52 schreef de_man_in_beige het volgende:[..]
Ik sluit mij aan bij de analyse van Pig Lib, maar mis wel volgende albums in jou lijstje:
Cat Power - You Are Free
My Morning Jacket - It Still Moves
Twilight Singers - Blackberry Belle
Death Cab For Cutie - Transatlanticism
Goldcard - Goldcard
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 08-12-2003 08:43]
Ik ben nog niet begonnen met lijstjes, heb dit jaar ook niet zo heel veel gekocht lijkt het wel, of iig niet veel nieuwe cd's, wel veel wat oudere nice price dingen. The Thermals komen zeker hoog in m'n lijstje, dat indanks de RAM documentaire waar ik ze eigenlijk een beetje stom vond doen.
quote:- Wat Death Cab for Cutie betreft kan je wel gelijk hebben. Ik ben niet zo vertrouwd met hun vorig werk, dus voor mij klinkt het nog redelijk nieuw. Toch beginnen er na een paar luisterbeurten (luisterpaal, ik heb het album niet gekocht) al een aantal nummers te vervelen. Dit "zwakke-afkooksels-van-eerder-werk"-fenomeen is trouwens dat wat me stoorde aan Sumday van Grandaddy
Op maandag 8 december 2003 06:36 schreef Grobbel het volgende:[..]
Die van Death Cab For Cutie heb ik samen met Phantom Power van de Super Furry Animals als mijn persoonlijke grootste teleurstellingen van het jaar in mijn hoofd zitten... The Photo Album was zoveel beter toen ik die voor het eerst hoorde, dat Transatlanticism eigenlijk klinkt als een hele matige herhalingsoefening, met truukjes die ik al vaker heb gehoord, en beter ook.
Die andere vier ken ik wel oppervlakkig; Twilight Singers vond ik niet zo heel interessant bij oppervlakkige beluistering, My Morning Jacket een beetje meer van hetzelfde (zelfs al hebben ze inderdaad hun stijl weer wat veranderd blijft het overduidelijk MMJ), Goldcard had me verrast als een goed Grandaddy-alternatief, maar heb ik gewoon nog niet vaak genoeg gehoord (Rabbit is wel een erg leuk nummer). Cat Power ging wel, maar haalde het niet bij Moon Pix; die heb ik overigens ook al enige maanden niet meer gehoord.
Maar zoals ik al zei, het is maar een tussenstand; ik heb nog een paar weken.
- "You are Free" is idd minder goed dan "Moon Pix", maar in een top-35 hoort hij wel thuis, vind ik
- Jouw mening over MMJ sluit aan bij de meeste commentaren die ik al gehoord heb. Toch vind ik zelf dat "It still Moves" niet moet onderdoen voor de twee vorige albums. Ik vind het juist zeer verdienstelijk dat ze hun stijl ietsjes hebben veranderd (meer rock'n'roll) en toch heel herkenbaar blijven. Er staan natuurlijk ook een aantal vervelende nummers op, maar dat was bij de twee vorige ook. Zeker geen album om helemaal ondersteboven van te zijn, gewoon een heel degelijke CD die zeker thuis hoort in de top-35 van een jaar waarin geen enkele echt geniale plaat is uitgebracht (voor zover ik weet natuurlijk, misschien ontdek ik die geniale plaat wel binnen 2 of 3 jaar )
- Twilight Singers heeft me aangenaam verrast. Ik ken hun eerste album niet, maar heb wel alle Afghan Whigs albums. 1965 vond ik een verschrikkelijke plaat, maar nu begrijp ik pas waar Greg Dulli naar toe wou. Wel een album dat alleen tijdens de late uurtjes te apprecieren valt.
- Rabbit van Goldcard is idd een van de leukste nummers van het jaar. Het volledige album bevat iets te weinig echte songs (veel instrumentale tussenstukjes) om bij de top te horen, maar toch een plezant plaatje.
[Dit bericht is gewijzigd door de_man_in_beige op 08-12-2003 12:39]
Nou waren mijn verwachtingen al niet echt hoog meer na het behoorlijk tegenvallende All this sounds gas van twee jaar terug, maar als deze mp3 enige indicatie is hoe het nieuwe PSOI-album zal gaan klinken, ga ik het desondanks toch met enige nieuwsgierigheid tegemoet zien. All this sounds gas was in mijn optiek voor een groot gedeelte een mindere, humorloze versie van Pavement (en was vooral nogal futloos), maar Get your crayons out zit wat dat betreft toch in een behoorlijk andere muzikale richting. Ik ben benieuwd, in ieder geval.
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 08-12-2003 19:50]
quote:Ik zal die albums van Cat Power, Goldcard en My Morning Jacket in ieder geval nog wat vaker beluisteren in de komende weken, maar da's ook een beetje het nadeel van te weinig tijd hebben voor teveel muziek. En tja, dat ze "thuishoren" in een top 35 zal best kunnen, maar een gevoel dat ik het album vaak genoeg gehoord heb om het op waarde te kunnen schatten is dan toch wel een vereiste om het in zo'n lijst op te nemen.
Op maandag 8 december 2003 12:37 schreef de_man_in_beige het volgende:
*snip*
01. The Raveonettes - Whip It On
02. Blur - Think Tank
03. Jan Jelinek avec The Exposures - La Nouvelle Pauvreté
04. The Thermals - More Parts Per Million
05. Yo La Tengo - Today Is The Day
06. Single Frame Ashtray - Wetheads Come Running (Grobbel-tip)
07. Motorpsycho + Jaga Jazzist Horns - In the Fishtank
08. Tindersticks - Waiting For The Moon
09. Four Tet - Rounds
10. East River Pipe - Garbageheads on Endless Stun
quote:[zeik]
Op maandag 8 december 2003 20:38 schreef bukgeit het volgende:
01. The Raveonettes - Whip It On
quote:in Nederland niet...
Op maandag 8 december 2003 20:43 schreef Z het volgende:[..]
[zeik]
Die is toch van 2002?
[/zeik]
quote:Ranja + 1
Op maandag 8 december 2003 20:45 schreef ranja het volgende:[..]
in Nederland niet...
quote:Die van Yo La Tengo moet ik nog steeds een keer beluisteren... En wat is East River Pipe precies voor band?
Op maandag 8 december 2003 20:38 schreef bukgeit het volgende:
Ik houd het bij een top 1001. The Raveonettes - Whip It On
02. Blur - Think Tank
03. Jan Jelinek avec The Exposures - La Nouvelle Pauvreté
04. The Thermals - More Parts Per Million
05. Yo La Tengo - Today Is The Day
06. Single Frame Ashtray - Wetheads Come Running (Grobbel-tip)
07. Motorpsycho + Jaga Jazzist Horns - In the Fishtank
08. Tindersticks - Waiting For The Moon
09. Four Tet - Rounds
10. East River Pipe - Garbageheads on Endless Stun
[en altijd goed voor een anagram]
[Dit bericht is gewijzigd door bukgeit op 08-12-2003 20:53]
quote:Vanmorgen was Herman Schuermans (organisator rock werchter) op Studio Brussel. Hij zei dat ze idd aan het onderhandelen zijn, maar dat er nog niets getekend is.
Op donderdag 11 december 2003 13:01 schreef Z het volgende:
Ik lees net bij de subjectivisten dat de Pixies op Werchter gaan spelen. Dat is mooi nieuws, hopelijk ook nog op een nederlands festival, of gewoon een concert in NL zou ook niet verkeerd zijn.
op zich hadden ze niet meer bij elkaar hoeven komen van mij, maar als ze dan toch langskomen ga ik ze zeker zien. zelfs in de HMH.
quote:Zelfs in de HMH idd, what the fuck, de Ahoy zou ik nog heen gaan.
Op donderdag 11 december 2003 23:33 schreef MadScientist het volgende:
betekent dus dat het echt echt echt waar is: ze gaan weer touren.vet...
op zich hadden ze niet meer bij elkaar hoeven komen van mij, maar als ze dan toch langskomen ga ik ze zeker zien. zelfs in de HMH.
quote:Ach, dan kan je weer lekker mijmeren over hoe goed het allemaal was vroegah. Ik heb ze bijvoorbeeld nog nooit live gezien, dat zou nu zomaar kunnen gaan gebeuren.
Op vrijdag 12 december 2003 11:08 schreef Grobbel het volgende:[..]
Daar ben ik ook bang voor.
quote:Nou goed, ze zijn uit elkaar gegaan toen ik 12 jaar oud was, dus wat dat betreft valt dat "vroegah" wel mee.
Op vrijdag 12 december 2003 11:21 schreef Z het volgende:[..]
Ach, dan kan je weer lekker mijmeren over hoe goed het allemaal was vroegah. Ik heb ze bijvoorbeeld nog nooit live gezien, dat zou nu zomaar kunnen gaan gebeuren.
quote:Ja, ze moeten wel verplicht aan de drugs eigenlijk.
Op vrijdag 12 december 2003 11:29 schreef Grobbel het volgende:[..]
Nou goed, ze zijn uit elkaar gegaan toen ik 12 jaar oud was, dus wat dat betreft valt dat "vroegah" wel mee.
Ik ben alleen benieuwd of ze nog steeds dezelfde energie kunnen over- en opbrengen zoals die ook op hun platen voorkomt, waar ik wel enigszins aan twijfel gezien het recentere werk van Frank Black & The Catholics en The Breeders. Ik zou ze ook best een keer live willen zien hoor, daar niet van.
overigens ben ik niet zo onder de indruk van Elena's Tomb. Maar na Source Tags & Code kon dat haast niet anders. Echt een van mijn favo platen van de afgelopen jaren.
[Dit bericht is gewijzigd door MadScientist op 13-12-2003 04:21]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |