Daar ga je niet domweg in posten na 2 pagina's vol bio's wie die persoon is, geen stupide opmerkingen maken over het wel of niet zo populair zijn van die persoon als een of andere lullige kutcanadees. Nee, in die topics denk je na, je leest je in in wat er staat, maar komt niet na 2 pagina's nog eens binnen met de opmerking: "Geen idee wie het is" (of wat dan ook).
Nee, daar blijf je uit weg wanneer je er niets te zoeken hebt, of je leest je in en je betuigt je respect. Er zijn heel wat mensen die hinder hebben ondervonden van reacties als deze gisteravond. Reacties die overigens nu verwijderd zijn.
Een ander punt zijn opmerkingen als "Trance ", "R&B
" etc. etc. in topics waar het over dat soort dingen gaat. Daar hebben mensen niks aan en het is zeker niet leuk om te lezen voor mensen die wel geïnteresseerd zijn. Laat die reacties dus weg. Jij zou het zelf ook niet leuk vinden wanneer het in jouw topic zou gebeuren. Sowieso worden ze weggemod.
Ik ben overigens blij dat het aantal (persoonlijke) flames en dergelijke erg meevalt in muziek, maar hierboven staan dus twee probleempunten en daar zou ik graag vanaf willen.
Het is niet mijn bedoeling om hier een beetje meestertje gaan spelen, maar iets wat me voor iedereen wenselijk lijkt. Zeker de mensen wiens topics er hinder van ondervinden.
quote:Heel gek, maar als ik wil weten wie één of andere artiest(e) (of wat dan ook) is dan wil ik nog wel eens, voor ik überhaupt in zo'n topic kom, Google raadplegen en eventueel KaZaA aanslingeren om te horen wat voor muziek hij/zij maakt(e).
Op donderdag 23 oktober 2003 13:27 schreef Seborik het volgende:
(..) Daar ga je niet domweg in posten na 2 pagina's vol bio's wie die persoon is (..)
Kortom: dat soort vragen verbaast mij eigenlijk ook altijd.
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 13:44 schreef dolle_hond het volgende:
ach sebbo, zo gaat dat. pubers he
Puberteit betekent natuurlijk niet dat de boel vergallen geoorloofd is.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 23-10-2003 17:29]
quote:Oh nee?
Op donderdag 23 oktober 2003 16:25 schreef Seborik het volgende:Pubertijd betekent natuurlijk niet dat de boel vergallen geoorloofd is.
Verder ben ik het uiteraard met je eens.
quote:AMEN!!!
De Waarheid
quote:mwah, da's vrij natuurlijk, met zo'n reactie natuurlijk.
Op donderdag 23 oktober 2003 17:27 schreef Seborik het volgende:
Beetje veel het woord natuurlijk in die zin.
[Dit bericht is gewijzigd door Luka op 23-10-2003 18:53]
quote:Natuurlijk, dat is toch natuurlijk.
Op donderdag 23 oktober 2003 17:27 schreef Seborik het volgende:
Beetje veel het woord natuurlijk in die zin.
P.S. Er zijn uitzonderingen op de "puberteits 'regel' ", dolle_hond, genoeg.
-edit-Overkill aan smileys
Ook stoor ik me de laatste tijd aan alle varianten van 'wie?'. Als dat het enige is wat je hebt te melden, meldt het dan gewoon niet, als je het echt wilt weten waar het over gaat raadpleeg allmusic.com om vraag het gewoon in het topic, of lees het topic waar dat antwoord meestal al in zit. Genoeg wegen dus om aan je informatie te komen en een domme post om maar even gereageerd te hebben achterwege te laten.
Gelukkig heb ik het de laatste tijd gewoon erg druk om me er volledig aan te kunnen gaan ergeren, maar dat het plaats vindt en ontzettend irritant is, in veel gevallen totaal niets toevoegd, of juist voor meer bagger zorgt, weet ik helaas maar al te goed, want dat is al tijden het geval en in ieder subforum wel te vinden.
Het kan toch niet zo moeilijk zijn om een zinnige bijdrage te leven of anders maar te kiezen voor geen bijdrage? Wat mij betreft wordt dergelijke kul gewoon verwijderd. Seborik, Summoner mijn zege hebben jullie hierin alvast. Lang leve het rode kruisje, een krachtige tool, waar menig user gelukkig niet over beschikt .
quote:Onzin in Onzin posten
Op vrijdag 24 oktober 2003 00:52 schreef julekes het volgende:
Jezus, wat mag wel nog?
quote:Wie?
Op vrijdag 24 oktober 2003 00:57 schreef julekes het volgende:
Dan zullen er ook wel geen topics over John Zorn meer geopend mogen worden.
quote:Avant-Garde
Op vrijdag 24 oktober 2003 00:57 schreef julekes het volgende:
Dan zullen er ook wel geen topics over John Zorn meer geopend mogen worden.
Die 'wie?'-posts in dat Elliott Smith topic waren idd wel irritant, maar het is toch niet zo dat dat het eerste topic was waar dat in gebeurde, dacht ik? Ik geloof dat het altijd wel raak is in topics over muzikanten die zijn overleden, samen met de bijna obligate opmerking dat 'het belachelijk is om zoveel aandacht te besteden aan het overlijden van een muzikant, want gewone mensen... bla bla bla'.
Zelf plaats ik volgens mij alleen 'wie?'-posts in SunChaser-topics (al probeer ik er zelfs daar meestal wel een andere draai aan te geven). Sorry, daar kan ik echt niks aan doen.
Betekenen deze nieuwe regels ook dat Wodan een TO-ban in MUZ heeft?
quote:Nou, deze (op zich voordehandliggende) aanname blijkt al fout te zijn, zo bleek laatst maar weer. Schrikbarend veel mensen blijken topics totaal niet te lezen en slechts op basis van een topictitel op 'reageer' te klikken. Raar maar waar...
Op vrijdag 24 oktober 2003 14:54 schreef ranja het volgende:
Ik vraag me sowieso af waarom iemand een topic leest
Zelf lees ik topics (als ik wil reageren) altíjd helemaal, al was het alleen maar om te zien of iemand al niet exact hetzelfde heeft gezegd. Maar ja, dat zal wel aan mij liggen...
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 15:01 schreef Jane het volgende:[..]
Nou, deze (op zich voordehandliggende) aanname blijkt al fout te zijn, zo bleek laatst maar weer. Schrikbarend veel mensen blijken topics totaal niet te lezen en slechts op basis van een topictitel op 'reageer' te klikken. Raar maar waar...
Zelf lees ik topics (als ik wil reageren) altíjd helemaal, al was het alleen maar om te zien of iemand al niet exact hetzelfde heeft gezegd. Maar ja, dat zal wel aan mij liggen...
-edit- misschien als je de titel wat smeuiger maakt?
Geile titel!
quote:De titel gaat zo wel voorbij aan het doel van het topic.
Op woensdag 29 oktober 2003 22:08 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Goede Seb. Ik keek in MAT, en ik dacht "Wat the..." Bleek het de Netiquette te zijn...
Ik verander hem wel terug.
quote:jammer
Op woensdag 29 oktober 2003 22:06 schreef Seborik het volgende:[..]
Nee.
wat feitelijk over hetzelfde ging.
Maar zoals je ook daar kunt lezen ben ik het volkomen met je eens, dus goed initiatief dat je hier weer ff de aandacht op richt, ik ben alleen bang dat het weinig effect zal hebben (maarja als iig een paar het maar aannemen, is het toch iets...)
quote:De mensen die dit aannemen zijn volgens mij niet dezelfde mensen die in topics opmerkingen als "Trance
Op woensdag 29 oktober 2003 22:09 schreef LuNaTiC het volgende:
ik krijg een beetje flashbacks naar dit topic: Heeft het nut om te posten in muziektopics.....wat feitelijk over hetzelfde ging.
Maar zoals je ook daar kunt lezen ben ik het volkomen met je eens, dus goed initiatief dat je hier weer ff de aandacht op richt, ik ben alleen bang dat het weinig effect zal hebben (maarja als iig een paar het maar aannemen, is het toch iets...)
quote:Dan merken ze dat vanzelf.
Op woensdag 29 oktober 2003 22:32 schreef Ferdo het volgende:[..]
De mensen die dit aannemen zijn volgens mij niet dezelfde mensen die in topics opmerkingen als "Trance
", "Wie was die gozer eigenlijk" en soortgelijke opmerkingen posten. Het merendeel van die mensen zal volgens mij weinig van een netiquette aantrekken.
quote:Sorry
Een ander punt zijn opmerkingen als "Trance", "R&B
" etc. etc. in topics waar het over dat soort dingen gaat.
Hoewel ik moet toegeven dat dat nog wel te beluisteren is in dance remix versies, als je een beetje een opruimbui hebt oid.
Maar het alleeen posten van is inderdaad behoorlijk irritant, volledig met je eens.
En nu zal er in het laatste overleden artiest topic wel een bio hebben gestaan, maar ik neem aan dat e rniet moeilijk wordt gedaan als iemand wat meer dan het standaard biotje van allmusic wil weten? (ok toegegeven, dan is het vaak echte interesse, en volgt er wat meer tekst dan wie?)
quote:Het spreekt voor zich dat er op normale replies ook normaal gereageerd wordt.
Op donderdag 30 oktober 2003 10:47 schreef Joepie het volgende:
En nu zal er in het laatste overleden artiest topic wel een bio hebben gestaan, maar ik neem aan dat e rniet moeilijk wordt gedaan als iemand wat meer dan het standaard biotje van allmusic wil weten? (ok toegegeven, dan is het vaak echte interesse, en volgt er wat meer tekst dan wie?)
quote:Ja, het is natuurlijk perfect wanneer er een kotssmiley staat en 40 mensen er wat over zeggen. Dat werkt niet, want het topic is dan nog naar de klote. Dan kun je het beter even melden in het feedbacktopic. Daar is het ook voor bedoeld. Of je wacht even tot er een moderator langs is geweest.
Op donderdag 30 oktober 2003 12:38 schreef Tony_Montana67 het volgende:
eenreply zegt meer over de user zelf lijkt me. Ik lees er meestal maar overheen en probeer er serieus op in te gaan. Ik denk dat users er zelf ook aan kunnen meewerken door zo iemand er zelf op te wijzen
quote:Je kan het ook overdrijven natuurlijk, als je ziet dat er 2 of 3 mensen wat van gezegd hebben hoeft het natuurlijk niet meer. En om voor iedere kots smiley naar het Feedback topic te gaan lijkt me ook wat overdreven, dan wordt het net een soort kleuter forum. "Ohoh, kijk eens wat user X en Y daar zeggen
Op donderdag 30 oktober 2003 12:45 schreef Seborik het volgende:
Ja, het is natuurlijk perfect wanneer er een kotssmiley staat en 40 mensen er wat over zeggen. Dat werkt niet, want het topic is dan nog naar de klote. Dan kun je het beter even melden in het feedbacktopic. Daar is het ook voor bedoeld. Of je wacht even tot er een moderator langs is geweest.
quote:2 of 3 mensen kan al irritant zijn. Summoner en ik lezen toch alle topics, als er iets langer dan 24 uur staat, kun je altijd nog aan de bel trekken.
Op donderdag 30 oktober 2003 12:49 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Je kan het ook overdrijven natuurlijk, als je ziet dat er 2 of 3 mensen wat van gezegd hebben hoeft het natuurlijk niet meer. En om voor iedere kots smiley naar het Feedback topic te gaan lijkt me ook wat overdreven, dan wordt het net een soort kleuter forum. "Ohoh, kijk eens wat user X en Y daar zeggen
"
Of het moet dermate ernstige zijn dat direct ingrijpen gewenst is.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 30-10-2003 13:00]
quote:Er was laatst een discussie in Hiphop Central aan de gang over het postgedrag van een bepaalde user en daar zijn we gezamelijk uitgekomen zonder ingrijpen van de mods, dus in sommige gevallen kan het zeker wel.
Op donderdag 30 oktober 2003 12:54 schreef Seborik het volgende:2 of 3 mensen kan al irritant zijn. Summoner en ik lezen toch alle topics, als er iets langer dan 24 uur staat, kun je altijd nog aan de bel trekken.
Maar je hebt gelijk dat er hier vrij snel ge-edit wordt als het uit de hand dreigt te lopen
In een slowchatreeks is het wat makkelijker omdat iedereen elkaar daar tot op enige hoogte kent, maar iemand die los in topics post en je begint in een bepaald topic daarover loopt gegerandeerd uit op tal van offtopic-reacties die het topic niet ten goede komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |