quote:Ik moet eerlijk bekennen dat ik bij mijn eerste indrukken Natural History vele stukken beter vond...
Op dinsdag 28 oktober 2003 11:59 schreef Maestrov het volgende:
Ik zou graag van dit topic gebruik maken om de nieuwe cd van I am Kloot te promoten. Heeft iemand deze cd al geluisterd?
quote:Ik ken alleen die eerste van hun, plus de single 'This is out emergency'. Erg fijn inderdaad. Had ik al gezegd dat ik het heel veel vind lijken op Picasso trigger? (album: Fire in the hole).
Op woensdag 29 oktober 2003 10:19 schreef Grobbel het volgende:[..]
Pretty Girls Make Graves is ook een veelgedraaide band in huize Grobbel sinds hun overrompelende debuutplaat Good Health van vorig jaar... Nieuwe plaat The New Romance is wat minder direct, maar bij meerdere draaibeurten kom je er toch wel achter dat het achter die muur van dwarsliggende gitaarpartijen het toch een behoorlijk ingenieuze plaat blijkt te zijn.
Good Health vind ik als album wel ietsje beter (ook wat explosiever en korter, wat het een goede plaat maakt om je weer in een goed humeur te krijgen in een zo kort mogelijke tijd), The New Romance heeft de sterkere songs (This is our Emergency, vooral).
quote:Nou ja, mijn Sleater-Kinney-opmerking had ook met name betrekking op de nieuwe PGMG-CD, die is wel een tikkeltje anders dan Good Health; het ruwere en riotgrrl-achtige is er ietwat af aan het slijten, de muziek is ook een tikje ingewikkelder (pretentieuzer?) geworden qua structuur, ook wat minder springerig - en van een aantal nummers kun je bij de eerste paar draaibeurten nog niet echt veel zinnigs zeggen.
Op woensdag 29 oktober 2003 10:57 schreef ranja het volgende:
Ja, beetje wel, al is PGMG wat ruwer en springeriger, wat meer riot grrl achtig. Ik vind Sleater-Kinney dan weer veel weghebben van de oude Throwing muses.
Overigens bedoel ik niks negatiefs hiermee natuurlijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 29-10-2003 11:14]
Ik vind die luisterpaal bij 3voor12 wel goed. Dat zouden meer sites moeten doen!
quote:Ik ken Natural History dan weer niet. Misschien is het bij sommige bands beter om geen vergelijkingsmateriaal te hebben.
Op woensdag 29 oktober 2003 10:26 schreef Grobbel het volgende:[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik bij mijn eerste indrukken Natural History vele stukken beter vond...
Maar misschien dat ik mijn mening er nog over zal aanpassen bij meerdere draaibeurten.
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 11:14 schreef Z het volgende:
Hebben jullie al op het ENORM succesvolle forum van 3voor12 gekeken? Het wil er niet echt opschieten, denk ook niet dat het ooit wat wordt. Er stond wel een leuke foto...
O das niet de bedoeling he
Ehhhm
Kings of Leon zijn wel lache
I am Kloot (ja wie nou niet eigelijk) heeft een rete vete cd gemaakt
British Sea Power... voor de mensen die het kennen
Wel leuke bandjes dacht ik zo
quote:Verdorie, dat is inderdaad een aardig initiatief!
Op woensdag 29 oktober 2003 11:19 schreef Z het volgende:
www.3voor12.nl/forumIk vind die luisterpaal bij 3voor12 wel goed. Dat zouden meer sites moeten doen!
quote:Van King of Leon ken ik alleen het nummer Molly's Chambers dat is een aardig nummer, en volgens mij zijn ze het voorprogramma van The Strokes, maar dat kan ik nergens meer terugvinden.
Op woensdag 29 oktober 2003 19:21 schreef IdlersDream het volgende:
Dat is geen ind....O das niet de bedoeling he
Ehhhm
Kings of Leon zijn wel lache
I am Kloot (ja wie nou niet eigelijk) heeft een rete vete cd gemaakt
British Sea Power... voor de mensen die het kennenWel leuke bandjes dacht ik zo
quote:Kings of Leon zijn 23 nov in Amsterdam
Op woensdag 29 oktober 2003 19:46 schreef Z het volgende:[..]
Van King of Leon ken ik alleen het nummer Molly's Chambers dat is een aardig nummer, en volgens mij zijn ze het voorprogramma van The Strokes, maar dat kan ik nergens meer terugvinden.
Kent iemand +/- of Plus Minus, en kan iemand daar iets over vertellen? Op de amg staat niets en pitchfork is ook beperkt... Het komt af en toe voorbij op mijn eerder geplugde radiostation en klink goed...
quote:Ken ze niet echt maar ik ben verliefd op de intro van het singletje "Remember Me".... Eh, Undertones meets Flaming Lips?
Op woensdag 29 oktober 2003 19:21 schreef IdlersDream het volgende:
...
British Sea Power... voor de mensen die het kennen
...
quote:Ik ken ze wel, maar niet zo heel goed - maar een van mijn vrienden vindt ze fantastisch, dus ik zal één dezer dagen aan hem wel vragen om iets meer info.
Op donderdag 30 oktober 2003 10:12 schreef Z het volgende:
In de Paradiso idd, maar is Radiohead dan ook niet (daar ga ik heen nl.)?Kent iemand +/- of Plus Minus, en kan iemand daar iets over vertellen? Op de amg staat niets en pitchfork is ook beperkt... Het komt af en toe voorbij op mijn eerder geplugde radiostation en klink goed...
quote:Wederom ken ik daar één nummer van en wel Hurricane Heart Attack dat is een fantastisch nummer, helaas niet echt representatief voor hun hele oeuvre. Het is toch al een 'oude' band, al jaren bezig...
Op donderdag 30 oktober 2003 21:55 schreef hyperfuzz het volgende:
Hopla! Volgende week naar de Warlocks in UtrechtThanx KinkFM
Velvet Underground meets Dandy Warhols, trip trip trip rock.
quote:Ken ze eigenlijk alleen van wat rondslingerende KinkFM liedjes als Shake The Dope Out en Baby Blue... 'k heb er zin in
Op vrijdag 31 oktober 2003 09:32 schreef Z het volgende:[..]
Wederom ken ik daar één nummer van en wel Hurricane Heart Attack dat is een fantastisch nummer, helaas niet echt representatief voor hun hele oeuvre. Het is toch al een 'oude' band, al jaren bezig...
Overigens, dank voor de SomaFM tip, erg leuk station is dat!
quote:Ja die plaat van de Shins is inderdaad retegoed, luister er nu al een paar dagen naar. Vernieuwend is het niet, maar wel lekker!
Op zaterdag 25 oktober 2003 01:33 schreef Z het volgende:
Naar aanleidin van een Pitchfork review luister ik naar de nieuwe van The Shins - 'Chutes Too Narrow'
Ik zie trouwens net dat de man die de indie in de rock heeft gestopt, Frank Black, naar Nederland komt. 28 November in de Melkweg. Daar moest ik ook maar eens naartoe gaan, z'n nieuwe plaat "Show me your tears" is fantastisch.
quote:Ziet er wel interessant uit... Ik herken wel een aantal van de covers. Maar wat is nu precies de bedoeling, dat je je bevindingen naar iemand toemailt of iets dergelijks? Of zullen we gewoon maar met z'n allen in dit topic brainstormen om welke hoezen het nu gaat? Misschien wel een leuk tijdverdrijf.
Op vrijdag 31 oktober 2003 20:26 schreef dr_diablos het volgende:
Giga leuke indie quiz hier! Gevonden via http://www.subjectivisten.com/
Iig ben ik gister naar My Morning Jacket geweest in de Melkweg. Eigenlijk stonden ze in de grote zaal en Why? in de kleine, maar er was weinig animo (jaarkaarthouders mochten zelfs gratis naar binnen), dus alles was in de kleine zaal.
Een lang voorprogramma dus, wel leuk ze deden erg hun best en een drummer die echt enorm op Animal leek. 'Blanke' nerd hip hop is wel een aardige omschrijving denk ik.
My morning Jacket was ook leuk, alleen bleef het niet de hele avond boeien, dat kwam mede door het lange voorprogramma misschien. En ik vond dat ze er teveel een show van maakte. Gelukkig speelde ze veel van The Tennessee Fire. De zanger deed ook nog 4 nummers solo, dat hadden er misschien beter twee kunnen zijn, maar hij kreeg wel de zaal stil. Al met al een leuk concert.
Dan heb ik nog http://www.thestills.net/ waar je de hele nieuwe CD van The Stills kan beluisteren. Ik vind het iet zo'n goede plaat trouwens ...
[Dit bericht is gewijzigd door Z op 04-11-2003 11:57]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |